[F1 2023] Race 16 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 83.931 views

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
cheiron schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:30:
Wat een verschrikkelijke eerste 30/40 ronden
Het is, als je het mij vraagt, gewoon een schande voor de sport en een compleet gebrek aan respect richting de fans.
We willen verd*mme racen zien. Niet een of andere banden sparende optocht. Ik vond het werkelijk schandalig en er zou mijns inziens echt gekeken moeten worden hoe dit voorkomen kan worden in de toekomst.
De laatste rondes waren dankzij Mercedes nog het kijken waard maar verder..
Gelukkig komende race weer op een echt circuit. K*t stratencircuits.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:19

sjaool

Every life should have 9 cats

-tom-562 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:59:
[...]

Ik snap ook niet waarom sommige mensen Leclerc de eerste rijder van Ferrari vinden. Sainz is naar mijn idee altijd een stuk constanter. Leclerc is mss bij vlagen super snel, maar maakt ook vaker fouten (zeker onder druk).
Dat komt omdat Charles als The Golden Boy naar Ferrari is gehaald. Maar helaas heeft hij dit niet helemaal waar kunnen maken. Breken onder druk bijvoorbeeld. De enige keer dat hij echt oppermachtig was kwam door een benzineslangetje. Voor de rest een aardige gozer en bloedsnel over één rondje maar er ontbreekt iets om echt de nummer 1 bij een team te worden. Maar dat is mijn mening. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

JEightyFive schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:23:
[...]

Het is, als je het mij vraagt, gewoon een schande voor de sport en een compleet gebrek aan respect richting de fans.
We willen verd*mme racen zien. Niet een of andere banden sparende optocht. Ik vond het werkelijk schandalig en er zou mijns inziens echt gekeken moeten worden hoe dit voorkomen kan worden in de toekomst.
Vind het allemaal wel meevallen. Af en toe een tactische race erbij is prima afwisseling, zeker nu we toch een record aantal races nodig hebben.

Singapore, Monaco, Baku maar ook Zandvoort hebben iets extra's nodig. Regen, een vroege SC die de boel overhoop gooit en later nog 1, dat werk. Gebeurt dat niet, dan is er inderdaad niet zoveel te beleven. Gebeurt het wel, heb je een topweekend. Kijk naar Zandvoort waar na 2 kutraces, 2 weken geleden opeens de meeste inhaalacties ooit waren. Of Baku, waar zowel de lelijkste als mooiste races verreden zijn in 6 jaar.

Van mij mag het blijven. Tactische spelletjes en strategie zijn ook leuk afn en toe.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 18-09-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:29:
[...]

Dat komt omdat Charles als The Golden Boy naar Ferrari is gehaald. Maar helaas heeft hij dit niet helemaal waar kunnen maken. Breken onder druk bijvoorbeeld. De enige keer dat hij echt oppermachtig was kwam door een benzineslangetje. Voor de rest een aardige gozer en bloedsnel over één rondje maar er ontbreekt iets om echt de nummer 1 bij een team te worden. Maar dat is mijn mening. :)
Eens hoor. Maar dat merk je vooral ook aan het radioverkeer gisteren... Totale apathie.

Denk je dat Max of Hamilton zo had gereageerd op het verzoek om nog ff 5 seconden te laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:58
Sinned123 schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:15:
Nog even over nagedacht.
Hoewel de safety en virtual safety niet in Verstappens voordeel werkte.
Had het denk ik qua rangschikking geen fluit uitgemaakt.

De rest ging nu te vroeg naar binnen, waardoor de banden helemaal waren opgerookt de laatste rondes.

Bij een situatie zonder safety cars, zouden de banden van de anderen (minus Leclerc) ook zo'n 10rondes nieuwer zijn. Bovendien had het verschil in de rondes dat Verstappen op hard reed nog groter zijn dan het nu al was.
Ik denk dus dat de SC wil in zijn voordeel werkte. Hij won er mee terug en de posities die hij heeft gewonnen sommige mensen ook wel weer vertraagd. Hij had bijna Leclerc nog gepakt. Ik denk zonder SC was ie daar niet bij in de buurt gekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Help!!!! schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:09:
[...]

Denk dat LEC ook overgewaardeerd wordt doordat hij destijds met de illegale motor veel poles, podiums en paar overwinningen pakte. Streep je dat weg dan blijft er een goede en bij vlagen erg snelle coureur over die niet super met druk om kan gaan.

Waar het wat mij betreft bij LEC dus aan ontbreekt is: consistentie en omgaan met druk.
Russell en Leclerc hebben hetzelfde weeffoutje, als de druk te hoog wordt dan laten ze steken vallen. Daar hebben de Amerikanen een mooie uitdrukking voor: choke. Hamilton en Verstappen hebben het juist omgekeerd, clutch,: als de druk hoger wordt, dan gaan ze beter presteren.
A great deal of the academic literature shows that it is important for athletes to be able to control their anxiety if they are to produce peak performances in clutch moments.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

Misschien verplichten om een 2 stopper te doen ipv een 1 stopper?
Is misschien niet goed voor het milieu, maar zorgt er wel voor dat je niet meer banden zou hoeven te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Nu online
PWM schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:31:
[...]
Van mij mag het blijven. Tactische spelletjes en strategie zijn ook leuk afn en toe.
Tactiek hoort erbij maar de driver parade is voor de race, niet tijdens.
De radio van Russell waarin ie zegt verbaast te zijn dat Sainz niet aangaf nog 2 seconden te hebben is veelzeggend. Er werd het grootste deel van de race op 80% gereden. Dat is wat mij betreft gewoon triest voor de zogenaamde koningsklasse van de autosport.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:51
Ik blijf me verbazen wat voor beeld mensen hebben van formule 1. Het is niet all out racen all the time, en dat is het ook nooit geweest. Tactiek is een significant onderdeel van de sport.

Het probleem is dat het te moeilijk is om in te halen en alle winst die gehaald was vorig jaar eigenlijk nu weer teniet is gedaan. De FIA moet na gaan denken hoe ze om gaan met dirty air en hoe je kan volgen.

Daar bovenop zou je kunnen zeggen dat straten circuits misschien niet in de formule 1 horen, en dat er geraced moet worden op circuits waar daadwerkelijk ruimte is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 23:12
[...]

Vind het allemaal wel meevallen. Af en toe een tactische race erbij is prima afwisseling, zeker nu we toch een record aantal races nodig hebben.

Singapore, Monaco, Baku maar ook Zandvoort hebben iets extra's nodig. Regen, een vroege SC die de boel overhoop gooit en later nog 1, dat werk. Gebeurt dat niet, dan is er inderdaad niet zoveel te beleven. Gebeurt het wel, heb je een topweekend. Kijk naar Zandvoort waar na 2 kutraces, 2 weken geleden opeens de meeste inhaalacties ooit waren. Of Baku, waar zowel de lelijkste als mooiste races verreden zijn in 6 jaar.

Normaal gesproken kan ik de tactische kant van een F1 wedstrijd enorm waarderen. Maar als dat betekent dat de nummer 12 van het veld 30 rondjes dezelfde tijd kan rijden als de nummer 1, maar niemand probeert elkaar in te halen is de grens toch wel een beetje bereikt.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Misschien domme vraag. Maar wat is de reden dat Russel dan niet probeert in the halen? In ieder geval pushed. Hamilton had ondersteuning kunnen geven.
Klagen dat je voorganger te langzaam rijdt, maar er wel netjes achter blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Plint schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:10:
Misschien domme vraag. Maar wat is de reden dat Russel dan niet probeert in the halen? In ieder geval pushed. Hamilton had ondersteuning kunnen geven.
Hamilton ondersteuning geven? Die was juist bezig Russel in te halen, dus die moest daar ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Baku, Singapore en Monaco hebben door de layout en muren dan ook wel een grote kans op zo’n SC, dus gebeurt er doorgaans wel wat. Dat is geen toeval.

Daarbij, als je het hebt over een topweekend, dan hoort de kwalificatie daar bij en dat is nu net het gedeelte waar de spanning, zeker met Monaco en Singapore, een stuk groter is omdat je weet dat de race lastig is. Dus een deel van de focus verleg je daarmee naar de kwalificatie.

En tactisch was gisteren natuurlijk prachtig als je Sainz bent en je weet dat je auto de banden meer opvreet dan de concurrentie, je op deze manier die overwinning binnen haalt. Dus inderdaad, eens met je laatste 2 zinnen :)

Racen gaat over wie zo langzaam mogelijk als eerste over de finish komt. (Ok, gechargeerd, maar de eerste rijder gaat alleen op maximale snelheid als dat nodig is, anders niet.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind het maar lastig want het was inderdaad saai. Normaal kan ik strategie wel waarderen, maar als ze allemaal hetzelfde doen voegt dat ook niet zo veel toe. De radiocommunicatie was af en toe gewoon pijnlijk "Je denkt dat je langaam rijdt, maar je moet nog langzamer" en "je moet vijf seconden langzamer gaan... in de komende vijf ronden" (lelclerc iirc) of "het is nog steeds niet nodig om 1.5 sec achter Ocon te hangen" tegen Verstappen.

Aan Verstappen heeft het niet gelegen die heeft geprobeerd om harder te rijden ondanks de voortdurende waarschuwingen van de pitlane. Ik kan niet zeggen wat dat netto heeft opgeleverd of gekost. Aan het begin van de race wist hij zo de Hazen (Haasen? Haases? Haazen? Hazes?) in te halen. De pitlane was toen al helemaal in manage mode en leek niet verwachten dat Verstappen zou inhalen. Een plek winnen is veel waard op deze baan en volgens mij heeft Verstappen hier (in dat deel van de race) boven verwachting goed gepresteert.
Maar ik vraag me wel af hoeveel invloed het op de tweede helft van de race. Bij de pitstop van Sainz lukte het hem niet op voorop te komen en daarna raakte hij snel plekken kwijt op z'n oude banden. Ik denk dat als hij daar minder tijd was verloren hij voor Leclerc was geeindigd.

Maar ja, het is natuurlijk 100% speculatie en ik bedoel dit niet als commentaar op Verstappen maar om te laten zien dat de teams weinig keuze lijken te hebben.

Ik wil overigens niet te hard klagen, we hebben dit seizoen al veel geweldige races gehad, we zijn verwend geraakt.

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 18-09-2023 11:18 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Plint schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:10:
Heeft hij geprobeerd, maar lukte gewoon niet. Ik gok dat de Ferrari de batterij vooral gebruikte bij de DRS zones en in de bochten gingen laden en daardoor was inhalen gewoon onmogelijk.

Je moet een gigantische overspeed hebben om in te kunnen halen op dit circuit, wat met de andere banden op het einde dus ineens wel mogelijk werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31

pro_6or

amateur_60r

Harry Nak schreef op maandag 18 september 2023 @ 02:51:
[...]

Dan zou DEV alsnog een halve seconde achter TSU kachelen.
TSU kon niet eens starten op Monza en werd er in Singapore door PER afgereden. Zandvoort was ook niet bepaald een ijkpunt. Ik heb nog weinig idee hoe ver voor of achter TSU LAW eigenlijk zit.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:32:
[...]

Eens hoor. Maar dat merk je vooral ook aan het radioverkeer gisteren... Totale apathie.

Denk je dat Max of Hamilton zo had gereageerd op het verzoek om nog ff 5 seconden te laten vallen?
Ja, je wordt op dat moment geofferd. Kun je hoog of laag springen. Daar zit de teleurstelling. Dat ze dat van hem vragen. Maar ja, hij is ook in die positie gekomen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:32:
[...]

Sowieso zijn de board radio's tenenkrommend. Elke keer als mijn engineer met we come back to you of wat anders reageert zou ik het van binnen uitgillen. Wees gewoon duidelijk en geef direct de antwoorden waar je als coureur om vraagt. Of zitten die engineers van Ferrari tijdens de race gewoon te klaverjassen ofzo?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:25:
[...]
Of zitten die engineers van Ferrari tijdens de race gewoon te klaverjassen ofzo?
We are checking.
Ik denk pokeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De media snapt echt niets van Formule 1 blijkt maar weer als je zulke koppen gebruikt.

"Zo zou Formule 1 zijn zónder Max Verstappen"

Dan doe je de huidige wereldkampioenen toch tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:47
Dr. Horrible schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:02:
Ik blijf me verbazen wat voor beeld mensen hebben van formule 1. Het is niet all out racen all the time, en dat is het ook nooit geweest. Tactiek is een significant onderdeel van de sport.

Het probleem is dat het te moeilijk is om in te halen en alle winst die gehaald was vorig jaar eigenlijk nu weer teniet is gedaan. De FIA moet na gaan denken hoe ze om gaan met dirty air en hoe je kan volgen.

Daar bovenop zou je kunnen zeggen dat straten circuits misschien niet in de formule 1 horen, en dat er geraced moet worden op circuits waar daadwerkelijk ruimte is.
Ik denk dat een gemiddelde pitstop tijd van 28 sec ook niet meehelpt. Dan verlies je gewoon teveel tijd. Die pit entry in Singapore is natuurlijk 3x niks. En dan nog max 60 kph ook. Teams zijn denk ik eerder geneigd om voor een 2 stop te gaan als de tijd die ze daarmee verliezen makkelijker terug te halen is door harder te pushen op nieuwe bandjes

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:31:
De media snapt echt niets van Formule 1 blijkt maar weer als je zulke koppen gebruikt.

"Zo zou Formule 1 zijn zónder Max Verstappen"

Dan doe je de huidige wereldkampioenen toch tekort.
Dat is ook maar 1 quote en dat is dus niet de hele media. Bild sprak van een mooie inhaalactie van Verstappen. Uiteraard is er best een punt te maken dat Ferrari, Mercedes en ook wel McLaren dicht bij elkaar zitten, dus is het wel spannender. Geen woord van gelogen.

Ze doen Verstappen niets te kort. Sterker nog, ze vinden hem te goed waardoor het saai wordt. Het is een verkapt compliment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Laatst online: 08:51
DeerDitch schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat een gemiddelde pitstop tijd van 28 sec ook niet meehelpt. Dan verlies je gewoon teveel tijd. Die pit entry in Singapore is natuurlijk 3x niks. En dan nog max 60 kph ook. Teams zijn denk ik eerder geneigd om voor een 2 stop te gaan als de tijd die ze daarmee verliezen makkelijker terug te halen is door harder te pushen op nieuwe bandjes
Mercedes heeft dat gedaan en dat werkte top, todat ze in een drs trein kwamen. Inhalen, en volgen blijft het main punt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hann1BaL schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:40:
[...]

Dat is ook maar 1 quote en dat is dus niet de hele media. Bild sprak van een mooie inhaalactie van Verstappen. Uiteraard is er best een punt te maken dat Ferrari, Mercedes en ook wel McLaren dicht bij elkaar zitten, dus is het wel spannender. Geen woord van gelogen.

Ze doen Verstappen niets te kort. Sterker nog, ze vinden hem te goed waardoor het saai wordt. Het is een verkapt compliment :)
Maar zeg dat dan gewoon denk ik dan. Ik hou niet zo van dit soort journalistiek.

Carlos, Lando, George en Lewis hebben gewoon een mooie race laten zien. Ik heb er van genoten en dat had ik ook gedaan als het om P2 zou gaan.

Enige jammere vind ik dat de strategie de overhand heeft op dit soort circuits. Dat de P1 gewoon het tempo van in ieder geval het halve veld bepaalt. Ik vind Singapore leuk hoor maar het mag wel wat minder manager worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:37
RBR/Horner heeft aangegeven dat ze uiteindelijk de Monza vloer onder hebben gezet op zaterdag geloof ik en dat het dus niet "illegaal" kan zijn mbt de TD's. Maar zou het kunnen dat het idd diezelfde vloer is, maar dat ze het hebben moeten verstevigen?

Dan hebben ze eigenlijk geen woord over gelogen en zijn ze toch wel door de TD's geraakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 13:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Treveo schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:56:
RBR/Horner heeft aangegeven dat ze uiteindelijk de Monza vloer onder hebben gezet op zaterdag geloof ik en dat het dus niet "illegaal" kan zijn mbt de TD's. Maar zou het kunnen dat het idd diezelfde vloer is, maar dat ze het hebben moeten verstevigen?

Dan hebben ze eigenlijk geen woord over gelogen en zijn ze toch wel door de TD's geraakt?
Heb je hier misschien wat aan?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Treveo schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:56:

Nee, ze zijn geraakt door de aard van het circuit waarvoor de Red Bull niet geschikt is. Ze moesten de wagen veel hoger afstellen waardoor ze downforce kwijtraakten. Volgende week staan ze er gewoon weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:24:
[...]

Nee, ze zijn geraakt door de aard van het circuit waarvoor de Red Bull niet geschikt is. Ze moesten de wagen veel hoger afstellen waardoor ze downforce kwijtraakten. Volgende week staan ze er gewoon weer.
Max was trouwens bloed snel in zijn tweede stint (op de mediums). Hij had 18 seconden achterstand op Leclerc, en dat had hij binnen 5 ronden dichtgereden. De afstelling van de auto was gewoon niet goed (rijhoogte), wat met minder benzine blijkbaar een kleiner probleem was. Als de eerste safety car niet was gekomen, had Max misschien wel gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:38

Martinspire

Awesomeness

Hier nog wat achter de schermen bij Pirelli en de scheve tijdzone:

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Voor wie met dezelfde vraag rondloopt na dit weekend:

Grand Prix Minimale voorsprong die Max Verstappen
na een GP moet hebben voor zijn derde F1-titel
Grand Prix Van Japan180 punten
Grand Prix Van Qatar146 punten
Grand Prix van de Verenigde Staten112 punten
Grand Prix van Mexico86 punten
Grand Prix van Brazilië52 punten
Grand Prix van Las Vegas26 punten
Grand Prix van Abu Dabi0 punten
(Bij gelijk stand is Verstappen kampioen op basis van aantal zeges)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:24:
[...]

Ik probeer dus te zeggen, is dit "zeker"? Of proberen ze te maskeren dat de TD's hun geraakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
ThomasG schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:27:
[...]
Max was trouwens bloed snel in zijn tweede stint (op de mediums). Hij had 18 seconden achterstand op Leclerc, en dat had hij binnen 5 ronden dichtgereden. De afstelling van de auto was gewoon niet goed (rijhoogte), wat met minder benzine blijkbaar een kleiner probleem was. Als de eerste safety car niet was gekomen, had Max misschien wel gewonnen.
LEC zijn bandjes waren helemaal op en nog eens op. De Mercs waren nog steeds iets sneller dan VER toen ze naar LEC toe reden op ook de mediums

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 14:33

flessuh

Set sail for fail!

Treveo schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:48:
[...]

Ik probeer dus te zeggen, is dit "zeker"? Of proberen ze te maskeren dat de TD's hun geraakt hebben?
Het feit dat men juist de eerder gebruikte vloer (voor de nieuwe TD in ging) heeft gebruikt zegt dus dat het daar niet aan lag. Anders kon die vloer niet meer, of had die vloer aangepast moeten worden, wat ook de aanwezige fotografen opgevallen was.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

G_Dragon schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:47:
Voor wie met dezelfde vraag rondloopt na dit weekend:

Grand Prix Minimale voorsprong die Max Verstappen
na een GP moet hebben voor zijn derde F1-titel
Grand Prix Van Japan180 punten
Grand Prix Van Qatar146 punten
Grand Prix van de Verenigde Staten112 punten
Grand Prix van Mexico86 punten
Grand Prix van Brazilië52 punten
Grand Prix van Las Vegas26 punten
Grand Prix van Abu Dabi0 punten
(Bij gelijk stand is Verstappen kampioen op basis van aantal zeges)
aanvulling: gat is nu 151 punten. Japan is dus niet meer mogelijk

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
flessuh schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:56:
[...]

Het feit dat men juist de eerder gebruikte vloer (voor de nieuwe TD in ging) heeft gebruikt zegt dus dat het daar niet aan lag. Anders kon die vloer niet meer, of had die vloer aangepast moeten worden, wat ook de aanwezige fotografen opgevallen was.
Ja check, ik dacht dat het misschien de onderplaat iets kon zijn wat niemand zou opvallen, maar het gaat dus om de "buitenkant" van de vloer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 21:40
flessuh schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:56:
[...]

En wat ze dan ook hadden moeten melden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]
Zelfde "issue" als op Spa waarschijnlijk, alleen daar was het maar kortstondig aanwezig en dit keer was het constant aanwezig. De RB19 raakt de balans kwijt als deze te laag komt, overigens niet heel vreemd maar dat valt dus ook niet op te lossen door de rijhoogte te vergroten want dan verlies je ook weer efficiency.
Het optimale window lijkt dus een stuk kleiner dan bij de andere teams, voordeel is als die goed is dan kan je erg hard terwijl je banden minder snel slijten.

De Mercedes van 2017 en 18 had een vergelijkbaar issue, die had een lange en smalle wielbasis. Daardoor waren ze bijna onverslaanbaar op de meeste circuits (med/high speed corners). Alleen op circuits zoals Marina Bay en Monaco had RBR weer voordeel, omdat die destijds zeer snel was in de lowspeed corners. Nu is het omgedraaid :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
basvn schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:01:
[...]

aanvulling: gat is nu 151 punten. Japan is dus niet meer mogelijk
Ik heb er een streep doorheen gezet in het tabel d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQMnlTGCC0MVdZe5_Zy1W-NlUIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9hxUg6xVrchq7evsY6tky4A.jpg?f=fotoalbum_large

Ronde tijden Max en LEC de laatste paar rondes.
Max had nog 1 ronde nodig om hem te kunnen pakken uiteindelijk..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
hansvk schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:16:
[...]
En wat ze dan ook hadden moeten melden.
Goed punt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Treveo schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:48:
[...]

Vrijwel zeker omdat Red Bull het hele jaar al verkondigd heeft dat Singapore voor hun moeilijk gaat worden. Alleen zo moeilijk als dit weekend hadden ze niet verwacht. ;)

Ik geloof zelf niet dat ze geraakt zijn door de TD's.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 18-09-2023 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:46
sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:11:
[...]

Vrijwel zeker omdat Red Bull het hele jaar al verkondigd heeft dat Singapore voor hun moeilijk gaat worden. Alleen zo moeilijk als dit weekend hadden ze niet verwacht. ;)

Ik geloof zelf niet dat ze geraakt zijn door de TD's.
Pratisch alles was tegen kon zitten zat tegen op mechanische problemen na.

- Foute rijhoogt voor T1 en T2
- Doorgeschoten in de aanpassen na T3 waardoor Quali niet top was
- Safety car en VSC die op momenten komen die niet bevordelijk zijn voor de strategie die ze runnen.

Meedoen voor overwinning zat misschien in de auto als ze met je juiste rijhoogte waren begonnen, maar duidelijk overwinning zat er niet echt in deze keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArgantosNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:23:

- Safety car en VSC die op momenten komen die niet bevordelijk zijn voor de strategie die ze runnen.

Meedoen voor overwinning zat misschien in de auto als ze met je juiste rijhoogte waren begonnen, maar duidelijk overwinning zat er niet echt in deze keer.
Yep, alles zat zowat tegen, die 5e plek is nu nog een meevaller (voor Verstappen).

Ik zei al tegen mijn oudste dochter, die meestal de races met mij meekijkt, toen Verstappen de pits wel op moest zoeken. Nu komt er zo een safetycar moment, let maar op. En jawel hoor :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

hardware-lover schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:35:
[...]

Yep, alles zat zowat tegen, die 5e plek is nu nog een meevaller (voor Verstappen).

Ik zei al tegen mijn oudste dochter, die meestal de races met mij meekijkt, toen Verstappen de pits wel op moest zoeken. Nu komt er zo een safetycar moment, let maar op. En jawel hoor :+
Zo begon ik tegen mijn vrouw dat het wel echt heel nadelig zou zijn om op het verkeerde moment een safety car te krijgen, maar dat eens safety car op het goede moment wel eens een mooi cadeautje zou kunnen zijn. En toen ging er een Williams af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ze waren niet zo scheutig met en full SC want dat had Red Bull meer opgeleverd volgens mij. Nu zijn ze gewoon genaaid door de wedstrijdleiding. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:46:
Ze waren niet zo scheutig met en full SC want dat had Red Bull meer opgeleverd volgens mij. Nu zijn ze gewoon genaaid door de wedstrijdleiding. :+
Ik hoor alweer iemand door de krochten van het forum naar het toetsenbord lopen... met jeukende vingers.

Even wachten...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArgantosNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:23:
[...]

Ik snapte al niet wat Turn1 en Turn2 en doorschieten na turn 3 hier mee te maken hebben, maar je bedoeld FP1 en FP2 etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:27
[...]
Ja in hindsight idd zo, maar ik denk dat iedereen anders gaat rijden/ anticiperen. Nu hebben ze 40 laps lang zitten coasten omdat er geen echte threat is van achteren en iedereen zn banden willen besparen.
Had de eerste SC niet was gekomen en zij trackposition hadden verloren en dus Max na pit naar medium als een charging bull van achteren komen, dan is het nog free-for-all denk ik. Zou wel mooiere race maken denk ik.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:11
YakuzA schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:57:
[...]

Ik snapte al niet wat Turn1 en Turn2 en doorschieten na turn 3 hier mee te maken hebben, maar je bedoeld FP1 en FP2 etc.
Ik was dus niet de enige :D _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
basvn schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:29:
[Afbeelding]

Ronde tijden Max en LEC de laatste paar rondes.
Max had nog 1 ronde nodig om hem te kunnen pakken uiteindelijk..
Ik gok dat ie nog 1 bocht nodig had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CreativeS schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:56:
[...]

Ik hoor alweer iemand door de krochten van het forum naar het toetsenbord lopen... met jeukende vingers.

Even wachten...
FERRARI INTERNATION ASSISTANCE!!!!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:17
Wat ik uit het commentaar tijdens de race begrijp is een element (bijvoorbeeld de vloer) Verstevigen geen ontwerp-verandering is, en dus niet hoeft te worden gemeld.

Als dat zo is, zou die oude vloer, met wat extra plakjes CF, kunnen zonder melding.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 16:52
Dat verklaart een hoop:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:14
Yep en Max heeft nog flink doorgetrapt want in ronde 61 reed hij nog zijn persoonlijke beste tijd en dat op 20 ronden oude medium banden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMk19Q31dPPB3vgl9EHsg5rmOs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xqkz79yoEHiVThjxFjNxjznZ.jpg?f=fotoalbum_large
Van F1-tempo.com

De charging Bull had bijna het steigerende Paard op zijn hoorns geprikt... :)

[ Voor 40% gewijzigd door RogerSch op 18-09-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Deze Twitteraar is bij tijd en wijle nogal een fantast. Is er een andere bron voor het motorprobleem?

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
If you no longer go for the gap... :+
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a1P8Xd8_460swp.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:14
FirePuma142 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:07:
[...]

Deze Twitteraar is bij tijd en wijle nogal een fantast. Is er een andere bron voor het motorprobleem?
Kijk maar naar de tijden in de afbeelding die ik in het bericht hierboven gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RogerSch schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:10:
[...]

Kijk maar naar de tijden in de afbeelding die ik in het bericht hierboven gepost heb.
Er zijn toch wel meer oorzaken van langzamere tijden dan een motorprobleem? Blijkbaar is hitte een probleem voor Ferrari in Singapore en hebben ze besloten de auto naar huis te rijden. Dat het een critical engine issue was en er een conservatieve engine mode gekozen moest worden is zoals gebruikelijk bij deze Twitterfantast gewoon uit de hoge hoed gefietst.

[ Voor 32% gewijzigd door FirePuma142 op 18-09-2023 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:48
FirePuma142 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:07:
[...]

Leclerc zelf blijkbaar:
Charles Leclerc has explained the “critical” engine problem that he endured in the final lap of the Singapore Grand Prix.

Leclerc lost 17 seconds to Max Verstappen in the final four laps and crossed the line two-tenths of a second ahead of the Dutchman for fourth place.

The Monegasque driver revealed that his car was overheating, which forced him to back off his pace in order to see the chequered flag.

“It was all about bringing the car to the end, the car was overheating, everywhere,” Leclerc told media including RacingNews365.
https://racingnews365.com...that-almost-cost-p4#close

[ Voor 6% gewijzigd door MrOleo op 18-09-2023 19:38 ]

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32

JB

Cédric roelt!

PER was toch ook wel weer lomp bezig nu ik eea terug gezien heb. Eerst Yuki en daarna nog een keer vol op de binnenkant bij iemand, weet alleen niet meer wie :/ Beiden geen straf, toch bijzonder.

SAI is op weg om zichzelf op de 1e plek te zetten bij FER.

edit:
Zie nu dat de 2e actie van PER de race van ALB verknalde en dat ie 5 sec kreeg

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 18-09-2023 21:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
JB schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:10:
PER was toch ook wel weer lomp bezig nu ik eea terug gezien heb. Eerst Yuki en daarna nog een keer vol op de binnenkant bij iemand, weet alleen niet meer wie :/ Beiden geen straf, toch bijzonder.

SAI is op weg om zichzelf op de 1e plek te zetten bij FER.

edit:
Zie nu dat de 2e actie van PER de race van ALB verknalde en dat ie 5 sec kreeg
Albon? Daar kreeg ie 5 seconden voor. Niet dat dat een verschil maakte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:10
Ik lees vandaag nog weer een commentaar van Perez over de inhaalactie van Hamilton op hem, waarbij Hamilton bij het uitkomen van de bocht buiten de baan raakt.

"Something that we've got to understand going forward."

Nou word ik doorgaans een beetje moe van Perez die probeert te begrijpen waarom hij van de baan vloog, waarom de kwalificatie niet goed liep, waarom Verstappen zoveel sneller is. Doorgaan vind ik het gezeur en moet hij gewoon sneller en constanter rijden. Maar nu vond ik dat hij wel een punt had.

Waarom werd die inhaalactie van Hamilton niet bestraft? Uiteindelijk kon hij mijns inziens de actie voltooien door meer (te veel) snelheid mee te nemen in die bocht, om vervolgens de run off area te gebruiken bij de exit. Dan kun je zeggen dat zijn neus er bij het ingaan van de bocht al iets voor zat, maar daarmee is de actie nog niet gemaakt, laat staan voltooid.

Had er een muur gestaan of een grindbak gelegen, dan was de actie nooit geluk. Dus dan is het toch "gewoon" leaving the track and gaining an advantage?

Door niet te straffen schep je dan toch een precedent en kunnen coureurs steeds hun rempunt missen bij bochten met een run off area, zolang ze bij het ingaan van de bocht er maar met de neus voor zitten? In volle vaart door de bocht en bij de exit dan zoveel mogelijk asfalt meenemen, ook al is dat buiten de baan.

Waarom bleef dit onbestraft waar track limits elders zo strak worden gehanteerd, terwijl er nu nota bene sprake is van een inhaalactie? Ik begreep dat de tijd van Hamilton in die ronde zelfs werd schrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
KlaasjeNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:58:
Waarom bleef dit onbestraft waar track limits elders zo strak worden gehanteerd, terwijl er nu nota bene sprake is van een inhaalactie? Ik begreep dat de tijd van Hamilton in die ronde zelfs werd schrapt.
Af en toe heb je een mazzeltje 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Nu ben ik het helemaal niet met je eens, want ik denk dat de kans bijzonder klein is dat ze geraakt zijn door de TD en ik denk dat je dit vrijdagochtend heel vroeg al wel bevestigd zult zien (FP1) en uiteindelijk in qualy en race Japan. Ik begon zelfs te twijfelen of je het oprecht afvroeg, of dat het een soort agenda punt was (eerste optie dus) maar (heh heh, eindelijk de maar) dit is nu net geen goed punt. Als de teams iets aan hebben moeten passen om aan de TD te voldoen hoeven ze dit niet te beschrijven zoals bij een gewone wijziging.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

KlaasjeNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:58:
Ik lees vandaag nog weer een commentaar van Perez over de inhaalactie van Hamilton op hem, waarbij Hamilton bij het uitkomen van de bocht buiten de baan raakt.

"Something that we've got to understand going forward."

Nou word ik doorgaans een beetje moe van Perez die probeert te begrijpen waarom hij van de baan vloog, waarom de kwalificatie niet goed liep, waarom Verstappen zoveel sneller is. Doorgaan vind ik het gezeur en moet hij gewoon sneller en constanter rijden. Maar nu vond ik dat hij wel een punt had.

Waarom werd die inhaalactie van Hamilton niet bestraft? Uiteindelijk kon hij mijns inziens de actie voltooien door meer (te veel) snelheid mee te nemen in die bocht, om vervolgens de run off area te gebruiken bij de exit. Dan kun je zeggen dat zijn neus er bij het ingaan van de bocht al iets voor zat, maar daarmee is de actie nog niet gemaakt, laat staan voltooid.

Had er een muur gestaan of een grindbak gelegen, dan was de actie nooit geluk. Dus dan is het toch "gewoon" leaving the track and gaining an advantage?

Door niet te straffen schep je dan toch een precedent en kunnen coureurs steeds hun rempunt missen bij bochten met een run off area, zolang ze bij het ingaan van de bocht er maar met de neus voor zitten? In volle vaart door de bocht en bij de exit dan zoveel mogelijk asfalt meenemen, ook al is dat buiten de baan.

Ik denk omdat Perez ook wel erg heftig verdedigde. Heb altijd het gevoel dat stewards op zoek zijn naar proportie en eerlijkheid. Sommigen noemen dit ook wel marchanderen. En dat mag dan nooit gebeuren als het hun held raakt. Ik vind dat het goed is dat ze een klein beetje vrijheid nemen. Ben verre van Hamilton fan maar vond het terecht dat de actie, hoewel strikt genomen niet kloppend, onbestraft bleef.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En deze gaat op slot :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord