JEightyFive schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:23:
Het is, als je het mij vraagt, gewoon een schande voor de sport en een compleet gebrek aan respect richting de fans.
We willen verd*mme racen zien. Niet een of andere banden sparende optocht. Ik vond het werkelijk schandalig en er zou mijns inziens echt gekeken moeten worden hoe dit voorkomen kan worden in de toekomst.
Ik vind het maar lastig want het was inderdaad saai. Normaal kan ik strategie wel waarderen, maar als ze allemaal hetzelfde doen voegt dat ook niet zo veel toe. De radiocommunicatie was af en toe gewoon pijnlijk "Je denkt dat je langaam rijdt, maar je moet nog langzamer" en "je moet vijf seconden langzamer gaan... in de komende vijf ronden" (lelclerc iirc) of "het is nog steeds niet nodig om 1.5 sec achter Ocon te hangen" tegen Verstappen.
Aan Verstappen heeft het niet gelegen die heeft geprobeerd om harder te rijden ondanks de voortdurende waarschuwingen van de pitlane. Ik kan niet zeggen wat dat netto heeft opgeleverd of gekost. Aan het begin van de race wist hij zo de Hazen (Haasen? Haases? Haazen? Hazes?) in te halen. De pitlane was toen al helemaal in manage mode en leek niet verwachten dat Verstappen zou inhalen. Een plek winnen is veel waard op deze baan en volgens mij heeft Verstappen hier (in dat deel van de race) boven verwachting goed gepresteert.
Maar ik vraag me wel af hoeveel invloed het op de tweede helft van de race. Bij de pitstop van Sainz lukte het hem niet op voorop te komen en daarna raakte hij snel plekken kwijt op z'n oude banden. Ik denk dat als hij daar minder tijd was verloren hij voor Leclerc was geeindigd.
Maar ja, het is natuurlijk 100% speculatie en ik bedoel dit niet als commentaar op Verstappen maar om te laten zien dat de teams weinig keuze lijken te hebben.
Ik wil overigens niet te hard klagen, we hebben dit seizoen al veel geweldige races gehad, we zijn verwend geraakt.
[
Voor 7% gewijzigd door
CAPSLOCK2000 op 18-09-2023 11:18
]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.