[F1 2023] Race 16 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 84.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
MikeyMan schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:24:
Max definitief heen wereldkampioen in Japan nu denk ik? 151 punten voorsprong nu, 180 punten te verdelen na Japan.
Als dat het geval is, dan is dat nooit mogelijk? Japan 26 punten max? 151+26 = 177, dat is minder dan 180 die nog te halen zijn daarna? Of wellicht begrijp ik het verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:23
Iemand de actie van Perez op Albon gezien? Wat mij betreft komt daar nog een tik op de vingers voor, hij duwt zijn auto gewoon in een gat dat er niet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
Leclerc strategisch als tweede rijder ingezet voor de overwinning, klonk heel timide over de board radio. Lijkt iets verloren te hebben.

Ook spanning tussen de Mercedes rijders, mooi om te zien, is toch allemaal niet zo koek en ei.

Lawson in de punten, goede inval rijder, heeft zijn stempel gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:43
wontcachme schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:27:
[...]

Is dat ding niet van beton daar? Lijkt me sterk
Lijkt er wel op. Maar het zijn geen permanente barriers, dus wie weet wat ze doen tijdens een impact. Uiteindelijk zal het vast een simpele domme fout zijn geweest.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowdog schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:28:
[...]

Als dat het geval is, dan is dat nooit mogelijk? Japan 26 punten max? 151+26 = 177, dat is minder dan 180 die nog te halen zijn daarna? Of wellicht begrijp ik het verkeerd.
Ja dat bedoelde ik. Na de uitslag van vandaag is het rekenkundig niet meer mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
MikeyMan schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:33:
[...]

Ja dat bedoelde ik. Na de uitslag van vandaag is het rekenkundig niet meer mogelijk.
Ik had t ook anders gelezen. In dat geval correct :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:22:
[...]

Je kan me veel vertellen maar niet dat de crash van Russell de schuld is van Hamilton. Kommop.

Russell doet het helemaal zelf. Als ie niet kan presteren onder druk dan moet ie maar ander werk zoeken.
Ik vertel je ook niet dat het volledig de schuld is van Lewis. Sterker: het team had het moeten regelen. Feit is echter wel dat als je als coureur alleen hoeft te focussen op je voorganger en jezelf, het een stuk makkelijker is dan als je ook in je spiegels moet kijken en verdedigend moet rijden, terwijl je vol aan het aanvallen bent.

Als er dan achter je een coureur rijdt van een concurrerend team, heb je geen keus. Nu had Mercedes de keuze om het over de radio te regelen. Laat Lewis passeren of laat Lewis niet aanvallen. Dus vooruit: ik pas mijn mening iets aan: het is de schuld van het team.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPIph8wwJ7edFFtjaYV9PRO52iI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZf4fSA6dM5BU6bBM2lGh0ep.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
MikeyMan schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:24:
Max definitief geen wereldkampioen in Japan nu denk ik? 151 punten voorsprong nu, 180 punten te verdelen na Japan.
Denk dat Qatar de eerste echte kans gaat worden alleen hoop ik op USA lijkt me leuker als Max daar wereldkampioen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:33:
[...]

Volgens mij heeft perez nog een onderzoek voor inhalen onder de safety car.

mogelijk zakt hij nog plaatsen in de ranking

EDIT

ik zie dat er meer dan 10 sec zit na plek 8, dus dan zal er weinig gebueren

[ Voor 11% gewijzigd door Peter F op 17-09-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 22:32
ParaDroid2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:31:
Iemand de actie van Perez op Albon gezien? Wat mij betreft komt daar nog een tik op de vingers voor, hij duwt zijn auto gewoon in een gat dat er niet is.
Hij zit er ver genoeg naast, hij haalt de bocht.
Vergelijk het met Ver op Hul ronde 2 (en vorig jaar meerdere keren, geloof ik), die komt volgens mij van verder weg.
Albon kan gewoon de wijdere lijn nemen en niet zo scherp insturen, als je het gat laat kan iemand het gebruiken en moet je er rekening mee houden.

Edit: Initieel zit Perez verder weg, dichterop de bocht zit Verstappen verder weg.

[ Voor 6% gewijzigd door MrOleo op 17-09-2023 16:44 ]

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
MrOleo schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:42:
[...]

Hij zit er ver genoeg naast, hij haalt de bocht.
Vergelijk het met Ver op Hul ronde 2 (en vorig jaar meerdere keren, geloof ik), die komt volgens mij van verder weg.
Albon kan gewoon de wijdere lijn nemen en niet zo scherp insturen, als je het gat laat kan iemand het gebruiken en moet je er rekening mee houden.

Edit: Initieel zit Perez verder weg, dichterop de bocht zit Verstappen verder weg.
Gezien je edit ga ik daar op in, ik vind inderdaad dat Perez er helemaal nog niet naast zit. Je moet inderdaad ruimte laten, maar dan moet het wel een daadwerkelijke actie zijn en niet een (mijns insziens) wanhopige actie om er voorbij te komen. Ik heb de actie van Verstappen teruggekeken en die zat er dichter bij heb ik het idee. Naast dat Hulkenberg daar wel heel veel ruimte over laat om de actie mogelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:28
Als Hamilton zoveel sneller was had hij in moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Cass Casey schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:37:
[...]

Als er dan achter je een coureur rijdt van een concurrerend team, heb je geen keus. Nu had Mercedes de keuze om het over de radio te regelen. Laat Lewis passeren of laat Lewis niet aanvallen. Dus vooruit: ik pas mijn mening iets aan: het is de schuld van het team.
Eerst en vooral een rijdersfout dit, niet te wijten aan de situatie achter hem. Norris tikt met zijn achterwiel de muur aan, Russell zit te suffen en rijdt zijn ophanging stuk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:58
Snap de Ham Rus discussie niet helemaal. Rus is toch zogenaamd een future world champion. Dan moet je toch gewoon tegen druk van achter kunnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:25
Hippocampus schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:22:
[...]

Je kan me veel vertellen maar niet dat de crash van Russell de schuld is van Hamilton. Kommop.

Russell doet het helemaal zelf. Als ie niet kan presteren onder druk dan moet ie maar ander werk zoeken.
Als twee Ferrari’s lopen te kutten terwijl ze beide op het podium kunnen eindigen dan worden de Ferrari pitwall clown memes erbij gepakt. En nu is Russell de pisang en dan is het de driver zijn schuld? Lekker creatief meten met twee maten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
ParaDroid2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:49:
[...]

Gezien je edit ga ik daar op in, ik vind inderdaad dat Perez er helemaal nog niet naast zit. Je moet inderdaad ruimte laten, maar dan moet het wel een daadwerkelijke actie zijn en niet een (mijns insziens) wanhopige actie om er voorbij te komen. Ik heb de actie van Verstappen teruggekeken en die zat er dichter bij heb ik het idee. Naast dat Hulkenberg daar wel heel veel ruimte over laat om de actie mogelijk te maken.
Perez zit er ver genoeg naast en haalt de bocht.
Albon stuurt in en laat te weinig ruimte voor de auto naast hem
Perez doet een beetje een divebomb.
Beide schuld -> Race incident.
Laat Albon genoeg ruimte en is er alsnog contact dan is het een Perez penalty.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Overzicht van Pirelli:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XdQiohch8_sXb9NJDAzmEcUXA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcDC4COd8UWiaHJEAFK6qm3F.jpg?f=fotoalbum_large

En nog wat mooie data:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEx4VqL7Q1jn5zdM8zZtPztN3hs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m1y3pcMIVCqhAOnwXGUieXyT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XY2K1_gX_ev5Mgp8FXEuQI4janY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ppbOZElH7B1Lp2XZpG64acL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7vQVwj2uOBVZoRIXIrzwo8DRas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jyuG9HgXxZ0P0GXCTOD8wYea.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_PRgRBSHov1jjUOt0nhkbiIvXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmiH9OKozTVZAVotdjrJl8Jj.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
MrOleo schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:56:
[...]

Perez zit er ver genoeg naast en haalt de bocht.
Dat ben ik simpelweg niet met je eens, aan het begin van de bocht zit hij nog duidelijk achter Albon en gooit hij hem er gewoon tussen. Dat Albon het handiger aan had kunnen pakken kan, maar ik vind het toch voornamelijk de fout/een lompe actie van Perez. Maar we zullen zien wat de stewards ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Robkazoe schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:55:
[...]

Als twee Ferrari’s lopen te kutten terwijl ze beide op het podium kunnen eindigen dan worden de Ferrari pitwall clown memes erbij gepakt. En nu is Russell de pisang en dan is het de driver zijn schuld? Lekker creatief meten met twee maten. :+
Eerder appels en peren vergelijken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
vhal schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:23:
Toch wel mooi als er ein-de-lijk weer eens iemand anders wint dan VER, het wederom gaat over HAM die volgens enkele de schuldige is dat RUS z'n auto in de muur rijdt en potentiële punten voor Mercedes laat liggen...
Of dat men “liever had gezien dat HAM was gecrasht”. Het niveau is hier af en toe om je voor te schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
ParaDroid2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:58:
[...]

Dat ben ik simpelweg niet met je eens, aan het begin van de bocht zit hij nog duidelijk achter Albon en gooit hij hem er gewoon tussen. Dat Albon het handiger aan had kunnen pakken kan, maar ik vind het toch voornamelijk de fout/een lompe actie van Perez. Maar we zullen zien wat de stewards ervan vinden.
Idd, al heb ik weinig vertrouwen in de stewards van deze week :X , ik zou ze lekker laten racen bij een incident als dit.
K voor Albon, maar ja zo gaat het soms.

Sowieso wat gaan ze doen, 5 (en zelfs 10) sec penalty doet niks aan de uitslag, maar is wel het precedent als Perez schuldig is.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Toch wel mooi als er ein-de-lijk weer eens iemand anders wint dan VER,
Dacht dat ik de enige was in dit topic die zo denkt :)
Brengt het nu de spanning terug…. Nee dat niet natuurlijk.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:28
Tk55 schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:12:
[...]

Of dat men “liever had gezien dat HAM was gecrasht”. Het niveau is hier af en toe om je voor te schamen.
Waar heb je dat gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Tk55 schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:12:
[...]

Hoe ham op het podium stond had ik het gevoel dat hij zelf liever ook gecrasht was ;)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Hamilton oogde niet echt happy nee, maar goed..... Hij was niet goed genoeg, dan houd het gewoon op.....
Toto kan mooi blaffen dat ze de snelste auto hebben, maar ze winnen hem niet.
Tactisch erg sterk gereden van Sainz, Noris mooi op 2!
Max bijna 4 als hij die 0.2 sec op Leclerc had kunnen pakken, nog geen half rondje langer had de race moeten duren ;)

Russel had me tijdens de race iets te veel praatjes, hij wil te graag, dan gaat hij fouten maken.
Hij zat helemaal op Noris zijn lijn, die raakte de muur aan, toen deed Russel het nog een klapje beter.

Hamilton was wel degelijk bezig om de druk bij Russel steeds hoger te leggen, dit gaat volgende seizoen een keer fout. Dan hebben we bondje bij Mercedes, Russel is namelijk niet het type Bottas wat zich inschikt in zijn rol.

Viel trouwens, ondanks het gebrek aan hi-speed bochten dat de voorvleugels van zo'n beetje alle auto's veel minder door buigen als in races hiervoor...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:26
Mooi einde van de race, spannend met de top 4 zo dicht op elkaar. Verstappen goed teruggekomen, nette race. Perez viel vies tegen.

Verder Lawson, erg netjes om hier in de punten te komen _/-\o_

Verder jammer dat je hier zo slecht in kan halen, middelste gedeelte van de race vond ik erg saai.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:50
Wat een verschrikkelijke eerste 30/40 ronden (inclusief commentaar van F1TV die maar bleven kletsen over dat Verstappen een goede kans had). Niets te beleven.

Mooi dat het risico nemen van Mercedes zo een spannend gevecht op leverde richting het einde. En dan het uitvallen van Russel, mooi spektakel. Jammer dat Verstappen niet nog langs Leclerc kwam (18 seconden dicht gereden in hoeveel rondjes? 12 ofzo?).

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6PG_svXsAAHCNZ?format=jpg&name=medium

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 17-09-2023 17:31 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
cheiron schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:30:
Wat een verschrikkelijke eerste 30/40 ronden (inclusief commentaar van F1TV die maar bleven kletsen over dat Verstappen een goede kans had). Niets te beleven.

Mooi dat het risico nemen van Mercedes zo een spannend gevecht op leverde richting het einde. En dan het uitvallen van Russel, mooi spektakel. Jammer dat Verstappen niet nog langs Leclerc kwam (18 seconden dicht gereden in hoeveel rondjes? 12 ofzo?).
5 rondjes volgens mij zelfs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
Als je zo al het geluk ziet van Lando, Carlos of Max en al die andere van de jongere generatie met podiums halen is dat niet meer dan genieten.

Niet om even hier weer de Lewis discussie te starten maar die valt toch echt buiten de boot.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lsi5yKf4aHsgyd7bBUX3CzylfQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXfHJAr3kOa7RG47Oaq42E2D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb helemaal niks met Mercedes, maar wat een prachtige race was dit. Props naar Mercedes dat ze het gevecht aandurfde gaan en aan Sainz en Norris die het tactische spel "samen" speelde. Lang geleden dat ik zo op de het puntje van de bank zat.

Daarnaast ook wel een soort van opluchting dat RBR qua racepace niet tot weinig heeft verloren, wat ging Verstappen hard op het einde. We zullen nooit te weten komen of de TD's veel impact hebben gehad op de RBR, maar het lijkt erop van niet en dat de auto in quali gewoon te kort kwam door het type circuit.

En geef Lawson een plek naast Max _/-\o_ die jongen rijdt P9 in 1 van de moeilijkste races van het jaar en was nog steeds kritisch op z'n race start. Hij doet mij denken aan Max tijdens zijn tijd bij TR.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Enge foto van Sainz :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0SomoaBD1SrnDc5Kt3F47OnJXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NY9qRFiyDyywK7w6vA6ACM33.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
Ik denk dat Lawson dat stoeltje voor volgend jaar wel verdiend heeft ondertussen. De vraag is naast wie, Ricciardo of Tsunoda. Ik gok Ricciardo ivm ervaring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

AvK

Ready Set Go

TinusXIII schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:52:
Ik denk dat Lawson dat stoeltje voor volgend jaar wel verdiend heeft ondertussen. De vraag is naast wie, Ricciardo of Tsunoda. Ik gok Ricciardo ivm ervaring.
Dat denk ik dus helemaal niet. De kans is groter dat RIC er helemaal niet meer in komt. En ja, ik weet dat Lawson nog wat verplichtingen heeft..... Yuki rijdt het hele jaar al erg goed en heeft nu 2x achterelkaar pech....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEb29j37p-QAlXRI_EyopSf1leo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbmYqm5LL3gAuaXuCkE6khaf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
The stewards considered that this was an “optimistic” late manoeuvre by the driver of Car 11, that it could be defined as “diving in”, and that there was nothing that the driver of Car 23 could have done to avoid the collision. Accordingly it is determined that the driver of Car 11 was predominantly to blame.
Stewards... _/-\o_
Hulkenberg heeft ons laten zien hoe het ook kan..

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
5 seconden voor Perez op Albon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
No further action voor Albon op Perez tijdens VSC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
ALO what happend, kerel? Kom op, pak die punten!!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

Help!!!! schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:06:
[...]

Heb je misschien een linkje ? :)
Gewoon deze hoor;

https://m.facebook.com/st...1emavl&id=100044569083562

Hier staat ook altijd in een paar woorden Max zijn input in. Na elke sessie verschijnt er 1 online.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AvK schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:56:
[...]

Dat denk ik dus helemaal niet. De kans is groter dat RIC er helemaal niet meer in komt. En ja, ik weet dat Lawson nog wat verplichtingen heeft..... Yuki rijdt het hele jaar al erg goed en heeft nu 2x achterelkaar pech....
Lawson heeft alleen einde oktober nog Suzuka staan. Dan zou hij alleen Mexico missen... Zowel Marko als hij staan voor een lastige opgave.
Eerlijk, ik zou hem bijna naast Verstappen zetten. Zijn aanpassingsvermogen en z'n inschattingsvermogen lijken heel erg goed.
Lastige is wel, als je die keus maakt als team, dan kan de druk hem ook weer te hoog te worden waardoor hij juist naar beneden keldert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:43
Laat Lawson eerst het seizoen uitrijden bij AT en kijk daarna verder, meteen naast Verstappen dan krijg je een Gasly/Albon scenario.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TinusXIII
ArcticWolf schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:40:
[...]

Lawson heeft alleen einde oktober nog Suzuka staan. Dan zou hij alleen Mexico missen... Zowel Marko als hij staan voor een lastige opgave.
Eerlijk, ik zou hem bijna naast Verstappen zetten. Zijn aanpassingsvermogen en z'n inschattingsvermogen lijken heel erg goed.
Lastige is wel, als je die keus maakt als team, dan kan de druk hem ook weer te hoog te worden waardoor hij juist naar beneden keldert.
Zet die jongen alsjeblieft niet gelijk naast Verstappen. Zeker niet na drie races in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:42:
Laat Lawson eerst het seizoen uitrijden bij AT en kijk daarna verder, meteen naast Verstappen dan krijg je een Gasly/Albon scenario.
TinusXIII schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:42:
[...]

Zet die jongen alsjeblieft niet gelijk naast Verstappen. Zeker niet na drie races in de F1.
Ja en nee, eens met jullie. Ik zei ook al dat de druk te hoog kon worden waardoor het niet werkt. Anderzijds denk ik dat de druk de laatste paar races een stuk minder hoog zal zijn, omdat het "nergens" meer om gaat. Je ziet hoe hij de eerste 3 races heeft volbracht met AT, die eerlijk gezegd bijna geen deuk in een pakje boter kan slaan normaal gesproken.

Verstappen werd destijds ook van het ene op het andere moment in de RB gegooid destijds en hij won meteen de race. Ik denk dat Lawson van hetzelfde caliber is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TheBrut3
ArcticWolf schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:47:
Verstappen werd destijds ook van het ene op het andere moment in de RB gegooid destijds en hij won meteen de race. Ik denk dat Lawson van hetzelfde caliber is.
Lawson van hetzelfde kaliber als Verstappen? Grapje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:09
TinusXIII schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:52:
Het zitje naast Albon bij Williams is ook nog vrij, er is nog geen rijder voor dat stoeltje bevestigd, en ik verwacht niet dat Sargeant verlengd gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
Wat Lawson doet is prima, maar men moet niet vergeten dat Nyck de Vries bij zijn debuut ook in de punten reed. Eerst maar eens een heel seizoen dit niveau laten zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten_E

Na bijna anderhalf seizoen in de Formule 1, niet na 3 races.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
autje schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:08:
Wat Lawson doet is prima, maar men moet niet vergeten dat Nyck de Vries bij zijn debuut ook in de punten reed. Eerst maar eens een heel seizoen dit niveau laten zien.
Verschil is dat Lawson het nu wel al 3 races laat zien en de Vries buiten die race op Monza niets meer heeft laten zien in dezelfde auto als Lawson.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:56
[...]

[...]

Ja en nee, eens met jullie. Ik zei ook al dat de druk te hoog kon worden waardoor het niet werkt. Anderzijds denk ik dat de druk de laatste paar races een stuk minder hoog zal zijn, omdat het "nergens" meer om gaat. Je ziet hoe hij de eerste 3 races heeft volbracht met AT, die eerlijk gezegd bijna geen deuk in een pakje boter kan slaan normaal gesproken.

Verstappen kreeg in z'n eerste RB race wat hulp van Hamilton en Rosberg. Die reden op 1 & 2 (Verstappen op 3) en kegelden elkaar vervolgens de baan uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:02:
[...]

Lawson van hetzelfde kaliber als Verstappen? Grapje toch?
We gaan het zien. En waarom zou het een grapje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:09:
[...]

Na bijna anderhalf seizoen in de Formule 1, niet na 3 races.
Klopt, maar Perez heeft na 2,5 seizoen ook weinig laten zien waarom hij in die RB hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
ParaDroid2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:11:
[...]

Verschil is dat Lawson het nu wel al 3 races laat zien en de Vries buiten die race op Monza niets meer heeft laten zien in dezelfde auto als Lawson.
nou nou, dezelfde auto. De auto is duidelijk beter na de "bull" upgrades

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Ook maar een duit in het zakje doen voor de AT discussie. Tsunoda reed nyck op een hoop en kreeg lovende recensies. Toen kreeg hij ricciardo naast zich en ineens was het niet meer zo overtuigend (RIC in HU beter en de sprint van BE). En dan is daar Lawson die minimaal gelijkwaardige dingen laat zien. Zonder de ongelukjes welteverstaan. Aangezien Tsunoda ook al om de oren werd gereden door Gasly lijkt de conclusie toch zo klaar als een klontje? Sterker nog, de auto is zo goed als de de beste rijder? Misschien was de AT wel helemaal niet zo dramatisch? Een Williams/Albon scenario?

Dan toch Lawson en …RIC? Liever dan nog een Hulk ofzo. Ik vind niet dat Tsunoda wekelijks de auto overstijgt of in ieder geval naar de max rijdt en derhalve plaats moet maken. Wees een stoere peer en zet vesti, pouchair of zelfs iwasa ernaast.

[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 17-09-2023 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Niet superfan van TSU. Veel te driftig.

Lawson, is jong en bevalt tot nu toe goed maar misschien tikje saai.

Ben eigenlijk ook beetje RIC moe. Liever Lawson dan RIC dus :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Lawson en Albon kennen elkaar ook redelijk goed geloof ik, beide hebben samen voor Red Bull de DTM gereden? Laatst zag ik ook deze op YouTube. YouTube: Alex Albon's Nordschleife Hot Lap With Liam Lawson In the Passenger ...

Volgend jaar bij Williams, Albon en Lawson dan maar doen? Beetje het Red Bull Driver Reserve clubje :P

De laatste races heeft Yuki ook wel pech gehad, zou hem dus nog niet echt afschrijven. Ricciardo heeft te weinig gereden om conclusies te trekken. Ik denk dat Yuki het voordeel van de twijfel krijgt en Ricciardo is ook qua promotiewerk een contract waard.

Dat allemaal er vanuit gaande dat Perez volgend jaar weer naast Max rijdt... :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of deze al gepost is, maar hij is er kapot van.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toch wel mooi als er ein-de-lijk weer eens iemand anders wint dan VER, het wederom gaat over HAM die volgens enkele personen de schuldige is dat RUS z'n auto in de muur rijdt en potentiële punten voor Mercedes laat liggen...
Ik wilde dus exact dit posten! Heel bijzonder weer, maar het verbaast mij ergens ook weer niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Toch wel mooi als er ein-de-lijk weer eens iemand anders wint dan VER, het wederom gaat over HAM die volgens enkele personen de schuldige is dat RUS z'n auto in de muur rijdt en potentiële punten voor Mercedes laat liggen...
Het constante diskwalificeren van Hamilton hoeft hier echt niet...

[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-09-2023 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Pierre schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:55:
[Twitter]
Geen idee of deze al gepost is, maar hij is er kapot van.
Begrijp nog steeds niet waarom beide Mercs die laatste pitstop hebben gemaakt. Russel had een prima uitgangspositie en door alleen HAM te pitten wed je op 2 paarden. En had HAM niet hoeven te wachten in de pit.

[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 17-09-2023 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Dj-sannieboy schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:07:
[...]

Ik wilde dus exact dit posten! Heel bijzonder weer, maar het verbaast mij ergens ook weer niet.
Nou... het valt ook wel weer mee hoor, er is eigenlijk alleen maar geschreven dat Hamilton wel heel veel druk aan het leggen was op Russell zijn schouders. Iets wat feitelijk natuurlijk gewoon waar is. Maar goed, dit was bij Ferrari natuurlijk net zo een race terug. Toen was het Sainz die over de boardradio om rust bij Leclerc vroeg.

Hamilton zat zo enorm te pushen dat dit samen met de kans van Russell om Norris voorbij te komen dat hij (RUS) de muur raakte.

Inzekkerezin heeft Hamiton er voor gezorgd dat Russel in een fout werd gedwongen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:40
Conclusie, Russell wordt nooit wereldkampioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Lynx schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:35:
Aangezien Tsunoda ook al om de oren werd gereden door Gasly lijkt de conclusie toch zo klaar als een klontje?
Tsunoda wordt hier wel snel afgeschreven. In 2021 was Gasly veel sneller, maar in 2022 heeft TSU echt een stap gemaakt en bij vlagen laten zien goed te kunnen racen. Maar met een slechte auto en veel pech is dat dit seizoen moeilijk om te laten zien. Hij zal alleen niet snel genoeg zijn voor een promotie naar Red Bull, dus vroeg of laat moet hij sowieso weg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:37
meenkdrie schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:35:
Alsof Max niet eens tegen een muurtje is gereden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sethro schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:25:
[...]

Begrijp nog steeds niet waarom beide Mercs die laatste pitstop hebben gemaakt. Russel had een prima uitgangspositie en door alleen HAM te pitten wed je op 2 paarden. En had HAM niet hoeven te wachten in de pit.
Het was RUS die in lap 44 om "box opposite, I want to go for the win" riep. Aangezien Sainz niet naar binnen kwam wilde hij zelf dus wel.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
jaapstobbe schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:43:
[...]

Alsof Max niet eens tegen een muurtje is gereden :)
VER reed tegen muurtjes omdat hij te wild was. RUS rijdt tegen muurtjes omdat hij onder druk bezwijkt. Beetje hetzelfde probleem als LEC al meedere keren heeft laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:40
autje schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:49:
[...]

VER reed tegen muurtjes omdat hij te wild was. RUS rijdt tegen muurtjes omdat hij onder druk bezwijkt. Beetje hetzelfde probleem als LEC al meedere keren heeft laten zien.
Precies dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Aan de andere kant:
Was het dom van Russell? Ja. Maar als je ziet Norris ook al met de achterband het muurtje raakte (en daar niet DNF ging door de aandrijfassen denk ik), en George met dezelfde lijn daarbij met de zwakkere voorwielophanging er tegenaan komt... Naar mijn idee was hij Norris aan het volgen, alleen kreeg hij daardoor een crash en DNF en kwam Norris heel goed weg.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• d-vine
meenkdrie schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:35:
Elke wereldkampioen heeft wel eens een crash meegemaakt met of zonder "domme" actie.

En toekomstige wereldkampioenen zal dat ook gebeuren.

Die gasten racen op de limiet en het lijntje om daarover heen te gaan is dun.
Maar als het een keer fout gaat in the heat of the moment is het gelijk weer al het negatieve.

Volgens mij reed Russel een puike race met een masterclass van Sainz waardoor hij misschien iets te veel pushte op de limiet wat zeker niet onbegrijpelijk is met de laatste ronde
Kan een keer gebeuren op deze baan.

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 17-09-2023 21:11 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Cass Casey schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:31:
Ja, Wikipedia. Wie kijkt daar nou op!
Ik. Ik rij BMW, geen Mercedes. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Het was een mooie race waarin er gelukkig genoeg gebeurde! Ik heb echt genoten van alle actie en domme fouten zoals die van Russel, want je kan zeggen wat je wil maar hij kon blijkbaar niet goed met de druk omgaan van zijn teamgenoot die achter hem liep te pushen en het feit dat hij zo dicht op Norris zat voor p2. Het was gewoon een kleine verkeerde inschatting onder druk,

Ik ben heel blij dat Sainz besloot om Norris te gaan helpen, maar natuurlijk ook voor zijn eigen voordeel. Toch heeft hij er op deze manier voor gezorgt dat Norris zijn positie niet verloor.

Verstappen heeft het ook echt ontzettend goed gedaan, want die eerste pitstop kwam gewoon ongelukkig nadat er vlak na een virtual safety car kwam. Maar ondanks alle tegenslagen toch een mooie p5 behaald :)

Op naar Japan, waar we de wekker weer vroeg mogen gaan zetten op de Zondag. Hopelijk gaan ze nu wel racen als er regen valt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

G_Dragon schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:51:

Verstappen heeft het ook echt ontzettend goed gedaan, want die eerste pitstop kwam gewoon ongelukkig nadat er vlak na een virtual safety car kwam. Maar ondanks alle tegenslagen toch een mooie p5 behaald :)
Ik verbaasde me daar wel over, er zat een behoorlijk gat tussen LEC en (ik geloof?) GAS, dus toen ie GAS voorbij was dacht ik: ok, lekker naar de finish cruisen en tevreden zijn met P6. Dat hij toch nog zo hard richting LEC reed zeg 8)7.

Ik zag de race echt somber in voor hem en hield zelfs rekening met een puntenloze finish, maar een podiumplek had er misschien ook nog wel ingezeten als de kaarten omtrent (V)SC nét iets beter geschud waren :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Mooie reacties van Red Bull

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOQ31mv9HzW6MQFGnnQONMIgkJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGiKigH9t5yNZF0krperG6y2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDIYi2HCEmvUdG_hql1ZVEjXrRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VR4rO3tLceYV6UvRDTVsjs86.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cb8_NNvVpXxsEbb_aWAqf9laIyM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VJcuGBByD1BCNL2p8NoGutpC.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dit is absoluut niet dezelfde auto als die De Vries reed, ze hebben een grote update gehad.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

cheiron schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:30:

Veel minder. De banden waren helemaal weg bij Lec.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Maarten_E schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:10:
Aan de andere kant:
Was het dom van Russell? Ja. Maar als je ziet Norris ook al met de achterband het muurtje raakte (en daar niet DNF ging door de aandrijfassen denk ik), en George met dezelfde lijn daarbij met de zwakkere voorwielophanging er tegenaan komt... Naar mijn idee was hij Norris aan het volgen, alleen kreeg hij daardoor een crash en DNF en kwam Norris heel goed weg.
Russel zat een klein stukje opzij van Norris, waardoor zijn impact met de muur meer frontaal was.
Hierdoor was de impact met de muur groter.

Wat ik niet heb gezien; weet iemand waarom Bottas eerder dan Russel is uitgevallen?

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
pro_6or schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:48:
[...]

Dit is absoluut niet dezelfde auto als die De Vries reed, ze hebben een grote update gehad.
Dan zou DEV alsnog een halve seconde achter TSU kachelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
SPee schreef op maandag 18 september 2023 @ 00:22:
[...]
Wat ik niet heb gezien; weet iemand waarom Bottas eerder dan Russel is uitgevallen?
Op de onboard lijkt het erop dat hij niet meer kan schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:15
[...]

.. in dezelfde auto als Lawson.
..want alle teams verbeteren de auto gedurende het seizoen en AT staat stil.. |:(

Zo makkelijk roepen vanaf de wal dit soort dingen, maar je weet helemaal niet in hoeverre ze die auto hebben kunnen verbeteren.
Indrukwekkend wat Lawson heeft laten zien? Absoluut!

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Jasphur schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:21:
[...]

ALO what happend, kerel? Kom op, pak die punten!!
Naja die pitstop tijdens de VSC was dramatisch. 5 seconden penalty, daarna gekloot met die jack.
Hij stond meer dan 25 seconden stil in totaal. Dat kan zelfs Alonso niet meer dichtrijden met nog minder dan de helft van de race te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Nog even over nagedacht.
Hoewel de safety en virtual safety niet in Verstappens voordeel werkte.
Had het denk ik qua rangschikking geen fluit uitgemaakt.

De rest ging nu te vroeg naar binnen, waardoor de banden helemaal waren opgerookt de laatste rondes.

Bij een situatie zonder safety cars, zouden de banden van de anderen (minus Leclerc) ook zo'n 10rondes nieuwer zijn. Bovendien had het verschil in de rondes dat Verstappen op hard reed nog groter zijn dan het nu al was.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Gappig om de verschillen in reactie te zien tussen de coureurs.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:23:
[...]

Gappig om de verschillen in reactie te zien tussen de coureurs.
Ja klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:53
Sinned123 schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:15:
Nog even over nagedacht.
Hoewel de safety en virtual safety niet in Verstappens voordeel werkte.
Had het denk ik qua rangschikking geen fluit uitgemaakt.

De rest ging nu te vroeg naar binnen, waardoor de banden helemaal waren opgerookt de laatste rondes.

Bij een situatie zonder safety cars, zouden de banden van de anderen (minus Leclerc) ook zo'n 10rondes nieuwer zijn. Bovendien had het verschil in de rondes dat Verstappen op hard reed nog groter zijn dan het nu al was.
Ik denk dat de pace van Sainz op de hards het veld zo compact heeft gehouden ook wel de kans op slagen van pitten tijdens de SC en VSC heeft beperkt. Goed, wanneer RBR had kunnen stoppen bij de VSC zaten ze waarschijnlijk 15 sec of dichter bij de kop uiteindelijk en had het enkel de plaats van LEC opgeleverd. Bij gebruik van de SC van hard naar medium en bij VSC van medium naar soft (ik weet niet wat VER nog over had) had VER waarschijnlijk zijn 8e plaats na SC beter kunnen verdedigen en daardoor wat aansluiting kunnen houden om ook bij de VSC te pitten. Maar blijft lekker achteraf…

Al met al knap gereden van Sainz en Norris, toch wel mooi om te zien dat langzaam rijden als een gat slaan niet nodig is de way to go is. De fout van Russel gewoon een concentratie dingetje om een poging te doen de bocht wat ruimer aan te snijden voor betere exit en daarmee z’n bredere achterkant was vergeten, daar van schrok, blokkeerde, op het vuil kwam en de banden in ging in redelijke korte run-off aldaar. Gebeurde allemaal in minder dan een paar tienden. Gewoon een fout waar hij van zal leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:17

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Rijdend over de autoroute dus soleil geluisterd naar de race. Wij hebben ons wel vermaakt. Verslaggeving Langs de Lijn was leuk.
Race was spannend hoe Sainz verdiend won.
Op naar Japan. Kijk ik wel weer thuis.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Thinlanet schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:42:
[...]

Ik denk dat de pace van Sainz op de hards het veld zo compact heeft gehouden ook wel de kans op slagen van pitten tijdens de SC en VSC heeft beperkt. Goed, wanneer RBR had kunnen stoppen bij de VSC zaten ze waarschijnlijk 15 sec of dichter bij de kop uiteindelijk en had het enkel de plaats van LEC opgeleverd. Bij gebruik van de SC van hard naar medium en bij VSC van medium naar soft (ik weet niet wat VER nog over had) had VER waarschijnlijk zijn 8e plaats na SC beter kunnen verdedigen en daardoor wat aansluiting kunnen houden om ook bij de VSC te pitten. Maar blijft lekker achteraf…

Al met al knap gereden van Sainz en Norris, toch wel mooi om te zien dat langzaam rijden als een gat slaan niet nodig is de way to go is. De fout van Russel gewoon een concentratie dingetje om een poging te doen de bocht wat ruimer aan te snijden voor betere exit en daarmee z’n bredere achterkant was vergeten, daar van schrok, blokkeerde, op het vuil kwam en de banden in ging in redelijke korte run-off aldaar. Gebeurde allemaal in minder dan een paar tienden. Gewoon een fout waar hij van zal leren.
Volgens mij raakte Russell met zijn rechter voorwiel de muur waarbij zijn ophanging meteen brak, dus niet meer kon sturen.
Norris die met zijn achterwiel daar de muur raakt heeft wat meer geluk en kan door.

Saaie race tot de mooie laatste rondjes was het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik zag toch wel wat meer vertrouwen bij Ferrari, mooi om te zien!
Sainz echt goed en slim gereden. Die zit er wel lekker in de laatste races.
Ook mooi om te zien dat het meer teameffort was, in die zin dat Lecler een ondersteunende rol had.

Mercedes, Ik vraag me af of ze het beter hadden kunnen uitspelen. Als je het podium ruikt, dan ga je ervoor toch? in die zin snap ik Hamilton wel, wat doe je anders in die auto? En bovendien willen we(ik) dit zien toch!
Jammer voor Russel.

Max netjes gereden met die spons. Bijzonder om te zien dat RBR er zo naast dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

majoh schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:23:
[...]
Volgens mij raakte Russell met zijn rechter voorwiel de muur waarbij zijn ophanging meteen brak, dus niet meer kon sturen.
Norris die met zijn achterwiel daar de muur raakt heeft wat meer geluk en kan door.
Klopt, een paar centimeter teveel naar rechts en hij kon meteen niet meer insturen. Jammer maar helaas. Ik had hem een podium gegund.

Verder was het een vermakelijk race. Zeker de laatste 20 ronden. En dat meteen mensen zeggen dat het komt omdat Red Bull niet voorin meedeed is flauwekul. Dan had het om P2 gegaan en nog steeds vermakelijk geweest. Je krijgt dit gezeur altijd.

Er zijn nu ook "fans" die beweren dat Red Bull niet mee konden komen vanwege het cheaten met flexiwings. Maar dat hou je helaas. Ik ga ervan uit dat ze er volgende week gewoon weer staan.

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 18-09-2023 09:36 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind die Sainz toch echt een prachtkerel. Hij weet dat hij niet de meest natuurlijk begenadigd coureur is, maar hij heeft een haast maniakale werkhouding en een knetterharde houten kop waardoor hij toch telkens kleine stapjes blijft zetten. Als ik dat vergelijk met Leclerc, Hamilton of Russel dan zijn die drie van nature sneller maar laten ze toch soms de kop hangen. Leclerc kan ontzettende offdays hebben met echt stupide fouten, Russel same. Hamilton heeft na al die jaren echt wel een beetje spanning nodig om het beste uit zichzelf te kunnen halen. Snap ik ook wel.

Sainz is een sympathiekere versie van Rosberg eigenlijk :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
sjaool schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:34:
[...]

Klopt, een paar centimeter teveel naar rechts en hij kon meteen niet meer insturen. Jammer maar helaas. Ik had hem een podium gegund.

Verder was het een vermakelijk race. Zeker de laatste 20 ronden. En dat meteen mensen zeggen dat het komt omdat Red Bull niet voorin meedeed is flauwekul. Dan had het om P2 gegaan en nog steeds vermakelijk geweest. Je krijgt dit gezeur altijd.

Er zijn nu ook "fans" die beweren dat Red Bull niet mee konden komen vanwege het cheaten met flexiwings. Maar dat hou je helaas. Ik ga ervan uit dat ze er volgende week gewoon weer staan.
Klopt. De resultaten van RB op Singapore zijn erg wisselend. De aard van het circuit en de bolide van RB rijmen niet goed met elkaar. Waar het mee te maken heeft, geen idee. Het hobbelige wegdek en de zeer warme (en vochtige) luchtstromen? Volgend weekend op Japan zullen ze weer erg sterk voor de dag komen schat ik in.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

-tom-562

Oliesjeik

FirePuma142 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:42:
Ik vind die Sainz toch echt een prachtkerel. Hij weet dat hij niet de meest natuurlijk begenadigd coureur is, maar hij heeft een haast maniakale werkhouding en een knetterharde houten kop waardoor hij toch telkens kleine stapjes blijft zetten. Als ik dat vergelijk met Leclerc, Hamilton of Russel dan zijn die drie van nature sneller maar laten ze toch soms de kop hangen. Leclerc kan ontzettende offdays hebben met echt stupide fouten, Russel same. Hamilton heeft na al die jaren echt wel een beetje spanning nodig om het beste uit zichzelf te kunnen halen. Snap ik ook wel.

Sainz is een sympathiekere versie van Rosberg eigenlijk :+
Ik snap ook niet waarom sommige mensen Leclerc de eerste rijder van Ferrari vinden. Sainz is naar mijn idee altijd een stuk constanter. Leclerc is mss bij vlagen super snel, maar maakt ook vaker fouten (zeker onder druk).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-tom-562 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:59:
[...]

Ik snap ook niet waarom sommige mensen Leclerc de eerste rijder van Ferrari vinden. Sainz is naar mijn idee altijd een stuk constanter. Leclerc is mss bij vlagen super snel, maar maakt ook vaker fouten (zeker onder druk).
Denk dat LEC ook overgewaardeerd wordt doordat hij destijds met de illegale motor veel poles, podiums en paar overwinningen pakte. Streep je dat weg dan blijft er een goede en bij vlagen erg snelle coureur over die niet super met druk om kan gaan.

Waar het wat mij betreft bij LEC dus aan ontbreekt is: consistentie en omgaan met druk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

-tom-562 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat Ferrari dit ook nog steeds niet begrijpt... Maar het zal vast wel in de lettertjes van beide heren hun contract zitten... Of in het prijskaartje wat er aan hangt :P
TutanRamon schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:54:
[...]

Klopt. De resultaten van RB op Singapore zijn erg wisselend. De aard van het circuit en de bolide van RB rijmen niet goed met elkaar. Waar het mee te maken heeft, geen idee. Het hobbelige wegdek en de zeer warme (en vochtige) luchtstromen? Volgend weekend op Japan zullen ze weer erg sterk voor de dag komen schat ik in.
Probleem zit hem er denk ik gewoon in dat de baan echt hobbelig is en daardoor de auto hoger afgesteld moet worden? Wellicht is dan juist het hele effect van de RB19 weg. Het rijgedrag was ook totaal anders dan alle andere races. Heb ze nog niet echt zo zien klooien met de grip van de wagen.

[ Voor 26% gewijzigd door SideSwipe op 18-09-2023 10:19 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord