"When you grow up your heart dies"
[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 16-09-2023 12:19 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Keek gisteren even de onboard van Max (dacht FP2). Toen hadden ze het over de versnellingsbak en dat ze daar iets aan wilde veranderen. Zal niet het gewenste resultaat hebben gehad dan?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:20:
Max is echt niet blij met de up shifts...
[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 16-09-2023 12:22 ]
Nah, ik denk meer het circuit dat ze niet ligt. Ze hebben dit vooraf al aangekondigd.desalniettemin schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:23:
Zou het dan toch de vloer zijn?
Zal wellicht een rol spelen, samen met dat dit circuit al veel eerder door RBR werd aangewezen als zwakste schakel.desalniettemin schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:23:
Zou het dan toch de vloer zijn?
Natuurlijk niet, niet op dit circuitsly___ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:24:
Heerlijk die paniek...hij rijdt ze morgen zo voorbij...
Van een halve seconde voorsprong overal naar een halve achterstand.....dat is een hele seconde verschil.sly___ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:24:
Zou ik me iig niet prettig bij voelen als ik Max/RBR was.
Zo makkelijk is inhalen hier toch niet.sly___ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:24:
Op strategie misschien omdat de Ferraris te snel door de banden gaan.
Maar een goede kwalificatie is hier wel van belang.
Neemt niet weg dat hij er dan wel gewoon weer kan staan.
RedBull had al aangegeven dat dit circuit lastig zou worden. En dat ze slechter zijn dan verwacht. Tel daar de gear shifts problemen bij op dan schiet het allemaal niet op.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:23:
RedBull een halve seconde achter Ferrari....
Sorry, welk jaar is dit?
Gelukkig kunnen ze een minder weekend veroorloven
Damage control en dan weer keihard gaan in Japan en de rest wat er aan komt.
Eh… nee. De leider kan hier gewoon het tempo bepalen. Inhalen onmogelijk.sly___ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:24:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Morgen pas.G_Dragon schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:29:
Dit ziet er niet goed uit voor Red Bull, maar we gaan het pas echt zien bij de kwalificatie!
De strategisten krijgen het dan druk. Die hebben nu denk ik al veel doorgerekend maar morgen mogen ze flink aan de bak.
Vanmiddag is de kwalificatiesjaool schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:30:
[...]
Morgen pas.
De strategisten krijgen het dan druk. Die hebben nu denk ik al veel doorgerekend maar morgen mogen ze flink aan de bak.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Daar krijg je geen punten voor.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Complete pakker is niet goed.jan390 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:31:
Hij heeft niet alleen problemen met upshifts, maar ook met downshifts
Haha dat is waar! Maar het gaat geen makkelijke worden voor Red Bull
Maar moeilijk inhalen daard0s schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:32:
Zelfs al zou verstappen er 3 tienden afzetten, dan maakt de racepace nog wat goed. Wordt interessant.
Nee, dat is ook wel eens leuk om te zien. Ik hoop alleen niet dat dit zijn winning streak gaat kosten.G_Dragon schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:31:
[...]
Haha dat is waar! Maar het gaat geen makkelijke worden voor Red Bull
Max heeft dus veel wheelspin door de niet goed werkende u shifts en down shifts.Mogen ze daar nu nog verder aan werken tijdens het weekend? Of valt dat ook onder parc fermé?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat ook ja. Morgen in de race dan ligt de snelheid ook veel lager dan in de kwalificatie. Misschien dat de Red Bull daar wat beter op reageert. Ik verwacht in ieder geval een leuke race te gaan zien.Razr schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:34:
Je hebt ook geen idee qua brandstof en of ze überhaupt op kwali-pace rijden. Ze lijken uitdagingen te hebben maar laten we nog even afwachten.
Dat weten we morgen dus pas.
Ik hoop het! Maar was het niet vorig jaar alleen spannend tot bocht 1? Toen Perez als eerste door die bocht ging was het daarna klaar. Ondanks al die regen/uitgestelde starts enzo.d0s schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:32:
Zelfs al zou verstappen er 3 tienden afzetten, dan maakt de racepace nog wat goed. Wordt interessant.
Als de Q een Ferrari 1-2 wordt, dan moet er heel veel gebeuren willen ze niet winnen. Ze kunnen het tempo zover vertragen dat ze de banden heel houden. Je komt er toch niet langs. En met z'n tweeen moet je toch bocht 1 en/of strategie kunnen overleven.
(Als VER op P3 kwalificeert en niet lager)
EDIT: Dat maakt het overigens niet per se een vervelende race. Het kan best leuk worden, als VER de hele race op de bumper van een FER rijdt (en dan natuurlijk het hele veld dat dicht op elkaar zit, met een SC of twee ertussen enz)

[ Voor 14% gewijzigd door vliegnerd op 16-09-2023 12:41 ]
Weet ik, ik zat maar wat te stoken
[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 16-09-2023 12:38 ]
Sleutelen aan de wagen tot aan kwalificatie mag, zodra het licht op groen gaat in Q1 gelden de parc fermé condities.sjaool schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:33:
[...]
Nee, dat is ook wel eens leuk om te zien. Ik hoop alleen niet dat dit zijn winning streak gaat kosten.
Max heeft dus veel wheelspin door de niet goed werkende u shifts en down shifts.Mogen ze daar nu nog verder aan werken tijdens het weekend? Of valt dat ook onder parc fermé?
Wel een week te vroeg voor Tokyo driftPierre schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:34:
Max gaat driften morgen.
Qua racepace was het voor Verstappen ook niet al te best gisteren volgens mij. Weet niet wat uit uit de racesim van vandaag kwam?d0s schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:32:
Racesim resultaten, zie:TinusXIII schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:11:
[...]
Qua racepace was het voor Verstappen ook niet al te best gisteren volgens mij. Weet niet wat uit uit de racesim van vandaag kwam?
basvn in "[F1 2023] Race 16 GP van Singapore"
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ja dat is die van gisteren, weet niet of ze vandaag ook nog één gedaan hebben. Die van gisteren was niet echt lekker qua snelheid.alesandro_46 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:39:
[...]
Racesim resultaten, zie:
basvn in "[F1 2023] Race 16 GP van Singapore"
In de AMUS analyse van de laatste training worden er geen longruns besproken.TinusXIII schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:49:
[...]
Ja dat is die van gisteren, weet niet of ze vandaag ook nog één gedaan hebben. Die van gisteren was niet echt lekker qua snelheid.
Ik las ergens het volgende: De zwakte van RBR (met de RB19) is 90 graden (haakse) bochten. Dergelijke bochten heb je bijvoorbeeld minder op circuits als Zandvoort, Bahrein, Hongarije en Monaco, waardoor ze daar met hun downforce wel uit de voeten konden. Dit zag je bijvoorbeeld ook in Baku gebeuren waar Ferrari ze versloeg in de kwali en in met name sector 2 het verschil maakte. Wat het er voor RBR makkelijker op maakte in Baku was dat daar ook veel lange rechte stukken zijn en ze het daarmee konden compenseren. Ook waren er daardoor meer inhaal mogelijkheden tijdens de race. Vermoed wordt, dat dit zou kunnen komen door hun nogal flinke anti dive en anti squat ophanging. Deze hindert dan het verdelen van gewicht in de auto. Iets wat in Singapore belangrijk schijnt te zijn en wat daar niet zo in hun voordeel meehelpt. Echter helpt het ze in alle overige races wel. Daar kunnen ze gebruik maken van het feit dat de auto hierdoor (de ophanging) vriendelijk voor de banden is.
Ik heb dit ergens gelezen en weet dus niet of het waar is, maar zou kunnen. RBR wist het zelf ook al heel lang. Marko heeft nog ver voor de zomer geroepen: Als we Singapore winnen, kunnen we ze allemaal winnen. Ook werd in Juni al eens gezegd (weet niet door wie): Grootste risico is Singapore. Dus zou goed kunnen dat een kenmerk van de RB19, wat normaliter een voordeel is, in Singapore een nadeel oplevert
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik dacht dat je mocht sleutelen tot je 1e keer garage verlaat in Q1, maar daar kan ik naast zitten.Chocoball schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:44:
Sleutelen aan de wagen tot aan kwalificatie mag, zodra het licht op groen gaat in Q1 gelden de parc fermé condities.
Ach, gun andere teams ook een keer een leuk weekend. Dan kunnen we volgende week in Japan zien of het bij Red Bull aan het circuit lag of aan de nieuwe TD's.AvK schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:15:
Proefstart was ook niet best..... auto viel even dood leek het / klonk het.
Groen licht was hier bedoeld als in de baan op gaan en de pitstraat verlaten niet groen licht voor kwalifcatieJake schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:16:
[...]
Ik dacht dat je mocht sleutelen tot je 1e keer garage verlaat in Q1, maar daar kan ik naast zitten.
Sporting regulations
40 PRE-SPRINT AND PRE-RACE PARC FERME
40.2 Each car will be deemed to be in parc ferme from the time at which it leaves the pit lane for
the first time during the qualifying session until the start of the race. Any car which fails to
leave the pit lane during the qualifying session will be deemed to be in parc ferme at the end
of Q1.
Verwijderd
Ik denk een Brit op poledesalniettemin schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:35:
Ik denk Sainz pole, Russell tweede en Charles 3e
En het is niet meer dan normaal dat je een keer tijdens een seizoen een circuit(s) hebt die de auto minder liggen.
Het enige jammere is dat de winning streak ten einde komt en dat hoort bij de sport
Vind het ook niet erg zie Max liever wereldkampioen worden in Texas dan Qatar
[ Voor 10% gewijzigd door d-vine op 16-09-2023 14:45 ]
(eerste foutje in lange tijd)
[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 16-09-2023 14:54 ]
Ik denk dat Max zijn verlies neemt als het even niet loopt en zijn punten pakt die hij kan pakken. Zeker met een grote voorsprong in punten.hjs schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:54:
Zou me niks verbazen als we Verstappen straks in de muur zien, maximale uit de kar proberen te halen en over de grens gaan.
(eerste foutje in lange tijd)
Dat zie je al terug in sommige races met de start etc
Het zal ook niet voor het eerst zijn dat de wagen in de race pas tot leven komt.d-vine schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:57:
[...]
Ik denk dat Max zijn verlies neemt als het even niet loopt en zijn punten pakt die hij kan pakken. Zeker met een grote voorsprong in punten.
Dat zie je al terug in sommige races met de start etc
Niet met de verwachting dat pakt Max wel.
Er waren al een paar close natuurlijk. Maar toch altijd wel redelijk safe dichtbij en top 3.
Nu gevoel dat er echt alles gegeven moet worden om uberhaupt in de top 3 te kunnen komen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Begint pas nu echt spannend te worden dus verwacht nog wel wat wallbrushes het komende uurtje.pilskes schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:07:
Nog steeds niemand die echt de muur in is gegaan, dat is ook wel opvallend...
https://f1manager.info/ranking/4605
Perz is king of the street race.Exocet schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:05:
Dit gaat hem echt niet worden voor Max.
Nu zelfs langzamer dan Perez
Het is pas 1e ronde in Q1Exocet schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:05:
Dit gaat hem echt niet worden voor Max.
Nu zelfs langzamer dan Perez
De rest zit nog naar Q1 te kijken, pas op met spoilers

- DaniëlWW2
- Niet online
Die zijn er wel. Maar meestal ben je dan ook je ophanging kwijt.Hippocampus schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:08:
Ik durf het bijna niet te vragen maaruh.... geen tracklimits dit weekend?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Track evolution speelt een grote rol.TinusXIII schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:08:
Mercedes ook netjes hoor.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
The wall is the limitHippocampus schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:08:
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Jawel, maar niet van dat softe gedoe met schrappen van tijden. Buiten de lijntjes kleuren = einde auto hierHippocampus schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:08:

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Of dat lijkt maar zo want door de snelheid waarmee ze langs de muur gaan wil die reclame er ook wel af.Treveo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:13:
Hoe bedoelde je 1 cm? Hij raakte hem hoor
Hij zei het zelf op de radio ;-)sjaool schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:14:
[...]
Of dat lijkt maar zo want door de snelheid waarmee ze langs de muur gaan wil die reclame er ook wel af.
Ah, niet gehoord.
[ Voor 4% gewijzigd door powah33 op 16-09-2023 15:18 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik heb niks gehoord over het schakelen, wel over het vele verkeer in S3.Treveo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:18:
Luistert er iemand met VER onboard mee? Hoor je nog wat over dat opschakelen?
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |