Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24
mxmemx schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:30:
[...]

Als je die echte leaks ziet, zie je duidelijk een C staan op het.knopje rechtsonderin, wat tot nog toe niet gezien heb en het lijkt niet ge edit.
Die op jou links gebruiken de mockup met een rondje die ze van het 3d model wat een youtuber had gekregen.
Ik zie een rondje, een extra capture-knop voor als je mei alleen de rechter joy-con speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:25:
[...]

Ik zie een rondje, een extra capture-knop voor als je mei alleen de rechter joy-con speelt?
Het is behoorlijk irritant als je multiplayer speelt en iemand herhaaldelijk de opnameknop van de linker joy-con indrukt. Ik hoop het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
hcQd schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:25:
[...]

Dat slaat nergens op tbh. Dat knopje steekt echt veel meer uit dan het originele capture knopje en dan degene links. Een C button lijkt logischer zoals in de chinese leaks te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Lijkt wel aardig te kloppen, als je die leaker op Reddit gelooft?
25 december gaat ie foto's plaatsen.

Uit de AMA reacties:
- Een spel met een 9 op release, zal Mario Kart zijn. Ook een special edition MK switch.
- Switch in grijs, wit en een themaswitch (MK), misschien niet allemaal op release.
- De switch is wijder, niet dikker
- U-vormige kickstand
- Hall effect joysticks
- Geen extra grip: joycons zijn hoger en iets breder, niet dikker. Iets grotere knoppen/sticks.
- 10/11 jan announcement, release in maart
- Geen rails, magneten voor joycons
- Magneten zijn ook knoppen
- Grootste verschil zit aan de achterkant: joycon release button en U-vormige kickstand
- "Lasers" in de joycon, als nieuwigheidje.
- Dock: zelfde aansluitingen als de oude dock.
- Dock: 4k30 output.
- Body in 1 kleur, zoals de switch lite

Logo.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/wu8z4vgvpu6e1.png?width=800&format=png&auto=webp&s=1b5adb36992b95a70ee1f8702e5f367b9767bc7b

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:15:
[...]

Lijkt wel aardig te kloppen, als je die leaker op Reddit gelooft?
25 december gaat ie foto's plaatsen.

Uit de AMA reacties:
- Een spel met een 9 op release, zal Mario Kart zijn. Ook een special edition MK switch.
- Switch in grijs, wit en een themaswitch (MK), misschien niet allemaal op release.
- De switch is wijder, niet dikker
- U-vormige kickstand
- Hall effect joysticks
- Geen extra grip: joycons zijn hoger en iets breder, niet dikker. Iets grotere knoppen/sticks.
- 10/11 jan announcement, release in maart
- Geen rails, magneten voor joycons
- Magneten zijn ook knoppen
- Grootste verschil zit aan de achterkant: joycon release button en U-vormige kickstand
- Dock: zelfde aansluitingen als de oude dock.
- Dock: 4k30 output.
- Body in 1 kleur, zoals de switch lite

Logo.
[Afbeelding]
Die Reddit leaker zijn verhaal zit met haken en ogen aan elkaar :) veel van de dingen die hij zegt komen bovendien uit oudere geruchten waardoor het moeilijk te zeggen is of deze persoon echt een bron heeft of gewoon een copycat is op zoek naar aandacht.

De enige informatie die toegevoegd werd kan men niet weten als men enkel de unit gezien heeft. Bvb de limitaties van het Dock zijn hardwarematig niet af te leiden, noch het gebruik van hall sticks, zonder een volledige teardown en/of het nakijken van de software.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 17-12-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ach ja, zin in aandacht kan, al zou ik niet een accountje openen en dan voor mn plezier 3 dagen gaan zitten posten op Reddit. En het is anoniem, dus wat heeft hij eraan.

Die docklimitaties en hall effect had hij gehoord:
I asked about Hall effect and didn’t ask about analog triggers
Neem aan dat er iemand bij het apparaat stond.

[ Voor 48% gewijzigd door matthijst op 17-12-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:22:
Ach ja, zin in aandacht kan, al zou ik niet een accountje openen en dan voor mn plezier 3 dagen gaan zitten posten op Reddit. En het is anoniem, dus wat heeft hij eraan.

Die docklimitaties en hall effect had hij gehoord:
I asked about Hall effect and didn’t ask about analog triggers
Neem aan dat er iemand bij het apparaat stond.
Ik zou het ook niet doen, maar voor een ander kan het een leuke hobby zijn. Maar goed, afwachten wat er later bij de aankondiging achteraf allemaal van blijkt te kloppen.

Een Mario Kart 9 in het eerste jaar klinkt aannemelijk. Een MK9 special edition console zou ik apart vinden, verwacht dat soort dingen pas later in de generatie.

Switch 2 lijkt me lekker duidelijk. Maar de mockup van het logo oogt raar. Mocht het wel het echte logo worden dan is het mogelijk even wennen. Maar volgens mij kan dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Die MK9 switch zei hij ook over dat niet bekend was of die bij release al zou komen :)
Ben wel benieuwd, een hele witte lijkt me wel mooi, als dat klopt.
En die gast is goed te spreken over het gewicht. Lijkt een beetje een lichte versie van een steamdeck te zijn.

Zelf heb ik wel zoiets van: waarom zou ik een switch2 willen hebben, speel alleen maar handheld en dan voldoet een Switch ook nog prima, vind ik, al is een groter scherm wel mooi.
Zal 'm ws wel kopen, maar tot nu toe nog niet heel erg onder de indruk van wat er bekend is.
Hopelijk geldt dat voor meer mensen, en is hij op release relatief makkelijk te krijgen.
En hoop dat die maart release datum klopt, toevallig net in Japan dan *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:55:
Die MK9 switch zei hij ook over dat niet bekend was of die bij release al zou komen :)
Ben wel benieuwd, een hele witte lijkt me wel mooi, als dat klopt.
En die gast is goed te spreken over het gewicht. Lijkt een beetje een lichte versie van een steamdeck te zijn.
Ik zeg dat ook nergens. Maar zelfs in het eerste jaar zou ik vreemd vinden. Kijk je naar de Nintendo Switch dan kwamen de special editions uit in november 2018 (Diablo 3 Eternal Collection, Super Smash Bros Ultimate en Pokemon Let's Go Pikachu & Eevee), ruim anderhalf jaar na de Switch release. Uitzondering is een exclusieve Japanse Monster Hunter XX special edition Switch in augustus 2017.

Als deze geruchten blijken te kloppen en er komt bij release geen MK9 special edition Switch 2, maar later in het jaar dan lijkt me dat eerder averechts werken voor de verkopen. Dan wacht ik liever even met de aanschaf gezien een Mario Kart edition mij wel zou aanspreken. Logischer vind ik het als ze eerst gewoon genoeg consoles kunnen produceren en een uitstekend release jaar aan games uitbrengen. En dan in het tweede jaar beginnen met special editions om de verkoop te stimuleren. Als het niet bij release uitkomt ontgaat mij waarom het nu al bij deze persoon bekend gemaakt is. Lijkt me in ieder geval goed om sceptisch te blijven.

Wit zou mooi zijn, doet het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:20

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Denk dat de leaks ondertussen wel in een goede richting wijzen waar het naartoe gaat. En ze zitten ook wel redelijk in dezelfde richting. Ben benieuwd naar de kracht van het apparaat en met name wat dit voor de nintendo games betekent. Hogere resolutie en mooiere graphics (uitzonderingen daargelaten) hoeft nintendo het ook weer niet perse van te hebben. Ik hoop dat het meer immersieve ervaringen oplevert in de first party titels.

Dat is voor mij in ieder geval ook het besluitpunt om over te gaan op aankoop van de switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chrosser schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:03:
Denk dat de leaks ondertussen wel in een goede richting wijzen waar het naartoe gaat. En ze zitten ook wel redelijk in dezelfde richting. Ben benieuwd naar de kracht van het apparaat en met name wat dit voor de nintendo games betekent. Hogere resolutie en mooiere graphics (uitzonderingen daargelaten) hoeft nintendo het ook weer niet perse van te hebben. Ik hoop dat het meer immersieve ervaringen oplevert in de first party titels.

Dat is voor mij in ieder geval ook het besluitpunt om over te gaan op aankoop van de switch 2.
Meer immersieve ervaring zou mooi zijn, maar op dat vlak loopt de huidige Switch naar mijn mening niet achter op de PS5/XBSX. Naar mijn gevoel is daar de laatste jaren niet/nauwelijks verbetering in geweest met uitzondering van games zoals Breath of the Wild en Red Dead Redemption 2. Ook het gevoel dat mooiere graphics vaak ten kosten gaan van immersie, dus zelfs achteruitgang. Maar goed, meer power en dingen zoals raytracing etc. geeft mogelijkheden. Ben ook benieuwd wat Nintendo daar met hun first party games mee gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:54
Chrosser schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:03:

Een stuk meer kracht vind ik wel nodig opzicht. Zou mooi zijn dat ik naast de exclusieve games van Nintendo ook de multi platform games ( zoals bv cod of een andere titel die als enige niet naar Nintendo hardware komt ) kan spelen . Hoe tof de eigen games van Nintendo ook zijn mis je soms toch net die toffe multi platform game door gebrek aan kracht in de huidige switch. Het lijkt erop dat Xbox al zijn games multi maakt vanaf nu en de exclusieve games van PlayStation komen uit eindelijk naar de pc. Met een nieuwe krachtige switch en pc ( of Steam deck 2 ) mis je eigenlijk geen enkele game meer omdat je dan net die console niet hebt

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberw00d op 17-12-2024 15:31 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
Cyberw00d schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:29:
[...]

Een stuk meer kracht vind ik wel nodig opzicht. Zou mooi zijn dat ik naast de exclusieve games van Nintendo ook de multi platform games ( zoals bv cod of een andere titel die als enige niet naar Nintendo hardware komt ) kan spelen . Hoe tof de eigen games van Nintendo ook zijn mis je soms toch net die toffe multi platform game door gebrek aan kracht in de huidige switch. Het lijkt erop dat Xbox al zijn games multi maakt vanaf nu en de exclusieve games van PlayStation komen uit eindelijk naar de pc. Met een nieuwe krachtige switch en pc ( of Steam deck 2 ) mis je eigenlijk geen enkele game meer omdat je dan net die console niet hebt
Ik begrijp best dat men een krachtigere Switch wil zodat er meer 3rd party games op verschijnen.
Maar je laatste alinea staat daar verder natuurlijk los van. Want met een minder krachtige Switch en PC mis je ook geen enkele game. Die krachtige Switch voor 3rd party games wordt pas interessanter als je juist geen PC of Steam Deck hebt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De Switch is ongeveer zo krachtig als de Xbox 360. En die kwam in 2005 al uit. Ik snak echt naar een nieuwe stap in grafische kracht. Ik wil gewoon zien wat Nintendo kan met PS4 (Pro)-like graphics. En ik wil dat bepaalde Switch games (o.a. Tears of the Kingdom) straks op een nette resolutie en framerate draaien.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Raem schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:22:
[...]

Die krachtige Switch voor 3rd party games wordt pas interessanter als je juist geen PC of Steam Deck hebt.
Daar heb je gelijk in.

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29

RayNbow

Kirika <3

Mog schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:33:
De Switch is ongeveer zo krachtig als de Xbox 360.
Dat lijkt me sterk, gezien de Wii U al moderner was dan de Xbox 360 en de Switch op z'n minst hetzelfde presteert als de Wii U.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:33:
De Switch is ongeveer zo krachtig als de Xbox 360. En die kwam in 2005 al uit. Ik snak echt naar een nieuwe stap in grafische kracht. Ik wil gewoon zien wat Nintendo kan met PS4 (Pro)-like graphics. En ik wil dat bepaalde Switch games (o.a. Tears of the Kingdom) straks op een nette resolutie en framerate draaien.
De Switch zit een stuk dichter bij de Xbox One dan de Xbox 360. Xbox 360 was een mooie console en die generatie kwamen er enorm veel interessante games uit, maar vergelijk maar eens Skyrim op de Xbox 360 met de Switch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

RayNbow schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:51:
[...]

Dat lijkt me sterk, gezien de Wii U al moderner was dan de Xbox 360 en de Switch op z'n minst hetzelfde presteert als de Wii U.
Ik zeg het verkeerd inderdaad. Games op de Switch zien er ongeveer zo goed uit als op de Xbox 360 (iets mooier). De Switch is krachtiger, heeft een modernere architectuur, is een handheld (performance per watt is belangrijk). Als ik de mooiste games op de Xbox 360, Xbox One en Switch bekijk zit de Switch gevoelsmatig tussen die twee console generaties in, maar dichter bij de Xbox 360 dan de Xbox One.
L23 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:52:
[...]

De Switch zit een stuk dichter bij de Xbox One dan de Xbox 360. Xbox 360 was een mooie console en die generatie kwamen er enorm veel interessante games uit, maar vergelijk maar eens Skyrim op de Xbox 360 met de Switch versie.
Is geen eerlijke vergelijking. Skyrim op de Xbox 360 is een andere versie dan Skyrim op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:19:
[...]

Ik zeg het verkeerd inderdaad. Games op de Switch zien er ongeveer zo goed uit als op de Xbox 360 (iets mooier). De Switch is krachtiger, heeft een modernere architectuur, is een handheld (performance per watt is belangrijk). Als ik de mooiste games op de Xbox 360, Xbox One en Switch bekijk zit de Switch gevoelsmatig tussen die twee console generaties in, maar dichter bij de Xbox 360 dan de Xbox One.

[...]

Is geen eerlijke vergelijking. Skyrim op de Xbox 360 is een andere versie dan Skyrim op de Switch.
Ik vind je hele verhaal waarin je de Switch vergelijkt met een Xbox 360 niet eerlijk :P Waarom draaien ze dan niet dezelfde versie van Skyrim op de Xbox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Wat denken jullie van de C button?
Geruchten gaan nu dat het zou gaan om een Cast button, zodat de switch samen met de TV een 2e scherm zou kunnen bieden zoals bij de WII U het geval was?
Lijkt me ergens gek dat je daarvoor een extra knop introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mxmemx schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:44:
Geruchten gaan nu dat het zou gaan om een Cast button, zodat de switch samen met de TV een 2e scherm zou kunnen bieden zoals bij de WII U het geval was?
Ik hoopte juist met wat we nu aan geruchten hebben gezien dat het idee van een 2e scherm eindelijk voorbij was :P Maar geen idee waar de knop wel voor bedoeld is. Ik heb niet het idee dat er bij de huidige Switch een knop mist, aan de andere kant lijkt mij analoge triggers wel een interessante toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
mxmemx schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:44:
Lijkt me sterk dat het voor casting is. Dat zou je dan eerder vanuit de software verwachten en niet via een knop op de Switch. En áls het dat wel is, waarom dan niet het universele casting icoontje?

Waar het wel voor is? Geen idee. Misschien 'Connect' met andere apparaten? Misschien een sneltoets naar een nieuw scherm waar je snel vrienden ziet, chats, achievements (als Nintendo daar mee komt)..

[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 18-12-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:57:
[...]

Lijkt me sterk dat het voor casting is. Dat zou je dan eerder vanuit de software verwachten en niet via een knop op de Switch. En áls het dat wel is, waarom dan niet het universele casting icoontje?

Waar het wel voor is? Geen idee. Misschien 'Connect' met andere apparaten? Misschien een sneltoets naar een nieuw scherm waar je snel vrienden ziet, chats, achievements (als Nintendo daar mee komt)..
Ik zie in dergelijke discussies naast Cast ook Chat of Connect voorbij komen. Cigarette vond ik ook een mooie. Maar in alle gevallen zou ik een icoontje net zoals de Home- en Opnameknop logischer vinden. Maar zie zelf nog geen toepassing die zoals je zegt ook gewoon via software kan activeren.

Cast vind ik sowieso een raar verhaal. Daar is meer hardware voor nodig dan enkel een knop. De huidige Switch is hoger geklokt als het in het dock is geplaatst en heeft daarbij de nodige stroomvoorziening. De Switch 2 gaat dan gewoon even vanuit handheld mode twee schermen aansturen via een overgecompliceerde dock en dat werkt dan allemaal probleemloos qua draadloze verbinding?

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 18-12-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Clock? :P Custom? Camera?
L23 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:36:
[...]

Ik vind je hele verhaal waarin je de Switch vergelijkt met een Xbox 360 niet eerlijk :P Waarom draaien ze dan niet dezelfde versie van Skyrim op de Xbox 360?
Omdat de Xbox 360 uit 2005 komt en de Switch uit 2017. Meestal stoppen ze met het ondersteunen van oude hardware :P

Maar ik ben het met je eens hoor. Het is lastig vergelijken allemaal. Ergens tussen Xbox 360 en de One. Maar ik ben klaar met de huidige grafische kracht van de Switch. Ik wil een flinke stap zien.

[ Voor 92% gewijzigd door Mog op 18-12-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
L23 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:05:
[...]

Ik zie in dergelijke discussies naast Cast ook Chat of Connect voorbij komen. Cigarette vond ik ook een mooie. Maar in alle gevallen zou ik een icoontje net zoals de Home- en Opnameknop logischer vinden. Maar zie zelf nog geen toepassing die zoals je zegt ook gewoon via software kan activeren.
Zou er iets veranderd zijn in het amibo gebeuren? dat je nu met je amibo de fysieke knop in moet drukken oid?
Naja het blijft gissen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:09:
Clock? :P Custom? Camera?

[...]

Omdat de Xbox 360 uit 2005 komt en de Switch uit 2017. Meestal stoppen ze met het ondersteunen van oude hardware :P

Maar ik ben het met je eens hoor. Het is lastig vergelijken allemaal. Ergens tussen Xbox 360 en de One. Maar ik ben klaar met de huidige grafische kracht van de Switch. Ik wil een flinke stap zien.
Ik vind het gewoon een raar verhaal :P Maar verschillen in mening mag. De Xbox 360 moest het doen met 512MB RAM. Games draaiden in de buurt van 720P en qua framerate was het in die tijd een stuk slechter alleen klagen we er nu meer over.

Ik ben dan weer niet klaar met de huidige kracht van de Nintendo Switch. Verwacht ook geen wonderen bij de opvolger. Wel verwacht ik nieuwe toffe games en daar kijk ik naar uit. Maar het gezeur dat het nooit goed genoeg is ga je bij elke generatie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mxmemx schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:14:
[...]

Zou er iets veranderd zijn in het amibo gebeuren? dat je nu met je amibo de fysieke knop in moet drukken oid?
Ik zou niet weten waarom daarvoor een extra knop nodig zou zijn. Maar de Amiibo plaats je op de rechter Joy-con, dus wellicht heeft het er iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
mxmemx schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:14:
[...]

Ook in dat geval zou ik eerder het Amiibo icoontje verwachten ipv een C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:15:
[...]

Uit de AMA reacties:
En wat denken jullie van "lasers" in de Joycon als nieuwigheidje? Onzin? Zo niet, wat voor toepassing zou het kunnen hebben? Ik kom er in ieder geval niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Vaag vind ik die. Neem aan geen lasers maar infraroodachtig iets.
Je wilt niet dat kinderen elkaar met veredelde laserpennen in de ogen gaan zitten schijnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:33:
[...]

En wat denken jullie van "lasers" in de Joycon als nieuwigheidje? Onzin? Zo niet, wat voor toepassing zou het kunnen hebben? Ik kom er in ieder geval niet uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t_oBokr4GrUonBKH1aJz-zAF4Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/IdoXQfedOTnxXkqkAnzdO91n.gif?f=user_large

De C staat voor Cat. Alles valt op z'n plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:37:
Vaag vind ik die. Neem aan geen lasers maar infraroodachtig iets.
Je wilt niet dat kinderen elkaar met veredelde laserpennen in de ogen gaan zitten schijnen.
Ik denk inderdaad ook iets anders dan lasers. Maar de huidige Switch heeft al een Infrarood Camera in de rechter Joy-con en daar kan al heel veel mee als je de Nintendo Labo games ziet. Geen idee hoe je daarop verder kan vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:31
Ik hoop vooral dat de first party games langer zullen zijn. Heb het idee dat bijvoorbeeld Mario games erg snel zijn uitgespeeld. Vind ik jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Damn, dat ding is groot! Hopelijk worden we in januari beloond met een officiële aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:24:
[...]

Is dit niet dezelfde 3D print als in de Chinese video van november en de recente video van SwitchUp?
Die heb ik gemist, maar volgens mij heb je gelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hotymoty schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:20:
Ik hoop vooral dat de first party games langer zullen zijn. Heb het idee dat bijvoorbeeld Mario games erg snel zijn uitgespeeld. Vind ik jammer.
Welke Mario games? Bij Super Mario Odyssey was ik een behoorlijke tijd zoet. Super Mario 3D World + Bowser's Fury vond ik ook lang zat. New Super Mario Bros U Deluxe wel snel uitgespeeld, maar niet 100%, 2D Mario platformers zijn niet helemaal mijn ding dus qua gevoel ook lang zat.
Ik las dat Mario sport games op de vorige consoles langer waren omdat de campaign een stuk uitgebreider was, dat vind ik jammer bij spellen zoals Mario Tennis Aces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
L23 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:38:
[...]

Welke Mario games? Bij Super Mario Odyssey was ik een behoorlijke tijd zoet. Super Mario 3D World + Bowser's Fury vond ik ook lang zat. New Super Mario Bros U Deluxe wel snel uitgespeeld, maar niet 100%, 2D Mario platformers zijn niet helemaal mijn ding dus qua gevoel ook lang zat.
Ik las dat Mario sport games op de vorige consoles langer waren omdat de campaign een stuk uitgebreider was, dat vind ik jammer bij spellen zoals Mario Tennis Aces.
Ik vloog er juist er heel snel doorheen bij al jouw genoemde titels haha. Dat ik dacht: is dit het? Vooral bij Odyssey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
hotymoty schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:17:
[...]

Ik vloog er juist er heel snel doorheen bij al jouw genoemde titels haha. Dat ik dacht: is dit het? Vooral bij Odyssey
Odyssey heb ik meer dan 50 uur inzitten om alle manen te verzamelen. Vind ik lang genoeg hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
Raem schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:29:
[...]

Odyssey heb ik meer dan 50 uur inzitten om alle manen te verzamelen. Vind ik lang genoeg hoor :P
Ik heb het over story-time, niet over alles verzamelen. Ik vind dat vaak zo’n goedkop trucje om tijdsduur te verlengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
hotymoty schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:39:
[...]

Ik heb het over story-time, niet over alles verzamelen. Ik vind dat vaak zo’n goedkop trucje om tijdsduur te verlengen.
Met je eens voor sommige games. Maar het hele idee van Mario Odyssey draait letterlijk om het verzamelen van manen. Hoe is dat dan een goedkoop trucje om de tijdsduur te verlengen?
Maar jij wilt eigenlijk meer werelden? Om daar vervolgens..... manen te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:58
Raem schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:49:
[...]

Met je eens voor sommige games. Maar het hele idee van Mario Odyssey draait letterlijk om het verzamelen van manen. Hoe is dat dan een goedkoop trucje om de tijdsduur te verlengen?
Maar jij wilt eigenlijk meer werelden? Om daar vervolgens..... manen te verzamelen.
Daarnaast is het in dit geval wat mij betreft geen goedkoop trucje, maar een zeer bewuste keuze van Nintendo. Het hele idee is dat iedereen (inclusief mijn neefje van 5, die dit ook gedaan heeft) een Mario game kan uitspelen. Vervolgens worden spelers die verder gaan en meer gaan verzamelen beloond, met bijvoorbeeld extra werelden. Je hoeft uiteraard niet voor de volle 100% te gaan, maar als je na de "story" stopt in een Mario game dan mis je een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hotymoty schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:39:
[...]

Echt niet mee eens :P Maar goed, zo vlieg ik door de 2D Mario games heen omdat het zoals ik al zei niet mijn ding is. Super Mario Odyssey speel ik niet perse voor het verhaal, maar voor het platformen. Ook al zijn niet alle manen nodig om het verhaal uit te spelen zijn er wel hele toffe uitdagingen om die manen te verzamelen.

Ik heb ook een keer LEGO Star Wars The Skywalker Saga 100% uitgespeeld, dat noem ik wel een goedkoop trucje om de tijdsduur te verlengen. Dat ga ik niet nog een keer doen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En hier is een mogelijk leak (met potje 🧂 in te nemen) over de aankondiging. Ik post deze omdat het over de Chinees lijkt te gaan die de zomer Direct geleaked heeft.

Via /r/nintendoswitch2
Chinese Weibo leaker who leaked the whole June Direct has started a mysterious countdown to January 8th, which could be the announcement date for Switch2

A Chinese Weibo leaker, 荷姆荷姆嗼 (https://weibo.com/u/7822345760), who previously leaked the entire June Nintendo Direct (https://x.com/CentroLeaks/status/1861225918171099637), has been counting down using Fibonacci sequence numbers since December 21. Based on this pattern, the countdown will end on January 8. The leaker previously claimed that the Switch 2 could be revealed in January, so this might hint at its announcement date. His Weibo posts are only visible to followers, so you'll need to create an account and follow him to view them. Here's the screenshots of the Weibo posts: https://imgur.com/a/5wqDRmu
Eerste twee weken van januari zou fijn zijn, want niet veraf meer ;) Sowieso zouden we binnen minder dan 100 dagen een soort aankondiging van Nintendo verwachten gezien hun eerdere uitspraken.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 24-12-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
ik vraag me af of Nintendo enigszins een betere productie zal hebben voor de nieuwe switch, tov de switch in 2017. Eerste 7 a 8 maanden was er gewoon niet aan te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

sderooij schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:19:
ik vraag me af of Nintendo enigszins een betere productie zal hebben voor de nieuwe switch, tov de switch in 2017. Eerste 7 a 8 maanden was er gewoon niet aan te komen?
RayNbow in "[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit. Nu lijkt het er wel op dat Nintendo meer lead time incalculeert dan met de Switch. Massaproductie lijkt rond oktober-november 2024 echt wel gestart te zijn, en launch gaat ten vroegste in maart 2025 gebeuren (ik zou vermoeden dat het eerder mei-juni wordt). Maar dat gaat niet plots leiden tot miljoenen extra voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:05
De vraag is ook wel of de Switch 2 net zo hard gaat lopen als de Switch. Het zal echt afhankelijk zijn wat Nintendo gaat laten zien wat deze Switch 2 kan. Qua apparaat zal het heel erg vergelijkbaar gaan zijn met de eerste editie, de vraag is wat kunnen de game ontwikkelaars eruit halen en hoe gaat dat eruit zien. Daarnaast zal het er ook erg vanaf hangen welke games er bij launch bij zitten, Mario Kart 9 (wat de geruchten zijn), zal natuurlijk een topper zijn als die vanaf dag 1 te spelen is (en niet op de Switch).

Daarnaast zijn er geruchten dat ze er 2.5x zoveel op dag 1 beschikbaar willen hebben tegenover de Switch destijds: https://www.xgn.nl/nieuws...eer-zo-groot-als-switch-1

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 24-12-2024 15:09 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Idd. Switch 2 lijkt meer een upgrade te worden. Wel geinig. Maar alle spellen tot release zijn ook op de oude switch te spelen. Dus d'r moet wel een goeie system seller bij zitten op release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:09:
Idd. Switch 2 lijkt meer een upgrade te worden. Wel geinig. Maar alle spellen tot release zijn ook op de oude switch te spelen. Dus d'r moet wel een goeie system seller bij zitten op release.
Wel fijn dat het meer een upgrade word, iets anders dan de Switch zou ik niet willen :p Maar idd, een toffe game is belangrijk en anders wacht ik even.

Maar wat ik qua leaks gezien heb waarschijnlijk dag 1 in huis. Ziet er uit als een toffe gadget.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 24-12-2024 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb dat in het eerste jaar zo niet ervaren. Ik had pas interesse met Blackfriday en toen was er veel keus. Maar mogelijk is toen de productie voor de feestdagen toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09 13:29
JackAvery schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:48:
En hier is een mogelijk leak (met potje 🧂 in te nemen) over de aankondiging. Ik post deze omdat het over de Chinees lijkt te gaan die de zomer Direct geleaked heeft.

Via /r/nintendoswitch2

[...]

Eerste twee weken van januari zou fijn zijn, want niet veraf meer ;) Sowieso zouden we binnen minder dan 100 dagen een soort aankondiging van Nintendo verwachten gezien hun eerdere uitspraken.
Het is nogal triest dat we nog steeds geen info hebben over een Switch 2 en we op een fucking Fibonacci sequentie moeten vertrouwen voor meer info.

What next, fucking integralen om de launch games te ontcijferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is daar triest aan? Nintendo deelt info als zij het tijd vinden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:33
TrafalgarLaw schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:53:
[...]

Het is nogal triest dat we nog steeds geen info hebben over een Switch 2 en we op een fucking Fibonacci sequentie moeten vertrouwen voor meer info.

Fucking geen idee, maar is opzich wel hun eigen console dus denk dat ze meer info geven als ze er klaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Het is nogal triest dat we nog steeds geen info hebben over een Switch 2
Nintendo heeft zelf aangegeven dit boekjaar met meer informatie te komen en dat boekjaar is nog niet voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:34:
[...]

Ik heb dat in het eerste jaar zo niet ervaren. Ik had pas interesse met Blackfriday en toen was er veel keus. Maar mogelijk is toen de productie voor de feestdagen toegenomen.
Als we deze grafiek er even bijhalen zien we dat Nintendo bijna 15 miljoen consoles beschikbaar had in het eerste jaar, waarvan ongeveer de helft tijdens de kerstperiode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zduPhpAazTroOrYJLfdxyV6nl3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cNJsjmcppgz9HvcHFknyZYyP.png?f=fotoalbum_large

Op zich was het geleverd aantal Switches niet abnormaal hoog of laag vergeleken met andere Nintendo hardware tijdens de eerste twee fiscale jaren (zie bvb deze grafiek). Tekorten zijn tegenwoordig tijdens het eerste jaar normaler omdat de vraag op dat moment meestal groter is dan het aanbod.
[...]

Hoe is Nintendo verantwoordelijk voor wat een willekeurige persoon op het internet doet?

We weten officieel dat "Switch 2" een opvolger is van de Switch, dat Nintendo Account en Nintendo Switch Online erop zal werken, en dat het toestel backwards compatible is.

Onofficieel weten we wel meer over de hardware door hacks, publieke Linux commits en publieke export manifesten... maar dat soort dingen zal Nintendo normaal niet erkennen - een bedrijf wilt meestal zelf het narratief van hun product lanceringen bepalen. Pech voor ons als die timing anders is dan wat wij zouden willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Beetje laat, maar ik zou graag midi support willen. :')
Kwam een oude reactie van me tegen toen er keyboard support voor de Korg app werd aangekondigd.. Ik blij, maar bleken het "gewone" keyboards te zijn. ;w haha

Ik ben de afgelopen.. Ik denk inmiddels 2 jaar? veel minder gaan gamen. Ik kan me bijna vertonen in dat "minder interesse in gamen" topic, maar ik ben ben nog niet volledig gestopt. Als Nintendo fan komt de Switch 2 er zeker wel, wordt zeer waarschijnlijk zelfs gewoon nog gepre-ordered (tenzij het samenvalt met de release van de Sony A7V, dan wordt 't lastig denk ik). Maar een grote collectie aan (fysieke) games verzamelen zoals de laatste 4 generaties, minus wiiU, gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondanks dat er al aardig wat leaks zijn weten we als geheel nog vrij weinig. Nog genoeg wat Nintendo bij de officiële aankondiging uit de doeken kan doen. En dat lijkt me toch een stuk leuker om te kijken dan de leaks die we tot nu toe hebben gezien. Ook mee eens dat Nintendo mooi zelf mag bepalen wanneer ze hun eigen product aankondigen :p Het wordt voor mij ook pas interessant als ik het kan kopen en een next gen game kan spelen. De aankondiging is in ieder geval binnen 100 dagen, lang duurt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sméagol schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:51:
Maar een grote collectie aan (fysieke) games verzamelen zoals de laatste 4 generaties, minus wiiU, gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren.
Laten we het hopen :p Ik had zo ingecalculeerd dat de Switch de laatste interessante console wordt om fysieke games voor te verzamelen. Afwachten hoe interessant de Switch 2 qua fysieke games voor mij gaat worden, maar ik ben eigenlijk niet van plan om er net zoveel fysieke games voor te kopens als de huidige Switch.

Wat voor mij interessant is qua fysieke games is in hoeverre ze compleet op cartridge staan en/of spellen gewoon vanaf de cartridge te spelen zijn inplaats van eerst installeren zoals we zien bij Xbox en Playstation. Dus in dat opzicht erg benieuwd naar de officiële aankondiging/informatie.

Je hebt niet/weinig verzameld voor de wii U, wel nog voor de Switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

L23 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:00:
[..]

Je hebt niet/weinig verzameld voor de wii U, wel nog voor de Switch?
Nee helaas. Door m'n financiële situatie toendertijd, en ook enigszins de beperkte library, heb ik de WiiU (en de 3DS) compleet gemist. Wat ik achteraf jammer vond, maar aan de andere kant zijn er door de Switch rereleases, die voor mij dus een uitkomst waren, voor mij bijna geen redenen om er alsnog één 2de hands te halen. ZombieU is de enige die me te binnen schiet.

Toen kwam de Switch en ging ik all-in. Ik post later nog wel een foto van m'n huidige collectie in het Switch 1 topic.. Al loop ik inmiddels ook weer een tiental games achter, die ik nog wel van plan was in te halen. M'n laatste game was Breath of the Wild 2, die nog steeds gesealed is. Al zat ik sterk te overwegen om die limited run release van Yakuza te halen, 2 maanden terug ofzo.

• matthijst
  • Nu online
Dit is niet geen informatie delen, maar letterlijk alleen naar een X account delen, wat helaas niks toevoegt aan dit topic

[ Voor 80% gewijzigd door Linksquest op 26-12-2024 10:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
edit.

NextHandheld was die leaker van een week terug die met kerst plaatjes zou tonen.

Fotos van de dock, bron:
https://x.com/NextHandheld/status/1872092668551176251
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECwzLAHsxCK3YQRpGL5ckIE90ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIxNqNxALJK4cW9bKlydZAEd.jpg?f=fotoalbum_large

En console:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGLkGP-FHP5Q11jHeTzwiVkkreI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX8XlfqaDdJK9i1kA4tg25BS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 26-12-2024 14:38 ]

matthijst schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:08:
Pff, beetje sneu, aangezien GoT in 2025 schijnbaar nog steeds geen Tweets kan embedden, of is iig te beroerd om dat automatisch te doen of er een shortcuticon voor te maken. Dus dan maar downloaden en plaatjes uploaden ja 8)7

NextHandheld was die leaker van een week terug die met kerst plaatjes zou tonen.

Fotos van de dock, bron:
[Afbeelding]

En console:
[Afbeelding]
Die foto's zijn een beetje controversieel want duidelijk aangepast met AI. Desondanks interessant om te zien dat veel mensen denken dat de foto van de dock echt kan zijn. O.a. iemand die een ingenieur claimt te zijn op Reddit met veel ervaring met injectiemallen die dit opmerkt.

offtopic:
Je kan tweets embedden met de [embed ] tag. Wel met de volledige tag weer afsluiten of het werkt soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Gast zou iig geen foto in z'n eigen werkruimte posten lijjt me, dan zou ik ook ff de achtergrond vervangen.
Dock ziet er wel echt uit, en die console schijnt qua vorm te matchen met de gelekte joycons.
Hopelijk 8-1 de officiële aankondiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Pff, beetje sneu, aangezien GoT in 2025 schijnbaar nog steeds geen Tweets kan embedden
Dat kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Pff, beetje sneu, aangezien GoT in 2025 schijnbaar nog steeds geen Tweets kan embedden, of is iig te beroerd om dat automatisch te doen of er een shortcuticon voor te maken. Dus dan maar downloaden en plaatjes uploaden ja 8)7

Fotos van de dock, bron:
[Afbeelding]

En console:
[Afbeelding]
Gedeeld met een (gaming) vrienden groep waar ik zit, eerste conclusie was "ziet er goed uit als dit klopt, en gelukkig dat het weer een portable is".

Tweede conclusie was minder positief, ik zelf heb er nog geen mening erover maar ik snap paar van die vrienden wel, ze zijn bang dat de normale consument dit als "een anders uitziende" Switch zal zien, beetje hetzelfde als met de Wii U waarbij sommige mensen dachten dat het een tablet voor de Wii was, dus geen aankoop waard.

Ik begon op dat moment over de 3ds, want qua design heeft deze ook veel weg van de DS, zelfs qua naam.

En daarmee gingen de verkopen prima tegenover de DS.

Toen trok iemand ook de conclusie "maar Xbox One S + X en PS4 Pro verkochten ook, en dat was echt alleen een upgrade", maar blijkbaar verkocht de Pro alsnog fors minder dan de normale PS4.

Ik hoop dus dat Nintendo weet wat ze doen met de marketing, en vooral vooraf geen Switch cijfers verwachten, maar wel het systeem goed ondersteunen en wereldwijd de consument duidelijk maken dat dit een gloednieuw systeem is.

We zullen het zien hoe het zal lopen, persoonlijk hoop ik dat het minimaal net zo succesvol zal zijn als DS vs 3DS, maar de hardware in de Switch opvolger en de games die daarop uitkomen zullen ook een grote rol spelen.

• matthijst
  • Nu online
Dat vraag ik me inderdaad ook nog wel af. Het lijkt nu een beetje een Switch Pro ofzo. Alle games van de Switch werken erop alleen sneller/hogere resolutie en een groter scherm.

Als je dat dan vergelijkt met de PS4 --> PS4 Pro (en zelfs het begin van de PS5 die van remasters aan elkaar hing) dan zie ik ook nog niet helemaal hoe Nintendo dit in de markt wil zetten (ook omdat ik de Switch OLED nog steeds een prima apparaat vind).

Nintendo noemde het zelf wel de opvolger van de Switch, toch?

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:27
Volgens mij noemt Nintendo het nog helemaal niets? Ik heb in ieder geval geen persbericht of aankondiging voorbij zien komen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
matthijst schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:37:
Dat vraag ik me inderdaad ook nog wel af. Het lijkt nu een beetje een Switch Pro ofzo. Alle games van de Switch werken erop alleen sneller/hogere resolutie en een groter scherm.

Als je dat dan vergelijkt met de PS4 --> PS4 Pro (en zelfs het begin van de PS5 die van remasters aan elkaar hing) dan zie ik ook nog niet helemaal hoe Nintendo dit in de markt wil zetten (ook omdat ik de Switch OLED nog steeds een prima apparaat vind).

Ze noemen het nog niks officieel, want er is nog geen pers bericht / aankondiging niks.
Ze hebben alleen zo eens wat dingen geroepen, maar er staat nog niks zwart op wit.

• Cyberw00d
matthijst schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:37:

Als je het zo bekijkt is de ps5 ten opzichte van de ps4 toch ook hetzelfde trukje . Iets anders kwa uiterlijk en gewoon weer krachtiger verder weinig vernieuwing
Switch heeft nu een naam gemaakt bij een breed publiek en switch 2 gaat verder waar switch 1 stopt . Komt wel goed met Nintendo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Thalaron schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:52:
Volgens mij noemt Nintendo het nog helemaal niets? Ik heb in ieder geval geen persbericht of aankondiging voorbij zien komen.
This is Furukawa, President of Nintendo. We will make an announcement about the successor to Nintendo Switch within this fiscal year. It will have been over nine years since we announced the existence of Nintendo Switch back in March 2015.

• Mizgala28
Thalaron schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:52:
https://x.com/NintendoCoLtd/status/1853972163033968794

• Carlos0_0
  • Nu online
Ja maar het kan dus een Swtich Pro worden, of wel een Switch 2, of hoe ze hem ook willen noemen.
Ze noemen het letterlijk nog niks, alleen dat ze een opvolger gaan aankondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Carlos0_0 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:11:
Ja maar het kan dus een Swtich Pro worden, of wel een Switch 2, of hoe ze hem ook willen noemen.
Hangt af hoe je naar kijkt, PS4 Pro was geen opvolger van de PS4 en zo werd het ook niet gezien.

Hetzelfde met Xbox One X en PS5 Pro.

Dus opvolger zou een nieuw systeem moeten wezen, tenzij Nintendo weer eens in een eigen universum leeft, en 8 jaar na de launch van de originele Switch (tegen die tijd is deze 8 jaar oud) een "Pro" versie uitbrengt die net als PS4 Pro vs PS4 vrij weinig doet, in plaats van een nieuw en echt krachtiger systeem.

Want in mijn ogen is meer rekenkracht 90% (mijn mening) van wat de Switch opvolger nodig heeft, verder zie ik weinig reden om enorm veel aan de Switch aan te passen, die "10%" zijn vooral tweaks tegenover het oude model (zoals betere sticks of EINDELIJK analoge triggers).

Maar ik wacht rustig af, ik maak mij meer zorgen over Nintendo hun nieuwe guidelines voor games, dan eventuele upgrades voor de Switch opvolger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Mizgala28 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:18:
[...]

Hangt af hoe je naar kijkt, PS4 Pro was geen opvolger van de PS4 en zo werd het ook niet gezien.

Dus opvolger zou een nieuw systeem moeten wezen, tenzij Nintendo weer eens in een eigen universum leeft, en 8 jaar na de launch van de originele Switch (tegen die tijd is deze 8 jaar oud) een "Pro" versie uitbrengt die net als PS4 Pro vs PS4 vrij weinig doet, in plaats van een nieuw en echt krachtiger systeem.

Want in mijn ogen is meer rekenkracht 90% (mijn mening) van wat de Switch opvolger nodig heeft, verder zie ik weinig reden om enorm veel aan de Switch aan te passen, die "10%" zijn vooral tweaks tegenover het oude model (zoals betere sticks of EINDELIJK analoge triggers).

Maar ik wacht rustig af, ik maak mij meer zorgen over Nintendo hun nieuwe guidelines voor games, dan eventuele upgrades voor de Switch opvolger.
Ik vind ook wel dat er echt een opvolger mag komen volgend jaar, hoe die gaat heten zien we dan wel.
Maar je ziet echt wel dat de switch het moeilijk heeft, het kan sommige games niet eens meer aan. en moet je gaan streamen met een abbo erbij anders lukt het niet.
De spellen die wel doen, daarvan zie je sommige ook lastig hebben.

Dus ja we gaan het wel zien, maar een opvolger mag voor mij wel inderdaad.

• Raem
Mizgala28 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:29:
[...]

Gedeeld met een (gaming) vrienden groep waar ik zit, eerste conclusie was "ziet er goed uit als dit klopt, en gelukkig dat het weer een portable is".

Tweede conclusie was minder positief, ik zelf heb er nog geen mening erover maar ik snap paar van die vrienden wel, ze zijn bang dat de normale consument dit als "een anders uitziende" Switch zal zien, beetje hetzelfde als met de Wii U waarbij sommige mensen dachten dat het een tablet voor de Wii was, dus geen aankoop waard.

Ik begon op dat moment over de 3ds, want qua design heeft deze ook veel weg van de DS, zelfs qua naam.

En daarmee gingen de verkopen prima tegenover de DS.

Toen trok iemand ook de conclusie "maar Xbox One S + X en PS4 Pro verkochten ook, en dat was echt alleen een upgrade", maar blijkbaar verkocht de Pro alsnog fors minder dan de normale PS4.

Ik hoop dus dat Nintendo weet wat ze doen met de marketing, en vooral vooraf geen Switch cijfers verwachten, maar wel het systeem goed ondersteunen en wereldwijd de consument duidelijk maken dat dit een gloednieuw systeem is.

We zullen het zien hoe het zal lopen, persoonlijk hoop ik dat het minimaal net zo succesvol zal zijn als DS vs 3DS, maar de hardware in de Switch opvolger en de games die daarop uitkomen zullen ook een grote rol spelen.
Misschien denk ik te simpel, maar ik denk dat de naam Switch 2 al duidelijk genoeg is als opvolger voor de meeste mensen. Die naam was volgens mij ook al genoemd met logo in een leak?
Is een stuk duidelijker dan bijvoorbeeld Wii U en werkt al jaren voor de Playstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:11:
Ik wil het woord Switch Pro echt niet meer horen hoor. In 2017 was dat nog leuk, nu niet meer.
[...]

Dit nieuws is mij een beetje ontgaan, waarschijnlijk omdat de game mij niet boeit. Maar er was een game gecanceld en nu maakt men zich zorgen over nieuwe guidelines?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Het is ook niet heel moeilijk om de nieuwe switch een boost te geven van 90%.
Ik weet het niet hoor, ik hoor ook geruchten dat de switch 2 of hoe die ook heten gaat. (Switch U) expres slecht is. Nintendo's IP verdient meer aan reissues dan aan hardware.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Raem
L23 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:28:
[...]

Dit nieuws is mij een beetje ontgaan, waarschijnlijk omdat de game mij niet boeit. Maar er was een game gecanceld en nu maakt men zich zorgen over nieuwe guidelines?
Wat is er gebeurd dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:28:
Er zijn meldingen geweest over aanpassingen over games of geannuleerde games/DLC, maar het is voor nu vooral speculeren, vooral omdat er ook spellen zijn met mogelijk vergelijkbare inhoud die zonder issues worden uitgebracht.

Iemand op Famiboards heeft een lijst gecompileerd van o.a. games die niet in het westen zijn uitgebracht. Mocht er daadwerkelijk iets spelen, dan zou het al sinds september vorig jaar aan de hand zijn.

[...]

JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties" voor de waarschijnlijke specs ;) De kloksnelheden weten we niet maar op basis van power curves van Ampere en A78 kunnen we een redelijke range vormen van de kracht van het toestel. Je zit zo rond een PS4 in handheld mode en een PS4 Pro docked, maar dan met een veel modernere architectuur.

Of een nieuwe console een "upgrade" of een "opvolger" is, is een arbitraire keuze van het bedrijf. Nintendo noemt het systeem een "opvolger." Dus het lijkt me wel veilig om aan te nemen dat er exclusieve games voor komen die niet op Switch 1 kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Zou al bij al tevreden zijn met ps4 pro grafische klasse.

Zou wel Nintendo Switch 2 aankopen. Maar ben benieuwd naar wat het gaat geven. Volg hier de topic ook. Moet zeggen op de laatste Fifa op de switch zie je dat dit gewoon op het einde zit. Er moet ferme upgrade komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het zou 2024 niet zijn zonder een laatste sappig gerucht:

Volgens het Italiaanse https://www.uagna.it releast de Switch 2 op 28 maart. Dit concluderen zij op basis van gesprekken met third-party accessoireverkopers. Zij zouden Switch 2 accessoires beginnen verdelen op die datum.
Eppure, oggi siamo in grado di anticiparvi un’informazione clamorosa in esclusiva. Abbiamo avuto modo di parlare con un’affidabilissima fonte del settore, che ha scelto di restare anonima, che ci ha confermato quella che sarà la data di uscita di Nintendo Switch 2, fissata al 28 marzo 2025. Questo è perfettamente in linea con quello che altri insider internazionali sostengono da tempo.

Secondo quanto riferito dalla nostra fonte, in tale data è prevista la distribuzione degli accessori di Switch 2 realizzati non solo da Nintendo ma anche da aziende terze, tra i quali probabilmente troveranno posto anche i volanti per JoyCon già trapelati nei giorni scorsi sul web. Possiamo quindi desumere che il 28 marzo 2025 sarà anche la data di uscita di Switch 2, con Nintendo che quindi seguirà la tabella di pubblicazione e distribuzione della passata generazione.
Zoals gewoonlijk bijkruiden naar smaak ;) Allemaal een fijne jaarwisseling toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
JackAvery schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:40:
Het zou 2024 niet zijn zonder een laatste sappig gerucht:

Volgens het Italiaanse https://www.uagna.it releast de Switch 2 op 28 maart. Dit concluderen zij op basis van gesprekken met third-party accessoireverkopers. Zij zouden Switch 2 accessoires beginnen verdelen op die datum.

[...]

Zoals gewoonlijk bijkruiden naar smaak ;) Allemaal een fijne jaarwisseling toegewenst!
Thanks! En insta buy :)

Kan niet wachten op totk in 60fps en 1440p!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik denk dat we binnen twee weken wel iets zullen horen, met een release die waarschijnlijk vrij snel daarna volgt. De leaks blijven ondertussen binnenkomen en verdwijnen. Zelf ben ik niet zozeer geïnteresseerd in het apparaat op zich; het zal waarschijnlijk gewoon een snellere versie van de Switch zijn met hardware die beter bij deze tijd past. Wat ik echter het meest interessant vind, is de naam. Gaan ze voor “Switch 2,” of kiezen ze voor een meer verwarrende naamgeving, zoals we eerder bij Xbox hebben gezien?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:51:
[...]

Thanks! En insta buy :)

Kan niet wachten op totk in 60fps en 1440p!
Ben benieuwd, tot dusver nog steeds geen TOTK gekocht. Aan de ene kant was ik nog niet toe aan een dergelijk groot avontuur na BOTW, maar verwacht inderdaad ook verbeteringen van de game op de opvolger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dutchzilla schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:31:
Ik denk dat we binnen twee weken wel iets zullen horen, met een release die waarschijnlijk vrij snel daarna volgt. De leaks blijven ondertussen binnenkomen en verdwijnen. Zelf ben ik niet zozeer geïnteresseerd in het apparaat op zich; het zal waarschijnlijk gewoon een snellere versie van de Switch zijn met hardware die beter bij deze tijd past. Wat ik echter het meest interessant vind, is de naam. Gaan ze voor “Switch 2,” of kiezen ze voor een meer verwarrende naamgeving, zoals we eerder bij Xbox hebben gezien?
Xbox is inderdaad verwarrend, al hebben ze het nooit zo bond gemaakt als de Nintendo Wii U... Ik begreep dat de Xbox 360 destijds deze naam had gekregen omdat het beter klonk dan Xbox 2 vs Playstation 3, want dan loop je steeds een getal achter. In dat opzicht lijkt mij qua naamgeving een Switch 540 wel wat. Klinkt in ieder geval als een coole trick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
L23 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:40:
[...]

Xbox is inderdaad verwarrend, al hebben ze het nooit zo bond gemaakt als de Nintendo Wii U... Ik begreep dat de Xbox 360 destijds deze naam had gekregen omdat het beter klonk dan Xbox 2 vs Playstation 3, want dan loop je steeds een getal achter. In dat opzicht lijkt mij qua naamgeving een Switch 540 wel wat. Klinkt in ieder geval als een coole trick.
Switch Virtua Boy U vind ik lekker klinken

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Swiitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:22
Dutchzilla schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:31:
Nintendo kennende verwacht ik stiekem toch wel wat meer innovatie dan enkel een geupgrade switch. Maar denk wel minder grotere veranderingen dan ze eerder bij nieuwe gen consoles deden,maar hopelijk toveren ze toch weer wat moois uit de hoge hoed.

Maar sowieso een must buy bij release voor mij, volgens mij zijn ze ook goed voorbereid als we ze mogen geloven dat ze veel voorraad hebben bij launch om scalpers dwars te zitten en het niet al te moeilijk wordt om er meteen 1 te scoren.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Ik denk ook wel dat de innovatie niet groot zal zijn, denk dat de console relatief het zelfde blijft zelfs.
Uiteraard kunnen er wat wijzingen zijn, op de controllers of iets.

Maar ze hebben nu op zich een mooi systeem te pakken, een mooie portable handheld(DS idee), en mooi te koppelen aan de tv. dus een vaste console in huis.
Hierdoor hoeven ze geen 2 verschillende producten meer te maken, zoals ze vele jaren gedaan hebben.

Maar goed laat maar komen, ik ben benieuwd ook voornamelijk na de games die er vooruit gaan komen :).

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ook op 1 januari onze dagelijkse portie zout.

Het moederbord voor Switch 2 zou geleaked zijn - via reddit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo7kF0mqlusbE2qUh-x4dSyz9xA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YU0GSOcWDTjUmMPj8rR9TTPd.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHIYftiGRQauIZxUqW7cQVbQCpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ksh6wfTmieFO82BvGMu99ybA.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNLOPJs5pxcXWzpx0IuJfZ468M8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUocUAJ0HPJu14SJGw0uFDEK.jpg?f=fotoalbum_large

Famiboards heeft reeds een aantal van deze chips geïdentificeerd. De code op de SoC zou suggereren dat deze door Samsung geproduceerd wordt. Het RAM dat we zien gaat effectief om 2x 6 GB LPDDR5X.

Gezien het vrij moeilijk is om dit te faken, redelijke kans dat dit echt is.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 01-01-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:32:

[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]

Famiboards heeft reeds een aantal van deze chips geïdentificeerd. De code op de SoC zou suggereren dat deze door Samsung geproduceerd wordt. Het RAM dat we zien gaat effectief om 2x 6 GB LPDDR5X.

Eerste plaatje is de moederbord op de kop vastgelegd? Linksonder zien we de cartridge slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 zeer waarschijnlijk de achterkant van het moederbord en de kaartlezer ja. Onder het moederbord ligt een Switch OLED lijkt het.

[ Voor 69% gewijzigd door JackAvery op 01-01-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:07:
@L23 zeer waarschijnlijk de achterkant van het moederbord en de kaartlezer ja. Onder het moederbord ligt een Switch OLED lijkt het.
Ja inderdaad. Ik zie nu trouwens dat er op de tweede foto een (Switch) cartridge in de cartridge slot zit.

Acties:
  • +45 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:32:

[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]

Even de tijd genomen om te annoteren wat mogelijk is op basis van de Famiboards info. Klik om te vergroten. Enkele chips zijn niet goed leesbaar maar het modelnummer ervan is reeds bekend uit gescrapete import/export data.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpu7mnBXRP-eyCFSQ205v2wCsbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0gV6ThuslRRiZedESsBublSh.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rw465mJ8WaYNkTK7t7SpAYVPUVc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LlQrdtiHt2snbXKM2vt9ieJf.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjnVDmYYopOqY0QWr4ritCeRxZ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wSulFMAzwTgilQrXzWN24GHE.png?f=fotoalbum_large

Behalve een aantal chips zie je ook o.a. de gamecard lezer (op eerste zicht zeer gelijkaardig aan de Switch lezer), een USB-C ernaast - wat de modellen van de vorige weken bekrachtigt - en een versterkte USB-C poort bovenaan de foto (dus onderaan de console). Op het mainboard zien we duidelijk de code BEE-CPU-01 die reeds bekend was uit de data mining en die we ook vonden op het in september gelekte prototype bord (zie o.a. JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties").
In tegenstelling tot de Switch zien we dat de gamecard lezer zich op het hoofdbord bevindt.

De SD Express lezer zien we niet, deze zit normaal op een dochterbord (BEE-SD-01) dat niet op de foto's staat. Uit dezelfde import/export data weten we dat er nog een tweede dochterbord (BEE-MIC-01) is met waarschijnlijk een microfoon.

Merk op dat de Gamecard ASIC ruwweg die van de originele Switch is - het serienummer komt grotendeels overeen en de verwijzing HAC wordt nog steeds gebruikt. De mogelijkheid bestaat dat deze voor backwards compatibiliteit op het moederbord zit, en dat Switch 2 nog een andere beveiligingschip zal hebben.

Tenslotte: de USB 2.0 controller dient waarschijnlijk voor de nieuwe Joycons. Wat die memory bus switch daar doet, hebben we voorlopig naar te gissen. De chip zit naast die ASIC, wat suggereert dat het met de gamecards te maken heeft, maar Switch (1) heeft deze bus switch niet.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 02-01-2025 20:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09 13:29
Dus deze PCB lijkt dus wel een echte Switch 2 te zijn?
Pagina: 1 ... 8 ... 123 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4