![]()
|
[ Voor 210% gewijzigd door Zeror op 12-09-2025 15:12 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
![]()
|
[ Voor 210% gewijzigd door Zeror op 12-09-2025 15:12 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Een dubbelscherm dichtgeklapt kan toch prima in docked mode. Wordt het alleen een dikkere dock.Cid Highwind schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:04:
[...]
Technisch onhaalbaar lijkt me. Je moet de hardware "ergens" kwijt. De DS has, als ik me niet vergis, een extra chip voor het extra scherm. Dan ga je of een bakbeest krijgen, of ondermaatse hardware om twee schermen aan te kunnen sturen en vanwege het dunne formaat van het gedeelte met de hardware beperkte ruimte voor koeling.
Verder ga je er niks aan hebben als het Switch-concept behouden blijft. Een dubbelscherm setup gaat in docked mode nimmer werken.
Ik zou persoonlijk gewoon graag een goede hardware upgrade willen zien, backwards compatibilithttps://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/77044780/2y, en flink verbeterde joycons. Die huidige dingen voelen gewoon goedkoop aan, het "d-pad" is erg onprettig in gebruik. Voor mij de reden de Switch puur in docked mode te gebruiken, daar waar ik de Deck met plezier er bij pak omdat deze, ondanks z'n gewicht, een stuk fijner in de hand ligt.
Doe dan zoiets:CR2032 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:37:
[...]
Een dubbelscherm dichtgeklapt kan toch prima in docked mode. Wordt het alleen een dikkere dock.
De joycons en d-pad op de Switch Lite vindt ik fijn werken.
Het zal mij niet verbazen als er een heel ander ontwerp straks gaat komen. Dat gebeurt bijna altijd, een Switch XL is niet te verwachten.Anders wordt het toch teveel van hetzelfde.
Of een Switch Fold. Met nog beter de vouw horizontaal voor een groter scherm.
[Afbeelding]
![]() | ![]() |
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Het gaat hier om de speculatie wat er gaat gebeuren, niet wat je zelf hoopt te krijgen.L23 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:51:
[...]
Ik hoor niemand klagen, nou ja, behalve jij dan die vindt dat Nintendo het roer compleet moet omgooien. Waarom? Of is het gewoon leuk om wat tegengas te geven?
Het Switch concept is zeer succesvol gebleken. Men is zeer tevreden met de Switch, maar is toe aan een krachtiger model. En het lijkt me dat Nintendo er baat bij heeft om het succes van de Switch voort te zetten in de opvolger. Bij een totaal nieuw concept is het maar de vraag of het aanslaat, waarom zou Nintendo dat risico nemen? En in hoeverre kan je iets totaal nieuws bedenken wat zowel handheld als op de grote tv moet werken?
Ik begrijp overigens niet waarom je specifiek de 3DS XL benoemt, maar dat was gewoon familie van de Nintendo 3DS, geen opvolger. Hoe kijk jij dan naar de Game Boy (Color) die opgevolgd werd door de Game Boy Advance? Of de Nintendo DS die opgevolgd werd door de Nintendo 3DS? Waren die niet een beetje opgepoetst?
Ik heb je letterlijk het relevante stuk uit het Mainichi artikel voorgeschoteldCR2032 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 23:03:
[...]
Er wordt door Mainichi duidelijk geciteerd uit deze bijeenkomst welke geruchten er niet kloppen.
Je moet echter heel goed letten op wat Furukawa zegt:Nintendo ontkend dat er ook geen test versies zijn getoond aan developers.
Furukawa spreekt specifiek over één incident waarbij men beweert dat men informatie zou gegeven hebben eind 2022. Concreet gaat het hier over Activision. Dit is geen gerucht - dit komt uit een depositie van Bobby Kotick tijdens de FTC vs Microsoft rechtzaak, en uit verschillende mails die ingediend zijn als bewijs.古川社長は7日に開いた決算会見でスイッチの後継機に関する複数の噂についてはっきりと否定した。具体的には「任天堂が22年末に特定のソフトメーカーに対し、スイッチの次世代ハードの説明を行った」「23年夏にドイツで開催されたイベントで新ハードのデモンストレーションを行った」という2つの噂で、いずれも「事実ではない」と断言した。
海外には企業の未発表情報を公表する「リーカー」が多数存在し、真偽不明の情報がネット上を中心に氾濫している。市場ではスイッチの次世代機の発売時期についても臆測が飛び交うが、任天堂は「常に新しいハードの開発は行っているが、現時点で言えることはない」として開発状況などについて明言を避けている。
Eigen vertaling: CEO Furukawa ontkende duidelijk meerdere geruchten over de opvolger van de Switch tijdens de kwartaalvergadering. Concreet bevestigde hij de volgende twee geruchten als "Deze zijn niet waar":
"Nintendo heeft eind 2022 een uitleg gedaan over de volgende generatie Switch hardware aan specifieke sofware ontwikkelaars"
"Tijdens een Duitse beurs in de zomer van 2023 werd nieuwe hardware gedemonstreerd."
In het buitenland bestaan er veel "leakers" die onbevestigde informatie over bedrijven aankondigen. Zij overstromen het internet met informatie van onbekende of dubieuze authenticiteit. Er vliegt speculatie in het rond over het tijdstip wanneer een volgende generatie Switch hardware de markt zou betreden. Nintendo heeft vermeden om over deze ontwikkelstatus een duidelijke uitspraak te doen, stellende "Wij ontwikkelen constant nieuwe hardware, maar op heden is er niks wat we hierover kunnen zeggen."
Ik weet niet of je Nintendos fiscale cijfers in detail hebt bekeken. Tears of the Kingdom heeft vorig kwartaal voor een zeer mooie boost gezorgd. Omdat Nintendo over het volledige H1 van hun fiscale jaar rapporteert, maskeert dit eigenlijk een daling van de hardware- en softwareverkopen in het tweede kwartaal. De buitenlandse omzet krijgt ook een duwtje in de rug door de huidige koers van de Yen.De hele geruchten over een nieuwe Switch klinkt nu vooral als een opgeklopte media hype.
Waarschijnlijk gaat het gewoon nog een paar jaar duren voordat er een opvolger van de Switch gaat komen.
De Switch verkoopt nu goed, er komen volop nieuwe games uit.
Waarom zou Nintendo deze gouden kip nu gaan slachten. Deze kan nog zo een paar jaar mee.
Zelf interpreteer ik dit als een langere ondersteuning voor de huidige generatie Switch in de vorm van cross-gen development, maar ik zit hier ook met een specifieke bril op.We will continue to release new titles and content for Nintendo Switch without being bound by the traditional concept of the platform lifecycle.
We wachten rustig af. Voor nu nog heel tevreden met mijn Switch Lite.JackAvery schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:44:
[...]
Mag ik je herinneren aan die keer dat Nintendo UK het bestaan van de 3DS XL ontkende één dag voor de aankondiging? Of aan toen Nintendo de de DS Lite ontkende in 2012 dezelfde maand als de aankondiging?
Ik juich toe dat je kritisch naar geruchten kijkt want er is inderdaad een hoop onzin te vinden op het internet en een hoop al-dan-niet-professionele media proberen clicks te verzamelen met het opblazen hiervan, maar corporate PR is net zo goed diezelfde kritische blik waard.
[ Voor 12% gewijzigd door CR2032 op 11-11-2023 16:35 ]
New rumors came out today regarding the screen size of Nintendo's next console. There is talk of an 8" LCD screen (yes, not OLED apparently) 😱
— Makio & JRoses | pokeos.com (@makio_jroses) 26 januari 2024
People online are complaining that it might be too big, so we made a size comparison of all Switch versions
Note that all Switches have… pic.twitter.com/fFVUq7Iibc
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Op Famiboards staan er ook een paar goede mockups.
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 28-01-2024 09:43 ]
Voor mij is BC toch wel een belangrijk punt. Er zijn best wat Switch games die nog in mijn backlog-schuif liggen. Indien er lichte verbeteringen zijn (al is het maar de maximum stabiele framerate/maximum dynamische resolutie), kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar eerst zien dan gelovenBack-compat is present to partners & testing is underway.
The major unknown seems to be the extent any such enhancements may provide.
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 11-02-2024 12:35 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Militia Pilot op 05-04-2024 09:10 ]
JackAvery schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 06:40:
Games zijn uiteraard heel belangrijk. Wat zou jullie overtuigen in de eerste 12-18 maanden?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 15-09-2024 10:18 ]
Ik bedoel die grote knop hier.L23 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:30:
[...]
Wat bedoel je met Joy-cons met een extra R/L knop? Die op de zijkant heeft de huidige Joy-con ook? Of bedoel je de knop waarmee je waarschijnlijk de nieuwe Joy-cons magnetisch kan ontkoppelen?
is this Nintendo's Switch 2? CAD images appeared on a Chinese forum earlier today, and the poster appears to be a 3D printing and "reverse design" enthusiast. The poster also included what could be prototype Joy-Con controllers and a potential Switch 2 mainboard 🤔 pic.twitter.com/9o5dTQGbPj
— Tom Warren (@tomwarren) 18 september 2024
[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 18-09-2024 18:01 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Haha, ja daar heb je ook gelijk inLinksquest schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:08:
Echter als we gewoon even naar een telefoon kijken of een tablet, die lijken ook heel vaak gewoon op hun voorganger, tenminste op veel punten.
[ Voor 5% gewijzigd door Corrigan op 22-09-2024 22:36 ]
[ Voor 51% gewijzigd door Thalaron op 23-09-2024 14:29 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik ook: het design dat onderstaande mogelijk maakt.Thalaron schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:23:
En ik weet dat je de Portal niet kan vergelijken met de Switch, maar damn… ik weet wel waar ik de voorkeur voor zou hebben als ik dit zo zie:
[Afbeelding]
Als je kijkt naar de eerdere modellen dan vindt ik een Switch DS voor de volgende handheld wel logisch. Dat patent van verleden jaar is er vast niet voor niets. Want iets heel nieuws bij een opvolgend model is ook wel een trend bij Nintendo. De Fold misschien pas over een paar jaar, want de OLED is er tenslotte al.JackAvery schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:14:
@Corrigan : als Nintendo een patent heeft dat publiek is mag je er heel zelden vanuit gaan dat dat patent dient voor software of hardware die nog onaangekondigd is. Ik acht de kans klein
Een Switch DS met een hybride aansluiting voor de TV kan toch ook. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Misschien krijgt het wel een Chromecast functie voor alles draadloos naar de TV, of met een eigen Nintendo dongle.Raem schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:39:
[...]
Nintendo heeft het heel slim aangepakt door een hybride apparaat te maken, die dus zowel handheld als een console is. Ik zou het helemaal niet logisch vinden als Nintendo dit weer loslaat en specifiek een handheld gaat maken.
Er zijn zoveel patenten die worden vastgelegd, maar waar uiteindelijk niks mee wordt gedaan.
Ik had zo'n paarse. Man wat was ik teleurgesteld dat de zilvergrijze met fel groen of oranje (was een prototype denk) dat ik in de PU ofzo gezien had niet in Nederland verkrijgbaar was.L23 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:58:
[...]
Clamshell heb ik nooit het nut van gezien, maar ik had de GBA al op release dag in 2001 en wat mij betreft de betere vormfactor. Front/backlight moet ik achteraf wel zeggen dat het een hele verbetering is, maar de GBA SP nooit gehad. Wel backlight schermpje in de GBA ingebouwd. Maar zijn dit de extra's waar Corrigan op doelt?
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 24-09-2024 23:09 ]
Daar ben ik ook lekker mee gemaakt, maar dat waren prototypes. Hier mooie beelden van Nintendo Spaceworld 2000. Nooit in die kleuren uitgebracht.Zeror schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:06:
[...]
Ik had zo'n paarse. Man wat was ik teleurgesteld dat de zilvergrijze met fel groen of oranje (was een prototype denk) dat ik in de PU ofzo gezien had niet in Nederland verkrijgbaar was.
[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 24-09-2024 23:44 ]
[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 20-10-2024 11:50 ]
Goed om die twijfels over backwards compatibiliteit alvast uit de wereld te halen. Spijtig dat men nog geen formele reveal doet - daar was ik te optimistisch over. Gezien hier verder niks over gezegd wordt lijkt die aankondiging nog steeds voor ten laatste maart 2025 gepland? Benieuwd of de (Imo late) timing van de aankondiging iets suggereert over de lanceerdatum, of dat Nintendo een heel korte PR cyclus plant.This is Furukawa. At today's Corporate Management Policy Briefing, we announced that Nintendo Switch software will also be playable on the successor to Nintendo Switch. Nintendo Switch Online will be available on the successor to Nintendo Switch as well. Further information about the successor to Nintendo Switch, including its compatibility with Nintendo Switch, will be announced at a later date.
[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 06-11-2024 07:05 ]
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 09-11-2024 14:16 ]
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 18-11-2024 09:55 ]
We will not be answering any questions at this time. pic.twitter.com/kBQcbB2PfV
— dbrand (@dbrand) 12 december 2024
[ Voor 42% gewijzigd door JackAvery op 14-12-2024 10:25 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lijkt wel aardig te kloppen, als je die leaker op Reddit gelooft?G_Dragon schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:50:
Ik twijfel over deze foto's, wat vind jij ervan @Linksquest ?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
L23 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:33:
[...]
En wat denken jullie van "lasers" in de Joycon als nieuwigheidje? Onzin? Zo niet, wat voor toepassing zou het kunnen hebben? Ik kom er in ieder geval niet uit.
Als we deze grafiek er even bijhalen zien we dat Nintendo bijna 15 miljoen consoles beschikbaar had in het eerste jaar, waarvan ongeveer de helft tijdens de kerstperiode.L23 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:34:
[...]
Ik heb dat in het eerste jaar zo niet ervaren. Ik had pas interesse met Blackfriday en toen was er veel keus. Maar mogelijk is toen de productie voor de feestdagen toegenomen.
Hoe is Nintendo verantwoordelijk voor wat een willekeurige persoon op het internet doet?TrafalgarLaw schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:53:
[...]
Het is nogal triest dat we nog steeds geen info hebben over een Switch 2 en we op een fucking Fibonacci sequentie moeten vertrouwen voor meer info.
What next, fucking integralen om de launch games te ontcijferen?
[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 26-12-2024 14:38 ]
![]() | |
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 01-01-2025 20:35 ]
Even de tijd genomen om te annoteren wat mogelijk is op basis van de Famiboards info. Klik om te vergroten. Enkele chips zijn niet goed leesbaar maar het modelnummer ervan is reeds bekend uit gescrapete import/export data.JackAvery schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:32:
Ook op 1 januari onze dagelijkse portie zout.
Het moederbord voor Switch 2 zou geleaked zijn - via reddit
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Famiboards heeft reeds een aantal van deze chips geïdentificeerd. De code op de SoC zou suggereren dat deze door Samsung geproduceerd wordt. Het RAM dat we zien gaat effectief om 2x 6 GB LPDDR5X.
Gezien het vrij moeilijk is om dit te faken, redelijke kans dat dit echt is.
![]() | |
![]() | ![]() |
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 02-01-2025 20:24 . Reden: typo ]
Hier heb je het mainboard van het 2019 model en de OLED :Jorah_Newstone schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:22:
Enig idee waarom het moederbord half rond is? De Switch 1 heeft toch meer een rechthoekige moederbord? Gaat de Switch 2 er anders uitzien?
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 02-01-2025 23:11 ]
Wat Seal64 hierboven uitlegt is voor het bedrijf zelf enorm relevant. Ontwikkelkosten rijzen de pan uit en we zien steeds meer diminishing returns in gaming waarbij bij de AAA-games de budgetten eigenlijk de verschillen soms moeilijk kunnen verantwoorden. Nintendo slaagt er ten dele in om ontwikkelbudgetten binnen de perken te houden door de verwachtingen van gamers bij te sturen en ten dele door zeer efficiënt hun middelen in te zetten. Hybride laat bovendeel Nintendo toe om het handheld segment waar ze traditioneel een zeer sterk marktaandeel hebben, te blijven aanspreken.Seal64 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:27:
[...]
Ik denk niet dat Nintendo nog met een gewone console gaat komen. Eén van de belangrijkste redenen dat ze van een console + een handheld naar één hybride apparaat zijn gegaan, is omdat ze dan de software kunnen samenvoegen. Voorheen zat je altijd met een split in je mankracht, want je had games nodig voor beide platforms om ze in leven te houden.
Sony heeft dat ook ondervonden, maar kon het niet bolwerken en daar is de Vita onder meer aan ten onder gegaan.
Dus juist het feit dat het zowel een console als een handheld is, heeft Nintendo een enorme boost gegeven in de mogelijkheden om alle software voor één platform te maken. Dat gaan ze IMHO echt niet zomaar meer opgeven.
[ Voor 51% gewijzigd door JackAvery op 05-01-2025 12:21 ]
G_Dragon schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:05:
Ik ben wel ontzettend nieuwschierig naar de Switch 2 en zijn kracht, want grafische Pokémon spellen met grotere werelden lijken me erg gaaf.
Voor een spel met een grote wereld heb je echt geen betere specs nodig. Een grote game als Xenoblade X draait bijv. op Wii U hardware.CH4OS schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:08:
Dan mogen de specs ook wel wat beter worden...
Iemand op Famiboards is zo lief geweest een vergelijking te maken en je ziet dat de nieuwe joy-con toch een stukje groter is.cherrycoke schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:55:
weer van die kleine joystickjes, doe mij maar de pro controller. met normale d-pad en betere joysticks.
BOTW heeft meerdere patches gehad en de meeste - maar niet alle - van deze problemen zijn daarin verbeterd of opgelost.CH4OS schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:40:
[...]
Tja, toch had een launch game (en zelfs nu nog) stutters... Dat moet ergens vandaan komen, me dunkt. Zou fijn zijn als dat gewoon opgelost wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 05-01-2025 18:49 ]
JackAvery schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:34:
[...]
Enkel speculatie. Mij lijken het optische sensoren zoals in een muis. Maar de reden van deze toevoeging is een goede vraag. Nintendo heeft wel wat patenten betreffende onder andere gesture controls met dit soort sensoren, maar of dat het antwoord is…
This is a new photo I have recieved from a trusted source showing a Switch 2 Dock, featuring visible input and output voltage information (other information obscured).
— Laura Kate Dale - Bluesky @LauraKBuzz.bsky.social (@LaurakBuzz) 7 januari 2025
In addition, I have learned that the Switch 2 ships with a 60W charger for use with the dock. pic.twitter.com/HxGsjaensC
Timothy3000 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:29:
Sowieso mag de joycon wel op de schop. Niet zo'n fijne controller.
L23 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:06:
Ik verwacht dat we wel ergens bij pagina 50 zijn voordat de aankondiging bekend is
Dan hebben mensen een oorkonde (=bewijs) en kunnen ze bijv. opscheppen hoe ze in Xenoblade 2 alle Blades hebben verzameld en alle affinity charts hebben gemaxt. 😅L23 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:16:
[...]
Nee totaal niet. Wat zou het voor jou toevoegen ten opzichte van in-game achievements?
This kind of behavior might explain why my #XenobladeChronicles2 save file has logged over 177 hours by now... https://t.co/cyoOvY2PCh pic.twitter.com/rLHK2CpnTk
— Raynor Vliegendhart (@ShinNoNoir) 31 januari 2023
[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 15-01-2025 20:28 ]
Mog schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:05:
[...]
Nee, is toch anders. System wide achievements motiveren mij veel meer. Vooral omdat je dan totalen kunt zien (werkt als een soort dagboek) en omdat je kan zien wat je vrienden doen. Ik ga er niet van uit, maar ik hoop heel erg dat Nintendo een vorm van achievements toepast. Het mag best quirky, een stickerboek bijvoorbeeld.
Ik krijg er Forza Horizon/Burnout Paradise vibes van. Het voelt niet als een circuit, maar een uitgestrekte wereld. Vooral dit shot:L23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:21:
[...]
Hoop je op open world? Want dat haal ik niet uit het filmpje namelijk. Ik hoop het in ieder geval niet.
[ Voor 30% gewijzigd door James Pond op 16-01-2025 14:53 ]
[ Voor 11% gewijzigd door James Pond op 16-01-2025 15:01 ]
Ik zie nu al indie game aankondigingen verschijnen - tweet, tweet. Ook Playtonic zal zo wel uit hun vel springen over Yookla Re-play-leeL23 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:02:
[...]
Zouden third party games van onder andere Microsoft eerder aangekondigd kunnen worden dan 2 april? Wellicht heeft Nintendo daar wat over te zeggen, maar qua game trailers hoeft er niet meer geheimzinnig gedaan te worden nu de Switch 2 officieel aangekondigd is.
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 16-01-2025 21:17 ]
Ja ik ben ook positief verrast, zelfs al zaten de leaks er "boenk op". Kleurenschema werkt en ziet er tegelijkertijd anders uit dan Switch 1. Heel proper.jori040 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:18:
Qua ontwerp vind ik het echt goed.Mooi die kleurtjes rond die thumbsticks.
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 16-01-2025 21:21 ]
JackAvery schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:47:
[...]
Het is natuurlijk mogelijk dat de optische (muis)sensor (foto) deze functie ook voldoende kan vervangen. Maar ik heb geen aparte sensor gezien.
Op beide Joy-Con's is geen IR sensor meer te zien. In ieder geval niet op de plek waar ie eerst zat.TomBraamhaar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:39:
[...]
Oh, ik dacht de sensor juist nog wel te zien. Maar lastig nu de joycon ook zwart is.
Je kijkt verkeerd lijkt me?Mog schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:07:
[...]
Op beide Joy-Con's is geen IR sensor meer te zien. In ieder geval niet op de plek waar ie eerst zat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We hebben het over de IR sensor in de originele Joy-Consmatthijst schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:42:
[...]
Je kijkt verkeerd lijkt me?
[Afbeelding]
Dan bedoel je deze?Tarin schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:50:
[...]
Daarvoor lijkt (weer) achter de kickstand plaats te zijn, zie rond 0:35 in de trailer, aan de rechterkant. Zou niet weten waarom ze daar anders een uitsparing zouden maken.
Fijn trouwens dat er nog steeds gewoon een 3,5mm-hoofdtelefoonaansluiting op zit; jammer van de relatief brede bezels maar aan de andere kant is het een stuk speelgoed en geen high-end-tablet dus het moet ook wat kunnen hebben. Een scherm met nauwelijks randen gaat vermoedelijk veel sneller stuk - zie de 'spider-app' op de gemiddelde telefoon van de jeugd van tegenwoordig.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 17-01-2025 08:56 ]
TijsZonderH schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:10:
Opvallend: de Switch 2 staat nu bij Coolblue voor 499 euro. Maar ik kom er niet helemaal achter of dat de definitieve prijs is of slechts een placeholder... Weet iemand hoe dat bij Coolblue zit bij producten die nog moeten komen?
[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 17-01-2025 13:56 ]
Nintendo Switch 2 prices are about what you expect (leaked prices): pic.twitter.com/YpuJL4UPDl
— Pyo 5️⃣ (@mrpyo1) 16 januari 2025
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Het slotje dat je hier toont wordt denk ik niet gebruikt om de joy-con aan de console te bevestigen. Als je even oplet in de video zie je nergens plek voor een pin o.i.d. die hierin gaat (video rond 1:21).Passie-m schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:07:
Wat ik mij afvraag. Ik lees veel dat het magnetisch bevestigd zou zijn. Alleen het valt mij op dat er onder en boven inkepingen zitten. Als er in het scherm onder en boven 2 uit stekende palletjes zouden zitten, wat hierin valt. Dan lock je hem toch ook stevig, aangezien hij rondom diep in het scherm valt?
Heb namelijk het idee dat door de knop op de controller in te drukken, je met een veermechanisme o.i.d. aan de bovenkant het palletje indrukt of intrekt. En je hem daardoor dus “schuin moet insteken zoals op het filmpje. Waarom zou je hem dan niet recht erin klikken als het magnetisch is? Heb dus het vermoeden dat dit systeem anders werkt dan het dus lijkt. Wat is jullie kijk hierop?
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 19-01-2025 14:08 . Reden: Een zin op de juiste plek gezet ]
Speelgoed vind ik een beetje een gek woord voor een game console. Naar mijn gevoel wordt alles steeds groter tegenwoordig, maar vind ik de stap van de Switch (OLED) naar de Switch 2 nou ook niet enorm. Geen idee wanneer het te groot wordt geacht. Kinderen zitten ook veel achter de tablet hoor ik.giantgiantus schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:21:
Die switch is wel groot en veel minder speelgoed dan voorheen. Moet nog zien dat het een succes gaat worden zoals de huidige switch. Die is toch ook echt heel veel verkocht aan kinderen en die dat minder gebeuren met deze.
[ Voor 10% gewijzigd door Mog op 21-01-2025 10:57 ]
Groene cirkel is volgens mij meer om aan te geven welke joycon waar moet. Aan de andere kant (andere joycon) is het namelijk een +.Mog schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:55:
De inkepingen (in de rode cirkel) die je hier ziet zijn voor de Joy-Con “Straps”. De inkeping in de Switch zelf (groene cirkel) is voor dat pinnetje van hierboven.
[Afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Raem op 21-01-2025 11:01 ]
Full HD is niet meer van deze tijd. 1080p ziet er shit uit op een 4k.Lekker Ventje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:01:
[...]
Als het allemaal strak full HD is vind ik het prima. Heb een 77" OLED en Mario Kart ziet er goed uit maar de open wereld pokémongames zijn om te huilen. Dat is ook de reden dat ik ze niet uitgespeeld heb.
[ Voor 32% gewijzigd door James Pond op 23-01-2025 13:10 ]
Yay!!!t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:35:
Zijn er gelukkigen die uitgeloot zijn?
In het artikel staat dat de doosjes groter zijn dan bij de Switch, maar nog steeds veel kleiner dan die van Xbox en Playstation. Maar als ik de afmetingen opzoek dan zijn de Switch 2 doosjes als de informatie klopt langer, maar minder breed dan die van Xbox en Playstation. Andere verhouding, maar dus een meer vergelijkbaar formaat. Ik vraag me af waarom ze dat zouden doen.jori040 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:19:
Nintendo fans denken de grootte van de nieuwe Switch 2-game cases te hebben ontdekt: https://nl.ign.com/ninten...e-cases-te-hebben-ontdekt
[ Voor 10% gewijzigd door denver op 04-02-2025 21:59 ]
Kijk op 2 april om 15:00 naar de #NintendoDirect: Nintendo Switch 2 – 02.04.2025. Hierin delen we uitgebreidere informatie over de #NintendoSwitch2.
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 5 februari 2025
► https://t.co/MSOciw5CVr pic.twitter.com/lyLiqZEYjO
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() |
Ook twee alternatieven waarop de magnetische velden kunnen werken staan beschreven.[0260]
ユーザは、右手人差し指によって、ショルダーボタン(右)130を操作可能である。ユーザは、右手中指によって、Zショルダーボタン(右)140を操作可能である。ユーザは、右手人差し指によってZショルダーボタン(右)140を操作してもよい。ユーザは右親指によって、正面の入力部を操作可能である。例えば、ユーザは、親指によって、ジョイスティック31、+ボタン33(1)、1組の4つのボタン33(2)を操作可能である。第2ゲームコントローラ2も、左手によって同様にマウスとして使用されてもよい。
(google translate omdat het snel moet)
The user can operate the shoulder button (right) 130 with the index finger of the right hand. The user can operate the Z shoulder button (right) 140 with the middle finger of the right hand. The user may operate the Z shoulder button (right) 140 with the index finger of the right hand. The user can operate the input unit on the front surface with the right thumb. For example, the user can operate the joystick 31, the + button 33 (1), and a set of four buttons 33 (2) with the thumb. The second game controller 2 may also be used as a mouse by the left hand in a similar manner.
[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 07-02-2025 06:50 ]
Er is schijnbaar nog een patent voor de Nintendo Switch 2 pro controller?? getoond.JackAvery schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:11:
Vier Nintendo Switch 2 patenten staan sinds vandaag publiek.
WO2025027801 - de nieuwe joycon
WO2025027802 - de console en de magnetische verbindingen tussen joycon en console.
WO2025027803 - joycon details, met onder andere uitrgebreide beschrijvingen van hoe "mouse con" werkt.
WO2025027804 - de nieuwe joy-con strap
Geen tijd om door de Japanse tekst te gaan, maar je kan al veel leren van de tekeningen. Je ziet bijvoorbeeld heel goed hoe de volledige SR en SL knoppen ook magneten zijn (Edit: of ijzeren blokken die interageren met magneten). Ook de duwende pin die ik in eerdere gifs al aangeduid had wordt duidelijk getoond als het mechanisme om de joy-con los te krijgen (eerste patent, figuren 32 en 33) .
Wat voorbeelden:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Het ziet er naar uit dat Nintendo potentieel best wat knoppen kan toelaten in mouse mode. Dit is een deel van de uitleg die hoort bij de eerste afbeelding linksboven (figuur 26 van WO2025027801):
[...]
Ook twee alternatieven waarop de magnetische velden kunnen werken staan beschreven.
Als er iemand iets specifieks ziet waar je nieuwsgierig naar bent wil ik altijd wel even vertalen, al zal in veel gevallen machine vertaling voldoende zijnPatenten zijn héél droge kost om te vertalen.
Edit: misschien voor de voorzichtigheid even toevoegen dat dit patenten blijven. Niet elke feature die Nintendo beschrijft, wordt ook noodzakelijk geïmplementeerd. Ze kunnen altijd kiezen om ergens van af te wijken. De Joycon straps lijken bijvoorbeeld nog aangepast, zelfs al lijkt het mechanism hetzelfde.
Sowieso functioneert het. De strap bevat geen elektronica. Maar met de strap zal je wel een bredere basis hebben, misschien handiger als je echt wilt gamen?Zeror schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:52:
[...]
Ik mag wel hopen dat die strap voor die muis-functie niet perse nodig is, want ik verrek het om een joycon strap te gebruiken. Heb ik nu ook al met de Switch. Teveel moeite om steeds dat bandje om te doen. Zonder strap gaat nu ook prima.
En de promo screenshots voor de nieuwe Nintendo Today! app tonen schaamteloos de mysterieuze c-knop van de Switch 2 joycons**Compatible systems must be linked to a Nintendo Account to use virtual game cards. Nintendo Switch 2 exclusive games and Nintendo Switch 2 Edition games can only be loaded on a Nintendo Switch 2 system. To move virtual game cards between two systems, you must pair the systems via local wireless and an internet connection, but only when pairing the systems for the first time. Up to two systems total can be linked per Nintendo Account.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 27-03-2025 21:04 ]
[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2025 19:10 ]
De tweede spelling heeft een cedille nodig... 😅
Vrij nemen.Richh schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:08:
Hoe doen jullie dat?
Ja het bewijs zou genoeg moeten zijn. Het scheelt dat Switch games over het algemeen niet heel groot zijn. Dus volgens mij zou dat alsnog best snel kunnen gaan en sneller dan de game via het internet opnieuw moeten downloaden, maar je houdt dan wel twee Switch apparaten bezet tijdens het overzetten.Flamesz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:12:
[...]
Het lijkt me sterk omdat het enorm onhandig is om je gebruikers mogelijk tientallen gigabytes te laten overstralen, terwijl het enige wat nodig is is het bewijs dat die gebruiker nu het recht heeft het spel van de nintendo store te downloaden, net zoals de uitlener zelf heeft gedaan.
Dat maakt een spel uitlenen een bezigheid van tientallen minuten in plaats van hooguit 1.
Hier is mijn gemaakte Bingo kaartJake schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:40:
Bingo-kaart:
Meerdere kleuren beschikbaar. Beelden van Zelda TOTK of BOTW op upscaled 4k C-knop is voor Connect Metrioid Prime 4 = Dual Console Nieuwe Mario Kart Nieuwe Animal Crossing Vage launch-game 2e USB is voor laden handheld 2e USB is (ook) voor accessoires. Upgrades voor Nintendo Games Nieuwe 3D Mario Release in juni Joy-cons bruikbaar als muis Pokémon wordt NIET genoemd Een nieuwe Sports-game Een gimmick die niemand verwacht
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq