Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Ik begreep dat de tril motor shit is. Klopt dat?Cyberw00d schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:59:
[...]
Dit is geen grip case maar een complete vervanger voor een controller ; mobopad m12-s.
Erg goed en ligt super in de hand
Vergeleken met de orginele joy cons ja dan wel. Vergeleken met de Hyperion 3 nee dan niet .giantgiantus schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:10:
[...]
Ik begreep dat de tril motor shit is. Klopt dat?
Er staan wel op YouTube gebruikers video’s . Ik vind het prima .
Waar heb je de Mobapad besteld? Via Ali? Zit er zelf ook naar te kijken maar wil wel de juiste kopen natuurlijk.Cyberw00d schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:59:
[...]
Dit is geen grip case maar een complete vervanger voor een controller ; mobopad m12-s.
Erg goed en ligt super in de hand
Ik heb hem gewoon op hun eigen webshop besteld. De nyxi destijds op Ali express redelijk goedkoop kunnen kopen alleen die was toen al even uit . De mobapad was een pre order dus alleen via hun verkrijgbaar . Let wel op als je de HD versie neemt je niet de switch 2 protocol hebt en bv niet oplaad als je hem in de Dock hebt ( of aan een laadsnoer ) en hij ziet hem als een Bluetooth controller ipv een “echte” joycon dit heeft de 12-s wel allemaal. mijn advies zou zijn de 12-s te nemen.Rotinomm schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:24:
[...]
Waar heb je de Mobapad besteld? Via Ali? Zit er zelf ook naar te kijken maar wil wel de juiste kopen natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Cyberw00d op 03-08-2026 16:43 ]
Misschien interessant om te weten dat NYXI binnenkort met een Hyperion 3 Ultra komt - preorders vanaf overmorgen. Gewoon eens onderzoeken wat het verschil is misschien?Rotinomm schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:24:
[...]
Waar heb je de Mobapad besteld? Via Ali? Zit er zelf ook naar te kijken maar wil wel de juiste kopen natuurlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 03-08-2026 16:49 ]
Als je het belangrijk vind hoe het geheel lijkt valt nyxi sws al af die steekt echt dik uit aan de voorzijde . Stoorde mij vanaf dag 1 al enorm, maar dat hoeft een ander niet te vinden natuurlijk. De mobopad ziet er echt heel strak uit en ligt voor mij veel beter in de hand dan de Bulky nyxi.JackAvery schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:47:
[...]
Misschien interessant om te weten dat NYXI binnenkort met een Hyperion 3 Ultra komt - preorders vanaf overmorgen. Gewoon eens onderzoeken wat het verschil is misschien?
Maar idd alles vergelijken en kijken wat je zelf het beste vind moet je natuurlijk altijd doen !
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 03-08-2026 18:12 ]
Mijn vrouw wil een Switch 2. Momenteel speelt ze op een OLED en na wat sessies op mijn Switch 2 is ze verpest, maar: hij is eigenlijk te groot voor d’r handen. Ik had zelf bijvoorbeeld de Abxylute N6 gevonden maar weet niet of iemand iets vergelijkbaars kent?
Ja zou idd kunnen hoor .richards3 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:26:
Vind de Mobapad wel erg duur voor 99 dollar. Zie ze op oom Ali staan voor 70 euro, mensen daar ervaring mee?
Ik had de nyxi ook goedkoper op Ali als via hun eigen webshop maar zoals ik zei was mobopad er nog niet op toen ik bestelde .
Mijn ervaring met Ali was destijds dik prima 👍🏻. Snel bezorgt en gewoon netjes .
Super lelijk vind ik die maar lijkt wel kleiner idd.lolgast schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:45:
Nu het hier toch ook Mobapads e.d. gaat, vraagje aan de eventuele ervaringsdeskundigen:
Mijn vrouw wil een Switch 2. Momenteel speelt ze op een OLED en na wat sessies op mijn Switch 2 is ze verpest, maar: hij is eigenlijk te groot voor d’r handen. Ik had zelf bijvoorbeeld de Abxylute N6 gevonden maar weet niet of iemand iets vergelijkbaars kent?
Is de gripcase van raven niks ? Met de kleinste grip erop ?
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 03-08-2026 21:01 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Cyberw00d op 03-08-2026 21:00 ]
Owww bedankt voor de reminder! Ben heel benieuwd, voor mij was het meteen een pre-order 😁JackAvery schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:54:
Morgen om 16u is het Fire Emblem tijd:
[YouTube: Fire Emblem: Fortune's Weave Direct – 04-08-2026]
If it bleeds, it can be killed!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Deze komt morgen uit en volgens de review zou dit een zeer goede port moeten zijn.
Ik kijk er zelf enorm naar uit. Recent besloten om de Switch mijn main gaming device te maken dus dat ook dit soort games naar de Switch komen is een mooi vooruitzicht.
Daarnaast zojuist een bestelling geplaatst voor de Mobapad M12s. Hopelijk maakt dat de handheld ervaring nog beter.
[ Voor 17% gewijzigd door Rotinomm op 04-08-2026 11:11 ]
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 09:08
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dit ziet er weer een enorm goede FE game uit. Soundtrack tijdens de direct was ook on point!Logic schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:36:
[...]
Owww bedankt voor de reminder! Ben heel benieuwd, voor mij was het meteen een pre-order 😁
Die maken zeker de handheld ervaring beter !Rotinomm schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:10:
Meer mensen die uitkijken naar Lies of P?
Deze komt morgen uit en volgens de review zou dit een zeer goede port moeten zijn.
Ik kijk er zelf enorm naar uit. Recent besloten om de Switch mijn main gaming device te maken dus dat ook dit soort games naar de Switch komen is een mooi vooruitzicht.
Daarnaast zojuist een bestelling geplaatst voor de Mobapad M12s. Hopelijk maakt dat de handheld ervaring nog beter.
Ik wil niet meer anders .
Switch 2 voor mij
Switch 2 voor mijn vrouw
Switch OLED voor de oudste dochter
Switch Lite voor de jongste
Beetje overdreven wel, maar de Switch 2 is handheld veel te groot voor de oudste (7 jaar) en de switch OLED vertrouw ik handheld niet in de handen van de jongste (4 jaar)
Morgen wat verschillende grips printen om te kijken of dat comfortabeler is voor mijn vrouw op de bank, anders moeten we maar eens zoeken naar een externe oplossing
Ik gebruik de Logitech Astro A50, ideale headset als je draadloos wilt, comfort en op meerdere systemen speelt. Ik heb hem verbonden met mijn Xbox Series X, PS5 en Switch 2. Daarnaast heeft deze bluetooth waardoor ik telefoon gesprekken meteen kan opnemen tijdens gamen.Rotinomm schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:10:
Wat voor soort oortjes/koptelefoon gebruiken jullie met de switch? Ik gewoon mijn AirPods maar ben benieuwd naar andere hun belevingen/gebruiken?
Maar als je een headset/oortjes wil voor buitenshuis met de Switch dan zou ik het persoonlijk bij de Airpods houden, dat is dan veel handiger.
XBL: BamBam I NL | PSN: BamBam-NL-
Ik gebruik deze ;Rotinomm schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:10:
Wat voor soort oortjes/koptelefoon gebruiken jullie met de switch? Ik gewoon mijn AirPods maar ben benieuwd naar andere hun belevingen/gebruiken?
:strip_exif()/f/image/AXHKlJdU3ZM9GlV5cnUauUJH.jpg?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk ook zonder de dongle bleutooth te gebruiken of via kabel wat je zelf liever hebt . Werkt goed ook met online gaming met voicechat en niet duur .
https://www.bol.com/nl/nl...ngcaTxVUjIpYaAqZvEALw_wcB
[ Voor 23% gewijzigd door Cyberw00d op 05-08-2026 08:38 ]
Gewoon de speakers van de soundbar, of de speaker van de switch2 als ik hem vast heb geen koptelefoonRotinomm schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:10:
Ik gebruik geen BT koptelefoon vanwege latency (wat in sommige games écht merkbaar is).Rotinomm schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:10:
Onderweg gebruik ik Moondrop Kato in-ears. En thuis een Meze Classic 99 koptelefoon of gewoon de speakers van de Switch 2 zelf.
Leuke test voor je. Probeer eens: Rhythm Heaven Groove met AirPods inlolgast schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:24:
Als ik niet op de TV speel gebruik ik meestal mijn Airpods, die liggen toch bij me in de buurt. Ik heb nog nooit latency opgemerkt
Op de Switch 1 of Switch 2? Op de Switch 1 merkte ik bij alle spellen een vertraging van het geluid, bij de Switch 2 is het in ieder geval een stuk beter (voor mij geen probleem), maar Rhythm Heaven Groove niet gespeeld.ShadLink schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:30:
[...]
Leuke test voor je. Probeer eens: Rhythm Heaven Groove met AirPods in. Praktisch onspeelbaar, gezien je altijd net de timing mist. Het verschilt dus veel van game tot game.
Ik zou er wel ongevoelig voor zijn. Split fiction helemaal gespeeld met een vriend van mij met gamechat aan en merkte niks kwa vertraging van zijn stem of geluid van het spel . Bluetooth met de headphone die ik eerder stuurde .L23 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:05:
[...]
Op de Switch 1 of Switch 2? Op de Switch 1 merkte ik bij alle spellen een vertraging van het geluid, bij de Switch 2 is het in ieder geval een stuk beter (voor mij geen probleem), maar Rhythm Heaven Groove niet gespeeld.
Maar ik merk ook niks van de “trage” scherm van de switch 2 en ik kan veel spellen prima op 30fps spelen zonder problemen .
[ Voor 14% gewijzigd door Cyberw00d op 05-08-2026 10:22 ]
Ik reageerde op de AirPods, volgens mij zit er afhankelijk van de audio codec een behoorlijk verschil bij de Switch 1 en zijn er betere opties dan de AirPods. Kan best zijn dat jouw headphone beter werkt op de Switch 1. Zelf heb ik alleen AirPods in huis en voor die paar keer dat ik de AirPods gebruikte was de vertraging echt duidelijk merkbaar (dat merk jij ook welCyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:11:
[...]
Ik zou er wel ongevoelig voor zijn. Split fiction helemaal gespeeld met een vriend van mij met gamechat aan en merkte niks kwa vertraging van zijn stem of geluid van het spel . Bluetooth met de headphone die ik eerder stuurde .
Maar ik merk ook niks van de “trage” scherm van de switch 2 en ik kan veel spellen prima op 30fps spelen zonder problemen .
Op de Switch 2 werken de AirPods voor mij perfect, mogelijk ondersteunt de Switch 2 meer audio codecs en is daardoor het probleem opgelost.
Soms zit ik een halfuur naar een serie of film te kijken en kom ik er dan pas achter dat het geluid 25ms of meer trager is dan het beeld haha.L23 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:45:
[...]
Ik reageerde op de AirPods, volgens mij zit er afhankelijk van de audio codec een behoorlijk verschil bij de Switch 1 en zijn er betere opties dan de AirPods. Kan best zijn dat jouw headphone beter werkt op de Switch 1. Zelf heb ik alleen AirPods in huis en voor die paar keer dat ik de AirPods gebruikte was de vertraging echt duidelijk merkbaar (dat merk jij ook wel), maar had liever wat vertraging dan helemaal geen geluid.
Op de Switch 2 werken de AirPods voor mij perfect, mogelijk ondersteunt de Switch 2 meer audio codecs en is daardoor het probleem opgelost.
Het is denk ik dus ook afhankelijk van hoe lang je gamesessie is voor je erachter komt. Het zal vast ook met mijn leeftijd te maken, maar laten we het daar niet over hebben hahaha!
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Wat ik bij de Switch 1 met de AirPods ervaarde kan ik me niet voorstellen dat je daar aan kan wennen. Onmogelijk om ritme games mee te spelen. Is de vertraging minder groot dan kan ik er prima aan wennen.Pro-prutser schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:55:
[...]
Soms zit ik een halfuur naar een serie of film te kijken en kom ik er dan pas achter dat het geluid 25ms of meer trager is dan het beeld haha.
Het is denk ik dus ook afhankelijk van hoe lang je gamesessie is voor je erachter komt. Het zal vast ook met mijn leeftijd te maken, maar laten we het daar niet over hebben hahaha!
Het verbaast mij alleen dat de 12-S dan weer GEEN HD Rumble heeft en geen NFC support voor de amibos? Je zou zeggen maar dan een 12-Pro of Ultra die alles kan. Nu vind ik NFC nog minder belangrijk maar de HD rumble is wel echt fijn van de originele joy cons.Cyberw00d schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:42:
[...]
Ik heb hem gewoon op hun eigen webshop besteld. De nyxi destijds op Ali express redelijk goedkoop kunnen kopen alleen die was toen al even uit . De mobapad was een pre order dus alleen via hun verkrijgbaar . Let wel op als je de HD versie neemt je niet de switch 2 protocol hebt en bv niet oplaad als je hem in de Dock hebt ( of aan een laadsnoer ) en hij ziet hem als een Bluetooth controller ipv een “echte” joycon dit heeft de 12-s wel allemaal. mijn advies zou zijn de 12-s te nemen.
Met deze 3rd party joy cons zullen de originele cases en hoesjes ook niet meer passen neem ik aan? vooral de hoes zou ik zonde vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door glydoscoop op 05-08-2026 11:49 ]
Bij ritme games kan ik het mij heel goed voorstellen.L23 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:58:
[...]
Wat ik bij de Switch 1 met de AirPods ervaarde kan ik me niet voorstellen dat je daar aan kan wennen. Onmogelijk om ritme games mee te spelen. Is de vertraging minder groot dan kan ik er prima aan wennen.
Ik heb daar geen ervaring mee, want die speel ik nooit.
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Grips geprint. Houdt verrassend goed vast! Denk dat ik ze voor nu alleen op de Switch van mijn vrouw zet, dan kunnen we eenvoudig van Joycons wisselen om te kijken hoe ze bevallen. Anders print ik nog een paar.lolgast schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:26:
...
Morgen wat verschillende grips printen om te kijken of dat comfortabeler is voor mijn vrouw op de bank, anders moeten we maar eens zoeken naar een externe oplossing

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 05-08-2026 13:28 ]
Leuke line up.
En 007 leeft nog !
Ook zeer benieuwd natuurlijk naar cod.
Om weer een klik minder te moeten doen:Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:02:
https://www.nintendolife....playable-gamescom-line-up
Leuke line up.
En 007 leeft nog !
Interessant dat Switch Sports Resort gespeeld kan worden maar Fire Emblem niet ...Suggereert verder voor mij ook dat we ten vroegste pas over Ocarina of Time in september gaan horen.
[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 05-08-2026 20:42 ]
Mooi, 007 heb ik nog steeds oren naar.Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:02:
https://www.nintendolife....playable-gamescom-line-up
Leuke line up.
En 007 leeft nog !
Ik ben wel benieuwd als fc27 dit keer op 60fps draait , dan is crossplay namelijk ook mogelijk 👍🏻 hoe meer crossplay games hoe beter vind ik aangezien ik de enige ben in onze vriendengroep met een switch 2 en als enige console ook heb.JackAvery schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:40:
[...]
Om weer een klik minder te moeten doen:
[Afbeelding]
Interessant dat Switch Sports Resort gespeeld kan worden maar Fire Emblem niet ...Suggereert verder voor mij ook dat we ten vroegste pas over Ocarina of Time in september gaan horen.
Ik snap splatoon dan niet op zo event aangezien die al gewoon uit is .
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberw00d op 05-08-2026 21:18 ]
Splatoon is gewoon een leuke game om aan een publiek zoals dat op GamesCom te laten uitproberen.Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:17:
[...]
Ik ben wel benieuwd als fc27 dit keer op 60fps draait , dan is crossplay namelijk ook mogelijk 👍🏻 hoe meer crossplay games hoe beter vind ik aangezien ik de enige ben in onze vriendengroep met een switch 2 en als enige console ook heb.
De voetbalfans kunnen altijd nog eFootball Kick-off kopen
Is de Switch 2 wel de juiste console voor jou ?Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:17:
[...]
Ik ben wel benieuwd als fc27 dit keer op 60fps draait , dan is crossplay namelijk ook mogelijk 👍🏻 hoe meer crossplay games hoe beter vind ik aangezien ik de enige ben in onze vriendengroep met een switch 2 en als enige console ook heb.
De meeste games waar jij het over hebt komen het beste tot zijn recht op een PS5/SeriesX.
100 procent de juiste console . Waar moet ik anders Mario , Zelda, Metroid, Donkey op spelen ? + hybrid is een must voor mij. Ik game vaak in de avond als de kinderen op bed liggen en mijn vrouw wilt dan tv kijken. Ik ga niet ergens anders zitten maar gewoon gezellig op de bank , zo hebben we contact ipv de hele avond niet . Als ze eerder op bed gaat ( wat altijd wel zo is ) dan pak ik de tv .jori040 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:23:
[...]
Is de Switch 2 wel de juiste console voor jou ?
De meeste games waar jij het over hebt komen het beste tot zijn recht op een PS5/SeriesX.
Maar er is meer voor mij als de Nintendo games en daarom vind ik het ook belangrijk dat er een goede third party support is voor de switch 2 en die is wel tot nu toe meer als genoeg .
Misschien ook een kwestie van welke games even snel een potje/10-15 minuten te spelen zijn? Ik ken ze niet allemaal die speelbaar zijn, maar FE is voor mijn gevoel niet echt lekker als demo op zo een event te spelen. Te vroeg in het spel en het lijkt te simpel, te ver in het spel en spelers zijn te lang bezig door alle opties wat de doorloop niet ten goede komt (en eventuele spoilers).JackAvery schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:40:
[...]
Om weer een klik minder te moeten doen:
[Afbeelding]
In eerste instantie twijfelde ik vanwege de ingebouwde ventilator van het officiele dock (maar die heeft die eigenlijk alleen om de interne hardware te koelen, niet de Switch 2 zelf), maar uiteindelijk heb ik toch voor de S3 Air gekozen want: beschikbaarheid, prijs en afmetingen. Ze beloven ook updates voor het geval dat een firmware-update van de Switch(2) iets verandert.
Het werkt prima: compact, onopvallend, geen onnodige RGB-verlichting, de verpakking is een stevig kartonnen doosje wat voor transport ook ideaal is.
Een nadeel is dat het ding erg licht is dus je hebt altijd 2 handen nodig om de Switch van het dock te halen, ook is de switch niet over de hele achterkant ondersteund - hij hangt een klein beetje naar achteren en wordt daarbij opzich niet door de USB-C-connector op zijn plek gehouden, maar ik zou deze dock niet als standaard voor de Switch gebruiken en er vervolgens met een stofdoek langsgaan ofzo.
Voor de Switch 1 hebben we ook een Covert Dock van Genki, die is op zich ook wel fijn maar daar heb ik een inklapbare play stand bij aangeschaft zodat de Switch niet op een gevaarlijk randje moet liggen.
Uiteindelijk was deze set ook ruim 70 euro (dock 35, lader 25, 3 meter hdmi-kabel van Ugreen 12 euro) dus voor een meer permanente en minder draagbare (en veelzijdige - wellicht gebruik ik hem nog regelmatig voor de Switch 1) oplossing zou ik denk ik toch de optie van Nintendo zelf overwegen.
[ Voor 31% gewijzigd door Tarin op 06-08-2026 14:00 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Dit iddGlitch schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:38:
Waarom nog meer spullen kopen? "Nee, bij opa en oma speel je handheld." is toch ook een antwoord?
En ditJake schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:04:
Tabletop mode werkt ook heel goed, ik vind het (vaak) comfortabeler dan handheld.
https://www.ign.com/artic...res-legend-of-zelda-movie
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 07-08-2026 16:02 ]
Altijd mooi dat die optie er is natuurlijk.
Ik gok erop dat Sam de Old Man is en dus King Rhoam Bosphoramus Hyrule.Zerora schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:23:
Onlangs overleden acteur Sam Neill, bekend van Jurassic Park, heeft zijn laatste rol in de Zelda film.
[ Voor 16% gewijzigd door X-GeaR op 08-08-2026 10:24 ]
Ik gok erop dat Sam Neil dan de koning zal spelen. Even platte gok, of whichever Goron?Zerora schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:23:
Onlangs overleden acteur Sam Neill, bekend van Jurassic Park, heeft zijn laatste rol in de Zelda film.
https://www.ign.com/artic...res-legend-of-zelda-movie
[Afbeelding]
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 09:08
Die 2 was ik ook aan het denken, maar misschien ook wel een sage, denk hierbij aan Rauru!Arunia schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:35:
[...]
Ik gok erop dat Sam Neil dan de koning zal spelen. Even platte gok, of whichever Goron?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
De vouchers zijn enkel voor Switch 1 games. En volgens mij komen er daar geen nieuwe first party games voor uit.Emmavdv schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:32:
Denken jullie dat er nog nieuwe spelletjes uit gaan komen waarvoor je de vouchers kan gebruiken? Ik moet de mijne in 4 maanden gaan uitgeven, maar er is niet echt een game die ik graag wil hebben, dus ik twijfel inmiddels om maar gewoon iets te proberen, zoals Splatoon 3 of Fire Emblem Engage, of een game te kiezen die ik fysiek al heb zodat ik die fysieke door kan verkopen.
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit.X-GeaR schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:23:
De vrij nieuwe metroidvania Constance is in de aanbieding in de e-shop. Echt een aanrader. Focus ligt op platforming, maar de bazen zijn ook tof! Verder veel leentjebuur van Hollow Knight, maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt op de S2 performance kiezen voor smooth 60 fps.
[YouTube: Constance Review In 3 Minutes | GamingByte]
GRIS en Neva zijn ook twee platform games van hoge kwaliteit (niet moeilijk).
Niet moeilijk inderdaad, wel kunstwerkjes op visueel vlak! Goede soundtracks ook.Jumpman schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:57:
[...]
GRIS en Neva zijn ook twee platform games van hoge kwaliteit (niet moeilijk).
Ik wil zo graag weer een flip grip voor de Switch 2 om in portrait mode te spelen. Zo speelde ik altijd (vooral) Pinball FX / Star Wars op de Switch 1. Ondertussen heb ik wel iemand zijn design op de 3D printer geprint, maar dat is hem nog niet helemaal.Beaudog schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:12:
[Afbeelding]
Wel makkelijk met de switch 2 om hem verticaal neer te zetten om zo wat shumps te spelen
Mede omdat ik niet de juiste maat magneten had liggen. Waarschijnlijk ga ik zelf wat ontwerpen binnenkort, want de Flip Grip makers hebben nog niets aangekondigd.
Kijk eens naar de JSAUX split every day case.Beakzz schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:13:
[...]
Ik wil zo graag weer een flip grip voor de Switch 2 om in portrait mode te spelen. Zo speelde ik altijd (vooral) Pinball FX / Star Wars op de Switch 1. Ondertussen heb ik wel iemand zijn design op de 3D printer geprint, maar dat is hem nog niet helemaal.
Mede omdat ik niet de juiste maat magneten had liggen. Waarschijnlijk ga ik zelf wat ontwerpen binnenkort, want de Flip Grip makers hebben nog niets aangekondigd.
Dan heb je een grip en flipcase in één.
Heb ik net gedaan maar ik zie niet hoe je die case verticaal kan vasthouden zoals met de Flip Grip. Zelfs in de review niet. Enkel dat je hem zo neer kan zetten, maar het gaat mij om het handheld gedeelte.Pazienza schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:21:
[...]
Kijk eens naar de JSAUX split every day case.
Dan heb je een grip en flipcase in één.
Iets als dit dus :
Oh zo, had niet door dat je het scherm wou draaien.Beakzz schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:07:
[...]
Heb ik net gedaan maar ik zie niet hoe je die case verticaal kan vasthouden zoals met de Flip Grip. Zelfs in de review niet. Enkel dat je hem zo neer kan zetten, maar het gaat mij om het handheld gedeelte.
Iets als dit dus :
[Afbeelding]
In tabletop mode kan het trouwens wel, omdat je er een losse stand bij krijgt.
Bevallen ze nog steeds goed en heb je een link naar het design? Misschien ook wel interessant om te printen 😉lolgast schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:27:
[...]
Grips geprint. Houdt verrassend goed vast! Denk dat ik ze voor nu alleen op de Switch van mijn vrouw zet, dan kunnen we eenvoudig van Joycons wisselen om te kijken hoe ze bevallen. Anders print ik nog een paar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Opzich bevallen ze voor handheld best goed ja, dat gamed een stuk lekkerder. Als nadeel hebben ze echter wel dat ze niet passen op de joy-con grip zonder de achterkant eraf te schroeven. En eenmaal op de grip houden ze net zo vierkant vast als de grip van de switch 1, vreemde positie vind ik dat. Je haalt ze er ook niet 1,2,3 af dus het is een beetje een 50/50 ervaringthespeed schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:27:
[...]
Bevallen ze nog steeds goed en heb je een link naar het design? Misschien ook wel interessant om te printen 😉
Super leuk. Ik game al 25 jaar en momenteel speel ik heel veel Battlefield 6 op de PC, maar in de avond heb ik de afgelopen maanden Trails gespeeld. Eerst Trails in the Sky 1st Chapter en toen Trails through Daybreak 1 en 2 - later Trails beyond the Horizon. Ik heb zoveel plezier gehad.JackAvery schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:59:
Nieuwe Trails in the Sky Second Chapter remake trailer. Het gaat om een sequel en een remake van een vrij oude game dus spoilers zijn ietwat onvermijdelijk:
[YouTube: Trails in the Sky 2nd Chapter — Promotional Trailer]
Plus nog een nieuwe trailer van Fire Emblem Fortune’s Weaver dat op dezelfde dag uitkomt:
[YouTube: Fire Emblem: Fortune’s Weave — The Stage Is Set — Nintendo Switch 2]
Fire Emblem is ook 1 van mijn favoriete games, ik denk echt dat zowel Trails and Fire Emblem in mijn favoriete top 3 franchises staan dus ik ben een beetje verdrietig dat op dezelfde dag aankomen. Heb het ook druk met mijn eigen bedrijf dus ik heb niet heel veel tijd op dit moment.
Zelf speel ik nu Xenoblade Chronicles Definitive Edition met de Nintendo Switch 2 upgrade. Dit is echt een noodzaak anders is het _zoveel_ lopen. Maar wat is dit spel mooi zeg.
Anwyay - lang verhaal kort, ik hou van mijn Switch 2 en ik gebruik hem zoveel.
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Zie hem net op de Nintendo store staan voor 9.59 euro.
https://www.nintendo.com/nl-be/Games/Nintendo-Switch-games/MONSTER-HUNTER-RISE-1843169.html#Sunbreak
Is deze game nog relatief actief ?
Hoe bevalt hij op de Switch 2 ?
[ Voor 95% gewijzigd door jori040 op 09-08-2026 10:21 ]
Deze MH game is in eerste instantie voor de Switch ontwikkeld en pas later naar andere platformen gegaan.KBE91 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:48:
Kan niet meteen een topic vinden over Monster Hunter Rise.
Zie hem net op de Nintendo store staan voor 9.59 euro.
https://www.nintendo.com/nl-be/Games/Nintendo-Switch-games/MONSTER-HUNTER-RISE-1843169.html#Sunbreak
Is deze game nog relatief actief ?
Hoe bevalt hij op de Switch 2 ?
Of er online nog veel te doen is durf ik zo niet te zeggen.Als solo speler weet ik wel dat er genoeg content ligt.
Hij draait op de Switch 2 iets beter maar verwacht geen 60fps.
https://www.reddit.com/r/shmups/comments/1p0abu0/my_favorite_way_to_play_shmups_in_tate_mode_on/Beakzz schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:07:
[...]
Heb ik net gedaan maar ik zie niet hoe je die case verticaal kan vasthouden zoals met de Flip Grip. Zelfs in de review niet. Enkel dat je hem zo neer kan zetten, maar het gaat mij om het handheld gedeelte.
Iets als dit dus :
[Afbeelding]
Ik weet niet of je deze al gezien had
[ Voor 27% gewijzigd door jori040 op 09-08-2026 16:09 ]
Ja die had ik gezien, maar D-pad is niet zo goed en ik wil uiteindelijk Mobapads op de S2 en dus ook op de flip grip oplossingBeaudog schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:44:
[...]
https://www.reddit.com/r/shmups/comments/1p0abu0/my_favorite_way_to_play_shmups_in_tate_mode_on/
Ik weet niet of je deze al gezien had
Op de switch 2
Maar het lijkt dus gewoon een competente port als je met 30 fps kan leven.
[ Voor 54% gewijzigd door JackAvery op 11-08-2026 07:46 ]
Op de PC loopt ie echt dramatisch, ondanks 2 patches.JackAvery schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:42:
Oblivion Remastered op Switch 2:
[YouTube: Oblivion Remastered | Switch 2 - PS5 - Steam Machine - Xbox Series S | Graphics Comparison]
En een vergelijking met Steam Deck:
[YouTube: Oblivion Remastered | Switch 2 vs Steam Deck | Final Graphics Comparison]
In vergelijking met Series S lijkt Switch 2 betere beeldkwaliteit (dank je DLSS) en belichting te hebben. De framerate is echter zeker niet perfect
Ik zag inderdaad al wat filmpjes voorbij komen van iemand die de fysieke game vorige week al binnen had. Ben benieuwd naar de review van onder andere Digital FoundryJackAvery schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:42:
Oblivion Remastered op Switch 2:
[YouTube: Oblivion Remastered | Switch 2 - PS5 - Steam Machine - Xbox Series S | Graphics Comparison]
En een vergelijking met Steam Deck:
[YouTube: Oblivion Remastered | Switch 2 vs Steam Deck | Final Graphics Comparison]
In vergelijking met Series S lijkt Switch 2 betere beeldkwaliteit (dank je DLSS) en belichting te hebben. De framerate is echter zeker niet perfect
Ik blijf het suf vinden dat we voor de Switch (2) niet gewoon een directe port hebben van Oblivion. Voor mij ziet dat er nog prima uit. Op bepaalde vlakken vind ik het behoorlijk triest gesteld met de game wereld. Heb je met de Switch 2 enorm krachtige hardware, maar begin je weer bij nul met Unreal Engine 5 remasters/remakes...
Ik zal me denk ik ook wel vermaken met Oblivion Remastered. Grafisch ziet het er wat mij betreft prima uit. Framerate kan inderdaad beter, maar geen ramp. Voornamelijk jammer van de korte freezes in de openwereld waar alle versies van Oblivion Remastered last van hebben. De fysieke release komt 14 augustus uit, dus nog even wachten tot ik het zelf kan ervaren.
Mja weet niet hoor. Ik zou in ieder geval zeggen dat het een uitstekende port is van een matige remaster. Wat het de beste versie kan maken is dat het compleet op cartridge uitkomt. De meningen over de kwaliteit zullen alle kanten op gaan. Mensen die honderden uren plezier gaan hebben aan deze game op de Switch 2 tot mensen die het totaal onspeelbaar achten.joblamie schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:22:
Wow Oblivion ziet er echt waanzinnig goed uit op Switch 2, echt totaal onverwacht. Misschien heeft Switch 2 nu wel de beste versie van alle platformen, haha.
Ik had de game al kort gespeeld bij release destijds via Xbox Cloud Gaming (Xbox Series S versie). Er zitten wel wat gameplay verbeteringen in al is het volgens mij ook vrij minimaal. De originele game was in ieder geval vrij ingewikkeld qua skills en levelsysteem. Al merkte ik bij Fallout 3 ook dat je gewoon snel keuzes moet maken en niet te lang over na moet denken, het levelen hoeft ook niet perfect.JackAvery schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:31:
@L23 ik vermoed dat je zeker niet de enige bent die graag gewoon het origineel speelt. Maar shiny graphics verkopen enzo.
Ik heb het origineel nog in 2023 gespeeld. Had geen zin om het levelsysteem weer uit te zoeken en heb het toen nog voor elkaar gekregen om een save game van de kapotte Xbox 360 (RROD) over te zetten naar de Xbox One S. Daarmee verder gegaan waar ik gebleven was en niet slapen/levelen
Dus ga ik voor 2 games die beiden op 60fps kunnen, maar die ik al tig keer heb gespeeld (maar opzich wel weer zin in) of ga ik voor het “nieuwe” Oblivion op 30fps die ik nooit echt gespeeld heb.
Als Oblivion complexer is dan Skyrim heb ik er een hard hoofd in. Games zijn al gauw véél te complex voor mij, speel het meeste op easy / story mode. Maar Skyrim en Fallout 4 beiden wel ooit uitgespeeld.
Ik ben vooral erg van de “mooie” games en kan echt genieten / onder de indruk zijn van games die goed op Switch 2 draaien terwijl je dat niet direct verwacht. Zoals bijvoorbeeld dus een Oblivion, maar ook AC Shadows bijvoorbeeld speelde ik op diverse betere platforms, maar ik blijf de Switch 2 versie indrukwekkend vinden. Ik weet dat ik de beste versie beter op die andere platformen kan spelen, maar dat vind ik op de 1 of andere manier minder interessant.
Al met al benieuwd naar meer gameplay video’s (inclusief day 1 patch) van Oblivion die per vandaag wel zullen binnendruppelen op Youtube en benieuwd naar jullie eventuele advies in de keuze tussen Skyrim en Fallout of Oblivion.
Ik begrijp/zag dat ze aanpassingen hebben gemaakt in de gameplay van Oblivion als het gaat om het levelen en de skill points. Dus de remaster zou toegankelijker moeten zijn. Maar ik heb geen idee (gezien ik het nog te weinig gespeeld heb) of het net zo toegankelijk is als Skyrim en Fallout 4. Skyrim is qua levelen in ieder geval toegankelijker dan de originele Oblivion.joblamie schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:03:
Ik twijfel enorm of ik Oblivion ga aanschaffen (nooit gespeeld) of dat ik me nog een keer onderdompel in Skyrim. Volgens mij is Skyrim met 60fps nu best goed op Switch 2 en hij is samen met Fallout 4 nu gruwelijk in de aanbieding in de Nintendo Store (beide games samen voor 53 euro).
Dus ga ik voor 2 games die beiden op 60fps kunnen, maar die ik al tig keer heb gespeeld (maar opzich wel weer zin in) of ga ik voor het “nieuwe” Oblivion op 30fps die ik nooit echt gespeeld heb.
Als Oblivion complexer is dan Skyrim heb ik er een hard hoofd in. Games zijn al gauw véél te complex voor mij, speel het meeste op easy / story mode. Maar Skyrim en Fallout 4 beiden wel ooit uitgespeeld.
Ik ben vooral erg van de “mooie” games en kan echt genieten / onder de indruk zijn van games die goed op Switch 2 draaien terwijl je dat niet direct verwacht. Zoals bijvoorbeeld dus een Oblivion, maar ook AC Shadows bijvoorbeeld speelde ik op diverse betere platforms, maar ik blijf de Switch 2 versie indrukwekkend vinden. Ik weet dat ik de beste versie beter op die andere platformen kan spelen, maar dat vind ik op de 1 of andere manier minder interessant.
Al met al benieuwd naar meer gameplay video’s (inclusief day 1 patch) van Oblivion die per vandaag wel zullen binnendruppelen op Youtube en benieuwd naar jullie eventuele advies in de keuze tussen Skyrim en Fallout of Oblivion.
Je geeft wel aan Skyrim al tig keer gespeeld te hebben en dan is een nieuw verhaal juist ook wel tof. Ik vind dat Oblivion wel betere quests heeft en als je Skyrim gespeeld hebt voelt het ook wel vertrouwd.
De gameplay video's die nu te zien zijn hebben al een day one patch. Geen idee of er nog meer volgen. Daar zou ik zelf in ieder geval niet direct vanuit gaan omdat de andere versies ook nog problemen vertonen en al een hele tijd geen updates meer gehad hebben. Oblivion is in ieder geval een hele toffe game. Of Oblivion remastered een goed idee is vind ik moeilijk te zeggen. Ik hoop er eind deze week mee aan de slag te gaan. Ben je van plan de game digitaal te halen dan is het ook geen gek idee om te wachten op een leuke aanbieding. Speel je eerst Skyrim en Fallout 4.
Expressbezorging betaal je nog wel voor, maar als je meer dan 220 euro aan producten besteld betaal je geen expressbezorging.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/Q6RdymjLzREXD5BI2phoMsph.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/IHZUFnXyO0gtfDcLLxBqqJ71.webp?f=user_large)
https://www.nintendolife.com/news/2026/08/legend-of-zelda-limited-edition-switch-2-console-and-pro-controller-leaks
Toch altijd jammer dat met launch kopen je dit soort edities mist. En nee ik ga geen meerdere consoles of controllers kopen puur voor het printje want de console blijft hetzelfde en 500+ euro en waarschijnlijk 90 voor de controller heb er zeker niet voor over. Aan de andere kant brengen ze dit na 1 september uit en dan is de prijsverhoging ingegaan dus het wordt sowieso een dure aankoop voor degene die 'm wel gaan halen.AreVeeDee schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:48:
Geruchten over een Switch 2 Zelda Limited Edition en Pro controller
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.nintendolife.com/news/2026/08/legend-of-zelda-limited-edition-switch-2-console-and-pro-controller-leaks
Het lijkt echt genoeg. Vind de designs wel mooi, maar een tweede Switch 2 zit er hier niet inAreVeeDee schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:48:
Geruchten over een Switch 2 Zelda Limited Edition en Pro controller
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hou juist totaal niet van speciale edities ik hou van de “saaie” zwarte kleuren 🤡 staat ook mooier in de woonkamer ipv zo schreeuw editie (vind ik)Deezers schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:22:
[...]
Toch altijd jammer dat met launch kopen je dit soort edities mist. En nee ik ga geen meerdere consoles of controllers kopen puur voor het printje want de console blijft hetzelfde en 500+ euro en waarschijnlijk 90 voor de controller heb er zeker niet voor over. Aan de andere kant brengen ze dit na 1 september uit en dan is de prijsverhoging ingegaan dus het wordt sowieso een dure aankoop voor degene die 'm wel gaan halen.
Ja heb ik ook hoor, gewoon een standaard kleur of nu zwart, wit , paars of iets is, maar geen hele foto's of iets erop.Cyberw00d schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:35:
[...]
Ik hou juist totaal niet van speciale edities ik hou van de “saaie” zwarte kleuren 🤡 staat ook mooier in de woonkamer ipv zo schreeuw editie (vind ik)
Een controller ofzo is nog wel eens leuk dan, maar niet de console zelf.
Een witte of rode Pro controller zou een leuk begin kunnen zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 11-08-2026 21:14 ]
[ Voor 19% gewijzigd door L23 op 12-08-2026 12:04 ]
Er is maar 1 controller die telt...L23 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:14:
Jammer dat die Pro controllers zo saai blijven. Nee dit doet mij niet zoveel. Kijk eens bij Xbox. Daar gaat veel mis, maar qua controller kleurtjes en speciale edities snappen ze het wel
Een witte of rode Pro controller zou een leuk begin kunnen zijn.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
/f/image/net5Bqc1u1QwHBegFwNzeslX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6IZ4n6l3rDeW82oTINcip0Kl.jpg?f=fotoalbum_large)