In tegenstelling tot veel anderen heb ik me (100+ uur) prima vermaakt met MKW. De open wereld is best vermakelijk en alle P-Switches, ?-tiles en Peach medallions vinden een hele opgaaf.
Nadat dat allemaal is gehaald speel ik zo nu en dan online, meestal Knock-Out.
Nu rustig wachten op DLC en wellicht de 200cc, maar daar trek ik nog zeker een jaar voor uit voor ze dat zullend doen.
In MK8 krijg het nog steeds niet voor elkaar om drie sterren (150cc) te krijgen in diverse grand prix’s, steeds net voor het einde weer geraakt door een blauw/ rood schild.
Ook al diverse set-ups geprobeerd maar het helpt niet echt, soms is het echt frustrerend!
[ Voor 54% gewijzigd door WenJam op 28-12-2025 18:05 ]
Dat lijkt me niet verstandig, dan moet je nog eens 48 banen drie sterren proberen te halenWenJam schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:18:
Twijfel of ik de booster course pass voor Mario Kart 8 zal aanschaffen of toch voor Mario Kart World te gaan…
In MK8 krijg het nog steeds niet voor elkaar om drie sterren (150cc) te krijgen in diverse grand prix’s, steeds net voor het einde weer geraakt door een blauw/ rood schild.
Ook al diverse set-ups geprobeerd maar het helpt niet echt, soms is het echt frustrerend!
Ik zou voor beiden gaan. Enige wat ik jammer vindt aan de booster course pass banen is dat ze minder gedetailleerd zijn, maar voor 25 euro toch weer een hoop plezier.
Als je een Switch 2 koopt dan neem ik aan dat je standaard voor de Mario Kart World bundel kiest...
3 sterren in Mario Kart World is overigens een stuk frustrerender...
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 28-12-2025 19:29 ]
Net als Donkey Kong mag dat voor mij de zomer[2026] knaller worden maar ben er bang voor.Mario Galaxy 2 kwam 11 Juni/2010 op de Wii uit dus zomer is zeker mogelijk.sderooij schreef op zondag 28 december 2025 @ 16:50:
Ik vind dat het nu wel eens tijd mag worden voor een nieuwe 3d mario
De nieuwe Direct[denk feb] zal laten zien wat we de komende 6 maanden kunnen verwachten van Nintendo.
Het leuke van Nintendo is dat ze ons altijd wel weten te verrassen.
Next Level Games:Van deze studio verwacht ik dit jaar een nieuwe game.Luigi's Mansion 4 ?
[ Voor 16% gewijzigd door jori040 op 28-12-2025 20:48 ]
Dank voor je antwoord!L23 schreef op zondag 28 december 2025 @ 19:27:
[...]
Dat lijkt me niet verstandig, dan moet je nog eens 48 banen drie sterren proberen te halen
Ik zou voor beiden gaan. Enige wat ik jammer vindt aan de booster course pass banen is dat ze minder gedetailleerd zijn, maar voor 25 euro toch weer een hoop plezier.
Als je een Switch 2 koopt dan neem ik aan dat je standaard voor de Mario Kart World bundel kiest...
3 sterren in Mario Kart World is overigens een stuk frustrerender...
Zag dat ik ook nog een hoop time-trials te doen heb, denk dat ik daar maar eens mee verder ga.
Misschien ook nog eens wat grand prix’s op 200cc zien te winnen, hopelijk lukt het me een keer!
Ps. Een switch 2 heb ik al, helaas destijds niet de mario kart bundel gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door WenJam op 28-12-2025 21:20 ]
De time-trials vind ik ook erg leuk. Had ze allemaal behaald totdat de booster course pass uitkwam… van de nieuwe banen zit ik ergens op de helft.WenJam schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:07:
[...]
Dank voor je antwoord!
Zag dat ik ook nog een hoop time-trials te doen heb, denk dat ik daar maar eens mee verder ga.
Misschien ook nog eens wat grand prix’s op 200cc zien te winnen, hopelijk lukt het me een keer!
Grand Prix 200CC vind ik vaak makkelijker dan 150CC. Het is voornamelijk leren remmen, maar de tegenstanders zijn niet moeilijker.
Voorlopig vermaak ik me prima met:
- Mario Wonder
- Mario Galaxy
- Mario Kart World
- Donkey Kong Tropical Freeze
Tropical Freeze blijft ook leuk! Goede moeilijkheidsgraad en leuke sfeer. Krijgt die nog eens een switch 2 update?
Dat is niet bekend. Fantastisch spel Tropical Freeze. Ik moest er even inkomen, maar uiteindelijk helemaal uitgespeeld.Sleehond schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:16:
Vandaag Super Mario Galaxy 1/2 toch maar eens aangeschaft, net klein uurtje gespeeld en vind het al leuk wegspelen (deel 1 begonnen).
Voorlopig vermaak ik me prima met:
- Mario Wonder
- Mario Galaxy
- Mario Kart World
- Donkey Kong Tropical Freeze
Tropical Freeze blijft ook leuk! Goede moeilijkheidsgraad en leuke sfeer. Krijgt die nog eens een switch 2 update?
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 29-12-2025 07:44 ]
De Switch 2 draait bij mij overuren op het moment. Wat een briljant apparaat. Ik weet niet waarom maar het 'voelt' gewoon veel fijner om mee te gamen. Alles draait snel en soepel. Heerlijk.
Cyberpunk is wel even andere koek.. tienduizend menu-opties en trees en abilities en perks en missies om uit te kiezen.. oef..
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ook precies voor mij de reden dat ik gestopt ben met cyberpunk . Te veel om zo nu en dan even te spelen ..DigitalExorcist schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:42:
Onlangs heb ik Hogwarts Legacy op de Switch 2 uitgespeeld. Briljánte game.. ik was nog met Xenoblade X bezig maar ben nu toch tussentijds maar verder gegaan met No Man's Sky en heb in de sale / deels als kerstcadeau Cyberpunk 2077 aangeschaft.
De Switch 2 draait bij mij overuren op het moment. Wat een briljant apparaat. Ik weet niet waarom maar het 'voelt' gewoon veel fijner om mee te gamen. Alles draait snel en soepel. Heerlijk.
Cyberpunk is wel even andere koek.. tienduizend menu-opties en trees en abilities en perks en missies om uit te kiezen.. oef..
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Voor de 3 sterren moet je altijd ook geluk hebben. Meteen de gp afkappen zodra je een keer niet 1ste wordt is de enige optie. En dan maar duimen dat je niet vlak voor het eind die gevreesde blauwe schild op je hoofd krijgt.WenJam schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:18:
Twijfel of ik de booster course pass voor Mario Kart 8 zal aanschaffen of toch voor Mario Kart World te gaan…
Ik hoop wel op een BO voor de Switch 2. Heb ruim 550 uur in BO2 op de WiiU zittenCyberw00d schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:43:
Zou het dan eindelijk zo ver zijn ?
https://pu.nl/nieuws/nint...al-maanden-naar-switch-2/
Warzone , bo7 en in toekomst de nieuwere delen ??
Dan ben ik een blij ei… of vraag ik nu te veel en krijgen we wat oude games voorgeschoteld?
Ik snapte sowieso niet dat het wel nog steeds op de ps4 kwam maar niet op Nintendo’s nieuwe machine maar in het artikel word dus idd vermeld naar de beroerde aanvoer van dev kits wat Nintendo in het begin had .
Maar ik heb zo'n 540 uur in de multiplayer zitten, Prestige 7 als ik het goed herinner. Dat zou op de Switch echt briljant zijn.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik hoop er al sinds de release op.. zelf ook ontelbaar veel uren in Cod zitten, het blijft gewoon online met vrienden een leuk spel om ff een uurtje of wat weg te spelen . Zou voor mij de switch 2 compleet maken 😎DigitalExorcist schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:35:
[...]
Ik hoop wel op een BO voor de Switch 2. Heb ruim 550 uur in BO2 op de WiiU zittenen dat was alleen omdat je die off-tv kon spelen en de multiplayer. Heerlijk spel. Heb de singleplayer toen wel uitgespeeld maar herinner me er niet zoveel van, volgens mij dat vliegtuiglevel aan het einde nog maar verder??
Maar ik heb zo'n 540 uur in de multiplayer zitten, Prestige 7 als ik het goed herinner. Dat zou op de Switch echt briljant zijn.
- Verbeterde laadtijden
- Mouse mode support !
- 4K in docked, 1080p in handheld - met betere sprites/animaties
- Grotere fabrieken mogelijk door de betere SoC
- Space Age expansie wordt ondersteund.
- Compatibel met de PC versie (crossplay multiplayer) zolang alle games op de versie van de console zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 30-12-2025 10:48 ]
In mijn enthousiasme heb ik dit spel gekocht. Maar het is zo overduidelijk een PC poort. De controls zijn totaal niet intuïtief en standaard is de interface erg klein.JackAvery schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:45:
Voor sommige Factorio spelers is dit misschien heiligschennis, maar de Switch 2 versie is heel duidelijk een grote verbetering tegenover de Switch 1 release. De upgrade zelf is gratis voor zij die de Switch versie al gekocht hebben, maar er is ook een uitbreiding te koop die enkel op Switch 2 zal werken - Space Age:[YouTube: Factorio Switch 2 Edition is TOO ADDICTIVE | Review & Performance Analysis!]
- Verbeterde laadtijden
- Mouse mode support !
- 4K in docked, 1080p in handheld - met betere sprites/animaties
- Grotere fabrieken mogelijk door de betere SoC
- Space Age expansie wordt ondersteund.
- Compatibel met de PC versie (crossplay multiplayer) zolang alle games op de versie van de console zitten.
Wel opgelet, dit spel heeft de nickname 'cracktorio' voor een reden...
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dat verrast me ook niet @UI gezien dit gewoon zichtbaar is op de videoMog schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:13:
[...]
In mijn enthousiasme heb ik dit spel gekocht. Maar het is zo overduidelijk een PC poort. De controls zijn totaal niet intuïtief en standaard is de interface erg klein.
Switch heeft een zoom functie in de UI waarmee je eventueel lastig te lezen menu's kan nakijken, maar de realiteit is dat je die na een tijdje niet meer zal moeten lezen.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 30-12-2025 11:19 ]
Ik zie het nog niet voor me hoe Capcom deze game fatsoenlijk naar de Switch 2 kan brengen.Bij deze game en Dragons Dogma 2 is het heel duidelijk dat de RE engine moeite heeft met grote open-gebieden.
Weet niet hoe het nu precies zit met de game maar in de eerste 6 maanden draaide deze game op elk systeem niet zo als het moet.Al kon ik de minpunten zelf op PS5 wel hebben.
Wil eerst wel eens zien hoe de nieuwe Resident Evil[RE Engine] gaat draaien op de Switch 2.
Laten we dit in de geruchtenkast stoppen. Maar als we de informatie mogen geloven, zou dit vooral kunnen omdat Capcom aan zeer veel optimalisaties aan het werken is voor alle platformen.jori040 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:59:
Monster Hunter Wilds naar de Switch 2: https://www.nintendolife....-about-a-switch-2-version
Ik zie het nog niet voor me hoe Capcom deze game fatsoenlijk naar de Switch 2 kan brengen.Bij deze game en Dragons Dogma 2 is het heel duidelijk dat de RE engine moeite heeft met grote open-gebieden.
Weet niet hoe het nu precies zit met de game maar in de eerste 6 maanden draaide deze game op elk systeem niet zo als het moet.Al kon ik de minpunten zelf op PS5 wel hebben.
Wil eerst wel eens zien hoe de nieuwe Resident Evil[RE Engine] gaat draaien op de Switch 2.
Ik lees dat er wel meer mis is met Wilds dan de performance, dus stiekem hoor ik liever dat ze een nieuwe game aankondigen
Hier is ie weer met een gerucht hé.JackAvery schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:24:
[...]
Laten we dit in de geruchtenkast stoppen. Maar als we de informatie mogen geloven, zou dit vooral kunnen omdat Capcom aan zeer veel optimalisaties aan het werken is voor alle platformen.
Ik lees dat er wel meer mis is met Wilds dan de performance, dus stiekem hoor ik liever dat ze een nieuwe game aankondigen
Ik heb ook het idee dat Capcom al die RE Engine titels van de laatste jaren naar de Switch 2 wil brengen.En met een goed tech plan zou dat ook zomaar kunnen lukken.
Gameplay:Op dit gebied is het in mijn beleving de beste MH.De mechanic die Rise had vond ik net te veel van het goede.
De MH games zijn sowieso niet makkelijk om ff in te stappen.Op dat gebied doet Rise het zo slecht nog niet.
We gaan het zien of de game in een volgende Direct langs komt.
Moet zeggen, de eerste indruk is goed en ook leuk om toch die vergelijking te maken met The Lost Crown van bijna 2 jaar terug. Metroidvenia VS Roquelike.
Maar moet als antieke console gamer toch nog altijd wennen aan het Roguelike genre. Stiekem voel ik me met een lineair action adventure zoals de Sands of Time trilogie het beste thuis.
Hij is nu nog in de aanbieding en voor twee tientjes toch aan te bevelen.
[ Voor 8% gewijzigd door MenN op 30-12-2025 22:43 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
En misschien ook een goed moment om te vermelden dat het nog maar 1 maand mogelijk is om Nintendo Online Vouchers te kopen. De verkoop stopt op 30 januari, en gekochte vouchers blijven nog 1 jaar geldig. Nintendo vermeldt ook dat er nog Nintendo Switch 1 games aan het programma zullen toegevoegd worden.
Performance moet wel op te lossen zijn. De Switch 2 kan eigenlijk elke current gen console game in 30FPS met wat aanpassingen.JackAvery schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:24:
[...]
Laten we dit in de geruchtenkast stoppen. Maar als we de informatie mogen geloven, zou dit vooral kunnen omdat Capcom aan zeer veel optimalisaties aan het werken is voor alle platformen.
Of je dit op de Switch 2 moet willen spelen is wat anders want dit is natuurlijk niet het beste platform voor dergelijke games. En dan mag je ook nog even de Nintendo premie aftikken bij aanschaf van je game en daar krijg je dan een hele matig presterende game voor. Dan kun je veel beter een PS4 op marktplaats kopen als je dit echt wil spelen.
Dit is een game-specifiek probleem, het heeft performance issues op alle consolesfriketje1 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:42:
[...]
Performance moet wel op te lossen zijn. De Switch 2 kan eigenlijk elke current gen console game in 30FPS met wat aanpassingen.
Ik wens je veel succes met Monster Hunter Wilds op een PS4 te proberen spelen, waar het nooit op uitgekomen isOf je dit op de Switch 2 moet willen spelen is wat anders want dit is natuurlijk niet het beste platform voor dergelijke games. En dan mag je ook nog even de Nintendo premie aftikken bij aanschaf van je game en daar krijg je dan een hele matig presterende game voor. Dan kun je veel beter een PS4 op marktplaats kopen als je dit echt wil spelen.
MonHun heeft een hele lange geschiedenis op Nintendo platformen en MH Rise was gameplay-gewijs heel goed ontvangen. Dus ik vind dit sowieso al een vreemde opmerking.
PS5, das waar ookJackAvery schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:54:
[...]
Dit is een game-specifiek probleem, het heeft performance issues op alle consoles
[...]
Ik wens je veel succes met Monster Hunter Wilds op een PS4 te proberen spelen, waar het nooit op uitgekomen is![]()
MonHun heeft een hele lange geschiedenis op Nintendo platformen en MH Rise was gameplay-gewijs heel goed ontvangen. Dus ik vind dit sowieso al een vreemde opmerking.
AAA multiplatformers zijn gewoon niet goed op de Switch 2, 30 FPS met karige graphics. En het voelt een beetje vies om daar dan de hoofdprijs voor te moeten betalen.
Ik vind dit een beetje appels met peren vergelijken zowel qua gebruikscase, gebruikt vermogen en budget nodig voor de hardware.friketje1 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:04:
[...]
PS5, das waar ook. Of je probeert een game pc samen te stellen met een RTX 5060, kun je ook weer een paar jaar mee verder.
We hebben een aantal mooie voorbeelden die m.i. zeker goed genoeg zijn, maar als je alles op ultra wilt zetten moet je geen Switch kopen nee. Het is echter een beetje zinloos om een veralgemenend argument te maken wanneer we nu het specifiek over Monster Hunter hebben. Er zijn erg veel redenen voor Capcom om Monster Hunter op een nieuw Nintendo hybride platform te willen doen slagen. Of Wilds daar het beste spel voor is... ik heb mijn twijfels, maar we moeten zien wat er uit hun optimalisaties van het laatste half jaar komt én of ze effectief doorzetten met een Switch 2 port waar hints naar bestaan in de code. Performance mode is (momenteel) de enige manier om op een gewone PS5 60 fps te krijgen en daar doet men ook aan stevige upscaling.AAA multiplatformers zijn gewoon niet goed op de Switch 2, 30 FPS met karige graphics. En het voelt een beetje vies om daar dan de hoofdprijs voor te moeten betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 31-12-2025 12:01 ]
Het is eigenlijk appels met peren vergelijken — zeker qua prijs zit je in een totaal ander segment. En laten we eerlijk zijn: probeer je pc maar eens mee te nemen op vakantie om af en toe relaxed te gamen 🫠 Dan snap je het punt wel.friketje1 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:04:
[...]
PS5, das waar ook. Of je probeert een game pc samen te stellen met een RTX 5060, kun je ook weer een paar jaar mee verder.
AAA multiplatformers zijn gewoon niet goed op de Switch 2, 30 FPS met karige graphics. En het voelt een beetje vies om daar dan de hoofdprijs voor te moeten betalen.
Persoonlijk vind ik dat de huidige generatie games grafisch al meer dan prima is; daar kun je nog jaren mee vooruit. “Karige graphics” bij games als Star Wars Outlaws, Cyberpunk 2077, Final Fantasy VII, Fortnite of Resident Evil? Dat hangt echt af van iemands standaarden, maar ik vind AAA-games op de Switch 2 gewoon prima 👍🏻
Als je alles maximaal wilt spelen op ultra settings en hoge framerates, dan is dit simpelweg niet jouw console — en dat is ook oké. Voor games als Star Wars, RE9 en FF7 is 30 fps prima te doen, zeker met VRR. Die technologie wordt bovendien nog steeds verbeterd; achter de schermen wordt daar duidelijk hard aan gewerkt.
Voor online shooters en snelle actiegames is 60 fps natuurlijk wél belangrijk, en daar ben ik het volledig mee eens.
Moet je dat mobiele ding van ze erbij kopen, maar dat werkt dan weer niet in een vliegtuig
Graphics, ach ja, mooier is altijd beter. Maar ik vind het fantastisch om die AAA-games mobiel te kunnen spelen.
Vroegah was je hier blij mee
Haters everywhere but I don’t really care
FF7 Remake fraait dan wel 30fps maar ziet en speelt geweldig op een Switch 2[Demo]
Square had in het Switch tijdperk de game Nier:Automata heel goed gedaan.
Het is maar net hoeveel tijd en geld de ontwikkelaar in een Switch versie wil/kan steken.
[ Voor 44% gewijzigd door jori040 op 31-12-2025 12:11 ]
Goed voorbeeld hiervan is alien isolation op de switch 1 die zag er verbluffend uitjori040 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:03:
Het is maar net hoeveel tijd en geld de ontwikkelaar in een Switch versie wil/kan steken.
De Wii versie van 4 was zelfs nog beter dan de Gamecube versie.Werkt top met die wiimote.
SORRY DAT IK VAN DE DISCUSSIE AFWIJK.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 31-12-2025 12:39 ]
[ Voor 119% gewijzigd door jori040 op 31-12-2025 12:35 ]
En om het jaar goed te starten: Splatoon 3 heeft gisteren ook een PEGI rating voor Switch 2 gekregen.JackAvery schreef op maandag 29 december 2025 @ 07:40:
Pikmin 3 Deluxe heeft een PEGI rating gekregen voor Switch 2. Zeer hoge kans dat dit een van de volgende gratis updates of (minder waarschijnlijk) NS2 Edities wordt.
Iemand tips voor wat leuke games? Naast de exclusives dan, die heb ik gespeeld en eigenlijk niet naar teruggekeerd.
Een spel dat over de backwards compatible layer gespeeld wordt kan natuurlijk niet magisch zonder update beter worden dan wat de ontwikkelaar destijds maximaal toelietryanator schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:13:
Ik probeer echt meer leven in m’n switch te blazen maar op de een of andere manier lukt het niet. 9/10 third party games nog in 30fps op 720p. Zag een paar leuke dealtjes in de store, waaronder Skyrim. Blijkt anno 2026 (beste wensen allemaal) nog steeds 30fps te zijn. Ik vind dat zo ontzettend jammer dat die power van de S2 niet benut wordt.
Welke smaak heb je? Ik ben zelf bezig met de Switch 2 editie van Trails in the Sky, heel fijne game als je een klassieke JRPG zoekt.Iemand tips voor wat leuke games? Naast de exclusives dan, die heb ik gespeeld en eigenlijk niet naar teruggekeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 01-01-2026 19:21 ]
Als je honger hebt naar third party games die goed draaien moet je er maar eens over denken om een PS5 of Series X naast je Switch 2 console te kopen.ryanator schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:13:
Ik probeer echt meer leven in m’n switch te blazen maar op de een of andere manier lukt het niet. 9/10 third party games nog in 30fps op 720p. Zag een paar leuke dealtjes in de store, waaronder Skyrim. Blijkt anno 2026 (beste wensen allemaal) nog steeds 30fps te zijn. Ik vind dat zo ontzettend jammer dat die power van de S2 niet benut wordt.
Iemand tips voor wat leuke games? Naast de exclusives dan, die heb ik gespeeld en eigenlijk niet naar teruggekeerd.
9 van de 10 mensen kopen een N console voor de exclusieve games.Ding is nog maar 6 maanden uit dus de keuze in nieuwe games is nog beperkt.[Genoeg voor mij]
En reken maar dat de meeste third party games 30fps zullen draaien op een Switch 2.Al vermoed ik dat het deze ronde beter gaat zijn dan op de Switch 1.
Ook van Nintendo zelf verwacht ik niet dat alle toekomstige games 60fps gaan draaien.
Skyrim:Van de BGS studio moet je geen hoge verwachtingen meer hebben.Dat is duidelijk een studio die niet met de tijd mee kan.
Met welke gedachte heb je een Switch 2 gekocht als ik vragen mag ?
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 01-01-2026 21:51 ]
Hades 1&2 zit ik in nu in, erg leukryanator schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:13:
Op launch gekocht met goede hoop in de nieuwe hardware, meer 3rd party support dan de start van de S1, Nintendo exclusives uiteraard en indie games. Ik hou van heel veel verschillende spellen. Maar ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten 720p op een 8” scherm in 30fps te spelen. Er zijn veel games die ik zou kopen, zelfs dubbel dippen als de developers een patch hadden.jori040 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:32:
[...]
Als je honger hebt naar third party games die goed draaien moet je er maar eens over denken om een PS5 of Series X naast je Switch 2 console te kopen.
9 van de 10 mensen kopen een N console voor de exclusieve games.Ding is nog maar 6 maanden uit dus de keuze in nieuwe games is nog beperkt.[Genoeg voor mij]
En reken maar dat de meeste third party games 30fps zullen draaien op een Switch 2.Al vermoed ik dat het deze ronde beter gaat zijn dan op de Switch 1.
Ook van Nintendo zelf verwacht ik niet dat alle toekomstige games 60fps gaan draaien.
Skyrim:Van de BGS studio moet je geen hoge verwachtingen meer hebben.Dat is duidelijk een studio die niet met de tijd mee kan.
Met welke gedachte heb je een Switch 2 gekocht als ik vragen mag ?
De komende maanden komen er best veel third party games uit hoor.Veel van hen zullen wel 30fps draaien op de Switch 2.ryanator schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:30:
[...]
Op launch gekocht met goede hoop in de nieuwe hardware, meer 3rd party support dan de start van de S1, Nintendo exclusives uiteraard en indie games. Ik hou van heel veel verschillende spellen. Maar ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten 720p op een 8” scherm in 30fps te spelen. Er zijn veel games die ik zou kopen, zelfs dubbel dippen als de developers een patch hadden.
Resident Evil Requiem:Hier verwacht ik zelf veel van.In heel het marketing tracject doet de Switch 2 versie ook lekker mee.
Hier speelt de zoon ook skyrim op de Nintendo Oled en de reden is inderdaad ook dat er nog genoeg games zijn voor de oled versie. De andere speelt GTA , Red Dead Redemption en beide spelen nog fortnight. De reden dat ze de switch 2 retour hebben gestuurd was de batterij en de kleuren en de helderheid. De scherpte boeit ze niet zo.ryanator schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:13:
VRAAG :
Ik zelf als ouder zit wel te kijken naar de switch 2 met groter scherm, maar hoe verhouden de kleuren en helderheid zich nu op de switch 2 na al die update's. zie veel oude reviews van 5-6 mnd oud met washed colors en not real black etc.
Het scherm is prima. Eerlijk gezegd, ik zie geen enkel verschil tussen de switch oled en switch 2. Vergeet ook niet dat de Switch 2 wel HDR heeft en de OLED niet.Ik zelf als ouder zit wel te kijken naar de switch 2 met groter scherm, maar hoe verhouden de kleuren en helderheid zich nu op de switch 2 na al die update's. zie veel oude reviews van 5-6 mnd oud met washed colors en not real black etc.
Typisch een probleem wat reviewers creëren voor de content en wat alleen zichtbaar is bij grondig testen. Je moet echt een purist zijn om je hier aan te ergeren.
Punt van aandacht: die achterlijke folie die Nintento op het scherm heeft geplakt. Het krast al als je er naar kijkt. Zet er na unboxen direct een sreenprotector op.
Waarom zou dit aan de hand van updates aangepast zijn? De kleuren waren al prima al kan het inderdaad niet op tegen een OLED scherm...Noresponse schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:19:
[...]
VRAAG :
Ik zelf als ouder zit wel te kijken naar de switch 2 met groter scherm, maar hoe verhouden de kleuren en helderheid zich nu op de switch 2 na al die update's. zie veel oude reviews van 5-6 mnd oud met washed colors en not real black etc.
Dit is precies wat het is. In de eerste paar weken was het een prachtig scherm kon prima tegen de OLED op. Toen kwam een YouTube review channel met een deep dive onderzoek naar het scherm van switch 2 en kwam zo met zijn uitslag en ineens hadden al de grote jongens het erover … de waarheid is dat je echt niks merkt van het “slome” scherm of je moet echt super gevoelig zijn ofzo .friketje1 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:58:
[...]
Het scherm is prima. Eerlijk gezegd, ik zie geen enkel verschil tussen de switch oled en switch 2. Vergeet ook niet dat de Switch 2 wel HDR heeft en de OLED niet.
Typisch een probleem wat reviewers creëren voor de content en wat alleen zichtbaar is bij grondig testen. Je moet echt een purist zijn om je hier aan te ergeren.
Punt van aandacht: die achterlijke folie die Nintento op het scherm heeft geplakt. Het krast al als je er naar kijkt. Zet er na unboxen direct een sreenprotector op.
Enige wat ik zelf jammer vind is dat de nits niet heel veel zijn en dus buiten gamen voor mij erg moeilijk zichtbaar is .
Ik kwam van een Steam deck oled met veeeeeel meer nits die prachtig zichtbaar is buiten.
We cant have it all…
Het is wat als je reviews ziet op youtube en dan heb je gelukkig dit forum nog. Ik moet wel zeggen dat ik oled wel mooier vond toen de boys de switch 2 even hadden gebruikt, maar ben er zelf niet erg mee bezig geweest. Ik lees nu juist dat er veel triple A games komen en daarom denk ik erover na om zelf dan maar een switch 2 te kopen.
Heb je nog wat uurtjes gemaakt in donkey kong? En hoe kijk je er nu tegen aan?Carlos0_0 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 18:11:
[...]
Ik heb hem ook sinds gisteren, maar vind nog niet heel geweldig.
Ik heb sinds kerst de switch2 en mis echt een leuke platformer.. kan niet wachten tot er een mario komt maar nooit fan geweest van DK dus twijfel heel erg.
Kan wel opnieuw odyssee doen maar die heb ik op de eerste switch al 100% uitgespeeld
Beetje valsspelen maar als je het nog niet eerder hebt gespeeld zijn Galaxy en Galaxy 2 misschien wat.MisterEagle schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:36:
[...]
Heb je nog wat uurtjes gemaakt in donkey kong? En hoe kijk je er nu tegen aan?
Ik heb sinds kerst de switch2 en mis echt een leuke platformer.. kan niet wachten tot er een mario komt maar nooit fan geweest van DK dus twijfel heel erg.
Kan wel opnieuw odyssee doen maar die heb ik op de eerste switch al 100% uitgespeeld
Ja, en vind het nog steeds niet echt leuk.MisterEagle schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:36:
[...]
Heb je nog wat uurtjes gemaakt in donkey kong? En hoe kijk je er nu tegen aan?
De wereld nodigt gek genoeg niet uit om te slopen, want er is gewoon teveel om te slopen dat het niet leuk is.
Ík ben al 3 werelden zo doorgelopen na het einde(wel beetje gesloopt), gastje verslaan. en het gat in duiken op na de volgende wereld.
Misschien dat ik wat over het hoofd zie ofzo, maar er is zowat geen beginnen aan al dat gesloop.
Helaas heb ik die in een grijs verleden ook al gemaximaliseerd haha. Wel naar aan t kijken overigens maar nog zo bekend ook.. vraag me wel af hoe ze t mikken hebben gedaan op de switch al weet ik niet 100% meer of dat de 2 persoons modus was wat ik bedoelFrankoNL schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:56:
[...]
Beetje valsspelen maar als je het nog niet eerder hebt gespeeld zijn Galaxy en Galaxy 2 misschien wat.
Wilde met de switch ook eigenlijk wachten tot er een nieuwe mario is maar toch gezwicht :-) pokemon vermaak ik mij goed mee net als met mario kart
Duidelijk, thanks! Ben ook onwijs bang dat ik last van motion sickness krijg erin (al had ik dat in odyssee totaal niet) omdat ik dat elders veel had gelezen.. ik skip m nog wel even voor nuCarlos0_0 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:02:
[...]
Ja, en vind het nog steeds niet echt leuk.
De wereld nodigt gek genoeg niet uit om te slopen, want er is gewoon teveel om te slopen dat het niet leuk is.
Ík ben al 3 werelden zo doorgelopen na het einde, gastje verslaan. en het gat in duiken op na de volgende wereld.
Misschien dat ik wat over het hoofd zie ofzo, maar er is zowat geen beginnen aan al dat gesloop.
[ Voor 48% gewijzigd door MisterEagle op 02-01-2026 18:10 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Januari ; ff7
Februari ; resident evil
Maart ; 007 first light .
Jup dat word een leuk eerste kwartaal
Duskbloods ben ik wel nieuwsgierig na en Indiana jones al gespeeld maar nieuwsgierig hoe het draait op de switch 2
[ Voor 11% gewijzigd door Cyberw00d op 02-01-2026 21:21 ]
En er komt nog veel meer aan - denk aan Monster Hunter Stories 3, Resident Evil 7 en 8 ports, The Adventures of Elliot, Dynasty Warriors Origins, Dispatch, de Fatal Frame 2 remake, Pragmata, de Wandering Sword port, Witchbrook, Mio: Memories in Orbit, Elden Ring, Layton, Hela, Lego Batman, Borderlands 4, Enter the Gungeon 2, minstens twee Trails of games, Mina the Hollower, ....
Overigens komt 007 First Light pas op 27 mei uit, die werd enkele weken geleden uitgesteld.
Met een beetje geluk dropt Capcom in Jan een Resi demo.Duskbloods ziet er tof uit maar is jammer genoeg meer een multiplayer game.Cyberw00d schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 21:20:
[...]
Januari ; ff7
Februari ; resident evil
Duskbloods ben ik wel nieuwsgierig na en Indiana jones al gespeeld maar nieuwsgierig hoe het draait op de switch 2
Zit zelf ook wel te wachten op een nieuwe Direct.Wil wel eens weten of Nintendo met een Pikmin 3 Deluxe gaat komen.
[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 02-01-2026 21:54 ]
007 is helaas (of gelukkig) uitgesteld tot mei.Cyberw00d schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 21:20:
[...]
Januari ; ff7
Februari ; resident evil
Mooie 60 fps spellen buiten exclusives:ryanator schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:13:
Dave The Diver
Red Dead Redemption
Hollow Knight Silk Song
Hades II
Fast Fusion
Feral Interactive heeft verder in een AMA op Reddit meer informatie gegeven over de Switch 2 editie van Grid Legends: je kan kiezen tussen 30 en 60fps mode in zowel docked en handheld, en bovendien is er ook een "battery saver" preset. Ook zullen ze de draadloze NSO GameCube controller ondersteunen voor zij die met analoge schouderknoppen willen racen. Een release datum is nog niet bekend, maar men mikt op "Early 2026".
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 04-01-2026 17:45 ]
Ik vind het jammer dat dit niet de aller eerst Race Driver Grid is, want dat spel had ik graag nog een keer gespeeld. Vond dit deel niet zo leuk als het eerste spelJackAvery schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:43:
Voor zij die het gemist hadden: REANIMAL - een co-op horror platformer van de makers van Little Nightmares I en II - releast op 13 februari. Volgens de Japanse eShop ondersteunt het spel 120 Hz mode - mogelijk zal de framerate net zoals op de Series S dus rond 30 FPS liggen.
Feral Interactive heeft verder in een AMA op Reddit meer informatie gegeven over de Switch 2 editie van Grid Legends: je kan kiezen tussen 30 en 60fps mode in zowel docked en handheld, en bovendien is er ook een "battery saver" preset. Ook zullen ze de draadloze NSO GameCube controller ondersteunen voor zij die met analoge schouderknoppen willen racen. Een release datum is nog niet bekend, maar men mikt op "Early 2026".
[YouTube: GRID™ Legends: Deluxe Edition Brings Performance Racing to Nintendo Switch 2 in 2026]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De laatste keer dat ik het genre gespeeld heb heette deze serie nog Colin McRaeG_Dragon schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:11:
[...]
Ik vind het jammer dat dit niet de aller eerst Race Driver Grid is, want dat spel had ik graag nog een keer gespeeld. Vond dit deel niet zo leuk als het eerste spel
Ik las het inderdaad. Ik sta verder niet te springen om deze race game te kopen, maar wel erg tof dat ze de NSO GameCube controller analoge schouderknoppen gaan ondersteunen.JackAvery schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:43:
[YouTube: GRID™ Legends: Deluxe Edition Brings Performance Racing to Nintendo Switch 2 in 2026]
Op de Switch wel vermaakt met Need For Speed Hot Pursuit Remastered en voornamelijk Burnout Paradise Remastered, maar het race genre kan mij al jaren niet zoveel boeien op de Forza Horizon games na.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
https://pu.nl/nieuws/over...technologie-dlss-4-5-uit/
https://tweakers.net/nieu...eit-door-nieuw-model.html
Zou dit ook invloed hebben voor de switch 2 ?
Zonder te weten hoe groot het nieuwe model is kunnen we niet zeggen of het ook kan worden gedraaid op de Switch 2.Cyberw00d schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:28:
Zou dit ook invloed hebben voor de switch 2 ?
Als je iemand hebt om samen mee te spelen dan kan ik je Split Fiction aanraden! Heb deze game voor mijn Switch 2 vlak voor de kerst voor €30 gekocht en heb er zo'n plezier van samen met mijn dochter! Erg leuke platformer, met heel afwisselende omgevingen en speelstijlen. Ziet er ook prachtig uit op mijn 55" OLED TV, aangesloten op mijn Switch 2. 😊MisterEagle schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:36:
Je Switch 2 heeft 60w nodig, dit ding doet max 60w.Chris12 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:34:
iemand ervaring met een goede dubbele AC adapter voor de switch2? Zodat ik naast de dock ook de controllers kan opladen? De adapter van de switch2 kan volgens mij 60W laden.
ik heb namelijk maar 1 stopcontact over op de plek waar de switch2 staat.
zou dit wat zijn:
[Afbeelding]
Dus als je beide usb poorten gebruikt zal die het verbruik verdelen, en zal je switch2 niet genoeg stroom krijgen.
Als je hem op dat moment niet gebruikt, zal het niet een ramp zijn.
Kijk ik mijn HP Elitebook 660 G11 ook opgeladen met 20w lader, en dat terwijl ik hem gebruikte(terwijl er een 65w lader bij hoort).
Het ging niet snel maar werkte, maar deed alleen beetje administratief werk toen.
Maar je heb toch wel gehoord van een verlengsnoer?, daar heb je ook kleintjes van met 3 stopcontacten bijv maar.
Snoeren/AC aansluiting zitten verwerkt in en achter een audio meubel, met beperkte ruimte en maar 1 socket nog vrij (waar nu de AC adapter vd dock in zit), zo'n 1 naar 2 of 3 omzetter past helaas niet, en een verlengblok ook niet, vandaar de oplossing met de dubbele port.Carlos0_0 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:49:
[...]
Maar je heb toch wel gehoord van een verlengsnoer?, daar heb je ook kleintjes van met 3 stopcontacten bijv maar.
Je Switch 2 verbruikt maximaal ~25-30W docked.Carlos0_0 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:49:
[...]
Je Switch 2 heeft 60w nodig, dit ding doet max 60w.
Dus als je beide usb poorten gebruikt zal die het verbruik verdelen, en zal je switch2 niet genoeg stroom krijgen.
60W is zat om te gamen en tegelijkertijd je controller(s) op te laden. Dat kan met de originele oplader ook, als je de controller oplaadt aan de USB-poorten in het docking station.
Dat kan inderdaad ook nog, de docking heeft ook nog een usb stekker.Esumontere schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:06:
[...]
Je Switch 2 verbruikt maximaal ~25-30W docked.
60W is zat om te gamen en tegelijkertijd je controller(s) op te laden. Dat kan met de originele oplader ook, als je de controller oplaadt aan de USB-poorten in het docking station.
Kabeltje erin en in de controller en klaar, zo heb ik het eigenlijk ook.
Zoals hierboven al wordt gemeld: je dock heeft USB-poorten waarmee je controllers kunt opladen.Chris12 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:34:
Zodat ik naast de dock ook de controllers kan opladen?
Het is belangrijk dat de lader ook de juiste spanningen ondersteunt. De lader van Nintendo ondersteunt 5V, 9V, 15V en 20V, maar mijn Dell-laptoplader ondersteunt alleen 5V en 20V en die lijkt ook te werken op m'n Switch 2 dock.
Colin McRae was toch een rallyspel voor de PSX?JackAvery schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:17:
[...]
De laatste keer dat ik het genre gespeeld heb heette deze serie nog Colin McRaealleszins goed dat Switch 2 deze games ook krijgt.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ok, ik had daar nog niet aan gedacht!Esumontere schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:06:
[...]
17-19W zelfs (bron)Esumontere schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:06:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 06-01-2026 20:45 . Reden: Correctie! ]
Je kunt zelfs de usb C poort gebruiken bovenop de switch (bij gebrek aan de juiste kabel met de juiste lengteJackAvery schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:38:
[...]
17-19W zelfs (bron)22W is uitzonderlijk (ik denk dat je dan gamed en ondertussen de Switch langzaam oplaadt?) En inderdaad, gewoon de USB-poorten op het dock gebruiken en je komt al een heel eind.
Eerst eens kijken hoe de aankomende Resi games het gaan doen op de Switch.Opzich zou ik namelijk alle Resi games wel op de Switch 2 willen hebben.
Mocht de nieuwe Resi game goed draaien op de Switch 2 dan zie ik 4 remake ook snel komen.
Komende tijd lekker vooruit met Mario Kart World en Galaxy 1+2. De vriendin kan zich tevens fijn bezighouden met Animal Crossing.
Hebben jullie nog tips voor Switch (1) games welke leuk zijn voor ons 2en in coop?
It takes two en Split Fiction zijn geweldig!baswillems1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:11:
Sinds afgelopen zondag ook eigenaar van een Switch 2, vooral de bouw qualiteit van het de Switch is me zeer positief bevallen. Het dock is wel beetje armoedig.
Komende tijd lekker vooruit met Mario Kart World en Galaxy 1+2. De vriendin kan zich tevens fijn bezighouden met Animal Crossing.
Hebben jullie nog tips voor Switch (1) games welke leuk zijn voor ons 2en in coop?
Een beetje afhankelijk van jullie smaak maar: Snipperclips, Overcooked, Diablo 3, Portal 2, de Unraveled games, Pikmin 3, Stardew Valley, ...baswillems1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:11:
Sinds afgelopen zondag ook eigenaar van een Switch 2, vooral de bouw qualiteit van het de Switch is me zeer positief bevallen. Het dock is wel beetje armoedig.
Deze uitgebreide demo staat ondertussen op de eShop: Switch 2 | Switch.JackAvery schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 07:02:
Square Enix heeft de opening van Dragon Quest 7 reimagined online gezet. Een demo volgt morgen.
[YouTube: Opening Movie | DRAGON QUEST VII Reimagined]
[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 07-01-2026 20:18 ]
Wat ziet dit er goed uit zeg! Ondanks dat ik hier nog 3 games in seal heb liggen toch ook maar deze besteldJackAvery schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:23:
[...]
Deze uitgebreide demo staat ondertussen op de eShop: Switch 2 | Switch.
De Colin McRae serie heeft de naam Dirt gekregen, niet Grid. Beginnende met Colin McRae Dirt 1 en 2 en later dus Dirt 3 zonder de naam Colin McRae.JackAvery schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:17:
[...]
De laatste keer dat ik het genre gespeeld heb heette deze serie nog Colin McRaealleszins goed dat Switch 2 deze games ook krijgt.
Met de naam Dirt werden de games in mijn ogen ook steeds minder.Het waren geen pure rally games meer.CerandoX.nl schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 06:04:
[...]
De Colin McRae serie heeft de naam Dirt gekregen, niet Grid. Beginnende met Colin McRae Dirt 1 en 2 en later dus Dirt 3 zonder de naam Colin McRae.
Met deel 3 en 4 een goede tijd gehad op de Xbox.
Moet ook wel zeggen dat ik in het race genre nu geen interesse meer heb.Een arcade racer zoals Ridge Racer zal ik nog wel tof vinden maar ik geloof niet dat Bandai -Namco die nog gaat maken.
[ Voor 18% gewijzigd door jori040 op 08-01-2026 20:37 ]
Hoezo vroeger? Heb hem vorig jaar nog gespeeldmatthijst schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:52:
Handheld op een PS5 ook lastig.
Moet je dat mobiele ding van ze erbij kopen, maar dat werkt dan weer niet in een vliegtuig
Graphics, ach ja, mooier is altijd beter. Maar ik vind het fantastisch om die AAA-games mobiel te kunnen spelen.
Vroegah was je hier blij mee![]()
[Afbeelding]
10 second ninja DONE
Haha ja, heb vorig jaar nog een berg GameBoy games gespeeld via NSO, op mijn gloednieuwe 4K OLED scherm....Sagat schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:22:
[...]
Hoezo vroeger? Heb hem vorig jaar nog gespeeldWat dat betreft werkt het voor mij net als ouwe films. Soms wil je wat nieuws maar soms is nogmaals iets meemaken wat je leuk vond ook prima! Zat te twijfelen om dit als ot te benoemen maar hee, deze game zit vast ook in NSO
Vroeger was je maanden zoet met 1 spel, nu vlieg je in een paar uurtjes door de meeste heen. Ok, rewind helpt wel om niet steeds op 0 te moeten beginnen of afhaakt vanwege de frustratie.
Hmm vind het leuk dat er meer opties komen, maar ik vind dit bij de switch 1 toch leuker dat je echt een hele joycon in een ander kleur vs alleen 'een randje'. Goed daar zal ik vast niet alleen in zijn dus die optie zal uiteindelijk ook nog wel komen...?L23 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:40:
Zojuist nieuwe kleuren Joy-Cons aangekondigd in de Nintendo Today! app. Light Purple en Light Green. Beschikbaar 12 februari.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
10 second ninja DONE
Super Mario Wonder en Super Mario Bros U Deluxebaswillems1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:11:
[ Voor 27% gewijzigd door Mx. Alba op 08-01-2026 14:39 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ja ben benieuwd. Zou mooi zijn als ze dat dan ook eens met de Pro controller gaan doen. Die zijn tot nu toe vrij saai terwijl je een Xbox controller in vrijwel alle mogelijke kleuren kan krijgen.Sagat schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:02:
[...]
Hmm vind het leuk dat er meer opties komen, maar ik vind dit bij de switch 1 toch leuker dat je echt een hele joycon in een ander kleur vs alleen 'een randje'. Goed daar zal ik vast niet alleen in zijn dus die optie zal uiteindelijk ook nog wel komen...?
Leuke kleurtjes. Hopelijk ook te verkrijgen straks in combinatie met een console.L23 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:40:
Zojuist nieuwe kleuren Joy-Cons aangekondigd in de Nintendo Today! app. Light Purple en Light Green. Beschikbaar 12 februari.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Deze staat al jaren op mijn wishlist (de backlog is gewoon te groot), ben benieuwd hoe de Switch 2 port zal zijn.
Dezelfde dag komt ook Citadelum naar de console. Deze city builder/strategy game die een beetje de vibe van de oude Caesar games lijkt te hebben krijgt ook mouse-con support.
Nou laat alle RTS maar komen
Edit: en tenslotte heeft Nintendo een overview trailer geplaatst van Mario Tennis Fever.
[ Voor 35% gewijzigd door JackAvery op 08-01-2026 21:06 ]
Dit was destijds mijn introductie tot de serie. Het is gelukkig ook een vrij goede introductie tot de 3D Fire Emblem games. Wat minder QOL features in vergelijking met de modernere games maar vrij goed map design. Toffe worldbuilding, interessante karakters. Aanrader als iemand interesse en tijd heeft tussen alle releases van de komende maanden.
De soundtrack staat nu ook op de Music app!
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 09-01-2026 06:11 ]
Vooral tijd wat ontbreekt om alles te kunnen spelen 🫠JackAvery schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 06:08:
Vanaf vandaag voor de NSO uitbreidingspakket abonnees: Fire Emblem Path of Radiance.
[YouTube: ニンテンドー ゲームキューブ Nintendo Classics 追加タイトル [2026年1月9日]]
Dit was destijds mijn introductie tot de serie. Het is gelukkig ook een vrij goede introductie tot de 3D Fire Emblem games. Wat minder QOL features in vergelijking met de modernere games maar vrij goed map design. Toffe worldbuilding, interessante karakters. Aanrader als iemand interesse en tijd heeft tussen alle releases van de komende maanden.
De soundtrack staat nu ook op de Music app!
Dit had echt zoveel beter gekund.. hopelijk komen er wel leuke 3rd party opties uit.L23 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens ben ik begonnen met de Dragon Quest VII Reimagined demo, deze draait echt lekker in docked mode op de Switch 2 en ziet er prima uit!
Hoewel ik zelf third party games niet op de Switch 2 wilde halen word ik nu toch wel erg in de verleiding gebracht door deze versie van de game.
en de binnenkant van je switch, waar je joycons in gaan, zijn nog blauw en oranje...L23 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
They are billions is echt een fantastisch spel. Wellicht dat ik die weer ga spelen als die op de Switch komt.JackAvery schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:44:
Op de eShop is een pagina voor They Are Billions gespot. Deze survival RTS (ik wil het geen Tower Defense noemen maar..) krijgt muis/keyboard support. Release op 22 januari, prijs wordt 30 euro.
Deze staat al jaren op mijn wishlist (de backlog is gewoon te groot), ben benieuwd hoe de Switch 2 port zal zijn.
Dezelfde dag komt ook Citadelum naar de console. Deze city builder/strategy game die een beetje de vibe van de oude Caesar games lijkt te hebben krijgt ook mouse-con support.
Nou laat alle RTS maar komen
Edit: en tenslotte heeft Nintendo een overview trailer geplaatst van Mario Tennis Fever.
[YouTube: Mario Tennis Fever – Overview Trailer – Nintendo Switch 2]
Had mezelf de doelstelling gegeven dat ik dit om zijn minst wilde behalen.
Ooit begonnen op de orginele switch en nu behaald op de switch 2.
Sommige time trials heb ik echt heel veel keer moeten doen voordat ik de ghost had verslagen (op 150cc) en sommige grand prix’s (200cc) gewonnen met misschien meer geluk dan wijsheid.
Racen tegen de 200cc ghost ga ik niet aan beginnen, drie sterren proberen te behalen op alle grand prix’s ook niet.
Misschien nog wat races online doen en waarschijnlijk Mario Kart World kopen!
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/5E1DelbNJ9tdWuxOcwp351sO.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/hy9DSk5H3tcu64Y4rOOTTzmC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6whlhZUggMszu5q4aHkwWUQC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VmAYZjx854LZ90UssnDDY9Ek.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/chsLc85jZ85fe9svFCWoiksw.jpg?f=fotoalbum_large)