Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Pokémon en Dragonball z kaarten en dat doe ik ook niet meer ( helaas misschien aangezien er leuke handel in zit )Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:53:
[...]
Heb je nooit puzzelstukjes verzameld met StreetPass? Of voetbalplaatjes?
Op een andere noot ;
https://gameliner.nl/nieu...t-uit-op-5-februari/52907
Ik hoop oprecht dat het niet zo vage cross gen direct word . Gewoon puur en alleen focus op switch 2 .
Na 8/9 jaar switch 1 leeg zuigen moeten ze nu echt een keer verder en niet half in de wedstrijd staan .
We gaan het zien !
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Ik zie dat ik in de herhaling val met de reacties die al gegeven zijn. Moet echt wegblijven. Wen er maar aan dat er eens geen suffe achievements zijnMog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:58:
Als de Switch 2 nou eens een achievementsysteem zou hebben zou ik games als FF7:R1 (ook) kopen op de Switch 2. Nu speel ik dat soort games liever op de PS5, Series X of PC.
Het gaat me dus specifiek om een standaard die voor alle games geldt en die te bekijken is door vrienden. In-game achievements zijn fake en geven mij niet de motivatie om alle korok zaadjes of sterren of bananen te vinden.L23 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:15:
[...]
Ik zie dat ik in de herhaling val met de reacties die al gegeven zijn. Moet echt wegblijven. Wen er maar aan dat er eens geen suffe achievements zijnZijn ook altijd vage discussies waarom het wel een goed idee is terwijl de meeste games gewoon in-game achievements hebben.
Bron? Ik kom niet verder dat alleen de cover art in amerika gecensureerd is.matthijst schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:17:
Suf. Dispatch schijnt gecensureerd te zijn. Eens kijken of m’n preorder te annuleren is.
Vage bende. Cyberpunk kon toch ook gewoon.
en gevonden:
https://nintendoeverythin...endo-switch-2-and-switch/
Had hem net gisteren al gekocht zodat ik morgen zsm kon spelen.
hopelijk is de voice acting net gecensureerd en alleen wat tepels. Dan kan ik er mee leven.
[ Voor 29% gewijzigd door TomBraamhaar op 28-01-2026 21:55 ]
Grappig dat ik In-game achievements dan wel weer beter kan hebben.Zeker in een vorm zoals het genoemde stickerboek.Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:34:
[...]
Het gaat me dus specifiek om een standaard die voor alle games geldt en die te bekijken is door vrienden. In-game achievements zijn fake en geven mij niet de motivatie om alle korok zaadjes of sterren of bananen te vinden.
Wat iemand anders wel of niet haalt in een game interesseert me net te weinig.Ik wens wel iedereen een fijne game ervaring.
Waarom zijn in-game achievements fake? Ik begrijp ook niet goed waarom het zo belangrijk voor je is dat anderen kunnen zien dat je goed in lijstjes afwerken bent, maar dat is inderdaad de reden waarom in-game achievements kennelijk niet voldoende zijn. Prima hoor, maar de discussies komen altijd met argumenten dat als men geen achievements wil zien dat er dan de optie zou kunnen zijn om het te verbergen. Het is bij Nintendo eens een keer andersom, geen system achievements en de optie om daar aan te wennen of de games op een ander platform te kopen die het wel heeft.Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:34:
[...]
Het gaat me dus specifiek om een standaard die voor alle games geldt en die te bekijken is door vrienden. In-game achievements zijn fake en geven mij niet de motivatie om alle korok zaadjes of sterren of bananen te vinden.
Ik vond destijds de system achievements bij de Xbox 360 ook een leuke bezigheid, maar was er jaren later klaar mee doordat het niet bij elke game past of niet goed uitgewerkt is. In-game achievements kan ik mij afhankelijk van de game prima mee vermaken. Laatst ook de meeste achievements behaald van Hollow Knight Silksong. Mocht iemand dan geinteresseerd zijn hoe ik Silksong ervaren heb kan ik het ze altijd vertellen tijdens een gezellig kopje koffie.
Motivatie om die Korok zaadjes te verzamelen heb ik nooit begrepen, kennelijk krijg je er een gouden drol voor
En daarom praat de co-director natuurlijk als over een Switch 2 versie.De bestandsgrootte van Part 2 & 3 zal pas echt een uitdaging gaan worden.
En iets als een kinetic novel dan?Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:15:
[...]
In mijn ervaring (pro achievement persoon) heeft elke game baat bij achieevements
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb nog niet alles goed doorgenomen, maar mogelijk lijkt Dispatch PS5 in Japan ook gecensureerd te zijn. Het kan dus zijn dat men niet de moeite wilde nemen om voor de Switch meerdere SKU's te maken en besloten hebben om een enkele Switch SKU te maken die in alle regio's gecensureerd is.matthijst schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:17:
Suf. Dispatch schijnt gecensureerd te zijn. Eens kijken of m’n preorder te annuleren is.
Vage bende. Cyberpunk kon toch ook gewoon.
Hopelijk passen ze het nog aan.
Haters everywhere but I don’t really care
Vermoed dat het op third-party gebied wel goed gaat zitten dit jaar.
[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 29-01-2026 09:18 ]
Ik vind achievements juist fake en ik heb daar echt 0 motivatie voor. ik verzamel liever dingen in-game maar dat doe ik alleen bij games waarbij ik dat leuk vind om te doen. Bij een Donkey Kong Tropical Freeze laat ik geen lettertje of puzzelstukje ongemoeid, maar bij een Zelda ga ik echt niet alle Korok zaadjes verzamelen.Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:34:
[...]
:strip_exif()/f/image/wgjhoa5pnURgxLDh70lGMA73.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit nu een paar uur in ff7 ( ch.4 ) en probeer de game echt te waarderen en bij vlagen doe ik dat ook als het lekker knokken is . Maar ik vind de slome gameplay en wel erg veel verhaal niet zo mijn ding . Zier er prachtig uit verder maar in de toekomst schaf ik geen Final fantasy game meer aan , niet helemaal mijn ding
Heb je geen band met die personages dan ?Cyberw00d schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:40:
[Afbeelding]
Zit nu een paar uur in ff7 ( ch.4 ) en probeer de game echt te waarderen en bij vlagen doe ik dat ook als het lekker knokken is . Maar ik vind de slome gameplay en wel erg veel verhaal niet zo mijn ding . Zier er prachtig uit verder maar in de toekomst schaf ik geen Final fantasy game meer aan , niet helemaal mijn ding
Die zijn namelijk zo goed geschreven.De balans tussen actie en verhaal vind ik hier juist heel sterk.
Als je verder bent dan kan je ook lekker los gaan met de Materia mechaniek.
Zo jammer dat je er niet van kan genieten.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 29-01-2026 09:57 ]
Dat zou dan op een donderdag zijn.
First-Party:Er zijn wat aangekondigde games die een vaste datum moeten krijgen.Denk aan Fire Emblem & Yoshi.
Third-Party:Mooi moment om nog even te melden dat er in feb drie Resident Evil games aankomen.
Edit: te koop vanaf 16 april.
[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 29-01-2026 20:40 ]
Ook hier zou wel animo voor zijn 🤪JackAvery schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:12:
[YouTube: Tomodachi Life: Living the Dream Direct 1.29.2026]
Tomodachi Life direct is bezig
Het heeft zeker een publiek met 6,72 miljoen sales op 3DS
Ik heb het gevoel dat de 3ds gamers altijd al iets anders publiek waren dan pc/diehard console gamersJackAvery schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:20:
[...]
Het heeft zeker een publiek met 6,72 miljoen sales op 3DS
Ik las dit artikel net;
https://id.nl/huis-en-ent...ijnt-mogelijk-pas-na-2028
2029 zou wel een gunstig effect hebben voor de switch 2 kwa third party titels . De switch 2 kan nu soort van de huidige gen bij benen. Als er weer een nieuwe next gen generatie start krijg je weer de switch en ps5 situatie denk ik en kiezen devs weer sneller ervoor de switch 2 over te slaan want ; “te zwak”
Mensen die op de 3DS actief waren spelen nu op de Switch.De PC gamer moet vaak niets van consoles hebben.
Ja ik kan er daarom inkomen dat die game het goed gaat doen bij de mensen die hem toen speelde op 3ds 👍🏻jori040 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:30:
@Cyberw00d
Mensen die op de 3DS actief waren spelen nu op de Switch.De PC gamer moet vaak niets van consoles hebben.
Wat betreft pc gamers die niks van consoles moeten weten kan je gelijk hebben, zou dat zelf niet weten
Moet zeggen dat ik met die game ook geen ervaring heb hoor.Misschien dat het nog eens op me pad komt.Cyberw00d schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:36:
[...]
Ja ik kan er daarom inkomen dat die game het goed gaat doen bij de mensen die hem toen speelde op 3ds 👍🏻
Wat betreft pc gamers die niks van consoles moeten weten kan je gelijk hebben, zou dat zelf niet weten
Heb nu ff de focus op andere games.Wat is FF7 goed op de Switch2 zeg.
Dit is trouwens daadwerkelijk het geval.RayNbow schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 05:45:
[...]
Ik heb nog niet alles goed doorgenomen, maar mogelijk lijkt Dispatch PS5 in Japan ook gecensureerd te zijn.
Er is een hoop kruisbestuiving tussen gameplatformen hoor. Vorige zomer was er bvb. een poll van TechPowerUp. van 22.000+ respondenten speelde ongeveer 1/3de op een handheld,waarvan 1/3de hoofdzakelijk op een Switch. Belangrijk hierbij is dat er een serieuze bias in dit publiek zit - de bezoekers van TechPowerUp zijn zeker niet de tegenwoordige gemiddelde gamer.jori040 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:30:
@Cyberw00d
Nu ben ik zelf ook biased, ik ben al bijna heel mijn leven voornamelijk een PC en Nintendo gamer
Anyway, de Tomodachi Live direct heeft al meer dan een half miljoen views op het Amerikaanse kanaal. Best aardig op een paar uur tijd voor een direct over één game.
FYI, deze remakes zijn ook niet noodzakelijk representatief voor de gameplay van andere Final Fantasy games (behalve de vele cutscenes ;P). En zelfs het eerste en het tweede deel van deze trilogie is best verschillend.Cyberw00d schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:40:
[Afbeelding]
Welk deel zou jij hem dan aanraden ?JackAvery schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:47:
[...]
FYI, deze remakes zijn ook niet noodzakelijk representatief voor de gameplay van andere Final Fantasy games (behalve de vele cutscenes ;P). En zelfs het eerste en het tweede deel van deze trilogie is best verschillend.
Ik geen.Zelfs part 2 en 16 gaat hij niet trekken vermoed ik.
Spin-offs en misschien de pre-PS1 gamesjori040 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:56:
[...]
Welk deel zou jij hem dan aanraden ?
Ik geen.Zelfs part 2 en 16 gaat hij niet trekken vermoed ik.
Die Virtua Fighter 5 remaster komt na wat vertraging op 26 maart uit:
En Mio krijgt een fysieke release. 30 USD in de USA.
[ Voor 46% gewijzigd door JackAvery op 29-01-2026 20:03 ]
Als hij met Rebirth zou beginnen dan kan hij tegen het probleem aanlopen dat de gameplay te overweldigend is.Misschien is verkopen van deze FF7 de beste optie.JackAvery schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:57:
[...]
Spin-offs en misschien de pre-PS1 games
FINAL FANTASY TACTICS - The Ivalice Chronicles:Deze heb ik zelf nog op me lijstje staan om te kopen/spelen.Heb 0 ervaring met het origineel.
[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 29-01-2026 20:35 ]
Het zou een Partner Direct worden (Bron: o.a. NateTheHate)jori040 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:18:
Nieuwe Direct op 5 feb ?: https://n1up.nl/news/geru...t-in-week-van-5-februari/
Dat zou dan op een donderdag zijn.
First-Party:Er zijn wat aangekondigde games die een vaste datum moeten krijgen.Denk aan Fire Emblem & Yoshi.
Third-Party:Mooi moment om nog even te melden dat er in feb drie Resident Evil games aankomen.
Ik strijd nog wel even door met dit deel maar idd Final fantasy is misschien niet de game voor mij. Ik weetniet al ze allemaal hetzelfde zijn zoals ik hier lees zit er nogal verschil in ..jori040 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:10:
[...]
Als hij met Rebirth zou beginnen dan kan hij tegen het probleem aanlopen dat de gameplay te overweldigend is.Misschien is verkopen van deze FF7 de beste optie.
FINAL FANTASY TACTICS - The Ivalice Chronicles:Deze heb ik zelf nog op me lijstje staan om te kopen/spelen.Heb 0 ervaring met het origineel.
Er is gelukkig nog veel meer te gamen wat ik wel kan waarderen
Dat zou teleurstellend zijn.JackAvery schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:09:
[...]
Het zou een Partner Direct worden (Bron: o.a. NateTheHate)
Nee hoor. Of koop jij alleen maar first party games?
Ook prima.Een Direct met o.a. eigen games zie ik in feb nog wel gebeuren.JackAvery schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:09:
[...]
Het zou een Partner Direct worden (Bron: o.a. NateTheHate)
Niet alleen, maar wel het meest. Nu eerst maar beginnen aan Dispatch.L23 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:28:
[...]
Nee hoor. Of koop jij alleen maar first party games?
Edit:
En de laatste partner show cases was het vooral farming games en JRPG's. Allebei niet mijn ding.
[ Voor 18% gewijzigd door TomBraamhaar op 29-01-2026 21:55 ]
Ja bijna elk deel heeft een eigen verhaal en type gameplay[combat systeem].En toch kan ik zo even geen FF game bedenken die het bij jou goed zal doen.Juist ook omdat deze best wel toegankelijk is.Cyberw00d schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:13:
[...]
Ik strijd nog wel even door met dit deel maar idd Final fantasy is misschien niet de game voor mij. Ik weetniet al ze allemaal hetzelfde zijn zoals ik hier lees zit er nogal verschil in ..
Er is gelukkig nog veel meer te gamen wat ik wel kan waarderen
Vond je dat 1e baasgevecht niet vet dan ?
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 29-01-2026 22:09 ]
Dit is toch de beste Final Fantasy?JackAvery schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:57:
[...]
Spin-offs en misschien de pre-PS1 games
Een Partner Showcase heeft meestal wel enkele first-party nieuwtjes. Later in februari volgt sowieso ook nog een Pokemon Presents (Pokemon Day is op de 27ste), en iedereen lijkt gen 10 te verwachten.
Misschien toch eens een farming JRPG proberen?
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 30-01-2026 07:25 ]
Ik wacht zelf op Zelda: WW 4K en TP 4K aankondigingen, nieuwe 3D Super Mario en Gen 10 van Pokémon.
Correct, maar de reden daarvoor is meestal veel simpeler dan hardware - de games overlappen voor een heel groot deel. Veel van de games die op de PC uitkomen, zijn er ook voor de PlayStation en/of de Xbox, en dan is de meerwaarde van zo'n apparaat niet zo groot. Je moet het van de exclusives hebben en zelfs daar komt steeds meer ook voor de PC uit.jori040 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:30:
@Cyberw00d
Nintendo is daar juist de grote kanshebber omdat hun exclusives juist niet uitkomen op andere platforms. Ik had ook altijd een PC én een Nintendo console (plus een handheld, voor de Switch), juist omdat die typische Nintendo games nergens anders te spelen zijn.
Maar dit is natuurlijk wel het probleem voor Nintendo. De oude handhelds waren technisch erg eenvoudig, maar zorgen er wel voor dat ontwikkelaars goedkoop games konden maken. En dit zorgde voor heel veel innovatieve games. Op een goedkoop platform. De games waren wel iets te duur, maar er was een markt voor. En dit zorgde voor een explosie aan creatieve vernieuwende of gewoon hele rare titels en ook veel nieuwe IP's die nu nog bestaan. Dan de Switch. Dan krijg je een Advance wars Re-boot camp. Een remake vrijwel zonder innovaties.59,99 euro alstublieft. Of dit, Tamodachi life. 69,99. Wederom een remake en toch moeilijk een AAA titel te noemen. Wel een AAA prijs. Terwijl je nu op steam tientallen indie ontwikkelaars hebt die voor 2-3 tientjes wel iets vernieuwends aanbieden. Dit gaat ze echt opbreken.Seal64 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:31:
[...]
Correct, maar de reden daarvoor is meestal veel simpeler dan hardware - de games overlappen voor een heel groot deel. Veel van de games die op de PC uitkomen, zijn er ook voor de PlayStation en/of de Xbox, en dan is de meerwaarde van zo'n apparaat niet zo groot. Je moet het van de exclusives hebben en zelfs daar komt steeds meer ook voor de PC uit.
Nintendo is daar juist de grote kanshebber omdat hun exclusives juist niet uitkomen op andere platforms. Ik had ook altijd een PC én een Nintendo console (plus een handheld, voor de Switch), juist omdat die typische Nintendo games nergens anders te spelen zijn.
Lijkt niet onder druk van Nintendo zelf te zijn:RayNbow schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 05:45:
[...]
Ik heb nog niet alles goed doorgenomen, maar mogelijk lijkt Dispatch PS5 in Japan ook gecensureerd te zijn. Het kan dus zijn dat men niet de moeite wilde nemen om voor de Switch meerdere SKU's te maken en besloten hebben om een enkele Switch SKU te maken die in alle regio's gecensureerd is.
https://www.nintendolife....p-with-official-statement
Gisteren een uurtje gespeeld, smaakt naar meer. Leuke humor.
[ Voor 5% gewijzigd door TomBraamhaar op 30-01-2026 08:44 ]
Ik verwacht dat dat wel mee zal vallen. Die Indie titels zijn veelal ook op de Nintendo te spelen, maar dan kun je het makkelijk meenemen. De Switch en Switch 2 zijn zeer goed verkopende consoles geweest. Zolang dat zo blijft, zullen partijen het interessant vinden om er games voor uit te brengen. Dat zo'n console complexere games kán draaien, betekent niet dat er geen simpelere games op te spelen kunnen zijn.friketje1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:41:
[...]
Maar dit is natuurlijk wel het probleem voor Nintendo. De oude handhelds waren technisch erg eenvoudig, maar zorgen er wel voor dat ontwikkelaars goedkoop games konden maken. En dit zorgde voor heel veel innovatieve games. Op een goedkoop platform. De games waren wel iets te duur, maar er was een markt voor. En dit zorgde voor een explosie aan creatieve vernieuwende of gewoon hele rare titels en ook veel nieuwe IP's die nu nog bestaan. Dan de Switch. Dan krijg je een Advance wars Re-boot camp. Een remake vrijwel zonder innovaties.59,99 euro alstublieft. Of dit, Tamodachi life. 69,99. Wederom een remake en toch moeilijk een AAA titel te noemen. Wel een AAA prijs. Terwijl je nu op steam tientallen indie ontwikkelaars hebt die voor 2-3 tientjes wel iets vernieuwends aanbieden. Dit gaat ze echt opbreken.
Persoonlijk hoop ik dat nieuwe titels die ik interessant vind nog even uit blijven. Ik ben nog lang niet klaar met Mario Kart World, Donkey Kong Bananza en Mario Party Jamboree. Een dan heb ik ook best nog een significante stapel originele Switch titels ingespeeld liggen.
Maar voor de indie titels is er gewoon de steam deck. Dan zijn je games ook nog een stuk goedkoper en vaker in de aanbieding. En gewoon veel meer aanbod..Emmavdv schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:52:
[...]
Ik verwacht dat dat wel mee zal vallen. Die Indie titels zijn veelal ook op de Nintendo te spelen, maar dan kun je het makkelijk meenemen. De Switch en Switch 2 zijn zeer goed verkopende consoles geweest. Zolang dat zo blijft, zullen partijen het interessant vinden om er games voor uit te brengen. Dat zo'n console complexere games kán draaien, betekent niet dat er geen simpelere games op te spelen kunnen zijn.
Persoonlijk hoop ik dat nieuwe titels die ik interessant vind nog even uit blijven. Ik ben nog lang niet klaar met Mario Kart World, Donkey Kong Bananza en Mario Party Jamboree. Een dan heb ik ook best nog een significante stapel originele Switch titels ingespeeld liggen.
Dat jij het leuk vind betekend nog niet dat de Switch 2 een succes gaat worden. Daarvoor is echt een soort BOTW achtige game nodig: een vernieuwende game met een bekende IP. Of Mario Odyssee. Mario Kart world had de potentie maar is toch gewoon niet goed genoeg.
Het is ook een lastige markt, alle AAA ontwikkelaars hebben het moeilijk. Eigenlijk zou Nintendo de prijzen moeten verlagen om marktaandeel te winnen maar dat kan een beurs genoteerd bedrijf gewoon niet doen. Dan gaat de marge omlaag, de beurskoers door de helft en dan vliegt de CEO eruit.
Tomodachi Life is gewoon een nieuwe game hoor. En Nintendo neemt m.i. ook nog steeds risico’s met kleinere, apartere titels. Maar een deel van deze markt wordt ook ingevuld door indie ontwikkelaars - wat net positief is. Ook zij hebben nood aan een bredere markt - en Steam Deck en andere (veel duurdere) handheld PC’s zijn wel leuk maar een stuk nicher.friketje1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:41:
[...]
Maar dit is natuurlijk wel het probleem voor Nintendo. De oude handhelds waren technisch erg eenvoudig, maar zorgen er wel voor dat ontwikkelaars goedkoop games konden maken. En dit zorgde voor heel veel innovatieve games. Op een goedkoop platform. De games waren wel iets te duur, maar er was een markt voor. En dit zorgde voor een explosie aan creatieve vernieuwende of gewoon hele rare titels en ook veel nieuwe IP's die nu nog bestaan. Dan de Switch. Dan krijg je een Advance wars Re-boot camp. Een remake vrijwel zonder innovaties.59,99 euro alstublieft. Of dit, Tamodachi life. 69,99. Wederom een remake en toch moeilijk een AAA titel te noemen. Wel een AAA prijs. Terwijl je nu op steam tientallen indie ontwikkelaars hebt die voor 2-3 tientjes wel iets vernieuwends aanbieden. Dit gaat ze echt opbreken.
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 30-01-2026 10:17 ]
Sorry, maar dat de Switch 2 en Switch succesvol verkopende consoles zijn is niet gewoon maar mijn mening 'omdat ik het leuk vind'. Er zijn in diverse media verkooprecords vermeld. En ja, op een Steam deck kun je ook indietitels spelen, maar ben jij ooit een MediaMarkt of Intertoys binnengelopen en heb je daar dan een Steam deck gezien? Ik in elk geval niet. Een Nintendo is wat dat betreft veel toegankelijker. Zolang er genoeg consoles verkocht worden, zal het interessant zijn om er games voor uit te brengen.friketje1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:45:
[...]
Maar voor de indie titels is er gewoon de steam deck. Dan zijn je games ook nog een stuk goedkoper en vaker in de aanbieding. En gewoon veel meer aanbod..
Dat jij het leuk vind betekend nog niet dat de Switch 2 een succes gaat worden. Daarvoor is echt een soort BOTW achtige game nodig: een vernieuwende game met een bekende IP. Of Mario Odyssee. Mario Kart world had de potentie maar is toch gewoon niet goed genoeg.
Het is ook een lastige markt, alle AAA ontwikkelaars hebben het moeilijk. Eigenlijk zou Nintendo de prijzen moeten verlagen om marktaandeel te winnen maar dat kan een beurs genoteerd bedrijf gewoon niet doen. Dan gaat de marge omlaag, de beurskoers door de helft en dan vliegt de CEO eruit.
Mario Kart 'gewoon niet goed genoeg' vinden, daar is weinig objectiefs aan. Voor de feestdagen waren er al een kleine 10 miljoen exemplaren verkocht. Met de feestdagen zal er dus zeker overheen gegaan zijn. Nu komt dat misschien nog niet in de buurt bij een kleine 70 miljoen exemplaren MK8, maar die is dan ook significant langer uit, dus daar kan zeker nog in de buurt gekomen worden.
Da's natuurlijk wel een heel andere discussie als die waarom PC gamers minder interesse in consoles hebben. Ook op de PC heb je peperdure uitgaves.friketje1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:41:
[...]
Wat mij betreft is dat hele geneuzel over of iets een AAA game of een indie game is, niet zo boeiend. Een game is tof, of een game is dat niet. Daarop baseer ik de beslissing of die game voor mij zijn aanschafprijs waard is. Een game als Ori and the Blind Forest werd ook gezien als indie, destijds, maar daar had ik zonder problemen gewoon 60 euro voor afgetikt, want die game is tof. Zijn opvolger was nog iets beter, IMO. En dan maakt het me echt niet uit of die game dan wel of niet "AAA" is.
Aan de andere kant, iets als Call of Duty, daar geef ik nog geen dubbeltje aan uit. Dat mag dan een "AAA" titel zijn die dan vanwege die status een hogere prijs zou rechtvaardigen, het boeit me totaal niet en wat mij betreft is die game zelfs een budgetbakprijs van tien euro nog niet waard.
Dat heeft niets met de "status" te maken, de developer of het aantal mensen dat eraan gewerkt heeft, maar gewoon stomweg aan wat ik er voor over heb, meer niet. In mijn opinie een heel bevrijdende denkwijze want daardoor maak je je veel minder druk over of een game wel of niet "te duur" is.
Ik heb het idee dat je het vooral bekijkt vanuit je eigen perspectief. De Steam Deck is voor een heel klein deel van de markt bekend. Ik denk dat zo'n 95% van de markt niet weet wat een Steam Deck is en daar geen interesse in heeft (te ingewikkeld). Dat is helemaal geen concurrent voor het wel of niet succesvol van zijn van de Switch 2.friketje1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:45:
[...]
Maar voor de indie titels is er gewoon de steam deck. Dan zijn je games ook nog een stuk goedkoper en vaker in de aanbieding. En gewoon veel meer aanbod..
Ook de stelling dat Mario Kart World niet goed genoeg zou zijn is gebaseerd op wat jij zelf vindt. Om succesvol te zijn is een systemseller nodig en dat is Mario Kart World natuurlijk wel. Het overgrote deel van de beoogde doelgroep van Nintendo kijkt niet op YT en komt niet op Metacritics.
Die Pokemon Presents zijn ook altijd teleurstellend (vind ik persoonlijkJackAvery schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 07:24:
[...]
Een Partner Showcase heeft meestal wel enkele first-party nieuwtjes. Later in februari volgt sowieso ook nog een Pokemon Presents (Pokemon Day is op de 27ste), en iedereen lijkt gen 10 te verwachten.
Misschien toch eens een farming JRPG proberen?
Klopt.Cyrax0508 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:37:
[...]
Ik heb het idee dat je het vooral bekijkt vanuit je eigen perspectief.
Korte herinnering: vandaag is de laatste dag dat je Nintendo Switch Online vouchers kan kopen.
Haha ja het gaat niet enkel over games natuurlijk. Ik vermeld het in de eerste plaats omdat gen10 nu wel iets is waar velen op wachten.L23 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:09:
[...]
Die Pokemon Presents zijn ook altijd teleurstellend (vind ik persoonlijk), maar goed ik ben niet zo van het klagen. Komen meer games uit dan ik tijd heb om te spelen en er is voor ieder wat wils. Hopelijk dit jaar wel Red en Blue naar NSO? Ik zou ze ook los kopen, als ze maar een keer beschikbaar komen...
Red en Blue op NSO zou heel leuk zijn. Ik zie het dus niet gebeuren.
Ik zei het omdat Pokemon dit jaar 30 jaar bestaat. Ik zie het in principe ook niet gebeuren, maar als het wel gaat gebeuren dan is dit het jaar. Daarna hoeven we er nooit meer op te hopenJackAvery schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:07:Korte herinnering: vandaag is de laatste dag dat je Nintendo Switch Online vouchers kan kopen.
[...]
Haha ja het gaat niet enkel over games natuurlijk. Ik vermeld het in de eerste plaats omdat gen10 nu wel iets is waar velen op wachten.
Red en Blue op NSO zou heel leuk zijn. Ik zie het dus niet gebeuren.
Jewel daarna door zeuren op Gold en SilverL23 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:21:
[...]
Ik zei het omdat Pokemon dit jaar 30 jaar bestaat. Ik zie het in principe ook niet gebeuren, maar als het wel gaat gebeuren dan is dit het jaar. Daarna hoeven we er nooit meer op te hopen
Ik heb Super Smash en Splatoon 3 op de valreep gehaald.JackAvery schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:07:Korte herinnering: vandaag is de laatste dag dat je Nintendo Switch Online vouchers kan kopen.
https://ec.nintendo.com/NL/nl/pretickets/70020000000101michaeltjeh1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:00:
Wat voor vouchers als ik vragen mag volgens mij heb ik iets gemist? :-)
Bij Nintendo Switch Online maar ze stoppen daarmee vandaag. 99 euro voor 2 Nintendo games.
Alleen geldig op Switch 1 titels.Rob Voets schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:05:
[...]
https://ec.nintendo.com/NL/nl/pretickets/70020000000101
Bij Nintendo Switch Online maar ze stoppen daarmee vandaag. 99 euro voor 2 Nintendo games.
Dat klopt, alleen je kan upgrade packs kopen naar Switch 2 en daarmee bespaar je als je digitale versies prima vind toch 10 euro per editie mee. Als je dan ook nog voordelig aan je tegoed komt, dan kan je er zelfs 15 euro uit halen. Als je die games toch van plan was te kopen, scheelt dat wel iets.
Ik heb nog 3 vouchers te claimen voor dit jaar.
[ Voor 63% gewijzigd door jori040 op 01-02-2026 08:59 ]
Als ze dat uiteindelijk niet zouden doen zou ik dat vreemd vinden.Nintendo zet Returns ook niet neer als Switch 2 game ofzo.Sleehond schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:03:
Jammer dat ze Tropical Freeze ook niet aanpakken om nog iets verder op te poetsen
Wel weet ik dat de versie voor de update bij bepaalde mensen niet heel geliefd was.Lange laadtijden en wat visuele tekortkomingen waren een dingetje.
Zelf ben ik ook het meest benieuwd naar Yoshi & Splatoon Raiders.Als Fire Emblem een prequel of sequel van Three Houses gaat worden dan laat ik die aan me voorbij gaan.
[ Voor 28% gewijzigd door jori040 op 01-02-2026 10:24 ]
Ik snap niet zo goed waarom Nintendo dit toestaat. Want de Switch wordt meer gebruikt, maar er wordt minder op gegamed.
Tja net zoals dat je op de playstation en wellicht xbox dit ook kan doen, ook Netflix etc kan kijken.Mog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:35:
Ik zou het heel jammer vinden als YouTube (of andere apps die niets met gamen te maken hebben) naar de Switch 2 zou komen. Ik zag het bij mijn neefjes, Switch was voor games, games en games. Toen ontdekten ze YouTube en werd het brainrot, shorts en andere meuk.
Ik snap niet zo goed waarom Nintendo dit toestaat. Want de Switch wordt meer gebruikt, maar er wordt minder op gegamed.
Ik ken iemand waarvan de tv wat verouderd was, en de apps er vanaf niet echt meer werkte(Tv was nog prima). en dus Netflix via zijn playstation ging gebruiken.
Volwassenen zijn volwassenen. Niet dat die doorgaans verstandigere keuzes makenCarlos0_0 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:53:
[...]
Tja net zoals dat je op de playstation en wellicht xbox dit ook kan doen, ook Netflix etc kan kijken.
Ik ken iemand waarvan de tv wat verouderd was, en de apps er vanaf niet echt meer werkte(Tv was nog prima). en dus Netflix via zijn playstation ging gebruiken.
Ik heb 1.000x liever dat mijn kinderen Zelda or Animal Crossing of Minecraft spelen dan dat ze naar dopamine streamers als Djamila or Dutch Tuber kijken.
Is dat als ouder niet in te stellen? Niet de mogelijkheid geven om Youtube te kunnen gebruiken op de Switch (2)? Ik zie apps als Youtube liever wel verschijnen op de Switch 2 ook al zou ik het zelf niet snel gebruiken. Fijn dat men dan de keuze heeft.Mog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:15:
[...]
Volwassenen zijn volwassenen. Niet dat die doorgaans verstandigere keuzes maken![]()
Ik heb 1.000x liever dat mijn kinderen Zelda or Animal Crossing of Minecraft spelen dan dat ze naar dopamine streamers als Djamila or Dutch Tuber kijken.
Dat kun je toch monitoren?Mog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:15:
Ik snap je reactie helemaalMog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:35:
Ik zou het heel jammer vinden als YouTube (of andere apps die niets met gamen te maken hebben) naar de Switch 2 zou komen. Ik zag het bij mijn neefjes, Switch was voor games, games en games. Toen ontdekten ze YouTube en werd het brainrot, shorts en andere meuk.
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 01-02-2026 13:09 ]
Ik begrijp het in de zin dat YouTube eigenlijk niet kindvriendelijk is en je als ouder daar bewust mee bezig moet zijn als wanneer je kinderen ermee in aanraking komen.
Ik heb geen idee wie Djamila of Dutch Tuber zijn, mijn wereld speelt zich niet echt online af.Mog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:15:
[...]
Volwassenen zijn volwassenen. Niet dat die doorgaans verstandigere keuzes maken![]()
Zeker niet in het geval van streamers / vloggers etc
Maar ja, ik kan dat wel weer snappen. Maar je zal toch iets in kunnen stellen wellicht(Hoe lang ze op de console mogen zitten bijv ?).
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een blauwe en groene cartridge zou wel leuk zijnG_Dragon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:35:
Ik zou zo graag willen dat dit niet fake was;
[Afbeelding]
Uiteraard. Maar zeg dat tegen de ouders. Over het algemeen vinden ouders YouTube en andere brainrot geen enkel probleem.JackAvery schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:09:
[...]
Ik snap je reactie helemaalmaar als ouder heb je daar ook een rol in. Via de app hiervoor kan je ook bvb. instellen hoe lang je kinderen op de Switch mogen.
Ik had juist van Nintendo een kindvriendelijke omgeving verwacht. Volwassenen kijken YouTube al op hun telefoon of computer. YouTube op de Switch 2 is relaxed want dat scheelt weer een tablet voor de kinderen. Zo zal vast gedacht worden. Van Google hoef je niets te verwachten. Er zijn geen Parental Controls op account niveau.
Nintendo is een van de weinige “pure” game ervaringen die er nog is. Geen afleiding, gewoon lekker gamen. Zoals vroeger op de Game Boy het geval was.
Als de ouders het geen probleem vinden is er toch geen probleem? Zijn hun kinderen. Gewoon een kwestie van hoe ouders hun kinderen willen opvoeden en daar biedt Nintendo dus ook gewoon oplossingen voor. Dat iedereen dan maar geen Youtube of andere specifieke app/game kan gebruiken op de Switch is een bizarre gedachte.Mog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:51:
[...]
Uiteraard. Maar zeg dat tegen de ouders. Over het algemeen vinden ouders YouTube en andere brainrot geen enkel probleem.
Ik had juist van Nintendo een kindvriendelijke omgeving verwacht. Volwassenen kijken YouTube al op hun telefoon of computer. YouTube op de Switch 2 is relaxed want dat scheelt weer een tablet voor de kinderen. Zo zal vast gedacht worden. Van Google hoef je niets te verwachten. Er zijn geen Parental Controls op account niveau.
Nintendo is een van de weinige “pure” game ervaringen die er nog is. Geen afleiding, gewoon lekker gamen. Zoals vroeger op de Game Boy het geval was.
Je hoeft het niet te installeren, toch? Daarnaast staat er nog veel meer rotzooi in de eShop (shovelware), dat ze daar maar eens iets aan doen.Mog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:35:
En op de Wii-wii u kon je call of duty spelen 😡L23 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:33:
Ik begrijp dat geromantiseer van Nintendo ook niet. Volgens mij heb je dan voor de Switch (2) nog nooit een Nintendo console gehad. Op de Nintendo Wii kon je ook al Youtube kijken.
Kon het natuurlijk niet laten he ik ga wel weer van het forum af jongens 😩😝
Partner direct komende weekjori040 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:27:
Er moet snel een Direct komen wat het word wel heel flauw hier.
Ik hoop het niet hoor. Ik heb er geen belang bij en dan mag de rest er ook niet van genietenjori040 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:27:
Er moet snel een Direct komen wat het word wel heel flauw hier.
Ja om de 1 of andere reden kijk ik hier meer naar uit als een “normale” direct . Ik ben heel benieuwd wat voor third party games er gaan komen .
Nee hoor. Dat is gewoon kiezen. Nintendo kiest ervoor om geen open app ecosysteem te hebben. TikTok, Facebook en Instagram kan je immers ook niet gebruiken. Waarom YouTube wel?L23 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:57:
[...]
Als de ouders het geen probleem vinden is er toch geen probleem? Zijn hun kinderen. Gewoon een kwestie van hoe ouders hun kinderen willen opvoeden en daar biedt Nintendo dus ook gewoon oplossingen voor. Dat iedereen dan maar geen Youtube of andere specifieke app/game kan gebruiken op de Switch is een bizarre gedachte.
Alles moet tegenwoordig een dopamine-systeem zijn. Ik vind het gewoon jammer. Mag toch?
Wellicht is het een optie om dit in een afzonderlijk topic te bespreken. Dit is niet echt alleen gerelateerd aan de Switch2 imho.Mog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:22:
[...]
Nee hoor. Dat is gewoon kiezen. Nintendo kiest ervoor om geen open app ecosysteem te hebben. TikTok, Facebook en Instagram kan je immers ook niet gebruiken. Waarom YouTube wel?
Alles moet tegenwoordig een dopamine-systeem zijn. Ik vind het gewoon jammer. Mag toch?
Dit gaat juist over de Switch 2. Dit is de plek om het te bespreken. Maar ik ben hier de enige die er zo over denkt, dus ik zal het er niet meer over hebbenemiel74 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:13:
[...]
Wellicht is het een optie om dit in een afzonderlijk topic te bespreken. Dit is niet echt alleen gerelateerd aan de Switch2 imho.
Ben het heel erg met je eens. Je kan de switch nu mooi aanraden aan mensen met kinderen omdat al die domme toestand niet aanwezig is.Mog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:16:
[...]
Dit gaat juist over de Switch 2. Dit is de plek om het te bespreken. Maar ik ben hier de enige die er zo over denkt, dus ik zal het er niet meer over hebben
Het staat er standaard niet op toch?giantgiantus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:24:
[...]
Ben het heel erg met je eens. Je kan de switch nu mooi aanraden aan mensen met kinderen omdat al die domme toestand niet aanwezig is.
Nee. Maar zulke dingen hou je moeilijk tegen als het er wel is.
Excuus, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik was in de veronderstelling dat je dacht dat er niet eerder een YouTube app was verschenen op een Nintendo console. So sorryMog schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:16:
[...]
Dit gaat juist over de Switch 2. Dit is de plek om het te bespreken. Maar ik ben hier de enige die er zo over denkt, dus ik zal het er niet meer over hebben
Als je het als ouder niet uit de eShop haalt is er toch niets aan de hand.Je kan de Switch zo vriendelijk laten als je zelf wil.giantgiantus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:31:
[...]
Nee. Maar zulke dingen hou je moeilijk tegen als het er wel is.
[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 01-02-2026 20:35 ]
Ik vermeldde eerder al een fysieke release van MIO: Memories in Orbit. Maar nog een aantal andere voorbeelden die er aan komen:
- Villion:Code
- Chromagun 2: Dye Hard
- Shuten Order
- Sonic Racing CrossWorld
- Outbound
- System Shock
- The Binding of Isaac
- Pastry Panic
- Order Up!
- Tamagotchi Plaza - Nintendo Switch 2 Edition (Aziatische release)
Het is inderdaad perfect mogelijk om een kinderaccount geen toegang te geven tot aankopen in de eShop of om applicaties met een bepaalde rating te blokkeren. Edit: blijkbaar kan je YouTube ook zo blokkeren - niet de handigste manier maar dus wel mogelijk.jori040 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:33:
[...]
Als je het als ouder niet uit de eShop haalt is er toch niets aan de hand.Je kan de Switch zo vriendelijk laten als je zelf wil.
[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 01-02-2026 21:00 ]
Dan is er nog hoop op een Prime 2 remaster.
Dat zegt denk ik eerder iets over dat we deze games binnenkort nog niet op NSO hoeven te verwachten, maar ik hoop met je mee.jori040 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:02:
Nintendo reageert op de Switch Online promo-afbeelding van Walmamart: https://dailynintendo.nl/...o-afbeelding-van-walmart/
Dan is er nog hoop op een Prime 2 remaster.
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/7hD5FHBmwQpSyvRvNAlsbpCf.jpg?f=fotoalbum_large)