• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:36
The Chosen One schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:52:
Ik zat in hetzelfde bootje, soortvan. Heb een Switch Oled en wilde wachten op de NS2O. Maar nu met die Zelda editie... toch maar overstag.

ps. Vorige keer met de Switch veel pech gehad met screenprotectors. Zijn er nog goede voor de NS2 die vleugeltjes hebben of werken die 'installatiekits in 1 go' nog goed?
Ik heb op de Switch 1 een paar keer een screenprotector gehad, maar die gingen steeds stuk omdat en bovenop het scherm lagen en bij het in de dock zetten de kinderen vaak met de screenprotector tegen de rand van de dock aankwamen en dan zat er zo een barst.

Na 2 of 3 keer de screenprotector vervangen ben ik er maar mee gestopt en na 8.5 jaar ziet het scherm er nog steeds prima uit, misschien een paar kleine krasjes maar daar zie je niks van.

Bij de Switch 2 heb ik dus de screenprotector maar meteen achterwege gelaten.

Hail to the king baby!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23
The Chosen One schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:52:
Ik zat in hetzelfde bootje, soortvan. Heb een Switch Oled en wilde wachten op de NS2O. Maar nu met die Zelda editie... toch maar overstag.

ps. Vorige keer met de Switch veel pech gehad met screenprotectors. Zijn er nog goede voor de NS2 die vleugeltjes hebben of werken die 'installatiekits in 1 go' nog goed?
De Spigen met installatiekit werkt ook prima. 2 stuks in de doos. Ook makkelijk schoon te maken.

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:03
Ik gebruik zelf deze. Installatie was echt een eitje en zit er nog steeds op. (nu ongeveer 7 maanden)

Ondertussen wel een klein krasje in de protector, maar dan doet die zijn werk ;)

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 18:32
urk_forever schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:50:
[...]

Ik heb op de Switch 1 een paar keer een screenprotector gehad, maar die gingen steeds stuk omdat en bovenop het scherm lagen en bij het in de dock zetten de kinderen vaak met de screenprotector tegen de rand van de dock aankwamen en dan zat er zo een barst.

Na 2 of 3 keer de screenprotector vervangen ben ik er maar mee gestopt en na 8.5 jaar ziet het scherm er nog steeds prima uit, misschien een paar kleine krasjes maar daar zie je niks van.

Bij de Switch 2 heb ik dus de screenprotector maar meteen achterwege gelaten.
Gedurfd qua Switch 2 aangezien er een plastic laagje over het scherm zit dat zéér gemakkelijk krast.

Inmiddels heeft ieder apparaat m.u.v. de Steam Deck hier wel een screen protector, setje met meerdere kopen en het lukt dan wel om een perfect resultaat te krijgen.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:50
Ik vind zelf dat de Switch 2 behoorlijk losjes in de dock zit. Dat was bij mij juist een reden om er wel een screenprotector op te doen. Ik gebruik zelf deze op beide Switch 2 in huis
https://www.bol.com/nl/nl...-2-pack/9300000243187430/

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
Hier deze protector sinds de release en ging in één keer goed. https://www.amazon.nl/dp/B0DW8WQ8L2?

Erg tevreden over.
14 januari:
*O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Rotinomm schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:15:
Ik gebruik zelf deze. Installatie was echt een eitje en zit er nog steeds op. (nu ongeveer 7 maanden)

Ondertussen wel een klein krasje in de protector, maar dan doet die zijn werk ;)
+1 voor deze AmFilm, voor mij was dit van de eerste keer in orde. Maar gewoon kijken wat men zelf het makkelijkste lijkt te vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2026 13:39 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:08

The Chosen One

Zie signature!

Ik ga hem sowieso niet in het dock zetten, padt niet in mijn tv meubel. Bij mijn huidige heb ik een usb verlengstuk opzitten die ik op de switch aansluit. Zal hier ook weer moeten, kijken of een nieuwe nodig is.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05
Toch jammer dat alle Nintendo games tegenwoordig Nederlandstalig zijn, behalve Fire Emblem. Waar de hele lappen tekst juist een toevoeging aan de beleving kunnen zijn in het Nederlands. Waarschijnlijk een budgetkwestie?

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:07
Deezers schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:27:
Toch jammer dat alle Nintendo games tegenwoordig Nederlandstalig zijn, behalve Fire Emblem. Waar de hele lappen tekst juist een toevoeging aan de beleving kunnen zijn in het Nederlands. Waarschijnlijk een budgetkwestie?
Ik denk dat er gewoon gekeken wordt wat voor publiek zo'n game trekt. Bijvoorbeeld Mario en Yoshi trekken een wat jonger publiek, terwijl Fire Emblem denk ik meer een game is voor toch wat meer regelmatige gamers, en dat is in Nederland toch vaak een Engelssprekend publiek.

Over Fire Emblem gesproken; voor Foretune's Weave staan de eerste recensies online! Op metacritic een 8,9.
Hoe meer tekst, hoe duurder een vertaling inderdaad. Het publiek in België en Nederland zal in verhouding niet groot genoeg zijn. Maar het zou inderdaad leuk zijn voor het jongere publiek dat misschien nog geen Engels beheerst.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2026 17:57 ]

Voegt het iets toe aan de beleving of gaat het je om de toegankelijkheid. De beleving voel ik namelijk niet, maar ik speel alle games ook in het Engels. Pokémon is ook nog steeds in het Engels en dat waren voor mij juist de games waardoor ik sneller Engels geleerd heb als kind.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:46
L23 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:16:
[...]

Voegt het iets toe aan de beleving of gaat het je om de toegankelijkheid. De beleving voel ik namelijk niet, maar ik speel alle games ook in het Engels. Pokémon is ook nog steeds in het Engels en dat waren voor mij juist de games waardoor ik sneller Engels geleerd heb als kind.
Boevegem vind ik veel beter dan Rogueport. Switch bij voorkeur Nederlands en de ps5 Engels.

• poekie3000
  • Registratie: Maart 2009
L23 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:16:
[...]

Die game was voor mij de eerste Monkey Island op PC vroeger :)

Engels -> Nederlands woordenboekje naast het toetsenbord :)

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 11:23
Emmavdv schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:44:
[...]

Over Fire Emblem gesproken; voor Foretune's Weave staan de eerste recensies online! Op metacritic een 8,9.
Dit is wel een beetje de bekende Nintendo bias. Bij de reviews die wat lager scoren (rond de 8 ) komen wel steeds dezelfde minpuntjes naar voren: erg veel systemen met weinig samenhang, te repetitief. Het is echt zo een eindeloze jRPG met veel busywork. Kan leuk zijn, maar zeker niet voor iedereen.
poekie3000 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:18:
[...]

Die game was voor mij de eerste Monkey Island op PC vroeger :)

Engels -> Nederlands woordenboekje naast het toetsenbord :)
Freddi Fish en Het verhaal van de Verdwenen Zeewierzaadjes speelde ik dan weer wel in het Nederlands. Voor de sfeer zou ik die dan nu ook weer in het Nederlands willen ervaren, maar de Freddi Fish games in de Nintendo eShop ondersteunen geen Nederlands...

Speel je dat soort games nog steeds? Ik heb de HD Remasters van Monkey Island 1 en 2 op de iPad. Nog steeds het plan om die een keer te spelen voordat ik begin met Return to Monkey Island op de Switch die ook al fysiek gekocht heb. Thimbleweed Park vond ik ook een erg leuke game en tof dat daar een vervolg van komt.
friketje1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:53:
[...]

Dit is wel een beetje de bekende Nintendo bias. Bij de reviews die wat lager scoren (rond de 8 ) komen wel steeds dezelfde minpuntjes naar voren: erg veel systemen met weinig samenhang, te repetitief. Het is echt zo een eindeloze jRPG met veel busywork. Kan leuk zijn, maar zeker niet voor iedereen.
Fire Emblem games van de laatste 10 jaar hebben veel van JRPG's maar zijn verder denk ik nog steeds wel uniek.

Noem eens een game die op Fire Emblem lijkt ?
Ik kom niet verder dan Final fantasy Tactics.

Of ik deze nieuwe beter ga vinden dan Engage zal ik de komende tijd gaan ervaren.

• friketje1
jori040 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:42:
[...]

Fire Emblem games van de laatste 10 jaar hebben veel van JRPG's maar zijn verder denk ik nog steeds wel uniek.

Noem eens een game die op Fire Emblem lijkt ?
Ik kom niet verder dan Final fantasy Tactics.

Of ik deze nieuwe beter ga vinden dan Engage zal ik de komende tijd gaan ervaren.
Unicorn overlord voor de Switch, zeker aan te raden. En er zijn er wel meer.

Punt is een beetje: deze game lijkt een heleboel grinden waarbij de battles zelf maar een klein deel van het spel zijn. En nogmaals, dat kan leuk zijn. Maar alle tienen, vooral van de grotere websites, dat gaat echt een beetje ver voor een dergelijke game die overduidelijk de content aan het rekken is.
Fire Emblem reviews klinken alsof het weer een heerlijke game wordt.
friketje1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:53:
[...]

Ah ja de bekende Nintendo bias voor "niche" RPG's :+ Los van mijn jarenlange vaststelling dat scores in reviews nutteloos zijn: een 8 is geen slechte score. Interessant genoeg vinden anderen dat de systemen net wel veel samenhang hebben. Guess what, smaken verschillen en niet elke reviewer gaat daar hetzelfde over denken.

Overigens kan je Fire Emblem en Unicorn Overlord toch helemaal niet vergelijken? Gameplay is volledig anders.

Alleszins als je fan bent van battles over verhaal speel je waarschijnlijk beter Fire Emblem Engage. Maar het is duidelijk dat de Three Houses formule ook veel mensen aanspreekt.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2026 20:54 ]

friketje1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:48:
[...]

Unicorn overlord voor de Switch, zeker aan te raden. En er zijn er wel meer.

Punt is een beetje: deze game lijkt een heleboel grinden waarbij de battles zelf maar een klein deel van het spel zijn. En nogmaals, dat kan leuk zijn. Maar alle tienen, vooral van de grotere websites, dat gaat echt een beetje ver voor een dergelijke game die overduidelijk de content aan het rekken is.
Dat de battles een klein deel van het spel zijn heb ik nog niet voorbij zien komen.Ik heb het idee dat je heel duidelijk leest dat het niet voor jou is.

• friketje1
JackAvery schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:53:
Fire Emblem reviews klinken alsof het weer een heerlijke game wordt.

[...]

Ah ja de bekende Nintendo bias voor "niche" RPG's :+ Los van mijn jarenlange vaststelling dat scores in reviews nutteloos zijn: een 8 is geen slechte score. Interessant genoeg vinden anderen dat de systemen net wel veel samenhang hebben. Guess what, smaken verschillen en niet elke reviewer gaat daar hetzelfde over denken.

Overigens kan je Fire Emblem en Unicorn Overlord toch helemaal niet vergelijken? Gameplay is volledig anders.

Alleszins als je fan bent van battles over verhaal speel je waarschijnlijk beter Fire Emblem Engage. Maar het is duidelijk dat de Three Houses formule ook veel mensen aanspreekt.
Precies, een 8 is geen slechte score. 10 daarentegen 8)7
jori040 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:59:
[...]

Dat de battles een klein deel van het spel zijn heb ik nog niet voorbij zien komen.Ik heb het idee dat je heel duidelijk leest dat het niet voor jou is.
Komt vrij duidelijk naar voren in de reviews die ik gezien heb. Je hebt tijd om je voor te bereiden tot een battle, er tussen in zit allemaal filler content. Er is maar 1 major battle per hoofdstuk. Er zit bijvoorbeeld ook klassieke jRPG dungeons in met turn based combat zoals in Dragon's Quest. Dat heeft dus helemaal niets met een tRPG te maken en heeft natuurlijk nooit de diepgang van een perfecte game zoals sommige reviewers dit zien.
friketje1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:05:
[...]

Precies, een 8 is geen slechte score. 10 daarentegen 8)7

[...]

Komt vrij duidelijk naar voren in de reviews die ik gezien heb. Je hebt tijd om je voor te bereiden tot een battle, er tussen in zit allemaal filler content. Er is maar 1 major battle per hoofdstuk. Er zit bijvoorbeeld ook klassieke jRPG dungeons in met turn based combat zoals in Dragon's Quest. Dat heeft dus helemaal niets met een tRPG te maken en heeft natuurlijk nooit de diepgang van een perfecte game zoals sommige reviewers dit zien.
Weet je het feit dat die hoge scores toch best frequent voorkomen én dat het opvalt dat die reviewers veel meer tijd dan gewoonlijk het spel hebben gespeeld zijn voor mij net indicaties dat het spel met een aantal mensen gewoon heel goed klikt. Voor mij is dat net een goed teken gezien ik ook heel goed weet wat ik aan Three Houses had :)

Een 10/10 betekent overigens niet dat een game perfect is. Het is gewoon één manier om uit te drukken dat iemand een game uitstekend vindt. Zelfs in die 10/10 reviews lees ik minpunten - ze waren blijkbaar gewoon niet belangrijk genoeg voor de reviewer die heel veel plezier heeft gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2026 21:15 ]

@friketje1 Als ik straks merk dat de balans echt ruk is dan kom ik daar zeker nog wel op terug.Voor nu heb ik geen zin om alle reviews te gaan lezen.

• poekie3000
L23 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:32:
[...]

Freddi Fish en Het verhaal van de Verdwenen Zeewierzaadjes speelde ik dan weer wel in het Nederlands. Voor de sfeer zou ik die dan nu ook weer in het Nederlands willen ervaren, maar de Freddi Fish games in de Nintendo eShop ondersteunen geen Nederlands...

Speel je dat soort games nog steeds? Ik heb de HD Remasters van Monkey Island 1 en 2 op de iPad. Nog steeds het plan om die een keer te spelen voordat ik begin met Return to Monkey Island op de Switch die ook al fysiek gekocht heb. Thimbleweed Park vond ik ook een erg leuke game en tof dat daar een vervolg van komt.
Zeker! Alle delen wel en keer gespeeld door de jaren heen. Thimbleweed park vond ik ook erg goed, tof dat daar een vervolg op komt, wist ik nog niet :D

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 14:40

Turfschipper

Hup NAC

Wanneer gaat sega de originele Pengo arcade game nu eens naar de arcade archives sturen?

Zo makkelijk geld verdienen, en ze vertikken het gewoon. I need that game on my switch 2. Is echt een IP waar ze niks mee doen. Zonde is dat.

De originele Pang! Ook graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 17-09-2026 01:24 ]

• lolgast
Gisteren Ori and the Will of the Wisps uitgespeeld. Erg leuk spel waar ik +/- 18 uur over gedaan heb. Eens kijken wat ik nu wil spelen. Fast Fusion staat nog op de wishlist maar twijfel om eerst Dredge te spelen. Denk dat die laatste wel lekker speelt in de trein

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:37
Gisteren The Witcher 3 binnen gekregen. Mooi op tijd voor de upgrade op 29 september. Heb 'm even opgestart om te checken hoe het er nu uitziet en speelt op een Switch 2. Zeer benieuwd wat de upgrade gaat doen :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:23
Ik had een gewone Switch 2 gekocht omdat deze toch wel een stuk goedkoper was dan de Zelda versie.. heb nu toch wel een beetje spijt maar ondertussen is overal de Zelda versie uitverkocht :'(

Hebben mensen hier ervaring met skins voor de Switch 2? Misschien dat ik hem anders op die manier nog wat kan customizen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53
Redblader schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:37:
Ik had een gewone Switch 2 gekocht omdat deze toch wel een stuk goedkoper was dan de Zelda versie.. heb nu toch wel een beetje spijt maar ondertussen is overal de Zelda versie uitverkocht :'(

Hebben mensen hier ervaring met skins voor de Switch 2? Misschien dat ik hem anders op die manier nog wat kan customizen.
Kans is best wel groot dat er nog wat batches komen. Zeker bij Nintendo zelf.

Mocht je hem toch stiekem willen hebben, in de gaten houden.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:15
The Chosen One schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:33:
Ik ga hem sowieso niet in het dock zetten, padt niet in mijn tv meubel. Bij mijn huidige heb ik een usb verlengstuk opzitten die ik op de switch aansluit. Zal hier ook weer moeten, kijken of een nieuwe nodig is.
Mooie vervanger voor de dock en is klein. Weet alleen niet of deze docks en alle andere 3rd party VRR output nu ondersteunt

https://jsaux.com/product...rJ4kkbvyr_Oh4a7xiJbH8Npq8

[ Voor 12% gewijzigd door Pukson op 17-09-2026 18:47 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:23
Arunia schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:10:
[...]

Kans is best wel groot dat er nog wat batches komen. Zeker bij Nintendo zelf.

Mocht je hem toch stiekem willen hebben, in de gaten houden.
Ik heb ondertussen wel alerts staan bij Bol, Coolblue, Mediamarkt en Nedgame. Bij Nintendo kon ik hem alleen op een wenslijst zetten, geen idee of ze dan ook een mail sturen zodra hij weer beschikbaar is.

Zag al wel dat mensen op platforms als Etsy ondertussen al namaak skins aan het verkopen zijn, zou nog een alternatief kunnen zijn :+

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:00
Pukson schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:47:
[...]

Mooie vervanger voor de dock en is klein. Weet alleen niet of deze docks en alle andere 3rd party VRR output nu ondersteunt

Dat vraag ik mij ook af als VRR in de third party docks ondersteund word … ik hou het gewoon bij de officiële, had wel wat mooier gekund mag ach ik kijk naar de tv tijdens het spelen

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Pukson
Wilde steeds al FF7 Remake kopen maar steeds gewacht. Sinds vandaag zie ik het ineens in de aanbieding. Lowest price ever.

https://www.dekudeals.com...asy-vii-remake-intergrade

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 22:17
Redblader schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:54:
[...]

Ik heb ondertussen wel alerts staan bij Bol, Coolblue, Mediamarkt en Nedgame. Bij Nintendo kon ik hem alleen op een wenslijst zetten, geen idee of ze dan ook een mail sturen zodra hij weer beschikbaar is.

Zag al wel dat mensen op platforms als Etsy ondertussen al namaak skins aan het verkopen zijn, zou nog een alternatief kunnen zijn :+
Volgens mij is de Zelda edition een special edition en niet een limited edition. Van special editions komen er vast wel meer. De Zelda edition switch 1 is ook overal te koop nog.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Pukson schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:24:
Wilde steeds al FF7 Remake kopen maar steeds gewacht. Sinds vandaag zie ik het ineens in de aanbieding. Lowest price ever.

https://www.dekudeals.com...asy-vii-remake-intergrade
Bizarre aanbieding inderdaad, je zou bijna denken dat het een foutje is, € 12,49 !!!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:35
Genoten van FF remake ja, Rebirth ook 50% off nu zie ik. Alleen met een grote backlog en het feit dat het een grotere games is de twijfel of ik niet wacht tot die ook ooit nog verder afgeprijsd gaat worden...

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:02
Metroid ravenous special edition is bij bol.com te reserveren voor de liefhebbers.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
joblamie schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:06:
Bizarre aanbieding inderdaad, je zou bijna denken dat het een foutje is, € 12,49 !!!
Volgens mij is de strategie: zoveel mogelijk mensen aan deel 1 (en deel 2) in anticipatie op deel 3.

Nu heb toch ik achteraf toch 5,- teveel betaald, voor grotendeels een backlog titel.

• lolgast
Jake schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:25:
[...]

Volgens mij is de strategie: zoveel mogelijk mensen aan deel 1 (en deel 2) in anticipatie op deel 3.

Nu heb toch ik achteraf toch 5,- teveel betaald, voor grotendeels een backlog titel.
Daarom mag ik van mezelf alleen een nieuw spel kopen als ik de huidige (bijna) heb afgerond. Scheelt de creatie van een backlog. Er is altijd wel iets interessants in de aanbieding.

Ik weet dat ik ergens begin december de nieuwe Monster Hunter ga halen dus voor die tijd moet ik klaar zijn met huidig, of nog eentje daar tussenin ;)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:38:
Daarom mag ik van mezelf alleen een nieuw spel kopen als ik de huidige (bijna) heb afgerond. Scheelt de creatie van een backlog. Er is altijd wel iets interessants in de aanbieding.
Dat was ook de bedoeling, maar het liep even anders, maar ik ga er (ook voor die € 17,50) nog wel genoeg plezier aan beleven. Deel 2 koop ik pas als ik die wil gaan spelen.

• Evernote
Pukson schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:47:
[...]

Nog compacter en dat voor € 15,99.. Alleen VRR werkt momenteel nog niet.

https://amzn.eu/d/0hsAYmE0

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:40
joblamie schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:06:
[...]

Nee is zeker geen foutje. Paar weken geleden in de Eshop en in de Steam summersale was de game al 13 euro nog wat. Het voelt wel snel gezien de Switch 2 versie pas vorig jaar is gereleased en toch dezelfde aanbiedingsprijs volgt als de platforms waar de game al 4-5 jaar uit is. Niet klagen en gewoon binnentrekken ;)

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 17:50
Beakzz schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:50:
[...]

Nee is zeker geen foutje. Paar weken geleden in de Eshop en in de Steam summersale was de game al 13 euro nog wat. Het voelt wel snel gezien de Switch 2 versie pas vorig jaar is gereleased en toch dezelfde aanbiedingsprijs volgt als de platforms waar de game al 4-5 jaar uit is. Niet klagen en gewoon binnentrekken ;)
Het kan nog gekker, hij is 9,99 op Steam nu haha 😅

• Pukson
Evernote schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:20:
[...]

Jaa maar toch moet je dan nog een 60w charger erbij kopen. Maar fair enough werkt idd ook.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
Pukson schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:01:
[...]

Jaa maar toch moet je dan nog een 60w charger erbij kopen. Maar fair enough werkt idd ook.
Je kan de originele lader toch mee nemen?, deze dingen zijn makkelijk voor mee nemen als je weg gaat ofzo.
En anders eens 1 keer een goeie lader kopen, genoeg testen van 30 tot 140w lader hier al geweest :P.
Het is momenteel o.a.Tokyo Game Show en dat betekent meer nieuws:

Dragons Dogma 2 krijgt een 60fps modus met Frame Generation (bron: Famitsu) - het is onduidelijk welke exacte techniek. Dit wordt na Stellar Blade de tweede game die dit ondersteunt op Switch 2. Voor zij die niet van de eigenschappen van Frame Gen houden is er ook nog een 30FPS versie zonder de feature.

Hier is wat off-screen footage van het spel - het blijven demo builds maar geeft mogelijk al een idee:
Monster Hunter Wilds gaat dan weer op 30 fps focussen. Er zijn twee docked keuzs (1260p met focus op resolutie, 1080p voor een stabielere framerate). Handheld draait de game op 864p. Overigens zou er ook een toggle zijn om de framerate te unlocken.

De Resident Evil 2, 3 en 4 ports zijn ook speelbaar op de show. Handheld gameplay:
Final Fantasy VII Revelation is trouwens reeds speelbaar op de show, maar hier is nog geen video van.

De Terranigma remaster releast op 14 januari. Wie een fysieke versie wilt kan deze bij Clear River Games bestellen - zij hebben bvb. ook een mooie maar vrij dure collector's edition.
Edit: blijkbaar had @RayNbow deze al gepost!

Verder allemaal aangekondigd:
  • Op 28 januari komt een Switch 2 versie van Tropico 7 tegelijk met de andere consoleports uit.
  • Earth Defense Force 6 kan je op exact dezelfde datum beginnen spelen
  • Psikyo Memories collection (2027) - een verzameling van shoot'em ups uit de 90s. Stiekem zijn de meeste van deze games al verkrijgbaar op Switch 1, dus het is een beetje onduidelijk wat dit nog toevoegt..
  • Dragon Slayer: The Legend of Heroes I & II (2027) - een port van deze klasssieke games met toegevoegde voice acting.
  • Toshinden Collection (2027) - de drie games in deze reeks waren de eerste 3D fighting games op PS1.
  • Wo Long 2: Wings of Ember releast dan weer op 4 maart.
Tenslotte: uit de gesloten beta van Minecraft horen we dat de Switch 2 versie een 120Hz/120FPS modus krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 19-09-2026 08:09 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:00
Mocht iemand een goedkopere oplossing willen voor die Switch 2 Zelda editie dan is dit ook nog een optie:
https://www.etsy.com/list...-limited-edition-inspired
Geen idee hoe de kwaliteit is btw.

[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 19-09-2026 23:21 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Carlos0_0
Net Tinykin uitgespeeld op de Switch2, het is wel een Switch1 spel maar dat geeft niet.
Het is een soort van Pikmin, had dat hier een keer gelezen dat iemand die als tip gaf.

Moet zeggen best vermakelijk spel, het heeft maar 6 levels. Maar de levels zijn echt groot.
Dat komt ook vooral je overal op/ in / onder / langs etc kan, en er overal weer dingen verstopt zitten die je nodig heb(Of het meeste er van).
Je kan op zich prima een level voltooien zonder alle beestjes / goud brokjes etc, ik heb ook niet in alle levels alle dingen gevonden(Behalve de hoofd zaken om level te voltooien).

Ik heb het een hele tijd docked op de tv gespeeld, en dacht dit is wel prettiger. vanwege dat de levels aardig groot zijn.
Maar nu gespeeld nog even handheld, aangezien ik een paar dagen niet thuis ben. en dit is goed te doen.

Nu maar 6 euro trouwens, is het al helemaal een nobrainer om te kopen(Zeker als je Pikmin achtige spellen leuk vind).

https://www.nintendo.com/...ware/Tinykin-2257048.html

• Mini Poeper
  • Laatst online: 22-09 21:32
Ik heb expres gewacht op een Switch 2 ipv de Switch 1 te kopen, daarnaast een mooiere leeftijd voor de jongste. Vraag; hoe is het om met één Switch samen te spelen. De handheld beeldscherm aan de voorstoelen? Ze ieder een Switch te geven is wel heel erg decadent/verwend en verblijven ze helemaal in hun eigen wereldje.

Voordeel is dat onze stoelen allebei al een device houder hebben, nadeel is dat het device niet in het midden kan, maar wel iets kan draaien dankzij een kogelgewricht.

[ Voor 44% gewijzigd door Mini Poeper op 20-09-2026 17:36 ]

• Carlos0_0
Switch gewoon in de Dock aan de tv, dan beide een joycon geven en spelen maar ?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:17
Carlos0_0 schreef op zondag 20 september 2026 @ 18:00:
Switch gewoon in de Dock aan de tv, dan beide een joycon geven en spelen maar ?
Als een tweede switch decadent is zal een tv in de auto dat vast ook wel zijn.

Akaendra schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:13:
[...]

100% instant buy, zeker als ze em ook nog een fysiek uitbrengen
De uitgever is Clear River Games. Voor de aankomende port van Terranigma hebben ze flink uitgepakt qua fysieke releases, dus de kans is zeker aanwezig dat ze hetzelfde voor Lufia gaan doen.

• Evernote
Instabuy. Hopelijk zien we ooit ook nog een volledig nieuw deel maar het is moeilijk voor te stellen dat een game Lufia II kan overtreffen.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Cyberw00d schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:36:
Voor de mensen die nog geen gripcase hebben en fan zijn van nitro deck komt nu een nieuwe variant uit voor de switch 2 ;

https://youtu.be/1HVZRTVHR4Y?si=b7NYvkqIzDChfm0B
De Nitro Deck voor Switch 2 is inmiddels een paar weken uit. Zijn er mensen die hem al hebben geprobeerd? Als ik filmpjes op YouTube zie, ziet vooral het systeem om de Switch in de controller te krijgen er moeilijk uit.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09 10:12
Dat kan ik wel bevestigen, afgelopen vrijdag gekocht en verbaasd over de scherpte en kwaliteit. 30fps, daar ben ik normaal wel vrij gevoelig voor maar toch voelde dit voor mij vrij smooth.

Erg vermakelijk in ieder geval allemaal zowel docked als handheld.

• lolgast
Vandaag niet gegamed, er stonden werkzaamheden op de eisenlijst van dochter 1... Helaas zag ze wat er extra in het doosje zat. Het resultaat is dus uhm, bijzonder :+ Dit was de staat van de linker thumbstick...
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/b6/49/661aee705306522ee8d6b574a71b.jpeg

Dus wat geschroef vanavond
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/5d/e3/b3dd30ff275f0eeb51e9099401ad.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/1a/76/4adb17f6f2c976ef882c3dce5e9f.jpeg

Met als resultaat, 2 kermis Joycons met TMR sticks
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/02/60/d344c45aedb1efc0b2eca3bb4e30.jpeg

Operatie is best behoorlijk te doen. Ik had de website van iFixit ernaast en heb beide joycons op mijn gemakje in een uurtje gedaan. Setje was €23 (Amazon), dat vind ik best een nette prijs voor zo'n complete set. Dat driehoek-ding is ook van goede kwaliteit en buigt niet kapot na 1 keer gebruiken.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 16:27

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Iemand ervaring met RuneScape dragonwilds op de switch 2? Nooit gespeeld maar het trekt me aan op een of andere manier. Is het leuk om alleen te doen?

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 03:15
Is er hier iemand die Meccha Chameleon speelt?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:38
Evernote schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:20:
[...]

Goeie tip en werkt gewoon weg prima.
Dit apparaatje sp00fed de boel en doet volgens mij alsof het een officiële S2 dock is.
"Probleem" is echter dat recentelijk een nieuwe firmware van de Dock beschikbaar is gesteld... en dus loopt deze Dock vanuit het perspectief van mijn Switch 2 wat achter.

Let me explain.

Sluit ik mijn Switch 2 aan op z'n eigen offiiciële Dock die recent~ish is bijgewerkt: dan krijg ik geen update aangeboden. En als ik via de instellingen een update probeer te doen dan krijg ik de melding dat deze al up to date is.
Nja, fast-forward naar deze 3rd-party Dock: als ik daarzo de Switch 2 mee aanzet werkt alles zoals verwacht, maar ik krijg ook een prompt v.w.b. de Dock bijwerken en of ik dat meteen wil doen.

Nu lijkt het mij verstandig om deze niet te bevestigen, want de kans dat dat werkt lijkt me nagenoeg 0.

Echter wil ik deze Dock meenemen op vakantie zodat de kids ook daarzo af en toe op de TV samen kunnen gamen - maar ik vrees dus dat hun zonder na te denken gewoon gaan voor de "update maar" optie. (en wellicht daarna een b0rked Dock als resultaat)
En dus, nu heb ik een leuke 2de Dock waarbij ik (helaas) even voorzichtig moet zijn 😅

• X-GeaR
  • Laatst online: 25-09 16:20
Vandaag is Well Dweller uitgekomen (Metacritic-score 91). Tot nu toe bevalt deze metroidvania beter dan voorganger Crypt Custodian en het verhaal boeit ook vanaf de eerste minuut.

• Evernote
Corvo schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 21:34:
[...]

Dit apparaatje sp00fed de boel en doet volgens mij alsof het een officiële S2 dock is.
"Probleem" is echter dat recentelijk een nieuwe firmware van de Dock beschikbaar is gesteld... en dus loopt deze Dock vanuit het perspectief van mijn Switch 2 wat achter.

Let me explain.

Sluit ik mijn Switch 2 aan op z'n eigen offiiciële Dock die recent~ish is bijgewerkt: dan krijg ik geen update aangeboden. En als ik via de instellingen een update probeer te doen dan krijg ik de melding dat deze al up to date is.
Nja, fast-forward naar deze 3rd-party Dock: als ik daarzo de Switch 2 mee aanzet werkt alles zoals verwacht, maar ik krijg ook een prompt v.w.b. de Dock bijwerken en of ik dat meteen wil doen.

Nu lijkt het mij verstandig om deze niet te bevestigen, want de kans dat dat werkt lijkt me nagenoeg 0.

Echter wil ik deze Dock meenemen op vakantie zodat de kids ook daarzo af en toe op de TV samen kunnen gamen - maar ik vrees dus dat hun zonder na te denken gewoon gaan voor de "update maar" optie. (en wellicht daarna een b0rked Dock als resultaat)
En dus, nu heb ik een leuke 2de Dock waarbij ik (helaas) even voorzichtig moet zijn 😅
Ik heb geprobeerd om de update te draaien maar deze faalt, het enige vervelende is nu de pop-up die verschijnt met de melding dat er een firmware update is.

Hopelijk brengt de fabrikant alsnog zelf een firmware update uit, deze is momenteel nog niet beschikbaar. Andere 3rd party docks hebben deze al wel beschikbaar overigens.

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:38
Evernote schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:29:
[...]

Ik heb geprobeerd om de update te draaien maar deze faalt, het enige vervelende is nu de pop-up die verschijnt met de melding dat er een firmware update is.

Hopelijk brengt de fabrikant alsnog zelf een firmware update uit, deze is momenteel nog niet beschikbaar. Andere 3rd party docks hebben deze al wel beschikbaar overigens.
Op zijn minst kan het geen kwaad, dus kunnen de kids het niet slopen. Dat scheelt in ieder geval iets.
Bedankt voor de info in ieder geval.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:29

Esumontere

Floep, banaan.

• poekie3000
Het ziet er mooi uit. Maar de art style van het origineel gaat in mijn ogen een beetje verloren, dat had meer een eigen smoel dan deze versie.
poekie3000 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:24:
[...]

Het ziet er mooi uit. Maar de art style van het origineel gaat in mijn ogen een beetje verloren, dat had meer een eigen smoel dan deze versie.
Om die reden zit ik ook nog in twijfel of ik deze straks wel ga kopen.

• Cyberw00d
Corvo schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 21:34:
[...]

Let me explain.

Gewoon de wifi niet instellen op de switch 2 tijdens vakantie . Of denk ik nu te makkelijk ?

jori040 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:33:
[...]

Om die reden zit ik ook nog in twijfel of ik deze straks wel ga kopen.
Ik vind het er verder prima uitzien, maar niet nodig. De oude artstyle is inderdaad top. Het is meer dat ik het spel destijds in 2018 helemaal heb uitgespeeld op de Switch en nog niet het gevoel heb dat het tijd is om het opnieuw te ervaren. De prijs vind ik opzich ook prima voor de twee games die je krijgt, maar voor wat er qua gameplay echt nieuw aan toegevoegd is ten opzichte van Legends… Als het nou een nieuwe Rayman game is met 100% nieuwe levels dan sta ik te springen.
L23 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:10:
[...]

Ik vind het er verder prima uitzien, maar niet nodig. De oude artstyle is inderdaad top. Het is meer dat ik het spel destijds in 2018 helemaal heb uitgespeeld op de Switch en nog niet het gevoel heb dat het tijd is om het opnieuw te ervaren. De prijs vind ik opzich ook prima voor de twee games die je krijgt, maar voor wat er qua gameplay echt nieuw aan toegevoegd is ten opzichte van Legends… Als het nou een nieuwe Rayman game is met 100% nieuwe levels dan sta ik te springen.
Misschien als ik hem in 2027 voor twee tientjes zie liggen ofzo.Ga de komende maanden nog voor Zelda en Switch Sports en dan is het mooi geweest voor dit jaar.

En niet te vergeten de Pikmin 4 Switch 2 upgrade.

Net als jij hoop ik de komende jaren ook een nieuwe Rayman te zien.
De Dragon Quest 11 S Switch 2 poort is uit:
  • 1080p60fps performance mode of 1440p30fps quality mode
  • Betere textures, draw distance, schaduwen, ...
  • Geen upgrade pad/cross-platform saves voor Switch 1 eigenaars
  • Fysieke release is een Game Key Card
Niet slecht maar Square Enix kan zeker beter. Blijft wel een topgame voor wie m nog niet heeft en wie kan weerstaan aan o.a. Fire Emblem, Trails in the Sky en Final Fantasy Resonance volgende maand. Wie DQ11S wel al heeft wacht beter op een korting.

Wie NSO heeft kan trouwens vanaf vandaag een week lang gratis Prince of Persia: The Lost Crown spelen:

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 24-09-2026 20:52 ]

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:08
X-GeaR schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:19:
Vandaag is Well Dweller uitgekomen (Metacritic-score 91). Tot nu toe bevalt deze metroidvania beter dan voorganger Crypt Custodian en het verhaal boeit ook vanaf de eerste minuut.

[YouTube: Well Dweller – Launch Trailer – Nintendo Switch]
Deels offtopic, maar Well Dweller is een goede game, begrijp me niet verkeerd. maar 91 op Metacritic is voor mij echt ongelofelijk. Het doet alles oké, maar niet op zo'n hoog niveau dat het een 9+ game is.

De platforming en controls zijn meh, de mapdesign is ook niet echt bijzonder. ik begrijp eerlijkgezegd niet hoe dit zo hoog kan vallen deze game. Ik vermaak me er overigens wel mee maar voor mij zou het eerder een 75 - 80 game zijn.

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

• X-GeaR
  • Laatst online: 25-09 16:20
ntzv schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:41:
[...]

Deels offtopic, maar Well Dweller is een goede game, begrijp me niet verkeerd. maar 91 op Metacritic is voor mij echt ongelofelijk. Het doet alles oké, maar niet op zo'n hoog niveau dat het een 9+ game is.

De platforming en controls zijn meh, de mapdesign is ook niet echt bijzonder. ik begrijp eerlijkgezegd niet hoe dit zo hoog kan vallen deze game. Ik vermaak me er overigens wel mee maar voor mij zou het eerder een 75 - 80 game zijn.
Mee eens, ik ben nu wat verder en vindt het spel soms wat houterig. Dat vogeltje is in ieder geval geen acrobaat ala Hornet. De map is ook niet zo fascinerend opgezet als bijv MIO. Ik denk dat 75 - 80 inderdaad de juiste range is. Wie Crypt Custodian een leuke metroidvania vond, gaat zich hiermee ook wel vermaken.

• Pimnoort
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01:38
Lees al even mee hier maar kom mij toch eens melden. Deze week begonnen met Fire Emblem Fortunes Weave, paar uurtjes kunnen spelen dus nog niet veel meer dan de eerste stappen in Cai’s route kunnen zetten. Lijkt een aardige tijdvreter te worden, weet nog niet wat ik van alle side activities vind maar de gevechten zijn goed .

Groot Fire Emblem fan sinds eerste Europese deel op GBA die ik als kind met geluk kocht, had toen echt geen idee wat het was maar sindsdien bijna alles gespeeld. Zijn er hier meer fans van de serie? Zie er op het forum weinig activiteit over

• friketje1
Pimnoort schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:20:
Lees al even mee hier maar kom mij toch eens melden. Deze week begonnen met Fire Emblem Fortunes Weave, paar uurtjes kunnen spelen dus nog niet veel meer dan de eerste stappen in Cai’s route kunnen zetten. Lijkt een aardige tijdvreter te worden, weet nog niet wat ik van alle side activities vind maar de gevechten zijn goed .

Groot Fire Emblem fan sinds eerste Europese deel op GBA die ik als kind met geluk kocht, had toen echt geen idee wat het was maar sindsdien bijna alles gespeeld. Zijn er hier meer fans van de serie? Zie er op het forum weinig activiteit over
Ik heb hem ook maar gekocht. Ik ben niet een hele grote jRPG fan, maar speel er meestal eentje per jaar.

Dit is wel een van de betere. Ook nog nooit een Fire Emblem game gespeeld. Combat is erg goed, eigenlijk is het niet echt een tactical rpg maar een jRPG, waarbij de battles toevallig op een grid plaatsvinden. Tactiek speelt een rol, maar het gaat vooral om grinden en exploits vinden omdat zo goed mogelijk te doen. En uiteraard legt de game het niet uit hoe je dat goed doet en heb je het pas door als je te laat bent (of moet je guides gebruiken). Het slimme is dan weer wel dat de replay value door de verschillende karakters al in de game zit, dus deze keer kun je het wel de 2e keer goed doen. Verhaal en cutscenes zijn goed (als je anime leuk vind).

Maar dit is zeker geen perfecte game. De open wereld is even wennen maar is best goed bedacht, omdat de game je altijd verschillende opties en dillema's geeft. Maar er zit een vreselijk Persona light "social" acitivities systeem in, maar feitelijk een hersendood extra grind systeem met een aantal bezoek locatie x elke week acties in de stad en ook de interactie met companions en het recruiten is dramatisch slecht. Gewoon niet leuk. Je kunt het in ieder geval op normal denk ik wel negeren, maar pesoonlijk kan ik dat niet want dat vind ik altijd wel het idee van een RPG spelen, je best doen om zo sterk mogelijk te worden. Dit is wel waar je de meeste tijd mee zoet bent.

En wat ik ook nog steeds niet snap is dat ontwikkelaars van jRPG's gewoon niet in staat zijn om een fatsoenlijke 3d wereld te bouwen, zo deden we dat 25 jaar geleden. Hoe en trap eruit ziet bijvoorbeeld, of vegetatie. En normaal snap ik het wel, het is goedkoper en deze games zijn niche. Maar dit is wel een grote game uitgegeven door Nintendo en er zou best wel bugdet voor moeten zijn, dit kan gewoon echt niet. En dan zie je reviews met tienen voorbij komen, gewoon zonde. Ontwikkelaars worden beloond voor luiheid en hebzucht.

Maar tot nu toe ondanks de kritiek wel erg leuk. 7,5. Als ik het einde haal dan wordt het een 8, maar ik weet nog niet of het zo lang leuk blijft.

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:27
Tof om wat ervaringen te lezen wat betreft Fire Emblem!

Ik heb zelf (nog?) geen Switch 2 maar overweeg er sterk om er een te kopen. Ik ben in het bezit van een prima pc, Steamdeck en PS5. Maar de nieuwe Fire Emblem begint mij toch wel erg uit te dagen om een Nintendo console in huis te halen. Maar aan de andere kant kan ik het nog niet helemaal aan mijzelf verkopen om er een te halen voor hooguit een paar exclusives (Donkey Kong, Mario Kart, nieuwe Zelde en uiteraard dan Fire Emblem).

Een luxe keuze hoor, ik besef het mij ter dege. Hoe vaak ik al wel niet boven de bestelknop heb gehangen de afgelopen dagen... ;)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:29

Esumontere

Floep, banaan.

Bijzondere keus van Nintendo:

Nintendo komt plots met nieuwe Switch Lite-bundel en hij verschijnt al heel snel https://share.google/kssRYX0VFzVKhh7RL

• Carlos0_0
Esumontere schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 08:47:

Nintendo komt plots met nieuwe Switch Lite-bundel en hij verschijnt al heel snel https://share.google/kssRYX0VFzVKhh7RL
Makkelijk cashen voor ze, ze zullen meer dan genoeg onderdelen wellicht nog hebben.
Nu mogen ze al die switches europa nog inbrengen, vanaf volgend jaar moeten ze hem aanpassen(bijv zelf accu moet kunnen verwisselen).

Er zullen er nu nog genoeg zijn die blij zijn met een switch1, zeker voor kleinere kinderen.
Hele collectie aan spellen, niet zo duur als een switch2. En ja niet iedereen heeft het geld(Of vind het zonde als een switch2 kapot zou gaan).

Als een switch1 niet meer zal verkopen, dan hadden ze dit ook niet gedaan.
En ja de feestdagen etc komen er ook weer aan.

• ekiter
  • Laatst online: 06:35
Laatste zetje om de Switch 1 de meest verkochte console ooit te maken, of zijn de die grens al gepasseerd?

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:17
ekiter schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 09:32:
Laatste zetje om de Switch 1 de meest verkochte console ooit te maken, of zijn de die grens al gepasseerd?
Nog niet, wel bijna.

NS1 is 157m keer verkocht. PS2 160m.

Aldus wikipedia.
Esumontere schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 08:47:

Psst dit is het Switch 2 topic. Dit is al 1-2 weken bekend: JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"

Dit zijn deals om mensen die niet veel geld uit willen geven in het Switch ecosysteem te lokken. Nintendo hoopt er op dat ze over enkele jaren alsnog upgraden. Het verlies op de Switch 1 bundel wordt goedgemaakt via gamesverkoop. 200-220 voor een Switch 1 + Mario Kart 8 is gewoon een heel mooie prijs.En de realiteit is dat de Switch 1 verkopen heel snel inzakken nu - wat normaal is na 9 jaar.

En neen, Nintendo ligt niet wakker van dat record :)

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 26-09-2026 11:17 ]

• Carlos0_0
JackAvery schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 11:15:
[...]

Psst dit is het Switch 2 topic. Dit is al 1-2 weken bekend: JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"

Dit zijn deals om mensen die niet veel geld uit willen geven in het Switch ecosysteem te lokken. Nintendo hoopt er op dat ze over enkele jaren alsnog upgraden. Het verlies op de Switch 1 bundel wordt goedgemaakt via gamesverkoop. 200-220 voor een Switch 1 + Mario Kart 8 is gewoon een heel mooie prijs.En de realiteit is dat de Switch 1 verkopen heel snel inzakken nu - wat normaal is na 9 jaar.

En neen, Nintendo ligt niet wakker van dat record :)
Ze zullen niet eens zoveel verlies meer maken, ja tuurlijk alles is duurder geworden.
Maar de meeste onderdelen liggen al op schap, effe wegwerken die handel in het magazijn bij Nintendo 😋.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:06
Zijn er nog pre-order bonussen voor Zelda OoT? Of is dat allemaal uitverkocht?

• Cyberw00d
Sir_Lion schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 10:38:
[...]

Nog niet, wel bijna.

NS1 is 157m keer verkocht. PS2 160m.

Als ze 160 passeren tovert Sony nog wel ergens ineens paar miljoen vandaan . Al eerder gebeurd 🤡

Aldus wikipedia.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 16:06
de Foarsitter schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:29:
Zijn er nog pre-order bonussen voor Zelda OoT? Of is dat allemaal uitverkocht?
Heb net even voor je gekeken, momenteel is het bij Nintendo uitverkocht, een andere pre-order zie ik even niet.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Zerora
  • Laatst online: 01:00

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

JackAvery schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 18:24:
[...]

Misschien interessant om te weten: er komt een (Switch 1) demo van Belmont's Curse op 1 oktober. Save data is compatibel met de full game.
Alles leuk een aardig maar waarom er nog geen Switch 2 versie is aangekodigd is mij een raadsel.Een 2D MetroidVanaia in 30fps[Switch1] spelen kan vandaag de dag echt niet meer.

Ik snap sowieso niet waarom Konami deze game niet 60 kan laten draaien op de Switch 1.
@jori040 ook op PC zijn de vereisten van deze game gewoon relatief hoog (minimaal een i5 8500, 16GB RAM en een GTX 1650). Dat een Switch 1 deze niet op 60 fps kan draaien verbaast me niet. Ik weet niet of Evil Empire goed is in optimalisering, we zullen wel zien.

Die Switch 2 versie is mogelijk gewoon een kwestie van slechts een beperkte hoeveelheid personeel/budget hebben. Het zou me verbazen als die uiteindelijk niet komt. Desondanks een gemiste kans.
JackAvery schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 20:29:
@jori040 ook op PC zijn de vereisten van deze game gewoon relatief hoog (minimaal een i5 8500, 16GB RAM en een GTX 1650). Dat een Switch 1 deze niet op 60 fps kan draaien verbaast me niet. Ik weet niet of Evil Empire goed is in optimalisering, we zullen wel zien.

Die Switch 2 versie is mogelijk gewoon een kwestie van slechts een beperkte hoeveelheid personeel/budget hebben. Het zou me verbazen als die uiteindelijk niet komt. Desondanks een gemiste kans.
Ik zelf dacht dat zo'n 2D game als deze vanaf day one met 60fps in gedachten werd ontwikkeld.Ja goed ik hoop dat er toch nog een update gaat komen.

Zelfs de mooie Ori games draaien strak 60 op de Switch 1.
jori040 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 20:43:
[...]

Ik zelf dacht dat zo'n 2D game als deze vanaf day one met 60fps in gedachten werd ontwikkeld.Ja goed ik hoop dat er toch nog een update gaat komen.

Zelfs de mooie Ori games draaien strak 60 op de Switch 1.
Je vergeet even dat Ori meer dan een decennium geleden ontwikkeld is voor de Xbox One generatie ;) Veel 2D games draaien tegenwoordig eigenlijk een 3D engine met alle bijbehorende grafische fluff.
Hier is wat Hell is Us gameplay. Het spel is een maand uitgesteld, behalve in Japan. Je kan dus gewoon de game in de Japanse eShop oppikken...

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 26-09-2026 21:07 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:17
JackAvery schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 21:05:
Je vergeet even dat Ori meer dan een decennium geleden ontwikkeld is voor de Xbox One generatie ;) Veel 2D games draaien tegenwoordig eigenlijk een 3D engine met alle bijbehorende grafische fluff.
Ook Ori is deels 3D, het gebruikt een gemodificeerde versie van Unity. De eerste ruwe port met sterk gereduceerde graphics draaide op nog geen 24fps.
Pagina: 1 ... 179 180 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4