Prullenbak84 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:28:
[...]

Ik wel. Ik ben gewend mijn controller na t gamen gewoon weg te leggen. Met de switch moet ik die joycons aan de console klikken. Kleine moeite natuurlijk en ook wel een gewoonte die je aan kan leren, maar toch: Als ie tijdens het gamen leeg gaat, vind ik t een redelijke basisfeature dat je met een kabeltje door kan. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ook dat snap ik wel. Maar zoiets basics en dan wel een stuk plastic meeleveren bij een console voor dit geld… en voor deze feature 35 euro extra vragen. “Redelijk” zou niet mijn woordkeuze zijn ;)
Ja fair, zelfs al zou ik dan opteren voor gedragsverandering. Ik heb ook nog geen Pro Controller 2 gekocht ondanks dat ik die wake From sleep feature wel mis.

Vanuit mijn perspectief is een “gratis” lader van dit type e-waste en heb ik liever dat ze m niet standaard produceren. Een bedrijf gaat dan sowieso de kost ervan (of de misgelopen winsten) op een of andere manier willen terugverdienen, er van uit gaan dat je het gewoon gratis erbij zal krijgen lijkt me helaas een illusie.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40

DropjesLover

Dit dus ->

JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:04:
[...]

Niet herkenbaar maar: heb je al een andere HDMI poort op je receiver getest en heb je al een andere HDMI kabel getest?
Yep en yep.
Beide kabels werken prima direct op de tv en de monitor.
Zowel de 4k "blue ray" als 8k "ext1" ingangen geven hetzelfde gedrag, herkent/wisselt wel automatisch van input, maar geen beeld.

Wat zijn ook nog aan te raden accesoires/mods?
We (2 kinderen) gaan hem met name docked en onderweg (auto) gebruiken.
1 extra set joycons denk ik sowieso zodat we met zn vieren kunnen spelen.

Screenprotector (met applicator) en pouch van Ali hebben we.
De pouch valt tegen, geen vorm waar de joycons goed invallen :/

[ Voor 26% gewijzigd door DropjesLover op 06-12-2025 09:40 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:23
Spelers zijn tevreden over Metroid Prime 4 https://www.metacritic.co...latform=nintendo-switch-2

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:03
RayNbow schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:40:
Er zitten ook extra knoppen op de Charging Grip. ;)

Voor de rest: mensen die een Switch alleen docked gebruiken zijn in de minderheid. Het merendeel gebruikt een Switch handheld-only of een combinatie van handheld en docked. Die grote groep zal zelden tegen het probleem aanlopen dat de Joy-Cons leeg zijn.
Zijn daar cijfers van? Ik had zelf verwacht 80% docked en 20% handheld ofzo. Iig meerderheid docked. Maar dat is een pure gok op gevoel en ervaringen van mij uit.

[ Voor 5% gewijzigd door TomBraamhaar op 06-12-2025 09:51 ]

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:18
JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:17:
[...]

Ik heb eigenlijk ook praktisch nooit lege controllers tijdens het gamen :+
Mijn joy cons heb ik eigenlijk altijd aan de console vast . Het is zo gehannes om met de grip case van skill&co alles eraf te krijgen . Zodra ik hem Docked speel pak ik de pro 2 controller . Veel makkelijker en beter in de hand . Om die reden ook nog steeds niet de muis functie geprobeerd , te lui om alles eraf te halen 🤡

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

TomBraamhaar schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:45:
[...]

Zijn daar cijfers van? Ik had zelf verwacht 80% docked en 20% handheld ofzo. Iig meerderheid docked.
Dit zijn oude cijfers van Nintendo uit oktober 2017:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfnybTpKTZrnRiw-DX-8NE7ZED0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMBtuhI75yoXZqsgJVDoQZEP.png?f=fotoalbum_large

Er bestaan ook wel nieuwere cijfers (er zijn onder andere surveys gedaan op r/NintendoSwitch die dit mogelijk meten met relatief grote groepen) maar v.w.i.z. niet van Nintendo zelf. Een voorbeeld uit 2024 vind je hier waarbij ~52% docked prefereert - het is wel belangrijk om te beseffen dat er een inherente bias aan de groep ondervraagde personen zit waardoor de data vermoedelijk niet representatief is ondanks de grote populatie (in dit geval 3.700 personen). Het gaat hier ook om zelf-rapportering vs. gemeten data van Nintendo.

Doug Bowser heeft verder in 2018 ooit ook gezegd dat de speeltijd ongeveer gelijk gesplitst is tussen handheld en docked, maar zonder te weten wat en hoe men meet is dat weinig zeggend.

[ Voor 32% gewijzigd door JackAvery op 06-12-2025 10:06 . Reden: Een aantal toevoegingen gedaan ]

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-12 11:10
mxmemx schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:44:
Ik vraag me soms wel eens af, waarom pre order ik nog?
Allyourgames, coolblue, bol.com, allemaal versturen ze tegenwoordig de pre orders lekker gemakkelijk met een brievenbuspakje. Die worden uitsluitend door postbodes bezorgd en je raad het al postbodes mogen 3 tot 5 werkdagen erover doen om te leveren. Waar is de service gebleven van dit soort partijen?
Vroeger kreeg je soms zelfs een dag voor de release de game al in huis en nu is het al de 3e keer bij een andere partij (ik switch na elke blunder) en ik vraag me nu echt af, ben ik nu de enige in nederland wiens postbode een ongelovelijk zak hooi is? Als die donderdag voor 12 niet geweest is weet ik al zeker dat ik niets ontvang voor dinsdag erop en ben ik keer op keer opzoek naar een nieuw bedrijf dat wel gewoon de pre order met de pakketdienst mee stuurt. En het ergste is nog, ik wou hem uberhaupt niet bij bol.com kopen, maar bij amazon, maar die hanteren uberhaupt een 5 daagse levering bij pre order van octopath traveler 0, god mag weten waarom, maar zij leken de laatste die nog gewoon dhl pakketdienst gebruiken voor dit soort leveringen. Nu voor de 3e keer maar gewoon naar een fysieke winkel de game halen en de pre order na 2 dagen retour sturen, al moet ik nu een stukkie verder rijden aangezien de dreamlands en intertoys in de regio geen voorraad hebben. Heerlijk begin van het weekend!
Allyourgames verstuurd bij mij tegenwoordig altijd via DHL. Donderdagmiddag besteld en gistermiddag bezorgd. Ik probeer inderdaad ook zo min mogelijk te bestellen bij zaken waar met PostNL wordt geleverd

• jori040
ekiter schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:40:
[...]

Net wat gewisseld tussen de twee en de sprong van 60 naar 120fps is een groter verschil dan die paar extra pixels van 1080p naar 1440p (4k upscaled).
Hoe snel je ook rond draait, alles blijft haarscherp!

De atmosfeer is weer heerlijk!
Gisteren een Switch gemaakt naar de 120fps mode en dan merk ik meteen dat ik niet meer terug wil naar 4k.Als je een scherm hebt die 120 ondersteund dan is dit de mode.

Ik dacht in eerste instantie dat de visuals flink omlaag zouden gaan maar dat valt best mee.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
Prullenbak84 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:28:
[...]

Ik wel. Ik ben gewend mijn controller na t gamen gewoon weg te leggen. Met de switch moet ik die joycons aan de console klikken. Kleine moeite natuurlijk en ook wel een gewoonte die je aan kan leren, maar toch: Als ie tijdens het gamen leeg gaat, vind ik t een redelijke basisfeature dat je met een kabeltje door kan. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ook dat snap ik wel. Maar zoiets basics en dan wel een stuk plastic meeleveren bij een console voor dit geld… en voor deze feature 35 euro extra vragen. “Redelijk” zou niet mijn woordkeuze zijn ;)
Persoonlijk vind ik het zelfs goedkoop. Ik heb het niet nodig, maar was het wel zo dan zou ik er niet lang over nadenken.
JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:17:
[...]

Ik heb eigenlijk ook praktisch nooit lege controllers tijdens het gamen :+
Ik ben dus van mening dat als je twee paar setje Joy-cons hebt genoeg hebt aan het opladen op de Switch zelf. De accuduur is zo goed en je kan ze prima om de twee weken omwisselen. Alleen jammer dat we nog geen andere kleurtjes hebben dus ik houd het voorlopig bij 1 setje.
jori040 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:31:
[...]

Gisteren een Switch gemaakt naar de 120fps mode en dan merk ik meteen dat ik niet meer terug wil naar 4k.Als je een scherm hebt die 120 ondersteund dan is dit de mode.

Ik dacht in eerste instantie dat de visuals flink omlaag zouden gaan maar dat valt best mee.
Merk je dit verschil ook in handheld? Bij Silksong zag ik weinig/geen verschil met 60 fps op de Switch OLED en 120 fps op de Switch 2.
JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:59:
[...]

[Afbeelding]

Er bestaan ook wel nieuwere cijfers (er zijn onder andere surveys gedaan op r/NintendoSwitch die dit mogelijk meten met relatief grote groepen) maar v.w.i.z. niet van Nintendo zelf. Een voorbeeld uit 2024 vind je hier waarbij ~52% docked prefereert - het is wel belangrijk om te beseffen dat er een inherente bias aan de groep ondervraagde personen zit waardoor de data vermoedelijk niet representatief is ondanks de grote populatie (in dit geval 3.700 personen). Het gaat hier ook om zelf-rapportering vs. gemeten data van Nintendo.

Doug Bowser heeft verder in 2018 ooit ook gezegd dat de speeltijd ongeveer gelijk gesplitst is tussen handheld en docked, maar zonder te weten wat en hoe men meet is dat weinig zeggend.
Binnekort zal er wel weer een jaaroverzicht komen met de games die je het meest gespeeld hebt. Jaren terug kon je toen ook zien hoeveel je docked en handheld had gespeeld, helaas deelden ze die info de jaren erop niet meer.

Edit: 2021 was dat, toen had ik 62% docked en 38% portable.

• jori040
L23 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:28:
[...]

Merk je dit verschil ook in handheld? Bij Silksong zag ik weinig/geen verschil met 60 fps op de Switch OLED en 120 fps op de Switch 2.
Speel dit type game het liefst met Pro-controller op tv maar ik heb even een check gedaan.De game ziet er op klein scherm in 720p nog steeds goed uit.In je beweging merk je die 120fps zeker!
En zeker in combat is 120 een groot pluspunt.

Dat ze deze mode ook meteen ff in de Prime remaster doen. ;)
Sowieso speelt deze Prime 4 net wat fijner dan Prime remaster.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 06-12-2025 12:17 ]

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:59:
[...]

[Afbeelding]

Duidelijk, ik had het niet verwacht. Maar laat mooi zien dat de keus van een hybride console een goede is geweest.

• jori040
o.a. de studio achter Luigi's Mansion 3 werkte mee aan Prime 4: https://www.gamesradar.co...oblivion-remastered-devs/

Dit zie je bij andere N titels ook soms terug dus niet heel bijzonder.Monolith Soft:Zo werkt deze studio ook mee aan verschillende projecten.

[ Voor 23% gewijzigd door jori040 op 06-12-2025 12:40 ]

• jori040
Zo weer wat stickers er bij na het Kirby Air Riders eventje van dit weekend.Nu weer verder met Metroid.

[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 06-12-2025 14:36 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:45
jori040 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:35:
Zo weer wat stickers er bij na het Kirby Air Riders eventje van dit weekend.Nu weer verder met Metroid.
Hopelijk worden de beloningen beter. 10x5 minuten racen is toch wel lang voor een paar stickers en naamtags :P

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-12 17:33
Zoals in de Topic Warning valt te lezen is dit niet toegestaan

[ Voor 113% gewijzigd door BM op 06-12-2025 16:58 ]

• jori040
Deezers schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:33:
[...]

Hopelijk worden de beloningen beter. 10x5 minuten racen is toch wel lang voor een paar stickers en naamtags :P
Verwacht dat het niet meer gaat worden dan dit.

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:43
mxmemx schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:44:
Ik vraag me soms wel eens af, waarom pre order ik nog?
...
Heel frusterend dit. Ik heb het ook opgegeven met online pre-orderen. Ik heb het geluk dat ik in een stad woon dus als ik een game echt snel wil bestel ik hem bij de de Mediamarkt, daar is het meestal wel te betalen met een paar euro korting op de adviesprijs en kan je hem zelf ophalen.

Qua bestellen: Ik denk dat het geen reet uitmaakt waar je hem besteld, het postsysteem is gewoon stuk en DHL, PostNL, DPD, alles is net zo slecht en allemaal proberen ze zoveel mogelijk kosten te besparen ten koste van de service, je kan alleen net toevallig pech of geluk hebben dat jij een bezorger in jouw wijk hebt die extra inzet toont, maar het systeem is vanbinnen net zo rot.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
259tim schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:30:
[...]

Heel frusterend dit. Ik heb het ook opgegeven met online pre-orderen. Ik heb het geluk dat ik in een stad woon dus als ik een game echt snel wil bestel ik hem bij de de Mediamarkt, daar is het meestal wel te betalen met een paar euro korting op de adviesprijs en kan je hem zelf ophalen.

Qua bestellen: Ik denk dat het geen reet uitmaakt waar je hem besteld, het postsysteem is gewoon stuk en DHL, PostNL, DPD, alles is net zo slecht en allemaal proberen ze zoveel mogelijk kosten te besparen ten koste van de service, je kan alleen net toevallig pech of geluk hebben dat jij een bezorger in jouw wijk hebt die extra inzet toont, maar het systeem is vanbinnen net zo rot.
Het gaat mis door de consument die gratis verzenden wil, het mag niets kosten. Je krijgt waar je (niet) voor betaalt.
DropjesLover schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:50:
[...]

Yep en yep.
Beide kabels werken prima direct op de tv en de monitor.
Zowel de 4k "blue ray" als 8k "ext1" ingangen geven hetzelfde gedrag, herkent/wisselt wel automatisch van input, maar geen beeld.
Vervelend. Met een beetje geduld googlen naar mogelijke redenen - er zijn zeker mensen die hetzelfde probleem hebben gehad. Kan een instelling op de receiver of op de Switch 2 zijn bvb. - al geprobeerd om HDR volledig uit te zetten op de Switch 2? Andere resoluties in de Switch 2 instellingen getest? 120Hz zeker uitgezet?

Sowieso ook opnieuw nakijken of er geen firmware updates voor je receiver zijn. En gebruik bij het testen zeker de HDMI kabel die bij je Switch 2 zat.
Wat zijn ook nog aan te raden accesoires/mods?
We (2 kinderen) gaan hem met name docked en onderweg (auto) gebruiken.
1 extra set joycons denk ik sowieso zodat we met zn vieren kunnen spelen.

Screenprotector (met applicator) en pouch van Ali hebben we.
De pouch valt tegen, geen vorm waar de joycons goed invallen :/
Persoonlijk raad ik altijd aan een tijdje met je console te spelen en ervaringsgewijs ondervinden wat je nu 'echt' nodig hebt. Als je een andere case wilt kan ik die van Nacon en Savage Raven aanbevelen, dat is stevig spul.

In de auto kan het misschien interessant zijn om een tablethouder te hebben maar ik zou dat eerst eens testen zonder.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:19
Denk er ook om dat het momenteel een drukke periode is voor post/pakketbezorgers.

PostNL moet nog steeds binnen 1 dag bezorgen. Vanaf 1 juli 2026 moet dit binnen 2 dagen. En vanaf juli 2027 is dit 3 dagen. Dit betekend helaas niet dat 100% van de post binnen deze periode moet zijn bezorgd, maar 95% wel. Daarbij bezorgd PostNL iets van 2,5 miljard brieven in 1 jaar.

Als je nu dus boos bent dat een preorder te laat is bezorgd, moet je even kijken of het wel op tijd is verzonden. Als het op tijd is verzonden, moet je helaas dus boos zijn op de bezorgdienst. Er wordt echter steeds minder post verzonden en dus minder inkomsten en daardoor minder personeel.

[ Voor 6% gewijzigd door RollieBollie op 06-12-2025 17:02 ]

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:56
Een vraag ivm de gespeelde software op de nintendo switch 2.
Je kan blijkbaar de laatste 20 gespeelde games bekijken,is er ook een mogelijkheid om al je gespeelde software te bekijken ?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

svenn15 schreef op zondag 7 december 2025 @ 07:17:
Een vraag ivm de gespeelde software op de nintendo switch 2.
Je kan blijkbaar de laatste 20 gespeelde games bekijken,is er ook een mogelijkheid om al je gespeelde software te bekijken ?
Ja, zie: RayNbow in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-12 18:33
Ik ben sinds gisteren begonnen met Octopath Traveler 0, welke ik van sinterklaasje heb gekregen. Tot nu toe vind ikhet een fijne game om eerlijk te zijn. Moet eigenlijk Octopath traveler 2 nog uitspelen maar goed xD

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:28

Esumontere

Floep, banaan.

Ik ben inmiddels 6 uur bezig in OT0, ik vind het een heerlijk spel. Lekker rustig, niet te hoog tempo, vooral heerlijk om handheld te spelen. Het loopt feilloos op de Switch 2, geen framedrops of dergelijke opgevallen.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:45
Lees veel gemixte reviews over MP4. Denk dat ervoor velen de verwachtingen toch te hoog gespannen waren, mede door de lange ontwikkelingstijd, waardoor het nu 'gewoon' aanvoelt als een nieuwe MP game zonder bijzondere veranderingen en het begin eigenlijk het beste is en het daarna per gebied minder wordt. En dan 8 jaar wachten om het in een weekend uit te spelen en met het grote 'wat nu' gevoel te hebben.. dan kan het ook alleen maar tegenvallen. Ik moet zelf nog beginnen maar baal er wel altijd van dat je zo'n gevoel onbewust toch altijd meeneemt tijdens het spelen..

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-12 18:33
Esumontere schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:48:
Ik ben inmiddels 6 uur bezig in OT0, ik vind het een heerlijk spel. Lekker rustig, niet te hoog tempo, vooral heerlijk om handheld te spelen. Het loopt feilloos op de Switch 2, geen framedrops of dergelijke opgevallen.
Dat vond ik ook eigenlijk. Speelt super af op de switch 2. Had alleen even over het hoofd gezien dat het een game keycard was en dus de game gedownload moest worden, maar ach. Ben zelf begonnen als Warrior maar had toch wel een beetje getwijfeld om cleric te worden haha.

• jori040
Wat zijn de baasgevechten in deze MP4 goed zeg!
Heb de game nog niet uit maar deze stelt me nog nergens in teleur.Ja zelfs de motor vind ik leuk.
Meer aankondigingen! Eerst deze First-person Turn Based Dungeon Crawler gepland voor 2026

Deze komt morgen uit:

En deze remaster van een obscure DS JRPG die nooit Japan heeft verlaten volgt op 19 februari

Tenslotte... de Switch 2 versie van Blood: Refreshed Supply komt een klein beetje later als een gratis update:

Yes, that's the plan. We wanted to do a Switch 2 version at launch but technical issues forced a small delay. It will be a free upgrade pack similar to what you see with Final Fantasy Tactics and Red Dead Redemption.

Grover Wimberly IV ♠ (@groverwhim.com) 5 december 2025

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 07-12-2025 14:21 ]

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:13
Vermaak me inmiddels best met Metroid Prime 4. De game lijkt tot nu toe heel erg op Metroid Prime Remastered, maar dan net wat toegankelijker, recht toe recht aan en met een vleugje Zelda. Vooral die eerste baas
spoiler:
deed mij denken aan de Forest Haven-baas uit Wind Waker met een vleugje Skyward Sword (de vliegende kever)
.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ook met Metroid Prime 4 begonnen. Ik heb letterlijk net MP Remastered uitgespeeld (tot mijn schande nooit eerder gedaan) en het verschil van 60fps naar 120, en de visuele pracht en praal is wel echt heel groot. Op PC ben ik al meer dan 60fps gewend maar nu op de Switch is dat ook wel prettig.

Afijn, speelt lekker, gelukkig hoef ik niet weer de morph ball mode en double jump vrij te spelen :+.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 07-12-2025 14:52 ]

• Johnnnygoud
  • Niet online
Nog andere die wachten op aankomende vrijdag 12dec voor Terminator 2d no fate switch 2 game?

Ziet er echt super belovend uit, ben echt benieuwd naar die game als Terminator fan.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:04
Edit:
verkeerd topic

[ Voor 95% gewijzigd door sderooij op 07-12-2025 21:06 ]

• Cyberw00d
Johnnnygoud schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:24:
Nog andere die wachten op aankomende vrijdag 12dec voor Terminator 2d no fate switch 2 game?

Ziet er echt super belovend uit, ben echt benieuwd naar die game als Terminator fan.
Ja lijkt me een leuke game . Als die niet te duur is ( prijs van silk song max ) dan komt die er . Anders een moment dat die in de sale is

• Johnnnygoud
  • Niet online
Cyberw00d schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:11:
[...]

Ja lijkt me een leuke game . Als die niet te duur is ( prijs van silk song max ) dan komt die er . Anders een moment dat die in de sale is
Dacht dat de game 29,99 werd dus iets duurder als silk song.
Johnnnygoud schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:17:
[...]

Dacht dat de game 29,99 werd dus iets duurder als silk song.
Silksong is natuurlijk te goedkoop, maar wat een top game is dat. Ik verwacht van andere games niet een vergelijkbare prijs.

Terminator 2d no fate ben ik ook benieuwd naar. Aantal keer een trailer van gedeeld in het Switch topic. Doet me denken aan T2 - The Arcade Game die ik vroeger speelde op de Sega Game Gear. Tof stijltje, hopelijk niet niet net zo moeilijk.

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-12 20:31
ZuidJ schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:21:
[...]

Allyourgames verstuurd bij mij tegenwoordig altijd via DHL. Donderdagmiddag besteld en gistermiddag bezorgd. Ik probeer inderdaad ook zo min mogelijk te bestellen bij zaken waar met PostNL wordt geleverd
Oh meen je! dat is een vooruitgang, die gaat van de zwarte lijst af, bedankt voor je update!

• mxmemx
259tim schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:30:
[...]

Ja helemaal eens, heb ook een klacht ingediend bij bol.com hierover en de dame bij de chat heeft me letterlijk als excuus een chocolade reep + persoonlijk bericht gestuurd uit naam van bol, dus in die zin is het geen kwaad bloed, alleen ik snap ook dat iemand van de klantenservice geen beleidsaanpassing kan doorvoeren (mijn advies pre orders ALTIJD met pakketdienst laten vervoeren en normale games gewoon reguliere zending)

• mxmemx
Een kleine laatste noot, ik heb dus inmiddels octopath traveler 0 ontvangen, tussen het metroid prime 4 geweld door, vind ik ook deze weer steengoed. hij pakt me direct zoals 1 vroeger deed, kan niet wachten waar het verhaal heen gaat!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-12 09:54
Deezers schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:51:
Lees veel gemixte reviews over MP4. Denk dat ervoor velen de verwachtingen toch te hoog gespannen waren, mede door de lange ontwikkelingstijd, waardoor het nu 'gewoon' aanvoelt als een nieuwe MP game zonder bijzondere veranderingen en het begin eigenlijk het beste is en het daarna per gebied minder wordt. En dan 8 jaar wachten om het in een weekend uit te spelen en met het grote 'wat nu' gevoel te hebben.. dan kan het ook alleen maar tegenvallen. Ik moet zelf nog beginnen maar baal er wel altijd van dat je zo'n gevoel onbewust toch altijd meeneemt tijdens het spelen..
Ik heb er eigenlijk geen enkel probleem mee. Ik vind het een heerlijke Metroid Prime game. Soepel, grafisch meer dan prima en gewoon leuk om te spelen. Maar ik heb er dan ook niet "echt" enorm op zitten wachten. Ik vind het leuke games, maar het is niet mijn favoriete serie ofzo. Gewoon tof.
Johnnnygoud schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:24:

Zeker, ik heb hem fysiek besteld voor de verzameling. Ik heb een hoop van die 2D retro games op de Switch, en deze ziet er echt fantastisch uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-12-2025 09:05 ]

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:56
Deze app heb ik,het rare is dat hij sinds 22 november de speeltijd niet meer update.

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-12 19:51

NetAmp

"for indoor use only"

Cyrax0508 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:27:
Ik heb er eigenlijk geen enkel probleem mee. Ik vind het een heerlijke Metroid Prime game. Soepel, grafisch meer dan prima en gewoon leuk om te spelen.
Zelfde hier, met Metroid Prime 4: Beyond. _/-\o_

Ik ben niet van plan om het spel zo snel mogelijk uit te spelen. Gewoon lekker genieten van de vernieuwde ervaring (in 4K :9~ aangezien m'n Ambilight-TV toch geen refresh rate boven 60Hz lijkt te ondersteunen, ga ik voor de grafische pracht / meer pixels :D i.p.v. de 120 FPS).
Verschillende vormen van besturing proberen (zoals de Joy-Con 2 "muis" modus... op de MP4B muismat die ik mee bestelde met m'n Nintendo Store pre-order O+ ).

En daarnaast heb ik Metroid Prime 1 Remastered (nog niet uitgespeeld i.t.t. @X-GeaR en @Thomas ) waarmee ik me nog een tijd kan vermaken. oOo

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:17
Afgelopen zaterdag voor het eerst kennisgemaakt met de Switch. Het was lang geleden dat ik een dergelijke niet-intuïtieve gebruikersinterface heb meegemaakt. Navigeren en instellingen aanpassen is al een spel op zich :P Nouja, met wat gewenning zal het wel goed komen.

De kinderen hebben zich in ieder geval vermaakt met Mario Kart World en Just Dance. Was een schot in de roos :Y

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

svenn15 schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:04:
[...]

Deze app heb ik,het rare is dat hij sinds 22 november de speeltijd niet meer update.
Op een Discord-server had iemand ook last van dat de app niet werkte, maar in dat geval verdween de complete speelgeschiedenis in de app. Uiteindelijk werkte het weer, maar ik weet niet welke stappen er uitgevoerd waren om het weer werkend te krijgen (data/cache van de app verwijderen, app opnieuw installeren, etc.?).

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:19
Grappig. Ik wist niet dat je ook van oudere consoles het kon inzien.

Blijkbaar had ik op WiiU een app Napster. Kan me dat alleen niet herinneren, omdat het al lang geleden is geweest 19-12-2015. :D
Joris748 schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:32:
Afgelopen zaterdag voor het eerst kennisgemaakt met de Switch. Het was lang geleden dat ik een dergelijke niet-intuïtieve gebruikersinterface heb meegemaakt. Navigeren en instellingen aanpassen is al een spel op zich :P Nouja, met wat gewenning zal het wel goed komen.

De kinderen hebben zich in ieder geval vermaakt met Mario Kart World en Just Dance. Was een schot in de roos :Y
Waar vergelijk je de niet-intuïtieve gebruikersinterface van de Switch mee? Ik ben namelijk benieuwd wat er dan is dat nog simpeler is :P

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:17
L23 schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:31:
[...]

Waar vergelijk je de niet-intuïtieve gebruikersinterface van de Switch mee? Ik ben namelijk benieuwd wat er dan is dat nog simpeler is :P
AppleTV :9

Ik zit nog te vechten welke knopjes ik moet gebruiken. Had het veel handiger gevonden als ik door indrukken van de joystick ook gewoon kan bevestigen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-12 23:54
Joris748 schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:04:
[...]

AppleTV :9

Ik zit nog te vechten welke knopjes ik moet gebruiken. Had het veel handiger gevonden als ik door indrukken van de joystick ook gewoon kan bevestigen.
Dat lijkt me nou juist een vreselijke interface.

Eigenlijk hoef je alleen maar te onthouden:
D-pad / stick: selectie wijzigen
A - OK / bevestigen
B - Terug / annuleren'
+ - Menu

Verder kan je mouse mode / touchscreen gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door ShadLink op 08-12-2025 14:40 ]

ShadLink schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:33:
[...]

Dat lijkt me nou juist een vreselijke interface.

Eigenlijk hoef je alleen maar te onthouden:
D-pad / stick: selectie wijzigen
A - OK / bevestigen
B - Terug / annuleren'
+ - Menu
Net zo vreselijk als de Switch :P Een simpele interface met grote tegels die je aanklikt om de game/app op te starten.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12 06:41
Zojuist ‘Two Point Museum’ gekocht, kan ik meteen het nieuwe SD Express-kaartje testen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-ZSUO3Tq2PcPmz9ccUnI9mdTcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zv7cGOqS2hmRBqWDv1cKCb8I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zELsV1WgT_wlHXefT24FFck8xk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKoyWseymOrce1povfZZQV63.jpg?f=fotoalbum_large

Met alle games van de laatste tijd was de 256GB niet meer voldoende.

• jori040
Lees dat deze op de Switch 2 in 30fps speelbaar is.Weet niet wat de reden is maar 60fps zou toch haalbaar moeten zijn.

Gezien ik deze op mijn radar had staan vind ik het jammer.
jori040 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 07:18:
[...]

Lees dat deze op de Switch 2 in 30fps speelbaar is.Weet niet wat de reden is maar 60fps zou toch haalbaar moeten zijn.

De ontwikkelaar zou aan een 60fps update werken maar hier is nog geen concreet nieuws over.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-12 09:54
jori040 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 07:18:
[...]

Ik heb hem op de Switch 2 en het is een meer dan prima game. Ik voelde wel dat het 30fps was in het begin, maar later eigenlijk helemaal niet meer. De game zelf is het geweldig, ik vind het echt een van de beste 3D platformers van de laatste tijd.

Ik twijfelde heel erg om hem op de PS5 te halen, maar ik koos voor handheld.

• jori040
Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:10:
[...]

Ik heb hem op de Switch 2 en het is een meer dan prima game. Ik voelde wel dat het 30fps was in het begin, maar later eigenlijk helemaal niet meer. De game zelf is het geweldig, ik vind het echt een van de beste 3D platformers van de laatste tijd.

Ik twijfelde heel erg om hem op de PS5 te halen, maar ik koos voor handheld.
Heb nog wel de optie om deze voor de PS5 te kopen maar dit type game heb ik het liefst op een Nintendo console.30fps voor een platform game vind ik nu niet meer kunnen.

Mocht die 60fps update er komen dan ga ik er voor.
JackAvery schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:35:
[...]

Grappig genoeg is hier zeker een publiek voor.
Jazeker, al weet ik niet of ik dat zelf ben. Ik vind het aan de ene kant ook wel jammer dat alles van de Switch 1 weer opnieuw uitgebracht wordt voor de Switch 2. In de toekomst voor de Switch 3? Wellicht komt het nog, maar Oblivion had ik nu interessanter gevonden en het wordt ook wel eens tijd voor The Elder Scrolls VI...

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58
Doelgroep meldt zich, toevallig 3 weken geleden Skyrim gekocht... Heb hem paar jaar geleden een stukje op de PC gespeeld maar ben nooit heel ver gekomen. Hoop in handheld mode wel verder te komen. Ben dus erg blij met deze upgrade!

Strava

denyos schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:46:
Doelgroep meldt zich, toevallig 3 weken geleden Skyrim gekocht... Heb hem paar jaar geleden een stukje op de PC gespeeld maar ben nooit heel ver gekomen. Hoop in handheld mode wel verder te komen. Ben dus erg blij met deze upgrade!
Handheld hielp mij enorm, maar nog steeds niet uitgespeeld :P Wel iets van 200 uur op de Nintendo Switch gespeeld.
L23 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:42:
[...]

Jazeker, al weet ik niet of ik dat zelf ben. Ik vind het aan de ene kant ook wel jammer dat alles van de Switch 1 weer opnieuw uitgebracht wordt voor de Switch 2. In de toekomst de Switch 3? Wellicht komt het nog, maar Oblivion had ik nu interessanter gevonden en het wordt ook wel eens tijd voor The Elder Scrolls VI...
Yup. Tegelijkertijd is die oblivion remake een technische ramp en is dit waarschijnlijk veel haalbaarder. En Skyrim blijft wel populair.
JackAvery schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:49:
[...]

Yup. Tegelijkertijd is die oblivion remake een technische ramp en is dit waarschijnlijk veel haalbaarder. En Skyrim blijft wel populair.
Ja klopt. Vrij suf gezien ik een Oblivion remaster/port ook gewoon prima vind :P Wat mij betreft kunnen games uit de Xbox 360 generatie nog prima mee.

Maar logisch dat ze Skyrim blijven uitbrengen. Ik zie dat de upgrade gratis is voor The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition eigenaren en anders heb je de Anniversary-upgrade voor 20 euro? Ik ben zelf alleen nooit geïnteresseerd geweest in al die nieuwe Creations content. Wellicht de moeite waard, maar ik vind de basis game met DLC al groot zat en was bezig om dat allemaal uit te spelen.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat er allemaal verbeterd is. Kijk uit naar de Digital Foundry video. Destijds vond ik de Switch versie al een hele goede port als ik het vergeleek met de Xbox One versie.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:22

Sagat

Is pappa x2!

Cyberw00d schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:59:
[...]

Mijn joy cons heb ik eigenlijk altijd aan de console vast . Het is zo gehannes om met de grip case van skill&co alles eraf te krijgen . Zodra ik hem Docked speel pak ik de pro 2 controller . Veel makkelijker en beter in de hand . Om die reden ook nog steeds niet de muis functie geprobeerd , te lui om alles eraf te halen 🤡
offtopic:
Zo doe ik het met mijn s1 ook. Docked is pro controller (of m30).
Wel interesante opmerking qua muis, ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die het wel veel gebruiken. Mijn verwachting is van niet omdat een joycon mij simpelweg zeer oncomfortabel lijkt als muis. Had eigenlijk of een stand alone muis verwacht of een soort van grip die je over de joycon zou kunnen doen om hem wat meer comfy als muis te maken...afaik bestaat dat niet, maar heb er ook niet naar gezocht :+

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:06:
[...]

Had eigenlijk of een stand alone muis verwacht of een soort van grip die je over de joycon zou kunnen doen om hem wat meer comfy als muis te maken...afaik bestaat dat niet, maar heb er ook niet naar gezocht :+
8)7
@Sagat er zijn best wat third-party grips specifiek hiervoor. Ook 3D printable onderdelen. Heb dit zelf allemaal nog niet geprobeerd dus heb helaas geen concrete suggestie.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JackAvery schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:10:
@Sagat er zijn best wat third-party grips specifiek hiervoor. Ook 3D printable onderdelen. Heb dit zelf allemaal nog niet geprobeerd dus heb helaas geen concrete suggestie.
Ik had mijn vorige post iets anders moeten formuleren, maar je hebt wel mijn vraag beantwoord die was 'zijn er 3rd party oplossingen om de muisfunctie wat comfortabeler te maken en wat vinden jullie ervan?'
En ja, 3d printing is voor echt heel veel een oplossing, dat had ik zelf sowieso wel moeten verzinnen.

Nog steeds benieuwd naar ervaringen. Ik vind de theorie van een officiele muis op een console namelijk wel goed bedacht van nintendo. Maar lees er hier vrij weinig over. Daardoor de indruk dat deze functie niet veel gebruikt word.

10 second ninja DONE

• Cyberw00d
Okee weer skyrim 🫡 nooit ingekomen en sla hem nu ook netjes over . Maar waar ik ineens aan moest denken ; waar is onze borderlands 4 😤 ( laat ik maar zwijgen over cod ) het is na de annulering compleet stil geworden

Sagat schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:21:
[...]

Nog steeds benieuwd naar ervaringen. Ik vind de theorie van een officiele muis op een console namelijk wel goed bedacht van nintendo. Maar lees er hier vrij weinig over. Daardoor de indruk dat deze functie niet veel gebruikt word.
Hangt natuurlijk ook van de games af. Zouden ze typische PC games uitbrengen waar een muis handig voor is dan zou ik het wellicht wel gebruiken, maar het waren tot dusver voor mij ook niet de games die ik op een console aanschaf.
Opties zijn verder mooi. Cyberpunk 2077 heeft bijvoorbeeld muis support, maar dan kies ik er gewoon voor om het met een controller te spelen. Voor mij zijn er nog geen games uitgekomen die ik moet hebben en waar ik specifiek de muis voor zou gebruiken.
Sagat schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:21:
[...]

Ik had mijn vorige post iets anders moeten formuleren, maar je hebt wel mijn vraag beantwoord die was 'zijn er 3rd party oplossingen om de muisfunctie wat comfortabeler te maken en wat vinden jullie ervan?'
En ja, 3d printing is voor echt heel veel een oplossing, dat had ik zelf sowieso wel moeten verzinnen.

Kunitsu-gami zeker eens checken als je interesse hebt in de muisfunctie. Mooi voorbeeld van wat het kan toevoegen.

Ook Factorio, Civilization, Metroid Prime 4, Tomb Raider, Nobunaga's Ambition... ondersteunen dit o.a.

Ik zal straks eens kijken of ik de muisgrip kan terugvinden die ik een paar dagen geleden tegen ben gekomen.
Edit: amazon US linkje maar je kan m vast ergens anders wel tegenkomen:

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 09-12-2025 17:50 ]

Voor zij met geen interesse in Skyrim: niet vergeten dat deze net uit is. Lijkt een cult classic te gaan worden met zeer goede reviews!

niet dat er niet genoeg games te spelen zijn in december overigens...

Nieuwe IntiCreates aankondiging is een mix van 2D actie en een town builder, release op 23 april:

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 10-12-2025 04:51 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:12

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De Switch 2 ligt hier inmiddels ook ingepakt onder de kerstboom. Met voor de kids, Mariokart World en EA fc 26 en voor mijzelf heb ik Cyberpunk op de kop getikt.

Nu heb ik voor vakanties en meenemen van de switch de Game traveler case op het oog (die ik hier in het topic ook voorbij zag komen dacht ik).
En tevens wil ik ook graag een grib bij bestellen. De SKull & Co. bijvoorbeeld. Lang geleden is die ook in dit topic besproken. Maar ik weet niet of er ook iemand praktijk ervaring mee heeft en of die nog kan docken. Dat staat er niet bij en ook de reviews geven niet echt duidelijkheid.

Of mis ik nu echt DE (grib)case die ik echt moet hebben?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Chrosser schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:53:
De Switch 2 ligt hier inmiddels ook ingepakt onder de kerstboom. Met voor de kids, Mariokart World en EA fc 26 en voor mijzelf heb ik Cyberpunk op de kop getikt.

Nu heb ik voor vakanties en meenemen van de switch de Game traveler case op het oog (die ik hier in het topic ook voorbij zag komen dacht ik).
En tevens wil ik ook graag een grib bij bestellen. De SKull & Co. bijvoorbeeld. Lang geleden is die ook in dit topic besproken. Maar ik weet niet of er ook iemand praktijk ervaring mee heeft en of die nog kan docken. Dat staat er niet bij en ook de reviews geven niet echt duidelijkheid.

De gelinkte Savage Raven case is absoluut dockbaar, zonder enige issue. Mijn S2 staat er momenteel mee in de dock. :) Wel belangrijk om te weten is dat je de joycons er niet af kan halen zonder de grip ook te verwijderen.

Als je die koopt, zou ik er ook de bijhorende case bij kopen. Kan 'ie er met grip en al in.

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:04
Chrosser schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:53:

Ik heb de Skull&Co Raven en zoals Esumontere al aangeeft past het zonder problemen in de dock. Daarnaast heb ik een Satisfye Zengrip 2 dat is vanwege de offset van de handvatten toch wel echt mijn favoriet, maar deze valt wel in een andere prijsklasse.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:12

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Esumontere schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:03:
[...]

De gelinkte Savage Raven case is absoluut dockbaar, zonder enige issue. Mijn S2 staat er momenteel mee in de dock. :) Wel belangrijk om te weten is dat je de joycons er niet af kan halen zonder de grip ook te verwijderen.

Als je die koopt, zou ik er ook de bijhorende case bij kopen. Kan 'ie er met grip en al in.
Hm.. Voor de kids niet zo handig wellicht om die skin er altijd vanaf te slopen voor een potje mario kart world met vriendjes. Ik zie wel dat ze ook deze nu hebben. Denk dat ik daar maar eens op ga inzetten.

• TomBraamhaar
Ik probeer deze van de week maar eens te printen:

https://makerworld.com/en...=search#profileId-1794379

lijken me ook wel fijn.

• TomBraamhaar
Vanavond eerst mijn 3d geprint joy-con muis proberen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vLfqQxeIvwlAVkxZKJvaZHqMNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2HUZH1u5wKYmqnj07f3QFxL.jpg?f=fotoalbum_large

• TomBraamhaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBKefRNlAqT5ht9hWy64shP_HRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hkw0PpDqXHPpbuymD899dnTd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0b_liKlVX8RfJedfyXzVCSrZDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dI6d8tWGqetLVrGY7QrI4rgi.jpg?f=fotoalbum_large

Geprinte Grip controllers, zijn verassend fijn. Ook fijn als je joy-cons los in de handen hebt. Kan ook gedocked worden alleen dan zitten wel de usb kabels aan de zijkant van het dock in de weg.

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

TomBraamhaar schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geprinte Grip controllers, zijn verassend fijn. Ook fijn als je joy-cons los in de handen hebt. Kan oom gedoxked worden alleen dan zitten wel de usb kabels aan de zijkant van het dock in de weg.
Blijven de controllers goed aan de Switch zitten?

(Zie RayNbow in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1")

• TomBraamhaar
Ja, merk eigenlijk geen verschil.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56
TomBraamhaar schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:25:
[...]

Ja, merk eigenlijk geen verschil.
Ziet er goed uit hoor!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56
Wat hoop ik dat 1st party games standaard met een 60/120hz toggle komen. Metroid ziet er in 120hz nog steeds prachtig uit en speelt zo soepel! 8)

Kom op Nintendo. Kom met een 120hz patch voor Mario Kart. En geef de 4-player-spitscreen 60hz mee :)

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:44
Na 155 uur Persona 5 Royal uitgespeeld. December 2023 op de Switch 1 begonnen en afentoe paar maanden laten liggen en op de Switch 2 afgerond. Game duurt veel te lang en begon als een marathon te voelen. Desondanks wel echt genoten van de game, maar hoeft het van mij niet zo lang te zijn.

Net met Yakuza 0 (Directors cut) begonnen en bevalt me erg goed op het moment.

Ik speel overigens altijd in handheld mode, dock ligt nog in de doos.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Inmiddels ben ik ruim 12 uur bezig met Octopath Traveler 0, wat een fantastisch spel. Goed tempo, geen stress, geen snel reactievermogen nodig, heerlijk om op de bank docked of handheld te spelen. Heb een hoop RPGs gespeeld, maar weinig jrpgs (eigenlijk enkel Clair Obscur Expedition 33 op de PC), maar het bevalt me erg goed.

Van de bekritiseerde geluidsproblemen merk ik eigenlijk weinig, nooit opgemerkt dat het geluid slecht zou zijn. Ik heb hem digitaal gekocht, maar ik snap niet waarom dit een GKC is in fysieke vorm. De totale installatiegrootte van het spel is 4 GB...

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:21

SB!

Ik heb een Switch 2 gekocht als kerstcadeau voor mezelf :). Nooit en Switch gehad.
Heb Mario kart World erbij gekocht (het pakket).
Wat is nou echt een toffe Mario game?
Horizon vind ik heel gaaf op de ps5. Zou ik dan Zelda BOTW ook gaaf vinden?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

@SB! ja ik denk het wel.
Zie https://www.metacritic.co...rm=nintendo-switch&page=1 voor wat inspiratie
SB! schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:21:
Alle Mario platformer games zijn eigenlijk wel tof. Heb je zin in een 3D platformer dan raad ik Super Mario Odyssey aan. Van de 2D platformers is er Super Mario Wonder, maar er komt een Switch 2 versie uit in de lente dus wellicht daar even op wachten. New Super Mario Bros. U Deluxe heeft een Switch 2 update gekregen.

Zou inderdaad even verdiepen in welke games er zijn en dan gewoon een keuze maken op basis van wat je aanspreekt.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
Ik heb een Switch 2 gekocht als kerstcadeau voor mezelf :). Nooit en Switch gehad.
Super Mario Odyssey, door dit spel vind ik eigenlijk de andere Mario games op de switch niet echt leuk meer :P.
Carlos0_0 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:34:
[...]

Super Mario Odyssey, door dit spel vind ik eigenlijk de andere Mario games op de switch niet echt leuk meer :P.
Waarom niet dan? Het was voor mij samen met Mario Kart 8 Deluxe de eerste twee games op de Switch in 2017. Uiteindelijk ben je dan toch wel een keer uitgekeken en is het tijd voor een andere Mario game die minstens net zo leuk is :P Het is natuurlijk wel de meest recente 3D platformer. Het haalt alles uit de kast wat de Switch zo goed maakt en ziet er met de Switch 2 update nu ook een stuk mooier uit. Daarom zou ik deze game zeker als eerste aanraden, maar Super Mario Galaxy 1 + 2 kan ook leuk zijn. Al zou ik die dus pas kopen nadat je Super Mario Odyssey hebt ervaren.

Heb je Super Mario Odyssey ook meerdere keren uitgespeeld? Dat is mij nog niet gelukt valt me op. De eerste keer wel voor 100% gegaan.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

En opa verteld (8>

Vergeet NSO niet, super mario world, yoshi's island en mario 3 zijn top games als je ze nog nooit gespeeld hebt! Ben zelf iets minder fan van de portable games maar sml 1 +2 ben je zo doorheen. weet even niet uit mijn hoofd of de games erna ook al beschibaar zijn. Heb die zelf ook niet gespeeld dus geen eigen mening erover, maar ook die zijn over het algemeen goed ontvangen volgens mij!

10 second ninja DONE

• Carlos0_0
L23 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:27:
[...]

Waarom niet dan? Het was voor mij samen met Mario Kart 8 Deluxe de eerste twee games op de Switch in 2017. Uiteindelijk ben je dan toch wel een keer uitgekeken en is het tijd voor een andere Mario game die minstens net zo leuk is :P Het is natuurlijk wel de meest recente 3D platformer. Het haalt alles uit de kast wat de Switch zo goed maakt en ziet er met de Switch 2 update nu ook een stuk mooier uit. Daarom zou ik deze game zeker als eerste aanraden, maar Super Mario Galaxy 1 + 2 kan ook leuk zijn. Al zou ik die dus pas kopen nadat je Super Mario Odyssey hebt ervaren.

Heb je Super Mario Odyssey ook meerdere keren uitgespeeld? Dat is mij nog niet gelukt valt me op. De eerste keer wel voor 100% gegaan.
Gewoon hele leuke grotere 3D wereld(Meerdere werelden), wat laat zien dat dit prima kan met Mario.
Dan nog eens een leuke mix met wat ouderwetse stukjes, ik vond dit spel gewoon super gaaf(En de andere games hierdoor op de oudere manier wat minder leuk.

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:21

SB!

Sagat schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:07:
[...]

En opa verteld (8>

Vergeet NSO niet, super mario world, yoshi's island en mario 3 zijn top games als je ze nog nooit gespeeld hebt! Ben zelf iets minder fan van de portable games maar sml 1 +2 ben je zo doorheen. weet even niet uit mijn hoofd of de games erna ook al beschibaar zijn. Heb die zelf ook niet gespeeld dus geen eigen mening erover, maar ook die zijn over het algemeen goed ontvangen volgens mij!
Wat bedoel je met NSO :9

• Carlos0_0
Nintendo Switch Online

• jori040
Met Super Mario Odyssey & Super Mario Galaxy 1+2 haal je de beste Mario 3D platform games in huis.
Donkey Kong Bananza:Dit spel is voor de Switch 2 gemaakt en is geweldig!!!

Zelda BOTW en Horizon zijn twee open-wereld games maar verder hebben ze weinig met elkaar gemeen.In Zelda doe je veel puzzelen en in Horizon ligt de focus meer op combat.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:21
Furrr schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:26:
Na 155 uur Persona 5 Royal uitgespeeld. December 2023 op de Switch 1 begonnen en afentoe paar maanden laten liggen en op de Switch 2 afgerond. Game duurt veel te lang en begon als een marathon te voelen. Desondanks wel echt genoten van de game, maar hoeft het van mij niet zo lang te zijn.

Net met Yakuza 0 (Directors cut) begonnen en bevalt me erg goed op het moment.

Ik speel overigens altijd in handheld mode, dock ligt nog in de doos.
Ben ook sinds kort met yakuza 0 bezig. Nu in hoofdstuk 3. Hele leuke game met goede graphics. Zeker leuk las je een beetje bekend bent met Japan want je herkent heel veel.
Elke speelsessie vliegt voorbij en dan heb ik alweer niet gedaan wat ik wilde doen vanwege alle side quests en dergelijke.
Pagina: 1 ... 137 138 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4