• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:31
TweakerVincent schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:05:
Ik heb nu een 65 inch 4k scherm uit 2019x, samsung. Q90R. Ik zit er 3.20 m vanaf. Ik overweeg een 85 inch te kopen. Helaas geen oled ivm zon.

Hoe speelt zo’n groot scherm? Speel nu zelda breath w switch 2 editie. Lijkt me mooi binnenkort een groter scherm te kopen. Budget 5k oid.

Of is 85 te groot voor leuk gamen? (Zo dichtbij)
Ik denk dat je dan een goede zonnebril nodig hebt :p

Ik denk persoonlijk dat 85 inch wel echt te enthousiast is.

• Pro-prutser
Carlos0_0 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:16:
Zelf geen ervaring met gamen, maar denk dat 85 wel echt te groot is voor die afstand.
Ik denk dat je met 77 inch meer dan prima zal zijn, maar goed dat is een persoonlijke mening natuurlijk.

Ik zit zelf er 2,70 ongeveer vandaan volgens mij(Als ik goed onthouden heb), en heb 65 inch en zie alleen tv en geen muur net meer. Dus voor dat kleine stukje extra jij ervandaan zit(Zou 77 inch toch groot zat moeten zijn).
Misschien kan je eens mediamarkt ofzo in lopen, en eens bij een 85 inch tv staan. dan eens 3m er af gaan staan(Beetje gehurkt zitten ofzo om te kijken hoe dicht je dan wel niet bij het scherm zit).

Kijken of je dan geen nek klachten krijgt, je naar links en rechts moet kijken :P.
Haha precies. Als je de ondertiteling leest dan lijkt het alsof je vanaf de zijlijn naar een tennis wedstrijd kijkt.

Mijn ervaring met TV’s in de winkel is dat ze daar kleiner lijken dan bij mij in de woonkamer. Dat komt denk ik door de grote open ruimte.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:11
Pro-prutser schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:50:
[...]

Haha precies. Als je de ondertiteling leest dan lijkt het alsof je vanaf de zijlijn naar een tennis wedstrijd kijkt.

Mijn ervaring met TV’s in de winkel is dat ze daar kleiner lijken dan bij mij in de woonkamer. Dat komt denk ik door de grote open ruimte.
Dat is uiteraard uiteindelijk ook nog wel zo, de ervaring is niet helemaal het zelfde als in een woonkamer.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04 18:44
Ik heb nu een 65 inch 4k scherm uit 2019x, samsung. Q90R. Ik zit er 3.20 m vanaf. Ik overweeg een 85 inch te kopen. Helaas geen oled ivm zon.

Hoe speelt zo’n groot scherm? Speel nu zelda breath w switch 2 editie. Lijkt me mooi binnenkort een groter scherm te kopen. Budget 5k oid.

Ik zou gewoon in de winkel gaan kijken/testen.
Rolmaat mee zodat je op precies de goed afstand kunt gaan staan en vragen of ze even een tennis wedstrijd aan kunnen zetten op het scherm of eigen beeld materiaal meenemen op stick.
Dan gewoon 15 minuten blijven kijken en je kunt een aardige inschatting maken of het iets is.
Zorg dat je beeldmateriaal hebt wat je dwingt om naar de hoeken en zijkanten van het scherm te kijken.

Als het puur de afmeting is wat je wil controleren voldoet ieder 85 inch tv met de juiste resolutie.

Ik heb dit ook gedaan met mijn vrouw toen wij gingen kijken voor 65 inch.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:44
Pjotter87 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:07:
[...]

Ik zou gewoon in de winkel gaan kijken/testen.
Rolmaat mee zodat je op precies de goed afstand kunt gaan staan en vragen of ze even een tennis wedstrijd aan kunnen zetten op het scherm of eigen beeld materiaal meenemen op stick.
Dan gewoon 15 minuten blijven kijken en je kunt een aardige inschatting maken of het iets is.
Zorg dat je beeldmateriaal hebt wat je dwingt om naar de hoeken en zijkanten van het scherm te kijken.

Als het puur de afmeting is wat je wil controleren voldoet ieder 85 inch tv met de juiste resolutie.

Ik heb dit ook gedaan met mijn vrouw toen wij gingen kijken voor 65 inch.
Ga ik doen, ik vroeg mij ook af of 85inch 4k switch 2 nog wel scherp genoeg is? 4k wss wel, maar ik heb ook games die 1080 zijn?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:55

Esumontere

Floep, banaan.

TweakerVincent schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:30:
[...]

Ga ik doen, ik vroeg mij ook af of 85inch 4k switch 2 nog wel scherp genoeg is? 4k wss wel, maar ik heb ook games die 1080 zijn?
Ga naar een winkel en neem 1080p video (of dergelijke) mee op een USB-stick.

Mijn gevoel zegt ook: 85" is veel te groot, zeker als je op 3.2 m afstand zit.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04 18:44
TweakerVincent schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:30:
[...]

Laat ik beginnen met dat iedereen moet doen waar die zelf zin in heeft.
Ik zelf vind dat je op dit moment niet veel hebt aan meer dan 4K en groter dan 65 inch.
Beginnen met 4K. Hoeveel beeldmateriaal kijk je wat er überhaupt echt 4K is.
(Ja er word vaak upscaling toegepast tegenwoordig maar genereren van pixels is niet het zelfde als echt materiaal wat is opgenomen in 4K)
Vervolgens hoe groter het scherm hoe verder je weg moet gaan zitten om geen pixels te zien.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 15:50

Buiten dat je minder snel gaat zijn met deze kijkafstand en grootte TV, omdat je ogen meer moeten zoeken en focussen (FOV). Ik zou persoonlijk dan eerder voor 77 inch gaan. Samsung heeft de S95F, een OLED paneel met een matte coating. die zou je ook eens kunnen bekijken. Hier zelf de Sony PlayStation 5 Pro en de Nintendo Switch 2 aan een LG 77 Inch 4K 120 Hz OLED en ik zou niet anders meer willen. Toch een Nintendo Switch 2 met een OLED scherm. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Al het nodige is al gezegd denk ik maar om te ondersteunen dat 85” op die afstand weinig zinvol is: https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten. Persoonlijk zou ik de 65” houden en mijn geld ergens anders aan besteden, of bij die maat blijven. Ik heb zelf een 48” OLED op 3 meter afstand en dat werkt ook ;)

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:44
Jumpman schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:54:
[...]

Buiten dat je minder snel gaat zijn met deze kijkafstand en grootte TV, omdat je ogen meer moeten zoeken en focussen (FOV). Ik zou persoonlijk dan eerder voor 77 inch gaan. Samsung heeft de S95F, een OLED paneel met een matte coating. die zou je ook eens kunnen bekijken. Hier zelf de Sony PlayStation 5 Pro en de Nintendo Switch 2 aan een LG 77 Inch 4K 120 Hz OLED en ik zou niet anders meer willen. Toch een Nintendo Switch 2 met een OLED scherm. ;)
Dank allen voor meedenken. Mss wat offtopic nu. Maar ik kan geen oled ivm zon erop. Ik ga binnenkort eens goed testen in een winkel
jori040 schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:25:
Two First-Party Switch 2 Ratings Have Been Spotted: https://www.nintendolife....ratings-have-been-spotted

Even afwachten wanneer Nintendo zelf met nieuwe info komt.
Er komt best veel info uit de rating bureaus de laatste maand. Een lijstje van ontdekte third party games…
  • UNBEATABLE
  • Starfield
  • Diablo 4 Lord of Hatred
  • Guardians of the Galaxy
  • Clive Barkers Hellraiser: Revival
  • Blood West
  • UN:Me
  • Hell Is Us
  • Devil May Cry 5 Devil Hunter Edition
  • Sonic Frontiers Definitive Edition

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Voor wie van de technische gedeelte houd ;
Ik had ook liever een locked 40 fps gezien . Dan was het geheel stabieler en grafisch nog wat beter geweest, maar ik vind het meer dan prima .
Tijdens het gamen merk je dit soort verschillen niet , je zou echt moeten pauzeren en zoomen naar mijn mening ….
Ik ga er dan ook lekker van genieten morgen om zo mijn emotionele pijn dat 007 first light is uitgesteld te vergeten 🤡

Hoe krijg ik een YouTube link zo mooi gepost als het bericht hier voor mij ?

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberw00d op 16-04-2026 19:01 ]

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:14
Cyberw00d schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:14:
Link tussen embed-tags zetten
code:
1
[embed]https://youtu.be/BApI38LFK_4?is=WAgs7CBqdX131f9g[/]

[ Voor 9% gewijzigd door hcQd op 16-04-2026 17:36 ]

• Cyberw00d
  • Nu online
hcQd schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:32:
[...]

Link tussen embed-tags zetten
code:
1
[embed]https://youtu.be/BApI38LFK_4?is=WAgs7CBqdX131f9g[/]
[YouTube: Pragmata Switch 2 Review vs PS5/Xbox Series S - Another Ambitious Capcom Port]
Gelukt thx !

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:27
Cyberw00d schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:14:
Voor wie van de technische gedeelte houd ;

[YouTube: Pragmata Switch 2 Review vs PS5/Xbox Series S - Another Ambitious Capcom Port]

Ik had ook liever een locked 40 fps gezien . Dan was het geheel stabieler en grafisch nog wat beter geweest, maar ik vind het meer dan prima .
Tijdens het gamen merk je dit soort verschillen niet , je zou echt moeten pauzeren en zoomen naar mijn mening ….
Ik ga er dan ook lekker van genieten morgen om zo mijn emotionele pijn dat 007 first light is uitgesteld te vergeten 🤡

Er zijn op tech gebied wat kleine minputjes waar ik prima mee kan leven.

In deze video zitten nog wat tips voor de Switch 2 versie.
Morgen krijg ik de game binnen. :)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
Iemand Dispatch op S2 en andere platforms gespeeld?
Ik had 'm gekocht, net begonnen en na 10 min een geblockte superheropenis.
Zitten er veel van die momenten in? Of net pech dat het in het begin voorkomt?

Haters everywhere but I don’t really care

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:56
matthijst schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:54:
Iemand Dispatch op S2 en andere platforms gespeeld?
Ik had 'm gekocht, net begonnen en na 10 min een geblockte superheropenis.
De Switch release is gelijk aan de Japanse PS5 release qua censuur.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:45

“De ideale kijkafstand voor een 85-inch 4K-televisie ligt doorgaans tussen de 2,6 en 4,5 meter. Voor een optimale, meeslepende bioscoopervaring wordt vaak 3 tot 3,5 meter als perfect beschouwd, waardoor je de hoge 4K-resolutie ten volle benut.”

De meeste mensen zitten veel te ver van de tv af om 4K goed te kunnen waarnemen. Gewoon doen dus. En het went heel snel. :)

[ Voor 0% gewijzigd door NokiaFan op 17-04-2026 16:13 . Reden: Typo ]

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:47
Ah, Overwatch is gisteravond ook nog gepatched naar 1.0.3, nu wél gewoon 60fps :D yay!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:25
Gister even een stukje van Mouse: PI For Hire gespeeld. Het stijltje en de muziek zijn echt geweldig. Gameplay is verder prima, maar niet heel bijzonder. Het stijltje maakt het spel, ik vind het erg tof.

• DigitalExorcist
JackAvery schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:28:
[...]

Vraag ik me af wat ze verkeerd hebben gedaan dat het zo snel opgelost werd :p
In de config.json
maxfps = "30"

in plaats van "60" ;)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

X-GeaR schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 07:52:
Al genoemd door Chrosser in het overzicht, maar dat Minishoot Adventures ziet er ook erg leuk uit. Een mashup van Galaga en Zelda (met veel goede recensies!). Voor 15 euro in de eshop een interessante meepakker.

[YouTube: Minishoot’ Adventures – Indie World Showcase 3.3.2026]
De game ook gekocht? Hoe bevalt het?

Deze game wordt de eerste Super Rare Games Nintendo Switch 2 physical release.

https://superraregames.co...shoot-adventures-switch-2

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:05
L23 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:13:
[...]

De game ook gekocht? Hoe bevalt het?

Deze game wordt de eerste Super Rare Games Nintendo Switch 2 physical release.

https://superraregames.co...shoot-adventures-switch-2
Ja best leuk, maar niet voor 45 euro, daarvoor is het spel wat kort (ongeveer 5-6 uur). En daarvoor is de wereld ook niet groot / diepgaand genoeg. Het mechanisme is de eerste 2 uur heel tof, maar gaat op een bepaald moment een beetje vervelen, want er zijn weinig manieren om vijanden te verslaan (behalve meer kogels / meer schade / etc). En iedere baas is een herhaling van zetten. De dungeons worden wel wat moeilijker, maar zijn is essentie een soort 'doolhoven' waar je je weg in moet vinden. Na de laatste dungeon was ik er ook wel een beetje klaar mee ;-) De eerste 3 uur geef ik het een 7,5, de laatste 2 uur 6,5.

[ Voor 5% gewijzigd door X-GeaR op 17-04-2026 17:48 ]

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:34:
[...]

In de config.json
maxfps = "30"

in plaats van "60" ;)
Da’s opmerkelijke json :D

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:38
Misschien al eens besproken maar kan het hier niet goed terugvinden. Vandaag een Switch 2 binnen en wil Mario Kart downloaden. Dit gaat echt enorm traag. Geprobeerd op mijn gastnetwerk en gewone netwerk. Na online tips de IPv6 uitgezet. Ook de MTU naar 1500 gezet. Maar doet niks. De verbindingstest zegt Downloadsnelheid 19Mbit/s. Uploadsnelheid 18.2Mbit/s. Snelheidstest via mobiel en zelfde wifi netwerk is 332Mbit/s down en 40Mbit/s up. Dus lijkt me niet aan ons netwerk te liggen?

Edit: lijkt er op dat het veranderen van het DNS heeft geholpen. Naar 001.0001.0001.001 en 001.000.000.001. Dus voor degene die hetzelfde probleem ervaren probeer dit eens.

[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 17-04-2026 19:32 ]

• DigitalExorcist
bsmpower schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:21:
Misschien al eens besproken maar kan het hier niet goed terugvinden. Vandaag een Switch 2 binnen en wil Mario Kart downloaden. Dit gaat echt enorm traag. Geprobeerd op mijn gastnetwerk en gewone netwerk. Na online tips de IPv6 uitgezet. Ook de MTU naar 1500 gezet. Maar doet niks. De verbindingstest zegt Downloadsnelheid 19Mbit/s. Uploadsnelheid 18.2Mbit/s. Snelheidstest via mobiel en zelfde wifi netwerk is 332Mbit/s down en 40Mbit/s up. Dus lijkt me niet aan ons netwerk te liggen?

Edit: lijkt er op dat het veranderen van het DNS heeft geholpen. Naar 001.0001.0001.001 en 001.000.000.001. Dus voor degene die hetzelfde probleem ervaren probeer dit eens.
Zou niet uit moeten maken. DNS is een eenmalige 'resolve' van een domeinnaam (bijv. www.nintendo.com) naar een IP-adres (bijv. 151.101.37.55). Als die resolve eenmaal gedaan is blijft dat een aantal uur in het geheugen van je netwerk (of Switch in dit geval). Een download doet geen elke seconde een DNS-lookup zoals dat heet.

Bekabeld werkt wél beter dan draadloos is m'n ervaring, en de Wifi chip van de Switch 2 is een stuk beter dan de Switch 1.. de Switch 1 had issues met 'roaming' tussen verschillende accesspoints, dat doet de Switch 2 volgens mij een stuk beter.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:36
https://store.nintendo.nl...switch-000000000010002877

ze zijn er weer :) de snes controllers.

[ Voor 3% gewijzigd door sderooij op 18-04-2026 13:36 ]

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:21
mouse pi aangeschaft leuke game en erg vermakelijk.
de game op quality mode gezet locked 30 fps geen dips .
voor 30 euro geen spijt van .

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17:29
Ging snel, inmiddels alweer uit voorraad...
Dat is jammer. Ook wel raar dat het elke keer alleen de SNES controller is die niet op voorraad is. Dat zou Nintendo inmiddels wel een keer opgelost kunnen hebben zou je denken. Ik vind het een fantastische controller, alleen jammer dat het geen HOME-knop heeft.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:57
L23 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 14:50:
Dat is jammer. Ook wel raar dat het elke keer alleen de SNES controller is die niet op voorraad is. Dat zou Nintendo inmiddels wel een keer opgelost kunnen hebben zou je denken. Ik vind het een fantastische controller, alleen jammer dat het geen HOME-knop heeft.
Ik dacht dat als je in de nso snes app zit je gelijktijdig r en zr kan indrukken voor de home knop. En l en zl is dacht ik de screenshot.

• buglife
Op zich snap ik het wel. Volgens mij roept SNES de meeste nostalgische gevoelens op. Die doelgroep is denk ik groter dan Gamecube of NES.
RollieBollie schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 15:13:
[...]

Ik dacht dat als je in de nso snes app zit je gelijktijdig r en zr kan indrukken voor de home knop. En l en zl is dacht ik de screenshot.
Klopt, maar ik heb de SNES controller voornamelijk bij andere games gebruikt. Niet de NSO app.

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:02
edit

nvt

[ Voor 96% gewijzigd door eenhoorntje op 18-04-2026 20:49 . Reden: nvt ]

• buglife
L23 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 15:40:
[...]

Klopt, maar ik heb de SNES controller voornamelijk bij andere games gebruikt. Niet de NSO app.
Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat hij ook buiten NSO gebruikt kon worden. Ik dacht dat die retrocontrollers alleen bij de NSO gebruikt konden worden. Binnenkort eens kijken naar die van de Gamecube, want vond die altijd fijn in de hand liggen. Heb er zelfs een usb-variant van voor op de pc.

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:26
buglife schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:53:
[...]

Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat hij ook buiten NSO gebruikt kon worden. Ik dacht dat die retrocontrollers alleen bij de NSO gebruikt konden worden. Binnenkort eens kijken naar die van de Gamecube, want vond die altijd fijn in de hand liggen. Heb er zelfs een usb-variant van voor op de pc.
Die GC controller gebruiken we hier in huis heel veel voor oa MarioKart. Is de voorkeurscontroller van mijn partner. Zelf heb ik er nu ook al 60 uur mee gespeeld (Pokémon XD)

[ Voor 5% gewijzigd door livranca op 18-04-2026 22:03 ]

buglife schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:53:
[...]

Denk niet dat ik anders de SNES controller had gekocht ondanks dat het er leuk uitziet. Heb er destijds games zoals Hollow Knight en 2D platformers mee gespeeld. Fijne D-Pad.

Alle Classic controllers zijn voor alle games te gebruiken al is dat niet altijd praktisch qua indeling of omdat er cruciale knoppen missen. Het leuke aan de Classic Gamecube controller is dat deze analoge triggers heeft (in tegenstelling tot de Joy-cons en Pro controller) en dat er ook Switch games zijn die dit ondersteunen.

https://www.nintendolife....e-gamecube-nso-controller

Mario Kart World ook wel eens met de Gamecube controller gespeeld, werkt prima.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:23
Voor de liefhebbers van SNES-achtige controllers kan ik ook de 8bitdo SN30 Pro aanraden

• jori040
Pragmata maakt een goede start: https://n1up.nl/news/pragmata-1-miljoen-verkocht-in-2-dagen/

Fijn dat een nieuwe IP het goed doet.Kan niet wachten om straks weer verder te spelen.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 17:39
RollieBollie schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 15:13:
[...]

Ik dacht dat alleen de ZR knop de HOME knop was :? Staat ook zo in de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXij1oCTnKMp1G6AwyNDgJ9_LbY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UkmaXRWzLzgujp7NvbJz4XeJ.png?f=user_large

Hail to the king baby!

• RayNbow
23 juli:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abUHSx7QoMnmIuLbtXkJuwl5rB0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SMe1k3q9XSkNcSjoC1auRWjN.png?f=user_large

(Trailer trouwens voor nu alleen in de Nintendo Today app)
Prijs: 50 piek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfB2eIzv_XSZamqNk6Sj2iOfGcM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ud2NOrFJIvQulnmbfZ4R3LOw.png?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door RayNbow op 21-04-2026 15:21 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Benieuwd hoe lang de game daadwerkelijk is gezien het singleplayer only is. En of er dus geen extra content en events komen zoals nu wel met splatoon.

• RayNbow
CoOp confirmed:
Deezers schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:24:
[...]

Benieuwd hoe lang de game daadwerkelijk is gezien het singleplayer only is. En of er dus geen extra content en events komen zoals nu wel met splatoon.
Als het vergelijkbaar is met de bestaande campaigns zou ik minstens rekenen op 10-20 uur, afhankelijk van of je alles wilt unlocken.

• jori040
Geweldig! :)
Ze bouwen in wezen verder op de co-op mode maar nu dan voor een speler.Iedereen die Splatoon 3 gespeeld heeft weet wat ik bedoel.

Edit:Oke naast SP dus ook co-op.De SP en co-op mode van Splatoon 3 vind ik zelf altijd het leukst.

Een prima first-party titel voor deze zomer. :)

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 21-04-2026 16:13 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:50
Ik wacht even wat reviews af. Wel fijn dat we eindelijk wat gameplay beelden zien.

• RayNbow
In de Splatoon Raiders trailer werden de nieuwe Amiibo's al getoond, maar op Twitter toont Nintendo dat ze aan elkaar kunnen worden gekoppeld:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HGbaJhOWoAEZ0RU?format=jpg&name=large

• jori040
[AndresRestart]
Huge Splatoon Raiders News Supports This Epic Nintendo 2026 Leak?!
Persoonlijk zou ik dit een goede 2026 line-up vinden.Al klinken al die Star Fox geruchten mij nog te mooi om waar te zijn.

Splatoon Raiders: Ik kijk er naar uit!

• jori040
Deezers schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:24:
[...]

2x de helft. ;)
Vind het altijd wel grappig dat er lui zijn die bij een aankondiging daar meteen aan denken.Noem mij anders een Nintendo first-party game die een gebrek aan content heeft ?

Bij deze game zal het o.a. leuk zijn om content steeds opnieuw te doen.

• Cyberw00d
  • Nu online
Voor de liefhebber ;
Niet mijn type game maar misschien wel leuk voor mijn zoontje .

Zijn inmiddels op yt meer video’s te vinden van de game .

Iemand al de “nieuwe” alien game gespeeld die gister onverwachts gedropt werd ?

Zelf inmiddels helemaal in pragmata gezogen, wat een top game !

[ Voor 29% gewijzigd door Cyberw00d op 22-04-2026 15:35 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:22
Spelen mensen Pragmata op de Switch 2?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

giantgiantus schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:35:
Als je dit topic eens doorleest dan vind je het antwoord. ;)

• Cyberw00d
  • Nu online
Of mijn bericht ervoor …..
Waarom zouden mensen niet de game spelen op switch 2 ?

• Cyberw00d
  • Nu online
Esumontere schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:19:
[...]

Als je dit topic eens doorleest dan vind je het antwoord. ;)
Must be ragebait 🤡

• Carlos0_0
Cyberw00d schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:36:
[...]

Of mijn bericht ervoor …..
Waarom zouden mensen niet de game spelen op switch 2 ?
Omdat ze het spel helemaal niet willen spelen ?

• Cyberw00d
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:45:
[...]

Omdat ze het spel helemaal niet willen spelen ?
In dat geval heeft de console keuze er niks mee te maken lijkt mij ?

• Carlos0_0
Cyberw00d schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:49:
[...]

In dat geval heeft de console keuze er niks mee te maken lijkt mij ?
Dat klopt, of ze spelen het niet op de switch omdat ze het op de ps5/ xbox willen spelen(Het hoeft niet op de de switch).

• Cyberw00d
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:03:
[...]

Dat klopt, of ze spelen het niet op de switch omdat ze het op de ps5/ xbox willen spelen(Het hoeft niet op de de switch).
Je zegt eerst ze willen het spel helemaal niet spelen en dan vervolgens een andere console naar voren halen .
Volg je het zelf nog 🤡?
Anyway ik vind het er erg goede game en geniet van de switch 2 versie

• RayNbow
De demo? Ja.

De game? Nee. Nadat ik The Making of Karateka en Revolgear Zero van m'n backlog heb weten afstrepen, heb ik Witch on the Holy Night opgepikt. Pragmata komt vast wel weer een keer aan bod. :p

• Carlos0_0
Cyberw00d schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:20:
[...]

Je zegt eerst ze willen het spel helemaal niet spelen en dan vervolgens een andere console naar voren halen .
Volg je het zelf nog 🤡?
Anyway ik vind het er erg goede game en geniet van de switch 2 versie
Ja ik volg het nog prima, het kan ook zijn ze het niet op de switch willen spelen. omdat ze het spel op een andere console willen spelen :).

• Cyberw00d
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:17:
[...]

Ja ik volg het nog prima, het kan ook zijn ze het niet op de switch willen spelen. omdat ze het spel op een andere console willen spelen :).
Niet hoe je het eerst verwoorde maar duidelijk..

Een aantal leden van de pers en YouTube kanalen hebben de nieuwe Yoshi game gespeeld. YouTube bevat redelijk wat footage. Hier heb je bvb. de indrukken van Good Vibe Gaming:

Voor wie liever leest is hier bvb. de VideoGamesChronicle preview Yoshi lijkt deze keer duidelijk een interactieve en creatieve puzzle-platformer te worden die tot een zeker niveau ook wel wat aan volwassenen probeert aan te bieden.

Edit: nog wat meer nieuws:
  • Sayonara Wild Hearts heeft net een Switch 2 Editie gekregen: handheld is 1080p 120 fps, docked kan je kiezen tussen 1440p120fps of 4k 60fps. Hetzelfde geldt voor Lorelei and the Laser Eyes. Voorlopig staan deze edities op de Japanse eShop maar er wordt verwacht dat ze morgen wereldwijd te vinden zijn. Eigenaars van de Switch 1 versies kunnen hun spel gratis (of bijna gratis: in Japan kost dit 100 yen) upgraden.
  • Dit was niet het enige nieuws van Annapurna Interactive: er komen ook Switch 2 releases van Stray, To a T en van Wanderstop. Stray komt eind mei uit en zal een 4K resolutie en muis controls ondersteunen. Ook puzzelgame D-Topia brengen ze naar alle Switch platformen in juli.
  • Er staat nu een demo op de eShop van Bubsy 4D, voor wie zin heeft in een 3D platformer.

[ Voor 79% gewijzigd door JackAvery op 22-04-2026 20:23 ]

• jori040
De game speelt heerlijk op de Switch 2.Als een third-party game fatsoenlijk draait op de Switch 2 dan ga ik voor die versie.

Er staat een demo in de eShop.

• Yonix
  • Laatst online: 16:37
No Man’s Sky op de Switch 2 biedt echt een sub-optimale ervaring als je tegelijkertijd op andere systemen speelt. :( Ik speel hier op pc en PS5 Pro en maak gebruik van cross-save. Dat gaat op pc en PS5 Pro perfect, maar de Switch 2-versie loopt standaard achter op patches / updates - en niet zo’n beetje ook.

De game is gisteren op Switch 2 (na weken) eindelijk geüpdatet naar v06.33, maar liep toen meteen alweer achter toen zowel de pc- als PS5-versie een nieuwe patch kregen. Het gevolg? Ik kan mijn save niet laden op de S2 door incompatibiliteit …

Gelukkig heb ik nog een Asus ROG Xbox Ally X voor het spelen ‘on the go’, maar vervelend is het wel.

Schijnt te liggen aan het beleid van Nintendo betreffende updates en patches?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:05:
No Man’s Sky op de Switch 2 biedt echt een sub-optimale ervaring als je tegelijkertijd op andere systemen speelt. :( Ik speel hier op pc en PS5 Pro en maak gebruik van cross-save. Dat gaat op pc en PS5 Pro perfect, maar de Switch 2-versie loopt standaard achter op patches / updates - en niet zo’n beetje ook.

De game is gisteren op Switch 2 (na weken) eindelijk geüpdatet naar v06.33, maar liep toen meteen alweer achter toen zowel de pc- als PS5-versie een nieuwe patch kregen. Het gevolg? Ik kan mijn save niet laden op de S2 door incompatibiliteit …

Gelukkig heb ik nog een Asus ROG Xbox Ally X voor het spelen ‘on the go’, maar vervelend is het wel.

Schijnt erg lastig/ tijdrovend te zijn om de updates aan te passen voor de eerste Switch versie. Waarschijnlijk heeft dat ook impact op de release date van de updates voor de S2 versie

• Pro-prutser
Yonix schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:05:

Hoe is de ervaring met XAX tov Switch 2 handheld? Daar ben ik wel benieuwd naar!

• Yonix
Pro-prutser schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:04:
[...]

Hoe is de ervaring met XAX tov Switch 2 handheld? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Dat is een no contest, wat mij betreft. Op de XAX speel ik het spel op 1080p (met ‘Normal settings’ en 17W) op 60+ fps. Op 25W (of 35W wanneer hij aan het stopcontact ligt) schieten de fps nog verder omhoog. Op 15W kan ik de fps locken op 40-50 fps en speelt het spel nog steeds erg soepel - én lang.

De Switch 2 draait maximaal 1080p op 40 fps in handheld en 1440p op 30 fps in docked: klik.

• Pro-prutser
Yonix schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:34:
[...]

Dat is een no contest, wat mij betreft. Op de XAX speel ik het spel op 1080p (met ‘Normal settings’ en 17W) op 60+ fps. Op 25W (of 35W wanneer hij aan het stopcontact ligt) schieten de fps nog verder omhoog. Op 15W kan ik de fps locken op 40-50 fps en speelt het spel nog steeds erg soepel - én lang.

De Switch 2 draait maximaal 1080p op 40 fps in handheld en 1440p op 30 fps in docked: klik.
Indrukwekkend voor een handheld!

En waarschijnlijk ligt die ook nog eens comfortabeler in de hand.

Is het beeldscherm zelf ook beter of is dat om het even?

• Yonix
Pro-prutser schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:51:
[...]

En waarschijnlijk ligt die ook nog eens comfortabeler in de hand.
Klopt.
Is het beeldscherm zelf ook beter of is dat om het even?
Op dat vlak wint de Switch 2 het. Maar goed, ik heb dan liever een kleiner scherm en meer performance, dan een groter scherm en minder performance.
Pro-prutser schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:51:
[...]

Niet vergeten dat een Switch 2 handheld minder dan 10 W verbruikt. Die Ally X TDP limiter bepaalt het verbruik van de SOC, daar komt nog het verbruik van de andere onderdelen bij. Vergelijken is dus niet zo vanzelfsprekend.

• Pro-prutser
Yonix schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:21:
[...]

Klopt.

[...]

Op dat vlak wint de Switch 2 het. Maar goed, ik heb dan liever een kleiner scherm en meer performance, dan een groter scherm en minder performance.
Mee eens

Tenzij het een piepklein scherm is, maar dat is niet het geval.

• Pro-prutser
JackAvery schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:51:
[...]

Niet vergeten dat een Switch 2 handheld minder dan 10 W verbruikt. Die Ally X TDP limiter bepaalt het verbruik van de SOC, daar komt nog het verbruik van de andere onderdelen bij. Vergelijken is dus niet zo vanzelfsprekend.
En alsnog heeft de Switch een slechte speelduur per oplaadbeurt..

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Pro-prutser schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:59:
[...]

En alsnog heeft de Switch een slechte speelduur per oplaadbeurt..
En is maar twee derde van het gewicht van de XAX. En de helft van de prijs van de XAX.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:22
Plus het scherm is beter. Wat heb ik aan kracht als ik vervolgens op een klein schermpje moet spelen?

• Pro-prutser
giantgiantus schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:07:
Plus het scherm is beter. Wat heb ik aan kracht als ik vervolgens op een klein schermpje moet spelen?
Het is geen klein scherm

Het is een kleiner scherm

• Pro-prutser
Esumontere schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:06:
[...]

En is maar twee derde van het gewicht van de XAX. En de helft van de prijs van de XAX.
Tsja

Voor ieder wat wils
Natuurlijk :) het punt is dat dit appels met peren vergelijken is. De batterij van Switch 2 is een stuk kleiner gekozen want het toestel verbruikt minder en is daardoor dunner/lichter. Men heeft voor andere compromissen gekozen en komt zo tot een heel verschillend prijspunt en een andere limiet van de performance.

Welke hardware je krijgt voor de prijs blijft bij Nintendo een sterk voorstel.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 23-04-2026 14:50 ]

• Pro-prutser
JackAvery schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:50:
[...]

Natuurlijk :) het punt is dat dit appels met peren vergelijken is. De batterij van Switch 2 is een stuk kleiner gekozen want het toestel verbruikt minder en is daardoor dunner/lichter. Men heeft voor andere compromissen gekozen en komt zo tot een heel verschillend prijspunt en een andere limiet van de performance.

Welke hardware je krijgt voor de prijs blijft bij Nintendo een sterk voorstel.
Dat is waar

Hun afzet is natuurlijk ook veel groter en dat heeft grotendeels weer te maken met die prijs/kwaliteit verhouding.

Mijn punt was meer dat als iemand minder compromissen wil sluiten op graphics en performance dan heeft hij/zij de keuze om in de buidel te tasten. Fijn dat die optie er is. In dat geval is het niet meer zo relevant denk ik of Nintendo 10 of 15 Watt gebruikt. Het zijn twee verschillende apparaten met twee verschillende prijzen.
Orbitals gameplay! Echt eentje voor de coop fans.
En een overzichtstrailer van alle games en upgrades die Annapurna gisteren hebben aangekondigd :

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 23-04-2026 20:11 ]

• Zerora
  • Laatst online: 13:30
Het heeft even geduurd, maar ik ga deze week eindelijk die Switch 2 een keer aanschaffen.

Vraagje: hebben jullie gelijk een MicroSD express kaartje erbij gedaan of heb je ruim voldoende aan die 256gb opslag van de console? Wat is jullie ervaring?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Carlos0_0
Ik heb er wel een kaartje in gedaan, maar dat kwam omdat ik hem voor niet te veel geld kon kopen.
Anders had ik wellicht vast genoeg gehad aan die 256gb, aangezien ik niet alles op mijn device hoef te bewaren perse.

Dus het is ook een beetje hoe je het zelf ziet, wil je alle spellen altijd beschikbaar hebben. dan kan het op termijn wellicht handig zijn.
Van mij hoeft dat niet, dus had het kaartje niet perse nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door Carlos0_0 op 25-04-2026 09:29 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:11
Zerora schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:26:
Het heeft even geduurd, maar ik ga deze week eindelijk die Switch 2 een keer aanschaffen.

Vraagje: hebben jullie gelijk een MicroSD express kaartje erbij gedaan of heb je ruim voldoende aan die 256gb opslag van de console? Wat is jullie ervaring?
Ik ben sinds 2 weken ook een blije eigenaar van switch 2.
Had al een switch oled, maar ik vond het gehannes met cartridges zo irritant dat ik toen een sd kaartje had gekocht. Nu met 256gb eigenlijk nog niet nodig gehad, hoef niet alle games tegelijk geinstalleerd te hebben.
Helaas zit ik met deel van de games nog steeds vast aan een cartridge, waarrdoor ik soms wel eens moet wisselen als ik een ander spel wil spelen.
Best wel jammer eigenlijk dat de oude kaartjes niet compatibel zijn met nieuwe systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 25-04-2026 09:30 ]

• Yonix

Extra opslag is geen overbodige luxe, omdat sommige games al snel richting de 60+ gb gaan, zoals Cyberpunk 2077 of Split Fiction.

Ik heb destijds deze gekocht:klik.

Toegegeven moet worden dat ik veel games digitaal koop.

[ Voor 20% gewijzigd door Linksquest op 25-04-2026 10:51 . Reden: Url aangepast ]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:50

Ikzelf heb dat niet gedaan.

Met name omdat ik voor 95%+ van mijn spellen compleet fysiek heb. Dus de impact op de interne opslag is redelijk beperkt.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:08

Ik heb een switch 2 sinds launch, en nog geen extra SD kaartje nodig gehad tot nu toe. Ik denk dat het er vooral aan ligt wat voor games je speelt, maar ik zou zeggen begin lekker zonder kaartje en kijk hoe dat gaat. Als je op een gegeven moment merkt dat je te weinig opslag hebt kun je er super makkelijk alsnog een kaartje in prikken.

En veel plezier met je nieuwe switch!

• RayNbow
Gezien ik al een 1 TB MicroSD in m'n Switch OLED had, had ik al voordat de Switch 2 binnen was een 1 TB MicroSD Express gehaald.

In mijn geval zijn het nog vooral veel Switch 1 games die erop staan.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:36
Sir_Lion schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:41:
[...]

Ikzelf heb dat niet gedaan.

Met name omdat ik voor 95%+ van mijn spellen compleet fysiek heb. Dus de impact op de interne opslag is redelijk beperkt.
Wat moet ik mij voorstellen bij incompleet fysieke spellen? ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• buglife

Ik ben nog niet problemen aangelopen met de opslag. Meeste Nintendospellen zijn via de cartridge. Momenteel heb ik volledig digitaal geïnstalleerd: MotoGP 25, Hogwarts legacy (switch 2 editie), NBA 2k23, Switch 2 dlc voor Zelda BOTW en FC26.

• Carlos0_0
carpebios schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:49:
[...]

Wat die bedoeld is denk ik. doordat die ze fysiek heeft. er minder opslag van switch nodig heeft(in plaats van digitaal).

• Sir_Lion
Ik heb nog even gekeken hoeveel ik beschikbaar heb.

Van de circa 250GB, heb ik er nog 150GB beschikbaar. Het meeste wat ik in gebruik heb zijn 2 digital games (29GB), Nintendo Classics (15GB), en dan een 6 spellen met DLC of updates (27GB). En dan een kleine 6-8GB aan demo's.

En dan blijft er nog een deel System OS enzo over.

Overigens, voor totaal 31 spellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 25-04-2026 11:20 ]

• Sir_Lion
carpebios schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:49:
[...]

Dat zijn dan niet fysieke spellen :P.
Dus digital of GKC.

Dus van de spellen die ik heb zijn er circa 95%~ fysiek. De overige 5% is dus niet fysiek.

• Sir_Lion
Carlos0_0 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:05:
[...]

Wat die bedoeld is denk ik. doordat die ze fysiek heeft. er minder opslag van switch nodig heeft(in plaats van digitaal).
Precies.

Doordat de gamedata (niet savadata!) op de cartridge staat, bespaar je de opslag op de Switch 2.

• Zerora
  • Laatst online: 13:30
Thanks. Dan wacht ik wel even met de aanschaf van zo'n sd express kaartje.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb (Switch 1 en 2). Ik speel games uit en dan kan ik ze (tijdelijk) verwijderen om weer ruimte vrij te maken. Daarnaast heb ik nog steeds een voorkeur voor fysiek compleet op cartridge, dus dat scheelt ook. Echt grote digitale games heb ik tot dusver ook nog niet gekocht. Mijn advies is in ieder geval om eerst die Switch 2 aan te schaffen en het dan even aan te kijken. Opslag kan je altijd later nog een keer aanschaffen :)

Qua third party games verwacht ik uiteindelijk wel extra opslag te moeten kopen. Microsoft games komen voornamelijk enkel digitaal uit. De Skyrim Switch 2 versie is onnodig groot omdat alle taalpakketten in de game zitten (bij de Switch 1 versie was dit losse DLC). Gelukkig komt de eerstvolgende game waar ik interesse in heb, Indiana Jones and the Great Circle, volledig op cartridge uit. 256GB opslag is veel, maar aardig wat third party developers gaan er ook nogal lomp mee om :P

[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 25-04-2026 12:35 ]

Pagina: 1 ... 157 158 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4