• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 11:45
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 15:21:
[...]

Volgens mij heeft een 2027 release meer te maken met dat ze genoeg eigen games hebben en niet in in de periode van GTA willen zitten.

Er zijn lui die denken dat DK Bananza door heel het team van Odyssey is gemaakt maar dat is deels het geval.

Een Zelda Remake dit najaar houd het Switch 2 publiek wel tevreden. ;)

Misschien kloppen deze geruchten voor geen meter en is er dit najaar wel een 3D Mario.En is heel het Star Fox verhaal niet meer dan dat het personage alleen in de film zit.

Fallout 4:Mooi dat die update er is.
Star Fox heb ik trouwens nooit gespeeld en het voelde ook niet alsof ik iets had gemist. Ik wil het ooit nog een keer een kans geven. Heb die poging al eens gedaan op de 3DS, maar snel weer weg gelegd. Misschien heb ik de verkeerde versie geprobeerd.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:11
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:05:
[...]

Star Fox heb ik trouwens nooit gespeeld en het voelde ook niet alsof ik iets had gemist. Ik wil het ooit nog een keer een kans geven. Heb die poging al eens gedaan op de 3DS, maar snel weer weg gelegd. Misschien heb ik de verkeerde versie geprobeerd.
De 3DS versie is een remake van de N64 game en is de beste Star Fox ervaring.Alle andere Star Fox games zijn leuk maar zitten toch net onder die N64/3DS ervaring.

Het is een type shooter die je vandaag de dag niet veel meer ziet.

Star Fox Zero[WiiU]:Als ze die gamepad gameplay er niet in zou zitten was dit de beste Star Fox game.Qua visuals en sound was die echt top.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 28-03-2026 17:20 ]

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:19:
[...]

De 3DS versie is een remake van de N64 game en is de beste Star Fox ervaring.Alle andere Star Fox games zijn leuk maar zitten toch net onder die N64/3DS ervaring.

Het is een type shooter die je vandaag de dag niet veel meer ziet.

Star Fox Zero[WiiU]:Als ze die gamepad gameplay er niet in zou zitten was dit de beste Star Fox game.Qua visuals en sound was die echt top.
Wowww dan ga ik die zeker oppakken

Bedankt!!

• jori040
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:22:
[...]

Wowww dan ga ik die zeker oppakken

Bedankt!!
Als Nintendo vast houd aan een rail-shooter concept dan ga je op de Switch 2 een Star fox game zien die indrukwekkend oogt.Bij dit type game kan je ff laten zien wat voor power de Switch 2 heeft.

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:36:
[...]

Als Nintendo vast houd aan een rail-shooter concept dan ga je op de Switch 2 een Star fox game zien die indrukwekkend oogt.Bij dit type game kan je ff laten zien wat voor power de Switch 2 heeft.
Ik ben heel benieuwd!

• jori040
Dat Fox in die Mario film zit is een reden dat ik de geruchten wel wil geloven.Een marketing traject van april tot zomer is ook geen gekke gedachten.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:42

Esumontere

Floep, banaan.

Dank voor deze tip, wat een prachtspel! Heerlijk relaxed avontuur om onderuitgezakt op de bank te spelen. Mijn vrouw, die met name Hogwarts Legacy speelt maar daarmee vrijwel klaar is, vindt het ook heerlijk!

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 03-04 23:29
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 15:21:
[...]

Volgens mij heeft een 2027 release meer te maken met dat ze genoeg eigen games hebben en niet in in de periode van GTA willen zitten.
Zou GTA echt beperkend zijn voor Nintendo spelreleases voor de Switch? Komt die überhaupt naar de Switch? Voor mij persoonlijk zal de release van GTA andere spellen niet in de weg zitten. Wij vallen hier thuis sowieso buiten de doelgroep voor GTA, maar de Switch 2 wordt veel gebruikt.

• Pro-prutser
buglife schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:41:
[...]

Zou GTA echt beperkend zijn voor Nintendo spelreleases voor de Switch? Komt die überhaupt naar de Switch? Voor mij persoonlijk zal de release van GTA andere spellen niet in de weg zitten. Wij vallen hier thuis sowieso buiten de doelgroep voor GTA, maar de Switch 2 wordt veel gebruikt.
De media aandacht zal gigantisch zijn! Vergeet de Youtubers niet die normaal ook games een verkoop boost geven.

• jori040
buglife schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:41:
[...]

Goede vraag.Wat mij betreft zou een 3D Mario game gewoon ten tijden van GTA kunnen uitkomen alleen ik weet niet hoe Nintendo daar nu in staat.

Sowieso zijn er voor mij tig andere games die ik liever speel dan GTA.Ooit zal ik de nieuwe game wel eens checken maar hoef hem zeker niet bij release.

Wat je ziet is dat de Nintendo/The Pokemon Company hun nieuw game ook niet dit najaar gaat uitbrengen.
Als alle geruchten van gisteren waar gaan zijn dan zie ik een soort van terughoudendheid.

Ik denk namelijk dat die 3D Mario game al klaar is.Gezien N genoeg games heeft voor dit jaar is een release in 2027 een beter plan.

Zelda Remake: Dit is al een grote release voor het najaar hé ;)

• jori040
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:29:
[...]

De media aandacht zal gigantisch zijn! Vergeet de Youtubers niet die normaal ook games een verkoop boost geven.
Vermoed dat Nintendo dat ook wel degelijk voor ogen heeft.Ze hebben besloten om die 3D Mario nu niet te doen.

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:37:
[...]

Vermoed dat Nintendo dat ook wel degelijk voor ogen heeft.Ze hebben besloten om die 3D Mario nu niet te doen.
Persoonlijk geen problemen mee. Speel nu toch al 5 spellen tegelijk haha. Beetje keuze stress soms. Er zijn te veel leuke games en te weinig vrije tijd. Dat eerste is niet erg, maar het tweede wel :p

• jori040
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:42:
[...]

Persoonlijk geen problemen mee. Speel nu toch al 5 spellen tegelijk haha. Beetje keuze stress soms. Er zijn te veel leuke games en te weinig vrije tijd. Dat eerste is niet erg, maar het tweede wel :p
Welke ben je aan het spelen ?
Hier Pokopia en Resident Evil.
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:52:
[...]

1. Pokémon Pokopia
2. Luigi Mansion 2 op de 3DS
3. Resident Evil 4
4. Mario Odyssey (opnieuw begonnen)
5. The Legend of Zelda Oracle of Ages

En tussendoor af en toe Tetris 99

Welke RE? 9 zeker?
Ah jij bent nog actief op de 3DS. :)
Ja 2e run in RE9.

[ Voor 37% gewijzigd door jori040 op 28-03-2026 19:54 ]

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:47:
[...]

1. Pokémon Pokopia
2. Luigi Mansion 2 op de 3DS
3. Resident Evil 4
4. Mario Odyssey (opnieuw begonnen)
5. The Legend of Zelda Oracle of Ages

En tussendoor af en toe Tetris 99

Welke RE? 9 zeker?

[ Voor 4% gewijzigd door Pro-prutser op 28-03-2026 19:53 ]

• buglife
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:29:
[...]

Youtubers en influencers volg ik niet, dus zal er zelf weinig van merken. Al zal er op Tweakers waarschijnlijk ook genoeg over komen. Maar zoals ik al zei, ik behoor niet tot de doelgroep. Het draait vast niet op een Switch.

• Pro-prutser
buglife schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:52:
[...]

Youtubers en influencers volg ik niet, dus zal er zelf weinig van merken. Al zal er op Tweakers waarschijnlijk ook genoeg over komen. Maar zoals ik al zei, ik behoor niet tot de doelgroep. Het draait vast niet op een Switch.
Ik volg ze ook niet, maar wij zijn niet de enige op de wereld.

Hij is tot nu toe alleen voor de Playstation en Xbox aangekondigd. Later waarschijnlijk ook voor de PC. Op de Nintendo verwacht ik hem niet. Misschien ooit als heruitgave op de latere console gen van Nintendo 🤷🏻‍♂️

• jori040
Playeressence en AndresRestart volg ik op Youtube.Zij doen voor 95% Nintendo.

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:47:
[...]

Hier Pokopia en Resident Evil.

[...]

Ah jij bent nog actief op de 3DS. :)
Ja 2e run in RE9.
Ja sindskort afgestoft. Ik vind het een geweldig apparaat. Hierna wil ik Zelda OOT weer oppakken en beginnen aan Star Fox.

RE9 staat ook op de planning, maar eerst wil ik RE4 uitspelen. Speel je die op de Nintendo?

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:28
Ben zelf nu zoet deze week met:

- Fortnite
- Pokopia
- Warframe
- Disney Dreamlight Valley
- Mario Kart

En dan heb ik ook nog Animal Crossing waar ik mee verder wil maar gewoon geen tijd voor heb nog.

Als ik ooit hier op uitgekeken ben, en dat zal nog wel even duren ben ik van plan de switch 1 Pokemon games te halen, beginnend met Violet.

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:59:
Playeressence en AndresRestart volg ik op Youtube.Zij doen voor 95% Nintendo.
Ik heb er vaak geen geduld voor. Net als met voetbal kijken. Ik speel liever zelf haha.

• Pro-prutser
AMDLegion schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:01:
Ben zelf nu zoet deze week met:

- Fortnite
- Pokopia
- Warframe
- Disney Dreamlight Valley
- Mario Kart

En dan heb ik ook nog Animal Crossing waar ik mee verder wil maar gewoon geen tijd voor heb nog.

Als ik ooit hier op uitgekeken ben, en dat zal nog wel even duren ben ik van plan de switch 1 Pokemon games te halen, beginnend met Violet.
Ik ben bang dat ik doodga voordat ik met plezier mijn backlog heb weggespeeld 😂

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54
Esumontere schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:41:
[...]

Dank voor deze tip, wat een prachtspel! Heerlijk relaxed avontuur om onderuitgezakt op de bank te spelen. Mijn vrouw, die met name Hogwarts Legacy speelt maar daarmee vrijwel klaar is, vindt het ook heerlijk!
Het is een erg uitdagend spel op een gegeven moment.

• AMDLegion
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:04:
[...]

Ik ben bang dat ik doodga voordat ik met plezier mijn backlog heb weggespeeld 😂
Haha same, ben maar al te bekend met de backlog via Steam. Dit keer met de switch probeer ik heel conservatief te zijn met nieuwe games kopen.

Wel lastig want er komt zoveel leuks uit

• Pro-prutser
AMDLegion schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:08:
[...]

Haha same, ben maar al te bekend met de backlog via Steam. Dit keer met de switch probeer ik heel conservatief te zijn met nieuwe games kopen.

Wel lastig want er komt zoveel leuks uit
Preciessss

Ik heb op iedere console een backlog 😢 Op de PC al helemaal

Doorgaans speel ik wel de meeste spellen uit op Nintendo en de Steam Deck.

• jori040
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:02:
[...]

Ik heb er vaak geen geduld voor. Net als met voetbal kijken. Ik speel liever zelf haha.
De meeste content van hun is 15 tot 20 min.Live streams zijn wel lang maar die check ik soms.
Maar goed ik kijk naast het gamen ook geen tv.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:05
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:13:
[...]

Mochten de laatste geruchten waar zijn:
- Star Fox [zomer]
- Fire Emblem [zomer]
- Splatoon Raiders [Zomer
- Zelda Remake [Najaar]
-The Duskbloods [2026]
- Pikmin 4 Switch 2 Edition [2026]
- Plus veel third-party games
- Vermoed dat Mario Kart ook nog wat DLC zal krijgen.
Persoonlijk zie ik dit als een net lijstje.Een de nieuwe Yoshi game komt al in mei.

Als dit alles juist is dan zit je de komende 2 jaar goed met een Switch 2.

En voor nu hebben we het prachtige Pokopia. :)
Als ik dit zo zie, kan mijn switch2 dit jaar wel uitblijven

- Star Fox
Goed nog niks over bekend volgens mij, maar zal wel niks voor mij zijn.
- Fire Emblem [zomer]
Nee dankjewel :P
Nee dankjewel
- Zelda Remake [Najaar]
Nee dankjewel geen Zelda voor mij
-The Duskbloods [2026]
Nee dankjewel
Al gespeeld op de Switch1, zie geen reden om hem opnieuw te spelen.
Daarvoor heb ik al een ps5 ook
Dat is eventueel leuk, maar speel het origineel al niet eens helemaal uit.
Persoonlijk zie ik dit als een net lijstje.Een de nieuwe Yoshi game komt al in mei.
Nee danktje dat is echt niks voor mij, vond spel op de switch1 al niet zo leuk :P.

Ziet erna uit dat ik een overgang weer na de ps5 ga maken straks, die staat sinds dit jaar uit.
Nu met fire red en leaf green bezig, en daarna verder vanaf mei met 007 en lego Batman op de ps5 :P.

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:17:
[...]

De meeste content van hun is 15 tot 20 min.Live streams zijn wel lang maar die check ik soms.
Maar goed ik kijk naast het gamen ook geen tv.
Zelfs daar heb ik eerlijk gezegd geen geduld voor. Ik kijk ook geen TV. Wel films en series, maar dan moet het echt de moeite waard zijn.

Wat doe je eventueel nog meer naast het gamen?

• Pro-prutser
Carlos0_0 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:19:
[...]

- Star Fox
- Fire Emblem [zomer]
Nee dankjewel
- Zelda Remake [Najaar]
-The Duskbloods [2026]
Nee dankjewel
Nee danktje dat is echt niks voor mij, vond spel op de switch1 al niet zo leuk :P.

Ziet erna uit dat ik een overgang weer na de ps5 ga maken straks, die staat sinds dit jaar uit.
Nu met fire red en leaf green bezig, en daarna verder vanaf mei met 007 en lego Batman op de ps5 :P.
Ik snap alles, behalve Zelda :p
[...]

- Star Fox
- Fire Emblem [zomer]
Nee dankjewel
- Zelda Remake [Najaar]
-The Duskbloods [2026]
Nee dankjewel

Soms vraag ik me toch af of jij wel games speelt :+ (smaken verschillen!)

• Carlos0_0
JackAvery schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:25:
[...]

Soms vraag ik me toch af of jij wel games speelt :+ (smaken verschillen!)
Haha ja hoor maar een moeilijke gamer, ik vind gewoon veel niet leuk.
Pokémon Pokopia ook weten te spelen, maar was ik na 5 a 10 min al zat.

En ja hoor ik speel wel games, straks 007 en lego Batman.
En nu met pokemon leaf green en fire red bezig, beide gekocht zodat ik de dex bijna compleet kan krijgen :P.

Haha ja smaken verschillen, de 1ne heft een uitgebreidere smaak dan de ander :+ .

• Carlos0_0
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:25:
[...]

Ik snap alles, behalve Zelda :p
Haha heb nooit iets met Zelda gehad, vroeger ook al niet op de gameboy en super nintendo.
Carlos0_0 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:29:
[...]

Haha ja hoor maar een moeilijke gamer, ik vind gewoon veel niet leuk.
Pokémon Pokopia ook weten te spelen, maar was ik na 5 a 10 min al zat.

En ja hoor ik speel wel games, straks 007 en lego Batman.
En nu met pokemon leaf green en fire red bezig, beide gekocht zodat ik de dex bijna compleet kan krijgen :P.

Haha ja smaken verschillen, de 1ne heft een uitgebreidere smaak dan de ander :+ .
Ja beide gaan op de Switch 2 ook beschikbaar zijn maar ik snap wel dat je ze op een PS5 wilt spelen.

Pokopia krijgt zeer waarschijnlijk ook nog DLC dit jaar :+ Maar verder zijn al deze lijstjes gewoon geruchten, dus we zien wel. Nog zo'n gerucht is een Super Metroid remake...

Persoonlijk zou ik al heel blij zijn met Fire Emblem en Zelda in hetzelfde jaar. Als Star Fox dan nog eens goed zou zijn [edit] en het blijkt dat de OoT remake door Monolith Soft is gemaakt...

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2026 20:38 ]

• Pro-prutser
Carlos0_0 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:31:
[...]

Haha heb nooit iets met Zelda gehad, vroeger ook al niet op de gameboy en super nintendo.
Als het op de SNES niets voor je was dan ga ik niet eens proberen je te overtuigen :p Maar zoals je terecht zegt, smaken verschillen en daar is uiteraard niets mis mee.

• Pro-prutser
JackAvery schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:33:
[...]

Ja beide gaan op de Switch 2 ook beschikbaar zijn maar ik snap wel dat je ze op een PS5 wilt spelen.

Pokopia krijgt zeer waarschijnlijk ook nog DLC dit jaar :+ Maar verder zijn al deze lijstjes gewoon geruchten, dus we zien wel. Nog zo'n gerucht is een Super Metroid remake...

Persoonlijk zou ik al heel blij zijn met Fire Emblem en Zelda in hetzelfde jaar. Als Star Fox dan nog eens goed zou zijn....
2D Metroid 😍

Het liefst geen remake. Zie dan liever een vervolg op Metroid Fusion / Zero Mission

Ik verwacht trouwens eerder een Metroid Dread 2

[ Voor 3% gewijzigd door Pro-prutser op 28-03-2026 20:40 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

giantgiantus schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:07:
[...]

Het is een erg uitdagend spel op een gegeven moment.
Dat merken we vanzelf. Mijn vrouw speelt op story mode, lijkt me dat het toch te doen zou moeten zijn.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54
Esumontere schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:47:
[...]

Dat merken we vanzelf. Mijn vrouw speelt op story mode, lijkt me dat het toch te doen zou moeten zijn.
Ja op story zeker. Maar op hogere graden had ik best moeite.

• jori040
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:24:
[...]

Zelfs daar heb ik eerlijk gezegd geen geduld voor. Ik kijk ook geen TV. Wel films en series, maar dan moet het echt de moeite waard zijn.

Wat doe je eventueel nog meer naast het gamen?
Muziek luisteren en wandelen.Ik vind het fijn om voor of na het gamen lekker naar buiten te gaan.
Voor ik straks ga slapen ga ik nog lekker een uurtje lopen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 28-03-2026 21:02 ]

• jori040
[...]

- Star Fox
- Fire Emblem [zomer]
Nee dankjewel
- Zelda Remake [Najaar]
-The Duskbloods [2026]
Nee dankjewel

Dan hoop ik voor jou dat deze geruchten niet waar zijn.Toch bedankt voor de fijne reactie. ;)
The Duskbloods:Nog geen goed beeld of dit voor mij wat gaat worden.

• jori040
Pro-prutser schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:39:
[...]

2D Metroid 😍

Het liefst geen remake. Zie dan liever een vervolg op Metroid Fusion / Zero Mission

Ik verwacht trouwens eerder een Metroid Dread 2
Gerucht gaat dat de studio achter Dread aan een remake werkt.
Metroid Fusion / Zero Mission zijn mijn favo GBA games. :)

• AMDLegion
[...]

- Star Fox
- Fire Emblem [zomer]
Nee dankjewel
- Zelda Remake [Najaar]
-The Duskbloods [2026]
Nee dankjewel

De magie van handheld switch op de bank of in bed, kan je die wel missen? Ik denk dat ik vanaf nu wanneer mogelijk een spel eerst op de switch speel dan op PC of PS5, docked maakt het natuurlijk niet zoveel uit.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:21:
[...]

• Carlos0_0
AMDLegion schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:17:
[...]

De magie van handheld switch op de bank of in bed, kan je die wel missen? Ik denk dat ik vanaf nu wanneer mogelijk een spel eerst op de switch speel dan op PC of PS5, docked maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
Ja ik geef niet zoveel om handheld neer, mijn switch 1 heeft ook eigenlijk altijd in Dock gestaan(en switch2 nu
Ook).

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:59:
[...]

Muziek luisteren en wandelen.Ik vind het fijn om voor of na het gamen lekker naar buiten te gaan.
Voor ik straks ga slapen ga ik nog lekker een uurtje lopen. :)
Goed bezig 💪

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:21:
[...]

Oeehh nice

Van mij ook! 😃 Samen met Golden Sun en Advance Wars. Ook twee pareltjes wat mij betreft. Beide Metroids trouwens vorig jaar nog uitgespeeld.

• Pro-prutser
AMDLegion schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:17:
[...]

Dat is voor mij dé reden dat ik de meeste games op Nintendo en Steam uitspeel. Ik denk dat ik 80% handheld speel en 20% big screen.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:27
Ik ben onderhand ook wel nieuwsgierig naar meer informatie over 007 first light . Dit is echt de game waar ik lekker op ga , beetje uncharted / hitman zonder gigantische open world . Ook heel nieuwsgierig hoe het draait op de switch 2 .
Totk voor nu even neer gelegd het open world en de enorme hoeveelheid te doen is mij te tijd rovend .. botw destijds wel uitgespeeld .
Resident evil requiem bijna uitgespeeld en ben met kena bezig .
Kena ziet er prachtig uit en de combat gameplay met lichte puzzels vind ik top.
Dit zijn games die ik compleet uitspeel .
Ik zit nog steeds met het 75 procent syndroom 🫠 wanneer ik ongeveer 3/4 heb gespeeld verlies ik mijn aandacht .
Owja en ik speel rechtelmatig wat runs bij the rogue prince of persia , een top game
Dusss waar kijken jullie naar uit of wat spelen jullie ? En ben ik de enige die met dit “syndroom” zit ?
Laatste game die ik totaal uitspeelde was Metroid prime 4 en dan ben ik niet iemand die 100 procent complete. Gewoon de main story vind ik genoeg .

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberw00d op 29-03-2026 12:30 ]

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• AMDLegion
Cyberw00d schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:19:
Ik ben onderhand ook wel nieuwsgierig naar meer informatie over 007 first light . Dit is echt de game waar ik lekker op ga , beetje uncharted / hitman zonder gigantische open world . Ook heel nieuwsgierig hoe het draait op de switch 2 .
Totk voor nu even neer gelegd het open world en de enorme hoeveelheid te doen is mij te tijd rovend .. botw destijds wel uitgespeeld .
Ik zit nog steeds met het 75 procent syndroom 🫠 wanneer ik ongeveer 3/4 heb gespeeld verlies ik mijn aandacht .
Owja en ik speel rechtelmatig wat runs bij the rogue prince of persia , een top game
Dusss waar kijken jullie naar uit of wat spelen jullie ? En ben ik de enige die met dit “syndroom” zit ?
Laatste game die ik totaal uitspeelde was Metroid prime 4 en dan ben ik niet iemand die 100 procent complete. Gewoon de main story vind ik genoeg .
Ben helaas bang dat het geen 60fps word, net als de laatste hitman.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:06
Jammer dat kena niet 60fps is :(

• Cyberw00d
AMDLegion schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Ik hoop op 40 dat zou al prima zijn.
Kena draait idd op 30 maar het stoort niet

• AMDLegion
Cyberw00d schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:24:
[...]

Ik hoop op 40 dat zou al prima zijn.
Kena draait idd op 30 maar het stoort niet
Mij de gok niet waard. Op steam had ik het geprobeerd omdat je binnen 2 uur kan refunden.

99% van de games onder de 60fps vind ik zelf heel storend helaas. Ben echt jaloers op 30FPS gamers

• Carlos0_0
Cyberw00d schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:19:
Kena is heel leuk ben echt aan het wachten op deel 2, 007 ben ik ook zeker benieuwd naar.
Hitman ben ik dan nooit echt in gekomen, toch meerdere keren geprobeerd.

• Pro-prutser
AMDLegion schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:10:
[...]

Mij de gok niet waard. Op steam had ik het geprobeerd omdat je binnen 2 uur kan refunden.

99% van de games onder de 60fps vind ik zelf heel storend helaas. Ben echt jaloers op 30FPS gamers
Hoe werkt dat eigenlijk als je er geen last van hebt? Vullen je hersenen dan wat pixels aan die ontbreken? Een beetje vergelijkbaar met woorden die een klinker missen. Je leest dan nog steeds het woord. Of als je bijvoorbeeld twee woorden achterelkaar in een zin hebt. Soms zie je dat woord dan maar 1x terwijl het er wel twee keer staat. Ik kan mij voorstellen dat onze hersenen bepaalde dingen voor ons invullen zonder dat ze er zijn. Ik vraag mij dan af of dat ook zo werkt met 30 en 60 fps.

Voorbeeld:

“Dit is een een simpele testzin.”

[ Voor 3% gewijzigd door Pro-prutser op 29-03-2026 16:55 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01
Pro-prutser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:47:
Ik kan mij voorstellen dat onze hersenen bepaalde dingen voor ons invullen zonder dat ze er zijn.
* RayNbow kijkt naar films...

Heeft men er last van dat ze doorgaans 24 fps zijn?

* RayNbow kijkt naar animatiefilms...

Heeft men er last van dat in animatiefilms er niet altijd voor elk frame geanimeerd wordt (dus zelfs een lagere framerate dan 24)?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Pro-prutser
RayNbow schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:56:
[...]

* RayNbow kijkt naar films...

Heeft men er last van dat ze doorgaans 24 fps zijn?

* RayNbow kijkt naar animatiefilms...

Heeft men er last van dat in animatiefilms er niet altijd voor elk frame geanimeerd wordt (dus zelfs een lagere framerate dan 24)?
Geen idee. Ik in ieder geval niet.

• jori040
60fps is rustiger voor het oog dus ten alle tijden een plus in mijn beleving.

• Pro-prutser
jori040 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:01:
60fps is rustiger voor het oog dus ten alle tijden een plus in mijn beleving.
Ik merk wel het verschil tussen een telefoon met 60 Hertz scherm en 100/120 Hertz. Maar met gamen merk ik echt niets.

Met competitieve games heb je zeker wel voordeel, omdat je sneller kan anticiperen. Maar het is niet dat ik er an sich last van heb of aan irriteer.

• jori040
Pro-prutser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:03:
[...]

Ik merk wel het verschil tussen een telefoon met 60 Hertz scherm en 100/120 Hertz. Maar met gamen merk ik echt niets.

Met competitieve games heb je zeker wel voordeel, omdat je sneller kan anticiperen. Maar het is niet dat ik er an sich last van heb of aan irriteer.
Ik merk het heel goed maar het is ook weer niet zo dat ik een 30fps game aan me voorbij laat gaan.

• Pro-prutser
jori040 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:05:
[...]

Ik merk het heel goed maar het is ook weer niet zo dat ik een 30fps game aan me voorbij laat gaan.
Een vraag uit oprechte nieuwsgierigheid:

Merkte je het ook op de Nintendo retro consoles? Zoals bijvoorbeeld de Super Nintendo?

• AMDLegion
Pro-prutser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:08:
[...]

Merkte je het ook op de Nintendo retro consoles? Zoals bijvoorbeeld de Super Nintendo?
Er zit natuurlijk wel een verschil in 2D vs 3D

En natuurlijk een factor van gewenning, ik heb ook veel games vroeger op de 360 gespeeld met 30FPS maar als je dan eenmaal naar de 60 gaat is het lastig om terug te gaan.

Ik heb jarenlang alleen maar PC gespeeld om die reden, de PS5 in 2020 was de eerste console die weer snel genoeg was om terug te gaan naar het fijnere console gaming. En nu de Switch 2 ook, Switch 1 had ik na 1 week alweer teruggestuurd maar met de Switch 2 is vrijwel alles 60FPS ( van de games die mij interesseren ).

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ok, Kena is minder relaxed dan ik in eerste instantie had ingeschat. Nog steeds een prachtig spel, maar wat is de combat waardeloos zeg. Clunky en traag, met matig reagerende parries en veel te lange animaties. Exploderende projectielen die door te kleine arenas niet te ontwijken zijn en te weinig heal-mogelijkheden.

Zonde, dit spel had zo veel beter kunnen zijn als het combat systeem beter was ontworpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Esumontere op 29-03-2026 17:39 ]

• Pro-prutser
AMDLegion schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:12:
[...]

Er zit natuurlijk wel een verschil in 2D vs 3D

En natuurlijk een factor van gewenning, ik heb ook veel games vroeger op de 360 gespeeld met 30FPS maar als je dan eenmaal naar de 60 gaat is het lastig om terug te gaan.

Ik heb jarenlang alleen maar PC gespeeld om die reden, de PS5 in 2020 was de eerste console die weer snel genoeg was om terug te gaan naar het fijnere console gaming. En nu de Switch 2 ook, Switch 1 had ik na 1 week alweer teruggestuurd maar met de Switch 2 is vrijwel alles 60FPS ( van de games die mij interesseren ).
Dit geeft mij echt een hoop duidelijkheid. Ik game voor ongeveer 80% handheld. Ik denk dat ik daarom niet veel beter weet.

Ik heb het allemaal wel in huis, maar op de een of andere manier speel ik het liefste in bed of onderweg. Als ik dan voor het grote scherm zit dan is het meestal een film/serie of documentaire. Dat verklaart denk ik ook de voorkeur voor handheld.

• jori040
[...]

Moet eerlijk zeggen dat heel het 60fps verhaal pas de laatste 10 a 15 jaar speelt bij me.Echt ik zou eigenlijk willen dat ik niets merk in 30 of 60fps. ;)

• Pro-prutser
jori040 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat heel het 60fps verhaal pas de laatste 10 a 15 jaar speelt bij me.Echt ik zou eigenlijk willen dat ik niets merk in 30 of 60fps. ;)
Haha

Over 10 à 15 jaar kan je een kaartje in je achterhoofd laten inpluggen met een upscaling patch geïnstalleerd :p

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:32
[...]

SNES was 50/60hz. Gruwelijk soepel beeld op een crt. Dat was best een wtf toen ik dat paar jaar terug nog eens aansloot :) Er waren ook games die op 10/15 fps draaiden, zoals Doom, Starfox.
Nu ik al paar jaar alles op 60fps speel doet 30 serieus pijn aan de ogen, alles trilt/schokt zegt maar en wat ik vreemd vind is dat de gameplay als slowmotion voelt.
Het went wel na paar uur spelen, maar tussendoor even een 60fps game spelen en weer terug bij af.
De een is er gevoeliger voor dan de ander, en handheld zal het wat meer meevallen

[ Voor 8% gewijzigd door Mutatie op 29-03-2026 17:29 ]

• Pro-prutser
Mutatie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:25:
[...]

SNES was 50/60hz. Gruwelijk soepel beeld op een crt. Dat was best een wtf toen ik dat paar jaar terug nog eens aansloot :) Er waren ook games die op 10/15 fps draaiden, zoals Doom, Starfox.
Nu ik al paar jaar alles op 60fps speel doet 30 serieus pijn aan de ogen, alles trilt/schokt zegt maar en wat ik vreemd vind is dat de gameplay als slowmotion voelt.
Het went wel na paar uur spelen, maar tussendoor even een 60fps game spelen en weer terug bij af.
De een is er gevoeliger voor dan de ander, en handheld zal het wat meer meevallen
Aaahh kijkkk

Ik heb bijna de hele PS3 generatie en daarna overgeslagen. Wel allemaal in bezit, maar was meer aangetrokken tot retro.

Ik ga het eens in de gaten houden. Ben nu wel benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Pro-prutser op 29-03-2026 17:32 ]

• Pro-prutser
Mutatie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:25:
[...]

Ik heb snel even een check gedaan en zie dat de spellen die ik toentertijd speelde allemaal vrijwel stabiel 60 fps hadden. Dan is het niet gek dat ik er weinig van merkte.

Edit:

Nog een check gedaan en zie dat bijna alle klassieke Halo games 30 fps hadden. Ik kan helemaal niets herinneren van traagheid of trillen of iets. Ik herinner mij alleen bepaalde framedrops bij sommige levels. Altijd op dezelfde plekken. Misschien ben ik er dan toch wat minder gevoelig voor dan sommigen.

[ Voor 16% gewijzigd door Pro-prutser op 29-03-2026 17:38 ]

• jori040
Pro-prutser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:30:
[...]

Aaahh kijkkk

Ik heb bijna de hele PS3 generatie en daarna overgeslagen. Wel allemaal in bezit, maar was meer aangetrokken tot retro.
De PS3 en 360 generatie staat bekend om de 30fps games.Mooie plaatjes waren belangrijker dan vloeiende bewegingen.

SNES tijdperk was ik nog geen gamer.Ben pas ten tijden van de Gamecube/Xbox gaan gamen.

• Pro-prutser
jori040 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:36:
[...]

De PS3 en 360 generatie staat bekend om de 30fps games.Mooie plaatjes waren belangrijker dan vloeiende bewegingen.

SNES tijdperk was ik nog geen gamer.Ben pas ten tijden van de Gamecube/Xbox gaan gamen.
Mooie plaatjes kan ik inderdaad wel herinneren. Maar in die periode begon ik voor het eerst serieus geld te verdienen en toen was ik vooral veel aan het reizen en tijd met vrienden aan het doorbrengen. Als ik ging gamen dan was het vooral Street Figher 4 met vrienden en laat die nou net stabiel 60 fps doen.

• Mutatie
Pro-prutser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:34:

Nog een check gedaan en zie dat bijna alle klassieke Halo games 30 fps hadden. Ik kan helemaal niets herinneren van traagheid of trillen of iets. Ik herinner mij alleen bepaalde framedrops bij sommige levels. Altijd op dezelfde plekken. Misschien ben ik er dan toch wat minder gevoelig voor dan sommigen.
In de 360/ps3 tijd was de standaard 30fps. Ik had er zelf ook geen last van, het was zoals het was. Met de overgang naar 3D raakten we sws gewend aan lagere framerates. Ik was al blij dat Half Life 2 en Far Cry bv 15-30fps draaide op mn PC :P Toen ook nooit iets van traagheid gemerkt. Nu pas na zolang op 60fps spelen. Maar ik vind het vreemd dat het zo aanvoelt want de gameplay/game is niet langzamer ofzo. Als je er geen last van hebt gewoon de framerate negeren en lekker gamen :)

• Cyberw00d
AMDLegion schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:10:
[...]

Als 30 fps voor jou onspeelbaar is of storend dan kan de switch 2 gen wel eens pittig worden voor jou kwa third party titels ( eigen ip weet ik zo niet ) voor 90 procent van de games stoort het mij totaal niet ook al heb ik natuurlijk liever 40 of 60 fps .. ik zie ook wel het verschil tussen 30 en 60 namelijk als je er op let als je bv stil staat en de camera snel rond laat gaan maar tijdens het gamen niet . Bij online shooters of hades 2 om een voorbeeld te geven moet ik wel 60 fps hebben .

• Cyberw00d
Carlos0_0 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:41:
[...]

Kena is heel leuk ben echt aan het wachten op deel 2, 007 ben ik ook zeker benieuwd naar.
Hitman ben ik dan nooit echt in gekomen, toch meerdere keren geprobeerd.
Deel 2 lijkt me nog veel toffer alleen moet nog maar zien als die op switch 2 komt . Ziet er een stuk veel eisend uit als deel 1

• Pro-prutser
Mutatie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:53:
[...]

In de 360/ps3 tijd was de standaard 30fps. Ik had er zelf ook geen last van, het was zoals het was. Met de overgang naar 3D raakten we sws gewend aan lagere framerates. Ik was al blij dat Half Life 2 en Far Cry bv 15-30fps draaide op mn PC :P Toen ook nooit iets van traagheid gemerkt. Nu pas na zolang op 60fps spelen. Maar ik vind het vreemd dat het zo aanvoelt want de gameplay/game is niet langzamer ofzo. Als je er geen last van hebt gewoon de framerate negeren en lekker gamen :)
Dat zijn wijze woorden. Ik denk dat ik er inderdaad niet proactief mee bezig moet houden. Als het komt dan komt het.

Wel echt vet dat je in die tijd Half Life 2 speelde. Ik speelde twee jaar geleden voor het eerst Half Life, wat een mooie ervaring. Ik kan mij niet voorstellen hoe vet het voor die tijd wel niet moest zijn geweest. Hij was zijn tijd ver vooruit en is goed oud geworden.

• jori040
Ik ben er ook niet zo zeker van dat de nieuwe Zelda & Pokemon straks 60fps gaan draaien.De visuele kwaliteit van hoe iets oogt zal ook bij Nintneno een grote rol blijven spelen.

En de ene engine is nu eenmaal meer geschikt voor 60fps dan de ander.

De gameplay in bv Luigi Mansion 3 is zo traag dat 30fps in die game heel goed te doen is.Hyrule Warriors Age of imprisonment:Hiet is de 60fps gameplay een grote plus t.o.v. zijn voorganger.

[ Voor 27% gewijzigd door jori040 op 29-03-2026 19:26 ]

• Mutatie
Pro-prutser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:10:
[...]

Dat zijn wijze woorden. Ik denk dat ik er inderdaad niet proactief mee bezig moet houden. Als het komt dan komt het.

Wel echt vet dat je in die tijd Half Life 2 speelde. Ik speelde twee jaar geleden voor het eerst Half Life, wat een mooie ervaring. Ik kan mij niet voorstellen hoe vet het voor die tijd wel niet moest zijn geweest. Hij was zijn tijd ver vooruit en is goed oud geworden.
Haha ja het waren mooie tijden, vooral de overgang van SNES naar Playstation, van sprites naar 3D was epic. Van FF6 naar FF7. En wat later Half Life 2 was echt iets bijzonders :D

Maar nog steeds hoor, games als RDR2, Witcher 3, FF7 Remake/Rebirth, Clair Obscur staan in mn top beste games ever naast Chrono Trigger, Command and Conquer/Red Alert, Metal Gear Solid, FF7 en 10. En graphics zijn ook niet altijd alles, Nier Automata staat er ook in :)

• jori040
Pro-prutser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:34:
[...]

Ik heb snel even een check gedaan en zie dat de spellen die ik toentertijd speelde allemaal vrijwel stabiel 60 fps hadden. Dan is het niet gek dat ik er weinig van merkte.

Edit:

Ten tijden van die Halo games had ik ook het idee dat alles lekker draaide.Misschien heeft het te maken dat ik toen minder bezig was met de tech achter de game.

Nu wil ik weten op welke engine de game draait en wie het maakt enz.Conclusie is dat ik het voor mezelf misschien wel lastiger heb gemaakt. ;)

• Carlos0_0
Esumontere schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:17:
Ok, Kena is minder relaxed dan ik in eerste instantie had ingeschat. Nog steeds een prachtig spel, maar wat is de combat waardeloos zeg. Clunky en traag, met matig reagerende parries en veel te lange animaties. Exploderende projectielen die door te kleine arenas niet te ontwijken zijn en te weinig heal-mogelijkheden.

Zonde, dit spel had zo veel beter kunnen zijn als het combat systeem beter was ontworpen.
Ik heb het dan al enige tijd geleden gespeeld op de ps5, maar wat jij beschrijft heb ik totaal niet ervaren.

• jori040
Carlos0_0 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:32:
[...]

Ik heb het dan al enige tijd geleden gespeeld op de ps5, maar wat jij beschrijft heb ik totaal niet ervaren.
Op PS5 heb ik ook ervaren dat het parry systeem niet goed werkt.Het is een geweldige game die ook zeker wel wat kleine minpunten had.
jori040 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:44:
[...]

Op PS5 heb ik ook ervaren dat het parry systeem niet goed werkt.Het is een geweldige game die ook zeker wel wat kleine minpunten had.
Werkt het dan niet goed of ben je er gewoon slecht in? Geen ervaring met deze game dus geen kritiek. Ik ben er zelf in ieder geval niet goed in merkte ik bij een game zoals Star Wars Jedi: Fallen Order. Niet helemaal mijn ding.

• jori040
L23 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:13:
[...]

Werkt het dan niet goed of ben je er gewoon slecht in? Geen ervaring met deze game dus geen kritiek. Ik ben er zelf in ieder geval niet goed in merkte ik bij een game zoals Star Wars Jedi: Fallen Order. Niet helemaal mijn ding.
Het reageert niet precies zoals het zou moeten.Dit is een genre waar ik goed in ben dus ik heb hier niet het idee dat het probleem bij mij ligt.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01
Dit weekend:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:13
AMDLegion schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Ik weet (bijna) wel zeker dat 007 First Light geen 60fps gaat zijn op de Switch 2. Ik speel zelf dergelijke games liever op mijn PS5, omdat ik graag de beste ervaring wil. RE Requiem hetzelfde verhaal, ik speel die liever op de PS5. First Light ga ik ook op de PS5 spelen.

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-04 12:41
Zijn er mensen die Super Mario Wonder direct op de NS2 hebben gekocht of juist niet en hun mening willen delen? Die 80 euro is wel echt fors, in relatie tot wat sommige reviews een matige update noemen als je geen Nintendo Online abbo hebt, bijvoorbeeld in deze review van budgetgaming

[ Voor 5% gewijzigd door AceAceAce op 31-03-2026 17:22 ]

AceAceAce schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:22:
Zijn er mensen die Super Mario Wonder direct op de NS2 hebben gekocht of juist niet en hun mening willen delen? Die 80 euro is wel echt fors, in relatie tot wat sommige reviews een matige update noemen als je geen Nintendo Online abbo hebt, bijvoorbeeld in deze review van budgetgaming
Vanuit singleplayer perspectief: Van wat ik lees is de uitbreiding net het natuurlijkst als je het hele spel speelt i.p.v. achteraf de extra toevoegingen gaat spelen. Zie het als Super Mario Wonder: Director’s Cut. De boss battles worden regelmatig geprezen als de beste uit de 2D serie.

Multiplayer is een andere gebruikerscase maar voor iemand die de volledige game nog niet heeft is het zeker zinvol om gewoon alles samen te kopen.

Of dit 80 euro waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar het zal denk ik niet zo moeilijk zijn om hier significant goedkoper aan te raken. Persoonlijk heb ik rond release 45 euro voor Wonder op de Switch 1 betaald, en dat is het spel absoluut waard. 20 euro voor de DLC lijkt me dan weer relatief duur als je niet van plan bent om Wonder opnieuw te spelen of het in multiplayer gaat spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 31-03-2026 17:31 ]

Zijn er mensen die Super Mario Wonder direct op de NS2 hebben gekocht of juist niet en hun mening willen delen?
Ik ga het nog kopen, maar koop games vrijwel nooit voor de volle mep.

• Pro-prutser
Mutatie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:51:
[...]

Haha ja het waren mooie tijden, vooral de overgang van SNES naar Playstation, van sprites naar 3D was epic. Van FF6 naar FF7. En wat later Half Life 2 was echt iets bijzonders :D

Maar nog steeds hoor, games als RDR2, Witcher 3, FF7 Remake/Rebirth, Clair Obscur staan in mn top beste games ever naast Chrono Trigger, Command and Conquer/Red Alert, Metal Gear Solid, FF7 en 10. En graphics zijn ook niet altijd alles, Nier Automata staat er ook in :)
Wat zijn we toch verwend 😃 Zoveel mooie herinneringen en herinneringen die nog gemaakt gaan worden. In de toekomst als we dan mogen leven, zullen we het over deze tijd hebben. Dan is dit nostalgisch.

• Cyrax0508
JackAvery schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:30:
[...]

Vanuit singleplayer perspectief: Van wat ik lees is de uitbreiding net het natuurlijkst als je het hele spel speelt i.p.v. achteraf de extra toevoegingen gaat spelen. Zie het als Super Mario Wonder: Director’s Cut. De boss battles worden regelmatig geprezen als de beste uit de 2D serie.

Multiplayer is een andere gebruikerscase maar voor iemand die de volledige game nog niet heeft is het zeker zinvol om gewoon alles samen te kopen.

Of dit 80 euro waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar het zal denk ik niet zo moeilijk zijn om hier significant goedkoper aan te raken. Persoonlijk heb ik rond release 45 euro voor Wonder op de Switch 1 betaald, en dat is het spel absoluut waard. 20 euro voor de DLC lijkt me dan weer relatief duur als je niet van plan bent om Wonder opnieuw te spelen of het in multiplayer gaat spelen.
Verzamelaar die ik ben heb ik de fysieke SW 2 versie gekocht, terwijl ik de SW1 versie ook heb. Dan heb ik de complete versie (hoewel de nieuwe DLC volgens mij niet op de cartridge staat), inclusief het lelijkste hoesje dat ze maar konden bedenken.

Ik vind de nieuwe bossfights wel leuk en voor 2D Mario games is het beter dan het 3x springen op het hoofdje dat we normaal doen, maar echt bijzonder vind ik het nou ook weer niet. De game zelf blijf ik fantastisch vinden. Ja, de gewone levels blijven makkelijk (maar zeer vermakelijk), maar de special levels vind ik dan altijd echt leuk. Na Super Mario World vind ik dit de leukste 2D Mario.

Gisteren Super Mario Odyssey even opgestart want ik moet nog wat maantjes en purple coins, maar wat blijft dat een geweldige game zeg. Hopelijk komt er een Super Mario Odyssey 2 want ik vind Bowers Fury (er was de hoop dat Nintendo iets ging doen met het concept van dat korte spelletje) wel grappig maar ik heb toch echt veel liever de stijl van Odyssey.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-04 15:41

Pykow

Angelo OTR

Ik heb wonders op de Switch 1 gespeeld en geen behoefte aan een grafische update naar Switch 2.
ook de DLC is blijkbaar geen nieuwe map, maar alleen uitdagingen.
Sorry ik ben niet de juiste doelgroep voor mario.
Ik vindt de personages geweldig en gisteren ook heel erg genoten van de nieuwe film.
maar als ik mario speel is het gewoon de levels uitspelen en klaar.
geen oneindige muntjes en maantjes verzamelen, daarvoor zijn er te veel games op de markt die ook mijn aandacht vragen.

Ik speel veel games solo en dat is ook een reden waarom ik Mario kart, Smash bros etc. eigenlijk veel al links laat liggen, want na paar uurtjes heb je alles wel gezien en is de fun er helemaal uit.
Bij mario kart random verliezen door een blue shell is frustrerend omdat je gewoon pech kan hebben.
bij smash bros ligt het gewoon aan mij dat ik gewoon niks ervan snap.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Cyrax0508 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:07:
[...]

Verzamelaar die ik ben heb ik de fysieke SW 2 versie gekocht, terwijl ik de SW1 versie ook heb. Dan heb ik de complete versie (hoewel de nieuwe DLC volgens mij niet op de cartridge staat), inclusief het lelijkste hoesje dat ze maar konden bedenken.
Waarom zou de DLC niet op de cartridge staan? Het wordt namelijk zelfs op dat lelijke hoesje aangegeven.

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:35:
[...]

Waarom zou de DLC niet op de cartridge staan? Het wordt namelijk zelfs op dat lelijke hoesje aangegeven.
Omdat er een download van 3,5 GB werd gedaan, vandaar dat ik dat denk/dacht.
Cyrax0508 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:50:
[...]

Omdat er een download van 3,5 GB werd gedaan, vandaar dat ik dat denk/dacht.
Ik ken geen vergelijkbare situaties waarbij de DLC niet op de cartridge staat van een Nintendo first party game. Op de Switch 2 cartridge staat versie 1.1.0. Vorige week is er een update uitgekomen, versie 1.2.0. Dan worden alle voorgaande updates ook gedownload. Wel een stevige download, maar ik verwacht/hoop niet dat de DLC daar onder valt.

https://www.nintendo.com/...-Bros-Wonder-2485410.html

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:59:
[...]

Ik ken geen vergelijkbare situaties waarbij de DLC niet op de cartridge staat van een Nintendo first party game. Op de Switch 2 cartridge staat versie 1.1.0. Vorige week is er een update uitgekomen, versie 1.2.0. Dan worden alle voorgaande updates ook gedownload. Wel een stevige download, maar ik verwacht/hoop niet dat de DLC daar onder valt.

Aah, ik keek nog en er stond 3,5 GB software en een 480mb update. Vandaar. My bad,

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-04 15:41

Pykow

Angelo OTR

L23 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:59:
[...]

Uhm Nintendo heeft nu ook steeds meer games waarbij er niet eens een cardridge meer is.
en een DLC staat voor DOWNLOADABLE CONTENT.
Dus je mag verwachten dat je dit moet downloaden en dat er op de cardridge alleen een variable instaat dat je "gratis" de DLC mag downloaden

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pykow schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:36:
[...]

Uhm Nintendo heeft nu ook steeds meer games waarbij er niet eens een cardridge meer is.
en een DLC staat voor DOWNLOADABLE CONTENT.
Dus je mag verwachten dat je dit moet downloaden en dat er op de cardridge alleen een variable instaat dat je "gratis" de DLC mag downloaden
uhm ok...

• jori040
Monster Hunter Rise: De DLC is een beetje destijds aan me voorbij gegaan tot nu dan want Sunbreak staat voor 5,99 in de eShop.

Monster Hunter Wilds:Ik denk dat Capcom tijdens de DLC aankondiging met een Switch 2 versie gaat komen.

[Dit is een Switch 1/2 bericht]

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 02-04-2026 18:06 ]

• TomBraamhaar
  • Nu online
Klaar mer Re:Village. Nu begonnen aan requiem. Das wel weer next level hoor. :D

• buglife
Cyberw00d schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:10:
[...]

Wat een nietszeggende trailer zeg .. zo goed als niks aan echte gameplay beelden . Ach we laten ons verassen !
Gisteren kocht ik MotoGP 25 in de aanbeiding en ik heb het gespeeld op de Switch 2. Qua graphics is het een aantal jaren terug in de tijd, maar het stond mij niet tegen. Het speelt soepel en ik merkte geen noemenswaardige framedrops.

Wat ik wel jammer vond, was het gebrek aan ambiance. Tribunes waren leeg en er rijden slechts 16 coureurs tijdens een wedstrijd (of ik heb ergens een instelling gemist). Wat ik ook miste, is het gasgeven en remmen zoals ik op de PS5 kon doen. Daar kwam ik naar mijn idee wat soepeler door de bochten vanwege de adaptieve schouderknopper waarbij ik het gas geven en remmen kon doseren. De pro-1 controller heeft dat niet. Zitten er eigenlijk adaptieve schouderknoppen op de pro-2? Dan zal ik mijn overweging om deze nog niet te kopen, moeten heroverwegen.

• jori040
@buglife
Nee Pro-controller 2 heeft geen adaptieve schouderknoppen.
Voor de fans van 3D runner games:
En de enige recente ( :+. )Nintendo controller met analoge schouderknoppen is de GameCube controller. Deze kan je in sommige games wel gebruiken…

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2026 07:49 ]

• TomBraamhaar
  • Nu online
JackAvery schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:47:
Voor de fans van 3D runner games:

[YouTube: Haste: Gameplay Trailer]

En de enige recente ( :+. )Nintendo controller met analoge schouderknoppen is de GameCube controller. Deze kan je in sommige games wel gebruiken…
Dat is imo het enige gemis aan de verder uitstekende Pro Controller.
Pagina: 1 ... 155 156 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4