• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:20
Poesmij schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:53:
[...]

Voor een prime game is ie gewoon niet goed genoeg.

Kan nog steeds vermakelijk zijn, maar alleen al het feit dat je een upgrade pakt. Weet waar je heen moet of moet ontdekken waar je heen moet. Moet je eerst terug naar een mannetje voor installatie, om dan als een kind begeleid te worden naar je bestemming. Dan nog niet te beginnen over de woestijn.

Ja de game had zen toffe punten, mooie werelden,maar is wel de charme kwijt van een metroid game. Waar ik alle metroid games heel wat keren uitgespeeld heb, is deze na 1x terug het hoesje in gegaan.
Eens. De woestijn was ruk, die motor hadden ze er ook uit mogen laten en ik mis het hele punt van een Metroid game - het feit dat alles aan elkaar verbonden is. Het is één grote interconnected wereld. De 2D games doen dat nog steeds heel goed, Prime 1 deed dat ook, Prime 2 al minder en in Prime 3 was dat ook al grotendeels verdwenen - en ook daar was dat een veelgehoord kritiekpunt.

Tel daarbij (voor mij althans) bij op dat het einde wat mij betreft gewoon slecht uitgewerkt was. Kijk, dat je die alien beschaving niet meer kunt redden is tot daar aan toe, maar dat Samus gewoon die hele squad daar achterlaat, dat gaat er bij mij niet in. In voorgaande games riskeerde ze álles om zoveel mogelijk levens te redden en dan zou ze dat hier ineens niet doen? Plus, de bad guy is niet verslagen. Hij zit op een planeet die mogelijk in een andere dimensie zit of zo, maar boeien. Die komt wel weer terug. Als er tenminste nog een nieuwe MP wordt gemaakt.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Iemand hier trouwens die Warhammer 40k: Rogue Trader speelt?

Hij was mij nog niet opgevallen - misschien ook vanwege de slechte reviews ivm bugs en performanceproblemen. Er schijnt nu een grote update/patch die de performanceproblemen zou moeten oplossen. Link

Speelt iemand dit spel? Is het inderdaad nu beter speelbaar?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Twee Dee schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:08:
Iemand hier trouwens die Warhammer 40k: Rogue Trader speelt?

Hij was mij nog niet opgevallen - misschien ook vanwege de slechte reviews ivm bugs en performanceproblemen. Er schijnt nu een grote update/patch die de performanceproblemen zou moeten oplossen. Link

Speelt iemand dit spel? Is het inderdaad nu beter speelbaar?
Geen vervanging voor concrete ervaringen maar
Misschien ook interessant om te weten dat de DLC op Switch 2 gratis worden als compensatie voor de lancering.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2026 15:52 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:01
Ik zit nog eens dit nieuws artikel te bekijken(Artikel ), maar merk hieruit dat de switch2 pro controller dus een mindere batterij al heeft dan de switch1 pro controller ?.

Pro 1 Controller switch1: 1300 mAh
Pro 2 Controller huidige: 1070mAh
Pro2 Controller eu new: 897mAh

Ik noem dat toch een aardige forse verkleining, zeker als je het vergelijkt met de pro1 controller (Helemaal met de nieuwe pro controller straks die wij in de EU krijgen).

Maar dit zet mij toch wel aan twijfelen om een pro2 controller nu te kopen, in plaats dat ik straks er 1 heb met een mini accu erin.
Heel leuk dat je de batterij zelf kan verwisselen, maar het is bijna de helft van mijn switch1 pro controller aan capaciteit.
Of is de switch2 pro controller enorm zuiniger, dat de accu kleiner kan ofzo ?.

[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-07-2026 20:44 ]

Carlos0_0 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:42:
Ik zit nog eens dit nieuws artikel te bekijken(Artikel ), maar merk hieruit dat de switch2 pro controller dus een mindere batterij al heeft dan de switch1 pro controller ?.

Ik noem dat toch een aardige forse verkleining, zeker als je het vergelijkt met de pro1 controller (Helemaal met de nieuwe pro controller straks die wij in de EU krijgen).

Maar dit zet mij toch wel aan twijfelen om een pro2 controller nu te kopen, in plaats dat ik straks er 1 heb met een mini accu erin.
Heel leuk dat je de batterij zelf kan verwisselen, maar het is bijna de helft van mijn switch1 pro controller aan capaciteit.
Er is weinig theoretisch verschil tussen de batterijduur van de Switch 1 en Switch 2 versie momenteel. Voor beide controllers geeft Nintendo +- 40 uur aan, en die haal je vaak ook wel. Pro Controller 2 laadt bovendien sneller.

Als het verbruikverschil lineair is zal je nog steeds meer dan 30 tot ~35 uur batterijduur overhouden met het nieuwere model.

Voor jezelf beslissen hoe belangrijk dat verschil is. Het is alleszins beter dan de batterijduur van de Dual Sense.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2026 21:00 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:40
Carlos0_0 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:42:

Switch 2 controller gaat enorm lang mee. Zeker 40 uur, dan zit je met die nieuwe (als het 1 op 1 vergelijkbaar s) op 33 a 34 uur. Daar zou ik hem niet voor laten liggen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:19

Esumontere

Floep, banaan.

JackAvery schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:20:
Orbitals previews staan online en men is zeer enthousiast. Ik pik er eentje uit :

[Video: We Played Orbitals and It's a Switch 2 Essential]
Dit wordt een insta-buy voor ons. Mijn vrouw en ik hebben zó veel lol gehad met It Takes Two en zijn nu bijna door Split Fiction heen. Deze mag erbij in het rijtje!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:20:
Orbitals previews staan online en men is zeer enthousiast. Ik pik er eentje uit :

[Video: We Played Orbitals and It's a Switch 2 Essential]
Deze stond nog niet op mijn radar. Bedankt!

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Cyrax0508
Mog schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:33:
[...]

Deze stond nog niet op mijn radar. Bedankt!
Same, gelijk besteld. Hopelijk krijg ik vrouwlief van de PS5 af met dat Disney Dreamlight Valley spelleke.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-07 15:56

The_Bird

Meneer de Raaf

L23 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:53:
Er is nu een demo beschikbaar van Yoshi and the Mysterious Book in de eShop.
Ik zou het leuk vinden als we nog een Woolie World port krijgen. Die game vond ik een stuk mooier. Hetzelfde geldt voor Epic Yarn. Prachtige game maar helaas beperkt tot de Wii (en 3DS). Die zou er prachtig uitzien op de S/S2.

WW zag er al heel mooi uit op de Wii U (heb ik nog) maar qua gemak zou ik hem alsnog op de S2 kopen.

"21 jaar DSL!"

Wat nieuws:

The Crew Motorfest komt naar Switch 2 (game key card) op 8 oktober (bron: Ubisoft). De game blijft online-only. Voorlopig geen trailer te zien.

Verder werd in een aandeelhoudersmeeting bevestigd dat men een Switch 2 port ontwikkelt van Crimson Desert. Er is voorlopig nog geen release datum gezien er nog een hoop werk aan is:
CEO Heo Jin-young = We believe it is important to showcase Crimson Desert on as many platforms as possible. We are reviewing the Nintendo Switch 2, and it is currently being developed to a level where basic gameplay is possible. However, platform expansion is not just a simple port; the key is whether we can fully maintain the graphics, action, and open-world experience of Crimson Desert on that device. The Switch 2 version still requires optimization and technical verification, and we must also review partner collaboration and whether it meets our quality standards. Therefore, it is difficult to confirm a release schedule. We will announce it transparently once there is confirmed information.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:52
Online only, dus weer een game die in 5-10 jaar niet speelbaar meer is. Ik ga niet meer het volle pond betalen om een game te huren. Sorry, Ubisoft.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 10:53
ShadLink schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:28:
Online only, dus weer een game die in 5-10 jaar niet speelbaar meer is. Ik ga niet meer het volle pond betalen om een game te huren. Sorry, Ubisoft.
Ik ben blij dat we deze gekke fratsen niet hadden in mijn jeugd. Ik vind het wel vervelend voor de huidige jeugd, want die kunnen er in de toekomst echt lang last van gaan hebben.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:24
Pro-prutser schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:12:
[...]

Ik ben blij dat we deze gekke fratsen niet hadden in mijn jeugd. Ik vind het wel vervelend voor de huidige jeugd, want die kunnen er in de toekomst echt lang last van gaan hebben.
Ik heb geen idee waar ik mijn floppies van sim city 2000 in moet stoppen. Gekke fratsen toen zeg.

• Pro-prutser
giantgiantus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:37:
[...]

Ik heb geen idee waar ik mijn floppies van sim city 2000 in moet stoppen. Gekke fratsen toen zeg.
Ik heb wel een idee waar ik mijn retro Nintendo cartridges in kan plaatsen. Afgelopen 12 maanden genoeg gedaan.

• Pro-prutser
Ik heb wel een idee waar ik mijn retro Nintendo cartridges in kan plaatsen. Afgelopen 12 maanden genoeg gedaan.
Ik doelde trouwens op consoles

[ Voor 29% gewijzigd door Pro-prutser op 10-07-2026 09:57 ]

• ShadLink
[...]

USB floppy drive en als je er zuinig op bent geweest kan je je Windows of DOS licentie in een VM draaien. En de game draait prima.

Het probleem met bedrijven die games offline halen zit deels ook bij de gamers die zulke games gewoon blijven kopen. En dan boos worden wanneer de game dan toch offline gaat. Dat had je kunnen verwachten. Koop deze games niet, dan zullen de bedrijven vanzelf zich moeten gaan aanpassen.

Ik heb hier nog mijn originele GB Tetris en Super Mario Land games liggen. Ik speel ze regelmatig nog op een modded (IPS scherm) GameBoy Color of Chromatic.

[ Voor 44% gewijzigd door ShadLink op 10-07-2026 10:05 ]

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
[...]

Sim City 2000, en vrijwel alle andere games uit die tijd, kan je nu nog steeds prima spelen. Optie één is een USB Floppy Drive, optie twee de digitale versie

Die online-only games zijn over 10 jaar gewoon dood. Tenzij Ubisoft een offline patch gaat uitbrengen zal je die game nooit weer kunnen spelen. En laten we eerlijk zijn, de kans dat Ubisoft over 10 jaar nog bestaat wordt steeds kleiner...

Stel je voor dat de andere industrieën zoiets zou flikken: Heb je een hele vette film/boek/muziek gezien/gelezen/gehoord, maar 10 jaar later mag/kan je het niet meer opnieuw beleven.

• giantgiantus
Flapperbol schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:58:
[...]

Sim City 2000, en vrijwel alle andere games uit die tijd, kan je nu nog steeds prima spelen. Optie één is een USB Floppy Drive, optie twee de digitale versie

Die online-only games zijn over 10 jaar gewoon dood. Tenzij Ubisoft een offline patch gaat uitbrengen zal je die game nooit weer kunnen spelen. En laten we eerlijk zijn, de kans dat Ubisoft over 10 jaar nog bestaat wordt steeds kleiner...

Stel je voor dat de andere industrieën zoiets zou flikken: Heb je een hele vette film/boek/muziek gezien/gelezen/gehoord, maar 10 jaar later mag/kan je het niet meer opnieuw beleven.
Precies dat laatste geldt voor vele van mijn aankopen van destijds. Geen floppy machine meer, geen cd speler meer, geen video recorder. Al de centjes in video’s, cd, cassettes waardeloos. Snap heus dat als je wil je die oude dingen kan blijven gebruiken, maar in de praktijk is dat natuurlijk weinig realistisch.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:11:
[...]

Precies dat laatste geldt voor vele van mijn aankopen van destijds. Geen floppy machine meer, geen cd speler meer, geen video recorder. Al de centjes in video’s, cd, cassettes waardeloos. Snap heus dat als je wil je die oude dingen kan blijven gebruiken, maar in de praktijk is dat natuurlijk weinig realistisch.
Het punt is dat je wel de mogelijkheid hebt om nog gebruik te maken van die oude media als je dat zou willen. Je hebt wellicht een externe drive nodig van twee tientjes, maar de media zelf is niet onklaar gemaakt. Dit in tegenstelling tot de online-only games

• ShadLink
[...]

Maar het kan nog steeds. Daar zit het verschil. Je kan nog steeds een floppy drive, cd speler of VHS speler kopen (al is het wel even zoeken ;)) en dan werkt de oude media vaak gewoon nog prima.

Zodra Ubisoft besluit dat jij hun game niet meer mag spelen dan kan je het niet meer spelen, ook al heb je het origineel en de juiste hardware.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:44
Pro-prutser schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:12:
[...]

Ik ben het helemaal eens hoor dat je altijd de mogelijkheid zou moeten hebben om het te kunnen spelen en ben ook tegen online-only.

Alleen verwacht ik niet dat de huidige jeugd er veel last van gaat hebben. Tegen de tijd dat Ubisoft de servers offline haalt is de jeugd alweer 3 games verder.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Moet je wel een goede hebben. Toen ik een nieuwe USB floppydrive van Amazon haalde, hield die er al mee op na 1 a 2 floppies gelezen te hebben.

* RayNbow heeft toen maar een oude USB floppydrive van begin deze eeuw van eBay geplukt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

ShadLink schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:28:
Misschien interessant om te vermelden dat vorige Crew games (nummer 2 toch zeker) uiteindelijk ook offline patches hebben gekregen, en dat er voor deze game een beloofd zou zijn.

• Pro-prutser
Raem schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:28:
[...]

Ik ben het helemaal eens hoor dat je altijd de mogelijkheid zou moeten hebben om het te kunnen spelen en ben ook tegen online-only.

Alleen verwacht ik niet dat de huidige jeugd er veel last van gaat hebben. Tegen de tijd dat Ubisoft de servers offline haalt is de jeugd alweer 3 games verder.
Ook de jeugd hebben een zwak voor (aankomend) nostalgie. Het heeft bovendien veel meer nadelen. Ruilen en uitlenen wat ik persoonlijk een leuke ervaring vond is dan game over. Je bent en blijft ook afhankelijk van een goede internetverbinding.

• Cyrax0508
[...]

"Natuurlijk" weinig realistisch? Want er zijn geen winkels waar je LP's kunt kopen? De winkels liggen niet vol met retro apparaten om muziek op af te spelen? Mijn dochter van 16 heeft een apparaat waar je LP's, CD's en cassettebandjes mee kunt afspelen en dat ook doet. Er zijn winkels waar je alleen LP's kunt kopen. Ze gebruikt ook gewoon Spotify overigens.

Je loopt een beetje achter, retro is hot. :+

• Pro-prutser
[...]

Tijdens de overgang van analoog naar digitaal heb ik menig mensen gezien die analoog beeld en geluid hebben geconverteerd naar digitaal via de PC en zo het materiaal veilig hebben gesteld. Bijvoorbeeld camcorder beelden van familie.

• Pro-prutser
Cyrax0508 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:07:
[...]

"Natuurlijk" weinig realistisch? Want er zijn geen winkels waar je LP's kunt kopen? De winkels liggen niet vol met retro apparaten om muziek op af te spelen? Mijn dochter van 16 heeft een apparaat waar je LP's, CD's en cassettebandjes mee kunt afspelen en dat ook doet. Er zijn winkels waar je alleen LP's kunt kopen. Ze gebruikt ook gewoon Spotify overigens.

Het wordt alleen maar hotter. Nieuwe fysieke games gaan dood, maar de verzamelaar niet.

Nou ja, uiteindelijk ook wel haha, maar niet dé verzamelaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Pro-prutser op 10-07-2026 11:12 ]

JackAvery schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:42:
[...]

Misschien interessant om te vermelden dat vorige Crew games (nummer 2 toch zeker) uiteindelijk ook offline patches hebben gekregen, en dat er voor deze game een beloofd zou zijn.
Altijd leuk als er weer een race game naar de Switch komt, maar online only lijkt me persoonlijk niet handig/leuk. Ik zou het tof vinden als Forza Horizon 6 naar de Switch 2 komt al heb ik die nu ook al uitgespeeld op de Xbox. Ik heb bij Microsoft alleen totaal geen idee meer wat ze nou precies van plan zijn. Ze komen nu toch weer terug op exclusives. De support valt me bij de Switch 2 een beetje tegen ook al krijgen we binnenkort Oblivion Remastered. Toch aardig wat games die wel voor de Playstation zijn aangekondigd, maar niet (of pas later) naar de Switch 2 komen.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:20
Cyrax0508 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:07:
[...]

Ik kom niet vaak meer bij de MediaMarkt, maar de laatste keer dat ik daar binnen liep hadden die juist weer een aardig respectabel schap met LP's prominent naast de CD's staan. Maar ik denk wel dat het er op termijn helemaal uit gaat. Ik kan me de tijd nog heugen dat de MM in centrum Rotterdam een hele verdieping dedicated op de DVD's en CD's had. Tegenwoordig is het maar een heel klein hoekje, dus hoezo "Media"Markt?

• Raem
Pro-prutser schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Ook de jeugd hebben een zwak voor (aankomend) nostalgie. Het heeft bovendien veel meer nadelen. Ruilen en uitlenen wat ik persoonlijk een leuke ervaring vond is dan game over. Je bent en blijft ook afhankelijk van een goede internetverbinding.
Als Ubisoft zijn belofte nakomt, en een offline patch uitbrengt, kun je The Crew Motorfest gewoon nog blijven ruilen, uitlenen en verkopen. :)

• Pro-prutser
Raem schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:15:
[...]

Als Ubisoft zijn belofte nakomt, en een offline patch uitbrengt, kun je The Crew Motorfest gewoon nog blijven ruilen, uitlenen en verkopen. :)
In dat geval is er geen sprake meer van internet-only toch?

Pro-prutser schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de huidige jeugd er later op terug kijkt. Het valt me (in mijn omgeving) in ieder geval op dat ze aanzienlijk meer games een keertje spelen dan de paar games die ik vroeger meerdere keren uitspeelde. En dan die games die steeds maar updates krijgen met nieuwe content. Het is volgens mij een hele andere beleving en ik verwacht dat ze er daardoor ook anders op terug kijken qua nostalgie.

• Raem
Pro-prutser schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:17:
[...]

In dat geval is er geen sprake meer van internet-only toch?
Ook tijdens online-only kun je de disc / cartridge toch gewoon uitlenen.

Of haal jij nu online-only en digital-only door elkaar?

• Pro-prutser
L23 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:18:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de huidige jeugd er later op terug kijkt. Het valt me (in mijn omgeving) in ieder geval op dat ze aanzienlijk meer games een keertje spelen dan de paar games die ik vroeger meerdere keren uitspeelde. En dan die games die steeds maar updates krijgen met nieuwe content. Het is volgens mij een hele andere beleving en ik verwacht dat ze er daardoor ook anders op terug kijken qua nostalgie.
Ik denk dat die arme jeugd niet beter weet. In dat geval is het inderdaad minder erg voor ze dan ik dacht. Bedankt voor dit inzicht.

• Pro-prutser
Raem schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:18:
[...]

Ook tijdens online-only kun je de disc / cartridge toch gewoon uitlenen.

Of haal jij nu online-only en digital-only door elkaar?
Dat kan zolang de servers het aanbieden. Als ze de stekker eruit trekken dan heb je er niets meer aan. Behalve als die offline patch komt, maar dan is het niet meer afhankelijk van internet en dus niet meet internet-only.

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door Pro-prutser op 10-07-2026 11:24 ]

• Cyrax0508
Seal64 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:15:
[...]

Ik kom niet vaak meer bij de MediaMarkt, maar de laatste keer dat ik daar binnen liep hadden die juist weer een aardig respectabel schap met LP's prominent naast de CD's staan. Maar ik denk wel dat het er op termijn helemaal uit gaat. Ik kan me de tijd nog heugen dat de MM in centrum Rotterdam een hele verdieping dedicated op de DVD's en CD's had. Tegenwoordig is het maar een heel klein hoekje, dus hoezo "Media"Markt?
Excuus, ik bedoel dus ook dat de winkels er juist wel vol mee liggen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Cyrax0508 op 10-07-2026 11:27 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:01
Seal64 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:15:
[...]

Mediamarkt in Utrecht het zelfde jaren geleden, echt een hele hoek vol met dvd's / blurays van films tot series.
Hele hoek voor games etc best wel heel groot.
LP's hebben wel een beetje kleine 2de leven gekregen, door de spelers via usb etc. Maar is niet dat je hier een halve winkel mee kan vullen nee.

Dus hoek voor films / series, geen idee of die er nog wel is. kom zowat nooit meer in de mediamarkt(Maar volgens mij is het veranderd al).
De games hoek in de mediamarkt is ook relatief compact al , de laatste keer dat ik daar was vorig jaar ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-07-2026 11:38 ]

L23 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:14:
[...]

Altijd leuk als er weer een race game naar de Switch komt, maar online only lijkt me persoonlijk niet handig/leuk. Ik zou het tof vinden als Forza Horizon 6 naar de Switch 2 komt al heb ik die nu ook al uitgespeeld op de Xbox. Ik heb bij Microsoft alleen totaal geen idee meer wat ze nou precies van plan zijn. Ze komen nu toch weer terug op exclusives. De support valt me bij de Switch 2 een beetje tegen ook al krijgen we binnenkort Oblivion Remastered. Toch aardig wat games die wel voor de Playstation zijn aangekondigd, maar niet (of pas later) naar de Switch 2 komen.
Ik hoor wel positieve geluiden over de game zelf. Van Microsoft zou ik niks meer verwachten dat niet aangekondigd of contractueel vastgelegd is. Die boot is aan het zinken, en al zinkend zijn ze stukken van de romp aan het verkopen.

Ik zie zelf niet echt waar je op doelt als je zegt dat de support tegenvalt? Third party support is een stuk beter dan op Switch. Het is wel zo dat studio's altijd keuzes moeten maken en dat pipelines voor games die al x jaar in ontwikkeling zijn niet altijd eenvoudig aan te passen zijn - of er is gewoon geen personeel beschikbaar. Heb je concrete games in je hoofd?
JackAvery schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:15:
[...]

Ik hoor wel positieve geluiden over de game zelf. Van Microsoft zou ik niks meer verwachten dat niet aangekondigd of contractueel vastgelegd is. Die boot is aan het zinken, en al zinkend zijn ze stukken van de romp aan het verkopen.

Ik zie zelf niet echt waar je op doelt als je zegt dat de support tegenvalt? Third party support is een stuk beter dan op Switch. Het is wel zo dat studio's altijd keuzes moeten maken en dat pipelines voor games die al x jaar in ontwikkeling zijn niet altijd eenvoudig aan te passen zijn - of er is gewoon geen personeel beschikbaar. Heb je concrete games in je hoofd?
Je hebt gelijk hoor. Het is meer gevoelsmatig. Bij de Switch 1 voelde het wat meer speciaal omdat het inderdaad aan het groeien was. Cuphead en de Ori games (al zijn dat beide geen Microsoft studios zie ik). Nu valt er ook veel meer onder Microsoft studios en hadden we gelijk op release Tony Hawk's Pro Skater 3+4. Ik mis gewoon een aantal specifieke titels en of aankondigingen tegelijk met de Playstation.

Ik had wel het gevoel dat Microsoft meer games uitbracht op de Switch 1 dan op de Playstation 5. Mijn gevoel zegt dat het logischer is om games zoals Gears of War Reloaded, Indiana Jones and the Great Circle, Oblivion Remastered, Halo Campaign Evolved en Forza Horizon 6 tegelijk op de Playstation 5 en Switch 2 uit te brengen of in ieder geval aangekondigd te hebben. Specifiek mis ik dan persoonlijk wel Halo waar je al jaren geruchten over hoort... En wellicht komen een aantal van bovenstaande games alsnog naar de Switch 2, maar met de koers die Microsoft vaart (met hun zinkende schip :P) heb je totaal geen idee.

Indiana Jones and the Great Circle is wel opvallend. Volgens mij verkocht die vrij goed en dat de game compleet op cartridge is werd zeer gewaardeerd. Of het heeft deels ook te maken met dat Fallout 4 een code in a box release was, maar Oblivion Remastered gaat van code in a box opeens naar compleet op cartridge. Dus de interesse in het Switch 2 platform is er zeker. Hoe het hierna verder gaat is mij in ieder geval erg onduidelijk. Met al die ontslagen en de focus voor Bethesda op grote franchise zoals Elder Scrolls, Fallout, Doom en Wolvenstein lijkt een volgend deel van Indiana Jones onwaarschijnlijk. Microsoft's third party support is zeker goed, maar wat mij betreft zetten ze 100% in op de Switch 2.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
[...]

Even uitgaande van 3,5" diskettes... https://www.onlinekabelsh...b3EtZBWNkT8UBNOtvCWY9TyiM

En het is met name wat wil je. Ik heb nog een grote hoeveelheid oude media. Voor sommige hiervan heb ik geen apparatuur om het te gebruiken, maar kan dit nog 2e hands kopen. En voor sommige media heb ik meerdere apparaten als reserve. Heb stuk of 5 NESjes, 5 SNESjes. En allen werken nog (tenminste, toen ik ze in mijn opslag deed waar ze dus niet op voeding zijn aangesloten).

[ Voor 28% gewijzigd door RollieBollie op 10-07-2026 13:49 ]

RollieBollie schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:36:
[...]

Even uitgaande van 3,5" diskettes... https://www.onlinekabelsh...b3EtZBWNkT8UBNOtvCWY9TyiM

En het is met name wat wil je. Ik heb nog een grote hoeveelheid oude media. Voor sommige hiervan heb ik geen apparatuur om het te gebruiken, maar kan dit nog 2e hands kopen. En voor sommige media heb ik meerdere apparaten als reserve. Heb stuk of 5 NESjes, 5 SNESjes. En allen werken nog (tenminste, toen ik ze in mijn opslag deed waar ze dus niet op voeding zijn aangesloten).
Geen idee hoe dat bij de NES en SNES is, maar mijn Xbox ging stuk in de opslag. Uiteindelijk wel weer kunnen repareren, maar ook al doe je er niks mee (niet aangesloten) kan het nog steeds stuk gaan. Game Boy Color en Game Boy Advance werken daarentegen nog steeds perfect. Een Switch (2) jaren in de opslag ben ik ook wel benieuwd naar met al die accu's... Dus op zich wel goed nieuws dat er straks hardware komt waarbij het makkelijker te vervangen/verwijderen is.

• RollieBollie
Mijn enige GameCube heb ik in 2019/2020 weer eens aangesloten. Werkt ook nog gewoon. Enige "probleempjes" disccover blijft soms niet dicht en de batterij is leeg. Ach ja. Keertje goed schoonmaken en batterij vervangen. En ik moet eens gaan zoeken naar mijn component cable.
Donkey Kong Lego set:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HM4aCOuX0AE6MbZ?format=jpg&name=large

• Pro-prutser
RollieBollie schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:26:
Mijn enige GameCube heb ik in 2019/2020 weer eens aangesloten. Werkt ook nog gewoon. Enige "probleempjes" disccover blijft soms niet dicht en de batterij is leeg. Ach ja. Keertje goed schoonmaken en batterij vervangen. En ik moet eens gaan zoeken naar mijn component cable.
De disc cover had bij mij vanaf het begin al kuren. Soms moest ik er een tik op geven zodat die dicht bleef. Ik dacht destijds dat ik de enige was.

Welke batterij bedoel je eigenlijk?

L23 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:47:
[...]

Je hebt gelijk hoor. Het is meer gevoelsmatig. Bij de Switch 1 voelde het wat meer speciaal omdat het inderdaad aan het groeien was. Cuphead en de Ori games (al zijn dat beide geen Microsoft studios zie ik). Nu valt er ook veel meer onder Microsoft studios en hadden we gelijk op release Tony Hawk's Pro Skater 3+4. Ik mis gewoon een aantal specifieke titels en of aankondigingen tegelijk met de Playstation.
Hoewel het zo is dat men Halo en Forza op PS5 gelanceerd heeft, is het zodat men dit al lang in de planning had. Ik denk niet dat we dit als een toekomstige trend mogen zien. Iets met een kat in het nauw.
Ik had wel het gevoel dat Microsoft meer games uitbracht op de Switch 1 dan op de Playstation 5. Mijn gevoel zegt dat het logischer is om games zoals Gears of War Reloaded, Indiana Jones and the Great Circle, Oblivion Remastered, Halo Campaign Evolved en Forza Horizon 6 tegelijk op de Playstation 5 en Switch 2 uit te brengen of in ieder geval aangekondigd te hebben. Specifiek mis ik dan persoonlijk wel Halo waar je al jaren geruchten over hoort... En wellicht komen een aantal van bovenstaande games alsnog naar de Switch 2, maar met de koers die Microsoft vaart (met hun zinkende schip :P) heb je totaal geen idee.
Gears is natuurlijk exclusief geworden. Maar ik zou er echt vanuit gaan dat elk Microsoft gerucht dat we gehoord hebben nu niet meer doorgaat. Men is aan het hakken met een botte bijl daar. Het lijkt me verkeerd om de beslissingen van de komende maanden te kaderen in een logica dat men het beste voor hun games divisie wilt.

Dat Switch 2 de games niet tegelijkertijd kreeg kan met vanalles te maken hebben, maar ik denk vooral dat men liever eerst de originele planning afwerkt om dan met een Switch 2 versie te komen die pas later toegevoegd is.

Wat komt er sowieso wel nog? Minecraft voor Switch 2. Het lijkt er steeds meer op dat Minecraft de inkomsten heeft gegenereerd om de ontwikkeling van andere games mee te ondersteunen.
Indiana Jones and the Great Circle is wel opvallend. Volgens mij verkocht die vrij goed en dat de game compleet op cartridge is werd zeer gewaardeerd. Of het heeft deels ook te maken met dat Fallout 4 een code in a box release was, maar Oblivion Remastered gaat van code in a box opeens naar compleet op cartridge. Dus de interesse in het Switch 2 platform is er zeker. Hoe het hierna verder gaat is mij in ieder geval erg onduidelijk. Met al die ontslagen en de focus voor Bethesda op grote franchise zoals Elder Scrolls, Fallout, Doom en Wolvenstein lijkt een volgend deel van Indiana Jones onwaarschijnlijk. Microsoft's third party support is zeker goed, maar wat mij betreft zetten ze 100% in op de Switch 2.
Hier zie je misschien vooral dat Bethesda nog enige beslissingsmogelijkheid had. Dit gaat nu veel moeilijker worden gezien de ontslagen. iD Software is gefileerd en een schaduw van zichzelf, Obsidian is al een kwart van zijn personeel kwijt, Zenimax verliest 400 mensen... en over het komende jaar wordt er nog eens 1600 man ontslagen.

Vooral Fallout en Elder Scrolls zullen dit overleven. Doom wordt een pijnlijke. Ik was ervan overtuigd dat Dark Ages een tweede kans op Switch 2 ging krijgen, maar nu is er +- 1 programmeur over in de Amerikaanse branche van iD Soft.

• RollieBollie
Pro-prutser schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:49:
[...]
Welke batterij bedoel je eigenlijk?
De knoopcel voor de klok.

[ Voor 28% gewijzigd door RollieBollie op 11-07-2026 05:16 ]

• Cyrax0508
Ik heb 3 GC consoles, batterij bij alle drie leeg. Is alleen een probleem bij bijvoorbeeld Animal Crossing. Die is onspeelbaar

• Pro-prutser
Oei, dan is dat bij mij waarschijnlijk ook het geval.

Ik merkte net bij het cartridge wisselen opeens een extra weerstand van het veertje, zeg maar twee keer. Cartridge er uit halen gaat verder prima/normaal. Dit doet de cartridge reader nu elke keer al gaat het bij de ene cartridge soepeler dan de ander. Nog niet eerder meegemaakt, nooit problemen gehad bij de Switch 1. Ik heb even zitten Googlen en zie meerdere mensen die het opeens ervaren bij hun Switch 2. Hier mensen die het herkennen?

In onderstaande Reddit link zie je ook een filmpje. Opvallende oplossing is dat als je de cartridge aan de rechterkant er in duwt die extra weerstand er niet is. Dus dat maar doen en hopelijk is dit niet het begin van het einde van mijn cartridge reader.

https://www.reddit.com/r/...serting_cartridge_switch/

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
L23 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:34:
Ik merkte net bij het cartridge wisselen opeens een extra weerstand van het veertje, zeg maar twee keer. Cartridge er uit halen gaat verder prima/normaal. Dit doet de cartridge reader nu elke keer al gaat het bij de ene cartridge soepeler dan de ander. Nog niet eerder meegemaakt, nooit problemen gehad bij de Switch 1. Ik heb even zitten Googlen en zie meerdere mensen die het opeens ervaren bij hun Switch 2. Hier mensen die het herkennen?

In onderstaande Reddit link zie je ook een filmpje. Opvallende oplossing is dat als je de cartridge aan de rechterkant er in duwt die extra weerstand er niet is. Dus dat maar doen en hopelijk is dit niet het begin van het einde van mijn cartridge reader.

https://www.reddit.com/r/...serting_cartridge_switch/
Zou het persoonlijk gewoon blijven gebruiken zoals normaal. Als dat een zwak punt is op je Switch 2 heb je liever dat het kapot gaat in je garantie periode dan erna. En goede kans dat je nieuwe manier van gebruiken het enkel uitstelt.

• Linksquest
  • Laatst online: 21-07 18:48
Hey Gamers,

Even het volgende, er word wat veel offtopic gepraat met items dat eigenlijk niet hier thuishoort, zoals de Media Markt discussie en Retro consoles. Ik laat deze berichten voor nu staan, maar wil jullie wel vragen om hier wat meer op te letten.

Discussie over de veranderingen fysieke games en voorraad bij Media Markt, dat kan bij Recente ontwikkelingen in de gameswereld, en alles met betrekking tot GameCube en andere retro consoles zelf, dus niet de Nintendo Online apps, mag bij Goeie oude (retro) consoles.
Probeer er op te letten, om het zo overzichtelijk te houden, en het ook voor de mede Tweakers leuk te houden.

Bedankt alvast en Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:05
Fast Fusion blijft, naar mijn mening, één van de leukere en mooiere games voor de Switch 2. Heerlijk snelle gameplay, mooie beelden en toffe muziek! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HN0EiCcgFTIWwzKHeGcFVVBiqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tn2c2BiE6Ibb35Ns8M1osmyE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dybeimClzO7bMODYerAo25bttpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezlYMnu7jtuY5pJusBAtLh8M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9QeLO4AoCd6ijw6ByfvbrnzR6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kj4UtkCFzB6VK1ZJ6SxFNwh4.jpg?f=fotoalbum_large

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Yonix schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:35:
Fast Fusion blijft, naar mijn mening, één van de leukere en mooiere games voor de Switch 2. Heerlijk snelle gameplay, mooie beelden en toffe muziek! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Net als bij Fast RMX voor de Switch vind ik het heel knap hoe veel ze al uit het apparaat halen. Ook de versie voor de Wii U zag er al goed uit.

Hieronder een filmpje met de grafische verschillen.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:12

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt wel op een F-zero versie.
Nostalgie voor mij -> F-zero op de SNES

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Beakzz
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze had ik bijna opgepikt in de US Eshop sale van de week, maar ik vind de (gratis) S2 update/upgrade graphics van Fast RMX op de S2 zo goed dat ik die weer opnieuw aan het spelen ben.

RMX had ik voor het laatst bij de release van de Switch 1 gespeeld dus het voelt weer als een nieuwe game, maar Fusion pik ik ook zeker op als de EU summersale een keer begint of op een andere manier in de aanbieding is.

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 13-07-2026 19:30 ]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu Nintendo Starfox uit de kast heeft gehaald is er vanuit mij wat meer goede hoop op een nieuwe F-zero deze Switch2 generatie.Lijkt me dat je voor dit type game geen 300 man nodig hebt.

Reden dat ik deze game niet gekocht heb is omdat F-Zero de enige echte is in dit genre.Ik mis in deze game dat toch een eigen smoel.

Wipeout doet zijn eigen ding door meer focus te leggen op combat.

Ik zou ik ook graag een nieuwe Ridge Racer zien.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 13-07-2026 16:26 ]

• meesje
Beakzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Deze had ik bijna opgepikt in de US Eshop sale van de week, maar ik vind de (gratis) S2 update/upgrade van Fast RMX zo goed dat ik die weer opnieuw aan het spelen ben.

RMX had ik voor het laatst bij de release van de Switch 1 gespeeld dus het voelt weer als een nieuwe game, maar Fusion pik ik ook zeker op als de EU summersale een keer begint of op een andere manier in de aanbieding is.

[YouTube: Fast Fusion vs Fast RMX - Which Is Best For You? - 4K Comparison | Nintendo Switch 1/2]
Waar lees je dat er van Fast RMX een S2 update is? Via Google kom ik daar niet op. Wel Fast Fusion.

• Beakzz
  • Nu online
meesje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:11:
[...]

Waar lees je dat er van Fast RMX een S2 update is? Via Google kom ik daar niet op. Wel Fast Fusion.
Nooit gelezen. Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit omdat het er zo goed uit ziet op de S2 en zo strak draait in S2 handheld mode

En deze video had ik een keer in mijn recs gezien (niet gekeken) dus het was eigenlijk een 1+1 die ik had gedaan, maar blijkbaar was 2 niet het goede antwoord :o

YouTube: WOW! | Fast RMX - Switch Vs. Switch 2 Graphical Comparison

Zoals ik al zei is het lang geleden dat ik Fast RMX op de S1 heb gespeeld en misschien is het wel gewoon de S1 docked mode die je nu in handheld mode kan spelen? Dus sorry voor de dode mus, maar het eindresultaat blijft hetzelfde. Nog steeds een mooie game en strakke prestaties.

Heb het aangepast.

• meesje
@Beakzz Het blijf nog steeds heel knap hoe de ontwikkelaar destijds het maximale al haalde uit de WiiU, de Switch en nu de Switch 2.

• Beakzz
  • Nu online
meesje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:33:
@Beakzz Het blijf nog steeds heel knap hoe de ontwikkelaar destijds het maximale al haalde uit de WiiU, de Switch en nu de Switch 2.
Ja ik zit nu even die video goed te bekijken en als je bv. op 1:17 kijkt dan zien de rots textures en de relingen er toch echt strakker uit. Misschien dat Fast RMX een dynamische resolutie had en nu minder hoeft terug te schalen? Volgens de YT-er heeft hij beide in Docked opgenomen. Net of je een bril opzet. Hoe dan ook nog steeds een aanrader en een goede studio.
meesje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:33:
Ja zeker knap, zelfs al bij de Game Boy Advance. Al heb ik wel een beetje het gevoel dat er bij Fast Fusion meer mogelijk was.
Square Enix gaat Octopath Traveler 1 en 2 heruitbrengen op Switch 2. In het westen krijgt elke game op 1 oktober een GKC versie (start aan €60 per stuk), in Japan komt er ook een bundel van de twee games samen als Game Key Card. De digitale versies zijn vandaag al te koop - waarbij de games digitaal als bundel 75 euro kosten.

De resolutie en framerate van deze ports zal hoger zijn, maar er is geen cross-save noch upgrade pad voor zij de de Switch 1 versie al hebben.

Square-Enix... je verliest weer geld door me geen upgrades en cross-save aan te bieden. Ik had deze upgrades zo gekocht aan €5-10 / stuk. Nu koop ik niks...

Edit: voor wie deze games nog niet heeft, is de bundel wel geen slecht idee. Zeker wanneer die bvb. 20-30% korting krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 13-07-2026 20:44 ]

• Beakzz
  • Nu online
JackAvery schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:26:
Square Enix gaat Octopath Traveler 1 en 2 heruitbrengen op Switch 2. In het westen krijgt elke game op 1 oktober een GKC versie (start aan €60 per stuk), in Japan komt er ook een bundel van de twee games samen als Game Key Card. De digitale versies zijn vandaag al te koop - waarbij de games digitaal als bundel 75 euro kosten.

De resolutie en framerate van deze ports zal hoger zijn, maar er is geen cross-save noch upgrade pad voor zij de de Switch 1 versie al hebben.

Square-Enix... je verliest weer geld door me geen upgrades en cross-save aan te bieden. Ik had deze upgrades zo gekocht aan €5-10 / stuk. Nu koop ik niks...

Edit: voor wie deze games nog niet heeft, is de bundel wel geen slecht idee. Zeker wanneer die bvb. 20-30% korting krijgt.
Laten we hopen dat dit slecht verkocht wordt. Dit soort praktijken zorgen er bij mij iig voor dat ik minder geld aan ze wil uitgeven. Als ik niet pas had gelezen dat ze hetzelfde flikken met DQ XI dan had ik FF tactics nogmaals gekocht van de week (heb ik al op Steam). Gratis upgrade zou ze netjes staan (is echt niet veel werk), maar niet eens een betaalde update aanbieden is imo gewoon een dikke middelvinger naar je fans.
Beakzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:45:
[...]

Laten we hopen dat dit slecht verkocht wordt. Dit soort praktijken zorgen er bij mij iig voor dat ik minder geld aan ze wil uitgeven. Als ik niet pas had gelezen dat ze hetzelfde flikken met DQ XI dan had ik FF tactics nogmaals gekocht van de week (heb ik al op Steam). Gratis upgrade zou ze netjes staan (is echt niet veel werk), maar niet eens een betaalde update aanbieden is imo gewoon een dikke middelvinger naar je fans.
Het is een praktijk die al zeer lang bestaat, enkel een stuk moeilijker te verantwoorden in een tijdperk met backwards compatibility en updates …

Persoonlijk heb ik geen probleem met betaalde upgrades tussen verschillende generaties. Hoewel gratis een leuke geste is, blijft het zo dat er mensen aan die update moeten werken, hoe miniem ook. Testing etc. is ook niet gratis.

Anyway, Square denkt duidelijk dat het niet nodig is, maar bij andere games doen ze dan weer wel correct. 🤷🏼‍♂️

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:19
JackAvery schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:12:
[...]

Het is een praktijk die al zeer lang bestaat, enkel een stuk moeilijker te verantwoorden in een tijdperk met backwards compatibility en updates …

Persoonlijk heb ik geen probleem met betaalde upgrades tussen verschillende generaties. Hoewel gratis een leuke geste is, blijft het zo dat er mensen aan die update moeten werken, hoe miniem ook. Testing etc. is ook niet gratis.

Anyway, Square denkt duidelijk dat het niet nodig is, maar bij andere games doen ze dan weer wel correct. 🤷🏼‍♂️
Toevallig heb ik het tweede deel gisteren gekocht, maar dan de originele versie. Ik begrijp met dit type spel en deze graphics eigenlijk überhaupt niet wat de toegevoegde waarde is van een upgrade...
Emmavdv schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:41:
[...]

Toevallig heb ik het tweede deel gisteren gekocht, maar dan de originele versie. Ik begrijp met dit type spel en deze graphics eigenlijk überhaupt niet wat de toegevoegde waarde is van een upgrade...
Dit is een beetje het verschil tussen “net goed genoeg” en een stuk daarover gaan. Is het absoluut noodzakelijk? Neen. Is het fijn? Zeker wel. Die spellen kunnen er nog een stuk beter uit zien dan op Switch 1 namelijk, en 60 fps is niet nodig bij deze games maar wel aangenamer gezien de dipjes in de framerate die je op Switch 1 had - al zijn de frametimes wel beter als je die versie al op Switch 2 speelt.

Voor handheld gamers betekent de upgrade wel dat ze gewoon netjes een 1080p game krijgen ipv een lagere resolutie.

Daarom dus mijn eerste uitspraak: een upgrade was leuk geweest, double dippen is het niet waard. Voor mensen die het spel niet hebben ligt het wat anders.

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 14-07-2026 06:12 ]

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Cyberw00d schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:29:
Vandaag de mail gekregen dat mijn mobapad m12-s onderweg is . Mooi optijd voor de vakantie. De switch 2 gaat mee . Mijn trouwe Psvita moet nagekeken worden die leest het kaartje niet meer goed 💀 .
Zodra ze binnen zijn deel ik mijn ervaringen en ook verschil met de nyxi Hyperion 3 .
De laatst genoemde gaat in de verkoop mocht iemand intresse hebben kan je me een bericht doen .
Waar heb je de Mobapad gekocht? Kan dit enkel via hun officiële website?

• TeaTotaller
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23:42
JackAvery schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:26:

Het feit dat het een GKC is voor een pixelart game die niet echt afhankelijk is van een hoge framerate.....en waar al volledige game card versie van zijn die je voor een prikkie kan oppakken maakt het nog meer bizar. Bwoah, niet echt heel slim van Square Enix. _/-\o_

Maakt ook een Podcast over willekeurige games en game nieuwtjes op YouTube en Spotify: https://www.youtube.com/@WillekeurigeGameGedachten

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:33
Fishione schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:17:
[...]

Waar heb je de Mobapad gekocht? Kan dit enkel via hun officiële website?
Ik heb de pre-order geplaatst bij hun website en vorige week donderdag ( een dag voor mijn vakantie vertrek !! ) binnen gekregen . Ik heb hem een aantal uur gebruikt nu en vind dit een enorme verbetering voor mij vergeleken de nyxi Hyperion 3 . Hij is veel mooier gestroomlijnd ook. Loopt vlak mee aan de voorzijde in tegenstelling tot de nyxi . De rumble is niet zo idioot hard en de verlichting onderin is veel subtieler ( ook al heb ik ze bij beide uit net als bij nyxi ) ik heb medium grote handen dus deze liggen veel lekkerder in de handen . Ik heb trouwens de m12-s met de switch 2 protocol , deze laad op als die in Dock staat in tegenstelling tot de m12-HD . Ook als je hem aan de console klikt ziet die het het joycons ipv bleutooth controller dit is een belangrijk verschil tussen die beide !!

Mobopad wint het nog op meer punten bij mij en is voor mij de upgrade tegenover de nyxi met als waard .

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

TeaTotaller schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:20:
[...]

Het feit dat het een GKC is voor een pixelart game die niet echt afhankelijk is van een hoge framerate.....en waar al volledige game card versie van zijn die je voor een prikkie kan oppakken maakt het nog meer bizar. Bwoah, niet echt heel slim van Square Enix. _/-\o_
Sterker nog: ik heb beide games volledig op 1 cartridge samen voor Switch 1. Ik hou het daar wel bij :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Once Upon a Katamari komt naar Switch 2:
Wie het spel al heeft op Switch 1 krijgt een gratis update. De nieuwe DLC blijft wel betalend ;)

Let wel even op dat je de DLC woud het juiste platform koopt: Switch 2 DLC is niet compatible met switch 1 en viceversa. Save games zijn ook niet compatible.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2026 16:03 ]

Veel mensen zaten hier mogelijk al op te wachten: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HNRh0DraQAA1no7?format=jpg&name=medium

Inschrijven voor de Duskbloods netwerk test kan vanaf de 22ste op https://campaign.theduskbloods.jp/p/event/networktest/ - je moet wel een actief NSO abonnement hebben.
jori040 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:32:
Castlevania heeft een datum: https://www.nintendolife.com/news/2026/07/konami-confirms-its-new-castlevania-game-will-launch-this-october-on-switch

[Ondanks dat dit een Switch 1 titel is wil ik het toch graag hier posten]

Ik ga voor de steelbook bij Bol.
Er is een Switch 1 topic hoor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2026 16:42 ]

Nieuwe FF Brave Exvius Resonance trailer ziet er zeer goed uit.

Overigens ook hier hetzelfde liedje van Square: Switch 1 versie is fysiek, maar er is geen upgrade pad van Switch 1 naar 2. Goed, bij een nieuwe game is dat makkelijker uit te leggen, maar nog steeds…

En hetzelfde verhaal bij deze Digital only port van de Star Ocean 2 remake: geen upgrade, geen save compatibility.
Ben wel benieuwd waarom men die Switch 2 versie zo even lijkt te vergeten. Spel ziet er leuk uit.

[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2026 06:50 ]

• ShadLink
Geen upgrade = geen aankoop. Heel simpel.

Verder is er een update voor Mario Tennis Fever die Super Mario Galaxy content toevoegt:
Meer info: https://en-americas-suppo...update-mario-tennis-fever

• giantgiantus
Ziet er echt heel goed uit zeg. Vraag is wel of waarom ik nogmaals een dergelijke game zou spelen.
giantgiantus schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:56:
[...]

Ziet er echt heel goed uit zeg. Vraag is wel of waarom ik nogmaals een dergelijke game zou spelen.
Rayman Origins heb je al gespeeld? Dan goede vraag :P Zelfde heb ik met Rayman Legends Retold. Vind ik persoonlijk niet vernieuwend genoeg, maar los van de Origins levels in Legends heb ik Rayman Origins zelf nooit gespeeld. Nog niet het gevoel dat ik nu al toe ben aan een nieuwe playthrough van Rayman Legends, maar wanneer ik dat wel ben lijkt me het totale pakket met een leuke aanbieding een hele goede deal. Wat mij betreft wel een van de beste 2D platformers. Hopelijk hierna weer eens een echte nieuwe Rayman 2D platformer.
JackAvery schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:35:
Ben wel benieuwd waarom men die Switch 2 versie zo even lijkt te vergeten. Spel ziet er leuk uit.
Dat is idd een beetje vreemd.Mijn hoop is dan ook dat deze wel fatsoenlijk 60 draait op de Switch 1 & 2.

Het goede nieuws is dat het lijkt dat dit wel weer een echte MetroidVania gaat worden.De drie Lords of Shadows games meer hack/slash games.

Ook het najaar is sterk op third-party gebied. :)

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 16-07-2026 13:15 ]

Final fantasy Resonance IGN preview
Deze game heeft toch meer om het lijf dan dat ik in eerste instantie dacht.Persoonlijk vind ik die CGI filmpjes in de gevechten wel wat hebben.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

En er is een demo van! Vanavond eens proberen :9
Er is nu ook een video gelekt: (XCancel mirror)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Woohoo Hades II in de Summer Sale! Die toch maar eens aangeschaft.

• meesje
Beakzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Deze had ik bijna opgepikt in de US Eshop sale van de week, maar ik vind de (gratis) S2 update/upgrade graphics van Fast RMX op de S2 zo goed dat ik die weer opnieuw aan het spelen ben.

[YouTube: Fast Fusion vs Fast RMX - Which Is Best For You? - 4K Comparison | Nintendo Switch 1/2]
Nu zijn overigens Fusion en RMX in de aanbieding. Voor mij een reden om een keer RMX te kopen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:21
Esumontere schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:11:
Woohoo Hades II in de Summer Sale! Die toch maar eens aangeschaft.
Moet 1 nog helemaal uitspelen. Nog maar 1 keer in de hemel beland.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Megupe schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:42:
[...]

Moet 1 nog helemaal uitspelen. Nog maar 1 keer in de hemel beland.
Ik heb Hades 1 bijna helemaal uitgespeeld, moet nog 1x Olympus bereiken, maar na 40 pogingen heb ik het opgegeven en het slot van het verhaal gegoogled. Wel erg veel plezier mee gehad.
Over het algemeen goede reviews, al zie je duidelijk dat er een paar reviewers tussenzitten die niet van het looter shooter genre en hier op afketsen :)

Nintendo postte nog een overzichtstrailer voor wie de Directs niet gekeken heeft:

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:11

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De summer sale is dus gestart? Morgen naar huis en de switch al ingepakt. Dan moet ik nog maar een dagje wachten om te gaan struinen..
Chrosser schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:25:
De summer sale is dus gestart? Morgen naar huis en de switch al ingepakt. Dan moet ik nog maar een dagje wachten om te gaan struinen..
Behalve dekudeals (aanrader) kan je ook gewoon de Nintendo Store app of website gebruiken (en rechtstreeks kopen).
Er staat een nieuw interview online met de ontwikkelaars van Splatoon Raiders. Hoe grappig dat de game eigenlijk startte als een soort Orcs Must Die tower defense ontwerp.

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 22-07-2026 08:11 ]

Splatoon Riders:Heb er veel zin!

Ben van plan om de 1e run solo te gaan doen en daarna de co-op.Plus het lijkt me leuk om mensen die het lastig krijgen in game te gaan helpen.

Vermoed dat ik veel plezier ga hebben met deze Splatoon game.
Pagina: 1 ... 168 169 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4