• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:38
Even een korte vraag waar ik niet zo snel achter kom en hoop dat iemand dat hier weet.
Ik heb een super headset met mic voor bv Fortnite om zo met vrienden te praten . Echter is het natuurlijk Nintendo eigen om wel het gelijk te doen maar het praten gaat via hun eigen mic op de console… wat dus vervelend is als de console docked staat en meer mensen of geluiden in huis zijn want zo horen de mensen met wie ik game elke scheet van uit de keuken ( bij wijze van spreken )
Nu wil ik bedraad gaan gebruiken en wel deze:
https://www.bol.com/nl/nl...09OSQlEAQYAiABEgJHxvD_BwE

Als ik handheld game plug ik hem in de console en docked in de pro 2 controller . Gebruikt hij dan wel echt de mic van de headset?

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:56
Dragon Quest 7 Reimagined - Official 'Adventure Log Part 1' Trailer

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:29

RayNbow

Kirika <3

Cyberw00d schreef op zondag 21 december 2025 @ 08:49:
Als ik handheld game plug ik hem in de console en docked in de pro 2 controller . Gebruikt hij dan wel echt de mic van de headset?
Ja, je kunt een mic in de controller steken:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Goede week om een Switch 2 te hebben, zeker met de release van Divinity: Original Sin 2 - Definitive Edition en de eindejaarsaanbiedingen in de eShop.

Zo heb ik vanochtend ‘Dragon Ball: FghterZ - Legendary Edition’ op de kop kunnen tikken voor € 22. Onwijs leuk om met mijn zoontje te spelen. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0InAc4gEh5oMUgf6wUQkWHG4go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38E5RtrJmjKfadMy5jKhUoNk.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast begin deze week toch maar ‘Pokémon Legends Z-A’ gehaald. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQFDl_HZBRay8r0-9rcnO07vYME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnNCfNSsE68ieGR3AvbFtn5v.jpg?f=fotoalbum_large

• Cyberw00d
Top ga ik die maar bestellen .
Wel weer echt nintendo om de mic van een Bluetooth headset niet te kunnen gebruiken 😆

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:29

RayNbow

Kirika <3

Cyberw00d schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:18:
Wel weer echt nintendo om de mic van een Bluetooth headset niet te kunnen gebruiken 😆
Dat is vooral een Bluetooth iets. Er is geen goed BT-profiel voor hoogwaardige audio+spraak.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:31
RayNbow schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:35:
[...]

Dat is vooral een Bluetooth iets. Er is geen goed BT-profiel voor hoogwaardige audio+spraak.
Bluetooth Gaming Audio Profile (GMAP) doet 48kHz stereo geluid met een vertraging van ca. 15ms icm 32kHz spraak. Denk alleen niet dat de Switch dit ondersteunt, en ook kun je dit nog nauwelijks vinden op headsets.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Wat een toeval! Gisteren met veel plezier samen met mijn dochter de Split Fiction demo voor onze Switch 2 gespeeld, tot we bij het einde van de demo kwamen en het spel zo leuk vinden dat we het hele spel wel wilen spelen. Ik keek gistravond even naar de prijs van Split Fiction voor Switch 2 en zag het bij BOL voor €39,99 en bij Gameresource voor €36,95. Ik dacht: ik kijk maandag wel ff waar ik het ga kopen. Zie ik vandaag dat het nu bij BOL in de aanbieding is, voor €29,99 ! 😁

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:12
Voor de mensen die graag hun console behuizing of joycon 2 behuizing zouden willen aanpassen (en de garantie verliezen...) check dan deze video. Net als bij Switch 1 heeft het merk eXtremeRate nieuwe behuizingen beschikbaar. Je kunt ze o.a. via Amazon verkrijgen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Fantasy Life i is voor het eerst in de aanbieding. Schijnt een erg leuke Switch 2-game te zijn: https://www.dekudeals.com...-the-girl-who-steals-time

• jori040
Ben wel benieuwd wat Nintendo voor MK World in 2026 in de planning heeft.Kan me niet voorstellen dat ze de open-wereld mode niet verder zouden inkleuren.

Nu is Mk World een goede fundering waar de komende jaren aan verder gebouwd kan worden.Ik vermoed dat ik niet de enige ben die ziet dat er meer mogelijk is met deze titel.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
jori040 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:42:
Ben wel benieuwd wat Nintendo voor MK World in 2026 in de planning heeft.Kan me niet voorstellen dat ze de open-wereld mode niet verder zouden inkleuren.

Nu is Mk World een goede fundering waar de komende jaren aan verder gebouwd kan worden.Ik vermoed dat ik niet de enige ben die ziet dat er meer mogelijk is met deze titel.
Ook heel benieuwd naar, open wereld kan inderdaad verder uitgebouwd worden. Daarnaast hoop ik misschien nog wel op wat nieuwe banen/tracks (al zijn het er 2/3) voor wat meer variatie.

• plato82
  • Registratie: April 2015
Sleehond schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:45:
[...]

Ook heel benieuwd naar, open wereld kan inderdaad verder uitgebouwd worden. Daarnaast hoop ik misschien nog wel op wat nieuwe banen/tracks (al zijn het er 2/3) voor wat meer variatie.
Al zouden ze een 'classic grand prix' doen waarin je gewoon 3 rondjes rijdt. Ik denk dat dat al voor veel spelers vertrouwd voelt en een fijne extra optie is.

• Cyberw00d
Zou het dan eindelijk zo ver zijn ?

https://pu.nl/nieuws/nint...al-maanden-naar-switch-2/

Warzone , bo7 en in toekomst de nieuwere delen ??
Dan ben ik een blij ei… of vraag ik nu te veel en krijgen we wat oude games voorgeschoteld?
Ik snapte sowieso niet dat het wel nog steeds op de ps4 kwam maar niet op Nintendo’s nieuwe machine maar in het artikel word dus idd vermeld naar de beroerde aanvoer van dev kits wat Nintendo in het begin had .

Ik hoop iniedergeval op de switch 2 weer lekker online te kunnen knallen met vrienden. Enige gemis wat ik nu heb op de switch 2 .
Verder na een matige start ( voor mij ) ben ik inmiddels gek op het apparaat en gebruik hem dagelijks met veel plezier

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberw00d op 24-12-2025 10:44 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:25
De Kerstman heeft mij gisteravond ook een Switch2 gebracht, zag er zelf nog niet veel in om hem te kopen.
Maar ja nu ik hem heb wel leuk, met Mario Kart. En Donkey Kong wel benieuwd naar(Die leek mij niet heel leuk aan de filmpjes dus ben benieuwd :)

Ho Ho Ho Merry Christmas to everybody 🎄🎅🏻

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 25-12-2025 09:13 ]

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:15

Cordon

Lievelings jankert

Volgende maand 18 uur vliegen en kan niet slapen in bewegende dingen, wordt leuk. Wat zou je dan kunnen spelen? :P Ik ga heerlijk op simpele puzzel spelletjes (a la Peggle, 3 of meer naast elkaar krijgen e.d), dus misschien hebben jullie wat tips?

Of misschien een goeie platformer a la Mario, maar dan niet Mario, want alle Nintendo spellen heb ik wel :P

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Met de huidige/aankomende geheugen crisis dacht ik: “laat ik eens wat extra opslag voor de Switch 2 kopen”. Is ie nog in de aanbieding ook :o €87,60 voor 512GB: uitvoering: Sandisk microSD Express 512GB

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Mog schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:55:
Met de huidige/aankomende geheugen crisis dacht ik: “laat ik eens wat extra opslag voor de Switch 2 kopen”. Is ie nog in de aanbieding ook :o €87,60 voor 512GB: uitvoering: Sandisk microSD Express 512GB
FOMO of heb je het echt nodig? Tot nu toe genoeg aan de interne opslag?

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:03:
[...]

FOMO of heb je het echt nodig? Tot nu toe genoeg aan de interne opslag?
55% FOMO, 45% nice to have. Ik ben volledig digitaal gegaan met de S2. En met de FFVII Demo erbij heb ik nog 4GB over. Ik kan natuurlijk games verwijderen (en opnieuw installeren wanneer nodig), maar ook 512GB erbij kopen.

• Carlos0_0
Mog schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:05:
[...]

55% FOMO, 45% nice to have. Ik ben volledig digitaal gegaan met de S2. En met de FFVII Demo erbij heb ik nog 4GB over. Ik kan natuurlijk games verwijderen (en opnieuw installeren wanneer nodig), maar ook 512GB erbij kopen.
Dat doe ik dus gewoon games verwijderen, uitgespeeld kan die er vanaf.
Op mijn ps5 pro bijv en base ps5 er voor heb ik ook zat storage, gewoon af en toe wat verwijderen en niet alles bewaren.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Carlos0_0 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:16:
[...]

Dat doe ik dus gewoon games verwijderen, uitgespeeld kan die er vanaf.
Op mijn ps5 pro bijv en base ps5 er voor heb ik ook zat storage, gewoon af en toe wat verwijderen en niet alles bewaren.
Daarom nice to have en niet must have. Ik vind het fijn om evergreen games (Animal Crossing, Mario Kart World, Hitman etc.) altijd op mijn Switch te hebben staan. Games als Metroid Prime 4: Beyond verwijder ik na het uitspelen.

Je kan het inderdaad verwijderen en dat werkt bij mij tot nu toe ook gewoon prima, maar met third party games van 50 GB en groter gaat het wel heel hard met de interne opslag. Skyrim voor de Switch 2 is al (onnodig) 53 GB. Ben benieuwd hoe groot Fallout 4 en Indiana Jones zullen zijn.

• Cyberw00d
Ik ben over naar digital only dus heb vanaf het begin al een extra sd erin . Voor mij is 256 Gb te weinig , ik speel vaak verschillende games door elkaar heen en wil dus niet verwijderen

• Carlos0_0
Ja het is denk ik ook een beetje hoe je speel, ik speel voornamelijk maar 12 spel tegelijk.
Het spel klaar kan het er vanaf, want over algemeen zijn het toch story games pokemon, mario etc.

Mario kart blijft er dan wel op, maar ja verder kan altijd alles er weer vanaf.

• Cyberw00d
Carlos0_0 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:27:
Ja het is denk ik ook een beetje hoe je speel, ik speel voornamelijk maar 12 spel tegelijk.
Het spel klaar kan het er vanaf, want over algemeen zijn het toch story games pokemon, mario etc.

Mario kart blijft er dan wel op, maar ja verder kan altijd alles er weer vanaf.
12 spelletjes tegelijk vind ik veel 🤡 maar idd als je 1/2 tegelijk speelt heb je er waarschijnlijk genoeg aan

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22:23
Cordon schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:47:
Volgende maand 18 uur vliegen en kan niet slapen in bewegende dingen, wordt leuk. Wat zou je dan kunnen spelen? :P Ik ga heerlijk op simpele puzzel spelletjes (a la Peggle, 3 of meer naast elkaar krijgen e.d), dus misschien hebben jullie wat tips?

Of misschien een goeie platformer a la Mario, maar dan niet Mario, want alle Nintendo spellen heb ik wel :P
What the Golf is een leuke, nu ook on sale

• Carlos0_0
Cyberw00d schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:35:
[...]

12 spelletjes tegelijk vind ik veel 🤡 maar idd als je 1/2 tegelijk speelt heb je er waarschijnlijk genoeg aan
Haha o ja bedoel 1 spel tegelijk over het algemeen :+
Een kerstmirakel: de Stardew Valley Nintendo Switch 2 editie staat momenteel al op de Amerikaanse eShop. Toegevoegd zijn: muiscontrols, 4 speler split screen coop, online 8 speler coop, en GameShare ondersteuning waarbij 1 kopie van het spel tot vier spelers kan laten meespelen.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:22
Gratis update ook 👍

Haters everywhere but I don’t really care

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02:32
Mog schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:55:
Die was eerder voor ongeveer 82 te koop bij Amazon, maar dan moest je wel via de app bestellen met een kortingscode.

• jori040
Favorieten: Heel Kirby Air Riders is fucking bullshit[Power Unlimited]
https://pu.nl/achtergrond...ders-is-fucking-bullshit/

En daarom is dit ook mijn favo game van het jaar.

2025 was wat mij betreft een mooi gamejaar.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 26-12-2025 14:43 ]

• Carlos0_0
L23 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:21:
Donkey Kong Bananza geleend van mijn neefje en vandaag mee begonnen. Ben benieuwd.
Ik heb hem ook sinds gisteren, maar vind nog niet heel geweldig.

• jori040
Carlos0_0 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 18:11:
[...]

Ik heb hem ook sinds gisteren, maar vind nog niet heel geweldig.
Dat ligt meer aan jou dan aan de game. ;)
Ze hebben een mechaniek uit Odyssey gepakt en op een geweldige manier uitgewerkt.

Na twee geweldige 2D Donkey Kong[Wii/WiiU] games was ik precies toe aan dit.Iets dat in het 3D platform genre verfrissend is.

[ Voor 30% gewijzigd door jori040 op 26-12-2025 20:36 ]

• Carlos0_0
jori040 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 20:24:
[...]

Dat ligt meer aan jou dan aan de game. ;)
Ze hebben een mechaniek uit Odyssey gepakt en op een geweldige manier uitgewerkt.

Na twee geweldige 2D Donkey Kong[Wii/WiiU] games was ik precies toe aan dit.Iets dat in het 3D platform genre verfrissend is.
Ja je kan niet alles leuk vinden :).
Odyssey vond ik geweldig, vanaf het begin al dat ik net bezig was.
Hier ben ik nog niet uit, maar goed dat geeft niet. Ik heb het dan in ieder geval geprobeerd mocht ik het toch niet leuk vinden.
Carlos0_0 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 21:27:
[...]

Hier ben ik nog niet uit, maar goed dat geeft niet. Ik heb het dan in ieder geval geprobeerd mocht ik het toch niet leuk vinden.
Ik zie het ook nog niet helemaal voor me. Ja het speelt lekker weg, maar toch het gevoel dat de wereld waarin je alles kan slopen ten koste gaat van uniekere omgevingen. De besturing is prima, maar juist het slopen gaat af en toe wat klungelig en de camera werkt daarbij ook niet altijd lekker mee. Tot nu toe voelt het slopen meer als een gimmick, maar de hele game is op dat idee gebouwd.
Eerst weer verder spelen. Ik verwacht dat ik het uiteindelijk een leuke game vind, maar niet zo geweldig als Super Mario Odyssey.

• Carlos0_0
L23 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 21:38:
[...]

Ik zie het ook nog niet helemaal voor me. Ja het speelt lekker weg, maar toch het gevoel dat de wereld waarin je alles kan slopen ten koste gaat van uniekere omgevingen. De besturing is prima, maar juist het slopen gaat af en toe wat klungelig en de camera werkt daarbij ook niet altijd lekker mee. Tot nu toe voelt het slopen meer als een gimmick, maar de hele game is op dat idee gebouwd.
Eerst weer verder spelen. Ik verwacht dat ik het uiteindelijk een leuke game vind, maar niet zo geweldig als Super Mario Odyssey.
Ja dat heb ik dus ook inderdaad, dus nog even een keer verder spelen.
Dan kan ik beter beoordelen wat ik er van vind :).

• jori040
Carlos0_0 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 21:27:
[...]

Als je het een kans hebt gegeven dan mag je er van mij ook alles van vinden.Maar goed misschien gaat de game nog groeien bij je.

• jori040
[AndresRestart] Nintendo Reveals The Truth About Metroid Prime 4's Development...

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 27-12-2025 10:42 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:31
Ik speel Metroid Prime 4 nu. Helaas een vervolg op 2 en 3 en niet op 1. Teleurstellende game wat mij betreft. Donkey Kong was het voor mij ook niet en Mario Kart minder dan deeltje 8. Wel is switch 2 heerlijk apparaatje en zijn er vele geweldige non-exclusies die helemaal geweldig zijn.

Hopelijk gaat Nintendo wel weer vette games maken.

[ Voor 51% gewijzigd door giantgiantus op 27-12-2025 12:05 ]

• jori040
giantgiantus schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:03:
Ik speel Metroid Prime 4 nu. Helaas een vervolg op 2 en 3 en niet op 1. Teleurstellende game wat mij betreft. Donkey Kong was het voor mij ook niet en Mario Kart minder dan deeltje 8. Wel is switch 2 heerlijk apparaatje en zijn er vele geweldige non-exclusies die helemaal geweldig zijn.

Nintendo zal in 2026 zeker wel weer met leuke/goede games komen.Ergens begin feb zal er pas weer een nieuwe Direct komen.

Had verwacht dat ze iets tijdens de game awards zouden doen.Iets van een Mario of Zelda teaser kan veel goeds doen.

Geloof trouwens dat ze wel een clip van de nieuwe Mario film hebben laten zien.Voor films loop ik al lang niet meer warm.

• Carlos0_0
giantgiantus schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:03:

Wat vind je minder aan Mario Kart dan?, ik vind hem niet minder leuk dan Mario Kart8.

• giantgiantus
Carlos0_0 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:05:
[...]

Wat vind je minder aan Mario Kart dan?, ik vind hem niet minder leuk dan Mario Kart8.
De open wereld vind ik erg irritant en de banen zijn praktisch allemaal rechte stukken vol gas.
giantgiantus schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:07:
[...]

De open wereld vind ik erg irritant en de banen zijn praktisch allemaal rechte stukken vol gas.
De banen zijn op zich goed, maar als je de Grand Prix doet is het inderdaad aan elkaar geplakt met rechte stukken. Doe je ze elk apart dan zijn ze best goed. Al vind ik bijvoorbeeld Rainbow Road helemaal niks :P

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 27-12-2025 13:14 ]

• Carlos0_0
giantgiantus schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:07:
[...]

Open Wereld heb ik nog niet bekeken :)
Ik vind de lange stukken juist wel eens leuk, eens niet alle banen 3 keer hetzelfde rondje.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-12-2025 13:18 ]

• jori040
Ik vind de banen in MK World net wat minder dan 8/Deluxe.En de open-wereld is te leeg.

Een Wave Race uitbreiding zouden ze eens moeten doen. :) Die water physics doen me aan die games denken.4 of 5 watercircuit tracks ;)

[ Voor 47% gewijzigd door jori040 op 27-12-2025 13:41 ]

• Yonix
Ik neem voor één keer de Switch 2 ergens mee naartoe, in zo’n ‘travel case’ van het Mediamarkt-huismerk, en heb meteen twee kleine krassen op het scherm te pakken.

Had geen screenprotector geïnstalleerd, want de S2 staat voor 90% in een dock. Zul je net zien

Jammer, maar helaas. Les geleerd.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Yonix schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 15:05:
Ik neem voor één keer de Switch 2 ergens mee naartoe, in zo’n ‘travel case’ van het Mediamarkt-huismerk, en heb meteen twee kleine krassen op het scherm te pakken.

Had geen screenprotector geïnstalleerd, want de S2 staat voor 90% in een dock. Zul je net zien

Jammer inderdaad, scheelt dat je veel in dock stand speelt, dan heb je er geen hinder van.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• giantgiantus
Weer wat verder met Metroid, maar dit is echt hele slechte game. Slap aftreksel van de eerste prime. Dat dit nog goede cijfers krijgt komt volgens mij omdat het 1) Nintendo is en 2) er prachtig uitziet.

• Cyberw00d
giantgiantus schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 17:13:
Weer wat verder met Metroid, maar dit is echt hele slechte game. Slap aftreksel van de eerste prime. Dat dit nog goede cijfers krijgt komt volgens mij omdat het 1) Nintendo is en 2) er prachtig uitziet.
Heel slecht vind ik zelf niet helemaal. Zeker niet het beste . En “prachtig” is net hoe ver je kijkt … ga eens dichtbij een object of wand staan, de textures zijn niet bepaald van een hoog niveau.
Zelf vind ik de vele aanwijzingen die je krijgt erg jammer , het echt eindeloos ontdekken is er niet bij . Ik denk dat ik hem vanavond weer even ga spelen en misschien zelfs uitspeel ik ben al aan het eind bijna .

• Carlos0_0
Ja ik wou eerst alle levels van grand prix doen, 50cc nu dan alles gedaan.
Dus misschien nu even wat anders ga doen, de volgende keer dan dat ik hem opstart(open wereld of 1 van de andere spel modes).
Carlos0_0 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 19:50:
[...]

Ja ik wou eerst alle levels van grand prix doen, 50cc nu dan alles gedaan.
Dus misschien nu even wat anders ga doen, de volgende keer dan dat ik hem opstart(open wereld of 1 van de andere spel modes).
Dan heb je nog niet veel gezien. Het is juist jammer dat je bij de grand prix geen 3 rondjes rijdt want de banen hebben best wel wat alternatieve routes/shortcuts en je leert ze pas kennen/waarderen als je ze meerdere rondjes gedaan hebt. Bij de Knockout Tour vind ik het wel leuk om van baan naar baan te rijden.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:33
Ik ben Octopath Traveller 0 aan het spelen. Wat een gruwelijk spel (letterlijk en figuurlijk). Echt een aanrader.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:48
Hij krijgt van mij een 8.5. De groene kristallen en de woenstijn zijn de grootste minpunten. Heb me er goed mee vermaakt, maar ik snap de kritiek dat het meer zelda dan Metroid is. Al met.al geen slechte game, alleen wel een mindere metroid game.

• Carlos0_0
L23 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 19:54:
[...]

Dan heb je nog niet veel gezien. Het is juist jammer dat je bij de grand prix geen 3 rondjes rijdt want de banen hebben best wel wat alternatieve routes/shortcuts en je leert ze pas kennen/waarderen als je ze meerdere rondjes gedaan hebt. Bij de Knockout Tour vind ik het wel leuk om van baan naar baan te rijden.
Ja valt niet mee je gelijk 2 spelen heb bij een nieuwe console, en nog met Red Dead Retention op de ps5 bezig ben(En daar ook nog 5 spellen in de backlog heb staan :+ )

• jori040
In de meeste reviews lees ik duidelijk dat de game zeker wel minpunten heeft.Nee jammer genoeg is het geen grote topper geworden.

Als je een beetje de ontwikkeling hebt gevolgd dan is het eindproduct stiekem nog best goed.Het zit hem meer in vreemde keuze van ontwerp.Puur technisch is de game zelfs heel goed.

• jori040
@TomBraamhaar
Ja het is meer de oude Zelda formule.

[ Voor 91% gewijzigd door jori040 op 27-12-2025 20:54 ]

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Toch wel leuke deals zo met die eindjeaarsactie. Voor nog geen 3 tientjes:

- Hades 1
- Prince Of Persia
- Portal Companion Collection

Daar ben ik wel een paar maanden zoet mee
L23 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 21:38:
[...]

Heb je patch 3.0.0 geïnstalleerd die vorige week is uitgekomen? Ze hebben hier nm;. een nieuwe optie voor de camera ingestoken.
Latest update: Ver. 3.0.0 (Released December 21, 2025)

General
  • Added Thai as a supported language. If you set the language to “Thai/English” in the Nintendo Switch 2 system, the text will become Thai.
  • The audio is English.
  • Added “Camera auto-follow feature” to “Options” in the Pause Menu, and made it so that you can set it ON/OFF.
  • Several other changes have been made and issues addressed to improve the gameplay experience.
Menkoro schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:18:
Toch wel leuke deals zo met die eindjeaarsactie. Voor nog geen 3 tientjes:

- Hades 1
- Prince Of Persia
- Portal Companion Collection

Daar ben ik wel een paar maanden zoet mee
Inderdaad een hoop third-party/indie toppers aan mooie prijzen voor zij die nog niet genoeg backlog hebben :+
JackAvery schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:36:
[...]

Heb je patch 3.0.0 geïnstalleerd die vorige week is uitgekomen? Ze hebben hier nm;. een nieuwe optie voor de camera ingestoken.
Dat is niet waar ik tegen aanliep. Het is af en toe gewoon onoverzichtelijk als je ondergronds aan het graven bent. Camera auto-follow uit kunnen zetten lijkt me wel een verbetering.

Vandaag ook weer een paar uurtjes gespeeld. Het speelt lekker weg, maar de aparte levels/challenges vind ik (nog) niet van het niveau van Super Mario Odyssey.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:31
Yonix schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 15:05:

Alsnog screen protector erop doen. Soms zie je daarmee de krasjes niet meer ;) daarnaast komen der ook geen nieuwe krassen meer bij
nDirect090 schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:34:
[...]

Alsnog screen protector erop doen. Soms zie je daarmee de krasjes niet meer ;) daarnaast komen der ook geen nieuwe krassen meer bij
Ik kan dit alleen maar beamen. Mijn switch heeft de eerste maanden het Dock bijna niet verlaten - toch zaten er enkele kleine krasjes op. Na het plaatsen van een screen protector zie je er niks meer van.

• matthijst
Inmiddels een uur of 15 in Assassin's Creed Shadows zitten.
Had hiervoor geen AC gespeeld, behalve op de Wii U.
Erg vermakelijk spel vind ik. Enorm uitgebreid en grafisch ook best OK.

4e "grote" spel tot nu toe. Echt mooi dat dit handheld kan.
Hogwarts Legacy
Star Wars Outlaws
Cyberpunk
AC Shadows

• jori040
Kirby Air Riders:Kersteventje voltooid.
Van de kerstspullen word ik niet warm dus het volgende online eventje zal het wel weer beter zijn.Hoe dan ook blijft dit een heerlijke game. :)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:08
Ik vind dat het nu wel eens tijd mag worden voor een nieuwe 3d mario :)

• Peentje
  • Registratie: November 2001

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Nou, daar zit ik ook wel op te wachten. Hoop meer info op Direct begin volgend jaar.

In tegenstelling tot veel anderen heb ik me (100+ uur) prima vermaakt met MKW. De open wereld is best vermakelijk en alle P-Switches, ?-tiles en Peach medallions vinden een hele opgaaf.

Nadat dat allemaal is gehaald speel ik zo nu en dan online, meestal Knock-Out.

Nu rustig wachten op DLC en wellicht de 200cc, maar daar trek ik nog zeker een jaar voor uit voor ze dat zullend doen.

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:47
Twijfel of ik de booster course pass voor Mario Kart 8 zal aanschaffen of toch voor Mario Kart World te gaan…

In MK8 krijg het nog steeds niet voor elkaar om drie sterren (150cc) te krijgen in diverse grand prix’s, steeds net voor het einde weer geraakt door een blauw/ rood schild.

Ook al diverse set-ups geprobeerd maar het helpt niet echt, soms is het echt frustrerend!

[ Voor 54% gewijzigd door WenJam op 28-12-2025 18:05 ]

WenJam schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:18:
Twijfel of ik de booster course pass voor Mario Kart 8 zal aanschaffen of toch voor Mario Kart World te gaan…

In MK8 krijg het nog steeds niet voor elkaar om drie sterren (150cc) te krijgen in diverse grand prix’s, steeds net voor het einde weer geraakt door een blauw/ rood schild.

Ook al diverse set-ups geprobeerd maar het helpt niet echt, soms is het echt frustrerend!
Dat lijkt me niet verstandig, dan moet je nog eens 48 banen drie sterren proberen te halen :P
Ik zou voor beiden gaan. Enige wat ik jammer vindt aan de booster course pass banen is dat ze minder gedetailleerd zijn, maar voor 25 euro toch weer een hoop plezier.
Als je een Switch 2 koopt dan neem ik aan dat je standaard voor de Mario Kart World bundel kiest...

3 sterren in Mario Kart World is overigens een stuk frustrerender...

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 28-12-2025 19:29 ]

• jori040
sderooij schreef op zondag 28 december 2025 @ 16:50:
Ik vind dat het nu wel eens tijd mag worden voor een nieuwe 3d mario :)
Net als Donkey Kong mag dat voor mij de zomer[2026] knaller worden maar ben er bang voor.Mario Galaxy 2 kwam 11 Juni/2010 op de Wii uit dus zomer is zeker mogelijk.

De nieuwe Direct[denk feb] zal laten zien wat we de komende 6 maanden kunnen verwachten van Nintendo.

Het leuke van Nintendo is dat ze ons altijd wel weten te verrassen. :)

Next Level Games:Van deze studio verwacht ik dit jaar een nieuwe game.Luigi's Mansion 4 ?

[ Voor 16% gewijzigd door jori040 op 28-12-2025 20:48 ]

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:47
L23 schreef op zondag 28 december 2025 @ 19:27:
[...]

Dat lijkt me niet verstandig, dan moet je nog eens 48 banen drie sterren proberen te halen :P
Ik zou voor beiden gaan. Enige wat ik jammer vindt aan de booster course pass banen is dat ze minder gedetailleerd zijn, maar voor 25 euro toch weer een hoop plezier.
Als je een Switch 2 koopt dan neem ik aan dat je standaard voor de Mario Kart World bundel kiest...

3 sterren in Mario Kart World is overigens een stuk frustrerender...
Dank voor je antwoord!

Zag dat ik ook nog een hoop time-trials te doen heb, denk dat ik daar maar eens mee verder ga.
Misschien ook nog eens wat grand prix’s op 200cc zien te winnen, hopelijk lukt het me een keer!

Ps. Een switch 2 heb ik al, helaas destijds niet de mario kart bundel gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door WenJam op 28-12-2025 21:20 ]

WenJam schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:07:
[...]

Dank voor je antwoord!

Zag dat ik ook nog een hoop time-trials te doen heb, denk dat ik daar maar eens mee verder ga.
Misschien ook nog eens wat grand prix’s op 200cc zien te winnen, hopelijk lukt het me een keer!
De time-trials vind ik ook erg leuk. Had ze allemaal behaald totdat de booster course pass uitkwam… van de nieuwe banen zit ik ergens op de helft.

Grand Prix 200CC vind ik vaak makkelijker dan 150CC. Het is voornamelijk leren remmen, maar de tegenstanders zijn niet moeilijker.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
Vandaag Super Mario Galaxy 1/2 toch maar eens aangeschaft, net klein uurtje gespeeld en vind het al leuk wegspelen (deel 1 begonnen).

Voorlopig vermaak ik me prima met:

- Mario Wonder
- Mario Galaxy
- Mario Kart World
- Donkey Kong Tropical Freeze

Tropical Freeze blijft ook leuk! Goede moeilijkheidsgraad en leuke sfeer. Krijgt die nog eens een switch 2 update?
Sleehond schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:16:
Vandaag Super Mario Galaxy 1/2 toch maar eens aangeschaft, net klein uurtje gespeeld en vind het al leuk wegspelen (deel 1 begonnen).

Voorlopig vermaak ik me prima met:

- Mario Wonder
- Mario Galaxy
- Mario Kart World
- Donkey Kong Tropical Freeze

Tropical Freeze blijft ook leuk! Goede moeilijkheidsgraad en leuke sfeer. Krijgt die nog eens een switch 2 update?
Dat is niet bekend. Fantastisch spel Tropical Freeze. Ik moest er even inkomen, maar uiteindelijk helemaal uitgespeeld.
Pikmin 3 Deluxe heeft een PEGI rating gekregen voor Switch 2. Zeer hoge kans dat dit een van de volgende gratis updates of (minder waarschijnlijk) NS2 Edities wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 29-12-2025 07:44 ]

• DigitalExorcist
Onlangs heb ik Hogwarts Legacy op de Switch 2 uitgespeeld. Briljánte game.. ik was nog met Xenoblade X bezig maar ben nu toch tussentijds maar verder gegaan met No Man's Sky en heb in de sale / deels als kerstcadeau Cyberpunk 2077 aangeschaft.

De Switch 2 draait bij mij overuren op het moment. Wat een briljant apparaat. Ik weet niet waarom maar het 'voelt' gewoon veel fijner om mee te gamen. Alles draait snel en soepel. Heerlijk.

Cyberpunk is wel even andere koek.. tienduizend menu-opties en trees en abilities en perks en missies om uit te kiezen.. oef..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Cyberw00d
DigitalExorcist schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:42:
Onlangs heb ik Hogwarts Legacy op de Switch 2 uitgespeeld. Briljánte game.. ik was nog met Xenoblade X bezig maar ben nu toch tussentijds maar verder gegaan met No Man's Sky en heb in de sale / deels als kerstcadeau Cyberpunk 2077 aangeschaft.

De Switch 2 draait bij mij overuren op het moment. Wat een briljant apparaat. Ik weet niet waarom maar het 'voelt' gewoon veel fijner om mee te gamen. Alles draait snel en soepel. Heerlijk.

Cyberpunk is wel even andere koek.. tienduizend menu-opties en trees en abilities en perks en missies om uit te kiezen.. oef..
Ook precies voor mij de reden dat ik gestopt ben met cyberpunk . Te veel om zo nu en dan even te spelen ..

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:50
WenJam schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:18:

Voor de 3 sterren moet je altijd ook geluk hebben. Meteen de gp afkappen zodra je een keer niet 1ste wordt is de enige optie. En dan maar duimen dat je niet vlak voor het eind die gevreesde blauwe schild op je hoofd krijgt.

• DigitalExorcist
Cyberw00d schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:43:
Zou het dan eindelijk zo ver zijn ?

https://pu.nl/nieuws/nint...al-maanden-naar-switch-2/

Warzone , bo7 en in toekomst de nieuwere delen ??
Dan ben ik een blij ei… of vraag ik nu te veel en krijgen we wat oude games voorgeschoteld?
Ik snapte sowieso niet dat het wel nog steeds op de ps4 kwam maar niet op Nintendo’s nieuwe machine maar in het artikel word dus idd vermeld naar de beroerde aanvoer van dev kits wat Nintendo in het begin had .
Ik hoop wel op een BO voor de Switch 2. Heb ruim 550 uur in BO2 op de WiiU zitten ;) en dat was alleen omdat je die off-tv kon spelen en de multiplayer. Heerlijk spel. Heb de singleplayer toen wel uitgespeeld maar herinner me er niet zoveel van, volgens mij dat vliegtuiglevel aan het einde nog maar verder??

Maar ik heb zo'n 540 uur in de multiplayer zitten, Prestige 7 als ik het goed herinner. Dat zou op de Switch echt briljant zijn.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Cyberw00d
DigitalExorcist schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:35:
[...]

Ik hoop wel op een BO voor de Switch 2. Heb ruim 550 uur in BO2 op de WiiU zitten ;) en dat was alleen omdat je die off-tv kon spelen en de multiplayer. Heerlijk spel. Heb de singleplayer toen wel uitgespeeld maar herinner me er niet zoveel van, volgens mij dat vliegtuiglevel aan het einde nog maar verder??

Maar ik heb zo'n 540 uur in de multiplayer zitten, Prestige 7 als ik het goed herinner. Dat zou op de Switch echt briljant zijn.
Ik hoop er al sinds de release op.. zelf ook ontelbaar veel uren in Cod zitten, het blijft gewoon online met vrienden een leuk spel om ff een uurtje of wat weg te spelen . Zou voor mij de switch 2 compleet maken 😎

Voor sommige Factorio spelers is dit misschien heiligschennis, maar de Switch 2 versie is heel duidelijk een grote verbetering tegenover de Switch 1 release. De upgrade zelf is gratis voor zij die de Switch versie al gekocht hebben, maar er is ook een uitbreiding te koop die enkel op Switch 2 zal werken - Space Age:
  • Verbeterde laadtijden
  • Mouse mode support !
  • 4K in docked, 1080p in handheld - met betere sprites/animaties
  • Grotere fabrieken mogelijk door de betere SoC
  • Space Age expansie wordt ondersteund.
  • Compatibel met de PC versie (crossplay multiplayer) zolang alle games op de versie van de console zitten.
Wel opgelet, dit spel heeft de nickname 'cracktorio' voor een reden...

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 30-12-2025 10:48 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:45:
Voor sommige Factorio spelers is dit misschien heiligschennis, maar de Switch 2 versie is heel duidelijk een grote verbetering tegenover de Switch 1 release. De upgrade zelf is gratis voor zij die de Switch versie al gekocht hebben, maar er is ook een uitbreiding te koop die enkel op Switch 2 zal werken - Space Age:
  • Verbeterde laadtijden
  • Mouse mode support !
  • 4K in docked, 1080p in handheld - met betere sprites/animaties
  • Grotere fabrieken mogelijk door de betere SoC
  • Space Age expansie wordt ondersteund.
  • Compatibel met de PC versie (crossplay multiplayer) zolang alle games op de versie van de console zitten.
[YouTube: Factorio Switch 2 Edition is TOO ADDICTIVE | Review & Performance Analysis!]
Wel opgelet, dit spel heeft de nickname 'cracktorio' voor een reden...
In mijn enthousiasme heb ik dit spel gekocht. Maar het is zo overduidelijk een PC poort. De controls zijn totaal niet intuïtief en standaard is de interface erg klein.

Mog schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:13:
[...]

In mijn enthousiasme heb ik dit spel gekocht. Maar het is zo overduidelijk een PC poort. De controls zijn totaal niet intuïtief en standaard is de interface erg klein.
Dat verrast me ook niet @UI gezien dit gewoon zichtbaar is op de video :) Het is Factorio, een leercurve voor de controls is helaas onvermijdelijk want het is een complex spel. Er is een Factorio topic voor detailvragen - [PC/Mac/Linux] Factorio - al kan ik waarschijnlijk ook wel wat basispointers geven ondanks dat ik slechts 130 uur op de teller heb op PC. Ik zou zeker proberen met muismodus te spelen.

Switch heeft een zoom functie in de UI waarmee je eventueel lastig te lezen menu's kan nakijken, maar de realiteit is dat je die na een tijdje niet meer zal moeten lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 30-12-2025 11:19 ]

• jori040
Monster Hunter Wilds naar de Switch 2: https://www.nintendolife....-about-a-switch-2-version

Ik zie het nog niet voor me hoe Capcom deze game fatsoenlijk naar de Switch 2 kan brengen.Bij deze game en Dragons Dogma 2 is het heel duidelijk dat de RE engine moeite heeft met grote open-gebieden.

Weet niet hoe het nu precies zit met de game maar in de eerste 6 maanden draaide deze game op elk systeem niet zo als het moet.Al kon ik de minpunten zelf op PS5 wel hebben.

Wil eerst wel eens zien hoe de nieuwe Resident Evil[RE Engine] gaat draaien op de Switch 2.
jori040 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:59:
Monster Hunter Wilds naar de Switch 2: https://www.nintendolife....-about-a-switch-2-version

Ik zie het nog niet voor me hoe Capcom deze game fatsoenlijk naar de Switch 2 kan brengen.Bij deze game en Dragons Dogma 2 is het heel duidelijk dat de RE engine moeite heeft met grote open-gebieden.

Weet niet hoe het nu precies zit met de game maar in de eerste 6 maanden draaide deze game op elk systeem niet zo als het moet.Al kon ik de minpunten zelf op PS5 wel hebben.

Wil eerst wel eens zien hoe de nieuwe Resident Evil[RE Engine] gaat draaien op de Switch 2.
Laten we dit in de geruchtenkast stoppen. Maar als we de informatie mogen geloven, zou dit vooral kunnen omdat Capcom aan zeer veel optimalisaties aan het werken is voor alle platformen.

Ik lees dat er wel meer mis is met Wilds dan de performance, dus stiekem hoor ik liever dat ze een nieuwe game aankondigen :)

• jori040
JackAvery schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:24:
[...]

Laten we dit in de geruchtenkast stoppen. Maar als we de informatie mogen geloven, zou dit vooral kunnen omdat Capcom aan zeer veel optimalisaties aan het werken is voor alle platformen.

Ik lees dat er wel meer mis is met Wilds dan de performance, dus stiekem hoor ik liever dat ze een nieuwe game aankondigen :)
Hier is ie weer met een gerucht hé. ;)
Ik heb ook het idee dat Capcom al die RE Engine titels van de laatste jaren naar de Switch 2 wil brengen.En met een goed tech plan zou dat ook zomaar kunnen lukken.

Gameplay:Op dit gebied is het in mijn beleving de beste MH.De mechanic die Rise had vond ik net te veel van het goede.

De MH games zijn sowieso niet makkelijk om ff in te stappen.Op dat gebied doet Rise het zo slecht nog niet.

We gaan het zien of de game in een volgende Direct langs komt.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:23
Nog weinig reuring over The Roque Prince of Persia hier. Had deze als Prince of Persia liefhebber al langer op mijn radar staan, en waar ik eigenlijk wilde wachten op de fysieke release in april, nu toch in een opwelling de digitale editie gekocht.

Moet zeggen, de eerste indruk is goed en ook leuk om toch die vergelijking te maken met The Lost Crown van bijna 2 jaar terug. Metroidvenia VS Roquelike.

Maar moet als antieke console gamer toch nog altijd wennen aan het Roguelike genre. Stiekem voel ik me met een lineair action adventure zoals de Sands of Time trilogie het beste thuis.

Hij is nu nog in de aanbieding en voor twee tientjes toch aan te bevelen.

[ Voor 8% gewijzigd door MenN op 30-12-2025 22:43 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Een deel van de eShop sale eindigt vanavond. Voor zij die bvb. interesse hebben in Unicorn Overlord, Mario + Rabbids Spark of Hope (of andere ubisoft games in de sale zoals Star Wars Outlaws en Immortals Fenyx Rising), Gris, Trails in the Sky 1st Remake, Spiritfarer, Octopath Traveler 1/2, Triangle Strategy (en alle andere Square Enix games in de sale), The Messenger, Slay the Spire Dead Cells, Monster Hunter Stories 2 ...

En misschien ook een goed moment om te vermelden dat het nog maar 1 maand mogelijk is om Nintendo Online Vouchers te kopen. De verkoop stopt op 30 januari, en gekochte vouchers blijven nog 1 jaar geldig. Nintendo vermeldt ook dat er nog Nintendo Switch 1 games aan het programma zullen toegevoegd worden.

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:23
JackAvery schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:24:
[...]

Performance moet wel op te lossen zijn. De Switch 2 kan eigenlijk elke current gen console game in 30FPS met wat aanpassingen.
Of je dit op de Switch 2 moet willen spelen is wat anders want dit is natuurlijk niet het beste platform voor dergelijke games. En dan mag je ook nog even de Nintendo premie aftikken bij aanschaf van je game en daar krijg je dan een hele matig presterende game voor. Dan kun je veel beter een PS4 op marktplaats kopen als je dit echt wil spelen.
friketje1 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:42:
[...]

Performance moet wel op te lossen zijn. De Switch 2 kan eigenlijk elke current gen console game in 30FPS met wat aanpassingen.
Dit is een game-specifiek probleem, het heeft performance issues op alle consoles
Of je dit op de Switch 2 moet willen spelen is wat anders want dit is natuurlijk niet het beste platform voor dergelijke games. En dan mag je ook nog even de Nintendo premie aftikken bij aanschaf van je game en daar krijg je dan een hele matig presterende game voor. Dan kun je veel beter een PS4 op marktplaats kopen als je dit echt wil spelen.
Ik wens je veel succes met Monster Hunter Wilds op een PS4 te proberen spelen, waar het nooit op uitgekomen is :)
MonHun heeft een hele lange geschiedenis op Nintendo platformen en MH Rise was gameplay-gewijs heel goed ontvangen. Dus ik vind dit sowieso al een vreemde opmerking.

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:23
JackAvery schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:54:
[...]
Dit is een game-specifiek probleem, het heeft performance issues op alle consoles

[...]

Ik wens je veel succes met Monster Hunter Wilds op een PS4 te proberen spelen, waar het nooit op uitgekomen is :)
MonHun heeft een hele lange geschiedenis op Nintendo platformen en MH Rise was gameplay-gewijs heel goed ontvangen. Dus ik vind dit sowieso al een vreemde opmerking.
PS5, das waar ook 8)7. Of je probeert een game pc samen te stellen met een RTX 5060, kun je ook weer een paar jaar mee verder.
AAA multiplatformers zijn gewoon niet goed op de Switch 2, 30 FPS met karige graphics. En het voelt een beetje vies om daar dan de hoofdprijs voor te moeten betalen.
friketje1 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:04:
[...]

PS5, das waar ook 8)7. Of je probeert een game pc samen te stellen met een RTX 5060, kun je ook weer een paar jaar mee verder.
Ik vind dit een beetje appels met peren vergelijken zowel qua gebruikscase, gebruikt vermogen en budget nodig voor de hardware.
AAA multiplatformers zijn gewoon niet goed op de Switch 2, 30 FPS met karige graphics. En het voelt een beetje vies om daar dan de hoofdprijs voor te moeten betalen.
We hebben een aantal mooie voorbeelden die m.i. zeker goed genoeg zijn, maar als je alles op ultra wilt zetten moet je geen Switch kopen nee. Het is echter een beetje zinloos om een veralgemenend argument te maken wanneer we nu het specifiek over Monster Hunter hebben. Er zijn erg veel redenen voor Capcom om Monster Hunter op een nieuw Nintendo hybride platform te willen doen slagen. Of Wilds daar het beste spel voor is... ik heb mijn twijfels, maar we moeten zien wat er uit hun optimalisaties van het laatste half jaar komt én of ze effectief doorzetten met een Switch 2 port waar hints naar bestaan in de code. Performance mode is (momenteel) de enige manier om op een gewone PS5 60 fps te krijgen en daar doet men ook aan stevige upscaling.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 31-12-2025 12:01 ]

• Cyberw00d
friketje1 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:04:
[...]

Het is eigenlijk appels met peren vergelijken — zeker qua prijs zit je in een totaal ander segment. En laten we eerlijk zijn: probeer je pc maar eens mee te nemen op vakantie om af en toe relaxed te gamen 🫠 Dan snap je het punt wel.

Persoonlijk vind ik dat de huidige generatie games grafisch al meer dan prima is; daar kun je nog jaren mee vooruit. “Karige graphics” bij games als Star Wars Outlaws, Cyberpunk 2077, Final Fantasy VII, Fortnite of Resident Evil? Dat hangt echt af van iemands standaarden, maar ik vind AAA-games op de Switch 2 gewoon prima 👍🏻

Als je alles maximaal wilt spelen op ultra settings en hoge framerates, dan is dit simpelweg niet jouw console — en dat is ook oké. Voor games als Star Wars, RE9 en FF7 is 30 fps prima te doen, zeker met VRR. Die technologie wordt bovendien nog steeds verbeterd; achter de schermen wordt daar duidelijk hard aan gewerkt.

Voor online shooters en snelle actiegames is 60 fps natuurlijk wél belangrijk, en daar ben ik het volledig mee eens.

• matthijst
Handheld op een PS5 ook lastig.
Moet je dat mobiele ding van ze erbij kopen, maar dat werkt dan weer niet in een vliegtuig :)

Graphics, ach ja, mooier is altijd beter. Maar ik vind het fantastisch om die AAA-games mobiel te kunnen spelen.

Vroegah was je hier blij mee :+
Afbeeldingslocatie: https://assets.nintendo.eu/video/private/w_900/fqkbh71yztmo22magkjd.jpg

• jori040
Ik zou het knap vinden als Capcom de drie aankomende Resi games 60fps kan laten draaien op een Switch 2.Volgens mij is door Capcom nog niets officieel bevestigd.

FF7 Remake fraait dan wel 30fps maar ziet en speelt geweldig op een Switch 2[Demo]
Square had in het Switch tijdperk de game Nier:Automata heel goed gedaan.

Het is maar net hoeveel tijd en geld de ontwikkelaar in een Switch versie wil/kan steken.

[ Voor 44% gewijzigd door jori040 op 31-12-2025 12:11 ]

• Cyberw00d
jori040 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:03:

Het is maar net hoeveel tijd en geld de ontwikkelaar in een Switch versie wil/kan steken.
Goed voorbeeld hiervan is alien isolation op de switch 1 die zag er verbluffend uit

• jori040
Ik zou te gek vinden als al die Resi games van de laatste jaren naar de Switch 2 komen.Resi 1 remake en Resi 4 zijn de Resi games die ik voor het eerst op een Nintendo console[Gamecube] heb ervaren.

De Wii versie van 4 was zelfs nog beter dan de Gamecube versie.Werkt top met die wiimote. :)

SORRY DAT IK VAN DE DISCUSSIE AFWIJK.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 31-12-2025 12:39 ]

• jori040
Foutje

[ Voor 119% gewijzigd door jori040 op 31-12-2025 12:35 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:31
Blijkbaar kan de firmware op het dock ook vastlopen. Beeld op tv ging plots op zwart en verscheen op de Switch zelf. Uiteindelijk was de enige oplossing de stroom van het dock te halen.
Pagina: 1 ... 139 140 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4