Mijn zoontje heeft hem toevallig vanochtend even opgestart. Hij vindt hem leuk en dat is het belangrijkste.L23 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:27:
[...]
En er dan 70 euro aan uitgeven, wat een grapjas ben jij ook 🤣
Inmiddels ook met je zoontje gespeeld? Wat vindt hij ervan?
Als 4K 60 FPS je basisverwachting is docked dan stel je denk ik beter je verwachtingen bij voor Switch 2Yonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:56:
[...]
En we hebben een DF-video:
[YouTube: Kirby and the Forgotten Land Switch 2 Edition - DF Review - Tech Upgrades + New Content Tested]
Niet eens 4K@60fps docked. 🤣
Overigens interessant dat Nintendo / HAL hier kiest voor een stabiele 60 fps in het hele spel ten koste van dynamische resolutie.
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2025 18:02 ]
Upscaled, niet native.JackAvery schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:32:
[...]
Als 4K 60 FPS je basisverwachting is docked dan stel je denk ik beter je verwachtingen bij voor Switch 2
Al dat gepoch met DLSS, maar ik zie het nog niet terug in de games …
Kirby doet, volgens DF, docked tussen de 864p en 1440p.

Is een Nintendo Switch Edition game daar de game voor? Het is een Nintendo Switch 1 game die een Switch 2 upgrade heeft gekregen. Al dat gepoch met DLSS valt toch wel mee? Echter is dit niet een game waar ik het verwacht had. Ook geen idee hoe makkelijk zoiets te implementeren is bij bestaande Switch 1 games hoor.Yonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:11:
[...]
Upscaled, niet native.
Die Switch 2 versie is 70 euro. Daar mag je wel wat van verwachten.L23 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:34:
[...]
Is een Nintendo Switch Edition game daar de game voor? Het is een Nintendo Switch 1 game die een Switch 2 upgrade heeft gekregen.
Dus het is het niet waard om de Switch 1 versie voor 20e te upgraden naar Switch 2 versie?Yonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:11:
[...]
Upscaled, niet native.
Wij hebben het gedaan met name voor de DLC, de game wordt hier graag gespeeld.Cordon schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:46:
[...]
Dus het is het niet waard om de Switch 1 versie voor 20e te upgraden naar Switch 2 versie?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Is inderdaad 70 euro.Timothy3000 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:40:
[...]
Die Switch 2 versie is 70 euro. Daar mag je wel wat van verwachten.
Wat @DukeBox ook zegt, ik heb het gedaan voor de DLC. Daarmee wil ik verder niet zeggen dat het grafisch niet beter mocht hoor, dat mag iedereen zelf bepalen of het dat waard is.Cordon schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:46:
[...]
Dus het is het niet waard om de Switch 1 versie voor 20e te upgraden naar Switch 2 versie?
Bij elke grote release merk ik gewoon opnieuw hoe weinig de Switch 2 me weet te overtuigen. Voor mij voelt het op dit moment gewoon als een miskoop. De upgrades zijn minimaal, de games die uitkomen zijn matig, het ontwerp van de console valt tegen (iets waar ik steeds weer tegenaan loop als ik in handheld wil spelen) en de prijzen zijn hoog. Tel daar het hele gedoe rond de dev kits bij op en het plaatje is compleet. Natuurlijk, Nintendo mikt waarschijnlijk op de lange termijn, net als bij de eerste Switch, maar de hardware voelt nu al(weer) verouderd. Dat geeft mij weinig vertrouwen in wat er nog gaat komen. Ja, er zullen vast weer leuke Mario-games verschijnen, maar bredere ondersteuning? Dat zie ik niet gebeuren.L23 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:34:
[...]
Is een Nintendo Switch Edition game daar de game voor? Het is een Nintendo Switch 1 game die een Switch 2 upgrade heeft gekregen. Al dat gepoch met DLSS valt toch wel mee? Echter is dit niet een game waar ik het verwacht had. Ook geen idee hoe makkelijk zoiets te implementeren is bij bestaande Switch 1 games hoor.

Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar op dit moment overheerst vooral teleurstelling en kan ik de console ook echt niet aanraden.

Ging me idd even over het grafische, als dat niet boeiend is, dan hou ik hem even gewoon op de Switch 1 versie. Had hem ooit gekocht, maar nooit gespeeld op de Switch 1 en toen dat ding verkocht. Nu weer begonnen er mee op de Switch 2. Maar als er grafisch weinig verschil is, scheelt het weer 20 euro.L23 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:20:
[...]
Wat @DukeBox ook zegt, ik heb het gedaan voor de DLC. Daarmee wil ik verder niet zeggen dat het grafisch niet beter mocht hoor, dat mag iedereen zelf bepalen of het dat waard is.
Jammer. Prijzen zijn inderdaad hoog, maar ik pak of wacht altijd op aanbiedingen en dan vind ik het ondanks de belachelijke hoge adviesprijzen toch goed te doen. Ik had dit keer ook een beetje geluk, maar nog niet meer uitgegeven dan 46 euro aan een Switch 2 game. 70 euro begin ik ook niet aan, dan wacht ik wel even.Yonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:36:
[...]
Bij elke grote release merk ik gewoon opnieuw hoe weinig de Switch 2 me weet te overtuigen. Voor mij voelt het op dit moment gewoon als een miskoop. De upgrades zijn minimaal, de games die uitkomen zijn matig, het ontwerp van de console valt tegen (iets waar ik steeds weer tegenaan loop als ik in handheld wil spelen) en de prijzen zijn hoog. Tel daar het hele gedoe rond de dev kits bij op en het plaatje is compleet. Natuurlijk, Nintendo mikt waarschijnlijk op de lange termijn, net als bij de eerste Switch, maar de hardware voelt nu al(weer) verouderd. Dat geeft mij weinig vertrouwen in wat er nog gaat komen. Ja, er zullen vast weer leuke Mario-games verschijnen, maar bredere ondersteuning? Dat zie ik niet gebeuren.![]()
Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar op dit moment overheerst vooral teleurstelling en kan ik de console ook echt niet aanraden.
Ik weet niet hoe het met die dev kits zit, ik lees er verschillende verhalen over. Qua third party aankondigingen vind ik het wel bijzonder. Het test mijn geduld, maar we hebben het over een console die pas 3 maanden uit is. Voelt voor mij wel langer en dat geeft ook aan hoe ongeduldig ik zelf ben. Qua gevoel vind ik de ondersteuning al even goed of zelfs beter dan bij de Switch 1. Ik verwacht persoonlijk wel bredere ondersteuning deze generatie. Al is dat natuurlijk ook erg persoonlijk. Ik zie mensen uitkijken naar Call of Duty voor de Nintendo Switch 2. Begrijpelijk. Een game waar ik zelf dan weer niks mee heb. Ik was dan wel weer heel blij met Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 die gelijk met de andere platformen uit kwam. Een heel verschil met Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 die een jaar later pas op de Switch 1 uitkwam en grafisch ook een flinke downgrade was.
Het verhaal van (nu alweer) verouderde hardware zal Nintendo wel altijd blijven achtervolgen. Ook een persoonlijk iets. Gelukkig is er op de markt keuze genoeg en voor ieder wat wils.
Upscaled had je niet vermeldYonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:11:
[...]
Upscaled, niet native.
Kirby is een Switch 1 game van enkele jaren oud waarbij HAL Laboratory de extra power van de Switch 2 gebruikt om de framerate te verdubbelen, de resolutie te verhogen en een onbekende vorm van anti aliasing toe te voegen. Ik vind het niet zo vreemd dat men niet in DLSS investeert voor een oude game - we weten niet of het lastig is dit toe te voegen in dergelijke custom engines.
Om het spel af te schieten voor de prijs... nja je weet dat Nintendo vaak de volle pot vraagt - ook op Switch 1. Kirby staat af en toe in de aanbieding. Persoonlijk zou ik daarop gewacht hebben
Wat first-party games betreft heeft Nintendo DLSS wel al toegepast in Welcome Tour - ik zou dus denken dat games die vanaf nul voor Switch 2 ontworpen zijn dit ook zal terugkomen. We zien de techniek al zeer succesvol toegepast worden in third-party games. Denk aan Fast Fusion, Star Wars Outlaws, Street Fighter 6, Cyberpunk, ...
De console is drie maanden uit. Spijtig dat je dit gevoel krijgt! Maar ik denk dat je iets te vroeg conclusies trekt op basis van enkele DLC? Ik had de indruk dat je toch plezier hebt gehad met Donkey Kong, Fast Fusion, ...Yonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:36:
[...]
Bij elke grote release merk ik gewoon opnieuw hoe weinig de Switch 2 me weet te overtuigen. Voor mij voelt het op dit moment gewoon als een miskoop. De upgrades zijn minimaal, de games die uitkomen zijn matig, het ontwerp van de console valt tegen (iets waar ik steeds weer tegenaan loop als ik in handheld wil spelen) en de prijzen zijn hoog.
Waarom vind je de hardware verouderd? Wat zou Nintendo in Switch 2 gestoken moeten hebben dat deze beter zou zijn? Hoeveel zou je voor de console willen bijbetalen voor krachtigere hardware?Tel daar het hele gedoe rond de dev kits bij op en het plaatje is compleet. Natuurlijk, Nintendo mikt waarschijnlijk op de lange termijn, net als bij de eerste Switch, maar de hardware voelt nu al(weer) verouderd. Dat geeft mij weinig vertrouwen in wat er nog gaat komen. Ja, er zullen vast weer leuke Mario-games verschijnen, maar bredere ondersteuning? Dat zie ik niet gebeuren.![]()
Het dev kit verhaal zullen we misschien het fijne nog wel over horen. Maar het klinkt ook alsof Nintendo gewoon prefereert om releases in het begin uit te spreiden zodat devs die er moeite in steken, voldoende aandacht krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2025 19:54 ]
Heh? De Switch is pas dik twee maanden uit, er zijn nog maar 2 echt grote launch titels verschenen in die maanden en je kunt met de beste wil van de wereld Mario Kart World en Bananza niet matig noemen. Als je wist dat je deze games niet leuk ging vinden waarom heb je dan de console op launch gekocht?Yonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:36:
[...]
Bij elke grote release merk ik gewoon opnieuw hoe weinig de Switch 2 me weet te overtuigen. Voor mij voelt het op dit moment gewoon als een miskoop. De upgrades zijn minimaal, de games die uitkomen zijn matig,
Ik wil niet in de herhaling vallen, maar eerder op een reactie van Yonix al een mening gegeven:Cordon schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:40:
[...]
Ging me idd even over het grafische, als dat niet boeiend is, dan hou ik hem even gewoon op de Switch 1 versie. Had hem ooit gekocht, maar nooit gespeeld op de Switch 1 en toen dat ding verkocht. Nu weer begonnen er mee op de Switch 2. Maar als er grafisch weinig verschil is, scheelt het weer 20 euro.
L23 in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
Van wat ik qua reviews gezien heb en het kleine beetje wat ik nu van de DLC gespeeld heb vind ik die 20 euro het voor de DLC al waard. Ik vond Kirby en de Vergeten Wereld op de Switch 1 destijds al heel goed.
Je hebt gelijk, ik chargeer - kan ik soms doen.JackAvery schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:52:
[...]
Upscaled had je niet vermeldEn ja ik heb de DF video gezien. Ze zeggen niet hoe consistent de game de 1440p docked aantikt. Is die 864p een uitzondering? In ieder geval zou ik echt niet bij elke game 4K gaan verwachten,ook met DLSS. 1440p daarentegen moet bij veel - maar niet alle - games mogelijk zijn. Als je wel in 4K wilt spelen, is Silksong een kandidaat geloof ik
Kirby is een Switch 1 game van enkele jaren oud waarbij HAL Laboratory de extra power van de Switch 2 gebruikt om de framerate te verdubbelen, de resolutie te verhogen en een onbekende vorm van anti aliasing toe te voegen. Ik vind het niet zo vreemd dat men niet in DLSS investeert voor een oude game - we weten niet of het lastig is dit toe te voegen in dergelijke custom engines.
Om het spel af te schieten voor de prijs... nja je weet dat Nintendo vaak de volle pot vraagt. Kirby staat af en toe in de aanbieding. Persoonlijk zou ik daarop gewacht hebben
Wat first-party games betreft heeft Nintendo DLSS wel al toegepast in Welcome Tour - ik zou dus denken dat games die vanaf nul voor Switch 2 ontworpen zijn dit ook zal terugkomen. We zien de techniek al zeer succesvol toegepast worden in third-party games. Denk aan Fast Fusion, Star Wars Outlaws, Street Fighter 6, Cyberpunk, ...
[...]
De console is drie maanden uit. Spijtig dat je dit gevoel krijgt! Maar ik denk dat je iets te vroeg conclusies trekt op basis van enkele DLC? Ik had de indruk dat je toch plezier hebt gehad met Donkey Kong, Fast Fusion, ...
[...]
Waarom vind je de hardware verouderd? Wat zou Nintendo in Switch 2 gestoken moeten hebben dat deze beter zou zijn? Hoeveel zou je voor de console willen bijbetalen voor krachtigere hardware?
Het dev kit verhaal zullen we misschien het fijne nog wel over horen. Maar het klinkt ook alsof Nintendo gewoon prefereert om releases in het begin uit te spreiden zodat devs die er moeite in steken, voldoende aandacht krijgen.
Niet echt though. Ze verkopen immers een Switch 2 versie voor 70 euro. Daar mag je verwachtingen van hebben die verder reiken dan "Switch 1 game met DLC."JackAvery schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:52:
[...]
Kirby is een Switch 1 game van enkele jaren oud waarbij HAL Laboratory de extra power van de Switch 2 gebruikt om de framerate te verdubbelen,
Wat zeg ik nou? Beter koop je voor die 20 euro Hollow Knight Silksong natuurlijkL23 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:55:
[...]
Van wat ik qua reviews gezien heb en het kleine beetje wat ik nu van de DLC gespeeld heb vind ik die 20 euro het voor de DLC al waard. Ik vond Kirby en de Vergeten Wereld op de Switch 1 destijds al heel goed.
Die schijnt wel 120 fps te draaien op de Switch 2.
[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 06-09-2025 19:58 ]
Maar dat is toch wat exact men verkoopt en hoe men het market? Switch 1 game met DLC en grafische upgrade. Nintendo vraagt voor die Switch 1 game ook 60 euro hoor... (al kan je m zeker voor 45-50 vinden)Timothy3000 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:57:
[...]
Niet echt though. Ze verkopen immers een Switch 2 versie voor 70 euro. Daar mag je verwachtingen van hebben die verder reiken dan "Switch 1 game met DLC."
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2025 19:59 ]
Maar die grafische upgrade is dus zeer minimaal voor dat geld.JackAvery schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:59:
[...]
Maar dat is toch wat exact men verkoopt en hoe men het market? Switch 1 game met DLC en grafische upgrade. Nintendo vraagt voor die Switch 1 game ook 60 euro hoor... (al kan je m zeker voor 45-50 vinden)
Eerder al ter discussie gesteld, wat mag een uitstekende DLC dan wel kosten? Want die krijg je, of je het wilt of niet, er ook bij.Timothy3000 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:00:
[...]
Maar die grafische upgrade is dus zeer minimaal voor dat geld.
Die DLC is niks waard ofzo? Want het is vooral dat wat je koopt denk ikTimothy3000 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:00:
[...]
Maar die grafische upgrade is dus zeer minimaal voor dat geld.
(Overigens: technisch is een verdubbeling van de framerate en de resolutie al een serieuze hap uit je renderbudget. Daar zitten nog wat extra's bovenop - schaduwresolutie, anti-aliasing. Het kan natuurlijk beter maar de upgrade is zeker merkbaar)
[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2025 20:11 ]
Strikt genomen wordt native 4K60 zeer zelden gehaald op de consoles en wordt er overal wel ergens een vorm van upscaling gebruikt. De enige vreemde eend in de bijt is The Touryst die op XSX en PS5 aan 6K resp. 8K supersampling doet.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Benieuwd wat The Touryst: Deluxe op Switch 2 zal doenRayNbow schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:15:
[...]
Strikt genomen wordt native 4K60 zeer zelden gehaald op de consoles en wordt er overal wel ergens een vorm van upscaling gebruikt. De enige vreemde eend in de bijt is The Touryst die op XSX en PS5 aan 6K resp. 8K supersampling doet.
We are happy to announce
— Shin'en Multimedia (@ShinenGames) 19 augustus 2025
"The Touryst DELUXE" coming exclusively for #NintendoSwitch2 this Summer!
It will feature new content, items, quests,
improved controls and great new visuals! pic.twitter.com/1hyjvWlv0L
Het zou me overigens niet verbazen als dit een shadow drop wordt in de volgende Direct.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2025 20:23 ]
In de eerste 3 maanden dus al meerdere leuke games? Lijkt me erg goede score 😀Yonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:55:
[...]
Je hebt gelijk, ik chargeer - kan ik soms doen.Ik heb inderdaad plezier met DK, Fast Fusion en vooral het samen spelen met mijn zoontje. Daar blinkt de Switch 2 dan wel weer in uit.
Inmiddels een halve week verder en wat een prachtige game is Hollow Knight. Jammer dat ik het spel niet eerder heb geprobeerd, want het past precies in mijn straatje. De bazen zijn af en toe nog wat pittig, maar vormen tot nu toe een mooie uitdaging.X-GeaR schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:31:
Morgen is natuurlijk Silksong-dag, maar ik heb nog nooit het origineel gespeeld en wil die game eigenlijk eerst spelen. Blijkbaar heb ik Hollow Knight al in 2018 gekocht. Vanavond maar eens aangeslingerd en ben nu bij de eerste baas (False Knight). Tot nu toe moet ik zeggen dat het spel me heel erg bevalt, al vind ik de False Knight best wel pittig (inmiddels een paar keer doodgegaan), maar ik snap ondertussen zijn moves en moet alles even goed timen.
spoiler:
Wordt vervolgd.
Soul Master en de Mantis Lords inmiddels verslagen na zo'n 5 - 10 pogingen. Het is vooral irritant dat je nadat je dood gaat best een stuk moet teruglopen vanaf een bankje (vooral bij Soul Master). De Mantis Lords vond ik tot nu toe toch wel het moeilijkst, vooral in de tweede fase als twee tegelijkertijd door het beeld razen. Maar met Quick Focus en Soul Catcher kun je in de eerste fase best snel healen, om daarna in de tweede fase wat 'geluk' te hebben met de timings. Zodra de eerste van de twee dan verslagen is, weer snel healen. Wel tof dat je daarna ook het respect wint van die Manta's en ze allemaal buigen ipv aanvallen :-) Ik ben nu bij de Royal Waterways.
Het laatste gerucht gaat dat er een Mario Baseball game wordt aangekondigd... Weet niet of ik daar nou blij mee ben.
Op zich zijn de Mario sport games wel leuk, maar wel echt fillers.Deezers schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:57:
Het laatste gerucht gaat dat er een Mario Baseball game wordt aangekondigd... Weet niet of ik daar nou blij mee ben.
Zou het al tijd zijn voor Mario Kart World een DLC roadmap? Zo’n prachtige open world, maar je kan er bijna niets doen. Die moet toch een keertje gevuld worden?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Als Mario Kart een live service game zou zijn wel. Maar vooralsnog is het enkel een potje online racen, met de hoop ooit nieuwe tracks te krijgen. Als Nintendo gewoon ala Fortnite steeds nieuwe banen en evenementen zou organiseren zoals bij de release van een nieuwe Donkey Kong, Kirby en Metroid Prime, in stijl met wat leuke karts en tracks, zou het ook nog eens qua marketing goed werken. Maar ik vrees er voor dat het bij dromen blijft.Mog schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:16:
[...]
Op zich zijn de Mario sport games wel leuk, maar wel echt fillers.
Zou het al tijd zijn voor Mario Kart World een DLC roadmap? Zo’n prachtige open world, maar je kan er bijna niets doen. Die moet toch een keertje gevuld worden?
Ik zag dat Fast Fusion slechts €14,99 kost en las er hier goede dingen over dus vanmiddag eens aangeschaft (helaas geen fysieke versie).
Mijn eerste indruk: wat ziet deze game er goed uit! Door het gebruikte kleurenpalet zien de banen er behoorlijk realistisch uit. De gameplay is heel soepel en qua performance loopt de game als een zonnetje.
Als eerste een time trial gedaan, waarna ik er al vrij snel achter kwam dat deze game niet zo makkelijk is als het lijkt; het evenaren van de tijden van de ontwikkelaars maakt dat je elk truucje uit de kast dient te halen wil je er enigszins bij in de buurt komen. Ik was al bekend met Wipeout HD en Fury op de PS4 dus wist wat me te wachten stond. Na enkele pogingen zit ik er nog 'slechts' 30 seconden vanaf, dus we hebben weer iets om ons in vast te bijten de komende tijd
Mijn eerste indruk: wat ziet deze game er goed uit! Door het gebruikte kleurenpalet zien de banen er behoorlijk realistisch uit. De gameplay is heel soepel en qua performance loopt de game als een zonnetje.
Als eerste een time trial gedaan, waarna ik er al vrij snel achter kwam dat deze game niet zo makkelijk is als het lijkt; het evenaren van de tijden van de ontwikkelaars maakt dat je elk truucje uit de kast dient te halen wil je er enigszins bij in de buurt komen. Ik was al bekend met Wipeout HD en Fury op de PS4 dus wist wat me te wachten stond. Na enkele pogingen zit ik er nog 'slechts' 30 seconden vanaf, dus we hebben weer iets om ons in vast te bijten de komende tijd
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Yep. Boardgame.Deezers schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:57:
Ik probeer de €80 nog steeds te rechtvaardigenDeezers schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:24:
[...]
Als Mario Kart een live service game zou zijn wel. Maar vooralsnog is het enkel een potje online racen, met de hoop ooit nieuwe tracks te krijgen. Als Nintendo gewoon ala Fortnite steeds nieuwe banen en evenementen zou organiseren zoals bij de release van een nieuwe Donkey Kong, Kirby en Metroid Prime, in stijl met wat leuke karts en tracks, zou het ook nog eens qua marketing goed werken. Maar ik vrees er voor dat het bij dromen blijft.
Aargh, dacht net een goedkope 2e hands switch gevonden te hebbenYonix schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:55:
[...]
Je hebt gelijk, ik chargeer - kan ik soms doen.Ik heb inderdaad plezier met DK, Fast Fusion en vooral het samen spelen met mijn zoontje. Daar blinkt de Switch 2 dan wel weer in uit.
Goed my 2 cents, je weet vooraf dat de switch range low powered is tov de normale consoles, dus je houdt compromis. Moet de df review nog checken maar sw outlaws lijkt te bewijzen dat je nog steeds hele leuke resultaten kan bereiken! Qua games aanbod, ja nu matig maar als je naar de switch kijkt en de start die de switch 2 nu heeft, lijkt me dat dit goed gaat komen.
Alternatief is krachtigere pc handhelds, zag een leuke aankondiging voorbij komen maar de kosten konden oplopen tot bij 1500 dollar

En dan mis je nog steeds de nintendo games, of iig switch 2.
Je formfactor klachten vind ik wil terecht, gezien hoe weinig ik me daarvan op de switch 1 lijkt te herinneren hebben ze het of slechter gedaan, of we zijn kritischer met zijn allen. Ik vermoed dat de waarheid wat in het midden ligt.
Voor kort gebruik voor non 2d/arcade/fightingting games vond ik de joycons in handheld acceptabel, in docked niet en heb vrijwel direct een pro controller aangeschaft.
Heb nu eigenlijk voor bovenstaande games een horisplitpad op de s1 en ja dat speelt zo fijn dat ik de joycons zelf nooit meer gebruik. Op zich vind ik tegenwoordig bluetooth ook nog wel ok dus grote kans dat wanneer in naar switch 2 ik eerst kijk of een van mijn retrobit/8bit do controllers beetje lekker werken.
Kirby is voor mij in theorie overigens wel een leuke upgrade voor 20 euro (was leuker geweest als je hem gratis kreeg bij nso natuurlijk
En fast fusion lijkt me ook tof. Goed voor mijn doeleinden zou fast rmx op s1 ook al erg leuk zijn, maar weet niet een zeker of ik die heb of niet

10 second ninja DONE
ik zou hem verkopen vanwege de nederlandse ondertitelingSuperkiwi schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:30:
Vanmorgen dat verwende prinsesje met een ander betrapt![]()
De game gaat op marktplaats want ik weet niet of ik nog wel zin heb om haar te redden, het voelt als verspilde moeite.
[Afbeelding]
Megupe schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:52:
[...]
ik zou hem verkopen vanwege de nederlandse ondertiteling

offtopic:
We zijn nederlanders, maar games MOETEN in het engels, wellicht met uitzondering van Davilex spul!
Of japans met engelse onder titles.
En uiteraard brokkie zout bij dit alles, speel lekker hoe je het fijn vind natuurlijk!
We zijn nederlanders, maar games MOETEN in het engels, wellicht met uitzondering van Davilex spul!
Of japans met engelse onder titles.
En uiteraard brokkie zout bij dit alles, speel lekker hoe je het fijn vind natuurlijk!
10 second ninja DONE
Helemaal eens @Sagat, maar zolang de switch gedeeld wordt met jonge kinderen en Nintendo weigert om de taal per gebruiker in te stellen zit er soms weinig anders op dan in het Nederlands te spelen (of iedere keer de instellingen aan te passen). Maar ik geloof dat ik daar al eerder over heb geklaagd in dit topic
[ Voor 11% gewijzigd door denyos op 08-09-2025 16:18 ]
Ik vraag me af hoe ik als jong kind de NES overleefd heb met games in het Engels...denyos schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:16:
maar zolang de switch gedeeld wordt met jonge kinderen
Yep, dat is inderdaad erg jammer. om nog maar te zwijgen over de perikelen die er vroeger (hoop ik?) in belgie waren met de shop en geforceerde taal keuzes. Ik kan begrijpen dat dit tweaks nodig heeft. Maar dit is nu de 4e console in nederland van nintedo (ik neem handheld only even niet mee) met een online shop en dan zijn taal issues (gebrek aan keuze/fine tuning vind ik echt wel een issue) wel heel erg matig. Goed sign of the times, het moet beschikbaar zijn en we patchen het later weldenyos schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:16:
Helemaal eens @Sagat, maar zolang de switch gedeeld wordt met jonge kinderen en Nintendo weigert om de taal per gebruiker in te stellen zit er soms weinig anders op dan in het Nederlands te spelen (of iedere keer de instellingen aan te passen). Maar ik geloof dat ik daar al eerder over heb geklaagd in dit topic
Of simpelweg, 'het werkt voor de meeste mensen' dus zolang er niet te hard geklaagd word geloven we het wel.
10 second ninja DONE
Oh vreselijk he! Ik zou daar zo niet mee kunnen spelenMegupe schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:52:
[...]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit is al minstens 6-7 jaar opgelostSagat schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:39:
[...]
Yep, dat is inderdaad erg jammer. om nog maar te zwijgen over de perikelen die er vroeger (hoop ik?) in belgie waren met de shop en geforceerde taal keuzes.
Ubisoft RedLynx heeft een nieuwe patch voor Star Wars Outlaws gepushed en het spel ziet er nu nog beter uit. Patch Notes:
Update 1
Outlaws,
Our first patch has just been deployed on Nintendo Switch 2. This Title Update includes a range of fixes including clearer visuals when moving quickly through the world or using binoculars, user interface updates and performance improvements. You can find the complete list of changes below.
See you in the Outer Rim!
PATCH DETAILS:
Nintendo Switch 2: 8959917.TU1
FULL PATCH NOTES:
General GameplayGraphics
- Fixed several issues where NPCs would not spawn, e.g. when chasing Kay during the 'Crashed' quest on Toshara
- Reduced likelihood of Kay being stuck when traversing the environment
- Improved hiding and detection when in tall grass on Akiva
- Various stability improvements and other minor fixes
Camera
- Improvements made to visual quality when moving quickly through the world or using binoculars, with less "pop in"
- Reduced flickering with smoke and lighting
- Improved shadows at the edge of the screen when moving in cities and stations
- Improved quality of leaves, cloth and other things that let light through
- Various other small visual fixes and improvements
Fixed camera movement when traversing certain objects in certain ways with Kay
UI
Fixed controller image types and directional button prompts when switching between Joy-Con and Pro
Controller
Fixed the gadget inventory HUD not resizing when using the handheld preset custom scaling settings
Wild Card Story Pack
Fixed an issue where NPCs would not be highlighted when using Nix to plant a card
A Pirate's Fortune Story Pack
Mynocks are now visible when attached to your ship
Heb je de game al of ben je het van plan te kopen voor de Switch 2?JackAvery schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:18:
Ubisoft RedLynx heeft een nieuwe patch voor Star Wars Outlaws gepushed en het spel ziet er nu nog beter uit. Patch Notes:
[...]
Ik ga dit wel kopen zodra ik wat minder kosten heb later dit jaar denk ik. Spel zelf lijkt me amusant genoeg maar wil ook een signaal zenden dat goede ports beloond worden.L23 schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:25:
[...]
Heb je de game al of ben je het van plan te kopen voor de Switch 2?
Vind het vooral technisch een indrukwekkend staaltje
Ik merk dat je er enthousiast over bentJackAvery schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:58:
[...]
Ik ga dit wel kopen zodra ik wat minder kosten heb later dit jaar denk ik. Spel zelf lijkt me amusant genoeg maar wil ook een signaal zenden dat goede ports beloond worden.
Voor mn zoon de switch 2 gehaald (geld van verjaardagen etc)
Maar ik ging alles van de eerste switch naar de switch 2 overzetten. Maar wat een beeld zeg.. scherm veel mooier, witter etc. Echt een fijn apparaat.. zelf nog niet mee gespeeld maar echt top.
De eerste switch was wel echt de eerste generatie dus geen oled of iets
Maar ik ging alles van de eerste switch naar de switch 2 overzetten. Maar wat een beeld zeg.. scherm veel mooier, witter etc. Echt een fijn apparaat.. zelf nog niet mee gespeeld maar echt top.
De eerste switch was wel echt de eerste generatie dus geen oled of iets
Blij dit te horen, en zoals ik in mijn post probeerde aan te geven hoopte ik inderdaad dat het iets uit het verleden was. Maar in een ideale wereld had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren. Helemaal gezien ze al ervaring hadden met de wii, wii u en DS vanaf de DS-i.
Nog steeds die review niet gekeken, maar ben wel zeer benieuwd nu! Ben het zeker met je eens dat dit soort dingen beloond moeten worden. Ik vrees wel 2 problemen, mensen zoals ikzelf die dit vinden maar het speltype niet leuk vinden...en... hoer vaak hoor je niet bij ubi games, 'oh dit is tof maar ik wacht op een sale want ubi' (en hun games gaan vaak en snel in sales).JackAvery schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:58:
[...]
Ik ga dit wel kopen zodra ik wat minder kosten heb later dit jaar denk ik. Spel zelf lijkt me amusant genoeg maar wil ook een signaal zenden dat goede ports beloond worden.
Goed ze hebben dit soort (PR)wins natuurlijk ook hard nodig.
10 second ninja DONE
https://www.nintendolife....ch-2-demo-later-this-year
Star Wars Outlaws krijgt later dit jaar een demo voor de Nintendo Switch 2.
Top! Het is wel een spel dat ik wil proberen.L23 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:10:
Hoe kan je dat eigenlijk naar Engels zetten? Kan dat enkel door systeemtaal (in de switch settings) aan te passen naar Engels want ik zou graag andere games in het Nederlands behouden voor de kinderen.Megupe schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:52:
[...]
ik heb (nog) geen switch 2, maar ik denk idd dat dit via systeemtaal moet. Maar wellicht kan je verschillende profielen aanmaken en kan het wellicht per profiel ingesteld worden?stevosmax schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:44:
[...]
Hoe kan je dat eigenlijk naar Engels zetten? Kan dat enkel door systeemtaal (in de switch settings) aan te passen naar Engels want ik zou graag andere games in het Nederlands behouden voor de kinderen.
Niet zeker, dus suggestief antwoord.
Ja dat wou ik doen met verschillende profielen maar ik kon geen tweede profiel toevoegen aan mijn account omdat er op de switch 2 een profiel was. Echt gek. Ik zal waarschijnlijk wel iets fout gedaan hebben want ik kan me niet inbeelden dat dat niet zou kunnen. Straks nog maar eens proberen games als Zelda in het Nederlands spelen is echt meh.Megupe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:45:
[...]
ik heb (nog) geen switch 2, maar ik denk idd dat dit via systeemtaal moet. Maar wellicht kan je verschillende profielen aanmaken en kan het wellicht per profiel ingesteld worden?
Niet zeker, dus suggestief antwoord.
Volgens mij verschilt het per game, maar bij Zelda BOTW/TOTK kan je de tekst enkel naar Engels veranderen door de systeemstaal op Engels te zetten. Gesproken taal (Voice Language) kan je wel in de game aanpassen, ik heb het op Japans staan.stevosmax schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:44:
[...]
Hoe kan je dat eigenlijk naar Engels zetten? Kan dat enkel door systeemtaal (in de switch settings) aan te passen naar Engels want ik zou graag andere games in het Nederlands behouden voor de kinderen.
Mooi spel! Heb hem toen op release gespeeld op de Xbox Series XL23 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:10:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het kan inderdaad alleen door de systeemtaal op engels te zetten. Er zijn volgens mij wel een paar spellen waar je in het spel de taal kan kiezen, maar dat zijn uitzonderingen. Het grootste deel gebruikt de systeemtaal voor de taal van het spel, wat jammer is want voor mijzelf en mijn oudere kinderen wil ik de taal graag op engels hebben, maar voor mijn jongste zoon zou ik hem graag op NL zetten via zijn account. Maar dat kan dus helaas nietstevosmax schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:44:
[...]
Hail to the king baby!
Misschien nintendo helpdesk bellen, en wellicht daarnaast beetje zeuren op bluesky/x, als het probleem zichtbaar genoeg is doet nintendo er wellicht wat mee, maar anders, zie paar post terug hoe ze vermoedelijk in de wedstrijd staanurk_forever schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:56:
[...]
Het kan inderdaad alleen door de systeemtaal op engels te zetten. Er zijn volgens mij wel een paar spellen waar je in het spel de taal kan kiezen, maar dat zijn uitzonderingen. Het grootste deel gebruikt de systeemtaal voor de taal van het spel, wat jammer is want voor mijzelf en mijn oudere kinderen wil ik de taal graag op engels hebben, maar voor mijn jongste zoon zou ik hem graag op NL zetten via zijn account. Maar dat kan dus helaas niet
10 second ninja DONE
Ik heb de systeemtaal ook op Engels gezet. Pauline in Bananza is dan net uit te houden, maar in het Nederlands onuitstaanbaar.
Toch sw outlaws gekocht (digitaal) en moet zeggen: ziet er idd goed uit zeg…indrukwekkend en leuke intro dusver
Gisteren een semi zachte case binnengekregen voor maximaal 80 spellen en ik heb die eerder aangehaalde dock (dat kleine licht blauwe en rode ding), beide via AliExpress en beide werken eigenlijk wel prima. Hoes is nog niet helemaal vol (zou wat zijn
), maar sluit wel wat moeizamer zeg maar. Maar wellicht dat dat nog iets oprekt.
Dock werkt ook erg goed, dus helemaal blij mee voor die paar euro. Die laatste scheelt op vakantie met 2 Switch 1 en 1 Switch 2.
Dock werkt ook erg goed, dus helemaal blij mee voor die paar euro. Die laatste scheelt op vakantie met 2 Switch 1 en 1 Switch 2.
Vrijdag 12 september om 15 uur: Nintendo Direct. Bron: eigen Nintendo Today app. Geen onderwerp genoemd verder.
Wel een PEGI-🔞 label.Deezers schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:38:
Geen onderwerp genoemd verder.
Deezers schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:38:
Vrijdag 12 september om 15 uur: Nintendo Direct. Bron: eigen Nintendo Today app. Geen onderwerp genoemd verder.
:strip_exif()/f/image/9jBFUlloREc40KVS0PDw5KCN.jpg?f=fotoalbum_large)
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Volgens Nintendo op Twitter duurt het 60 minuten.
Kijk op vrijdag 12 september om 15:00 naar een nieuwe #NintendoDirect! Hierin vind je ongeveer 60 minuten aan informatie over aankomende #NintendoSwitch2- en #NintendoSwitch-games.
60 minuten!? Is de langste Direct ooit volgens mij. Ze hebben een hoop te laten zien dan.Deezers schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:13:
[...]
Volgens Nintendo op Twitter duurt het 60 minuten.
Kijk op vrijdag 12 september om 15:00 naar een nieuwe #NintendoDirect! Hierin vind je ongeveer 60 minuten aan informatie over aankomende #NintendoSwitch2- en #NintendoSwitch-games.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik verwacht iets voor de 40th Mario Anniversary. Hopelijk een nieuwe 3D mario aankondiging. Een remake van de eerste 3 delen lijkt me ook wel wat.
Sakurai die 59 minuten lang over Fukurashi gaat praten.Zeror schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:14:
[...]
60 minuten!? Is de langste Direct ooit volgens mij. Ze hebben een hoop te laten zien dan.
In april zaten we ook aan 60 minuten denk ik. De WiiU presentatie was ook bijna een uur.Zeror schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:14:
[...]
60 minuten!? Is de langste Direct ooit volgens mij. Ze hebben een hoop te laten zien dan.
Haha denk dat we inmiddels weten niet met te hoge verwachtingen een direct in te gaan in ieder geval.. maar toch hopen we stiekem weer op wat mooie aankondigingenRayNbow schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:18:
[...]
Sakurai die 59 minuten lang over Fukurashi gaat praten.
Playstation 5
Zoals een prijsverhoging voor NSOStylze schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:59:
[...]
Haha denk dat we inmiddels weten niet met te hoge verwachtingen een direct in te gaan in ieder geval.. maar toch hopen we stiekem weer op wat mooie aankondigingen
Zou in dat uur ook even een trailer van 2 min zitten voor cod black ops 7 🤡🤡🤡
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Xenoblade Chronicles upgrades, toe Nintendo!
Zit er dik in.ZuidJ schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:26:
Misschien gameplay en releasedatum voor metroid prime?
Zelda game zie ook wel gebeuren, maar geen nieuwe game of een vage trailer waar we het dan 2-3 jaar mee moeten doen. Een remake/remaster zie ik eerder gebeuren.
Ik hoop op een terugkeer van een oude franchise. Of een nieuwe Wario game.
En dan natuurlijk Mario. Die zal in de schijnwerpers staan. Een nieuwe Mario titel is onvermijdelijk. Alleen hoef dat van mij geen Mario Odyssey 2 te zijn. Ik wil niet nog een game met petjes gooien. Ze mogen van mij met iets compleet nieuws komen. Wellicht iets dat in lijn staat met de Mario films?
Tijd voor een nieuwe Mach Rider?Zeror schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:01:
Ik hoop op een terugkeer van een oude franchise.
Van mij mag Ice Climber wel een nieuwe eigen game krijgen. Een beetje It Takes Two/Celeste/Bread&Fred-achtige game, maar dan op z'n Nintendo.RayNbow schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:17:
[...]
Tijd voor een nieuwe Mach Rider?
spoiler: Niet helemaal safe for work
Goed nieuws een dag voor de volgende Direct: de Warframe Switch 2 versie is in ontwikkeling en ze hebben ondertussen dev kits - zie deze clip uit hun regelmatige YouTube serie. Ze zijn heel positief over de mogelijkheden van de nieuwe console.
Ook de ontwikkelaars van Planet of Lana II bevestigen dat er een Switch 2 release op dag 1 zal zijn. Deze komt uit in 2026.
En LEGO Voyagers heeft net ook een Switch 2 versie uitgebracht. Reeds te koop op de eShop zo lijkt het.
Ook de ontwikkelaars van Planet of Lana II bevestigen dat er een Switch 2 release op dag 1 zal zijn. Deze komt uit in 2026.
En LEGO Voyagers heeft net ook een Switch 2 versie uitgebracht. Reeds te koop op de eShop zo lijkt het.
[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 11-09-2025 05:59 ]
Ja en een nieuwe Pikmin, er is nu voor mij nog geen reden voor een Switch2Timothy3000 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:14:
Odyssey 2 please!
Ik hoop dat ik je niet goed begrijp maar bedoel je nu dat je moedwilllig zonder day one patches en andere speelt?L23 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:21:
[...]
Ik heb automatische updates uitstaan op de Switch (2). De meeste games waar wel patches van uitgekomen zijn kon ik prima uitspelen zonder update. Ik wacht echter ook wel eens met een game kopen tot er een nieuwe cartridge revisie uitkomt. Dan staan de belangrijkere patches er al op.
Is het zo verschrikkelijk nieuws dan?Ace schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:32:
[...]
Ik hoop dat ik je niet goed begrijp maar bedoel je nu dat je moedwilllig zonder day one patches en andere speelt?
Moedwillig vind ik ook een groot woord. Heeft een game daadwerkelijk een update nodig om (verder) te kunnen spelen dan update ik uiteraard gewoon, maar op de Nintendo Switch is dat vrijwel nooit nodig geweest (ook omdat een heleboel games gewoon compleet op de cartridge staan).
[ Voor 28% gewijzigd door L23 op 11-09-2025 10:37 ]
Maar waarom zou je dan eventuele patches die nog uitgekomen zijn niet downloaden?L23 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:35:
[...]
Is het zo verschrikkelijk nieuws dan?Valt mee, vaak staan de day one patches al op de cartridges die ik heb.
Dus als je de game start en die zegt 'hee er is een update' dan zeg jij 'nee die wil ik niet, start de game maar' ?
Waarom wel? Kan je dat uitleggen? Ik speel die games uit zonder enkele problemen namelijk. Wat is dan de toegevoegde waarde precies?Ace schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:39:
[...]
Maar waarom zou je dan eventuele patches die nog uitgekomen zijn niet downloaden?
Dus als je de game start en die zegt 'hee er is een update' dan zeg jij 'nee die wil ik niet, start de game maar' ?
Omdat patches toch meestal wel verbeteringen met zich mee brengen en bugs oplossen. Als je ze automatisch aan hebt staan merk je het niet eens, doe je het handmatig (raar) dan kost het je hooguit 5 minuten.L23 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:40:
[...]
Waarom wel? Kan je dat uitleggen? Ik speel die games uit zonder enkele problemen namelijk. Wat is dan de toegevoegde waarde precies?
Elke keer als ik denk dat niks me meer kan verbazen hier op Tweakers (en ik zit er toch al best een tijdje) lukt het jullie toch weer.
Sterkte er mee. Hoop dat het goed je met komt. Je merkt in dit geval dus niet hoe weinig verschil het maakt omdat je automatisch update. Helemaal prima. Ieder zijn ding toch?Ace schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:44:
[...]
Omdat patches toch meestal wel verbeteringen met zich mee brengen en bugs oplossen. Als je ze automatisch aan hebt staan merk je het niet eens, doe je het handmatig (raar) dan kost het je hooguit 5 minuten.
Elke keer als ik denk dat niks me meer kan verbazen hier op Tweakers (en ik zit er toch al best een tijdje) lukt het jullie toch weer.
Wat betreft de Nintendo Direct:
Ik denk dat de originele Switch nog wel ondersteund gaat worden met een paar Wii U ports, zoals Yoshi Wooly World (met wellicht Switch 2 Editions) en - hopelijk - beide Wii U Zelda's (ook met een Switch 2-upgrade, zoals 4K / 120). Of een port van Link Between Worlds. Verder hoop ik wat Switch 2-upgrades, voornamelijk Xenoblades, Luigi's Mansion 3 en Skyward Sword.
Wat betreft Switch 2: Metroid Prime 4 releasedatum en meer gameplay, waarschijnlijk een Mario 3D-teaser voor 2026, Galaxy 1+2 port voor de 40th anniversary, Luigi's Mansion 4?
Ik denk dat de originele Switch nog wel ondersteund gaat worden met een paar Wii U ports, zoals Yoshi Wooly World (met wellicht Switch 2 Editions) en - hopelijk - beide Wii U Zelda's (ook met een Switch 2-upgrade, zoals 4K / 120). Of een port van Link Between Worlds. Verder hoop ik wat Switch 2-upgrades, voornamelijk Xenoblades, Luigi's Mansion 3 en Skyward Sword.
Wat betreft Switch 2: Metroid Prime 4 releasedatum en meer gameplay, waarschijnlijk een Mario 3D-teaser voor 2026, Galaxy 1+2 port voor de 40th anniversary, Luigi's Mansion 4?
[ Voor 7% gewijzigd door X-GeaR op 11-09-2025 10:50 ]
ik hoop voor je dat je niet tegen een bug aanloopt waardoor je vast komt te zitten in het spel. (of erger dat je al je progressie kwijt raakt)
Dit is het soort mensen dat de navigatie negeert omdat ze "zelf heus wel de weg weten" En dan een file inrijden die de navigatie probeerde te omzeilen.L23 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:40:
[...]
Waarom wel? Kan je dat uitleggen? Ik speel die games uit zonder enkele problemen namelijk. Wat is dan de toegevoegde waarde precies?
Ik doelde op het update proces waar je niet veel van merkt wanneer je dat op automatisch hebt staan.L23 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:46:
[...]
Sterkte er mee. Hoop dat het goed je met komt. Je merkt in dit geval dus niet hoe weinig verschil het maakt omdat je automatisch update. Helemaal prima. Ieder zijn ding toch?
Als de framerate verdubbeld na een patch merk ik dat toch zeker wel, maar goed ieder z'n ding inderdaad

Wat voor games bedoelen jullie dan precies? Het wordt namelijk zo overdreven met noodzakelijk day one patches. Nintendo's first party games hebben in vergelijking met andere uitgevers relatief weinig updates. Een spel zoals Kirby en de Vergeten Wereld heeft zelfs nooit een update gekregen totdat de Nintendo Switch 2 Edition er aan kwam.avec_style schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:48:
ik hoop voor je dat je niet tegen een bug aanloopt waardoor je vast komt te zitten in het spel. (of erger dat je al je progressie kwijt raakt)
Bij de Nintendo Switch komen fysieke releases vaak ook later uit dan de digitale release. Dan staan alle updates of belangrijke updates (day one patches) al op de cartridge.
Verder ook geen enkel probleem voor mij om een game wel up te daten, maar dat gaat bij mij dus niet automatisch. Fijn dat jullie je zo zorgen over mij maken, komt goed
Weer zo overdreven. Natuurlijk update ik een game waarbij de framerate verdubbeld. Heb je een voorbeeld waar dit het geval is? Kan in zo een geval best zijn dat ik eventueel wacht op een cartridge revisie. Sterkte.Ace schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:52:
[...]
Ik doelde op het update proces waar je niet veel van merkt wanneer je dat op automatisch hebt staan.
Als de framerate verdubbeld na een patch merk ik dat toch zeker wel, maar goed ieder z'n ding inderdaad
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 12:25
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Benieuwd of deze ook daadwerkelijk gaat komen.Zeror schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:12:
[Afbeelding]
In de Zelda reddit zag ik dit. Nieuwe Amiibo.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Die was in april toch aangekondigd?Linksquest schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:55:
[...]
Benieuwd of deze ook daadwerkelijk gaat komen.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 12:25
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Je hebt gelijk, heb even lopen google en was inderdaad aangekondigd.
Maar omdat het zolang al stil was rondom deze ammibo en deze 4 al uitgekomen waren, was ik die helemal vergeten.De Mineru's Construct amiibo is officieel aangekondigd. De amiibo is aangekondigd samen met de Tulin-, Yunobo-, Sidon- en Riju-amiibo, die op 5 juni 2025 zijn uitgebracht. De amiibo van Mineru's Construct heeft echter nog geen exacte releasedatum en zal op een later moment in 2025 verschijnen.
:strip_exif()/f/image/heX0AdB4jZA05VBf6IawhHyV.jpg?f=fotoalbum_large)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik verwacht dat er van de 60 minuten in de Direct een groot deel over Mario zal gaan, misschien zelfs een trailer van de nieuwe film. Ik gok daarnaast op een Metroid 4 shadow drop, net zoals ze met de vorige deden op Switch. Leuk zo'n lange Direct, ik ben benieuwd of we nog ergens positief verrast kunnen worden
Van wat ik heb gehoord tussen de grapevine ook 2 Pokemon Titels, waarvan 1 nieuwe.
Nemen dat wel met een korrel zout maar zal me niet verbazen dat ze iets laten zien nog voor ZA.
Zelf hoop ik stiekem op een Mario Maker 3, die muisfunctie is daar zowat voor gemaakt imo.
Wellicht een nieuwe Fire Emblem, of iets waar andere Fire Emblem fans al heel lang op hopen, een Remake van de Thracia delen die alleen in Japan zijn uitgekomen.
Nemen dat wel met een korrel zout maar zal me niet verbazen dat ze iets laten zien nog voor ZA.
Zelf hoop ik stiekem op een Mario Maker 3, die muisfunctie is daar zowat voor gemaakt imo.
Wellicht een nieuwe Fire Emblem, of iets waar andere Fire Emblem fans al heel lang op hopen, een Remake van de Thracia delen die alleen in Japan zijn uitgekomen.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4