• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:23
Als je ziet wat je krijgt dan is 50 euro ook wel een erg nette prijs.Denk dat een totaal nieuwe game maken voor nu een te groot risico was geweest.

Heel cool van Nintendo dat ze Starfox niet vergeten zijn.Verwacht dat we al snel wat previews gaan lezen/zien.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 10:59 ]

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:40
Linksquest schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 07:31:
De game is bijna 30 jaar oud, en een modernere versie van Star Fox 64 is zeker niet verkeerd. Maar ik snap ook, en zelf denk ik er ook wel zo over, dat bijna alles tegenwoordig een remaster of remake is. De ene keer van een game dat al meer dan 30 jaar oud is, en soms al van een game die een paar jaar oud is.

Ik heb het origineel op zowel de N64 als op de 3DS gespeeld, heb me er toen wel mee vermaakt, toch blijf ik zelf Star Fox Adventures voor de GameCube een van de beste Star Fox games vinden, en zou daar wel graag een keer een nieuw deel van willen zien.
Ik ben benieuwd welke je beter vond. De N64 versie of de 3DS versie?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
Mixtape komt vandaag uit, benieuwd. Trailer zag er wel geinig uit.

Haters everywhere but I don’t really care

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:19:
[...]

Ik ben benieuwd welke je beter vond. De N64 versie of de 3DS versie?
Persoonlijk de N64, maar dat komt ook gewoon omdat ik niet echt een handheld speler ben, als er bijvoorbeeld geen Zelda op de handheld was, dan had ik de Nintendo 3DS waarschijnlijk allang verkocht. Maar ik vond de besturing ook niet zo slecht voor die tijd. Grafisch gezien is de 3DS natuurlijk mooier.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• matthijst
Als ze toch bezig zijn met oude games recyclen, laat ze dan ook Waverace doen :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
@Cyrax0508 De fysieke versie van Star Fox is nu ook in de NL store te koop.

https://store.nintendo.nl/nl/star-fox-70010000123168

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:27
Top. Thnx voor de headsup. Gekeken en zag hem n.a.v. jouw bericht ook bij Nedgame staan, maar dan voor € 55,00. Daar net besteld _/-\o_

• Pro-prutser
Linksquest schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:19:
[...]

Persoonlijk de N64, maar dat komt ook gewoon omdat ik niet echt een handheld speler ben, als er bijvoorbeeld geen Zelda op de handheld was, dan had ik de Nintendo 3DS waarschijnlijk allang verkocht. Maar ik vond de besturing ook niet zo slecht voor die tijd. Grafisch gezien is de 3DS natuurlijk mooier.
Ah oké duidelijk. Ik heb hem op de 3DS, maar wonderbaarlijk genoeg nog nooit gespeeld. Vanavond maar eens verandering in brengen.

• Pro-prutser
Link werkt bij mij niet

• Pro-prutser
Cyrax0508 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:39:
[...]

Top. Thnx voor de headsup. Gekeken en zag hem n.a.v. jouw bericht ook bij Nedgame staan, maar dan voor € 55,00. Daar net besteld _/-\o_
Goede!

• Pro-prutser
Heeft iemand wel eens Star Fox 2 gespeeld op de SNES mini classic? Zo ja, hoe vond je het?

• jori040
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:50:
[...]

Ah oké duidelijk. Ik heb hem op de 3DS, maar wonderbaarlijk genoeg nog nooit gespeeld. Vanavond maar eens verandering in brengen.
Ik kan je zeggen dat hij op de 3DS prima speelt.Niet te geloven dat ik over een paar weken een nieuwe versie speel. :)

• Pro-prutser
Cyberw00d schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:35:
[...]

3.49 euro om uit je comfortzone te stappen is het proberen waard 🥳 laat me weten wat je ervan vind !
Zoals beloofd zou ik je laten weten wat ik ervan vind.

Eerste indruk: wat een gekke game haha!

Ik vind de referenties naar andere games wel grappig en soms subtiel. Zoals bij de intro, daar zie je eigenlijk gewoon de intro van Street Fighter 2.

Verder vind ik het wel een hele rommelige game. Zelfs voor metroidvania begrippen. Naar mate de voortgang vorderde begon het wel allemaal wat solider te worden, maar het heeft mij niet lang genoeg kunnen boeien, omdat ik andere spellen heb die ik veel interessanter vind om te spelen.

Voor het geld is het wel een grappige game. Leuk om af en toe tussendoor te spelen I guess.

• Pro-prutser
jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:59:
[...]

Ik kan je zeggen dat hij op de 3DS prima speelt.Niet te geloven dat ik over een paar weken een nieuwe versie speel. :)
Good 😃 Ik ben oprecht heel blij voor je, want ik heb je er vaak over gehoord!

• Pro-prutser
jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:59:
[...]

Trouwens, is een paar weken niet iets te optimistisch? 😆

• jori040
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:09:
[...]

Trouwens, is een paar weken niet iets te optimistisch? 😆
Een paar is 2e hé. ;) Tussen de aankondiging en het moment dat hij uitkomt is natuurlijk wel heel kort.

• Pro-prutser
jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:13:
[...]

Een paar is 2e hé. ;) Tussen de aankondiging en het moment dat hij uitkomt is natuurlijk wel heel kort.
Daarom snap ik ‘m niet. Ik tel 7 weken, dat is meer dan drie keer zoveel.

Ik zal je vast verkeerd begrijpen.

• jori040
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:18:
[...]

Daarom snap ik ‘m niet. Ik tel 7 weken, dat is meer dan drie keer zoveel.

Ik zal je vast verkeerd begrijpen.
Ik ervaar dat als heel kort.Dat ik zeg een paar klopt in wezen ook niet nee.

Er zijn games geweest waar ik meer dan een jaar op heb moeten wachten dus deze Starfox staat zo wat aan de deur.

[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 17:22 ]

• Pro-prutser
jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:20:
[...]

Ik ervaar dat als heel kort.Dat ik zeg een paar klopt in wezen ook niet nee.

Er zijn games geweest waar ik meer dan een jaar op heb moeten wachten dus deze Starfox staat zo wat aan de deur.
Nu volg ik je weer 😃

Zo snel dat ze hem bijna net zo goed Start Fox konden noemen. Het verschil tussen aankondiging en start is inderdaad niet zo groot vergeleken met andere titels. Vooral niet als je het vergelijkt met Duke Nukem Forever :p

• jori040
@Pro-prutser

Wel zou het mooi zijn als Nintendo bij deze remake een 120fps optie aan boord heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 17:37 ]

• Pro-prutser
jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:37:
@Pro-prutser

Wel zou het mooi zijn als Nintendo bij deze remake een 120fps optie aan boord heeft.
Dat verwacht ik eigenlijk wel

1080p 120fps

Maar aan de andere kant.. als ik die prachtige graphics zie ..
edit:
Als het met Metroid Prime 4 kan, waarom dan niet met Star Fox?

[ Voor 10% gewijzigd door Pro-prutser op 07-05-2026 17:47 ]

• jori040
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:43:
[...]

Dat verwacht ik eigenlijk wel

1080p 120fps

Maar aan de andere kant.. als ik die prachtige graphics zie ..
edit:
Als het met Metroid Prime 4 kan, waarom dan niet met Star Fox?
In basis is MP4 wel een Switch1 game hé.Daarmee bedoel ik dat ze op de Switch 2 wat power extra hebben voor 120fps.
Sorry gaat ff wat fout.

[ Voor 116% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 18:37 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:55
Het is niet veel meer dan een opgepoetste versie voor mijn gevoel. Maar blijkbaar toch nieuw haha.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 07-05-2026 18:58 ]

• Pro-prutser
jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 18:30:
[...]

[...]

Sorry gaat ff wat fout.
Maakt niet uit. Had ik net ook.

Dat is waar, maar Star Fox is eigenlijk een N64 spel die een make over heeft gekregen. 1080p 120 fps lijkt mij niet onhaalbaar.

• jori040
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:00:
[...]

Maakt niet uit. Had ik net ook.

Dat is waar, maar Star Fox is eigenlijk een N64 spel die een make over heeft gekregen. 1080p 120 fps lijkt mij niet onhaalbaar.
Pfff was aan het eten en kreeg nog telefoon.Als ik naar deze nieuwe beelden kijk dan denk ik ook wel dat 120fps mogelijk kan zijn.

Na Donkey Kong Bananza komt Nintendo mij nu weer tegemoet met een wens game.De Switch 2 is voor mij persoonlijk een groot succes! :)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:29
Met dank aan @JackAvery: Star Fox is voor nog geen 30 euro te bestellen in de Japanse eShop.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• jori040
Star Fox - Switch 2 vs Star Fox 64 Comparison

• dragongamer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 09:57
Ook te vinden in de Belgische shop.

Bij aanschaf krijg je er ook een speldjesset en rubberen klittenband bij.

Afbeeldingslocatie: https://assets.nintendo.eu/image/private/f_auto,c_limit,w_380,q_auto:eco:sensitive/wtefflkqsyu2yjbu82kj

Afbeeldingslocatie: https://assets.nintendo.eu/image/private/f_auto,c_limit,w_380,q_auto:eco:sensitive/bd5rkrs6vmj680jue6jz

• Pro-prutser
jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:31:
[...]

Pfff was aan het eten en kreeg nog telefoon.Als ik naar deze nieuwe beelden kijk dan denk ik ook wel dat 120fps mogelijk kan zijn.

Na Donkey Kong Bananza komt Nintendo mij nu weer tegemoet met een wens game.De Switch 2 is voor mij persoonlijk een groot succes! :)
Leuk om te lezen! De Switch 2 bleek zoveel leuker te zijn dan ik dacht. Het was de upgrade voor mij dubbel en dwars waard en het wordt alleen nog maar leuker.

• Pro-prutser
Wow dat is wel een groot verschil 😯

Als Ocarina of Time ook zo’n grote beurt krijgt dan word ik gek

• jori040
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:22:
[...]

Wow dat is wel een groot verschil 😯

Als Ocarina of Time ook zo’n grote beurt krijgt dan word ik gek
Tof dat we mogelijk twee 90s games weer opnieuw gaan beleven.

Hier kan je voor Star Fox ook terecht:[Switch 2] Star Fox Remake

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 23:06 ]

• Pro-prutser
jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 23:04:
[...]

Tof dat we mogelijk twee 90s games weer opnieuw gaan beleven.

Hier kan je voor Star Fox ook terecht:[Switch 2] Star Fox Remake
Nostalgie in een modern jasje daar zeg ik geen nee tegen!

Ah top! Ik ga meteen beginnen met lezen.

• matthijst
Pff, hoe de stem van die Rockford de hele Mixtape verpest.

Jammer, leek me anders wel leuk

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28
Als ik mijn vrouw zo hoorde, dan heb ik weer twee spellen te koop. :+ Zelda aan het einde van het jaar en Star Fox. Maar denk dat ik wel even wacht op de goedkopere preorders.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:06
Wat is de reden dat de laatste Nintendo exclusives (Star Fox, Splatoon en Yoshi) een stuk lager geprijsd zijn?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28
meesje schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:20:
Wat is de reden dat de laatste Nintendo exclusives (Star Fox, Splatoon en Yoshi) een stuk lager geprijsd zijn?
Kleinere spellen, gemerkt dat het toch beter verkoopt met een lagere prijs, wellicht het team wat het maakt waardoor het een kortere productie tijd heeft gehad. Wie weet. Nintendo springt raar zullen we maar zeggen.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:15
Nintendo verhoogt prijs Switch 2 en NSO in Japan en andere landen: https://www.nintendo.co.jp/corporate/release/en/2026/260508.html

30 euro omhoog voor de normale Switch 2 console in Nederland (al zal niet iedere webwinkel dit direct doorvoeren).

Hopelijk blijven de games zelf buiten schot, die zijn toch al aardig prijzig.

[ Voor 31% gewijzigd door Deezers op 08-05-2026 09:29 ]

• RayNbow
meesje schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:20:
Ander budget? Andere vraag vanuit de markt? Kortere games?

Prijs is daarnaast altijd subjectief. Nintendo probeert de spellen zo te prijzen dat er nog genoeg mensen bereid zijn om het gevraagde bedrag neer te tellen, maar daarbij ook een prijs te kiezen die hun imago niet schaadt.

• Deezers
RayNbow schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:30:
[...]

Ander budget? Andere vraag vanuit de markt? Kortere games?

Prijs is daarnaast altijd subjectief. Nintendo probeert de spellen zo te prijzen dat er nog genoeg mensen bereid zijn om het gevraagde bedrag neer te tellen, maar daarbij ook een prijs te kiezen die hun imago niet schaadt.
En je spellen zo wellicht toch eerder koopt. De meeste van die games zijn waarschijnlijk niet heel lang of moeilijk. Dan is 50 euro nog wel oke om in je collectie te hebben in plaats van 70 euro, dan voel je je een beetje bekocht. Voor 50 euro ga ik ook niet 2 jaar wachten of ie toevallig naar de 40 gaat. Het is mij altijd wel gelukt om fysiek voor 50 euro te kopen de laatste Switch 2 games en ook niet moeilijk doen op Vinted om een paar euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 08-05-2026 09:34 ]

• RayNbow
Er komt trouwens een prijsverhoging aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZcVFKuzMolb81h4ruq48Yf9qFE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xph0ZnisxORzjl0twWYGTfIR.png?f=user_large
(1 september voor het westen)

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 08-05-2026 09:51 ]

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-05 13:58
Zou deze aankondiging van Starfox ook betekenen dat er voorlopig geen normale direct gaat komen? Voor mijn gevoel is die er al héél lang niet meer geweest. Ik heb eigenlijk totaal geen idee welke games we nog kunnen verwachten buiten de geruchten over bijvoorbeeld Ocarina of Time.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:11

Pykow

Angelo OTR

Emmavdv schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:10:
Zou deze aankondiging van Starfox ook betekenen dat er voorlopig geen normale direct gaat komen? Voor mijn gevoel is die er al héél lang niet meer geweest. Ik heb eigenlijk totaal geen idee welke games we nog kunnen verwachten buiten de geruchten over bijvoorbeeld Ocarina of Time.
Waarschijnlijk krijgen we in Juni nog een Nintendo Direct en we hebben net voor de feestdagen ook nog een Nintendo Direct gehad waar ze wat titels lieten zien.
Maar persoonlijk zit ik ook niet zo te wachten op een Nintendo Direct en kijk ik liever een presentatie van een game die mij wel aanspreekt.

Vreemd is dat ik fan ben van Pokemon en ook Dragon ball Z, Animal crossing en "schattige characters" kan waarderen zoals een Toad en ene Yoshi, maar ik verder totaal niets heb met de anime cultuur en japanse vibes die vaak overschaduwd bij een Nintendo Direct.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Zelf de Switch 2 ook gekocht voor de Indie games en third party games naast de Nintendo first party games, dus het stoort mij eerlijk gezegd niet dat er nog geen nieuwe Mario 3D platformer of een dergelijke game is aangekondigd. Voor mij is het aanbod al ruim en dan zit ik nog met die backlog :P

• TeaTotaller
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 19:38
Voordat de mensen van de frontpage met oplossingen voor pensioenen, economie en maatschappij in de comments section van een Switch 2 prijsverhoging artikel komen afzakken naar deze thread.... :D

Het is jammer dat het gebeurd maar dit zijn natuurlijk de prijzen vanuit Nintendo zelf. Als er 1 ding is dat we inmiddels wel weten is dat de soep wordt meestal niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Mario Kart World heeft een adviesprijs van 90 euro maar ik heb die game echt nergens voor 90 euro verkocht zien worden. Misschien 80 maar inmiddels wel rond de 55-60. Maar Nintendo games werden toch nooit 'goedkoper'?!?! _/-\o_

Het is super irritant dat het gebeurd maar de prijs voor het product is nog steeds prima wat mij betreft. Het is niet goedkoop maar ook niet duur. PS5 en Xbox vind ik langzamerhand dan weer teveel uit de pas lopen....
TeaTotaller schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:30:
[...]

Het is super irritant dat het gebeurd maar de prijs voor het product is nog steeds prima wat mij betreft. Het is niet goedkoop maar ook niet duur. PS5 en Xbox vind ik langzamerhand dan weer teveel uit de pas lopen....
Het lastige op de frontpage vind ik altijd dat er niet verder gekeken wordt dan de performance van een console en dan is een minder krachtige console zoals de Switch 2 altijd te duur. Dat de PS5 en Xbox geen accu en scherm hebben wordt dan niet meegenomen als minpunten terwijl dat voor de Switch 2 de prijs kan rechtvaardigen.

Verder is het natuurlijk persoonlijke voorkeur welke console interessant is. Ik kan me best voorstellen dat mensen voornamelijk de voorkeur hebben voor performance. Ik heb elke generatie Xbox in huis behalve de Xbox Series X/S. Die vond ik bij release al te duur en daar is met meerdere prijsverhogingen de afgelopen jaren geen verandering ingekomen. In de tussentijd vermaakt met games die ik kon spelen via Xbox Cloud Gaming op de Xbox One S en inmiddels zie ik games zoals Indiana Jones and the Great Circle naar de Switch 2 komen.

Wat betreft de prijsverhoging. Inderdaad jammer, ik zag het al aankomen. Ik kan me goed voorstellen dat het mensen afhoudt om een console in huis te halen. Ik mis die tijd wel dat een console na verloop van tijd betaalbaarder word.

[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 08-05-2026 14:42 ]

• Pro-prutser
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:55:
Heeft iemand wel eens Star Fox 2 gespeeld op de SNES mini classic? Zo ja, hoe vond je het?
Ik zie net dat het ook op NSO staat.

ik dacht dat het exclusief op de SNES mini was.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:04:
[...]

Zoals beloofd zou ik je laten weten wat ik ervan vind.

Eerste indruk: wat een gekke game haha!

Ik vind de referenties naar andere games wel grappig en soms subtiel. Zoals bij de intro, daar zie je eigenlijk gewoon de intro van Street Fighter 2.

Verder vind ik het wel een hele rommelige game. Zelfs voor metroidvania begrippen. Naar mate de voortgang vorderde begon het wel allemaal wat solider te worden, maar het heeft mij niet lang genoeg kunnen boeien, omdat ik andere spellen heb die ik veel interessanter vind om te spelen.

Voor het geld is het wel een grappige game. Leuk om af en toe tussendoor te spelen I guess.
Het is idd een game die je niet met een serieuze bril moet spelen maar ik vermaak me er echt mee . Ik vind het voor een metroidvania juist best wel makkelijk er word wel veel aangegeven waar je heen moet . Ik wil niet teveel spoileren maar ik heb echt zitten grinniken toen ik voor het eerst een kip werd en dat dus ook een onderdeel van de game blijkt te zijn. Voor het geld die je betaald hebt kon je niet mis schieten en ik heb hem dus op de vita “gratis” . Ik zag later dat deel 2 ook voor een aantal euro te koop was en heb die wel binnen gehaald voor de switch 2 maar nog niet mee begonnen .. eerst deel 1 op de vita uitspelen als ik weer met de camper op pad ga 😃

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 23:45
Er zijn geruchten dat er dit jaar een remake komt van Zelda Ocarina of Time en dat er voor die release ook een Switch 2 special edition zal verschijnen. Mocht dit inderdaad zo zijn, denken jullie dan dat dit mogelijk nog voor 1 september zal gebeuren?

• Deezers
BinaryRun schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:45:
Er zijn geruchten dat er dit jaar een remake komt van Zelda Ocarina of Time en dat er voor die release ook een Switch 2 special edition zal verschijnen. Mocht dit inderdaad zo zijn, denken jullie dan dat dit mogelijk nog voor 1 september zal gebeuren?
Nee, zeker niet. Gelijktijdig met de game en waarschijnlijk sowieso duurder dan de normale Switch 2.

• Pro-prutser
Cyberw00d schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:18:
[...]

Het is idd een game die je niet met een serieuze bril moet spelen maar ik vermaak me er echt mee . Ik vind het voor een metroidvania juist best wel makkelijk er word wel veel aangegeven waar je heen moet . Ik wil niet teveel spoileren maar ik heb echt zitten grinniken toen ik voor het eerst een kip werd en dat dus ook een onderdeel van de game blijkt te zijn. Voor het geld die je betaald hebt kon je niet mis schieten en ik heb hem dus op de vita “gratis” . Ik zag later dat deel 2 ook voor een aantal euro te koop was en heb die wel binnen gehaald voor de switch 2 maar nog niet mee begonnen .. eerst deel 1 op de vita uitspelen als ik weer met de camper op pad ga 😃
Nee precies haha. Het lukt me zelfs niet om die met een serieuze bril te spelen haha. Zoals ik zei is het echt een gekke game 🤣

Die kippen doen mij denken aan Zelda. Je kan helemaal los op ze gaan zonder dat ze dood gaan of überhaupt iets van schade oplopen.

Het was inderdaad nog minder dan een kopje koffie bij een tankstation.
Lijkt onwaarschijnlijk. Als de eerste special edition zou uitkomen gaan ze die niet nog aan een lagere prijs in de markt zetten in de huidige marktcondities.

• jori040
Ik vermoed dat je meer richting november moet denken.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wat ik nooit begrepen heb. Is dat die special editions zonder game worden uitgebracht. Okay ik snap als de game al uit is (voor de aankondiging), maar doe bij launch die game er (fysiek!) bij en nog een of ander collector dingetje van paar euro kostprijs en je kan die special edition Switch (2) aftikken voor €/$ 599,-.

Nu ben ik zelf niet echt in voor een special edition Switch, maar ik kan niet indenken dat iemand niet ook de game wil, dus als set kunnen ze toch paar tientjes meer vangen.
Jake schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:37:
Wat ik nooit begrepen heb. Is dat die special editions zonder game worden uitgebracht. Okay ik snap als de game al uit is (voor de aankondiging), maar doe bij launch die game er (fysiek!) bij en nog een of ander collector dingetje van paar euro kostprijs en je kan die special edition Switch (2) aftikken voor €/$ 599,-.

Nu ben ik zelf niet echt in voor een special edition Switch, maar ik kan niet indenken dat iemand niet ook de game wil, dus als set kunnen ze toch paar tientjes meer vangen.
Het lijkt me net consumentvriendelijker om je de keuze te geven en de game gewoon apart te laten kopen?
Toch wel fijn dat je dan de keuze hebt om de game digitaal of fysiek te kopen natuurlijk. Voor Nintendo ook makkelijker om het apart te houden.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:35
Jake schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:37:

Ik prefereer al jaren digitaal boven fysiek. Nintendo bood geen digitale Collectors Editions aan, dus dan moest je, als je toch digitaal wilde, de game al twee keer gaan kopen.

Een CE zonder game heeft je de keuze en Nintendo zit niet met verschillende SKUs voor digitaal en fysiek.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
Nintendo heeft in het verleden meerdere opties gebruikt bij releases.

Ik ben Zelda fan. Ik wil fysieke games. Ik wil collectors editions.

En ja. Ik ben zo een gek die een collectors edition console koopt als die al een console heeft gekocht bij release van de console.

Zo heb ik een DS, 3DS XL en New 3DSXL. Toch heb ik de 3DSXL en New 3DSXL Zelda Edition's (Majora's Mask New 3DS XL kwam in februari 2015 en de Hyrule New 3DS XL kwam maart 2016) gekocht.

Bij Majora's Mask had je dus de console en voorgeinstalleerd de game. En je kon ook de game fysiek kopen als collectors edition. Dus ik heb toen gedubbeldipped.

De Hyrule edition kwam zonder game. En volgens mij was er toen ook geen Zelda game release.

Ik ben dus blij als er geen digitale versie bij de console zit. Dat de prijs van de collectors edition console iets van 25 a 30% van de gameprijs hoger zou zijn vind ik geen probleem.

• RayNbow
While it remains unclear how component prices will evolve in the future, we recognize that we may be affected not only this year but also next year.
*O*

• matthijst
matthijst schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:28:
Pff, hoe de stem van die Rockford de hele Mixtape verpest.

Jammer, leek me anders wel leuk
Toch maar gehaald, het went. Wel leuk gedaan dat spel, jaren 90 nostalgiegame.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Om het toch eventjes over de jaarresultaten van Nintendo te hebben:

Hardware

Nintendo heeft op 10 maanden tijd 19,86 miljoen Switch 2 consoles verkocht - iets meer dan hun voorspelling van 19 miljoen. Dit is significant sneller dan Switch 1 - het maakt bovendien Switch 2 voorlopig de snelst verkopende console ooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx86NPPhwHBZpVeo78TnpJMBhjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GjEqHIemh38SEP9klz8F9dBq.png?f=fotoalbum_large
Grafiek

Desondanks schaalt Nintendo zijn voorspelling voor het volgende fiscale jaar - april 2026 tot maart 2027 terug: men verwacht minstens 16,5 miljoen Switch 2 consoles te verkopen in deze periode.
Ze erkennen de hoger dan verwachte verkopen tijdens het eerste fiscale jaar... en gaan er van uit dat de verkopen een beetje zullen dalen omdat een aanzienlijke groep early adopters mogelijk de console vroeger dan gewoonlijk gekocht hebben. Dit gaat een beetje in tegen de gewoonlijke trend waarbij het tweede jaar van een console meer verkoopt dan de eerste.

Desondanks zouden zelfs bij deze conservatieve verwachting de totale Switch 2 hardware verkopen na twee jaar hoger zijn dan die van Switch 1.

Niet expliciet als reden vermeld, maar mogelijk wel een factor: Nintendo verhoogt vanaf 25 mei in Japan en vanaf 1 september in Europa/de Verenigde Staten de prijs van de console omwille van de moeilijke marktomstandigheden. In Europa wordt de aanbevolen verkoopprijs 30 euro hoger: 499 euro. De stijging blijft hier dus beperkt. Of de winkels deze prijs in de prakijk gaan volgen lijkt bovendien twijfelachtig - maar desondanks is het niet onrealistisch te verwachten dat de gemiddelde verkoopprijs zal stijgen.

CEO Furukawa excuseerde zich voor de prijsstijging tijdens de Q&A met de aandeelhouders, en stelt tegelijk dat de verhoging niet de volledige kostenstijgingen dekt. Nintendo gaat er verder van uit dat de verhoogde prijzen voor onderdelen en de impact van de huidige oliecrisis langere tijd zullen aanhouden dan het lopende fiscale jaar.

Verder belooft Furukawa om de software line-up zo robuust mogelijk te maken om de aankoop van een Switch 2 te kunnen blijven verantwoorden.

Van Switch 1 zijn overigens er tijdens de hele levensduur nu 155.92 miljoen consoles verkocht. Het kwartaal januari-maart is typisch een kwartaal met een stuk minder verkopen. De console had zijn slechtste kwartaal ooit met 550.000 verscheepte consoles wereldwijd.

Software

Om het simpel te houden: er zijn een hoop updates van first-party verkopen. Ik kopieer even deze lijst van Install Base Forum om het mezelf makkelijk te maken. Cijfers zijn op de sell-through cijfers na sell-in tot 31 maart.
  • Mario Kart 8 Deluxe - 71.08M (+490K)
  • Animal Crossing: New Horizons - 49.91M (+590K)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 37.76M (+320K)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 33.84M (+200K)
  • Super Mario Odyssey - 30.50M (+230K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 28.28M (+200K)
  • Pokémon Sword and Shield - 27.16M (+80K)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 22.56M (+160K)
  • Super Mario Party - 21.32M (+40K)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 18.96M (+160K)
  • Nintendo Switch Sports - 18.32M (+480K)
  • Super Mario Bros. Wonder - 17.44M (+290K)
  • Mario Kart World - 14.70M (+670K)
  • Super Mario Party Jamboree - 9.96M (+550K)
  • Pokémon Legends: Z-A - 8.85M (+440K)
  • Donkey Kong Bananza - 4.52M (+270K)
  • Pokémon Legends: Z-A – Nintendo Switch 2 Edition - 3.94M (+50K)
  • Super Mario Galaxy 2 - 2.76M (+340K)
  • Super Mario Galaxy - 2.60M (+320K)
  • Pokémon Pokopia - 2.41M -- (meer dan 4 miljoen exemplaren op 5 weken tijd)
  • Kirby Air Riders - 1.87M (+110K)
  • Pokémon FireRed/LeafGreen - over 4 million in 6 weeks after release (sell-through)
  • Tomodachi Life: Living the Dream - over 3.8 million in 2 weeks after release (sell-through)
Zoals je kan zien hebbem Pokopia, FireRed en Tomodachi Life het uitstekend gedaan. Ook de evergreen titels op Switch 1 blijven verkopen.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:52
JackAvery schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:35:
Om het toch eventjes over de jaarresultaten van Nintendo te hebben:

Hardware

Nintendo heeft op 10 maanden tijd 19,86 miljoen Switch 2 consoles verkocht - iets meer dan hun voorspelling van 19 miljoen. Dit is significant sneller dan Switch 1 - het maakt bovendien Switch 2 voorlopig de snelst verkopende console ooit.

[Afbeelding]
Grafiek

Desondanks schaalt Nintendo zijn voorspelling voor het volgende fiscale jaar - april 2026 tot maart 2027 terug: men verwacht minstens 16,5 miljoen Switch 2 consoles te verkopen in deze periode.
Ze erkennen de hoger dan verwachte verkopen tijdens het eerste fiscale jaar... en gaan er van uit dat de verkopen een beetje zullen dalen omdat een aanzienlijke groep early adopters mogelijk de console vroeger dan gewoonlijk gekocht hebben. Dit gaat een beetje in tegen de gewoonlijke trend waarbij het tweede jaar van een console meer verkoopt dan de eerste.

Desondanks zouden zelfs bij deze conservatieve verwachting de totale Switch 2 hardware verkopen na twee jaar hoger zijn dan die van Switch 1.

Niet expliciet als reden vermeld, maar mogelijk wel een factor: Nintendo verhoogt vanaf 25 mei in Japan en vanaf 1 september in Europa/de Verenigde Staten de prijs van de console omwille van de moeilijke marktomstandigheden. In Europa wordt de aanbevolen verkoopprijs 30 euro hoger: 499 euro. De stijging blijft hier dus beperkt. Of de winkels deze prijs in de prakijk gaan volgen lijkt bovendien twijfelachtig - maar desondanks is het niet onrealistisch te verwachten dat de gemiddelde verkoopprijs zal stijgen.

CEO Furukawa excuseerde zich voor de prijsstijging tijdens de Q&A met de aandeelhouders, en stelt tegelijk dat de verhoging niet de volledige kostenstijgingen dekt. Nintendo gaat er verder van uit dat de verhoogde prijzen voor onderdelen en de impact van de huidige oliecrisis langere tijd zullen aanhouden dan het lopende fiscale jaar.

Verder belooft Furukawa om de software line-up zo robuust mogelijk te maken om de aankoop van een Switch 2 te kunnen blijven verantwoorden.

Van Switch 1 zijn overigens er tijdens de hele levensduur nu 155.92 miljoen consoles verkocht. Het kwartaal januari-maart is typisch een kwartaal met een stuk minder verkopen. De console had zijn slechtste kwartaal ooit met 550.000 verscheepte consoles wereldwijd.

Software

Om het simpel te houden: er zijn een hoop updates van first-party verkopen. Ik kopieer even deze lijst van Install Base Forum om het mezelf makkelijk te maken. Cijfers zijn op de sell-through cijfers na sell-in tot 31 maart.
  • Mario Kart 8 Deluxe - 71.08M (+490K)
  • Animal Crossing: New Horizons - 49.91M (+590K)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 37.76M (+320K)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 33.84M (+200K)
  • Super Mario Odyssey - 30.50M (+230K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 28.28M (+200K)
  • Pokémon Sword and Shield - 27.16M (+80K)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 22.56M (+160K)
  • Super Mario Party - 21.32M (+40K)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 18.96M (+160K)
  • Nintendo Switch Sports - 18.32M (+480K)
  • Super Mario Bros. Wonder - 17.44M (+290K)
  • Mario Kart World - 14.70M (+670K)
  • Super Mario Party Jamboree - 9.96M (+550K)
  • Pokémon Legends: Z-A - 8.85M (+440K)
  • Donkey Kong Bananza - 4.52M (+270K)
  • Pokémon Legends: Z-A – Nintendo Switch 2 Edition - 3.94M (+50K)
  • Super Mario Galaxy 2 - 2.76M (+340K)
  • Super Mario Galaxy - 2.60M (+320K)
  • Pokémon Pokopia - 2.41M -- (meer dan 4 miljoen exemplaren op 5 weken tijd)
  • Kirby Air Riders - 1.87M (+110K)
  • Pokémon FireRed/LeafGreen - over 4 million in 6 weeks after release (sell-through)
  • Tomodachi Life: Living the Dream - over 3.8 million in 2 weeks after release (sell-through)
Zoals je kan zien hebbem Pokopia, FireRed en Tomodachi Life het uitstekend gedaan. Ook de evergreen titels op Switch 1 blijven verkopen.
Staat mario kart world zo laag omdat deze standaard in een bundel zit, of zijn de bundel verkopen meegenomen voor de games?

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:35
Draakje5 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:34:
[...]

Staat mario kart world zo laag omdat deze standaard in een bundel zit, of zijn de bundel verkopen meegenomen voor de games?
Zo laag staat ‘ie niet, toch? 14,7 miljoen verkopen op een kleine 20 miljoen Switch 2’s, dus plat gezegd heeft drie op de vier eigenaren van de console het spel. Dus de bundel zal zeker meegenomen zijn.

Veel Switch 1-games staan een stuk hoger omdat ze al een tijd langer verkocht worden (en een grotere afzetmarkt hebben omdat er meer Switch 1-games verkocht zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Jixreme op 12-05-2026 07:37 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:27
Prima cijfers zo in de eerste paar maanden. Deze maand de nieuwe Yoshi, volgende maand Starfox en in juli dan Splatoon Raiders. Gaat prima zo, maar ik mis wel oprecht een Mario 3D titel.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:52
Jixreme schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:36:
[...]

Zo laag staat ‘ie niet, toch? 14,7 miljoen verkopen op een kleine 20 miljoen Switch 2’s, dus plat gezegd heeft drie op de vier eigenaren van de console het spel. Dus de bundel zal zeker meegenomen zijn.

Veel Switch 1-games staan een stuk hoger omdat ze al een tijd langer verkocht worden (en een grotere afzetmarkt hebben omdat er meer Switch 1-games verkocht zijn).
Inderdaad, ik las hem verkeerd! :)
Draakje5 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:34:
[...]

Gebundelde verkopen zitten in het totaal inbegrepen. In veel regio’s was de MKW bundel amper beschikbaar tijdens het voorbije kwartaal (het cijfer tussen haakjes doelt op de verkopen sinds de vorige update in februari 2026 - je ziet dus de verkopen van 1/1/2026 tot 31/3/2026). MKW heeft een heel hoge attachment rate zoals je ziet op het totaal aantal verkochte consoles, maar het verdwijnen van de bundel zal die groei wat afremmen - al is meer dan 600k nieuwe verkopen nog steeds geen klein bier.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 12-05-2026 09:12 ]

• Cyberw00d
Draait zoals verwacht op 30 fps maar ziet er goed uit. Met dit spel die redelijk traag is kwa gameplay is dat prima .

Dit vind ik wel een prima video ;

YouTube: Indiana Jones Switch 2 Review - They Actually Pulled It Off?!

Cyberw00d schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:23:
[...]

Draait zoals verwacht op 30 fps maar ziet er goed uit. Met dit spel die redelijk traag is kwa gameplay is dat prima .

Dit vind ik wel een prima video ;

YouTube: Indiana Jones Switch 2 Review - They Actually Pulled It Off?!
Die van NintendoLife is toch ook prima? Ik zie inmiddels meer reviews op Youtube staan. Ben ook benieuwd naar die van Digital Foundry.

Ik zeur zelf niet zo over 30 of 60 fps al is 60 fps natuurlijk wel fijner, 30 fps lijkt me bij deze game inderdaad prima. Als het goed is ligt de game hier straks in de brievenbus dus dan kan ik het zelf ervaren en vergelijken. Ik heb de game een tijd terug al een stuk gespeeld via Xbox Cloud gaming (1080P en 60 fps Xbox Series S versie die gestreamd word), ben benieuwd hoe het daarmee overeenkomt.
In de USA komt Nintendo vanaf begin juni met een nieuwe bundel voor USD 499 die een Switch 2 combineert met een digitale game naar keuze: Mario Kart World, Donkey Kong Bananza of Pokopia. Persbericht.

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:55
JackAvery schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:39:
In de USA komt Nintendo vanaf begin juni met een nieuwe bundel voor USD 499 die een Switch 2 combineert met een digitale game naar keuze: Mario Kart World, Donkey Kong Bananza of Pokopia. Persbericht.
Als dit in Nederland ook komt zou dat top zijn.
Ik weet niet of er Fitness Boxing fans zitten hier maar Fitness Boxing 3 krijgt een Switch 2 editie. Men voegt o.a. camera functies en een workout boost mode toe. Release op 16 juli. Ik vind even enkel een Japanse trailer dus...
L23 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:37:
[...]

Die van NintendoLife is toch ook prima? Ik zie inmiddels meer reviews op Youtube staan. Ben ook benieuwd naar die van Digital Foundry.

Ik zeur zelf niet zo over 30 of 60 fps al is 60 fps natuurlijk wel fijner, 30 fps lijkt me bij deze game inderdaad prima. Als het goed is ligt de game hier straks in de brievenbus dus dan kan ik het zelf ervaren en vergelijken. Ik heb de game een tijd terug al een stuk gespeeld via Xbox Cloud gaming (1080P en 60 fps Xbox Series S versie die gestreamd word), ben benieuwd hoe het daarmee overeenkomt.
Stiekem ziet dit er beter uit dan de Xbox Series S versie ondanks dat de settings een heel klein beetje lager zouden zijn, maar je krijgt inderdaad een lagere framerate in ruil. Technisch indrukwekkende port alleszins.

Benieuwd wanneer meer ontwikkelaars gaan doorhebben dat een 40 fps versie zeer interessant zou kunnen zijn op een handheld met een 120 Hz scherm en VRR :D
JackAvery schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:05:
[...]

[YouTube: Indiana Jones: The Great Circle | Switch 2 - PS5 - Xbox Series S | Graphics Comparison] Stiekem ziet dit er beter uit dan de Xbox Series S versie ondanks dat de settings een heel klein beetje lager zouden zijn, maar je krijgt inderdaad een lagere framerate in ruil. Technisch indrukwekkende port alleszins.

Benieuwd wanneer meer ontwikkelaars gaan doorhebben dat een 40 fps versie zeer interessant zou kunnen zijn op een handheld met een 120 Hz scherm en VRR :D
Ik heb de game inmiddels binnen en prologue (jungle) en Marshall College gespeeld (zowel docked en handheld). Vatican City heb ik nog niet gespeeld en mogelijk zijn daar nog zichtbare verschillen (ik las iets over NPC's die in de verte wat schokkerig overkomen door minder frames). Van wat ik nu gezien heb inderdaad een technisch indrukwekkende port. Het is gewoon goed speelbaar, maar ziet er ook gewoon mooi uit. Niet van die modderige textures zoals we zagen bij Switch 1 games (Witcher 3, THPS 1+2 etc.). Al oogt het handheld wel iets minder scherp dan docked, maar vindt het er nog steeds prima uitzien.

De verschillen vallen mij niet zoveel op tussen de Switch 2 en Xbox Series S versie (die ik speel via Xbox Cloud Gaming). In dat vergelijkingsfilmpje ziet de jungle er duidelijk beter uit op de Switch 2, dat was mij niet zo opgevallen. Ik zag wel wat meer pop-in in de jungle. In Marshall College viel het mij wel op toen ik echt op details ging letten dat de naam/tekstbordjes bij de artefacten in de Xbox Series S versie net iets scherper en dus beter leesbaar zijn. Verder is alle tekst en ook posters/foto's aan de muur goed te zien. Wat ik ook wel belangrijk vind bij een game als Indiana Jones, maar volgens mij toch wel vaak verloren gaat bij een port naar de Switch (2). Het behouden van die details vind ik hier ook belangrijker dan de keuze om voor 60 fps te kiezen. De game draait van wat ik gezien/ervaren heb ook vloeiend 30 fps. Ik begrijp uit reviews dat er af en toe wat kleine dips zijn naar 27 fps, maar is me nog niet opgevallen.

Je hebt met Indiana Jones and the Great Circle op de Switch 2 nu de mogelijkheid om de game zowel docked en handheld te spelen. Vind ik een erg groot voordeel ten opzichte van de Xbox en PS5. Daarom is de Switch en Switch 2 ook mijn favoriete platform. Natuurlijk ziet het er allemaal nog mooier uit op de Xbox Series X en PS5, maar van wat ik nu gezien heb is dit ook weer een indrukwekkende Switch 2 game die echt niet onderdoet.
afterhourpower1 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:29:
[...]

Als dit in Nederland ook komt zou dat top zijn.
Voorlopig zijn er geen signalen dat dit naar Europa komt. In Australië (ook PAL territorium ;)) heeft men wel een Pokopia bundel uitgebracht.

Nu kan je als je een beetje rondshopt wel makkelijk deze combo voor 500 euro of minder zelf maken. In Frankrijk kost een Switch 2 zonder game 420-430 euro.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58
JackAvery schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:32:
[...]

Voorlopig zijn er geen signalen dat dit naar Europa komt. In Australië (ook PAL territorium ;)) heeft men wel een Pokopia bundel uitgebracht.

Nu kan je als je een beetje rondshopt wel makkelijk deze combo voor 500 euro of minder zelf maken. In Frankrijk kost een Switch 2 zonder game 420-430 euro.
Vorige week kon je bij Amazon FR nog een switch 2 + Mario Kart world en draagtas bestellen voor €470 (inclusief verzendkosten). :Y

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 08:37
Iemand hier die een goede draadloze controller weet voor de switch 2?

Zoek een controller voor de Kids die niet gelijk 100 euro kost.

Zou fijn zijn als die de switch 2 ook aan kan zetten remote met die controller, want dit blijkt nog wel eens niet te kunnen?

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:36
Poesmij schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:48:

Zou fijn zijn als die de switch 2 ook aan kan zetten remote met die controller, want dit blijkt nog wel eens niet te kunnen?
Ik heb zelf de 8BitDo Ultimate 2 Bluetooth deze kan de switch niet aanzetten, maar dat kan volgens mij ook echt alleen met de orginele controllers.

Deze controller kan je ook aansluiten op practisch elk ander apparaat en kan via 2.4g, Bluetooth en Bedraad verbonden worden.

Is iets meer dan 60 euro.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:30

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb een EasySMX S10, kan de Switch 2 aanzetten en kost de kop niet (~60 euro). Heeft TMR joysticks en ligt goed in de hand.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:49

Als je een beetje zoekt op MP kan je wel Switch 1 Pro Controllers vinden voor 20-30 euro, helaas kunnen die niet de Switch 2 aanzetten, maar zijn wel goede controllers (heb er zelf 5 :D).
Maar ik zie ook wel Switch 2 Pro Controllers langs komen voor rond de 60 euro, dus daar zou je kunnen kijken.

Hail to the king baby!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 08:37
urk_forever schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 17:49:
[...]

Als je een beetje zoekt op MP kan je wel Switch 1 Pro Controllers vinden voor 20-30 euro, helaas kunnen die niet de Switch 2 aanzetten, maar zijn wel goede controllers (heb er zelf 5 :D).
Maar ik zie ook wel Switch 2 Pro Controllers langs komen voor rond de 60 euro, dus daar zou je kunnen kijken.
Jaa idd, vind het ook een fijne controller. Alleen een beetje dom van Nintendo dat je de switch niet aan kan zetten dan :+

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:29
Poesmij schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:13:
[...]

Jaa idd, vind het ook een fijne controller. Alleen een beetje dom van Nintendo dat je de switch niet aan kan zetten dan :+
Daar iisnatuurlijk niks doms aan, dit kan prima met een software update gedaan worden(Ook gebeurt met onofficele controllers volgens mij).
Dit is heel slim van Nintendo, dit brengt meer geld in hun portemonnee :).

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29
Indiana Jones and the Great Circle knap gedaan op de Nintendo Switch 2, maar ik speel het toch liever op de Sony PlayStation 5 Pro of de PC i.v.m. minimaal 60 fps. Je zou zeggen dat een Sony PlayStation 4 versie nu ook mogelijk is, maar dat zou Sony nooit toestaan.

Het is één van de mooiste games van 2024/2025, vind ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:29:
Indiana Jones and the Great Circle knap gedaan op de Nintendo Switch 2, maar ik speel het toch liever op de Sony PlayStation 5 Pro of de PC i.v.m. minimaal 60 fps. Je zou zeggen dat een Sony PlayStation 4 versie nu ook mogelijk is, maar dat zou Sony nooit toestaan.

Het is één van de mooiste games van 2024/2025, vind ik.
Ik denk dat het te makkelijk is om te zeggen dat een Playstation 4 versie ook mogelijk is. Hoe zit het dan met Ray tracing en nieuwe technieken waar de Switch 2 wel over beschikt? Er is van alles geoptimaliseerd voor de Switch 2 versie waarvan later ook nog een update uitkomt voor de Xbox en Playstation 5. Optimaliseren en uitbrengen voor de Switch 2 is interessant omdat het een nieuwe console is en een geheel nieuwe doelgroep bereikt. Ik denk dat een Playstation 4 versie altijd al had gekund, maar dat het aan de ene kant teveel compromissen heeft en aan de andere kant is de Playstation 5 al sinds 2020 op de markt. Om dan nu nog een Playstation 4 versie uit te gaan brengen. Sony gaat daar verder niet over.

• Cyberw00d
L23 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:53:
[...]

Ik denk dat het te makkelijk is om te zeggen dat een Playstation 4 versie ook mogelijk is. Hoe zit het dan met Ray tracing en nieuwe technieken waar de Switch 2 wel over beschikt? Er is van alles geoptimaliseerd voor de Switch 2 versie waarvan later ook nog een update uitkomt voor de Xbox en Playstation 5. Optimaliseren en uitbrengen voor de Switch 2 is interessant omdat het een nieuwe console is en een geheel nieuwe doelgroep bereikt. Ik denk dat een Playstation 4 versie altijd al had gekund, maar dat het aan de ene kant teveel compromissen heeft en aan de andere kant is de Playstation 5 al sinds 2020 op de markt. Om dan nu nog een Playstation 4 versie uit te gaan brengen. Sony gaat daar verder niet over.
We gaan richting de ps6. Er word echt niks meer uitgebracht op de ps4… cod heeft hem nu ook voorgoed achter zich gelaten . Misschien tijd voor een switch 2 versie van cod 😩 Indiana jones speelt prima op de switch 2 en docked ziet het er prachtig uit !

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
Nu we afgelopen week dus de nieuwe VB games op NSO hebben gekregen zullen er dus dit jaar alleen nog 2 ongereleasde games uitkomen. D Hopper en Zero Racers.

Hopelijk komt de rest dan volgend jaar, maar zal waarschijnlijk niet.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:29
Ah hij komt ook op de switch schijnbaar, lijkt mij wel een geinig spelletje.
Komt ieder geval op mijn lijstje om eens te spelen :) .
Reminder voor de Geometry wars fans (of voor wie een twin stick shooter wilt proberen) dat het uitstekende Sektori uit is op Switch 2 !

[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 15-05-2026 06:37 ]

JackAvery schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 06:31:
Reminder voor de Geometry wars fans (of voor wie een twin stick shooter wilt proberen) dat het uitstekende Sektori uit is op Switch 2 !

[YouTube: Sektori - Switch 2 Trailer]

[YouTube: The NEW Geometry Wars - Sektori Switch 2 Review]
Destijds Geometry Wars: Retro Evolved gespeeld op de Xbox 360. Tof spel, ben er alleen niet goed in :P Of het waren onmogelijke achievements, dat kan ook.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:55
jeeej meer VB games terwijl ik het niet eens kan spelen :P

Thanks Nintendo :P
offtopic:
....kijkt naar zijn stoffige GC controller...

• Cyberw00d
Ik hoop wel dat Nintendo of Nvidia VRR docked gaat laten werken in de toekomst .

Met Indiana merk ik dat die handheld gewoon soepeler speelt dan docked ook al ziet docked er veel beter uit heb je toch een iets mindere soepele gameplay door het gebrek aan VRR

Pagina: 1 ... 159 160 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4