Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Deze aflevering(en) is zo goed _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondertussen is het 19 oktober en hebben we nog steeds niks officiëels over Switch 2 gehoord. Team #september is al in elkaar gestuikt, en de kans wordt groter dat ook team #oktober geen gelijk krijgt.

Wanneer denken jullie dat Nintendo zo ver gaat zijn om meer over hun volgende console aan het grote publiek te tonen?

Poll: Wanneer toont Nintendo hun volgende console publiek?
Nog in oktober!
Voor 6 november (volgende aandeelhoudersmeeting)
Later in november
December 2024
Januari 2025
Februari 2025
Maart 2025
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406753&layout=6
Ook een poll maken? Klik hier

Edit: dat poll script werkt toch niet helemaal lekker afhankelijk van de layout. Ik moet af en toe een refresh van de resultaten forceren (die niet zichtbaar zijn) door de layout te veranderen... Precies alsof eenmaal de specifieke layout gegenereerd is, een update ervan niet meer door het forum gelezen kan worden.

Dit is een directe link naar de up to date resultaten.

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 20-10-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:25
Er komen begin volgend jaar nog spellen uit voor de Switch(Donkey Kong bijv), dus denk niet dat we de nieuwe console snel zullen zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Carlos0_0 op 19-10-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:45:
Er komen begin volgend jaar nog spellen uit voor de Switch(Donkey Kong bijv), dus denk niet dat we de nieuwe console snel zullen zien.
Onderstaand statement is waarom ik de poll heb geëindigd in maart :) Overigens heeft de 3DS ook nog een tijd games gekregen terwijl Switch al lang en breed op de markt was.

Maar post gerust in dit topic als je denkt "later dan april 2025"!

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 19-10-2024 11:51 . Reden: april 2025 niet 2024 ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:45:
Die games kan je niet spelen op de opvolger of zo? :P Het een sluit het andere niet uit zou ik zeggen. Daarnaast verwacht ik eind volgend jaar ook nog wel nieuwe Nintendo Switch games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:42:
Ondertussen is het 19 oktober en hebben we nog steeds niks officiëels over Switch 2 gehoord. Team #september is al in elkaar gestuikt, en de kans wordt groter dat ook team #oktober geen gelijk krijgt.

Wanneer denken jullie dat Nintendo zo ver gaat zijn om meer over hun volgende console aan het grote publiek te tonen?

Poll: Wanneer toont Nintendo hun volgende console publiek?
Nog in oktober!
Voor 6 november (volgende aandeelhoudersmeeting)
Later in november
December 2024
Januari 2025
Februari 2025
Maart 2025
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik kies gewoon lekker voor "Nog in oktober!". Net zoals die Alarmo klok kan Nintendo ons op elk moment verrassen. Voor de volgende aandeelhoudersmeeting zou ook logisch zijn. Maar zie het vanzelf wel een keer verschijnen :P Als het langer duurt dan wellicht nog even de feestmaanden meepakken en de aandacht op de Switch houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@L23 mij maakt het eigenlijk ook niet enorm uit behalve dat ik wel nieuwsgierig ben om meer over "Switch 2" te zien dan een hoop geleakte specs en exportmanifesten. De "feel" en prijs van het apparaat zijn net zo goed belangrijk, de software nog belangrijker.

Maar ja als Nintendo wacht tot januari of later dan is het zo, geen probleem :D Betekent enkel dat de lancering waarschijnlijk nog later is dan ik hoopte.

Het idee van de poll is voor mij vooral om eens te kijken voor wanneer andere mensen hun alarm-o zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:59
Sowieso na 24 oktober, want er staat alweer een nieuwe bundel klaar op 24 Oktober :p

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
JackAvery schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Onderstaand statement is waarom ik de poll heb geëindigd in maart :) Overigens heeft de 3DS ook nog een tijd games gekregen terwijl Switch al lang en breed op de markt was.

Maar post gerust in dit topic als je denkt "later dan april 2025"!

[Twitter]
Ja, ik ben wel benieuwd, ik doe niks meer met mijn switch eigenlijk, ligt al een paar maanden leeg in de kast(Stekker ook van de dock uit stopcontact).
De nieuwe Mario games vind ik ook niet leuk meer, door hele rpg combat wat overal in komt. Wel benieuwd naar Donkey kong nog(Aangezien ik het 3ds/wii deel nooit gespeeld heb).

Maar ja, voor de rest ligt mijn switch echt stof te happen, dus ik ben wel eens benieuwd naar een opvolger(En benieuwd na de games die erop komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:05:
@L23 mij maakt het eigenlijk ook niet enorm uit behalve dat ik wel nieuwsgierig ben om meer over "Switch 2" te zien dan een hoop geleakte specs en exportmanifesten. De "feel" en prijs van het apparaat zijn net zo goed belangrijk, de software nog belangrijker.

Maar ja als Nintendo wacht tot januari of later dan is het zo, geen probleem :D Betekent enkel dat de lancering waarschijnlijk nog later is dan ik hoopte.

Het idee van de poll is voor mij vooral om eens te kijken voor wanneer andere mensen hun alarm-o zetten ;)
Het maakt mij eigenlijk ook helemaal niet uit gezien ik nog steeds enorm tevreden ben met de Nintendo Switch (en enorme backlog :P). Dus geen haast met de opvolger, maar ik begin inderdaad ook wel ongeduldig/nieuwsgierig te worden naar de specs. Ook ben ik heel benieuwd wat mijn fysieke en digitale collectie Nintendo Switch games gaat betekenen op de opvolger. Wellicht kan ik bepaalde aankopen beter uitstellen bijvoorbeeld, geen idee... Dat er backwards compatibility gaat komen ben ik van overtuigd, maar wil nu toch wel heel graag weten hoe dat allemaal precies gaat werken.

Ook nog steeds geen idee of ik straks gelijk instap, software is inderdaad heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

De nieuwe Mario games vind ik ook niet leuk meer, door hele rpg combat wat overal in komt.
Op deze rare uitspraak betrapte ik je ook al op de front page. Waarom? Nintendo heeft altijd al meerdere soorten Mario games gehad naast de Mario platformers. Ga je ook klagen als er karts in voor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:18:
[...]

Op deze rare uitspraak betrapte ik je ook al op de front page. Waarom? Nintendo heeft altijd al meerdere soorten Mario games gehad naast de Mario platformers. Ga je ook klagen als er karts in voor komen?
Omdat ik rpg spellen verder ook niet leuk vind(Pokemon daarbij een uitzondering), dat kan toch. Je kan niet alles leuk vinden?.
Ik speel namelijk ook geen Zelda, Elden Ring, Final Fantasy, The Witcher ofzo als voorbeeld.

Ik klaag verder helemaal niet, ik zeg alleen dat ik dit soort spellen met rpg elementen niet leuk vind(Dat is niet klagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:28:
[...]

Omdat ik rpg spellen verder ook niet leuk vind(Pokemon daarbij een uitzondering), dat kan toch. Je kan niet alles leuk vinden?.
Ik speel namelijk ook geen Zelda, Elden Ring, Final Fantasy, The Witcher ofzo als voorbeeld.

Ik klaag verder helemaal niet, ik zeg alleen dat ik dit soort spellen met rpg elementen niet leuk vind(Dat is niet klagen).
Je hoeft het ook niet leuk te vinden, dat is mijn punt niet :P Maar je lijkt te zeggen dat de Mario platformers een andere weg zijn ingeslagen.

Daarnaast zijn er over de jaren al genoeg Mario platformers uitgekomen op de Nintendo Switch:
- Super Mario Odyssey
- New Super Mario Bros U Deluxe
- Super Mario Maker 2
- Super Mario 3D All-Stars
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury
- Super Mario Bros. Wonder.

Kan me dan goed voorstellen dat Nintendo het een goed idee vind om de volgende platformer, die jij zo leuk vind, pas uit te brengen op de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Je hoeft het ook niet leuk te vinden, dat is mijn punt niet :P Maar je lijkt te zeggen dat de Mario platformers een andere weg zijn ingeslagen.

Daarnaast zijn er over de jaren al genoeg Mario platformers uitgekomen op de Nintendo Switch:
- Super Mario Odyssey
- New Super Mario Bros U Deluxe
- Super Mario Maker 2
- Super Mario 3D All-Stars
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury
- Super Mario Bros. Wonder.

Kan me dan goed voorstellen dat Nintendo het een goed idee vind om de volgende platformer, die jij zo leuk vind, pas uit te brengen op de opvolger.
Ook al die andere kon ik mij eigenlijk niet zo meer in vinden

New Super Mario Bros. U Deluxe nog wel gespeeld dacht ik
Super Mario 3D All-Stars was wel geinig op zich
Super Mario 3D World + Bowser's Fury kon ik nog mee door
Super Mario Bros. Wonder. vind ik niet zo leuk
Mario Odyssey vond ik echt geweldig :D

Ik blijf benieuwd waar naar Nintendo mee komt, en hoop zeker op een Odyssey2 :D.

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 19-10-2024 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

Ook al die andere kon ik mij eigenlijk niet zo meer in vinden, ik vond Mario Odyssey wel echt leuk.
Ik blijf benieuwd waar naar Nintendo mee komt, en hoop zeker op een Odyssey2 :D.
Ik ben zelf ook meer van de Mario 3D platformers. Dus Super Mario Odyssey blijft voor mij ongeëvenaard. Ik vond Super Mario 3D All-Stars ook best leuk, maar had die games ook nog nooit eerder gespeeld. Met Super Sunshine ook een beetje dat Odyssey gevoel. En Bowser's Fury was tof, maar kort.

Een Super Mario Odyssey 2 of iets in die trant is naast een nieuwe Mario Kart een game waarvoor ik gelijk een console in huis haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Ja, ik ben wel benieuwd, ik doe niks meer met mijn switch eigenlijk, ligt al een paar maanden leeg in de kast(Stekker ook van de dock uit stopcontact).
De nieuwe Mario games vind ik ook niet leuk meer, door hele rpg combat wat overal in komt. Wel benieuwd naar Donkey kong nog(Aangezien ik het 3ds/wii deel nooit gespeeld heb).

Maar ja, voor de rest ligt mijn switch echt stof te happen, dus ik ben wel eens benieuwd naar een opvolger(En benieuwd na de games die erop komen).
offtopic:
Ik zou je aanraden om je Switch regelmatig eens aan de stekker te leggen. Het is niet goed voor batterijen (en in theorie ook niet voor het NAND geheugen in PC's en consoles) om zo lang van de stroom te liggen

Overigens zijn er heel veel toffe games op Switch uitgekomen dit jaar die je een kans zou kunnen geven, maar ieder zijn ding. Ik speel ook niet zo veel op mijn console(s) maar dat ligt zeker niet aan een tekort van goed aanbod van games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:14:
[...]

Het maakt mij eigenlijk ook helemaal niet uit gezien ik nog steeds enorm tevreden ben met de Nintendo Switch (en enorme backlog :P). Dus geen haast met de opvolger, maar ik begin inderdaad ook wel ongeduldig/nieuwsgierig te worden naar de specs. Ook ben ik heel benieuwd wat mijn fysieke en digitale collectie Nintendo Switch games gaat betekenen op de opvolger. Wellicht kan ik bepaalde aankopen beter uitstellen bijvoorbeeld, geen idee... Dat er backwards compatibility gaat komen ben ik van overtuigd, maar wil nu toch wel heel graag weten hoe dat allemaal precies gaat werken.

Ook nog steeds geen idee of ik straks gelijk instap, software is inderdaad heel belangrijk.
Persoonlijk verwacht ik wel "snel" in te stappen omdat verkrijgbaarheid het eerste jaar waarschijnlijk een moeilijkheid gaat zijn en de economische/technologische context zich gewoon niet meer leent voor grote prijsdalingen over tijd. Zolang er goede backwards compatibiliteit is en 2-3 games in het eerste jaar die me interesseren...

Qua specs ben ik wel redelijk overtuigd dat het gros van de informatie die nu bekend is via meerdere bronnen, klopt. Desondanks is er nog best ruimte voor Nintendo om voor een paar verrassingen te zorgen op dat front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Persoonlijk verwacht ik wel "snel" in te stappen omdat verkrijgbaarheid het eerste jaar waarschijnlijk een moeilijkheid gaat zijn en de economische/technologische context zich gewoon niet meer leent voor grote prijsdalingen over tijd. Zolang er goede backwards compatibiliteit is en 2-3 games in het eerste jaar die me interesseren...

Qua specs ben ik wel redelijk overtuigd dat het gros van de informatie die nu bekend is via meerdere bronnen, klopt. Desondanks is er nog best ruimte voor Nintendo om voor een paar verrassingen te zorgen op dat front.
Gelijk instappen was altijd al een goed idee. Wellicht een paar jaar later een prijsdaling, maar je had ook een paar jaar gemist. Prijs per jaar zeg maar :P

Priijsdalingen? We zien nu zelfs prijsstijgingen :P Dus in dat op zicht heeft wachten inderdaad geen zin. Wellicht ook andere factoren, maar het lijkt er nu op dat ik de huidige Xbox generatie volledig over sla. De prijs maakt het er 4 jaar later in ieder geval niet aantrekkelijker op.

We gaan het zien. Bij de Switch relatief vroeg ingestapt in november 2017, maar toen had je al aanzienlijk meer keuze uit games dan in maart. Dus of ik moet gelijk de nieuwe gadget hebben of ik wacht een paar maanden. Dus ben benieuwd naar de launch titles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

offtopic:
Ik zou je aanraden om je Switch regelmatig eens aan de stekker te leggen. Het is niet goed voor batterijen (en in theorie ook niet voor het NAND geheugen in PC's en consoles) om zo lang van de stroom te liggen
In dat opzicht vind ik de Switch controllers waardeloos. De console zelf kan je uitzetten en dan loopt de batterij nauwelijks leeg. De controllers kan je niet uitzetten en door de "controllers zoeken" functie lopen ze sneller leeg dan nodig. Mijn N64 NSO controller die ik nog niet gebruikt heb heeft 1,5 jaar later nog steeds een lading, maar eenmaal gekoppeld aan een Switch blijft de controller wachten op een signaal voor de "controllers zoeken" functie. Leg je het langere tijd in de kast dan zou je de batterij connector moeten loskoppelen. Daarom meer fan van de AA batterijen in mijn Game Boy Advance :P

Qua NAND geheugen hebben we het dan (in theorie) ook over de game cartridges? Eens in de zoveel jaar alle games opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:19
L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:27:
[...]
Gelijk instappen was altijd al een goed idee.
Weet ik niet. Ik wacht toch altijd eerst even de user reviews af. Hopelijk niet weer een launch gepaard met drift e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

Weet ik niet. Ik wacht toch altijd eerst even de user reviews af. Hopelijk niet weer een launch gepaard met drift e.d.
Ik ging er daarbij vanuit dat je een console koopt waar je de hele generatie game plezier van hebt. Is inderdaad niet altijd het geval als het om de hardware gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
JackAvery schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

offtopic:

Overigens zijn er heel veel toffe games op Switch uitgekomen dit jaar die je een kans zou kunnen geven, maar ieder zijn ding. Ik speel ook niet zo veel op mijn console(s) maar dat ligt zeker niet aan een tekort van goed aanbod van games :)
Ik vind de games zelf heel erg mee vallen, en het is niet dat ik niks gespeeld heb naast Mario kart / Odyssey en pokemon.
Ik heb nog Donkey Kong gespeeld, Captain Toad: Treasure Tracker, Lugui Mansion 2 HD en deel 3, Mario VD Donkey Kong gespeeld heb bijv.
En er komen ook veel Multi platformer tegenwoordig uit, en ik heb ook een pc en een ps5.

Dus ja spellen als

HogWarts Legacy
Tomb Raider Remasterd
DisNey Epic
Kuiifje reports(Zie ik toevallig net kende ik nog niet)

Deze komen gewoon sneller dan op mijn ps5 console erbij.
Maar mijn Switch kan heel goed tegen geen stroom, heeft al vaker lange momenten stroomloos gelegen. en iedere keer stekker erin en hij start gewoon op :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

In dat opzicht vind ik de Switch controllers waardeloos. De console zelf kan je uitzetten en dan loopt de batterij nauwelijks leeg. De controllers kan je niet uitzetten en door de "controllers zoeken" functie lopen ze sneller leeg dan nodig. Mijn N64 NSO controller die ik nog niet gebruikt heb heeft 1,5 jaar later nog steeds een lading, maar eenmaal gekoppeld aan een Switch blijft de controller wachten op een signaal voor de "controllers zoeken" functie. Leg je het langere tijd in de kast dan zou je de batterij connector moeten loskoppelen. Daarom meer fan van de AA batterijen in mijn Game Boy Advance :P

Qua NAND geheugen hebben we het dan (in theorie) ook over de game cartridges? Eens in de zoveel jaar alle games opstarten?
Het geheugen in de Switch game cartridges (XtraRom van Macronix) is gevalideerd om minstens 20 jaar mee te gaan bij een maximale operationele temperatuur van 85 graden. Gezien er niks wordt geschreven op het geheugen nadat Nintendo de game produceert, zou ik verwachten dat dit echt wel minstens zo lang meegaat, en mogelijk nog 10-20 jaar langer. XtraRom is ontworpen om zeer lange tijd onafhankelijk van voltage data vast te houden. NAND chips in SSD's en dergelijke kan je hiermee niet vergelijken, de usecase is totaal anders. Voor zover ik weet is het niet goed om je SSD's jarenlang zonder stroom te laten stilstaan.

Een Switch of controller laad je best minstens elke zes maanden even op, dat is beter voor de chemische gezondheid van de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:19
Carlos0_0 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

Ik vind de games zelf heel erg mee vallen, en het is niet dat ik niks gespeeld heb naast Mario kart / Odyssey en pokemon.
Ik heb nog Donkey Kong gespeeld, Captain Toad: Treasure Tracker, Lugui Mansion 2 HD en deel 3, Mario VD Donkey Kong gespeeld heb bijv.
En er komen ook veel Multi platformer tegenwoordig uit, en ik heb ook een pc en een ps5.

Dus ja spellen als

HogWarts Legacy
Tomb Raider Remasterd
DisNey Epic
Kuiifje reports(Zie ik toevallig net kende ik nog niet)

Deze komen gewoon sneller dan op mijn ps5 console erbij.
Maar mijn Switch kan heel goed tegen geen stroom, heeft al vaker lange momenten stroomloos gelegen. en iedere keer stekker erin en hij start gewoon op :P.
Kuifje niet doen! Supersuper buggy op Playstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Timothy3000 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Kuifje niet doen! Supersuper buggy op Playstation.
Ik heb er geen haast mee, heb nog paar andere spellen eerst.
Ik vind sowieso 50 euro te veel voor dat spel, eens keertje wellicht in een leuke actie ooit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Uit de Corporate Briefing van gisteren volgt een klein nieuwtje over Switch 2 dat Nintendo zelfs ook op Twitter deelt:
[Twitter: https://x.com/NintendoCoLtd/status/1853972163033968794]
This is Furukawa. At today's Corporate Management Policy Briefing, we announced that Nintendo Switch software will also be playable on the successor to Nintendo Switch. Nintendo Switch Online will be available on the successor to Nintendo Switch as well. Further information about the successor to Nintendo Switch, including its compatibility with Nintendo Switch, will be announced at a later date.
Goed om die twijfels over backwards compatibiliteit alvast uit de wereld te halen. Spijtig dat men nog geen formele reveal doet - daar was ik te optimistisch over. Gezien hier verder niks over gezegd wordt lijkt die aankondiging nog steeds voor ten laatste maart 2025 gepland? Benieuwd of de (Imo late) timing van de aankondiging iets suggereert over de lanceerdatum, of dat Nintendo een heel korte PR cyclus plant.

Het overdragen van de Nintendo account heeft men al vele jaren naar gehint. Afwachten hoe men Nintendo Switch Online gaat overdragen en of hier een extra prijsniveau of verhoging mee gemoeid gaat zijn. Het suggereert alvast sterk dat de volgende console ook onder het Switch merk zal bestaan - opnieuw geen verrassing voor wie de geruchten volgt.

Nintendo wilt over BC mogelijk nu al een signaal geven om software verkopen niet verder af te remmen.

In de briefing staat tenslotte de volgende nota:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZFk-DeqE_mPtAlYJX_Tt2xe2Pg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EUNc1zLxrKEmBO5lLXjPWfsG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 06-11-2024 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:11:
Gezien hier verder niks over gezegd wordt lijkt die aankondiging nog steeds voor ten laatste maart 2025 gepland?
Laten we even van die datum uitgaan, dan zou de opvolger pas onthult worden als de huidige 8 jaar oud is, en dan verwacht ik dat de release een half jaar later zal zijn, dus eind september, begin oktober, mooi voor de feestdagen. Ik had zelf verwacht dat de opvolger precies bij 8 jaar oud uit zou komen, maar Nintendo trekt het nog best lang door. Word dus voor nu nog even afwachten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:21
Software backwards compatible klinkt goed. Blijft de vraag nog wel of dit digital only is of cartridge ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga ervan uit dat het ook digitaal is, zeker omdat het Nintendo Online specifiek genoemd word. Tevens denk ik ook niet dat Nintendo er anno 2024/2025 mee weg komt als opeens game die je digitaal gekocht hebt niet mee kunt overnemen.

Gezien de opvolgers van de Switch volgens de geruchten weer van een Nvidia chip gebruik maakt, ga ik er vanuit dat het deze keer gewoon moet gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:30:
Ik ga ervan uit dat het ook digitaal is, zeker omdat het Nintendo Online specifiek genoemd word. Tevens denk ik ook niet dat Nintendo er anno 2024/2025 mee weg komt als opeens game die je digitaal gekocht hebt niet mee kunt overnemen.

Gezien de opvolgers van de Switch volgens de geruchten weer van een Nvidia chip gebruik maakt, ga ik er vanuit dat het deze keer gewoon moet gaan.
Volgens mij is de vraag eerder andersom, of het ook fysiek is :p Maar daar ga ik bij Nintendo wel vanuit. Als het digitaal al werkt is een cartridge slot toevoegen geen probleem. Er is ook geen reden om het formaat cartridge aan te gaan passen. Daarnaast zijn in bepaalde markten fysieke games nog heel belangrijk bij Nintendo consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:30:
Interessant genoeg is dat allesbehalve een technische vanzelfsprekendheid. Maar het komt dus wel goed, dixit Nintendo.

Net zoals L23 al zegt is het vooral de compatibiliteit van de fysieke carts die vragen oproept. Ik ben hier zelf optimistisch over - ik verwacht een kaartlezer die met beide formaten van Switch 1 en 2 cartridges om zal kunnen. Het formaat zal denk ik wel fysiek veranderen, dit om bvb. te vermijden dat men een Switch 2 game op Switch probeert af te spelen. Ook intern misschien wat veranderingen met mogelijk snellere leessnelheden - al zou ik daar geen geld op durven inzetten. Net zo goed mogelijk dat Switch 2 verplichte installaties van games zal hebben, waardoor de snelheid van het fysieke medium minder van belang zou zijn.

In ieder geval: er zijn zeer veel fysieke games op Switch verkocht. Nintendo gaat dit nog niet volledig achter zich laten denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 06-11-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:11:
Uit de Corporate Briefing van gisteren volgt een klein nieuwtje over Switch 2 dat Nintendo zelfs ook op Twitter deelt:
[Embed]
[...]

Goed om die twijfels over backwards compatibiliteit alvast uit de wereld te halen. Spijtig dat men nog geen formele reveal doet - daar was ik te optimistisch over. Gezien hier verder niks over gezegd wordt lijkt die aankondiging nog steeds voor ten laatste maart 2025 gepland? Benieuwd of de (Imo late) timing van de aankondiging iets suggereert over de lanceerdatum, of dat Nintendo een heel korte PR cyclus plant.

Het overdragen van de Nintendo account heeft men al vele jaren naar gehint. Afwachten hoe men Nintendo Switch Online gaat overdragen en of hier een extra prijsniveau of verhoging mee gemoeid gaat zijn. Het suggereert alvast sterk dat de volgende console ook onder het Switch merk zal bestaan - opnieuw geen verrassing voor wie de geruchten volgt.

Nintendo wilt over BC mogelijk nu al een signaal geven om software verkopen niet verder af te remmen.

In de briefing staat tenslotte de volgende nota:
[Afbeelding]
In addition to being able to play Nintendo Switch software they currently own, consumers will be able to choose their next purchase from a broad selection of titles released for Nintendo Switch.
Waarom snap ik deze niet? :P Bedoelen ze hiermee dat Switch games in de store staan, maar niet alles?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:59:
[...]

[...]

Waarom snap ik deze niet? :P Bedoelen ze hiermee dat Switch games in de store staan, maar niet alles?
Ik interpreteer het zelf als “mensen met de volgende console krijgen ook toegang tot het kopen van de Switch 1 library”. Maar het is wat ongelukkig verwoord xD Sommigen lezen het een stuk negatiever, bvb. dat niet alle games van Switch 1 zullen functioneren.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 06-11-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:00:
[...]

Ik interpreteer het zelf als “mensen met de volgende console krijgen ook toegang tot het kopen van de Switch 1 library”. Maar het is wat ongelukkig verwoord xD Sommigen lezen het een stuk negatiever, bvb. dat niet alle games van Switch 1 zullen functioneren.
Die snap ik ook wel door het "Een selectie van..." stukje. Laten we het er inderdaad op houden dat het ongelukkig verwoord is. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

broad selection of titles
Dit lijkt me vrij duidelijk. Niet alle Switch 1 titels dus. Hopelijk doelen ze op die eShop Waifu meuk :P

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:10:
[...]

Dit lijkt me vrij duidelijk. Niet alle Switch 1 titels dus. Hopelijk doelen ze op die eShop Waifu meuk :P
Ik vind dat juist niet vrij duidelijk zoals jij het zegt. Gewoon een breed aanbod aan games op de Switch 2. Switch 2 games zijn eerst nog schaars, door dat je ook toegang hebt tot de Switch games is er gelijk een grote keuze uit games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:15:
[...]

Ik vind dat juist niet vrij duidelijk zoals jij het zegt. Gewoon een breed aanbod aan games op de Switch 2. Switch 2 games zijn eerst nog schaars, door dat je ook toegang hebt tot de Switch games is er gelijk een grote keuze uit games.
Een breed aanbod is toch niet het complete aanbod? Als dat het geval was hadden ze dat wel gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:17:
[...]

Een breed aanbod is toch niet het complete aanbod? Als dat het geval was hadden ze dat wel gezegd.
Zo interpreteer jij het. Jij leest dat het brede aanbod op Switch 1 games doelt. Ik lees het als een breed aanbod aan Nintendo games op de Switch 2. Dus een breder aanbod omdat er meer dan enkel Switch 2 games op de Switch 2 gespeeld kunnen worden.

Daarnaast ga ik ook niet zo snel van het negatieve uit. Ik zag op de voorpagina al iemand die nu weer twijfelt of je Switch games weer opnieuw moet gaan kopen of voor een upgrade moet gaan betalen. Dat kan je ook niet uitsluiten, anders hadden ze dat wel gezegd :P

[ Voor 22% gewijzigd door L23 op 06-11-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:22:
[...]

Zo interpreteer jij het. Jij leest dat het brede aanbod op Switch 1 games doelt. Ik lees het als een breed aanbod aan Nintendo games op de Switch 2. Dus een breder aanbod omdat er meer dan enkel Switch 2 games op de Switch 2 gespeeld kunnen worden.
Ik hoop met je mee :P Maar als dat zo is, is de communicatie vanuit Nintendo heel belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:24:
[...]

Ik hoop met je mee :P Maar als dat zo is, is de communicatie vanuit Nintendo heel belabberd.
Mja, ik vind het wel meevallen hoor :P Is denk ik meer de negatieve kijk er op. Nintendo was altijd al uitstekend met ondersteunen van games van de vorige generatie. De Switch zelf is daar eerder een uitzondering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 11:36
Maar er staat "In addition to being able to play Nintendo Switch software they currently own".

Dat kan dan eigenlijk niet anders betekenen dan dat alle Switch 1 games het er gewoon op gaan doen. En impliceert eigenlijk ook dat fysieke software het er ook op moet gaan doen. Het enige negatieve dat je uit die broad selection kan lezen is dan dat je misschien niet meer alle Switch 1 games in de 'Switch 2 store' kan kopen. Oftewel, e.e.a. wordt daar mogelijk gedelist / uitgefaseerd.

Of het is als L23 gezegd gewoon ongelukkig geformuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijs schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:34:
Maar er staat "In addition to being able to play Nintendo Switch software they currently own".

Dat kan dan eigenlijk niet anders betekenen dan dat alle Switch 1 games het er gewoon op gaan doen. En impliceert eigenlijk ook dat fysieke software het er ook op moet gaan doen. Het enige negatieve dat je uit die broad selection kan lezen is dan dat je misschien niet meer alle Switch 1 games in de 'Switch 2 store' kan kopen. Oftewel, e.e.a. wordt daar mogelijk gedelist / uitgefaseerd.

Of het is als L23 gezegd gewoon ongelukkig geformuleerd.
Gedelist / uitgefaseerd kan inderdaad. Dat zie je nu ook al bij de Switch dat bepaalde games uit de eShop verdwijnen. Maar dat is meer het aanbod in de eShop. Games die gekocht zijn kunnen dan nog wel opnieuw gedownload worden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Wat informatie uit de gedetailleerde balans van Nintendo: onderstaande grafiek toont de evolutie van de inventaris sinds 2010, dit elke maart en september van het jaar. De goederen zijn opgedeeld in drie categorieën: (1) ruwe materialen; (2) work in progress; (3) afgewerkte goederen.

Het is niet de makkelijkste grafiek om te lezen, let op dat de vertikale as verschillend is voor elke categorie. Als je de cijfers zelf wilt zien kan je hier een interactieve versie bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rqDsnTMLOaVIuvBc7gONR0Dsuk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/az4Z9Na6BO0uRlbyZ3UCHfDl.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de lanceringen van de gewone 3DS, de WiiU en de verschillende Switch modellen aangeduid. Vooral interessant in de context van Switch 2 is de evolutie van de middelste groep: de work in progress lijn. Hier zien we meestal een stijging een aantal maanden voor de lancering van een significante SKU.
Edit: de piek die je rond 2014 ziet zijn overigens de verschillende New 3DS modellen.

Opvallend is de stijging die we deze september zien. Voor mij suggereert dit dat de nodige stappen genomen worden voor massaproductie van de volgende console. Mogelijk mikt de lancering dus nog op de eerste helft van 2025 - tenzij softwarevertragingen nog een stok in het wiel steekt.

...dat of Nintendo heeft wel heel veel onafgewerkte Alarmo's liggen ;)

Ik heb getwijfeld om enkel de Work in Progress lijn te tonen, maar vond het transparanter om alles op een gesplitste grafiek te zetten...
Overigens kwam de inspiratie voor deze grafiek van een post op Famiboards, al heb ik in 2021 ook gespeeld met deze data toen de Switch OLED nog niet aangekondigd was/

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 09-11-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 07:37
Digital Foundry over de backwards compatibility:

Het lijkt erop dat het misschien een mix kan worden van alles wat we al zeiden :)
Eigenlijk valt het op dat Digital Foundry heel weinig nieuws toevoegt in de hele Switch 2 conversatie het laatste jaar. Blijft vooral bij speculatie, dit i.t.t. het werk van Eurogamer toen ze het Switch concept bevestigden nog voor de officiële onthulling.
In dit geval is het toch gewoon dat ze het nieuws bespreken dat Backwards compatability door Nintendo bevestigd is? Dus het voegt inderdaad niks toe, maar vond het zelf wel interessant hoe zij tegen het nieuws aankijken. Verder blijft het natuurlijk een theorie hoe het mogelijk gaat werken en ook geen nieuwe theorieën gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@L23 ik cringe een beetje wanneer ik als reden "Because Nintendo" hoor :P voor mij was het niks nieuws in ieder geval. De hele discussie over kaartlezers, installs of niet, welk geheugen in game carts zal zitten... ik mis een nieuwe invalshoek of toevoeging aan de bestaande informatie hierover. Iets meer technologisch detail over wat de opties zijn. Dat ontbreekt wat voor mij.

Maar inderdaad, het is gewoon een reactievideo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Net zoals de vorige keer zijn deze beelden met de nodige dosis zout in te nemen. Een nieuwe set screenshots van ogenschijnlijke CAD bestanden is door iemand op Famiboards geplaatst. Men beweert dat deze recenter zijn dan de vorige renders - die op engineering samples gebaseerd zouden geweest zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-2U8atz_a5jEHGdTMsivqhpOak=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/cugGzn0KmmvTua1bucmWDoGp.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NghZqglXkipyPCb4o-MmG985H0=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/UdzNFhe9V0wU6YcE5uwMSy5w.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYzwGn1ReYysvKdx4Nr8j8iIc_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ZnhTtwdxjYHL9d33tdNGOiR.webp?f=fotoalbum_large

De echtheid van deze renders kan niet bevestigd worden. Mocht de informatie kloppen dan gaat het hier mogelijk om een render die door niet-gelicenseerde accessoiremakers via minder officiële kanalen gekocht worden om hun prototypes te ontwikkelen zodat een product klaar kan zijn om besteld te worden op de dag van de aankondiging van het product.

Het lijkt alvast “echt genoeg”. Een aantal dingen kloppen duidelijk niet (knoppen op de bovenkant zijn bvb. zeer waarschijnlijk ventilatiegaten) maar zijn mogelijk zo ingetekend om te markeren waar er gaten in cases enzo moeten zitten.

Dezelfde persoon beweert ook dat het dock van vorm verandert. Voor en achterkant zou niet meer even hoog zijn.

Indien dit fake blijkt te zijn, heeft men alvast veel moeite gedaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 18-11-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
En de Joy-Cons zijn met magneten aan het scherm te koppelen als ik deze rendes mag geloven? Geen 'rails' die ze op hun plek houd. Of zou er net als magnetische sloten een palletje ergens binnenin geactiveerd worden waardoor ze er niet zo maar af te 'klikken' zijn bij een iets te actieve meespelende gamer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Deze renders hebben weer meer details dan de vorige keer. Verder geen idee of het qua afmetingen überhaupt zou passen, maar als ik naar de sleuf aan de achterkant van de USB-C port kijk lijkt deze korter te zijn dan die van de Nintendo Switch en past daardoor volgens mij niet in de huidige Switch dock.

@Dagg Ik verwacht inderdaad magneten en een mechanisme waardoor het goed op zijn plek blijft zitten. Als Nintendo overstapt van rails naar magneten ga ik er vanuit dat ze het grondig getest hebben en dus een verbetering moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Dagg het bestaan van de magneten is bevestigd in de exportdata van Nintendo die verschillende speurneuzen volgen. Van de extra knop op de achterkant van de joy-cons vermoedt men dat het het release mechanisme is, maar hoe dit mechanisme precies werkt...

@L23 ik durf bijna geen aannames te maken over die onderkant, maar het lijkt me an sich niet vreemd dat men de onderkant van het apparaat "keyt" zodat je niet per ongeluk de Switch omgekeerd in het dock steekt, of niet per ongeluk een Switch 2 op een Switch 1 dock kan gebruiken. Het kan echter net zo goed een of andere intentionele afwijking zijn om te duiden dat er daar ruimte moet gelaten worden in een hypothetische case gemaakt door een accessoireproducent.

Ik zie sommige mensen speculeren over afwijkingen van de USB-C standaarden maar gezien EU-regelgeving is dat allemaal niet zo vanzelfsprekend (en vaak ook niet economisch opportuun). Los hiervan bestaat de kans in ieder geval dat de verschillende docks niet backwards/forwards compatible zijn. Maar ik denk niet dat deze renders betrouwbaar genoeg zijn om er iets definitiefs van af te leiden.

Persoonlijk ben ik benieuwd of die kickstand nog steeds even goed functioneert als wat het OLED model momenteel heeft. Meerdere geruchten hadden het reeds over een U-vormige kickstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het lijkt erop dat massaproductie rond oktober gestart is. Men heeft in importdata van september o.a. een levering van meer dan 800.000 nieuwe Tegra SoC's ontdekt naar een van de Vietnamese assemblagepartners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:43
Stiekeme hoop dat er in de switch 2.0 store niet weer vol staat met de 50 cent games die nergens op slaan, zoals bijvoorberld 48 versies van dezelfde sudokus , dating games of rekenmachine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 363533

eenhoorntje schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:58:
Stiekeme hoop dat er in de switch 2.0 store niet weer vol staat met de 50 cent games die nergens op slaan, zoals bijvoorberld 48 versies van dezelfde sudokus , dating games of rekenmachine.
Maar de 2009 topgame 50 Cent: Blood on the Sand is toch niet op de Switch? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
@Anoniem: 363533

Hopelijk wel op de toekomstige Switch.
Ik zie mogelijkheden!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eenhoorntje schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:58:
Ik gebruik de eShop alleen als ik sporadisch een digitale game koop, niet om games te ontdekken. Dus ik merk er eigenlijk niks van. Het is wel jammer dat er zoveel troep in de eShop staat, maar hoe zou dit volgens jou voorkomen kunnen worden? Wie bepaald wat goed of slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
Wie bepaald dat.. ja goede vraag. De andere stores (android , ios, xbox enz) staat er ook vol mee. Enige optie is denk ik dat de dev accounts een hogere fee moeten betalen. Een echte oplossing is er niet voor.

Zo sneeuwen games zoals ori (door hun lagere prijs) er ook onder. En de store is daardoor waarschijnkijk daarom ook zo traag.

Gebruik de store ook sporadisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eenhoorntje schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:01:
Wie bepaald dat.. ja goede vraag. De andere stores (android , ios, xbox enz) staat er ook vol mee. Enige optie is denk ik dat de dev accounts een hogere fee moeten betalen. Een echte oplossing is er niet voor.

Zo sneeuwen games zoals ori (door hun lagere prijs) er ook onder. En de store is daardoor waarschijnkijk daarom ook zo traag.

Gebruik de store ook sporadisch
Hogere fee lijkt mij niet de oplossing, duurdere games en/of games van developers die meer geld te besteden hebben zijn namelijk niet perse beter. Een game zoals Ori zie ik niet ondersneeuwen, die is vrij bekend, wordt vaak aangeraden en zijn (lovende) reviews van te vinden. Maar tussen al die troep zitten waarschijnlijk ook uitstekende games van onbekende ontwikkelaars waar we nog nooit van gehoord hebben, die sneeuwen inderdaad onder.

Dat de store traag is komt niet door de hoeveelheid aanbod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De makkelijkste winst die hier te behalen valt is als Nintendo je opties geeft om uitgevers op een zwarte lijst te zetten. De meeste low-effort games komen van een klein aantal uitgevers. Als een gebruiker zo'n uitgever op de negeerlijst kan zetten, dan wordt het al heel snel minder aantrekkelijk om de eShop te overspoelen met bagger.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Leaks van de nieuwe Joy-Con controllers zijn gelekt op Bilibili (“Chinese YouTube”).

Infrarood op beide Joy-Con’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-TvCa4YSMVqOcNtVmMs0-KXrmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Yy675wUmdBhsHcliiu09Dzk.jpg?f=fotoalbum_large

Magneten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqGgupfEHkJsmnCTOM6263EQig4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ju8TrhR3Yzar6ATUpVt3pbWw.jpg?f=fotoalbum_large

Een extra trigger voor als je met horizontale Joy-Con’s speelt (of een knop om de magneetjes los te laten, lijkt me overdreven groot voor deze toepassing)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXzhq6oMhICCUzXMw3D-_f7WrPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1kocw9laCoIZoCglZaZ1mvF.jpg?f=fotoalbum_large

Ook zegt de uploader van de video dat er te weinig Switch 2’s zijn geproduceerd voor een maart 2025 lancering. Mei of juni zou realistischer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:13
Mog schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:17:
Leaks van de nieuwe Joy-Con controllers zijn gelekt op Bilibili (“Chinese YouTube”).

[Afbeelding]

Magneten
[Afbeelding]

Een extra trigger voor als je met horizontale Joy-Con’s speelt (of een knop om de magneetjes los te laten, lijkt me overdreven groot voor deze toepassing)
[Afbeelding]

Ook zegt de uploader van de video dat er te weinig Switch 2’s zijn geproduceerd voor een maart 2025 lancering. Mei of juni zou realistischer zijn.
Als de drift issue maar eindelijk opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:17:

[Afbeelding]

Magneten
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas heeft deze leaker een zeer slechte reputatie volgens anderen die de Chinese fora volgen. De persoon zou niet vies zijn van Nintendo clickbait. Ik zou net zoals met de CAD modellen leaks hier toch wat sceptisch hiermee omgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 02-12-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Infrarood wordt bijna niet gebruikt op de huidige Switch. Ik weet dat het voornamelijk bij 1-2-Switch, Labo en RIngfit Adventure is toegepast. Twee van die infrarood sensors aan de onderkant lijkt me een dure gimmick.

Die trigger lijkt me juist erg geschikt om magnetisch te ontkoppelen. Geen gepriegel met te kleine knopjes. Een trigger als knop voor games lijkt me vrij onlogisch in die positie. Horizontaal had ik nog niet aan gedacht, maar dan zit het bij de ene speler links en de andere rechts, ook niet logisch.

Ik denk niet dat er perse te weinig consoles gefabriceerd zijn, maar voor een maart lancering had de Switch 2 al aangekondigd moeten zijn. Wel gek dat dit soort foto's altijd zo wazig zijn. Maar altijd leuk dit soort geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
L23 schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:25:
Twee van die infrarood sensors aan de onderkant lijkt me een dure gimmick.
Infrarood zit op elke afstandsbediening, al decennia. Hoe kan dat dan nog duur zijn? Waarmee ik niet zeg dat het veel gebruikt kan of zal worden of er uberhaupt op zit, maar we praten imho over een paar cent.
maar dan zit het bij de ene speler links en de andere rechts, ook niet logisch.
Net zoals de joystick van de Switch nu als je met een helft speelt. Valt ook niemand over :P
Ik denk niet dat er perse te weinig consoles gefabriceerd zijn, maar voor een maart lancering had de Switch 2 al aangekondigd moeten zijn.
Maar ze moeten wel met hun boekjaar dat Q1 2025 eindigt. Het zal misschien lopen zoals we hier eerder speculeerden: tussen aankondiging en effectieve release zal erg weinig tijd zitten. Voor een reden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RangedNeedles schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:01:
[...]

Infrarood zit op elke afstandsbediening, al decennia.
Dat is slechts een ledje, een simpele lichtbron.

In de Joy-Con is de IR-sensor een camera:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RangedNeedles Bij elkaar tellen de kosten wel op, anders hadden ze er al 4 toegevoegd op de huidige Switch :P

Je joystick argument volg ik niet, bij beide Joy-cons bestuur je horizontaal de joystick met de linkerduim en de knoppen met de rechter duim.

Wat moeten ze? Er is alleen gezegd dat ze het voor dat boekjaar gaan aankondigen. Wat voor reden moet dat dan zijn? Wellicht kan het iets korter dan normaal, maar er zijn grenzen aan wat mogelijk is, een maart release gaat niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:44:

Wat moeten ze? Er is alleen gezegd dat ze het voor dat boekjaar gaan aankondigen. Wat voor reden moet dat dan zijn? Wellicht kan het iets korter dan normaal, maar er zijn grenzen aan wat mogelijk is, een maart release gaat niet meer gebeuren.
Enkele weken geleden waren er enkele insiders die januari > maart beweerden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar april of mei lijkt dan realistischer. Zolang Switch 2 een iteratieve opvolger is, is de te brengen boodschap een stuk eenvoudiger.

Met dat er links en rechts signalen zijn dat men met productie bezig is, lijkt de eerste helft van 2025 alleszins heel spannend te worden. Je kan op Alibaba blijkbaar al Switch 2 accessoires vinden :+

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 03-12-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ah, mi scusi. Ik dacht dat die IR gewoon inderdaad een doodsimpele LED was ipv een hele cameraconstructie. Dan is het effectief wel een ander verhaal wat betreft de prijs.

En over die joy cons: als je nu dus met een helft speelt, zijn de joysticks ook niet symmetrisch geplaatst. Bij de blauwe zit de joystick helemaal links, bij de rode in het midden.
Een trigger als knop voor games lijkt me vrij onlogisch in die positie. Horizontaal had ik nog niet aan gedacht, maar dan zit het bij de ene speler links en de andere rechts, ook niet logisch.
Dus vandaar, dat die trigger niet symmetrisch geplaatst zou worden, is imho niet per se een probleem want da's met de huidige joysticks ook niet het geval.

Maar zoals altijd zullen we het wel zien. Ik hoop alleen toch écht wel dat ze het nog voor eind maart klaarspelen. Het ding wordt er niet jonger op, je moet je userbase al gaan geruststellen dat je gerust nog Switch 1 games mag/kan kopen want de opvolger wordt backwards compatible (maw, als je als bedrijf al zo lang treuzelt dat de verkoop van games en hardware daalt en je mensen al moet gaan geruststellen, is het misschien echt wel tijd voor wat nieuws) en de productie is dan blijkbaar toch al gestart.
Het kan zomaar even in een stroomversnelling geraken. Maart is uiteindelijk nog 3-4 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46
Ik hoop toch eigenlijk wel dat er bij de release van de opvolger van de Switch 2 versies beschikbaar zijn. Een soort van budget uitvoering voorzien van een lcd scherm en een Pro versie inclusief oled. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten om in handheld mode een stap terug te gaan doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nol_NL schreef op donderdag 5 december 2024 @ 03:42:
Ik hoop toch eigenlijk wel dat er bij de release van de opvolger van de Switch 2 versies beschikbaar zijn. Een soort van budget uitvoering voorzien van een lcd scherm en een Pro versie inclusief oled. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten om in handheld mode een stap terug te gaan doen,
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er standaard een OLED editie zal zijn. Het vereist serieuze aanpassingen aan je productielijn - een volledig ander scherm past niet altijd magisch in je bestaande frame, op je moederbordlayout, …
Rond launch wil je productie niet complexer maken dan nodig.

Wat vind je van het scherm van de PS Portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 14:54
Nol_NL schreef op donderdag 5 december 2024 @ 03:42:
Don't get your hopes up. De hype voor een Switch 2 is zo hoog dat Nintendo echt niet gaat zitten emmeren met meerdere SKU's. Die gaan in eerste instantie gewoon voor zoveel mogelijk van één versie produceren om te voorkomen dat je de eerste anderhalf jaar continu uitverkocht bent. Pas als de vraag wat afneemt is er ruimte voor andere versies.

Dat zie je ook in zo ongeveer álle nieuwe systemen die ze lanceren - daar zit bijna nooit veel variatie in. De Game Boy was er in één versie, de Game Boy Color ook (okay, in verschillende kleurtjes voor de behuizing, maar da's triviaal), de GBA, de NDS, de 3DS, allemaal steeds maar één versie met hooguit wat kleurtjes.
Qua consoles komt alleen de WiiU bij me boven als systeem waar je echt een verschil had - er was een basis versie en een premium met meer opslag. Maar ook dat is een vrij triviaal verschil want die opslag zal ongetwijfeld op een los printplaatje zitten dat dan op het moederbord gesoldeerd wordt - daar kun je makkelijk in variëren zonder heel je productielijn op zijn kop te hoeven zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Seal64 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:32:
[...]

Don't get your hopes up. De hype voor een Switch 2 is zo hoog dat Nintendo echt niet gaat zitten emmeren met meerdere SKU's. Die gaan in eerste instantie gewoon voor zoveel mogelijk van één versie produceren om te voorkomen dat je de eerste anderhalf jaar continu uitverkocht bent. Pas als de vraag wat afneemt is er ruimte voor andere versies.
Er zijn wel recente leaks van 2 formaten tempered glass (Reddit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:34
"The tempered glass in the image seems to be a comparison between Switch 1 and Switch 2 screens."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 21:37
Wat doen jullie met je oude switch zodra de switch 2 uitkomt?
Ik heb de OG switch nog dus misschien dat ik hem factory reset en hem jailbreak, verkopen zal wel niet zo gek veel opleveren gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mxmemx schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:24:
Ik heb de OG switch nog dus misschien dat ik hem factory reset en hem jailbreak, verkopen zal wel niet zo gek veel opleveren gok ik.
Ik vind het nog moeilijk om er iets over te zeggen. Ik heb eerst meer informatie nodig over de opvolger. Ik ben in ieder geval van plan de Switch te houden en nog regelmatig blijven te gebruiken. Mogelijk vind ik het kleinere formaat van de Switch in bepaalde situaties handiger. Of de opvolger bevalt zo goed dat de huidige Switch in de la verdwijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
L23 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:35:
[...]

Ik vind het nog moeilijk om er iets over te zeggen. Ik heb eerst meer informatie nodig over de opvolger. Ik ben in ieder geval van plan de Switch te houden en nog regelmatig blijven te gebruiken. Mogelijk vind ik het kleinere formaat van de Switch in bepaalde situaties handiger. Of de opvolger bevalt zo goed dat de huidige Switch in de la verdwijnt...
Mijn switch ligt na 1-2 uur spelen al aan de powerbank dus ik hoop/verwacht dat de nieuwe switch minstens 4-5 uur kan spelen in handheld dan zou het al direct een go zijn. Maar het is inderdaad nog een beetje koffiedik kijken

[ Voor 3% gewijzigd door mxmemx op 05-12-2024 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mxmemx schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:39:
[...]

Mijn switch ligt na 1-2 uur spelen al aan de powerbank dus ik hoop/verwacht dat de nieuwe switch minstens 4-5 uur kan spelen in handheld dan zou het al direct een go zijn. Maar het is inderdaad nog een beetje koffiedik kijken
Bij mij is het een andere vergelijking omdat ik tot nu toe elke Switch heb vervangen door een nieuwer model. De batterijduur van het eerste model vond ik inderdaad kort en zal met het verouderen van de batterij er niet beter op geworden zijn. Dat zou zeker een mooie verbetering zijn.

Verwacht sowieso een tof ding waar we nieuwe generatie games op gaan spelen. Maar of het ook interessanter wordt om er Switch games op te spelen ben ik benieuwd naar. Maar goed, uiteindelijk koop ik het ding voor een nieuwe Mario Kart en 3D Mario platformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:27:
De makkelijkste winst die hier te behalen valt is als Nintendo je opties geeft om uitgevers op een zwarte lijst te zetten. De meeste low-effort games komen van een klein aantal uitgevers. Als een gebruiker zo'n uitgever op de negeerlijst kan zetten, dan wordt het al heel snel minder aantrekkelijk om de eShop te overspoelen met bagger.
Zie toevallig nu dezelfde discussie op NintendoLife:

https://www.nintendolife....e-crap-on-switch-2s-eshop

Lijkt me inderdaad simpele en effectieve oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-06 13:32
Die gaat naar de dochter voor op haar slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbeslist. Ik heb een launch model en een OLED, een van de twee hou ik sowieso zelf bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een Switch 2 case "leak" van een Chinees bedrijf - Reddit link

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00tttCZw6QkpjIZAgxf6nIkpvtI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/fHICk2q8MSI7eLjYlE2Ztep1.webp?f=fotoalbum_large

Benieuwd hoeveel van deze cases echt blijken te zijn (en in hoeverre correct).

Het Amerikaanse Canadese Dbrand lijkt zich niks van Nintendo aan te trekken en gewoon dit publiek te posten :P Moeilijk te zeggen of ze gewoon aan het trollen zijn of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LicxyPSHmaOPUbHit9gsjA3M-5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTgiufHWYVqZXxaMqZ72BbgM.jpg?f=fotoalbum_large

En tenslotte kan je nu de eerste vermelding van de Switch 2 modelnummercodes in je Switch OS vinden. BEE-006 (de code voor de nieuwe game cartridges) staat gewoon naast HAC-008 (de Switch cartridges) vermeld onder de info van Intellectual Property Notices in je opties :)

[ Voor 42% gewijzigd door JackAvery op 14-12-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 17-06 07:37
Ik betrap me erop met de nieuwe game aankondigingen dat ik denk dat ze bepaalde games niet voor de Switch aankondigen puur omdat de Switch 2 er nog niet is. Zoiets als "Er staat nu PS5, XBox Series S|X en Windows, maar als de Switch 2 er was, dan stond die er ook bij". Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:25:
Ik betrap me erop met de nieuwe game aankondigingen dat ik denk dat ze bepaalde games niet voor de Switch aankondigen puur omdat de Switch 2 er nog niet is. Zoiets als "Er staat nu PS5, XBox Series S|X en Windows, maar als de Switch 2 er was, dan stond die er ook bij". Hebben jullie dat ook?
Die zullen er uiteraard zijn, maar is mij niet perse opgevallen. Games zoals The Outer Worlds, It Takes Two en Borderlands 3 werden destijds ook pas later aangekondigd voor de Nintendo Switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja, dat idee heb ik zelf ook. Of dat er überhaupt geen platforms voor een game worden aangekondigd.

Ik heb overigens het idee dat het nu niet lang meer gaat duren voordat we een aankondiging gaan zien. Ik gok ditmaal op halverwege januari.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sowieso het geval. Playtonic heeft er bij de aankondiging van Yooka Re-playlee zelfs een heel droog algemeen Nintendo logo gezet met een oogjes emoticon:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om op Dbrand terug te komen, ze hebben nu gewoon een roterend 3D model van hun "Switch 2 case" op hun website gezet: https://dbrand.com/shop/grip/nintendo-switch-2-cases :+

Meer stilstaande plaatjes op Twitter - https://x.com/dbrand?ref_...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 14-12-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:23:
Om op Dbrand terug te komen, ze hebben nu gewoon een roterend 3D model van hun "Switch 2 case" op hun website gezet: https://dbrand.com/shop/grip/nintendo-switch-2-cases :+

Meer stilstaande plaatjes op Twitter - https://x.com/dbrand?ref_...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
https://www.nintendolife....-with-actual-measurements

According to Ijaz, the Switch 2's dimensions are as follows:
- Width (with Joy-Con): 270mm
- Width (without Joy-Con): 200mm
- Height: 116mm
- Thickness: 14mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:14:
[...]

Sowieso het geval. Playtonic heeft er bij de aankondiging van Yooka Re-playlee zelfs een heel droog algemeen Nintendo logo gezet met een oogjes emoticon:

[YouTube: Yooka-Replaylee | Console Announcement Trailer!]
Zouden die oogjes een hint kunnen zijn naar de nieuwe naam?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:51:
[...]

https://www.nintendolife....-with-actual-measurements

According to Ijaz, the Switch 2's dimensions are as follows:
- Width (with Joy-Con): 270mm
- Width (without Joy-Con): 200mm
- Height: 116mm
- Thickness: 14mm
Het is best grappig want (1) dit is al meer dan een jaar "bekend" als je de Famiboards detectives volgt en (2) Dbrand maakt geen licensed accessoires dus hebben op zijn hoogst via via een CAD model in hun handen gekregen.

Desondanks, als alle onofficiële third-party accessoire makers hier waarde aan hechten zal het vast wel ongeveer kloppen. Ik ben dus vooral benieuwd hoe mensen hier staan tegenover het idee dat Switch 2 bijna even groot wordt als een Steam Deck.
Zeror schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:26:
[...]

Zouden die oogjes een hint kunnen zijn naar de nieuwe naam?
Nintendo 👀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenhoorntje
Hoop op de power van een xbox + dat genshin impact er op uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06
Ik twijfel over deze foto's, wat vind jij ervan @Linksquest ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhcH5UIwz3nbHHXVETN7SziEFys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLEcaSKxxf6nnxp43gft7YOc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdQBNoGOJrQDPgrfvChKM6gLGq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUJBpwufQh0Ke38VJaGMwd3N.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@G_Dragon ik deel de mening van @L23, ziet er leuk uit, maar of Nintendo het echt Switch 2 gaat noemen en of het echt zo gaat uitzien twijfel ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Als je die echte leaks ziet, zie je duidelijk een C staan op het.knopje rechtsonderin, wat tot nog toe niet gezien heb en het lijkt niet ge edit.
Die op jou links gebruiken de mockup met een rondje die ze van het 3d model wat een youtuber had gekregen.
Pagina: 1 ... 7 ... 94 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.