Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55
matthijst schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:49:
Hmm 'm dit zou wel een beetje lame zijn toch?
[Afbeelding]

Alleen een groter scherm en sneller. Verder alles hetzelfde?
Zwart/wit scherm, dat is wel echt retro.
Zit er ook een afstandsbediening met infrarood bij?

[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 20-09-2024 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

Snap je heel goed, is een beetje dat ik bijvoorbeeld ook had met het dashboard van de Xbox One en de Xbox Series X. Echter als we gewoon even naar een telefoon kijken of een tablet, die lijken ook heel vaak gewoon op hun voorganger, tenminste op veel punten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:08
Ik hoop nog steeds op een Nintendo “PlayStation Portal”

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar een ergonomische handheld met OLED 1080p 60hz scherm met tot 1440p native docked / 4K upscaling zou geweldig zijn.

Ik vrees echter inderdaad een Nintendo Switch 2 “RSI XL” editie…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Afwachten of het hem word. Maar lame? Alles hangt voor mij af van de games waaronder uitstekende ports. Wellicht een beetje saai als het gewoon op een grotere Switch lijkt, maar is een succesvolle vormfactor. Geen onzin zoals een tweede scherm wat Xbox/Playstation ports onnodig lastiger maakt.
Alleen het grotere scherm hoeft van mij niet perse. En ik zie geen analog triggers.

Ik zou verder ook niet weten wat ik anders zou willen. Switch is mijn favoriete platform. Ik wil handheld en op de grote tv kunnen gamen. Krachtigere hardware zorgt ervoor dat er nog meer third party games, naast de Xbox en Playstation, naar het Nintendo platform komen. En Nintendo weet met de nieuwe hardware vast ook weer vernieuwde gameplay te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:12:

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar een ergonomische handheld met OLED 1080p 60hz scherm met tot 1440p native docked / 4K upscaling zou geweldig zijn.

Maar die Playstation Portal streamt de games, het is daardoor niet vergelijkbaar. Heeft andere voordelen/nadelen. Het is ook niet zo dat die Playstation Portal iets kan zonder de PS5 (Pro) hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
L23 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:19:
[...]

Maar die Playstation Portal streamt de games, het is daardoor niet vergelijkbaar. Heeft andere voordelen/nadelen. Het is ook niet zo dat die Playstation Portal iets kan zonder de PS5 (Pro) hardware.
Ik doel dan meer op hoe het apparaat aanvoelt: premium. Gamen op de Switch ten opzichte van de Portal, los van de techniek, voelt als een GameBoy Color (Switch) vs Switch (PS Portal).

Verder boeit het mij persoonlijk niet héél veel overigens… ik speel het ding gewoon puur docked als het een vergelijkbaar ding blijkt te zijn.

Zou het zoals de PS Portal spelen, dan gaat de PS Portal de verkoop in zal ik maar zeggen. Ik doel dus niet op het streaming deel maar op de controller ergonomie en het scherm formaat en specs, hoewel ik dan wel graag een OLED scherm zie…

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 20-09-2024 23:33 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:31:
[...]

Ik doel dan meer op hoe het apparaat aanvoelt: premium. Gamen op de Switch ten opzichte van de Portal, los van de techniek, voelt als een GameBoy Color (Switch) vs Switch (PS Portal).

Verder boeit het mij persoonlijk niet héél veel overigens… ik speel het ding gewoon puur docked als het een vergelijkbaar ding blijkt te zijn.

Zou het zoals de PS Portal spelen, dan gaat de PS Portal de verkoop in zal ik maar zeggen.
Ach, als het voelt als een Gameboy Color of Gameboy Advance dan is daar niks mis mee :P Daarnaast ontken ik niet dat de Switch niet ergonomischer kan hoor, maar heb daar zelf nooit last van gehad. Maar dan zou ik eerder iets zoals de Steam Deck verwachten dan een Playstation Portal (die geen interne hardware nodig heeft om de games te kunnen draaien). Playstation Portal kan een stuk lichter gebouwd worden.

Overigens wel benieuwd hoe fijn het vast houd met een nog grotere Switch, dat is afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 20-09-2024 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Thalaron schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:12:

Waarom beperken de wensen zich bij console altijd tot 60Hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26
Linksquest schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:08:
Echter als we gewoon even naar een telefoon kijken of een tablet, die lijken ook heel vaak gewoon op hun voorganger, tenminste op veel punten.
Haha, ja daar heb je ook gelijk in :)
Als je het zo bekijkt zit er eigenlijk ook wel vaak een zelfde lijn in:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/5grghy1q9jg61.png

Heb de OLED nu, en dat scherm vind ik al aardig groot, maar heel iets groter zou leuk zijn.
Enige dat ik aan de huidige switch irritant vind (speel alleen handheld) is de grip. Daar krijg ik na een tijdje wel erg lamme klauwen van.
Offtopic maar: hoewel ik zelf niet veel handheld speel en wanneer ik het wel doe, er niet veel last van heb, zou ik iedereen die klaagt over de ergonomie van de Switch aanraden eens onderzoek te doen naar grips en/of third-party joy-cons. Je kan vrij goedkoop je ervaring een stuk aangenamer maken.

Persoonlijk vind ik een OLED al een premium gevoel hebben, maar dat is heel subjectief en ik heb liever dat Nintendo iets toegankelijk verkoopt dan dat men gaat inzetten op "premium" toestellen aan zeer hoge prijzen.

Op dat vlak ben ik overigens nieuwsgierig in hoeverre de achterkant van de joy-con verandert. Ook de grootte van het toestel en het gewicht zullen ervoor zorgen dat het toch weer anders aanvoelt. Of de totaalervaring verbetert, valt nog te zien ...

Dat een iteratieve Switch 2 er min of meer uitziet als een Switch lijkt mij moeilijk te vermijden. Het joy-con concept waarbij de controllers vast én los kunnen van de tablet forceert je naar enkele opties om de twee op een betrouwbare manier met elkaar te verbinden. Nu lijkt het er op dat die methode verandert bij Switch 2 met een magnetische connectie. Of er andere dingen fundamenteel verschillen is moeilijker te zeggen op basis van wat de binnenkant van de console lijkt te worden, maar met SSD-niveau opslag en tensor cores zijn er technologisch alvast een paar interessante wijzigingen.

• Thalaron
Megupe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:21:
[...]

Waarom beperken de wensen zich bij console altijd tot 60Hz?
Gelet op Nintendo’s focus en track record, zie ik weinig toegevoegde waarde aan iets meer dan 60Hz. Zelfs bij PS5 en XSX zie je meer en meer terug gaan naar 30FPS. Natuurlijk mag er een 120Hz scherm in, maar ik doelde niet zozeer op refreshrate, maar FPS doelstelling. Voor 60FPS heb je dan wel (minstens) een 60Hz scherm nodig.

• Megupe
Thalaron schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:38:
[...]

Gelet op Nintendo’s focus en track record, zie ik weinig toegevoegde waarde aan iets meer dan 60Hz. Zelfs bij PS5 en XSX zie je meer en meer terug gaan naar 30FPS. Natuurlijk mag er een 120Hz scherm in, maar ik doelde niet zozeer op refreshrate, maar FPS doelstelling. Voor 60FPS heb je dan wel (minstens) een 60Hz scherm nodig.
Tja, bij een Nintendo is vaak al 30 fps dus 30 Hz genoeg, denk ik zelf. Hangt ook beetje van de game af.
Maar bij gamen op pc jaagt men naar 120/144Hz en bij consoles blijft men vaak maar hangen op 60Hz. Waarom zou je daar dan ook niet een hogere verversing willen hebben? Of zijn consoles gewoon niet krachtig genoeg?
Megupe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:07:
[...]

Tja, bij een Nintendo is vaak al 30 fps dus 30 Hz genoeg, denk ik zelf. Hangt ook beetje van de game af.
Maar bij gamen op pc jaagt men naar 120/144Hz en bij consoles blijft men vaak maar hangen op 60Hz. Waarom zou je daar dan ook niet een hogere verversing willen hebben? Of zijn consoles gewoon niet krachtig genoeg?
Draaien ook genoeg games op 60 fps zoals Super Mario Odyssey. Heeft opzich niks met krachtig genoeg te maken. Game Boy games draaien ook 60 fps. Is een ontwerp keuze. Denk overigens dat 120 op de PC ook uitzonderlijk is, maar het kan inderdaad met een grote/dure PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Megupe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:07:
[...]

De doelframerate van een spel is een bewuste keuze van de ontwikkelaar. Zolang "shiny graphics" beter verkopen aan een bepaald publiek, gaan er ontwikkelaars zijn die voor 30FPS kiezen zodat hun CPU/GPU budget kan besteed worden aan image quality en resolutie. Andere personen bouwen een nieuwe versie van Pong die altijd aan 120 FPS of meer zal kunnen functioneren op een spreekwoordelijke aardappel.

In principe kan je er op rekenen dat er ten minste een 60Hz scherm in zal zitten. Nintendo bouwt zelf vaak games met 60FPS in het achterhoofd, misschien denken zij "dit is voor ons voldoende."

120 Hz is - als hardware keuze - afhankelijk van een hoop aantal factoren.. dit kan bijvoorbeeld zijn:
  • wat is de prijs vs featureset analyse voor de specifieke schermen die men denkt te kopen? Dit gaat dan eigenlijk ook om technologische impact als economische impact. Misschien is scherm A 120 Hz maar duurder, misschien is scherm B trager maar heeft het betere kleurenechtheid, misschien is scherm C het beste maar heeft het een opvallend negatievere impact op de batterijduur...
  • is het logisch om deze feature te implementeren rekening houdende met de andere specs die men voor ogen heeft voor het product?
  • hoeveel productie kan men van dat scherm garanderen en is dit voldoende voor de logistieke keten?
  • hoe sterk is de vraag van de belangrijkste partners naar een dergelijke feature?
  • hoe sterk is de vraag vanuit het doelpubliek? Zijn zij bereid om extra voor dergelijke feature te betalen? Hoe "marketable" is dit?
Een Asus kan voor een ROG Ally kiezen om een 120Hz scherm te implementeren. Zij weten dat ze enkele tienduizenden toestellen gaan verkopen, en dit aan een publiek dat niet erg prijsgevoelig is. Een producent hiervoor vinden is niet zo heel moeilijk. Bij Nintendo spreken we over een heel andere schaal, prijspunt, doelpubliek, ...

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 21-09-2024 12:42 ]

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
/edit

[ Voor 97% gewijzigd door Ike. op 21-09-2024 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kans dat de nieuwe Switch een Switch DS of de Switch Fold wordt lijkt mij best logisch.
Nintendo heeft al eind 2023 een patent op dual screen techniek te hebben genomen.
https://kotaku.com/ninten...-split-two-3ds-1850973016

Kom maar op Nintendo. Dit zou een geweldig mooie upgrade zijn. Veel meer onderscheidend dan alleen een performance boost. Dit heeft nog niemand als console.

De Switch OLED Fold. :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf0Pvlzcf3KOkbUyxxYXT1js1NM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlhQCNwsBu607K7ffyXF2G23.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Corrigan op 22-09-2024 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:22
Corrigan schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:35:
Kans dat de nieuwe Switch een Switch DS of de Switch Fold wordt lijkt mij best logisch.
Nintendo heeft al eind 2023 een patent op dual screen techniek te hebben genomen.

Kom maar op Nintendo. Dit zou een geweldig mooie upgrade zijn. Veel meer onderscheidend dan alleen een performance boost. Dit heeft nog niemand als console.

[Afbeelding]
Ik zie niet wat dit zou toevoegen tbh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 20:41

PBP

Dualscreen zie ik niet gebeuren en hoop ik ook niet. Dit zou ook niet handig zijn voor 3rd party games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[Afbeelding]
2500 euro voor een Switch dan. Nee, dankje 8)7

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Pijnlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PBP schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:47:
Dit zou ook niet handig zijn voor 3rd party games.
Daarom had de DS ook nul 3rd party games.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:02:
[...]

Daarom had de DS ook nul 3rd party games.
Een handheld die opzich zelf staat is toch wat anders dan een console die gewoon meedoet met de Playstation en Xbox. Een hoop games komen nu op alle consoles uit. Met zo'n tweede scherm kun je dat voor de Switch 2 vergeten of je zit bij de meeste games tegen een zwart scherm aan te kijken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Raem schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:30:
of je zit bij de meeste games tegen een zwart scherm aan te kijken.
Ach, da’s goed voor het stroomverbruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Corrigan : als Nintendo een patent heeft dat publiek is mag je er heel zelden vanuit gaan dat dat patent dient voor software of hardware die nog onaangekondigd is. Ik acht de kans klein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Nintendo mag nu echt wel eens wat informatie los gaan laten. Al die geruchten die elkaar afwisselen.
Doe mij maar gewoon een Switch OLED, groter scherm, een beter gevormde joy-con, meer power en ik ben de komende jaren dik tevreden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 20:50

Shiro

Serenity

Ik zou heel tevreden zijn als alleen de hardware krachtiger wordt, zodat je in handheld-modus op 1080p met een stabiele 60 fps kunt spelen.

Sommige spellen zoals Xenoblade Chronicles 2 en 3 zien er best wel goed uit, maar met de resolutie dat soms helemaal inzakt is het toch echt wel jammer, doet de switch sommige spellen echt te kort mee. En beter uitziende Pokemon spellen zou ook fijn zijn, maar dat ligt misschien meer aan gamefreak en hun luiheid.

Volgens mij gaan de geruchten nog steeds dat de Switch 2 niet voor het eerste kwartaal van 2025 zal uitkomen. Zelfs als hij binnenkort wordt aangekondigd, voelt het nog steeds als een lange wachttijd voordat hij daadwerkelijk beschikbaar is

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Shiro schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:15:
Ik zou heel tevreden zijn als alleen de hardware krachtiger wordt, zodat je in handheld-modus op 1080p met een stabiele 60 fps kunt spelen.

Sommige spellen zoals Xenoblade Chronicles 2 en 3 zien er best wel goed uit, maar met de resolutie dat soms helemaal inzakt is het toch echt wel jammer, doet de switch sommige spellen echt te kort mee. En beter uitziende Pokemon spellen zou ook fijn zijn, maar dat ligt misschien meer aan gamefreak en hun luiheid.

Volgens mij gaan de geruchten nog steeds dat de Switch 2 niet voor het eerste kwartaal van 2025 zal uitkomen. Zelfs als hij binnenkort wordt aangekondigd, voelt het nog steeds als een lange wachttijd voordat hij daadwerkelijk beschikbaar is
Oja die 60fps was ik even vergeten. Hoop dat dit de standaard eindelijk gaat worden. Ga ik wel van uit stiekem, in ieder geval bij de Nintendo games.
Heel benieuwd hoeveel DLSS gaat doen in de nieuwe hardware. :)

Nog een jaar wachten zou jammer zijn hoor. Een officiële bevestiging van backward compatibility zou wel fijn zijn bij een aankondiging. Dan weet je dat de games die je nu nog koopt voor de oude hardware, tevens een aanvulling zijn van je next gen bibliotheek.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 23-09-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-nevermind-

[ Voor 97% gewijzigd door Zeror op 23-09-2024 14:02 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:36:
Een Chinese youtuber heeft dat gelekte model van de Switch 2 uitgewerkt tot een fysiek model, zodat je kunt zien hoe dat er uit ziet.

[YouTube: 【全网独家爆料】Switch 2 来了!你想知道的一切全在这里!]
Die video was al gedeeld. :p

L23 in "[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
3 maart 2017 is de oorspronkelijke Switch uitgebracht. Misschien dat ze voor 8 jaar later gaan op 3 maart 2025?

8 jaar voelt als héél erg lang voor hardware die bij release al magertjes was.

Ik snap dat je zo laat mogelijk iets wil aankondigen om te voorkomen dat de bestaande voorraad blijft liggen, maar toch: duurt allemaal erg lang..

En ik weet dat je de Portal niet kan vergelijken met de Switch, maar damn… ik weet wel waar ik de voorkeur voor zou hebben als ik dit zo zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KY2plZt3f8jFwX7zIIsGfWNvGTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSFWZwbsxsixudIJnTz6NSXl.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit het gaat worden kunnen ze het IMHO ook gewoon de Switch Pro of Switch XL noemen.

Verder hoop ik een minder lomp docking station zodat je hem erop kan zetten in plaats van erin moet schuiven.

[ Voor 51% gewijzigd door Thalaron op 23-09-2024 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Thalaron schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:23:
En ik weet dat je de Portal niet kan vergelijken met de Switch, maar damn… ik weet wel waar ik de voorkeur voor zou hebben als ik dit zo zie:
[Afbeelding]
Ik ook: het design dat onderstaande mogelijk maakt.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvOKsCUUIAANzvV?format=jpg&name=large
https://twitter.com/kitanaimo/status/789126851511758848

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[Afbeelding]
Duidelijk de Switch. De Portal is wel zo'n lelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

[Afbeelding]

Als dit het gaat worden kunnen ze het IMHO ook gewoon de Switch Pro of Switch XL noemen.

Verder hoop ik een minder lomp docking station zodat je hem erop kan zetten in plaats van erin moet schuiven.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Uiteraard is een upgrade van de hardware meer dan welkom, maar als dit het is dan valt het me toch ietsje tegen. Want van Nintendo verwacht je toch iets innovatiefs, iets unieks en origineels wat een vernieuwende toevoeging is voor het gamen. Zoals de Wii controllers, de 2 schermen van de DS of zoals met de Switch een apparaat wat zowel handheld als docked gespeeld kan worden.

En eerlijk gezegd weet ik ook niet of het genoeg is. Want er is stevige concurrentie van andere handhelds en als Sony besluit een soort PSP opvolger uit te brengen die ook nog docked te spelen is, dan kan Nintendo het wel eens heel zwaar krijgen. Goed, Nintendo heeft natuurlijk nog een paar ijzersterke franchises waar ze op kunnen leunen. Maar ik zie ze niet graag een 2e Sega worden.

Maar wie weet hebben ze ons flink voor de gek gehouden met de “leaks” en toveren ze nog iets tofs uit de hoge hoed :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3 maart 2017 is de oorspronkelijke Switch uitgebracht. Misschien dat ze voor 8 jaar later gaan op 3 maart 2025?

Ik snap dat je zo laat mogelijk iets wil aankondigen om te voorkomen dat de bestaande voorraad blijft liggen, maar toch: duurt allemaal erg lang..
Wat bedoel je met bestaande voorraad blijft liggen? Nintendo heeft geen moeite om de Switch te verkopen en het is ook niet zo dat ze er teveel produceren en met een te grote voorraad blijven zitten.

Waarom duurt het lang? Je speelt momenteel geen games meer op de Nintendo Switch? Of wil je pas instappen bij de opvolger?

We hebben nu al weer een tijdje de Steam Deck en andere handhelds, maar in 2017 was dat er allemaal nog niet. Ik zou het product als geheel niet magertjes noemen. En dan vind ik 8 jaar prima als je ziet wat er allemaal qua games is uitgekomen. Leuke games staan wat mij betreft ook geheel los van de hardware.

Ik zie liever dat ze straks een goede line up aan games hebben in het eerste jaar dan dat ze eerder nieuwe hardware uitbrengen waar ik niks vernieuwends op kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denman schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:52:
[...]

En eerlijk gezegd weet ik ook niet of het genoeg is. Want er is stevige concurrentie van andere handhelds en als Sony besluit een soort PSP opvolger uit te brengen die ook nog docked te spelen is, dan kan Nintendo het wel eens heel zwaar krijgen. Goed, Nintendo heeft natuurlijk nog een paar ijzersterke franchises waar ze op kunnen leunen. Maar ik zie ze niet graag een 2e Sega worden.
Welke concurrentie? Kan je dat in cijfers vergelijken met de Nintendo Switch verkopen?

PSP was een tof apparaat en daar zijn er 82 miljoen van verkocht. Vita 10 a 15 miljoen en dat platform heeft Sony vrij snel in de steek gelaten. Ik zie ze geen PSP opvolger uitbrengen.

Een 2e Sega is geen ramp op zich, maar die weg lijkt Microsoft momenteel met de Xbox al te bewandelen. Kijken we naar Sony en Nintendo en het succes van de Nintendo Switch dan is er geen enkele reden waarom Nintendo zich zorgen moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:04

[Afbeelding]

Daarom hoop ik ook dat Nintendo Joycons gaat uitbrengen wat in feite gewoon een Switch Pro controller is, maar dan in 2-en geknipt. Net als de Playstation Portal dat heeft met de PS5 controller zeg maar. Enige verschil is dat je ze er dan kunt afschuiven.

Voor de huidige switch zijn er 3rd party opties daarvoor, maar dat is het allemaal net niet imo. Maar dat geeft wel aan dat er markt voor is. Nintendo zou daar goed op kunnen inspelen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:52:
[...]
Waarom duurt het lang? Je speelt momenteel geen games meer op de Nintendo Switch? Of wil je pas instappen bij de opvolger?
Ik heb al jaren moeite met de ontzettend brakke hardware. Niet zozeer de lage resolutie, maar wel in combinatie met lage FPS. Combineer dat met een grote TV (83") en tja... Nadat ik games op de Portal gespeeld heb is dat gevoel nog erger geworden.

En als er nu nog games uitkomen die de moeite waard zijn, dan wacht ik wel even op de remaster die 99% zeker ook op de opvolger zal volgen of speelbaar zal zijn.
Tux3.14 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:13:
[...]
Daarom hoop ik ook dat Nintendo Joycons gaat uitbrengen wat in feite gewoon een Switch Pro controller is, maar dan in 2-en geknipt. Net als de Playstation Portal dat heeft met de PS5 controller zeg maar. Enige verschil is dat je ze er dan kunt afschuiven.
Dat zou natuurlijk helemaal top zijn! Al hoeft dat niet direct als bundel in de door erbij te zitten. Maar als optie graag! En dan een plastic prulletje erbij zodat je hem ook als stand alone controller kan gebruiken :)

De Joy-Cons heb ik hier denk ik hooguit een uur of 8-12 mee gespeeld denk ik. Lees: Enkel buitenshuis wat ik amper doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:36:
[...]

Ik heb al jaren moeite met de ontzettend brakke hardware. Niet zozeer de lage resolutie, maar wel in combinatie met lage FPS. Combineer dat met een grote TV (83") en tja... Nadat ik games op de Portal gespeeld heb is dat gevoel nog erger geworden.

En als er nu nog games uitkomen die de moeite waard zijn, dan wacht ik wel even op de remaster die 99% zeker ook op de opvolger zal volgen of speelbaar zal zijn.
Ik verwacht bij de opvolger ook gewoon games met lage fps, is de opvolger dan ook brak qua hardware? Het is nooit goed genoeg. Maar je zou toch ook de games kunnen kopen die wel goed draaien? Daar zijn er ook op de huidige Switch meer dan genoeg van, tenminste als je 60 fps wel acceptabel vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is mogelijk gewoon een quality of life type device zoals de Pokémon sleep tracker :)
Denman schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:52:
[...]

De best verkochte handheld PC is met afstand de Steam Deck. Ik heb niet de indruk dat Valve de 5 miljoen SD's al gepasseerd is - een prachtig resultaat, maar dat is nog geen half jaar aan verkopen voor Nintendo. Andere handhelds zijn echt niche: je mag er gerust van uitgaan dat die tussen de duizenden en tienduizenden exemplaren verkopen.

Ook een PS Portal heeft niet de intentie om miljoenen en miljoenen units te verschepen. In de US zijn er daarvan bvb. vermoedelijk iets meer dan een half miljoen units verkocht ('minder dan 3% van de US installed base heeft een PS Portal' - Mat Piscatella) Het dient eigenlijk vooral om bestaande PS5 gebruikers nog sterker in het ecosysteem te houden.

Om maar te zeggen, qua handhelds heeft Nintendo nog steeds het rijk voor zichzelf. Het zal misschien wel uitdagender zijn om dezelfde attach rate te behalen als voor Switch 1: een aantal van de hardcore gamers die zeer veel games kopen zal ondertussen misschien hun aankopen liever op een PC ecosysteem doen.

Los daarvan: Nintendo heeft tijdens het Switch tijdperk enorm veel geld verdiend dankzij meer dan 140 miljoen verkochte hardware en meer dan 1.2 miljard verkochte games. Je moet je voorlopig geen zorgen maken :+ Waar ik wel mee akkoord ga is dat een Nintendo die het veilig speelt vaak wat saaier uit de hoek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:55:
[...]

Dit is mogelijk gewoon een quality of life type device zoals de Pokémon sleep tracker :)
Ben benieuwd :) Maar een eerste in de serie (001) is mogelijk interessanter dan de Pokémon sleep tracker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
JackAvery schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:14:
@Corrigan : als Nintendo een patent heeft dat publiek is mag je er heel zelden vanuit gaan dat dat patent dient voor software of hardware die nog onaangekondigd is. Ik acht de kans klein :)
Als je kijkt naar de eerdere modellen dan vindt ik een Switch DS voor de volgende handheld wel logisch. Dat patent van verleden jaar is er vast niet voor niets. Want iets heel nieuws bij een opvolgend model is ook wel een trend bij Nintendo. De Fold misschien pas over een paar jaar, want de OLED is er tenslotte al.

Heerlijk dat speculeren, je moet toch wat. De opvolger kan net zo goed pas eind volgend jaar worden aangekondigd en is dan ergens vroeg 2027 pas goed beschikbaar.

Doe mij maar iets echt nieuws en onderscheidend dan alleen meer performance. Voor nu ben ik nog steeds prima tevreden met mijn Switch OLED. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCDyaNbWprUPxLHQ9rrOl3K4AGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P3n5UIVd4XCnPLEGt5G8S81p.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Corrigan schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:54:
[...]

Als je kijkt naar de eerdere modellen dan vindt ik een Switch DS voor de volgende handheld wel logisch.
Is voor jou de Nintendo DS nostalgie? Dat is iets anders dan logisch. Voor mij is een grotere Game Boy Advance logisch.

Waarom is het herhalen van de DS volgens jou iets heel nieuws?
Heerlijk dat speculeren, je moet toch wat. De opvolger kan net zo goed pas eind volgend jaar worden aangekondigd en is dan ergens vroeg 2027 pas goed beschikbaar.
Speculeren is zeker leuk, maar Nintendo heeft al bekend gemaakt dat de opvolger dit fiscale jaar aangekondigd zal worden. Uiterlijk maart 2025

[ Voor 36% gewijzigd door L23 op 23-09-2024 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 12:34
Thalaron schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:36:
[...]

Ik mag toch echt hopen dat Nintendo geen Sonytje doet, en dat de Switch 2 backwards compatible is in een vorm waarop games tenminste hun beoogde resolutie en framerate zullen halen. Bij een gelijke architectuur is er geen reden om ports als "remasters" te moeten verkopen anders dan simpele cashgrabs.

Ik verwacht dat er dan zonder patches geen weg rond de 30fps caps zal zijn, maar die neem ik graag voor lief. Heb erg genoten van FE Three Houses, maar het was meteen een ervaring die er voor heeft gezorgd dat ik de Zelda games nog ff links laat liggen. Al dat gestotter doordat de CPU bezig is met een nieuw stuk van het level te laden en een instabiele 30 fps, tja... genoeg ander leuks te spelen tot de tijd dat dat *hopelijk* is opgelost.

Hetzelfde natuurlijk met games die een dynamische resolutie hebben en daardoor gewoon alleen al een stuk beter zouden kunnen ogen en spelen wanneer de beoogde 1080p wordt behaald in docked mode.

Technisch gezien klinkt het allemaal niet eens zo onhaalbaar. Maar je weet het echt nooit, dus ook ik wacht echt op de eerste info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Als je kijkt naar de eerdere modellen dan vindt ik een Switch DS voor de volgende handheld wel logisch.
Nintendo heeft het heel slim aangepakt door een hybride apparaat te maken, die dus zowel handheld als een console is. Ik zou het helemaal niet logisch vinden als Nintendo dit weer loslaat en specifiek een handheld gaat maken.
Er zijn zoveel patenten die worden vastgelegd, maar waar uiteindelijk niks mee wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:39:
[...]

Nintendo heeft het heel slim aangepakt door een hybride apparaat te maken, die dus zowel handheld als een console is. Ik zou het helemaal niet logisch vinden als Nintendo dit weer loslaat en specifiek een handheld gaat maken.
Er zijn zoveel patenten die worden vastgelegd, maar waar uiteindelijk niks mee wordt gedaan.
Een Switch DS met een hybride aansluiting voor de TV kan toch ook. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Misschien krijgt het wel een Chromecast functie voor alles draadloos naar de TV, of met een eigen Nintendo dongle.

Spannender wordt of de Switch 2 wel backwards compatibel wordt. Je leest nu ook wel dat dit mogelijk voor alleen digital games zal gaan gelden in je account. De games kan Nintendo dan zelf migreren.
Dat hoop ik maar van niet.

Dit soort van mockups komen al even voorbij. Prachtig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjLQisVGJLyPt4ABDrXvyGLvgzA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7k5frMfxMbUyKQWxr38r7XGs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDeKmcSJ7mw3r06kTL1MI4w4yQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfeyiDsWa7sJhJP2C6XAovtg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]
Ik echt totaal niet. Het voegt weinig tot niets toe, het maakt 3rd party support vrijwel lastig tot onmogelijk en er komen dan weer zat gimmick games.

Geef mij maar gewoon een krachtigere Switch in het huidige jasje, dan ben ik meer dan tevreden. Gimmicks om gimmicks ben ik nooit zo'n fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corrigan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:40:
[...]

Een Switch DS met een hybride aansluiting voor de TV kan toch ook. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Misschien krijgt het wel een Chromecast functie voor alles draadloos naar de TV, of met een eigen Nintendo dongle.

Spannender wordt of de Switch 2 wel backwards compatibel wordt. Je leest nu ook wel dat dit mogelijk voor alleen digital games zal gaan gelden in je account. De games kan Nintendo dan zelf migreren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha, volgens mij ben je gewoon aan het trollen? Of niet? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik snap dat wanneer je een fan van de DS bent of was, dit aanspreekt. Maar het zou echt mega onlogisch zijn IMHO. Naast lastig te combineren met gameplay op TV, is het wat stroomverbruik alleen al mega onlogisch. Ook wat ergonomie (gewicht) geen slimme optie.

Als Switch games digital only beschikbaar blijken, dan verkoop ik de Switch met games en al denk ik. Ik vrees dat we steeds meer die richting op zullen gaan. De PS6 zal denk ik ook geen fysieke media meer hebben. En als dat wél mogelijk zal zijn, dan verwacht ik een modulaire aanpak zoals dat met de PS5 Slim/ Pro ook het geval is.

Bij nader inzien denk ik dat ik mijn Switch games langzaamaan maar op MP ga zetten en digital aanbiedingen in de gaten ga houden voor games die ik wil behouden. Al is het maar de vraag of de Switch store meegaat naar de opvolger. Ik weet nog dat ik ooit games gekocht heb op de Wii en die ben ik - tot zover mij bekend - ook kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Een Switch DS met een hybride aansluiting voor de TV kan toch ook. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
En hoe vertaalt dat tweede scherm zich dan naar je tv? Of moet je dan 2 tvs boven elkaar hangen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]
Spannender wordt of de Switch 2 wel backwards compatibel wordt. Je leest nu ook wel dat dit mogelijk voor alleen digital games zal gaan gelden in je account.
Ik heb dat echt nog nergens gelezen. Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:59:
Bij nader inzien denk ik dat ik mijn Switch games langzaamaan maar op MP ga zetten en digital aanbiedingen in de gaten ga houden voor games die ik wil behouden. Al is het maar de vraag of de Switch store meegaat naar de opvolger. Ik weet nog dat ik ooit games gekocht heb op de Wii en die ben ik - tot zover mij bekend - ook kwijt..
Het is mij niet duidelijk waarom je je Switch games op marktplaats gaat zetten. Is dat om je digitaal makkelijker vind of omdat je er vanuit gaat dat de opvolger niet backwards compatible is? Dat laatste is nog niet bekend, maar zou je even kunnen afwachten? Opvolgers zijn vaker wel dan niet backwards compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:50
Mijn games verkoop ik alleen als ik zeker weet dat ik ze nooit meer ga spelen. En dat gebeurd niet vaak.

Denk in 30 jaar hooguit iets van 10 games verkocht. Waarvan enkele toch opnieuw gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@L23 Nou... ik vind het persoonlijk makkelijker digitaal maar in verband met dat de prijzen online veelal flink duurder zijn en blijven daar niet voor gekozen. Maar net even gekeken... Op 1 game na is alles nog gewoon de volle adviesprijs vanaf release. Dus ik wacht wel lekker af. Met een beetje geluk kan ik ze gewoon in de volgende versie steken zonder problemen. Zo niet, dan kunnen ze altijd nog de verkoop in gaan samen met de Switch :)

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 24-09-2024 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Interessant: de Switch homebrew scene heeft nog wat punten ontdekt in Switch firmware 18.0.0 die niet door Switch gebruikt worden. Het gaat om een 'mount point' - een methode om bestanden zichtbaar te maken voor games - dat geclassificeerd wordt als compat. Benieuwd waar dat voor zou zijn...
Thalaron schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:19:
@L23 Nou... ik vind het persoonlijk makkelijker digitaal maar in verband met dat de prijzen online veelal flink duurder zijn en blijven daar niet voor gekozen. Maar net even gekeken... Op 1 game na is alles nog gewoon de volle adviesprijs vanaf release. Dus ik wacht wel lekker af. Met een beetje geluk kan ik ze gewoon in de volgende versie steken zonder problemen. Zo niet, dan kunnen ze altijd nog de verkoop in gaan samen met de Switch :)
Tip (al vermijd ik zelf liever digitaal): dekudeals.com voor de prijsgeschiedenis van de eShop. Maar de kans is vrij bestaande dat BC een ding wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:04:
[...]

En hoe vertaalt dat tweede scherm zich dan naar je tv? Of moet je dan 2 tvs boven elkaar hangen? :P
Ik bedoel, op kantoor werk ik soms met twee schermen boven elkaar, dus waarom niet twee tv's? :p
RayNbow in "[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-06 19:31
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop op een grotere switch en krachtiger, niet op dit gedrocht met dubbel scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:05:
[...]

Ik heb dat echt nog nergens gelezen. Bron?
Op Polygon staan vaak samenvattingen van alle laatste rumors over de Switch 2. Het blijven allemaal rumors, die elkaar soms ook weer lekker elkaar tegenspreken...

https://www.polygon.com/n...ase-date-power-name-games

Dat Nintendo alleen de specs een bump geven en verder niets extra's zou niet echt Nintendo style zijn en wat mij betreft ook teleurstellend. Alleen voor de specs gaat Nintendo nooit.
VGC’s report said that the backward compatibility of the machine “remains unclear.” Some third-party publishers were said to be worried about the potential impact on sales of next-gen titles if the machine is backward-compatible. For its part, Nintendo has (in a rare on-the-record comment) said it hopes to bring Switch users over to the new platform with their Nintendo accounts

[ Voor 10% gewijzigd door Corrigan op 24-09-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corrigan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:38:
[...]

Dat Nintendo alleen de specs een bump geven en verder niets extra's zou niet echt Nintendo style zijn en wat mij betreft ook teleurstellend. Alleen voor de specs gaat Nintendo nooit.
Wat waren dan de extra's bij de Game Boy Advance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:47:
[...]

Clamshell, backlight van GBA naar GBA SP

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 24-09-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:47:
[...]

Backlight display en backwards compatible met de grote Game Boy cartridges.
We hebben ze hier allebei nog liggen. Doen het nog steeds uitstekend.

Nostalgie... :P
https://www.gamesdatabase.org/game/nintendo-game-boy/othello

[ Voor 13% gewijzigd door Corrigan op 24-09-2024 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:53:
[...]

Clamshell, backlight van GBA naar GBA SP
Clamshell heb ik nooit het nut van gezien, maar ik had de GBA al op release dag in 2001 en wat mij betreft de betere vormfactor. Front/backlight moet ik achteraf wel zeggen dat het een hele verbetering is, maar de GBA SP nooit gehad. Wel backlight schermpje in de GBA ingebouwd. Maar zijn dit de extra's waar Corrigan op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corrigan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:58:
[...]

Backlight display en backwards compatible met de grote Game Boy cartridges.
We hebben ze hier allebei nog liggen. Doen het nog steeds uitstekend.

Nostalgie... :P
https://www.gamesdatabase.org/game/nintendo-game-boy/othello
Maar compatible met Switch cartridges verwacht ik bijvoorbeeld ook bij de opvolger. En de Opvolger krijgt ook de nodige schermverbeteringen.

Ja Game Boy hardware heeft de tijd goed doorstaan. Gebruik ze ook nog regelmatig en zien er eigenlijk nog als nieuw uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 24-09-2024 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:58:
[...]

Clamshell heb ik nooit het nut van gezien, maar ik had de GBA al op release dag in 2001 en wat mij betreft de betere vormfactor. Front/backlight moet ik achteraf wel zeggen dat het een hele verbetering is, maar de GBA SP nooit gehad. Wel backlight schermpje in de GBA ingebouwd. Maar zijn dit de extra's waar Corrigan op doelt?
Ik had zo'n paarse. Man wat was ik teleurgesteld dat de zilvergrijze met fel groen of oranje (was een prototype denk) dat ik in de PU ofzo gezien had niet in Nederland verkrijgbaar was. :'( Die kleuren waren zoveel toffer.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSM_aS-oPc_uZus1zNu9KebRMaFV0b0Gd8Q8Q&s

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 24-09-2024 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:06:
[...]

Ik had zo'n paarse. Man wat was ik teleurgesteld dat de zilvergrijze met fel groen of oranje (was een prototype denk) dat ik in de PU ofzo gezien had niet in Nederland verkrijgbaar was. :'(
Daar ben ik ook lekker mee gemaakt, maar dat waren prototypes. Hier mooie beelden van Nintendo Spaceworld 2000. Nooit in die kleuren uitgebracht.
Aantal jaren terug wel in die kleurstelling een Game Boy Advance met backlight in elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imrVXHTDaXBClnsFNuZVaV8sERA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98cx4YHEfT3yHzFwdDrN6UP3.jpg?f=fotoalbum_large

Maar in de originele vorm vond ik de Game Boy Advance meer een spec bump. Het deed alles beter dan de Game Boy (Color), maar bracht niet iets revolutionair/vernieuwends? Toch was ik behoorlijk onder de indruk op release dag met F-Zero Maximum Velocity en Konami Krazy Racers. En Rayman had ik al op de PC, maar kon ik nu overal spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 24-09-2024 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Corrigan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:38:
[...]

Op Polygon staan vaak samenvattingen van alle laatste rumors over de Switch 2. Het blijven allemaal rumors, die elkaar soms ook weer lekker elkaar tegenspreken...

https://www.polygon.com/n...ase-date-power-name-games

[...]
Gimmicks om gimmicks is teleurstellend. De Switch is fantastisch. Dont change a winning formula.

• Cid Highwind
Eens. Ik denk dat zeker nu de PS5 Pro toch een beetje als een dud wordt gezien door de prijsstelling, Nintendo een nieuw publiek aan kan spreken wat best wel in is voor een sub-500€ console die een extra ervaring weet te bieden ten opzichte van de base PS5.

De meerprijs om een Pro te halen na verkoop van de Amateur is weinig anders dan die van de aankoop van een Switch 2. Met een catalogus om u tegen te zeggen is dat natuurlijk een interessantere propositie dan een resolutie bump voor games die je reeds kunt spelen.
offtopic:
Dat laatste valt over te discussiëren, maar dit is natuurlijk even vanuit een breder perspectief geredeneerd

Een dual screen oplossing is een leuke gedacht, maar rationeel gezien kolder. De Switch is al geen prettig apparaat in de hand, meer gewicht bij dezelfde ergonomie en bovendien een slechtere gewichtsverdeling, zal het tot een draak van een apparaat maken.

Stroomverbruik zal ook een ding zijn en het schopt het hele idee van kunnen "Switchen" naar de TV onderuit tenzij je een beugel haalt om je 65" OLED in tate (nee, niet die lul) mode te kunnen draaien.

Nee dan zou ik liever iets innovatievers zien zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het kunnen streamen van je content, zodat je de Switch niet hoeft te docken, maar je het scherm in de hand kunt gebruiken voor inventory management of andere gameplay zaken.

Stel je voor: Een Mario RPG met een dungeon master modus waar de game op de TV gestreamed wordt vanaf de console, de dungeon master die het spel beheert zonder dat anderen mee kunnen kijken. Of Layton-achtige puzzelgames waar je de console zelf bij kunt betrekken? MMO-style games waar je de main console in de hand kunt houden voor extra controls, zodat emotes en dergelijke niet meer achter een ring-menu hangen? Rythm games waar je de console als keyboard kunt gebruiken of in een gitaarhouder?

Ik geloof nooit dat het zal gebeuren, maar het lijkt me alsnog een stuk voor de hand liggender dan een DSwitch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Cid Highwind schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:55:
Stel je voor: Een Mario RPG met een dungeon master modus waar de game op de TV gestreamed wordt vanaf de console, de dungeon master die het spel beheert zonder dat anderen mee kunnen kijken. Of Layton-achtige puzzelgames waar je de console zelf bij kunt betrekken? MMO-style games waar je de main console in de hand kunt houden voor extra controls, zodat emotes en dergelijke niet meer achter een ring-menu hangen? Rythm games waar je de console als keyboard kunt gebruiken of in een gitaarhouder?
Beschrijf je nu iets wat erg lijkt op de Wii U? :p

• Cid Highwind
@RayNbow
Ik heb dat ding dusdanig uit m'n geheugen gewist dat ik niet eens zou weten of dat destijds mogelijk was :P

Het grote verschil is, dacht ik, dat de WiiU de hardware in het Dock had zitten, in plaats van in de controller. Met moderne streamingopties zou dat natuurlijk andersom kunnen, zodat een eventuele DSwitch (of SwitchU, if you like :D ), dus ook als losse handheld een volwaardige ervaring kan bieden zoals de huidige Switch het doet.
Cid Highwind schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:55:

Ik geloof nooit dat het zal gebeuren, maar het lijkt me alsnog een stuk voor de hand liggender dan een DSwitch.
Ook dat zie ik niet gebeuren omdat je dan een verschil in ervaring hebt met docked en handheld gamen. En mogelijk spelen mensen liever docked met een Pro controller in de hand. Nog los van dat het onnodig complex is.

• Cid Highwind
@L23
Dat zou natuurlijk nog op te lossen zijn door in docked of handheld mode een overlay toe te passen van hetgeen wat in streaming mode op het display van de Switch getoond wordt.

Anyway, wishful thinking. Ik zet m'n geld er op in dat er qua concept juist niks verandert.
Cid Highwind schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:22:
@L23
Dat zou natuurlijk nog op te lossen zijn door in docked of handheld mode een overlay toe te passen van hetgeen wat in streaming mode op het display van de Switch getoond wordt.

Anyway, wishful thinking. Ik zet m'n geld er op in dat er qua concept juist niks verandert.
Klinkt complex hoor :P Ik zie Nintendo zich daar niet aan branden. Allemaal problemen gaan oplossen die er in eerste instantie niet zijn.

• Cid Highwind
L23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:27:
[...]

Klinkt complex hoor :P Ik ze Nintendo zich daar niet aan branden. Allemaal problemen gaan oplossen die er in eerste instantie niet zijn.
Eens. Ik bedoel maar te zeggen dat er ook binnen het huidige concept, met de huidige stand der techniek wat betreft data en video streaming, er een stuk meer mogelijk is dan toen de Switch oorspronkelijk uit kwam. Als Nintendo wil innoveren, zijn er dus ook opties binnen de kaders van het huidige formaat.

Maar Nintendo heeft eerst nog wat basiszaken te updaten. Een fijn werkende Nintendo store lijkt me prioriteit in dit geval :P
Cid Highwind schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:32:
[...]

Eens. Ik bedoel maar te zeggen dat er ook binnen het huidige concept, met de huidige stand der techniek wat betreft data en video streaming, er een stuk meer mogelijk is dan toen de Switch oorspronkelijk uit kwam. Als Nintendo wil innoveren, zijn er dus ook opties binnen de kaders van het huidige formaat.

Maar Nintendo heeft eerst nog wat basiszaken te updaten. Een fijn werkende Nintendo store lijkt me prioriteit in dit geval :P
Maar waar de Wii U het beeld naar het kleine schermpje (854x480) van de Gamepad streamt zou het andersom 1080P of upscaled 4K beeld moeten gaan streamen naar de tv. Er is zeker meer mogelijk, maar het gaat een minder goede ervaring bieden dan bekabeld. Maar ik mis ook gewoon wat er innovatief aan zou moeten zijn gezien we het in een andere vorm al op de Wii U hebben gezien.

De eShop op de Nintendo Switch is inderdaad erg traag. Maar geen idee of we daar verbetering in gaan zien, ik hoop er in ieder geval niet op :P Ik gebruik de eShop ook nauwelijks en verwacht niet dat ik dat bij de opvolger vaker ga doen.
@Cid Highwind: ja, bij de Wii U verliep het streamen andersom.
L23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:39:
De eShop op de Nintendo Switch is inderdaad erg traag. Maar geen idee of we daar verbetering in gaan zien, ik hoop er in ieder geval niet op :P
Zo lang Nintendo de JITter in de browser uit laat staan, zal het niet snel zijn. :p

RayNbow schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:51:

[...]

Zo lang Nintendo de JITter in de browser uit laat staan, zal het niet snel zijn. :p
Extra RAM voor het OS en een veel betere CPU kan alvast geen kwaad. Maar ben benieuwd of men een volledig andere app ontwikkelt. Lijkt alleszins dat men op het OS wilt voortbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:51

[...]

Ze kunnen ook een echte app voor de store maken, in plaats van afhankelijk te zijn van de brakke browser.
Deel die mening, Sony doet dit best goed met hun Playstation App, ook bij Xbox is dit nog niet goed, want daar zit je nog altijd met 2 apps en kopen kun je nog altijd niet via de App.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:07:
[...]
Extra RAM voor het OS en een veel betere CPU kan alvast geen kwaad.
Zonder JIT blijft het uitvoeren van JavaScript in ieder geval een orde van grootte trager.
hcQd schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:17:
[...]

Ze kunnen ook een echte app voor de store maken, in plaats van afhankelijk te zijn van de brakke browser.
De browser is niet brak; de JIT staat uit. :p

[...]

Ja en ik begreep dat dit om veiligheidsredenen is? Apple heeft er bij iOS/iPadOS ook geen zin in om JIT te activeren.
Maar kan zonder JIT de browser alsnog sneller werken vanwege betere hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:07:
[...]

Ja en ik begreep dat dit om veiligheidsredenen is?
Ja, er zijn namelijk exploits die de JIT van een browser targeten.
Maar kan zonder JIT de browser alsnog sneller werken vanwege betere hardware?
Uiteraard kan het sneller werken, maar hebben we al een idee hoeveel sneller een enkele core van de Switch 2 zou zijn vergeleken met een enkele core van de Switch?

RayNbow schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:07:
[...]

Ja, er zijn namelijk exploits die de JIT van een browser targeten.

[...]

Uiteraard kan het sneller werken, maar hebben we al een idee hoeveel sneller een enkele core van de Switch 2 zou zijn vergeleken met een enkele core van de Switch?
Goed punt, Ik heb liever dat zoveel mogelijk cores worden gebruikt voor de spelervaring :P Een enkele core zal wel niet echt opschieten voor de eShop.

Hopelijk ook weer een minimalistisch OS zonder thema's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:10:
[...]

Goed punt, Ik heb liever dat zoveel mogelijk cores worden gebruikt voor de spelervaring :P Een enkele core zal wel niet echt opschieten voor de eShop.
Meerdere cores zullen ook niet heel veel helpen op het gebied van JavaScript. Het rekenmodel van JavaScript zelf is namelijk single-threaded, dus als we iets willen zeggen hoeveel sneller de eShop zal zijn (uitgaande van dat de eShop verder hetzelfde blijft en de JIT uitblijft), moeten we weten hoeveel sneller een enkele core van de Switch 2 CPU is t.o.v. de Switch 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:21
YouTube: Nintendo Sound Clock: Alarmo – Wake up to a world of games!

Alle speculaties kunnen stoppen, alle prototypes zaten ernaast, want dit is m hoor jongens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

DCNY schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:43:
YouTube: Nintendo Sound Clock: Alarmo – Wake up to a world of games!

Alle speculaties kunnen stoppen, alle prototypes zaten ernaast, want dit is m hoor jongens
Nintendo is aan het trollen op dit moment. Dit is niet de hardware waar wij deze oktober op zitten te wachten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Mog schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

Nintendo is aan het trollen op dit moment. Dit is niet de hardware waar wij deze oktober op zitten te wachten.
Maar misschien wel de acid test om te kijken of de store goed werkt in combinatie met het verplicht stellen van een Nintendo Switch Online account en de shop warm te draaien.....

....Zodat je straks de eerste 3 of 4 maanden alleen een Switch 2 kan kopen als Nintendo Switch Online member.

Nintendo gaf al aan naar manieren te zoeken om scalping tegen te gaan. Dikke kans dat dit de manier gaat worden (en mensen zullen niet blij zijn). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:29
L23 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:57:
Maak me maar wakker als er wel Nintendo Switch 2 nieuws is.
Heerlijk zo’n winterslaap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 363533 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:06:
[...]

Maar misschien wel de acid test om te kijken of de store goed werkt in combinatie met het verplicht stellen van een Nintendo Switch Online account en de shop warm te draaien.....

....Zodat je straks de eerste 3 of 4 maanden alleen een Switch 2 kan kopen als Nintendo Switch Online member.

Nintendo gaf al aan naar manieren te zoeken om scalping tegen te gaan. Dikke kans dat dit de manier gaat worden (en mensen zullen niet blij zijn). :)
Wellicht. Lijkt me een uitstekende oplossing. Maar Nintendo gaat de opvolger niet alleen via de My Nintendo Store verkopen.

Moet wel zeggen dat ik het bijzonder vind hoeveel aandacht er altijd naar dat scalpen gaat. Is dat zo interessant? Gaan mensen hier weer allemaal Marktplaats linkjes delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:13:
[...]

Wellicht. Lijkt me een uitstekende oplossing. Maar Nintendo gaat de opvolger niet alleen via de My Nintendo Store verkopen.

Moet wel zeggen dat ik het bijzonder vind hoeveel aandacht er altijd naar dat scalpen gaat. Is dat zo interessant? Gaan mensen hier weer allemaal Marktplaats linkjes delen.
De mensen die zelf scalpen even negerende, denk ik dat het vooral gezien wordt als storend om nieuwe producten met een bepaalde aanbevolen prijs opeens veel duurder te zien worden omdat een kleine groep mensen eigenlijk aan marktmanipulatie doet. Combineer dit met een schare fans die het product sowieso al ASAP wou en dat dan tegenkomen, dan krijg je op zijn minst veel aandacht aan het fenomeen.

Nintendo slaagt er alvast weer een dag in om brand awareness levendig te houden met een product zoals Alarmo. Ze zijn alleen tien jaar te laat vrees ik, waardoor het nu gewoon als een gimmick overkomt.

Goed, gaan wij maar terug naar ons afvragen wannee we ons alarm moeten zetten voor Switch 2.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 10-10-2024 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Anoniem: 363533 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:06:
[...]

This is it! Helaas voor ons:
Those wishing to apply to participate in this test must have met the following eligibility requirements as of Oct. 9 at 3:00 PM PT:

• Have a Nintendo Account
• Be an active Nintendo Switch Online + Expansion Pack member
• Be at least 18 years old
• Be registered in any of the following countries: Japan, US, UK, France, Germany, Italy, Spain

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Miiverse 2.0 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

Hoezo niet? Dit is een tussen Add-On voor zowel de Switch 1 als de opvolger 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Mog schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 06:55:
[...]

This is it! Helaas voor ons:

[...]
Dit is het nationale Xbox One moment:
"For those customers not able to move to a different country for us, we have Switch 1 instead of Switch 2." *nodnod* De ziel van Don Mattrick is neergedaald bij Nintendo! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06
Er is een groot lek/hack geweest bij gamefreak aldus meerdere websites. Het schijnt dat de interne codenaam van de opvolger "Ounce" is. Verder helaas nog weinig nieuws over de switch zelf en vooral wat pokemon info.

(Reddit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tekken4111 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:38:
Er is een groot lek/hack geweest bij gamefreak aldus meerdere websites. Het schijnt dat de interne codenaam van de opvolger "Ounce" is. Verder helaas nog weinig nieuws over de switch zelf en vooral wat pokemon info.

(Reddit)
Geen screenshots. Ik zou het voorlopig even met een korrel zout nemen dit nieuws tot er een officiële statement naar buiten komt.

Edit: ah, er is een officiële statement dus. Thanks @L23

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 14-10-2024 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:42:
[...]

Geen screenshots. Ik zou het voorlopig even met een korrel zout nemen dit nieuws tot er een officiële statement naar buiten komt.
https://www.nintendolife....-of-data-allegedly-leaked
Game Freak has acknowledged the leak in an official statement. A third-party apparently gained unauthorised access to a company server earlier this year - accessing personal information including names and email addresses of current and former employees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
tekken4111 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:38:
Het schijnt dat de interne codenaam van de opvolger "Ounce" is.
Op zich werd daar al in mei over gesproken. Een certificaat werd al in firmware 16.0.0 toegevoegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
L23 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:57:
Maak me maar wakker als er wel Nintendo Switch 2 nieuws is.
Dan krijg ik flashbacks hier naar :+

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1 ... 6 ... 94 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.