Eens. Ik denk dat zeker nu de PS5 Pro toch een beetje als een dud wordt gezien door de prijsstelling, Nintendo een nieuw publiek aan kan spreken wat best wel in is voor een sub-500€ console die een extra ervaring weet te bieden ten opzichte van de base PS5.
De meerprijs om een Pro te halen na verkoop van de Amateur is weinig anders dan die van de aankoop van een Switch 2. Met een catalogus om u tegen te zeggen is dat natuurlijk een interessantere propositie dan een resolutie bump voor games die je reeds kunt spelen.
offtopic:
Dat laatste valt over te discussiëren, maar dit is natuurlijk even vanuit een breder perspectief geredeneerd
Een dual screen oplossing is een leuke gedacht, maar rationeel gezien kolder. De Switch is al geen prettig apparaat in de hand, meer gewicht bij dezelfde ergonomie en bovendien een slechtere gewichtsverdeling, zal het tot een draak van een apparaat maken.
Stroomverbruik zal ook een ding zijn en het schopt het hele idee van kunnen "Switchen" naar de TV onderuit tenzij je een beugel haalt om je 65" OLED in tate (nee, niet die lul) mode te kunnen draaien.
Nee dan zou ik liever iets innovatievers zien zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het kunnen streamen van je content, zodat je de Switch niet hoeft te docken, maar je het scherm in de hand kunt gebruiken voor inventory management of andere gameplay zaken.
Stel je voor: Een Mario RPG met een dungeon master modus waar de game op de TV gestreamed wordt vanaf de console, de dungeon master die het spel beheert zonder dat anderen mee kunnen kijken. Of Layton-achtige puzzelgames waar je de console zelf bij kunt betrekken? MMO-style games waar je de main console in de hand kunt houden voor extra controls, zodat emotes en dergelijke niet meer achter een ring-menu hangen? Rythm games waar je de console als keyboard kunt gebruiken of in een gitaarhouder?
Ik geloof nooit dat het zal gebeuren, maar het lijkt me alsnog een stuk voor de hand liggender dan een DSwitch.