Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Wat gaaf... het zit er dus toch echt aan te komen!

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:57
denk dat dit allemaal wel legitiem is. 2 usb poorten is echt heerlijk, desktop opladen en spelen met joycons!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:31:
denk dat dit allemaal wel legitiem is. 2 usb poorten is echt heerlijk, desktop opladen en spelen met joycons!
Dat het twee USB porten krijgt ben ik al een tijd van overtuigd. Jouw use case klinkt ook handig inderdaad. Maar zou dat de enige reden zijn voor USB port onder en boven?

Mijn Switch OLED gaat zo lang mee op een accu dat ik wel toe ben aan een pauze als het aan de oplader moet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:37:
Maar zou dat de enige reden zijn voor USB port onder en boven?
De reden voor de USB-poort boven is
spoiler:
dat Nintendo met een koppelstukje komt zodat je de Switch 1 boven op de Switch 2 kunt docken!

:p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
RayNbow schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:55:
[...]

De reden voor de USB-poort boven is
spoiler:
dat Nintendo met een koppelstukje komt zodat je de Switch 1 boven op de Switch 2 kunt docken!

:p
Ik gok op een VR / cam accessoire die los verkocht gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:57
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:37:
[...]

Dat het twee USB porten krijgt ben ik al een tijd van overtuigd. Jouw use case klinkt ook handig inderdaad. Maar zou dat de enige reden zijn voor USB port onder en boven?

Mijn Switch OLED gaat zo lang mee op een accu dat ik wel toe ben aan een pauze als het aan de oplader moet.
Mijn use case is vaak op zakenreis en dan staat de switch vaak de hele avond aan met YouTube en spellen zoals totk of Mario wonder. Dan is het handig om die accu af en toe bij te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 10:50
RayMotix schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:07:
[...]

Ik gok op een VR / cam accessoire die los verkocht gaat worden.
Ik denk dat het realistischer is dat dit gewoon een laadpoort is. De huidige Switch moet langs onder opgeladen worden in handheld mode en dat gamed niet lekker als de laadkabel in je buik zit te prikken. Een welkome QoL verbetering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
Wouden jullie allemaal graag een Switch 2? Of zijn er ook die liever wat anders gezien hadden? Een gewone console bijvoorbeeld?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:11
Robolokotobo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:42:
Wouden jullie allemaal graag een Switch 2? Of zijn er ook die liever wat anders gezien hadden? Een gewone console bijvoorbeeld?
Een Switch 2 is in de dock ook een gewone console!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TrafalgarLaw schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:43:
Dus deze PCB lijkt dus wel een echte Switch 2 te zijn?
Er bestaan geen zekerheden maar met dit niveau van detail een moederbord faken is zeer moeilijk, en de details komen in zeer grote mate overeen met wat we uit andere betrouwbare bronnen (Nvidia hack, export data mining) weten. Bovendien kunnen we er veilig van uit gaan dat massaproductie gestart is in de herfst, waardoor het niet ondenkbaar is dat deze foto's gemaakt kunnen worden.

De meeste mensen gaan er dus van uit dat dit echt is.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 02-01-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:55
Krachtigere hardware in huidige vormfactor vind ik prima. Ik wil wel low latency bluetooth of aptX want de huidige Switch is hier bijzonder slecht in omdat er codecs missen. Een licentie voor netflix/streamingsdiensten zou ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

TrafalgarLaw schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:10:
Een licentie voor netflix/streamingsdiensten zou ook niet misstaan.
Dat is iets wat Netflix toch echt zelf moet regelen. Hulu heeft bijv. een eigen app in de eShop (US only). Crunchyroll heeft ook een app. Het is niet zo dat Nintendo streaming apps blokkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is een gewone console en handheld in 1. Ik zou echt niet iets anders willen. Het kan juist meer dan een gewone console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 19:21
Enig idee waarom het moederbord half rond is? De Switch 1 heeft toch meer een rechthoekige moederbord? Gaat de Switch 2 er anders uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorah_Newstone schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:22:
Enig idee waarom het moederbord half rond is? De Switch 1 heeft toch meer een rechthoekige moederbord? Gaat de Switch 2 er anders uitzien?
Die ronde vorm heeft de Switch ook, daarnaast komt de fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorah_Newstone schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:22:
Hier heb je het mainboard van het 2019 model en de OLED :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raJtM1Kg9bc_onpN5s0F14eUWjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F3Is6q7JhpOau94SxaSx3ll6.png?f=fotoalbum_large

De vorm is niet zo heel verschillend dus :) Al wordt die vooral in functie van andere factoren gekozen.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 02-01-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27
Ik denk niet dat Nintendo nog met een gewone console gaat komen. Eén van de belangrijkste redenen dat ze van een console + een handheld naar één hybride apparaat zijn gegaan, is omdat ze dan de software kunnen samenvoegen. Voorheen zat je altijd met een split in je mankracht, want je had games nodig voor beide platforms om ze in leven te houden.

Sony heeft dat ook ondervonden, maar kon het niet bolwerken en daar is de Vita onder meer aan ten onder gegaan.

Dus juist het feit dat het zowel een console als een handheld is, heeft Nintendo een enorme boost gegeven in de mogelijkheden om alle software voor één platform te maken. Dat gaan ze IMHO echt niet zomaar meer opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
Het maakt mij niet echt uit hooe een console eruit ziet. Zolang ik de games kan spelen die ik leuk vind ben ik er blij mee.

En gamen doe ik thuis, maar ook buitenshuis. Dus een console en portable console vind ik prima. Als dit dan 1 apparaat is hoef ik niet andere media te kopen en heb dan 1 save file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog iemand die blij is dat Switch hybride blijft. Ik krijg meer functionaliteit (ik speel voornamelijk docked, handheld kunnen spelen is een bonus) en ik krijg een kleine console die niet prominent in een kamer aanwezig staat en weinig energie verbruikt.
Seal64 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:27:
[...]

Ik denk niet dat Nintendo nog met een gewone console gaat komen. Eén van de belangrijkste redenen dat ze van een console + een handheld naar één hybride apparaat zijn gegaan, is omdat ze dan de software kunnen samenvoegen. Voorheen zat je altijd met een split in je mankracht, want je had games nodig voor beide platforms om ze in leven te houden.

Sony heeft dat ook ondervonden, maar kon het niet bolwerken en daar is de Vita onder meer aan ten onder gegaan.

Dus juist het feit dat het zowel een console als een handheld is, heeft Nintendo een enorme boost gegeven in de mogelijkheden om alle software voor één platform te maken. Dat gaan ze IMHO echt niet zomaar meer opgeven.
Wat Seal64 hierboven uitlegt is voor het bedrijf zelf enorm relevant. Ontwikkelkosten rijzen de pan uit en we zien steeds meer diminishing returns in gaming waarbij bij de AAA-games de budgetten eigenlijk de verschillen soms moeilijk kunnen verantwoorden. Nintendo slaagt er ten dele in om ontwikkelbudgetten binnen de perken te houden door de verwachtingen van gamers bij te sturen en ten dele door zeer efficiënt hun middelen in te zetten. Hybride laat bovendeel Nintendo toe om het handheld segment waar ze traditioneel een zeer sterk marktaandeel hebben, te blijven aanspreken.

Desondanks zien we ook dat bij Nintendo de ontwikkelkosten significant stijgen. De mensen die mijn posts lezen over de financiële resultaten van het bedrijf, kennen deze grafiek al:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGcRytDiR8xCfbR1N0HhTN2vqN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PaKofjPLVuKDxZrJ8nUICtg5.png?f=fotoalbum_large

Sinds de release van Switch is het R&D budget meer dan verdubbeld. Ook het personeelsbestand is sterk gegroeid: sinds maart 2017 werken er meer dan 2000 personen extra bij Nintendo, en men blijft inzetten op expansie van het aantal ontwikkelaars met o.a. de constructie van een volledig nieuw gebouw van 12 verdiepingen hiervoor in Kyoto. Ook van samenwerkingen met andere partijen wordt gretig gebruik gemaakt.

De uitdaging voor Switch 2 wordt om de kadans van game releases gaande te houden. De meeste WiiU games die als filler konden dienen zijn ondertussen wel geport. Tegelijkertijd is er meer dan ooit op een Nintendo platform te spelen dankzij Switch backwards compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:27
ja, het Switch concept heeft Nintendo best goed gedaan, daar stappen ze zeker de nieuwe generatie nog niet van af.
Van mij mag het prima ik game toch alleen met de tv, dus ding staat altijd in de dock.
Hele enkele keer eens kort zonder gedaan, even snel een Pokemon ruilen ofzo.

Maar denk wel dat we een soortgelijk achtige console een keer krijgen, alleen wat nieuwer.
Ik hoop ieder geval op een aankondiging nu eens snel, dat die dan pas in Maart of iets uit komt, maakt mij niet uit. Maar dan weten we eens waar we aan toe zij(En krijgen we ook misschien wat nieuwe spellen eens te zien :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 10:31
Ik ben benieuwd wanneer Nintendo de console gaat aankondigen/showen. Je zou denken binnnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Seal64 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:27:
[...]

Ah ja, dat klinkt logisch idd. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de form factor. En had gehoopt dat ze naast de hybride en de handheld (Switch Lite) er ook nog een simpele console naast gezet hadden. Ik vind dat gewoon mooi, een strak kastje waar je controllers op aansluit, zonder dat er een tablet in zit. Vaak wordt ook gezegd je kan de tablet er gewoon in laten zitten altijd, dan is het gewoon een console. Maar al gauw word ik getriggerd om te kijken hoe een game er op de tablet uit ziet.

En het in en uit de dock halen vond ik niet fijn aanvoelen. Hopelijk is dat met het nieuwe magneten systeem een stuk fijner. Wat mij ook niet bevalt zijn de thumbsticks op de joycons. En dat als het je niet bevalt dat je dan een normale controller er bij moet kopen. Een aantal Nintendo games bij de console kopen is al duur genoeg. Dat zeg ik ook omdat de Switch voor mij een tweede platform is naast PC. En dat betekent twee platformen om games voor te kopen

En hoe gek ik ook ben op Mario en Zelda games. Het is voor mij een net wat te dure aangelegenheid. En als ik Super Mario of Zelda wil spelen heb ik hier nog een GBA met de bekende Mario en Zelda games. Een NES Classic en een Snes Classic waar de bekende games op staan. Een Mario en een Zelda Game & Watch. En een Wii voor Super Mario Galaxy 1 en 2 en Zelda Skyward Sword

Ik had ook heel graag SM 64 en SM 3D World en SM Odessey en SM Wonder tot mijn beschikking gehad. Maar ik doe niet aan ROMS downloaden en spelen. Dus heb ik daar een Switch voor nodig. Helaas is het geld dat daar voor nodig is aanzienlijk veel voor mij. En dat ik geen fan ben van de form factor helpt natuurlijk niet om mij over de streep te halen

TLDR: Switch is een flinke investering als tweede platform voor iemand met een klein budget. Ik heb wel oudere Nintendo consoles in huis waar ik Mario en Zelda op kan spelen. Vind het wel jammer dat ik de Mario games voor de Switch niet kan spelen. Als er een Switch console was zonder de tablet met een normale controller in de doos was ik waarschijnlijk overstag gegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Ik denk dat het docken precies hetzelfde zal zijn als bij de eerste Switch, gezien het gewoon via een USB-C aansluiting zal zijn. De magneten zijn voor de joy-cons i.p.v. de rails die er nu zijn.
ik ben het met je eens dat het docken/undocken soms ook nog een beetje precair voelt maar (met screen protector) heeft het bij mij verder nooit voor schade gezorgd. Het feit dat de joy-cons bij mij wat speling hebben tijdens het handheld spelen vind ik persoonlijk een grotere irritatie wat met de nieuwe aansluiting hopelijk verbeterd is.

Ik denk dat een losse non-handheld Switch er nooit zal komen, ik kan me niet voorstellen dat ze daar veel extra consoles mee zouden verkopen.
Als we de leaks mogen geloven zou het scherm van de console tijdens het gamen of in standby nog gedeeltelijk zichtbaar zijn en misschien dus nog wat extra informatie of notificaties weergeven, naast het feit dat er wat extra fans en meer stroom wordt gevraagd voor de gedockte modus lijkt het er dus wel op dat de console als hij gedocked is wat meer foefjes heeft dan de huidige switch.
Ik vond het blauwe notificatielampje van de dvd-lade van de Wii altijd wel sjiek, hopelijk dat er bij de Switch 2 wat gelijkaardige dingetjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Grannd schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:04:
Ik denk dat het docken precies hetzelfde zal zijn als bij de eerste Switch, gezien het gewoon via een USB-C aansluiting zal zijn. De magneten zijn voor de joy-cons i.p.v. de rails die er nu zijn.
ik ben het met je eens dat het docken/undocken soms ook nog een beetje precair voelt maar (met screen protector) heeft het bij mij verder nooit voor schade gezorgd. Het feit dat de joy-cons bij mij wat speling hebben tijdens het handheld spelen vind ik persoonlijk een grotere irritatie wat met de nieuwe aansluiting hopelijk verbeterd is.

Ik denk dat een losse non-handheld Switch er nooit zal komen, ik kan me niet voorstellen dat ze daar veel extra consoles mee zouden verkopen.
Als we de leaks mogen geloven zou het scherm van de console tijdens het gamen of in standby nog gedeeltelijk zichtbaar zijn en misschien dus nog wat extra informatie of notificaties weergeven, naast het feit dat er wat extra fans en meer stroom wordt gevraagd voor de gedockte modus lijkt het er dus wel op dat de console als hij gedocked is wat meer foefjes heeft dan de huidige switch.
Ik vond het blauwe notificatielampje van de dvd-lade van de Wii altijd wel sjiek, hopelijk dat er bij de Switch 2 wat gelijkaardige dingetjes komen.
Als het scherm nog gedeeltelijk zichtbaar zal zijn dan zal het in en uit halen misschien wat beter aanvoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:03:
Hier nog iemand die blij is dat Switch hybride blijft. Ik krijg meer functionaliteit (ik speel voornamelijk docked, handheld kunnen spelen is een bonus) en ik krijg een kleine console die niet prominent in een kamer aanwezig staat en weinig energie verbruikt.
We hadden toen met een van die Switch-jaaroverzichten dat je ook kon zien hoeveel je dat jaar Docked en handheld had gespeeld. Als ik thuis game dan uiteraard docked, maar vaak genoeg handheld zitten gamen als ik niet thuis ben. Games speel ik een stuk makkelijker uit dan op een gewone console omdat ik meer opties heb. Xbox komt met Game Pass Ultimate in de buurt omdat ik games naast de console ook kan streamen op mijn Macbook. Maar goed, dan je wel afhankelijk van een goede internetverbinding.

Een kleine console ben ik ook fan van. Nog steeds tevreden met de Xbox One S. Jammer dat er deze generatie geen kleinere Xbox Series X is uitgekomen. Maar verwacht dat het qua third party support op de Switch 2 ook steeds meer overbodig gaat worden om een tweede console erbij te kopen. Ook al is er aanzienlijk snellere hardware, de verschillen in wat je op elk platform kan spelen wordt steeds kleiner. Het is niet voor niets dat Sony en Microsoft ook (weer) interesse hebben om een handheld op de markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grannd schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:04:
[...]

He nog een blauwe LED fan! Een console die op standby al dingen voor me zat voor te bereiden vond ik destijds magisch.

Wat het dock betreft: de extra ventilator die daarin zit, lijkt enkel daar te zijn om de basisonderdelen van de dock zelf niet te laten oververhitten. Het gaat om een vrij kleine fan. Ik kan fout zijn - niet alles is bekend - maar ik zou er niet vanuit gaan dat hier veel extra functionaliteit achter schuilt, gewoon een iets hogere warmteafgifte waar mee rekening gehouden moet worden.
L23 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:35:
[...]

We hadden toen met een van die Switch-jaaroverzichten dat je ook kon zien hoeveel je dat jaar Docked en handheld had gespeeld. Als ik thuis game dan uiteraard docked, maar vaak genoeg handheld zitten gamen als ik niet thuis ben. Games speel ik een stuk makkelijker uit dan op een gewone console omdat ik meer opties heb. Xbox komt met Game Pass Ultimate in de buurt omdat ik games naast de console ook kan streamen op mijn Macbook. Maar goed, dan je wel afhankelijk van een goede internetverbinding.
Inderdaad een goed voorbeeld van wat flexibiliteit in usecase je oplevert :) Ik ben zelf een PC/Switch gamer en een lange RPG zou ik nooit op PC uitspelen.
Een kleine console ben ik ook fan van. Nog steeds tevreden met de Xbox One S. Jammer dat er deze generatie geen kleinere Xbox Series X is uitgekomen. Maar verwacht dat het qua third party support op de Switch 2 ook steeds meer overbodig gaat worden om een tweede console erbij te kopen. Ook al is er aanzienlijk snellere hardware, de verschillen in wat je op elk platform kan spelen wordt steeds kleiner. Het is niet voor niets dat Sony en Microsoft ook (weer) interesse hebben om een handheld op de markt te brengen.
Over third party support maak ik me ook weinig zorgen. Als een spel op een Steam Deck kan werken, zal het ook op een Switch 2 kunnen.
Natuurlijk gaan er altijd uitzonderingen zijn, maar die zijn vaak denk ik eerder gedreven door een gebrek aan middelen (of een gebrek aan interesse om deze te investeren) dan een daadwerkelijke technische beperking. Game engines schalen vrij goed tegenwoordig, maar optimalisatie kost tijd en expertise = budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik hoop dat de bestaande switch ook op de nieuwe dock past (of de nieuwe switch op de OLED dock), best een kans van niet natuurlijk, maar dan hoef ik maar één dock aan TV te hangen en kan je toch met twee verschillende switches spelen (om en om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Jake schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:15:
Ik hoop dat de bestaande switch ook op de nieuwe dock past (of de nieuwe switch op de OLED dock), best een kans van niet natuurlijk, maar dan hoef ik maar één dock aan TV te hangen en kan je toch met twee verschillende switches spelen (om en om).
Waarom zou je met verschillende Switches willen spelen, de cardridges van de Switch passen (volgens mij bijna zeker) ook in de Switch 2.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jake schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:15:
Ik dacht op een van de afbeeldingen te zien dat de gleuf om de Switch geleidelijk in de USB-C port te docken anders is. Maar goed, afwachten op een daadwerkelijke demonstratie van het product.
Ik zou het inderdaad ook handig vinden als het gewoon uitwisselbaar is. Ik ken nu best veel mensen met een Switch in huis, zou toch makkelijk zijn als je je Switch 2 mee hebt dat je dan makkelijk op de tv kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:17:
[...]

Waarom zou je met verschillende Switches willen spelen, de cardridges van de Switch passen (volgens mij bijna zeker) ook in de Switch 2.
Jij verkoopt je Switch gelijk als je de Switch 2 in huis hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:18:
[...]

Jij verkoopt je Switch gelijk als je de Switch 2 in huis hebt?
ja hoor waarom zou je hem houden, zeker als je de switch 1 spellen erop zou kunnen gaan spelen ?.
Ps4 is ook de deur uit gegaan toen ik de ps5 had, heeft toch geen nut die nog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:54:
[...]

ja hoor waarom zou je hem houden, zeker als je de switch 1 spellen erop zou kunnen gaan spelen ?.
Ps4 is ook de deur uit gegaan toen ik de ps5 had, heeft toch geen nut die nog te houden.
Omdat het voor mij nog niet duidelijk is wat de Switch 2 allemaal kan. Ik kan nog geen besluit nemen.

Wat je zegt over de PS4 klinkt inderdaad logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:58:
[...]

Omdat het voor mij nog niet duidelijk is wat de Switch 2 allemaal kan. Ik kan nog geen besluit nemen.

Wat je zegt over de PS4 klinkt inderdaad logisch.
Tegen de tijd dat de Switch2 bekend gemaakt is, weten we ook wel wat die wel of niet kan.
Dus dan weet je ook wel of je de Switch1 houd of niet :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:12:
[...]

Tegen de tijd dat de Switch2 bekend gemaakt is, weten we ook wel wat die wel of niet kan.
Dus dan weet je ook wel of je de Switch1 houd of niet :).
Dan wel inderdaad. Maar mogelijk zijn er zowel voordelen als nadelen aan het spelen van Switch games op de opvolger. Dat is mijn verwachting en daarom voor mij mogelijk wel interessant om de OLED te houden. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
L23 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:22:
[...]

Dan wel inderdaad. Maar mogelijk zijn er zowel voordelen als nadelen aan het spelen van Switch games op de opvolger. Dat is mijn verwachting en daarom voor mij mogelijk wel interessant om de OLED te houden. We gaan het zien.
Ik verwacht dat eigenlijk niet en denk dat de Switch 2 eerder een Switch Pro is, in dat geval gaat de Switch idd de deur uit. Maar dat zijn allemaal speculaties. Hopelijk weten we later deze maand meer.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:17:
We hebben nu zowel een 2017 als een OLED, best een kans dat ik er één verkoop, maar twee is toch wel handig. Kans dat ik gelijk twee Switch2 koop is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:47:
[...]

Ik verwacht dat eigenlijk niet en denk dat de Switch 2 eerder een Switch Pro is, in dat geval gaat de Switch idd de deur uit. Maar dat zijn allemaal speculaties. Hopelijk weten we later deze maand meer.
Echt waar, Ik kan het woord Pro niet meer horen :P Leuk als je een Playstation 5 Pro hebt gekocht (wat overigens geen nieuwe generatie is), maar dat is het dan ook wel. Zo niet Nintendo die naamgeving.

Verder prima dat je het niet verwacht. Inderdaad nu allemaal speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
[...]

Wanneer is het eigenlijk een Switch 2 en wanneer een Switch Pro? Waar ligt die grens?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Met alles wat tot nu toe gelekt is lijkt Switch Pro aardig te kloppen?
Alle oude games werken erop. Groter scherm. Sneller. Betere joypads.
Maar of er ook iets op zit dat deze anders maakt dan de normale Switch is mij nog niet duidelijk.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Raem schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:13:
[...]

Wanneer is het eigenlijk een Switch 2 en wanneer een Switch Pro? Waar ligt die grens?
Nergens, het is en blijft een naam.

Maar goed als we dan toch een poging wagen: Switch Pro zou, grotendeels, gebaseerd zijn op dezelfde architectuur (zie PS5 Pro) .. dus als het ware een upgrade binnen een generatie. Een switch 2 is een generatie stap in hardware en dat is hier wel het geval. DLSS, RT, hoogstwaarschijnlijke snellere opslag, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Imo is een Switch 2 een console waar games op uitkomen die niet werken op de Switch. En niet zoals het ging met de hardware upgrade versie van de DS die een paar games had die niet op de originele DS werkten

Een Switch Pro zou voornamelijk games draaien die ook op de Switch werken. En bijna alle nieuwe games die uitkomen het komende jaar en waarschijnlijk langer, zouden op beide console werken. Misschien een paar games die alleen op de Pro werken. Zoals we ook met de hardware upgrade van de DS zagen

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 04-01-2025 07:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Carlos0_0 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Als de renders kloppen, dan werkt Labo VR niet op de Switch 2. Dat is de reden om een oude Switch te houden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
RayNbow schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:31:
[...]

Als de renders kloppen, dan werkt Labo VR niet op de Switch 2. Dat is de reden om een oude Switch te houden. ;)
Och maar die heb ik toch niet, goed houden kan je inderdaad altijd nog doen.
Kan ook zijn zodat je dan met partner / gezin meer kan spelen, als je allebei eens zin heb in een apart spelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik verwacht dat eigenlijk niet en denk dat de Switch 2 eerder een Switch Pro is, in dat geval gaat de Switch idd de deur uit. [...]
Is een PS5 Pro dan een PS4 Pro Pro Pro?

Voor mij is de lijn simpel: kan het exclusieve games spelen of niet. Backwards compatibiliteit krijgen we, upgrades voor oude games valt nog te zien.

Ik denk dat we in ieder geval allemaal wel uitkijken naar iets nieuws :) De software is uiteindelijk het belangrijkste. Nintendo heeft deze keer geen Breath of the Wild die een instant system seller was (or do they? :o )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Raem schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:13:
[...]

De Switch 2 gebruik je primair voor gaming. De Switch (2) Pro speel je ook Office 365, Teams en Salesforce op. Pro staat voor Professional.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mog schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:10:
[...]

De Switch 2 gebruik je primair voor gaming. De Switch (2) Pro speel je ook Office 365, Teams en Salesforce op. Pro staat voor Professional.
De OG Switch is al een Pro-apparaat: er draait BASIC op.

[ Voor 14% gewijzigd door RayNbow op 04-01-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

RayNbow schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:28:
[...]

De OG Switch is al een Pro-apparaat: er draait BASIC op.
Wat tof. Dat wist ik niet.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:42
L23 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:46:
[...]

Het is een gewone console en handheld in 1. Ik zou echt niet iets anders willen. Het kan juist meer dan een gewone console.
Enerzijds klopt het natuurlijk wat je zegt. Anderzijds gebruik ik de Switch alleen docked. Ik zie het dus als dat je dan meer betaald dan nodig is, want portable optie met onnodig/ dure componenten of inleveren op prestaties. Voor zeg €350-500 kan Nintendo straks een Switch 2 leveren, die zonder portable componenten of goedkoper zou zijn geweest óf krachtiger.

Ik zou persoonlijk liever een Nintendo zien met XSX/ PS5(Pro) performance. Maar dat gaan natuurlijk niet gebeuren..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Daar moet Nintendo het ook niet van hebben toch? Dan kunnen ze net zo goed stoppen met hardware en games voor xbox en ps5 gaan uitbrengen.

Ik speel alleen maar handheld, dat vind ik juist 't leuke van de switch. En een switch en geen steamdeck omdat ik de Nintendospellen leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Vroeger deed Nintendo gewoon mee met de grafische race. Maar waar Nintendo het wel of niet van moet hebben zal mij persoonlijk een worst wezen.

IK zou graag een krachtige Nintendo zien. Of anders gezegd: ik wil Nintendo exclusieve games met alle mogelijke pracht en praal kunnen spelen. Van mij mogen ze Zelda ook op PS5/ XSX uitbrengen. Scheelt mij weer wat hardware aankopen.. Dat dit niet gaat gebeuren staat los van mijn persoonlijke wensen 😅

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 04-01-2025 14:15 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Vroeger, 20+ jaar geleden bedoel je :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thalaron schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:07:
Of anders gezegd: ik wil Nintendo exclusieve games met alle mogelijke pracht en praal kunnen spelen.
En dat is exact wat je krijgt: alle mogelijke pracht en praal volgens de mogelijkheden die Nintendo zelf beslist :P

Ik begrijp de obsessie niet met AAA games graphics maar ieder zijn ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
matthijst schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:24:
Vroeger, 20+ jaar geleden bedoel je :)
Ja, ik begin oud te worden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32
Thalaron schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:19:
Ik zou persoonlijk liever een Nintendo zien met XSX/ PS5(Pro) performance. Maar dat gaan natuurlijk niet gebeuren..
Nintendo heeft heel goed bewezen dat je helemaal geen krachtige console nodig heb om succesvol te zijn. Dus waarom zou je die risicovolle investering doen in topnotch hardware, terwijl minder ook voldoet? Sterker nog, het voldoet niet alleen het zal ook een stuk winstgevender zijn, omdat de kosten een stuk lager liggen.
Nintendo is de enige van de drie consolemakers die zelfstandig kan bestaan. Playstation was allang failliet geweest als Sony er niet achter stond. Idem dito voor Xbox. Dus wie is er nou stom bezig? Nintendo iig niet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:19:
[...]

Enerzijds klopt het natuurlijk wat je zegt. Anderzijds gebruik ik de Switch alleen docked. Ik zie het dus als dat je dan meer betaald dan nodig is, want portable optie met onnodig/ dure componenten of inleveren op prestaties. Voor zeg €350-500 kan Nintendo straks een Switch 2 leveren, die zonder portable componenten of goedkoper zou zijn geweest óf krachtiger.

Wellicht is dan een saaie goedkope console mogelijk. Maar voor kracht moet je bij Sony of Microsoft zijn. Ik zie het liever niet in ieder geval. Wat ik dan voor mij zie is games die te lang in ontwikkeling zijn en er amper interresanter uitzien. In de tussentijd brengt Nintendo dan een boel remasters uit om nieuwe te dure AAA games te financieren.

Maar ik zoek sowieso iets anders, anders koop ik wel een PS5 of Xbox Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Zeror schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Nintendo heeft heel goed bewezen dat je helemaal geen krachtige console nodig heb om succesvol te zijn. Dus waarom zou je die risicovolle investering doen in topnotch hardware, terwijl minder ook voldoet? Sterker nog, het voldoet niet alleen het zal ook een stuk winstgevender zijn, omdat de kosten een stuk lager liggen.
Nintendo is de enige van de drie consolemakers die zelfstandig kan bestaan. Playstation was allang failliet geweest als Sony er niet achter stond. Idem dito voor Xbox. Dus wie is er nou stom bezig? Nintendo iig niet.
Nintendo heeft in het verleden bewezen dat sommige keuzes kunnen leiden tot teleurstellende verkoopcijfers. Daarom denk ik dat het essentieel is dat ze met de volgende versie van de Switch een flinke stap maken op het gebied van prestaties en graphics. Als de hardware te ver achterblijft bij de concurrentie, lopen ze het risico als ‘lui’ bestempeld te worden, wat een negatieve invloed kan hebben op hun reputatie en verkoopresultaten.

Grafische prestaties op het niveau van de PS4 Pro of Xbox Series S zouden een uitstekende basis vormen voor de nieuwe Switch. Deze standaarden zijn meer dan voldoende om zowel ontwikkelaars als spelers tevreden te stellen, terwijl ze toch trouw blijven aan Nintendo’s unieke aanpak en sterke gamebibliotheek.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Het is inderdaad winstgevender. Naar mijn idee nemen Sony en Microsoft met bepaalde game ontwikkelingen ook teveel risico, maar dat lossen ze gedeeltelijk op door games ook op PC uit te brengen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
L23 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:37:
[...]

Wellicht is dan een saaie goedkope console mogelijk. Maar voor kracht moet je bij Sony of Microsoft zijn. Ik zie het liever niet in ieder geval. Wat ik dan voor mij zie is games die te lang in ontwikkeling zijn en er amper interresanter uitzien. In de tussentijd brengt Nintendo dan een boel remasters uit om nieuwe te dure AAA games te financieren.

Maar ik zoek sowieso iets anders, anders koop ik wel een PS5 of Xbox Series X.
Ik heb ook al een XSX en PS5 Pro. Ik snap dat het niet nodig is én verder ook zeker negatieve kanten heeft. Voor de verkoopcijfers hoeven ze het niet te doen inderdaad.

Een goedkopere niet portable versie met fatsoenlijke (lees niet hoorbare) koeling zou mij meer aanspreken. Sterker nog: dan zou ik die als mijn vrouw er wél mee wil spelen portable, een bijkopen voor in de kast.

Hoe dan ook ben ik blij wanneer de oude Switch vervangen kan gaan worden. Daar merk je toch écht de leeftijd wel van.. althans ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik hoop vooral dat de Switch 2 krachtig genoeg is om games zonder framedrops e.d. te laten spelen en dat Nintendo zelf weer eens met wat echt sterke games komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:47:
Ik hoop vooral dat de Switch 2 krachtig genoeg is om games zonder framedrops e.d. te laten spelen en dat Nintendo zelf weer eens met wat echt sterke games komt.
Gaat nooit krachtig genoeg zijn, dat zijn de Xbox en PS5 ook niet. Er komen altijd games uit die minder optimaal draaien. En zo zijn er ook genoeg Switch games die wel goed draaien. Kwestie van reviews afwachten en een keuze maken.

Wat bedoel je met weer eens? Nintendo’s first party aanbod viel tegen op de Switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
L23 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:54:
[...]

Gaat nooit krachtig genoeg zijn, dat zijn de Xbox en PS5 ook niet. Er komen altijd games uit die minder optimaal draaien. En zo zijn er ook genoeg Switch games die wel goed draaien. Kwestie van reviews afwachten en een keuze maken.

Wat bedoel je met weer eens? Nintendo’s first party aanbod viel tegen op de Switch?
De laatste jaren voor mij persoonlijk wel wat. Wonder als laatste echte topper en zelfs die was wat aan de te korte kant.

Ik hoop dat op z'n minst de first party titles gewoon goed draaien. Die laatste twee top down Zelda's waren qua stuttering niet heel fijn te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:21
Waar ik nieuwsgierig naar ben is of deze console een succes zal worden.

Of dat deze net als de Cube en Wii-u een geflopt tussen model met weinig aanbod wordt als opstap naar een betere volgende console van Nintendo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sahinasappelsap schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:10:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is of deze console een succes zal worden.

Of dat deze net als de Cube en Wii-u een geflopt tussen model met weinig aanbod wordt als opstap naar een betere volgende console van Nintendo.
Handhelds hebben het altijd goed gedaan bij Nintendo, met een Switch 2 bieden ze nog steeds een interessant product. Maar verwacht zelf een iets minder succes dan de huidige Switch. Die lat ligt namelijk behoorlijk hoog.

Games ontwikkelen wordt ook steeds complexer. Met de Switch konden ze behoorlijk teren op de Wii U catalogus. Hardware zal wel goed zitten, maar vraag me dus af of ze net zoveel first party games kunnen uitbrengen als op de Switch. Mogelijk minder aanbod?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:02:
[...]

De laatste jaren voor mij persoonlijk wel wat. Wonder als laatste echte topper en zelfs die was wat aan de te korte kant.

Ik hoop dat op z'n minst de first party titles gewoon goed draaien. Die laatste twee top down Zelda's waren qua stuttering niet heel fijn te spelen.
Het goede nieuws is dat Nintendo de geheugenbandbreedte van Switch 2 op eerste zicht veel ruimer bemeten heeft. Ze hebben en beetje tegen verwachtingen in voor LPDDR5X geheugen gekozen (Orin gebruikt LPDDR5). Dit specifieke probleem wat je beschrijft bij o.a. Echoes/Link's Awakening werd vaak veroorzaakt omdat die bandbreedte een zwaktepunt is van Switch, wat voor o.a. asset streaming problemen kan zorgen.

Nu is een console bouwen altijd een mastodontenoefening waarin men performance per watt gaat afwegen tegen kosten. Men wilt graag bepaalde specs halen en kijkt in hoeverre dit mogelijk is aan de goedkoopste prijs. Gezien Nintendos inkomen grotendeels nog steeds uit videogaming komt, is het voor hen extra belangrijk om het risico te beperken en geen gigantische financiële put te slaan.

Al bij al denk ik op basis van de specs dat Nintendo de 'realistische' verwachtingen grotendeels gaat overtreffen... maar je hebt heel veel mensen met heel verschillende visies op prijs/performance, wat je ook hierboven ziet :) Ze kunnen dus nooit voor iedereen goed doen, enkel proberen een zo sterk mogelijk pakket aan te bieden aan een prijs waar zij zich comfortabel bij voelen en hopen dat het het publiek overtuigt om opnieuw in te stappen. Daarom blijf ik zeggen: het is vooral de software die telt.

[ Voor 35% gewijzigd door JackAvery op 04-01-2025 20:09 . Reden: meer algemeen stuk over consoledesign toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
L23 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:34:
[...]

Handhelds hebben het altijd goed gedaan bij Nintendo, met een Switch 2 bieden ze nog steeds een interessant product. Maar verwacht zelf een iets minder succes dan de huidige Switch. Die lat ligt namelijk behoorlijk hoog.

Games ontwikkelen wordt ook steeds complexer. Met de Switch konden ze behoorlijk teren op de Wii U catalogus. Hardware zal wel goed zitten, maar vraag me dus af of ze net zoveel first party games kunnen uitbrengen als op de Switch. Mogelijk minder aanbod?
'
Het zal mij benieuwen. Mij staat bij dat de cube en de wii-u achterbleven in succes vanwege het beperkte aanbode van nieuwe en kwalitatief leuke games. De wii-u was soort van backward compatible met de wii, maar daarvoor koop je zo een apparaat natuurlijk niet. Destijds was ik na het spelen van de nieuwe mario voor de wii-u alweer uitgekeken.

Hoe dan ook, ik schaf dat ding toch wel aan als nintendo fan. Ik heb geen inzicht in hoe lastig het is om er games voor uit te brengen en hoe veel nintento/first-party launch titles er zullen zijn bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sahinasappelsap schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:39:
[...]

'
Het zal mij benieuwen. Mij staat bij dat de cube en de wii-u achterbleven in succes vanwege het beperkte aanbode van nieuwe en kwalitatief leuke games. De wii-u was soort van backward compatible met de wii, maar daarvoor koop je zo een apparaat natuurlijk niet. Destijds was ik na het spelen van de nieuwe mario voor de wii-u alweer uitgekeken.

Hoe dan ook, ik schaf dat ding toch wel aan als nintendo fan. Ik heb geen inzicht in hoe lastig het is om er games voor uit te brengen en hoe veel nintento/first-party launch titles er zullen zijn bij release.
Het is nog onbekend. Maar Nintendo is denk ik er wel bewust van dat een goed aanbod aan games rond de launch zeer belangrijk is. Ik verwacht dat ze de launch goed voorbereid hebben. Maar of ze het momentum aan games de komende jaren net zo goed kunnen doorzetten vraag ik me af. Dat zal dan een andere aanpak zijn dan op de Switch. Games worden gewoon steeds complexer om te maken omdat de hardware elke generatie meer mogelijk maakt, maar kan zijn dat Nintendo daar goed op voorbereid is. Het zal minder complex zijn dan voor de Xbox/PS5, dus het is relatief. Ik zie overal dat games steeds langer in ontwikkeling zijn en ben benieuwd hoe Nintendo dat de komende generatie aanpakt. Tot nu toe vind ik het wel fijn dat als Nintendo een nieuwe game aankondigt dat het vrij snel uitkomt (Behalve Metroid Prime 4 dan...)

Welke Mario voor de Wii U? Ik heb me goed vermaakt met New Super Mario Bros U Deluxe en Super Mario 3D World + Bowser's Fury op de Switch. Ik ben na de Game Boy Advance pas bij de Nintendo Switch weer ingestapt. Destijds nog wel gekeken naar een Wii U, ook vanwege de Wii bibliotheek. Was toen nog voordat Mario Kart 8 uit was. Leek me toen wel interessant om een Wii U te kopen en Mario Kart Wii, maar wat ik qua controllers en controller accessoires erbij moest kopen voordat ik een Mario Kart feestje kon geven was het mij te duur.

Maar sinds de Switch wel tevreden met Nintendo. Ik vond het wel verfrissend na een aantal generaties Xbox games te hebben gespeeld. De type games die ik op de eerste generatie Xbox en Xbox 360 leuk vond zie ik nu meer terug op het Nintendo platform. Dus de Switch 2 zal mij ook wel aanspreken en ik verwacht dat het qua third party support alleen maar interessanter gaat worden. Backward compatibility gaat een leuke feature worden, maar hoop dat daar niet teveel energie in gestoken word en het moet geen selling point zijn. Zelfde games in een iets mooier jasje spreekt me niet aan, er moeten nieuwe interessante games uitkomen. System sellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
L23 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Het is nog onbekend. Maar Nintendo is denk ik er wel bewust van dat een goed aanbod aan games rond de launch zeer belangrijk is. Ik verwacht dat ze de launch goed voorbereid hebben. Maar of ze het momentum aan games de komende jaren net zo goed kunnen doorzetten vraag ik me af. Dat zal dan een andere aanpak zijn dan op de Switch. Games worden gewoon steeds complexer om te maken omdat de hardware elke generatie meer mogelijk maakt, maar kan zijn dat Nintendo daar goed op voorbereid is. Het zal minder complex zijn dan voor de Xbox/PS5, dus het is relatief. Ik zie overal dat games steeds langer in ontwikkeling zijn en ben benieuwd hoe Nintendo dat de komende generatie aanpakt. Tot nu toe vind ik het wel fijn dat als Nintendo een nieuwe game aankondigt dat het vrij snel uitkomt (Behalve Metroid Prime 4 dan...)

Welke Mario voor de Wii U? Ik heb me goed vermaakt met New Super Mario Bros U Deluxe en Super Mario 3D World + Bowser's Fury op de Switch. Ik ben na de Game Boy Advance pas bij de Nintendo Switch weer ingestapt. Destijds nog wel gekeken naar een Wii U, ook vanwege de Wii bibliotheek. Was toen nog voordat Mario Kart 8 uit was. Leek me toen wel interessant om een Wii U te kopen en Mario Kart Wii, maar wat ik qua controllers en controller accessoires erbij moest kopen voordat ik een Mario Kart feestje kon geven was het mij te duur.

Maar sinds de Switch wel tevreden met Nintendo. Ik vond het wel verfrissend na een aantal generaties Xbox games te hebben gespeeld. De type games die ik op de eerste generatie Xbox en Xbox 360 leuk vond zie ik nu meer terug op het Nintendo platform. Dus de Switch 2 zal mij ook wel aanspreken en ik verwacht dat het qua third party support alleen maar interessanter gaat worden. Backward compatibility gaat een leuke feature worden, maar hoop dat daar niet teveel energie in gestoken word en het moet geen selling point zijn. Zelfde games in een iets mooier jasje spreekt me niet aan, er moeten nieuwe interessante games uitkomen. System sellers.
Dat was inderdaad New Super Mario Bros U, die heb ik in 1 rits uitgespeeld. Mario kart vond ik overigens ook wel tof en heb ik vooral op de Cube helemaal grijs gespeeld met vrienden.

Ik ben ooit met een Gameboy begonnen, Entertainment System en cube die ik zelf in bezit had. Maatje had dan weer de snes en de n64. Ben dus ook zo ongeveer met Nintendo opgegroeid 🤡

Ik ben 15 jaar geleden uit nostalgie eigenlijk alle consoles en handhelds gaan verzamelen. Ik mis de Wii-u dus o.a. omdat ik die weggedaan heb (stom).
Maar altijd fan geweest van Mario, Zelda en Metroid.

Hopelijk brengt de switch 2 weer nieuwe speler varingen, kan niet wachten tot ie er is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
De Wii-U heeft tenminste nog een nieuwe Donkey Kong Country gekregen. Die gaag er op de Switch niet meer komen. :-(
Hopelijk dan maar snel op de Switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ja de Donkey Kong van de switch waren remakes, toch heb ik ze gespeeld. Aangezien ik het origineel niet gespeeld heb.
Zo ook Donkey Kong Country Returns straks, heb ik naar mijn weten nooit echt gespeeld. dus voor mij wel leuk dat die op de switch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
JackAvery schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:10:
Een foto van een nieuwe linkerjoycon zou verschenen zijn op Tieba:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weer geen analog triggers dus, zonde.

Ziet er verder niet dramatisch anders uit dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:46
Ik wil gewoon zelda , Mario games , donkey Kong games ( eigenlijk typical Nintendo games ) en games zoals Black ops 6 en andere multi platform games erop kunnen spelen . De beste grafische weergave hoeft van mij niet eens maar een console waar ik zelda op kan spelen en erna online kan gaan met vrienden zou voor mij top zijn . Zonder goeie multi platform ondersteuning sla ik deze aankomende gen over en wacht ik op de Steam deck 2. Nintendo heeft aardig wat liefde die ik me hele leven al had voor ze eruit getrokken met zo lange rek van de huidige switch en daardoor niet de multi platform games kunnen aanbieden door de veroudert hardware.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberw00d op 05-01-2025 13:06 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:10:
Een foto van een nieuwe linkerjoycon zou verschenen zijn op Tieba:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm! Blij dat je nu de SL en SR knoppen gewoon zo kan gebruiken ipv er per se die zwarte dingen te moeten aanschuiven/-hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RangedNeedles schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Hmm! Blij dat je nu de SL en SR knoppen gewoon zo kan gebruiken ipv er per se die zwarte dingen te moeten aanschuiven/-hangen.
Ja inderdaad. Maar wel benieuwd hoe een polsbandje bevestigd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Wat heb jij gelezen over wat er naast de SL knop zit? Zijn dat mogelijk die "lasers"?
Enkel speculatie. Mij lijken het optische sensoren zoals in een muis. Maar de reden van deze toevoeging is een goede vraag. Nintendo heeft wel wat patenten betreffende onder andere gesture controls met dit soort sensoren, maar of dat het antwoord is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Laatst online: 19:08
weer van die kleine joystickjes, doe mij maar de pro controller. met normale d-pad en betere joysticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
Ik ben wel ontzettend nieuwschierig naar de Switch 2 en zijn kracht, want grafische Pokémon spellen met grotere werelden lijken me erg gaaf.

Mijn grootste wens is ooit om in Kanto te beginnen en zo door te kunnen naar Johto en daarna naar Hoenn.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan mogen de specs ook wel wat beter worden... Volgens mij zijn de stutters uit zelfs Breath of the Wild nooit opgelost... En dat is nota bene een launch game geweest van de Switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:05:
Ik ben wel ontzettend nieuwschierig naar de Switch 2 en zijn kracht, want grafische Pokémon spellen met grotere werelden lijken me erg gaaf.

Mijn grootste wens is ooit om in Kanto te beginnen en zo door te kunnen naar Johto en daarna naar Hoenn.
Ja zeker leuk wel eens wat van rom hacks gespeeld, waarbij je die 3 deed.
Alleen ja het werd wel een beetje simpel uiteindelijk, want je pokemons zijn zo sterk. dat als je opnieuw begint in de volgende wereld het best een eitje is.
Eigenlijk zou je dan ook je pokemons tijdelijk kwijt moeten zijn, en opnieuw moeten beginnen weer met 1 starter. en bij de leaq dat je de oude pokemons weer kan gebruiken(Door een fout in communicatie systeem konden ze niet verstuurd worden ofzo tussen de werelden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

CH4OS schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:08:
Dan mogen de specs ook wel wat beter worden...
Voor een spel met een grote wereld heb je echt geen betere specs nodig. Een grote game als Xenoblade X draait bijv. op Wii U hardware.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8D2JTS4jyTO76QZinZnrm9mc.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Carlos0_0 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:29:
[...]

Alleen ja het werd wel een beetje simpel uiteindelijk, want je pokemons zijn zo sterk. dat als je opnieuw begint in de volgende wereld het best een eitje is.
Eigenlijk zou je dan ook je pokemons tijdelijk kwijt moeten zijn, en opnieuw moeten beginnen weer met 1 starter. en bij de leaq dat je de oude pokemons weer kan gebruiken(Door een fout in communicatie systeem konden ze niet verstuurd worden ofzo tussen de werelden).
Dat kan je natuurlijk prima oplossen door scaling te gebruiken en dat je levels tot 1000 kunnen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RayNbow schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:31:
[...]

[...]

Voor een spel met een grote wereld heb je echt geen betere specs nodig. Een grote game als Xenoblade X draait bijv. op Wii U hardware.

[Afbeelding]
Tja, toch had een launch game (en zelfs nu nog) stutters... Dat moet ergens vandaan komen, me dunkt. Zou fijn zijn als dat gewoon opgelost wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
cherrycoke schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:55:
weer van die kleine joystickjes, doe mij maar de pro controller. met normale d-pad en betere joysticks.
Iemand op Famiboards is zo lief geweest een vergelijking te maken en je ziet dat de nieuwe joy-con toch een stukje groter is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GghqOQ-WcAA0HUq?format=jpg&name=medium

Ook is ie wat breder :)
CH4OS schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:40:
[...]
Tja, toch had een launch game (en zelfs nu nog) stutters... Dat moet ergens vandaan komen, me dunkt. Zou fijn zijn als dat gewoon opgelost wordt.
BOTW heeft meerdere patches gehad en de meeste - maar niet alle - van deze problemen zijn daarin verbeterd of opgelost.

Anyway geen zorgen, Switch 2 wordt significant krachtiger.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 05-01-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grafisch en Pokemon gaat toch niet samen? Zie liever dat ze een stapje terug doen, het enigzins simpel houden en dat het dan ook echt goed draait. Switch 2 gaat de huidige Pokemon games wellicht beter draaien, maar bij nieuwe generatie Pokemon games verwacht ik dat Game Freak op dezelfde voet verder gaan met beperkte ontwikkeltijd. Maar logischerwijs zal het er op de nieuwe console weer iets mooier uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:07:
[...]

Grafisch en Pokemon gaat toch niet samen? Zie liever dat ze een stapje terug doen, het enigzins simpel houden en dat het dan ook echt goed draait. Switch 2 gaat de huidige Pokemon games wellicht beter draaien, maar bij nieuwe generatie Pokemon games verwacht ik dat Game Freak op dezelfde voet verder gaan met beperkte ontwikkeltijd. Maar logischerwijs zal het er op de nieuwe console weer iets mooier uitzien.
Niet zozeer dat Pokémon en grafisch niet samen door 1 deur kunnen.

Hoe Gamefreak en Pokemon Company handelen is de reden dat dit niet gaat werken, tenzij ze hun strategie aanpassen.

Ze hebben niet eens de tijd gehad/genomen (pick your poison) om de games te optimaliseren, dat is de echte reden waarom S&V zo en zo uitzien en zo en zo draaien.

mini rant

feit dat bijna alle gebouwen in S&V voor de sier waren en je niet zoals in de oude games naar binnen kon, is 1 van vele dingen waar het ook al misging met die games.

mini rant over

Ik zou het helemaal prima vinden als ze een stap terug nemen en terug richting DS/3DS graphics gaan, maak het mooi zoals vroeger, met leuke gebieden, veel plekken te ontdekken, leuk verhaal enz enz

en gebouwen waar je naar binnen kan...

Maar dat gaan ze niet doen, Pokémon Z-A zal (eigen mening) beter zijn dan S&V omdat het kleinschaliger zal zijn, maar de eerst volgende Pokémon game, of het nou op de huidige Switch uitkomt of de opvolger zal zelfde problemen hebben als S&V.

Want het probleem ligt bij Gamefreak/PKMN Company en niet de Switch zelf.

Maar om dat verhaal niet weer te starten (meningen verschillen enorm erover) ben ik vooral benieuwd naar Nintendo hun eigen games op de opvolger.

En dan doel ik niet op nieuwe Zelda of Mario game, maar dingen als Fire Emblem, Metroid Prime 4 (we wachten daar al zo lang op, ik verwacht dat ze ermee hetzelfde doen als met Breath of the Wild) en wie weet krijgen we eindelijk een nieuwe F-Zero game of een goede Starfox.

S&V = Scarlet & Violet

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 05-01-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben op zich wel nieuwsgierig of Z-A een titel wordt met Switch 2 optimalisaties.

Zelf kan ik tijdens jaar één zeker verleid worden tot een aankoop indien men minstens één van deze games brengt: een Fire Emblem game, een nieuwe Monolith Soft game, een interessante Zelda remake (want een nieuwe game duurt nog jaren). Nieuwe 3D Mario is een bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Niet zozeer dat Pokémon en grafisch niet samen door 1 deur kunnen.

Hoe Gamefreak en Pokemon Company handelen is de reden dat dit niet gaat werken, tenzij ze hun strategie aanpassen.

Ze hebben niet eens de tijd gehad/genomen (pick your poison) om de games te optimaliseren, dat is de echte reden waarom S&V zo en zo uitzien en zo en zo draaien.

mini rant

feit dat bijna alle gebouwen in S&V voor de sier waren en je niet zoals in de oude games naar binnen kon, is 1 van vele redenen waar het mis ging

mini rant over

Ik zou het helemaal prima vinden als ze een stap terug nemen en terug richting DS/3DS graphics gaan, maak het mooi zoals vroeger, met leuke gebieden, veel plekken te ontdekken, leuk verhaal enz enz

en gebouwen waar je naar binnen kan...

Maar dat gaan ze niet doen, Pokémon Z-A zal (eigen mening) beter zijn dan S&V omdat het kleinschaliger zal zijn, maar de eerst volgende Pokémon game, of het nou op de huidige Switch uitkomt of de opvolger zal zelfde problemen hebben als S&V.

Want het probleem ligt bij Gamefreak/PKMN Company en niet de Switch zelf.

Maar om dat verhaal niet weer te starten (meningen verschillen enorm erover) ben ik vooral benieuwd naar Nintendo hun eigen games op de opvolger.

En dan doel ik niet op nieuwe Zelda of Mario game, maar dingen als Fire Emblem, Metroid Prime 4 (we wachten daar al zo lang op, ik verwacht dat ze ermee hetzelfde doen als met Breath of the Wild) en wie weet krijgen we eindelijk een nieuwe F-Zero game of een goede Starfox.

S&V = Scarlet & Violet
Dat is precies wat ik zeg, het resultaat is gewoon dat het niet samen door een deur kan. En de huidige strategie is uitstekend te noemen want Pokemon games vallen onder de best verkochte games.

Maar het moet inderdaad duidelijk zijn dat dit niet aan de Switch hardware zelf ligt.

F-Zero en Starfox verwacht ik niet zo snel. Laatste Starfox game was Starlink: Battle for Atlas? Die had ik voor 10 euro, een typische impulsaankoop, gekocht bij de Action. Wel uitgespeeld, maar was blij dat ik het weer voor hetzelfde bedrag verkocht had op Marktplaats.
F-Zero bloede qua verkoopcijfers gewoon dood, dus begrijpelijk dat we daar al jaren niks nieuws van hebben gezien. Wel interessant dat we nu F-Zero 99 hebben en dat er verschillende titels toegevoegd zijn aan NSO. Dus wellicht een opzet naar een nieuwe F-Zero game. Ik zou het wel interessant vinden als Nintendo naast Mario Kart met een andere succesvolle race game komt. Bij de Switch was het een beetje jammer dat we alleen Mario Kart 8 Deluxe kregen al heb ik me er goed mee vermaakt. Volgens mij is er ruimte voor een tweede race game, maar geen idee of dat een F-Zero moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees dat 2025 Mario's 40e Anniversary is? In dat opzicht lijkt me een nieuwe 3D Mario dit jaar heel waarschijnlijk. Los van dat ik het ook wel noodzakelijk vind :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:38:
[...]

En de huidige strategie is uitstekend te noemen want Pokemon games vallen onder de best verkochte games.

Maar het moet inderdaad duidelijk zijn dat dit niet aan de Switch hardware zelf ligt.
Dat is misschien nog het grootste probleem, ondanks hoe het product geleverd was verkocht het nog steeds erg goed, dus hebben ze weinig reden om dit te verbeteren.

Het verkoopt toch.

doet mij denken aan de AAA games markt
F-Zero en Starfox verwacht ik niet zo snel. Laatste Starfox game was Starlink: Battle for Atlas? Die had ik voor 10 euro, een typische impulsaankoop, gekocht bij de Action. Wel uitgespeeld, maar was blij dat ik het weer voor hetzelfde bedrag verkocht had op Marktplaats.
F-Zero bloede qua verkoopcijfers gewoon dood, dus begrijpelijk dat we daar al jaren niks nieuws van hebben gezien. Wel interessant dat we nu F-Zero 99 hebben en dat er verschillende titels toegevoegd zijn aan NSO. Dus wellicht een opzet naar een nieuwe F-Zero game. Ik zou het wel interessant vinden als Nintendo naast Mario Kart met een andere succesvolle race game komt. Bij de Switch was het een beetje jammer dat we alleen Mario Kart 8 Deluxe kregen al heb ik me er goed mee vermaakt. Volgens mij is er ruimte voor een tweede race game, maar geen idee of dat een F-Zero moet zijn.
Starlink was een (matige) Ubisoft game, maar de Switch versie had exclusive Starfox content die de andere platforms niet hadden.

wij hadden het spel voor 5 euro bij de Intertoys gehaald

Star Fox Zero op de Wii U was de laatste Starfox game overigens.

Qua F-Zero snap ik het wel een beetje, misschien zou ik gebrek aan een nieuwe F-Zero minder erg vinden als wij na ruim 10 jaar inmiddels een echte, nieuwe Mario Kart zouden hebben.

We zullen het zien, misschien krijgen wij Mario Kart 9 als een launch titel op de nieuwe systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:38:
[...]

Dat is precies wat ik zeg, het resultaat is gewoon dat het niet samen door een deur kan. En de huidige strategie is uitstekend te noemen want Pokemon games vallen onder de best verkochte games.

Starlink heeft toch niks met Starfox te maken? Behalve dat Fox en zijn schip in de Switch versie zitten.
Laatste Starfox game die ik gespeeld heb was Star Fox Adventures op de Gamecube. Van mij mag de serie wel op die manier terugkomen. Vond ik veel leuker dan de rail shooters op de SNES en N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Starlink heeft toch niks met Starfox te maken? Behalve dat Fox en zijn schip in de Switch versie zitten.
Laatste Starfox game die ik gespeeld heb was Star Fox Adventures op de Gamecube. Van mij mag de serie wel op die manier terugkomen. Vond ik veel leuker dan de rail shooters op de SNES en N64.
Die volg ik niet? Heeft er niks mee te maken, maar Starfox zit in de game? Raar argument, maar wat mij betreft mag je de game overslaan. Star Fox Adventures is in dat opzicht ook interessant. Oorspronkelijk zou het Dinosaur Planet worden en had het niks met Star Fox te maken, later in de ontwikkeling is besloten er een Star Fox game van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:06:
[...]

Die volg ik niet? Heeft er niks mee te maken, maar Starfox zit in de game? Raar argument, maar wat mij betreft mag je de game overslaan.
Nouja, dat zou hetzelfde zijn om te zeggen dat Soul Calibur op de Gamecube een Zelda game is omdat Link erin zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:08:
[...]

Nouja, dat zou hetzelfde zijn om te zeggen dat Soul Calibur op de Gamecube een Zelda game is omdat Link erin zit. :P
Als jij dat hetzelfde vind, prima :P Je weet zelf ook wel dat dat onzin is. Bij Starlink voor de Switch kreeg je een enorme doos met het schip van Star Fox. Kom op nou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:11:
[...]

Als jij dat hetzelfde vind, prima :P Je weet zelf ook wel dat dat onzin is. Bij Starlink voor de Switch kreeg je een enorme doos met het schip van Star Fox. Kom op nou.
Ja, maar het is gewoon een multiplatform game van Ubisoft waar ze wat dingen van Star Fox aan toegevoegd hebben voor de Switch versie. Het is geen Star Fox game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:13:
[...]

Ja, maar het is gewoon een multiplatform game van Ubisoft waar ze wat dingen van Star Fox aan toegevoegd hebben voor de Switch versie. Het is geen Star Fox game.
Nou ja. Ik begrijp dus dat je het geen leuke Star Fox game vond en dan maar argumenten gaat verzinnen dat het helemaal niks met Star Fox te maken heeft? Ook prima. Hopelijk komt er dan snel weer een Star Fox game die wel leuk is op de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:29:
[...]

Welke ROM hack is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:18:
[...]

Nou ja. Ik begrijp dus dat je het geen leuke Star Fox game vond en dan maar argumenten gaat verzinnen dat het helemaal niks met Star Fox te maken heeft? Ook prima. Hopelijk komt er dan snel weer een Star Fox game die wel leuk is op de Switch 2.
Star Fox zat erin maar het was geen Star Fox game.
Pagina: 1 ... 9 ... 123 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4