Moet ik eens effe uitzoeken of ik die nog kan vinden
Ja dat lijkt me heel leuk om door de 3 werelden te kunnen gaan, zou het niet erg vinden dat je bij een nieuwe wereld hoge level Pokémon's pas kan gaan gebruiken na een bepaalde badge. Waardoor je toch word gedwongen om eerst weer terug te gaan naar lage levelsCarlos0_0 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:29:
[...]
Ja zeker leuk wel eens wat van rom hacks gespeeld, waarbij je die 3 deed.
Alleen ja het werd wel een beetje simpel uiteindelijk, want je pokemons zijn zo sterk. dat als je opnieuw begint in de volgende wereld het best een eitje is.
Eigenlijk zou je dan ook je pokemons tijdelijk kwijt moeten zijn, en opnieuw moeten beginnen weer met 1 starter. en bij de leaq dat je de oude pokemons weer kan gebruiken(Door een fout in communicatie systeem konden ze niet verstuurd worden ofzo tussen de werelden).
Hopelijk bouwen ze verder op het concept van Scarlet & Violet maar dat het dan wel fatsoenlijk draait, niet met die framedrops.
Het was bij Pokémon Scarlet & Violet inderdaad ook gewoon slechte optimalisatie, I know! Maar hoe tof zou het zijn als ze nog meer hun best zouden doen en een met drie werelden neer zouden zettenRayNbow schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:31:
[...]
[...]
Voor een spel met een grote wereld heb je echt geen betere specs nodig. Een grote game als Xenoblade X draait bijv. op Wii U hardware.
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hoeft er ook niet uit te zien zoals PalworldL23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:07:
[...]
Grafisch en Pokemon gaat toch niet samen? Zie liever dat ze een stapje terug doen, het enigzins simpel houden en dat het dan ook echt goed draait. Switch 2 gaat de huidige Pokemon games wellicht beter draaien, maar bij nieuwe generatie Pokemon games verwacht ik dat Game Freak op dezelfde voet verder gaan met beperkte ontwikkeltijd. Maar logischerwijs zal het er op de nieuwe console weer iets mooier uitzien.
Maar zoals Scarlet & Violet was wel heel gaaf
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat zou voor jullie nou een release game zijn waardoor je de switch 2 meteen gaat kopen?
Voor de Ps5 was dat destijds demon souls. Was niet van plan de ps5 direct te kopen maar demon souls stond al jaren op mn verlanglijstje.
Voor de switch kan ik niet 1.2.3. iets opnoemen, ja de nieuwe legends ZA maar tegelijkertijd moet ik dan wel beelden zien wat het verschil is tussen de switch 1 en 2, als op de switch 1 vergelijkbaar speelt als Scarlet Violet en op de switch 2 60fps dan wil ik het wel overwegen.
Voor de Ps5 was dat destijds demon souls. Was niet van plan de ps5 direct te kopen maar demon souls stond al jaren op mn verlanglijstje.
Voor de switch kan ik niet 1.2.3. iets opnoemen, ja de nieuwe legends ZA maar tegelijkertijd moet ik dan wel beelden zien wat het verschil is tussen de switch 1 en 2, als op de switch 1 vergelijkbaar speelt als Scarlet Violet en op de switch 2 60fps dan wil ik het wel overwegen.
Ik koop de Switch 2 (en elke andere Nintendo console of handheld) meteen. Zelfs zonder launch games. Maar een opvolger van 3D Super Mario of Mario Kart zou ik blij van worden.mxmemx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:45:
Wat zou voor jullie nou een release game zijn waardoor je de switch 2 meteen gaat kopen?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
JackAvery schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:34:
[...]
Enkel speculatie. Mij lijken het optische sensoren zoals in een muis. Maar de reden van deze toevoeging is een goede vraag. Nintendo heeft wel wat patenten betreffende onder andere gesture controls met dit soort sensoren, maar of dat het antwoord is…
:strip_exif()/f/image/3QI6MBVulOpbfpqWZaZQdBsX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zou wel echt tof zijn. Maken games als football manager net even lekkerder te spelen. Hopelijk wel ondersteuning voor echte muizen. Want ergonomisch is dit niet.
Oeh dat zou wel mooi zijn idd 
Meer van die oude spellen die dan wel leuk zouden zijn qua bediening, C&C, Commando's.
Meer van die oude spellen die dan wel leuk zouden zijn qua bediening, C&C, Commando's.
Haters everywhere but I don’t really care
Rare plek, zou je die SL knop niet steeds indrukken?
Die “glide pad” zou dat volgens de theorie moeten voorkomen.cherrycoke schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:50:
Rare plek, zou je die SL knop niet steeds indrukken?
De Switch 1 ondersteunt al muizen. O.a. Game Builder Garage en SmileBASIC maken daar gebruik van.Mog schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:33:
Hopelijk wel ondersteuning voor echte muizen.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik vaak 1 versie ervan, dus heb alleen de release switch, niet de oled etc. De switch 2lijkt enorm op de switch 1, maar merk dat de release switch 1 nu wel echt "op" raakt.Mog schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:23:
[...]
Ik koop de Switch 2 (en elke andere Nintendo console of handheld) meteen. Zelfs zonder launch games. Maar een opvolger van 3D Super Mario of Mario Kart zou ik blij van worden.
Ik heb dat andersom. Bij de Xbox Series X en Playstation 5 heb ik voor mij persoonlijk nog geen system sellers gezien. Het helpt daarbij ook niet dat de games die wel mijn interesse hadden de afgelopen jaren meestal ook op de Xbox One, Playstation 4 en zelfs op de Switch uitkwamen.mxmemx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:45:
De Switch destijds op de eerste Black Friday gekocht met Mario Kart 8 Deluxe en Super Mario Odyssey. Een Mario Kart en/of 3D Mario is voor mij een reden om de Switch 2 meteen te kopen. Een Mario Kart game mag wat mij betreft ook niet ontbreken op een Nintendo platform.
Ik heb ook elke Switch gekocht. Achteraf misschien een beetje overbodig als ik naar de Switch v2 (2019) kijk. Maar door ze te verkopen en te upgraden heeft het mij maar 75 en 100 euro extra gekost. Alles weer nieuw, dat was het mij wel waard. En de OLED vind ik als handheld een enorme verbetering.mxmemx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:14:
[...]
Ik vaak 1 versie ervan, dus heb alleen de release switch, niet de oled etc. De switch 2lijkt enorm op de switch 1, maar merk dat de release switch 1 nu wel echt "op" raakt.
Ik ga misschien mijn switch 1 jailbreaken als ik de switch 2 heb. Dan kan mijn vriendin gewoon op de switch 1 elk spel spelen die ze wilt en kan ik met de switch 2 unbanned verderL23 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:20:
[...]
Ik heb dat andersom. Bij de Xbox Series X en Playstation 5 heb ik voor mij persoonlijk nog geen system sellers gezien. Het helpt daarbij ook niet dat de games die wel mijn interesse hadden de afgelopen jaren meestal ook op de Xbox One, Playstation 4 en zelfs op de Switch uitkwamen.
De Switch destijds op de eerste Black Friday gekocht met Mario Kart 8 Deluxe en Super Mario Odyssey. Een Mario Kart en/of 3D Mario is voor mij een reden om de Switch 2 meteen te kopen. Een Mario Kart game mag wat mij betreft ook niet ontbreken op een Nintendo platform.
Nintendo zal wel een usecase zien, ben benieuwd. Tegelijkertijd vraag ik me af hoeveel die joycons wel gaan kosten nu er nog meer features in geramd worden...Mog schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:33:
[...]
[Afbeelding]
Dat zou wel echt tof zijn. Maken games als football manager net even lekkerder te spelen. Hopelijk wel ondersteuning voor echte muizen. Want ergonomisch is dit niet.
Mario Paint remake.JackAvery schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:26:
[...]
Nintendo zal wel een usecase zien, ben benieuwd.
mario odyssey2 ik vond deel 1 echt geweldig, 10 keer leuker dan Mario 3d world, Mario bros wonder, , Mario bros dekluxe.mxmemx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:45:
En eventueel een nieuw Pokemon spel, maar dan niet in de Arcues setting, die vond ik niet zo leuk.
Games zoals Civ 7 zouden wel van iets muis-achtig kunnen profiteren...
Je kan ook gewoon de spellen voor der kopen welke ze wil, en je kan toch niet alles tegelijk spelen.mxmemx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:40:
[...]
Ik ga misschien mijn switch 1 jailbreaken als ik de switch 2 heb. Dan kan mijn vriendin gewoon op de switch 1 elk spel spelen die ze wilt en kan ik met de switch 2 unbanned verder
Dus je koopt 1 of 2 spellen, tegen de tijd dat iets uit is koop je eens iets anders
waar ik met name benieuwd naar ben: als we straks bestaande spellen op de S2 opstarten, zal dit dan per definitie al betere graphics leveren? of gaan we wachten op S2 patches?
Oude spellen voor de switch1 logisch patches, een Switch2 spel zal natuurlijk er al beter uit zien.
Speculatie. Maar hangt van de game af. Games die niet consistent 30 of 60 fps draaien zullen dat op de Switch 2 mogelijk wel halen. Games met dynamische resolutie zullen mogelijk in hogere resolutie draaien. En games zoals Tears of the Kingdom hebben baat bij sneller RAM.sderooij schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:17:
waar ik met name benieuwd naar ben: als we straks bestaande spellen op de S2 opstarten, zal dit dan per definitie al betere graphics leveren? of gaan we wachten op S2 patches?
Mogelijk komen er patches, maar daarom ben ik ook zo nieuwsgierig naar de aankondiging. We weten op de hardware na nog vrij weinig.
Voor spellen met dynamische resolutie zal het wel helpen, maar voor het verhogen van de target frame rate of draw distance heb je sowieso een patch nodig.sderooij schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:17:
Is het een mogelijkheid dat Nintendo de nieuwe Switch aankondigt op de CES? ik las dat ze daar ook zijn
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Ja het is een mogelijkheid...ntzv schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:06:
Is het een mogelijkheid dat Nintendo de nieuwe Switch aankondigt op de CES? ik las dat ze daar ook zijn
Kan zeker, de geruchten liggen nu op 8 januari, maar ook dat blijven geruchten.ntzv schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:06:
De mogelijkheid bestaat maar lijkt beperkt. Het "8 januari gerucht" kan net zo goed op een Xenoblade trailer o.i.d. duiden.ntzv schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:06:
Deze twee ex-Nintendo marketing experts denken alvast niet dat het deze week zal zijn (timestamped):
De vraag stelt zich dan wanneer Nintendo wel zou aankondigen. Het is duidelijk dat men sinds ~oktober aan het produceren is. Dit plaatst voor mij een launch ergens tussen maart en juni tenzij Nintendo een hoop consoles in opslag wilt laten verstoffen - wat geld kost. Hoe kort is Nintendo bereid om te gaan in hun marketingcyclus, en hoeveel aanbod wilt men op launch day klaar hebben staan? Persoonlijk zie ik ze niet lang meer wachten, maar wij hebben natuurlijk het volledige plaatje niet.
Als het toch morgen is, des te beter natuurlijk
Switch 1: Nintendo is thought to have increased production of the hybrid console to two million units per month. According to DigiTimes, the Switch is currently manufactured by Foxconn and Hosiden, with Foxconn handling more than 50 percent of production.
A new rumour suggests Nintendo is aiming to produce around 7 million units for the launch of Switch 2.
A new rumour suggests Nintendo is aiming to produce around 7 million units for the launch of Switch 2.
En hier volgt een nieuwe foto van de achterkant van het (geopende) dock, dit via Laura Kate Dale. Zij die de Switch 1 launch gevolgd hebben herinneren zich haar misschien nog 
Het weetje van de 60W lader was al even bekend via de exportmanifesten, maar goed om bevestiging te horen.
This is a new photo I have recieved from a trusted source showing a Switch 2 Dock, featuring visible input and output voltage information (other information obscured).
— Laura Kate Dale - Bluesky @LauraKBuzz.bsky.social (@LaurakBuzz) 7 januari 2025
In addition, I have learned that the Switch 2 ships with a 60W charger for use with the dock. pic.twitter.com/HxGsjaensC
Het weetje van de 60W lader was al even bekend via de exportmanifesten, maar goed om bevestiging te horen.
:strip_exif()/f/image/Co4u13GJKxkycCLueJ6rEbF2.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn nog geen foto's van de voorkant?JackAvery schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:09:
En hier volgt een nieuwe foto van de achterkant van het (geopende) dock, dit via Laura Kate Dale. Zij die de Switch 1 launch gevolgd hebben herinneren zich haar misschien nog
[Twitter]
[Afbeelding]
Verbazingwekkend genoeg niet. Dit geeft wel weer meer legitimiteit aan die bewerkte foto's van enkele weken geleden. matthijst in "[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties"
[ Voor 31% gewijzigd door JackAvery op 07-01-2025 12:24 ]
Ik geloof wel dat dit het echte product gaat zijn, maar inderdaad verbazingwekkendJackAvery schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:17:
[...]
Verbazingwekkend genoeg niet. Dit geeft wel weer meer legitimiteit aan die bewerkte foto's van enkele weken geleden. matthijst in "[Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties"
Ik denk dat we met een 60W oplader er wel vanuit kunnen gaan dat een Switch 2 niet gaat werken in het huidige Switch dock (39W). En andersom past een Switch waarschijnlijk niet in een Switch 2 dock net zoals de Switch Lite niet past in een Switch dock.
Ik weet niet of dit wel zo logisch is.L23 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:47:
Ik denk dat we met een 60W oplader er wel vanuit kunnen gaan dat een Switch 2 niet gaat werken in het huidige Switch dock (39W). En andersom past een Switch waarschijnlijk niet in een Switch 2 dock net zoals de Switch Lite niet past in een Switch dock.
Sowieso is het geen probleem om minder te leveren, dus deze power output belemmert niet het gebruik van een Switch 1 in een Switch 2 dock (of het kan/past is m.i. gewoon een keuze van Nintendo).
Andersom: ook 39W zal ruim genoeg zijn om een Switch 2 op te laden, wellicht niet genoeg om hem docked te laten draaien, maar wellicht wel genoeg op "docked op 1080p". Wederom: keuze van Nintendo.
Voor de duidelijkheid: ik denk wel dat je gelijk hebt dat de kans groot is dat het allemaal niet past, maar deze spec van de adapter (stroom dock) heeft er m.i. niet zo heel veel mee te maken.
Eventuele periferie die je kunt aansluiten op de USB-poorten?hcQd schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:56:
Input 60W, output 39W. Ik vraag me af waar het dock zelf 10W voor nodig heeft.
Switch 1 dock: input 39W, output 18W.hcQd schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:56:
Input 60W, output 39W. Ik vraag me af waar het dock zelf 10W voor nodig heeft.
Je moet rekening houden met alle accessoires die men in theorie aan het dock kan hangen.
Zo logisch maak ik het toch niet?Jake schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:53:
[...]
Ik weet niet of dit wel zo logisch is.
Sowieso is het geen probleem om minder te leveren, dus deze power output belemmert niet het gebruik van een Switch 1 in een Switch 2 dock (of het kan/past is m.i. gewoon een keuze van Nintendo).
Andersom: ook 39W zal ruim genoeg zijn om een Switch 2 op te laden, wellicht niet genoeg om hem docked te laten draaien, maar wellicht wel genoeg op "docked op 1080p". Wederom: keuze van Nintendo.
Voor de duidelijkheid: ik denk wel dat je gelijk hebt dat de kans groot is dat het allemaal niet past, maar deze spec van de adapter (stroom dock) heeft er m.i. niet zo heel veel mee te maken.
Andersom heeft de spec van de adapter er gewoon mee te maken hoor. Zoals je zelf ook al aangeeft geeft het minstens al beperkingen. Beetje flauw. Immers zijn we hier gewoon aan het speculeren en volgens mij hebben we allebei goede onderbouwingen.
Accessoiremaker Genki heeft een uitgebreid filmpje met renders op hun website staan die ze ook op hun CES booth gebruiken: https://www.genkithings.com/pages/ns2_accessories
Het Franse Numerama heeft een artikel geschreven over de niet-geaffilieerde accessoiremakers op CES. Naar een aankondigingsdatum gissen ze (“waarschijnlijk binnenkort”), een lancering van Switch 2 verwachten ze rond april. Zij die Quran’s spreken en liever video kijken kunnen ook deze korte video op Twitter bekijken.
De renders bevatten een shot met de voorkant van een Switch in het dock trouwens
maa ik verwacht niet dat Genki toegang heeft tot een echte Switch of officiële files (tenzij doorverkocht).
Het Franse Numerama heeft een artikel geschreven over de niet-geaffilieerde accessoiremakers op CES. Naar een aankondigingsdatum gissen ze (“waarschijnlijk binnenkort”), een lancering van Switch 2 verwachten ze rond april. Zij die Quran’s spreken en liever video kijken kunnen ook deze korte video op Twitter bekijken.
De renders bevatten een shot met de voorkant van een Switch in het dock trouwens
[ Voor 37% gewijzigd door JackAvery op 08-01-2025 07:43 ]
Ziet er wel echt heel tof uit als de boel er zo uit komt te zien!
Begint stiekem toch wel een beetje te kriebelen als je die renders/filmpje ziet.
Hoop zo dat er echt een paar goede nieuwe games bij de launch zitten. Ik verwacht zelf dat de launch titel Mario Kart 9 gaat zijn, 8 hebben ze natuurlijk succesvol uitgemolken dan een nieuwe console aankondigen met de opvolger lijkt mij het juiste om te doen.
Hoop zo dat er echt een paar goede nieuwe games bij de launch zitten. Ik verwacht zelf dat de launch titel Mario Kart 9 gaat zijn, 8 hebben ze natuurlijk succesvol uitgemolken dan een nieuwe console aankondigen met de opvolger lijkt mij het juiste om te doen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Mario Kart 9 zou leuk zijn, maar ik heb het liefst gewoon een nieuwe Mainline 3D Mario als launchtitelGynnad schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:50:
Begint stiekem toch wel een beetje te kriebelen als je die renders/filmpje ziet.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Nou, ben benieuwd of we vandaag de onthulling krijgen of dat het toch een Xenoblade trailer is. Of helemaal niks, kan natuurlijk ook.
Ik ga uit van niks, word ik ook niet teleurgesteld.Raem schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:42:
Nou, ben benieuwd of we vandaag de onthulling krijgen of dat het toch een Xenoblade trailer is. Of helemaal niks, kan natuurlijk ook.
Ik verwacht vandaag ook niets, meestal kondigd Nintendo wel aan dat er een event komt.
JackAvery schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:24:
Accessoiremaker Genki heeft een uitgebreid filmpje met renders op hun website staan die ze ook op hun CES booth gebruiken: https://www.genkithings.com/pages/ns2_accessories
De renders bevatten een shot met de voorkant van een Switch in het dock trouwensmaa ik verwacht niet dat Genki toegang heeft tot een echte Switch of officiële files (tenzij doorverkocht).
Maargoed. Het is 8 januari. Dus duimen of we vandaag iets horen. Kan natuurlijk goed zijn dat Genki wist dat er mogelijk 8 januari een aankondiging komt en dat zij dus iets te vroeg zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 08-01-2025 13:09 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik hoop dat je bij de nieuwe switch een keyboard and mouse in de dock zou kunnen steken net als de ps4/ps5 dan zou ik hem wel kopen. Hoeveel Hz is de switch 2?
Shit happens yk
Je kunt dat al doen in de dock van de huidige Switch.t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:18:
Ik hoop dat je bij de nieuwe switch een keyboard and mouse in de dock zou kunnen steken
Serieus? Mensen geloven dat op Twitter?
@t.w.e.a.k.e.r hoe hoog de max refreshrate zal zijn op de Switch opvolger is nog niet bekend, maar ik ga uit van 60hz wat totaal prima is.
Genki maakt geen gelicenseerde accessoires. Volgens mij weten ze niet uit eerste hand wanneer Nintendo gaat aankondigen. Dit soort aandacht is voor hun goud waard en gezien ze geen NDA’s getekend hebben maakt het hun eigenlijk niet uit of ze per ongeluk te vroeg over hun nieuwe productlijn gaan spreken. Dat was sowieso al het plan met hun aanwezigheid op CES.Zeror schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:07:
[...]
[YouTube: RUMOR: Did Genki Just Reveal SWITCH 2?! + April Launch?!]
Maargoed. Het is 8 januari. Dus duimen of we vandaag iets horen. Kan natuurlijk goed zijn dat Genki wist dat er mogelijk 8 januari een aankondiging komt en dat zij dus iets te vroeg zijn.
@rayNbow Ik bedoel met bv. fortnite keyboard kan je wel gebruiken voor de chat maar anders kan de muis niet gebruiken toch. Ik weet dat je een dongle kan gebruiken maar dat is niet zo handig toch?
Shit happens yk
Dat je in Fortnite geen muis kunt gebruiken ligt toch echt aan Fortnite. In Game Builder Garage en SmileBASIC kun je een aangesloten muis wel gebruiken.t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:27:
@rayNbow Ik bedoel met bv. fortnite keyboard kan je wel gebruiken voor de chat maar anders kan de muis niet gebruiken toch. Ik weet dat je een dongle kan gebruiken maar dat is niet zo handig toch?
Duidelijk geshopt. Er is design technisch veel mis met dit logo. De naam is bij de huidige switch langer dan het beeldmerk. Dat is hier weggevallen en ik kan mij niet voorstellen dat Nintendo dit zou doen. Het woord Switch staat niet correct uitgelijnd onder het woord Nintendo. En het getal 2 is iets te klein (ronding aan de bovenkant van de twee moet ietsjes uitsteken ten opzichte van het beeldmerk om het optisch correct te hebben).
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Degene die dit logo 'lekt' zegt dat hij het precies heeft nagemaakt. Maar iemand die geen ontwerper is houdt geen rekening met optische details. Dus dit is niet het officiële logo wat Nintendo gaat gebruiken.Zeror schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:17:
[...]
Duidelijk geshopt. Er is design technisch veel mis met dit logo. De naam is bij de huidige switch langer dan het beeldmerk. Dat is hier weggevallen en ik kan mij niet voorstellen dat Nintendo dit zou doen. Het woord Switch staat niet correct uitgelijnd onder het woord Nintendo. En het getal 2 is iets te klein (ronding aan de bovenkant van de twee moet ietsjes uitsteken ten opzichte van het beeldmerk om het optisch correct te hebben).
Precies dit. Daarom heb ik ook het artikel erbij gelinkt waar dit in staat. We gaan het zien.Mog schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:32:
[...]
Degene die dit logo 'lekt' zegt dat hij het precies heeft nagemaakt. Maar iemand die geen ontwerper is houdt geen rekening met optische details. Dus dit is niet het officiële logo wat Nintendo gaat gebruiken.
NSO: SW-7515-1623-5706
Iedereen met een beetje fantasie kan dit logo toch bedenken?
Als je op Google zoekt naar Switch 2 logo komt deze ook tig keer voorbij in verschillende vormen.
Maarja, "Insiders" he. Dan is het meteen een nieuwsartikel.
Alhoewel het in de tijd zonder insiders ook al flink aan toeging. Toch @Mog
https://www.neogaf.com/th...37546/page-4#post-5301769
Maarja, "Insiders" he. Dan is het meteen een nieuwsartikel.
Alhoewel het in de tijd zonder insiders ook al flink aan toeging. Toch @Mog
offtopic:
Moest het even terugzoeken, maar wist dat het nog ergens stond.
[ Voor 38% gewijzigd door Raem op 08-01-2025 14:50 ]
Dang! Dat is lang geleden. HahaRaem schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:44:
Alhoewel het in de tijd zonder insiders ook al flink aan toeging. Toch @Mog![]()
offtopic:
Dat verklaard wel het een en ander. Maar dan nog ben ik niet echt overtuigd dat het zoiets gaat worden.Mog schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:32:
[...]
Degene die dit logo 'lekt' zegt dat hij het precies heeft nagemaakt. Maar iemand die geen ontwerper is houdt geen rekening met optische details. Dus dit is niet het officiële logo wat Nintendo gaat gebruiken.
Maar sowieso… hoe het logo eruit komt te zien is toch eigenlijk totaal niet interessant? Behalve als het een hele duidelijke hint zou geven over een (nieuwe) belangrijke feature van het apparaat.
Ik vind de voorpret en de speculaties over de looks, specs en de mogelijkheden van het apparaat best leuk, maar het logo is er daar geen van
Ik vind de voorpret en de speculaties over de looks, specs en de mogelijkheden van het apparaat best leuk, maar het logo is er daar geen van
Ja ik hoop een Mario Odyssey 2, beste Mario game voor mij op de Switch.ntzv schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:25:
[...]
Mario Kart 9 zou leuk zijn, maar ik heb het liefst gewoon een nieuwe Mainline 3D Mario als launchtitel
Dat het Nintendo Switch 2 gaat heten kan een logische keuze zijn. Maar dat logo en voornamelijk de volgorde vind ik er nogal raar uit zien: “2 Nintendo Switch”.Zeror schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:57:
[...]
Dat verklaard wel het een en ander. Maar dan nog ben ik niet echt overtuigd dat het zoiets gaat worden.
Ik vond de gameplay van Odyssey echt geweldig. Alleen de art direction vond ik een stuk minder goed. Te realistisch gek genoeg. Vooral dat New Donk City en Wooded Kingdom. Ik ben toch meer fan van de stijl van 3D Super Mario World en de Galaxy-games.Carlos0_0 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Ja ik hoop een Mario Odyssey 2, beste Mario game voor mij op de Switch.
Grappig detail, maar de Japanse Nintendo Twitter account heeft de header banner veranderd naar Mario en Luigi die precies iets presenteren.
offtopic:
ok misschien klopt dit niet maar ik blijf het grappig vinden
Als je het zo zegt moet ik aan het bekende shot uit de eerste aflevering van The Walking Dead denkenL23 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:34:
[...]
Dat het Nintendo Switch 2 gaat heten kan een logische keuze zijn. Maar dat logo en voornamelijk de volgorde vind ik er nogal raar uit zien: “2 Nintendo Switch”.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 08-01-2025 17:24 ]
Ja moet zeggen dat ik die dus ineens niet echt leuk meer vind, na dat ik Odyssey heb gespeeld.Mog schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:06:
[...]
Ik vond de gameplay van Odyssey echt geweldig. Alleen de art direction vond ik een stuk minder goed. Te realistisch gek genoeg. Vooral dat New Donk City en Wooded Kingdom. Ik ben toch meer fan van de stijl van 3D Super Mario World en de Galaxy-games.
Ik vond alle levels in Odyssey echt leuk en geweldig, dus voor mij mag er nog z'n spel komen
Het is bijna 18u. Het tijdstip waarop Nintendo vaak live gaat met Directs enzo. Dus zou er zo iets zijn??JackAvery schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:11:
Grappig detail, maar de Japanse Nintendo Twitter account heeft de header banner veranderd naar Mario en Luigi die precies iets presenteren.
offtopic:
Edit: Nee, helaas
Is er al iets gelekt over de prijs?
Shit happens yk
Nee.t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:47:
Is er al iets gelekt over de prijs?
Toch nog een Tweet van Nintendo vandaag: https://x.com/NintendoAmerica/status/1877055170107883672
PEGI 🔞Gynnad schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:23:
Toch nog een Tweet van Nintendo vandaag: https://x.com/NintendoAmerica/status/1877055170107883672
Edit: Oh, de Nintendo of Europe variant van die tweet is best spoilerig...
[ Voor 15% gewijzigd door RayNbow op 08-01-2025 19:34 ]
Wel mooi dat het in de comments helemaal los gaat over de Switch 2, the hype is real!RayNbow schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:32:
[...]
PEGI 🔞
Edit: Oh, de Nintendo of Europe variant van die tweet is best spoilerig...
Is er eigenlijk nog bekend geworden wat dit is/was?JackAvery schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:48:
En hier is een mogelijk leak (met potje 🧂 in te nemen) over de aankondiging. Ik post deze omdat het over de Chinees lijkt te gaan die de zomer Direct geleaked heeft.
Via /r/nintendoswitch2
[...]
Eerste twee weken van januari zou fijn zijn, want niet veraf meerSowieso zouden we binnen minder dan 100 dagen een soort aankondiging van Nintendo verwachten gezien hun eerdere uitspraken.
@Gynnad behalve dat de Fibonacci sequentie die men gebruikte voor de countdown eigenlijk naar 9 januari aftelde? Nee nog niet
ik ben zo hyped momenteel, kan echt niet wachten op de aankondiging
Ik ook en het ergste is dat we niet weten wanneer!!!sderooij schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:26:
ik ben zo hyped momenteel, kan echt niet wachten op de aankondiging
Shit happens yk
Ah dus we hebben nog een dagJackAvery schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:50:
@Gynnad behalve dat de Fibonacci sequentie die men gebruikte voor de countdown eigenlijk naar 9 januari aftelde? Nee nog niet
Hype valt bij mij wel mee. Hoop nog wat Switch backlog weg te werken voordat ik het in mijn handen heb, momenteel bezig met Cuphead. We zitten nu zo dicht op een aankondiging dat ik nog tot maart wachten ook prima zou vinden. Het is inmiddels te overzien 
Met de hardware ben ik in ieder geval blij dat het weer een grote Game Boy Advance wordt en geen andere rare vormfactor. Maar hypen op de hardware lukt me niet zo. Het wordt voor mij pas interessant als ik kan uitkijken naar nieuwe toffe games. Als die games goed draaien op de huidige Switch dan is het ook prima. Uiteraard wel benieuwd wat voor (impossible) ports we gaan krijgen op de Switch 2. Red Dead Redemption 2, Cyberpunk 2077 en/of Grand Theft Auto VI? En hopelijk gaan we de Mass Effect Legendary Edition een keer op een Nintendo platform zien en brengt Microsoft eindelijk Halo uit.
Met de hardware ben ik in ieder geval blij dat het weer een grote Game Boy Advance wordt en geen andere rare vormfactor. Maar hypen op de hardware lukt me niet zo. Het wordt voor mij pas interessant als ik kan uitkijken naar nieuwe toffe games. Als die games goed draaien op de huidige Switch dan is het ook prima. Uiteraard wel benieuwd wat voor (impossible) ports we gaan krijgen op de Switch 2. Red Dead Redemption 2, Cyberpunk 2077 en/of Grand Theft Auto VI? En hopelijk gaan we de Mass Effect Legendary Edition een keer op een Nintendo platform zien en brengt Microsoft eindelijk Halo uit.
[ Voor 57% gewijzigd door L23 op 08-01-2025 21:13 ]
Zag ineens een tweet van Nintendo America om 21:00, dacht, dit is het! Gaat het om een of andere fitness boxing game.....
https://x.com/NintendoAme...sXEY5xhgW6y_z1llj5FQ&s=19
https://x.com/NintendoAme...sXEY5xhgW6y_z1llj5FQ&s=19
Op twitter filmpje gezien waar ze de switch 2 naast de gewone switch houden. Wat een unit, my god.
https://www.bright.nl/nie...-spelcomputer-gelekt.html
[Video: https://x.com/Numerama/status/1876817276143378586]
[Video: https://x.com/Numerama/status/1876817276143378586]
[ Voor 13% gewijzigd door Popcorna op 08-01-2025 22:58 ]
Het is vooral heel erg zonde dat de aankondiging zo lang op zich laat wachten dat ondertussen alles al gelekt is.
Bizar dat Nintendo stil blijft iddPopcorna schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:39:
Op twitter filmpje gezien waar ze de switch 2 naast de gewone switch houden. Wat een unit, my god.
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 08-01-2025 22:57 ]
Nintendo zal nu een ander design ontwerpen en zal het toestel eind dit jaar onthullen. Zie dit nog als krantenkop.

(Knipoog naar alle fake news die de ronde gaat)
(Knipoog naar alle fake news die de ronde gaat)
[ Voor 17% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 08-01-2025 23:06 ]
Shit happens yk
Allemaal deel van de marketing. Laat de hype maar real worden en daarna een reveal met functies waardoor onze ogen eruit vallen en waardoor het hele internet ontploft.
Alles al gelekt? Dan heb ik wat leaks gemist 
Klinkt mogelijk wat interessanter dat het allemaal onderdeel van de marketing is, maar de voorbereiding om een nieuw product te onthullen zit serieus een heleboel tijd in. Ze zullen al een datum gepland hebben en dat ga je niet eventjes naar voren schuiven. Vooral raar om te lezen op het internet (onder andere NintendoLife) dat "Nintendo fans" zolang moeten wachten en gefrustreerd raken van Nintendo's rare keuzes. Alsof Nintendo er wat aan kan doen dat er producten/onderdelen tijdens de productie lekken...
Wellicht wel gratis reclame voor Nintendo en je hebt het saaiste nieuws dat het gewoon een snellere en grotere Switch is al de deur uit. Verder is er maar een heel klein percentage van de huidige Switch eigenaren die bezig is met geruchten en leaks (Wij Tweakers zijn een heel klein percentage). De meeste mensen zullen voor het eerst verrast worden met de opvolger als Nintendo het zelf bekend maakt.
Klinkt mogelijk wat interessanter dat het allemaal onderdeel van de marketing is, maar de voorbereiding om een nieuw product te onthullen zit serieus een heleboel tijd in. Ze zullen al een datum gepland hebben en dat ga je niet eventjes naar voren schuiven. Vooral raar om te lezen op het internet (onder andere NintendoLife) dat "Nintendo fans" zolang moeten wachten en gefrustreerd raken van Nintendo's rare keuzes. Alsof Nintendo er wat aan kan doen dat er producten/onderdelen tijdens de productie lekken...
Wellicht wel gratis reclame voor Nintendo en je hebt het saaiste nieuws dat het gewoon een snellere en grotere Switch is al de deur uit. Verder is er maar een heel klein percentage van de huidige Switch eigenaren die bezig is met geruchten en leaks (Wij Tweakers zijn een heel klein percentage). De meeste mensen zullen voor het eerst verrast worden met de opvolger als Nintendo het zelf bekend maakt.
Ze hebben bij Nintendo loodgieters nodig met al die leaks.
En laat ze nou toevallig de bekendste loodgieter ter wereld rond hebben lopen…RollieBollie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:58:
Alleen die zit aan paddestoelen heel de dag. Misschien wel de reden van al die leaks.Denman schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 00:01:
[...]
En laat ze nou toevallig de bekendste loodgieter ter wereld rond hebben lopen…
De lekken zitten alleen niet bij Nintendo, maar vooral elders.RollieBollie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:58:
Dus tijd voor Nintendo om meer zelf te produceren. Tijd voor een ambachtelijke Nintendo console gemaakt op Japanse bodem. Wil je een exemplaar? Nou, zet jezelf maar op de lange wachte lijst.
Jammer dat het weer moet uitlekken omdat een ontwikkelaar gewoon simpelweg te lang wacht met het uitbrengen van ook maar een filmpje of informatie, ze hadden het kunnen voorkomen door heel simpel maar iets te onthullen.
Wel een groot design op dat filmpje, hoop eerlijk gezegd wel dat dit niet het eind ontwerp is
..
Wel een groot design op dat filmpje, hoop eerlijk gezegd wel dat dit niet het eind ontwerp is
Daardoor wordt de hype en impact van de aankondiging juist minder. Iedereen weet het dan al. Juist geen slimme tactiek. Als er veel gelekt wordt, dan moet je de aankondiging naar voren halenPopcorna schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:04:
[...]
Allemaal deel van de marketing. Laat de hype maar real worden en daarna een reveal met functies waardoor onze ogen eruit vallen en waardoor het hele internet ontploft.
Die maten zijn al sinds mei bekend, de console gaat niet opeens krimpenG_Dragon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:30:
Jammer dat het weer moet uitlekken omdat een ontwikkelaar gewoon simpelweg te lang wacht met het uitbrengen van ook maar een filmpje of informatie, ze hadden het kunnen voorkomen door heel simpel maar iets te onthullen.
Wel een groot design op dat filmpje, hoop eerlijk gezegd wel dat dit niet het eind ontwerp is..
Maar zeg nu zelf, dat 3D model was nieuw voor je. Dit topic heeft het model al verschillende keren in de voorbije twee (?) maanden zien voorbij komen. Ik denk dat er een hoop mensen zijn die al deze leaks vanop CES gewoon nooit door zullen hebben.
Bovendien weten we over het belangrijkste nog niks: Software.
[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 09-01-2025 07:47 ]
Zucht.G_Dragon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:30:
Wel een groot design op dat filmpje, hoop eerlijk gezegd wel dat dit niet het eind ontwerp is..
Wel als je 'm te heet wast.JackAvery schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:43:
[...]
Die maten zijn al sinds mei bekend, de console gaat niet opeens krimpen
Ik denk dat Nintendo het belangrijker vindt dat het grote publiek de Switch blijft kopen (tijdens bv de afgelopen feestdagen), dan dat een handjevol techvolgers op internet nu weet hoe de Switch 2 eruit ziet adhv een dummy model.G_Dragon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:30:
Nintendo heeft een plan liggen en dat gaat natuurlijk verder dan 'simpel maar iets laten zien'.
JackAvery schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:43:
[...]
Die maten zijn al sinds mei bekend, de console gaat niet opeens krimpen
Maar zeg nu zelf, dat 3D model was nieuw voor je. Dit topic heeft het model al verschillende keren in de voorbije twee (?) maanden zien voorbij komen. Ik denk dat er een hoop mensen zijn die al deze leaks vanop CES gewoon nooit door zullen hebben.
Bovendien weten we over het belangrijkste nog niks: Software.
Ja ik ben er wel bang voor dan, ik volgde de leaks wel in het topic. Maar hield de hoop dat het misschien niet het uiteindelijke design zal zijn, maar als ik de reacties van jullie lees dan weet ik genoeg. Dan word de Switch 2 dus een behoorlijke unit
Ja dat denk ik ook, zal vast en zeker een strategie achter zitten. Toch had iets van informatie wel leuk geweestRaem schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:58:
[...]
Ik denk dat Nintendo het belangrijker vindt dat het grote publiek de Switch blijft kopen (tijdens bv de afgelopen feestdagen), dan dat een handjevol techvolgers op internet nu weet hoe de Switch 2 eruit ziet adhv een dummy model.
Nintendo heeft een plan liggen en dat gaat natuurlijk verder dan 'simpel maar iets laten zien'.
@G_Dragon dit is nog steeds kleiner dan een Steam Deck als ik me niet vergis. Maar ja, mogelijk uit noodzaak wat gegroeid.
Waarom Nintendo zo lang wacht met iets aankondigen, is helaas niet duidelijk - we kunnen enkel raden. Maar zij weten zelf ook wel dat hardware gaat lekken in dit stadium. Misschien (maar onwaarschijnlijk) zelfs deel van het plan 🤷🏼♂️
Waarom Nintendo zo lang wacht met iets aankondigen, is helaas niet duidelijk - we kunnen enkel raden. Maar zij weten zelf ook wel dat hardware gaat lekken in dit stadium. Misschien (maar onwaarschijnlijk) zelfs deel van het plan 🤷🏼♂️
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 09-01-2025 08:36 ]
Ja dat is dan wel weer waar, misschien moeten wij thuis ook gewoon even wennen aan het ideeJackAvery schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:34:
@G_Dragon dit is nog steeds kleiner dan een Steam Deck als ik me niet vergis. Maar ja, mogelijk uit noodzaak wat gegroeid.
Waarom Nintendo zo lang wacht met iets aankondigen, is helaas niet duidelijk - we kunnen enkel raden. Maar zij weten zelf ook wel dat hardware gaat lekken in dit stadium. Misschien zelfs deel van het plan 🤷🏼♂️

Dat is inderdaad een grote vraag die ik niet moet proberen in te vullen voor hun en dat deed ik vanmorgen wel, misschien niet zo slim. Maar dat was wel mijn eerste reactie bij het zien van het gelekte filmpje
Uiteraard.
@G_Dragon niks mis met liever een kleinere Switch willen hoor. Ik zou dat ook prefereren maar elk nadeel heeft zijn voordeel.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4