Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:27:
[...]

Ja ik ben er wel bang voor dan, ik volgde de leaks wel in het topic. Maar hield de hoop dat het misschien niet het uiteindelijke design zal zijn, maar als ik de reacties van jullie lees dan weet ik genoeg. Dan word de Switch 2 dus een behoorlijke unit :D
Dat was niet waarom ik zuchte. Gisteravond heel verhaal gedaan waarom een aankondiging niet zo simpel is :p

Waar hoopte je dan wel op. Toch geen rare Nintendo DS of iets dergelijks?
Ik wil het geen behoorlijke unit noemen, volgens mij is het grotere formaat te overzien. Maar het hoeft van mij niet allemaal groter (iPhone 12 mini gebruiker). Maar goed, het gaat net zo makkelijk mee in de rugzak.

Ben benieuwd naar de ervaringen straks. Ook omdat er in het Switch topic mensen zweren bij de Nintendo Switch Lite en de huidige Switch al (te) groot vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:06
Nintendo wacht zo lang mogelijk met de aankondiging want op het moment dat ze het aankondigen kelderen de Switch 1 sales, dan gaat iedereen wachten op het vervolg model.

Het doet ze echt niet zoveel dat dit lekt hoor. De meeste consumenten hebben geen idee dat dit uberhaupt gaande is. Vraag maar is aan je vrienden die dit minder nauw volgen wat zij er over denken, dan krijg je waarschijnlijk: "Huh, is de Switch 2 al aangekondigd dan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:25
Jobius schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:19:
Nintendo wacht zo lang mogelijk met de aankondiging want op het moment dat ze het aankondigen kelderen de Switch 1 sales, dan gaat iedereen wachten op het vervolg model.

Het doet ze echt niet zoveel dat dit lekt hoor. De meeste consumenten hebben geen idee dat dit uberhaupt gaande is. Vraag maar is aan je vrienden die dit minder nauw volgen wat zij er over denken, dan krijg je waarschijnlijk: "Huh, is de Switch 2 al aangekondigd dan?"
Ik ben bang dat we de komende twee weken idd nog niets gaan horen. 16 januari komt uitvoering: Donkey Kong: Country Returns HD, Switch nog uit, zou vreemd zijn als ze voor die tijd de nieuwe console zouden aankondigen, lijkt mij niet gunstig de verkopen van die game.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:27
Gynnad schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:38:
[...]

Ik ben bang dat we de komende twee weken idd nog niets gaan horen. 16 januari komt uitvoering: Donkey Kong: Country Returns HD, Switch nog uit, zou vreemd zijn als ze voor die tijd de nieuwe console zouden aankondigen, lijkt mij niet gunstig de verkopen van die game.
Hoezo niet? Sowieso staan er wel meer games op de planning, maar je moet op een gegeven moment toch gaan aankondigen. Daarnaast, volgens de geruchten wordt Switch 2 backward compatible, dus die Switch games blijven gewoon hun waarde houden, zelfs voor de early adopters. Daarbij is er maar een relatief kleine groep gebruikers die meteen overstapt naar de nieuwe console, dus voor een enkele Switch game verwacht ik niet dat ze gaan wachten met hun aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
evil_lemon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Hoezo niet? Sowieso staan er wel meer games op de planning, maar je moet op een gegeven moment toch gaan aankondigen. Daarnaast, volgens de geruchten wordt Switch 2 backward compatible, dus die Switch games blijven gewoon hun waarde houden, zelfs voor de early adopters. Daarbij is er maar een relatief kleine groep gebruikers die meteen overstapt naar de nieuwe console, dus voor een enkele Switch game verwacht ik niet dat ze gaan wachten met hun aankondiging.
Vanuit Nintendo lijkt dat voorlopig wel mee te vallen, na Donkey Kong is de volgende pas in maart?

Zie ook https://www.nintendo.com/...psn1MmbPeubixAU5EI6qwTr-Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
Gynnad schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:38:
[...]

Hoezo? Ik verwacht voor deze game niet een gigantische performance boost op de Switch 2 (als die er al is). Denk niet dat het interessant genoeg is om te wachten met de aanschaf van die game.
Daarnaast is dat ook alleen interessant voor degene die day 1 een Switch 2 kopen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:54:
[...]

Vanuit Nintendo lijkt dat voorlopig wel mee te vallen, na Donkey Kong is de volgende pas in maart?

Zie ook https://www.nintendo.com/...psn1MmbPeubixAU5EI6qwTr-Q
Wat lijkt vanuit Nintendo mee te vallen? Ik begrijp je niet. Wat is er in maart? Er komen nog genoeg games uit voor de Nintendo Switch dit jaar. Net zoals games zoals Luigi's Mansion 1 nog uitkwamen op de 3DS nadat de Switch al anderhalf jaar op de markt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
L23 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:57:
[...]

Wat lijkt vanuit Nintendo mee te vallen? Ik begrijp je niet. Wat is er in maart? Er komen nog genoeg games uit voor de Nintendo Switch dit jaar. Net zoals games zoals Luigi's Mansion 1 nog uitkwamen op de 3DS nadat de Switch al anderhalf jaar op de markt was.
Er komen zeker nog voldoende games uit en wanneer de Switch 2 er is zullen er ook games voor beide consoles uitkomen (zoals we bijv. bij Playstation ook zien met de PS4 en PS5).

Wat ik bedoel is dat de games die vanuit Nintendo zelf uitkomen dat er best een gat zit tussen Donkey Kong (16 januari) en de eerst volgende is pas in maart.

Natuurlijk is Donkey Kong een remake, maar als ze daarvoor de Switch 2 aankondigen dan gaat alle aandacht daar naar toe i.p.v. wat aandacht naar Donkey Kong, dus ik verwacht dat ze de Switch 2 pas op zijn vroegst aankondigen tegen het einde van januari / begin februari. Hopelijk zit ik mis, maar dat is wat ik denk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gynnad schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:05:
[...]

Er komen zeker nog voldoende games uit en wanneer de Switch 2 er is zullen er ook games voor beide consoles uitkomen (zoals we bijv. bij Playstation ook zien met de PS4 en PS5).

Wat ik bedoel is dat de games die vanuit Nintendo zelf uitkomen dat er best een gat zit tussen Donkey Kong (16 januari) en de eerst volgende is pas in maart.

Natuurlijk is Donkey Kong een remake, maar als ze daarvoor de Switch 2 aankondigen dan gaat alle aandacht daar naar toe i.p.v. wat aandacht naar Donkey Kong, dus ik verwacht dat ze de Switch 2 pas op zijn vroegst aankondigen tegen het einde van januari / begin februari. Hopelijk zit ik mis, maar dat is wat ik denk.
Donkey Kong is al een tijdje geleden aangekondigd en staan regelmatig filmpjes van de game op Nintendo's Youtube kanaal. De interesse is al gewekt. Ik zie niet hoe een Switch 2 aankondiging daar nog verandering in brengt. En uiteindelijk meer opties qua hardware om Donkey Kong op te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:14
Jobius schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:19:

De feestdagen zijn net achter de rug, de verkoop van de oude console zal nu heel klein zijn. Dit mag wel wat netter geformuleerd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Linksquest op 09-01-2025 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:06
Ouders die verder zich niet in de gaming wereld begeven hebben hier echt geen boodschap aan.
In dit topic gaat het veel te veel over de Nintendo Fanboys terwijl 95% van consumenten 'normies' zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Linksquest op 09-01-2025 15:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:29:
[...]

De feestdagen zijn net achter de rug, de verkoop van de oude console zal nu heel klein zijn. knip
Ik zal het nogmaals herhalen, wij Tweakers zijn een heel klein percentage. De rest van de doelgroep doet wat minder moeilijk en koopt gewoon een leuke console omdat ze op dat moment zin hebben in gamen. Dan ben je niet op je achterhoofd gevallen en een Switch is weliswaar ietsje verouderd, het is niet prehistorisch. Maar waarschijnlijk was dat sarcastisch bedoeld? Anders wordt ik hier wel een beetje moe van hoor :P

Mijn broer heeft van de week ook nog een Switch OLED gekocht. De gewone Switch was een paar keer met dock en al omgevallen door het struikelen over de bedrade Hori Mario Kart race stuurtjes. Ik heb van alles getest, maar de Switch zelf maakte geen video verbinding meer met de tv. Hij zou wel kijken of hij het ergens kon laten repareren. Ik heb ook aangegeven dat er binnenkort een opvolger uitkomt. Wel heeft hij de Switch OLED via Aliexpress gekocht voor 190 euro. Nogmaals aangegeven dat er binnenkort een Switch 2 aankomt, maar daar is hij zich bewust van. Maar goed, de komende maanden kan mijn neefje weer lekker verder gamen op de grote tv en ik denk ook niet dat mijn broer van plan is om op dag 1 een Switch 2 in huis te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 09-01-2025 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Jobius schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:32:
[...]

Ouders die verder zich niet in de gaming wereld begeven hebben hier echt geen boodschap aan.
In dit topic gaat het veel te veel over de Nintendo Fanboys terwijl 95% van consumenten 'normies' zijn.
Dan nog zijn de feestdagen net achter de rug, januari en februari zijn dan sowieso rustige maanden qua verkoop.
L23 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Ik zal het nogmaals herhalen, wij Tweakers zijn een heel klein percentage. De rest van de doelgroep doet wat minder moeilijk en koopt gewoon een leuke console omdat ze op dat moment zin hebben in gamen. Dan ben je niet op je achterhoofd gevallen en een Switch is weliswaar ietsje verouderd, het is niet prehistorisch. Maar waarschijnlijk was dat sarcastisch bedoeld? Anders wordt ik hier wel een beetje moe van hoor :P
Ik snap wel dat je er moe van wordt hoor, je bent namelijk constant bezig om iedereen z’n bericht onderuit te halen met je eigen mening. Daarnaast bedoel ik het zeker niet sarcastisch, voor hardware is iets wat sinds 2017 op de markt is toch al ontzettend verouderd, en zo voelt het ook want elke nieuwe game heeft ondertussen performance issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-07 14:23
L23 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Ik zal het nogmaals herhalen, wij Tweakers zijn een heel klein percentage. De rest van de doelgroep doet wat minder moeilijk en koopt gewoon een leuke console omdat ze op dat moment zin hebben in gamen.
Het is nu ook al aardig mainstream bekend dat die opvolger er aan zit te komen dus ik denk dat er best een grote groep nu wacht op nieuws voordat ze tot eventuele aanschaf overgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:56
https://www.91mobiles.com...design-renders-exclusive/

Render images van de switch van OnLeaks, vind het eerlijk gezegd best een deftig apparaat. Het geeft een modern gevoel met de kleuren en het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:12:
[...]

Het is nu ook al aardig mainstream bekend dat die opvolger er aan zit te komen dus ik denk dat er best een grote groep nu wacht op nieuws voordat ze tot eventuele aanschaf overgaan.
Pas op hoor, ik haal iedereen zijn mening keihard onderuit :?

Groot is relatief, natuurlijk kijken er nu veel mensen uit naar de opvolger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:27
mxmemx schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:29:
https://www.91mobiles.com...design-renders-exclusive/

Render images van de switch van OnLeaks, vind het eerlijk gezegd best een deftig apparaat. Het geeft een modern gevoel met de kleuren en het zwart.
Ik vind dat zwarte met het rood en blauw van de eerste Switch wat je nog net kunt zien bij de sticks echt heel gaaf! Ben benieuwd of hij er daadwerkelijk zo uit komt te zien (en ook benieuwd wanneer we iets van Nintendo gaan horen, ik heb er in elk geval zin in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
evil_lemon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:36:
[...]

Ik vind dat zwarte met het rood en blauw van de eerste Switch wat je nog net kunt zien bij de sticks echt heel gaaf! Ben benieuwd of hij er daadwerkelijk zo uit komt te zien (en ook benieuwd wanneer we iets van Nintendo gaan horen, ik heb er in elk geval zin in)
Ja ik vind het ook gaaf om te zien! OnLeaks schijnt wel een credible leaker te zijn met al jaren ervaring in de smartphone branche dus ik heb goede hoop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:12:
Ik snap wel dat je er moe van wordt hoor, je bent namelijk constant bezig om iedereen z’n bericht onderuit te halen met je eigen mening.
Zonder er hierna veel verder op te willen in gaan en waarschijnlijk een hele discussie te starten, ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit gevoel ook heeft.

Hét voorbeeld voor mij in dit topic is de verouderde hardware van de Switch 1. I know, is een leuke :P Fijn dat er sommigen zijn die vinden dat de Tegra SoC uit de v1 nog ruim voldoet in 2024/2025 en zich nog perfect kunnen vermaken met de huidige games (wat perfect kan btw!), maar de hardware was in 2017 al niet state of the art dus 7 jaar later wordt dat er sowieso niet beter op. Da's gewoon mijn mening en daar hoeft (ook bij anderen die dit zeggen) niet telkens een verregaande discussie over te ontstaan met als basis een eigen en andere mening.

En vooraleer er hier wordt geschermd met "maar 4K HDR leet hardware is helemaal niet de insteek van Nintendo", nee inderdaad, maar opnieuw, we zijn momenteel 7 jaar verder. Je moet wel eens meegaan met de tijd. Of gaan 3rd party developers nog veel meer games gaan porten of ontwikkelen voor 7+ jaar oude hardware die op papier vanaf dag 1 al niet ruim bemeten was? Of wat met onze goeie vrienden van GameFreak die de Pokémon games jaren geleden al niet degelijk konden neerzetten?

Hetzelfde kan je zeggen over de discussies die gaan over wat de opvolger gaat brengen. Uiteindelijk weet niemand van ons wat versie twee net gaat brengen. Als ik denk dat er x gaat gebeuren en anderen y, is mijn gedacht dan fout? Moet dit dan per se gequote worden en "verbeterd" worden door iemand die denkt dat hij het bij het rechte eind heeft?

Ach. Hopelijk weten we 't snel, zijn we allemaal gerustgesteld met wat er aangekondigd wordt en is v2 snel beschikbaar in de winkels. Dan kunnen degenen die v1 nog altijd de shit vinden verder hun ding doen, kunnen anderen zich amuseren met v2 en valt dit topic stil omdat we allemaal te druk bezig zijn met te gamen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Renders Nintendo Switch 2 tonen groter scherm en grotere controllers

Er wordt steeds meer bekend over de aankomende Nintendo Switch 2. Hoewel Nintendo niet aanwezig is op de techbeurs CES, zijn accessoiremakers dat wel. Uit hun producten en uit online verschenen renders blijkt dat de console een groter scherm en grotere controllers krijgt.
nieuws: Renders Nintendo Switch 2 tonen groter scherm en grotere controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die renders van OnLeaks zijn vrijwijl zeker fout - tenzij alle andere vorige info over het scherm hiermee onderuit gehaald worden. Het begint al met de claim van een 8.4" scherm... We zullen zien! Maar vreemd gezien hun goede reputatie. Misschien een typo?

Heeft anders een beetje "wij willen ook clicks van de Switch 2 rumour wave"-gehalte.

[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 09-01-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Switch 2 'Indentations' Make It Incompatible With Original Switch Dock, Says Genki

"And so we arrive at those dock-preventing 'indentations'. That's what a Genki representative told IGN at CES, claiming that it looks as if the 'Switch 2' will fit in the 'Switch 1' dock, but "certain indentations" (as IGN puts it) prevent it from being compatible with the classic device."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-07 23:09

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

L23 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:47:
Switch 2 'Indentations' Make It Incompatible With Original Switch Dock, Says Genki

"And so we arrive at those dock-preventing 'indentations'. That's what a Genki representative told IGN at CES, claiming that it looks as if the 'Switch 2' will fit in the 'Switch 1' dock, but "certain indentations" (as IGN puts it) prevent it from being compatible with the classic device."
Die dock is wel prachtig.

Shit happens yk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:27

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Wel tof, benieuwd wat ie gaat kosten

Wel pas release in oktober, tegenvaller ...

[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 09-01-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Zou je een screenshot kunnen sturen ik kan x.com niet openen?

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
t.w.e.a.k.e.r schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:57:
[...]
LEGO DMG GameBoy eind 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

t.w.e.a.k.e.r schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:57:
[...]
Het is een video. Werkt https://xcancel.com/Ninte...tatus/1877400996462166302 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ike en raynbow dit lukt wel dank U

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:48
Niet de aankondiging waar we op hoopten :') . Wel leuk!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 11:13
Wat is de toegevoegde waarde van Switch 2 als (hoogstwaarschijnlijk) alle games op zowel Switch 1 als Switch 2 uit gaat komen? Niet veel i.m.o.

[ Voor 3% gewijzigd door hotymoty op 10-01-2025 07:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
hotymoty schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:20:
Wat is de toegevoegde waarde van Switch 2 als (hoogstwaarschijnlijk) alle games op zowel Switch 1 als Switch 2 uit gaat komen? Niet veel i.m.o.
Volgens mij zie je dat verkeerd.

De meeste (zo niet alle) Switch 1 games zullen op de Switch 2 werken. Waarbij daar wellicht een prestatieverbetering is (voor bepaalde games zullen patches uitkomen).

Bepaalde titels zullen cross-gen worden uitgebracht (vooral: titels die nu al ruime tijd in ontwikkeling zijn).

Maar de nieuwste titels zullen echt alleen op de Switch draaien (ja, dat is formeel speculatie, maar dat gaat echt wel zo zijn).

Waarbij het de verwachting is, dat dit laatste zeker in grote mate voor 3-th partij zal gelden; het is dus voor Nintendo heel belangrijk dat er gelijk veel Switch 2 consoles worden verkocht, waarbij er in het begin ook weer niet te veel 3th party games tegelijk zijn (want dan wordt de spoeling te dun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
JackAvery schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:34:
@hotymoty waarom denk je dat Switch 2 geen exclusieve games krijgt?
Dat is bij de overgang van Wii U naar Switch en (nu nog steeds?!) van PS4 naar PS5 ook niet het geval. De Switch 1 zal altijd beperkend werken als het om bijvoorbeeld grootte gaat van een game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
hotymoty schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:14:
[...]

Dat is bij de overgang van Wii U naar Switch en (nu nog steeds?!) van PS4 naar PS5 ook niet het geval. De Switch 1 zal altijd beperkend werken als het om bijvoorbeeld grootte gaat van een game
Er zijn echt heel veel exclusieve PS5 games. Zullen straks ook veel exclusieve Switch 2 games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
[...]

Dit heeft alles te maken met adoption rate. Uiteraard willen game makers wel wat verdienen. In het begin zal je daarom veel games zien die beide supporten, maar langzaam bouwd dit af naarmate het publiek op het nieuwe platform zit.

Dat zag je met de ps5 ook, in het begin waren er hevige tekorten dus kozen alle studio's er voor ook voor de ps4 uit te brengen. Nu zie je, ook bij bijvoorbeeld een mediamarkt, dat steeds meer games alleen voor de ps5 uitkomen en het ps4 schap verdwijnt.

Zodra het backwards compatible stopt, is er zeker een reden om de nieuwe switch te kopen. Dat naast natuurlijk de vernieuwde features en nieuwe games die meteen al 1 platform kiezen.

Ik zou 'm eerder andersom zeggen, als de switch 2 uit is, waarom dan nog een switch 1 kopen als de hele library speelt op de 2 :) (daargelaten als je natuurlijk al een huidige switch hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
tekken4111 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:26:
[...]

Dit heeft alles te maken met adoption rate. Uiteraard willen game makers wel wat verdienen. In het begin zal je daarom veel games zien die beide supporten, maar langzaam bouwd dit af naarmate het publiek op het nieuwe platform zit.

Dat zag je met de ps5 ook, in het begin waren er hevige tekorten dus kozen alle studio's er voor ook voor de ps4 uit te brengen. Nu zie je, ook bij bijvoorbeeld een mediamarkt, dat steeds meer games alleen voor de ps5 uitkomen en het ps4 schap verdwijnt.

Zodra het backwards compatible stopt, is er zeker een reden om de nieuwe switch te kopen. Dat naast natuurlijk de vernieuwde features en nieuwe games die meteen al 1 platform kiezen.

Ik zou 'm eerder andersom zeggen, als de switch 2 uit is, waarom dan nog een switch 1 kopen als de hele library speelt op de 2 :) (daargelaten als je natuurlijk al een huidige switch hebt)
Laten we het hopen! Hoop vooral op grotere games met meer content. Grotere Mariospellen lijkt me erg vet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Skull & Co. NeoGrip aangekondigd voor de Switch 2

'Switch 2' And Software Listings Spotted On French Retailer's Internal Database

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is logisch dat er een aantal cross-generational games zullen uitkomen. Games ontwikkelen is ridicuul duur geworden. In sommige gevallen is het niet logisch een game exclusief te maken.

Maar voor zover ik me herinner had Switch 1 ook exclusieve games vanaf dag 1 hoor :) of bestaan 1-2 Switch en het iets briljantere Snipperclips niet meer? ;) zijn Mario Odyssey en Xenoblade 2 WiiU games, als we het over grotere games uit 2017 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-07 13:04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Yellos schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:28:
[...]

Ik verheug me nu al om Red Dead Redemtion opnieuw te kopen voor €70, jaren nadat hij uit is :/
Ja, altijd vervelend, dat verplicht games moeten kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik verheug me nu al om Red Dead Redemtion opnieuw te kopen voor €70, jaren nadat hij uit is :/
Ja ik zag de prijzen ook. Maar ik heb nog nooit volle mep betaald voor games. Het eerste deel had ik even later ook een stuk goedkoper voor de Nintendo Switch. Wellicht moet ik ook wennen aan de 70 euro prijzen, maar denk niet dat ik ooit meer uit geef dan 60 euro, dat is voor mij toch wel een soort grens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:29:
[...]

Ja, altijd vervelend, dat verplicht games moeten kopen. :P
En er dan ook nog op verheugen :P

Maar goed, als je de game al hebt dan is opnieuw kopen wellicht een beetje overbodig? Al verwacht ik hier en daar ook wel games dubbel te kopen zodat ik het handheld kan spelen. Maar bijvoorbeeld Mass Effect Legendary Edition nog steeds niet gekocht voor de Xbox omdat ik hoop dat het ooit naar het Nintendo platform komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Leuk, die games die ieder al jaren heeft kunnen spelen, maar ik kijk toch vooral uit naar nieuwe exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-07 13:21
[...]

Goed punt eigenlijk wel. Ik had hier nog niet eens over nagedacht, omdat de Switch echt toe is een vervanger. Dat is denk ik ook gelijk het verschil:
  • Alle zware PS4 en PS5 ports zullen simpelweg niet draaien op de oude Switch en zullen alleen uitkomen op de Switch 2.
  • Er moet toch een reden zijn dat mensen een Switch 2 willen kopen, net als op de PS5 zal Nintendo zeker wel exclusives uitbrengen. Ik verwacht Mario Kart 9 in ieder geval.
  • Gamepublishers die vooral kijken naar de afzetmarkt, zullen games op zowel de Switch 1 als 2 uitbrengen. Alleen dit zullen of slecht presterende games zijn of grafisch middelmatig zijn op de Switch 1 en 2.
  • Dat Nintendo zelf zoveel Wii U games heeft uitgebracht (geport) op de Switch 2, kwam enkel omdat de Wii U het zo belabberd deed en er dus nog geld aan deze games te verdienen viel.
  • Sony heeft ook nog een Playstation 4 Pro uitgebracht. Waardoor nieuwe games nog prima draaien op de vorige generatie. Ook is het slecht voor de betrouwbaarheid van Sony, want de PS 4 Pro is circa net zo oud als de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
[...]

Dat RDR2 naar de switch gaat komen bewijst wel dat een krachtige console gaat worden :)

Kan niet wachten om de Switch 2 te preorderen iig.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 10-01-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

schumi1986 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:23:
[...]

Dat RDR2 naar de switch gaat komen bewijst wel dat een krachtige console gaat worden :)

Het is niet bekend of het RDR1 of RDR2 is ;)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
Mog schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Zal je zien, wordt het de originele Red Dead Revolver :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mog schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Haha true, ga er een beetje vanuit omdat RDR1 nog niet heel lang geleden al is uitgekomen voor de Switch. Maar idd zou zomaar weer RDR1 kunnen zijn :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
schumi1986 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:23:
[...]

RDR2 is toch een 7 jaar oude game voor de PS4 en Xbox One generatie. Ik mag hopen dat een nieuwe (aanname) hybride handheld console dergelijke games "gewoon" kan draaien? Zo krachtig is dat tegenwoordig toch ook niet?

Ik ga er vanuit dat de Switch 2 vergelijkbaar qua kracht is met de PS4 (Pro), vanwege 4K, of denk ik er dan iets te gemakkelijk over?

[ Voor 8% gewijzigd door Poulske op 10-01-2025 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Poulske schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Ik ga er vanuit dat de Switch 2 vergelijkbaar qua kracht is met de PS4 (Pro), vanwege 4K, of denk ik er dan iets te gemakkelijk over?
Volgens Digital Foundry moeten we een beetje onze verwachtingen temperen. Ze hebben een video gemaakt aan de hand van het gelekte Switch 2-moederbord:

4K gaat de Switch 2 waarschijnlijk alleen halen met DLSS upscaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poulske schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:21:
[...]

RDR2 is toch een 7 jaar oude game voor de PS4 en Xbox One generatie. Ik mag hopen dat een nieuwe (aanname) hybride handheld console dergelijke games "gewoon" kan draaien? Zo krachtig is dat tegenwoordig toch ook niet?

Je denkt er te makkelijk over maar een echte vergelijking is niet eenvoudig te maken. Ook de vergelijkingen die digital foundry hierboven maakt zijn met 1000 nuances te interpreteren.

Switch 2 wordt alleszins een heel modern apparaat dat tegelijkertijd op een aantal grenzen zal botsen door de hybride natuur van de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
JackAvery schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Je denkt er te makkelijk over maar een echte vergelijking is niet eenvoudig te maken. Ook de vergelijkingen die digital foundry hierboven maakt zijn met 1000 nuances te interpreteren.

Switch 2 wordt alleszins een heel modern apparaat dat tegelijkertijd op een aantal grenzen zal botsen door de hybride natuur van de console.
Steam Deck draait RDR 2 ook moeiteloos. Hopelijk is dat met de Switch 2 niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Timothy3000 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:53:
[...]

Steam Deck draait RDR 2 ook moeiteloos. Hopelijk is dat met de Switch 2 niet anders.
Je mag toch hopen dat een game die ruim 6 jaar oud is met gemak op de Switch 2 kan draaien.. zoals de Steam Deck idd ook kan

[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 10-01-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:53:
[...]

Ik twijfel daar niet aan, maar daar commente ik niet op.

Mensen op internet willen graag een basis hebben om Switch 2 - die ze nooit in actie hebben gezien - te vergelijken. "Is het zoals een [CONSOLE]?" - vraagt men dus regelmatig. Ik zeg dan ook vaak "een beetje zoals een PS4 in handheld" - maar de realiteit is nu eenmaal gewoon dat deze vergelijkingen heel snel spaak lopen. Het uiteindelijke resultaat dat telt is moeilijk te kwantificeren, en al helemaal niet voor een hypothetische console.

Ik kan hier een heel lange uitleg schrijven over de vermoedelijke kracht van een Switch 2 in teraflops onder verschillende scenario's... maar dit is eigenlijk een straatje zonder einde. Er is geen andere console met exact dezelfde architectuur of featureset. En daarom doe ik dit zo weinig mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timestamped video - podcast van NateTheHate over Microsoft's jaar.

Heel relevante info voor Switch 2:
Anything coming out this year will find its way to other systems. Microsoft will be a big supporter of Nintendo Switch 2 when it does come out. They will be porting and patching the current Switch line-up, so games like Grounded and Pentiment, the Ori games... will eventually find their way to Switch 2, be patched with 4K support.

I woulnd't be surprised if you see Sea of Thieves, maybe Hi-Fi Rush also find their way over. Just expect a lot of Microsoft games on Switch 2 and PS5 movingforward.Flight Simulator, Halo Masterchief Collection, [...] should be making their way over in 2025.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

JackAvery schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:42:
Ik kan hier een heel lange uitleg schrijven over de vermoedelijke kracht van een Switch 2 in teraflops onder verschillende scenario's...
Teraflops is ook de verkeerde eenheid. Een ieder die zich op het internet bevindt weet dat je de kracht van een console moet uitdrukken in DBZ-powerlevels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:59:
[...]

Teraflops is ook de verkeerde eenheid. Een ieder die zich op het internet bevindt weet dat je de kracht van een console moet uitdrukken in DBZ-powerlevels.
Niet samengeplakte gamecubes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:57:
Timestamped video - podcast van NateTheHate over Microsoft's jaar.
[YouTube: Xbox 2025 Predictions: Gears E-Day in 2025, FF7 Remake, BIG Switch 2 & PS5 Games, Oblivion & More]

Heel relevante info voor Switch 2:

[...]
Was te verwachten. Hopelijk wel een heleboel nieuwe games en zijn bestaande Switch titels een minderheid. Oblivion waren vorig jaar al geruchten over dat hier een remaster van in de maak is. En The Master Chief Collection wordt wat mij betreft hoog tijd, die eerste Halo games zijn inmiddels zo oud dat er geen reden is om die op het Xbox platform te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:05:
[...]

Was te verwachten. Hopelijk wel een heleboel nieuwe games en zijn bestaande Switch titels een minderheid. Oblivion waren vorig jaar al geruchten over dat hier een remaster van in de maak is. En The Master Chief Collection wordt wat mij betreft hoog tijd, die eerste Halo games zijn inmiddels zo oud dat er geen reden is om die op het Xbox platform te houden.
Ik vond net het puntje dat men bestaande games gaat patchen interessant. Het bevestigt min of meer die mogelijkheid waar we al lang op hopen. Verder tof dat de games naar Switch 2 komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

JackAvery schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Niet samengeplakte gamecubes?
Dat doe je alleen als je Nintendo-consoles met elkaar aan het vergelijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:09:
[...]

Ik vond net het puntje dat men bestaande games gaat patchen interessant. Het bevestigt min of meer die mogelijkheid waar we al lang op hopen. Verder tof dat de games naar Switch 2 komen natuurlijk.
Zo had ik het niet bekeken. Maar patchen zegt op zich nog niet veel over of het gratis of betaald is. Maar patchen sluit nieuwe versies van die games uit? Ik vermoed overigens dat de patches gewoon gratis zijn gezien Microsoft first party Xbox One games ook gratis patches kregen voor de Xbox Series X/S. Maar mogelijk zal dit per game publisher verschillend uitpakken.

Ik vind zelf het puntje The Master Chief Collection overigens het meest interessant. Over hypen gesproken :P

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 10-01-2025 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Zo had ik het niet bekeken. Maar patchen zegt op zich nog niet veel over of het gratis of betaald is. Maar patchen sluit nieuwe versies van die games uit? Ik vermoed overigens dat de patches gewoon gratis zijn gezien Microsoft first party Xbox One games ook gratis patches kregen voor de Xbox Series X/S. Maar mogelijk zal dit per game publisher verschillend uitpakken.
Ja, het woord patchen impliceert voor mij een (in principe onbetaalde) update van een bestaand spel, niet een aparte Switch 2 versie van hetzelfde spel :)
Ik vind zelf het puntje The Master Chief Collection overigens het meest interessant. Over hypen gesproken :P
Ergens anders in de video beweert Nate ook dat FF7 Remake en Rebirth naar Switch 2 komen in respectievelijk 2025 en 2026. Die kan ik dan eindelijk eens oppikken, op PC zou ik ze nooit uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Als xbox zich gaat moeien zou forza dan ook komen? Zo ja moeten het wel goede graphics zijn. Dan instant buy.

Shit happens yk

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Misschien even samenvatting van wat we denken te weten via alle roddels en geruchten nu een echte aankondiging steeds dichterbij komt ;)

Als mensen aanvullingen hebben of specifieke elementen in het hoofd hebben die ik hier niet besproken heb, laat gerust weten en ik doe een poging. De essentie van Switch 2 blijft hetzelfde: het is een opvolger van Switch, een hybride game console die ondertussen bijna 150 miljoen exemplaren heeft verkocht.

De SoC

Switch 2 krijgt een Tegra 239 custom APU van Nvidia - geproduceerd door Samsung. Uit het Nvidia lek (maart 2022) leerden we dat de GPU gebaseerd is op de Ampere architectuur - dit is de RTX 3000 serie voor zij bekend met PC hardware. T239 heeft volgens dat lek 1536 Cuda-kernen, 48 Tensor cores en 12 raytracing cores. Deze tensor cores maken hardwarematige ondersteuning voor onder andere DLSS upscaling mogelijk, net als andere machine learning toepassingen gebaseerd op matrix-berekeningen.

Op de SoC vinden we volgens publieke commits van Nvidia in Linux kernels een CPU bestaande uit één cluster van 8 cores. Dit maakt de ARM A78C de meest waarschijnlijke kandidaat.

Vanuit publieke exportdata en een gelekt shot van het moederbord weten we dat Switch 2 12 GB LPDDR5X geheugen zal gebruiken, wat een minimale snelheid van 7500MT heeft. De geheugencontroller hiervoor zou een 128bitscontroller zijn. Dit geeft ons een geheugenbandbreedte van 120GB/s.

T239 wijkt op redelijk wat manieren af van T234 - beter bekend als Orin. De twee chipsets zouden parallel met elkaar ontwikkeld zijn door twee aparte teams. T239 zou onder meer een custom File Decompression Engine block beschikken voor snelle decompressie van data.

Het grootste vraagteken op dit moment zijn de kloksnelheden van het apparaat.

Opslag en dergelijke

Volgens publieke exportdata en het moederbord-lek zou Switch 2 over 256 GB interne opslag beschikken. Dit UFS 3.1 NAND geheugen zou o.a. door Kioxia geleverd worden. UFS 3.1 heeft een maximale bandbreedte van 1450 MB/s per gebruikte lane, en kan maximaal twee lanes gebruiken.

De grootste kanshebber om de opslaghoeveelheid extern te vergroten is het microSD Express formaat. Sinds de tweede helft van 2024 werd dit schijnbaar dode formaat uit 2019 terug leven in geblazen - met aankondigingen van onder andere Samsung, Sandisk/Western Digital en Lexar om kaartjes tussen 128 GB en 1 TB te beginnen leveren. In het 'ergste' geval hebben we het over kaartjes die vallen onder specificatie 7.0 van de SD standaard, wat betekent dat er één PCI-e lane gebruikt wordt welke maximaal 985 MB/s leessnelheid biedt. Indien de 9.0 spec gevolg wordt, is de potentiële maximale snelheid bijna 2 GB/s.

Enkele voorbeelden van het momenteel nog beperkte aanbod MicroSD Express kaartjes:
uitvoering: Sandisk microSDXC Express 128GB
uitvoering: Sandisk microSDXC Express 256GB

De nieuwe lezer van game cartridges lijkt backwards compatibel met Switch 1 games. In plaats van 17 pins zoals op Switch 1, beschikt deze nu over 25 pins.
Er wordt ook vanuit verschillende hoeken gesuggereerd dat de nieuwe game cartridges sneller en groter zouden zijn, op basis van 3D NAND geheugen van Macronix.

Controllers

Een nieuwe Switch impliceert een nieuwe Joy-con. Switch 2 is wat gegroeid in de lengte en breedte, wat betekent dat de nieuwe joy-cons ook wat langer zijn geworden. Dat is natuurlijk niet alles. De joy-con rail lijkt vervangen te zijn door een magnetisch systeem waarvoor ook een knop aanwezig is achteraan de joy-cons om deze magnetische koppeling uit te zetten. Een ander interessant detail is de aanwezigheid van een optische sensor op beide joy-cons. De overheersende theorie is dat de joy-cons ook als muis gebruikt zullen kunnen worden.

Aan de voorkant van de rechter joy-con is op renders dan weer een nieuwe knop ontdekt (de "C" knop). De functie hiervan is nog onbekend, maar ze zou best eens met die muis-functionaliteit geassocieerd kunnen worden.

Dock

Ondertussen zijn verschillende gelekte foto's van wat het nieuwe docking station zou moeten worden, verschenen. Dit nieuwe dock zou iets lager, dikker en langs achteren afgerond worden. Behalve een aantal nieuwe chips die o.a. 4K output moeten ondersteunen, vinden we ook een kleine ventilator in exportdata die voor de dock gebruikt lijkt te worden.

Het dock heeft een rating van 20V * 3A =60W power input, en 15V * 2.8A = 42W power output. Dit komt overeen met andere data die suggereert dat de nieuwe power brick die bij Switch 2 geleverd wordt, 60W kan leveren.

Scherm

Hier is bijna niks over geweten. De meeste geruchten (o.a. een claim van een Japanse analist gespecialiseerd in de schermen supply chain) wijzen naar de mogelijkheid van een 1080p 7.91" LCD scherm, maar er bestaat weinig hard bewijs hiervoor. De meeste renders van third-party accessoiremakers lijken wel rond deze schermgrootte te zitten.

Batterij

Ook hier is zeer weinig over geweten. De huidige inschattingen zijn pessimistisch, waarbij men er van uit gaat dat we terugkeren naar de batterijduur van het originele Switch model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Hopelijk hebben ze de drift ook opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:49
Timothy3000 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:52:
Hopelijk hebben ze de drift ook opgelost.
ff dimmen jij :P

het is en blijft nintendo he :D

Ik hoop het ook....maar heb zo mijn reserveringen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:26
en komt er dan ook weer een nieuwe animal crossing??

dat word echt wel tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
eenhoorntje schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:42:
en komt er dan ook weer een nieuwe animal crossing??

dat word echt wel tijd!
Tussen de laatste 2 spellen zat 8 jaar…
New Leaf 2012, New Horizons 2020

Dus nog even wachten 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ike. schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:29:
[...]

Dus nog even wachten 😝
Verwacht eigenlijk ook eerder een nieuwe Donkey Kong bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gynnad schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:31:
[...]

Verwacht eigenlijk ook eerder een nieuwe Donkey Kong bijv.
Verwacht of hoopt? Want qua Animal Crossing: New Horizons verkopen komt er gegarandeerd een nieuwe Animal Crossing game op de opvolger uit.

Donkey Kong Country Returns HD komt volgende week uit, al is het wel een remaster. Maar of er dan haast is om een nieuwe game in de serie te ontwikkelen? Ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Animal Crossing boeide me eigenlijk nooit zo. Recentelijk heb ik deze voor mijn iPhone gekocht en ik moet bekennen dat ik het toch wel leuk vind. Allemaal kleine missies/opdrachten. Totaal geen stress. Zo op iPhone heerlijk om even snel op te pakken, maar ik weet niet of ik het zal kopen voor de (opvolger van de) Switch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ike. schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:29:
[...]

Dus nog even wachten 😝
Nieuwe crisis in de wereld heeft een nieuwe animal crossing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ik ga doooood van het wachten !!!!!¡!¡¡¡!!!

[ Voor 25% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 12-01-2025 18:50 ]

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:09
t.w.e.a.k.e.r schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:49:
Ik ga doooood van het wachten !!!!!¡!¡¡¡!!!
Kalm aan… tis maar een spel computer 😅

Maar denk dat ieder die hier actief is in dit topic er wel veel zin in heeft inmiddels .

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Hahaha :)

Shit happens yk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:35
Graag deze iteratie een nieuwe F-Zero, Wave Race en 1080 Snowboarding.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 20:59
een volwaardige console golden sun, een console advance wars en battalion wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

reaL_G

G

RayNbow schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:59:
[...]

Dan heb je nog steeds onduidelijk voor de V2

Super Saiyan Grade V
SSJ2
SS2
Super Saiyajin 2
Super Saiyan Rage
Beyond Super Saiyan
Ascended Saiyan
Super-Super Saiyan

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
sikkwittet schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:19:
een volwaardige console golden sun, een console advance wars en battalion wars.
Maar is het nog een volwaardige console game als je hem alleen handheld speelt? :+

Ik zou een nieuwe Golden Sun ook wel zien zitten, maar vraag me af of het nog de kwaliteit zou halen van de eerste twee games. Die waren erg goed. De derde op de DS heb ik nooit gespeeld, maar begrijp dat die een stuk minder is.

De ontwikkelaar is verder ook alleen maar Mario Sports games gaan doen. Betekent niet dat het daarom geen goede game kan worden. Maar iets zegt me dat je het beter bij de nostalgie van de eerste twee games kan houden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Hoop dat de controllers e.d. ook backwards compatibel zijn. Zou vooral fijn zijn voor de Nes/Snes/N64 controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

TomBraamhaar schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:33:
Hoop dat de controllers e.d. ook backwards compatibel zijn. Zou vooral fijn zijn voor de Nes/SMEs/N64 controllers.
Dat denk ik niet. De Switch 2 is een stuk hoger dan de Switch 1 en de nieuwe controllers worden vastgemaakt met magneten en niet met een rails.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:42
Mog schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:45:
[...]

Dat denk ik niet. De Switch 2 is een stuk hoger dan de Switch 1 en de nieuwe controllers worden vastgemaakt met magneten en niet met een rails.
Hij bedoeld niet de JoyCons, maar de losse controllers de Pro, de oudere classic controllers die je kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Carlos0_0 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:47:
[...]

Hij bedoeld niet de JoyCons, maar de losse controllers de Pro, de oudere classic controllers die je kan kopen.
Ah, check. Ik lees niet goed inderdaad. Dat lijkt me dan weer wel. Zijn gewoon Bluetooth controllers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Mog schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:45:
[...]

Voor de NES controllers is dat wel een probleem met opladen idd. De anderen kun je gewoon met USB opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-07 23:08
Duurt wel lang....

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 13-01-2025 06:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:38
Mog schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Nieuwe crisis in de wereld heeft een nieuwe animal crossing nodig.
Volgens mij heb je dan praktisch elk kwartaal wel een nieuwe versie nodig…

Maar ik denk dat een nieuwe Animal Crossing een héél sterke keuze zou zijn voor de nieuwe Switch. Die game zou voor mijn vrouw denk ik voldoende zijn dat zij hem direct in huis wilt halen.

Dus.. Go Animal Crossing 🥳

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 20:59
Raem schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Maar is het nog een volwaardige console game als je hem alleen handheld speelt? :+

Ik zou een nieuwe Golden Sun ook wel zien zitten, maar vraag me af of het nog de kwaliteit zou halen van de eerste twee games. Die waren erg goed. De derde op de DS heb ik nooit gespeeld, maar begrijp dat die een stuk minder is.

De ontwikkelaar is verder ook alleen maar Mario Sports games gaan doen. Betekent niet dat het daarom geen goede game kan worden. Maar iets zegt me dat je het beter bij de nostalgie van de eerste twee games kan houden.
Golden Sun ipv een "simpele" handheld game, een volwaardige console versie.
dat de switch 2 ook als handheld mee de trein oid kan is mooi mee genomen, alleen ik wil hem op de tv spelen en wooowwwwww kunnen blijven schreeuwen. Als kind bedacht ik mij een soort Zelda versie van FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-07 13:04
[b] Een ander interessant detail is de aanwezigheid van een optische sensor op beide joy-cons. De overheersende theorie is dat de joy-cons ook als muis gebruikt zullen kunnen worden.

Aan de voorkant van de rechter joy-con is op renders dan weer een nieuwe knop ontdekt (de "C" knop). De functie hiervan is nog onbekend, maar ze zou best eens met die muis-functionaliteit geassocieerd kunnen worden.
Dit zou natuurlijk fantastisch zijn voor games als Red Alert / Age of empires / Runescape / Warcraft etc. Dit zou een enorme uitbreiding van speelbare games mogelijk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nintendo Switch 2 will be revealed this Thursday, January 16, it’s claimed.

That’s according to the previously reliable Podcast Nate the Hate, which claims that a reveal trailer planned by Nintendo will focus on the Switch 2 hardware, with a software showcase coming later in late February or early March.
Bron

Donderdag dus. Waarschijnlijk. Hopelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:25:
[...]

Bron

Donderdag dus. Waarschijnlijk. Hopelijk.
Kunnen we aub de echte bron citeren i.p.v. een link naar een website die dit maar herhaalt? Nate en MVG doen hun best om een interessante podcast bij elkaar te praten, ze verdienen de clicks echt wel :)

Om toch een paar cliffnotes te geven van een heel lange podcast:
  • Donderdag 16/01 hardware reveal
  • Verwachting is software showcase rond eind februari-begin maart
  • Lancering verwacht hij nog steeds tijdens het eerste kwartaal - tussen april en juni, waarbij hij eerder naar wat later neigt - dit klinkt als speculatie.
  • Herhaalt dat FF7:R games komen, FF16 zou voorlopig niet gepland zijn wegens niet iconisch genoeg.
  • Assassin's Creed Mirage zou in de launchperiode uitkomen. Shadows zou in ontwikkeling zijn, net als rond een half dozijn andere late ports van games uit de Ubisoft stal.
  • Metal Gear Solid Delta zou gepland zijn

[ Voor 49% gewijzigd door JackAvery op 13-01-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nee, dat is niet nodig. Er zijn zoveel (neppe) leaks en leakers tegenwoordig dat ik liever een artikel van een betrouwbare site als VGC lees en plaats. Er wordt in het artikel netjes direct naar de bron gelinkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mog op 13-01-2025 16:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:32:
[...]

Nee, dat is niet nodig. Er zijn zoveel (neppe) leaks en leakers tegenwoordig dat ik liever een artikel van een betrouwbare site als VGC lees en plaats. Er wordt in het artikel netjes direct naar de bron gelinkt.
Ik hoop dat je begrijpt dat je jezelf tegenspreekt gezien VGC zelf niet aan verdere verificatie gedaan heeft. Ze hebben zelfs de podcast niet uitgeluisterd. Die kwam om 16u online en duurt meer dan een uur.

Ik heb zeker begrip om niet elke random te willen posten, maar in dit geval vind ik het eigenlijk best onrespectvol tegenover mensen die al jaren meedraaien en vaker accuratere info meegeven dan een VGC.

Anyway, als Nate’s info klopt wordt het een lichte reveal zonder focus op software.

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 13-01-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:35:
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat je jezelf tegenspreekt gezien VGC zelf niet aan verdere verificatie gedaan heeft. Ze hebben zelfs de podcast niet uitgeluisterd. Die kwam om 16u online en duurt meer dan een uur.

Ik heb zeker begrip om niet elke random te willen posten, maar in dit geval vind ik het eigenlijk best onrespectvol tegenover mensen die al jaren meedraaien en vaker accuratere info meegeven dan een VGC.

Anyway, als Nate’s info klopt wordt het een lichte reveal zonder focus op software.
Ben het niet met je eens. Als je het artikel zelf leest zie je dat VGC juist wel eigen verificatie heeft gedaan - ze schrijven letterlijk dat de informatie overeenkomt met wat zij zelf hebben gehoord over Nintendo's plannen. Ze citeren de podcast netjes als bron én voegen waarde toe door context te geven en te vergelijken met hoe de originele Switch destijds werd onthuld.

In zekere zin bevestigt VGC hier dus indirect wat Nate zegt, en dat maakt het artikel juist waardevoller dan alleen de podcast. Vandaar dat ik het nuttiger vind om dit artikel te delen dan een directe link naar een uur podcast.

Maar goed, donderdag weten we meer! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Ben het niet met je eens. Als je het artikel zelf leest zie je dat VGC juist wel eigen verificatie heeft gedaan - ze schrijven letterlijk dat de informatie overeenkomt met wat zij zelf hebben gehoord over Nintendo's plannen. Ze citeren de podcast netjes als bron én voegen waarde toe door context te geven en te vergelijken met hoe de originele Switch destijds werd onthuld.
Ter info, ze bevestigen enkel dat ze ook gehoord hebben dat het een reveal in twee fases is, wat ze enkele dagen geleden in hun eigen podcast besproken.
Anyway, gezien clicks ook inkomsten betekenen vind ik zeker dat Nate en MVG de aandacht verdienen. Het is ook op hun kop als ze fout zijn.

Tom Warren van The Verge komt nu ook bevestigen dat het deze week zou moeten zijn:

Ook Eurogamer doet een duit in het zakje.
Industry whispers Eurogamer has heard over the past week have coalesced around a reveal this Thursday, 16th January, with a focus on the much-leaked console itself, rather than a deep dive into its software line-up.
[...]
While Nintendo is yet to announce anything, and announcement plans are always subject to change, the growing sense that this week is - finally - the week we officially see Switch 2 for the first time fits with what Eurogamer has previously heard of Nintendo's announcement timing.
Interessante keuze alleszins. Ik zou net denken dat de software deze keer moet primeren, gezien de hardware deze keer minder 'spannend' is. Alleszins zullen we niet lang moeten wachten om dit te bevestigen.

Nate claimt verder dat rond eind februari-begin maart meer software getoond zal worden, maar noteert dat zijn informatie incompleet is. Lancering verwacht hij nog steeds tijdens het eerste kwartaal - tussen april en juni, waarbij hij eerder naar wat later neigt.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 13-01-2025 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, vooral benieuwd naar de games! En de prijs va het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49
Mei/juni, pfff duurt allemaal wel lang.
Hoe oud is die processor/videochip in switch 2 tegen die tijd? 3 jaar?

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 11 ... 112 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4