Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
Ben benieuwd naar prijs, releasedatum en launchgames. Hardware geloof ik allemaal wel. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:40
Ik ben alleen benieuwd naar de releasedatum, prijs interesseert mij niet omdat ik toch wel weet het dat niet teleur gaat stellen en de games komen uiteindelijk ook wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29

RayNbow

Kirika <3

matthijst schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:18:
Hoe oud is die processor/videochip in switch 2 tegen die tijd? 3 jaar?
Geen idee. Wanneer begint het leven van een chip? Al in de baarmoeder of als het de fabriek komt uitrollen?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:21
Mei/juni, pfff duurt allemaal wel lang.
Het is gebaseerd op technologie van 2020. Eerder 4 à 5 jaar. Ontwerp van de chip zou volgens geruchten 3 jaar klaar zijn. Maar who cares? Tov de switch gaat de stap enorm zijn.
Ik ben vooral benieuwd naar de upscaling technologie. Vandaag is het vaak te blurry voor mij (bijv. Witcher 3)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Acht jaar en drie maanden geleden zag de Switch 1 reveal er zo uit. Verwachten jullie veel meer dan dit?

Hieronder volgt niet de Switch 2 trailer lol:

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 13-01-2025 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:02:
Acht jaar en drie maanden geleden zag de Switch 1 reveal er zo uit. Verwachten jullie veel meer dan dit?

Hieronder volgt niet de Switch 2 trailer lol:

[YouTube: Nintendo Switch announcement trailer]
Ik verwacht wel iets heel anders. Want het concept hoeven ze niet meer uit te leggen zoals in deze video. Maar wat? Geen idee.
Tenzij Nintendo nog met een grote verrassing komt qua functionaliteit.

Ik vind het trouwens vooral knap hoe hij in het vliegtuig die joycons er zo smooth uit haalt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Raem schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:20:
[...]

Ik verwacht wel iets heel anders. Want het concept hoeven ze niet meer uit te leggen zoals in deze video. Maar wat? Geen idee.
Tenzij Nintendo nog met een grote verrassing komt qua functionaliteit.

Ik vind het trouwens vooral knap hoe hij in het vliegtuig die joycons er zo smooth uit haalt. :P
Inderdaad, het concept hoeft niet meer uitgelegd te worden. Maar wat is er anders aan de Switch 2? De C-knop, de magneten, de laser (mogelijk als muis)? Die zullen vast aan bod komen. Hopelijk worden ook nog wat openstaande vragen beantwoord, zoals fysieke en digitale backward compatibility en eventuele “4K-patches”. En natuurlijk horen daar 2 of 3 launch games bij: Mario Kart 9, een unieke Nintendo-game (iets in de trant van 1-2-Switch), en een paar third-party games zoals Final Fantasy VII Remake, Halo: The Master Chief Collection, enzovoort.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mog Ik zou best blij zijn als ze nu al backwards compatibility bespreken. Maar ik denk dat men het deze week kort gaat houden. Enkele hoofdfeatures, wat lifestyle shots van de hardware in actie ("kijk eens hoe smooth die magneet mij laat gamen in dit penthouse feestje Karen!"), en misschien een release maand. Details en games later.

Grappig genoeg is het vandaag exact 8 jaar geleden dat we die Switch 1 blowout kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

RayNbow schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:43:
[...]

Geen idee. Wanneer begint het leven van een chip? Al in de baarmoeder of als het de fabriek komt uitrollen?
Waarom moet jij altijd zo cynisch reageren als iemand kritiek heeft op Nintendo hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Polycom schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:40:
[...]

Waarom moet jij altijd zo cynisch reageren als iemand kritiek heeft op Nintendo hardware?
Het is een valide vraag. Men zeurt vaak op de frontpage dat de chip in de Switch al sterk verouderd is (sommigen zelfs dat het al verouderd was in 2017), maar vergeten dan voor het gemak de release van Mariko in 2019.

Dus zeg het me maar. Hoe bepaal je hoe oud een chip is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Mog schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:32:
[...]

Inderdaad, het concept hoeft niet meer uitgelegd te worden. Maar wat is er anders aan de Switch 2? De C-knop, de magneten, de laser (mogelijk als muis)? Die zullen vast aan bod komen. Hopelijk worden ook nog wat openstaande vragen beantwoord, zoals fysieke en digitale backward compatibility en eventuele “4K-patches”. En natuurlijk horen daar 2 of 3 launch games bij: Mario Kart 9, een unieke Nintendo-game (iets in de trant van 1-2-Switch), en een paar third-party games zoals Final Fantasy VII Remake, Halo: The Master Chief Collection, enzovoort.
FF7 Remake zou zeker een mooie toevoeging zijn aan de Nintendo library. Maar of een 5 jaar oude game nou een highlight moet zijn in een console reveal? Dan liever echt alleen nieuwe games en "oudere" games in een latere video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:28

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Wat mij nog niet duidelijk is is of er een nieuwe software/UI komt

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:28

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

L23 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:14:
[...]

Maar de rest is wel duidelijk?
Haha die zit binnen auw. }:O

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er lijkt veel gelekt te worden, maar eigenlijk weten we van het totale plaatje nog bijna niks. Qua software/UI is er ook nog niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Mei/juni, pfff duurt allemaal wel lang.
Ook benieuwd naar. Hopelijk krijgen we niet meteen al een flink verouderde console bij release.

Ook hoop ik niet dat we vooral wat Sony en Xbox kliekjes bij release krijgen. Zo'n FF Remake is inmiddels ook al een paar jaar oud. Dat hoeft van mij allemaal niet zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

B-B-B-B-Breaking news! De aankondiging van de aankondiging komt volgens The Verge op woensdag 15 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:05
Mog schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:20:
B-B-B-B-Breaking news! De aankondiging van de aankondiging komt volgens The Verge op woensdag 15 januari.
Of jij weet meer, maar overal wordt toch echt de 16e genoemd.

Edit: lol het was nog vroeg, de aankondiging dus 24 uur eerder

[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 14-01-2025 07:46 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
Gynnad schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:03:
[...]

Of jij weet meer, maar overal wordt toch echt de 16e genoemd.
Lees zijn tekst nog eens goed. :P

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
AreVeeDee schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:18:
[...]

Lees zijn tekst nog eens goed. :P
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:51
Mog schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:20:
Shit, de aankondiging van de aankondiging van de aankondiging op de 13e dus al. Wat moeten we dan in godsnaam vandaag doen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Melkunie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:34:
[...]

Shit, de aankondiging van de aankondiging van de aankondiging op de 13e dus al. Wat moeten we dan in godsnaam vandaag doen :+
We kunnen vandaag commentaar geven op waarom de aankondiging van de aankondiging zo lang op zich heeft laten wachten en dat Nintendo weeral met oude hardware (slechts 12 aan elkaar geplakte GameCubes) achter de feiten aanloopt en ze dus doomed zijn want Switch had ook al geen games?

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:43:
[...]

We kunnen vandaag commentaar geven op waarom de aankondiging van de aankondiging zo lang op zich heeft laten wachten en dat Nintendo weeral met oude hardware (slechts 12 aan elkaar geplakte GameCubes) achter de feiten aanloopt en ze dus doomed zijn want Switch had ook al geen games?

/s
Nintendo Switch? Dat is toch met die kiddy games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Aankondiging dus waarschijnlijk donderdag, iemand een idee of schatting op welke termijn de effectieve lancering dan zou volgen? Ik kan dat totaal niet inschatten.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:54
JackAvery schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:43:
[...]

(slechts 12 aan elkaar geplakte GameCubes) achter de feiten aanloopt en ze dus doomed zijn want Switch had ook al geen games?

/s
Ik vind 12 GameCubes heel lastig vast houden dus opzich hebben ze zich verbeterd . Switch had de wereld aan games . Wel miste ze door verouderd hardware een paar goeie third party titels . Hoop dat het bij switch 2 niet gaat gebeuren opnieuw

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tricolores schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:19:
Aankondiging dus waarschijnlijk donderdag, iemand een idee of schatting op welke termijn de effectieve lancering dan zou volgen? Ik kan dat totaal niet inschatten.
Ik zou even donderdag afwachten want de kans bestaat dat ze een lanceertermijn meegeven. Maar voorlopig lijkt ergens tussen april en juni de kandidaatperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Dat kan van alles zijn, meestal als je iets aankondigt is het niet heel lang erna(Zeker niet na z'n lange tijd al).
Maar het kan nog steeds zijn release rond de feestdagen, het kan allemaal. het is moeilijk te zeggen.

Al denk ik niet dat het een slimme zet is de feestdagen, want dan is er te veel vraag naar.
Een release in Q1 of Q2 dit jaar dus of nog maart, of April / Mei / Juni, en dan de productie lekker vol schieten. zodat er nieuwe voorraden wel weer zijn rond de feestdagen(En eventueel de maanden er voor ook nog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Ik vind 12 GameCubes heel lastig vast houden dus opzich hebben ze zich verbeterd . Switch had de wereld aan games . Wel miste ze door verouderd hardware een paar goeie third party titels . Hoop dat het bij switch 2 niet gaat gebeuren opnieuw
Mja, met 12 handvaten best makkelijk vasthouden hoor :P

Ik vind de reacties op voorpagina nieuws hier altijd vrij overdreven, we hebben inderdaad een paar third party titels gemist. Maar op het totale aanbod aan games waren het er maar een paar. Hier zitten dan wel hele populaire titels tussen die we gemist hebben en dat is natuurlijk jammer.
Het verbaasde mij op de Switch in ieder geval wat we allemaal wel hebben gekregen, dat was voor mij al boven verwachtingen. En met de verwachting dat Microsoft vol in gaat zetten op de Switch 2 met games zoals Call Of Duty verwacht ik enkel een toename in third party support.
Met hoe succesvol de huidige Switch is en hoe duur games ontwikkelen tegenwoordig is denk ik dat de Switch 2 met vrijwel elke multiplatform game mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-07 08:48
Ik benieuwd welke games we te zien gaan krijgen die de muis-functionaliteit toont (als die echt bestaat natuurlijk). Ik hoop alvast op civ7 of frostpunk2 :D

Voor (normale?) first-party games kijk ik het meeste uit naar een nieuwe 3D Mario a la Odyssey, mario kart 9 zal er ook wel bij zitten zeker? Natuurlijk een nieuwe Zelda ook, maar dat zal nog een tijdje duren.
En zoals velen hier, ben ik benieuwd of een nieuwe animal crossing geteased wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:51
@MVA. je bent me net voor :)
Zoals de boel nu 'bekend' is maakt de hardware me eigenlijk niet meer zoveel uit, ik heb veel meer zin in de de game-aankondigingen. Wat dat betreft ben ik toch wel een Nintendo-fan als ik er zo over nadenk waar ik naar uit kijk. Voor de rest heb ik een prima game-pc staan, maar ik hoop simpelweg op:
  • Metroid Prime 4
  • Nieuwe Zelda
  • Nieuwe Super Mario (in de zin van Odyssey 2 oid)
  • Nieuwe Pikmin
  • Mario Kart
  • Die Wii UHD-versies van The Wind Waker en Twilight Princess waar al jaren over gaat dat ze op de Switch zouden gaan uit komen. Dan maar een op de Switch 2 :9
Een nieuwe Animal Crossing zou ook leuk zijn inderdaad! Hopelijk met betere local co-op mechanics, dat viel me bij New Horizons toch wat tegen samen op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Leuk man, heb er weer zin in. Ik hoop vooral dat de hardware een stuk beter is dan de switch 1. Heb ik het niet eens echt over specs. Maar goed werkende controllers enzo zou wel fijn zijn.

Ik hoop ook weer dat ze gewoon goed draaiende games uitbrengen. Op zijn minst first party, ik heb het idee dat nintendo dat heeft laten gaan de laatste helft van de switch lifecycle.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MVA. schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:35:
Ik benieuwd welke games we te zien gaan krijgen die de muis-functionaliteit toont (als die echt bestaat natuurlijk). Ik hoop alvast op civ7 of frostpunk2 :D

Voor (normale?) first-party games kijk ik het meeste uit naar een nieuwe 3D Mario a la Odyssey, mario kart 9 zal er ook wel bij zitten zeker? Natuurlijk een nieuwe Zelda ook, maar dat zal nog een tijdje duren.
En zoals velen hier, ben ik benieuwd of een nieuwe animal crossing geteased wordt!
Gezien de technologie die we in de nieuwe Joy-con gezien hebben klinkt muis-functionaliteit logisch, maar zou het toch raar vinden als het gewoon een muis zal zijn. Met de Switch kan je handheld, tabletop mode en docked spelen. Ik zelf game hoofdzakelijk handheld en docked vanaf de bank terwijl je games met een muis speelt als je achter je bureau zit.

In het eerste jaar verwacht ik inderdaad Mario Kart 9 en een nieuwe 3D Mario, ik verwacht ze niet allebei op release. Mogelijk een remaster/remake Zelda game, maar op een nieuwe Zelda zoals BOTW/TOTK moeten we inderdaad nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denko schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:45:
Ik hoop ook weer dat ze gewoon goed draaiende games uitbrengen. Op zijn minst first party, ik heb het idee dat nintendo dat heeft laten gaan de laatste helft van de switch lifecycle.
Ik vond dat wel meevallen, maar tegelijkertijd zijn releases zoals Princess Peach: Showtime! en The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom gewoon jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Laatst online: 26-08 15:52
Melkunie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:37:
Zoals de boel nu 'bekend' is maakt de hardware me eigenlijk niet meer zoveel uit, ik heb veel meer zin in de de game-aankondigingen. Wat dat betreft ben ik toch wel een Nintendo-fan als ik er zo over nadenk waar ik naar uit kijk. Voor de rest heb ik een prima game-pc staan, maar ik hoop simpelweg op:
  • Metroid Prime 4
  • Nieuwe Zelda
  • Nieuwe Pikmin
  • Mario Kart
  • Die Wii UHD-versies van The Wind Waker en Twilight Princess waar al jaren over gaat dat ze op de Switch zouden gaan uit komen. Dan maar een op de Switch 2 :9
Een nieuwe Animal Crossing zou ook leuk zijn inderdaad! Hopelijk met betere local co-op mechanics, dat viel me bij New Horizons toch wat tegen samen op de bank.
Je vergeet F-Zero! Ja wishfull thinking, ik weet het.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
MVA. schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:35:
Call of Duty? Microsoft heeft een bij de overname van Activision een overeenkomst getekend dat CoD ook naar Nintendo consoles komt. Nieuwe console is een mooi moment om dit aan te kondigen. Geen idee of een geïntegreerde muis dan een USP is in plaats van een externe muis aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Raem op 14-01-2025 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Call of Duty? Microsoft heeft een bij de overname van Activision een overeenkomst getekend dat CoD ook naar Nintendo consoles komt. Nieuwe console is een mooi moment om dit aan te kondigen. Geen idee of een geïntegreerde muis dan een USP is in plaats van een externe muis aansluiten.
De huidige Joy-con houdt in ieder geval niet fijn vast als muis. Best veel moeite om die technologie in een Joy-con te verwerken terwijl je ook gewoon een uitstekende muis zou kunnen aansluiten. Maar ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:04:
[...]

De huidige Joy-con houdt in ieder geval niet fijn vast als muis. Best veel moeite om die technologie in een Joy-con te verwerken terwijl je ook gewoon een uitstekende muis zou kunnen aansluiten. Maar ben benieuwd.
Misschien zit er nog een houder bij waar je de joycon in kan klikken, waarmee het meer de vorm krijgt van een traditionele muis en ergonomischer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Sowieso mag de joycon wel op de schop. Niet zo'n fijne controller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Melkunie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:37:
  • Metroid Prime 4
  • Nieuwe Zelda
  • Nieuwe Pikmin
  • Mario Kart
De laatste twee Zelda games mogen ze wat mij betreft ook wel in HD uitbrengen. Op emulatoren ziet er het er namelijk veel beter uit dan op de oude Switch.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
JackAvery schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:48:
[...]

Ik zou even donderdag afwachten want de kans bestaat dat ze een lanceertermijn meegeven. Maar voorlopig lijkt ergens tussen april en juni de kandidaatperiode.
Bij de Switch was de officiele aankondiging(strailer) in oktober 2016 en de release in maart 2017, dus ongeveer een half jaar later. Als ze hetzelfde nu weer hanteren, wat me sterk lijkt, zouden we een release in juni kunnen verwachten.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Timothy3000 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:29:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQyuENGlhySzk-PbTc7f_0wDmxQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UlWOaTVe72d9aQCcrZxZAwE4.png?f=user_large

Prima controller. :p

(Een aantal S-ranks in NWCNES heb ik juist met de Joy-Cons weten te halen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
RayNbow schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:44:
[...]

[Afbeelding]

Prima controller. :p

(Een aantal S-ranks in NWCNES heb ik juist met de Joy-Cons weten te halen.)
Nee echt afgrijselijk haha. Ik hoop dat die nieuwe wel ergonomisch verantwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Timothy3000 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:29:
Ja, het is een controller die je voor eventjes kan gebruiken, maar de ergonomie is ver te zoeken helaas. Gelukkig is 3d party snel met betere opties, toendertijd na de joycons en de pro controller een 3e keer ong voor reparatie gestuurd te hebben een mobacontroller en een 8bitdo gekocht. Daar nog een jaar of 2 mee gespeeld voordat de switch eruit ging.

Ik hoop stiekem dat mobapad zsm weer met een goed alternatief komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

L23 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Ik vond dat wel meevallen, maar tegelijkertijd zijn releases zoals Princess Peach: Showtime! en The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom gewoon jammer.
Die heb ik niet eens meegekregen. Ik had het vooral over de XB2, de pokemon games etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:31
Ik wil Ocarina of Time HD op Switch 2 haha. Tijd dat mijn vriendin dat avontuur ook een keer gaat beleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denko schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:06:
[...]

Die heb ik niet eens meegekregen. Ik had het vooral over de XB2, de pokemon games etc.
XB2? Ik denk niet dat Nintendo zelf heel veel kan veranderen aan de Pokemon games, verwacht dat GameFreak op dezelfde voet verder gaat. Ik verwacht dat Pokemon games slecht blijven draaien en goed blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:45

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik denk dat we net als bij de Wii U 2 versies gaan krijgen

Non OLED

OLED + Meer opslag

Zodat ze toch nog die 300-400 prijsklasse kunnen behouden maar ook een premium package kwijt kunnen

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
koelebobes schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:20:
Ik denk dat we net als bij de Wii U 2 versies gaan krijgen

Non OLED

OLED + Meer opslag

Zodat ze toch nog die 300-400 prijsklasse kunnen behouden maar ook een premium package kwijt kunnen
Wii U met OLED? :P

LCD en OLED (als premium) tegelijk lanceren zou niet slim zijn van Nintendo. Dan mis je de tweede aanschaf van mensen die wel willen overstappen zodra er na een paar jaar een OLED model komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik weet dat veel mensen vooral nieuwe games willen en geen remasters en dergelijke. En terecht natuurlijk. Maar een Switch 2 versie van TOTK (desnoods gebundeld met BOTW) met verbeterde graphics als zoethoudertje zou ik ook wel aardig vinden hoor. En Wind Waker idd, mijngod hoe lang kan dat duren zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
joblamie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:50:
Ik weet dat veel mensen vooral nieuwe games willen en geen remasters en dergelijke. En terecht natuurlijk. Maar een Switch 2 versie van TOTK (desnoods gebundeld met BOTW) met verbeterde graphics als zoethoudertje zou ik ook wel aardig vinden hoor. En Wind Waker idd, mijngod hoe lang kan dat duren zeg.
Ik snap dat niet . Beide games heb ik “uitgespeeld” en van genoten . Botw meer als tears, vond dat bouwen niet bij Zelda passen … de graphics waren prima zodra je in de game zat speelde het lekker weg . Echter zou ik ze echt niet weer opnieuw spelen omdat ze graphics beter zijn deze keer . Wat een tijd verspilling vind ik dat.

Zelfde als met wind waker . Voltooid op de goeie oude cube. Been there done that. Ik denk ook dat het tegen gaat vallen als je die oudere titel nu gaat spelen . Lekker in je herinnering laten wat voor geweldige game dat was ( destijds !!! )

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberw00d op 14-01-2025 15:12 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:08
Zou ze sieren als ze een gratis graphic update voor BOTW en TOTK uitbrengen.
Maar alsjeblieft geen nieuwe uitgaves waar je de volle mep voor moet betalen.

Ik vind dat alleen gameboy(color), nes en N64 games een remaster of iets dergelijks verdienen.
De rest vind ik wat betreft graphics prima.

En als je dan een game als de windwaker wilt remasteren doen dan ook een versie met graphics alle TOTK en beter zodat het ook meer waarde heeft en niet alleen een beetje HD toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Pjotter87 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:56:
[...]
Ik vind dat alleen gameboy(color), nes en N64 games een remaster of iets dergelijks verdienen.
De rest vind ik wat betreft graphics prima.
Gamecube ook wel hoor. Eternal Darkness remaster/remake graag. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:22
Zal de console donderdag ook meteen te preorderen zijn of is dat niet bekend?

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 14-01-2025 16:22 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Stylze schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:22:
Hoogstwaarschijnlijk niet. Waarschijnlijk een paar maanden later. Maar je weet maar nooit :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Het is niet dat mijn gamebibliotheek op de Switch nu zo gigantisch is maar ik heb eigenlijk nooit echt ervaren dat de Switch totaal niet presteert of zaken totaal niet trekt. Tuurlijk in ToTK vast wel eens een frameratedrop gehad maar gemiddeld genomen vind ik dat de console voor iets dat al vanaf maart 2017 gebruikt wordt echt nog heel goed werkt. Zelfs de batterij is nog prima in orde!

Mijn verwachting voor de Switch 2 is dat het wel een grotere unit zal worden die krachtiger zal zijn. Maar of het PS4 graphics kan benaderen is de vraag. Stiekem hoop ik daar wel op en of dat dan AI gedaan wordt of dedicated kan mij eigenlijk niet zoveel schelen. Ik speel vaak meer voor de ervaring dan alleen voor looks. Fortnite is bijvoorbeeld nou niet echt een gigantisch grafisch hoogstandje maar ik kan me er (op de PC) prima mee vermaken en de oudste speelde tot voor kort gewoon op de Switch mee. Daar is nu dan een XBOX S series voor gekomen waar Fornite op gespeeld wordt maar de middelste begint nu een beetje Mario Kart te doen en de jongste ook dus de Switch zal in deze hoedanigheid nog zeker wel even meegaan.

Of ik de Switch 2 direct in huis zal halen weet ik nog niet. Ik speel nu met mijn PC dus vooral een beetje Fornite en doe Forza op de XBOX. En verder heb ik niet zoveel tijd of titels die ik moet en zal spelen voor nu. Ik zou het wel nice vinden als ze wat meer games zouden porten of opnieuw uitbrengen voor de Switch 2 die bijvoorbeeld van de PS4 komen. Het hele portable concept of gewoon op de bank kunnen zitten terwijl de vrouw iets op TV kan kijken is echt ideaal namelijk.

Als ze er trouwens echt een sensor in gaan doen zodat je een controller als muis kan gebruiken dan is dat best wel slim. Ik verwacht dan eigenlijk wel een soort "hoesje" of iets waar je de controller in kan drukken zodat het ook meer als een muis aanvoelt.. Lijkt me dat je met zo'n smal ding niet echt een uur lekker een shooter kan spelen... Maar mogelijk zien we overmorgen hier al allerlei toepassingen en uitleg over :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Stylze schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:22:
Dat hangt geheel afhankelijk van het type aankondiging af.

De originele Switch had een korte revealtrailer in oktober 2016 en een uitpakkende presentatie in januari 2017. Op diezelfde dag in januari kon je al bij veel winkels de Switch preorderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik hoop toch eerder op een gratis nextgen patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Hoop ook dat heel veel games een patch gaan krijgen. Heb heel wat games van de afgelopen 2 jaar niet gespeeld omdat ik mij stoor aan de prestaties, als deze games een patch gaan krijgen heb ik genoeg te spelen op de Switch 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ik zou het opzich al prima vinden als games een (softwarematige) upscaling krijgen en stabiel 30 (games die locked zijn daarop) of 60 draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
dat is zeker aardig. maar goed Nintendo moet echt wel met nieuwe games komen. ze hebben echt wel een paar hele mooie games uitgebracht de laatste jaren maar toch is het karig. en al die re-releases... tsja.

BOTW emulatie performance met CEMU zal de switch2 waarschijnlijk ook niet eens halen ben ik bang

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ntzv schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:10:
[...]

dat is zeker aardig. maar goed Nintendo moet echt wel met nieuwe games komen. ze hebben echt wel een paar hele mooie games uitgebracht de laatste jaren maar toch is het karig. en al die re-releases... tsja.

BOTW emulatie performance met CEMU zal de switch2 waarschijnlijk ook niet eens halen ben ik bang
Ik denk dat je iets optimistischer kan zijn. Emulators introduceren heel wat overhead, iets wat Nintendo niet nodig heeft. BOTW op hogere resolutie draaien, zonder enige andere aanpassingen, kost relatief minder kracht dan het GPU verschil tussen Switch 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zouden clocksnelheden uit de Switch 2 SDK gelekt zijn. Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur steken dat ze kloppen, maar de bron is een bekende data miner dus we kunnen de cijfers minstens overwegen.
Handheld:
CPU aan 1100.8 MHz
GPU aan 561 MHz = 1.72 TFLOPS
LPDDR5X aan EMC 2133 MHz = 68.25 GB/s
Bandbreedte voor de GPU: 68.25-25=43.25/1.72= 25.15 GB/s per tflop met 25 GB/s voor de cpu

Docked:
CPU aan 998.4 MHz
GPU aan 1007.25 MHz = 3.09 TFLOPS
LPDDR5X aan EMC 3200 MHz = 102.4 GB/s
Bandbreedte voor de GPU: 102.4-25=77.4/3.09= 25.05 GB/s per tflop met 25 GB/s voor de cpu
Deze info, als ze klopt, schept een redelijk apart verhaal dat ik moeilijk kan verklaren. Mogelijk missen we belangrijke context.

De GPU clocks zouden zo iets hoger uitkomen dan initieel verwacht in handheld. Docked lijkt een goede maar ietswat conservatieve snelheid. Een GPU is natuurlijk veel meer dan het aantal Tflop dat deze in rasterisation kan berekenen.

Algemeen lijken de CPU clocks dan weer lager dan verwacht. Waarom zou de CPU hoger geklokt zijn in handheld mode? En waarom kiezen voor LPDDR5X geheugen als we dit daarna verder gaan underclocken? Er lijkt alvast logische ruimte te zijn voor die underclock want bij Ampere kom je echt wel toe met 25GB/s/Tflop. Misschien wilt men extra batterij besparen, of heeft men bespaard op de geheugencontroller?

Nou zou ik deze snelheden niet in steen beitelen tot het toestel gelanceerd is en dit onafhankelijk geverifieerd kan worden. Wie weet zijn er variabele kloksnelheden, meerdere performance profielen, …

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 15-01-2025 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27
Misschien dat ze handheld gewoon één of meer complete cores uitschakelen? Dat scheelt verbruik en warmteontwikkeling waardoor er wellicht ruimte is om de rest wat hoger te clocken (al denk ik niet dat je die 100 MHz echt gaat merken). Docked kunnen ze die er dan bij schakelen waardoor je toch meer performance krijgt zonder dat de clocks fors omhoog hoeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
JackAvery schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:15:
Er zouden clocksnelheden uit de Switch 2 SDK gelekt zijn. Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur steken dat ze kloppen, maar de bron is een bekende data miner dus we kunnen de cijfers minstens overwegen.

[...]
Als dit zou kloppen zit het als je naar de gpu en ram kijkt kwa grafische kracht tussen de ps4 en ps4 pro in ( afhankelijk van handheld/docked) dat zou genoeg zijn om er mooie games op te droppen. De grafische stappen vind ik de afgelopen jaren toch al niet zo heel groot meer . Je ziet niet wonderbaarlijk veel verschil tussen een ps4 pro en ps5 versie van een game ( als je eenmaal aan het spelen bent dan , ga je alles zoomen en vergelijken dan zie je het natuurlijk wel ) ik denk dat we bij de Switch 2 hele mooie games gaan zien die prachtige geoptimaliseerd zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Gaan we dan toch vandaag eindelijk de aankondiging voor morgen krijgen? Ik doe gewoon een gokje dat vandaag om 15:00 het bericht online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cyberw00d schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:14:
[...]

Als dit zou kloppen zit het als je naar de gpu en ram kijkt kwa grafische kracht tussen de ps4 en ps4 pro in ( afhankelijk van handheld/docked) dat zou genoeg zijn om er mooie games op te droppen. De grafische stappen vind ik de afgelopen jaren toch al niet zo heel groot meer . Je ziet niet wonderbaarlijk veel verschil tussen een ps4 pro en ps5 versie van een game ( als je eenmaal aan het spelen bent dan , ga je alles zoomen en vergelijken dan zie je het natuurlijk wel ) ik denk dat we bij de Switch 2 hele mooie games gaan zien die prachtige geoptimaliseerd zijn .
Helemaal mee eens. En als de Switch 2 ook nog eens AI upscaling ondersteunt wordt het echt leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nou, waar blijft die aankondiging van de aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Poulske schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:46:
Gaan we dan toch vandaag eindelijk de aankondiging voor morgen krijgen? Ik doe gewoon een gokje dat vandaag om 15:00 het bericht online komt.
Even voor mij zelf . Zit je meestal goed met je gokken ? 🤪 hoop het wel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Seal64 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:26:
Misschien dat ze handheld gewoon één of meer complete cores uitschakelen? Dat scheelt verbruik en warmteontwikkeling waardoor er wellicht ruimte is om de rest wat hoger te clocken (al denk ik niet dat je die 100 MHz echt gaat merken). Docked kunnen ze die er dan bij schakelen waardoor je toch meer performance krijgt zonder dat de clocks fors omhoog hoeven.
Maar zou je als game dev hiermee niet genaaid zijn? Als er opeens cores uitvallen? Op desktop, oké, daar moet je toch generiek programmeren voor alle verschillende soorten systemen die er zijn. Maar op consoles weet je op voorhand dat er x cores beschikbaar zijn, waarna je als game dev misschien beslist om de audio op die core te draaien, physics op 'n andere, enz.

Geen idee. Misschien is wat ik zei ook meer een gedacht van "vroeger", toen game devs echt alles uit hardware probeerden te halen en echt slimmigheden moesten bovenhalen om toch maar bepaalde effecten enz. mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:26:
Hoewel niet onmogelijk op de GPU is het onwaarschijnlijk. De SDK zou zoiets dan wel vermelden. Het zou code optimalisatie ook een stuk complexer maken vermoed ik.

Op de CPU is dit onmogelijk want het gaat om één cluster. Een hypothese die ik heb gezien voor de “lage” frequenties is dat we misschien te maken hebben met X1C cores ipv A78C cores. Moeilijk op dit moment om te zeggen of dat zinnig is, maar de IPC zouden dan wel een stuk hoger zijn. Persoonlijk zou ik er niet van uitgaan dat dit het geval is…

Anyway we kennen duidelijk een deel van het verhaal niet. Los daarvan zijn kloksnelheden relatief eenvoudig aan te passen door Nintendo/Nvidia.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 15-01-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Cyberw00d schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:42:
[...]

Even voor mij zelf . Zit je meestal goed met je gokken ? 🤪 hoop het wel haha
Heel toevallig ben ik afgelopen weekend voor het eerst in jaren weer in het casino geweest. Ik liep met minder naar buiten dan dat ik binnen kwam. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Poulske schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:46:
16:00 uur denk ik. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11
joblamie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:14:
Nou, waar blijft die aankondiging van de aankondiging?
Ik ga er vanuit dat die er niet komt. Nintendo dropt gewoon een trailer out of the blue.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zeror schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:03:
Ik ga er vanuit dat die er niet komt. Nintendo dropt gewoon een trailer out of the blue.
Op 31 maart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
[...]
Als er al iets dropt deze week dan zou ik inderdaad donderdag verwachten. Dan komen meestal nieuwe aankondigingen en dat soort zut. Maar ja, Nintendo hè, dus je weet het nooit. Dat gezegd hebbende, grote Directs worden meestal ook vooraf wel aangekondigd en dat is hier ook niet gebeurd.

Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Seal64 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:30:
Dat gezegd hebbende, grote Directs worden meestal ook vooraf wel aangekondigd en dat is hier ook niet gebeurd.
Dat dus :P een Nintendo Direct met wat indie games krijgt vaak al een vooraankondiging, maar nieuwe hardware niet? Dat lijkt me toch sterk.

Als we het komende half uur niks horen denk ik dat de welbekende 'leakers' het gewoon niet goed hebben.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
[...]
Zou wat zijn als ze helemaal niets droppen en morgen gewoon in de schappen ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
schumi1986 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Zou wat zijn als ze helemaal niets droppen en morgen gewoon in de schappen ligt :+
Wel de ultieme shadow-drop, dat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
schumi1986 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Of dat de Switch 2 alleen een software update is op de huidige Switch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Dat dus :P een Nintendo Direct met wat indie games krijgt vaak al een vooraankondiging, maar nieuwe hardware niet? Dat lijkt me toch sterk.

Als we het komende half uur niks horen denk ik dat de welbekende 'leakers' het gewoon niet goed hebben.
Het zou niet de eerste keer zijn dat Nintendo op een raar uur tweet. De vooraankondiging in 2016 was in het holst van de (EU) nacht denk ik.

Misschien toch maar de summoning rituelen bovenhalen voor de zekerheid?

Edit: het is natuurlijk ook mogelijk dat ze morgen shadowdroppen. Maar het zou een beetje raar zijn in dit geval.
Raem schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Of dat de Switch 2 alleen een software update is op de huidige Switch.
Kan ik eindelijk eens extra RAM downloaden!

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 15-01-2025 15:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Poulske

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberw00d
Typfout . Hij bedoelde 17.00 🤪

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:06:
Ik verwacht dat we wel ergens bij pagina 50 zijn voordat de aankondiging bekend is :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhntgQmCYavjm_ikmCCrok9qKng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbN1qYT9P4wMHcsBcpXvHCBs.jpg?f=fotoalbum_large

Ohjee, dat duurt dan nog even. :-(

Ja, ik heb bewust voor deze post het aantal berichten per pagina op 999 gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:06
Heb weinig meegekregen van alle 'geruchten' omtrent de Switch 2, maar is de kans dat ze hem straks aankondigen?
Of wordt het iets als een teaser voor een Lego/Nintendo samenwerking? :+

Zou best nog wel eens een Switch willen hebben voor een enkele Nintendo game, maar na al die jaren en nauwelijks prijsdrops vind ik het nu beetje te laat om hem voor bijna volle mep aan te schaffen en wacht ik wel tot 2.

[ Voor 37% gewijzigd door VincentG op 15-01-2025 16:21 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
VincentG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:20:
Heb weinig meegekregen van alle 'geruchten' omtrent de Switch 2, maar is de kans dat ze hem straks aankondigen?

Zou best nog wel eens een Switch willen hebben voor een enkele Nintendo game, maar na al die jaren en nauwelijks prijsdrops vind ik het nu beetje te laat om hem voor bijna volle mep aan te schaffen en wacht ik wel tot 2.
Door alle leaks van de afgelopen weken zijn er mensen vrijwel zeker van de zaak dat er aankomende donderdag een direct is waar hij aangekondigd wordt.

En waar 'we' nu op wachten is de aankondiging van die direct. 1600 is hem niet geworden, misschien anders 1700.

anders zal het wel zoals hier boven omschreven gewoon morgen in de winkel liggen of simpelweg een firmware update voor de switch 1 zijn :D

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50
VincentG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:20:

Ik denk dat Sony morgen de PS6 aankondigt en Nintendo wacht tot 31 maart om ons allemaal te fucken :+

Maar pricedrops & Nintendo: zeldzaam. Zowel voor hardware als games. Dus als je de Switch 2 wil kan je 'm net zo goed vanaf het begin halen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-07 08:48
Well

See yall tomorrow 🤡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
Moest direct aan onderstaande meme denken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fo5ME-lRRbyyrXgVw07nsZ9Q78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYUtEXy2t9o3ooyxGrfSTFvV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik verwacht vandaag NL tijd geen aankondiging meer voor morgen mocht het gebeuren

Nintendo gooit dit net online:

[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 15-01-2025 18:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Meer mensen die hopen op een trophysysteem op Switch 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
Timothy3000 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:51:
Wordt wel tijd eigenlijk hé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Timothy3000 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:51:
Yes, geeft toch altijd een extra motivatie om een game 100% uit te spelen (i.p.v. alleen de mainstory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Nee totaal niet. Wat zou het voor jou toevoegen ten opzichte van in-game achievements?
Dan hebben mensen een oorkonde (=bewijs) en kunnen ze bijv. opscheppen hoe ze in Xenoblade 2 alle Blades hebben verzameld en alle affinity charts hebben gemaxt. 😅

Voor mij hoeft het ook niet. Ik haal meer lol uit het screenshotten/capturen van uitzonderlijke situaties en het posten ervan op Miiverse (R.I.P.) of elders: in mijn ogen een vrije vorm van achievements, niet iets wat anderen hebben bestempeld als "het is een prestatie als je dit gedaan hebt".

Addendum: Dit is wat als een achievement voelt.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FnzvQOuXgAQ6g6T?format=png&name=900x900

Als level 82 wat aanklooien en besluiten om een level 95 unique monster te gaan slopen.

(N.B.: spoilers als je de tweet opent.)

[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 15-01-2025 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:23:
[...]

Dan hebben mensen een oorkonde (=bewijs) en kunnen ze bijv. opscheppen hoe ze in Xenoblade 2 alle Blades hebben verzameld en alle affinity charts hebben gemaxt. 😅

Voor mij hoeft het ook niet. Ik haal meer lol uit het screenshotten/capturen van uitzonderlijke situaties en het posten ervan op Miiverse (R.I.P.) of elders: in mijn ogen een vrije vorm van achievements, niet iets wat anderen hebben bestempeld als "het is een prestatie als je dit gedaan hebt".
Achievements/trophies kunnen op zich wel leuk zijn. Maar er zijn genoeg games waar de ontwikkelaar er kennelijk geen zin in had (frustrerende/onmogelijke achievements). Dus zie ik liever gewoon in-game achievements als de ontwikkelaar er wel energie in heeft gestoken en anders de keuze heeft om er niks mee te doen.
Overigens genoeg games die ik leuk vind om 100% uit te spelen. Dat gaat extra makkelijk op de Switch omdat ik zowel handheld en docked kan spelen. Maar als ik daar achievements voor nodig heb dan is de game zelf gewoon niet leuk genoeg.
Pagina: 1 ... 12 ... 123 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4