"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Begrijp je vraag niet. Het filmpje laat een schoon vliegveld zien, alleen als je recente (satelliet) foto's zoekt van dat vliegveld (Kryvy Rih) lijkt het ongebruikt en niet onderhouden.Jerie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:41:
[...]
Het oudste filmpje is van Kryvy Rih en heb ik geolocated. Het andere filmpje zou dan ook van Kryvy Rih zijn? Kan ik daar niet geolocaten. Ik denk wel dat @Rene een punt heeft mbt zijn geolocate; dan is het Mykolaiv civiel vliegveld ten ZO (ofwel O-ZO) van Mykolaiv.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Blijkbaar denken sommigen dat het tweede filmpje van Kryvy Rih is? Dat lijkt mij niet het geval:Tens schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:47:
[...]
Begrijp je vraag niet. Het filmpje laat een schoon vliegveld zien, alleen als je recente (satelliet) foto's zoekt van dat vliegveld (Kryvy Rih) lijkt het ongebruikt en niet onderhouden.
Het ene filmpje is van Kryvy Rih, en lijkt echt te zijn. Het andere (nieuwste) filmpje is van Mykolaiv. De eerste 8 seconden er van zijn BS ('zo ziet een Mig 29 er uit), de rest lijkt wel echt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Wat Rene zegt: film A is Kryvy Rih, (en Film B: Mykolaiv ). Alleen het filmpje komt niet overeen met de huidige toestand (voor zover ik kan vinden tenminste) van het vliegveld.Jerie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:57:
[...]
Blijkbaar denken sommigen dat het tweede filmpje van Kryvy Rih is? Dat lijkt mij niet het geval:
Het ene filmpje is van Kryvy Rih, en lijkt echt te zijn. Het andere (nieuwste) filmpje is van Mykolaiv. De eerste 8 seconden er van zijn BS ('zo ziet een Mig 29 er uit), de rest lijkt wel echt.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
The Swiss upper house passed the decision to approve the sale of 25 Leopard 2A4's to Rheinmetall with the condition that they are not transferred to Ukraine by 25 votes to 15 with 3 abstentions, earlier the lower house already approved decommission. Now Federal Council approval… pic.twitter.com/X4n0TeoSlh
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 26 september 2023
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://twitter.com/Jayin...gVbrs62PM7GC1vvWw1yw&s=19
Ah die heeft een glazen bolThombias schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:14:
Volgens de minister van defensie gaat de oorlog duren tot 2025....
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
Soort van....
Als ze besloten hebben dat ze in elk geval nog tot 2025 in Oekraïne zitten dan kan je er vanuit gaan dat ze dat in ieder geval gaan proberen.
Met andere woorden, het is aan Oekraïne om daar verandering in aan te brengen. (met alle hulp die ze kunnen krijgen)
Ik had liever gehoord dat ze plannen hadden om z.s.m. te vertrekken eerlijk gezegd.
Dat lijkt zo, maar is waarschijnlijk niet het geval.Muncher schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:01:
[...]
Hij lijkt wel in een soort bed te liggen op de foto. En van wanneer is deze foto precies?
This is a pic from one of the previous Russian MOD's conferences (20 of June) where Sokolov was also present via video. I couldn't find it in better quality, but it is visible that he had the same wider than others white chair back. So I doubt it is a hospital bed as some claim pic.twitter.com/TUiK6UhnEV
— nemalevich (@pustota) 26 september 2023
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Die tweet bestaat niet oid?Thombias schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:14:
Volgens de minister van defensie gaat de oorlog duren tot 2025....
Wat ie zei was meer iets als:Something went wrong. Try reloading.
🤯 "Sequential implementation of measures and activity plans until 2025 will allow us to achieve the intended goals (SMO)," - Shoigu 🤡 pic.twitter.com/uP0om5rYqV
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 26 september 2023
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 26-09-2023 17:54 ]
PSN
Dit is allemaal een bewuste actie.
Wat zou het mooi zijn als Nederland ze gewoon koopt en lijnea direct naar Oekraïne stuurt. Schijt aan die Zwitsers.YakuzA schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:11:
Welk land zou deze Leo2 ringtaush gaan doen?
[Twitter]
Wit/Blauw is de Russische marine vlagBaserk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:05:
[...]
met toevallig ook allemaal blauw/witte vlaggen achter zich
Wikipedia: Ensign of the Russian Navy
Nieuwe productie in UA:
https://www.ukrinform.net...-produced-in-ukraine.htmlLLC Ukrainian Armored Vehicles in partnership with the American General Dynamics and the Eastern European Czechoslovak Group plans to launch the production of ASCOD infantry fighting vehicles.
[ Voor 51% gewijzigd door YakuzA op 26-09-2023 18:46 ]
PSN
Wel even opletten: ongeacht of Sokolov nog leeft of niet, is wat hierboven staat natuurlijk misinformatie: de Oekraïense regering heeft namelijk nooit iets geclaimd over wat er al dan niet met Sokolov zou zijn gebeurd. Sterker nog, er heeft verschillende keren in allerlei nieuwsartikelen gestaan, waaronder bij de NOS, dat de geruchten rondgingen maar de Oekraïense inlichtingendienst/Budanov dat specifiek niet kon bevestigen.bloody schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:02:
(Twitter quote):
Well Well Well look who showed up board meeting of the MOD.
So now we 1000% know the Ukrainian government is lying through it teeth.
The commander of the Black Sea Fleet, Admiral Viktor Sokolov reporting for duty.
Hier bv in België maar nagenoeg hetzelfde stond bij NOS:
https://www.demorgen.be/o...vo-lidmaatschap~b38bed0a/
"Op sociale media circuleren ook geruchten dat de hoogste commandant van de Zwarte Zeevloot, admiraal Viktor Sokolov, bij de aanval is omgekomen, maar die berichten kon Boedanov niet bevestigen."
[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 26-09-2023 18:44 ]
Dit kan (maar hoeft niet) aan alle kanten nep te zijn. Het is wel een heel zwak teken dat hij nog zou leven in ieder geval.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Inderdaad. Gebeurde er niet hetzelfde bij Prigozhin? Dat er zo’n vage video opduikt die zijn dood bevestigd noch ontkent.asing schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:09:
Als Sokolov nog leeft dan zou ik als ik Rusland was iets anders doen. Een fragment waarin Sokolov uitlegt dat er een aanval is geweest op zijn HQ met 3 Storm Shadows. En dan vertellen waarom je er zo goed vanaf gekomen bent.
Dit kan (maar hoeft niet) aan alle kanten nep te zijn. Het is wel een heel zwak teken dat hij nog zou leven in ieder geval.
Lees nog even terug wat ik zeg: “de Russische kant van het verhaal” . Dat Twitter account is een notoire RU spammer, dus uiteraard moet alles wat die zeggen met een emmer zout genomen worden.Wilke schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:43:
[...]
Wel even opletten: ongeacht of Sokolov nog leeft of niet, is wat hierboven staat natuurlijk misinformatie
Ik hoop dat je dit wel in de context van de andere berichten in mijn bericht las, want zo lijkt je quote wat selectief.
nope
Blijkbaar gaat dit om s300 raketten en onderdelen die ze zelf niet kunnen repareren maar waar blijkbaar UA wel de kennis en kunde voor heeft.Bulgarian MPs call for the transfer of the S-300 SAM elements to Ukraine
[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 26-09-2023 21:05 ]
PSN
Prigozhin kreeg na zijn dood nog een filmpje. Kadyrov kreeg er ook eentje na het bericht dat hij in kritieke toestand zou zijn.Tk55 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:31:
[...]
Inderdaad. Gebeurde er niet hetzelfde bij Prigozhin? Dat er zo’n vage video opduikt die zijn dood bevestigd noch ontkent.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Klopt, het was ook niet mijn bedoeling jou persoonlijk aan te vallen.bloody schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:21:
Lees nog even terug wat ik zeg: “de Russische kant van het verhaal” . Dat Twitter account is een notoire RU spammer, dus uiteraard moet alles wat die zeggen met een emmer zout genomen worden.
Ik hoop dat je dit wel in de context van de andere berichten in mijn bericht las, want zo lijkt je quote wat selectief.
Echter, als je het niet elke keer uitspelt blijft het toch heel makkelijk hangen: "ok, of die nog leeft weet ik nu nog steeds niet of ik dat vertrouw, maar zo zie je maar dat er van beide kanten misinformatie verspreid wordt, dus waar kan ik nog in geloven".
Zo werkt misinformatie. Tussen de eventuele (on)waarden die aan de oppervlakte liggen en waar je wel bij stilstaat, vlecht je de echte leugens en dat herhaal je dan 100x over verschillende sociale media en zo ondermijn je het vertrouwen in wat mensen horen ongeacht wie het zegt.
Daarom, in de context was jouw bedoeling zeker duidelijk, maar zelfs dan herhaal je ongewild voor je het weet toch een boodschap. En misschien heb ik me daar nu zelfs ook schuldig aan gemaakt door jou te quoten
Enfin, genoeg hierover wat mij betreft!
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Betreft 15 Nov 2022.
Poolse media schrijven dat het om een luchtverdedigingsraket gaat van het type S-300 5-W-55. De raket heeft een bereik van 75 tot 90 kilometer en op het moment van de inslag was Rusland gezien zijn posities in Oekraïne niet in staat Przewodow ermee te raken.
Forbes geeft aan dat Rusland voor de lange termijn gaat investeren in het bouwen van nieuwe tanks. Allerlei oude onderdeellijnen worden weer opgestart waaronder het bouwen van nieuwe turbines voor de aandrijflijn. Ze hebben zelfs ruimte gevonden om er wat extra pks uit te persen.
Dat was wel een beetje te verwachten. Perun had eerder een filmpje online gezet waarbij hij liet zien wat ze nu naar het front sturen in vergelijking met 02-2022. Het is dus niet "kijk ons eens knap zijn" maar ze zijn letterlijk door al hun oude zooi aan het raken en kunnen weinig anders dan opnieuw opstarten.consolefreak schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:32:
https://www.forbes.com/si...ignaling-a-very-long-war/
Forbes geeft aan dat Rusland voor de lange termijn gaat investeren in het bouwen van nieuwe tanks. Allerlei oude onderdeellijnen worden weer opgestart waaronder het bouwen van nieuwe turbines voor de aandrijflijn. Ze hebben zelfs ruimte gevonden om er wat extra pks uit te persen.
Dat geeft wel een extra uitdaging. Ten eerste heb je al die extra ruwe materialen nodig, je zal ongetwijfeld iets moeten importeren omdat je het zelf niet hebt, alles zal vervoerd moeten worden en alles moet in elkaar gezet worden. Daar heb je arbeidskrachten met kennis en kunde voor nodig en die heb je naar het front gestuurd om te sterven.
Die zit toch in dezelfde situatie als Sokolov en de kat van Schrödinger?asing schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:35:
[...]
Kadyrov kreeg er ook eentje na het bericht dat hij in kritieke toestand zou zijn.
Dat is toch oud nieuws? Het was al vrij snel bekend dat het een foutje van Oekraïne was?Jerie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:46:
In Polen neergestorte raket kwam volgens onderzoekers uit Oekraïne
Betreft 15 Nov 2022.
[...]
let the past be the past.
UA ontkende het destijds. Poolse onderzoekers komen hier nu mee. Heb een beetje het idee dat het inderdaad oude wijn in nieuwe zakken is.SPee schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:57:
Dat is toch oud nieuws? Het was al vrij snel bekend dat het een foutje van Oekraïne was?
De rechtse krant van Nederland die ik principieel niet bij naam noem, heeft een artikel gewijd aan hoe operatie krabbenval tot stand is gekomen. Het is een premium artikel, dus ik ga niet teveel quoten, maar samengevat komt het er op neer dat volgens de Kiev Post, er hooggeplaatste Russische officieren informatie (tijdstip, locatie) over de vergadering hebben verkocht aan de partizanen, die het weer door hebben gespeeld aan de Oekraïense strijdkrachten die er vervolgens een paar Storm Shadows aan hebben gewijd.
Dit hoogverraad zou zijn ingegeven door wanbetaling van loon en door frustratie over de Speciale Militaire Operatie.
Van je collega's moet je het maar hebben

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Maar wat is de deal hier ?
Deze "doorbraak" is toch al weer een maand oud ? de UA/RU gehele linie lijkt wel erg onbeweeglijk, de laatste paar maanden
Het is geen frustratie overigens maar gewoon beetje onbegrip dat terwijl je hoort/ziet/leest dat er veel Artillerie en transport voertuigen de laatste maanden zijn weggevaagd dat Rusland toch blijkbaar nog steeds genoeg weet aan te voeren om de boel in stand te houden.
zal wel iets te maken hebben met mijnen vegen zodat meer en veel erdoorheen kan uiteindelijk
Tja vanalles
Deze is wat recenter...vso schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:01:
Misschien niet zo sexy als een persoon op een andere stoel dan de rest van de meeting gangers. of vliegveld en 1 a 2 migs vernietigd & het is mooi paar explosies op een (mil)vliegveld in moscow (zeker voor ons op de toeschouwers bank)
[Afbeelding]
Deze "doorbraak" is toch al weer een maand oud ? de UA/RU gehele linie lijkt wel erg onbeweeglijk, de laatste paar maanden
Het is geen frustratie overigens maar gewoon beetje onbegrip dat terwijl je hoort/ziet/leest dat er veel Artillerie en transport voertuigen de laatste maanden zijn weggevaagd dat Rusland toch blijkbaar nog steeds genoeg weet aan te voeren om de boel in stand te houden.
zal wel iets te maken hebben met mijnen vegen zodat meer en veel erdoorheen kan uiteindelijk
https://twitter.com/Flash...wiGNykGeiU4nznpYxKQQ&s=19
Doorbraak betekent op dit moment niet het klassieke beeld van een gigantische armor spearhead die vervolgens diep doorstoot in vijandelijk gebied. Rusland heeft een aantal linies dicht op elkaar zitten. Doorbraak betekent, we opereren nu op 1 of meerdere plaatsen achter de linie waar we eerder nog door werden tegen gehouden.vso schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:01:
Misschien niet zo sexy als een persoon op een andere stoel dan de rest van de meeting gangers. of vliegveld en 1 a 2 migs vernietigd & het is mooi paar explosies op een (mil)vliegveld in moscow (zeker voor ons op de toeschouwers bank)
[Afbeelding]
De afgelopen weken heeft Oekraïne gefocust om de doorbraak van de tankgracht linie te verbreden. De initiële doorbraak van die linie vond plaats ten westen van Verbove maar dat was en een smalle doorbraak en deze bevond zich ook nog in een soort vallei. Dus het was zaak om die doorbraak te verbreden en te verdiepen. Verdiepen zodat tanks en ander zwaar materiaal ook zonder problemen die gracht konder oversteken. Verbreden zodat en de high ground onder controle kwamen te staan, maar ook om ervoor te zorgen dat je niet gewoon direct onder een massale artillerie barrage kapot geschoten wordt. Alle recente kaartjes zie je ook steeds meer terreinwinst langs die tankgracht en de omringende loopgraven. En je ziet pas sinds een paar dagen steeds meer beeld van zwaar materiaal achter die tweede linie.
Belangrijk om te onthouden is, dat Rusland alles op alles zet om deze eerste linies te behouden. Dus alle beschikbare troepen worden overal vandaan gehaald om op dit front in gezet te worden. De Russen gebruiken daarbij, volgens westerse bronnen zoals ISW maar ook bijvoorbeeld de Kruiff en van Uhm, juist niet de meer gebruikelijke defence in depth. Ze kiezen er dus voor om hun troepen zo veel mogelijk in de voorste linies te plaatsen. Hun linies zijn wel op zo'n defence in depth ingesteld, maar vanwege politieke redenen kiezen ze daar dus niet voor. Daarom is het ook maar zeer de vraag of de Russen bij een diepere doorbraak die verdere linies nog wel goed kunnen bemannen.
Dat heeft als gevolg dat de echte doorbraak(het klassieke beeld van vrij opererende gemachineseerde eenheden achter de vijandelijke linies), langer uitblijft. Maar het zorgt ook voor veel hogere attritie van de Russen.
Daarbij kiest Oekraïne ervoor om juist vooral in kleine groepjes te opereren op dit moment. Dat verlaagt ook de attritie aan hun kant. We hebben gezien wat er gebeurt als je te vroeg een hele lading gepantserde voertuigen op de vijandelijke linies afstuurt. Dat maakt een snelle diepe doorbraak ook minder waarschijnlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Kist op 27-09-2023 09:05 ]
Kern van het betoog:
Oekraïne doet ook aan disinformatie, en succesvol:What is clear is that misdirection, disinformation and propaganda are weapons regularly deployed in Russia’s war in Ukraine to buoy spirits at home, demoralize the enemy or lead opponents into a trap. And it is often hard to know when reports are false or why they may have been disseminated.
En wat betekent het voor de veelbesproken Sokolov (dus niet bedoeld om de discussie weer te starten!):Ukraine has deftly used misdirection in the war. Through the summer of 2022, multiple officials telegraphed a looming offensive to reclaim the city of Kherson, in the country’s south, and military analysts said Russia redeployed troops from the northeast to bolster defenses in the south.
Ukraine then staged a surprise attack in the northeastern Kharkiv region, breaking through thinly defended lines and forcing a chaotic retreat. The attack on the south continued, but at a slower pace, and Ukraine’s army reclaimed Kherson two months later.
The strike on the Black Sea Fleet’s headquarters was a very real achievement for Ukraine, whatever the fate of admiral Sokolov.
Mr. Gerashchenko said that, in the end, war propaganda is only effective when it accompanies battlefield successes. The missile strike on the headquarters of the Russian Black Sea Fleet last week, he said, was a “stunning success of Ukrainian intelligence and the air force that fired the cruise missiles on a supposedly well-defended site.”
“You cannot win the propaganda war without winning the real war,” he added.
Fun while it lasted: World Community Grid!
https://reddit.com/r/CombatFootage/s/Ew57aepCWu
Rusland is begonnen met de bouw van spoorlijnen om vlotter de bezette steden Mariupol, Volnovakha en Donetsk te kunnen bereiken. Moskou hoopt zo minder afhankelijk te worden van de Krimbrug om de troepen te bevoorraden. De Russische steden Taganrog en Rostov-on-Don zouden daarbij als belangrijke schakel fungeren.
https://old.reddit.com/r/...that_the_new_shells_sent/
Staat uitgebreid in de comments: dat krijg je met een corrupt systeem, niemand wil slecht nieuws naar boven melden.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Rusland dacht, Oekraïne gebruikt decoy opblaasbare tanks end artillery systemen, wij leggen dan maar decoy tank ammo in onze ammo dumps. /sSkynett schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:26:
Weer wat nieuws, artilleriegranaten zonder explosieve lading aan het Russische front.
Staat uitgebreid in de comments: dat krijg je met een corrupt systeem, niemand wil slecht nieuws naar boven melden.
Hopelijk is dit een grote batch en zien we komende tijd de RU tanks ‘blanks’ schieten.
Het begint met de corruptie die het mogelijk maakt dat iemand het geld bedoeld voor TNT achterover heeft gedrukt en de granaten leeg heeft gelaten. Die gingen waarschijnlijk achterin het magazijn en niemand zou er ooit achter komen dat ze leeg zijn.Skynett schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:26:
Weer wat nieuws, artilleriegranaten zonder explosieve lading aan het Russische front.
En toen duurde de 3 daagse SMO bijna 2 jaar......

Enige nadeel is dat ze wel middelen vinden die het nog doen, en wat maakt het uit dat Igor de soldaat nu met een speer. stuk metaal of met de meest moderne wapentuig ooit staat ? uiteindelijk gaat het om het stukje land wat verdedigt/verovert word. die boot-vlammenwerpers oid die ze op elk bewegend chassis zetten (franken-(voer)tuig met militaire doeleinden) tja ..asing schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:40:
[...]
Het begint met de corruptie die het mogelijk maakt dat iemand het geld bedoeld voor TNT achterover heeft gedrukt en de granaten leeg heeft gelaten. Die gingen waarschijnlijk achterin het magazijn en niemand zou er ooit achter komen dat ze leeg zijn.
En toen duurde de 3 daagse SMO bijna 2 jaar......
Hier in het westen zijn we nogal makkelijk als onze troep het niet doet om dan ook maar met de witte vlag te zwaaien. (zei ik sarcastisch)
Overgens heel iets anders ik snap niet dat UA gewoon een spoorbaan in/van rusland ? bij voorkeur in een 2a 3 traps methode .. 1ste keer omdat het kan, 2de en opvolgende keren wanneer ze het aan het "fixen" zijn.. herhaal dat paar keer op random locaties en dan houd het repareren hopenlijk ook op.
Tja vanalles
U vraagt, wij draaien, zullen we maar zeggen - zie deze video als voorbeeld van hoe effectief de Duitse Gepaard werkt bij zulke lage en langzame targets:
The Flakpanzer Gepard proved last night once again why it is one of the best systems in the world to destroy low flying objects. Those Shaheds were destroyed with just a few bursts.
— (((Tendar))) (@Tendar) 26 september 2023
Source: https://t.co/jDJO9gR0Gg#Ukraine #Germany pic.twitter.com/dtlMYEzrkb
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
I saw @noclador status. I've called. I can confirm.
— Radu Hossu 🇹🇩🇺🇦 (@RaduHossu) 27 september 2023
Massive artillery barrage put in by AFU in Orihiv-#Tokmak axis. Meaning in direction of #Novoprokopivka-#Verbove and more south in direction of #Ocheretuvate.
AFU started an apocaliptic (as russian sources call them) use of… pic.twitter.com/XzjYlndD86
consolefreak schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:30:
Volgens meerdere personen is Oekraine begonnen aan een barage in de Orihiv-Tokmak as, veel artillerie en er staan behoorlijk wat troepen klaar.
[Embed]
Niet iedereen kan/wil op Twitter/X kijkenI saw @nocladortoon volledige bericht
status. I've called. I can confirm.
Massive artillery barrage put in by AFU in Orihiv-#Tokmak axis. Meaning in direction of #Novoprokopivka-#Verbove and more south in direction of #Ocheretuvate.
AFU started an apocaliptic (as russian sources call them) use of artilerry.
Bradley, Strikers, Marders and Challengers seem (unconfirmed sources here) to be present there.
What has started tonight will be bloddy.
Godspeed. I'm not too much of a spiritual guy, buy I will pray for the AFU boys. I think you shoud too.
Godspeed! For the Victory!
#SlavaUkraini
Je zou bijna denken dat ze de bui zien hangenXWB schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:08:
Voor de bevoorrading van troepen in het oosten wil Rusland minder afhankelijk worden van de Krimbrug:
[...]
Taganrog ligt tussen Rostov-on-Don en Mariupol. Maar het spoor loopt noordelijker, dichter bij het front, dus kwetsbaarder voor korte afstandswapens. Beetje laat dus mee begonnen, zo lijkt het. Mariupol is immers wel op het treinnetwerk aangesloten maar enkel richting noorden.
Tip: via https://www.openrailwaymap.org is het treinnetwerk eenvoudig te zien
Haha dit is bijna Looney Tunes niveau.Pompi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:04:
[...]
Even zodat ik het goed begrijp, ze kunnen die dingen wel schieten maar ze exploderen dan niet bij neerkomst?
Want lijkt mij ook niet fijn om zo'n lege shell te moeten koppen of naast je horen/voelen neer te slaan. Kan mij voorstellen dat zo'n lege shell dus ook wel wat schade kan doen maar stuk minder dan een normale.

Je zou maar aan de ontvangende kant in de tank zitten en je wordt geraakt door een projectiel dat grofweg 1000km/h gaat. Je zit dan in een gigantische Chinese gong. *boooooiiiinnggggg*

Maar je leeft nog, dus dat is goed nieuws, je hoort alleen niets meer

[ Voor 8% gewijzigd door teacup op 27-09-2023 19:51 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
consolefreak schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:30:
Volgens meerdere personen is Oekraine begonnen aan een barage in de Orihiv-Tokmak as, veel artillerie en er staan behoorlijk wat troepen klaar.
De bron lijkt dus Russisch te zijn?AFU started an apocaliptic (as russian sources call them)
Je ziet vaker dat er eerst berichten komen vanuit Russische kanalen en deze vervolgens geverifieerd worden door Oekraïeners. Het is natuurlijk niet in het belang van Oekraïne zelf om de aanvallen gedurende of vooraf aan te geven.
Note: fake photos of a destroyed Abrams tank in Ukraine distributed by the Russians: pic.twitter.com/DAkd3DQYaN
— Dariusz Zawadzki (@Military_oO) 26 september 2023
PSN
Dit is natuurlijk onzin, maar vergeet niet dat er enorm veel opblaasbare spullen zijn geleverd aan UA.YakuzA schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:33:
De eerste Photoshops zijn er alweer:
[Twitter]
Dus ergens kloppen de berichten van RU gewoon dat ze enorm veel materieel slopen. <Insert scheetgeluid
Zeker als ze de decoys gebruiken om RU uit de tent te lokken voor een tegenaanval kan het zijn dat RU bij het bevestigen van een hit zelf onder vuur komt te liggen. Dan krijg je als RU ook geen duidelijke info meer. 'We denken dat we een HIMARS hebben geraakt'.
[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 28-09-2023 10:24 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
ja, maar je ziet ook vaak Russische Bronnen huilie huilie doen terwijl er niks (meer dan anders) gebeurt. Ik zeg niet dat er niks aan de hand is, maar met alleen een Russische bron wacht ik wel even af voordat ik ga feesten.consolefreak schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:01:
[...]
Je ziet vaker dat er eerst berichten komen vanuit Russische kanalen en deze vervolgens geverifieerd worden door Oekraïeners. Het is natuurlijk niet in het belang van Oekraïne zelf om de aanvallen gedurende of vooraf aan te geven.
En er zijn ook wel vaker eerst geluiden van RU kant, waarna de volgende dag een glorieuze overwinning over een aanval wordt geclaimed die nooit is uitgevoerdconsolefreak schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:01:
[...]
Dus blijft een beetje koffiedik kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 28-09-2023 10:11 ]
PSN
Het is daar oorlog en samen met wapengekletter word er ook geschermd met informatie.YakuzA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:11:
[...]
En er zijn ook wel vaker eerst geluiden van RU kant, waarna de volgende dag een glorieuze overwinning over een aanval wordt geclaimed die nooit is uitgevoerd
Weten wij het nog? "In een oorlog is het eerste slachtoffer 'de waarheid'"?
Vandaag beelden van uitgeschakelde voertuigen. Die van begin september zijn, toen ze de 1e lijn daadwerkelijk doorbroken bij Verbove. Dus het lijkt er inderdaad op dat Ru weer eens een geweldige verdediging heeft gefingeerd.YakuzA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:11:
[...]
En er zijn ook wel vaker eerst geluiden van RU kant, waarna de volgende dag een glorieuze overwinning over een aanval wordt geclaimed die nooit is uitgevoerd
[ Voor 8% gewijzigd door pro_6or op 28-09-2023 12:39 ]
een treffende spreuk
Stoltenberg nu ook in Kyiv aangekomen.YakuzA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:25:
De Britse en Franse ministers van defensie zijn vandaag beiden/gezamenlijk in Kyiv op bezoek.
Ze hebben daar waarschijnlijk vandaag een belangrijk overleg?
Stoltenberg also said that NATO now had over-arching framework contracts in place with arms companies worth €2.4 billion for key ammunition, including 1 billion euros in firm orders. He said such contracts would allow NATO members to replenish their depleted stockpiles while…
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 28 september 2023
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 28-09-2023 13:44 ]
PSN
Meestal toch vooral voor hun eigen gewin. Want degenen die openlijk kritiek geven of laten blijken hoe het echt gaat, die gaan er (uiteindelijk) aan. Zie Girkin.Tens schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:06:
[...]
ja, maar je ziet ook vaak Russische Bronnen huilie huilie doen terwijl er niks (meer dan anders) gebeurt. Ik zeg niet dat er niks aan de hand is, maar met alleen een Russische bron wacht ik wel even af voordat ik ga feesten.
Hier ook zo'n voorbeeld:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeZe laten zien 28 voertuigen te hebben vernietigd maar de footage is geolocated bij de eerste lijn ver links van Verbove ipv vlakbij. Dus is van begin augustus xd
Wel mooi dat UA de twee dorpen tegelijk lijkt aan te vallen.
#Ukraine: Another entry on the list of Finnish 🇫🇮 military aid to Ukraine - here is a M-46 (130 K 54) 130mm field gun in use with the Ukrainian army.
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 28 september 2023
How many of them were transferred by Finland is, as usual, unknown. pic.twitter.com/h8LeOj8rJO
Recent retired, vast uit het magazijn geleverd:
in 2016, 36 were still in service under designation 130 K 54, all withdrawn from active service in 2019
[ Voor 49% gewijzigd door YakuzA op 28-09-2023 14:25 ]
PSN
Russian separatists "Freedom of Russia" are reporting battles in the Bilhorod peoples republic. https://t.co/yVLjKE7T2v pic.twitter.com/lz5RXf4iAb
— Def Mon (@DefMon3) 28 september 2023
This is supposedly taking place in the area of Starosel'e and Terebreno. https://t.co/VR3Vdzvq1M pic.twitter.com/b8sH1F35pU
En waar zijn de Duitsers?YakuzA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:43:
[...]
Stoltenberg nu ook in Kyiv aangekomen.
Ze hebben daar waarschijnlijk vandaag een belangrijk overleg?
[Twitter]
[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 28-09-2023 14:19 ]
Als je de foto's op X bekijkt waren het allemaal aparte meetings. Er is geen enkele foto gepost met Zelenski samen met 2 van de 3 bezoekers. Altijd maar met 1 van de 3. Dus een drukke agenda.
Overigens heeft Putin ook bezoek, de dictator van zuid Soedan.
Putin and South Sudanese President Kiir hold talks in Moscow
— S p r i n t e r F a m i l y (@SprinterFamily) 28 september 2023
The Russian President said that relations between the two countries are developing positively, but much remains to be done in the economic sphere between Russia and Sudan .
🛢 Earlier, Sudan stated that the country… pic.twitter.com/Y9seWJhhzw
Niet eens met een lange tafel ertussen? Gelijkwaardigheid met Soedan..? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het in Rusland zelf meer gaat rommelen want dit is wel een gigantische stap naar beneden voor Rusland.asing schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:09:
[...]
Als je de foto's op X bekijkt waren het allemaal aparte meetings. Er is geen enkele foto gepost met Zelenski samen met 2 van de 3 bezoekers. Altijd maar met 1 van de 3. Dus een drukke agenda.
Overigens heeft Putin ook bezoek, de dictator van zuid Soedan.
[Twitter]
Dit typ ik overigens vanuit het perspectief van 'de sterke man', want dit is echt een gigantische verandering met 2 jaar terug.
Deze setting komt vaker voorbij, Ik ken hem al van Lukashenko. Ook met Biden en Trump hebben ze een klein tafeltje en 2 stoelen.Yamotek schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:17:
[...]
Niet eens met een lange tafel ertussen? Gelijkwaardigheid met Soedan..? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het in Rusland zelf meer gaat rommelen want dit is wel een gigantische stap naar beneden voor Rusland.
Dit typ ik overigens vanuit het perspectief van 'de sterke man', want dit is echt een gigantische verandering met 2 jaar terug.
Nu ik er inderdaad twee keer over nadenk, dit filmpje is natuurlijk ook voor projectie op het westen. Dus je hebt gelijk.asing schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:21:
[...]
Deze setting komt vaker voorbij, Ik ken hem al van Lukashenko. Ook met Biden en Trump hebben ze een klein tafeltje en 2 stoelen.
⚡️In the Zaporizhzhia direction, soldiers of the 128th Brigade captured an enemy subversive group wearing the uniform of the Ukrainian Armed Forces that was trying to commit sabotage.
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 28 september 2023
👉 Follow
@Flash_news_ua pic.twitter.com/k2LKgFVonT
In dit geval hebben ze de schuldigen om voor de rechtbank te zetten.Kadett schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:26:
Dat zijn die groene vlinder AP mijnen toch al? Of bombarderen van burgerdoelen of lokaties met schuilende burgers.
De vraag is of er een opdrachtgever is.Spherix schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:46:
[...]
In dit geval hebben ze de schuldigen om voor de rechtbank te zetten.
Klopt, wel de mennekes gescheiden houden van elkaar, en dan individueel verhoren. Grotere kans op discrepanties of ver vooraf afgesproken bekentenissen.
Vandaag idd gezien op twitterz:asing schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:42:
Freedom of russia Legion is weer de grens over in belgorod. Bron : the inforcer op YouTube.
This is supposedly taking place in the area of Starosel'e and Terebreno. https://t.co/VR3Vdzvq1M pic.twitter.com/b8sH1F35pU
PSN
Aha, ik las het als meteen ter plekke schieten en niet als executeren als vonnis.asing schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:10:
[...]
Dus ja, het is een optie. Maar er moet eerst berecht worden, en daarna moet de Rus in kwestie zo slecht zijn dat de doodstraf passend is.
https://twitter.com/igors...amp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Even afwachten tot meer bronnen dit melden. Igor Sushko heeft een zeer rijke fantasie en verspreidt regelmatig nepnieuws.Skynett schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:31:
Kijk nou, Shahed drone fabriek in Teheran staat in de brand.
Gezien de brug niet genoemd wordt in de tweet zal het wel het dorp Kerch zijn.Skynett schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:41:
Ook weer 'activiteiten' bij de Kerch brug.
https://twitter.com/Maks_...1ee-89c6-bace41ea5115%2F0
PSN
In een reactie verduidelijkt deze MAKS 23 dat het om de stad Kerch gaat (stad; bestaat al 2600+ jaar, van significant historisch belang voor de Krim, en 150k inwoners).YakuzA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:11:
[...]
Gezien de brug niet genoemd wordt in de tweet zal het wel het dorp Kerch zijn.
Skynett schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:31:
Het zou geniaal zijn, temeer omdat Oekraïne specifiek om middelen heeft gevraagd om in Iran drone fabrieken aan te vallen. Maar ik denk dat het helaas wel mee valt, of Iran doet ook aan downplayen.user109731 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:10:
[...]
Even afwachten tot meer bronnen dit melden. Igor Sushko heeft een zeer rijke fantasie en verspreidt regelmatig nepnieuws.
Factory Run by Iranian Defense Ministry Hit by Fire – Again
A fire broke out at an Iranian Defense Ministry’s factory north of Tehran for the second time in less than a week, state media reported.
No one was injured in the fire, which erupted in an area where plastic waste is stored, state TV said on September 28.
Iranian news outlets and media users circulated video footage of black smoke rising into the sky.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Op reddit hebben ze het wel over de Kerchbrug.YakuzA schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:11:
[...]
Gezien de brug niet genoemd wordt in de tweet zal het wel het dorp Kerch zijn.
Beide berichten waren vrij recent, en ik had er inmiddels ook wel meer berichtgeving over verwacht. Afwachten maar.
Hier een poging tot geolocatieSkynett schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:40:
[...]
Op reddit hebben ze het wel over de Kerchbrug.
Beide berichten waren vrij recent, en ik had er inmiddels ook wel meer berichtgeving over verwacht. Afwachten maar.
Currently in Kerch, Crimea 🔥 there is a very large fire. At least one of the photos at 45.381017, 36.522098 is looking toward an area with a large amount of fields and bumpy terrain, not in the direction of the Crimean Bridge or the City of Kerch pic.twitter.com/348SGIH7Yh
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 28 september 2023
Ik lees dat nergens anders, dus ga er dan maar niet vanuit dat het klopt. Dit is een bekend desinformatie kanaal.Skynett schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:31:
Foto 2 zou een kraan bij een dock zijn. Zouden ze een haven gebombardeerd hebben?
De derde foto (Maps plaatje) klopt niet. Dit plaatje wijst naar het oosten. Aan de hand van het eerste plaatje lijken de branden meer richten het zuid-oosten te liggen. Dat monument wijst namelijk noord-west.
:strip_exif()/f/image/Bk0a2C4oa2TUFJogf2ZwlgAy.jpg?f=fotoalbum_large)
Een wilde gok zou de KMZ fabriek kunnen zijn. Daar kan je best wat spullen opslaan zo te zien. Een andere gok wellicht AA wat ergens in de velden staat….
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Russian and Ukrainian officials are increasingly reporting fewer Russian ground attacks in the #Kupyansk and Lyman directions, indicating that Ukrainian offensive operations have drawn Russian forces away from the Kupyansk-Svatove-Kreminna line and significantly degraded the… https://t.co/Zpq3m2wol9 pic.twitter.com/uRv38cK1oB
— Institute for the Study of War (@TheStudyofWar) 29 september 2023
Dit, in combinatie met andere berichten dat ru reserves heeft moeten inzetten aan het Zaporizhia front, is een positief teken mbt attritie.Russian and Ukrainian officials are increasingly reporting fewer Russian ground attacks in the #Kupyansk and Lyman directions, indicating that Ukrainian offensive operations have drawn Russian forces away from the Kupyansk-Svatove-Kreminna line and significantly degraded the Russian offensive effort on this line.
Ukrainian forces continued offensive actions on the Kupyansk-Svatove-Kreminna line on September 28 and reportedly recently advanced. http://isw.pub/UkrWar092823
De beelden van de locaties waar nu gevochten worden liegen er niet om: een maanlandschap is een te complimenteus woord. Ik denk dat we dit najaar oprecht WO1 taferelen gaan zien met onder gelopen bomkraters gevuld met dode-mensen-soep.RoD schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:31:
[Embed]
[...]
Dit, in combinatie met andere berichten dat ru reserves heeft moeten inzetten aan het Zaporizhia front, is een positief teken mbt attritie.
En toch blijft het bizar hoe koppig Russische weerstand is, alle armchair generals ten spijt geeft zo'n vastgepind leger omringd door mijnen je enorme hoofdbrekens. Momenteel worden diverse kanalen waaronder Reddit overspoeld met beelden van RU-komaf waarin je forse verliezen van UA ziet, waaruit je niet anders kunt opmaken dat ook UA het zwaar te verduren heeft.
Rusland kan dit gezien hun inwoner aantallen en de wijze waarop ze verdedigen lang volhouden. Zelfs als ze artillerie nadeel hebben en verder initiatief verliezen. Elke meter moet bevochten worden. Klinkt pessimistisch en hoewel ik hoop blijf houden realiseer ik mij ook dat de democratische landen hun sponsoring van deze oorlog af moet laten hangen van het electoraat. En dat maakt dat het voor Rusland beter is als het lang duurt en men kan hopen op oorlogsvermoeidheid en de NAVO partners liever een snel einde zouden zien.
[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 29-09-2023 10:42 ]
Als de NAVO-partners echt een snel en effectief einde willen zien (en daarvoor willen betalen, en niet bang zijn voor de hypothetische gevolgen) is deze oorlog alsnog volgende week over. Echter betekent dat NAVO boots on the ground, inzet van modern spul door NAVO-leden, en dan ook verliezen voor NAVO-leden. Voorlopig lijkt dat nog even politiek te kostbaar, dus modderen ze in UA nog wat aan met onze afdankertjes, en wat experimenteel wapentuig.NiGeLaToR schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:38:
en de NAVO partners liever een snel einde zouden zien.
Ik hoop nogal dat de Russen straks uit hun loopgraven gespoeld worden, maar als we WO1-logica aanhouden is het slecht vechten in de modder, en gaat het er vooral om dat je mensen een beetje gezond houdt (dus inclusief rotatie, vrije tijd etc). Als er 1x een goeie griep-golf door de loopgraven gaat heb je opeens weinig meer over om te verdedigen.
Overigens valt het me wel op dat er nog steeds 30+ arty per dag sneuvelt, ik hoop stiekem dat dat gaat afzwakken omdat er gewoon niks meer over is. Echter lijkt het daar nog niet op, en moeten ze dus nog door de hele voorraad heen voordat er verder veel kan gebeuren. Met zo'n 6k4 stukken kapot schiet het sowieso op.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Nee, niet mee eens. Je zegt het zelf al, RU-komaf. Je kan er dus ook gewoon 'niets' uit concluderen.NiGeLaToR schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:38:
[...]
Momenteel worden diverse kanalen waaronder Reddit overspoeld met beelden van RU-komaf waarin je forse verliezen van UA ziet, waaruit je niet anders kunt opmaken dat ook UA het zwaar te verduren heeft.
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Amazing and sad chart from NYT on how virtually nothing has changed from 9 months of tragically deadly and expensive fighting in Ukraine throughout 2023:
— Glenn Greenwald (@ggreenwald) 28 september 2023
Pink zones show parts of Ukraine occupied by Russia since January.
Blue shows gains by Ukraine. Red shows gains by Russia. pic.twitter.com/5y9oc7ZbOJ
Wellicht wat teveel wishful thinking hier en te weinig aandacht voor feiten
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Op basis van getallen zou ik je inderdaad gelijk geven. Willen ze dat doen dan moeten ze wederom mobiliseren. Dat is een krabbel van Putin dus dat is zo geregeld. Maar er is iets als politieke wil en presidentsverkiezingen. Dus mobiliseren is even geen goed idee voor Vlad.NiGeLaToR schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:38:
Rusland kan dit gezien hun inwoner aantallen en de wijze waarop ze verdedigen lang volhouden.
The Russian air defense shot down one of their own Su-35 planes last night near Tokmak, Zaporizhzhia Oblast. Confirmed by both sides.
— (((Tendar))) (@Tendar) 29 september 2023
Source: https://t.co/2IacQlOm1A#Ukraine #Zaporizhzhia #Tokmak pic.twitter.com/wHUXRAw78i
nope
Volgens mij is het hier vaker besproken dat terreinwinst nu niet het primaire doel is van het Oekraïense leger, maar het kapot maken van het Russische leger. Zie ook de post van @RoD hierboven. Daar wordt attritie besproken, niet terreinwinst.Help!!!! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:08:
Ik lees hier vooral allemaal hoopvolle UA berichten maar dan kom ik dit tegen:
[Twitter]
Daarnaast focust Oekraïne ook meer op doelen ver achter het front, en in Rusland zelf. De effecten daarvan zijn niet op een kaartje weer te geven.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Welke 'feiten'?Help!!!! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:08:
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Dit topic is gesloten.
De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:UKR: Topic wegwijzer
Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid