Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 20:40
Ondertussen via Home Assistant integratie wat data van mijn Enyaq beschikbaar en in grafiekjes gezet.

Gaat om Enyaq 80, in gebruik genomen op 05/2021 en gemeten vanaf 1.5 jaar oud tot vandaag (2.5 jaar oud). De auto is in die periode lange tijd in garage geweest vanwege ongeval. Ondertussen ~85.000 km op teller. Verder doe ik 99.9% aan thuisladen.

In het kort:
* Data opgeslaan via Home Assistant zoals hier beschreven.
* Data gefilterd op ritten >30 km

Grafieken spreken voor zich denk ik.

Conclusies:
* Zoals verwacht sterke afhankelijkheid van bereik aan temperatuur, bij koud weer ongeveer 300-350 km, bij warm weer 400-460 km. In lijn met ev-database "Real Range" voor "highway" met een beetje "city".
* Bij opsplitsen per temperatuur, komt wel wat degradatie naar boven: bij 10-20°C een daling van 420 km naar 400 km, wat 95% is van de eerstgenoemde waarde. Deze groep heeft redelijk wat waarden, dus meest betrouwbaar om dit te bepalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLkT0fxBkuLoUnRARTfiXMAF2Jo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHs9pisvjRv9POkSqb7khK60.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxbxhCywHEpxfGBvC8__AWrQ5JU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/syJC5RHaBQIGfsq2oOGTqKBf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hQQ4G2WR5kZJTEtE8017xSXz5g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bpRXxdclhzpJouL9DbKzRkX7.png?f=fotoalbum_large

Noot: Kimatisering stond in de meeste gevallen maar enkele minuten aan (drukte op het knopje als ik aan mijn bureau op het werk vertrok), toch zie je een effect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUFBghG81DPpLtNfaqqwRxhRgwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rr67aQkjAEij8R5QaLRyq8AK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door SoulShot op 05-09-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divino83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-05-2024
onetime schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:42:
@Divino83 Doe ze eens helemaal open en weer dicht?
Dat was de oplossing! Er was een raam dat niet volledig sloot als ik via de bestuurderszijde het raam sloot. Na nog een keertje aan de hendel te trekken ging het raam wel helemaal dicht en kwam de installeren knop direct beschikbaar!

Dank voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsimmer
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:55
Noot: Kimatisering stond in de meeste gevallen maar enkele minuten aan (drukte op het knopje als ik aan mijn bureau op het werk vertrok), toch zie je een effect.
[Afbeelding]
Interessant! Ik snap alleen niet dat je range hoger is als je de klimatisering aan hebt staan, en lager als die uitstaat? Dat zou je toch juist andersom verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
Viewlite schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:00:
Voor degenen die het aanmeldscherm echt niet meer kunnen verdragen, op het Enyaq forum van onze oosterburen is een geupdate document beschikbaar met OBD codings, waaronder het uitschakelen van het aanmeldscherm. Er wordt wel gewaarschuwd dat je mogelijk geen (OTA) updates meer ontvangt...
Het staat me bij dat dit op dit forum ook al eens is gemeld, maar sowieso wellicht handig om het geupdate document te kunnen inzien: https://docs.google.com/d...PYdfmsFA/edit?usp=sharing
Mooi, als ik de laatste berichten teruglees, veroorzaken de OTA updates vooral ellende…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 20:40
rsimmer schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:53:
[...]

Interessant! Ik snap alleen niet dat je range hoger is als je de klimatisering aan hebt staan, en lager als die uitstaat? Dat zou je toch juist andersom verwachten?
Tijdens klimatiseren voor vertrek steekt de stekker nog in, dus gaat die energie niet uit de batterij. Zo is er meer batterij over om kilometers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:07
Ik had laatst ook de update melding toen ik aan het rijden was. Ook weggeklikt. Zojuist even het forum deel 3 gelezen. En ohja de update. Maar kon niks meer vinden bij systeem / updates. Zullen mijn ramen wel dicht hebben gezeten.
Alles doet het nog. (pas 2 mnd oude coupe 80 comfort en 21")
Range bij volle batterij en met vinger aan d pols met statistiek van "sinds laden" haal ik de 480 wel. Inmiddels 5,5K op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
royverdegem schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:17:
[...]

Wat bereft de EasyOpen, check even bij de autosettings of het aan-staat, je kan deze namelijk (tijdelijk) disbalen, voor bv een wasstraat
Nou het EasyOpen lag volledig aan mij. Na wat filmpjes te hebben gekeken heb ik de speicifieke ‘schop’ door. Alleen het Panoramadak blijft nog wat lastig. Daar maar eens voor naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
Diazepam schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:25:
[...]

Nou het EasyOpen lag volledig aan mij. Na wat filmpjes te hebben gekeken heb ik de speicifieke ‘schop’ door. Alleen het Panoramadak blijft nog wat lastig. Daar maar eens voor naar de dealer.
Welke filmpjes, of kan je tips geven? (ik sta er ook altijd mee te klooien).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
MerijnB schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:47:
[...]

Welke filmpjes, of kan je tips geven? (ik sta er ook altijd mee te klooien).
YouTube: Easy Open - Skoda Kodiaq

Wat mij hielp was vooral recht in het midden onder het logo schoppen en niet te dicht op de bumper staan. Schop en been terug trekken. Even wachten en gaat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Scheelt dat je niet de enige bent die het even door moet krijgen, heb de vraag hoe de kofferbak te openen al wel vaker gesteld zien worden :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:41
NoCO2 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:21:
[Afbeelding]
Auto afgesloten, en 5 minuten later nog eens geprobeerd.
Zoals aangekondigd een aantal foutmeldingen in het display, en deze melding over de software update.
De auto rijdt weer, en de foutmeldingen zijn verdwenen.
Ik zit ook op hetzelfde als in jouw screenshot. Ik heb ik gedrukt en alles lijkt wel weer te werken, maar bij mij wil de laadklep nog niet ontgrendelen. Ging dat bij jou al wel weer? Anders probeer ik het morgenochtend wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-05 18:45
Skoda app geintegreerd in Home Assistant, al leuke acties aangemaakt, zo hoor ik thuis op de luidsprekers wanneer hij volledig opgeladen is en wanneer ik de deuren langer dan een uur niet heb afgesloten krijg ik een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Alexander250100 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:41:
Skoda app geintegreerd in Home Assistant, al leuke acties aangemaakt, zo hoor ik thuis op de luidsprekers wanneer hij volledig opgeladen is en wanneer ik de deuren langer dan een uur niet heb afgesloten krijg ik een waarschuwing.
Voor het volledig geladen stukje, heb je daarvoor de code? Mag ook in een DM

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
Ik gebruik Node Red in HA, ken je dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Dba6i5GrdPkTQqpkSUjk7PHNus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8V1cPKjKsDuAJ3R4cxKTV05.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de eerste Flow controleert hij of de deuren open of dicht zijn, de Entity is " Skoda doors locked" bij mij, na twintig minuten checked hij of het nog hetzelfde is, zo ja dan heb ik twee flows gemaakt, 1 TTS en 1 een bericht op mijn horloge. De flows moeten als trigger OFF krijgen niet ON, OFF is namelijk afgesloten.

Op het plaatje zie je dat hij dus om 15.10 uur getriggerd werd en ik kreeg een bericht.

[ Voor 137% gewijzigd door Alexander250100 op 06-09-2023 21:40 ]

• ManiacScum
Alexander250100 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:32:
Ik gebruik Node Red in HA, ken je dat?

[Afbeelding]

Bij de eerste Flow controleert hij of de deuren open of dicht zijn, de Entity is " Skoda doors locked" bij mij, na twintig minuten checked hij of het nog hetzelfde is, zo ja dan heb ik twee flows gemaakt, 1 TTS en 1 een bericht op mijn horloge. De flows moeten als trigger OFF krijgen niet ON, OFF is namelijk afgesloten.

Op het plaatje zie je dat hij dus om 15.10 uur getriggerd werd en ik kreeg een bericht.
Dank voor de toelichting maar ik doelde eigenlijk op de andere automation, waarbij je een melding krijgt als de auto is volgeladen.

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:31
De SoC kun je in HomeAssistant alleen via de SkodaConnect plugin ophalen; je bent dus sowieso afhankelijk van de servers van VAG.

Dan kun je dus net zo goed de notificatie in de app aanzetten:
Instellingen/Meldingen/Accu laadstatus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divino83
Diazepam schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:52:
[...]

YouTube: Easy Open - Skoda Kodiaq

Wat mij hielp was vooral recht in het midden onder het logo schoppen en niet te dicht op de bumper staan. Schop en been terug trekken. Even wachten en gaat open.
De truuk is onder de 'D' van Skoda je schop onder de bumper te richten, niet te dicht staan en even te wachten. Bij mij lukt het altijd 😄

• ManiacScum
dingo35 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:02:
De SoC kun je in HomeAssistant alleen via de SkodaConnect plugin ophalen; je bent dus sowieso afhankelijk van de servers van VAG.

Dan kun je dus net zo goed de notificatie in de app aanzetten:
Instellingen/Meldingen/Accu laadstatus
Dat weet ik wel maar wat is daar de fun van? Ik kan ook een melding van mijn afvalreiniging krijgen wanneer ik de container aan straat moet zetten via een app en zo tig andere apps die mij meldingen kunnen sturen.

Ik hou het liever in eigen hand

• Tweaky87
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik lijk geregeld een 'noodoproep' te doen bij het starten en vertrekken.
Komt vaker voor wanneer ik van gebruiker wissel bij het starten.
Heeft iemand dit ook al voorgehad? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Tweaky87 Ik blijf gewoon van het knopje in het plafond af en heb er geen last van.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:37

rammes

koekebakker 1e klas

Tweaky87 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:25:
Ik lijk geregeld een 'noodoproep' te doen bij het starten en vertrekken.
Komt vaker voor wanneer ik van gebruiker wissel bij het starten.
Heeft iemand dit ook al voorgehad? Doe ik iets verkeerd?
HOE stap jij in dan? :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:27
Vandaag positief verrast over de laadsnelheid van mijn 80.
Kwam met 6% aan en volgens de Tesla app laadde ik maximaal met 143 kW, volgens Ionity 138. Daar doe ik het graag voor.
Zit nog op versie 3.0 overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Mijn Enyaq wil mij dood hebben. Zonder gein, ik kan mij niet voorstellen dat andere Enyaq rijders die TA gebruiken en de chauffeurs achter mij dit niet irritant vinden. Als ik op de snelweg op de vluchtstrook rij met TA aan en voorbij een afslag rij vind de auto het nodig hard af te remmen van 120/100 naar 80. Deze herkent dan dat op die afslag 80 gereden moet worden. Heb nog niet ontdekt hoe ik dit anders kan instellen. Op de snelweg houd ik dan nog liever zelf in de gaten hoe hard mijn Enyaq mag rijden. Weet iemand hoe dit uit te zetten als je TA aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@GK87 Helpt rijhulpsystemen - verkeersbordherkenning?
Oorspronkelijk kon ik dit uitzetten, maar ik heb de indruk dat er een updowndate is geweest en dat ik het niet meer uit kan zetten. (Ik heb ACC)

[ Voor 58% gewijzigd door onetime op 08-09-2023 06:55 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:22
GK87 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:50:
Als ik op de snelweg op de vluchtstrook rij met TA aan en voorbij een afslag rij vind de auto het nodig hard af te remmen van 120/100 naar 80.
Jij rijdt 120 op de vluchtstrook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@superbikkel Ik ging er van uit dat het een spitsstrook was. (en hij schrijft 100/120, naar omstandigheden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
onetime schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 06:29:
Oorspronkelijk kon ik dit uitzetten, maar ik heb de indruk dat er een updowndate is geweest en dat ik het niet meer uit kan zetten. (Ik heb ACC)
Volgens mij moet je ook 'voorspelling trajectverloop' uitzetten bij de ACC instellingen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 21:09
Mijn Enyaq wil mij dood hebben. Zonder gein, ik kan mij niet voorstellen dat andere Enyaq rijders die TA gebruiken en de chauffeurs achter mij dit niet irritant vinden. Als ik op de snelweg op de vluchtstrook rij met TA aan en voorbij een afslag rij vind de auto het nodig hard af te remmen van 120/100 naar 80. Deze herkent dan dat op die afslag 80 gereden moet worden. Heb nog niet ontdekt hoe ik dit anders kan instellen. Op de snelweg houd ik dan nog liever zelf in de gaten hoe hard mijn Enyaq mag rijden. Weet iemand hoe dit uit te zetten als je TA aan hebt?
Volledig herkenbaar. Bij TA moet je de verkeersbordherkenning uit zetten. Hij herkent namelijk allerlei borden die op de baan naast je staan, met plotseling afremmen tot gevolg. (Voorbeelden: ventweg met lagere snelheid; afslag bij de snelweg; werkzaamheden op naastliggende weg etc).

Als je het uitzet blijft hij gewoon borden weergeven in je display, maar hij past de snelheid niet meer aan. Hoogstens een kleine 'ping' als hij denkt dat je te hard rijdt (dat kan je ook instellen ergens) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb sinds vanochtend een paar vreemde zaken die jullie wellicht al eerder hebben meegemaakt.

1. Er komt continue een brom uit de auto aan de binnen zijnde. Audio fragment hier: http://sndup.net/f756

2. Als ik uitstap komt er gekraak onder de motorkap vandaan. Het lijkt wel alsof er een beer in zit: Audio fragment hier: http://sndup.net/m9sw

Oh en toen ik de motorkap open deed om te kijken wat het kon zijn kwam ik een dode mol tegen... mocht je m willen zien, https://postimg.cc/XrL8VnSS

Hopelijk herkennen jullie deze geluiden en hebben een oplossings-richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@RedCellNL De richting is garage, controle of er niets is aangevreten...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roast
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-03 09:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKFWhdpYR8_FTQeKOCMQgxCWqw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aMRYztYl0QASHrB6GhbK3xS.jpg?f=fotoalbum_large

Na 18 maanden wachten, hij is er!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-06 21:16
RedCellNL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:21:
Ik heb sinds vanochtend een paar vreemde zaken die jullie wellicht al eerder hebben meegemaakt.

1. Er komt continue een brom uit de auto aan de binnen zijnde. Audio fragment hier: http://sndup.net/f756

2. Als ik uitstap komt er gekraak onder de motorkap vandaan. Het lijkt wel alsof er een beer in zit: Audio fragment hier: http://sndup.net/m9sw

Oh en toen ik de motorkap open deed om te kijken wat het kon zijn kwam ik een dode mol tegen... mocht je m willen zien, https://postimg.cc/XrL8VnSS

De mol heeft een reïncarnatie gedaan naar een beer. :)
Nee zou best naar de garage gaan en controleren dat hij nergens geen kabeltje of dergelijke heeft kapot gemaakt.
Maar bravo je hebt de mol gevonden. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
scifoflux schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:35:
[...]

Maar bravo je hebt de mol gevonden. >:)
Wel iets te laat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
TA uitzetten; spaart je een hoop ergernissen in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
In Den Bosch zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
onetime schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 06:29:
In de afgelopen twee weken is het twee maal voorgekomen dat als ik wegrij opeens 'voorspelling trajectverloop' aanstaat. Gevolg, onverwacht afremmen of zelfs versnellen.
Dit gedrag komt na de laatste update. Zit nog op 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

// edit
Nevermind, opgelost!

[ Voor 97% gewijzigd door Wootism op 08-09-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik rijd vanaf mijn werk richting Vlissingen over de A58. Als ik langs de afslag Middelburg kom dan remt de auto af naar 80 omdat er een scherpe bocht is gedetecteerd. Verkeersbordherkenning en de voorspelling staan uit. Nergens anders doet de auto dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:27

Ik had geen mol maar een steenmarter onder de motorkap, die had welgeteld 1 kabeltje doorgevreten van de kabelboom en de hele enyaq lag plat. Het dashboard was 1 groot kerstmis verhaal met alle foutmeldingen en lichtjes die aan gingen.

Grote kans dat deze mol dat ook heeft gedaan. Ik zou maar snel naar de garage gaan :)

1 troost, terwijl bijvoorbeeld steenmarter schade bij huizen niet is verzekerd, is dit bij autos wel (bij all-risk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Senaxx schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:14:
[...]

Ik had geen mol maar een steenmarter onder de motorkap, die had welgeteld 1 kabeltje doorgevreten van de kabelboom en de hele enyaq lag plat. Het dashboard was 1 groot kerstmis verhaal met alle foutmeldingen en lichtjes die aan gingen.

Grote kans dat deze mol dat ook heeft gedaan. Ik zou maar snel naar de garage gaan :)

1 troost, terwijl bijvoorbeeld steenmarter schade bij huizen niet is verzekerd, is dit bij autos wel (bij all-risk).
Een steenmarter is inderdaad een bekend verschijnsel. Een mol wordt zelden vermeld op Google. Maar ze hebben wel scherpe tanden dus een mol zou zomaar hetzelfde kunnen bereiken als een steenmarter.

Na de auto 2 uur uit te hebben laten staan is tot nu toe alles weer OK. Kijk het even aan en ga dit weekend even nadenken over het garage bezoek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vaker vreemde zaken heb gehad met de Enyaq en deze verdwenen ook allemaal als sneeuw voor de zon zonder garage bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
RedCellNL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:24:
[...]

Een steenmarter is inderdaad een bekend verschijnsel. Een mol wordt zelden vermeld op Google. Maar ze hebben wel scherpe tanden dus een mol zou zomaar hetzelfde kunnen bereiken als een steenmarter.

Na de auto 2 uur uit te hebben laten staan is tot nu toe alles weer OK. Kijk het even aan en ga dit weekend even nadenken over het garage bezoek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vaker vreemde zaken heb gehad met de Enyaq en deze verdwenen ook allemaal als sneeuw voor de zon zonder garage bezoek.
Ja wat ik ervan begrijp heeft dit met de CAN-Bus te maken. Alle informatiesystemen in de auto zijn met deze CAN-Bus verbonden. En wat ik hier wel eens vaker lees is dat als je de auto 2 uur uit zet dat veel problemen dan zijn verholpen. Net alsof de CAN-Bus zichzelf dan even reset of her kalibreert.

Dit is soms ook nodig met ODB aanpassingen. En in het laatste ODB document staat wel een manier hoe je dit proces kan versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@RedCellNL (@Senaxx) Zou ook een "losse" connector kunnen zijn, met slecht contact. Vooral omdat je het vaker hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
onetime schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:10:
@RedCellNL (@Senaxx) Zou ook een "losse" connector kunnen zijn, met slecht contact. Vooral omdat je het vaker hebt.
In mijn geval was het echt een kabel. Ben er destijds mee naar de garage geweest en die heeft van de kabelboom 1 nieuw kabel vervangen. Ze waren eerst nog bang dat de gehele kabelboom vervangen moest worden, maar bij mij ging het om een (ASB/ABS/BSA?) kabel. Een van de gele draden van de kabelboom in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 21:50

Een turbo mol zeker. Na mijn weten klimmen ze niet ergens op of in. En dat doet een marter wel, die neemt ook zijn vangst mee naar een stil plekje. Dikke kans dat je een lifter of vaste gast in je enyaq hebt die voor ellende aan het zorgen is. Ik zou je garage de boel maar eens laten checken en de Enyaq marterproof maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedCellNL
Medico schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:41:
[...]

Een turbo mol zeker. Na mijn weten klimmen ze niet ergens op of in. En dat doet een marter wel, die neemt ook zijn vangst mee naar een stil plekje. Dikke kans dat je een lifter of vaste gast in je enyaq hebt die voor ellende aan het zorgen is. Ik zou je garage de boel maar eens laten checken en de Enyaq marterproof maken.
Ik ben inderdaad tot de conclusie gekomen dat de mol wel het hapje moet zijn geweest van een marter. Dit verklaard ook de gevonden uitwerpselen in de tuin. Heb nu een marter afschrikker besteld. Tip voor iedereen op het forum om hopelijk deze situatie voor je te voorkomen.
Ook een afspraak bij de garage gemaakt om alles na te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-05 21:43
RedCellNL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:45:
[...]

Ik ben inderdaad tot de conclusie gekomen dat de mol wel het hapje moet zijn geweest van een marter. Dit verklaard ook de gevonden uitwerpselen in de tuin. Heb nu een marter afschrikker besteld. Tip voor iedereen op het forum om hopelijk deze situatie voor je te voorkomen.
Ook een afspraak bij de garage gemaakt om alles na te laten lopen.
Ik heb ook een marter onder de motorkap gehad. Beetje schade aan isolatiemateriaal. Direct een marter pieper erin gezet. Geen last weer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 11:21
Senaxx schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:14:
[...]

Gaat dat niet ten koste van je no-claim als je steenmarter schade op je all-risk verzekering claimt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Ha allen,

Per 01-10 ga ik het dan toch proberen. Na drie jaar lang op een prima contract te hebben gezeten bij greenchoice en daarna nog drie maanden de zomer te hebben over brugd ga ik nu voor een dynamisch contract.
Ik wil natuurlijk wel met de Enyaq zo efficient mogelijk gaan laden. De onboard laad planning heb ik helaas al lang op gegeven.
Heeft iemand goede ervaringen met apps die de skoda kunnen aansturen op het meest goedkope en meest duurzame moment te laden? Wat zijn de ervaringen bijvoorbeeld met Stekker, Tibber of Gridio? Zijn er andere diensten die dit misschien nog beter doen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:58
Bij rijhulpsystemen bij ACC de instelling: Voorspelling toegestane snelheid, en Voorspelling trajectverloop uitzetten. Scheelt je een hoop ergernissen. Eco Assist kun je ook uitzetten. Scheelt je ook vaak onnodig afremmen. Buiten die instellingen rijdt Travel Assist echt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:27
sebari schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:19:
Ha allen,

Per 01-10 ga ik het dan toch proberen. Na drie jaar lang op een prima contract te hebben gezeten bij greenchoice en daarna nog drie maanden de zomer te hebben over brugd ga ik nu voor een dynamisch contract.
Ik wil natuurlijk wel met de Enyaq zo efficient mogelijk gaan laden. De onboard laad planning heb ik helaas al lang op gegeven.
Heeft iemand goede ervaringen met apps die de skoda kunnen aansturen op het meest goedkope en meest duurzame moment te laden? Wat zijn de ervaringen bijvoorbeeld met Stekker, Tibber of Gridio? Zijn er andere diensten die dit misschien nog beter doen?
Alvast bedankt!
Mijn ervaring met Tibber is goed. Enige wat niet goed ging was dat hij ‘s nachts tot 100% had moeten laden maar mijn Enyaq had zichzelf weer terug naar 80% gezet als doel.
Dat heb ik pas 1 keer meegemaakt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Las van de week over een nieuwe speler op dat vlak. Tado (van de slimme radiator knoppen) heeft een app gelanceerd. Nog niet geprobeerd maar wellicht is dat nog iets!

https://www.tado.com/de-e...ion-for-electric-vehicles
sebari schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:19:
Ha allen,

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
BAJ82 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:38:
[...]

Gaat dat niet ten koste van je no-claim als je steenmarter schade op je all-risk verzekering claimt?
Dat klopt dat gaat ten koste van je no-claim. Daarom moet je de kosten/ baten goed tegen elkaar wegstrepen. Gelukkig was het bij mij 1 kabel en was de kabel + werkuren iets van 200 euro. Deze heb ik dus uiteraard niet geclaimd. Maar had de gehele kabelboom vervangen moeten worden dan hadden die kosten aanzienlijk hoger geweest.

Maar ik probeerde er meer mee te zeggen; steenmarters hebben een uitzondering op huisverzekeringen. Dit weet ik omdat we paar duizend euro aan schade hadden aan ons dak door een steenmarter. Daarna ook nog eens 1800 euro aan ongediertebestrijding om ons dak weer steenmarter proof te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco42
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-06 20:45
Allen, een vraagje: als ik mijn airco-instellingen aanpas, bij het wegrijden, krijg ik al snel de melding: Er zijn nieuwe instellingen voor uw gebruikersaccount beschikbaar. Wilt u deze overnemen?
Als ik OK aanklik gaan mijn airco-instellingen terug naar een 'oude' stand. Als ik op Annuleren klik, krijg ik elke 5min opnieuw de vraag. Heel irritant.
Herkenbaar? Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Remco42 Ik kreeg vanmiddag weer het bug-report formulier in de IOS app, (krijg ik geregeld, al 7x ingediend) ik heb onder andere over de "nieuwe instellingen" vraag geklaagd.
Mijn auto, naar mijn wensen ingesteld, dus niet aankomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:29
Dat formulier krijg je iedere keer als je met je toestel schud (iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Scorpio_King Ah, je hebt nog gelijk ook! Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 16:42
Divino83 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:34:
[...]

De truuk is onder de 'D' van Skoda je schop onder de bumper te richten, niet te dicht staan en even te wachten. Bij mij lukt het altijd 😄
Het gaat meer om de snelheid van de beweging. Ik had in begin nooit succes met easyopen en daarna toch een keer de handleiding bekeken. Daar hadden ze het over een snelle beweging en sinds ik dat doe werkt het feilloos.

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
Nu met het warme weer valt het me op dat de airco het niet trekt om de cabine echt koel te houden. Bij het starten van de wagen is de airflow en koelte goed, maar na een tijdje rijden zakt de snelheid van de ventilatie en wordt de cabine snel terug warm. Als de wagen 5min stilstaat en ik daarna terug start is de airflow weer in orde voor een tijdje. Heel onaangenaam dit.

Anderen die dit herkennen? Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:25
Divino83 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:59:
Nu met het warme weer valt het me op dat de airco het niet trekt om de cabine echt koel te houden. Bij het starten van de wagen is de airflow en koelte goed, maar na een tijdje rijden zakt de snelheid van de ventilatie en wordt de cabine snel terug warm. Als de wagen 5min stilstaat en ik daarna terug start is de airflow weer in orde voor een tijdje. Heel onaangenaam dit.

In het climate menu kun je wanneer je op de “groene fan” drukt drie standen kiezen voor de hoeveelheid ventilatie - ben je je hiervan bewust? Op medium krijg ik de hele wagen prima koud met deze buiten temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
flowiej schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:54:
[...]

In het climate menu kun je wanneer je op de “groene fan” drukt drie standen kiezen voor de hoeveelheid ventilatie - ben je je hiervan bewust? Op medium krijg ik de hele wagen prima koud met deze buiten temperaturen.
Daar ben ik me bewust van. Maar zoals ik zei. Dat werkt een tijdje volle kracht maar daarna zakt de airflow in elkaar en warmt de wagen op. Als ik alleen in de wagen zit lijkt het geen probleem te zijn. Maar met het hele gezin en dus geen ventilatiemond op 'eco' lijkt de airco het niet te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt me niet goed. Enyaq hier met warmtepomp krijgt en houd het echt fris/koud ook getest met 37gr in midden Spanje. Klap voor je kop als je vervolgens uitstapt in de hitte is ook aanwezig..😉

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Divino83 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:13:
[...]

Daar ben ik me bewust van. Maar zoals ik zei. Dat werkt een tijdje volle kracht maar daarna zakt de airflow in elkaar en warmt de wagen op. Als ik alleen in de wagen zit lijkt het geen probleem te zijn. Maar met het hele gezin en dus geen ventilatiemond op 'eco' lijkt de airco het niet te trekken.
Klinkt niet goed, zou kunnen dat airco op overdruk van het koelgas systeem uitschakelt. Deze druk lekt langzaam weg als hij uit staat (normale functie van een airco systeem).

Maar beter de dealer laten checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
Wilde schreef op zondag 10 september 2023 @ 01:07:
Lijkt me niet goed. Enyaq hier met warmtepomp krijgt en houd het echt fris/koud ook getest met 37gr in midden Spanje. Klap voor je kop als je vervolgens uitstapt in de hitte is ook aanwezig..😉
Ik ben het met je eens dat het niet goed is, want ook hier krijg ik het in no time prima koud op standje ‘laag’. Maar de link met de warmtepomp snap ik niet helemaal, ik neem aan dat je met deze temperaturen niet aan het bij-verwarmen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Divino83 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:13:
[...]
Klinkt voor mij verdacht veel als een probleem met de aircocompressor. Eerst 5-10 minuten koude lucht, en daarna lijkt het hele systeem niks meer te doen...

Zie Cunic in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Martinique schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:59:
[...]

Ik ben het met je eens dat het niet goed is, want ook hier krijg ik het in no time prima koud op standje ‘laag’. Maar de link met de warmtepomp snap ik niet helemaal, ik neem aan dat je met deze temperaturen niet aan het bij-verwarmen bent?
Ah, ik heb begrepen dat de uitvoering met warmtepomp ook een ander aircosysteem heeft. Het ene model is dus niet 1 op 1 met de andere te vergelijken

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11
Ojéé.... update gestart, zou 55 minuten duren... kom na uurtje of 2 terug......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdOGRFYLxk3ISdX5b3CVAJ3GqZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ee77QeVj455oiARClQc1v5qc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okMjWRjxdrtvB5ikld1E9MI7YWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woNWE2hIX8BrbdgbAt45Kx5G.jpg?f=fotoalbum_large

Meer als dit doet ie niet meer...
Nog maar even een paar uurtjes wachten ben ik bang...

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
Ok, hij leeft weer lijkt het....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnb9ueanvxI6gSBkTj0ODQlcmCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aILWHPjF0kIWaqjUQPQrcdJr.jpg?f=fotoalbum_large

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Homer-Simpson schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:43:
[...]

Mijn ervaring met Tibber is goed. Enige wat niet goed ging was dat hij ‘s nachts tot 100% had moeten laden maar mijn Enyaq had zichzelf weer terug naar 80% gezet als doel.
Dat heb ik pas 1 keer meegemaakt overigens.
In de laad instellingen "battery saving" oid uitschakelen zal moeten helpen, deze zet het limiet terug naar 80% na een succesvolle sessie.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:56
Roger Beurskens schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:32:
Ojéé.... update gestart, zou 55 minuten duren... kom na uurtje of 2 terug......

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer als dit doet ie niet meer...
Nog maar even een paar uurtjes wachten ben ik bang...
Hoelang heeft den update totaal ongeveer geduurd? Heb de update net gestart, toen ik op werk aangekwam... Hopelijk wel op tijd naar huis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger Beurskens
basmq schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:44:
[...]

Hoelang heeft den update totaal ongeveer geduurd? Heb de update net gestart, toen ik op werk aangekwam... Hopelijk wel op tijd naar huis ;)
Bj mij alles bijmekaar een uurtje of 3.
Dus, een normale werkdag zou makkelijk moeten lukken lijkt me..

Die 55 minuten is het iig zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
Cunic schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:10:
[...]

Klinkt voor mij verdacht veel als een probleem met de aircocompressor. Eerst 5-10 minuten koude lucht, en daarna lijkt het hele systeem niks meer te doen...

Zie Cunic in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
Exact wat ik ook ervaar. Hopelijk vinden ze een oplossing. De familie staat in het zweet als dit voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:56
Roger Beurskens schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:43:
[...]

Bj mij alles bijmekaar een uurtje of 3.
Dus, een normale werkdag zou makkelijk moeten lukken lijkt me..

Die 55 minuten is het iig zeker niet.
Tijdens de lunch maar ff gecheckt en de update was klaar! Max 4 uur dus in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:29
Hoe dient deze update zichzelf aan? Ik heb vorige week al paar keer bij versie beheer "een update" staan voor media / entertainment unit die dan zou moeten herstarten. Deze kan ik tot in de vergetelheid aanklikken, maar er gebeurt niets. Ook dagen later niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
AlexZuH schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:52:
Hoe dient deze update zichzelf aan? Ik heb vorige week al paar keer bij versie beheer "een update" staan voor media / entertainment unit die dan zou moeten herstarten. Deze kan ik tot in de vergetelheid aanklikken, maar er gebeurt niets. Ook dagen later niet.
Dit al geprobeerd?
Martinique in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 19:53
Bij mij gaf hij een foutmelding en sindsdien zie ik er niks meer van terug |:( De auto functioneerd zonder problemen. Je kan nergens iets trigger of opnieuw starten.

Ik had de update gestart en na een paar minuten de auto weer open gemaakt en toen kwam de error melding in een flits 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 14:28
Updates kun je wel triggeren. Heeft ooit hier in het forum gestaan maar kan het niet meer vinden en weet ook niet meer hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Oase schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:20:
Updates kun je wel triggeren. Heeft ooit hier in het forum gestaan maar kan het niet meer vinden en weet ook niet meer hoe het moet.
Er was dacht ik een trucje door je Enyaq aan te zetten, en terwijl hij het menu nog aan het inlezen was al heel snel naar dat updates menu te gaan. Dan stond deze er wel eens tussen.

Is deze update een update voor nieuwere Enyaq's? Heb deze ook nog niet voorbij zien komen voor mijn September 2021 Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 14:28
Nee voor oude enyaq's ik moet hem ook nog krijgen. Ooit 1 keer voorbij zien komen maar toen weggeklikt. Daarnaa niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Rij je in eco modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
Senaxx schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:36:
[...]

Er was dacht ik een trucje door je Enyaq aan te zetten, en terwijl hij het menu nog aan het inlezen was al heel snel naar dat updates menu te gaan. Dan stond deze er wel eens tussen.

Is deze update een update voor nieuwere Enyaq's? Heb deze ook nog niet voorbij zien komen voor mijn September 2021 Enyaq.
Deze was voor iig zeker voor de oude.
De onze is van Mei 2021 (1 van de eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Oase schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:50:
Nee voor oude enyaq's ik moet hem ook nog krijgen. Ooit 1 keer voorbij zien komen maar toen weggeklikt. Daarnaa niet meer gezien.
Staat hij niet op je ‘Tot ziens’ scherm bij het verlaten van de auto, zie mijn post hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:55
Hier hetzelfde. Vandaag update melding. Mislukt en daarna nergens meer te vinden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedCellNL
Voor degene die ook een marter- en ongedierte verjager gaan aanschaffen voor de Enyaq, hieronder hoe ik het heb geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9k6ZGK0FA7P91utNnXwv2W5long=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXxoR8knhCOaP9qlfR6XR1HK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DodoU0c7PGycLhrZIjJ2hDkISJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWlMXEI7q8aiQC3A8TlLQ66U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLoe97qRObRfsF76WrZOoG0wxIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKcA5dnNzF04zmDttiLjlngD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door RedCellNL op 11-09-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:29
kwam toevallig einde middag voorbij tijdens rit naar huis. Bij het eind scherm als je uitstapt stond ie netjes. Dus gedraaid, en sinds 18:00 niet meer naar gekeken.

Morgen de verrassing bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:12
Ik zag hem vandaag ook op het exit scherm. Even naar details gegaan en, maar niet verder gegaan. Nu nergens meer te bekennen. Niet via Setup Systeeminformatie en niet via exit scherm. Ben benieuwd of het nog een keertje terugkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik zie iedereen over het exit scherm hebben. Deze heb ik destijds ooit eens pre-ME3.0 uitgezet, maar tot op heden heb ik nog steeds geen exit scherm :P

Heb nog wel andere OTA's gekregen dus deze zal ongetwijfeld straks ook nog wel eens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 11:21
Hallo allemaal, vandaag maakte ik een wat langere rit. Halverwege even gestopt voor een korte pauze. Toen ik daar echter weer verder wilde rijden bleef het infotainment scherm zwart. Ook uitstappen en opnieuw instappen mocht niet baten, evenals de resetknop. Vervolgens maar gewoon doorgereden met een zwart scherm. Op de plaats van bestemming auto geparkeerd en toen ik na een tijdje weer instapte werkte alles weer. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
Goedemorgen,

Sinds twee weken trotse bezitter van een Skoda Enyac 60 Sportline. Bij mij echter ook probelemen met het panoramadak en de bovenbediening daarvan. Deze werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Ook de lampjes gaan dan niet aan en uit.

Iemand van jullie hiervoor al bij de dealer geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
Diazepam schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:09:
Dag allemaal. Sinds een maandje in bezit van een IV80 Founders Edition van december 2021. Ik heb echter twee vraagjes waar ik niet uitkom en mogelijk 'bugjes' of storingen zijn. Iemand een suggestie:
1. Er zit Easyopen op de achterklep. Openen met de sleutel of het knopje gaat prima. Achterklep opent automatisch. Er zou echter ook een virtual pedal op moeten zitten. Waar ik ook mijn voet houdt, maakt niet uit. De achterklep gaat niet open.
2. Het panoramadak werkt af en toe niet. Het lijkt vooral als je al even op hoge snelheid rijdt niet bedienbaar. Het dak wil dan niet open of dicht. Ook de leeslampjes aan de voorzijde doen het niet. Na een tijdje werkt het dan weer wel. Zit er een beveiliging in?

Dank alvast.
Ik heb hetzelfde probleem met het panoramadak en de leeslampjes, auto nu twee weken oud. Heb er zojuist een filmpje van gemaakt en de dealer op de hoogte gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
BAJ82 schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:49:
Hallo allemaal, vandaag maakte ik een wat langere rit. Halverwege even gestopt voor een korte pauze. Toen ik daar echter weer verder wilde rijden bleef het infotainment scherm zwart. Ook uitstappen en opnieuw instappen mocht niet baten, evenals de resetknop. Vervolgens maar gewoon doorgereden met een zwart scherm. Op de plaats van bestemming auto geparkeerd en toen ik na een tijdje weer instapte werkte alles weer. Iemand die dit herkent?
Zie hier. Kan te maken hebben met een reset van de CAN-Bus.

[ Voor 8% gewijzigd door RedCellNL op 12-09-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:58
Vandaag de service actie 48S5 laten uitvoeren (Travel Assist storing). De storing is weg, kan gewoon stuurverwarming aan doen, de auto wil wel dat je sneller het stuur vastpakt, losjes vasthouden werkt ook nog steeds, Matrix verlichting is wel een stuk sneller qua reageren geworden. Hij lijkt in de stad nu ook goed te werken, auto is niet zo nerveus aan het heen en weer sturen vooral, en ondersteunt ook veel meer ineens op rotondes. Al met al een geslaagde service-actie.

Edit: Oja, en de “puddle lights” vervangen, voor hoe lang het duurt 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Autohillenga op 12-09-2023 21:33 ]

• Viruskiller
  • Laatst online: 03:59

Ik herken dit probleem ook, wel enkel als ik de voorclimatisatie vanuit de app start. Na een half uur geeft de airco geen koelvermogen meer. Enige oplossing is het "herstarten' van de wagen.

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 22:26
.

[ Voor 100% gewijzigd door Genestealer op 17-02-2024 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11
Genestealer schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:49:
Even mijn frustraties uiten.
……..
Helaas kreeg ik bij Skoda Nederland hetzelfde verhaal te horen. Helaas, uit de garantie.
Gevalletje rechtsbijstand inschakelen (als je een rechtsbijstand verzekering hebt tenminste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 17:10
Genestealer schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:49:
Even mijn frustraties uiten.

In bezit van een privé aangeschaft Skoda Enyaq 80 uit 2021 waarbij mijn garantie (2 jaar) net met 2 maanden is verlopen. Toen ik voor het eerst mijn auto kon ophalen uit de showroom kwamen we snel achter dat de panoramisch glazen schuif en kantel dak niet functioneerde. Bleek dat de stekker voor het kantel dak tijdens montage niet was aangesloten. Het dak hemel moest door de garage er helemaal uit gehaald worden.

Niet iets waar je op zit te wachten als je net een hoop geld hebt uitgegeven.

Jaar later begint mijn dakraam te kraken, precies boven mijn hoofd. Hiervoor naar een andere dealer (dichter bij mijn huis) gegaan. Conclusie, dakhemel moet er weer uit want alle aanpassingen voor het kantel dak zit onder de dakhemel. Wederom in spanning gezeten. Met name of mijn witte dakhemel weer schoon en zonder beschadigingen terug erin zou worden gemonteerd.

We zijn nu enkele maanden verder, maar helaas ondervind ik nu wederom hetzelfde gekraak. Helaas wil de dealer mij nu niet meer helpen onder garantie, want 2 maanden uit garantie. Ook al heeft de reparatie van vorig jaar het maar enkele maanden volgehouden. Skoda geeft geen garantie op garantie reparaties. Mogelijk zou er wat aan coulance gedaan kunnen worden, maar hiervoor moet er wel eerst alles uit elkaar gehaald worden om te zien wat er aan de hand is. Dus er wordt eerst kosten gemaakt, dan pas krijg ik te horen wat de eventuele coulance zou worden en de rest mag ik zelf betalen.

In overleg met de Dealer besloten om mijn frustraties eerst te uiten bij Skoda Nederland. Wellicht kunnen zij wel wat nog betekenen. Ik verwacht immers dat mijn panoramisch glazen schuif en kantel dak wel wat langer klachten vrij moet functioneren dan 2 jaar.

Helaas kreeg ik bij Skoda Nederland hetzelfde verhaal te horen. Helaas, uit de garantie.
toon volledige bericht
:| Dat is k*t, sorry, jammer...

Belletje naar de rechtsbijstand plegen? Of de consumentenbond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:37

rammes

koekebakker 1e klas

Ook een klacht bij SKODA neerleggen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@Genestealer Skoda NL = Pon = kansloos.

Voor zover ik weet neemt Pon de garantie over van Skoda zelf in ruil voor korting. Betekent dat garantiezaken uit eigen zak moet komen en ze nog liever meer kwijt zijn aan juristen om te voorkomen dat ze een precedent scheppen.

Sterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
In allerlei autoprogramma's altijd problemen met glazen daken langs zien komen, ook daarom zelf niet genomen. Jammer om te zien dat dat geen slechte beslissing was.

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb 2 jaar in een Enyaq 60 mogen rijden tot hij de volle laag in de hagelstorm van het Gardameer kreeg. Nu met verzekeringgeld opzoek naar een Enyaq occasion. Ik wil graag een trekhaak, maar dan vallen er al veel auto's uit beschikbaarheid lijst op autoscout. Zijn er mensen die achteraf een electrisch uitzwenkbare trekhaak hebben laten monteren en wat zijn de ervaringen?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44
loepzuiver schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:55:
Ik heb 2 jaar in een Enyaq 60 mogen rijden tot hij de volle laag in de hagelstorm van het Gardameer kreeg. Nu met verzekeringgeld opzoek naar een Enyaq occasion. Ik wil graag een trekhaak, maar dan vallen er al veel auto's uit beschikbaarheid lijst op autoscout. Zijn er mensen die achteraf een electrisch uitzwenkbare trekhaak hebben laten monteren en wat zijn de ervaringen?
Oef was die Enyaq 60 total loss door de hagelbui? Holy......

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Pagina: 1 ... 3 ... 79 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.