Als ik zo de weerberichten bekijk, dan blijft het regenen de komende uren. Ben benieuwd of het überhaupt nog doorgaat….
Ik vertrouw geen enkele site meer, behalve de F1-app/ViaPlay.WhatsappHack schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:59:
Ik snap het niet. Het is uitgesteld maar broadcast is gestart. Maar in de agenda’s van oa Purple Sector en Ziggo Sport F1 staat dat het voor 12:30 gepland stond?Did I just dodge a bullet omdat ik het anders gemist had als ik pas 12:30 was ingeschakeld? oO
De vorige keer stonden op sommige websites geen sprintrace (+ Q) tijden bijvoorbeeld. Waardoor ik deze ook weleens heb gemist.

Gaat simpelweg niet door als je het mij vraagt. Op naar de Race van morgen.
Meteen weer een duidelijke "tegen" voor sprint races in België
Wie verzonnen heeft dat het een goed idee was om dit in de ardennen te plannen mag achter Szafnauer aan gestuurd worden.
Wie verzonnen heeft dat het een goed idee was om dit in de ardennen te plannen mag achter Szafnauer aan gestuurd worden.
Ja, het zou om 12:00 beginnen. F1 heeft een officiële agenda die je kan gebruiken op je telefoon, en die werken ze altijd bij als er eventuele wijzigingen zijn. Sowieso een aanrader!WhatsappHack schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:59:
Ik snap het niet. Het is uitgesteld maar broadcast is gestart. Maar in de agenda’s van oa Purple Sector en Ziggo Sport F1 staat dat het voor 12:30 gepland stond?Did I just dodge a bullet omdat ik het anders gemist had als ik pas 12:30 was ingeschakeld? oO
jaapstobbe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:02:
Gaat simpelweg niet door als je het mij vraagt. Op naar de Race regen van morgen.
Herinnering dat ViaPlay nog beloofde dat ze 3/4 races zouden uitzenden op de publieke zenders.PalingDrone schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:00:
Meh, uitstel
Oja, dacht ook een beetje relaxed via de Belgische staatstv te kijken maar dat kan blijkbaar alleen tijdens de officiële race en de echte Q, niet tijdens deze "sprintfantasie", nu zenden ze vrolijk het (uiteraard veel belangrijkere Frankrijk - Brazilië ) damesvoetbal uit en op het andere kanaal een webcamstream met landschappen.
Anyway weer een Q op een opdrogende baan, toch zin in.
Misschien slim om nooit meer beloftes te maken, die mogelijk niet waar komen. Dat heb ik ook geleerd.
Regen bijna helemaal gestopt, dus we gaan nu een half uur wachten zodat ze op inters kunnen starten.
Achja, we hebben toch niets anders te doen (stofzuigen, afwassen, etc.) - dan maar kijken naar iets wat niet doorgaat.jaapstobbe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:02:
Gaat simpelweg niet door als je het mij vraagt. Op naar de Race van morgen.
Je weet het daar nooit, de ene helft van de baan kan blank staan en op start finish kan je zonnebrandcreme nodig hebben.
Waar kijk je precies?TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:04:
Regen bijna helemaal gestopt, dus we gaan nu een half uur wachten zodat ze op inters kunnen starten.
Het zou mooi zijn, ook als ze de rader zouden laten zien.
Wat is de oplossing? Kunnen ze betere banden maken? Kunnen ze iets doen aan de spray?
Aangezien het altijd hier hetzelfde is.
--
Oh wow, die fans daar in de modder.

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 29-07-2023 12:07 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door plizz op 29-07-2023 12:11 ]
Precies. Gewoon stoppen met die sprint race onzin.LZ86 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:02:
Meteen weer een duidelijke "tegen" voor sprint races in België
Je had toch hetzelfde gehad met de Q?noo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:07:
[...]
Precies. Gewoon stoppen met die sprint race onzin.
Er is gewoon te veel regen.
3.mp. Something went wrong bij scherm achter lando... :-)
/f/image/fEajOeAwM1o6TLxR1vofbyFV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 75% gewijzigd door DarkSide op 29-07-2023 12:12 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is droog en er rijden tractors die borstelen/blazen.
Als de shootout niet doorgaat dan is schijnbaar de kwalificatie uitslag van gisteren de grid van de sprint race, aldus F1TV.
[ Voor 5% gewijzigd door sbuter op 29-07-2023 12:10 ]
Inderdaad, maar ik ben tegen sprint races in het algemeenHollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:08:
[...]
Je had toch hetzelfde gehad met de Q?
Er is gewoon te veel regen.
Achja, ik heb er niets op tegen, als het circuit er maar geschikt voor is.noo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:10:
[...]
Inderdaad, maar ik ben tegen sprint races in het algemeen
Ik denk aan Monaco bijvoorbeeld.
MAX dus al op pole bij de sprint als er niet ge qualled wordt
Het is droog, er rijden tractors om de baan te drogen, de zon komt af en toe door en er komt voorlopig geen regen: we gaan gewoon racen.
Wat als de race morgen niet doorgaat? (serieuze vraag)sbuter schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:09:
Als de shootout niet doorgaat dan is schijnbaar de kwalificatie uitslag van gisteren de grid van de sprint race, aldus F1TV.
Ze deden destijds twee rondes achter de SC, kunnen ze niet maandag doen in het uiterste geval?
Zelfde verhaal als toen, doen ze niet, want publiek.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:12:
[...]
Wat als de race morgen niet doorgaat? (serieuze vraag)
Ze deden destijds twee rondes achter de SC, kunnen ze niet maandag doen in het uiterste geval?
Thuis.
Gewoon rijden, niet zo zeuren. Niets maakt de baan sneller schoon dan rijdende auto's. Oké, misschien een Air Titan maar dan moeten alsnog de wagens gaan rijden om een lijn te creëren.
Jammer, je kunt het niet vergelijken met voetbal natuurlijk (logistiek o.a.), maar daar proberen ze het wel te laten doorgaan.Xfade schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:13:
[...]
Zelfde verhaal als toen, doen ze niet, want publiek.
De DJ hier heeft t over starten binnen 25 minuten
Ik bedoelde welke regenrader/bron je daarvoor checkte.TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:13:
[...]
Thuis.
Gewoon rijden, niet zo zeuren. Niets maakt de baan sneller schoon dan rijdende auto's. Oké, misschien een Air Titan maar dan moeten alsnog de wagens gaan rijden om een lijn te creëren.
Jammer dat ze niet gewoon gaan rijden, is het gek dat ik dit telkens weer een teleurstelling vind? 
Want zie het nou niet met bakken uit de lucht vallen..
[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 29-07-2023 12:16 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Op F1TV lieten ze net de regenrader zien. Blijft gewoon droog.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:14:
[...]
Ik bedoelde welke regenrader/bron je daarvoor checkte.
Ze stappen nu de auto in as we speak.G_Dragon schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:16:
Jammer dat ze niet gewoon gaan rijden, is het gek dat ik dit telkens weer een teleurstelling vind?
Geen, ik kijk en luister gewoon F1TV. Daar zijn inmiddels de jassen uit ook.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:14:
Ik bedoelde welke regenrader/bron je daarvoor checkte.
Hopelijk is het geen 10 minuten warning maar 5 of 2, geen idee wat de regels zijn bij een Sprint Shootout.
Niels zal wel zijn redenen hebbenG_Dragon schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:16:
Werkt die Tom Kristensen niet voor Sky?
Hij komt me bekend voor van TV.
DRS DISABLED
29 Jul 2023, 12:17:50
LOW GRIP CONDITIONS
29 Jul 2023, 12:17:48
29 Jul 2023, 12:17:50
LOW GRIP CONDITIONS
29 Jul 2023, 12:17:48
Het is nu droog.. je kunt toch wel binnen 5min. in de auto zitten?StefanVerkerk schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:19:
SQ1 WILL START AT 12:35
29 Jul 2023, 12:18:43
Edit: Oh, bij VP zeggen ze dat er een hele procedure is, en daardoor niet sneller kan.
[ Voor 15% gewijzigd door HollowGamer op 29-07-2023 12:20 ]
SQ3 gewoon op slicks straks..
I served in a company of heroes.
Wellicht willen ze geen doden, net als een paar weken geleden...G_Dragon schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:16:
16 min, aarrgghh, met de beste coureurs ter wereld, regenbanden en borstels die de baan schoonvegen, tssss.
Die sprints blijven toch echt wel een geweldig concept, maarja we kijken wel...
Die sprints blijven toch echt wel een geweldig concept, maarja we kijken wel...
Hij heeft 9x Le Mans gewonnen waarvan 6x op rij. Hij is redelijk bekend in de race wereld.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:18:
Werkt die Tom Kristensen niet voor Sky?
Zal je net zien dat het over 15 minuten gaat regenen. Terwijl je dan ook al bijna klaar had kunnen zijn als je gewoon om 12:00 uur was gestart.
hoi
Ik vind het heel begrijpelijk dat ze op Spa voorzichtig zijn gezien de twee recente dodelijke ongevallen.G_Dragon schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:16:
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Heuj en ik ben tegen vrije trainingen in het algemeen haha. Laat ze maar lekker gewoon beginnen met een Q, Q voor een sprint race, sprint race en dan de hoofdrace. Let’s go! Trainen doe je maar in de simulator.noo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:10:
[...]
Inderdaad, maar ik ben tegen sprint races in het algemeen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Heeft iemand meer info over die auto's die VP noemde over de IndyCar?
Die schijnbaar beter zijn om de baan droog te krijgen.
Hebben ze de trekker (Poah, niet mien mark) chauffeur wel uitgelegd dat hij de ideale lijn moet rijden?
Helaas ken ik niet zo veel, behalve van TV.TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:21:
[...]
Hij heeft 9x Le Mans gewonnen waarvan 6x op rij. Hij is redelijk bekend in de race wereld.
Zo te zien ook voor mijn tijd.
wat praat je veel.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:24:
Heeft iemand meer info over die auto's die VP noemde over de IndyCar?
dat zijn gewoon trucks met een joekel van een bladblazer achter op.
Ze kennen het circuit toch al.. maar misschien wel de engine/car changes - die moet je natuurlijk wel testen. En dat kan niet (volledig) virtueel.Jasphur schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:22:
[...]
Heuj en ik ben tegen vrije trainingen in het algemeen haha. Laat ze maar lekker gewoon beginnen met een Q, Q voor een sprint race, sprint race en dan de hoofdrace. Let’s go! Trainen doe je maar in de simulator.
Het is toch wel opmerkelijk hoe allerlei raceklasses gewoon op Spa kunnen rijden zelfs al regent het, en de 'konings'
-klasse F1 niet.
Ik bepaal zelf hoeveel ik praat en post.Xfade schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:26:
[...]
wat praat je veel.
dat zijn gewoon trucks met een joekel van een bladblazer achter op.
Dan negeer je mijn posts maar, als je er een hekel aan hebt.
[ Voor 29% gewijzigd door HollowGamer op 29-07-2023 12:34 ]
Wow, een file in de pits 7 minuten voor de start?!?!
De ideale racelijn is waarschijnlijk niet de ideale lijn om een stuk asfalt wat niet helemaal waterpas ligt zo snel mogelijk droog te dweilen, idealiter begin je op het stukje wat het hoogste ligt en werk je naar beneden.PalingDrone schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:25:
Hebben ze de trekker (Poah, niet mien mark) chauffeur wel uitgelegd dat hij de ideale lijn moet rijden?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Gisteren ook al, beide MER weerStefanVerkerk schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:28:
Wow, een file in de pits 7 minuten voor de start?!?!
I have no special talent. I am only passionately curious.
Okay. 1 vrije training dan?HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:26:
[...]
Ze kennen het circuit toch al.. maar misschien wel de engine/car changes - die moet je natuurlijk wel testen. En dat kan niet (volledig) virtueel.
Ik ben in ieder geval fan. Drie vrije trainingen vind ik maar suf. Ik merk dat ik de weekenden met een sprint race meer F1 kijk dan zonder. En volgens mij was dat precies de bedoeling van het sprint race format
Jolion Palmer die zijn eigen ronde uit 2016 van commentaar voorziet op F1TV Live.
"When you grow up your heart dies"
Als het morgen ook regent wordt het leuk met de beschikbare inters
En ook opmerkt dat hij 2,8sec achter VER nu zou staansjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:31:
Jolion Palmer die zijn eigen ronde uit 2016 van commentaar voorziet op F1TV Live.
2016 droog.
2023 damp.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Gaat wel tenkoste van de filmsessies zo hoor
Gelukkig kan dat ook doorschuiven
Denk ik nu te simpel maar we stellen de SQ1 uit en als we dan gaan beginnen staat iedereen met inters in de pits klaar. Had je dan ook eerder kunnen starten, terwijl het nog regende, waardoor er full-wets nodig waren en waarmee het circuit droger gereden werd?
Helicopter regels e.d. daar gelaten ...
Als dit gedaan is voor het zicht hebben we een groter probleem want wanneer zijn de full-wets dan nodig?
Als dit gedaan is voor het zicht hebben we een groter probleem want wanneer zijn de full-wets dan nodig?
Stiekem hoop ik dat Max er in SQ1 uit gaat en dat hij straks mag laten zien hoe ver hij komt in 15 rondjes. Het gaat toch maar om een paar bonuspunten.
Ja.CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:27:
Ik hou niet van het goedpraten van hufterig gedrag. Dat spanning er bij hoort klopt maar laten we niet doen alsof een team beter gaat functioneren van dergelijk gedrag. Ze staan niet zo ver voor omdat Verstappen snel boos wordt. Dan geef ik liever eer aan het team dat het allemaal kan incasseren en toch blijft presteren.
(Nogmaals, ik wil die specifieke incident niet groter maken dan het is.)
Eigenlijk wel he, maar ik zie het niet zo snel gebeuren.TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:34:
Stiekem hoop ik dat Max er in SQ1 uit gaat en dat hij straks mag laten zien hoe ver hij komt in 15 rondjes. Het gaat toch maar om een paar bonuspunten.
12 minuten op een natte spa
gaat een drukke sessie worden
gaat een drukke sessie worden
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zoals ze net op Sky stelden, de full wets zijn om achter de safety car aan te rijdenJoyous-P schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:34:
Die fullwets worden gewoon nooit gebruiktJoyous-P schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:34:
Denk ik nu te simpel maar we stellen de SQ1 uit en als we dan gaan beginnen staat iedereen met inters in de pits klaar. Had je dan ook eerder kunnen starten, terwijl het nog regende, waardoor er full-wets nodig waren en waarmee het circuit droger gereden werd?
Als het zonnig is en het circuit staat al enige dagen onder water?Joyous-P schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:34:
Starttijd sprintrace word 17:05.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Lando... poeh.
something went wrong ;-)
something went wrong ;-)
Dit inderdaad. Bij de F3 of F2 nog te begrijpen maar kom op, de 20 beste coureurs ...TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:37:
Triest dat we dus weer op inters wachten.
Als je die spray zo ziet dan is een regenrace met deze auto’s en deze brede banden gewoon niet te doen.
Ik mis eigenlijk de Amerikaanse commentator. Die zal er vandaag ook wel niet bij zijn?
Blijft ik stiekem toch wel de betere commentator vinden
Blijft ik stiekem toch wel de betere commentator vinden
PIA vind deze omstandigehen wel lekker zo te zien.
S2 weer super van hem
S2 weer super van hem
Als zicht inderdaad de reden is waarom er is gewacht dan hebben we een probleem en moet er toch eens worden nagedacht aan spatborden voor regenraces?TinusXIII schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:38:
Als je die spray zo ziet dan is een regenrace met deze auto’s en deze brede banden gewoon niet te doen.
Daar zijn ze toch over aan het nadenken.Joyous-P schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:41:
[...]
Als zicht inderdaad de reden is waarom er is gewacht dan hebben we een probleem en moet er toch eens worden nagedacht aan spatborden voor regenraces?
Maar poging 1 lijkt het nog niet te zijn.
TURN 8 INCIDENT INVOLVING CARS 44 (HAM) AND 1 (VER) NOTED - IMPEDING
29 Jul 2023, 12:41:25
Ze hebben er echt goed aan gedaan om hem aan te trekken.DarkSide schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:41:
PIA vind deze omstandigehen wel lekker zo te zien.
S2 weer super van hem
Hoe zit het met NOR? Heb het niet helemaal meegekregen (helaas), maar is schade volledig hersteld? Hopelijk kan hij ook pushen.
Toch vreemd dat dat in 1998 geen probleem was:TinusXIII schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:38:
Die hebben ze getest in Silverstone maar ze werkten niet goed. Dus terug naar de tekentafel.Joyous-P schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:41:
[...]
Als zicht inderdaad de reden is waarom er is gewacht dan hebben we een probleem en moet er toch eens worden nagedacht aan spatborden voor regenraces?
Dat is dan HAM op VER?StefanVerkerk schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:42:
TURN 8 INCIDENT INVOLVING CARS 44 (HAM) AND 1 (VER) NOTED - IMPEDING
want daarvoor ging VER aan de kant voor HAM
Het heeft hem overigens geen pijn gedaan. tijd van VER is meer dan prima
Dat helpt niks, de auto zelf zuigt zo veel water van de baan door de diffuser.Joyous-P schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:41:
[...]
spray is niet zozeer het probleem
spray zonder wind is het probleem. 2 jaar geleden was het windstil, en bleef alles in de lucht hangen. en bleef het zicht slecht. normaal waait de spray redelijk snel weer weg
spray zonder wind is het probleem. 2 jaar geleden was het windstil, en bleef alles in de lucht hangen. en bleef het zicht slecht. normaal waait de spray redelijk snel weer weg
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik wacht even totdat Formule 1 het officieel aanpast voordat ik de topic start aanpas.Pjottski schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:37:
Starttijd sprintrace word 17:05.
Andere, kleinere auto’s. Geen grondeffect, smallere banden. Totaal niet te vergelijken.Amphiebietje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:42:
[...]
Toch vreemd dat dat in 1998 geen probleem was:
[YouTube: Your Favourite Belgian Grand Prix - 1998 Chaos & Carnage in Spa]
FIA STEWARDS: TURN 8 INCIDENT INVOLVING CARS 44 (HAM) AND 1 (VER) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - IMPEDING
29 Jul 2023, 12:44:41
Palmer heeft op zich goed punt dat de lijn aan de buitenkant ligt, maar gewoon een rare plek om aan de kant te gaan. Misschien een reprimande dan.
erutangiS
Ok...StefanVerkerk schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:45:
FIA STEWARDS: TURN 8 INCIDENT INVOLVING CARS 44 (HAM) AND 1 (VER) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - IMPEDING

erutangiS
RIC nu nog voor op TSU.
Vreemd dat ze die fastest lap van Verstappen helemaal gemist hebben. De regie mist sowieso veel in de quali vind ik.
Spiegels zijn voor HAM net zo overbodig als richtingaanwijzers voor BMW rijders
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |