There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat is gissen en kan je alleen met zekerheid zeggen als ze allemaal in identieke auto's rijden.Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:15:
[...]
Perz is inmiddels een van de meest ervaren rijders op de grid, het is echt geen pannenkoek die net voor het eerst een stuur vast heeft. Hij is alleen niet tegen Max opgewassen, niemand is dat op dit moment, Niet PIA, NOR, LEC of RUS..... Zelfs HAM niet.
De RBR is gewoon mega dominant in dit tijdperk, en dat zorgt voor rete saaie seizoenen naar mijn mening.
Daar verschillen de meningen dan over. Ik vind dit namelijk een prachtig seizoen.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Dat is gissen en kan je alleen met zekerheid zeggen als ze allemaal in identieke auto's rijden.![]()
De RBR is gewoon mega dominant in dit tijdperk, en dat zorgt voor rete saaie seizoenen naar mijn mening.
"When you grow up your heart dies"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik denk dat gisteren toch weer eens duidelijk werd dat RBR inderdaad een goede auto heeft gebouwd, maar dat Max instaat is om meer uit zijn auto te halen dan de rest van het veld. Die synergie tussen rijder en auto staat denk ik op een nóg hoger niveau dan toen Hamilton nog domineerde met de Mercedes. Het excuus dat Max (bijna) alles wint vanwege de auto vind ik ondertussen zo'n dooddoener.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Dat is gissen en kan je alleen met zekerheid zeggen als ze allemaal in identieke auto's rijden.![]()
De RBR Max is gewoon mega dominant in dit tijdperk, en dat zorgt voor rete saaie seizoenen naar mijn mening.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Saai? Wij zijn allemaal getuige van een memorabel moment in wording, getuige van een aankomende legende die nu geschiedenis aan het schrijven is!FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Een coureur die bezig is om vele records op scherp te stellen en te verbreken, zo niet, te verpulveren!
..noem jij dat maar saai dan!
Als het daadwerkelijk klopt dat Max als enige met die sectoren bezig was ikv banden management dan is dit toch het zoveelste voorbeeld van iets wat ik bij andere rijders nog nooit zo gezien heb?Major_ton schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:13:
[...]
Ik denk dat gisteren toch weer eens duidelijk werd dat RBR inderdaad een goede auto heeft gebouwd, maar dat Max instaat is om meer uit zijn auto te halen dan de rest van het veld. Die synergie tussen rijder en auto staat denk ik op een nóg hoger niveau dan toen Hamilton nog domineerde met de Mercedes. Het excuus dat Max (bijna) alles wint vanwege de auto vind ik ondertussen zo'n dooddoener.
Mijn boefje is liev!
Saai omdat:
VER toch wel wint.
Naar voren rijdt. Toch wel pole pakt. En zo niet. dan toch wint.
Mijlenver voor staat in de punten. En er geen strijd is voor WDC en WCC.
mooi omdat:
Er in het middenveld nog genoeg gebeurt.
2e plek niet vast staat. Mercedes, AM, Ferrari en nu ook Mclaren punten halen.
verschillende podiums zien.
Maar ook hoe VER wel een stukje rijlessen laat zien en records breekt.
Het kan nooit altijd 2021 zijn.
Er zijn altijd periodes van dominantie geweest.
In het kort geniet ik wel van dit seizoen. Maar hoop toch echt dat we volgend jaar meer spanning hebben om de kampioenschappen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
https://youtu.be/UcKtUJfGZeA
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 31-07-2023 09:40 ]
Max en Perez rijden in de zelfde auto, Horner heeft dit al een aantal keer aangegeven. Max is met het zelfde materiaal alleen veel effectiever.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Kijk bijvoorbeeld naar hoe hij zijn race opbouwt, het sparen van de banden in sectoren 1 en 3 zodat hij in sector 2 kan knallen en een seconder per ronde sneller is dan alles wat achter hem rijd.
Jij mag het saai vinden, misschien weet je niet waar je moet kijken, maar Max doet echt unieke dingen met zijn auto. Daarnaast, Max mag dan verre weg de beste van het stel zijn, maar daar achter is het redelijk spannend, ik durf nu niet te voorspellen als Perez namelijk 2e in het WDC blijft....
Precies, daar komt bij, Perez is echt geen pannenkoek, de auto is goed, maar als Max zijn prestaties voor een grootdeel auto is zou Perez vaker dichter bij hem staan. Natuurlijk was het gistermiddag een 1-2, Maar Perez laat meer wisselvalligheid zien dan Max in de zelfde auto.Major_ton schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:13:
[...]
Ik denk dat gisteren toch weer eens duidelijk werd dat RBR inderdaad een goede auto heeft gebouwd, maar dat Max instaat is om meer uit zijn auto te halen dan de rest van het veld. Die synergie tussen rijder en auto staat denk ik op een nóg hoger niveau dan toen Hamilton nog domineerde met de Mercedes. Het excuus dat Max (bijna) alles wint vanwege de auto vind ik ondertussen zo'n dooddoener.
[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 31-07-2023 10:30 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
RIC na afloop zag er uit als een spook/geest. Dit is een grote klap voor hem.Wom schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:07:
Genoten van de race. Genoeg te zien, de dreiging van regen bracht echt iets en er waren meerdere gevechten op de baan. Ocon en Albon met fraaie inhaalacties maar ook een mega dominante Verstappen. En dan voel je aan alles dat hij nog niet eens alles gemaximaliseerd heeft. Intimiderend ergens.
RIC viel erg tegen in vergelijking met TSU, eigenlijk elke ronde langzamer. Eens zien hoe dat evolueert. Als hij geen druk bij Perez kan leggen gok ik dat Norris wel eens gaat bellen naar Helmut. NOR zal de druk van Piastri ook wel voelen inmiddels.
Ook een wat gelaten Hamilton bij de interviews, terwijl hij wel een sterk weekend had IMHO. Zeker in vergelijking met RUS.
Op naar Zandvoort in ieder geval. Nu al zin in.
een treffende spreuk
Blijkbaar was Mercedes niet het enige team wat last had van bouncing, benieuwd welke teams nog meer last hadden. Vorig jaar in Spa hadden Ferrari (sinds TD39) en Mercedes last van bouncing en konden ze hun wagens niet te laag afstellen.
https://www.motorsport.co...urn-of-bouncing/10502603/
Inderdaad. Wel denk ik dat de W11 nog steeds de beste F1 auto is, met name door de motor. De aërodynamica van de RB was toen denk ik wel al beter. Maar MER kon de motor gewoonweg elke race omlaag schroeven en nog reden ze de concurrentie om de oren. Bij de RB19 is dat bij lange na niet in dezelfde mate. Max lift en coast wel steeds wat vaker, maar dat is het dan ook.Major_ton schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:13:
[...]
Het viel mij zaterdag inderdaad ook al verschillende keren op, dat in blanchimont zowel Mercedes als Ferrari aan het hobbelen waren.Chocoball schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:32:
Op de onboard beelden van Hamilton hoorde ik op de rechte stukken weer bekende geluiden. Blijkt dat de W14 inderdaad weer last had van boucing. Het wordt nog onderzocht of het aan de nieuwe upgrades ligt want Lewis moest liften in Blanchimont wat tegenwoordig volluit is.
Blijkbaar was Mercedes niet het enige team wat last had van bouncing, benieuwd welke teams nog meer last hadden. Vorig jaar in Spa hadden Ferrari (sinds TD39) en Mercedes last van bouncing en konden ze hun wagens niet te laag afstellen.
https://www.motorsport.co...urn-of-bouncing/10502603/
[ Voor 73% gewijzigd door DeKaerften op 31-07-2023 10:34 ]
Nou jah, Max zit op een andere manier in de auto als anderen dat doen. Naast het hard rijden, sturen, auto op de baan houden heeft hij ruimte over om aan andere dingen te denken, het heel hard auto rijden moet iets extreem natuurlijks voor hem zijn, anders kan iemand niet over capaciteit hebben om zijn stints zo op te bouwen als hij dat doet.JB schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:19:
[...]
Als het daadwerkelijk klopt dat Max als enige met die sectoren bezig was ikv banden management dan is dit toch het zoveelste voorbeeld van iets wat ik bij andere rijders nog nooit zo gezien heb?
GP zat over de radio dan wel te zeggen dat hij rustig aan moest doen, maar volgens mij hadden ze toen in de pits ook nog niet door dat Max zwaar in de bandenspaarmodus zat in sector 1 en 3.
Dit is in feite het grootste compliment dat Max kan krijgen. "Dan moeten die auto's wel verschillend zijn". Want zo goed kan hij niet zijn toch, of toch?FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
een treffende spreuk
Elk jaar een vergelijkbaar seizoen als 2021 is heel slecht voor mijn hart en nagels. Natuurlijk het beste seizoen uit de recente geschiedenis van de F1, maar even dit kan ik prima verkroppen.DarkSide schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:23:
Ik vind het saai en mooi. Mag dat ook
Saai omdat:
VER toch wel wint.
Naar voren rijdt. Toch wel pole pakt. En zo niet. dan toch wint.
Mijlenver voor staat in de punten. En er geen strijd is voor WDC en WCC.
mooi omdat:
Er in het middenveld nog genoeg gebeurt.
2e plek niet vast staat. Mercedes, AM, Ferrari en nu ook Mclaren punten halen.
verschillende podiums zien.
Maar ook hoe VER wel een stukje rijlessen laat zien en records breekt.
Het kan nooit altijd 2021 zijn.
Er zijn altijd periodes van dominantie geweest.
In het kort geniet ik wel van dit seizoen. Maar hoop toch echt dat we volgend jaar meer spanning hebben om de kampioenschappen
Het is duidelijk dat Spa een favoriet circuit is van Max die met gemak de banden heel houdt EN heel hard gaat. Dat is echt een rijdersskill. Uiteraard moet je auto dat ook kunnen en heeft hij natuurlijk de beste auto, maar het gemak waarmee het lukt is de klasse van de rijder.
Perez deed net alsof het allemaal goed gegaan was gisteren, maar je ziet gewoon dat hij verre van blij is. IK verwacht wel dat hij ook harder had kunnen rijden, want hij heeft dat ding gewoon thuisgebracht op plek 2 en dat was het.
pro_6or schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Dit is in feite het grootste compliment dat Max kan krijgen. "Dan moeten die auto's wel verschillend zijn". Want zo goed kan hij niet zijn toch, of toch?
Het heeft echt helemaal niets met valse chauvinisme, Max laat op dit moment dingen zien die alleen de groten in de F1 hebben laten zien.
Max hoort in het lijstje met Fangio, Ascari, Clark, Senna en Schumacher.....
I'm here with the race pace charts.
Complete domination by Verstappen. Good performance some other drivers such as Tsunoda, Albon and, believe it or not, Norris, who managed to get a good result in the end.
Opvallend weinig spreiding bij Tsunoda. Die heeft toch ook wel een dijk van een race gereden. Erg consistent.f1bythenumbers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:09:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Complete domination by Verstappen. Good performance some other drivers such as Tsunoda, Albon and, believe it or not, Norris, who managed to get a good result in the end.
Uit zéér betrouwbare bronnen, namelijk dit topic, is de auto 80% en kan zelfs een Latifi nog winnen met de dominante auto.pro_6or schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Dit is in feite het grootste compliment dat Max kan krijgen. "Dan moeten die auto's wel verschillend zijn". Want zo goed kan hij niet zijn toch, of toch?
Dit zijn niet mijn woorden, maar de dingen dit je geregeld hier voorbij zag komen in het topic ten tijde van andere topteams.
Maargoed, het scheelt wel enorm veel tijd in het weekend, de samenvatting terugkijken is vaak al genoeg.
Also interesting to see that HAM with a 3 stop strategy had pretty much the same pace as LEC. I still wonder why the race pace of PER is so far off from VER and close(r) to HAM and LEC. I can't believe the faster lap of VER and the slower lap of PER make such a difference?f1bythenumbers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:09:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Or would HAM's pace be almost the same as LEC's because of the fastest lap?
Tja, voordat de groundeffect auto's er waren, was ook vooral Mercedes dominant, tot 2021 dus. In de F1 is altijd 1 team dominant geweest en de rest stukken minder. Zolang de auto's niet gelijk zijn, zul je dit effect houden, helaas.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2023 11:26 ]
Daniel's pace was all over the place compared to the pace of Yuki. It must be the DRS train in which he was stuck.f1bythenumbers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:09:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom (als je dat al niet doet) kijk je bv geen F3 en F2, super spannend elke keer. Op een gegeven moment komen de grootste talenten (en een aantal pay drivers) in de F1 terecht. Daar is de auto idd enorm belangrijk.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:15:
[...]
Uit zéér betrouwbare bronnen, namelijk dit topic, is de auto 80% en kan zelfs een Latifi nog winnen met de dominante auto.
Dit zijn niet mijn woorden, maar de dingen dit je geregeld hier voorbij zag komen in het topic ten tijde van andere topteams.
Maargoed, het scheelt wel enorm veel tijd in het weekend, de samenvatting terugkijken is vaak al genoeg.
Zo zou vorig jaar Perez gewoon kampioen zijn geweest als Max het niet was geworden omdat hij ruim 2e werd met die dominante wagen. of wacht, nee toch niet.
Dit jaar is de redbull de outright snelste auto. Nu kan idd een groot deel van de grid er kampioen mee worden en een heel klein deel van de grid kan records uit de jaren 50 en 60 aanscherpen.
Iets dat iedereen die sinds de jaren 50 de beschikking over de outright beste auto heeft gehad had kunnen doen. Ik vind het behoorlijk speciaal en ben enorm blij dat Max nu laat zien wat ik altijd al verwacht had.
Iets dat in die periode van de 80% auto ook steeds voor de voeten werd geworpen. Talent, talent, hij heeft nog geen 10 races gewonnen, Cijfers zijn belangrijk.
Nou, voila.
een treffende spreuk
Hamilton's fastest lap makes a difference in the overall race pace number but you can tell from looking at the chart that him and Leclerc were quite evenly matched throughout the whole race.CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:22:
[...]
Also interesting to see that HAM with a 3 stop strategy had pretty much the same pace as LEC. I still wonder why the race pace of PER is so far off from VER and close(r) to HAM and LEC. I can't believe the faster lap of VER and the slower lap of PER make such a difference?
Or would HAM's pace be almost the same as LEC's because of the fastest lap?
[...]
Tja, voordat de groundeffect auto's er waren, was ook vooral Mercedes dominant, tot 2021 dus. In de F1 is altijd 1 team dominant geweest en de rest stukken minder. Zolang de auto's niet gelijk zijn, zul je dit effect houden, helaas.
Alleen Max is dominant en alleen dit jaar vorig jaar deed Ferrari ook nog mee maar was het uiteindelijk niet spannend vanwege hun eigen blunders.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
De RBR Max is gewoon mega dominant in dit tijdperk jaar, en dat zorgt voor rete saaie seizoenen naar mijn mening.
Max staat onbedreigd op nr 1, maar daar achter is het erg spannend, het is voorbij helemaal geen zekerheidje dat Perez bijvoorbeeld ook op nr. 2 blijft staan.Shinji schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:33:
[...]
Alleen Max is dominant en alleen dit jaar vorig jaar deed Ferrari ook nog mee maar was het uiteindelijk niet spannend vanwege hun eigen blunders.
Dan heb ik het ook nog niet over het verschil van 1 punt tussen Alonso en Hamilton.
Wat dat betreft hebben we een uitermate spannend seizoen, Max doet iets bijzonders, daar achter is het enorm competitief, zelfs met de 2e Red Bull.
Iets wat Hamilton zelf gisteren bij Sky F1 aangaf, hij richt zich op de 2e plaats, dus denkt Perez aan te kunnen vallen in de WDC stand.
Het is dat VER altijd voor de volle 100% gaat bij een race (dat liet de kwalificatie in Spa ook wel duidelijk zien), maar anders zou je verwachten als VER het record van aantal overwinningen achter elkaar van VET over genomen heeft dat PER dan opeens 1 of 2 races wint en daarmee zijn tweede positie in het WDC ook even veilig stelt.Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:39:
Max staat onbedreigd op nr 1, maar daar achter is het erg spannend, het is voorbij helemaal geen zekerheidje dat Perez bijvoorbeeld ook op nr. 2 blijft staan.
Is dat bijzonder ja, wat VER doet? Zijn de jaren van Mercedes' dominantie dan ook bijzonder? Of die van Ferrari? Of die van...Wat dat betreft hebben we een uitermate spannend seizoen, Max doet iets bijzonders, daar achter is het enorm competitief, zelfs met de 2e Red Bull
Omdat die enigszins in de buurt is tov de rest van het veld. VER ligt mijlenver voor en blijft dat redelijk uitbreiden. Hij weet zelf ook hoe dat is, dus ergens is het "logisch" dat HAM zich vol op de race naar de tweede plek stort.Iets wat Hamilton zelf gisteren bij Sky F1 aangaf, hij richt zich op de 2e plaats, dus denkt Perez aan te kunnen vallen in de WDC stand.
Ja, dat is wel bijzonder:CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:44:
[...]
Het is dat VER altijd voor de volle 100% gaat bij een race (dat liet de kwalificatie in Spa ook wel duidelijk zien), maar anders zou je verwachten als VER het record van aantal overwinningen achter elkaar van VET over genomen heeft dat PER dan opeens 1 of 2 races wint en daarmee zijn tweede positie in het WDC ook even veilig stelt.
[...]
Is dat bijzonder ja, wat VER doet? Zijn de jaren van Mercedes' dominantie dan ook bijzonder? Of die van Ferrari? Of die van...
[...]
Omdat die enigszins in de buurt is tov de rest van het veld. VER ligt mijlenver voor en blijft dat redelijk uitbreiden. Hij weet zelf ook hoe dat is, dus ergens is het "logisch" dat HAM zich vol op de race naar de tweede plek stort.
https://www.statsf1.com/e...ilote/victoire/annee.aspx
sorteer even op percentage en kijk tussen welke mensen hij zich voegt.
[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 31-07-2023 13:15 ]
een treffende spreuk
Zelf vind ik dat ondertussen ook bijna een spannend element worden gedurende een weekend. Wanneer gaat het mis, deze reeks kan statistisch gezien bijna niet door blijven gaan. Het zwakste punt was een p10 tijdens Q2 en daar zag je de commentatoren dan ook helemaal wild van worden.
Van elke sportman (ik zie de F1 echt als sport) mag je toch verwachten dat hij er voor 100% of nog meer voor gaat?CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:44:
[...]
Het is dat VER altijd voor de volle 100% gaat bij een race (dat liet de kwalificatie in Spa ook wel duidelijk zien), maar anders zou je verwachten als VER het record van aantal overwinningen achter elkaar van VET over genomen heeft dat PER dan opeens 1 of 2 races wint en daarmee zijn tweede positie in het WDC ook even veilig stelt.
Wat Verstappen doet is in vergelijking met de andere coureurs wel bijzonder, de overcapaciteit waar ingevoerden in de sport het over hebben wanneer ze over Max spreken lijkt mij inderdaad iets bijzonders. Perez heeft dit minder, laat ik het zo zeggen, die heeft de eerste helft van het seizoen ondanks 2 race wins niet op het zelfde niveau gezeten als Verstappen.[...]
Is dat bijzonder ja, wat VER doet? Zijn de jaren van Mercedes' dominantie dan ook bijzonder? Of die van Ferrari? Of die van...
De RB is goed, maar in de handen van Perez niet zo goed dat hij op een zelfde niveau staat als Verstappen, bij Mercedes een aantal seizoenen geleden was de auto zo goed dat beide teammaten dus danig boven de overige merken/rijders stonden dat in mijn ogen de prestatie destijds vooral de auto kwam. Dus ja, de Mercedes dominantie was bijzonder, ze hadden destijds een extreem goede auto ontwikkeld, maar is anders dan nu bij Verstappen
Klopt, dus is de prestatie van Verstappen op dit moment dan toch alleen maar grootser?[...]
Omdat die enigszins in de buurt is tov de rest van het veld. VER ligt mijlenver voor en blijft dat redelijk uitbreiden. Hij weet zelf ook hoe dat is, dus ergens is het "logisch" dat HAM zich vol op de race naar de tweede plek stort.
Nou nee, vind ik dus niet. Een VET bij RBR heb ik hetzelfde zien doen, vier jaar lang. Een Schumacher bij Ferrari idem dito, ook meerdere jaren achter elkaar. En een HAM bij Mercedes eigenlijk ook wel (waarbij het jaar 2016 de enige uitzondering is). Vettel en Schumacher reden hun eigen teamgenoot ook regelmatig redelijk zoek, als je het mij vraagt.Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:58:
Klopt, dus is de prestatie van Verstappen op dit moment dan toch alleen maar grootser?
Ik wil hiermee niet zeggen dat wat VER doet niet knap is, maar ik wil het zeker niet als bijzonder bestempelen.
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2023 12:06 ]
Ja, maar niet zo regelmatig als Max. Dat is op de meeste statistieken sinds de jaren 50 niet meer voorgekomen.CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Nou nee, vind ik dus niet. Een VET bij RBR heb ik hetzelfde zien doen, vier jaar lang. Een Schumacher bij Ferrari idem dito, ook meerdere jaren achter elkaar. En een HAM bij Mercedes eigenlijk ook wel (waarbij het jaar 2016 de uitzondering is natuurlijk). Vettel en Schumacher reden hun eigen teamgenoot ook regelmatig redelijk zoek, als je het mij vraagt.
Ik wil hiermee niet zeggen dat wat VER doet niet knap is, maar ik wil het zeker niet als bijzonder bestempelen.
een treffende spreuk
Ik zeg toch ook nergens dat Max zijn prestatie groter is dan die van Schumacher of Vettel? Elk in hun eigen tijd kunnen die zaken wel net zo bijzonder zijn......CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Nou nee, vind ik dus niet. Een VET bij RBR heb ik hetzelfde zien doen, vier jaar lang. Een Schumacher bij Ferrari idem dito, ook meerdere jaren achter elkaar. En een HAM bij Mercedes eigenlijk ook wel (waarbij het jaar 2016 de enige uitzondering is). Vettel en Schumacher reden hun eigen teamgenoot ook regelmatig redelijk zoek, als je het mij vraagt.
Wat wel het geval is, we hebben nu 24 races in een seizoen, dat was wel meer dan in de periode dat Schumacher zo groot was....
Dus procentueel per race kunnen we inderdaad wel iets echt unieks en heel bijzonders mee maken dit seizoen....
Hmmm, de video wordt niet meegenomen in de post, mea culpa.Not again... 😳🏆 pic.twitter.com/qwbjoBkfvZ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 30 juli 2023
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2023 12:12 ]
Weet niet als dit de beker voor de WDC of WCC is, volgens mij staat Max zijn WDC beker voor hem.CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:11:
Overigens is de beker van VER wederom beschadigd...
[Twitter]Hmmm, de video wordt niet meegenomen in de post, mea culpa.
Perez heeft de mazzel dat het vrijwel elke race iemand anders is die de meeste punten achter Verstappen pakt.Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:39:
[...]
Max staat onbedreigd op nr 1, maar daar achter is het erg spannend, het is voorbij helemaal geen zekerheidje dat Perez bijvoorbeeld ook op nr. 2 blijft staan.
Dan heb ik het ook nog niet over het verschil van 1 punt tussen Alonso en Hamilton.
Wat dat betreft hebben we een uitermate spannend seizoen, Max doet iets bijzonders, daar achter is het enorm competitief, zelfs met de 2e Red Bull.
Iets wat Hamilton zelf gisteren bij Sky F1 aangaf, hij richt zich op de 2e plaats, dus denkt Perez aan te kunnen vallen in de WDC stand.
Waar dat eerst Alonso en de Ferrari 's waren, lijken die nu wat weg te vallen en zijn Mercedes en Mclaren weer sterker.
Daardoor staat hij nog tweede, maar dat is echt nog geen zekerheidje.
Daar heeft hij GP voor. Hij zoekt een uitdaging, desnoods binnen zijn eigen team.Bvanham schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:21:
Wordt het geen tijd om een extra ipad of zo in de auto bij Max te monteren zodat hij zelf de buienradar in de gaten kan houden en wat tetris spelen ondertussen. Zo'n jongen moet ook iets te doen hebben onderweg.
Ja, laten we een extra uitdaging voor Max in zijn auto inbouwen.... De hele wereld willen we af hebben van niet handenvrij bellen, laten we daarom in de hoogste raceklasse tablets in autos bouwen voor de buienradarBvanham schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:21:
Wordt het geen tijd om een extra ipad of zo in de auto bij Max te monteren zodat hij zelf de buienradar in de gaten kan houden en wat tetris spelen ondertussen. Zo'n jongen moet ook iets te doen hebben onderweg.
Nee joh, we gaan dan zijn iconische boordradio's missen.... Laat Max maar lekker zijn gang gaan, GP op de kastjagen met extra pit stops, af en toe de race tijdens de race kijken op de schermen langs de baan.... Het gaat helemaal prima zo
ik zag vandaag ook al wat YT video's waar in wordt besproken dat Max en GP een probleem hebben met elkaar, wat natuurlijk helemaal niet het geval is. Ze zijn elkaar een beetje aan het uitdagen, juist een teken dat het erg goed zit tussen die twee. Soms moet je de ander ook even op z'n kop geven
Maar van Perez verwacht je dat dan niet omdat ie toch wel tweede werd?Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:58:
[...]
Van elke sportman (ik zie de F1 echt als sport) mag je toch verwachten dat hij er voor 100% of nog meer voor gaat?
Das mooi @Rivanov jij dus ookRivanov schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:12:
@Pierre Kelly Piquet zat op Tomorrowland afgelopen weekend.
Weet je dat ook weer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is ook eigenlijk wel onhandig he.Rivanov schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:12:
@Pierre Kelly Piquet zat op Tomorrowland afgelopen weekend.
Weet je dat ook weer.
Tomorrowland + Spa in hetzelfde weekend
Mysteryland + Zandvoort in hetzelfde weekend
Kunnen we dat volgend jaar niet net even anders doen @FIA?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Links en rechts van het stuur omdraaien moet uitdaging genoeg zijn.Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:37:
[...]
Ja, laten we een extra uitdaging voor Max in zijn auto inbouwen.... De hele wereld willen we af hebben van niet handenvrij bellen, laten we daarom in de hoogste raceklasse tablets in autos bouwen voor de buienradar![]()
Nee joh, we gaan dan zijn iconische boordradio's missen.... Laat Max maar lekker zijn gang gaan, GP op de kastjagen met extra pit stops, af en toe de race tijdens de race kijken op de schermen langs de baan.... Het gaat helemaal prima zo
ik zag vandaag ook al wat YT video's waar in wordt besproken dat Max en GP een probleem hebben met elkaar, wat natuurlijk helemaal niet het geval is. Ze zijn elkaar een beetje aan het uitdagen, juist een teken dat het erg goed zit tussen die twee. Soms moet je de ander ook even op z'n kop geven
klopt, denk wel dat Mercedes ondertussen de uitdager is (staan ook al geruime tijd 2e in het WCC) dus Hamilton is dan de uitdager, ook al ruim op 40 punten. En dan was vandaag Leclerc ineens weer daar. met trackposition anders had Lewis nog wat sneller geweest denk ik. Nu kon hij Lec niet voorbij.dutchgio schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:23:
[...]
Perez heeft de mazzel dat het vrijwel elke race iemand anders is die de meeste punten achter Verstappen pakt.
Waar dat eerst Alonso en de Ferrari 's waren, lijken die nu wat weg te vallen en zijn Mercedes en Mclaren weer sterker.
Daardoor staat hij nog tweede, maar dat is echt nog geen zekerheidje.
een treffende spreuk
Max en Lando zijn na de race met de helicopter richting Tomorrowland vertrokken.Richh schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:57:
[...]
Is ook eigenlijk wel onhandig he.
Tomorrowland + Spa in hetzelfde weekend
Mysteryland + Zandvoort in hetzelfde weekend
Kunnen we dat volgend jaar niet net even anders doen @FIA?
Na geniale race in Spa gaat Verstappen samen met Norris per helikopter feesten op Tomorrowland
Zonder het hem te vertellen zijn schakelflippers om te draaien? Of de radio knop te gebruiken om richtingaanwijzers te bedienen?sjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Links en rechts van het stuur omdraaien moet uitdaging genoeg zijn.
Groot gelijk heeft hij, hij hoeft toch niet mee te helpen om op te ruimen, hij heeft z'n ding gedaan, hop naar het meisje.... Kelly was al op Tomorrowland aanwezig begreep ik namelijksjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Max en Lando zijn na de race met de helicopter richting Tomorrowland vertrokken.
Na geniale race in Spa gaat Verstappen samen met Norris per helikopter feesten op Tomorrowland
Tot zover het dagelijkse story en prive news
Ok, dus eigenlijk zou Max op Zandvoort P5 moeten qualificeren
Naar de coureur toe trekken of afduwen is ook een idee!!sjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:14:
[...]
.....oh wacht..

[Twitter: https://twitter.com/RedBullUpdates/status/1685743756295954432]
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 01-08-2023 12:22 ]
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Dan zou ik Monza gokken, iets meer zekerheid dat je alsnog wint. P3 + 5 plaatsen gridstraf kan natuurlijk ook. Jammer dat je met geplande gridstraf niet kan uitkomen op P5.Dido schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:26:
Ok, dus eigenlijk zou Max op Zandvoort P5 moeten qualificeren
3 weken vakantie. Kleine dinsdagdip kan ie nu wel handelen.sjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Max en Lando zijn na de race met de helicopter richting Tomorrowland vertrokken.
Noch Mercedes noch Ferrari is het gelukt om 11 achtereenvolgende overwinningen te behalen, laat staan in één seizoen. Terwijl Red Bull nu dus op 13 (12 in 1 seizoen) staat.CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:44:
[...]
En het record v.w.b. meeste overwinningen op rij ligt ook al niet bij (een coureur van) die teams, dat staat namelijk op naam van Vettel (9x in de Red Bull). En Verstappen staat nu op 8. Mercedes is met Rosberg tot 7 gekomen, Hamilton meen ik zelfs maar tot 5?
Daarnaast heeft Verstappen eerder dit seizoen een flinke sprong gemaakt in de stats v.w.b. aantal ronden achtereenvolgend aan de leiding en aantal aaneengesloten races aaneengesloten aan de leiding. Ook dat zijn toch wel vrij imposante getallen waar Mercedes IIRC niet bij in de buurt komt en Ferrari in de semi recente geschiedenis ook niet (kan me ook niet herinneren dat Schumacher in die lijstjes stond / ver bovenaan stond).
Ja precies.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:15:
[...]
Uit zéér betrouwbare bronnen, namelijk dit topic, is de auto 80% en kan zelfs een Latifi nog winnen met de dominante auto.
"Het is ook maar net wat je wilt zien". Da's nogal persoonlijk.
Laat dat op de man spelen achterwege
[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 31-07-2023 17:25 ]
Verstappen stak zijn vinger ergens tussen, dat zal nu niet gebeurd zijn, wel? 😏SideSwipe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:14:
Aan de achtervleugel zitten, $50.000,- was dat toch?
Testing, one, two ...
Was dat geen bolle vuist?hardware-lover schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:47:
[...]
Verstappen stak zijn vinger ergens tussen, dat zal nu niet gebeurd zijn, wel? 😏
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Klopt, is een interview bij Sky of F1 geweest, post-raceRobertMe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:55:
Ergens heb ik voorbij zien komen dat Horner in een interview gezegd zou hebben dat ook GP eens had gepolst van "pitstop?", maar hij (Horner) het dus had afgewezen. Alleen zonder bron. Is iemand dit dus toevallig tegen gekomen? Het daadwerkelijke interview is. Ben dan toch wel benieuwd of dat daadwerkelijk zo is. Ook gezien GP naar Verstappen direct zo stellig antwoordde "not this time". Dan zou GP alsnog later bij Horner gepolst hebben.
Of de pitwall had het al voor de opmerking van Max overwogen en afgewezen.RobertMe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:55:
Ergens heb ik voorbij zien komen dat Horner in een interview gezegd zou hebben dat ook GP eens had gepolst van "pitstop?", maar hij (Horner) het dus had afgewezen. Alleen zonder bron. Is iemand dit dus toevallig tegen gekomen? Het daadwerkelijke interview is. Ben dan toch wel benieuwd of dat daadwerkelijk zo is. Ook gezien GP naar Verstappen direct zo stellig antwoordde "not this time". Dan zou GP alsnog later bij Horner gepolst hebben.
Mijn skelter stuurde echt zo. Jaren later heb ik er nog profijt van gehad op Circuit Zandvoort in een Clio die ook zo stuurde en ik er een parcourtje mee moest rijden.sjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Moet dan Sky zijn geweest. F1TV zat niet eens een interview met Horner inBullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:22:
[...]
Klopt, is een interview bij Sky of F1 geweest, post-race
Edit:
Found it (as long as it lasts):
[YouTube: Christian Horner highlights the 'incredible achievement' Red Bull have made this season 👇]
[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 31-07-2023 19:48 ]
Kijk de onboard van Max eens terug als hij achter Per zit. Dan zie je het verschil...walletje-w schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:55:
Ook interessant om te zien dat Perez, die overduidelijk voelt dat hij moet presteren, niet eens een paar ronden de pace van Verstappen kon volgen gedurende de tweede stint. Dat kan meerdere oorzaken hebben, minder goede afstelling van de auto, minder vertrouwen, minder talent, etc. Maar again blijft het verwonderlijk hoe consistent Max en het/zijn team er voor zorgen dat hij zo goed kan presteren.
Max haalt elke bocht de perfecte lijn, laat de auto het werk doen en gaat soepel door de bochten. Per gaat in vergelijking bijna vierkant door de bocht en worstelde duidelijk met de auto. Alles lijkt bij hem meer moeite te kosten, binnenkant bocht nergens echt precies halen, harken als ie op het gas gaat en ga zo maar door.
Max is gewoon hem de baas in handling van de auto.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
daar hoort toch nu ook p5 bij te staan ?
Ik zou het doen!
P1 +5=6
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Je hebt helemaal gelijk, dat zijn ze dus vergeten te updaten. Heel scherp!
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 31-07-2023 21:52 ]
En welke race heeft hij dan vanaf P5 gewonnen? Zoals @alesandro_46 aangeeft is P1 + 5 toch echt P6.G_Dragon schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:52:
[...]
Wanneer is hij op P5 gestart en heeft ie gewonnen dan?G_Dragon schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:52:
[...]
G_Dragon schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:05:
WINS FROM DIFFERENT GRID POSITIONS
Als het kampioenschap binnen is .. "gewoon" alles vervangen aan de auto (of niet meedoen in de Q) en dan als laatste starten (liefst vanuit de pitstraat) . En dan weer helemaal naar voren rijden en winnen .. gewoon omdat het kan
Komt er iig een 20 in dat rijtje te staan ... Alleen als er nog 1 of 2 teams bij komen kan het dan "verbeterd" worden in de toekomst.
Als ze bij de TV alleen maar zouden concentreren op Max .. dan zou het pas saai zijn om te zien. Maar zelfs de gevechten van Ricciardo die om en om plekje wisselt .. of een Piastri die gewoon rijd als of hij het al jaren doet .. echt tof allemaal om te zien ..
Zelfs de spanning van wie er nu laatste wordt is interessant om te bekijken...
Hoezo, hij heeft 11-13 en 15-19 dan nog niet. Dus meer wins vanaf verschillende posities kan al met 6 teams (met nog 1 erbij komt Max op 10 dus 11 nodig voor verbetering).duvekot schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:45:
[...]
![]()
Als het kampioenschap binnen is .. "gewoon" alles vervangen aan de auto (of niet meedoen in de Q) en dan als laatste starten (liefst vanuit de pitstraat) . En dan weer helemaal naar voren rijden en winnen .. gewoon omdat het kan![]()
Komt er iig een 20 in dat rijtje te staan ... Alleen als er nog 1 of 2 teams bij komen kan het dan "verbeterd" worden in de toekomst.
Volgens mij lees je de post van @duvekot verkeerd? Naar mijn idee doelt hij gewoon op "winnen vanaf P20". Niet perse in relatie met de stat tot overwinningen vanaf verschillende startposities (maar ja, ook P20 heeft Verstappen nog nooit van gewonnen dus zou dan ook een +1 voor deze stat zijn).Shinji schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:51:
[...]
Hoezo, hij heeft 11-13 en 15-19 dan nog niet. Dus meer wins vanaf verschillende posities kan al met 6 teams (met nog 1 erbij komt Max op 10 dus 11 nodig voor verbetering).
Overigens wilde de FIA er zelfs 4 teams bij hebben (tegenover FOM die er 0 bij willen) dus dan zouden er zelfs 8 startposities bij komen.
Edit: overigens heeft Verstappen ook nog geen win van P8. Dus opties genoeg nog. 5, 8 en dan meerdere plekken buiten top 10.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 31-07-2023 22:57 ]
Max looking for his race engineer after hearing Lewis got fastest lap #BelgianGP #P1 pic.twitter.com/S0KnXH8mx8
— Mahir 🇹🇷🇬🇧 (@ScrewderiaF1) 30 juli 2023
https://en.m.wikipedia.or...ed_States_Grand_Prix_Westduvekot schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:45:
Die plek 22 was van de 28 .. dus niet als "laatste" op de grid ..The 75-lap race was won by Northern Irishman John Watson, driving a McLaren-Ford. Watson took his fifth and final F1 victory having started from 22nd position, the lowest from which a driver has won an F1 race.
En er zijn 5 andere voorbeelden van coureurs die tijdens de race als laatste lagen .. en daarna toch gewonnen hebben .. eentje rijd nu in een Red Bull rond op dit moment ...
Tis wel lastig mikken op p5 en 8.RobertMe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:55:
[...]
Volgens mij lees je de post van @duvekot verkeerd? Naar mijn idee doelt hij gewoon op "winnen vanaf P20". Niet perse in relatie met de stat tot overwinningen vanaf verschillende startposities (maar ja, ook P20 heeft Verstappen nog nooit van gewonnen dus zou dan ook een +1 voor deze stat zijn).
Overigens wilde de FIA er zelfs 4 teams bij hebben (tegenover FOM die er 0 bij willen) dus dan zouden er zelfs 8 startposities bij komen.
Edit: overigens heeft Verstappen ook nog geen win van P8. Dus opties genoeg nog. 5, 8 en dan meerdere plekken buiten top 10.
Extra uitdaging, i.p.v. op zondag op zaterdag. Evt te combineren met een +3 of +5 penalty.
En Button (Canada 2011) blijven er 3 over. Mogelijk Hamilton?duvekot schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:11:
[...]
https://en.m.wikipedia.or...ed_States_Grand_Prix_West
[...]
Die plek 22 was van de 28 .. dus niet als "laatste" op de grid ..
En er zijn 5 andere voorbeelden van coureurs die tijdens de race als laatste lagen .. en daarna toch gewonnen hebben .. eentje rijd nu in een Red Bull rond op dit moment ...
We weten inmiddels dat GP die FL ook wel graag wilde hebben maar Horner vond het wel genoeg voor het weekend.
Ik heb hier zelf door de jaren heen ook meer dan genoeg geleerd, want je krijgt gewoon als kijker niet alles mee op tv. Zoals de gesprekken tussen rijder en team, dat soort kleine dingen kunnen een situatie soms al compleet veranderen maar ook de mening van de kijker, ik weet uit ervaring dat sommige hier met meerdere streams kijken via F1TV en daardoor krijgen anderen in dit topic soms ook die gesprekken mee. Erg handig om zo soms een betere kijk te krijgen op een situatie.
Geniet van de zomerstop iedereen en tot de volgende GP in Nederland
Tsjah, tijdens de quali gaan ze nog fors harder, en das dezelfde motor stand. Tevens is de ecu uit te lezen door de fia. Dus weet niet waar dat op gebaseerd is.Lynx schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:02:
Is de opmerking van Alonso de doofpot ingegaan? Lees er in dit topic ook niks meer over. MB zou een illegale motorstand tijdens FL hebben gebruikt suggereerde Alo en z’n engineer. Ga ff zoeken of ik linkje nog kan vinden.
Ook helemaal niks over langs zien of horen komen.
En niet te vergeten sfeerbeheer oftewel de moderatorsG_Dragon schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:02:
Voordat het topic deze aankomende dagen op slot gaat, wil ik iedereen bedanken voor de gezelligheid en leuke reacties die deze race topics met zich mee brengen! Want elk raceweekend zitten deze topic's weer helemaal vol met enthousiaste mensen die hier toch samen komen om over de Formule 1 te discussiëren of gewoon te praten.
Ik heb hier zelf door de jaren heen ook meer dan genoeg geleerd, want je krijgt gewoon als kijker niet alles mee op tv. Zoals de gesprekken tussen rijder en team, dat soort kleine dingen kunnen een situatie soms al compleet veranderen maar ook de mening van de kijker, ik weet uit ervaring dat sommige hier met meerdere streams kijken via F1TV en daardoor krijgen anderen in dit topic soms ook die gesprekken mee. Erg handig om zo soms een betere kijk te krijgen op een situatie.
Geniet van de zomerstop iedereen en tot de volgende GP in Nederland
Zover ik weet al debunked omdat je de ICE stand niet aan mag passen. Battery gerelateerd mag je wel aanpassen tijdens de race en dat was Hamilton aan het doen.Lynx schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:02:
Is de opmerking van Alonso de doofpot ingegaan? Lees er in dit topic ook niks meer over. MB zou een illegale motorstand tijdens FL hebben gebruikt suggereerde Alo en z’n engineer. Ga ff zoeken of ik linkje nog kan vinden.
Was het zo'n clickbait site?Lynx schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:02:
Alle ECU's worden uitgelezen tijdens de scruteneering.
Dat er een regel is die zegt dat het niet mag betekent niet dat het niet gebeurtRacierox schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:58:
[...]
Zover ik weet al debunked omdat je de ICE stand niet aan mag passen. Battery gerelateerd mag je wel aanpassen tijdens de race en dat was Hamilton aan het doen.
Zeker, alleen het zou wel heel knap zijn als Alonso dat kon zien. Zoiets blijkt natuurlijk vanuit uitlezen ECU's zoals hierboven gezegd.RobertMe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:06:
[...]
Dat er een regel is die zegt dat het niet mag betekent niet dat het niet gebeurtZo zijn er afgelopen jaren genoeg loopholes geweest. ("Benzine mag alleen stoffen X, Y en Z bevatten in deze hoeveelheden => "dan verbranden we toch olie"; "Sensor mag niet meer dan X aan fuel flow meten" => "dan manipuleren we de sensor toch gewoon").
Uiteraard. Maar "het kan niet want regels" is ook nogal een stellige aanname. Ondanks de regels kan het weldegelijk en regels zijn al vaak genoeg "misbruikt".Racierox schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:24:
[...]
Zeker, alleen het zou wel heel knap zijn als Alonso dat kon zien. Zoiets blijkt natuurlijk vanuit uitlezen ECU's zoals hierboven gezegd.
Wat ik aan het originele artikel nog opmerkelijker vind is dat Alonso dit constateerde omdat hij het knipperen van de lampen perfect herkend omdat hij zelf met een Mercedes motor rijdt. Maar dat lampje zit toch echt achterop de auto. Dus Alonso ziet zijn eigen lampje helemaal niet. Sure, hij herkend het vast in zijn algemeenheid (knipperen is energy harvesting / "let op, auto vertraagt zonder de rem te gebruiken"). Maar no way dat Alonso op basis van het patroon de engine mode kan bepalen en of die "illegaal" is (onder parc ferme).
Kleine correctie: de fuel flow sensor was niet gemanipuleerd, maar door het juist aanleggen van de verbinding van de sensor was de datatransfer gemanipuleerdRobertMe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:06:
[...]
Dat er een regel is die zegt dat het niet mag betekent niet dat het niet gebeurtZo zijn er afgelopen jaren genoeg loopholes geweest. ("Benzine mag alleen stoffen X, Y en Z bevatten in deze hoeveelheden => "dan verbranden we toch olie"; "Sensor mag niet meer dan X aan fuel flow meten" => "dan manipuleren we de sensor toch gewoon").
Die aanname doe ik in ieder geval ook niet. Het ging er hier om dat ALO bij HAM die lampen zag knipperen wat gerelateerd is aan energy harvesting wat dus zover ik weet wel toegestaan is.RobertMe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:57:
[...]
Uiteraard. Maar "het kan niet want regels" is ook nogal een stellige aanname. Ondanks de regels kan het weldegelijk en regels zijn al vaak genoeg "misbruikt".
Wat ik aan het originele artikel nog opmerkelijker vind is dat Alonso dit constateerde omdat hij het knipperen van de lampen perfect herkend omdat hij zelf met een Mercedes motor rijdt. Maar dat lampje zit toch echt achterop de auto. Dus Alonso ziet zijn eigen lampje helemaal niet. Sure, hij herkend het vast in zijn algemeenheid (knipperen is energy harvesting / "let op, auto vertraagt zonder de rem te gebruiken"). Maar no way dat Alonso op basis van het patroon de engine mode kan bepalen en of die "illegaal" is (onder parc ferme).
Of er ook zaken aangepast zijn die niet toegestaan zijn wordt hopelijk grondig gecontroleerd, waarbij elk team natuurlijk zoveel mogelijk probeert de regels te buigen of te ontlopen.
Inderdaad bijzonder dat het ALO opviel en dat hij blijkbaar goed op de hoogte is (of denkt te zijn) van hoe dat er aan de achterkant uit ziet.
Kan ook maar zo een poging van ALO zijn geweest om de media aan te zetten iets te onderzoeken? Net zoals HAM dat deed bij RBR en de gain van de DRS.Lynx schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:02:
Bij de standaard clickbait sites die je met een scheepslading zout moet nemen.Henvar schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:21:
als je letterlijk googled op alonso en motorstand komen de berichten naar boven.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |