Zoals ik eerder had gemeld een aantal keer in 2019 waarbij zelfs Bottas met ruim 20 sec eerste werd in Australie en later in Engeland dat jaar had Hamilton een ruime voorsprong op BottasVuvuzela schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:37:
[...]
Ik heb ff zitten zoeken want voor mn gevoel hebben we die 2 eigenlijk niet veel als 1-2 gezien. Herinner me vooral hoe Bottas vaak ergens in het middenveld bleef hangen. Maar ik tel in 2 seizoenen 6 1-2's en in Spanje 2018 had Ham 20,3 sec voorsprong, (geen idee hoe die voorsprong tot stand kwam, ik zie het toevallig, ik zocht vooral op het aantal 1-2's)
Exact. Perez kon gewoon rustig cruisen naar de finish terwijl lambiase het servies probeerde te redden omdat max dacht dat het nog sneller kon.Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:40:
[...]
Dit dus, Perez heeft 1 taak, 2e worden achter Max, Winnen als Max niet kan winnen......
Het laatste lijkt vrijwel onmogelijk te zijn, dus het beste wat Perez kan doen is 2e worden.
Iets wat hij vandaag prima heeft gedaan.
Vergeet niet, Checo rijd in het zelfde materiaal als Max, echter Max is zo veel efficiënter met het gebruik van z'n auto. Waarom Max o.a. zo veel sneller is, hij rijd compleet andere lijnen als Checo dat doet, hier door hebben zijn banden minder te lijden en is hij dom weg sneller.
Perez heeft de zelfde rol die Bottas bij Mercedes had, punten pakken na z'n kopman.
Nou dat heeft hij gedaan vandaag, kon niet beter dus.
Daarbij zal hij ook redelijk in de besparingsmodus hebben gereden, Max aanvallen was niet nodig, te ver op Leclerc uitlopen ook niet, dan maar zuinig op het materiaal zijn.....
Aan het begin van het seizoen was het duidelijk nog elk voor zichzelf, maar toen perez zijn mojo na miami verloren was zijn de kaarten geschud voor dit seizoen. Slechts 1 missie... 2e worden. En mocht max DNF hebben, dan mag hij zonder problemen de race op zijn naam schrijven.
De 2 voorgangers reden in een veel mindere auto naast Verstappen. Beide schat ik hoger in als coureur dan Perez. Enige wat die 2 mistte toen ze in de Red Bull terecht kwamen was ervaring en dat was voor beide funest.stylezzz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:52:
[...]
100% speculatie natuurlijk. Perez is ook geen wdc materiaal, dat zal ik meteen toegeven. Maar jezelf staande houden in het stoeltje naast max is ook wel een hele opgave. Iets wat zijn voorgangers sowieso niet lukte
Genoten van de race. Genoeg te zien, de dreiging van regen bracht echt iets en er waren meerdere gevechten op de baan. Ocon en Albon met fraaie inhaalacties maar ook een mega dominante Verstappen. En dan voel je aan alles dat hij nog niet eens alles gemaximaliseerd heeft. Intimiderend ergens.
RIC viel erg tegen in vergelijking met TSU, eigenlijk elke ronde langzamer. Eens zien hoe dat evolueert. Als hij geen druk bij Perez kan leggen gok ik dat Norris wel eens gaat bellen naar Helmut. NOR zal de druk van Piastri ook wel voelen inmiddels.
Ook een wat gelaten Hamilton bij de interviews, terwijl hij wel een sterk weekend had IMHO. Zeker in vergelijking met RUS.
Op naar Zandvoort in ieder geval. Nu al zin in.
RIC viel erg tegen in vergelijking met TSU, eigenlijk elke ronde langzamer. Eens zien hoe dat evolueert. Als hij geen druk bij Perez kan leggen gok ik dat Norris wel eens gaat bellen naar Helmut. NOR zal de druk van Piastri ook wel voelen inmiddels.
Ook een wat gelaten Hamilton bij de interviews, terwijl hij wel een sterk weekend had IMHO. Zeker in vergelijking met RUS.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dr Marko used his head and (tried to) save them.
Maar met allemaal die ("onzinnige"*) stats die de laatste tijden voorbij komen vraag ik mij maar meteen af of hier ook een stat voor is "nr of consecutive races broken the trophy"
*
- Buxton die aangeeft dat McLarens 11 overwinningen op rij in 1 seizoen was (Red Bull nu dan 12 in 1 seizoen).
- Buxton die aangeeft dat Ferrari ooit 14 Grand Prix op rij heeft gewonnen. Waarbij het kampioenschap ook nog de Indy 500 bevatte maar dat was geen GP.
- Verstappen die nu dan op 8 overwinningen op rij staat, op de 2e plek achter Vettel (9) met de rest max 7 (o.a. Rosberg).
Wat wil je nu zeggen?RobertMe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:11:
[...]
Dr Marko used his head and (tried to) save them.
Maar met allemaal die ("onzinnige"*) stats die de laatste tijden voorbij komen vraag ik mij maar meteen af of hier ook een stat voor is "nr of consecutive races broken the trophy"
*
- Buxton die aangeeft dat McLarens 11 overwinningen op rij in 1 seizoen was (Red Bull nu dan 12 in 1 seizoen).
- Buxton die aangeeft dat Ferrari ooit 14 Grand Prix op rij heeft gewonnen. Waarbij het kampioenschap ook nog de Indy 500 bevatte maar dat was geen GP.
- Verstappen die nu dan op 8 overwinningen op rij staat, op de 2e plek achter Vettel (9) met de rest max 7 (o.a. Rosberg).
Of wou je gewoon wat zeggen......
Meestal lees ik je commentaar met plezier...........
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik denk dat je wat te kort door de bocht gaat. Ondanks dat gasly beter op zijn plek bij AT en alpine is en albon helemaal tot leven komt bij williams denk ik dat je eraan voorbij gaat dat het 2e stoeltje bij redbull een gigantische prestatiedruk heeft. Veel meer als een stoeltje bij AT of williams that is.... wat dat betreft vind ik het wel apart dat perez juist een extra clausule in zijn contract heeft dat hij niet naar AT terug gezet kan worden. Het zou altijd nog een soort vangnet kunnen zijn op het moment dat helmut je beu is.....PP_Sound schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:07:
[...]
De 2 voorgangers reden in een veel mindere auto naast Verstappen. Beide schat ik hoger in als coureur dan Perez. Enige wat die 2 mistte toen ze in de Red Bull terecht kwamen was ervaring en dat was voor beide funest.
Ik denk dat norris met de huidige auto wel even blijft waar hij zit. Had je mij het aan het begin van het seizoen gevraagd dan had ik het zeket geloofd... maar mclaren lijkt de goede weg te hebben gevonden nu.Wom schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:07:
Genoten van de race. Genoeg te zien, de dreiging van regen bracht echt iets en er waren meerdere gevechten op de baan. Ocon en Albon met fraaie inhaalacties maar ook een mega dominante Verstappen. En dan voel je aan alles dat hij nog niet eens alles gemaximaliseerd heeft. Intimiderend ergens.
Perez kan ook niet tegen die druk en met een veel betere auto dan Gasly en Albon hadden presteert ie maar matig en is het verschil met Verstappen te groot.stylezzz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:14:
[...]
Ik denk dat je wat te kort door de bocht gaat. Ondanks dat gasly beter op zijn plek bij AT en alpine is en albon helemaal tot leven komt bij williams denk ik dat je eraan voorbij gaat dat het 2e stoeltje bij redbull een gigantische prestatiedruk heeft. Veel meer als een stoeltje bij AT of williams that is.... wat dat betreft vind ik het wel apart dat perez juist een extra clausule in zijn contract heeft dat hij niet naar AT terug gezet kan worden. Het zou altijd nog een soort vangnet kunnen zijn op het moment dat helmut je beu is.....
Vooral Albon zie ik grote stappen maken in zijn ontwikkeling.
[ Voor 3% gewijzigd door PP_Sound op 30-07-2023 21:21 ]
Perez bezweek inderdaad aardig een paar races terug. Denk dat als hij nu nog in q1 was blijven hangen dat helmut wel witheet was geworden.....PP_Sound schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:19:
[...]
Perez kan ook niet tegen die druk en met een veel betere auto dan Gasly en Albon hadden presteert ie maar matig en is het verschil met Verstappen te groot.
Die hele Albon-hype is in mijn ogen ook wel gevaarlijk wanneer je in twee seizoenen Williams hebt gereden tegen Latifi en Sargeant.PP_Sound schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:19:
[...]
Perez kan ook niet tegen die druk en met een veel betere auto dan Gasly en Albon hadden presteert ie maar matig en is het verschil met Verstappen te groot.
Het is altijd een stukje relativiteit inderdaad. Maar albon doet het duidelijk beter daar, helpt ook wel dat de williams niet meer de hekkensluiter van alle autos is.NotSoSteady schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:27:
[...]
Die hele Albon-hype is in mijn ogen ook wel gevaarlijk wanneer je in twee seizoenen Williams hebt gereden tegen Latifi en Sargeant.
Tsja, als ik had net ~10 pagina's terug gelezen, en daar staan toch ook genoeg reacties dat ik denk "waar gaat dit over".AvK schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:14:
[...]
Wat wil je nu zeggen?
Of wou je gewoon wat zeggen......
Meestal lees ik je commentaar met plezier...........
In any case:
Dit seizoen zijn toch een flink aantal records al de revue gepasseerd en besproken. Niet alleen de genoemde zoals dus aantal overwinningen voor een team op rij of een rijder op rij. Maar ook eerder al het aantal GPs dat dezelfde coureur onafgebroken aan de leiding gaat, en het aantal ronden dat dezelfde coureur onafgebroken aan de leiding gaat.
Vandaar gekscherend de vraag of er ook een stat is v.w.b. "aantal keren op rij dat bij een team de beker kapot gaat".
En die "Dr Marko used his head" is uiteraard een referentie naar GP die meer dan 10x tegen Verstappen heeft gezegd van "use your head", soms in een context dat het gewoon is van "gebruik niet zoveel van de banden. Denk na bij wat je doet / gebruik je verstand". Maar ook vaak genoeg ineens out of the blue, hele tijd geen communicatie geweest "Use your head a little bit more now"
@Wom doelt naar mijn idee meer op een Ricciardo situatie, en dan bedoel ik een Ricciardo bij Red Bull 2018 situatie. Piastri laat als rookie nu toch wel wat leuke dingen zien, alleen de resultaten missen nog (vorige race pech met pitstops, nu dan beetje domme actie in T1). McLaren kan zomaar zijn aandacht naar Piastri als rising star switchen en dan is Norris ineens de "tweede rijder". Hetzelfde als dat Ricciardo (o.a.) bij Red Bull is vertrokken omdat hij merkte dat het team zich steeds meer rond Verstappen begon te vormen, en er een paar miljoen bij Renault te halen was.stylezzz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:17:
[...]
Ik denk dat norris met de huidige auto wel even blijft waar hij zit. Had je mij het aan het begin van het seizoen gevraagd dan had ik het zeket geloofd... maar mclaren lijkt de goede weg te hebben gevonden nu.
Edit:
Maakt het overigens geen logische keuze om dan naar Red Bull te gaan om daar tweede viool naast Verstappen te spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 30-07-2023 21:39 ]
Yup, correct..... Checo wist vandaag voor de start al wel dat wanneer Max achter hem op p2 zou liggen hij hem voorbij zou moeten laten als Max het niet op eigensnelheid zou kunnen.stylezzz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:00:
[...]
Exact. Perez kon gewoon rustig cruisen naar de finish terwijl lambiase het servies probeerde te redden omdat max dacht dat het nog sneller kon.
Aan het begin van het seizoen was het duidelijk nog elk voor zichzelf, maar toen perez zijn mojo na miami verloren was zijn de kaarten geschud voor dit seizoen. Slechts 1 missie... 2e worden. En mocht max DNF hebben, dan mag hij zonder problemen de race op zijn naam schrijven.
Afijn, Max en geen snelheid hebben is op moment iets wat niet kan
Cogitationis poenam nemo patitur
Daar kijk ik niet zo naar, ik zie 'm op de baan steeds slimmer worden tijdens de race, de snelheid had hij altijd al wel.NotSoSteady schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:27:
[...]
Die hele Albon-hype is in mijn ogen ook wel gevaarlijk wanneer je in twee seizoenen Williams hebt gereden tegen Latifi en Sargeant.
Aldus Vestappen nog op de boordradio nadat hem werd medegedeeld door Horner dat Greg mee het podium op zou gaan. Dus ik verwacht dat Greg niet lang daarvoor een "oepsie" in de garage of zo heeft gehadHope he doesn't slip
En voor de geinteresseerden. Greg is sowieso duidelijk de bandenman. Maar bij een oude race (pre-2017 minimaal) was die eens een keer in beeld en droeg die nog Pirelli kleding. Dus die heeft van Pirelli de switch naar RBR gemaakt.
En Red Bull heeft ook nog ooit een "60 seconds with..." video over hem gemaakt:
Ik weet het niet, Norris lijkt me ook geen type die een team op zijn schouders neemt en wanneer Piastri dat wel lukt bij McLaren zou het zomaar kunnen dat hij graag 2e rijder bij zijn maatje Max wil spelen met de kans om het stokje over te nemen waanneer die wat anders gaat doen.RobertMe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:38:
[...]
@Wom doelt naar mijn idee meer op een Ricciardo situatie, en dan bedoel ik een Ricciardo bij Red Bull 2018 situatie. Piastri laat als rookie nu toch wel wat leuke dingen zien, alleen de resultaten missen nog (vorige race pech met pitstops, nu dan beetje domme actie in T1). McLaren kan zomaar zijn aandacht naar Piastri als rising star switchen en dan is Norris ineens de "tweede rijder". Hetzelfde als dat Ricciardo (o.a.) bij Red Bull is vertrokken omdat hij merkte dat het team zich steeds meer rond Verstappen begon te vormen, en er een paar miljoen bij Renault te halen was.
Edit:
Maakt het overigens geen logische keuze om dan naar Red Bull te gaan om daar tweede viool naast Verstappen te spelen.
Ze gaan bij redbull nu nog niet shoppen voor een opvolger van VER. Contract loopt tot 2028, dus even ervanuitgaande dat hij die uitdiend denk ik dat we 1-2 seizoenen daarvoor een beoogd opvolger kunnen verwachten. Tenzij hij voor die tijd al heeft aangegeven door te gaan that is.....RobertMe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:38:
[...]
@Wom doelt naar mijn idee meer op een Ricciardo situatie, en dan bedoel ik een Ricciardo bij Red Bull 2018 situatie. Piastri laat als rookie nu toch wel wat leuke dingen zien, alleen de resultaten missen nog (vorige race pech met pitstops, nu dan beetje domme actie in T1). McLaren kan zomaar zijn aandacht naar Piastri als rising star switchen en dan is Norris ineens de "tweede rijder". Hetzelfde als dat Ricciardo (o.a.) bij Red Bull is vertrokken omdat hij merkte dat het team zich steeds meer rond Verstappen begon te vormen, en er een paar miljoen bij Renault te halen was.
Edit:
Whahaha ja die monteur kon hem krijgen 
Mooie race, echter wel een debacle voor Perez. Ik zei het eerder in het seizoen al toen Perez Ster allures begon te krijgen dat hem dit mentaal de kop gaat kosten. De enigste die nog hard stond te juichen bij het podium was zijn vader, en ik dacht te zien dat Checo daar echt vrolijk van werd.
Ik zie geen coureur naast Max staan eigenlijk. Misschien Hamilton nog, maar zelfs hij zal geen tweede viool willen spelen. Ricciardo lijkt het tot nu toe flink af te leggen tegen Yuki, dus ondanks dat hij zijn plaats nu wel weet denk ik niet dat dit meerwaarde geeft. Alonso misschien, maar ook die zal nog ambitieus genoeg zijn om zelf te willen winnen en zal de tweede viool niet graag spelen denk ik. Piastri? echter als we kijken naar Albon en Gasly, tweede getalenteerde rookies welke volledig zijn afgebrand op verstappen lijkt me dat geen goed idee.
Laten we hopen dat de costcap en de verminderde windtunneltijd voor de besten zijn werk gaat doen, anders wordt het een saaie boel en kunnen we alleen nog grijnzen om het spelerige gekissebis van GP en Max die rondjes draaien om de rest......
Nou ff zomerstop, en daarna Zeeendvooooort ladies and gentlemans!!!!!
Mooie race, echter wel een debacle voor Perez. Ik zei het eerder in het seizoen al toen Perez Ster allures begon te krijgen dat hem dit mentaal de kop gaat kosten. De enigste die nog hard stond te juichen bij het podium was zijn vader, en ik dacht te zien dat Checo daar echt vrolijk van werd.
Ik zie geen coureur naast Max staan eigenlijk. Misschien Hamilton nog, maar zelfs hij zal geen tweede viool willen spelen. Ricciardo lijkt het tot nu toe flink af te leggen tegen Yuki, dus ondanks dat hij zijn plaats nu wel weet denk ik niet dat dit meerwaarde geeft. Alonso misschien, maar ook die zal nog ambitieus genoeg zijn om zelf te willen winnen en zal de tweede viool niet graag spelen denk ik. Piastri? echter als we kijken naar Albon en Gasly, tweede getalenteerde rookies welke volledig zijn afgebrand op verstappen lijkt me dat geen goed idee.
Laten we hopen dat de costcap en de verminderde windtunneltijd voor de besten zijn werk gaat doen, anders wordt het een saaie boel en kunnen we alleen nog grijnzen om het spelerige gekissebis van GP en Max die rondjes draaien om de rest......
Nou ff zomerstop, en daarna Zeeendvooooort ladies and gentlemans!!!!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik zal niet ontkennen dat VER een bijzonder getalenteerde coureur isToke_gt schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:25:
[...]
Dan ga je er volledig ten onrechte vanuit dat rijders binnen een team altijd hetzelfde resultaat neerzetten. Wat niet zo is. Want hé, de ene rijder is de andere niet. Per is geen Ver. Zoals Str ook geen Alo is.
Maar dat maakt Per geen slechte rijder. Hij heeft vandaag precies gedaan wat hij moest doen: 2e worden.
Jij lijkt moedwillig te negeren dat Max een bijzonder getalenteerde coureur is, waarvan er gewoon geen tweede is op dit moment. Of dat echt je overtuiging is of dat je maar wat aan het trollen bent, geen idee. Het komt op mij over als het laatste.
PER is een prima tweede rijder, maar is compleet door het ijs gezakt. Ik denk dat iemand als PIA, NOR, LEC of RUS deze race wel gewonnen zou hebben als ze in de positie van PER zouden zitten.
Perez is ingehaald door een hele generatie jonge rijders, HAM en ALO waren altijd al veel sneller, HUL ook maar die krijgt de zenuwen wanneer podium in zicht komt.Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:57:
[...]
Ik zal niet ontkennen dat VER een bijzonder getalenteerde coureur isHelaas heeft hij ook nog eens de beste auto, waardoor hij vrijwel alles wint wat er te winnen valt.
PER is een prima tweede rijder, maar is compleet door het ijs gezakt. Ik denk dat iemand als PIA, NOR, LEC of NOR deze race we gewonnen zou hebben als ze in de positie van PER zouden zitten.
Op basis van wat denk dat een ander deze race wel zouden hebben gewonnen? Onderbuikgevoelens????Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:57:
[...]
Ik zal niet ontkennen dat VER een bijzonder getalenteerde coureur isHelaas heeft hij ook nog eens de beste auto, waardoor hij vrijwel alles wint wat er te winnen valt.
PER is een prima tweede rijder, maar is compleet door het ijs gezakt. Ik denk dat iemand als PIA, NOR, LEC of RUS deze race wel gewonnen zou hebben als ze in de positie van PER zouden zitten.
Max is NR1 in het team, al had hij op 5 sec achter een andere willekeurige teammaat gereden vandaag had deze zijn positie moeten ruilen met die van Max. Zo werkt het inmiddels bij een top race team, Max is de kip met de gouden eieren, de rest is bijzaak.
Per staat op dit moment 2e in het WDC, hij heeft vandaag het maximale behaald, bij RB zijn ze in hun nopjes met hem.
Perz is inmiddels een van de meest ervaren rijders op de grid, het is echt geen pannenkoek die net voor het eerst een stuur vast heeft. Hij is alleen niet tegen Max opgewassen, niemand is dat op dit moment, Niet PIA, NOR, LEC of RUS..... Zelfs HAM niet.
Als PER vanaf nu gewoon elke race 2e wordt achter Max of weet te winnen als MAX dat om een of andere vreemde reden niet kan zit hij gewoon tot eind 2024 bij RB in de 2e auto.
Peter Windsor staat ook online!
Wat erg interressant is, Peter maakt rond 5:00min in het filmpje hier boven erg duidelijk wat Max deed, namelijk in sector 1 en 3, welke de de banden het meest op zijn donder geven, langzamer te zijn dan de mannen achter hem. Echter sector 2, wat voor minder slijtage zorgt rijd Max iedereen om de oren.
Kortom, Max luisterde echt wel naar GP om zijn banden te sparen, dat deed hij op zo'n manier dat hij er in sector 2 profijt van had!
Geniaal gewoon..... Tot meer dan een seconde sneller rijden, in maar 1 van de 3 sectoren op de baan....
Dat maakt Max zo geniaal, over 1 sector weet hij zoveel uit zijn auto te halen door zijn manier van rijden dat hij de lange rechte stukken niet eens nodig heeft om snelste te zijn.
Alle rijders hebben echt wat van Max te leren als het op rijstijl aan komt, ik zeg het nogmaals, Max is echt uniek hier in...
[ Voor 83% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2023 22:29 ]
Om hier nog even op terug te komen; je zit inderdaad wat verder van de baan maar dat vind ik niet zo erg. Daardoor kan je namelijk wel de autos bijna zien aankomen in La Source, en je ziet ze helemaal tot aan het begin van de Kemmel straight. Precies 21 seconde in beeld (Verstappen verdween precies toen Perez zichtbaar werdJoyous-P schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:46:
[...]
Beetje off-topic maar hoe bevalt de nieuwe tribune nou? Vergeleken met de oude rode stalen lijkt het erop dat je toch een stuk verder van het circuit af zit, klopt dat?
zit het net te kijken. En dat viel me ook op.
heb geen live timing aan tijdens de race. Niet echt opgevallen..
Maar wel mooi om te zien. Je ziet daar idd veel tijd winst in S2 van max
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
TheJVH schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:37:
[...]
Om hier nog even op terug te komen; je zit inderdaad wat verder van de baan maar dat vind ik niet zo erg. Daardoor kan je namelijk wel de autos bijna zien aankomen in La Source, en je ziet ze helemaal tot aan het begin van de Kemmel straight. Precies 21 seconde in beeld (Verstappen verdween precies toen Perez zichtbaar werd). Plus op die tribune is er vast sanitair voor alleen die tribune en zijn de stoeltjes redelijk ruim. Ook zit je droog (wel handig voor Spa) en dicht bij de Fan Zone.
[YouTube: Porsche Supercup 2023 at Spa from Gold 2 (endurance grandstand)]
offtopic:
Ik tel al zeker 11 track limit violations
Ik tel al zeker 11 track limit violations
Euh, ik had vandaag naast de race 2x livetiming en 2x een onboard openstaanDarkSide schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:37:
zit het net te kijken. En dat viel me ook op.
Mijn vrouw heeft inmiddels geleerd er maar niets meer van te zeggen
Maar terugkomende op de opmerking van GP tijdens de race, het "banden sparen" dat deed Max dus ook extreem in sector 1 en 3..... Alleen in sector 2 reed hij iedereen om de oren.
Ik vind het geweldig, vergeet niet sector 2 is het meest technische deel van de baan.
[ Voor 23% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2023 22:45 ]
RIC was deze ronde slordig tijdens de Q waardoor hij helemaal achteraan moest starten in een competitief middenveld waar de verschillen klein zijn en dan kan je zomaar langzamer zijn over een hele ronde. Daarnaast, TSU is ook eigenlijk niet naar voren gekomen t.o.v. zijn startplek, hij is effectief zelfs een plek verloren, dus meer zou ik er niet achter zoeken.Wom schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:07:
Norris zie ik de stap naar RBR voorlopig niet maken, hij heeft de komende jaren nog een contract met McLaren (voor wat contracten waard zijn), en Norris heeft het team redelijk naar zijn hand kunnen zetten de afgelopen jaren en is daar momenteel eerste rijder. Dat weggooien om 2e rijder te worden ergens anders, dat moet Piastri echt Norris compleet overschaduwen, maar ook dan zie ik Norris de stap eigenlijk nog niet maken.
Stiekem wel een leuke suggestie/roddel gelezen op Twitter. Dat als andere roddel van Otmar Szafnauer terug naar Aston Martin klopt. Dat Alonso hem dan smeert en misschien in 2024 voor Red Bull wil gaan rijden.
Volgens mij zou Max dat helemaal niet zo erg vinden en eigenlijk best wel interessant
Volgens mij zou Max dat helemaal niet zo erg vinden en eigenlijk best wel interessant
Ric had gewoon in de ronde van de q dat het moest vanwege de opstijgende baan en tl. Die tijd was wel beter dan die van tsu ( maar dat zou ook door de tl kunnen komen natuurlijk) Daarna zat hij de hele tijd met een auto die in een drs trein geen verschil kan maken. Om hem nu al af te schrijven vind ik zeker gezien zijn sprintq en sprint en de vorige race echt nergens over gaan.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Volgens mij was de ronde met TL niet sneller dan die van TSU.
Ook niet erg. SQ1 gaat niet om de snelste maar om doorgaan.
Verder had RIC deze keer volgens mij gewoon een zware race.
Mogelijk niet geholpen door DRS treinen.
Maar TSU verderop leek iig meer pace te hebben.
Zelf verder wel blij dat RIC terug is, qua interviews, persoonlijkheid etc.
En denk dat hij nog wel in de auto groeit.
Ook niet erg. SQ1 gaat niet om de snelste maar om doorgaan.
Verder had RIC deze keer volgens mij gewoon een zware race.
Mogelijk niet geholpen door DRS treinen.
Maar TSU verderop leek iig meer pace te hebben.
Zelf verder wel blij dat RIC terug is, qua interviews, persoonlijkheid etc.
En denk dat hij nog wel in de auto groeit.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat is gissen en kan je alleen met zekerheid zeggen als ze allemaal in identieke auto's rijden.Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:15:
[...]
Perz is inmiddels een van de meest ervaren rijders op de grid, het is echt geen pannenkoek die net voor het eerst een stuur vast heeft. Hij is alleen niet tegen Max opgewassen, niemand is dat op dit moment, Niet PIA, NOR, LEC of RUS..... Zelfs HAM niet.
De RBR is gewoon mega dominant in dit tijdperk, en dat zorgt voor rete saaie seizoenen naar mijn mening.
Daar verschillen de meningen dan over. Ik vind dit namelijk een prachtig seizoen.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Dat is gissen en kan je alleen met zekerheid zeggen als ze allemaal in identieke auto's rijden.![]()
De RBR is gewoon mega dominant in dit tijdperk, en dat zorgt voor rete saaie seizoenen naar mijn mening.
"When you grow up your heart dies"
Ik denk dat gisteren toch weer eens duidelijk werd dat RBR inderdaad een goede auto heeft gebouwd, maar dat Max instaat is om meer uit zijn auto te halen dan de rest van het veld. Die synergie tussen rijder en auto staat denk ik op een nóg hoger niveau dan toen Hamilton nog domineerde met de Mercedes. Het excuus dat Max (bijna) alles wint vanwege de auto vind ik ondertussen zo'n dooddoener.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Dat is gissen en kan je alleen met zekerheid zeggen als ze allemaal in identieke auto's rijden.![]()
De RBR Max is gewoon mega dominant in dit tijdperk, en dat zorgt voor rete saaie seizoenen naar mijn mening.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Saai? Wij zijn allemaal getuige van een memorabel moment in wording, getuige van een aankomende legende die nu geschiedenis aan het schrijven is!FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Een coureur die bezig is om vele records op scherp te stellen en te verbreken, zo niet, te verpulveren!
..noem jij dat maar saai dan!
Als het daadwerkelijk klopt dat Max als enige met die sectoren bezig was ikv banden management dan is dit toch het zoveelste voorbeeld van iets wat ik bij andere rijders nog nooit zo gezien heb?Major_ton schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:13:
[...]
Ik denk dat gisteren toch weer eens duidelijk werd dat RBR inderdaad een goede auto heeft gebouwd, maar dat Max instaat is om meer uit zijn auto te halen dan de rest van het veld. Die synergie tussen rijder en auto staat denk ik op een nóg hoger niveau dan toen Hamilton nog domineerde met de Mercedes. Het excuus dat Max (bijna) alles wint vanwege de auto vind ik ondertussen zo'n dooddoener.
Mijn boefje is liev!
Ik vind het saai en mooi. Mag dat ook
Saai omdat:
VER toch wel wint.
Naar voren rijdt. Toch wel pole pakt. En zo niet. dan toch wint.
Mijlenver voor staat in de punten. En er geen strijd is voor WDC en WCC.
mooi omdat:
Er in het middenveld nog genoeg gebeurt.
2e plek niet vast staat. Mercedes, AM, Ferrari en nu ook Mclaren punten halen.
verschillende podiums zien.
Maar ook hoe VER wel een stukje rijlessen laat zien en records breekt.
Het kan nooit altijd 2021 zijn.
Er zijn altijd periodes van dominantie geweest.
In het kort geniet ik wel van dit seizoen. Maar hoop toch echt dat we volgend jaar meer spanning hebben om de kampioenschappen
Saai omdat:
VER toch wel wint.
mooi omdat:
In het kort geniet ik wel van dit seizoen. Maar hoop toch echt dat we volgend jaar meer spanning hebben om de kampioenschappen
Voor de liefhebbers hier de volledige team radio tussen Max en GP.
https://youtu.be/UcKtUJfGZeA
https://youtu.be/UcKtUJfGZeA
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 31-07-2023 09:40 ]
Max en Perez rijden in de zelfde auto, Horner heeft dit al een aantal keer aangegeven. Max is met het zelfde materiaal alleen veel effectiever.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Kijk bijvoorbeeld naar hoe hij zijn race opbouwt, het sparen van de banden in sectoren 1 en 3 zodat hij in sector 2 kan knallen en een seconder per ronde sneller is dan alles wat achter hem rijd.
Jij mag het saai vinden, misschien weet je niet waar je moet kijken, maar Max doet echt unieke dingen met zijn auto. Daarnaast, Max mag dan verre weg de beste van het stel zijn, maar daar achter is het redelijk spannend, ik durf nu niet te voorspellen als Perez namelijk 2e in het WDC blijft....
Precies, daar komt bij, Perez is echt geen pannenkoek, de auto is goed, maar als Max zijn prestaties voor een grootdeel auto is zou Perez vaker dichter bij hem staan. Natuurlijk was het gistermiddag een 1-2, Maar Perez laat meer wisselvalligheid zien dan Max in de zelfde auto.Major_ton schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:13:
[...]
Ik denk dat gisteren toch weer eens duidelijk werd dat RBR inderdaad een goede auto heeft gebouwd, maar dat Max instaat is om meer uit zijn auto te halen dan de rest van het veld. Die synergie tussen rijder en auto staat denk ik op een nóg hoger niveau dan toen Hamilton nog domineerde met de Mercedes. Het excuus dat Max (bijna) alles wint vanwege de auto vind ik ondertussen zo'n dooddoener.
[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 31-07-2023 10:30 ]
RIC na afloop zag er uit als een spook/geest. Dit is een grote klap voor hem.Wom schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:07:
een treffende spreuk
Op de onboard beelden van Hamilton hoorde ik op de rechte stukken weer bekende geluiden. Blijkt dat de W14 inderdaad weer last had van boucing. Het wordt nog onderzocht of het aan de nieuwe upgrades ligt want Lewis moest liften in Blanchimont wat tegenwoordig volluit is.
Blijkbaar was Mercedes niet het enige team wat last had van bouncing, benieuwd welke teams nog meer last hadden. Vorig jaar in Spa hadden Ferrari (sinds TD39) en Mercedes last van bouncing en konden ze hun wagens niet te laag afstellen.
https://www.motorsport.co...urn-of-bouncing/10502603/
Blijkbaar was Mercedes niet het enige team wat last had van bouncing, benieuwd welke teams nog meer last hadden. Vorig jaar in Spa hadden Ferrari (sinds TD39) en Mercedes last van bouncing en konden ze hun wagens niet te laag afstellen.
Inderdaad. Wel denk ik dat de W11 nog steeds de beste F1 auto is, met name door de motor. De aërodynamica van de RB was toen denk ik wel al beter. Maar MER kon de motor gewoonweg elke race omlaag schroeven en nog reden ze de concurrentie om de oren. Bij de RB19 is dat bij lange na niet in dezelfde mate. Max lift en coast wel steeds wat vaker, maar dat is het dan ook.Major_ton schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:13:
[...]
Het viel mij zaterdag inderdaad ook al verschillende keren op, dat in blanchimont zowel Mercedes als Ferrari aan het hobbelen waren.Chocoball schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:32:
Op de onboard beelden van Hamilton hoorde ik op de rechte stukken weer bekende geluiden. Blijkt dat de W14 inderdaad weer last had van boucing. Het wordt nog onderzocht of het aan de nieuwe upgrades ligt want Lewis moest liften in Blanchimont wat tegenwoordig volluit is.
[ Voor 73% gewijzigd door DeKaerften op 31-07-2023 10:34 ]
Nou jah, Max zit op een andere manier in de auto als anderen dat doen. Naast het hard rijden, sturen, auto op de baan houden heeft hij ruimte over om aan andere dingen te denken, het heel hard auto rijden moet iets extreem natuurlijks voor hem zijn, anders kan iemand niet over capaciteit hebben om zijn stints zo op te bouwen als hij dat doet.JB schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:19:
[...]
Als het daadwerkelijk klopt dat Max als enige met die sectoren bezig was ikv banden management dan is dit toch het zoveelste voorbeeld van iets wat ik bij andere rijders nog nooit zo gezien heb?
GP zat over de radio dan wel te zeggen dat hij rustig aan moest doen, maar volgens mij hadden ze toen in de pits ook nog niet door dat Max zwaar in de bandenspaarmodus zat in sector 1 en 3.
Dit is in feite het grootste compliment dat Max kan krijgen. "Dan moeten die auto's wel verschillend zijn". Want zo goed kan hij niet zijn toch, of toch?FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
een treffende spreuk
Elk jaar een vergelijkbaar seizoen als 2021 is heel slecht voor mijn hart en nagels. Natuurlijk het beste seizoen uit de recente geschiedenis van de F1, maar even dit kan ik prima verkroppen.DarkSide schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:23:
Ik vind het saai en mooi. Mag dat ook
Saai omdat:
VER toch wel wint.
mooi omdat:
Het is duidelijk dat Spa een favoriet circuit is van Max die met gemak de banden heel houdt EN heel hard gaat. Dat is echt een rijdersskill. Uiteraard moet je auto dat ook kunnen en heeft hij natuurlijk de beste auto, maar het gemak waarmee het lukt is de klasse van de rijder.
Perez deed net alsof het allemaal goed gegaan was gisteren, maar je ziet gewoon dat hij verre van blij is. IK verwacht wel dat hij ook harder had kunnen rijden, want hij heeft dat ding gewoon thuisgebracht op plek 2 en dat was het.
pro_6or schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Dit is in feite het grootste compliment dat Max kan krijgen. "Dan moeten die auto's wel verschillend zijn". Want zo goed kan hij niet zijn toch, of toch?
Het heeft echt helemaal niets met valse chauvinisme, Max laat op dit moment dingen zien die alleen de groten in de F1 hebben laten zien.
Max hoort in het lijstje met Fangio, Ascari, Clark, Senna en Schumacher.....
Hallo
I'm here with the race pace charts.

Complete domination by Verstappen. Good performance some other drivers such as Tsunoda, Albon and, believe it or not, Norris, who managed to get a good result in the end.
Complete domination by Verstappen. Good performance some other drivers such as Tsunoda, Albon and, believe it or not, Norris, who managed to get a good result in the end.
Opvallend weinig spreiding bij Tsunoda. Die heeft toch ook wel een dijk van een race gereden. Erg consistent.f1bythenumbers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:09:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uit zéér betrouwbare bronnen, namelijk dit topic, is de auto 80% en kan zelfs een Latifi nog winnen met de dominante auto.pro_6or schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Dit is in feite het grootste compliment dat Max kan krijgen. "Dan moeten die auto's wel verschillend zijn". Want zo goed kan hij niet zijn toch, of toch?
Dit zijn niet mijn woorden, maar de dingen dit je geregeld hier voorbij zag komen in het topic ten tijde van andere topteams.
Maargoed, het scheelt wel enorm veel tijd in het weekend, de samenvatting terugkijken is vaak al genoeg.
Also interesting to see that HAM with a 3 stop strategy had pretty much the same pace as LEC. I still wonder why the race pace of PER is so far off from VER and close(r) to HAM and LEC. I can't believe the faster lap of VER and the slower lap of PER make such a difference?f1bythenumbers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:09:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Or would HAM's pace be almost the same as LEC's because of the fastest lap?
Tja, voordat de groundeffect auto's er waren, was ook vooral Mercedes dominant, tot 2021 dus. In de F1 is altijd 1 team dominant geweest en de rest stukken minder. Zolang de auto's niet gelijk zijn, zul je dit effect houden, helaas.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2023 11:26 ]
Daniel's pace was all over the place compared to the pace of Yuki. It must be the DRS train in which he was stuck.f1bythenumbers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:09:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom (als je dat al niet doet) kijk je bv geen F3 en F2, super spannend elke keer. Op een gegeven moment komen de grootste talenten (en een aantal pay drivers) in de F1 terecht. Daar is de auto idd enorm belangrijk.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:15:
[...]
Uit zéér betrouwbare bronnen, namelijk dit topic, is de auto 80% en kan zelfs een Latifi nog winnen met de dominante auto.
Dit zijn niet mijn woorden, maar de dingen dit je geregeld hier voorbij zag komen in het topic ten tijde van andere topteams.
Maargoed, het scheelt wel enorm veel tijd in het weekend, de samenvatting terugkijken is vaak al genoeg.
Zo zou vorig jaar Perez gewoon kampioen zijn geweest als Max het niet was geworden omdat hij ruim 2e werd met die dominante wagen. of wacht, nee toch niet.
Dit jaar is de redbull de outright snelste auto. Nu kan idd een groot deel van de grid er kampioen mee worden en een heel klein deel van de grid kan records uit de jaren 50 en 60 aanscherpen.
Iets dat iedereen die sinds de jaren 50 de beschikking over de outright beste auto heeft gehad had kunnen doen. Ik vind het behoorlijk speciaal en ben enorm blij dat Max nu laat zien wat ik altijd al verwacht had.
Iets dat in die periode van de 80% auto ook steeds voor de voeten werd geworpen. Talent, talent, hij heeft nog geen 10 races gewonnen, Cijfers zijn belangrijk.
Nou, voila.
een treffende spreuk
Hamilton's fastest lap makes a difference in the overall race pace number but you can tell from looking at the chart that him and Leclerc were quite evenly matched throughout the whole race.CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:22:
[...]
Also interesting to see that HAM with a 3 stop strategy had pretty much the same pace as LEC. I still wonder why the race pace of PER is so far off from VER and close(r) to HAM and LEC. I can't believe the faster lap of VER and the slower lap of PER make such a difference?
Or would HAM's pace be almost the same as LEC's because of the fastest lap?
[...]
Tja, voordat de groundeffect auto's er waren, was ook vooral Mercedes dominant, tot 2021 dus. In de F1 is altijd 1 team dominant geweest en de rest stukken minder. Zolang de auto's niet gelijk zijn, zul je dit effect houden, helaas.
Alleen Max is dominant en alleen dit jaar vorig jaar deed Ferrari ook nog mee maar was het uiteindelijk niet spannend vanwege hun eigen blunders.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]
De RBR Max is gewoon mega dominant in dit tijdperk jaar, en dat zorgt voor rete saaie seizoenen naar mijn mening.
Max staat onbedreigd op nr 1, maar daar achter is het erg spannend, het is voorbij helemaal geen zekerheidje dat Perez bijvoorbeeld ook op nr. 2 blijft staan.Shinji schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:33:
[...]
Alleen Max is dominant en alleen dit jaar vorig jaar deed Ferrari ook nog mee maar was het uiteindelijk niet spannend vanwege hun eigen blunders.
Dan heb ik het ook nog niet over het verschil van 1 punt tussen Alonso en Hamilton.
Wat dat betreft hebben we een uitermate spannend seizoen, Max doet iets bijzonders, daar achter is het enorm competitief, zelfs met de 2e Red Bull.
Iets wat Hamilton zelf gisteren bij Sky F1 aangaf, hij richt zich op de 2e plaats, dus denkt Perez aan te kunnen vallen in de WDC stand.
Het is dat VER altijd voor de volle 100% gaat bij een race (dat liet de kwalificatie in Spa ook wel duidelijk zien), maar anders zou je verwachten als VER het record van aantal overwinningen achter elkaar van VET over genomen heeft dat PER dan opeens 1 of 2 races wint en daarmee zijn tweede positie in het WDC ook even veilig stelt.Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:39:
Max staat onbedreigd op nr 1, maar daar achter is het erg spannend, het is voorbij helemaal geen zekerheidje dat Perez bijvoorbeeld ook op nr. 2 blijft staan.
Is dat bijzonder ja, wat VER doet? Zijn de jaren van Mercedes' dominantie dan ook bijzonder? Of die van Ferrari? Of die van...Wat dat betreft hebben we een uitermate spannend seizoen, Max doet iets bijzonders, daar achter is het enorm competitief, zelfs met de 2e Red Bull
Omdat die enigszins in de buurt is tov de rest van het veld. VER ligt mijlenver voor en blijft dat redelijk uitbreiden. Hij weet zelf ook hoe dat is, dus ergens is het "logisch" dat HAM zich vol op de race naar de tweede plek stort.Iets wat Hamilton zelf gisteren bij Sky F1 aangaf, hij richt zich op de 2e plaats, dus denkt Perez aan te kunnen vallen in de WDC stand.
Ja, dat is wel bijzonder:CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:44:
[...]
Het is dat VER altijd voor de volle 100% gaat bij een race (dat liet de kwalificatie in Spa ook wel duidelijk zien), maar anders zou je verwachten als VER het record van aantal overwinningen achter elkaar van VET over genomen heeft dat PER dan opeens 1 of 2 races wint en daarmee zijn tweede positie in het WDC ook even veilig stelt.
[...]
Is dat bijzonder ja, wat VER doet? Zijn de jaren van Mercedes' dominantie dan ook bijzonder? Of die van Ferrari? Of die van...
[...]
Omdat die enigszins in de buurt is tov de rest van het veld. VER ligt mijlenver voor en blijft dat redelijk uitbreiden. Hij weet zelf ook hoe dat is, dus ergens is het "logisch" dat HAM zich vol op de race naar de tweede plek stort.
https://www.statsf1.com/e...ilote/victoire/annee.aspx
sorteer even op percentage en kijk tussen welke mensen hij zich voegt.
[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 31-07-2023 13:15 ]
een treffende spreuk
Ook interessant om te zien dat Perez, die overduidelijk voelt dat hij moet presteren, niet eens een paar ronden de pace van Verstappen kon volgen gedurende de tweede stint. Dat kan meerdere oorzaken hebben, minder goede afstelling van de auto, minder vertrouwen, minder talent, etc. Maar again blijft het verwonderlijk hoe consistent Max en het/zijn team er voor zorgen dat hij zo goed kan presteren.
Zelf vind ik dat ondertussen ook bijna een spannend element worden gedurende een weekend. Wanneer gaat het mis, deze reeks kan statistisch gezien bijna niet door blijven gaan. Het zwakste punt was een p10 tijdens Q2 en daar zag je de commentatoren dan ook helemaal wild van worden.
Zelf vind ik dat ondertussen ook bijna een spannend element worden gedurende een weekend. Wanneer gaat het mis, deze reeks kan statistisch gezien bijna niet door blijven gaan. Het zwakste punt was een p10 tijdens Q2 en daar zag je de commentatoren dan ook helemaal wild van worden.
Van elke sportman (ik zie de F1 echt als sport) mag je toch verwachten dat hij er voor 100% of nog meer voor gaat?CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:44:
[...]
Het is dat VER altijd voor de volle 100% gaat bij een race (dat liet de kwalificatie in Spa ook wel duidelijk zien), maar anders zou je verwachten als VER het record van aantal overwinningen achter elkaar van VET over genomen heeft dat PER dan opeens 1 of 2 races wint en daarmee zijn tweede positie in het WDC ook even veilig stelt.
Wat Verstappen doet is in vergelijking met de andere coureurs wel bijzonder, de overcapaciteit waar ingevoerden in de sport het over hebben wanneer ze over Max spreken lijkt mij inderdaad iets bijzonders. Perez heeft dit minder, laat ik het zo zeggen, die heeft de eerste helft van het seizoen ondanks 2 race wins niet op het zelfde niveau gezeten als Verstappen.[...]
Is dat bijzonder ja, wat VER doet? Zijn de jaren van Mercedes' dominantie dan ook bijzonder? Of die van Ferrari? Of die van...
De RB is goed, maar in de handen van Perez niet zo goed dat hij op een zelfde niveau staat als Verstappen, bij Mercedes een aantal seizoenen geleden was de auto zo goed dat beide teammaten dus danig boven de overige merken/rijders stonden dat in mijn ogen de prestatie destijds vooral de auto kwam. Dus ja, de Mercedes dominantie was bijzonder, ze hadden destijds een extreem goede auto ontwikkeld, maar is anders dan nu bij Verstappen
Klopt, dus is de prestatie van Verstappen op dit moment dan toch alleen maar grootser?[...]
Omdat die enigszins in de buurt is tov de rest van het veld. VER ligt mijlenver voor en blijft dat redelijk uitbreiden. Hij weet zelf ook hoe dat is, dus ergens is het "logisch" dat HAM zich vol op de race naar de tweede plek stort.
Nou nee, vind ik dus niet. Een VET bij RBR heb ik hetzelfde zien doen, vier jaar lang. Een Schumacher bij Ferrari idem dito, ook meerdere jaren achter elkaar. En een HAM bij Mercedes eigenlijk ook wel (waarbij het jaar 2016 de enige uitzondering is). Vettel en Schumacher reden hun eigen teamgenoot ook regelmatig redelijk zoek, als je het mij vraagt.Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:58:
Klopt, dus is de prestatie van Verstappen op dit moment dan toch alleen maar grootser?
Ik wil hiermee niet zeggen dat wat VER doet niet knap is, maar ik wil het zeker niet als bijzonder bestempelen.
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2023 12:06 ]
Ja, maar niet zo regelmatig als Max. Dat is op de meeste statistieken sinds de jaren 50 niet meer voorgekomen.CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Nou nee, vind ik dus niet. Een VET bij RBR heb ik hetzelfde zien doen, vier jaar lang. Een Schumacher bij Ferrari idem dito, ook meerdere jaren achter elkaar. En een HAM bij Mercedes eigenlijk ook wel (waarbij het jaar 2016 de uitzondering is natuurlijk). Vettel en Schumacher reden hun eigen teamgenoot ook regelmatig redelijk zoek, als je het mij vraagt.
Ik wil hiermee niet zeggen dat wat VER doet niet knap is, maar ik wil het zeker niet als bijzonder bestempelen.
een treffende spreuk
Ik zeg toch ook nergens dat Max zijn prestatie groter is dan die van Schumacher of Vettel? Elk in hun eigen tijd kunnen die zaken wel net zo bijzonder zijn......CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Nou nee, vind ik dus niet. Een VET bij RBR heb ik hetzelfde zien doen, vier jaar lang. Een Schumacher bij Ferrari idem dito, ook meerdere jaren achter elkaar. En een HAM bij Mercedes eigenlijk ook wel (waarbij het jaar 2016 de enige uitzondering is). Vettel en Schumacher reden hun eigen teamgenoot ook regelmatig redelijk zoek, als je het mij vraagt.
Wat wel het geval is, we hebben nu 24 races in een seizoen, dat was wel meer dan in de periode dat Schumacher zo groot was....
Dus procentueel per race kunnen we inderdaad wel iets echt unieks en heel bijzonders mee maken dit seizoen....
Overigens is de beker van VER wederom beschadigd...
Hmmm, de video wordt niet meegenomen in de post, mea culpa.Not again... 😳🏆 pic.twitter.com/qwbjoBkfvZ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 30 juli 2023
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2023 12:12 ]
Weet niet als dit de beker voor de WDC of WCC is, volgens mij staat Max zijn WDC beker voor hem.CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:11:
Overigens is de beker van VER wederom beschadigd...
[Twitter]Hmmm, de video wordt niet meegenomen in de post, mea culpa.
Wordt het geen tijd om een extra ipad of zo in de auto bij Max te monteren zodat hij zelf de buienradar in de gaten kan houden en wat tetris spelen ondertussen. Zo'n jongen moet ook iets te doen hebben onderweg.
Perez heeft de mazzel dat het vrijwel elke race iemand anders is die de meeste punten achter Verstappen pakt.Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:39:
[...]
Max staat onbedreigd op nr 1, maar daar achter is het erg spannend, het is voorbij helemaal geen zekerheidje dat Perez bijvoorbeeld ook op nr. 2 blijft staan.
Dan heb ik het ook nog niet over het verschil van 1 punt tussen Alonso en Hamilton.
Wat dat betreft hebben we een uitermate spannend seizoen, Max doet iets bijzonders, daar achter is het enorm competitief, zelfs met de 2e Red Bull.
Iets wat Hamilton zelf gisteren bij Sky F1 aangaf, hij richt zich op de 2e plaats, dus denkt Perez aan te kunnen vallen in de WDC stand.
Waar dat eerst Alonso en de Ferrari 's waren, lijken die nu wat weg te vallen en zijn Mercedes en Mclaren weer sterker.
Daardoor staat hij nog tweede, maar dat is echt nog geen zekerheidje.
Daar heeft hij GP voor. Hij zoekt een uitdaging, desnoods binnen zijn eigen team.Bvanham schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:21:
Wordt het geen tijd om een extra ipad of zo in de auto bij Max te monteren zodat hij zelf de buienradar in de gaten kan houden en wat tetris spelen ondertussen. Zo'n jongen moet ook iets te doen hebben onderweg.
Ja, laten we een extra uitdaging voor Max in zijn auto inbouwen.... De hele wereld willen we af hebben van niet handenvrij bellen, laten we daarom in de hoogste raceklasse tablets in autos bouwen voor de buienradarBvanham schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:21:
Nee joh, we gaan dan zijn iconische boordradio's missen.... Laat Max maar lekker zijn gang gaan, GP op de kastjagen met extra pit stops, af en toe de race tijdens de race kijken op de schermen langs de baan.... Het gaat helemaal prima zo
ik zag vandaag ook al wat YT video's waar in wordt besproken dat Max en GP een probleem hebben met elkaar, wat natuurlijk helemaal niet het geval is. Ze zijn elkaar een beetje aan het uitdagen, juist een teken dat het erg goed zit tussen die twee. Soms moet je de ander ook even op z'n kop geven
Maar van Perez verwacht je dat dan niet omdat ie toch wel tweede werd?Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:58:
[...]
Van elke sportman (ik zie de F1 echt als sport) mag je toch verwachten dat hij er voor 100% of nog meer voor gaat?
Das mooi @Rivanov jij dus ookRivanov schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:12:
@Pierre Kelly Piquet zat op Tomorrowland afgelopen weekend.
Weet je dat ook weer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is ook eigenlijk wel onhandig he.Rivanov schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:12:
@Pierre Kelly Piquet zat op Tomorrowland afgelopen weekend.
Weet je dat ook weer.
Tomorrowland + Spa in hetzelfde weekend
Mysteryland + Zandvoort in hetzelfde weekend
Kunnen we dat volgend jaar niet net even anders doen @FIA?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Links en rechts van het stuur omdraaien moet uitdaging genoeg zijn.Bullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:37:
[...]
Ja, laten we een extra uitdaging voor Max in zijn auto inbouwen.... De hele wereld willen we af hebben van niet handenvrij bellen, laten we daarom in de hoogste raceklasse tablets in autos bouwen voor de buienradar![]()
Nee joh, we gaan dan zijn iconische boordradio's missen.... Laat Max maar lekker zijn gang gaan, GP op de kastjagen met extra pit stops, af en toe de race tijdens de race kijken op de schermen langs de baan.... Het gaat helemaal prima zo
ik zag vandaag ook al wat YT video's waar in wordt besproken dat Max en GP een probleem hebben met elkaar, wat natuurlijk helemaal niet het geval is. Ze zijn elkaar een beetje aan het uitdagen, juist een teken dat het erg goed zit tussen die twee. Soms moet je de ander ook even op z'n kop geven
klopt, denk wel dat Mercedes ondertussen de uitdager is (staan ook al geruime tijd 2e in het WCC) dus Hamilton is dan de uitdager, ook al ruim op 40 punten. En dan was vandaag Leclerc ineens weer daar. met trackposition anders had Lewis nog wat sneller geweest denk ik. Nu kon hij Lec niet voorbij.dutchgio schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:23:
[...]
Perez heeft de mazzel dat het vrijwel elke race iemand anders is die de meeste punten achter Verstappen pakt.
Waar dat eerst Alonso en de Ferrari 's waren, lijken die nu wat weg te vallen en zijn Mercedes en Mclaren weer sterker.
Daardoor staat hij nog tweede, maar dat is echt nog geen zekerheidje.
een treffende spreuk
Max en Lando zijn na de race met de helicopter richting Tomorrowland vertrokken.Richh schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:57:
[...]
Is ook eigenlijk wel onhandig he.
Tomorrowland + Spa in hetzelfde weekend
Mysteryland + Zandvoort in hetzelfde weekend
Kunnen we dat volgend jaar niet net even anders doen @FIA?
Na geniale race in Spa gaat Verstappen samen met Norris per helikopter feesten op Tomorrowland
Zonder het hem te vertellen zijn schakelflippers om te draaien? Of de radio knop te gebruiken om richtingaanwijzers te bedienen?sjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Links en rechts van het stuur omdraaien moet uitdaging genoeg zijn.
Groot gelijk heeft hij, hij hoeft toch niet mee te helpen om op te ruimen, hij heeft z'n ding gedaan, hop naar het meisje.... Kelly was al op Tomorrowland aanwezig begreep ik namelijksjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Max en Lando zijn na de race met de helicopter richting Tomorrowland vertrokken.
Na geniale race in Spa gaat Verstappen samen met Norris per helikopter feesten op Tomorrowland
Tot zover het dagelijkse story en prive news
Ok, dus eigenlijk zou Max op Zandvoort P5 moeten qualificeren
Naar de coureur toe trekken of afduwen is ook een idee!!sjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:14:
[...]
.....oh wacht..
Teambaas van Red Bull die aan de achtervleugel van de Mercedes teambaas zit (video in de Tweet X, whatever)
[Twitter: https://twitter.com/RedBullUpdates/status/1685743756295954432]

[Twitter: https://twitter.com/RedBullUpdates/status/1685743756295954432]
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 01-08-2023 12:22 ]
Aan de achtervleugel zitten, $50.000,- was dat toch?
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Dan zou ik Monza gokken, iets meer zekerheid dat je alsnog wint. P3 + 5 plaatsen gridstraf kan natuurlijk ook. Jammer dat je met geplande gridstraf niet kan uitkomen op P5.Dido schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:26:
Ok, dus eigenlijk zou Max op Zandvoort P5 moeten qualificeren
3 weken vakantie. Kleine dinsdagdip kan ie nu wel handelen.sjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Max en Lando zijn na de race met de helicopter richting Tomorrowland vertrokken.
Noch Mercedes noch Ferrari is het gelukt om 11 achtereenvolgende overwinningen te behalen, laat staan in één seizoen. Terwijl Red Bull nu dus op 13 (12 in 1 seizoen) staat.CH4OS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:44:
[...]
En het record v.w.b. meeste overwinningen op rij ligt ook al niet bij (een coureur van) die teams, dat staat namelijk op naam van Vettel (9x in de Red Bull). En Verstappen staat nu op 8. Mercedes is met Rosberg tot 7 gekomen, Hamilton meen ik zelfs maar tot 5?
Daarnaast heeft Verstappen eerder dit seizoen een flinke sprong gemaakt in de stats v.w.b. aantal ronden achtereenvolgend aan de leiding en aantal aaneengesloten races aaneengesloten aan de leiding. Ook dat zijn toch wel vrij imposante getallen waar Mercedes IIRC niet bij in de buurt komt en Ferrari in de semi recente geschiedenis ook niet (kan me ook niet herinneren dat Schumacher in die lijstjes stond / ver bovenaan stond).
Ja precies.FabianGTI schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:15:
[...]
Uit zéér betrouwbare bronnen, namelijk dit topic, is de auto 80% en kan zelfs een Latifi nog winnen met de dominante auto.
"Het is ook maar net wat je wilt zien". Da's nogal persoonlijk.
Laat dat op de man spelen achterwege
[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 31-07-2023 17:25 ]
Verstappen stak zijn vinger ergens tussen, dat zal nu niet gebeurd zijn, wel? 😏SideSwipe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:14:
Aan de achtervleugel zitten, $50.000,- was dat toch?
Testing, one, two ...
Was dat geen bolle vuist?hardware-lover schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:47:
[...]
Verstappen stak zijn vinger ergens tussen, dat zal nu niet gebeurd zijn, wel? 😏
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ergens heb ik voorbij zien komen dat Horner in een interview gezegd zou hebben dat ook GP eens had gepolst van "pitstop?", maar hij (Horner) het dus had afgewezen. Alleen zonder bron. Is iemand dit dus toevallig tegen gekomen? Het daadwerkelijke interview is. Ben dan toch wel benieuwd of dat daadwerkelijk zo is. Ook gezien GP naar Verstappen direct zo stellig antwoordde "not this time". Dan zou GP alsnog later bij Horner gepolst hebben.
Klopt, is een interview bij Sky of F1 geweest, post-raceRobertMe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:55:
Ergens heb ik voorbij zien komen dat Horner in een interview gezegd zou hebben dat ook GP eens had gepolst van "pitstop?", maar hij (Horner) het dus had afgewezen. Alleen zonder bron. Is iemand dit dus toevallig tegen gekomen? Het daadwerkelijke interview is. Ben dan toch wel benieuwd of dat daadwerkelijk zo is. Ook gezien GP naar Verstappen direct zo stellig antwoordde "not this time". Dan zou GP alsnog later bij Horner gepolst hebben.
Of de pitwall had het al voor de opmerking van Max overwogen en afgewezen.RobertMe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:55:
Mijn skelter stuurde echt zo. Jaren later heb ik er nog profijt van gehad op Circuit Zandvoort in een Clio die ook zo stuurde en ik er een parcourtje mee moest rijden.sjaool schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Moet dan Sky zijn geweest. F1TV zat niet eens een interview met Horner inBullet NL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:22:
[...]
Klopt, is een interview bij Sky of F1 geweest, post-race
Edit:
Found it (as long as it lasts):
[YouTube: Christian Horner highlights the 'incredible achievement' Red Bull have made this season 👇]
[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 31-07-2023 19:48 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |