[F1 2023] Race 13 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste
Acties:
  • 107.540 views

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:06

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 13: Belgian Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fW0Cw_rW0SnRH91NuzQdT8b_KBA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6yiwiqUyioM0yb0StYmvag7o.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19jEwPBDw_nkeqdmcmbayPDyJeY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ivmxqhuXh9PwdLypGNBkN8IJ.png?f=user_large
vr 28 jul
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 29 jul
Sprint Shootout:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:35
Local time: 12:35
Sprint:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:05
Local time: 17:05
zo 30 jul
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Circuit de Spa-Francorchamps▸ Aantal rondes: 44
▸ Locatie: Spa-Franchorchamps, België▸ Lengte Circuit: 7,004 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 308,052 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Belgium_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Spa-Franchorchamps zijn de volgende compounds gekozen: Hard C2, Medium C3 en Soft C4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBblYGP-bBexlX91xVck0XwjdUk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WPpKaJNoImf3lUzQxd3MFKaK.jpg?f=user_large

Terug naar boven

[ Voor 2% gewijzigd door Chocoball op 29-07-2023 13:34 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:35
Zolang het niet zo'n drama wordt als 2021 kan een regenrace op Spa best leuk zijn.
Al zullen ze met regen daar nu extra voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 15:42
Hopelijk zaterdag droog, dan ben ik er live bij. Zondag lekker de race kijken op de bank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:39
angerblub schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:28:
Hopelijk zaterdag droog, dan ben ik er live bij. Zondag lekker de race kijken op de bank :)
Als het regent ga je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Laatst online: 27-05 15:42
Shinji schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:29:
[...]

Als het regent ga je niet?
Als de voorspelling zou zijn zoals 2 jaar geleden op de zondag zou ik inderdaad niet gaan, maar gelukkig lijkt het allemaal redelijk mee te vallen. De poncho`s zijn al aangeschaft in ieder geval en we gaan met een 4x4 aangedreven auto om de weilanden weer uit te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:50
Ahh België, altijd weer een mooi circuit. Hopelijk valt het mee met de regen en krijgen we een leuke race te zien. Denk dat met een beetje regen het nog best een prima race kan worden, al zien de voorspellingen er niet al te best uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Ik ben vooral benieuwd naar de veiligheid. Ik gok dat er dit weekend wel veel aandacht naar zal uit gaan, en met de regen erbij zal het alleen maar meer focus hebben.

Laten we hopen dat de mensen die beslissingen moeten nemen de juiste nemen en dat we kunnen terug kijken op een goed weekend :)

@Chocoball @G_Dragon Tof dat jullie alles weer voor elkaar hebben zo in de TS! Ideetje: Is er een goede bron oid die je standaar in de TS kan zetten die de weersvoorspelling weer geeft?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:35
Beloofd vooralsnog niet veel goeds met het weer, ben erg benieuwd!

Twente komt eraan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Melantrix schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:41:
@Chocoball @G_Dragon Tof dat jullie alles weer voor elkaar hebben zo in de TS! Ideetje: Is er een goede bron oid die je standaar in de TS kan zetten die de weersvoorspelling weer geeft?
Vergeet @DaniëlWW2 niet ;)

Dank voor je suggestie. We hebben dit eerder in de groep gegooid en kwamen tot de conclusie dat er veel haken en ogen aan zitten. Zo kan een weersverwachting van dinsdag op donderdag totaal anders zijn geworden met meer of minder neerslag, dan klopt de topic start niet meer en moeten we dit steeds gaan onderhouden.

Daarnaast zijn er voldoende volgers in de race topics die ons informeren over de weersverwachting of die op locatie zijn en ons live kunnen vertellen wat het weer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Chocoball schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Vergeet @DaniëlWW2 niet ;)

Dank voor je suggestie. We hebben dit eerder in de groep gegooid en kwamen tot de conclusie dat er veel haken en ogen aan zitten. Zo kan een weersverwachting van dinsdag op donderdag totaal anders zijn geworden met meer of minder neerslag, dan klopt de topic start niet meer en moeten we dit steeds gaan onderhouden.

Daarnaast zijn er voldoende volgers in de race topics die ons informeren over de weersverwachting of die op locatie zijn en ons live kunnen vertellen wat het weer doet.
Is het opnemen van een link naar live verwachting van de plaatselijke weerboer in de TS geen optie? Vereist geen onderhoud afgezien van het vinden van de juiste weerboer. Voor Spa zou dat https://www.meteo.be/nl/spa zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 15:09
noo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:14:
[...]

Is het opnemen van een link naar live verwachting van de plaatselijke weerboer in de TS geen optie? Vereist geen onderhoud afgezien van het vinden van de juiste weerboer. Voor Spa zou dat https://www.meteo.be/nl/spa zijn.
Zoiets bedoelde ik inderdaad. maar begrijp de afweging van de TS-ers.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Melantrix schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:21:
[...]

Zoiets bedoelde ik inderdaad. maar begrijp de afweging van de TS-ers.
Gezien de "Zo kan een weersverwachting van dinsdag op donderdag totaal anders zijn geworden met meer of minder neerslag, dan klopt de topic start niet meer" hebben ze jouw suggestie niet als zodanig geinterpreteerd maar als het opnemen van een plaatje van de voorspelling (die inderdaad geupdate moet worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:35

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Regen mooi op Spa, enige wat ik hoop geen megacrashes en vooral geen doden. Als je gaat kijken in de totale sport is het er de afgelopen jaren te vaak fout gegaan.

Verder Spa, tja, ben er in 2016 geweest. Toen was het snel over toen rookie Verstappen dacht er in de la source hairpin bij de start langs de twee ferrari's te kunnen glippen en toen was de race voorbij.

Als toeschouwer vind ik het echt de minste bang for buck van alle circuits. Gewoon op basis van minst aantal rondjes, de faciliteiten in en rondom het circuit en het beperkte zicht over het totale circuit.

Maar voor de coureurs natuurlijk fantastisch om te rijden. We gaan het zien.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

Dat is een optie maar de vraag is of er wel 24 lokale weerboeren zijn of toch weer moet uitwijken naar commerciële partij met allerlei koekjes, trackers, enz.. Om eenzelfde reden wil je wel naar een pagina van de Chinese lokale weerboer bijvoorbeeld. Ander punt is hoe vaak ga je de weer link voor een woestijnrace raadplegen waar het weer altijd voorspelbaar is?

Zie het niet als commentaar, we zijn blij met jullie terugkoppeling en suggesties :) . Mijn plan was om tijdens de zomerstop te vragen wat jullie van race topics dit seizoen vinden maar laten ons richten op de race in België voordat het teveel off topic wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

angerblub schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:35:
[...]

Als de voorspelling zou zijn zoals 2 jaar geleden op de zondag zou ik inderdaad niet gaan, maar gelukkig lijkt het allemaal redelijk mee te vallen. De poncho`s zijn al aangeschaft in ieder geval en we gaan met een 4x4 aangedreven auto om de weilanden weer uit te komen :+
Voor zover ik kan zien is de vrijdag het ergste en zaterdag en zondag wat miezer regen. In ieder geval niet veel. Maar ja, het is in de Ardennen en dan weet je het nooit. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Lol, dit staat er bij de zaterdag voor het weerbericht op Spa. Ik weet niet hoe serieus ik die website moet nemen. :+
Verwachtingen voor zaterdag
Zaterdag wordt het wisselend tot zwaarbewolkt met buien. Lokaal onweer is mogelijk bij maxima van 20 tot 24 graden. Er waait een meestal matige en aan zee soms een vrij krachtige wind uit west tot zuidwest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
sjaool schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Lol, dit staat er bij de zaterdag voor het weerbericht op Spa. Ik weet niet hoe serieus ik die website moet nemen. :+

[...]
Haha dit is wel een erg generiek weerbericht :+
Alhoewel Spa aan zee natuurlijk wel leuk zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Ben erg benieuwd hoe dicht McLaren naar de RB kruipt. Spa is daar een erg geschikte baan voor volgens mij. En een beetje regen kan alles in de war gooien natuurlijk. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

AvK schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:41:
Ben erg benieuwd hoe dicht McLaren naar de RB kruipt. Spa is daar een erg geschikte baan voor volgens mij. En een beetje regen kan alles in de war gooien natuurlijk. ;)
Hoop oprecht op een keer geen regen dit weekend, maar gewoon lekker racen. Spa is een mooie track, veel inhaalmogelijkheden. Hoop ook dat McLaren er goed bij zit en dat het een spannend weekend wordt!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AvK schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:41:
Red Bull heeft wat DRS-snelheid opgeofferd maar ik betwijfel of McLaren echt dichtbij kan komen omdat de race pace van Red Bull zo ongelofelijk goed is.

En natuurlijk een sprint race. Hoeveel ronden zijn dat eigenlijk op Spa? 5? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:09:
[...]
15 ronden of 60 minuten volgens het programma.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
asdfqwerty schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Haha dit is wel een erg generiek weerbericht :+
Alhoewel Spa aan zee natuurlijk wel leuk zou zijn
Spa aan zee, 2021 colorized :+

Afbeeldingslocatie: https://www.racexpress.nl/imgitems/article/2021/06/Spa_Francorchamps_RX_8.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Huidige voorspellingen zijn als volgt. Voor wat het waard is want het is in die regio toch vaak onvoorspelbaar, kan snel veranderen.

Vrijdag: meeste regen in de nacht/ochtend. Dat is nog ovor het raceprogramma begint. Het gaat over in wisselvallig weer met af en toe zon en lichte regenbuien. Maximaal een graad of 20-22.
Zaterdag: ook weer de hoogste regenkansen in de ochtend, later overgaand in buien. Een maximum temperatuur van rond de 23 graden.
Zondag: vrijwel geen regen, of hooguit wat lichte regen. Wel koeler met een maximum van rond de 19 graden. Ook meer wind.

PS. als je zelf wil zoeken kijk dan naar Malmedy of Francorchamps, dat is representatiever dan Spa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
sjaool schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Voor zover ik kan zien is de vrijdag het ergste en zaterdag en zondag wat miezer regen. In ieder geval niet veel. Maar ja, het is in de Ardennen en dan weet je het nooit. ;)
Zoals je al aangeeft: je weet het nooit daar. Ik was er in 2021 het hele weekend en op zondag was het de meeste tijd ook miezer regen tot lichte regen. Het regende echt niet hard hoor. Probleem was dat het al een paar uur voor de race zo begon en maar niet stopte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Dat lijkt meer Eau Brun i.p.v. Eau Rouge :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Heeft iemand de weersverwachting al gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pll7my-ULjJ1UK7ecpMar21qKwo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g9e2fvTpoaSfWc3rs5SLNoyn.jpg?f=user_large

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:13

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hoop dat de wedstrijdleiding het weerbericht ook ziet. Dat er maar geen situatie ontstaat zoals een aantal weken geleden in de Formula Regional European Championship.

[ Voor 12% gewijzigd door Sepp14 op 26-07-2023 11:52 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
Sepp14 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:51:
Hoop dat de wedstrijdleiding het weerbericht ook ziet. Dat er maar geen situatie ontstaat zoals een aantal weken geleden in de Formula Regional European Championship.
offtopic: Wat voor situatie was dat?

ontopic: ik denk dat de wedstrijd leiding het weerbericht heel goed in de gaten houdt na het debakel van 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

asdfqwerty schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:55:
[...]

offtopic: Wat voor situatie was dat?

ontopic: ik denk dat de wedstrijd leiding het weerbericht heel goed in de gaten houdt na het debakel van 2021
Overleden Nederlandse coureur:
https://nos.nl/l/2481023

De Nederlandse coureur Dilano van 't Hoff is zaterdag na een zware crash op het circuit van Spa-Francorchamps in België om het leven gekomen. Dat heeft de Formula Regional European Championship by Alpine (FRECA) bekendgemaakt. De 18-jarige coureur uit Dordrecht raakte betrokken bij een crash met vier andere coureurs.1 Jul 2023

[ Voor 34% gewijzigd door Hann1BaL op 26-07-2023 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kevlar01 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:34:
Dat lijkt meer Eau Brun i.p.v. Eau Rouge :o
In verhouding is het ook geen Eau meer, maar meer een rivier. Ten op zichte van wat het normaal is, is de Eau Rouge eigenlijk maar een klein stroompje, je loopt er (letterlijk) zo overheen namelijk als je niet oplet.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

asdfqwerty schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:55:
Niet alleen dat debacle mag ik hopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, nu echt de laatste voor de zomerstop. ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14

TrekDr0p

QR niet scannen

albino71 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:18:
Zo, nu echt de laatste voor de zomerstop. ;)
Yups en de eerste is weer als ik terug ben van vakantie :+

Hopelijk niet te veel regen dit jaar. Beetje is altijd lekker, maar teveel is niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:51
loewie1984 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:35:
Regen mooi op Spa, enige wat ik hoop geen megacrashes en vooral geen doden. Als je gaat kijken in de totale sport is het er de afgelopen jaren te vaak fout gegaan.

Verder Spa, tja, ben er in 2016 geweest. Toen was het snel over toen rookie Verstappen dacht er in de la source hairpin bij de start langs de twee ferrari's te kunnen glippen en toen was de race voorbij.

Als toeschouwer vind ik het echt de minste bang for buck van alle circuits. Gewoon op basis van minst aantal rondjes, de faciliteiten in en rondom het circuit en het beperkte zicht over het totale circuit.

Maar voor de coureurs natuurlijk fantastisch om te rijden. We gaan het zien.
Ik weet niet waar je stond, maar Spa is een van de weinige circuits die je gewoon helemaal rond kan lopen (op de bochten Campus en Stavelot na) Ongetwijfeld gaat dat met een gehyped F1 weekend wat stroever door de vele toeschouwers. Ik ga jaarlijks naar Spa Classics in mei en dan is het bijzonder leuk dat je vele kanten van het circuit kan zien. Als je meerdere bochten wilt zien zit je al aan een pancake zoals Paul Ricard of Silverstone vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
Sepp14 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:51:
Ja die restart met nog 1 ronde te gaan sloeg nergens op. Wedstrijdleiding had moeten inzien dat die jongen honden (met alle repsect) niet te temmen zijn en zo laat mogelijk willen remmen voor gele vlag situaties. Tel daarbij op het minimale zicht en een volgepakt veld en chaos gegarandeerd. Met alle respect, maar dat is dan toch de discipline van altijd veilig rijden die het onderspit moet delven voor het talent/zichtbaarheid/commercieel belang. Zowel de crashes van Hubert als Van 't Hoff heb ik in lange tijd niet bij de F1 gezien, door volgas door te boeren als er geel hangt (wat ik mij kan herinneren Rosset in de startcrash van Spa '98 en misschien ook Alonso 2003 in Brazilie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Was ff vergeten dat er dit weekend weer een sprintrace is, met de nieuwe opzet voor kwali op vrijdag die voor de race op zondag is. Hopelijk geen ellende door regen zodat de race wel gewoon doorgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:44
Dit topic regent ook al aardig vol!
Verwacht dat voornamelijk rondom de race het programma last zal hebben van de regen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:56
Fucking hell. Morgenavond Vrijdagavond etentje met de familie. Ga ik de kwalificatie missen. En ik mocht mijn familie al niet zo...

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 26-07-2023 15:30 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:47
Cass Casey schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:05:
Fucking hell. Morgenavond etentje met de familie. Ga ik de kwalificatie missen. En ik mocht mijn familie al niet zo...
Rustig blijven, lekker eten, kwalificatie achteraf terugkijken en genieten van F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:51
Fucking hell. Morgenavond etentje met de familie. Ga ik de kwalificatie missen. En ik mocht mijn familie al niet zo...
Liever morgen dan overmorgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Morgenavond is er nog geen kwalificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:56
Mawlana schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:09:
[...]

Liever morgen dan overmorgen. :)
Om één of andere reden heb ik vandaag steeds in mijn hoofd dat het donderdag is. Kut. Nóg een dag werken!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:50
Cass Casey schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:21:
[...]

Om één of andere reden heb ik vandaag steeds in mijn hoofd dat het donderdag is. Kut. Nóg een dag werken!
En nog een dag extra om uit te kijken naar dat leuke etentje :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Cass Casey schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:21:
[...]

Hou dat gevoel vast, dan kun je vrijdag zeggen dat je dacht dat het etentje gisteren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipodeclown222
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-05 16:02
Heeft er iemand ervaring met kaarten kopen via ticketswap voor de Grand Prix? Voor het hele weekend worden alleen maar kaarten in drievoud aangeboden.

Ook zijn niet alle kaarten op naam. Worden de namen gechecked bij de ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Pipodeclown222 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:54:
Heeft er iemand ervaring met kaarten kopen via ticketswap voor de Grand Prix? Voor het hele weekend worden alleen maar kaarten in drievoud aangeboden.

Ook zijn niet alle kaarten op naam. Worden de namen gechecked bij de ingang?
Stel je vraag even hier:
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:42
Zo, laatste voor de zomerstop. En net nu de teams meer op elkaar lijken te zijn gekomen (in q). En net een beetje narigheid verwacht. Klinkt als een recept voor een leuke uitsmijter zo voor de stop.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 18:14
Snowhite0901 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 06:27:
Zo, laatste voor de zomerstop. En net nu de teams meer op elkaar lijken te zijn gekomen (in q). En net een beetje narigheid verwacht. Klinkt als een recept voor een leuke uitsmijter zo voor de stop.
Nu ze van het op een na kortste circuit naar het langste circuit gaan zegt iets mij dat de verschillen tussen de teams wel weer groter zullen zijn in absolute tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:42

JB

Cédric roelt!

Spatborden erop dit keer :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:47
Nee die komen voorlopig nog niet. Zijn niet door de test gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 20:26
loewie1984 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:35:
Voor F1 denk ik wel dat je gelijk hebt (nooit met F1 er geweest).

Ik ga altijd naar de Spa24H (GTWC van SRO), en dan is het zo mooi daar.
Is ook de "Crown Jewel" van die klasse (zoals Le Mans is van WEC, Daytona 24H van IMSA).

Een van mijn favoriete circuits :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 27-07-2023 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
Pff ik hoop toch niet dat dit weer zo'n drama wordt als paar jaar geleden. Dan maar gewoon meteen voor de start de boel cancellen. Hadden ze de regels niet aangepast? Wellicht ook nog na Japan vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
The_Admin schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:36:
[...]

Pff ik hoop toch niet dat dit weer zo'n drama wordt als paar jaar geleden. Dan maar gewoon meteen voor de start de boel cancellen. Hadden ze de regels niet aangepast? Wellicht ook nog na Japan vorig jaar?
Ik denk dat wedstrijd leiding wel twee keer nadenkt om een debakel a la 2021 te herhalen. Aan de andere kant, als het echt zo hard regent zijn er natuurlijk weinig opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2Btx4sXwAElGHM?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Regen op Spa is prima zolang het maar niet ook windstil is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 20:08

Martinspire

Awesomeness

SPA bruin :P

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 06:58:
[...]

Nu ze van het op een na kortste circuit naar het langste circuit gaan zegt iets mij dat de verschillen tussen de teams wel weer groter zullen zijn in absolute tijd.
Ik had gelezen dat Spa een combinatie van Silverstone (snel) en de Hungaroring (langzaam) is en dat voor het veld achter Red Bull duidelijk moet gaan worden wie het sterkste is alleen kan ik het artikel niet meer terugvinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2CMlhRXgAMC6tb?format=jpg&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2CMlTmXwAA6Q7q?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 34% gewijzigd door basvn op 27-07-2023 11:58 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Ik had gelezen dat Spa een combinatie van Silverstone (snel) en de Hungaroring (langzaam) is en dat voor het veld achter Red Bull duidelijk moet gaan worden wie het sterkste is alleen kan ik het artikel niet meer terugvinden.
Nouja, die kunnen we zelf ook wel invullen toch? Met busstop & La Source (& Les Combes) heb je wat meer low speed. En voor de rest heb je ook veel high speed bochten en rechte stukken (Eau Rougue / Raidillon, Pouhon, Blanchimont, Paul Frere, Stavelot en hoe heten ze allemaal in die hoek tussen Pouhon & Blanchimont)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:47
Chocoball schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Spa heeft alles en is daarom (in theorie) één van de beste circuits. Ook een dodelijk circuit helaas. Elk team wordt op Spa voor 100% getest inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

sjaool schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Red Bull heeft wat DRS-snelheid opgeofferd maar ik betwijfel of McLaren echt dichtbij kan komen omdat de race pace van Red Bull zo ongelofelijk goed is.

DES snelheid heeft met de achtervleugel te maken, Horner heeft aangegeven dat ze in Spa met een circuitspecifieke achtervleugel gaan rijden. Ik denk dat het wel mee valt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:01
Slightly off-topic; hoe worden de pitboxen eigenlijk "verdeeld" onder de teams? Op volgorde van de ranking van het vorige seizoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

remmuz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Slightly off-topic; hoe worden de pitboxen eigenlijk "verdeeld" onder de teams? Op volgorde van de ranking van het vorige seizoen?
Ja, waarbij het 1e team bepaald of ze de eerste of de laatste pitbox gaan gebruiken voor de race.
De rest sluit dan daarop aan in volgorde van de ranking van vorig seizoen.

edit:
Door de post van @basvn hieronder ineens een interessante case geworden :)

Welke van de twee is de juiste uitleg

[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 27-07-2023 12:56 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

remmuz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Als ik het goed heb, mogen ze op volgorde van constructeur van vorig jaar na elkaar kiezen waar ze komen.
op de ene baan is vooraan staan beter dan de andere, en zal vaak ook dezelfde volgorde aangehouden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar zijn eigenlijk de gedeelde pitboxen voor? Zou dat wellicht voor banden of reserveonderdelen zijn of zo?
Voor degenen die gaan, de buitenkant van Pouhon (bocht 10 en 11) geeft op zich een mooi beeld. De auto's komen dan letterlijk naar je toe gereden, maar rijden ook bij je weg. Doordat bocht 10 niet vol gas is, komen ze ook niet al te snel aangereden ook en accelereren dan weer weg (en kan voor het oor dan misschien wel weer enigszins lekker klinkten). :)

Ik vind het althans bij de WEC races die ik er bezocht heb, fijne plaatsen om te staan.

De tribune bij Raidillon / onbekende bocht (#4/#5) heeft op zich ook enigszins uitzicht op de chicane voor start finish.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2023 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
albino71 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Ja, waarbij het 1e team bepaald of ze de eerste of de laatste pitbox gaan gebruiken voor de race.
De rest sluit dan daarop aan in volgorde van de ranking van vorig seizoen.

edit:
Door de post van @basvn hieronder ineens een interessante case geworden :)

Welke van de twee is de juiste uitleg
Er is echter één uitzondering, Silverstone. Door de ligging van de pitboxen (sommigen meters lager dan start/finish) is het daar semi "willekeurig". Met de grootste "losers" in de laatste pitboxen waar ze echt helemaal niet te zien zijn. Terwijl de WCC ergens in het midden van de pitstraat zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

basvn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:54:
Als ik het goed heb, mogen ze op volgorde van constructeur van vorig jaar na elkaar kiezen waar ze komen.
op de ene baan is vooraan staan beter dan de andere, en zal vaak ook dezelfde volgorde aangehouden worden
Ik dacht dat alleen de kampioen mag kiezen en dat aan de hand daarvan vervolgens de volgorde van de rest wordt bepaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
Ik voorzie nog wel dat Mercedes hier lekker zal gaan (als het droog blijft), ivm de lagere temperaturen. Het warme weer op zondag in Hongarije speelde een belangrijke rol in de pace van Verstappen. Voor wat het waard is, lijken de berichten op een (bijna) droge maar koele zondag te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thinlanet schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:06:
Ik voorzie nog wel dat Mercedes hier lekker zal gaan (als het droog blijft), ivm de lagere temperaturen. Het warme weer op zondag in Hongarije speelde een belangrijke rol in de pace van Verstappen. Voor wat het waard is, lijken de berichten op een (bijna) droge maar koele zondag te voorzien.
Niet vergeten dat door de nieuwe sidepods van de RB19 de koeling ook aangepast is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
M.b.t. de volgorde van de garages, ik kan het niet terugvinden in de regulations.

Het lijkt mij echter het meest waarschijnlijk dat de regerend WCC als eerst mag kiezen en dat de rest op volgorde van vorig jaar's kampioenschap geplaatst worden. Zowel de eerst als de laatste garage hebben namelijk een groot voordeel. De eerste heeft meer ruimte voor het aanrijden en de laatste meer ruimte voor het releasen. Dus als de #2 van vorig jaar als tweede mocht kiezen, zou ik verwachten dat die het andere uiteinde van de pitlane zou kiezen, in plaats van (zoals altijd het geval is) de tweede naast de #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Thinlanet schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:06:
Juist de gedurfde koelingkeuze van Mercedes door met minder openingen in het bodywork te rijden zorgde ervoor dat Mercedes met een conservatieve motorinstelling moest rijden (Hamilton vroeg ook tijdens de race of de motor was teruggeschroefd). Mercedes heeft wel als voordeel dat ze de banden goed en rustig op temperatuur krijgen wat zeker helpt bij bepaalde weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CH4OS schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:17:
[...]
Niet vergeten dat door de nieuwe sidepods van de RB19 de koeling ook aangepast is. ;)
Ik heb nog geen foto's gezien maar dat kan in België ook weer compleet anders zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Chocoball schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:23:Hamilton vroeg ook tijdens de race of de motor was teruggeschroefd
Dat viel mij ook op, aangezien ze bij mijn weten niets vanaf de pitmuur mogen regelen aan de auto/PU toch?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:58
DeKaerften schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:21:
M.b.t. de volgorde van de garages, ik kan het niet terugvinden in de regulations.

Het lijkt mij echter het meest waarschijnlijk dat de regerend WCC als eerst mag kiezen en dat de rest op volgorde van vorig jaar's kampioenschap geplaatst worden. Zowel de eerst als de laatste garage hebben namelijk een groot voordeel. De eerste heeft meer ruimte voor het aanrijden en de laatste meer ruimte voor het releasen. Dus als de #2 van vorig jaar als tweede mocht kiezen, zou ik verwachten dat die het andere uiteinde van de pitlane zou kiezen, in plaats van (zoals altijd het geval is) de tweede naast de #1.
Je vergeet dat je bij kwalificaties vanuit de laatste pitboxen sneller naar het stoplicht kan rijden.
Vooral handig als het echt van belang is als eerste op de baan te zijn.

Met safetycars rijden de sneller auto's normaal gesproken meer naar voren.
Het heeft weinig zin om als eerste de box inte gaan als je dan later niet uitkomt vanwege een trein aan auto's in de pitstraat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02
albino71 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Dat viel mij ook op, aangezien ze bij mijn weten niets vanaf de pitmuur mogen regelen aan de auto/PU toch?
Volgens mij niet inderdaad, maar ze kunnen natuurlijk Hamilton wel eerder gevraagd hebben om de engine setting op "strat 11 mode 2" (ik roep maar wat) te zetten. Als Hamilton niet van al die dingen weet wat het precies doet, kan het natuurlijk zo zijn dat die modus wat minder agressief is of wat minder vermogen geeft oid.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

albino71 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Motormanagement wel maar motorvermogen niet. Het motorvermogen mag alleen met toestemming omlaag gebracht worden maar eenmaal teruggezet niet meer omhoog worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

sjaool schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:47:
[...]

Motormanagement wel maar motorvermogen niet. Het motorvermogen mag alleen met toestemming omlaag gebracht worden maar eenmaal teruggezet niet meer omhoog worden gezet.
Wat is dat dan, motormanagement, en wat regel je daarmee?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28
albino71 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Vanalles, maar zonder de details te weten zou ik het gooien op een aanpassing op de gasresponse waardoor je bijvoorbeeld niet 100% maar 98% Wide Open Throttle (WOT) haalt om zo de motor te sparen.

In essentie pas je het vermogen van de motor niet aan (door bijvoorbeeld Air/Fuel ratio aan te passen of de turbodruk aan te passen) maar puur de gasstand die maximaal doorgegeven wordt via het pedaal.

Zo kun je bijvoorbeeld ook de auto in de regen beter laten rijden, door het gaspedaal via een instelling zo aan te passen dat half gas maar 30 of 40 procent gas is en alleen bij een volledig ingetrapt gaspedaal de 100% haalt. Dan is de curve op de laatste 20% van je gasresponse een stuk steiler, maar is alles tot die 80 gematigd (en is dus ook je vermogensafgifte gematigd).

[ Voor 20% gewijzigd door KillaZ op 27-07-2023 13:58 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

albino71 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Hoe de motor reageert etc.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Vroem vroem:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Lijkt wel of alle opnames op 1 dag zijn gemaakt. Max heeft steeds dezelfde jeans, dezelfde witte schoenen, hetzelfde petje en zelfs dezelfde haarstijl en gezichtsbeharing. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mercedes heeft weer een flinke upgrade:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2DmmgOW4AEbEdU?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2DmmgPXUAE3gc3?format=jpg&name=medium

Vergelijking met de vorige sidepod:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2Dao8QX0AAQCod?format=jpg&name=900x900

[ Voor 22% gewijzigd door pilskes op 27-07-2023 18:51 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 17:28
Gaat Mercedes voor twee jaar achter elkaar het budget plafond doorknallen? Waar halen ze het geld vandaan om al die updates uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:39
Zingo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:48:
Gaat Mercedes voor twee jaar achter elkaar het budget plafond doorknallen? Waar halen ze het geld vandaan om al die updates uit te voeren?
Hoezo 2 jaar? Van vorig jaar is formeel nog niks bekend toch?

Overigens gaf MB juist aan dat RBR elke week upgrades doorvoert en ze zich af vroegen hoe ze dat betaalden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Shinji schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:57:
[...]

Overigens gaf MB juist aan dat RBR elke week upgrades doorvoert en ze zich af vroegen hoe ze dat betaalden.
Ja, maar dat kwam uit de mond van Lewis, die verre van objectief is op dit gebied.
Feit is dat na de sitepods in Monaco dit al weer de 2 grote update van Mercedes is, dit naast de reguleren updates als vleugels e.d. is Mercedes echt behoorlijk hun budget aan het verbranden.
Ik krijg bijna het idee dat de het budget voor dit jaar bewust gaan verbreken om zo doende door te kunnen ontwikkelen voor nog komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:30

Crazy-

Best life ever

Verkeerde topic

Crazy- in "[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?"

[ Voor 85% gewijzigd door Crazy- op 27-07-2023 20:26 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. Mercedes en budgetplafond. Gezien ze het toch niet weten gooien ze misschien gewoon vanalles op de auto en zien ze wel hoe het uit pakt? I.p.v. uren tekenen, CFD, windtunnel, ... gewoon hop produceren en klaar. Produceren moeten ze toch, of spares voor het huidige ontwerp of een nieuw ontwerp, dus dat zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:36:
V.w.b. Mercedes en budgetplafond. Gezien ze het toch niet weten gooien ze misschien gewoon vanalles op de auto en zien ze wel hoe het uit pakt? I.p.v. uren tekenen, CFD, windtunnel, ... gewoon hop produceren en klaar. Produceren moeten ze toch, of spares voor het huidige ontwerp of een nieuw ontwerp, dus dat zijn de kosten niet.
Je zal toch moeten ontwerpen, en aangezien dat goedkoper is dan daadwerkelijk produceren denk ik niet dat ze zomaar wat doen, als in.... er zit echt wel een idee achter. Een stukje bodywork heb je namelijk niet in een halve dag klaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Crazy- schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:31:
Ha spannend. Morgen een dagje Spa doen met vrouw & kinderen. Hopelijk verpest de regen niet het humeur van vrouw & dochter 😜 ben vorig jaar naar Zandvoort geweest; toen wel de race.

Hebben Brons kaarten; iemand nog een tip waar te zitten?

Morgen rijden we vanuit het zuiden België (nu vakantie daar); P in Malmedy met de pendel naar het Circuit.
Neem maar een paar vuilniszakken mee om op te zitten, die Belgische klei is nogal blubber na de regen van de afgelopen tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bullet NL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Je zal toch moeten ontwerpen, en aangezien dat goedkoper is dan daadwerkelijk produceren denk ik niet dat ze zomaar wat doen, als in.... er zit echt wel een idee achter. Een stukje bodywork heb je namelijk niet in een halve dag klaar ;)
Ik bedoel uiteraard niet letterlijk "niet ontwerpen", maar bv een paar weken maar i.p.v. een paar maanden. En dat stuk bodywork moet toch geproduceerd worden zoals ik al aangaf. Of ze nu 8 stuks van dezelfde spec maken voor bv 8 races of 2x 4 stuks van een verschillende spec (dus 4x spec A en 4x spec B ) zal in productie tijd / kosten niet extreem veel uit maken.

F1 middels " move fast and break things" idee dus :p Wat bij F1 vast beter werkt als bij duikboten :X. En werkt een SpaceX niet min of meer volgens hetzelfde principe? I.p.vm jaren iets ontwerpen en het ontwerp valideren op een gegeven moment gewoon zeggen "basis validaties zijn gedaan en we schieten het ding gewoon de lucht in en zien wel wat er gebeurt". Uiteindelijk gaat toch vanalles en nog wat mis de eerste iteraties, of je dan heel tienduizenden/tonnen/miljoenen steekt in het valideren van een ontwerp of het gewoon fabriceert voor duizenden/tuinduizenden/tonnen en wel ziet wat kapot gaat maakt dan ook niet veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:00
RB heeft het traditioneel wat lastiger in sprintraces omdat er minder ruimte is om af te stellen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen in de regen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Blik1984 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:31:
RB heeft het traditioneel wat lastiger in sprintraces omdat er minder ruimte is om af te stellen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen in de regen
Baku & Oostenrijk deden ze het anders niet slecht :p
Silverstone 2021 ging ook prima (:X).
Enige missers waren Brazilië & Oostenrijk vorig jaar van wat ik me zo kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-05 20:25
Shinji schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:57:
[...]

Er is een verschil tussen circuit gerelateerde updates en grote upgrades in het algemeen. Red Bull heeft met kleine aanpassingen en heeft volgens mij maar twee keer de side pods (inlaten) aangepast. Mercedes heeft nu ook flinke aanpassingen gedaan. Daarnaast weten wij niet wat de teams hebben aangepast aan de binnenkant van de wagens, ook dat kan een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:00
RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:47:
[...]

Baku & Oostenrijk deden ze het anders niet slecht :p
Silverstone 2021 ging ook prima (:X).
Enige missers waren Brazilië & Oostenrijk vorig jaar van wat ik me zo kan herinneren.
Lastiger, niet dat ze niet winnen. Heb het idee dat de auto vrij precair is qua afstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 30-05 19:21
Lijkt wel alsof hij een tik heeft met z'n rechtervoet of dat hij het doet om z'n voet goed te positioneren, steeds als hij weer op het gas gaat doet ie dat. Heb het al vaker gezien in z'n videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

Justevo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:26:
[...]
Lijkt wel alsof hij een tik heeft met z'n rechtervoet of dat hij het doet om z'n voet goed te positioneren, steeds als hij weer op het gas gaat doet ie dat. Heb het al vaker gezien in z'n videos.
Ik denk juist dat hij het doet om z’n enkel soepel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

dr.lowtune schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:33:
[...]

Ik denk juist dat hij het doet om z’n enkel soepel te houden.
Zoals al eerder vermeld, dat krijg je als een dag lang ( korter of langer, geen idee) alle circuits moet opnemen voor de videos.

Maar dit is al aardig OT voor dit topic.

Was helemaal vergeten dat de qualy morgen al is vanwege de sprint.
Zal mij benieuwen of regen nog wat leuks gaat brengen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
Volgens mij kan max van p20 starten en nog steeds winnen hier, als RB de auto goed kan afstellen in FP1
Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord