3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Logisch dat ie hem hier pakt. Verstappen zal nog steeds met tientallen seconden voorsprong winnen.
Kunnen ze dit niet elke race doen? Hebben we nog een beetje spektakel
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Met uitleg erbij https://the-race.com/form...p-changes-are-surprising/
Wel balen als het straks een race met 2 sc rondes en dan naar huis wordt
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- Voor zowel de sprint als race geldt dat er tenminste 2 ronden op racetempo gereden zijn zonder safety car ervoor, dan pas worden er punten verdeeld.
- Voor de sprint geldt aanvullend dat tenminste 50% van de sprint verreden moet zijn voordat er punten verdeeld worden.
- Voor de race zijn 3 rondem die normaal achter de safety car zal plaatsvinden al voldoende. Op basis van de afgelegde raceafstand worden de punten als volgt verdeeld. Tot 25% raceafstand een kwart van de punten, tot 50% raceafstand halve punten en tot 75% raceafstand driekwart punten.

https://www.auto-motor-un...-abbruch-gefahr-unfaelle/
Natuurlijk doen ze dit op 1 dag. Dat is qua planning sowieso het beste. TV-spelshows doen hetzelfde, die maken ook meerdere afleveringen in 1 keer. Alleen daar krijgen de deelnemers het verzoek om wat verschillende setjes kleding mee te nemen.Chocoball schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:10:
[...]
Lijkt wel of alle opnames op 1 dag zijn gemaakt. Max heeft steeds dezelfde jeans, dezelfde witte schoenen, hetzelfde petje en zelfs dezelfde haarstijl en gezichtsbeharing.
"When you grow up your heart dies"
Plenkske schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:06:
[...]
Het is hier echt motregen, staat ook niet op normale regenradar.
foto van 12min geleden. nog steeds lichte regen.
om 10.00 is F3 FP. ben benieuwd hoe de baan er bij ligt
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat ziet er harder uit dan het hier bij les combes is. Maar motregen is ook natbasvn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:11:
[...]
[Afbeelding]
foto van 12min geleden. nog steeds lichte regen.
om 10.00 is F3 FP. ben benieuwd hoe de baan er bij ligt
Waren de regels nu ook aangepast na Japan? Als in: gelden deze percentages nu altijd of (nog steeds) alleen als ze eindigen met rood?Chocoball schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:02:
Na het fiasco van 2021 in Spa zijn de regels over het aantal ronden en de puntenverdeling bij regenraces aangepast. Voor de raceleiding wordt het alleen niet makkelijker op.In het geval van Spa geldt voor de sprint dat deze 15 ronden lang is en minimaal 50% houdt in 7,5 ronden. De regels maken de verleiding wel groot om het hele veld achter de safety car te laten rijden totdat er een moment is dat het minder regent en dan 2 ronden lang op racetempo te laten eindigen.
- Voor zowel de sprint als race geldt dat er tenminste 2 ronden op racetempo gereden zijn zonder safety car ervoor, dan pas worden er punten verdeeld.
- Voor de sprint geldt aanvullend dat tenminste 50% van de sprint verreden moet zijn voordat er punten verdeeld worden.
- Voor de race zijn 3 rondem die normaal achter de safety car zal plaatsvinden al voldoende. Op basis van de afgelegde raceafstand worden de punten als volgt verdeeld. Tot 25% raceafstand een kwart van de punten, tot 50% raceafstand halve punten en tot 75% raceafstand driekwart punten.
[Afbeelding]
De eerste bocht bij de start kan soms nog weleens wat problemen opleveren.asdfqwerty schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:16:
Volgens mij kan max van p20 starten en nog steeds winnen hier, als RB de auto goed kan afstellen in FP1
Afgelopen edities is Max paar keer daar aangetikt zoals in 2019.
Als de race afgelast zou worden neemt max de gridstraf dan mee naar volgende race?YakuzA schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:40:
[...]
Wel balen als het straks een race met 2 sc rondes en dan naar huis wordt
Dat vroeg ik mij ook af en het antwoord op de eerste vraag is ja. Er is toen door FIA World Motor Sport Council besloten dat kortere races minder punten krijgen ook al worden ze niet uitgereden nadat de race eerder is stilgelegd.RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:13:
[...]
Waren de regels nu ook aangepast na Japan? Als in: gelden deze percentages nu altijd of (nog steeds) alleen als ze eindigen met rood?
Je bedoelt wel uitgereden. Bij niet uitgereden gold dit al, bij wel nog niet.Chocoball schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:23:
[...]
Dat vroeg ik mij ook af en het antwoord is ja. Er is toen door FIA World Motor Sport Council besloten dat kortere races minder punten krijgen ook al worden ze niet uitgereden nadat de race eerder is stilgelegd.
Je mist 1 belangerijk punt halve punten worden alleen uitgedeeld als de race niet voorgezet kan worden.Chocoball schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:02:
Na het fiasco van 2021 in Spa zijn de regels over het aantal ronden en de puntenverdeling bij regenraces aangepast. Voor de raceleiding wordt het alleen niet makkelijker op.In het geval van Spa geldt voor de sprint dat deze 15 ronden lang is en minimaal 50% houdt in 7,5 ronden. De regels maken de verleiding wel groot om het hele veld achter de safety car te laten rijden totdat er een moment is dat het minder regent en dan 2 ronden lang op racetempo te laten eindigen.
[Afbeelding]
indien ze bijvoorbeeld maar 10 ronden rijden maar de race wel regulier word afgevlagd hebben ze recht op volle punten, toen max vorig jaar kampioen werd is daar een mooi voorbeeld van.
Voor mijn gevoel niet de meest handige keuze om dat nu in Spa te doen met deze weersverwachtingen. De kans dat je eraf gekegeld wordt, omdat je 5 plekken terug in het veld staat is in de regen volgens mij ook wel wat groter.
Maar we zullen zien. Ik merk toch wel op dat hij een stuk voorzichtiger is, maar dat komt natuurlijk ook omdat hij zijn pace kent en geen risico's hoeft te nemen.
Ik mis niks belangrijks, het is eerder de journalist die half werk levertAjacied10 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:27:
[...]
Je mist 1 belangerijk punt halve punten worden alleen uitgedeeld als de race niet voorgezet kan worden.
indien ze bijvoorbeeld maar 10 ronden rijden maar de race wel regulier word afgevlagd hebben ze recht op volle punten, toen max vorig jaar kampioen werd is daar een mooi voorbeeld van.
Bedankt voor de aanvulling.
Sterker nog, halve punten zolang niet minimaal 75% van de race verreden is (door de leider). Daarboven is wel volle punten.Ajacied10 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:27:
Je mist 1 belangerijk punt halve punten worden alleen uitgedeeld als de race niet voorgezet kan worden.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 09:44 ]
Dat is toch juist aangepast daarna ?Ajacied10 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:27:
[...]
PS. Hoor nu de eerste F3 wagens over het circuit rijden.
Wat is het nu?! Op mijn opmerking reageer je nog dat de FIA World Motor Sporr Counsil het na Japan heeft aangepast en nu bevestig je dat het hetzelfde is gebleven?Chocoball schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:36:
[...]
Ik mis niks belangrijks, het is eerder de journalist die half werk levert
Bedankt voor de aanvulling.
Ben benieuwd of we een race gaan zien dit weekend. Voorspelling lijtk beter voor zondag
Dit jaar:If a race is suspended in accordance with Article 57, and cannot be resumed, points for each title will be awarded in accordance with the following criteria:
Dat Japan geneuzel is gefixed.If the race distance from the start signal to the end-of-session signal is less than the scheduled race distance, points for each title will be awarded in accordance with the following criteria:
[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 28-07-2023 10:08 ]
erutangiS
De andere optie is Monza, maar daar is bocht 1 ook altijd risicovol, ook zonder regen.Rhahyrion schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:35:
[...]
Voor mijn gevoel niet de meest handige keuze om dat nu in Spa te doen met deze weersverwachtingen. De kans dat je eraf gekegeld wordt, omdat je 5 plekken terug in het veld staat is in de regen volgens mij ook wel wat groter.
Maar we zullen zien. Ik merk toch wel op dat hij een stuk voorzichtiger is, maar dat komt natuurlijk ook omdat hij zijn pace kent en geen risico's hoeft te nemen.
Spa wordt vaker gekozen omdat inhalen eenvoudiger is dan op Monza bijvoorbeeld.dutchgio schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:12:
[...]
De andere optie is Monza, maar daar is bocht 1 ook altijd risicovol, ook zonder regen.
Dat is een belangrijkere overweging dan een bocht 1 of de weersomstandigheden
Y sí, llueve. La previsión dice que habrá lluvia suave hoy más intensa mañana y seco domino. #f1 #BelgianGP
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 juli 2023
And yes, it's raining. Forecast says light rain for today, more intense for tomorrow and dry conditions on sunday. #f1 #BelgianGP pic.twitter.com/a2Yw6oPdKf
Reacties nu nog niet zo aanwezig zijn in vergelijking met vorige jaren sinds het Spa/Japan trauma.Regenrace!![]()
De "Regenracewalletje-w schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:31:
Toch leuk/interessant hoe de
[...]
Reacties nu nog niet zo aanwezig zijn in vergelijking met vorige jaren sinds het Spa/Japan trauma.

Allemaal ingrediënten die het iets spannender zouden kunnen maken.
Is het serieus een trauma ja? Sepang, 2001 en/of 2009 vergeten? Kom op hoor, het was maar regen, niet het einde van de wereld.walletje-w schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:31:
Reacties nu nog niet zo aanwezig zijn in vergelijking met vorige jaren sinds het Spa/Japan trauma.
"Na het fiasco van 2021"Chocoball schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:02:
Na het fiasco van 2021 in Spa zijn de regels over het aantal ronden en de puntenverdeling bij regenraces aangepast. Voor de raceleiding wordt het alleen niet makkelijker op.
- ...
- ...
Dit punt, tenminste 2 ronden op racetempo, levert in mijn optiek nog steeds een enorm fiasco op. Met 2 ronden kun je toch niet spreken van een race? Wat als dit het kampioenschap beslist? Dit moedigt ook iedere coureur die het zich ietwat opportunistisch kan veroorloven om disproportionele risico's te nemen om flink wat do-or-die acties te doen. Net zoals ik vroeger in Geoff Crammonds' Grand Prix 2 de hele grid uitremde in bocht 1. Mocht je hierdoor in een (punten/podium) positie komen hoef je jezelf maar kort breed te houden...
Dit klinkt voor mij als een manier om enerzijds alsnog een dergelijke 2-lap 'race' een 'race' te kunnen noemen en zodoende (1) geen contractuele restitutie voor kaarten aan toeschouwers te hoeven doen en (2) commerciele verplichtingen te kunnen afvinken. Maar het blijft een fiasco.
[ Voor 3% gewijzigd door CousinBoneless op 28-07-2023 10:58 ]
2021 is wel een trauma ja, was mijn eerste f1 race ooit en geen echte race gezienCH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:57:
[...]
Is het serieus een trauma ja? Sepang, 2001 en/of 2009 vergeten? Kom op hoor, het was maar regen, niet het einde van de wereld.
Ik denk dat vooral het zwaar onfortuinlijke ongeval met Dylano van het Hoff en de regen de angst er goed in heeft gebracht bij velen hier. De race vorig jaar was toch prima? Natuurlijk kan het weer veranderen, zijn er geen garanties voor de toekomst e.d, maar betekend ook niet dat we krampachtig aan het verleden of 'de farce van 2021' vast moeten houden. Er zijn wel meer regen races geweest in België, maar nog veel meer droog weer races,zowel in F1 als daarbuiten.
[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 11:13 ]
Inmiddels heeft @MrOleo denk ik je vraag beantwoordt en anders artikel 6.5 en 6.6 van de sporting regulations.RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Wat is het nu?! Op mijn opmerking reageer je nog dat de FIA World Motor Sporr Counsil het na Japan heeft aangepast en nu bevestig je dat het hetzelfde is gebleven?
zou merc nog wat topsnelheid vinden, of als derde 'mercedes powered' team erdoorheen rommelen?
Teams zullen zo veel mogelijk de baan op willen. nu bij F2 is het wel nat op de baan maar volgens mij weinig tot geen regen.dyrc schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:40:
Ben benieuwd naar FP1 en de krachtsverhouding. bij gebrek aan FP2, en als laatste startpositie-vangnet voor het niet kunnen rijden van de Q indien teveel regen, verwacht/hoop ik van elk team wel een snelle lap.
zou merc nog wat topsnelheid vinden, of als derde 'mercedes powered' team erdoorheen rommelen?
morgen is het sowieso nat, en zondag wellicht ook (of opdrogend) dus ze zullen alle scenario's willen proberen
Wat mij betreft zou die balans ook niet hoeven te zitten in alles of niets, maar zouden ze er ook voor kunnen kiezen om het stuk waar het grootste probleem is gewoon als dubbel geel te zetten.superduper schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:54:
Het zal zo moeilijk worden om bij regen de juiste balans te vinden tussen 'overcautious' en 'zoek het maar uit'. Zeg maar 2021 vs 1998. Om die reden hoop ik maar dat het niet al te hard regent; liefst opdrogend van full wets af...Wel een staande start, want dat inrijden achter de SC vind ik helemaal niks.
Sinds Monaco dit jaar is het -als ik het goed begrepen heb- mogelijk om onder dubbel geel ook met een verplichte delta / maximale snelheid te rijden, net als onder VSC.
Ze zouden dan bijvoorbeeld van eau rouge (of zelfs La Source) tot halverwege Kemmel dubbel geel kunnen laten gelden. Met een verplichte maximum snelheid.
Feitelijk race je dan gewoon niet op dat stuk, maar kun je op de rest wel los.
Uiteraard alleen als het weer dat noodzakelijk maakt.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Enkel voor de hoofdrace.CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:35:
Heeft VER's +5 ook invloed op de sprintrace, of is het enkel +5 voor de hoofdrace?
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Hoofdrace.CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:35:
Heeft VER's +5 ook invloed op de sprintrace, of is het enkel +5 voor de hoofdrace?
Het is een beetje een onoverzichtelijke boel.
We krijgen nu:
FP1
Qualifying
Sprint qualifying (ik vertik het een shootout te noemen
Sprint race
Race
Aandrijflijnstraffen tellen voor de hoofdrace. Het sprint gedeelte is apart met straffen binnen dat gedeelte op zaterdag.
[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-07-2023 12:49 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bedoel je nu als iemand op de zaterdag een nieuwe versnellingsbak in de auto lepelt, dat de straf dan alleen op de zaterdag is? Als dat zo is... Gezien VER de sprint opzet toch niets vindt, had het wellicht verstandiger geweest om op de zaterdag die nieuwe versnellingsbak er in te lepelen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:48:
Aandrijflijnstraffen tellen voor de hoofdrace. Het sprint gedeelte is apart met straffen binnen dat gedeelte op zaterdag.
Veel punten verliest VER dan immers toch niet en kan met de hoofdrace op Zondag dan gewoon op zijn gekwalificeerde plek starten.
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 12:54 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, volgens mij is de straf dan alsnog op zondag.CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:52:
[...]
Bedoel je nu als iemand op de zaterdag een nieuwe versnellingsbak in de auto lepelt, dat de straf dan alleen op de zaterdag is?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ah, ik schrok al een beetje, hahaha. Anders zou het wellicht strategisch gezien slimmer zijn om pas op de zaterdag de boel er in te lepelen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:53:
Nee, volgens mij is de straf dan alsnog op zondag.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat is niet een trucje dat ik de RBR strategieafdeling zie missen.CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:55:
[...]
Ah, ik schrok al een beetje, hahaha. Anders zou het wellicht strategisch gezien slimmer zijn om pas op de zaterdag de boel er in te lepelen.
De weersverwachting voor zondag is best redelijk, dan is het even voorzichtig, daarna alles voorbij en klaar. Spa is wel een van de banen waar ruimte genoeg is om in te halen en een baan waar de echte racers heel veel tijd kunnen winnen in hun rondjesRhahyrion schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:35:
[...]
Ik denk dat als Hamilton Max niet gepakt had met 3 duizendste dat ze de straf nog niet gepakt zouden hebben. Max zijn pole streak is nu toch onderbroken, dus dan maar meteen die penalty pakken op een baan waar je goed in kan halen.
Zelf houd ik altijd mijn hart vast voor bocht 1 hier. 5 plekken straf is wat dat betreft niet ideaal.
Denk dat het er nog wel eens meer zouden kunnen worden (engine 4 (gratis) en 5 (straf maar blijft dan in de pool volgens mij (samen met 4) en dan ook maar meteen CE en ES.
[ Voor 26% gewijzigd door pro_6or op 28-07-2023 13:00 ]
een treffende spreuk
Ik andere teams ook niet.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:56:
Dat is niet een trucje dat ik de RBR strategieafdeling zie missen.![]()
Ik hield me in om m niet te maken
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Vind het maar een gevaarlijk circuit. Snap dat Max zegt dat het voor hem wel werkt, maar er zijn genoeg (dodelijke en recente) ongelukken gebeurd daar. Kunnen ze echt niets doen om het daar veiliger te maken?
Wat zeg ik nou net....HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:12:
Hoe is het weer? Ik hoop niet op (al te veel) regen.
Vind het maar een gevaarlijk circuit. Snap dat Max zegt dat het voor hem wel werkt, maar er zijn genoeg (dodelijke en recente) ongelukken gebeurd daar. Kunnen ze echt niets doen om het daar veiliger te maken?
PalingDrone in "[F1 2023] Race 13 GP van België"
Zodra de 3 presentatoren tijdens de voorbeschouwing op Sky allemaal onder een flinke paraplu zitten weet je genoeg
[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 28-07-2023 13:16 ]
En volgens F1 Live is het maar wat miezer / "mistige druppels" en geen echte regen.PalingDrone schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Wat zeg ik nou net....
Zodra de 3 presentatoren tijdens de voorbeschouwing op Sky allemaal onder een flinke paraplu zitten weet je genoeg
Palmer ook weer meteen on a roll "Houd Lawrence uit de buurt van circuit, want met die gele trui denken de coureurs dat er een gele vlag is".
Van die miezerregen waar je echt flink nat van wordt, daarbij rij je dat ook niet zomaar droog op zo'n lange baan.RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:22:
[...]
En volgens F1 Live is het maar wat miezer / "mistige druppels" en geen echte regen.
Palmer ook weer meteen on a roll "Houd Lawrence uit de buurt van circuit, want met die gele trui denken de coureurs dat er een gele vlag is".
Hopelijk steekt er nog een briesje op want anders wordt dit 1 rondje achter de safetycar.... (never forget
[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 28-07-2023 13:27 ]
Ik negeer je comments meestal.PalingDrone schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Wat zeg ik nou net....
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit sprintformaat is zo slecht doordacht...
Dat is vaak wederzijds maar wilde je voor deze ene keer ff optakelen naar mijn niveau
Is daar ooit een race gereden, waar het wel mooi/goed weer was?Willem30 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:36:
Gaaf die onboard bij HAM. Serieus natte baan.
De verbouwingen die men recentelijk heeft gedaan, waren onder andere om de veiligheid te verbeteren. Wat moet men nog meer doen?HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:12:
Hoe is het weer? Ik hoop niet op (al te veel) regen.
Zo vaak. Ben je vorig jaar bijvoorbeeld vergeten?HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:36:
Is daar ooit een race gereden, waar het wel mooi/goed weer was?
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 13:37 ]
Misschien eerder ingrijpen bij regen en geen sprintrace er houden?CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:37:
[...]
De verbouwingen die men recentelijk heeft gedaan, waren onder andere om de veiligheid te verbeteren. Wat moet men nog meer doen?
Je hebt het over verbouwen, die is er pas dus geweest. Eerder ingrijpen bij regen is aan de raceleiding, niet het circuit.HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:37:
Misschien eerder ingrijpen bij regen en geen sprintrace er houden?
[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 13:58 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
[ Voor 25% gewijzigd door loekf2 op 28-07-2023 13:41 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Tja, wanneer anders…loekf2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:40:
Vraag me sterk af of hier vanmiddag een quuali gereden gaat worden, of zelfs een sprint race morgen dan zin heeft.
Precies dezelfde gedachte, misschien kunnen ze weer een rondje rijden morgen, zodat ze wel voldoen en hun geld binnenkrijgen.loekf2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:40:
Vraag me sterk af of hier vanmiddag een quuali gereden gaat worden.
Is dat nog goed gekomen door de vorige keer?
ICE ICE Baby
Echte F1 fans.. is dit weer een BN'er?djmuggs schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:42:
Met Ferrari petje in Red Bull garage, dan krijg je blijkbaar een stikker van RB voor over het Ferrari logo
WTH.. <domme vraag> wie is dat ?
Te veel commerciële belangen die dat verhinderen.HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:42:
[...]
Niet meer hier rijden, of gewoon het op een andere datum plannen. Het is altijd hetzelfde op dit circuit.
Edit: commentatoren Viaplay hebben het nu ook over een eventuele verplaatsing.
[ Voor 12% gewijzigd door pietr op 28-07-2023 13:44 ]
Andere oplossing: circuit overdekken.pietr schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:43:
[...]
Te veel commerciële belangen die dat verhinderen.
Gewoon geen sprint races houden. Ik heb er helemaal niets mee.
Valt toch wel mee? Er is al wat jaar het idee dit circuit over te slaan?pietr schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:43:
[...]
Te veel commerciële belangen die dat verhinderen.
Edit: commentatoren Viaplay hebben het nu ook over een eventuele verplaatsing.
Mogelijk dat de sessie de laatste 10 minuten droog/droger wordt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En op welke datum verwacht je dat het gegarandeerd droog is in de Ardennen? Als je gegarandeerd droog weer wilt hebben kun je heel veel races afstrepen. Zeg maar vrijwel heel Europa, Canada, Japan, China. Dan houd je Zuid-Amerika & Miami en de zandbak races over.HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:42:
[...]
Niet meer hier rijden, of gewoon het op een andere datum plannen. Het is altijd hetzelfde op dit circuit.
En daarnaast zijn er in Spa toch echt vaker droge races dan regen races. Maar eey, als je enige referentie 2021 is dan regent het inderdaad altijd. Terwijl het zelfs in 2022 het hele weekend droog was.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Wie zegt dat? Zolang er geen document is vrijgegeven dan is het gewoon fake news.Chiron schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:46:
Er wordt over gesproken dat de quali zometeen als FP2 gaat gelden, en dat de quali morgen gereden wordt.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:21
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het maakt mij niet uit, iedereen zit met hetzelfde probleem aan omstandigheden. Kijken wie er het beste van kan maken.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sorry, bedoelde het niet te serieus hoor.RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:46:
[...]
En op welke datum verwacht je dat het gegarandeerd droog is in de Ardennen? Als je gegarandeerd droog weer wilt hebben kun je heel veel races afstrepen. Zeg maar vrijwel heel Europa, Canada, Japan, China. Dan houd je Zuid-Amerika & Miami en de zandbak races over.
En daarnaast zijn er in Spa toch echt vaker droge races dan regen races. Maar eey, als je enige referentie 2021 is dan regent het inderdaad altijd. Terwijl het zelfs in 2022 het hele weekend droog was.
Maar het regent er wel vaak, en dat komt mede door de ligging van het circuit heb ik begrepen (de wolken blijven er hangen).
Het is goed dat we (gelukkig nog) in Europa rijden, in Zandvoort zou het ook zomaar kunnen regenen.
Voormalig race engineer van Kimi & Palmer, heeft nu een eigen team. Julien ???Pierre schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:48:
Wie is die Fransman die commentaar geeft bij F1TV?
Het is nu al droog, bij Pouhon tenminsteQuad schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:45:
Dus met 0 fatsoenlijke rijminuten de kwalificatie in straks..
Mogelijk dat de sessie de laatste 10 minuten droog/droger wordt.
Pleur dan die sprint race eruit en doe in plaats daarvan de Q.
De zondagrace (incl de Q) is toch vele malen belangrijker dan die sprint (sh*t) show?
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-07-2023 13:51 ]
Commentaar langs het circuit zegt dat FIA heeft bevestigd dat deze training iig niet als start volgorde gebruikt wordt.dglavimans schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:50:
Iewl. Viaplay meldt dus dat het ook kan dat tussenstand de race volgorde gaat bepalen zondag
ik dacht eerst dat dit Leclerc wasPierre schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:48:
Wie is die Fransman die commentaar geeft bij F1TV?
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |