[F1 2023] Race 13 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste
Acties:
  • 107.688 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat wordt voor 2024 dus nog een doel: alle races winnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 20:47
Confetti de killer van elke compressietechniek

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

psy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:39:
Wel grappig dat er nog steeds mensen openlijk twijfelen aan de superioriteit van Max.

Het is gewoon buitencategorie.

Net zoals het eeuwige gezeur dat ze bij ziggo teveel pro Max zouden zijn. Onzin. Het is gewoon een feit. En bij Viaplay hoor ik eigenlijk niets anders.
tja, meer dan 22 seconden voorsprong op je teamgenoot op p2, als 6e gestart, hij lag op een gegeven moment iets meer dan 6 seconden achter Perez op 1..... Dus hij is meer dan 28 seconden sneller op deze baan dan zijn teamgenoot.

Tijdens de Mercedes tijden lagen beide auto's vlak bij elkaar, dat maakt gewoon in een keer duidelijk hoe goed Max is en hoe goed de Mercedes auto was ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 19:10

psy

Jasphur schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:44:
[...]

Niet? Ik heb anders een heerlijke race gezien! :D De regie had gelukkig ook door waar de actie zat.

Moet wel zeggen dat in mijn hoofd P1: VER niet meer bestaat :P
We zijn denk ik teveel verwend in seizoen 2021.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:27

-tom-562

Oliesjeik

xzaz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:44:
Confetti de killer van elke compressietechniek
Haha ik dacht dat het aan mijn verbinding lag :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 18:04

Dido

heforshe

pietr schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:41:
Er zijn steeds meer nieuwe F1-volgers die denken dat het Wilhelmus de muziek is die bij de F1 hoort. 😁
D'r zullen er al tijden genoeg zijn die, als ze ooit bij een opera belanden, verbaasd zijn dat daar de F1 tune gespeeld wordt :D

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-06 16:33
jaapstobbe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Misschien wordt Perez zijn auto elke race gesaboteerd, daar wel eens aan gedacht?
Ja hoor want dat is zinvol we gaan Perez saboteren zodat de rest hem voorbij kan. Geen niveau is ook een niveau en dat is uw post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hippocampus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:43:
[...]

Kommop joh, acht!!! overwinningen op rij... *O*
Oh ik weet echt wel dat dit een legendarisch seizoen is.
Maar echt vermakelijk vind ik dit ook niet. Het is te voorspelbaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:09
sjaool schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Je bent Mexicaan? :+

Checo heeft zelf gezegd dat de wagens exact hetzelfde zijn, alleen de afstelling verschilt.
Caramba! :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:41

rammes

koekebakker 1e klas

Gelukkig staat Norris niet naast em

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 15:23
OMD schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:43:
[...]

Oh nee dat niet. Dat is ook de reden dat ie al zo snel zijn teamgenoot verslaat ;)

Betekent alleen niet dat ie altijd maar op zijn top kan presteren en nog steeds z’n flow moet vinden. Je kan niet zomaar een coureur in een auto zetten en verwachten dat ie maar gelijk op zijn top presteerd.
Dus hoeveel tijd moet ie daarvoor krijgen vindt je? Kunnen we alvast een datum prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

OMD

Dido schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:43:
[...]

Dat zag je ook duidelijk toen Max voor het eerst in een RB reed in plaats van een TR. Toen bakte hij er ook niks van :+
Maar dat was midseason en reed hij gewoon. RIC heeft net hele tijd niet gereden, niet vergelijkbaar imho

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:05
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:45:
[...]

Terug naar de seizoenen 2014 en 2015! Dat was om je vingers bij af te likken! Toen VER nog VES heette!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:44:
[...]

tja, meer dan 22 seconden voorsprong op je teamgenoot op p2, als 6e gestart, hij lag op een gegeven moment iets meer dan 6 seconden achter Perez op 1..... Dus hij is meer dan 28 seconden sneller op deze baan dan zijn teamgenoot.

Tijdens de Mercedes tijden lagen beide auto's vlak bij elkaar, dat maakt gewoon in een keer duidelijk hoe goed Max is en hoe goed de Mercedes auto was ;)
Verstappen is buitencategorie, maar zulke verschillen zag je volgens mij in de Mercedes-tijd ook toen Bottas bij het team kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD

OMD

The Realone schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:46:
[...]

Dus hoeveel tijd moet ie daarvoor krijgen vindt je? Kunnen we alvast een datum prikken.
Voor mij heeft ie al laten zien wat ie kan, namelijk sneller zijn dan TSU, iets wat DEV niet kon. Weet dus niet precies wat je nou wilt.

Ik verwacht voor het einde van het jaar dat RIC consistent sneller is dan TSU.

Of ik gelijk ga hebben? Geen idee, ben geen helderziende. Maar iemand afbranden na 2 races vind ik een beetje zielig zeker nadat hij al meer heeft gepresteerd dan DEV

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Max moet nog een keer winnen van P5 en P8 dan heeft hij de hele top 10 gehad. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Nu online
OMD schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:46:
[...]

Maar dat was midseason en reed hij gewoon. RIC heeft net hele tijd niet gereden, niet vergelijkbaar imho
RIC heeft maar een half jaar/10 races niet gereden, dat noem ik niet een hele tijd niet, er zijn coureurs op de grid die er langer tussenuit zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:08

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:45:
[...]

We missen misschien wat van die oude vertrouwde mechanische pech loterijen van voor het 'x motoren per seizoen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Misschien wordt Perez zijn auto elke race gesaboteerd, daar wel eens aan gedacht?
Valt nu wel weer mee toch?
Sinds RIC weer een stoeltje heeft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Transportman schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:48:
[...]

RIC heeft maar een half jaar/10 races niet gereden, dat noem ik niet een hele tijd niet, er zijn coureurs op de grid die er langer tussenuit zijn geweest.
True. Maar die bakten er ook niet veel van :P

We zien wel waar het schip strand. Vind wel dat iemand meer tijd verdient dan 2 races voordat we hem allemaal gaan afbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hippocampus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:49:
[...]

We missen misschien wat van die oude vertrouwde mechanische pech loterijen van voor het 'x motoren per seizoen'.
Klopt, maar dat komt ook doordat de F1 meer een managing sport is geworden. Er wordt zelden op de grens van het kunnen van de wagens gereden. Ja, tijdens kwalificatie want dan moeten ze wel.

De F1 moet er echt weer naar toe dat het gaat om zo snel mogelijk rijden zonder beperkingen zoals het managen van de banden, benzineverbruik, de energy store etc.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

StefanVerkerk schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:42:
[...]

F3 / F2 races zijn inmiddels spannender dan F1 races. Maar dat komt denk ik ook wel een beetje omdat er bij F1 vrij weinig écht spannends gebeurd in het achterveld.
Bij de F1 moeten ze de auto's zo maken dat er eigenlijk niet meer gespaard hoeft te worden (Banden/brandstof.....)

De F1 moet om 1 ding draaien, das vol gas van begin tot einde....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:09
Woefdram schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:45:
[...]

Ja hoor want dat is zinvol we gaan Perez saboteren zodat de rest hem voorbij kan. Geen niveau is ook een niveau en dat is uw post
Waarom zou je mijn post serieus nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 18:38
OMD schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:49:
[...]

We zien wel waar het schip strand. Vind wel dat iemand meer tijd verdient dan 2 races voordat we hem allemaal gaan afbranden.
Maar hoeveel tijd moet je Ricciardo gaan geven voor je prestaties mag verlangen? Anders had AT net zo goed de Vries kunnen laten zitten. Het is ook niet dat Ricciardo de punten aaneen reeg bij McLaren.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 15:23
OMD schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:49:
[...]

Er wordt niemand afgebrand, dat zal sowieso niet gauw gebeuren bij de persoon Ricciardo, het gaat eerlijk om de beslissing om je rookie mid-season te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Lekker Ventje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:52:
[...]

Maar hoeveel tijd moet je Ricciardo gaan geven voor je prestaties mag verlangen? Anders had AT net zo goed de Vries kunnen laten zitten. Het is ook niet dat Ricciardo de punten aaneen reeg bij McLaren.
Bij Ref bull gaat het niet alleen om de snelste zijn maar ook om afzetmarkt. Ze hebben al een Nederlander en de laps die ric tijdens de tests liet zien waren niet slechter dan dev. Tja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:37
Vind pitten voor snelste ronde omdat ze achter je zoveel langzamer zijn toch wel erg af doen aan het idee van snelste raceronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sjaool schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:51:
[...]

Klopt, maar dat komt ook doordat de F1 meer een managing sport is geworden. Er wordt zelden op de grens van het kunnen van de wagens gereden. Ja, tijdens kwalificatie want dan moeten ze wel.

De F1 moet er echt weer naar toe dat het gaat om zo snel mogelijk rijden zonder beperkingen zoals het managen van de banden, benzineverbruik, de energy store etc.
Teveel betrouwbaarheid maakt het allemaal een steriel gebeuren en te voorspelbaar.
Maar nu kan je niet meer terug. Tenzij ze Pirelli een 'slow puncture' band laten ontwikkelen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:06
Genaaid in de Q door Stroll, anders was ie zeker verder naar voren gestart en wellicht net als TSU goed uitgepakt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Echt leuke race gezien, mooi middenveld, genoeg actie en zelfs in het achterveld met HUL en RIC, geen grote ellende, jammer voor PIA maar was wel te verwachten met droog weer, NOR die leuk terugkwam in de gladheid en LEC die ook prima gereden heeft.
Zelfs mooi hoe foutloos VER terugkwam en PER reed ook prima, nee niks mis met deze race.
Kan zat erger op Spa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Tja volgende race is een van de vervelendste tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Hertog_Martin schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:55:
Vind pitten voor snelste ronde omdat ze achter je zoveel langzamer zijn toch wel erg af doen aan het idee van snelste raceronde.
Tja, dat kun je verwachten als de gaten op de baan zo groot zijn en de punten voor de stand in het WDC klein, Lewis wil Alonso voorbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
xzaz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:57:
Tja volgende race is een van de vervelendste tracks.
Hopelijk maakt het weer het spannender daar.
Wil nu wel eens zien wat nat Zandvoort oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
PalingDrone schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:59:
[...]

Hopelijk maakt het weer het spannender daar.
Wil nu wel eens zien wat nat Zandvoort oplevert.
Veel oranje rook :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Max geeft net aan dat hij nog sneller had gekund in zijn laatste stint, hij zat zwaar in de bespaarmodus, als het aan hem had gelegen had hij het gat naar Perez verder vergoot om veilig een 3 pitstop te maken voor rood (die hij nog nieuw had liggen).

Rocketship!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:47
Met het huidige zomerweer regenen die fakkels zo uit of de wind blaast de rook gelijk weg :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8WtmIZuURX2XFvGVZ7AiP1VDeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRXb9zH8rKeuTFp74857rit8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door G_Dragon op 30-07-2023 17:13 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:04

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

TinusXIII schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:02:
[...]

Met het huidige zomerweer regenen die fakkels zo uit of de wind blaast de rook gelijk weg :P
Heb nu nog 2 weken vakantie, kan niet anders zijn dat daarna weer super lekker weer aan komt. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZLGL8Ckj7c8XpYb_PEty08JHx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzWYrlV4kKuCdxo0pVJjd1w2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUK-Ifdh1TYQ9TA0Lk4Qh-fii2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hULm6Y119o6MN6sJaV2BtPW9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 30-07-2023 17:08 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:02:
Max geeft net aan dat hij nog sneller had gekund in zijn laatste stint, hij zat zwaar in de bespaarmodus, als het aan hem had gelegen had hij het gat naar Perez verder vergoot om veilig een 3 pitstop te maken voor rood (die hij nog nieuw had liggen).

Rocketship!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2SmEXMXMAAaYuY?format=webp&name=small

Dit? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQH7NNc69bSC3DE01c0o1jfm6H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3dbV0ifdbJ6Bc88W3M8OdBV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGorM1Ax7sso1T9cucqWHPsLIos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHWXUKoTZROzdwYhGrW3JNyi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RW06vKrns0iw2EkXMjS-poLhqEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5aDlRs0O89zEO6jtteq2xKx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uRouewX5LVo6xjDCYjzmkygQ30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nf4EVVhZx27g0wjfXsRhdBrN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-JyWQBFzhKhVBHqwgfxtl53pu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40UZgtRREOVMjEVcr53jCnZW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiOxCF3Xsm-sSMNdfnEy9TO2CJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPVOHkRx1ycbBuSWB9mGQEQ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door G_Dragon op 30-07-2023 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Nu al benieuwd naar @f1bythenumbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Dat zeker...
Kan nog leuk worden met wat zeemist erbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik schreef het zo net al, maar de lijstjes komen nu binnen....
Hoe kan norris nu met de zelfde soft band de meeste ronden rijden.

Pirelli heeft de banden gewoon niet voor elkaar, er is verschil in compount, maar ze bouwen onvoldoende af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0ygxZnmcMDtaabEnNMoSlxOr3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/40UZgtRREOVMjEVcr53jCnZW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:19:

Pirelli heeft de banden gewoon niet voor elkaar, er is verschil in compount, maar ze bouwen onvoldoende af.

[Afbeelding]
Dit was te zien sinds Silverstone. De slijtage is toch anders geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 22:18
Redelijke race in het middenveld, maar ook niet meer dan dat. Het gemis van spanning om de overwinning is gewoon groot. Dat was zo in de tijd van de dominantie van Hamilton, en dat is nu niet anders. Blij dat er ff zomerstop is. Dit seizoen kan me eerlijk gezegd niet snel genoeg voorbij zijn :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Lekker Ventje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:52:
[...]

Voor het einde van het jaar consistent sneller dan TSU anders andere baan gaan zoeken. RIC heeft geen beste track record.

Lijkt alsof ik dan ben van RIC maar ik gun iemand een kans. RIC heeft de schijn tegen, hoop voor hem dat het de andere kant op gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Pjottski schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:21:
[...]

Dit was te zien vanaf Silverstone. De slijtage is toch anders geworden.
Er zit te weinig verschil in slijtage tussen de compounds, natuurlijk is de rood zachter, maar ze slijten niet snel genoeg..... Probleem van Pirelli natuurlijk, van uit marketing gezien wil je een dat de banden even lang mee gaan maar waar duidelijk verschil in rij karakteristiek zit, maar dit maakt het racen niet leuker, een snelle band zou minder lang mee moeten gaan. Door voor rood te kiezen zou het zo moeten zijn dat je sneller bent, maar minder lang op de band kan blijven rijden.

Afijn, dit is in mijn ogen een probleem van het huidige F1 kampioenschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
Tsunoda was fantastisch. P6 zelfs ergens in het begin! De Vries was misschien niet geweldig, maar TSU doet het dit seizoen in races echt geweldig, en heeft vandaag ook honey badger RIC op 23 (drie en twintig)seconden gezet. De Alfas, de Haas, de Williams en zelfs een Alpine, die allemaal (veel) sneller waren, achter zich gehouden. Niet slecht voor een Honda gepusht pay driver. Misschien zou hij dat zitje van Perez moeten overnemen?

[ Voor 14% gewijzigd door Rene44 op 30-07-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:22
Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:19:
McLaren heeft nog geen low downforce pakket.
Ze moesten met een hoge downforce rijden wat erg gunstig voor de bandenslijtage was maar erg kwetsbaar in een DRS trein of op de lange stukken maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PalingDrone schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Dat zeker...
Kan nog leuk worden met wat zeemist erbij
Als het net als vorig jaar gaat dan wachten ze netjes tot na de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Er zit te weinig verschil in slijtage tussen de compounds, natuurlijk is de rood zachter, maar ze slijten niet snel genoeg..... Probleem van Pirelli natuurlijk, van uit marketing gezien wil je een dat de banden even lang mee gaan maar waar duidelijk verschil in rij karakteristiek zit, maar dit maakt het racen niet leuker, een snelle band zou minder lang mee moeten gaan. Door voor rood te kiezen zou het zo moeten zijn dat je sneller bent, maar minder lang op de band kan blijven rijden.

Afijn, dit is in mijn ogen een probleem van het huidige F1 kampioenschap.
Sinds de upgrades van de banden in Silverstone is de dynamiek aardig veranderd. Wat Pirelli nu voorstelt qua strategie loopt nog niet helemaal 1 op 1 met de huidige band. Veel informatie zal nog wel uit het vorige seizoen worden gehaald. Dat is mijn gedachte erover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

En ook dit wíst hij. Maar meneer is niet op zoek naar alle records.

En hamilton was níet intens blij met 0.003 pole omdat hij Max zijn reeks daarmee stopte.

Hahaha. Alle groten zijn op zoek naar deze records.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
GAIAjohan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Banden weer terug naar pre-2017(?) qua breedte, auto’s smaller en lichter, en desnoods gewoon weer bandenconcurrentie gaan toestaan. Zodat er wel goede banden gemaakt moeten worden..
Eens. Michelin vs Bridgestone was erg leuk. Er is een nieuwe tender bandenleverancier F1 uitgeschreven voor 2025 tm 2027 en Michelin en Bridgestone hebben beiden gereageerd, maar word is dat Pirelli weer voorkeur van FOM heeft gekregen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:22
Ondergaande zon op zn gezicht op die onderste foto

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 12:07
Hippocampus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:49:
[...]

Hier zit zeker wat in. Dit is al de zoveelste race dit seizoen waarbij er geen enkele auto met mechanische pech was, alleen 2 auto's eruit door een botsing. Daarmee bedoel ik niet per se dat alles weer onbetrouwbaarder moet, want hoewel dat op zich spanning creëert, is dat wel enigszins gemaakte spanning.

Wat dit seizoen echt minder maakt dan de vorige 2 of zelfs 3 is dat er geen enkele manier is waarbij andere teams ook maar bij Red Bull in de buurt komen. De enige spanning zit hem eigenlijk in hoe Perez weer met zijn kwalificatie omgaat en tot welke plek hij terug weet te komen, terwijl zijn teamgenoot rustig aan een seconde per rondje harder gaat. Ik vind het niet heel erg leuk eerlijk gezegd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:27
Zat te denken... ze rijden in Spa na de finish altijd de uitgang van de pitstaat in.

Wat nu (weet het, puur theoretisch) als iemand die vlak voor de winnaar rijdt in zijn laatste ronde nog naar binnen gaat om bijvoorbeeld aan het bandenreglement te voldoen (a la Baku). Dan kan dat toch grandioos verkeerd aflopen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18-06 21:11
ParaDroid2 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:01:
[...]

Hier zit zeker wat in. Dit is al de zoveelste race dit seizoen waarbij er geen enkele auto met mechanische pech was, alleen 2 auto's eruit door een botsing. Daarmee bedoel ik niet per se dat alles weer onbetrouwbaarder moet, want hoewel dat op zich spanning creëert, is dat wel enigszins gemaakte spanning.

Wat dit seizoen echt minder maakt dan de vorige 2 of zelfs 3 is dat er geen enkele manier is waarbij andere teams ook maar bij Red Bull in de buurt komen. De enige spanning zit hem eigenlijk in hoe Perez weer met zijn kwalificatie omgaat en tot welke plek hij terug weet te komen, terwijl zijn teamgenoot rustig aan een seconde per rondje harder gaat. Ik vind het niet heel erg leuk eerlijk gezegd...
De ontwikkeling van de motor is ook bevroren. Het is niet meer spelen met instellingen om het laatste beetje prestaties uit een nieuwe versie te persen. Iedereen weet ondertussen wel hoe ver de motor kan gaan.

Het verschil zit hem dit jaar dan ook niet in de motor maar in de aero. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil tussen RBR en AT.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-06 13:18
alexbl69 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:04:
Zat te denken... ze rijden in Spa na de finish altijd de uitgang van de pitstaat in.

Wat nu (weet het, puur theoretisch) als iemand die vlak voor de winnaar rijdt in zijn laatste ronde nog naar binnen gaat om bijvoorbeeld aan het bandenreglement te voldoen (a la Baku). Dan kan dat toch grandioos verkeerd aflopen?
Uh ja .. ligt er wel aan waar de finish ligt. Stel dat je bij het inrijden van de pits op een ronde zal worden gezet dan ben je dus afgevlagd na het over de finish rijden. En gelijk gediskwalificeerd. Maar stel je maakt je pitstop a la Haas achteraan de pitstraat ... dan kun je oog in oog met Max komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 12:07
RocketKoen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:06:
[...]

De ontwikkeling van de motor is ook bevroren. Het is niet meer spelen met instellingen om het laatste beetje prestaties uit een nieuwe versie te persen. Iedereen weet ondertussen wel hoe ver de motor kan gaan.

Het verschil zit hem dit jaar dan ook niet in de motor maar in de aero. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil tussen RBR en AT.
Dat had ik nog niet eens bedacht maar daar zal je inderdaad gelijk hebben, door het bevriezen van de motoren is het inderdaad voor alle teams duidelijk wat de limieten zijn wat dan ook weer voor minder uitval zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:31
xzaz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:54:
[...]
Bij Ref bull gaat het niet alleen om de snelste zijn maar ook om afzetmarkt. Ze hebben al een Nederlander en de laps die ric tijdens de tests liet zien waren niet slechter dan dev. Tja.
Ric lijkt hetzelfde als De vries te rijden; vlakbij Magnussen en rond p15.
Volgens mij is MAG alleen blij dat er (nog) geen contact is geweest.
Mja, voor het verschil op de baan maakt het (vooralsnog) niets uit tussen DEV en RIC.

Dan heeft die een slechte pitsstop. Als de winnaar langzaam daarheen rijdt, dan heeft die net voldoende tijd om weer buiten te staan. Maar dat heeft wel een heel groot risico om te laat te zijn. Doordat je langzamer moet rijden is de kans groot dat je dan net ná het afvlagmoment binnenrijd en dus ook gefinished bent.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-06 13:18
SPee schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:10:
[...]

Ric lijkt hetzelfde als De vries te rijden; vlakbij Magnussen en rond p15.
Volgens mij is MAG alleen blij dat er (nog) geen contact is geweest.
Mja, voor het verschil op de baan maakt het (vooralsnog) niets uit tussen DEV en RIC.
Al heeft Daniel, echter net als de rest van het veld, weinig in droog kunnen rijden voor de start van deze GP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Bij de ingang van de pitstraat brand een lamp rood als deze niet toegankelijk is, ga er maar van uit dat zodra de 1e auto over de finish is dat de pitstraat gesloten is voor alles en iedereen die achter nr1 ligt.

Daarnaast zijn dit typische circuit afhankelijke dingentjes die ze op donderdag tijdens de drivers meeting bespreken.

_/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2023 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:14
Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:43:
Daarnaast zijn dit typische circuit afhankelijke dingentjes die ze op donderdag tijdens de drivermeating bespreken.
Klinkt als een vleeskeuring.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

assje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:45:
[...]

Klinkt als een vleeskeuring.
Zo door naar de BBQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Maurice079 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:22:
Redelijke race in het middenveld, maar ook niet meer dan dat. Het gemis van spanning om de overwinning is gewoon groot. Dat was zo in de tijd van de dominantie van Hamilton, en dat is nu niet anders. Blij dat er ff zomerstop is. Dit seizoen kan me eerlijk gezegd niet snel genoeg voorbij zijn :+
Helaas weten we van te voren eigenlijk al wie er gaat winnen. Mechanische pech lijkt ook bijna niet meer voor te komen en grote crashes blijven ook uit.

Bizar ook hoe slecht PER eigenlijk is. Start als 2e, terwijl VER P6 start en eindigt vervolgens als 2e met een flinke achterstand.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 08:04

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Weer een beker stuk gegaan :o

https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Marko stelt er nog 2 veilig maar de 3de valt en breekt 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:56:
[...]

Bizar ook hoe slecht PER eigenlijk is. Start als 1e, terwijl VER P6 start en eindigt vervolgens als 2e met een flinke achterstand.
Bizar hoe slecht PER is? Hij finisht op meer dan 10s afstand van de nummer 3. Dat op zichzelf is al een flinke afstand.

Is PER van hetzelfde niveau als VER? Nee, zeker niet maar dat maakt hem niet bizar slecht, dat zegt meer over de kwaliteiten van VER dan over de "gebrekkige" kwaliteiten van PER.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:56:
[...]

Helaas weten we van te voren eigenlijk al wie er gaat winnen. Mechanische pech lijkt ook bijna niet meer voor te komen en grote crashes blijven ook uit.

Bizar ook hoe slecht PER eigenlijk is. Start als 1e, terwijl VER P6 start en eindigt vervolgens als 2e met een flinke achterstand.
Perez start als 2e, ging Lerclec direct voorbij, had geen probleem met alles behave Max, vandaag was hij voor Max de ideale Bottas...

Hij komt snelheid te kort op Max, maar hij is sneller dat iedereen behalve Max, Dat zegt iets over hoe goed Max is.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

SpeedfreakR schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:58:
Weer een beker stuk gegaan :o

https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Marko stelt er nog 2 veilig maar de 3de valt en breekt 8)7
Ze hebben er geen plek meer voor op het hoofdkantoor.... Ze proberen er dus elke race één minder mee naar huis te nemen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Max had voor de lol gewoon even door de pitstraat moeten rijden in lap 43, zwaaien naar de pitcrew en weer door. Een soort drive-through-thank-you :p

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 30-07-2023 19:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Napo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:00:
[...]

Bizar hoe slecht PER is? Hij finisht op meer dan 10s afstand van de nummer 3. Dat op zichzelf is al een flinke afstand.

Is PER van hetzelfde niveau als VER? Nee, zeker niet maar dat maakt hem niet bizar slecht, dat zegt meer over de kwaliteiten van VER dan over de "gebrekkige" kwaliteiten van PER.
Niet mee eens.

De enige waarmee vergeleken kan worden is max, gezien dat dezelfde auto is. .6-.8 per ronde verliezen is normaal gesproken genoeg om je stoeltje kwijt te raken.

Dus ja, dit is gewoon slecht.

Geloof best dat max er 2 a 3 tienden uit perst die er eigenlijk niet zijn. Geen 8. No way.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 30-07-2023 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Perez start als 2e, ging Lerclec direct voorbij, had geen probleem met alles behave Max, vandaag was hij voor Max de ideale Bottas...

Hij komt snelheid te kort op Max, maar hij is sneller dat iedereen behalve Max, Dat zegt iets over hoe goed Max is.....
Hij is sneller dan iedereen die in een andere auto rijdt ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14

AvK

Ready Set Go

Maurice079 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:22:
Je hebt gelukkig het 'sarcasme' icoontje er bij gezet.....
Persoonlijk heb ik een fantastisch mooi race gezien. Met inderdaad een oppermachtige Max. Maar ook heel veel vuurwerk als je niet naar Max kijkt maar wat er achter gebeurt. Hoeveel inhaal manoeuvres hebben we wel niet gezien? De een nog mooier dan de andere. 30? 40?
Beste mensen..... we kijken naar een hele bijzondere periode in de F1. De Senna fanaten, de Prost fanaten en de Schumacher fanaten......... Over 20 jaar wordt er nog steeds over deze periode met Max gesproken. En wij mogen er gewoon bij zijn.
Als iemand dit saai vindt dan moet je volgens mij een andere hobby kiezen. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 13:16
Oeps they did it again.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iK46oTjQVZyC-ClwHUfv34EAwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A139N2utsG6oM9JFbYkEm4O6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
In before ‘RBR is zo onvolwassen dat ze elke keer bekers slopen. Misschien moet er wat meer respect getoond worden en zou dit tot punten aftrek moeten leiden… :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:43:
[...]

Bij de ingang van de pitstraat brand een lamp rood als deze niet toegankelijk is, ga er maar van uit dat zodra de 1e auto over de finish is dat de pitstraat gesloten is voor alles en iedereen die achter nr1 ligt.

Daarnaast zijn dit typische circuit afhankelijke dingentjes die ze op donderdag tijdens de drivers meeting bespreken.

_/-\o_
Dit zijn juist typische dingen die in de Event Notes of Post Race Procedures vastgelegd zouden moeten zijn, maar daar zie ik ze vreemd genoeg niet in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Transportman schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:38:
[...]

Dit zijn juist typische dingen die in de Event Notes of Post Race Procedures vastgelegd zouden moeten zijn, maar daar zie ik ze vreemd genoeg niet in staan.
Dat komt denk ik omdat in dit theoretische geval voor een de race nog niet over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Niet mee eens.

De enige waarmee vergeleken kan worden is max, gezien dat dezelfde auto is. .6-.8 per ronde verliezen is normaal gesproken genoeg om je stoeltje kwijt te raken.

Dus ja, dit is gewoon slecht.

Geloof best dat max er 2 a 3 tienden uit perst die er eigenlijk niet zijn. Geen 8. No way.
En dan perst PER er vandaag per ronde nog zo'n .4 per ronde uit. Dan wordt hij alsnog tweede echter heeft hij meer op zijn limiet gereden. Wat heeft hij, en RBR, daar uiteindelijk mee gewonnen? Meer slijtage op zijn voertuig, meer risico op fouten en dus uitval of puntverlies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Napo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:52:
[...]

En dan perst PER er vandaag per ronde nog zo'n .4 per ronde uit. Dan wordt hij alsnog tweede echter heeft hij meer op zijn limiet gereden. Wat heeft hij, en RBR, daar uiteindelijk mee gewonnen? Meer slijtage op zijn voertuig, meer risico op fouten en dus uitval of puntverlies?
Dan doe je de aanname dat ie harder kan.

De auto kan het blijkbaar. De banden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 21:08

DarkSide

theres no place like ::1

Ok tijd voor de zomerstop.

Even kijken naar de punten

2021 395,5
2022 454 waarbij lec 308 als 2e had

Max nu halverwege 314.

Kijkend naar eerdere seizoenen
Lewis Hamilton 2019 413
Lewis Hamilton 2018 408
Sebastian Vettel 2013 397
Sebastian Vettel 2011 392

eigenlijk te bizar voor woorden hoe de RBR19 en max presteren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 13:55

Wok

Dakloos...

(jarig!)
Ik ben niet van het graven in cijfers, maar heeft Hamilton ooit een 20+ seconden marge op Bottas gehad als ze weer eens 1-2 finishten?

Een 1-2 pakken èn 20+ sec marge op je teamgenoot hebben met starten op P6 en teamgenoot op P2... Volgens mij is zelfs Bottas nooit zó op z'n plek gezet... (behalve dan door teamorders).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Hij rijd in dezelfde auto en vanaf het begin op kop, dan hoor je de race gewoon te winnen. Als je dan 2e wordt met een flinke achterstand, dan heb je mijn inziens slecht gepresteerd. Hij werd ook moeiteloos ingehaald door VER.

Leuk dat hij sneller was dan de anderen in andere auto’s, maar hij rijd dan ook in de snelste auto van net veld.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-07-2023 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

(jarig!)
DarkSide schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:01:

2021 395,5

Max nu halverwege 314.

Lewis Hamilton 2019 413
Lewis Hamilton 2018 408

We zijn getuige van geschiedenis in the making :) Dit is echt een Schumacheresque/Sennariaanse periode waarin een coureur nog eens mijlenver uitstijgt boven zijn al superieure materiaal :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
Wok schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:03:
Ik ben niet van het graven in cijfers, maar heeft Hamilton ooit een 20+ seconden marge op Bottas gehad als ze weer eens 1-2 finishten?

Een 1-2 pakken èn 20+ sec marge op je teamgenoot hebben met starten op P6 en teamgenoot op P2... Volgens mij is zelfs Bottas nooit zó op z'n plek gezet... (behalve dan door teamorders).
2019 Australie, maar dan wel Bottas 1e ;)
en zelfde jaar in Engeland was het bijna 25 seconden met Lewis 1 en Bottas 2
Maar dit zijn dan wel dat ze in de top 2 kwalificeerden...

[ Voor 12% gewijzigd door JustSomeone op 30-07-2023 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

(jarig!)
Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:10:
[...]

Hij rijd in dezelfde auto en vanaf het begin op kop, dan hoor je de race gewoon te winnen. Als je dan 2e wordt met een flinke achterstand, dan heb je mijn inziens slecht gepresteerd. Hij werd ook moeiteloos ingehaald door VER.

Leuk dat hij sneller was dan de anderen in andere auto’s, maar hij rijd dan ook in de snelste auto van net veld.
Wij staan normaliter lijnrecht tegenover elkaar, maar hier kan ik het alleen maar met je eens zijn. Perez heeft hier een brevet van onvermogen afgegeven. Tegelijkertijd bevestigt dit ook de suprematie van Verstappen over de rest van het veld: het maakt niet meer uit vanuit welke positie hij start... hij wint (uiteraard geholpen door superieur materiaal).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
[...]

Dan ga je er volledig ten onrechte vanuit dat rijders binnen een team altijd hetzelfde resultaat neerzetten. Wat niet zo is. Want hé, de ene rijder is de andere niet. Per is geen Ver. Zoals Str ook geen Alo is.
Maar dat maakt Per geen slechte rijder. Hij heeft vandaag precies gedaan wat hij moest doen: 2e worden.

Jij lijkt moedwillig te negeren dat Max een bijzonder getalenteerde coureur is, waarvan er gewoon geen tweede is op dit moment. Of dat echt je overtuiging is of dat je maar wat aan het trollen bent, geen idee. Het komt op mij over als het laatste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Magenof schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:38:
Zou wel eens mooi zijn als hij ooit eens zijn Belgische roots bevestigd maar nah, Joske laat het niet toe.
Dat heeft hij vrijdag nog gedaan, bij het praatje na het winnen van de kwali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48
Wok schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:19:
[...]

Wij staan normaliter lijnrecht tegenover elkaar, maar hier kan ik het alleen maar met je eens zijn. Perez heeft hier een brevet van onvermogen afgegeven. Tegelijkertijd bevestigt dit ook de suprematie van Verstappen over de rest van het veld: het maakt niet meer uit vanuit welke positie hij start... hij wint (uiteraard geholpen door superieur materiaal).
Perez heeft gewoon gedaan wat ie moest doen. 2e worden.... met 9 seconden voor op leclerc nog best verdienstelijk denk ik. Het was in iedet geval veel beter als de voorgaande weekends... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

stylezzz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:28:
[...]

Perez heeft gewoon gedaan wat ie moest doen. 2e worden.... met 9 seconden voor op leclerc nog best verdienstelijk denk ik. Het was in iedet geval veel beter als de voorgaande weekends... ;)
Als het veld volgend jaar dichterbij elkaar zit eventueel, is het dan nog genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

(jarig!)
[...]

De Ferrari is dit jaar ook een redelijke zeepkist ;)

Sprint Q was echter ook maar weer matig. In de hoofdrace gewoon gemiddeld .8 sec per ronde(!) toegeven op je teammate... Het is dat de auto ook nog eens zoveel marge geeft, anders was Perez al lang exit geweest. Ik durf te wedden dat geen van de Mercedes-, McLaren- of Ferrari-coureurs zoveel zouden laten liggen als zij in het stoeltje van Perez hadden gezeten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toke_gt schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:25:
[...]

Dan ga je er volledig ten onrechte vanuit dat rijders binnen een team altijd hetzelfde resultaat neerzetten. Wat niet zo is. Want hé, de ene rijder is de andere niet. Per is geen Ver. Zoals Str ook geen Alo is.
Maar dat maakt Per geen slechte rijder. Hij heeft vandaag precies gedaan wat hij moest doen: 2e worden.

Jij lijkt moedwillig te negeren dat Max een bijzonder getalenteerde coureur is, waarvan er gewoon geen tweede is op dit moment. Of dat echt je overtuiging is of dat je maar wat aan het trollen bent, geen idee. Het komt op mij over als het laatste.
Zoals ik al eerder aangaf, dan is 2 a 3 tienden per ronde verdedigbaar. 6 tot 8 tienden per ronde is normaal gesproken exit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:15

Vuvuzela

My spire is forming

Wok schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:03:

Ik heb ff zitten zoeken want voor mn gevoel hebben we die 2 eigenlijk niet veel als 1-2 gezien. Herinner me vooral hoe Bottas vaak ergens in het middenveld bleef hangen. Maar ik tel in 2 seizoenen 6 1-2's en in Spanje 2018 had Ham 20,3 sec voorsprong, (geen idee hoe die voorsprong tot stand kwam, ik zie het toevallig, ik zocht vooral op het aantal 1-2's)

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 30-07-2023 20:39 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Dit dus, Perez heeft 1 taak, 2e worden achter Max, Winnen als Max niet kan winnen......
Het laatste lijkt vrijwel onmogelijk te zijn, dus het beste wat Perez kan doen is 2e worden.
Iets wat hij vandaag prima heeft gedaan.

Vergeet niet, Checo rijd in het zelfde materiaal als Max, echter Max is zo veel efficiënter met het gebruik van z'n auto. Waarom Max o.a. zo veel sneller is, hij rijd compleet andere lijnen als Checo dat doet, hier door hebben zijn banden minder te lijden en is hij dom weg sneller.

Perez heeft de zelfde rol die Bottas bij Mercedes had, punten pakken na z'n kopman.
Nou dat heeft hij gedaan vandaag, kon niet beter dus.
Daarbij zal hij ook redelijk in de besparingsmodus hebben gereden, Max aanvallen was niet nodig, te ver op Leclerc uitlopen ook niet, dan maar zuinig op het materiaal zijn.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
LAD93 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:38:
[...]

In before ‘RBR is zo onvolwassen dat ze elke keer bekers slopen. Misschien moet er wat meer respect getoond worden en zou dit tot punten aftrek moeten leiden… :+
Geduld, budgetoverschrijding incoming :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Waarom hoort hij een race te winnen? Als het zo simpel zou zijn had Mercedes de enorme achterstand al wel ingehaald......
Ja, maar hij is een mindere coureur als Max, dat blijkt ook wel wat keer op keer finisht hij achter Max.

Het is allemaal niet zo moeilijk, we zijn getuige van een zeer opmerkelijke periode, inderdaad een die gelijkwaardig is aan de groten der aarde op race gebied, en gezien Max zijn leeftijd misschien ook wel een unieke gebeurtenis.

Is Max een betere coureur dan Lewis, Ja!.... ik denk het wel...... Ondanks dat deze met geluk 7x WDC is geworden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Max zijn reactie is puur comedy/sitcom. :p

[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-07-2023 20:48 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DarkSide schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:01:

2021 395,5

Max nu halverwege 314.

Lewis Hamilton 2019 413
Lewis Hamilton 2018 408

Kijken we ook even naar de kwalificatie tussenstanden na twaalf races:

PER v VER = 2 - 10

ALO v STR = 10 - 2

HAM v RUS = 7 - 5

LEC v SAI = 8 - 4

GAS v OCO = 6 - 6

NOR v PIA = 10 - 2

HUL v MAG = 9 - 3

BOT v ZHO = 9 - 3

DEV v TSU = 2 - 8

RIC v TSU = 1 - 1

ALB v SAR = 12 - 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48
Wok schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:35:
[...]

De Ferrari is dit jaar ook een redelijke zeepkist ;)

Sprint Q was echter ook maar weer matig. In de hoofdrace gewoon gemiddeld .8 sec per ronde(!) toegeven op je teammate... Het is dat de auto ook nog eens zoveel marge geeft, anders was Perez al lang exit geweest. Ik durf te wedden dat geen van de Mercedes-, McLaren- of Ferrari-coureurs zoveel zouden laten liggen als zij in het stoeltje van Perez hadden gezeten...
100% speculatie natuurlijk. Perez is ook geen wdc materiaal, dat zal ik meteen toegeven. Maar jezelf staande houden in het stoeltje naast max is ook wel een hele opgave. Iets wat zijn voorgangers sowieso niet lukte ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:35:
[...]
Zoals ik al eerder aangaf, dan is 2 a 3 tienden per ronde verdedigbaar. 6 tot 8 tienden per ronde is normaal gesproken exit.
Maar dit is geen gewone situatie. Je hebt te maken met een coureur die een klasse beter is dan de rest. Perez heeft het geluk dat hij in een goede auto zit, maar de pech dat zijn teamgenoot van een totaal ander niveau is. En met hem omlaag halen omdat hij niet hetzelfde niveau heeft, doe je eigenlijk zowel Per als Ver tekort.
Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord