Smaller is minder grip, in een situatie waar je al geen of nauwelijks grip hebt en veel/gemakkelijk last hebt van aquaplanning. Ik weet niet of dat zoveel beter werken zal.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:40:
Ik durf gewoon te wedden dat de wets van Goodyear en Bridgestone in het verleden beter waren. Natuurlijk waren de banden ook minder breed…
Wellicht is dat de oplossing. Maak de wets gewoon 100mm smaller voor een 150mm smaller achter..
Ziet er wellicht gek uit, maar mogelijk rijdt het stukken beter
Zonnetje bij F3 Q
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Groeven in het loopvlak is ook een idee...CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:57:
[...]
Smaller is minder grip, in een situatie waar je al geen of nauwelijks grip hebt en veel last hebt van aquaplanning. Ik weet niet of dat zoveel beter werken zal.
Misschien verplaatsen op de kalender naar buiten het regenseizoen?LZ86 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:42:
Ik was altijd tegen het schrappen van Spa voor de f1 kalender. Maar ik snap nu wel waar het vandaan komt.
Alsnog heb ik nog steeds liever dit dan die knaken olielanden
Die bij de regenbanden er al in zitten, bedoel je?

Plaatje stiekem gejat vanaf de Pirelli website. Raad eens, welke band de regenband is.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 15:03 ]
Want deze regio van Europa kent een droog- en regenseizoen? Met andere woorden: dat gaat niet werken. Dat het in de bergen is helpt ook niet mee, daardoor is de lucht juist sneller vochtiger en regent het dus meer.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:59:
Misschien verplaatsen op de kalender naar buiten het regenseizoen?
Nee dat is profiel, ik bedoel echt een paar diepe sleuven, maar die periode is gelukkig al een tijdje over.CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:00:
[...]
Die bij de regenbanden er al in zitten, bedoel je?![]()
[Afbeelding]
Plaatje stiekem gejat vanaf de Pirelli website.
Materieel verplaatsen duurt een dagje (1350km rijden), dus dat is er maandagmiddag. Coureurs vliegen toch overal naartoe. Dus die zijn er met een paar uur wel. Is dat zo gek? Ze doen hetzelfde trucje de halve wereldbol over.RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:50:
[...]
Je wilt ze al op donderdag laten rijden? Terwijl ze op zondag nog in Hongarije waren? #damn.
Ah, zoals ze eind jaren '90 van de vorige eeuw hadden en in de early 00's, met de 3 "strepen".PalingDrone schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:03:
Nee dat is profiel, ik bedoel echt een paar diepe sleuven, maar die periode is gelukkig al een tijdje over.
Al was dat bij de regenband ook minder hoor, in elk geval bij de Bridgestones:

FWIW: De banden zoals ze in 2000 waren
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 15:07 ]
Bedoel je zo iets?PalingDrone schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:03:
[...]
Nee dat is profiel, ik bedoel echt een paar diepe sleuven, maar die periode is gelukkig al een tijdje over.
:strip_exif()/f/image/hdBL4HjnGpgT41i5ZLpMBXhq.jpg?f=fotoalbum_large)
(plaatje van wikipedia)
Klopt was om te zorgen dat de banden niet teveel grip hadden om zo de rondetijden te drukken, als ik me goed herinner.CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:04:
[...]
Ah, zoals ze eind jaren '90 van de vorige eeuw hadden en in de early 00's, met de 3 "strepen".Dat deed geloof ik meer met grip dan het afwateren van de banden.
Grooves were introduced in F1 to improve safety by reducing grip levels and preventing high-speed accidents, but they also affected the aerodynamics and traction of the cars. Aerodynamics: The introduction of grooves on the tires caused turbulence in the airflow around the car, significantly reducing downforce.
[ Voor 29% gewijzigd door MaakmeGek op 28-07-2023 15:08 ]
F3 kwali is nu gewoon bezig.
I served in a company of heroes.
Wel tekenend dat het profiel van de Bridgestone full-wet compleet anders is dan de Pirelli variant. Misschien kunnen ze daar nog wat van leren?CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:04:
[...]
Ah, zoals ze eind jaren '90 van de vorige eeuw hadden en in de early 00's, met de 3 "strepen".Dat deed geloof ik meer met grip dan het afwateren van de banden.
Al was dat bij de regenband ook minder hoor, in elk geval bij de Bridgestones:
[Afbeelding]
FWIW: De banden zoals ze in 2000 waren
En Pat Fry als technical director bij Alpine gaat ook al weg.
De pirelli's zijn al veel beter.Fauna schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:09:
[...]
Wel tekenend dat het profiel van de Bridgestone full-wet compleet anders is dan de Pirelli variant. Misschien kunnen ze daar nog wat van leren?
En de pitbox helemaal afbreken en weer helemaal opbouwen. AFAIK gebruiken ze daar in Europa maar 1 set van.Tk55 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:04:
[...]
Materieel verplaatsen duurt een dagje (1350km rijden), dus dat is er maandagmiddag. Coureurs vliegen toch overal naartoe. Dus die zijn er met een paar uur wel. Is dat zo gek? Ze doen hetzelfde trucje de halve wereldbol over.
Fly-away races zijn ook heel anders georganiseerd. Teams pakken de auto in en de rest is aan DHL waardoor de monteurs ook 1 of 2 dagen geen/minder werk hebben. En de pitboxen etc hebben ze daarbij wel meerdere sets van die dus niet "op tijd" op transport hoeven (volgens mij hebben teams ook gewoon mensen die al een dagje eerder arriveren om pitbox op te bouwen en daarna weer afbreken, wat binnen EU niet het geval is omdat alles zelf getransporteerd moet worden en er (daardoor) maar 1 set gebruikt wordt).
Als er op donderdag gereden moet worden betekent dat gewoon echt dat ee monteurs bij een double header echt 14 dagen of nog langer non stop bezig zijn. Daar waar er nu nog 1 of 2 rustigere dagen tussen zullen zitten.
De Pirelli's kunnen als het goed is al meer (regen)water verstouwen dan de Bridgestones van destijds.Fauna schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:09:
Wel tekenend dat het profiel van de Bridgestone full-wet compleet anders is dan de Pirelli variant. Misschien kunnen ze daar nog wat van leren?
Misschien zorgt juist dat voor de spray problemen.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 15:12 ]
Smaller zal volgens mij leiden tot minder aquaplaning, en dus uiteindelijk mogelijk juist meer grip.CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:57:
[...]
Smaller is minder grip, in een situatie waar je al geen of nauwelijks grip hebt en veel/gemakkelijk last hebt van aquaplanning. Ik weet niet of dat zoveel beter werken zal.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het probleem met de wets is AFAIK twofold. Één is dat ze zoveel water verplaatsen dat ze niet geschikt zijn om te racen, auto achter je ziet helemaal niks meer. En daarnaast dat ze geen performance geven. Maar dat is eigenlijk een non-issue omdat het voor iedereen hetzelfde is, met als kanttekening dat daardoor de crossover naar inters wel veel eerder is waardoor ze potentieel weer te snel naar een ongeschikte band gaan.
En voor het spray issue wordt aan een oplossing gewerkt, middels de wheelcovers. Alleen is die test dus schijnbaar mislukt.
En als het aan de orde is kan Pirelli er vast ook wel een band van maken die beter geschikt is om te racen. Maar het eerst zullen ze moeten zorgen dat er uberhaupt voldoende zicht is om uberhaupt te kunnen rijden/racen met deze banden.
En voor het spray issue wordt aan een oplossing gewerkt, middels de wheelcovers. Alleen is die test dus schijnbaar mislukt.
En als het aan de orde is kan Pirelli er vast ook wel een band van maken die beter geschikt is om te racen. Maar het eerst zullen ze moeten zorgen dat er uberhaupt voldoende zicht is om uberhaupt te kunnen rijden/racen met deze banden.
Maar in de bochten wel weer minder laterale grip vziw.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Smaller zal volgens mij leiden tot minder aquaplaning, en dus uiteindelijk mogelijk juist meer grip.
Minimale tijd vanaf SC-lines is 2.05
bij F3 was het nu ook chaos bij het beginnen van hun snelle ronde
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Aquaplanning is dat de banden de hoeveelheid water niet aan kunnen en daardoor een beetje gaan drijven op het water. Bij een grotere oppervlakte, kan er dus meer water "verwerkt" worden door de banden, waardoor de banden direct contact met het asfalt houden en dus meer grip. Nu de banden dus breder + groter zijn, zou dat "verwerken" dus juist gemakkelijker moeten zijn.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:15:
Smaller zal volgens mij leiden tot minder aquaplaning, en dus uiteindelijk mogelijk juist meer grip.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 15:29 ]
Volgens mij is die minimale tijd tussen de SC lines er toch al jaren?basvn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:22:
[Afbeelding]
Ik zie hem niet elke race langskomen. denk alleen races waar kans op opstopping bestaat (zoals onderandere Monza)RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:24:
[...]
Volgens mij is die minimale tijd tussen de SC lines er toch al jaren?
Dat is toch serieus doorrijden bij een natte baan. De afstand is dan wel een stukje korter dan een volledige ronde, maar toch.basvn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:22:
[Afbeelding]
Die minimale tijd is er altijd inderdaad, maar wellicht dat de tijd nu aangepast is, om te zorgen dat men enigszins doorrijdt en een ander zijn snelle ronde niet vernaggeld wordt omdat iemand anders zo traag rijdt.RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:24:
Volgens mij is die minimale tijd tussen de SC lines er toch al jaren?
Een bredere band moet ook meer water afvoeren om aquaplaning te voorkomen dan een smallere band. Dat is inherent aan een bredere band..CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:23:
[...]
Aquaplanning is dat de banden de hoeveelheid water niet aan kunnen en daardoor een beetje gaan drijven op het water. Bij een grotere oppervlakte, kan er dus meer water "verwerkt" worden door de banden, waardoor de banden direct contact met het asfalt houden en dus meer grip.
En doordat er minder druk op de banden is, ontstaat er volgens mij juist ook weer eerder aquaplaning bij een bredere band.
De hoeveelheid die de band kan verwerken is groter, maar de band is ook groter in diameter (24 inch vs 18 inch, zo uit mijn hoofd), dus dat zou juist gemakkelijker moeten gaan voor de band.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:29:
Een bredere band moet ook meer water afvoeren om aquaplaning te voorkomen dan een smallere band. Dat is inherent aan een bredere band..
En doordat er minder druk op de banden is, ontstaat er volgens mij juist ook weer eerder aquaplaning bij een bredere band.
Als je kijkt hoe smal de brandjes vroeger waren en met de snelheid waarmee men toen al reed, is dat gewoon eng te noemen. En dat waren dan droog weer bandjes ook.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 15:35 ]
Is ook de reden dat je op de motor eigenlijk nooit last van aquaplaning hebt. Omdat het contact met de weg zoveel smaller is dan bijvoorbeeld een auto, snij je meer door het water, itt een auto die gaat drijven.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:29:
[...]
Een bredere band moet ook meer water afvoeren om aquaplaning te voorkomen dan een smallere band. Dat is inherent aan een bredere band..
Smallere banden kan dus inderdaad minder last hebben dan een bredere, ook al kan een bredere theoretisch gezien meer water afvoeren.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het gaat v.w.b. aquaplaning toch voornamelijk om of voldoende rubber het asfalt raakt? Met een smallere band heb je daarbij per definitie minder rubber. Waar vervolgens dus ook nog allemaal groeven in zitten (om het water af te voeren) waardoor je dus nog minder rubber hebt dat in contact komt met het asfalt.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:29:
[...]
Mag toch hopen dat dit enkel geldt voor een droge baan? Er zijn maar 3 coureurs die hier in FP1 aan hebben voldaanbasvn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:22:
[Afbeelding]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
5 seconde tijdstraf voor de restalexbl69 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:32:
[...]
Mag toch hopen dat dit enkel geldt voor een droge baan? Er zijn maar 3 coureurs die hier in FP1 aan hebben voldaan.
En toch heeft Autoweek dit met een reguliere auto al getest:CH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:31:
[...]
De hoeveelheid die de band moet verwerken is groter, maar de band is ook groter in diameter, dus dat zou juist gemakkelijker moeten gaan voor de band.Een smallere band gaat in een situatie waarin je toch al moet zoeken naar grip in elk geval echt niet werken, daar ben ik redelijk zeker van.
Als je kijkt hoe smal de brandjes vroeger waren en met de snelheid waarmee men toen al reed, is dat gewoon eng te noemen. En dat waren dan droog weer bandjes ook.
https://www.autoweek.nl/a...-brede-banden-bandentest/
AQUAPLANING
Op het gebied van aquaplaning bieden de verhoudingsgewijs smalle 17-inch basiswielen met voorsprong de beste veiligheidsreserves. Aan de andere kant van het spectrum verliezen de 21-inch wielen al veel eerder het contact met het wegdek (waterlaag 8 mm).
Ik zou oppassen met reguliere banden te vergelijken met banden specifiek voor sport. Situatie is heel anders: ander asfalt, openbare weg vs afgesloten weg wat juist geen openbare weg (meer) is... En snelheid is ook behoorlijk anders. Zelfs de samenstelling van het rubber is totaal anders.
[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2023 15:40 ]
Jep, smaller is minder snel aquaplaning. Gewicht van het voertuig per cm2 band is dan ook hoger. Allemaal gunstiger met smalle bandjes in de regen.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:36:
[...]
En toch heeft Autoweek dit met een reguliere auto al getest:
https://www.autoweek.nl/a...-brede-banden-bandentest/
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Dacuuu op 28-07-2023 15:39 ]
Als bredere banden eerder gaan drijven dan smalle banden, raak je dus met smalle banden meer asfaltRobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:31:
[...]
Het gaat v.w.b. aquaplaning toch voornamelijk om of voldoende rubber het asfalt raakt? Met een smallere band heb je daarbij per definitie minder rubber. Waar vervolgens dus ook nog allemaal groeven in zitten (om het water af te voeren) waardoor je dus nog minder rubber hebt dat in contact komt met het asfalt.
Maar de natuurwetten veranderen nietCH4OS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:38:
Ik zou oppassen met reguliere banden te vergelijken met banden specifiek voor sport. Situatie is heel anders: ander asfalt, openbare weg vs afgesloten weg wat juist geen openbare weg (meer) is... En snelheid is ook behoorlijk anders. Zelfs de samenstelling van het rubber is totaal anders.
De eerste sc-line is bij uitgang pits en de tweede is bij ingang pits. Daartussen moet je dit binnen 2:05 minuten afleggen.alexbl69 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:32:
[...]
Mag toch hopen dat dit enkel geldt voor een droge baan? Er zijn maar 3 coureurs die hier in FP1 aan hebben voldaan.
Dus een rondje van +/- 2:15 zal wel prima zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Pjottski op 28-07-2023 15:48 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Maar het is alleen niet "drijven".GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:39:
[...]
Als bredere banden eerder gaan drijven dan smalle banden, raak je dus met smalle banden meer asfalt
Komt meer overeen met planeren zoals je ook bij speedboten ziet. Dan ga je op hogere snelheden (grotendeels) "over" het water ipv erdoor.
Glijden over een waterlaagje.
[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 28-07-2023 15:49 ]
Het gaat om het gewicht per oppervlak. Bij smallere banden is er meer druk om het water weg te duwen.RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:31:
Het gaat v.w.b. aquaplaning toch voornamelijk om of voldoende rubber het asfalt raakt? Met een smallere band heb je daarbij per definitie minder rubber. Waar vervolgens dus ook nog allemaal groeven in zitten (om het water af te voeren) waardoor je dus nog minder rubber hebt dat in contact komt met het asfalt.
Vergelijk het met een luchtbed dat plat op het water drijft met een heel mens er bovenop. Als je dat luchtbed op z'n kant zet en er op drukt zal het wat dieper in het water komen. Als er een laag water staat kunnen smalle banden daarom langer contact met het asfalt houden dan brede banden.
Bij strandbuggies zie je het omgekeerde. Die hebben brede banden om boven op het losse zand te kunnen rijden, dunne banden zouden in het zand zakken.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dat wordt flink doortrappen in de outlaps als het regent straksbasvn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:22:
[Afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Daar hadden ze wel een uitzondering voor regen bij mogen zetten
Komen weer wat leuke buitjes aan nadat het net bij de andere klasse relatief droog was.
Maar dat zeg ik ook niet. Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee wilt zeggen. Met smallere banden heb je inderdaad minder snel last van aquaplanning, maar probeer maar eens met smalle bandjes op zulke hoge snelheden in te sturen. Dat lukt je echt niet.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:45:
Maar de natuurwetten veranderen niet
Is het nu een normale Q? Of heb ik wat gemist?
---RAWE CEEK!!!---
Word straks door de omstandigheden bepaald. Gaat de q niet door dan is de volgorde van kwalificatie de wdc stand met de bijbehorende penalty’s.NoFearCreations schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:03:
Is het nu een normale Q? Of heb ik wat gemist?
[ Voor 5% gewijzigd door Pjottski op 28-07-2023 16:06 ]
Ok, maar als de Q niet door gaat maken ze er een FP2 van begrijp ik?Pjottski schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:05:
[...]
Word straks door de omstandigheden bepaald. Gaat de q niet door dan is de volgorde van kwalificatie de wdc stand.
---RAWE CEEK!!!---
.
[ Voor 197% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 28-07-2023 16:07 ]
Ze gaan eerst kijken of de kwalificatie morgen gereden kan worden dan toch?Pjottski schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:05:
[...]
Word straks door de omstandigheden bepaald. Gaat de q niet door dan is de volgorde van kwalificatie de wdc stand met de bijbehorende penalty’s.
Red Bull en Max blaken van zelfvertrouwen. Twee rondjes rijden en die dan ook nog niet eens af maken.
"When you grow up your heart dies"
Kon wel eens een qualy worden waar veel rijders pech gaan hebben. Als ik de buienradar bekijk is er tussen q2 en q3 weer een bui.
Ik zou het doen!
Nee, ook dat niet. Dan zijn de omstandigheden dusdanig dat rijden geen optie is. En om alles in de zaterdag te plannen is ook niet realistisch.NoFearCreations schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:06:
[...]
Ok, maar als de Q niet door gaat maken ze er een FP2 van begrijp ik?
Bij de F2 is het nu (even) droog
[ Voor 11% gewijzigd door Willem30 op 28-07-2023 16:11 ]
Verwijderd
Kan Perez zich alvast op de borst kloppen met zijn P1Pjottski schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:05:
[...
Word straks door de omstandigheden bepaald. Gaat de q niet door dan is de volgorde van kwalificatie de wdc stand met de bijbehorende penalty’s.
Gaat meteen weer in zijn WK kansen geloven. Zie je wel dat ik sneller ben dan Max.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:11:
[...]
Kan Perez zich alvast op de borst kloppen met zijn P1
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zal wel weer tegenvallen. Kwalificatie met Max op p1, startopstelling Perez op p1 wegens penalty Max.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:11:
[...]
Kan Perez zich alvast op de borst kloppen met zijn P1

Dan moet ik nog zien op PER die P2 kan vast blijven houden met een paar jonge honden van McLaren die de laatste weken ook erg lekker gaan.Pjottski schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:13:
[...]
Zal wel weer tegenvallen. Kwalificatie met Max op p1, startopstelling Perez op p1 wegens penalty Max.
Die staan een stuk verder naar achteren als de WK stand wordt aangehouden, op 8 en 11.sjaool schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:15:
[...]
Dan moet ik nog zien op PER die P2 kan vast blijven houden met een paar jonge honden van McLaren die de laatste weken ook erg lekker gaan.
Dames en heren, het is tijd voor de quali van de F1 powerboats op het circuit van Spa.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Als dat al gaat gebeuren en dat is nog maar de vraag.TinusXIII schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:18:
[...]
Die staan een stuk verder naar achteren als de WK stand wordt aangehouden, op 8 en 11.
Ze kunnen wellicht de quali een half uurtje verlaten, of de quali voor de sprint gebruiken voor zowel de sprint als de race?
Krijgen die mensen (deels) hun geld terug?
Ik heb het zonder geluid op de achtergrond aanstaan, maar denk dat F1 ook niets wordt.
Ik heb het zonder geluid op de achtergrond aanstaan, maar denk dat F1 ook niets wordt.
Bij Top Gear hebben ze vaker laten zien, dat je van auto's prima boten kan maken.Marc H schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:25:
Dames en heren, het is tijd voor de quali van de F1 powerboats op het circuit van Spa.
Gewoon een workshop, wat chips en muziek.
Weer (nog steeds) vergeten Sky op tijd op m'n mobiel te zetten zodat ik de stream op werk kan kijken. Replay is waarschijnlijk weer erg laat vanavond en dan heb ik allang de uitslag gezien. En vergeten tv op te laten nemen.
Maar goed dat GoT fijn werkt, zodat ik alsnog de belangrijkste dingen mee krijg.
Maar goed dat GoT fijn werkt, zodat ik alsnog de belangrijkste dingen mee krijg.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Waarom moeten ze hun geld terug krijgen?HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:30:
Krijgen die mensen (deels) hun geld terug?
Ik ben in 2012 of zo op vrijdag in Spa geweest met een groepje. Ook toen hele dag regen, in FP1 misschien 5 keer een auto zien langskomen, en daarna zijn we weer vertrokken. Dat is nu eenmaal het risico, zeker op vrijdag met (alleen) FPs. Teams hoeven niet te rijden en als het slecht weer is zullen ze dat ook een stuk minder doen. Dat je met kaartjes voor de race verwacht een race te zien, mwa, dat kan. Maar de vrije trainingen zijn precies dat.
Stomme vraag, maar waar sta je precies? Niet dat ik er ben haha, maar zo te zien sta je wel droog?TheJVH schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:34:
[Afbeelding]
Trekt langzaam open aan de kant van La Source.
Of is dat gewoon de TV?
Tribune tussen La Source en Eau Rouge, overdekt inderdaad (gelukkig).HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:35:
[...]
Stomme vraag, maar waar sta je precies? Niet dat ik er ben haha, maar zo te zien sta je wel droog?
Of is dat gewoon de TV?
Als die foto richting La Source is zal die zijn genomen vanuit de richting van Eau RougueHollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:35:
[...]
Stomme vraag, maar waar sta je precies? Niet dat ik er ben haha, maar zo te zien sta je wel droog?
Of is dat gewoon de TV?
Tja, wil je een spoiler? Kan een woord noemen: regenVincentG schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:34:
Weer (nog steeds) vergeten Sky op tijd op m'n mobiel te zetten zodat ik de stream op werk kan kijken. Replay is waarschijnlijk weer erg laat vanavond en dan heb ik allang de uitslag gezien. En vergeten tv op te laten nemen.
Klopt, ik ga ook naar het voetbal. Voor mij is de bal zien rollen voor 5min. ook al leuk genoeg.RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:35:
[...]
Waarom moeten ze hun geld terug krijgen?
Ik ben in 2012 of zo op vrijdag in Spa geweest met een groepje. Ook toen hele dag regen, in FP1 misschien 5 keer een auto zien langskomen, en daarna zijn we weer vertrokken. Dat is nu eenmaal het risico, zeker op vrijdag met (alleen) FPs. Teams hoeven niet te rijden en als het slecht weer is zullen ze dat ook een stuk minder doen. Dat je met kaartjes voor de race verwacht een race te zien, mwa, dat kan. Maar de vrije trainingen zijn precies dat.
Daarna kunnen we weer naar huis.
Lijkt erop dat het dalijk droog is, en als ik naar de satellietbeelden kijk is er ook grote kans op zon.
Haha, nee juist geen spoilers. Wil toch nog live meekrijgen wat er gebeurt haha.HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:36:
[...]
Tja, wil je een spoiler? Kan een woord noemen: regen
[...]
Klopt, ik ga ook naar het voetbal. Voor mij is de bal zien rollen voor 5min. ook al leuk genoeg.
Daarna kunnen we weer naar huis.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Het breekt nu helemaal open met blauwe lucht, gok dat ze starten op inters en Q3 op slicks.
Weet m'n F1 account ook niet om de tijden te zien. Lekker voorbereid. 
Daarom dus deze chat volgen, wat ik de halve dag al doe...

Daarom dus deze chat volgen, wat ik de halve dag al doe...
[ Voor 30% gewijzigd door VincentG op 28-07-2023 16:40 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Is het dan wel nog een leuk weekend met al die regen?TheJVH schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:35:
[...]
Tribune tussen La Source en Eau Rouge, overdekt inderdaad (gelukkig).
Bedoel voor mij persoonlijk zou ik wel iets willen zien, waarvoor ik gekomen ben zeg maar.
Al gaan de meeste in groepen heb ik begrepen.
Was er 2016 (damn lang terug al weer), toen was het prima weer. Op dat moment ook helemaal niet over nagedacht dat kans op regen best groot is daar.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Vorige week in een Thaise boomhut en geen race kunnen zien. Nu op een Thais eilandje, maar een tent kunnen vinden met een tv.... Samen met zoontje zometeen er eens voor gaan zitten.
Basement Bios ---- Exo-S
Nou nee, ik ben extra zoutig omdat ik er wel in 2021 was en niet in 2022HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:40:
[...]
Is het dan wel nog een leuk weekend met al die regen?
Bedoel voor mij persoonlijk zou ik wel iets willen zien, waarvoor ik gekomen ben zeg maar.
Al gaan de meeste in groepen heb ik begrepen.
:strip_exif()/f/image/a6MCDGcs2Mh1NkKtjlOaTZDA.jpg?f=fotoalbum_large)
Maargoed, kan er niets aan doen dus dan maar het beste ervan maken. Zondag lijkt wel goed te komen in ieder geval.
Geniet ervan, leuke ervaring al was het maar door de mooie omgeving en de sfeer!TheJVH schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:44:
[...]
Nou nee, ik ben extra zoutig omdat ik er wel in 2021 was en niet in 2022. Maar er is hoop dat de kwalificatie in ieder geval door gaat. Voor morgen is het duimen...
[Afbeelding]
Maargoed, kan er niets aan doen dus dan maar het beste ervan maken. Zondag lijkt wel goed te komen in ieder geval.
op tijd klaar met werk.
FP niet echt kunnen kijken.
De conditiies zien er leuk uit.
natte baan. opdrogend. En geen nieuwe regen zo te zien.
FP niet echt kunnen kijken.
De conditiies zien er leuk uit.
natte baan. opdrogend. En geen nieuwe regen zo te zien.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dit moet wel een leuke qually worden, niemand heeft data kunnen verzamelen, dus kunnen wel eens grote verrassingen zijn. Heb er zin in. Hopelijk niet hele grote buien. Veel plezier allemaal alvast.
Let's goooo Max!!
Let's goooo Max!!
:fill(white):strip_exif()/f/image/yYC3oj5PhiwnpyRLWiNvF4DT.png?f=user_large)
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Sta bij eau rouge en het klaart inderdaad op aan deze kant van het circuit, ook niet echt koud wat het drogen helpt. Dus denk dat het over 10 minuten echt wel kan.
het is eindelijk droog, daarom stellen we het 10 minuten uit

Ik zou het doen!
15 minuten, start om 17.10 nu als ik goed lees in de F1 app?roda_djavulen schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:56:
Sta bij eau rouge en het klaart inderdaad op aan deze kant van het circuit, ook niet echt koud wat het drogen helpt. Dus denk dat het over 10 minuten echt wel kan.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja vooruit, 14 minuten om precies te zijn, nu wel tien
Die 10 minuten schelen al wel met bijvoorbeeld afwatering. Opdrogen van de baan komt daarna, mede door de auto's en het opwarmen van het asfalt. Better safe than sorry.rammes schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:57:
het is eindelijk droog, daarom stellen we het 10 minuten uit
Jammer dat ze niet Q1 starten en gewoon 10 minuten toevoegen. Als ze rijden wordt de baan sneller schoon en als een rijder niet durft heeft die pech.
Die 10 minuten kan ik ook nog wel wachten, beter dan helemaal niks.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Stond RUS nu al klaar? bij de pit exit? 7 min voor de start?
I have no special talent. I am only passionately curious.
De reglementen voorzien daar niet in, maar wie gaat er in die 10 minuten rijden? In het nat is de baan langzamer dan als die droog is, dus iedereen gaat die 10 minuten toch wachten.TheBrut3 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:02:
Jammer dat ze niet Q1 starten en gewoon 10 minuten toevoegen. Als ze rijden wordt de baan sneller schoon en als een rijder niet durft heeft die pech.
Yep alle 2 de Mercedes boys.ricardo246 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:04:
Stond RUS nu al klaar? bij de pit exit? 7 min voor de start?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Apart dat ze 7 minuten gaan wachten want de intermediate banden komen nog steeds uit de bandenwamers.
Mercedes probeert ze tussen de buien door te loodsen...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |