Of HAM heeft gewoon weer een mindere start zoals vorige week.pro_6or schreef op zondag 30 juli 2023 @ 01:05:
Hamilton is een enigma. Maargoed. Morgen lekker de race, of vandaag dan. Zin in. Denk dat Hamilton de voornaamste uitdager wordt. Max moet hem inhalen op de meest gunstige plek. Kemmel met massieve DRS anders wordt het niet 8 wins in a row.
Zal vamaf 2026 sowieso lastig worden. Of zouden ze dan in 50/50 verhouding tanken en stekkeren?AvK schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:05:
Lees vaak dat het tanken weer ingevoerd moet worden.
Dat gaat volgens mij never nooit niet meer gebeuren. Er zijn zoveel ongelukken gebeurd daarmee.
En ik hoop ook dat ze dat nooit meer gaan invoeren.
Waar het me om gaat is dat Max Hamilton geen kans moet geven op ondersturen. Super voorzichtig zijn en het zo doen dat áls Hamilton hem dan toch pakt, dat het overduidelijk is. Zo ver gaat hij meestal niet.CH4OS schreef op zondag 30 juli 2023 @ 01:09:
[...]
Of HAM heeft gewoon weer een mindere start zoals vorige week.
een treffende spreuk
In andere raceklasses gaat het wel goed, dus dat er veel ongelukken gebeurden, ligt echt aan iets binnen de F1 waardoor het zovaak fout ging. Zie de WEC bijvoorbeeld, daar neemt men veel meer de tijd om te tanken.AvK schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:05:
Dat gaat volgens mij never nooit niet meer gebeuren. Er zijn zoveel ongelukken gebeurd daarmee.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2023 01:23 ]
VER moet gewoon zsm aan HAM voorbij idd, dat staat buiten kijf.pro_6or schreef op zondag 30 juli 2023 @ 01:16:
Waar het me om gaat is dat Max Hamilton geen kans moet geven op ondersturen. Super voorzichtig zijn en het zo doen dat áls Hamilton hem dan toch pakt, dat het overduidelijk is. Zo ver gaat hij meestal niet.
De oplossing zit hem in het type asfalt. Gewoon ZOAB op de circuits dan heb je amper nog spray.ParaDroid2 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:47:
[...]
Daarom zijn ze ook aan het testen hoe ze voor minder spray kunnen zorgen. Dat is op dit moment namelijk het probleem, niet het rijden zelf want dat gaat prima.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Ik vraag het me af, zouden deze auto's het water niet uit het zoab omhoog zuigen? Maar ik vraag me inderdaad af of dat niet een oplossing kan zijn en of dat al serieus getest is.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik lees dat in Duitsland geen ZOAB wordt gebruikt vanwege de snelheid, dus dat zal wel een van de redenen zijn:
Poreuze asfaltverhardingen zijn relatief gevoelig voor rafeling (het losraken van verhardingsmateriaal). Met name op vakken met wringend verkeer kan daardoor de levensduur beperkt zijn. Ook bij vorst kunnen er gaten ontstaan doordat in de ruimtes in het asfalt ijs vormt en uitzet. Dit is een van de redenen, naast de hogere snelheden, dat in Duitsland geen ZOA(
wordt gebruikt. Gemiddeld genomen dient een toplaag van ZOA(
iedere 11 jaar te worden vervangen. Daarmee is de levensduur korter dan van de meeste asfaltverhardingen (ca. 18 jaar).
Poreuze asfaltverhardingen zijn relatief gevoelig voor rafeling (het losraken van verhardingsmateriaal). Met name op vakken met wringend verkeer kan daardoor de levensduur beperkt zijn. Ook bij vorst kunnen er gaten ontstaan doordat in de ruimtes in het asfalt ijs vormt en uitzet. Dit is een van de redenen, naast de hogere snelheden, dat in Duitsland geen ZOA(
Met ZOAB heb je minder contact met het asfalt (want er is minder) > minder grip bij droog asfalt. Ook iets wat je juist niet wilt in de F1.
Laat staan dat de ZOAB zichzelf zal vullen met rubberresten en relatief snel niet meer effectief zal zijn.ParaDroid2 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:40:
Met ZOAB heb je minder contact met het asfalt (want er is minder) > minder grip bij droog asfalt. Ook iets wat je juist niet wilt in de F1.
Helaas is dat juist veel erger. We hebben het niet over het straat boodschappen karretje wat jij rijdt maar over high tech aero efficiënte racewagens. Die liggen mijlen ver uit elkaar qua werking.BeaM-R schreef op zondag 30 juli 2023 @ 06:56:
De oplossing zit hem in het type asfalt. Gewoon ZOAB op de circuits dan heb je amper nog spray.
De vloer geeft zoveel vacuüm aan de onderkant dat je effectief met een waterstofzuiger onder de wagen rijdt. Nu blijft het water op het asfalt liggen en kan je het makkelijker opzuigen en verspreiden. Als het ZOAB is dan zit het water gevangen en duurt het langer eer het droog is tov gewoon asfalt waardoor dat je dus langer spray gaat hebben.
De realiteit is dat we gewoon technologisch te ver zitten dat het simpele niet meer kan zonder serieus te moeten inboeten qua technologie. Wil men rijden in de regen dan zal de aero flink verminderd moeten worden maar dan benadeeld je ook de droge races enorm. En er zijn meer droge races als serieus natte. Anders werd het wel F1 zwemmen genoemd.
Het is hetzelfde als een paar schroeven en werkgereedschap kopen. Bij een kleine ZZP'er is het binnen minuten geregeld, bij een multinational moet elke afdeling hun plasje doen alvorens het toegestaan is en ben je maanden verder. De F1 is dus het laatste.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Bij 'de crash van de kerstkaart' schreef ik dit ook al: de man heeft ultieme controle over de auto. Ook al heb je de allersnelste auto, om daar 6 keer wereldkampioen mee te worden moet je echt wel wat kunnen en niets dan waardering daarvoor. Maar ja.Martinspire schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:58:
[...]
Mja het probleem van dit beeld is dat je de spray die omhoog komt voor het contact niet meer goed ziet. Het is duidelijk dat Hamilton de grip verloor en daardoor naar buiten ging. Het komt hem alleen wel heel goed uit dat ie daarmee dan Perez uitschakeld. Maar hij was de aanvallende partij en weet niet normaal in te halen dus de penalty is wel terecht, maar de spray is de oorzaak, niet dat het een bewuste actie is. Zo is hamilton ook weer niet.
En ik ben echt geen fan van Lewis, maar hier kon ie ook weer niet zo heel veel aan doen. Hij wilde gewoon naar voren. De rest had precies hetzelfde gedaan.
Iemand met die statuur kan dit soort incidenten daarom ook prima, echt prima, voorkomen. En dus net zo goed opzoeken. Hij kiest er bewust voor om in dit geval Perez eraf te tikken, dat lukte niet, maar de schade was genoeg om het effect te behalen.
Het blijven uiteindelijk allemaal twaalfjarigen in een kart, blijkbaar.
ping 127.212.23.124
Het tanken hoeft niet ingevoerd te worden om dit SC 'probleem' op te lossen, maar als men het tanken weer invoert kan je daarmee ook direct het 'SC probleem' oplossen. Zelf vind ik dat niet echt een probleem, maar vind er ook wel wat voor te zeggen dat elke keer als de SC start/finish passeert dit niet telt als raceronde, de race is feitelijk natuulijk ook geneutraliseerd op dat moment. Als ze dat aanpassen mogen ze van mij ook direct de code rood regels aanpassen, race geneutraliseerd is parc ferme. Zit je toch aan de auto is achteraan aansluiten, of van mijn part +30sec op de tijd van laatste hele rond.Transportman schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:33:
[...]
Maar wat voegt het tanken daadwerkelijk toe? De roep lijkt er nu alleen maar te zijn omdat de race "ingekort" werd omdat er aan het begin rondes achter de SC gedaan werden. Maar hoe is het aan het begin achter de SC rijden anders dan ergens halverwege de race of aan het einde? Het aantal rondes dat er echt geracet wordt is lager, maar de roep om races te verlengen hoor ik eigenlijk nooit bij SC halverwege de race, alleen aan het begin of einde.
Los van bovenstaande geeft het tanken in mijn ogen nog meer voordelen, voor mij een groot voordeel is dat de wagens gemiddeld lichter zijn om mee te racen. Gevoelsmatig (ik heb geen harde cijfers) wordt er dan ook meer op de limiet gereden. Banden/brandstof sparen is naturlijk van alle tijden, maar met minder brandstof aan boord geeft het de coureurs wel de mogelijkheid om (veel) dichter tegen de limiet van de auto te gaan zitten. Daarnaast heb je het aspect van verschillende mogelijike tactieken en er is meer actie tijdens de pitstops, het wordt nog weer iets meer een teamsport.
Maar misschien is dit meer iets voor in het Seizoen 2023 topic.
Groetjes
Circuits gebruiken sowieso een totaal ander type asfalt. Omdat er op geracet wordt i.p.v. met een Fiatje over gereden. Uitzondering zijn uiteraard de stratencircuits, en daar wordt al steen en been geklaagd over het ontbreken van grip. En met wat regen is de grip helemaal een ramp. Met de huidige auto's en regenbanden valt op een circuit goed te rijden. Banden voeren zeer veel water af (zoveel dat ze niet rijden i.v.m. de spray) en geven ruim voldoende grip. Maar op stratencircuits valt (ook) op de regenbanden de grip fors tegen.BeaM-R schreef op zondag 30 juli 2023 @ 06:56:
[...]
De oplossing zit hem in het type asfalt. Gewoon ZOAB op de circuits dan heb je amper nog spray.
Die energie voor het elektrisch deel komt gewoon (100%) uit de brandstof motor (het zijn geen plug-in hybrids). Dat is ook juist het probleem dat Red Bull aankaart: het is per ronde sneller om "halverwege" rechte stuk alvast te gaan laden (en dus te vertragen). M.i. gaat dit juist enorme tactische mogelijkheden geven voor degene in de achtervolging (de tijd zal het leren).RobertMe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 01:14:
Zal vamaf 2026 sowieso lastig worden. Of zouden ze dan in 50/50 verhouding tanken en stekkeren?
I knowJake schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:46:
[...]
Die energie voor het elektrisch deel komt gewoon (100%) uit de brandstof motor (het zijn geen plug-in hybrids). Dat is ook juist het probleem dat Red Bull aankaart: het is per ronde sneller om "halverwege" rechte stuk alvast te gaan laden (en dus te vertragen). M.i. gaat dit juist enorme tactische mogelijkheden geven voor degene in de achtervolging (de tijd zal het leren).
Ze mogen ook uberhaupt niet stekkeren. Daarom dat ze bij Q ook altijd bij out & in lap de accu moeten opladen. Ze kunnen niet even in de garage de accu een stukje bijladen. Moet echt uit de MGU-K / MGU-H komen (en vanaf 2026 dus nog alleen MGU-K gezien de MGU-H verdwijnt).
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Er staat hierboven een aantal analyses wie tegenviel en wie niet, maar m.i. is een groot deel van het tegenvallen veroorzaakt door de initiële setup keuze. Alleen door ontbreken van nuttige tijd in FP1 is dat dus het gelijk; hierdoor staat een deel van veld heel anders afgesteld: PIA monsterlijke sector 2, maar Max veel sneller in 1 en 3. Ook bijv. HAM en RUS staan andersom (t.o.v. elkaar).
Normaal trekt dit allemaal gelijk in FP, maar hier dus niet (er was maar 1 FP, en die was niet zo representatief). Dit is waarom Max sprint weekends (in basis) minder vindt: er is een (potentieel) groot element van 'kans', waarbij met 3 FP hij vrijwel altijd sneller zal zijn. Nu op Spa is zijn setup wel goed, maar had ook anders kunnen zijn (ALO staat zeer waarschijnlijk veel te conservatief afgesteld).
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken met droge race (dat is nog steeds de verwachting toch?), zonder botsing of andere pech heeft Max de beste papieren (wat auto leek op drogere baan nog sneller), maar erachter kan er e.e.a. op zijn kop staan. Met dank aan het "het moet in 1x goed"-element van dit sprint weekend.
Normaal trekt dit allemaal gelijk in FP, maar hier dus niet (er was maar 1 FP, en die was niet zo representatief). Dit is waarom Max sprint weekends (in basis) minder vindt: er is een (potentieel) groot element van 'kans', waarbij met 3 FP hij vrijwel altijd sneller zal zijn. Nu op Spa is zijn setup wel goed, maar had ook anders kunnen zijn (ALO staat zeer waarschijnlijk veel te conservatief afgesteld).
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken met droge race (dat is nog steeds de verwachting toch?), zonder botsing of andere pech heeft Max de beste papieren (wat auto leek op drogere baan nog sneller), maar erachter kan er e.e.a. op zijn kop staan. Met dank aan het "het moet in 1x goed"-element van dit sprint weekend.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Soms nam iemand een slang mee (Albers), en natuurlijk het ongeval van Jos. Maar zo heel veel ongevallen zijn er nou ook weer niet mee gebeurd. Verder voegt het een strategisch element toe, en kunnen wagens veel meer op hun maximum rijden.AvK schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:05:
De grootste problemen met tanken waren voor mij dat sommige teams meer problemen leken te hebben met de standard tankinstallaties dan andere. Waardoor het deels een beetje oneerlijk was, maar ach dat is bij banden of raceleiding ook al zo
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 30-07-2023 09:46 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Tanken was verbannen om de veiligheid te verhogen en voor kostenbesparing.GAIAjohan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:43:
[...]
Soms nam iemand een slang mee (Albers), en natuurlijk het ongeval van Jos. Maar zo heel veel ongevallen zijn er nou ook weer niet mee gebeurd. Verder voegt het een strategisch element toe, en kunnen wagens veel meer op hun maximum rijden.
De grootste problemen met tanken waren voor mij dat sommige teams meer problemen leken te hebben met de standard tankinstallaties dan andere. Waardoor het deels een beetje oneerlijk was, maar ach dat is bij banden of raceleiding ook al zo
Liberty Media wil meer actie op de baan, daar hoort tanken tijdens de race niet bij. Dan krijg je veel minder inhaalacties. Gaat niet gebeuren.
ZOAB is ook problematisch in gebieden met veel hellingen en sneeuw/ijs. Dan infiltreert het water in het asfalt, bevriest het, en scheurt het asfalt omdat bevroren water meer ruimte inneemt dan vloeibaar water.TheJVH schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:36:
Ik lees dat in Duitsland geen ZOAB wordt gebruikt vanwege de snelheid, dus dat zal wel een van de redenen zijn:
Poreuze asfaltverhardingen zijn relatief gevoelig voor rafeling (het losraken van verhardingsmateriaal). Met name op vakken met wringend verkeer kan daardoor de levensduur beperkt zijn. Ook bij vorst kunnen er gaten ontstaan doordat in de ruimtes in het asfalt ijs vormt en uitzet. Dit is een van de redenen, naast de hogere snelheden, dat in Duitsland geen ZOA(wordt gebruikt. Gemiddeld genomen dient een toplaag van ZOA(
iedere 11 jaar te worden vervangen. Daarmee is de levensduur korter dan van de meeste asfaltverhardingen (ca. 18 jaar).
Zoals bijvoorbeeld in de Ardennen...
Hoe dan? Juist een verschil in meegenomen brandstof kan voor grote verschillen zorgen op de baan (en dus inhaalacties), en juist het strategische element maakt het dan geweldig om bv iemand op een driestopper aan het einde van de race te zien jagen op iemand op een tweestopper.TinusXIII schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:50:
Liberty Media wil meer actie op de baan, daar hoort tanken tijdens de race niet bij. Dan krijg je veel minder inhaalacties. Gaat niet gebeuren.
Elkaar inhalen op de baan gaat nu juist lastiger omdat vrijwel iedereen muv de banden in dezelfde shit zit qua gewicht..
Ik vind de huidige grote brandstoftanks eigenlijk alsof je een kameel meeneemt naar het paardenrennen.
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 30-07-2023 10:02 ]
Wat een schade bij Perez na die domme actie van Hamilton, blij dat hij er deze keer niet mee wegkwam.
/f/image/cpT0WRkckojdFBaYTB9gisUb.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/cpT0WRkckojdFBaYTB9gisUb.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/8eottua1IGQcekEQ30YE185P.webp?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Blijft een keuze natuurlijk. Meer strategie/actie/spanning vs kosten.d-vine schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:47:
Tanken was verbannen om de veiligheid te verhogen en voor kostenbesparing.
Veiligheid lijkt mij tegenwoordig een miniem aspect. Het is 2023, men kan makkelijk een oplossing maken waarbij de wagen niet kan rijden wanneer de benzineslag en de auto aan elkaar zijn gekoppeld.
Persoonlijk ben ik ook groot voorstander van weer tanken. De wagens kunnen dan lichter en compacter worden omdat er geen ruimte nodig is voor meer dan 100kilo brandstof. Al kunnen teams alsnog kiezen om het zonder tanken te doen. Voordeel is dan snellere pitstops, nadeel is dat ze met een veel zwaardere wagen starten.
Just “an (race) inchident” aldus Toto…G_Dragon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:00:
Wat een schade bij Perez na die domme actie van Hamilton, blij dat hij er deze keer niet mee wegkwam.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Haha ja als het aan Toto ligt wel ja
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Toto: "It's called a motor race mr. Perez, we went car racing"
Als je het niet op racecraft of snelheid van de auto kan winnen dan is dit een effectieve methode. Zeker in een full-length race is een 5sec penalty een lachertje voor het uit de race tikken van een ander.Exocet schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:19:
[...]
Ik snap wel dat Mercedes Red Bulls raken als onderdeel van het racen beschouwd.
Mag de schade bij Perez (sidepod, vloer) vervangen worden zonder gevolgen voor startpositie? Want dan zou Hamilton er nog extra voordeel van hebben.
Die gedachte was er ook de laatste keer dat er "weer' tanken werd geïntroduceerd. het is nu zoveel jaar later dus het kan veilig . De realiteit was anders. Teams gaan altijd pushen tot je op het randje van onveilig komt en dat is precies wat je niet wilt met dit gevaar.TheBrut3 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:04:
[...]
. Het is 2023, men kan makkelijk een oplossing maken waarbij de wagen niet kan rijden wanneer de benzineslag en de auto aan elkaar zijn gekoppeld.
Het was een leuk aspect het tanken maar veelal werd er met pitstops ingehaald en niet op de baan. Tijden van coureurs waren minder van belang want veel zaten toch op een andere strategie en noem maar op.
En al deze onduidelijkheden kwam niet ten goede voor de "gewone" fan.
Hier nog een mooi stukje
https://youtu.be/awcfwNrmm8A
Het gedrag van iemand die geen goede auto heeft. Max werd (bijna vals) weggezet al die jaren MER dominantie. VET in begin werd ook gek van hem. Nu zie je RUS en HAM ook uit een ander vaatje moeten tappen…
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 30-07-2023 10:32 ]
Mijn boefje is liev!
Toto heeft heel veel boter op zijn hoofd....
Zelfs wanneer Max in het verleden schade vrij langs Ham ging, misschien een tikje opportuun zat hij al in de gordijnen....
Toto is een teambaas met 2 standaards, één voor zijn eigen coureurs en een duidelijke andere voor elk ander persoon...
Hypocriet wordt dat ook wel genoemd...
Cogitationis poenam nemo patitur
Ja hoor, dat mag.... ze mogen bodywork door schade vervangen, net zo als de vleugels. Ze moeten echter wel van de zelfde specificatie zijn. Anders wordt het een pitstraat start.Toke_gt schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:26:
Mag de schade bij Perez (sidepod, vloer) vervangen worden zonder gevolgen voor startpositie? Want dan zou Hamilton er nog extra voordeel van hebben.
En een bizar grote fanbase opgebouwd al die jaren. Blijft bizar hoe populair zo’n HAM is, zodra ie in beeld komt. Publiek in extase wanneer de bingokaart voor de zoveelste keer wordt afgewerkt. Echt 2 kampen…Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:28:
[...]
Toto heeft heel veel boter op zijn hoofd....
Zelfs wanneer Max in het verleden schade vrij langs Ham ging, misschien een tikje opportuun zat hij al in de gordijnen....
Toto is een teambaas met 2 standaards, één voor zijn eigen coureurs en een duidelijke andere voor elk ander persoon...
Hypocriet wordt dat ook wel genoemd...
Mijn boefje is liev!
Exact.... dat is de PR machine die de heren Hamilton en Wolf goed weten te uit te buiten.JB schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:26:
Het gedrag van iemand die geen goede auto heeft. Max werd (bijna vals) weggezet al die jaren MER dominantie. Nu zie je RUS en HAM ook uit een ander vaatje moeten tappen…
En mijn grote irritatie is dat vooral de Britse press hier zo in mee gaan.
Het begint al met Sir Lewis, 7 time WDC.... en daarna doen je acties in dit seizoen er niet meer toe.
De man wordt tijdens z'n leven op een sokkel gezet, ik ben daar niet zo van.
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2023 10:33 ]
Vervolgvraag is, wie betaalt die schade en gaat dat bij de schuldige van de crash van hun budget af?Toke_gt schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:26:
Red Bull en nee. En die discussie is al heel vaak gevoerd. O.a. in 2021 nadat een bepaalde coureur een andere coureur met 51G de muur in tikte.RCBL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:33:
[...]
Vervolgvraag is, wie betaalt die schade en gaat dat bij de schuldige van de crash van hun budget af?
Waarbij er toen ook nog een latere engine penalty aan vast hong.
[ Voor 29% gewijzigd door RobertMe op 30-07-2023 10:36 ]
Laten we eerst stoppen met het rare banden regelement. Gewoon minimaal 1 keer wisselen, maar vrije keuze dan kan iemand kiezen om bijvoorbeeld 3 keer medium of 2 keer hard te doen. Nu is de keuze erg beperkt qua strategie.TheBrut3 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:04:
[...]
Blijft een keuze natuurlijk. Meer strategie/actie/spanning vs kosten.
Veiligheid lijkt mij tegenwoordig een miniem aspect. Het is 2023, men kan makkelijk een oplossing maken waarbij de wagen niet kan rijden wanneer de benzineslag en de auto aan elkaar zijn gekoppeld.
Persoonlijk ben ik ook groot voorstander van weer tanken. De wagens kunnen dan lichter en compacter worden omdat er geen ruimte nodig is voor meer dan 100kilo brandstof. Al kunnen teams alsnog kiezen om het zonder tanken te doen. Voordeel is dan snellere pitstops, nadeel is dat ze met een veel zwaardere wagen starten.
Laten we niet vergeten dat Verstappen gisteren ook weer zo'n mooi petje heeft gekregen 

Is er ook een overzichtje hoeveel inters en wets ze nog hebben?
Wat je toen zag was dat iemand die sneller was gewoon achter zijn langzamere voorganger bleef rijden in afwachting van die zijn pitstop en dan even een paar ronden vol gas. Zeg maar een undercut, alleen ook benzine in overweging nemende.GAIAjohan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:59:
[...]
Hoe dan? Juist een verschil in meegenomen brandstof kan voor grote verschillen zorgen op de baan (en dus inhaalacties), en juist het strategische element maakt het dan geweldig om bv iemand op een driestopper aan het einde van de race te zien jagen op iemand op een tweestopper.
En die races dat iemand met een zwaar afwijkende tank strategie won (zoals dus een 3-stopper doen als de rest een 2-stopper deed) waren ook op een hand te tellen.
Sure, iedereen herinnert zich de 4 stopper van Schumacher, omdat het uniek was. Als vrijwel elke race dit gedaan werd dan herinnerden we ons dit wel in het algemeen, en niet "weet je nog die 4-stopper van Schumacher". En ook nu zie je die unieke races v.w.b. pitstops nog wel eens. Hongarije 2019 bv met Hamilton, en Verstappen omgekeerd in Frankrijk (2021 meen ik?)
Alle?Theswitch schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:39:
[...]
Is er ook een overzichtje hoeveel inters en wets ze nog hebben?
Alleen zal het overgrote deel aan inters "Used" zijn. Maar dan weet je nog niks. Zie bv de banden van Verstappen vs Piastri & Gasly. Die van Verstappen zien er nog redelijk uit, die van Piastri & Gasly kunnen direct door de shredder.
Met sprint races hebben ze meer marge/mogelijkheden met vervangen dacht ik.Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:30:
[...]
Ja hoor, dat mag.... ze mogen bodywork door schade vervangen, net zo als de vleugels. Ze moeten echter wel van de zelfde specificatie zijn. Anders wordt het een pitstraat start.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, ik gun hem die fanbase ook volledig, hij is niet voor niets 7x WDC, maar aan de andere kant.... Nu zo op de dominantie van RB lopen te vitten terwijl hij zelf jaren in een auto heeft gereden die minstens zo, misschien nog wel dominanter was is wederom erg hypocriet.JB schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:31:
[...]
En een bizar grote fanbase opgebouwd al die jaren. Blijft bizar hoe populair zo’n HAM is, zodra ie in beeld komt. Publiek in extase wanneer de bingokaart voor de zoveelste keer wordt afgewerkt. Echt 2 kampen…
Ze (het Mercedes camp) brengen het allemaal met hele mooie zoete woorden. zoals ik al schreef, de press in het VK is daar erg gevoelig voor.
Ik ben meer van het zeggen waar het op slaat, recht door zee, nuchter des gewenst. Natuurlijk mag er wel emotie in zitten. Ik kan ook genieten wat een rookie als Piastri gisteren deed, met namen zijn worden na de race toonde grote nuchterheid.
Max heeft dit (ondanks een emotioneel randje) ook veel meer dan Hamilton, deze laatste zie je tijdens een interview regelmatig zijn woorden inslikken omdat z'n mening een verkeerd beeld zou geven in zijn marketingpraatje. Hamiton is veel te veel een pop in mijn ogen, wederom met de nuance dat hij echt wel wat heeft bereikt, maar was dit 100% zijn prestatie of had hij vooral geluk met z'n auto? Kijk nou naar de relatie Hamilton - Rosberg, Hoe de pers uit het VK ook in die jaren op de hand van Lewis was, Rosberg heeft naar zijn WDC niet voor niets het bijltje er bij neer gelegd. De PR machine Hamilton/Britse pers is er één die niet onderschat kan en mag worden.
Dit heeft allemaal niets met Hamilton bassen te maken, Het is niet mijn type, ik kan erg van zijn prestaties van met name het begin van zijn carrière genieten, maar hij is gegroeid tot een "pop" waar ik niet zo veel mee kan.
Ik gun iedereen trouwens zijn manier van leven, als Lewis dit op deze manier wil doen, helemaal prima, maar geeft mij dan wel de ruimte om te vinden wat ik van iemand vind. Overigens, een mening over iemand hebben is iets anders als hem veroordelen....
De auto's vallen gewoon in Parc Ferme-regels. Defecten mag je vervangen, met in acht nemend eventuele penalty's of gridstraffen.YakuzA schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:45:
[...]
Met sprint races hebben ze meer marge/mogelijkheden met vervangen dacht ik.
Hoek van de voorvleugels mag je aanpassen, maar je mag niet ongestraft een achtervleugel met low drag (of juist anders om) plaatsen.
De man is natuurlijk een buitegewone coureur en steekt echt wel boven het gemiddelde uit.Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Exact.... dat is de PR machine die de heren Hamilton en Wolf goed weten te uit te buiten.
En mijn grote irritatie is dat vooral de Britse press hier zo in mee gaan.
Het begint al met Sir Lewis, 7 time WDC.... en daarna doen je acties in dit seizoen er niet meer toe.
Je kan echter niet ontkennen dat een enkele van zijn 7 WDC natuurlijk wat fortuinlijk waren, vooral door een auto te hebben die zo verdomd superieur was (niet te vergelijken met de RB nu, want de 2e MERC coureur was meestal ook wel tientallen seconden los van de rest) Je ziet ook, zodra hij echt weerstand krijgt, gaat ie smerig rijden en zich dito giftig gedragen (Vraag maar aan Rosberg en VER 2021) en de 2 keer dat ie echte weerstand kreeg is ie ook geknakt en verloor hij het WDC
Maar inderdaad, die cult die vooral de Britse media om m heen hebben gemaakt is voor iedereen die HAM gewoon als normale coureur van de 20 ziet rete irritant, en geregeld toch ook een zweem van partijdigheid met waar hij mee weg is gekomen
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 30-07-2023 11:15 ]
Vziw zijn de parc ferme regels tijdens sprint weekends iig afwijkend van de parc ferme regels tijdens een normaal weekendBullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:51:
[...]
De auto's vallen gewoon in Parc Ferme-regels. Defecten mag je vervangen, met in acht nemend eventuele penalty's of gridstraffen.
Hoek van de voorvleugels mag je aanpassen, maar je mag niet ongestraft een achtervleugel met low drag (of juist anders om) plaatsen.
Dus ‘gewoon’ zou ik het niet zo makkelijk noemen
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 30-07-2023 11:17 ]
PSN
In een weekend zoals deze met een sprint, zijn de auto's in parc fermé direct na de eerste training op vrijdagYakuzA schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:16:
[...]
Vziw zijn de parc ferme regels tijdens sprint weekends iig afwijkend van de parc ferme regels tijdens een normaal weekend
Dus ‘gewoon’ zou ik het niet zo makkelijk noemen
Moet je voor de grap eens de F1 topics hier op Tweakers doornemen, hier wordt Max vooral op een sokkel gezetBullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Dan heb ik het nog niet eens over de Nederlandse media. (NOS, Ziggo, ViaPlay of de Nederlandse F1 podcasts.)
[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-07-2023 11:23 ]
Dat klopt. Max doet ook buitengewone dingen. Wellicht goed om eens een keer alles (onderbouwd) naast elkaar op een sokkel te zetten.Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:22:
[...]
Moet je voor de grap eens de F1 topics hier op Tweakers doornemen, hier wordt Max vooral op een sokkel gezet
Dan heb ik het nog niet eens over Ziggo, ViaPlay of de Nederlandse F1 podcasts.
Mijn boefje is liev!
Hey @redbullracing, heard you like stickers
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) 29 juli 2023
Go find it 😏 pic.twitter.com/9ndffgodPi
I served in a company of heroes.
Blijkbaar heeft hij er geen moeite mee dat Max op een sokkel geplaatst wordt, terwijl hij dat bij Hamilton zo verschrikkelijk vindt.JB schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:23:
[...]
Dat klopt. Max doet ook buitengewone dingen. Wellicht goed om eens een keer alles (onderbouwd) naast elkaar op een sokkel te zetten.
Tja, helaas een ding, bij sommige NL media inderdaad een hoog Sky/HAM gehalte qua verafgoding.Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:22:
[...]
Moet je voor de grap eens de F1 topics hier op Tweakers doornemen, hier wordt Max vooral op een sokkel gezet
Dan heb ik het nog niet eens over de Nederlandse media. (NOS, Ziggo, ViaPlay of de Nederlandse F1 podcasts.)
Maar dat VER een uitzonderlijk groot coureur is in de categorie Schumacher, Senna kan niemand ontkennen. Hoe hij gisteren ook PIA inhaalde was gewoon bizar goed. Zelfs Wil Buxton was er idolaat over. Feit is dat je zulke talenten weinig ziet. Dus belangrijk om ervan te genieten nu hij actief is.
Helemaal mee eens, echter hoort HAM imho ook bij die categorie.LZ86 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:26:
[...]
Tja, helaas een ding, bij sommige NL media inderdaad een hoog Sky/HAM gehalte qua verafgoding.
Maar dat VER een uitzonderlijk groot coureur is in de categorie Schumacher, Senna kan niemand ontkennen. Hoe hij gisteren ook PIA inhaalde was gewoon bizar goed. Zelfs Wil Buxton was er idolaat over. Feit is dat je zulke talenten weinig ziet. Dus belangrijk om ervan te genieten nu hij actief is.
De coureurs in deze categorie maken ook fouten, maar dat maakt ze nog niet direct pannenkoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-07-2023 11:31 ]
En daar komen we dus op een stukje mening en die kan bij iedereen anders zijn. Mijn inziens hoort Hamilton niet in dat rijtje. In het seizoen waar het er om ging, 2021, kon hij met de betere auto en meer geluk tijdens het seizoen niet laten zien dat hij wereldkampioen kon worden tegen een echt talent.Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:30:
Helemaal mee eens, echter hoort HAM imho ook bij die categorie.
Dat komt doordat de ene het verdiend en de andere 5 jaar geleden uit de F1 had moeten vertrekken...Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:25:
[...]
Blijkbaar heeft hij er geen moeite mee dat Max op een sokkel geplaatst wordt, terwijl hij dat bij Hamilton zo verschrikkelijk vindt.
..en dat is niet Max..
(ja ik ben pissig vanwege die Nergens voor nodig die coureurs van de baan tikt wegens gebrek aan racetalent, snelheid en kunde)
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 30-07-2023 15:10 ]
Misschien eerder voor het algemene topic bedoeld over hoe een bepaalde coureur rijd toen en nu. Wat echter wel een verschil is momenteel is dat de nieuwe regels bedoeld waren om het veld dichter bij elkaar te brengen. Dat is óók waar Hamilton op doelt, dat hij voor heen ook de GP’s aan elkaar reeg doet nu niet ter zaken in die discussie. Het heeft geen zin om één specifiek histories onderdeel er telkens bij te pakken.
Ondanks dat PER het niet zo goed doet als VER is de auto echt wel goed van RBR maar mijn gevoel zegt ook dat die niet zo dominant is als de Merc toen.
En ja, die PR werkt goed vanaf de Britse media en het team van Merc zelf de afgelopen jaren zegt mijn gevoel maar ik heb ook moeite met de Ned pers als het om verstappen gaat.
Ieder zijn meug
Ondanks dat PER het niet zo goed doet als VER is de auto echt wel goed van RBR maar mijn gevoel zegt ook dat die niet zo dominant is als de Merc toen.
En ja, die PR werkt goed vanaf de Britse media en het team van Merc zelf de afgelopen jaren zegt mijn gevoel maar ik heb ook moeite met de Ned pers als het om verstappen gaat.
Ieder zijn meug
murphydrz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:36:
[...]
Dat komt doordat de ene het verdiend en de andere 5 jaar geleden uit de F1 had moeten vertrekken...
..en dat is niet Max..
(ja ik ben pissig vanwege die valsspeler die coureurs van de baan tikt wegens gebrek aan racetalent, snelheid en kunde)

verplaatst naar: Bullet NL in "[F1] Seizoen 2023"
[ Voor 96% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2023 11:51 ]
Hou op met die Hamilton discussie, dat brengt alleen maar werk voor moderators.
Iemand een idee of het daar in de Ardennen nog gaat regenen? Met een droge race kunnen we een poll maken in welke ronde Max vanaf plek 6 aan de leiding ligt. Ik schat rondje 9.
Iemand een idee of het daar in de Ardennen nog gaat regenen? Met een droge race kunnen we een poll maken in welke ronde Max vanaf plek 6 aan de leiding ligt. Ik schat rondje 9.
Goed punt. Laat die bash eens achterwege.Joyous-P schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:47:
Volgens de laatste berichten gaat het een half bewolkte dag worden met zo nu en dan een zonnetje...
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 30-07-2023 15:11 ]
Misschien naar randzaken?
Hey!!! Mijn mening is nooit een randzaak!
Het gras heeft genoeg water gehad, dat hebben ze niet groen hoeven te spuiten....
Ben je zelf aanwezig?
Kan je Eau Rouge in kijken?
[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2023 11:57 ]
.
[ Voor 98% gewijzigd door NiaX op 30-07-2023 11:58 ]
Yes op Gold 2, Eau Rouge:Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:55:
[...]
Het gras heeft genoeg water gehad, dat hebben ze niet groen hoeven te spuiten....
Ben je zelf aanwezig?
Kan je Eau Rouge in kijken?
:strip_exif()/f/image/RnVEneyMN551uHJm8egiKhQF.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is wel fris, warmt langzaam op. Nu Porsche Cup.
Ik vind juist als je de andere kant op kijkt heeeeel donker eruit zien (zit thuis trouwens).TheJVH schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:00:
[...]
Yes op Gold 2, Eau Rouge:
[Afbeelding]
Ik denk wel eerder. Ronde 6.Joyous-P schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:47:
+2 bij start, daarna +1 in ronde 3 en dan zoeft hij de rest in de volgende rondes met drs voorbij.
let the past be the past.
Ik denk ronde 3 al.Joyous-P schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:47:
Mooi plekkie, veel plezier....TheJVH schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:00:
[...]
[Afbeelding]
Duurt het met een natte baan langer dan? :xJoyous-P schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:47:
Of het moet door de rondes achter de safety car komen.
:strip_exif()/f/image/Ll9oZyM4bEXJEspI9QKH2yWY.jpg?f=fotoalbum_large)
At the #BelgianGP, there's always the possibility of a wet race ☔️
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 30 juli 2023
Here's the remaining wet sets the drivers have for the race 🛞 #Fit4F1 #F1 pic.twitter.com/VgZaetEdDr
[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 30-07-2023 12:19 ]
Yeah, PER is echt geen totale pannekoek. Het verschil tussen hem en VER in dezelfde auto is gewoon enorm.Dagg schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:38:
Misschien eerder voor het algemene topic bedoeld over hoe een bepaalde coureur rijd toen en nu. Wat echter wel een verschil is momenteel is dat de nieuwe regels bedoeld waren om het veld dichter bij elkaar te brengen. Dat is óók waar Hamilton op doelt, dat hij voor heen ook de GP’s aan elkaar reeg doet nu niet ter zaken in die discussie. Het heeft geen zin om één specifiek histories onderdeel er telkens bij te pakken.
Ieder zijn meug
De RB is nu gewoon de beste auto, geen twijfel over. Maar op Verstappen staat geen maat op het moment. Die steekt zover boven de rest uit. Bij een mindere coureur was het veel spannender (zie PER)
Maar het verschil is niet zo groot als toen de MERC dominant was. Die zetten de motor toen een flinke tand terug en dan nog bijna het hele veld op een ronde zetten. Dat zet imho de WDC van HAM wel in een ander daglicht. De 2 x dat ie echt tegenstand kreeg direct geen WDC.
Dat die man goed is, geen twijfel. Beter dan het gros van het veld? Jazeker. Zo goed als Verstappen? Nee. Het scheelt niet zoveel als tussen de rest van het veld. Maar in mijn ogen is Verstappen het grotere talent. En dat is het laatste wat ik erover zeg.
Nu op naar de Belgische grand prix. De volgende GP mag ik zelf bijzitten, nu al zin in!
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 30-07-2023 12:24 ]
Hehehe, nu regen gemeld bij de Porsches
(handig dat die dingen een ruitenwisser hebben)
Ziet er nogal dreigend uit die lucht daar.
[ Voor 55% gewijzigd door PalingDrone op 30-07-2023 12:25 ]
Is wel leuk voor de race als ze hem niet uitstellen, maar ben er bang voor..PalingDrone schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:23:
Hehehe, nu regen gemeld bij de Porsches
Ik vermoed dat hij voorzichtig aan doet zeker bocht 1. Kemmel straight zal hij elke ronde er 1 pakken. Dus inderdaad ronde 6 maar 1 per rondje.SPee schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:04:
[...]
Ik denk wel eerder. Ronde 6.
+2 bij start, daarna +1 in ronde 3 en dan zoeft hij de rest in de volgende rondes met drs voorbij.
Toch wat druppels bij de Porsche Super Cup. Ik hoop toch op een natte race voor wat meer spanning.
Het is zeer wisselvallig, klein buitje, dan weer zon, en zo misschien weer een klein buitje. Geen pijl op te trekken nu.
Laten we hier maar niet weer een discussie over het 2021 seizoen starten.TheBrut3 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:34:
[...]
En daar komen we dus op een stukje mening en die kan bij iedereen anders zijn. Mijn inziens hoort Hamilton niet in dat rijtje. In het seizoen waar het er om ging, 2021, kon hij met de betere auto en meer geluk tijdens het seizoen niet laten zien dat hij wereldkampioen kon worden tegen een echt talent.
Ga dan niet verder door
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 30-07-2023 15:12 ]
Als ze maar droog van start gaan, weinig zit in uitstel..... na een rode of 15 mogen er wel wat druppels komen, liefst niet te veel..... zodat ze de baan ook weer droog kunnen rijden.Joyous-P schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:30:
Toch wat druppels bij de Porsche Super Cup. Ik hoop toch op een natte race voor wat meer spanning.
Pas maar op. Komt in ronde 16 iedereen naar binnen voor inters, behalve Stroll, die op slicks blijft doorrijden om extra seconden te pakken, maar die parkeert hem dan in ronde 18 weer in de Jacky Ickx- Bocht Zonder Naam, wat na een paar rondes SC toch gewwon een rode vlag wordt, en dan zitten we alsnog drie kwartier aan onze lul te trekken voordat er weer gereden gaat wordenBullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:34:
Als ze maar droog van start gaan, weinig zit in uitstel..... na een rode of 15 mogen er wel wat druppels komen, liefst niet te veel..... zodat ze de baan ook weer droog kunnen rijden.
Om 12.50 even kijken hoe nat, zonnig of droog het is in Spa
LIVE: Belgian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
Porche supercup kijken, is live op tv.... incl live weerChocoball schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:42:
Om 12.50 even kijken hoe nat, zonnig of droog het is in SpaLIVE: Belgian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
[YouTube: LIVE: Belgian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade]
Nu afgelopen, ach jah.... Tis weer droog
[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2023 12:44 ]
Ik heb zo’n gevoel dat Verstappen er af getikt wordt.
Beetje off-topic maar hoe bevalt de nieuwe tribune nou? Vergeleken met de oude rode stalen lijkt het erop dat je toch een stuk verder van het circuit af zit, klopt dat?TheJVH schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:00:
[...]
[Afbeelding]
Ik kijk liever naar een stel zwaaiende miljonairs op een vrachtwagen in oldtimers die domme vragen moeten beantwoordenBullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:43:
[...]
Porche supercup kijken, is live op tv.... incl live weer
Nu afgelopen, ach jah.... Tis weer droog
Grappig dat ook Russel het door mij gisteren aangehaalde UT filmpje van een 2007 wet weather race aanhaalde. Kennelijk zijn voornamelijk de huidige pirelli full wet weather banden gewoon ruk. Rijders noemen de huidige wet weather banden "SC banden, die je alleen achter Sc gebruikt"Rene44 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:16:
Ik zeg de hele dag al tegen mezelf: kijk niet naar de sprint race, kijk niet naar de sprint race. Dan toch kijken. Droog op de originele race start tijd, te nat op de uitgestelde tijd. Dan 5 rondjes van de 13 achter sc. Ik ben zo klaar met dit gebarbie in de hedendaagse F1. Ik moet echt een andere hobby zoeken.
YouTube: Massa Chasing Kubica - Grand Prix Japan F1 2007
https://the-race.com/form...ts-to-pointless-wet-tyre/
"“The aquaplaning with fairly little water is really substantial. I remember watching the old onboard videos of 2007 with [Felipe] Massa and [Robert] Kubica at Fuji [during the Japanese Grand Prix]. There was so much water but they were still pushing flat out.
“I remember doing test days here in Formula 3 and Formula Renault on Michelin, Hankook and aquaplaning wasn’t really a thing.
“I appreciate we’re doing well over 200mph and it’s not straightforward. But there needs to be some significant improvements.”
En ook BBC
https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/66351630
Het is inderdaad ook bizar hoe Massa gewoon full power door wat bijna een sloot water lijkt te zijn zit te racen.
Zoals we gister zagen, ligt het niet racen niet aan de banden.Rene44 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:55:
[...]
Grappig dat ook Russel het door mij gisteren aangehaalde UT filmpje van een 2007 wet weather race aanhaalde. Kennelijk zijn voornamelijk de huidige pirelli full wet weather banden gewoon ruk. Rijders noemen de huidige wet weather banden "SC banden, die je alleen achter Sc gebruikt"
Ze mogen ivm gebrek aan zicht niet racen van de race leiding.
Al die spray uit oude jaren was tig keer zo erg, en toen gingen ze wel gewoon los.
PSN
Het is volgens de coureurs een combinatie van zowel slechte banden als de extra spray.YakuzA schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:00:
[...]
Zoals we gister zagen, ligt het niet racen niet aan de banden.
Ze mogen ivm gebrek aan zicht niet racen van de race leiding.
Al die spray uit oude jaren was tig keer zo erg, en toen gingen ze wel gewoon los.
Ricciardo:
"“I’ve been doing this sport a while now and I don’t remember it like this,” said Ricciardo of the visibility.
“Obviously the last few years it’s been bad but five, 10 years ago we raced in these conditions. I know the cars are bigger and the tyres and all that.
“We want to race because the weather is also fun but we really don’t see anything above probably fourth gear.”
Banden weer terug naar pre-2017(?) qua breedte, auto’s smaller en lichter, en desnoods gewoon weer bandenconcurrentie gaan toestaan. Zodat er wel goede banden gemaakt moeten worden..Rene44 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:06:
[...]
Het is volgens de coureurs een combinatie van zowel slechte banden als de extra spray.
Ricciardo:
"“I’ve been doing this sport a while now and I don’t remember it like this,” said Ricciardo of the visibility.
“Obviously the last few years it’s been bad but five, 10 years ago we raced in these conditions. I know the cars are bigger and the tyres and all that.
“We want to race because the weather is also fun but we really don’t see anything above probably fourth gear.”
Ga dan niet door
[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 30-07-2023 15:14 ]
Is het niet de verbeteringen in de vloer die de voornaamste waterverplaatsing voor hun rekening nemen?GAIAjohan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Banden weer terug naar pre-2017(?) qua breedte, auto’s smaller en lichter, en desnoods gewoon weer bandenconcurrentie gaan toestaan. Zodat er wel goede banden gemaakt moeten worden..
Dat de full wets slecht zijn is een gegeven, maar het grond effect van de vloer is toch ook een stuk heftiger dan vroegah
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |