De vloer icm de achtervleugel. Wanneer je veel vleugel hebt staan wordt het ground effect echt veel versterkt. Dat kon je gisteren heel mooi zien bij Piastri achter de SC op Blanchimont, daar gingen ze redelijk hard en was het vrij nat. Staart Vd spray kwam echt zichtbaar hoger dan bij de anderen.LZ86 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:26:
[...]
Is het niet de verbeteringen in de vloer die de voornaamste waterverplaatsing voor hun rekening nemen?
Dat de full wets slecht zijn is een gegeven, maar het grond effect van de vloer is toch ook een stuk heftiger dan vroegah
een treffende spreuk
En dit is ongetwijfeld ook de reden dat de FIA test met de spatborden niet een onverdeeld succes opleverde.pro_6or schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:37:
[...]
De vloer icm de achtervleugel. Wanneer je veel vleugel hebt staan wordt het ground effect echt veel versterkt. Dat kon je gisteren heel mooi zien bij Piastri achter de SC op Blanchimont, daar gingen ze redelijk hard en was het vrij nat. Staart Vd spray kwam echt zichtbaar hoger dan bij de anderen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[ Voor 91% gewijzigd door Outerspace op 30-07-2023 15:13 ]
Op Imola had HAM nogal geluk met een SC. Op Silverstone had HAM nogal geluk met de wedstrijdleiding..Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:47:
[...]
Afhankelijk van het circuit (en of er bij Mercedes een nieuwe motor in lag) was de een of de ander beter. En die laatste race, had VER nogal wat geluk met een SC

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Waarom dan niet gewoon de maximum snelheid beperken? Dat maakt het ook iets minder gevaarlijk. De lol bij ultra nat weer zijn toch de bochten.Rene44 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:06:
“We want to race because the weather is also fun but we really don’t see anything above probably fourth gear.”
Doen ze dit ook live of alleen samenvattingen nader tijd?
Het is tamelijk offtopic hier, maar los daarvan, het was een volledige live uitzending, inclusief eigen voor- en naprogramma.Danielson schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:57:
Ik zag dat de F1 zich nu ook op kinderen richt zoals dit: YouTube: F1 Juniors Highlights | 2023 Hungarian Grand Prix
Doen ze dit ook live of alleen samenvattingen nader tijd?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Lijkt me een aardig recept voor een sensationele raceTheJVH schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:33:
Het is zeer wisselvallig, klein buitje, dan weer zon, en zo misschien weer een klein buitje. Geen pijl op te trekken nu.
Droog beginnen, halverwege regen, daarna weer droog
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niet zo gek, FP1 was in het water gevallen, het heeft sinds gisteren weer geregend, dus toch de omstandigheden peilen voor de start.TheBrut3 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:11:
Nou ze hebben zin om naar buiten te gaan, de hele trein staat al klaar.
yeah, zolang VER niet kapot word gereden door derden gaat ie gewoon winnen.Jasphur schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:17:
Het zou RBR sieren om, ingeval van teamorders, PER voor VER te houden. P2 op de WdC versterken. Maar verwacht dat VER iedereen helemaal zoek rijdt
Hij rijdt iedereen inclusief PER de moeder.
Hoe dit zo? De punten worden toch gewoon opgeteld voor het WDC, of heb ik dat fout?Jasphur schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:17:
Het zou RBR sieren om, ingeval van teamorders, PER voor VER te houden. P2 op de WdC versterken. Maar verwacht dat VER iedereen helemaal zoek rijdt
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is bij het WCC en daar staat RedBull P1franssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:19:
[...]
Hoe dit zo? De punten worden toch gewoon opgeteld voor het WDC, of heb ik dat fout?
Dat is het WCC, het World Constructors Championship.franssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:19:
[...]
Hoe dit zo? De punten worden toch gewoon opgeteld voor het WDC, of heb ik dat fout?
Dit gaat om het WDC, het World Drivers Championship.
Why? Max is driver nr. 1, ook binnen het team, na de p1 voor max is het WCC voor constructeurs belangrijk, dan maakt de volgorde van Max of Checo niet uit.Jasphur schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:17:
Denk dat ze de winstreak van Max belangrijker vinden
Dan een p2 voor Max als Checo op 1 ligt.
Cogitationis poenam nemo patitur
Yeah dat denk ik ook. Daarom ook de “het zou ze sieren”. Maar zo werkt het inderdaad in deze sport nietBullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:21:
[...]
Why? Max is driver nr. 1, ook binnen het team, na de p1 voor max is het WDC voor constructeurs belangrijk, dan maakt de volgorde van Max of Checo niet uit.
Denk dat ze de winstreak van Max belangrijker vinden
Dan een p2 voor Max als Checo op 1 ligt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nieuwe onderdelen. Wellicht niet helemaal lekker geinstalleerd?Pierre schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:23:
Wat is er met de Haas van de Hulk?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
In denk dat, zeker na de post van @Bullet NL, dat ook na het veiligstellen van het WDC, VER gewoon doorgaat met winnen. Een winningstreak record neerzetten die voor eeuwig de boeken in gaat.franssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:24:
@Jasphur @Sir_Lion o ja lezen. Maar voor het WDC is max punten voor MAX relevant tot ie niet meer in te halen is lijkt mij. Ik snap nu wel het punt dat als Max om de een of andere magische reden niet meer zou kunnen rijden, dan PER een voordeel zou hebben, maar dat lijkt mij niet een scenario waar je op wil plannen.
Perez moet gewoon elke race keurig podium rijden. Vandaag accepteren dat Max er aan komt, 1-2 finishen en blij zijn dat je weer enige stabiliteit terug hebt gevonden. Die 2e plek haalt ie gewoon als ie zich maar rustig houdt en zijn plek accepteert. Niks ten nadele van hem, maar hij is gewoon de Barrichello voor Max en dat is gewoon een hele mooie rol.
☝🏻Jasphur schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:34:
Zijn er trouwens meer personen die telkens als ze MSC Cruises zien staan aan Schumacher moeten denken?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ja, ik zie ook elke week een triple Ferrari podium.Jasphur schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:34:
Zijn er trouwens meer personen die telkens als ze MSC Cruises zien staan aan Schumacher moeten denken?
een treffende spreuk
Nee, ondanks dat ik de MSC tijd volledig heb mee gemaakt niet, ik denk aan cruise en container schepenJasphur schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:34:
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat wordt een feest, zin injaapstobbe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:36:
Regen in lap 3....ben benieuwd!
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Klinkt goed!!!jaapstobbe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:36:
Regen in lap 3....ben benieuwd!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Lijkt me stug wanneer ze beide op dezelfde strategie zitten, er kan er maar 1 winnen en je wil ook geen onderlinge strijd. 1 en 2 is het hoogst haalbare.TheBrut3 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:26:
Ik verwacht eigenlijk geen orders vanuit RBR, tenzij één van beide coureurs duidelijk meer pace heeft of op een andere strategie zit.
Brundle een cringy publiekwalk, hehehe weer s wat anders.
Al wat over horen vliegen?Maarten_E schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:39:
Ben wel benieuwd wanneer die stalkende regenwolk eens wegtrekt van het F1-circus...
Wikipedia: Cloud seeding
Beetje Olympische Spelen vibe, wel anders inderdaad, ook wel eens leuk. (Ik kijk nooit voorbeschouwingen)PalingDrone schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:41:
[...]
<>
Brundle een cringy publiekwalk, hehehe weer s wat anders.
edit: Nu songfestival?
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 30-07-2023 14:47 ]
Ipv "beroemdheden" die hem niet willen spreken publiek wat alleen maar Frans spreektfranssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:45:
[...]
Beetje Olympische Spelen vibe, wel anders inderdaad, ook wel eens leuk. (Ik kijk nooit voorbeschouwingen)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nu met de Belgische Elton John.DarkSide schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:47:
toch elke keer een verrassing wie en hoe het volkslied vertoond wordt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Maar weer eens wat anders.
"When you grow up your heart dies"
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Haha dat dacht ik ook
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mag wel een maatje grotere string dragen.DarkSide schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:47:
toch elke keer een verrassing wie en hoe het volkslied vertoond wordt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De luchtmacht? Ze werden de Rode Duivels genoemd, dus kennelijk zijn het bijbeunende voetballersTheBrut3 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:48:
De hele Belgische luchtmacht is ook opgetrommeld.
Of het engelse parachute teamDido schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:49:
[...]
De luchtmacht? Ze werden de Rode Duivels genoemd, dus kennelijk zijn het bijbeunende voetballers
https://reddevilsonline.com/
En aan de track gaat het hele Belgische asfalt- en wegenbudget opChevy454 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:49:
Jezus Christus... Gaat daar het belastinggeld naar toe?
En kan iemand die dame bij F1TV vertellen dat dit het meest modieuze wat ze in de kast had 🫤
https://f1manager.info/ranking/4605
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ga er van uit dat het bij bocht 1 al sensatie is zo….
"When you grow up your heart dies"
www.google.nl
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:26
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kom op Max!!
Russel this is TotoVerwijderd schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:59:
Russel recht achter Verstappen.
Hou nu al mijn hart vast.
Schiet tussen de palen en je scoort!
PIA op Medium?
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |