Klopt, maar hij heeft ook een burnout gehad (tenminste zo begreep ik).sjaool schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:46:
[...]
Ik vind hem ook goed maar af en toe ook heel hyper alhoewl hij de laatste tijd een stuk rustiger lijkt.
Het enthousiasme is er nog wel steeds.
Wat heer-lijk om een persoon echt oprecht super blij te zien. Danny Ric is echt he-le-maal herboren.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mag gezegd worden inderdaadPlenkske schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:41:
Wedstrijdleiding heeft vandaag alleen maar goede beslissingen genomen vind ik.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hij is net terug van vaderschapsverlof, bedoel je dat?HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:47:
[...]
Klopt, maar hij heeft ook een burnout gehad (tenminste zo begreep ik).
Klopt, hij is er een tijdje tussenuit geweest.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:47:
[...]
Klopt, maar hij heeft ook een burnout gehad (tenminste zo begreep ik).
"When you grow up your heart dies"
Dat was nog voor zijn vaderschapsverlof.Toke_gt schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:52:
[...]
Hij is net terug van vaderschapsverlof, bedoel je dat?
"When you grow up your heart dies"
Skysport F1 is net zo objectief naar Hamilton als de Telegraaf naar Ajax is...PalingDrone schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:44:
Anthony Davidson bindt nu wel wat in over het HAM PER incident.
Onboard verzon Sky onderstuur en HAM moest dat opvangen door into PER te sturen, ja duhuh, of je gaat ff van je gas, daarmee los je onderstuur ook op...
Natuurlijk, brits tv zender enzo.... Maar ze hebben Hamilton zo hoog zitten, vervolgens Norris en Russel op een behoorlijke afstand.
Natuurlijk, hij is 7x WDC, maar dat betekend niet dat hij op voorhand foutloos is,
Cogitationis poenam nemo patitur
:strip_exif()/f/image/6bWEJfHRSxDXJy4nnpND4C8T.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/iDP1LXyVmOd7vU1TX8lr1HPG.png?f=fotoalbum_large)
(I know dat Gasly goed heeft gereden vandaag maar alsnog
[ Voor 4% gewijzigd door dglavimans op 29-07-2023 18:59 ]
Allemaal leuk en aardig dat commentaar over het commentaar, maar daar hebben we een ander topic voor.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Piastri komt vanuit Alpine waar hij geen stoeltje kreeg en ze nogal moeilijk deden om hem naar Mclaren te laten gaan.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:00:
[...]
Kan je beide uitleggen? Want kan beide niet echt plaatsen.
Een soort 'karma' nu de bazen bij Alpine moeten vertrekken.
Mooi interview met Gasly bij F1TV. Volgens mij kreeg hij op het einde langzaam wat tranen van emotie in zijn ogen.
Alphine had aangekondigd dat Piastri nog bij hun zou zitten volgend jaar maar Piastri had helemaal nog geen verlenging getekendHollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:00:
[...]
Kan je beide uitleggen? Want kan beide niet echt plaatsen.
/f/image/BOjQpo4xkBwlbcwvKoGyT35n.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door dglavimans op 29-07-2023 19:04 ]
Huh? Waar deed hij dit dan?
Moest wel lachen om deze respons op de TeamLH twitterati:
[Twitter: https://twitter.com/lucassennav8/status/1685322922255101952]
Leuk videootje en goed gekozen muziek
[Twitter: https://twitter.com/lucassennav8/status/1685322922255101952]
Leuk videootje en goed gekozen muziek
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Uitkomen pits, Hulkenberg heeft dan al Inters wil langszij komen. Alonso knijpt erg ver naar buiten. Hulkenberg gaat van het gas, in plaats van op het gras.
[ Voor 7% gewijzigd door MrOleo op 29-07-2023 19:05 ]
erutangiS
Ze hebben het er maar lastig mee bij F1tvpro dat Hamilton 5 seconden heeft gekregen in de nabespreking.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
MC_Sparkles schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:34:
[...]
Mercedes doet er alles aan om erachter te komen hoe de sidepods van de RB in elkaar zit
Lijkt me terechtChevy454 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:04:
Ze hebben het er maar lastig mee bij F1tvpro dat Hamilton 5 seconden heeft gekregen in de nabespreking.
I'm gonna go out on a limb here, but I think the penalty makes sense, seeing it from this angle.
— MultiViewer (@f1multiviewer) 29 juli 2023
📸: @F1/@DAZN_ES via redbulletin#F1 #BelgianGPpic.twitter.com/0b7cpV6GR8
Perez begint zo wel de duurste rijder op de grid te worden. Zoals we links en rechts lezen is het ongevallen potje in 2022 de buffer om nieuwe boekhoud aanvallen van AMGFIA te weerstaan. Word lastig zo …
Hoe kan het dat hij hier steeds maar mee weg komt. Elke keer hetzelfde liedje. En dan zijn fans en die pers invasie er altijd met gestrekt been in, wanneer je er iets van zegt ben jij de gebeten hond dus mondje dicht en door naar de volgende keer.
Dit is zo makkelijk om iemand er zo af te rijden, je loopt bijna geen risico en de ander is weg.
een treffende spreuk
Want?Plenkske schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:41:
Wedstrijdleiding heeft vandaag alleen maar goede beslissingen genomen vind ik.
Uitstel was m.i. onnodig. Ze hadden prima op wets kunnen starten. Waarom heb je die banden als je wacht met starten tot de inters eronder kunnen?
Zeker icm de rollende start een hele dikke onvoldoende m.i.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 29-07-2023 19:13 ]
Zie de post boven je 😉 hier kon hij weinig aan doenLynx schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:08:
Perez begint zo wel de duurste rijder op de grid te worden. Zoals we links en rechts lezen is het ongevallen potje in 2022 de buffer om nieuwe boekhoud aanvallen van AMGFIA te weerstaan. Word lastig zo …
Hij heeft toch straf gekregen...?pro_6or schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:11:
[...]
Hoe kan het dat hij hier steeds maar mee weg komt. Elke keer hetzelfde liedje. En dan zijn fans en die pers invasie er altijd met gestrekt been in, wanneer je er iets van zegt ben jij de gebeten hond dus mondje dicht en door naar de volgende keer.
Dit is zo makkelijk om iemand er zo af te rijden, je loopt bijna geen risico en de ander is weg.
Bij F1tv overanalyseren ze de straf van Hamilton. Ham zat op de curve en ging daardoor ongecontroleerd naar links en reed bij PER naar binnen met als gevolg een groot gat in de auto van PER.
Ik zou het doen!
Dat is nog het stomme. Als het nou is zou gaan dat de straf te laag is, dan oke
Niet dat straffen moeten gedaan worden op eerdere incidenten. Maar denk wel dat de straf voor iemand de race uitrijden te laag is maar dat is zo vaak.
Maar mensen hebben weer even de gal mogen spugen over Hamilton en dat vinden veel gewoon ffkes lekker hier
‘Best crowd ever,
Pak de bingokaart’
Daar, kan je eigenlijk de grote Tweakers bingo kaart zelf al van maken van die reacties

Ik vind dat als je dit steeds doet, er eens een keer een straf a la Schumacher tegen moet. Het geëigende moment daarvoor is helaas gemist. Gelukkig greep karma in.
Anders houd het nooit op.
een treffende spreuk
Naja, als Sam Collins het al een 'little harsh' noemt, maar wel kan begrijpen waarom de stewards deze beslissing is genomen dan is het zeker een straf waardrammes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:15:
Bij F1tv overanalyseren ze de straf van Hamilton. Ham zat op de curve en ging daardoor ongecontroleerd naar links en reed bij PER naar binnen met als gevolg een groot gat in de auto van PER.
Als het goed is zou dat door de strafpunten moeten worden opgelost.pro_6or schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:18:
[...]
Ik vind dat als je dit steeds doet, er eens een keer een straf a la Schumacher tegen moet. Het geëigende moment daarvoor is helaas gemist. Gelukkig greep karma in.
Anders houd het nooit op.
Maar dan moeten ze wel consequent straffen idd.
Had je die ronde gezien die ze racede met wets… enorme spray. Levensgevaarlijk en toen hadden ze de baan al een beetje drooggereden achter de SCMikeyMan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:12:
[...]
Want?
Uitstel was m.i. onnodig. Ze hadden prima op wets kunnen starten. Waarom heb je die banden als je wacht met starten tot de inters eronder kunnen?
F1 TV was heel reeel, netjes gewacht past preciesJB schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:40:
[...]
Gelukkig is de Italiaanse Sky wel prettig met hun “zonder Max” filmpje
... gecensureerd ...
Welke ronde geracet? De helft stond in de pits.Jasphur schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:20:
[...]
Had je die ronde gezien die ze racede met wets… enorme spray. Levensgevaarlijk en toen hadden ze de baan al een beetje drooggereden achter de SC
En het was nou niet alsof de inters zoveel minder spray genereerden.
Het kan toch niet zo zijn dat er wets worden meegenomen en vervolgens dusdanig lang wordt doorgereden dat er gelijk inters onder gaan?
Slaat helemaal nergens op dit zo. Of begin eerder, of rij minder lang achter die safetycar of schaf die wets helemaal af.
We zien nu de slechtste combi van alles.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 29-07-2023 19:32 ]
Korte mening:
Persoonlijk vind ik het Sprintrace concept helemaal niks....
Moet toegeven dat deze wel weer heel fijn was (door de omstandigheden natuurlijk).
Conclusie van het weekend tot nu toe: Perez eruit, Piastri er in.
Moet toegeven dat deze wel weer heel fijn was (door de omstandigheden natuurlijk).
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Het er uit rijden van anderen begint bij Hamilton nu wel een ding te worden....... Heeft hij nu ook 2 punten gekregen of doen ze daar niet meer aan?
Bullet NL schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:37:
Het er uit rijden van anderen begint bij Hamilton nu wel een ding te worden....... Heeft hij nu ook 2 punten gekregen of doen ze daar niet meer aan?
Hier gooien ze het toch wel op een race-incident.. ik twijfel, zeker als je de schade ziet.
Decision 5 second time penalty.Bullet NL schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:37:
(5 seconds added to elapsed Sprint time).
2 penalty points (total of 2 for the 12 month period)
https://www.fia.com/sites...using%20a%20Collision.pdf
erutangiS
Waar ik op wacht is dat hij na de F1 andere series gaat rijden, die niet HAM-biased zijn. Zou wel eens lachen kunnen worden...Bullet NL schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:37:

dglavimans schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:17:
Maar mensen hebben weer even de gal mogen spugen over Hamilton en dat vinden veel gewoon ffkes lekker hier
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 29-07-2023 19:42 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Sprintraces alleen op Paul ricard weten we zeker dat het regentAvK schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:31:
Korte mening:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
100% Hamilton z'n schuld..... de voorgaande bocht komen ze gelijk uit, in de bocht waar het om gaat zit Perez een halve auto voor Hamilton en die overstuurd zijn auto in die van Perez.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:38:
[...]
[YouTube: F1 LIVE: Belgian Grand Prix Post Sprint Show]
Hier gooien ze het toch wel op een race-incident.. ik twijfel, zeker als je de schade ziet.
Wederom tikt een Mercedes een RB op zijn sidepot met de nodige schade.
Ik vind de 5 sec eigenlijk nog ligt, tis niet de eerste keer dat hij dit geintje uit haalt, hij zoekt een gat wat er niet is, overstuurd en zorgt er voor dat bij zijn opponent schade ontstaat omdat hij heel slim met zijn voorwiel leunt tegen de ander.
De bandenfluisteraard-vine schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:53:
De banden na de sprint race. Wat een verschil.
Voorbanden
[Afbeelding]
Achterbanden
[Afbeelding]
En de achterbanden van Perez?d-vine schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:53:
Voorbanden
[Afbeelding]
Achterbanden
[Afbeelding]
Dat gat is er wel. Neemt de bocht met te veel snelheid waardoor hij naar buiten onderstuurt. Gezien hoe vaak dat al is gebeurt bewust (of hardleers).Bullet NL schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:54:
[...]
100% Hamilton z'n schuld..... de voorgaande bocht komen ze gelijk uit, in de bocht waar het om gaat zit Perez een halve auto voor Hamilton en die overstuurd zijn auto in die van Perez.
Wederom tikt een Mercedes een RB op zijn sidepot met de nodige schade.
Ik vind de 5 sec eigenlijk nog ligt, tis niet de eerste keer dat hij dit geintje uit haalt, hij zoekt een gat wat er niet is, overstuurd en zorgt er voor dat bij zijn opponent schade ontstaat omdat hij heel slim met zijn voorwiel leunt tegen de ander.
erutangiS
Van iemand die door best een aantal mensen “GOAT” wordt genoemd zou je verwachten dat die, op z’n minst, weet hoe zo’n auto zich gedraagt in de diverse omstandigheden. Maar goed, het is gebeurd, de penalty is gegeven dus op naar de race morgen! (En hopen dat daar geen sidepods of achterbandjes met een Mercedes in aanraking komen).MrOleo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:59:
[...]
Dat gat is er wel. Neemt de bocht met te veel snelheid waardoor hij naar buiten onderstuurt. Gezien hoe vaak dat al is gebeurt bewust (of hardleers).
Omdat de sprintrace qua lengte ongeveer een derde is van de tijd van een gewone race, zou een tijdstraf dan ook niet een derde daarvan moeten zijn? De straf is zonder aanpassing behoorlijk zwaar.MrOleo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:38:
[...]
Decision 5 second time penalty.
(5 seconds added to elapsed Sprint time).
2 penalty points (total of 2 for the 12 month period)
https://www.fia.com/sites...using%20a%20Collision.pdf
Perez ging er inderdaad eerder uit en Piastri bleef erin (leverde hem nog de tweede plaats op ook!).AvK schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:31:
Korte mening:
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
De overtreding is 100% gelijk, dus ik zie niet waarom de straf nu minder zou moeten zijn?kraanwagen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:09:
[...]
Omdat de sprintrace qua lengte ongeveer een derde is van de tijd van een gewone race, zou een tijdstraf dan ook niet een derde daarvan moeten zijn? De straf is zonder aanpassing behoorlijk zwaar.
Je wilt een straf van 1,x seconden geven dan? En wat doe je dan als iemand in de race een penalty geeft na een SC in de laatste 10, 20 ronden? Geef je dan ook een lichtere straf omdat het hele veld dan bij elkaar rijdt?kraanwagen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:09:
[...]
Omdat de sprintrace qua lengte ongeveer een derde is van de tijd van een gewone race, zou een tijdstraf dan ook niet een derde daarvan moeten zijn? De straf is zonder aanpassing behoorlijk zwaar.
Ik zeg de hele dag al tegen mezelf: kijk niet naar de sprint race, kijk niet naar de sprint race. Dan toch kijken. Droog op de originele race start tijd, te nat op de uitgestelde tijd. Dan 5 rondjes van de 13 achter sc. Ik ben zo klaar met dit gebarbie in de hedendaagse F1. Ik moet echt een andere hobby zoeken.
YouTube: Massa Chasing Kubica - Grand Prix Japan F1 2007
[ Voor 8% gewijzigd door Rene44 op 29-07-2023 20:17 ]
Dan zou je dus in kortere tijd 3 keer hetzelfde vergrijp kunnen uitvoeren voor dezelfde straf.kraanwagen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:09:
[...]
De straf is eigenlijk nog licht, je beëindigd immers de race van Perez en eindigt zelf nog in de punten.
Waarom kijk je dan toch, met tegenzin?Rene44 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:16:
Ik zeg de hele dag al tegen mezelf: kijk niet naar de sprint race, kijk niet naar de sprint race. Dan toch kijken. Droog op de originele race start tijd, te nat op de uitgestelde tijd. Dan 5 rondjes van de 13 achter sc. Ik ben zo klaar met dit gebarbie in de hedendaagse F1. Ik moet echt een andere hobby zoeken.
Niet willen kijken, toch doen en dan teleurgesteld zijn. Eigen schuld, dikke bult dan ook? Ik heb mij prima vermaakt vandaag!Rene44 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:16:
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Yup, dom en naïef van mij.RobertMe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:17:
[...]
Waarom kijk je dan toch, met tegenzin?Lekker wat anders doen in die tijd
Ach, aan de andere kant, als je het niet probeert weet je het ook niet!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Eigenlijk zouden ze daar een andere procedure voor moeten ontwikkelen, dat voor de start rondjes achter de SC niet mee tellen, maar alleen wanneer de SC bijvoorbeeld tijdens de race op de baan komt.
Verder mag het van mij inderdaad qua regen rijden ook wel iets meer als 'vroeger'. Veiligheid is belangrijk, maar misschien moet er dan ook eens naar de regels gekeken worden zodat de auto's weer beter te rijden zijn in de regen.
Verder mag het van mij inderdaad qua regen rijden ook wel iets meer als 'vroeger'. Veiligheid is belangrijk, maar misschien moet er dan ook eens naar de regels gekeken worden zodat de auto's weer beter te rijden zijn in de regen.
Ik had nog wel wat acties verwacht omtrent unsafe releases in de pits van oa Gasky & Norris? Daar moesten anderen toch voor uitwijken.
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Zeker. Veiligheid is gewoon veel belangrijker geworden maar ik betrap me met regensituaties te vaak in ouwe knar mode: vroegr!!!!! etc. etc. etc.Major_ton schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:27:
[...]
Ach, aan de andere kant, als je het niet probeert weet je het ook niet!
Zo, daarnet de Sprint terug kunnen kijken en ik moet zeggen: dat was érg vermakelijk! 
Knappe prestatie van PIA en GAS, maar wat een geklungel van PER weer; naar mijn mening trof HAM geen blaam.
Anyhow, leuk en nu door naar de race morgen! Let's go.
Knappe prestatie van PIA en GAS, maar wat een geklungel van PER weer; naar mijn mening trof HAM geen blaam.
Anyhow, leuk en nu door naar de race morgen! Let's go.
Kan niet vanwege een tekort aan benzine daarvoor.Dennism schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:30:
Eigenlijk zouden ze daar een andere procedure voor moeten ontwikkelen, dat voor de start rondjes achter de SC niet mee tellen, maar alleen wanneer de SC bijvoorbeeld tijdens de race op de baan komt.
Omdat de straf bij een sprintrace drie keer zo zwaar is. Geen 5 op 5400 seconden, maar 5 op 1800 (ongeveer). Dus de kans dat een coureur achteruit gezet wordt in de ranglijst is veel groter.Toke_gt schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:15:
[...]
De overtreding is 100% gelijk, dus ik zie niet waarom de straf nu minder zou moeten zijn?
De last die het slachtoffer ervan heeft is daarentegen onevenredig groter.kraanwagen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:37:
[...]
Omdat de straf bij een sprintrace drie keer zo zwaar is. Geen 5 op 5400 seconden, maar 5 op 1800 (ongeveer). Dus de kans dat een coureur achteruit gezet wordt in de ranglijst is veel groter.
Dat is als zeggen dat een bejaarde moordenaar een lagere straf moet krijgen omdat deze nog maar korter te leven heeft.kraanwagen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:37:
Omdat de straf bij een sprintrace drie keer zo zwaar is. Geen 5 op 5400 seconden, maar 5 op 1800 (ongeveer). Dus de kans dat een coureur achteruit gezet wordt in de ranglijst is veel groter.
De coureur moet maar beter opletten als de gevolgen van de straf zwaarder zijn.
Waarom zou dat niet kunnen, vandaag konden ze ook aangegeven dat het +-5 rondjes achter de SC zou zijn en dan rijden. Kan kan je toch makkelijk zeggen, iedereen verplicht +X kilo benzine erin voor de start om die rondjes te kunnen maken, immers daar het een sprintrace is, moet er genoeg ruimte zijn in de tank.ParaDroid2 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:35:
[...]
Kan niet vanwege een tekort aan benzine daarvoor.
Daarom zeg ik juist ook dat het alleen kan wanneer je voor de sprintrace al weet dat het een SC start zal worden, immers dan kan je dat soort zaken aanpassen. Tijdens de race, door het niet meer bijtanken, is dat natuurlijk een ander verhaal. Bij de hoofdrace mogelijk ook, omdat je daar mogelijk simpelweg aan de limiet van de tank zit.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 29-07-2023 20:47 ]
Dan zou je in een race ook rekening moeten gaan houden met het moment waarop een overtreding plaatsheeft? Lijkt me niet realistisch. Maar ik vind de straf hier ook niet drie keer zo zwaar uitpakken. 5 sec betekende hier 3 plaatsen terug. Is heel vergelijkbaar met impact straf in een race? Daar kan het zelfs nog veel ongunstiger uitpakken als er kort voor de finish nog een safetycar komt.kraanwagen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:37:
[...]
Uitstel was wel nodig, omdat het om 17:05 nog niet droog was. Op dat moment nog zeikende regen. Qua spray durven ze dat hier niet...MikeyMan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:12:
[...]
Want?
Wat betreft de wets vraag ik me ook af of die hier nut hebben, lijkt het niet op.
Maar dan heeft niemand genoeg benzine om het einde te halenDennism schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:30:
Vantevoren weten ze ook niet hoeveel rondjes het worden.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 29-07-2023 21:07 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hmm
Don’t think that deserved a penalty…. Bit of “rubbin is racin” but nothing more… https://t.co/U67o8vwmRR
— Karun Chandhok (@karunchandhok) 29 juli 2023
La sanción de 5s a Hamilton. Después de ver el vídeo, me parece correcta. Toca piano y va largo hasta impactar con Checo.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 29 juli 2023
5s penalty to Hamilton.
After watching the video, I think is correct. He touches the kerb, goes long and hits Checo. #f1 #BelgiumGP pic.twitter.com/Hw9A1zIFuM
Wel jammer dat er vandaag geen nieuwe podcast was. Was het eens met twee nieuwe gasten 
Alhoewel ik Piastri dit seizoen nog wel in de podcast zie verschijnen.
Enig uitstel is m.i. nog verdedigbaar. Maar het was vervolgens veel te laat en veel teveel rondes achter de sc. Vlak na de bui had er prima op de wets gestart kunnen worden.Plenkske schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:01:
[...]
Uitstel was wel nodig, omdat het om 17:05 nog niet droog was. Op dat moment nog zeikende regen. Qua spray durven ze dat hier niet...
Wat betreft de wets vraag ik me ook af of die hier nut hebben, lijkt het niet op.
Heb wel het idee dat die sprints misschien nog wel iets korter kunnen.
Welke podcast?RobertMe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:06:
Wel jammer dat er vandaag geen nieuwe podcast was. Was het eens met twee nieuwe gasten
Sprint heeft geen ‘echt’ podium en geen echte cooldown room helaaschRobertMe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:06:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zoals ik hier ook al post: Dennism in "[F1 2023] Race 13 GP van België" moet dat bij een sprintrace makkelijk kunnen.YakuzA schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:04:
[...]
Maar dan heeft niemand genoeg benzine om het einde te halen
Vantevoren weten ze ook niet hoeveel rondjes het worden.
En zelfs al klopt je voorspelling niet, en kan de race niet gestart worden binnen het verwachte aantal rondes kan je dan altijd dan nog een andere call maken (rode vlag als de situatie niet beter is, of toch rondes gaan tellen, als je verwacht binnen een rondje of 2 wel te kunnen gaan). Dan 'verkwist' je in ieder geval minder van de race.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 29-07-2023 21:11 ]
Die domme grap over verstappen in de cooldown room die na 20 herhalingen erg flauw is geworden.
erutangiS
Dat moet de FIA dan heel ruim van te voren gaan beslissen, want de auto's moeten 30 (sprint) tot 40 (hoofdrace) minuten voor de race van start gaat uit de pits zijn. Daarvoor zou dan die extra brandstof getankt moeten worden, dus dan zit je zomaar een uur voor de start dat dat besluit genomen moet worden.Dennism schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:45:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen, vandaag konden ze ook aangegeven dat het +-5 rondjes achter de SC zou zijn en dan rijden. Kan kan je toch makkelijk zeggen, iedereen verplicht +X kilo benzine erin voor de start om die rondjes te kunnen maken, immers daar het een sprintrace is, moet er genoeg ruimte zijn in de tank.
Daarom zeg ik juist ook dat het alleen kan wanneer je voor de sprintrace al weet dat het een SC start zal worden, immers dan kan je dat soort zaken aanpassen. Tijdens de race, door het niet meer bijtanken, is dat natuurlijk een ander verhaal. Bij de hoofdrace mogelijk ook, omdat je daar mogelijk simpelweg aan de limiet van de tank zit.
En dan blijkt dat 5 rondes niet genoeg is, gaan ze toch rondes tellen of een rode vlag, en komt hier weer de suggestie dat ze dan maar meer brandstof mee hadden moeten nemen...
Die van Toto en Russel over regen was ook best vermakelijkRobertMe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:06:
Karun weet wel beter. Maar hij heeft geleerd dat als hij zijn baan wil houden hij op dit soort momenten maar beter zijn mond kan houden. Of beter nog, doen alsof je deel bent van team LH44. Binnen de Sky wereld kun je niet anders.
een treffende spreuk
Dat soort procedures moet je dan inderdaad naar kijken, maar goed, eigenlijk alles beter dan dit 'gedoe' bij regen. De show wordt er zo niet beter op, terwijl dat juist regelmatig een probleem is voor de F1, zeker bij dit soort weersomstandigheden.Transportman schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:12:
[...]
Dat moet de FIA dan heel ruim van te voren gaan beslissen, want de auto's moeten 30 (sprint) tot 40 (hoofdrace) minuten voor de race van start gaat uit de pits zijn. Daarvoor zou dan die extra brandstof getankt moeten worden, dus dan zit je zomaar een uur voor de start dat dat besluit genomen moet worden.
En dan blijkt dat 5 rondes niet genoeg is, gaan ze toch rondes tellen of een rode vlag, en komt hier weer de suggestie dat ze dan maar meer brandstof mee hadden moeten nemen...
Is dat ook niet de bedoeling? De straffen in de volledige race zijn veel te kort.kraanwagen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:37:
[...]
Tenzij een DT penalty of stop/go, maar die worden imho veel te weinig gebruikt.
Met de voorsprong van de top 5 op de rest maakt een 5 seconden straf normaal geen kut uit.
Een HAM kreeg 10 seconden toen ie VER eraf ragde op Silverstone, en won alsnog onbedreigd die race (Ook met een DT had ie nog gewonnen, met een stop/go wellicht niet). Dat moet gewoon niet kunnen. HAM komt nu eenmaal heel vaak weg met smerige moves, is minder geworden de laatste 2 jaar, maar die compilatie video's komen natuurlijk ergens vandaan.
Nu rijdt ie weer een concurrent er zo af dat die DNF krijgt, dan is 5 seconden vrij weinig.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 29-07-2023 21:33 ]
Het is niet HAM die schuldig is
Het is PER die schuldig is
Onbegrijpelijk dat HAM überhaupt bij hem in de buurt kan komen in that rocketship. 🤗
Het is PER die schuldig is
Onbegrijpelijk dat HAM überhaupt bij hem in de buurt kan komen in that rocketship. 🤗
[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 29-07-2023 21:37 ]
Hebben ze bij Indycar wel een leuke oplossing voor,
bij "forcing a driver of the track" of "causing a collision" moet de veroorzaker aansluiten achter het slachtoffer.
bij "forcing a driver of the track" of "causing a collision" moet de veroorzaker aansluiten achter het slachtoffer.
Ik blijf de sprintraces echten toevoeging vinden hoor. Vast geen populaire mening, want vroeger was alles beter, maar ik heb een leuke race gehad. Wat mij betreft gaan ze nog wat meer punten geven voor deze race, dan wordt het echt een knalrace!!
Tsja, Lewis gaat er altijd voor, en dat betekent langs de voorganger gaan rijden. Dan krijg je nogal gauw dit soort incidenten. Persoonlijker hij bij mij bijna niks goed doen, maar technisch gezien is 5 (of 10) seconden gewoon een goede straf, zeker nu het zoveel uitmaakt qua positie in een sprintrace!
Piastri blijft volwassen gedrag vertonen, zou hij een van de toppers worden?
Perez rijd redelijk tot matig, maar heeft wel enorme pech vandaag. Deed flink verdedigen, maar liever had ik dat ie sneller reed, dan hoeft ie helemaal niet te verdedigen….
Enfin, gave (sprint)race, morgen nóg een race….i’ll love it!!
Tsja, Lewis gaat er altijd voor, en dat betekent langs de voorganger gaan rijden. Dan krijg je nogal gauw dit soort incidenten. Persoonlijker hij bij mij bijna niks goed doen, maar technisch gezien is 5 (of 10) seconden gewoon een goede straf, zeker nu het zoveel uitmaakt qua positie in een sprintrace!
Piastri blijft volwassen gedrag vertonen, zou hij een van de toppers worden?
Perez rijd redelijk tot matig, maar heeft wel enorme pech vandaag. Deed flink verdedigen, maar liever had ik dat ie sneller reed, dan hoeft ie helemaal niet te verdedigen….
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Daarom zijn ze ook aan het testen hoe ze voor minder spray kunnen zorgen. Dat is op dit moment namelijk het probleem, niet het rijden zelf want dat gaat prima.Dennism schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:17:
[...]
Dat soort procedures moet je dan inderdaad naar kijken, maar goed, eigenlijk alles beter dan dit 'gedoe' bij regen. De show wordt er zo niet beter op, terwijl dat juist regelmatig een probleem is voor de F1, zeker bij dit soort weersomstandigheden.
Het toevoegen van extra benzine of wat dan ook zie ik niet als oplossing, omdat dan de hele procedure aangepast moet worden zoals genoemd + dat je alsnog nooit zeker weet hoeveel rondes SC er nodig zijn.
Doel je op het stukje met Buxton buiten in de pits? Het kwam op mij over dat ze die als "close maar goed getimed" benoemen en dan het moment met Sainz als unsafe.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:37:
Sjonge. Wat zijn ze zuur bij Sky F1TV in de nabeschouwing.
Uiterst verbaasd dat Max niet op zijn minst UI is voor een "unsafe release"... Overdreven "oeh, aah" bij de replay
Zien ze dan niet dat de pitcrew Max juist even tegenhoudt, zodat de McLaren niet achterop knalt?
Flickr PSN ID= cheironnl
RobertMe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:06:

Piastri en Gasly reden op gebruikte set inters die ze tijdens de kwalificatie hebben gebruikt, daarnaast was Max een rondje later pas gaan pitten. Desniettemin zeer knap van Red Bull Racing en Verstappend-vine schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:53:
Voorbanden
[Afbeelding]
Achterbanden
[Afbeelding]
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Wat mij betreft de top 10 punten geven. 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1.wowly schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:40:
Ik blijf de sprintraces echten toevoeging vinden hoor. Vast geen populaire mening, want vroeger was alles beter, maar ik heb een leuke race gehad. Wat mij betreft gaan ze nog wat meer punten geven voor deze race, dan wordt het echt een knalrace!!
[...]
Voor wat betreft dat benzine probleem bij extra SC rondes, gewoon het tanken weer invoeren. Heb je direct lichtere auto's met alle voordelen van dien, meer sensatie rondom de pitstops, meer tactische opties. Ja er moet meer zooi meegesleept worden, maar dan houden ze wat mij betreft maar twee races minder en een (aantal) sprintrace(s) meer. Dat scheelt veel meer aan transport. Enfin, genoeg gerant.
Groetjes
Lees vaak dat het tanken weer ingevoerd moet worden.
Dat gaat volgens mij never nooit niet meer gebeuren. Er zijn zoveel ongelukken gebeurd daarmee.
En ik hoop ook dat ze dat nooit meer gaan invoeren.
Dat gaat volgens mij never nooit niet meer gebeuren. Er zijn zoveel ongelukken gebeurd daarmee.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Whahahahahahahahahaha... als echte F1-fan, niet om Maxwowly schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:40:
Tsja, Lewis gaat er altijd voor, en dat betekent langs de voorganger gaan rijden. Dan krijg je nogal gauw dit soort incidenten.
Beetje selectief... of niet soms? Er wordt vaker iemand van de baan geduwd dan dat er ongelukken waren tijdens het tanken. De laatste decennia geen doden door tanken itt wat op de baan gebeurd. Wat een onzin.AvK schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:05:
Lees vaak dat het tanken weer ingevoerd moet worden.
Maar wat voegt het tanken daadwerkelijk toe? De roep lijkt er nu alleen maar te zijn omdat de race "ingekort" werd omdat er aan het begin rondes achter de SC gedaan werden. Maar hoe is het aan het begin achter de SC rijden anders dan ergens halverwege de race of aan het einde? Het aantal rondes dat er echt geracet wordt is lager, maar de roep om races te verlengen hoor ik eigenlijk nooit bij SC halverwege de race, alleen aan het begin of einde.CreativeS schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:08:
[...]
Beetje selectief... of niet soms? Er wordt vaker iemand van de baan geduwd dan dat er ongelukken waren tijdens het tanken. De laatste decennia geen doden door tanken itt wat op de baan gebeurd. Wat een onzin.
Mja het probleem van dit beeld is dat je de spray die omhoog komt voor het contact niet meer goed ziet. Het is duidelijk dat Hamilton de grip verloor en daardoor naar buiten ging. Het komt hem alleen wel heel goed uit dat ie daarmee dan Perez uitschakeld. Maar hij was de aanvallende partij en weet niet normaal in te halen dus de penalty is wel terecht, maar de spray is de oorzaak, niet dat het een bewuste actie is. Zo is hamilton ook weer niet.
En ik ben echt geen fan van Lewis, maar hier kon ie ook weer niet zo heel veel aan doen. Hij wilde gewoon naar voren. De rest had precies hetzelfde gedaan.
Ik denk vooral dat het gevoelsmatig werkt en dat een SC aan het begin en vooral het einde een groot deel van de spanning weghaalt. Een SC midden in de race geeft vaak méér spanning (de kaarten worden opnieuw geschud zeg maar) en er zijn daarna meestal nog genoeg rondes te gaan om rijders een kans te geven iets te kunnen bewerkstelligen. Vandaag viel het extra op omdat een sprintrace al weinig rondes kent en als er aan het begin zolang achter de SC gereden wordt, blijft er nog maar weinig over voor de rijders om ergens naartoe te werken.Transportman schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:33:
[...]
Maar wat voegt het tanken daadwerkelijk toe? De roep lijkt er nu alleen maar te zijn omdat de race "ingekort" werd omdat er aan het begin rondes achter de SC gedaan werden. Maar hoe is het aan het begin achter de SC rijden anders dan ergens halverwege de race of aan het einde? Het aantal rondes dat er echt geracet wordt is lager, maar de roep om races te verlengen hoor ik eigenlijk nooit bij SC halverwege de race, alleen aan het begin of einde.
Voor mij staat het een beetje los van het tanken en het wel of niet terugkeren hiervan vind ik een andere discussie. Voor mij lag de spanning van het tanken in het feit welke strategie een team koos. Licht of zwaar starten, hoe wordt de race opgebouwd, welke risico's worden er genomen etc... En het was altijd wel een spektakel in de pitstraat. Ik vond het leuk toen het nog bestond, maar nu het er niet meer is kan ik nou ook niet echt zeggen dat ik het mis. Er zijn genoeg andere aspecten die het leuk maken om te blijven kijken.
De sprintrace was ondanks de wat vertraagde rollende start zeer vermakelijk. De kus van Hamilton was overigens zeer duidelijk. Het is zijn signature move en er hebben er al meerdere deze move mogen ervaren.
Piastri deed het super. Gaat een gaaf duo worden bij McLaren.
Russel geen indruk gemaakt, net als de Ferrari's, Aston Martin en Ocon. Gasly en Ricciardo hebben het daarintegen goed gedaan. Goed hun positie kunnen vasthouden tegen de betere wagens.
Was een mooie sprintrace. Zo mogen ze vaker.
Piastri deed het super. Gaat een gaaf duo worden bij McLaren.
Russel geen indruk gemaakt, net als de Ferrari's, Aston Martin en Ocon. Gasly en Ricciardo hebben het daarintegen goed gedaan. Goed hun positie kunnen vasthouden tegen de betere wagens.
Was een mooie sprintrace. Zo mogen ze vaker.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Voor de (niet) liefhebberts.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Vanuit dat ene camera standpunt van af de binnenbocht, wat hoger, was het heel duidelijk. Dit was weer geen onderstuur.Martinspire schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:58:
[...]
Mja het probleem van dit beeld is dat je de spray die omhoog komt voor het contact niet meer goed ziet. Het is duidelijk dat Hamilton de grip verloor en daardoor naar buiten ging. Het komt hem alleen wel heel goed uit dat ie daarmee dan Perez uitschakeld. Maar hij was de aanvallende partij en weet niet normaal in te halen dus de penalty is wel terecht, maar de spray is de oorzaak, niet dat het een bewuste actie is. Zo is hamilton ook weer niet.
En ik ben echt geen fan van Lewis, maar hier kon ie ook weer niet zo heel veel aan doen. Hij wilde gewoon naar voren. De rest had precies hetzelfde gedaan.
Hamilton is een enigma. Maargoed. Morgen lekker de race, of vandaag dan. Zin in. Denk dat Hamilton de voornaamste uitdager wordt. Max moet hem inhalen op de meest gunstige plek. Kemmel met massieve DRS anders wordt het niet 8 wins in a row.
een treffende spreuk
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |