Ik slaak maar eens een diepe zucht, want christus ter paard, dit worden interresante tijden.
Eens, vanuit het NOS-artikel, wat dingen eruit pikken:
Asielzoekers die zijn afgewezen, worden "zo veel mogelijk, ook gedwongen, uitgezet"
Veel plezier, daar moeten andere landen aan meewerken, doen ze nu al niet, gaan ze zeker niet doen als we nog kutter gaan doen
Ook krijgen statushouders geen voorrang meer bij het toewijzen van sociale huurwoningen
Dit is duidelijk gewoon moedwillig de problemen te verergeren:
Ter Apel zit vol omdat andere AZC's knap vol zitten
AZC's zitten knap vol omdat het nu al moeilijk is om woonruimte te vinden.
Dit samen met het stopzetten van de spreidingswet kan er alleen maar toe leiden dat de problemen rond AZC's en Ter Apel enorm zullen toenemen.
Naja, zo houden ze zichzelf wel in het zadel.
Verder wil de coalitie bij de Europese Commissie om toestemming vragen om niet mee te doen met het Europees asiel- en migratiebeleid,
Overal waar we uitzonderingen en toestemming moeten vragen aan de EU, kun je dat waarschijnlijk wel vergeten zoals meerdere posters al opmerkten.
Wat betreft inburgering willen de vier dat kennis over de Holocaust verplicht wordt en dat de taaleisen omhoog gaan
Holocaust is in principe al onderdeel van KNM, of zou dat heel makkelijk kunnen worden,. Nog hogere taaleisen? Die eis is al B1 niveau voor iedereen waarvan ze verwachten dat ze dat aankunnen, dat is al het gemiddelde niveau in NL, ook onder Nederlanders.
Het fonds voorziet ook in geld voor de ontwikkeling van kernenergie. De nieuwe coalitie koerst op vier grote nieuwe kerncentrales, en niet twee, zoals eerder gedacht.
Ook professioneel wensdenken, er is al lange tijd wat ruimte voor kerncentrales en nog geen enkele aanbieder heeft zich aangeboden. Daarnaast is er het grote probleem dat er simpelweg geen betrouwbare "fabrikanten" actief in Europa zijn. Maar daar is al een heel topic over.
Qua onderwijs moeten gebruikte lesmethoden "bewezen effectief en verder politiek neutraal zijn" en moet de 'verengelsing' worden teruggedrongen.
Deze vind ik eng, gaat een minister dus controleren welke boeken neutraal zijn en welke niet? En "bewezen effectief", volgens wie?
Ik denk dat dit oa. het einde zal betekenen voor Lentekriebels, ook ben ik erg benieuwd hoe de boeken voor oa. maatschappijleer eruit gaat zien als een PVV-minister die mag toetsen op neutraliteit.
Ik geef het een 7 op de schaal van Orban.
Het jeugdstrafrecht wordt strenger gemaakt, onder andere door het verhogen van maximale straffen.
Onderbuikmaatregel, gaat tegen iedere vorm van wetenschap in.
En omstreden: er moet worden onderzocht "wanneer verplaatsing van de ambassade naar Jeruzalem op een daartoe geschikt moment kan plaatsvinden".
Ach ja, nog niet genoeg olie op het vuur daar.
En dan zijn er nog wat dingen die er dus niet in staan. Sowieso ben ik erg benieuwd hoe alles betaald moet gaan worden, Ik zie heel veel tegenstrijdige dingen zo voorbij komen in het akkoord, dus of je er nou netto op vooruit gaat als normale nederlander? Dat weet ik nog zo net niet.
People as things, that’s where it starts.