De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 111 Laatste
Acties:
  • 552.013 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:22
Sissors schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:32:
[...]

Je bent een zwaar netto betaler dus. Lijkt mij redelijk solidair ook als je net iets minder betaald.
Mijn vriendin echter niet, die heeft een aanvullend pakket wat meer uitbetaalt dan ze premie voor betaalt. Eigen risico maakt ze elk jaar op en van de rest wat ze betaalt aan de verzekeraar houdt die ook weinig over.

Ondertussen vangt de overheid 5,32% van mijn inkomen om de rest van de kosten te dekken die de zorgverzekeraars zelf niet rond krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tk55 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:38:
[...]

Dan krijg je als overheid dus allerlei rechtszaken aan je broek, waarvan je de uitspraken vervolgens alsnog aan je laars kunt lappen!
En mocht iemand dan weer doorvechten tot aan Europa, en die gaat zich er somehow mee bemoeien, kun je ook dat vervelende Europa de schuld geven.

Ik weet nu al de titel van het akkoord:

Over de schutting

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
Lordy79 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:31:
De verplichting om vanaf 2026 een (hybride) warmtepomp aan te schaffen als je cv-ketel aan vervanging toe is, wordt ingetrokken.

Huiseigenaren zouden vanaf 2026 verplicht zijn om bij vervanging van een oude cv-ketel over te stappen op een hybride warmtepomp of op een ander duurzaam alternatief, zoals het warmtenet. Die verplichting wordt nu dus geschrapt door het komende kabinet hebben de onderhandelaars besloten.

Aldus RTL nieuws.
Sprak gisteren een warmtepomp installateur in mijn woonplaats. Dit bedrijf heeft 2 personeelsleden om warmtepompen te installeren. Hij zoekt al jaren meer personeel, maar kan niemand krijgen.

Ze doen er gemiddeld 1,5 dag over om een woning te voorzien van een warmtepomp. Gerekend met 250 werkdagen zijn dat (minus de vakantiedagen) theoretisch ongeveer 150 nieuwe installaties per jaar. Lukt niet helemaal, want een deel van de tijd zijn ze ook kwijt aan onderhoud. Alleen al vorig jaar hebben ze echter al 1400(!!) aanvragen voor een warmtepomp gehad.

Uiteraard, N=1, maar denk dat we gevoeglijk aan kunnen nemen dat dit in het grootste deel van het land speelt.

En denk niet dat de installateur niet voldoende doet om mensen te vinden. Ze verdienen 6K bruto, en één van de jongens komt uit het buitenland. Hij kan echter niemand meer vinden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:15
RobinHood schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:45:
[...]

En mocht iemand dan weer doorvechten tot aan Europa, en die gaat zich er somehow mee bemoeien, kun je ook dat vervelende Europa de schuld geven.

Ik weet nu al de titel van het akkoord:

Over de schutting
Het probleem in de politiek, men kijkt niet meer naar wat is het beste voor het land, vanuit welke politieke signatuur dan ook, maar hoe lijdt ik zo min mogelijk schade. Daarnaast hebben we dankzij het markt gerichte beleid veel van onze uitvoerende taken als overheid uitbesteed aan marktpartijen en zijn hebben we het lerende vermogen van onze ministeries en andere overheidsinstellingen uitgehold.

Gaat er bij een overheid veel mis, jazeker maar dat is de aard van de structuur waarin veel op onzekere terreinen en tijdlijnen ver in de toekomst moet worden uitgeprobeerd alvorens het samen met alle betrokkenen in de samenleving opgelost kan worden. Zowel met maatschappelijk betrokkenen als het bedrijfsleven om zo de doelen te kunnen halen.

Dankzij jarenlange sturing op prijs prikkels om beleid uitgevoerd te krijgen hebben we tal van problemen. De politiek heeft zich volledig teruggetrokken uit het gezamenlijk bedenken en uitvoeren van oplossingen.

Het is korte termijn en angst voor de ander wat de klok slaat. Natuurlijk mag je stevige discussies voeren over de richting van de oplossing vanuit je eigen politieke visie, maar voorop moet staan de vooruitgang van de samenleving en de wil en noodzaak om er samen uit te komen en verantwoordelijkheid te dragen voor de uitvoering.

Dat mis ik compleet, bij alle partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

BBB en NSC zijn ook akkoord, wachten is op de VVD

En wat er in het akkoord staat natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

alexbl69 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Sprak gisteren een warmtepomp installateur in mijn woonplaats. Dit bedrijf heeft 2 personeelsleden om warmtepompen te installeren. Hij zoekt al jaren meer personeel, maar kan niemand krijgen.

Ze doen er gemiddeld 1,5 dag over om een woning te voorzien van een warmtepomp. Gerekend met 250 werkdagen zijn dat (minus de vakantiedagen) theoretisch ongeveer 150 nieuwe installaties per jaar. Lukt niet helemaal, want een deel van de tijd zijn ze ook kwijt aan onderhoud. Alleen al vorig jaar hebben ze echter al 1400(!!) aanvragen voor een warmtepomp gehad.

Uiteraard, N=1, maar denk dat we gevoeglijk aan kunnen nemen dat dit in het grootste deel van het land speelt.

En denk niet dat de installateur niet voldoende doet om mensen te vinden. Ze verdienen 6K bruto, en één van de jongens komt uit het buitenland. Hij kan echter niemand meer vinden.
Een van de dingen waar ik 100% 'verstand' van heb.

De grootste woninvoorraad in NL is van mid 70 jaren en daarvoor. Energietechnisch gewoon crap. Gewoon een mooi gevormde hunnebed met tuin. Warmtepomp is ideaal/gunstig bij laagtemperatuurverwarming, ofwel vloerverwarming. Zonder isolatie is een warmtepomp gewoon een dure buitenkachel. De installatie van de warmtepomp is eenvoudig. De vloerverwarming, of ltv radiatoren, isoleren. Dát kost tijd. Helaas zijn alle reclamespotjes daar nogal nalatig over. Je kunt geen stenen tent gunstig verwarmen met een warmtepomp. Helaas zijn onze huizen bijna gebouwd met de aanname dat er altijd goedkoop gas zou zijn. En nu heeft ons elektriciteitsnet een achterstand van grofweg 14 jaar. Minimaal. Een huis gasloos maken is eenvoudig, wilt het financieel zin maken, dan zul je toch echt naar vloerverwarming en minimaal R6+ gaan.

Een monoblock aansluiten is kinderspiel. De investering qua tijd zit hem in het gehele systeem. Laat staan dat er mensen het geld voor hebben, genoeg commentaar op warmtepompen duidt er op dat er meer kennisgebrek is bij installateurs én klanten dan wat anders.

Wat betreft die achterstand. Bedenk je maar eens een huis met 3x25A aansluiting met elektrischce auto, koken, etc. Zelfs zonder luxe zaken moet je heel hard nadenken hoe dit werkend te krijgen voor een klein gezin. Tegelijkertijd luxe (sauna/jacuzzi) is al nagenoeg onmogelijk.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:31
Indoubt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:58:
BBB en NSC zijn ook akkoord, wachten is op de VVD

En wat er in het akkoord staat natuurlijk
Unaniem hij de nsc valt mij tegen. Daar had ik wat meer mensen met principes verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
LZ86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:32:
"Zo hebben de vier partijen afgesproken dat het eigen risico in de zorg meer dan gehalveerd wordt. Maar volgens bronnen gebeurt dat pas in 2027, omdat eerder niet mogelijk zou zijn."

Hahahaha, ja zo kan ik het ook. DIngen beloven die over 3 jaar moeten gaan gebeuren, wat ze never nooit halen en vlak voor de volgende verkiezingen
En over 3 jaar hebben we allang een nieuw kabinet en gaat dit plan roemloos in de vergeethoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
stylezzz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:03:
[...]

En over 3 jaar hebben we allang een nieuw kabinet en gaat dit plan roemloos in de vergeethoek :)
Dat is zo iets als de tol voor vrachtwagens die Rutte-3 zou invoeren na die kabinetsperiode

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

"Zo hebben de vier partijen afgesproken dat het eigen risico in de zorg meer dan gehalveerd wordt. Maar volgens bronnen gebeurt dat pas in 2027, omdat eerder niet mogelijk zou zijn."

Hahahaha, ja zo kan ik het ook. DIngen beloven die over 3 jaar moeten gaan gebeuren, wat ze never nooit halen en vlak voor de volgende verkiezingen
Tip voor de linkse partijen de volgende keer. Bij Vandaag Inside ging Timmermans onderuit omdat ie realistisch was dat eigen risico niet per direct afgeschaft kon en Wilders deed alsof dat zo geregeld kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Vrietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:02:
[...]

Unaniem hij de nsc valt mij tegen. Daar had ik wat meer mensen met principes verwacht.
De vraag wat het betekent, en of dan echt alle fractieleden goedkeuring hebben gegeven.

En het kan ook zijn dat NSC een CDA-tje heeft gedaan en haar huid enorm duur heeft verkocht. En relatief veel in het regeerakkoord heeft weten te fietsen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
_JGC_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:25:
[...]

Ik vraag me af... je maakt een wet, daar stem je voor in de tweede kamer, vervolgens wordt de wet bekrachtigd door de eerste kamer en dan zeg je "we gaan hem niet uitvoeren".
Ben ik nou gek, of zit je aan zo'n wet vast en moet je dat eerst nogmaals in stemming brengen in beide kamers om er weer van af te komen?

Misschien dat ze straks in Ter Apel niet alleen de COA voor de rechter slepen, maar ook de regering om die wet uit te moeten voeren.
Van hele andere orde. Maar is de toeslag op plastic verpakkingen ook nog gewoon van kracht maar word niet meer actief gehandhaafd?

https://radar.avrotros.nl...-per-1-januari-2024-60058

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 11:34

Lordy79

Vastberaden

Er komt een constitutioneel hof, aldus meneer Omtzigt.

Ook moeten er veel woningen gebouwd worden (Dat wil iedereen volgens mij dus is niet zo spannend)

En zoals bekend een stevig pakket m.b.t. migratie.

(bron RTL nieuws)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Constitutioneel hof, tja, ik was voorstander, maar heb inmiddels ook veel gelezen over de nodige nadelen. Sowieso vertrouw ik geen enkel hof wat aangesteld wordt door deze regering, want hoe dat politiek neutraal moet zijn is mij een raadsel.

Sowieso moet daarvoor de grondwet aangepast worden, dus eer dat hof er is zijn we weer een poosje verder.

En een stevig pakket over migratie? De problemen worden sowieso niet opgelost, anders kan de PVV zichzelf wel opdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:17
[...]

NSC gaat op lange termijn boeten voor het verkopen van de ziel aan Wilders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 20:32
LZ86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:27:
[...]

NSC gaat op lange termijn boeten voor het verkopen van de ziel aan Wilders.
denk het niet.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
RobinHood schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:22:
Constitutioneel hof, tja, ik was voorstander, maar heb inmiddels ook veel gelezen over de nodige nadelen. Sowieso vertrouw ik geen enkel hof wat aangesteld wordt door deze regering, want hoe dat politiek neutraal moet zijn is mij een raadsel.

Sowieso moet daarvoor de grondwet aangepast worden, dus eer dat hof er is zijn we weer een poosje verder.

En een stevig pakket over migratie? De problemen worden sowieso niet opgelost, anders kan de PVV zichzelf wel opdoeken.
De problemen worden ook helemaal niet door migratie veroorzaaktaar is zo'n makkelijk herkenbare groep die je de zondebok kunt maken. Komt zo uit het boek "Fascism for Dummies". En als blijkt dat het niet verbetert door een harder asielbeleid geef je de schuld aan rechters/media/wetenschappers of je zoekt een andere zondebok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
RobinHood schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:22:

Migratie gaat nooit helemaal stoppen. En aangezien de huidige problemen sowieso niet zullen worden opgelost door minder migratie, blijven die nog wel even bestaan. Gecombineerd kun je de komende jaren dus zonder problemen migratie overal de schuld van blijven geven.

[removed]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
En dan Timmermans live op tv afbranden omdat hij het stap voor stap wilde afschaffen. Maar hypocrisie zal men ook wel weer van Wilders slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De kiezers die meer van het midden kwamen raakt hij sowieso kwijt aan bijvoorbeeld Bontebal. De rechtsradicale kiezers heeft hij al doen twijfelen omdat hij even tegengas gaf aan de "Wilders mania" dus die gaan wellicht ook elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Omtzigt heeft het politiek handig van te voren afgekaart met de fractie. Als je nu nog op groot bezwaar in je fractie dan heb je politiek toch echt wel geblunderd. Maar dat zou ook niet de eerste blunder van Yesilgoz zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 16:38

boesOne

meuh

(jarig!)
Al met al lijkt het me wel eens verfrissend de PVV te zien falen nu ze moeten leveren in plaats vanaf de zijlijn te kunnen bleren hoe het beter moet. Idealiter klapt het op woningen versus boeren.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
boesOne schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:47:
Al met al lijkt het me wel eens verfrissend de PVV te zien falen
Ik zie ze wel falen maar ik zie ze niet de schuld krijgen. Die kan zeker met deze constructie altijd elders worden gelegd. Is het niet rechters, journalisten, oppositie of Europa dan wel NSC of VVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 16:38

boesOne

meuh

(jarig!)
D-e-n schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:51:
[...]

Ik zie ze wel falen maar ik zie ze niet de schuld krijgen. Die kan zeker met deze constructie altijd elders worden gelegd. Is het niet rechters, journalisten, oppositie of Europa dan wel NSC of VVD
Wilders probeert zich er wel onderuit te friemelen, zeker. Maar dat hij niet kan leveren, met zijn grote oppositie waffel, zal zeker effect hebben.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
25 pagina's is dat akkoord blijkbaar. Een van de dunste ooit. Schijnt ook slechts een akkoord te zijn op hoofdlijnen, dat belooft wat als de minister ploegen straks de diepte ingaan.

Kan nog wel eens heel lang gaan duren met tevens een reëele kans dat het alsnog klapt door bv. beren op de weg of beerputten die opengetrokken worden tijdens het inhoudelijk bespreken / komen tot een akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Trishul
Had Plasterk niet nog een akkefietje met patenten? Was wellicht legaal maar niet fraai zoals hij de opbrengst in eigen zak had gestoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Trishul schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:10:
25 pagina's is dat akkoord blijkbaar. Een van de dunste ooit. Schijnt ook slechts een akkoord te zijn op hoofdlijnen, dat belooft wat als de minister ploegen straks de diepte ingaan.
Zouden die veronderstelde 130 kmh en frivole kentekenplaten ook tot de hoofdlijnen worden gerekend? Want dat klinkt toch wel erg als micro-management in vgl tot de bekende dossiers.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:52
Ik zit nu met een half oor Op1 mee te luisteren. Ik vind het echt een hele vervelende uitzending. Mensen van alle kanten van het politieke spectrum zijn echt kneiter zuur. Als Wim Voermans de beste gast aan tafel is, dan kun je wel je conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
mekkieboek schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Zouden die veronderstelde 130 kmh en frivole kentekenplaten ook tot de hoofdlijnen worden gerekend? Want dat klinkt toch wel erg als micro-management in vgl tot de bekende dossiers.
Mja, dat zijn geloof ik zaken die 'gelekt' zijn naar media zoals de Telegraaf. Puur om het publiek te vermaken / interesseren. Kan ook zijn dat de Telegraaf dat gewoon verzonnen heeft hoor.

Eerst maar eens afwachten hoe haalbaar dat soort dingen zijn, stikstofuitstoot moet zoveel mogelijk terug en met BBB in de gelederen mag je niet teveel de olifant in de kamer aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:52
VVD ook akkoord. Dilan draait professioneel om de vraag of Eric v.d. Burg ook nog aanblijft als kamerlid ondanks afschaffen van de spreidingswet: "We zijn unaniem akkoord en we zijn blij met x, y en z".

Ow, ze bevestigt nu dat alle kamerleden blijven zitten. Daarmee lijkt Eric het ook te accepteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Robkazoe op 15-05-2024 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:38

Punkrocker

Mostly harmless

Kan nog wel eens heel lang gaan duren met tevens een reëele kans dat het alsnog klapt door bv. beren op de weg of beerputten die opengetrokken worden tijdens het inhoudelijk bespreken / komen tot een akkoord.
Oh, het is al laat op de avond, ik las "boeren op de weg".... >:)

Maar je zou hierin best eens gelijk in kunnen krijgen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• D-e-n
Robkazoe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:24:
Ik zit nu met een half oor Op1 mee te luisteren. Ik vind het echt een hele vervelende uitzending. Mensen van alle kanten van het politieke spectrum zijn echt kneiter zuur. Als Wim Voermans de beste gast aan tafel is, dan kun je wel je conclusie trekken.
Gek toch dat mensen niet blij zijn met een kabinet dat stoelt op een eenmanspartij wiens autoritaire leider uitblinkt in collega's schofferen en beledigen op X, die dictators en wannabe dictators tot zijn voorbeelden rekent en die spreekt op congressen waarbij fascistische omvolkingstheorieën en fantasieën over deportatie van mensen met een kleurtje op en bloot worden gebezigd.

En wen er maar aan: mensen blijven "zuur" ga ik je voorspellen. En ik snap het issue eigenlijk ook niet. We hebben ook al sinds jaar en dag talloze zure rechtse mannen van 50+ mogen bewonderen dus het lijkt me een mooie aanwinst voor radio en tv. Nog meer zurigheid op tv graag.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 15-05-2024 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
HollovVpo1nt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:03:
[...]

Hier kan ik echt intents boos om worden. Een totaal onnozel voorstel die ook maar geen enkele toegevoegde waarde heeft in onze samenleving, waarbij de rijke paupers die het kunnen betalen met eigen kentekens rond zullen rijden. Bovendien heel registratiesysteem op de schop. Ik kan mij geen enkele andere inbeelding maken van verloren energie dat dit voorstel.
In België zijn de gepersonaliseerde kentekens een succes, voor slechts 1000 euro kan je jezelf belachelijk maken:

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2023/10/kutwijd-kentekenplaat-2023-1600-001-1536x1152.jpeg
https://www.ad.nl/auto/ge...-zijn-de-regels~a390a5da/

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Trishul schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:29:
[...]

Mja, dat zijn geloof ik zaken die 'gelekt' zijn naar media zoals de Telegraaf. Puur om het publiek te vermaken / interesseren. Kan ook zijn dat de Telegraaf dat gewoon verzonnen heeft hoor.

Eerst maar eens afwachten hoe haalbaar dat soort dingen zijn, stikstofuitstoot moet zoveel mogelijk terug en met BBB in de gelederen mag je niet teveel de olifant in de kamer aankijken.
Naja, we hebben ook nog het mestprobleem, en dat wordt vrij direct door de EU geregeld, dus daar kun je niet echt mee goochelen.

https://www.omropfryslan....ee-verkopen-dat-is-lastig
Eerder was er genoeg ruimte in Fryslân om de mest af te zetten, maar volgens Jan Teake Wassenaar van Mestweg begon het hier in de provincie sinds 2008 ook vol te lopen. Met het oog daarop werden er grote mestsilo's op het terrein in Bitgummole neergezet.
Dus het gaat al vanaf 2008, toen we de uitzondering dus nog maar 2 jaar hadden, al fout, en er is, zoals gewoonlijk, niks serieus mee gedaan.

Moet zeggen dat ik het al wel merk hier, dat er minder mest wordt uitgereden. Vaak zat kon je hier in het dorp echt niet lekker buiten zitten door die strontlucht, maar dit jaar is het echt stukken beter.

"Huhhhh, maar dan moet je niet in het boerenland wonen als je mest vindt stinken"

Ik woon inmiddels al 20+ jaar in Friesland, toen was die uitzondering er nog niet, en de echte overlast nam pas de afgelopen jaren echt toe.

Als zelfs een hond begint te hoesten en te proesten als ie een stap buiten zet, is er echt wel meer aan het handje dan "randstedeling is aan het zeuren". en ik kom van oorsprong niet eens uit de randstad, maar van de veluwe

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:15
Gefeliciteerd Nederland, met het eerst radicale rechts (na-oorlogse?) kabinet van Nederland? ;w

Wat een trieste bende. Prima als je een rechts kabinet wil, maar dit is gewoon populistisch, anti-democratisch gelul.

Sorry voor de inhoudsloze post. Het steekt toch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Eigenlijk het enige waar ze het echt over eens waren is dat vrijwel al het milieubeleid optioneel is geworden en dus kan worden afgeschaft. En laat nu juist daar de rechter en ook de EU al de middelen voor te hebben om fors dwars te liggen.

Ik zit niet op een Nederlands Groenstijn te wachten, waar vervuiling, overbemesting en ook droogte een probleem zijn (Planbureau had daarover ook wat geschreven), we zouden juist de andere kant op moeten bewegen maar nee. En naar de milieuwensen van mensen wordt dus helemaal niet geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Even snel wat punten bij rtl gelezen.
Maar die hele migratie en stikstof parafen ben ik benieuwd van of dit rechtop blijft staan bij de rechtbank.

Ik snap het sentiment van geen voorrang in de huur voor statushouders. Maar door die 3-15 jaar langer in de opvang te houden ga je indirect de problemen in o.a. ter Apel alleen vergroten zelfs met een flink beperkte instroom.

En het salderen van zonnepanelen er toch af, en ik hoor altijd dat dit de schuld van die Jetten is, aldus een maat en mijn broer.
Goh komt toch niet uit de d66 koker, ik ben verbaasd zeg.
En om iets positief te zeggen de bijna gratis kinderopvang gaat door, daar ben ik verbaasd over eigenlijk.

Oh de tarieven van de toeslag worden niet geïndexeerd ik wist dat er iets op gedaan zou worden negetief.

Plus het gaat een hete herfst worden, en schandalig om de rijksambtenaren weer op een nul lijn te zetten , en zo flink te snijden .
Benieuwd hoever het doorsijpelt. En of het onderwijs bijvoorbeeld er ook last van krijgt.

Maar goed als ik zo lees vooral veel hetzelfde , alleen migratie, klimaat,natuur gaan achteruit, maar de vraag is of de rechter dit over een houd.

En Omzigt krijgt zijn nieuwe kiestelsel, maar hoe het er uit moet zien is nog niet afgesproken.
Maar als je Rutte 3 en 4 links vond, dan is dit kabinet ook links overigens , wat ik tot nu toe van gelezen hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Vrietje op 16-05-2024 06:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mooi regeerakkoord, al vraag ik me af of er getoetst is wat daadwerkelijk juridisch uitvoerbaar is. Ik vrees namelijk dat rechters en de EC voor een hoop plannen gaan liggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Voor degene die het nog niet hadden gevonden, hier het akkoord en de bijlage.

https://www.kabinetsforma...es-van-pvv-vvd-nsc-en-bbb

https://www.kabinetsforma...ijlage-hoofdlijnenakkoord

[ Voor 24% gewijzigd door Willian40 op 16-05-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:12
Amtenaren op de nul-lijn in 2025. Hmmmmm onderhandelingen zijn net afgelopen april gemaakt en moeten ingaan in juli 2024 tot december 2025. Kan dit nog zomaar door dit kabinet ongedaan gemaakt worden?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een inconsistent populistisch zwabberbeleid zeg.

Niet geheel onverwacht natuurlijk. En een groot deel zal onuitvoerbaar blijken.

Milieu krijgt de middelvinger. Geld vliegt het raam uit. En uiteindelijk zal het nog vechten worden op veel punten.

Ik weet niet zo goed of ik nu moet hopen op snelle verkiezingen of niet. Maar dit wordt een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Nietdatikweet schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:40:
Amtenaren op de nul-lijn in 2025. Hmmmmm onderhandelingen zijn net afgelopen april gemaakt en moeten ingaan in juli 2024 tot december 2025. Kan dit nog zomaar door dit kabinet ongedaan gemaakt worden?
Laatste CAO onderhandelingen hebben geresulteerd in aardige loonsverhogingen voor ambtenaren. Dat wordt gewoon uitgevoerd lijkt me.
Ik had liever gezien dat ze wat effectiever geld verkwisting bij rijksoverheid zouden aanpakken. Als je ziet hoe sommige organisaties opereren zoals een RvO. Ambtenaren met al een hoog salaris die tevens bijna manager worden omdat ze voor het uitvoeren van hun taken doodleuk dure ZZP'ers mogen inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22-09 20:20
boesOne schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:47:
Al met al lijkt het me wel eens verfrissend de PVV te zien falen nu ze moeten leveren in plaats vanaf de zijlijn te kunnen bleren hoe het beter moet. Idealiter klapt het op woningen versus boeren.
Ik hoop van niet. We zitten niet in een situatie waarin we een kabinet kunnen laten aanklooien, niks bereiken en falen. Dat hebben we al 4 kabinetten Rutte moeten aanschouwen en de puinhopen zijn pijnlijk duidelijk geworden. Er is werk aan de winkel.

Ik ben absoluut geen voorstander van Geert Wilders, maar mijn afgunst jegens hem is niet van een dergelijk droevig niveau dat ik wil dat we nog 4 jaar extra achteruit gaan. Alsjeblieft, laat dit kabinet succesvol en goed voor Nederland zijn.
MaZo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:03:
Mooi regeerakkoord, al vraag ik me af of er getoetst is wat daadwerkelijk juridisch uitvoerbaar is.
Dit bedoel ik dus. De extremen worden wel afgevlakt.

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-05-2024 07:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wet- en regelgeving worden aan de voorkant scherper juridisch getoetst om rechtszaken achteraf te voorkomen.
pag. 10
Als we dat nou eens deden voor 20% van het hoofdlijnenakkoord ..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:35
Kindgebonden budget omhoog, huurtoeslag omhoog, eigen risico zorg gehalveerd, brandstofprijzen omhoog.

De automobilist mag de rekening betaken voor verhoogde toeslagen. Dit kabinet is rechts links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:59
Dit voelt na een snelle scan meer als Rutte 5, welke over 1,5 jaar valt omdat dan blijkt dat speerpunten teruggefloten worden door de rechter/EU; laten ze gezamenlijk klappen en geven ze de EU/ rechtspraak de schuld en krijgen we daarna weer te zelfde kabinet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
aljooge schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:16:
Kindgebonden budget omhoog, huurtoeslag omhoog, eigen risico zorg gehalveerd, brandstofprijzen omhoog.

De automobilist mag de rekening betaken voor verhoogde toeslagen. Dit kabinet is rechts links.
Ergens moet het van betaald worden. Afgelopen najaar is duidelijk geworden in wat voor gezonde financiële situatie Mark ons heeft achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42

Honesty

kattenneus!

Robkazoe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:40:
VVD ook akkoord. Dilan draait professioneel om de vraag of Eric v.d. Burg ook nog aanblijft als kamerlid ondanks afschaffen van de spreidingswet: "We zijn unaniem akkoord en we zijn blij met x, y en z".

Ow, ze bevestigt nu dat alle kamerleden blijven zitten. Daarmee lijkt Eric het ook te accepteren.
Hij en vd Wal zullen wel snel een ander baantje vinden(komt niet vaak voor dat zulke mensen die zo diep geworteld zitten in een party aan zetelroof doen). Bedacht me net ook zo vaak komt het niet voor dat een (oud) minster van kleur veranderd(Plassterk pvda>pvv) naast verdonk en dat groepje lpfers kan ik er weinig verzinnen. Dan heb ik het over partij veranderen en niet zoals van Agt op een andere partij stemmen.

Festina lente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
aljooge schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:16:

Dit kabinet is beide, afhankelijk van het onderwerp.

Daarbij is het akkoord ook zo tegenstrijdig als wat. Ontwikkelings-samenwerking verminderen, maar tegelijkertijd minder asielzoekers? Spreidingswet er af, maar ook dat moet zorgen voor minder asielzoekers? We gaan dus minder investeren in de punten waardoor we minder asielzoekers zouden kunnen krijgen. Precies waardoor we de laatste jaren juist steeds meer problemen hebben gekregen.

Dit is puur een extremere versie van de laatste kabinetten Rutte en zal vooral voor meer problemen gaan zorgen. Meer problemen met asielzoekers, nog een slechtere media, energietransitie die wordt vertraagd. Ik had gehoopt (maar niet verwacht) dat ze de problemen nu echt aan zouden gaan pakken, maar dat wordt weer 4 jaar aanmodderen (als het niet de kabinetten Rutte opvolgt en voor die tijd valt)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
rik86 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:26:
Dit voelt na een snelle scan meer als Rutte 5, welke over 1,5 jaar valt omdat dan blijkt dat speerpunten teruggefloten worden door de rechter/EU; laten ze gezamenlijk klappen en geven ze de EU/ rechtspraak de schuld en krijgen we daarna weer te zelfde kabinet…
Waarbij die verkiezingen de nadruk gaat liggen op het negatieve sentiment van de EU. Niet dat ik dat zo heel erg zou vinden, ik ben dan wel voorstander van Europa, maar de macht van Europa over soevereine landen vind ik soms wat te ver gaan. Met name wanneer ze op Europees niveau hun shit niet goed voor elkaar hebben zou een individueel land het voor zichzelf wel moeten kunnen regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Heel hfst 4. Een goede toekomst voor land- en tuinbouw en visserij, voor voedselzekerheid, voor natuur vind ik eng, we gaan rechten van boeren e.d. borgen voor langere termijn ten koste van natuur, terwijl we in dezelfde zinnen zeggen dat natuur 'wel' belangrijk is.. Ja ja.
Er komen geen verplichte labelsprongen voor koopwoningen en de verplichting om vanaf 2026, bij het vervangen van de verwarmingsketel, een warmtepomp te moeten installeren, wordt geschrapt.
pag. 13
Die zagen we aankomen.

Hfst 5.
Meer kerncentrales lijkt mij prima, geen Groningsgas, oké begrijpelijk. Meer gas uit de Noordzee, windmolens op zee en niet op land, maar niet ten koste van visserij. Pfff weer een voorrangsregel die alle Nederlanders raakt t.b.v. een zeer kleine groep druktemakers met lobbyisten.
De ‘verengelsing’ wordt teruggedrongen, met strategische uitzonderingen voor opleidingen voor tekortberoepen.
Nice!

Één alinia verder:
Doel is het versterken van het belang van de Grondwet en van grondrechten, van ‘checks and balances’ in ons democratisch bestel, van rechtsstatelijke instituties en rechtsbeginselen.
Crystal clear noemen we dat.
De definitie van deelname aan een terroristische organisatie wordt verruimd
[..]
Het openlijk steun betuigen aan terroristische organisaties wordt verboden.
Oké hier ben ik wel benieuwd naar, wat willen ze hier van maken.
De inzet van de strafbeschikking wordt onderzocht.
Dat staat m.i. haaks op de meer ruimte voor fouten door burgers en een verbeterde rechtsstaat.
De verbetering en modernisering van arbeidsvoorwaarden en veteranenzorg bij Defensie zullen worden voortgezet.
Volgens mij zijn de arbeidsvoorwaarden bij Defensie (iig voor de burgers) uitstekend te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
redwing schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Dit kabinet is beide, afhankelijk van het onderwerp.

Daarbij is het akkoord ook zo tegenstrijdig als wat. Ontwikkelings-samenwerking verminderen, maar tegelijkertijd minder asielzoekers? Spreidingswet er af, maar ook dat moet zorgen voor minder asielzoekers? We gaan dus minder investeren in de punten waardoor we minder asielzoekers zouden kunnen krijgen. Precies waardoor we de laatste jaren juist steeds meer problemen hebben gekregen.

Dit is puur een extremere versie van de laatste kabinetten Rutte en zal vooral voor meer problemen gaan zorgen. Meer problemen met asielzoekers, nog een slechtere media, energietransitie die wordt vertraagd. Ik had gehoopt (maar niet verwacht) dat ze de problemen nu echt aan zouden gaan pakken, maar dat wordt weer 4 jaar aanmodderen (als het niet de kabinetten Rutte opvolgt en voor die tijd valt)
Maak me vooral zorgen de we hier Amerikaanse toestanden krijgen. Asielzoekers die op straat gaan wonen in tentjes buiten de grip va de overheid. Dat gaat de leefbaarheid van steden niet ten goede komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Redelijk veel mensen hier die direct alles wat ze niet bevalt afschieten met de conclusie "mag niet van Europa".

https://www.telegraaf.nl/...rland-the-place-to-be-is-

https://eenvandaag.avrotr...iebeleid-van-heel-europa/ en die hadden in 2023 slechts 2.400 aanvragen, waarvan er nog minder daadwerkelijk goedgekeurd zijn. In Nederland in dezelfde periode 38.000 :+

Je wilt toch niet beweren dat dit alleen is omdat de Nederlandse vlag ze beter bevalt dan de Deense? ;)

Jullie hebben blijkbaar geen idee dat er nogal wat diversiteit is wat betreft beleid dat door Europese landen wordt gevoerd? Het is vooral een kwestie van politieke (on)wil tot verandering.

En trouwens, als jullie echt denken dat Europa zodanig intervenieert in de nationale soevereiniteit van lidstaten dat het niet mogelijk is om af te wijken van het beleid dat de laatste decennia gevoerd is dan geven jullie daarmee dus een prachtig voorbeeld waarom de Europese Unie een megalomaan anti-democratisch project is verworden, en snappen jullie dus ook waarom inperking van de macht daar wenselijk is. Terug naar de EER!

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 16-05-2024 07:49 . Reden: archive linkjes weggehaald. ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
HEY_DUDE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:35:
[...]

Maak me vooral zorgen de we hier Amerikaanse toestanden krijgen. Asielzoekers die op straat gaan wonen in tentjes buiten de grip va de overheid. Dat gaat de leefbaarheid van steden niet ten goede komen.
Nee hoor. Lees mijn linkjes even.
Er zijn allang Europese landen die voor een andere strategie hebben gekozen dan het hebben open poorten, open portemonnees, open agendas en eindeloos geduld.

De grap is dat asielzoekers vanzelf uitwijken naar andere landen waar meer met minder moeite meer te halen valt.

Een gigantisch deel van wat wij asielzoekers noemen, komen helemaal niet in aanmerking voor de asielregeling en doet daar onterecht aanspraak op. Economische gronden zijn bij een grote groep de motivator, ookal wordt dat zo niet ingevuld.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchManticore op 16-05-2024 07:43 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Persoonlijk ben ik erg blij met het halveren van de boete op (chronisch) ziek zijn.

Maar ik ben heel benieuwd in hoeverre alle plannen ook doorgaan en per wanneer. ER zou pas in 2027 kunnen bijvoorbeeld. Als het kabinet voor die tijd valt zal die lastenverlichting dus net zo hard meevallen.
Ik reken mij nog maar even niet rijk.

Ben benieuwd wie uiteindelijk minister president gaat mogen zijn.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25

Zo hoort een regeer akkoord ook te zijn. Rutte heeft het ingevoerd dat alles in beton is gegoten in een dik regeer akkoord. Nooit een voorstander van geweest. Nu kan je tenminste inspelen op actuele ontwikkelingen gedurende de 4 jaar.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
DutchManticore schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:36:
Redelijk veel mensen hier die direct alles wat ze niet bevalt afschieten met de conclusie "mag niet van Europa".

https://www.telegraaf.nl/...rland-the-place-to-be-is-

https://eenvandaag.avrotr...iebeleid-van-heel-europa/ en die hadden in 2023 slechts 2.400 aanvragen, waarvan er nog minder daadwerkelijk goedgekeurd zijn. In Nederland in dezelfde periode 38.000 :+

Jullie hebben blijkbaar geen idee dat er nogal wat diversiteit is wat betreft beleid dat door Europese landen wordt gevoerd? Het is vooral een kwestie van politieke (on)wil tot verandering.

En trouwens, als jullie echt denken dat Europa zodanig intervenieert in de nationale soevereiniteit van lidstaten dat het niet mogelijk is om af te wijken van het beleid dat de laatste decennia gevoerd is dan geven jullie daarmee dus een prachtig voorbeeld waarom de Europese Unie een megalomaan anti-democratisch project is verworden, en snappen jullie dus ook waarom inperking van de macht daar wenselijk is. Terug naar de EER!
Je weet dat Denemarken een uitzondering bij toetreding op migratie heeft onderhandeld. En België heeft gewoon schijt aan de eigen en Europese rechstaat. Niet echt goede voorbeelden

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 16-05-2024 07:49 . Reden: archive linkjes weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Er wordt door het AD ook vermeld dat saldering regeling wordt afgeschaft en subsidie op elektrische auto’s wordt afgeschaft. Kan dit echter niet vinden in het regeer akkoord. Heeft iemand een bron of dit werkelijk zo is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
Vrietje schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:47:
[...]

Je weet dat Denemarken een uitzondering bij toetreding op migratie heeft onderhandeld. En België heeft gewoon schijt aan de eigen en Europese rechstaat. Niet echt goede voorbeelden
Wat weerhoudt ons ervan om ook een uitzondering te onderhandelen, desnoods retro-acfief?

Je doet net alsof we een deal met de duivel hebben getekend en nu nou eenmaal zijn overgeleverd aan de grillen van Europa en niets meer te zeggen hebben. Nogmaals, als je dat echt denkt, hoe kun je dan tegelijk niet begrijpen waarom mensen een anti-Europees sentiment ontwikkelen en uit de politieke unie willen stappen? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:15
Ik ben er even snel doorheen gegaan: het klinken vooral als veel maatregelen die geld gaan kosten. Waar gaan die van betaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
Fuujii schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:51:
Ik ben er even snel doorheen gegaan: het klinken vooral als veel maatregelen die geld gaan kosten. Waar gaan die van betaald worden?
2,85% tekort

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Uit de bijlage:
Verhogen collegegeld langstudeerders (via lagere bekostiging). Het collegegeld wordt met 3.000 euro verhoogd voor voltijdstudenten die langer dan 1 jaar uitlopen in de bachelor- of masterfase. Instellingen krijgen per langstudeerder 3.000 euro minder Rijksbekostiging. De budgettaire opbrengst gaat uit van invoering in het studiejaar 2026/2027.
'Studeren moet weer duur worden' ~naar Partij tegen de Burger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:26
Trishul schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:47:
[...]

Laatste CAO onderhandelingen hebben geresulteerd in aardige loonsverhogingen voor ambtenaren. Dat wordt gewoon uitgevoerd lijkt me.
Ik had liever gezien dat ze wat effectiever geld verkwisting bij rijksoverheid zouden aanpakken. Als je ziet hoe sommige organisaties opereren zoals een RvO. Ambtenaren met al een hoog salaris die tevens bijna manager worden omdat ze voor het uitvoeren van hun taken doodleuk dure ZZP'ers mogen inhuren.
Ik ken zelfs een RvO team waar externe zelf externen inhuren om taken uit te voeren die buiten hun mandaat vallen maar die ze zich hadden toegetrokken voor hun bestaansrecht, die ze vervolgens nog verkloot hadden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
True schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:52:
Uit de bijlage:

[...]

'Studeren moet weer duur worden' ~naar Partij tegen de Burger
Nu vind ik dat nominaal de standaard moet kunnen zijn, maar ze gaan nu wel erg makkelijk voorbij aan niveau verschillen tussen studies, waarbij een heel aantal (vooral technische studies) gewoon heel moeilijk nominaal te doen zijn. Granted je hebt een jaar dat je uitloop kan hebben, maar alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Zie details in https://www.kabinetsforma...ijlage-hoofdlijnenakkoord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 23:25
Pff, duurzaamheid lekker op een laag pitje, 130km terug op de snelweg wat alleen maar irritant rijden is en een stop op buitenlandse studenten die juist je maatschappij versterken.

Hopelijk valt dit snel en ogent Nederland de ogen ipv dat onderbuik stemmen op die flut partijen zoals de BBB/PVV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
worldfastest schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:47:
Er wordt door het AD ook vermeld dat saldering regeling wordt afgeschaft en subsidie op elektrische auto’s wordt afgeschaft. Kan dit echter niet vinden in het regeer akkoord. Heeft iemand een bron of dit werkelijk zo is?
https://www.kabinetsforma...ijlage-hoofdlijnenakkoord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DutchManticore schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:50:
[...]

Wat weerhoudt ons ervan om ook een uitzondering te onderhandelen, desnoods retro-acfief?

Je doet net alsof we een deal met de duivel hebben getekend en nu nou eenmaal zijn overgeleverd aan de grillen van Europa en niets meer te zeggen hebben. Nogmaals, als je dat echt denkt, hoe kun je dan tegelijk niet begrijpen waarom mensen een anti-Europees sentiment ontwikkelen en uit de politieke unie willen stappen? 7(8)7
Het is penny wise pound foolish om te denken dat het zelf regelen tot betere resultaten. We gaan de EU de komende meer nodig hebben dan ooit. En dan is het samen uit, samen thuis. Geen cherry picking met wat je toevallig allemaal wel bevalt. Dat is de nagel aan de doodskist.

En tegelijkertijd zul je als je iets aan de asielstromen wilt doen, dit ook op Europees niveau moeten regelen.

Dus nee, ik begrijp er niks van dat mensen een anti Europees sentiment kweken.

Of ja ik snap het eigenlijk wel. Mensen laten zich blijkbaar graag voorliegen door populistisch onuitvoerbaar gelul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Welke politieke plannen zijn wel zonder kosten? Nogmaals, het asielbeleid blijkt jaarlijks ook ruim meer te kosten dan vooraf begroot.

En van vele miljarden is niet duidelijk of de effectief besteedt worden, of überhaupt hoe ze besteed zijn. Misschien gaan ze een wat strakker financieel rijksbeleid voeren?

Algemene Rekenkamer: vaak niet duidelijk welke resultaten kabinet bereikt

Rekenkamer: Rutte IV gaf miljarden uit zonder zicht op resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:26
worldfastest schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:45:
[...]

Zo hoort een regeer akkoord ook te zijn. Rutte heeft het ingevoerd dat alles in beton is gegoten in een dik regeer akkoord. Nooit een voorstander van geweest. Nu kan je tenminste inspelen op actuele ontwikkelingen gedurende de 4 jaar.
Nou ja je kan Rutte veel verwijten maar die regeerakkoorden werden al decennia steeds dikker. Rutte heeft die trend gewoon voortgezet(ironisch omdat die voor zijn premierschap nog tegen zulke akkoorden was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Sissors schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Nu vind ik dat nominaal de standaard moet kunnen zijn, maar ze gaan nu wel erg makkelijk voorbij aan niveau verschillen tussen studies, waarbij een heel aantal (vooral technische studies) gewoon heel moeilijk nominaal te doen zijn. Granted je hebt een jaar dat je uitloop kan hebben, maar alsnog.
1 jaar uitloop is toch ook echt wel genoeg.
Dit is tevens wellicht een mooie motivatie om schouders eronder te zetten en het met max 1 extra jaar te halen.

En we hebben nog geen uitwerking gezien. Wellicht zit er ook weer uitzonderingen ingebouwd indien door bijvoorbeeld gezondheidsredenen. Daardoor kan je bij ome duo ook langer studiefinanciering krijgen bijvoorbeeld.
Maar de reden "studie is moeilijk" is geen reden om er maar 2 jaar langer over te doen mijn inziens.
Dan is het niveau wellicht te hoog gegrepen.

Hoop wel dat er voor deze verzwaring tegenover staat dat het normale college geld voor de eerste jaren fors omlaag gaat. Om studeren mogelijk te maken voor meer mensen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrietje
De definitie van deelname aan een terroristische organisatie wordt verruimd
[..]
Het openlijk steun betuigen aan terroristische organisaties wordt verboden.
Deze is enger dan je denkt. Laten we even in perspectief zien, ten tijden van de apart had dit dus ook niet gemogen, want het ANC werd zeker in zuid-Afrika gezien als terroristische organisatie. Dus waar trek je de grens . Bijvoorbeeld het steunen van de Palestijnse staat wordt door rechts vaak gelijk getrokken als het steunen van Hamas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:57:
een stop op buitenlandse studenten die juist je maatschappij versterken.
Snel gekeken, maar dat lees ik niet. Wel een beperking ja. Met bijvoorbeeld ook meer studies in het Nederlands. Wat mij iig niet verkeerd lijkt, (meeste) bachelors gewoon in het Nederlands. Dat was 10 jaar geleden ook, op welke manier is sinds die tijd onze maatschappij nou duidelijk versterkt door studenten die hier Engelstalige Bachelors komen volgen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchManticore
MikeyMan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:58:
[...]

Het is penny wise pound foolish om te denken dat het zelf regelen tot betere resultaten. We gaan de EU de komende meer nodig hebben dan ooit. En dan is het samen uit, samen thuis. Geen cherry picking met wat je toevallig allemaal wel bevalt. Dat is de nagel aan de doodskist.

En tegelijkertijd zul je als je iets aan de asielstromen wilt doen, dit ook op Europees niveau moeten regelen.

Dus nee, ik begrijp er niks van dat mensen een anti Europees sentiment kweken.

Of ja ik snap het eigenlijk wel. Mensen laten zich blijkbaar graag voorliegen door populistisch onuitvoerbaar gelul.
Veel statements maar een opvallend gebrek aan onderbouwing. Kun je eens concreet maken waarom we de EU meer nodig hebben dan ooit?

Wat een *knip* flame en generiek idioom als "samen thuis, samen uit" te maken heeft in een discussie over de soevereiniteit van lidstaten om tot eigen beleid te komen?

Waarom dat de nagel aan welke doodkist is? Waarom het op Europees niveau geregeld moet worden in plaats van op nationaal niveau?

*knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 16-05-2024 10:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
siggy schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Een van de dingen waar ik 100% 'verstand' van heb.

De grootste woninvoorraad in NL is van mid 70 jaren en daarvoor. Energietechnisch gewoon crap. Gewoon een mooi gevormde hunnebed met tuin. Warmtepomp is ideaal/gunstig bij laagtemperatuurverwarming, ofwel vloerverwarming. Zonder isolatie is een warmtepomp gewoon een dure buitenkachel. De installatie van de warmtepomp is eenvoudig. De vloerverwarming, of ltv radiatoren, isoleren. Dát kost tijd. Helaas zijn alle reclamespotjes daar nogal nalatig over. Je kunt geen stenen tent gunstig verwarmen met een warmtepomp. Helaas zijn onze huizen bijna gebouwd met de aanname dat er altijd goedkoop gas zou zijn. En nu heeft ons elektriciteitsnet een achterstand van grofweg 14 jaar. Minimaal. Een huis gasloos maken is eenvoudig, wilt het financieel zin maken, dan zul je toch echt naar vloerverwarming en minimaal R6+ gaan.

Een monoblock aansluiten is kinderspiel. De investering qua tijd zit hem in het gehele systeem. Laat staan dat er mensen het geld voor hebben, genoeg commentaar op warmtepompen duidt er op dat er meer kennisgebrek is bij installateurs én klanten dan wat anders.

Wat betreft die achterstand. Bedenk je maar eens een huis met 3x25A aansluiting met elektrischce auto, koken, etc. Zelfs zonder luxe zaken moet je heel hard nadenken hoe dit werkend te krijgen voor een klein gezin. Tegelijkertijd luxe (sauna/jacuzzi) is al nagenoeg onmogelijk.
Loop hier beroepsmatig (zit in de ventilatie) dus ook vaak tegenaan.

Hugo rekent alleen met de kosten van de warmtepomp. Waar hij niet mee rekent: LT (vloer-) verwarming, isolatie, en dus ook (de vaak compleet ontbrekende) ventilatie. Icm met een warmtepomp is eigenlijk alleen WTW ideaal, maar veel plezier daarmee in een bestaande woning.

Als al deze techniek in je huis komt zul je ook nog eens je hele interieur mogen vernieuwen. Nieuwe vloeren, de muren moeten gestukt en opnieuw geschilderd. De meeste woningen tot begin jaren '80 zijn eigenlijk economisch total loss als je dit allemaal moet gaan doen. Die kun je beter afbreken en (op de bestaande fundering) opnieuw op gaan bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:00:
[...]

Niet als je kijkt naar de huidige getallen. En natuurlijk, een gedeelte is een motivatie kwestie (de grootste lapzwanzen lukt het ook ineens om voor de 10 jaar deadline toch het te halen als het alternatief is de hele handel terug betalen). Maar ondanks dat blijft het gewoon een heel stuk moeilijker bij bepaalde studies om dat te halen, wat nu vaak juist de studies zijn waarbij we al te weinig studenten hebben (onder andere omdat ze gewoon moeilijker zijn).
Maar de reden "studie is moeilijk" is geen reden om er maar 2 jaar langer over te doen mijn inziens.
Dat kan ja. En heb je dus nog minder technische studenten, of het algehele niveau wordt gewoon naarbeneden bijgesteld. Zeg maar wat in zijn algemeenheid al helpt om die 60% ofzo hoogopgeleiden te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Robkazoe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:24:
Is eigenlijk in de hele aanloop naar dit kabinet al zo, ook op Radio 1. De NPO straalde al die maanden een beetje uit dat het niet echt is. Dat dit hele gebeuren enkel tijdsverspilling was voordat de echte formatie zou beginnen, uiteraard met Timmermans aan het hoofd.

Nu het wel gebeurt lijkt men redelijk in shock. Er zal deze kabinetsperiode weinig liefde vanuit de NPO richting dit kabinet gaan, maar ja dat is natuurlijk wederzijds. Eén opsteker voor dit kabinet: hoe harder de NPO hakt, hoe meer de partijen naar elkaar toe gedreven zullen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:44
Dennis1812 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:00:
[...]

Dit is tevens wellicht een mooie motivatie om schouders eronder te zetten en het met max 1 extra jaar te halen.

En we hebben nog geen uitwerking gezien. Wellicht zit er ook weer uitzonderingen ingebouwd indien door bijvoorbeeld gezondheidsredenen. Daardoor kan je bij ome duo ook langer studiefinanciering krijgen bijvoorbeeld.

Hoop wel dat er voor deze verzwaring tegenover staat dat het normale college geld voor de eerste jaren fors omlaag gaat. Om studeren mogelijk te maken voor meer mensen.
Ik ben zeker voor om eeuwige studenten wat achter de broek aan te zitten, maar het probleem met de vorige iteratie langstudeerboete was dat die met terugwerkende kracht werd ingevoerd en je prima op 1 vak genaaid kon worden als dat alleen maar in het laatste kwartaal gegeven, kan je vrolijk duizenden Euros extra betalen voor een vak. En daarnaast, hoe groot is het probleem 'langstudeerders' werkelijk? Er zijn wel grotere problemen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:27
Sissors schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Niet als je kijkt naar de huidige getallen. En natuurlijk, een gedeelte is een motivatie kwestie (de grootste lapzwanzen lukt het ook ineens om voor de 10 jaar deadline toch het te halen als het alternatief is de hele handel terug betalen). Maar ondanks dat blijft het gewoon een heel stuk moeilijker bij bepaalde studies om dat te halen, wat nu vaak juist de studies zijn waarbij we al te weinig studenten hebben (onder andere omdat ze gewoon moeilijker zijn).

[...]

Dat kan ja. En heb je dus nog minder technische studenten, of het algehele niveau wordt gewoon naarbeneden bijgesteld. Zeg maar wat in zijn algemeenheid al helpt om die 60% ofzo hoogopgeleiden te halen.
Op MBO en HBO techniek zijn er net zulke tekorten. Dus er is helemaal niets mis mee om het niveau op het WO te handhaven, wat mij betreft zelfs nog te verscherpen, en de mensen die dat niet halen terug te laten vloeien naar MBO/HBO. Er is ook helemaal niets mis met een MBO of HBO studie.
Echt technische studies horen overigens sowieso al niet thuis op het WO mijns inziens. Het WO moet vooral academisch gestoeld zijn en daar heb je ook helemaal niet zoveel mensen van nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Hebben we te weinig technici omdat de studies te ingewikkeld zijn? Of omdat mensen er te weinig interesse in hebben?
Wellicht is dat voor hier te ver off topic.
Maar als je een studie niet in 4/5 jaar kan behalen omdat hij blijkbaar bewezen te lastig is. Dan ligt daar eerder een uitdaging dan in mensen maar 7 jaar over een studie te laten doen.

Ik zit te weinig in de techniek om daar een gefundeerde mening over te geven en ken de specifieke opleiding die jij zal bedoelen niet.
Maar als blijkt dat een groot percentage minstens 2 jaar extra nodig heeft denk ik dat daar een reden gezocht moet worden en onderzocht moet worden hoe je studenten wel met minder uitloop kan laten slagen.
En niet de regels voor uitloop maar moet versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Trishul schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:47:
[...]

De inkt daaronder is al droog dus het lijkt me niet dat je daar onderuit kan.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Transportman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:11:
[...] Er zijn wel grotere problemen in Nederland.
Eens. Maar moeten de kleine problemen dan blijven liggen?

En dit kabinet lijkt juist graag naar kleine problemen te kijken.
Visserij, rode diesel, 130 rijden.

Allemaal niet echt de grootste problemen volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
DutchManticore schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:04:
[...]

Veel statements maar een opvallend gebrek aan onderbouwing. Kun je eens concreet maken waarom we de EU meer nodig hebben dan ooit?

Wat een *knip* en generiek idioom als "samen thuis, samen uit" te maken heeft in een discussie over de soevereiniteit van lidstaten om tot eigen beleid te komen?

Waarom dat de nagel aan welke doodkist is? Waarom het op Europees niveau geregeld moet worden in plaats van op nationaal niveau?

*knip*
Nederland vraagt uitzonderingen voor asiel en landbouw.

Wat zou andere landen dan weerhouden om ook op van alles en nog wat uitzonderingen aan te vragen?

Voor asiel kunnen landen niet aan de buitengrenzen een wedstrijdje doen wie het minst aantrekkelijk wordt. Uiteindelijk blijven de landen aan de buiten grenzen zitten met de instroom.

Het is een beetje in strijdt met de ambitie van geen binnengrenzen en gezamenlijke buitengrenzen. Dat is vrij fundamenteel voor onze economische samenwerking.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 16-05-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Bedankt. Daar staat wel het dat het salderingsregeling wordt afgeschaft maar niks over de subsidie aanschaf elektrische auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mania-92 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:11:
[...]

Op MBO en HBO techniek zijn er net zulke tekorten. Dus er is helemaal niets mis mee om het niveau op het WO te handhaven, wat mij betreft zelfs nog te verscherpen, en de mensen die dat niet halen terug te laten vloeien naar MBO/HBO. Er is ook helemaal niets mis met een MBO of HBO studie.
Echt technische studies horen overigens sowieso al niet thuis op het WO mijns inziens. Het WO moet vooral academisch gestoeld zijn en daar heb je ook helemaal niet zoveel mensen van nodig.
Oftewel je gaat mensen meer weg van technische studies pushen, en naar alfa/gamma studies. Want gemiddeld genomen (uiteraard met uitzonderingen) zijn die gewoon makkelijker. En dan ook nog maar even de WO technische studies afschaffen. Euhm sorry, maar: 8)7 . (High) tech bedrijven moeten maar gewoon alleen nog maar draaien op expats? Of gewoon geen tech bedrijven meer in Nederland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:15:
[...]

Wat zou andere landen dan weerhouden om ook op van alles en nog wat uitzonderingen aan te vragen?
Maar denk je dat landen dat niet doen als Nederland het niet ook doet? Er zijn al zat EU regels die consistent genegeerd worden door heel veel landen, met nul consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Dennis1812 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:14:
[...]

Eens. Maar moeten de kleine problemen dan blijven liggen?

En dit kabinet lijkt juist graag naar kleine problemen te kijken.
Visserij, rode diesel, 130 rijden.

Allemaal niet echt de grootste problemen volgens mij.
Voor een akkoord op hoofdlijnen staat het bizar vol details.

Bv In de (hypothetische) situatie dat er een stuk grond is waar woningen of windmolens gebouwd kunnen worden krijgt woningbouw de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Maar niemand die ze weg pusht. Als ze zich aan het studieprogramma houden en daar voor werken en max 1 jaar uitlopen is er toch niks aan de hand?

Ze worden niet op voorhand al weggepest.

Hoeveel % heeft meer dan een jaar extra nodig. En dan puur door zwaarte? En dus niet door de studentenvereniging. Ik denk dat dat aantal niet heel hoog is.

Dus dat dit inderdaad maar een klein probleempje gaat zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• worldfastest
Ben ook verbaast dat culturele uitjes meer gaan kosten door de verplaatsing van laag naar hoog tarief. Ben benieuwd van welke partij dit komt. Musea zouden juist gratis moeten zijn. Is onderdeel van het onderwijs en je algemene ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

HEY_DUDE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:17:
[...]

Voor een akkoord op hoofdlijnen staat het bizar vol details.

Bv In de (hypothetische) situatie dat er een stuk grond is waar woningen of windmolens gebouwd kunnen worden krijgt woningbouw de voorkeur.
Ja het is eigenlijk een akkoord op sommige hoofdlijnen maar ook veel kleine puntjes die we kiezers beloofd hadden en toch iets mee moesten. En wat kleine puntjes extra omdat dat toch best leuk was en de grote punten zoveel discussie oplevert.

Maar die titel was te lang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 22-09 21:11
MikeyMan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:45:

Milieu krijgt de middelvinger. Geld vliegt het raam uit. En uiteindelijk zal het nog vechten worden op veel punten.

Ik weet niet zo goed of ik nu moet hopen op snelle verkiezingen of niet. Maar dit wordt een zooitje.
Gelukkig was het de afgelopen jaren wel perfect. Nu wordt het afzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:25
Ik ben eigenlijk wel blij met de hoofdpunten als ik het zo lees. Versoepeling voor de bouw van meer woningen en een strenger migratiebeleid.

Wel jammer dat de boeren zo worden ontzien. Ik kom uit een boerenfamilie maar iedereen ziet toch wel in dat we teveel landbouw willen op te weinig grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Sissors schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:17:
[...]

Maar denk je dat landen dat niet doen als Nederland het niet ook doet? Er zijn al zat EU regels die consistent genegeerd worden door heel veel landen, met nul consequenties.
Volgensmij moet je gewoon gezamenlijke afspraken maken. En dat gebeurd ook zoals bijv. De Turkije deal en het migratie pact.

Stel we gaan de asielregels massaal negeren. Waarom zou Nederland meebetalen aan de Turkije deal. Dat is een probleem voor Griekenland. Als Griekenland zelf afspraken wil maken dan brengt dat geen gewicht in de schaal.

Waarom zou Grirkenland nog moeite doen om asielzoekers buiten te houden en terug te sturen? Ze willen toch doorreizen, ze op de trein naar Berlijn zetten is goedkoper dan grensbewaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
MikeyMan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:45:

Ik verwacht (ga er vanuit) dat we in 2025 weer nieuwe verkiezingen hebben.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:59
Allejezus wat een gedrocht is dat hoofdlijnen akkoord zeg. :r

Een beetje populistisch gelul hier, een middelvinger naar het milieu daar en verder geven we de boeren alles wat ze maar willen.

Ik hoop dat niemand uit deze coalitie (klein) kinderen heeft, want die kunnen ze over 20 jaar niet meer aankijken met de puinzooi die ze hiervan maken.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dennis1812 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:44:
Persoonlijk ben ik erg blij met het halveren van de boete op (chronisch) ziek zijn.
Weet je het zeker? Je premie gaat omhoog en kans is dat je netto alsnog meer betaald.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:18:
Maar niemand die ze weg pusht. Als ze zich aan het studieprogramma houden en daar voor werken en max 1 jaar uitlopen is er toch niks aan de hand?

Ze worden niet op voorhand al weggepest.

Hoeveel % heeft meer dan een jaar extra nodig. En dan puur door zwaarte? En dus niet door de studentenvereniging. Ik denk dat dat aantal niet heel hoog is.

Dus dat dit inderdaad maar een klein probleempje gaat zijn.
Ik heb elektrotechniek gestudeerd. Degene die dus bijvoorbeeld bij ASML terecht komen. Een ~10 jaar geleden zat gemiddelde op ruim 7 jaar. Ik kan op één hand degene tellen die het in 6 jaar hebben afgerond. Nu weet ik dat ondertussen in Twente de opzet is veranderd, waardoor zover ik weet de doorstroming wel hoger is geworden, maar ik vermoed dat er op zat plaatsen die 7 jaar echt nog niet ver van het gemiddelde ligt.

Edit: https://www.studiekeuze123.nl/studie-in-cijfers/21PF/56962, minder dan de helft heeft daar met minder dan een jaar uitloopt de Bachelor.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 16-05-2024 08:26 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DutchManticore
Malfunctions schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:22:
Allejezus wat een gedrocht is dat hoofdlijnen akkoord zeg. :r

Een beetje populistisch gelul hier, een middelvinger naar het milieu daar en verder geven we de boeren alles wat ze maar willen.

Ik hoop dat niemand uit deze coalitie (klein) kinderen heeft, want die kunnen ze over 20 jaar niet meer aankijken met de puinzooi die ze hiervan maken.
*knip*

Snap best dat het even wennen is nu er beleid komt dat niet met je ideologie strookt maar je doet wel heel dramatisch.

Onder het huidige beleid zijn er ook zat zaken die jij niet aan je kinderen uit kunt leggen. Sociale wachtlijsten van 32 jaar, nog verdere afbraak van de Nederlandse cultuur en identiteit, een totale overbelasting van de zorgstaat.

*knip* reageer s.v.p. inhoudelijk, maak het s.v.p. niet persoonlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 16-05-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Gunner schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Weet je het zeker? Je premie gaat omhoog en kans is dat je netto alsnog meer betaald.
Premie gaat omhoog. Maar die wordt onder alle burgers verdeeld. En niet enkel onder hen die ziek zijn.
Dus dat bedrag kan wiskundig gezien natuurlijk nooit hoger zijn dan de 385 die het oorspronkelijk was.

Nu weet je standaard dat je in februari een rekening krijgt van 385 euro. Puur omdat ik medicijnen gebruik. klaar.
En de premie gaat toch wel omhoog. Met of zonder ER verlaging. Daar bedenken ze jaarlijks wel een leuke reden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:27
Sissors schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:16:
[...]

Oftewel je gaat mensen meer weg van technische studies pushen, en naar alfa/gamma studies. Want gemiddeld genomen (uiteraard met uitzonderingen) zijn die gewoon makkelijker. En dan ook nog maar even de WO technische studies afschaffen. Euhm sorry, maar: 8)7 . (High) tech bedrijven moeten maar gewoon alleen nog maar draaien op expats? Of gewoon geen tech bedrijven meer in Nederland?
High tech bedrijven kunnen toch gewoon werven op het HBO? Het is niet zo als je een technische studie verlegt van het WO maar het HBO de poppetjes die die studie volgen ineens van minder niveau zijn. HBO en WO zouden mijns inziens van gelijk niveau moeten zijn. Alleen het WO academisch gericht en het HBO praktisch/technisch gericht.
Het HBO wordt hier nu neergezet als iets minderwaardigs, daar moeten we echt van af.
Pagina: 1 ... 68 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.