Dat laatste kun je niet onderbouwen. Er wordt hier door meerdere mensen gezegd dat het in Wilders belang is problemen niet op te lossen, maar dan gaan kiezers de volgende keer wel gewoon naar een andere partij. Bovendien is het ook helemaal niet in belang van de andere drie partijen om niet te leveren.ZieMaar! schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:16:
Dat vind ik wel heel erg makkelijk. Zelfs als PVV alleen aan de macht zou komen, dan was dit geen optie. Dat weet Wilders echt wel, dit was een kinderachtig 1-2’tje tussen SBS en Wilders.
Dat een partijprogramma geen regeerakkoord wordt, maakt natuurlijk niet dat een partijprogramma niet hoeft te kloppen of niet haalbaar hoeft te zijn. Politiek is helaas geen a4, al denken sommige partijen van wel.
Ik denk zelfs dat Wilders het niet eens weg vindt. Zonder problemen heeft hij geen enkel draagvlak meer; ik durf de stelling wel aan dat hij van alle politici degene is die de minste problemen echt wil oplossen en vind het bijna schokkend dat we dat hier a) niet willen of kunnen zien en b) soms goedpraten en daarbij ook vaak c) de toon boven de inhoud plaatsen.
Ik moet trouwens altijd terugdenken aan dat interview met Plasterk over Timmermans, waarin juist Timmermans tegen Plasterk zou hebben gezegd dat het soms politiek handig is problemen niet op te lossen maar aan te houden om electorale redenen.
Heeft Wilders dat gezegd? In zijn verkiezingsprogramma zie ik alleen staan dat ze uitkeringsfraude hard willen aanpakken (niet hoe ze dat willen doen trouwens) en in het hoofdlijnenakkoord zie ik er al helemaal niets over staan.FunkyTrip schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:23:
Maar goed dat we dan nu een PVV in de regering hebben die mensen die een foutje met hun uitkering voor de rest van hun leven wil uitsluiten van welke steun dan ook als straf.
En een foutje is niet meteen fraude.