License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
https://www.vrt.be/vrtnws...rde-plaats-lgbti-rechten/
Dus toen dacht ik: "Waar zou NL staan?". Nou, dat is behoorlijk slecht, we blijven net onder de 60% steken terwijl de Belgen zich op bijna 80% bevinden:
https://rainbowmap.ilga-europe.org
Veel Oost-Europese landen doen het erg slecht, evenals Italië. Zwitserland, Oostenrijk, het VK zitten rondom de 50%, en Ierland is net iets slechter dan NL, maar de overige West-Europese landen doen het allemaal beter, zelfs de meer katholieke landen.
Als ik zo tussen de regels door lees, stelt dit (hoofdlijnen)akkoord nog niet zo veel voor. Ik stel het me voor als een A4tje met wat one liners/statements er op, mogelijk met een doorrekening op hoofdlijnen.Helixes schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:36:
[...]
Er is volgens Wilders "gesproken" over de premier, en later gaan ze daar verder over door.
Wat dat precies betekent weten we niet, maar het was blijkbaar géén hamerstuk. Er is klaarblijkelijk geen akkoord over.
Er is geen uitwerking van hoe het geregeld moet worden en wie dat moet gaan doen.
Lijkt me dat dit het hoogst haalbare was onder druk van de deadline van 15 mei, maar een regeerakkoord kan mogelijk nog heel lang op zich laten wachten.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Je blijft die tweet posten, maar er mist zoveel informatie, dat het gewoon een dooddoener is.Metro2002 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:47:
[...]
Dat neemt toch niet weg van het feit dat migranten significant bijdragen aan het woningtekort?
Of het nu een vluchteling is of een arbeidsmigrant, allebei moeten ze ergens wonen. En met bijna een miljoen migranten erbij sinds 2016 kun je simpelweg echt niet meer zeggen dat het geen invloed heeft op de woningmarkt, dat heeft het wel degelijk.
Ten eerste staat er niet bij hoeveel huizen erbij gebouwd zijn en hoe de woningvoorraad is. Wat ik zo snel kan vinden is de woningvoorraad in dezelfde tijd met 500k gegroeid. 1 miljoen mensen erbij, maar een half miljoen woningen erbij klinkt niet als een enorm probleem, zie punt twee:
Ten tweede: Wie zijn deze migranten? Niet iedere migrant heeft zijn eigen huis nodig. Veel semi-tijdelijke arbeidsmigranten accepteren een polenhotel of met z'n tienen in 1 woning wonen. En een gezin met 5 kinderen is misschien wel 7 mensen, maar ze hebben maar 1 huis nodig.
Ten derde: Meerdere bronnen geven aan dat de impact op migranten er is, maar dat het verre van de hoofdoorzaak is, zoals deze bron: https://dpa-factchecking.com/netherlands/210610-99-938142/ of wat deze hoogleraar zegt: https://www.bnr.nl/nieuws...ingmarkt-niet-enorm-groot
Al met al kun je de problemen gewoon niet kwijt in 1 tweet of 1 plaatje. Daarom is het ook een "wooncrisis", niet zozeer een "woningtekort", het tekort is zelfs relatief klein vergeleken met eerder, het punt is dat de huizen die er zijn simpelweg te duur zijn voor een grote groep mensen, en dat de sociale markt ook vast zit. Ja, ook door asielzoekers, maar vooral omdat er nauwelijks bijgebouwd is: https://www.adviesraadmig...ver-migratie-en-gemeenten de woningvoorraad daar is zelfs afgenomen.Korevaar zegt dat er wel een verband is tussen de krapte op de huizenmarkt en migratie. 'Als je kijkt naar onderzoeken, dan zie je dat er vooral een verband is tussen de huren. Als de bevolking met één procent toeneemt, dan zie je gemiddeld gezien ook dat de huren met één procent stijgen. Er is wel een effect, maar het is niet enorm groot.'
En die is niet afgenomen omdat buitenlanders stiekem huizen afbreken.
People as things, that’s where it starts.
Laat me beginnen met het statement dat ik beide partijen in dat conflict fout vind, en dat beiden dingen doen die afschuwelijk zijn en met de meest felle bewoordingen en acties afgekeurd dienen te worden.Amphiebietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:16:
[...]
De universiteitsbesturen zouden ook gewoon eens serieus kunnen ingaan op de eisen van demonstranten die vinden dat er niet moet worden samengewerkt met partijen *knip*, in plaats van regentesk te reageren en de politie in te schakelen waardoor alles escaleert.
Maar blijkbaar is in NL een deur blokkeren met tafels en stoelen erger dan samenwerken met lieden die een dode meer of minder geen probleem vinden. Dan ben je als samenleving toch behoorlijk moreel failliet.
Maar waar ik vooral over val in dit protest is het selectieve karakter. Er zijn de laatste jaren veel genocides gepleegd (en nog gaande) op meerdere volken waaronder Moslim op Moslim genocides (hoor je ze niet over, dat is blijkbaar gewoon ok, maar oh wee als er een jood bij betrokken raakt, rode lap op stier) Moslim op christen genocides (Isis en de Yezidi bijvoorbeeld) en zijn de Chinezen zich tegenover de Moslimbevolking als beesten aan het gedragen inclusief omvolken, kampen etc. En dat is lang niet alles.
Ik snap wel dat joden de enorme kritiek als antisemitisch ervaren. Als andere genocides dezelfde aandacht hadden gekregen die het Natanyahu beleid krijgt was er denk ik veel minder schande over deze protesten gesproken. (Buiten de beroepsdemonstraten en relschoppers die het weer kapen natuurlijk)
Maar goed, met dit afgrijselijke kabinet zal de polarisering alleen maar toenemen. Dus ik voorzie ook op dit vlak weinig progressie de komende tijd. Omtzigt is de stem van de Omtzigt stemmers iig kwijt hier.
[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 15-05-2024 19:55 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Het lijkt er op dat we het met dit document moeten doen. Blijkbaar mag de geformeerde regering dan invulling geven aan dit raamwerk. Ik snap het zelf ook nog niet helemaal, maar blijkbaar heeft Omtzigt er op gestaan dat het coalitieakkoord vanuit de Kamerfracties niet meer dan op hoofdlijnen zou zijn.Zewatanejo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:44:
Als ik zo tussen de regels door lees, stelt dit (hoofdlijnen)akkoord nog niet zo veel voor. Ik stel het me voor als een A4tje met wat one liners/statements er op, mogelijk met een doorrekening op hoofdlijnen.
Er is geen uitwerking van hoe het geregeld moet worden en wie dat moet gaan doen.
Lijkt me dat dit het hoogst haalbare was onder druk van de deadline van 15 mei, maar een regeerakkoord kan mogelijk nog heel lang op zich laten wachten.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
We zullen moeten afwachten hoe men zich gaat gedragen als het eenmaal beklonken is. En wat er is en ondanks dat ik geen fan ben ervan, kan ik dan pas zien of ik kan zeggen ik zij het toch! 😅LZ86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:48:
[...]
Laat me beginnen met het statement dat ik beide partijen in dat conflict fout vind, en dat beiden dingen doen die afschuwelijk zijn en met de meest felle bewoordingen en acties afgekeurd dienen te worden.
Maar waar ik vooral over val in dit protest is het selectieve karakter. Er zijn de laatste jaren veel genocides gepleegd (en nog gaande) op meerdere volken waaronder Moslim op Moslim genocides (hoor je ze niet over, dat is blijkbaar gewoon ok, maar oh wee als er een jood bij betrokken raakt, rode lap op stier) Moslim op christen genocides (Isis en de Yezidi bijvoorbeeld) en zijn de Chinezen zich tegenover de Moslimbevolking als beesten aan het gedragen inclusief omvolken, kampen etc. En dat is lang niet alles.
Ik snap wel dat joden de enorme kritiek als antisemitisch ervaren. Als andere genocides dezelfde aandacht hadden gekregen die het Natanyahu beleid krijgt was er denk ik veel minder schande over deze protesten gesproken. (Buiten de beroepsdemonstraten en relschoppers die het weer kapen natuurlijk)
Maar goed, met dit afgrijselijke kabinet zal de polarisering alleen maar toenemen. Dus ik voorzie ook op dit vlak weinig progressie de komende tijd. Omtzigt is de stem van de Omtzigt stemmers iig kwijt hier.
Maar als het gedrag van een zekere 3 partijleiders tijdens de formatie een indicatie is. En vooral het gebrek aan afkeuring dan verwacht ik ook weinig goeds op dat terrein.
130 moet terugSjah schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:54:
Is er al iets gelekt over de plannen?
Eigen kenteken combi’s kopen
Terug draaien versobering expatregeling
En terugdraaien belasting op aankoop eigen aandelen.
Mogelijk verlaging eigen risico
Is wat ik heb kunnen vinden
lol..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
*knip*, grof.Amphiebietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:16:
[...]
De universiteitsbesturen zouden ook gewoon eens serieus kunnen ingaan op de eisen van demonstranten die vinden dat er niet moet worden samengewerkt met partijen *knip*, in plaats van regentesk te reageren en de politie in te schakelen waardoor alles escaleert.
[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 15-05-2024 19:59 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hier kan ik echt intents boos om worden. Een totaal onnozel voorstel die ook maar geen enkele toegevoegde waarde heeft in onze samenleving, waarbij de rijke paupers die het kunnen betalen met eigen kentekens rond zullen rijden. Bovendien heel registratiesysteem op de schop. Ik kan mij geen enkele andere inbeelding maken van verloren energie dat dit voorstel.
Yezidi zijn Yezidi, niet christelijk. Hun geloof is een stuk ouder, en ze geloven in een pauw. Sowieso zijn ze echt door praktisch iedereen wel vervolgd in het verleden.
Maar dat terzijde.
Dit gaat natuurlijk om "hoe ver is het van mijn bed".
Wij, west-europa, hebben nou eenmaal meer binding met Israel dan met Oeigoeren in China, of de Rohingya, de inheemse bevolking in de Amazone of wat dan ook. Dus ja, daarom is er meer aandacht voor wat daar gebeurt, en daarom zien we nog altijd wat er in Oekraine gebeurt, maar was het conflict tussen Azerbeidzjan en Armenië hooguit "kort buitenlands nieuws"
Maar Nagorno-Karabach tikt waarschijnlijk ook wel wat vakjes van "genocide" aan. Hoor je "niemand" over, want de Kaukasus is heel ver weg. Hoeveel Armeniërs ken jij persoonlijk? De gemiddelde Nederlander kan het nog niet aanwijzen op de kaart.
Maar Israel-Palestina speelt bijv. veel minder in oost-europa. De gemiddelde mening van mijn oost-europese kennissenkring kun je samenvatten met "waarom kunnen ze nou niet gewoon normaal doen daar?". Ze zijn daar, gemiddeld gezien, lang niet zo pro-watermeloen of pro-intex-zwembad als men hier is. Daar is het vooral anti-rusland wat de klok slaat.
En de mensen uit India die ik ken maken zich ook druk om dingen waar wij nooit wat over horen. Want dat is hun probleem, dichtbij hun bed. Kashmir? Dat komt van een konijn toch?
Heel erg mens eigen. Niet altijd even leuk, of logisch,
Maar verder wel wat offtopic, dus als het geknipt wordt @defiant of andere moddereters, dan is dat ook dikke okay
Yup, eens... En dan flikkert er dadelijk weer een systeem bij de RDW om ook...HollovVpo1nt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:03:
[...]
Hier kan ik echt intents boos om worden. Een totaal onnozel voorstel die ook maar geen enkele toegevoegde waarde heeft in onze samenleving, waarbij de rijke paupers die het kunnen betalen met eigen kentekens rond zullen rijden. Bovendien heel registratiesysteem op de schop. Ik kan mij geen enkele andere inbeelding maken van verloren energie dat dit voorstel.

130 ook, word een deel helemaal blij van . Maar wel klagen dat benzine zo duur is.HollovVpo1nt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:03:
[...]
Gratis tip rij 100 dan gebruikt je wagen minder brandstof per km
Ik vind het prima, mits ze alsnog bij de auto blijven.HollovVpo1nt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:03:
[...]
Dan verander ik snel het kenteken van mijn auto naar L0Z3R of P4TS3R
Compleet onzinnige, geldverslindende shit natuurlijk, net als weer terug naar 130, maar hey, hadden we iets anders verwacht?
Ik zie er geen kwaad in. Het zal inderdaad wel voor bepaalde groepen interessant worden die het geld ervoor over hebben. Aan de andere kant extra centen voor de schatkist die vrijwillig geschonken worden.HollovVpo1nt schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:03:
[...]
Dit gaat over rechten en wetten, niet direct over maatschappelijke acceptatie. Laten we die zaken niet door elkaar halen:).Amphiebietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:40:
In ander nieuws, België staat op plek 3 in Europa wat betreft LBGTI+-acceptatie:
https://www.vrt.be/vrtnws...rde-plaats-lgbti-rechten/
Dus toen dacht ik: "Waar zou NL staan?". Nou, dat is behoorlijk slecht, we blijven net onder de 60% steken terwijl de Belgen zich op bijna 80% bevinden:
https://rainbowmap.ilga-europe.org
Veel Oost-Europese landen doen het erg slecht, evenals Italië. Zwitserland, Oostenrijk, het VK zitten rondom de 50%, en Ierland is net iets slechter dan NL, maar de overige West-Europese landen doen het allemaal beter, zelfs de meer katholieke landen.
Verder zijn sommige punten best bijzonder te noemen. Blijkbaar zijn specifieke wetten nodig om haatzaaien tegen bepaalde groepen te verbieden, in ieder geval om goed te scoren. Maar haatzaaien is al strafbaar? Hoeveel gaat zo'n specifieke wet in de praktijk opleveren dan, dat is een beetje moeilijk in zo'n percentage te verwerken.
Ook scoren maar vier landen op het intersex-punt, waarvan alle vier maar voor 1/4e. Blijkbaar is dat een lastig onderdeel voor allen.
Je hebt het over een opbrengst van hooguit 6 cijfers over een periode van 10 jaar ofzo, tegenover de kosten van de implementatie, moeten er weer dingen bij het RDW aangepast worden, belastingdienst, politie, en moet er weer een IT project tegenaan gegooid worden, ik zie die teller al lopen.stylezzz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:15:
[...]
Ik zie er geen kwaad in. Het zal inderdaad wel voor bepaalde groepen interessant worden die het geld ervoor over hebben. Aan de andere kant extra centen voor de schatkist die vrijwillig geschonken worden.
Maar zou dat überhaupt de stikstof toets oid doorstaan? Er zijn vast manieren waarop een rechter dit tegenhoudt (wat een ongelukkige woordkeus is, maar we snappen t punt). Straks valt het hieromVrietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:07:
[...]
130 ook, word een deel helemaal blij van . Maar wel klagen dat benzine zo duur is.
Eens dat ik me ook afvraag of het netto nou geld oplevert. Tegelijk om er nou intens boos over te worden? Overigens wordt de definitie van "rijke paupers" nu ook nog verder naarbeneden opgerekt, en die was al behoorlijk laag in sommige topics hier.dakka schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:24:
[...]
Je hebt het over een opbrengst van hooguit 6 cijfers over een periode van 10 jaar ofzo, tegenover de kosten van de implementatie, moeten er weer dingen bij het RDW aangepast worden, belastingdienst, politie, en moet er weer een IT project tegenaan gegooid worden, ik zie die teller al lopen.
Edit: Die bruto opbrengst lijkt mij overigens wel weer onrealistisch laag, tenzij je ze echt gratis krijgt.
[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 15-05-2024 17:47 ]
Natuurlijk ook migratie wat uitgerekt. Dat ze uitroepen van crisis overwegen en het weten van alleen reizende mannelijke asielszoekers uit de opvang.ZieMaar! schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Maar zou dat überhaupt de stikstof toets oid doorstaan? Er zijn vast manieren waarop een rechter dit tegenhoudt (wat een ongelukkige woordkeus is, maar we snappen t punt). Straks valt het hierom
Allemaal plannen die waarschijnlijk door de rechter omver gekegeld worden en als het waar is valt het mij tegen van Omzigt om met zoiets niet staatsrechtelijk te komen.
Denk dat de rechter het gros van de PVV/BBB plannen naar de prullenbak zal verwijzen. Die zullen wel veel in hebben geleverd van hun "programma"ZieMaar! schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Maar zou dat überhaupt de stikstof toets oid doorstaan? Er zijn vast manieren waarop een rechter dit tegenhoudt (wat een ongelukkige woordkeus is, maar we snappen t punt). Straks valt het hierom
Dat de VVD en NSC zich hiervoor hebben geleend is echt bizar.
*kip*, te kort door de bocht zonder onderbouwing.
Maar Omtzigt valt wel echt door de mand.
[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 15-05-2024 19:48 ]
Ik word er ook boos om, er zijn zoveel problemen waar oplossingen nodig zijn. En om dan voor te stellen om iets wat goed werkt aan te passen en werkelijk helemaal niets toevoegt, behalve voor een paar duizend mensen.Sissors schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Eens dat ik me ook afvraag of het netto nou geld oplevert. Tegelijk om er nou intens boos over te worden? Overigens wordt de definitie van "rijke paupers" nu ook nog verder naarbeneden opgerekt, en die was al behoorlijk laag in sommige topics hier.
Edit: Die bruto opbrengst lijkt mij overigens wel weer onrealistisch laag, tenzij je ze echt gratis krijgt.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Bouw je er een leuke wet omheen dat "stikstof door transport" niet meegerekend moet worden, rek je het weer een jaartje en kun je daarna lekker naar de linkse d66 rechters wijzen wanneer die er een streep doorheen zetten.ZieMaar! schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Ik kan zo een minister worden in het nieuwe kabinet
Blijkbaar kosten ze 1000 euro in België, en waren er in 2021 11k aanvragen. In principe 11 miljoen aan opbrengsten, maar ik ben oprecht benieuwd hoe duur alles aanpassen bij het RDW wordt, want nu is simpel geregeld dat je kenteken vastzit aan je auto. Dat hele systeem omgooien wordt vast chaos.Sissors schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Eens dat ik me ook afvraag of het netto nou geld oplevert. Tegelijk om er nou intens boos over te worden? Overigens wordt de definitie van "rijke paupers" nu ook nog verder naarbeneden opgerekt, en die was al behoorlijk laag in sommige topics hier.
Simpelste oplossing is dan, denk ik, door dat "persoonlijke kenteken" dan alsnog vast te maken aan de auto, en niet aan de persoon. Misschien een vergelijkbaar systeem als met de 1'tjes en 2'tjes als je platen gejat zijn?
Betekent dus wel dat je voor iedere nieuwe auto een nieuwe plaat mag kopen. Maar dat vind ik wel terecht als je zo'n rukker bent dat je custom platen wil hebben
Ik weet niet precies maar ik heb het verhaal gehoord dat in België een kenteken persoons en niet auto gebonden is. Dat krijg je kennelijk bij je eerste auto. Maar ik weet niet of het waar is.RobinHood schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:55:
[...]
Bouw je er een leuke wet omheen dat "stikstof door transport" niet meegerekend moet worden, rek je het weer een jaartje en kun je daarna lekker naar de linkse d66 rechters wijzen wanneer die er een streep doorheen zetten.
Ik kan zo een minister worden in het nieuwe kabinet![]()
[...]
Blijkbaar kosten ze 1000 euro in België, en waren er in 2021 11k aanvragen. In principe 11 miljoen aan opbrengsten, maar ik ben oprecht benieuwd hoe duur alles aanpassen bij het RDW wordt, want nu is simpel geregeld dat je kenteken vastzit aan je auto. Dat hele systeem omgooien wordt vast chaos.
Simpelste oplossing is dan, denk ik, door dat "persoonlijke kenteken" dan alsnog vast te maken aan de auto, en niet aan de persoon. Misschien een vergelijkbaar systeem als met de 1'tjes en 2'tjes als je platen gejat zijn?
Betekent dus wel dat je voor iedere nieuwe auto een nieuwe plaat mag kopen. Maar dat vind ik wel terecht als je zo'n rukker bent dat je custom platen wil hebben
Slowakije maakt een pro-Russische beweging en premier wordt neergeschoten. Meteen wordt de schuld bij de oppositie en de journalistiek neergelegd. https://nos.nl/l/2520596
Waarom relevant? Omdat we dit ook bij Pim Fortuyn hebben gezien In Nederland. En als dit een voorbode is voor dit kabinet dan zal de polarisatie in Nederland ook toenemen.
Extremisten in de politiek resulteert in meer extremisten aan beide kanten.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
[ Voor 99% gewijzigd door DevWouter op 15-05-2024 17:59 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
elk volk krijgt de regering die het verdient
Wat zegt deze formatie over de Nederlandse samenleving? Ik ben een beetje het vertrouwen kwijt in het gezonde verstand van de Nederlander, sinds alle ophef toen Pim Fortuin werd doodgeschoten.
Paars 2, ik wil jullie terug!
Zullen we geen oplossingen gaan bedenken voor niet-bestaande problemen?RobinHood schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:55:
[...]
Bouw je er een leuke wet omheen dat "stikstof door transport" niet meegerekend moet worden, rek je het weer een jaartje en kun je daarna lekker naar de linkse d66 rechters wijzen wanneer die er een streep doorheen zetten.
Ik kan zo een minister worden in het nieuwe kabinet![]()
[...]
Blijkbaar kosten ze 1000 euro in België, en waren er in 2021 11k aanvragen. In principe 11 miljoen aan opbrengsten, maar ik ben oprecht benieuwd hoe duur alles aanpassen bij het RDW wordt, want nu is simpel geregeld dat je kenteken vastzit aan je auto. Dat hele systeem omgooien wordt vast chaos.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
*knip*, geen leading questions op deze manier graag.DevWouter schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:58:
Zo…![]()
Slowakije maakt een pro-Russische beweging en premier wordt neergeschoten. Meteen wordt de schuld bij de oppositie en de journalistiek neergelegd. https://nos.nl/l/2520596
Waarom relevant? Omdat we dit ook bij Pim Fortuyn hebben gezien In Nederland. En als dit een voorbode is voor dit kabinet dan zal de polarisatie in Nederland ook toenemen.
Extremisten in de politiek resulteert in meer extremisten aan beide kanten.
[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 15-05-2024 19:28 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Tja dat is ook niet niks maar misschien vond je het niks dat kansegil schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:03:
sinds alle ophef toen Pim Fortuin werd doodgeschoten.

Automobilisten weer blij, met gemiddeld 25km aan woon werk verkeer komen ze toch 2 minuten sneller in de file te staan!
Ik ben benieuwd hoe snel dat dit door een rechter onderuit gehaald gaat worden..
Ik denk dat gemeenten gewoon in lokale verkeersverordeningen gaan zetten dat de limiet overdag 100 is.nwagenaar schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:19:
Breaking news! De 1e populistische maatregel is gelekt, we mogen overdag weer 130 rijden!![]()
Automobilisten weer blij, met gemiddeld 25km aan woon werk verkeer komen ze toch 2 minuten sneller in de file te staan!
Ik ben benieuwd hoe snel dat dit door een rechter onderuit gehaald gaat worden..
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nou, ten eerste - bron.nwagenaar schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:19:
Breaking news! De 1e populistische maatregel is gelekt, we mogen overdag weer 130 rijden!![]()
Maar goed. Dit kost zo'n 20% extra brandstof. Dat betekent 20% extra uitstoot. In principe mag dat, maar ik ben benieuwd waarmee ze dat willen compenseren. Ambitie 2030 staat gewoon nog, dus mooie uitdaging voor de rekenmeesters.
Ik wou dat het kon, maar dat kunnen ze alleen op wegen die ze zelf in beheer hebben. Provinciale- en rijkswegen worden elders beheerd. En de meeste snelwegen zijn niet gemeentelijk....Stoney3K schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:21:
Ik denk dat gemeenten gewoon in lokale verkeersverordeningen gaan zetten dat de limiet overdag 100 is.
Er zouden enkele VVD fractieleden totaal de PVV niet zien zitten volgens de twitterbronnen
Daarom denk ik ook dat dit hele kabinet echt op een enorme sisser uit gaat draaien: Alle plannen die ze hebben zijn niet uitvoerbaar binnen de Nederlandse wettelijke kaders.LZ86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:49:
[...]
Denk dat de rechter het gros van de PVV/BBB plannen naar de prullenbak zal verwijzen. Die zullen wel veel in hebben geleverd van hun "programma"
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er een populist gaat schreeuwen dat het weer door "D66 rechters" komt dat er geen plannen doorgezet worden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nu kan deze definitief naar de prullenbak. Noorwegen en IJsland gaan het druk krijgen met zomer toerisme.
Mja.LZ86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:24:
Benieuwd hoe hard de VVD fractioe zich verzet.
Er zouden enkele VVD fractieleden totaal de PVV niet zien zitten volgens de twitterbronnen
Mijn gedachte is dat we een dissidentengroep binnen de VVD-fractie gaan krijgen van 3-5 leden. Dat is onfortuinlijk, maar met 88 coalitiezetels, mathematisch geen probleem.
Ik geloof niet dat VVD een traditie heeft op het gebied van dissidenten (het is vooral een CDA-dingetje) - maar voor alles is een eerste keer, en deze situatie lijkt er uitgelezen voor. De laatste dissidentent van een coalitie waren volgens mij tegen samenwerking met PVV in Rutte-1 (Klink - Koppejan - Ferrier).
[ Voor 27% gewijzigd door Helixes op 15-05-2024 18:35 ]
Wetten en regels zijn voor de armen en dommen, ze kunnen de plannen niet uitvoeren maar dat is prima. In de campagne gaat het dan gewoon over Europa wat onze soevereiniteit afpakt (er moet altijd iets worden afgepakt natuurlijk) en zoals je zegt links krijgt de schuld. Ook al is d66 al helemaal niet, of de PvdA zelfs al niet echt links meer te noemen.Stoney3K schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:25:
[...]
Daarom denk ik ook dat dit hele kabinet echt op een enorme sisser uit gaat draaien: Alle plannen die ze hebben zijn niet uitvoerbaar binnen de Nederlandse wettelijke kaders.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er een populist gaat schreeuwen dat het weer door "D66 rechters" komt dat er geen plannen doorgezet worden.
Het probleem zit hem gewoon in ons, de kiezer die of niet wil zien horen en voelen of er bewust voor kiest om de eigen perceptie van welvaart (groter, groter, grootst en meer, meer, meer) niet wil verruimen naar duurzaam, gezond en bestendig naar de toekomst toe.
Alle kinderen en kleinkinderen be damned want dat is waar de pijn terecht gaat komen.
Ik geef het 3 maandenStoney3K schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:25:
[...]
Daarom denk ik ook dat dit hele kabinet echt op een enorme sisser uit gaat draaien: Alle plannen die ze hebben zijn niet uitvoerbaar binnen de Nederlandse wettelijke kaders.
Yep, bij ons zijn de platen persoonsgebonden. Ik ben wel ooit moeten wisselen van plaat na aankoop van een nieuwe wagen omdat toen het systeem van platen veranderd werd. (XYZ-123 naar 1-XYZ-123). Hoe het zit bij bedrijfsvoertuigen weet ik niet. Ik vermoed dat die toebehoren aan het bedrijf als rechtspersoon.Vrietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:57:
[...]
Ik weet niet precies maar ik heb het verhaal gehoord dat in België een kenteken persoons en niet auto gebonden is. Dat krijg je kennelijk bij je eerste auto. Maar ik weet niet of het waar is.
Nummerplaten kunnen wel overgedragen worden, samen met de wagen, naar partner of kind.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Liz Truss% SpeedrunLZ86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:35:
Ik geef het 3 maanden
Ik begrijp dat je Israel veroordeelt, ik kan daarin heel een heel eind meegaan.Amphiebietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:16:
[...]
Maar blijkbaar is in NL een deur blokkeren met tafels en stoelen erger dan samenwerken met lieden die een dode meer of minder geen probleem vinden. Dan ben je als samenleving toch behoorlijk moreel failliet.
Maar omdat er een paar hard schreeuwende mensen vinden dat iets anders moet, kan je niet het beleid omgooien. Dat kan je niet verwachten als demonstrant of sympathisant.
Het argument dat de politie inschakelen zorgt voor escalatie vind ik een bizarre omkering van de verantwoordelijkheid. Demonstranten misdragen zich, dat is wat er aan de hand is.
[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 15-05-2024 20:00 ]
Amalia staat al te popelen
Als je een Trussje doet, hoort dat er immers ook bij.
Vind Plasterk ook wel ongeveer dezelfde uitstraling hebben als Liz, dus dat past ook mooi.
De... mate waarin er geschreeuwd wordt is niet gerelateerd aan waarin iemand gelijk of ongelijk heeft. Ik snap dat het voor sommige mensen afleidt van de kern van de boodschap.DeKever schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:46:
Ik begrijp dat je Israel veroordeelt, ik kan daarin heel een heel eind meegaan.
Maar omdat er een paar hard schreeuwende mensen vinden dat iets anders moet, kan je niet het beleid omgooien. Dat kan je niet verwachten als demonstrant of sympathisant.
Maar, om alle verwarring te voorkomen, genocide is bad.... m'kay?
Politie inschakelen is historisch gezien een uitstekende methode om te escaleren, dat hoeft geen betoog. Politie wordt trouwens ook door de maatschappij ingehuurd om te deëscaleren, en in die zin falen ze wel een beetje.Het argument dat de politie inschakelen zorgt voor escalatie vind ik een bizarre omkering van de verantwoordelijkheid. Demonstranten misdragen zich, dat is wat er aan de hand is.
Nu vermoed ik dat de mate van toepassing van destructieve tactieken enigzins overdreven is. Maar, om daar wat over te zeggen... Ik vermoed dat mensen niet gewend zijn dat die parafrasering die ik daar net aanhaalde niet voldoende argument is om anderen te overtuigen. Daarin schuilt wel een beetje de kern. Frustratie ligt op de loer, en sommige mensen geven daar uiting aan. En, gehardere actievoerders grijpen terug naar methodes waar ze reeds bekend mee zijn, dat geef ik meteen toe.
Het gaat mij over de (imho) overtrokken emotionele reactie in de samenleving die erop volgden, met stille tochten, bedreigingen aan andere politici. "de kogel kwam van links".bie100 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:19:
[...]
Tja dat is ook niet niks maar misschien vond je het niks dat kan
En de heldenverering door veel Nederlanders. Tot de dag van vandaag. Naast dat ik hem sowieso niet dood wenste, had ik liever gezien dat 'ie gewoon in de politiek bleef, en zou falen. Dan hadden we wellicht al het gedoe erna niet gehad met de LPF/Verdonk/PVV/Denk/FVD/etc.
Voor mij was toen het idee van de "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" nuchtere houding van de Nederlander voorgoed voorbij.
Met 80km/h nog minder. En als je de fiets pakt kost het helemaal geen brandstof.... your point being?Vrietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:07:
[...]
130 ook, word een deel helemaal blij van . Maar wel klagen dat benzine zo duur is.
Knap dat je dat nu al weet. In belgie hebben ze er toch al flink wat miljoenen mee kunnen innen. Lijkt me ook een mooie kans om die verouderde it systemen weer eens onder handen te nemen.dakka schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:24:
[...]
Je hebt het over een opbrengst van hooguit 6 cijfers over een periode van 10 jaar ofzo, tegenover de kosten van de implementatie, moeten er weer dingen bij het RDW aangepast worden, belastingdienst, politie, en moet er weer een IT project tegenaan gegooid worden, ik zie die teller al lopen.
Ach, die schuif je toch gewoon de zwarte piet toe als er wat fout gaat, waarna je ze kan vervangen (of indien nodig royeren)?LZ86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:24:
Benieuwd hoe hard de VVD fractioe zich verzet.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een "D66 rechter" wordt neergeschoten of we onze eigen Breivik-aanslag hebben.Stoney3K schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:25:
[...]
+ zwaarwegende economische belangen en relaties moeten beschermd worden.DeKever schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:46:
Het argument dat de politie inschakelen zorgt voor escalatie vind ik een bizarre omkering van de verantwoordelijkheid. Demonstranten misdragen zich, dat is wat er aan de hand is.
Ik heb niet de illusie dat in Nederland maatschappelijke aspecten het gaan winnen van het grote geld...
Sorry maar als je dat niet begrijpt.stylezzz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Met 80km/h nog minder. En als je de fiets pakt kost het helemaal geen brandstof.... your point being?
Maar goed zal het voor je verduidelijken. Dat je dan ook niet moet zeiken dat de brandstof zo duur is als je het zo verspilt.
Ik deel veel van de kritiek op Israël. Genocide is een term waar ik mij niet aan waag.Helixes schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:57:
[...]
De... mate waarin er geschreeuwd wordt is niet gerelateerd aan waarin iemand gelijk of ongelijk heeft. Ik snap dat het voor sommige mensen afleidt van de kern van de boodschap.
Maar, om alle verwarring te voorkomen, genocide is bad.... m'kay?
[...]
Ik begrijp deze redenering andermaal niet. Als er een inbreker in jouw huis zit, dan ben je toch ook niet aan het escaleren als de politie belt? Of als voetbalsupporters/vandalen ergens zich misdragen, dan is de politie bellen toch niet escaleren? Ik vind het een wonderlijke redenering.Politie inschakelen is historisch gezien een uitstekende methode om te escaleren, dat hoeft geen betoog. Politie wordt trouwens ook door de maatschappij ingehuurd om te deëscaleren, en in die zin falen ze wel een beetje.
Nu vermoed ik dat de mate van toepassing van destructieve tactieken enigzins overdreven is. Maar, om daar wat over te zeggen... Ik vermoed dat mensen niet gewend zijn dat die parafrasering die ik daar net aanhaalde niet voldoende argument is om anderen te overtuigen. Daarin schuilt wel een beetje de kern. Frustratie ligt op de loer, en sommige mensen geven daar uiting aan. En, gehardere actievoerders grijpen terug naar methodes waar ze reeds bekend mee zijn, dat geef ik meteen toe.
Dat de politie zou falen omdat ze de lange lat hanteren zie ik ook niet. De politie moet de orde handhaven, desnoods met geweld. Helaas was dat nodig. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt volledig bij de actievoerders, of in ieder geval de rellers tussen de actievoerders.
Gelukkig dat ie niet de schijn wilt ophouden door uren te vergaderen.Joris748 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:47:
De fractie van de PVV is unaniem akkoord met het onderhandelaarsakkoord. Was ook te verwachten omdat Wilders mening wet is. De grootste Tweedekamerfractie mag geen eigen mening hebben.
hoe zal dat gaan wilders gaat even naar de wc en vraagt aan zichzelf wat vinden wij van dit akkoord.
na 5 minuten naar buiten om aan de fractie te verkondigen dat ze unaniem akkoord gegaan zijn?
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
Als mensen willen demonstreren, prima. Maar je blijft met je handen van andermans of openbaar bezit af als je protesteert. Als je toch zaken vernielt dan vind ik het een goede zaak dat her bestuur de politie vraagt in te grijpen.
Het ging dus niet om -wat jij suggereert- slechts deuren blokkeren met tafels en stoelen.
[ Voor 38% gewijzigd door Lordy79 op 15-05-2024 20:18 . Reden: Ivm mod ingreep heb ik deze post verbouwd ]
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik verspil sowieso geen brandstof... want ik rij een EV.Vrietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:44:
[...]
Sorry maar als je dat niet begrijpt.
Maar goed zal het voor je verduidelijken. Dat je dan ook niet moet zeiken dat de brandstof zo duur is als je het zo verspilt.
Natuurlijk snap ik je wel. Maar of we nou met zijn allen 80 rijden of 130, aan de pomp zal de prijs niet veranderen en zullen we daar net zo over blijven klagen.
De partij is al decennia gekaapt door het neo liberale marktdenken en never waste a good crisis principe.
Vergeet niet dat de VVD zelf ineens de migratie crisis ineens uit de mottenballen heeft gehaald omdat ze dachten er verkiezingswinst uit te kunnen halen.
Dat viel tegen, maar door nu mee te doen gokken ze op precies hetzelfde paard.
Ze denken daarmee de schuld van het klappen van dit kabinet straks in de schoenen te kunnen schuiven van 1 (het liefst de pvv) of meerdere van de ‘coalitiepartners’.
Het is weer hetzelfde staaltje opportunisme en machtspolitiek denken wat ze al decennia doen.
Heb je een bron voor deze drie boude stellingen?CornermanNL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:58:
stelling 1
Vergeet niet dat de VVD zelf ineens de migratie crisis ineens uit de mottenballen heeft gehaald omdat ze dachten er verkiezingswinst uit te kunnen halen.
Stelling 2
Ze denken daarmee de schuld van het klappen van dit kabinet straks in de schoenen te kunnen schuiven van 1 (het liefst de pvv) of meerdere van de ‘coalitiepartners’.
Stelling 2
Het is weer hetzelfde staaltje opportunisme en machtspolitiek denken wat ze al decennia doen.
Het leuke is dan weer wel dat hij mensen met een andere mening niet de fractie uit kan zetten want er zijn geen anderen meer die die plaats dan kunnen vullen...Joris748 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:47:
De fractie van de PVV is unaniem akkoord met het onderhandelaarsakkoord. Was ook te verwachten omdat Wilders mening wet is. De grootste Tweedekamerfractie mag geen eigen mening hebben.
Voor "miljoenen" doe je niet zoveel als het om complexe IT sytemen gaat. Bij ons zijn projecten (niet voor de overheid maar voor grote zakelijke klanten) toch ook al gauw 10...20 miljoen voor een migratieproject).stylezzz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:34:
[...]
Knap dat je dat nu al weet. In belgie hebben ze er toch al flink wat miljoenen mee kunnen innen. Lijkt me ook een mooie kans om die verouderde it systemen weer eens onder handen te nemen.
Wat voldoet er niet aan het ( door jou gestelde ) verouderde IT-systeem om kentekens uit te geven? En als er niets niet voldoet, waarom zou je dan een investering doen om het te gaan herzien?stylezzz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:34:
[...]
Lijkt me ook een mooie kans om die verouderde it systemen weer eens onder handen te nemen.
Het zijn niet de onderwerpen waar op dit moment ook maar enige focus op zou moeten liggen, daarvoor zijn er diverse dossiers te groot voor alsmede dat de deltas tussen partijen significant waren.
De analyses van politieke verslaggevers na het klappen van het kabinet, de derde is mijn eigen toevoeging.Lordy79 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:10:
[...]
Heb je een bron voor deze drie boude stellingen?
Er zijn talloze analyses geweest naar aanleiding van het politieke landschap van de laatste pak hem beet 20 jaar waarin iedere ‘crisis’ benut wordt zodra er een kans is op electorale winst, waarin dit naar voren komt als de defacto strategie.
Zie ook het verenigd koninklijk met bijvoorbeeld de Brexit. Ook daar dachten de conservatieven onder leiding van Cameron de wind uit de zeilen van de Brexiteers te nemen. Dat mislukte, net als het nu voor de VVD mislukte. Maar het gevolg laat zich mijns inziens raden, punt 3 dus. Als ze vasthouden aan de strategie.
Het is het klassieke PlayBook, bewijzen te over te vinden dus. Overigens zijn er denk ik in de oude topics over politiek hele studies te vinden over hoe dit in zijn werk gaat. (En ja ik ben te lui om dit op te zoeken, maar onder andere de niet meer aanwezige gebruiker @Virtuozzo heeft daar zeer veel over geschreven en gedeeld)
Overigens is dit niet iets typisch rechts, de tactiek wordt breed toegepast over het hele spectrum, evenals het uitspelen van groepen in de samenleving. Dit is hoe de politiek vandaag de dag voor wat betreft het binnenhalen van stemmen uitgevochten wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door CornermanNL op 15-05-2024 20:37 ]
Hahahaha, ja zo kan ik het ook. DIngen beloven die over 3 jaar moeten gaan gebeuren, wat ze never nooit halen en vlak voor de volgende verkiezingen
Heb je de posts op zijn X-account weleens doorgenomen? Dat zou een gemakkelijk beginpunt zijn.Hertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:32:
Heb niets met Wilders of PVV maar ik zie niet waarom hij afstand moest doen van premierschap.
Omdat hij teveel mensen voor rotte vis heeft uitgemaakt. En te boute uitspraken in het verleden heeft gedaan. Dat levert niet makkelijk een werkbare constructief kabinet op.Hertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:32:
Heb niets met Wilders of PVV maar ik zie niet waarom hij afstand moest doen van premierschap.
Plus het kan ook heel goed wezen dat hij de kamer wel prima vindt. Hij micromanaged zijn kamerleden nog steeds dat is als premier niet te doen. Bosma is al Kamervoorzitter en je houdt alleen nog Fleur Agema over om de fractie draaiende te houden (lees onder de duim).
Kun je er eentje citeren (een analyse) betreft stelling 2? Ik heb dit nog niet gelezen.CornermanNL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:31:
[...]
De analyses van politieke verslaggevers na het klappen van het kabinet, de derde is mijn eigen toevoeging.
En aangezien dat dus ook van politiek verslaggevers slechts een analyse is zonder hard bewijs vind ik de onderbouwing nogal zwak. Niet dat het niet waar kan zijn hoor want ik vond het ook wel ineens heel plotseling gaan toen het afgelopen kabinet viel.
Maar beweren dat de VVD nu in zee gaat met de andere partijen om vervolgens de stekker er uit te kunnen trekken klinkt wel erg complot theorie achtig... ze kunnen ook gewoon trachten er wat rechtse zaken door te jassen die niet mogelijk waren met bijv. de christenunie.
Wilders heeft niet een al te beste reputatie in Den Haag. Ik denk dat niemand (buiten de PVV) voor of met hem wil werken. Het schijnt dat Rutte hem na de gedoogperiode meer dan zat was. Bovendien... Met al dat gefulmineer en gemotie-van-wantrouwen maak je natuurlijk ook geen vrienden. #nepparlement.Hertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:32:
Sowieso wou NSC een andere parlementsvorm dan vooreer. En een premier die niet van de kieslijst komt past goed in dat plaatje.
Het is wachten op een opportuun moment, net als bij de migratie crisis. Dat was al veel eerder een probleem. Net nu de PVV de overhand leek te krijgen in de peilingen trok de VVD met Rutte ineens fel van leer over het migratie dossier. Terwijl het voor die tijd iedere keer vooruit geschoven is.Lordy79 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:39:
[...]
Kun je er eentje citeren (een analyse) betreft stelling 2? Ik heb dit nog niet gelezen.
En aangezien dat dus ook van politiek verslaggevers slechts een analyse is zonder hard bewijs vind ik de onderbouwing nogal zwak. Niet dat het niet waar kan zijn hoor want ik vond het ook wel ineens heel plotseling gaan toen het afgelopen kabinet viel.
Maar beweren dat de VVD nu in zee gaat met de andere partijen om vervolgens de stekker er uit te kunnen trekken klinkt wel erg complot theorie achtig... ze kunnen ook gewoon trachten er wat rechtse zaken door te jassen die niet mogelijk waren met bijv. de christenunie.
Kijk maar naar waar het volgens de VVD om ging, namelijk de na-reizigers. Meer migratie zou leiden tot meer nareizigers, dat bleek niet te kloppen. Dus het was geforceerd om verkiezingen naar voren te halen. Pure tactiek van de VVD. Iets anders kan ik er niet van maken. En het is niet de eerste keer.
https://www.volkskrant.nl...n-statushouders~b4f82223/
De VVD is een machtspartij, dus het idee was om met deze harde stellingname de kiezer bij de PVV weg te halen. Een van de beschouwingen daarover.
https://www.volkskrant.nl...-dienst-bewijst~b9a7e052/
Naar de toekomst toe zie ik niet in waarom de VVD straks anders gaat reageren op de eerste de beste crisis in dit nieuwe kabinet. En de keuze is reuze, van immigratie tot klimaar en bestedingen op het gebied van infrastructuur. De woningnood en ga zo maar door.
De VVD zal altijd gaan voor machtsbehoud, dat heeft de recente geschiedenis ons wel geleerd. Ik neem aan dat je dat wel met mij eens bent. Dus du moment dat ze een opening zien om de boel te laten klappen en ze denken er electoraal op vooruit te gaan, verwacht ik niet dat ze dat na zullen laten. Immers dat hebben ze tot nu toe iedere keer gedaan.
En veelal met succes, op deze laatste keer na.
[ Voor 0% gewijzigd door CornermanNL op 15-05-2024 20:52 . Reden: tikfout ]
De VVD wilde 400 miljoen. Das 40 pct.
De PVV wilde denk ik gewoon 100pct eraf:+ in ieder geval ook zeker 40pct.
Dus dit punt heeft NSC gewonnen denk ik.
Oh, en @CornermanNL ik heb geen volkskrant abonnement maar zal even zoeken in de FD app of ik iets soortgelijks kan vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door Lordy79 op 15-05-2024 20:56 ]
Wilders valt op met z'n uitspraken, die een response uitlokken, maar hij draait al een tijdje mee en kan stiekem best goed met veel mensen meen ik. Ook met Rutte. Tevens was dat in zijn rol in de oppositie. Ik denk dat hij in rol van premier zich anders zou uiten wel.Helixes schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:48:
[...]
Wilders heeft niet een al te beste reputatie in Den Haag. Ik denk dat niemand (buiten de PVV) voor of met hem wil werken. Het schijnt dat Rutte hem na de gedoogperiode meer dan zat was. Bovendien... Met al dat gefulmineer en gemotie-van-wantrouwen maak je natuurlijk ook geen vrienden. #nepparlement.
Sowieso wou NSC een andere parlementsvorm dan vooreer. En een premier die niet van de kieslijst komt past goed in dat plaatje.
Het is beter dan een huichelaar als Plasterk.
Waarom denk je dat? Wat heeft hij in het algehele formatieproces laten zien dat hij dat uberhaupt zou kunnen?Hertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:55:
[...]
Ik denk dat hij in rol van premier zich anders zou uiten wel.
Excuses, ik denk daar nooit aan ik kan overal bij. Ik wist uit mijn hoofd dat ik in het VK er veel over gelezen had en heb ik mijn geschiedenis gezocht. FD heb ik er niet uitgehaald, behalve deze, maar de exacte inhoud weet ik niet meer. Misschien helpt deze als startpunt.Lordy79 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:53:
Rtl nieuws zegt dat er 100 miljoen af moet bij de NPO. Das 10 procent.
De VVD wilde 400 miljoen. Das 40 pct.
De PVV wilde denk ik gewoon 100pct eraf:+ in ieder geval ook zeker 40pct.
Dus dit punt heeft NSC gewonnen denk ik.
Oh, en @CornermanNL ik heb geen volkskrant abonnement maar zal even zoeken in de FD app of ik iets soortgelijks kan vinden.
https://fd.nl/politiek/14...oeligste-dossier-coalitie
Als ie echt zo onmogelijk was geweest was er geen akkoord. Hoorde ook lofzang van Caroline voor zijn professionaliteit.Napo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:57:
[...]
Waarom denk je dat? Wat heeft hij in het algehele formatieproces laten zien dat hij dat uberhaupt zou kunnen?
Tevens houd ie een partij in lijn en heeft ie 25 jaar ervaring in de tweede kamer dus hij zal om mee te werken heus niet zo'n verschrikking zijn als dat het lijkt.
Toch is zelfs deze vorm gewoonweg pijnlijk voor Wilders, al zal niet iedereen dat zien denk ik. Ik kan zijn gewauwel over "dit kan morgen afgeschaft worden" tijdens zo'n verkiezingsdebat nog voor me halen. En nu...nu heeft hij de touwtjes praktisch gezien in handen en nog lukt het niet.LZ86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:32:
"Zo hebben de vier partijen afgesproken dat het eigen risico in de zorg meer dan gehalveerd wordt. Maar volgens bronnen gebeurt dat pas in 2027, omdat eerder niet mogelijk zou zijn."
Hahahaha, ja zo kan ik het ook. DIngen beloven die over 3 jaar moeten gaan gebeuren, wat ze never nooit halen en vlak voor de volgende verkiezingen
Maar goed, als alle punten zo zijn verhandeld...dan kan het totale akkoord nog wel eens leuk leesvoer zijn.
Die controle over zijn partij en fractie kun je ook als dictatoriaal beschouwen. En die onderhandelingen van net geen 6 maand als de periode die nodig was alle garanties te verzamelen dat Wilders in toom zou kunnen worden gehouden....Hertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:02:
Als ie echt zo onmogelijk was geweest was er geen akkoord. Hoorde ook lofzang van Caroline voor zijn professionaliteit.
Tevens houd ie een partij in lijn en heeft ie 25 jaar ervaring in de tweede kamer dus hij zal om mee te werken heus niet zo'n verschrikking zijn als dat het lijkt.
Bedankt. Heb het even gelezen wat Rutte wilde was gezinshereniging voor oorlogs-asielzoekers schrappen en sowieso de oorlog-vluchtelingen een tijdelijk asiel-karakter.CornermanNL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:59:
[...]
Excuses, ik denk daar nooit aan ik kan overal bij. Ik wist uit mijn hoofd dat ik in het VK er veel over gelezen had en heb ik mijn geschiedenis gezocht. FD heb ik er niet uitgehaald, behalve deze, maar de exacte inhoud weet ik niet meer. Misschien helpt deze als startpunt.
https://fd.nl/politiek/14...oeligste-dossier-coalitie
Maar het artikel stel ook - ik denk terecht - dat asiel vanaf het begin al een moeilijk onderwerp was binnen de coalitie en een potentiele tijdbom onder het kabinet. Nog meer dan stikstof, aldus het artikel.
De analyse eindigt met de opmerking dat de VVD er van de 4 coalitiepartijen relatief goed voor staat maar de BBB de VVD wel op de hielen zit.
Mijn voorzichtige conclusie is dus dat het niet alleen om partijpolitiek ging, maar dat de VVD het kabinet waarschijnlijk minder snel had opgeblazen als ze (zoals bijvoorbeeld D66 en het CDA) de helft van hun zetels dreigden te verliezen.
Een lofzang van de BBB, in de algehele formatie is er enkel een lofzang vanuit de BBB geweest om kosten wat kost tot een akkoord te komen. Oprecht benieuwd wat er voor die partij in zit.Hertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:02:
[...]
Als ie echt zo onmogelijk was geweest was er geen akkoord. Hoorde ook lofzang van Caroline voor zijn professionaliteit.
Wilders en profesionaliteit, hoe zie je dat met het feit dat twittergebruik onderdeel van het gesprek is geweest?
een partij met één lid zijnde zichtzelf?Tevens houd ie een partij in lijn en heeft ie 25 jaar ervaring in de tweede kamer dus hij zal om mee te werken heus niet zo'n verschrikking zijn als dat het lijkt.
Wat heeft hij in die 25 jaar effectief bereikt?
Hoeveel kamerleden of bewindspersonen heeft hij in die 25 jaar op de persoon aangevallen?
[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 15-05-2024 21:15 ]
Geen verassing maar ze willen de spreidingswet weer schrappen. Ja je krijgt waarvoor je stemt maar dikke middelvinger naar ter Apel en andere azc dorpen van vooral nsc en pvv.
Oké niet schrappen maar niet uitvoeren. Is dat niet ongrondwettelijke? Lekker staatsrecht beschermen in dat geval van de NSC
Eigen risico door de helft maar de premie omhoog😂 sigaar uit eigen doos.
Plus precies hoe de pvdagl het wilde afschaffen in stappen. Maar goed Geert heeft het geregeld hoor voor zijn achterban
[ Voor 14% gewijzigd door Vrietje op 15-05-2024 21:20 ]
jii bent of. de grootste positieveling ooit of gewoon wat naïefHertog_Martin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:02:
[...]
"hij houdt een partij in lijn' --> hij is alleenheerser via een schimmige constructie die hij zelf heeft uitgevonden
verder snap. ik niet dat mensen naar iemands gedrag van de laatste 20 jaar kijken en zeker van het laatste half jaar waarin het ook weer sarren, treiteren, opruien etc. was en dan denken --> ja nee vanaf morgen zou hij zich wel. eens anders kunnen gedragen en dan misschien wel geschikt zijn voor die rol

hij laat nergens zien dat er aanleiding is om te denken dat het nu beter wordt, dus waar komt dat mega voordeel van de twijfel vandaan?
Ja no shit natuurlijk, de verwachtingen van CPB zijn dat de premie meer omhoog moet dan wat er aan eigen risico verminderd wordt. Zie bijvoorbeeld: https://www.zorgwijzer.nl...it%20het%20eigen%20risico.Vrietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:19:
Bij verminderen van eigen risico valt het misschien wat meer mee, maar alsnog dat premie daardoor omhoog gaat kan toch niet echt als verrassing komen.
Als het per saldo niets kost of oplevert voor de staat, dan betekent het wél meer solidariteit naar chronisch zieken die elk jaar sowieso dat eigen risico kwijt zijn. Dus een sigaar voor de chronisch zieken uit de doos van de chronisch gezonden.Sissors schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:22:
[...]
Ja no shit natuurlijk, de verwachtingen van CPB zijn dat de premie meer omhoog moet dan wat er aan eigen risico verminderd wordt. Zie bijvoorbeeld: https://www.zorgwijzer.nl...it%20het%20eigen%20risico.
Bij verminderen van eigen risico valt het misschien wat meer mee, maar alsnog dat premie daardoor omhoog gaat kan toch niet echt als verrassing komen.
Ik vraag me af... je maakt een wet, daar stem je voor in de tweede kamer, vervolgens wordt de wet bekrachtigd door de eerste kamer en dan zeg je "we gaan hem niet uitvoeren".Vrietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:19:
Bron rtlnieuws
Geen verassing maar ze willen de spreidingswet weer schrappen. Ja je krijgt waarvoor je stemt maar dikke middelvinger naar ter Apel en andere azc dorpen van vooral nsc en pvv.
Oké niet schrappen maar niet uitvoeren. Is dat niet ongrondwettelijke? Lekker staatsrecht beschermen in dat geval van de NSC
Plus precies hoe de pvdagl het wilde afschaffen in stappen. Maar goed Geert heeft het geregeld hoor voor zijn achterban
Ben ik nou gek, of zit je aan zo'n wet vast en moet je dat eerst nogmaals in stemming brengen in beide kamers om er weer van af te komen?
Misschien dat ze straks in Ter Apel niet alleen de COA voor de rechter slepen, maar ook de regering om die wet uit te moeten voeren.
Nee dus. Want de verwachting is iig bij geheel afschaffen dat de kosten van nieuwe premie, hoger zijn dan oude premie + eigen risico. IIG tenzij de overheid uit andere potjes weer extra miljarden naar de zorg pompt, maar dan was het een stuk goedkoper geweest om rechtstreeks iets te veranderen voor chronisch zieken.Lordy79 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:24:
[...]
Als het per saldo niets kost of oplevert voor de staat, dan betekent het wél meer solidariteit naar chronisch zieken die elk jaar sowieso dat eigen risico kwijt zijn. Dus een sigaar voor de chronisch zieken uit de doos van de chronisch gezonden.
Dat betekend ook dat mensen die ongezond leven en zich zelf naar de klote helpen dat we daar aan gaan mee betalen. Ik vind niet erg dat ik mee moet betalen aan chronische ziekte. Maar mensen die zich zelf om zeep helpen heb ik geen medelijden mee. Obesitas type 2 wordt alleen maar erger in Nederland.Lordy79 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:24:
[...]
Als het per saldo niets kost of oplevert voor de staat, dan betekent het wél meer solidariteit naar chronisch zieken die elk jaar sowieso dat eigen risico kwijt zijn. Dus een sigaar voor de chronisch zieken uit de doos van de chronisch gezonden.
Behalve dat er waarschijnlijk meer zorg wordt afgenomen, zullen ook de toeslagen verhoogd worden bij een hogere premie. Daar zitten vnml de extra kosten in. Wat dat betreft is halveren van eigen risico een goede maatregel om de (chronisch zieke) onderkant van de samenleving te ontzien zonder weer een nieuw blik aan steunmaatregelen open te trekken.Sissors schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:26:
[...]
Nee dus. Want de verwachting is iig bij geheel afschaffen dat de kosten van nieuwe premie, hoger zijn dan oude premie + eigen risico. IIG tenzij de overheid uit andere potjes weer extra miljarden naar de zorg pompt, maar dan was het een stuk goedkoper geweest om rechtstreeks iets te veranderen voor chronisch zieken.
Als ze dan ook de korting voor vrijwillig eigen risico afschaffen... ik maak er nog dankbaar gebruik van want ik gebruik amper zorg, maar solidair is wat anders.
Huiseigenaren zouden vanaf 2026 verplicht zijn om bij vervanging van een oude cv-ketel over te stappen op een hybride warmtepomp of op een ander duurzaam alternatief, zoals het warmtenet. Die verplichting wordt nu dus geschrapt door het komende kabinet hebben de onderhandelaars besloten.
Aldus RTL nieuws.
Je bent een zwaar netto betaler dus. Lijkt mij redelijk solidair ook als je net iets minder betaald._JGC_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:30:
[...]
Behalve dat er waarschijnlijk meer zorg wordt afgenomen, zullen ook de toeslagen verhoogd worden bij een hogere premie. Daar zitten vnml de extra kosten in. Wat dat betreft is halveren van eigen risico een goede maatregel om de (chronisch zieke) onderkant van de samenleving te ontzien zonder weer een nieuw blik aan steunmaatregelen open te trekken.
Als ze dan ook de korting voor vrijwillig eigen risico afschaffen... ik maak er nog dankbaar gebruik van want ik gebruik amper zorg, maar solidair is wat anders.
Dan krijg je als overheid dus allerlei rechtszaken aan je broek, waarvan je de uitspraken vervolgens alsnog aan je laars kunt lappen!_JGC_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:25:
[...]
Ik vraag me af... je maakt een wet, daar stem je voor in de tweede kamer, vervolgens wordt de wet bekrachtigd door de eerste kamer en dan zeg je "we gaan hem niet uitvoeren".
Ben ik nou gek, of zit je aan zo'n wet vast en moet je dat eerst nogmaals in stemming brengen in beide kamers om er weer van af te komen?
Misschien dat ze straks in Ter Apel niet alleen de COA voor de rechter slepen, maar ook de regering om die wet uit te moeten voeren.
Dit topic is gesloten.
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.