Als mensen daar in het oranje zitten suggereert het dat je dan bent van Verstappen omdat die Nederlands is. Om Verstappen dan maar meer toe te juichen omdat hij in een meer succesvolle auto zit en Nyck niet vind ik buitengewoon jammer en mogelijk zelfs hypocriet.
De dag na de race..
Ik vond dit wel echt een van de leukste races van het seizoen, omdat er overal gevechten waren op het veld. Wat zorgde voor veel spannende maar ook leuke momenten, dit is ook niet voor niks een van mijn favoriete banen. Er kan hier gewoon flink worden ingehaald en gevochten zonder dat iemand gelijk in de muur zit of eruit ligt, we moeten meer van deze banen krijgen en niet die straten circuits!
Tja.. de tracklimits.. die waren dit weekend een groot drama, zijn het de rijders die ervaren genoeg zijn om te mogen verwachten dat ze gewoon binnen de lijntjes moeten blijven of is er toch iets mis met de baan en mogen we best een aanpassing aan de baan eisen? Deze vraag blijft lastig om te beantwoorden want de meningen zullen verschillen per persoon..
Waar mijn vriendin zich bijvoorbeeld wel heel erg aan kan irriteren is het uitdelen van straffen na de race, gisteren zegt ze ook nog van jemig wat een gedoe dit zeg. Er moet gewoon een regel komen dat alle straffen uitgedeeld moeten zijn voor het podiumceremonie en ik kan mij hier wel in vinden ondanks ik wel weet dat het onmogelijk is voor de FIA. Want ook het protest van Aston Martin was later dan de Ceremonie ingediend zover ik weet.
Verstappen reed op een compleet ander niveau dan de rest van het veld en heeft een overduidelijke dominantie neergezet dit weekend, ook die laatste pitsstop was gewoon machtsvertoon. Want weet je nog de vraag aan Leclerc over de 3 stopper? Nou Verstappen heeft gewoon een 3 stopper gedaan, dan heb je heb veel macht over het hele veld.. MAAR of dit goed is voor de sport? Nee, Maar heeft Red Bull dit verdiend na lang vechten? Ja.
Dan nog het stuk met Hamilton die de mond gesnoerd werd door Toto Wolf, wat voor mij een duidelijk signaal was dat Toto Wolf net zoals de kijker er langzaam helemaal klaar mee begint te worden met zijn gejammer soms over de boordradio wanneer er iets tegenzit. Hier heeft hij al jaren een handje van, want als hij vooraan reed hoorde je hem niet, maar zo gauw hij in het middenveld reed was er altijd van alles aan de hand met de auto of de FIA. Ben blij dat naast de kijkers/fans nu Toto Wolf er ook langzaam klaar mee begint te worden!
Een race weekend waarin ontzettend veel is gebeurd, helaas ook negatieve dingen zoals de dood van Dilano van 't Hoff & motorcoureur Den Besten
, die minuut stilte voor de race maakte bij ons veel indruk!
Nu gaat de reis nu naar Silverstone!
Ik vond dit wel echt een van de leukste races van het seizoen, omdat er overal gevechten waren op het veld. Wat zorgde voor veel spannende maar ook leuke momenten, dit is ook niet voor niks een van mijn favoriete banen. Er kan hier gewoon flink worden ingehaald en gevochten zonder dat iemand gelijk in de muur zit of eruit ligt, we moeten meer van deze banen krijgen en niet die straten circuits!
Tja.. de tracklimits.. die waren dit weekend een groot drama, zijn het de rijders die ervaren genoeg zijn om te mogen verwachten dat ze gewoon binnen de lijntjes moeten blijven of is er toch iets mis met de baan en mogen we best een aanpassing aan de baan eisen? Deze vraag blijft lastig om te beantwoorden want de meningen zullen verschillen per persoon..
Waar mijn vriendin zich bijvoorbeeld wel heel erg aan kan irriteren is het uitdelen van straffen na de race, gisteren zegt ze ook nog van jemig wat een gedoe dit zeg. Er moet gewoon een regel komen dat alle straffen uitgedeeld moeten zijn voor het podiumceremonie en ik kan mij hier wel in vinden ondanks ik wel weet dat het onmogelijk is voor de FIA. Want ook het protest van Aston Martin was later dan de Ceremonie ingediend zover ik weet.
Verstappen reed op een compleet ander niveau dan de rest van het veld en heeft een overduidelijke dominantie neergezet dit weekend, ook die laatste pitsstop was gewoon machtsvertoon. Want weet je nog de vraag aan Leclerc over de 3 stopper? Nou Verstappen heeft gewoon een 3 stopper gedaan, dan heb je heb veel macht over het hele veld.. MAAR of dit goed is voor de sport? Nee, Maar heeft Red Bull dit verdiend na lang vechten? Ja.
Dan nog het stuk met Hamilton die de mond gesnoerd werd door Toto Wolf, wat voor mij een duidelijk signaal was dat Toto Wolf net zoals de kijker er langzaam helemaal klaar mee begint te worden met zijn gejammer soms over de boordradio wanneer er iets tegenzit. Hier heeft hij al jaren een handje van, want als hij vooraan reed hoorde je hem niet, maar zo gauw hij in het middenveld reed was er altijd van alles aan de hand met de auto of de FIA. Ben blij dat naast de kijkers/fans nu Toto Wolf er ook langzaam klaar mee begint te worden!
Een race weekend waarin ontzettend veel is gebeurd, helaas ook negatieve dingen zoals de dood van Dilano van 't Hoff & motorcoureur Den Besten

Nu gaat de reis nu naar Silverstone!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Check -> My bad -> Aangepast
Thanks!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vond het vooral onzinnig dat ze Sainz om zijn mening vroegen. Die zegt een beetje omfloerst dat hij opgehouden wordt door Leclerc waarna ze hem vervolgens doodleuk zeggen dat ze er niks mee gaan doen.Arthur345 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:49:
Ferrari had zeker die driver swap moeten doen.
Waarom stel je die vraag dan überhaupt
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat verwachtte ik dus ook. Ergens was ik wel blij dat het niet automatisch was dat als je Nederlands bent dat je gedragen wordt maar er veel respect was voor andere rijdersArthur345 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:13:
Als mensen daar in het oranje zitten suggereert het dat je dan bent van Verstappen omdat die Nederlands is. Om Verstappen dan maar meer toe te juichen omdat hij in een meer succesvolle auto zit en Nyck niet vind ik buitengewoon jammer en mogelijk zelfs hypocriet.
Het geeft vind ik meer imago probleem aan dat de Vries heeft.. He just there
Maar waarom waren die een drama? Je zag duidelijk dat er een aantal coureurs waren die er weinig problemen mee hadden, en dat er een aantal zijn die er buitensporig veel problemen mee hadden. Klinkt bij mij iig alsof het dus echt aan de coureurs ligt. Sowieso kun je weinig aan de baan aanpassen omdat er een reden is waarom er geen broodjes of zand/grind-bakken meer zijn. En de regel schrappen of de baan aanpassen zorgt er alleen maar voor dat de coureurs weer zover mogelijk over de lijn zullen gaan.G_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:19:
Ik zou dan ook zeggen dat ze het zo moeten maken dat je de witte lijn helemaal niet aan mag raken en zodra je dat wel doet je die tracklimits te pakken hebt. Als je het nl. zo strikt maakt is het veel makkelijker te controleren (sensor kan dan volledig automatisch werken) en kun je de coureur dus gelijk een melding geven. Samen met de waarschuwingen moet dat voldoende zijn voor zulke courerus. Desnoods met een FIA-controleur die bij echte gevechten het systeem kan overrulen en je hebt iets dat snel en makkelijk bij te houden is.
[removed]
Je hoort van de drivers dat ze de lijn niet kunnen zien vanuit de auto. Waarom zetten ze dan niet gewoon een paar tijdelijke techpro barriers neer? Zodat, als je over de lijn gaat, je precies dat ding raakt. Die kunnen ze wel zien vanuit de autoGé Brander schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:46:
[...]
Let's agree to disagree. Geen brede curbs en gras/grind, geen mogelijkheid tot buiten de lijnen zonder kleerscheuren in tijd.
Coureurs nemen elke mm die ze kunnen krijgen. Het circuit geeft ze die ruimte.
Als men het circuit niet wil aanpassen, want MotoGP, dan pech. Regeltjes zijn simpel, niet met alle wielen over de lijn. Doe je het wel, straf. Simple as that.
Iedereen loopt altijd te bashen op de FIA dat ze niet consequent zijn, doen ze het wel, is het weer niet goed.
Waarom niet? Ik bedoel: grindbakken hebben we niet meer en achteraf constant straffen uitdelen zit ook niemand op te wachten. Waarom zou je de auto's dan niet kunstmatig laten afremmen zodat coureurs direct gestraft worden als ze buiten de lijntjes kleuren? Ik noemde lane assist enkel als voorbeeld want er zullen legio nadere mogelijkheden zijn om te meten of iemand over de streep gaat. Volgens mij hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn. En leg anders overal maar weer graszoden of grindbakken aan, maar dan ontstaan problemen met andere raceklassen.Damian schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:53:
[...]
Ik mis deaan het einde van je verhaal...
Dit meen je toch niet serieus of wel?
Omdat ze dat ding dan elke ronde 20 keer terug moeten zetten op de oorspronkelijke plek.Biggg schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:43:
[...]
Je hoort van de drivers dat ze de lijn niet kunnen zien vanuit de auto. Waarom zetten ze dan niet gewoon een paar tijdelijke techpro barriers neer? Zodat, als je over de lijn gaat, je precies dat ding raakt. Die kunnen ze wel zien vanuit de auto
Die TL kunnen toch gewoon electronisch gemonitoord worden? Dat is toch al jaren geleden geïntroduceerd en op veel circuits ook daadwerkelijk geïmplementeerd.
Zou voor de FIA toch gewoon één van de criteria moeten zijn bij het laten rijden op een circuit.
Zou voor de FIA toch gewoon één van de criteria moeten zijn bij het laten rijden op een circuit.
Waarom maken we het niet gewoon makkelijker:
• Binnenbocht afsnijden: mag niet, snapt iedereen.
• Buitenbochten ruimer nemen: succes, veel plezier!
Dit is toch veel gemakkelijker?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
En waar leg je de grens dan? Want dan gaan de coureurs in sommige bochten zo ver mogelijk naar buiten omdat ze dan sneller de bocht uit komen. En mogen ze dan in de binnenbocht nog wel de witte lijn aanraken, of er overheen? En bovenal, we hebben het hier over coureurs die het beste van het beste zouden moeten zijn. En die kunnen niet eens binnen de lijntjes blijven? Op de baan blijven is altijd al een van de regels geweest en nu er een keer op gecontroleerd wordt zijn het plotseling de regels die het probleem zijn, ik vind het een beetje de omgekeerde wereldAtlas schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:58:
Naar mijn idee is er dan ook maar 1 probleem en dat is dat de coureur dezelfde ronde nog moet horen dat ie over de tracklimits is gegaan en niet pas verschillende rondes later. De tracklimits zelf kan het probleem niet zijn.
[removed]
Dan krijg je dit soort rare acties van alle coureurs.Atlas schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:58:

Tsja een Belg en een FriesDj-sannieboy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:34:
Het is wel schrijnend dat er duizenden oranje fans staan, die alleen voor Verstappen juichen? Terwijl Nyck toch ook echt een Nederlander is.
Damn, dat is een onprettige spoiler voor iemand die de F2, F3 en PSC vandaag nog terug moet kijken en daarom het algemeen racetopic heeft ontweken.dglavimans schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:07:
Verschoor kreeg zat applaus (won wel)
Doen mensen dat een dag erna? Kan het wel ff weghalenTheBrut3 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:11:
[...]
Tsja een Belg en een Fries
[...]
Damn, dat is een onprettige spoiler voor iemand die de F2, F3 en PSC vandaag nog terug moet kijken en daarom het algemeen racetopic heeft ontweken.
De reden waarom ze coureurs niet zomaar buiten de baan laten rijden ook al is dit niet sneller heetf alles te maken met veiligheid. De positie/hoek/dikte van de bandenstapel/tecpro/vangrails is bepaald adhv berekeningen die gebaseerd zijn op het feit dat de auto's tussen de lijntjes rijden. Als ze er vervolgens allemaal 3 meter buiten rijden dan klopt dit niet meer en zou je met een situatie kunnen zitten waarin de veiligheidsmiddleen langs de baan helemaal niet voldoen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Simpel gezegd vind ik het allemaal gezeur van die coureurs. De straf moet gewoon hoger. Vijf keer over het lijntje, gelijk 1 minuut straf. Als je een Oconnetje doet, gelijk gediskwalificeerd. Als je in Monaco of Baku één zo'n foutje maakt heb je al een aardige kans op schade en lig je er ook uit. Hier heb je tenminste nog een herkansing.Biggg schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:43:
[...]
Je hoort van de drivers dat ze de lijn niet kunnen zien vanuit de auto. Waarom zetten ze dan niet gewoon een paar tijdelijke techpro barriers neer? Zodat, als je over de lijn gaat, je precies dat ding raakt. Die kunnen ze wel zien vanuit de auto
Je weet dat je niet over de lijn mag gaan doe dat dan ook niet. Maar kom op zeg, het zijn toch geen kleuters? Ze claimen de 20 beste coureurs ter wereld te zijn. Als je niet zeker weet of je niet over de lijn gaat ga je maar wat langzamer rijden. Voor die ene keer dat je auto onverwacht uitbreekt, je een fractie te laat remt of de wind verkeerd stond (

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ik heb dit even gemist. Wat was dit voorval waarbij Toto Lewis de mond snoerde?G_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:19:
.....
Is hier nog ergens aan audiofragment van, heb deze schijnbaar gemist.G_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:19:
De dag na de race..
<knip>
<knip>
Ik vond het verder wel ironisch dat Hamilton klaagde als een malle dat PER over het lijntje gegaan zou zijn en HAM na afloop nog eens 10 seconden krijgt voor tracklimits.
https://www.gpblog.com/nl...-de-auto-alsjeblieft.htmlschumi2004 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:26:
Is hier nog ergens aan audiofragment van, heb deze schijnbaar gemist.
Ik vond het verder wel ironisch dat Hamilton klaagde als een malle dat PER over het lijntje gegaan zou zijn en HAM na afloop nog eens 10 seconden krijgt voor tracklimits.
Astu
"We know the car is bad but just drive it".CousinBoneless schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:24:
[...]
Ik heb dit even gemist. Wat was dit voorval waarbij Toto Lewis de mond snoerde?
De enige reden dat er ineens zoveel Max Verstappen fans zijn is vanwege zijn succes.Arthur345 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:13:
Toen Max nog geen F1 reed er nog andere Nederlanders meereden, was er niet zoveel oranje gekte. Laat staan een “orange army”.
Dat verklaart ook waarom er zo weinig enthousiasme is voor De Vries.
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-07-2023 09:31 ]
CousinBoneless schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:24:
[...]
Ik heb dit even gemist. Wat was dit voorval waarbij Toto Lewis de mond snoerde?
Nou het begon met een boordradio dat de auto onbestuurbaar was, daarop volgde al vrij snel de boordradio van GP dat hij moest oppassen met de tracklimits. Waarop Hamilton weer begon te klagen dat de auto moeilijk wou insturen en hij daardoor telkens buiten de baan kwam (pas je rijstijl dan gewoon aan op wat je auto kanschumi2004 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:26:
[...]

Hier een van de momenten dat Toto Wolf ingrijpt
:fill(white):strip_exif()/f/image/FqHgrgMznSxTwvGR3p03czmu.png?f=user_large)
En hier de bewegende beelden
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 03-07-2023 09:36 ]
Maar dat het orange army wel klapt/juigd voor bv Norris zoals hierboven staat zegt dan ook weer iets over De VriesDj-sannieboy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:29:
[...]
De enige reden dat er ineens zoveel Max Verstappen fans zijn is vanwege zijn succes.
Toen Max nog geen F1 reed er nog andere Nederlanders meereden, was er niet zoveel oranje gekte. Laat staan een “orange army”.
Mijzelf interesseert het ook totaal niet wat De Vries doet. Hij is echt totaal kleurloos en afgelopen race bv totaal niet in beeld geweest. Terwijl het hele gedoe met Sainz, zowel boordradios aan het begin als hoe die Perez meermaals te slim af was wel amusant was. Hulkenberg die weer een(/twee) puike kwalificaties rijdt. Norris die vooraan rijdt terwijl ze aan het begin van het seizoen laughing stock waren. Dat is toch veel leuker om naar te kijken dan De Vries die laatste start en laatste finisht zonder ook maar enige "actie".
Als ik wat De Vries doet spannend vind dan kan ik net zo goed schaken of zo gaan kijken (en zelfs dat is waarschijnlijk spannender).
Nu snap ik waarom Jan-Peter in de oren van Verstappen zat te tetteren. Gianpiero moest Bonno een weekendje vervangenG_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:34:
Nou het begon met een boordradio dat de auto onbestuurbaar was, daarop volgde al vrij snel de boordradio van GP dat hij moest oppassen met de tracklimits. Waarop Hamilton weer begon te klagen
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 03-07-2023 09:39 ]
Ik ben daar dus duidelijk niet mee eens. Ik volg ook vrij fanatiek 2 klasses die die regel wel hebben (of hebben gehad): NASCAR & IMSA.G_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:19:
De dag na de race..
NASCAR had tot 2-3 jaar terug, de eerste over de lijn was de winnaar, hoe dan ook. Zelfs al was zijn auto illegaal, hij was de winnaar.
Sinds een tijdje hebben nu "encumbered": je bent nog steeds de winnaar, maar alle voordelen van de overwinning (geplaatst voor de Playoffs & de extra PO-overwinningspunten) zijn afgepakt. Theoretisch kan dus overwinning +/- 3-4 dagen NA de race worden afgepakt.
Bij IMSA had je dit jaar 2 situaties:
- Daytona 24H, met Acura MSR; die heeft echt VALS gespeeld. Is nog steeds de winnaar, heeft wel enorme straffen gekregen ...
- Watkins Glen 6H, daar is de eerste over de finish DSQ omdat de vloer 1mm teveel was afgesleten.
(Eerlijk gezegd zie ik het verschil niet tussen die 2, ik vind D24H zelfs erger omdat dat letterlijk valsspelen was. Watkins Glen was iets teveel over de curbs).
Met beide klasses ben ik niet blij dat de resultaten blijven staan. Heb liever dat de ECHTE resultaten gelden, en niet ter plekke.
Het is natuurlijk helemaal zijn eigen fout.schumi2004 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:26:
[...]
Maar hij krijgt zijn 1e waarschuwing ongeveer rond het moment dat ie zijn 5e fout maakt. 5 van zijn 6 fouten zijn in het eerste kwartier in 6 opvolgende rondes. Dus die 10 seconde had ie al binnen gehengeld voor die begon te zeuren.
Wel jammer om dan direct anderen ook te proberen te naaien.
erutangiS
Mbt De Vries valt er momenteel ook ernstig weinig te juichen. Zal er ook mee te maken hebben.
De Vries was wel degelijk in beeld, wederom in gevecht met Magnussen.RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:37:
[...]
Maar dat het orange army wel klapt/juigd voor bv Norris zoals hierboven staat zegt dan ook weer iets over De Vries
Mijzelf interesseert het ook totaal niet wat De Vries doet. Hij is echt totaal kleurloos en afgelopen race bv totaal niet in beeld geweest. Terwijl het hele gedoe met Sainz, zowel boordradios aan het begin als hoe die Perez meermaals te slim af was wel amusant was. Hulkenberg die weer een(/twee) puike kwalificaties rijdt. Norris die vooraan rijdt terwijl ze aan het begin van het seizoen laughing stock waren. Dat is toch veel leuker om naar te kijken dan De Vries die laatste start en laatste finisht zonder ook maar enige "actie".
Als ik wat De Vries doet spannend vind dan kan ik net zo goed schaken of zo gaan kijken (en zelfs dat is waarschijnlijk spannender).
Verder stelt hij inderdaad teleur en zou hij (helaas voor hem) beter volgend jaar in een andere klasse kunnen gaan rijden.
Het F1TV commentaar team zei ongeveer het volgende:G_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:34:
[...]
Nou het begon met een boordradio dat de auto onbestuurbaar was, daarop volgde al vrij snel de boordradio van GP dat hij moest oppassen met de tracklimits. Waarop Hamilton weer begon te klagen dat de auto moeilijk wou insturen en hij daardoor telkens buiten de baan kwam (pas je rijstijl dan gewoon aan op wat je auto kan), kort daarop kreeg hij 5 seconden straf voor de tracklimits en daarna bleef hij een aantal keren over de boordradio vragen hoeveel andere rijders ook al straf hadden gekregen. Blijkbaar irriteerde Toto Wolf zich hier ook aan en die greep in nadat de engineer was uitgesproken.
"If you can't stay within track limits, you can try to go slower"
Ik vond het wel een mooie opmerking. Natuurlijk ligt het (waarschijnlijk) voor een groot deel aan de auto. Dan kun je erover blijven klagen, maar je team ziet dit denk ik ook wel. Het is niet alsof Lewis een slechte coureur is (zelfs verre van)!
Oh ja wat ik helemaal ben vergeten is het geweldige interview met Norris over de dutch army voor de race, want wat kan hij het soms toch heerlijk verwoorden. Dat de dutch army er voor hem is vanwege de kleuren maar telkens de verkeerde naam lopen te roepen haha 
Kan er helaas geen bewegende beelden van vinden
Grapje maakt hij volgens mij elke keer als er een Dutch army aanwezig isG_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:48:
Oh ja wat ik helemaal ben vergeten is het geweldige interview met Norris over de dutch army voor de race, want wat kan hij het soms toch heerlijk verwoorden. Dat de dutch army er voor hem is vanwege de kleuren maar telkens de verkeerde naam lopen te roepen haha
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nee precies, maar ook als je een goede coureur bent moet je wel logisch blijven nadenken en dat deed hij in dit geval niet want anders had hij geen 5 en 10 seconden straf gekregen. Gewoon even je aanpassen op wat de auto kan en niet op het limiet blijven rijden, dit deed Perez ja ook fout in de kwalificatie Vrijdag in Q2.Tk55 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:47:
[...]
Het F1TV commentaar team zei ongeveer het volgende:
"If you can't stay within track limits, you can try to go slower"
Ik vond het wel een mooie opmerking. Natuurlijk ligt het (waarschijnlijk) voor een groot deel aan de auto. Dan kun je erover blijven klagen, maar je team ziet dit denk ik ook wel. Het is niet alsof Lewis een slechte coureur is (zelfs verre van)!
Ja klopt, maar hij kan het gewoon zo mooi verwoorden.Jasphur schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Grapje maakt hij volgens mij elke keer als er een Dutch army aanwezig is
Mijn vader moest er ook hard om lachen toen hij die uitspraken deed.
Kijken naar De Vries is net zo spannend als een Wikipedia artikel over pantoffeldiertjes.MikeyMan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:43:
Mbt De Vries valt er momenteel ook ernstig weinig te juichen. Zal er ook mee te maken hebben.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Daar ben ik het ook wel mee eens.Gé Brander schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:47:
Persoonlijk vind ik hier dat de coureurs gewoon de aanfluiting zijn. Top coureurs die niet eens binnen de lijntjes kunnen kleuren en zich als kleuters gedragen naar elkaar en naar de FIA.
Om het op te lossen ophouden met die idioot brede curbs naast de baan en grind of gras ernaast.
Als je de coureurs geen ruimte geeft dan kunnen ze het ook niet vrijuit nemen.
Als ze in Monaco netjes binnen de lijntjes kunnen kleuren is het geen onvermogen van de coureurs. Ze kunnen het wel dus.
Verder snap ik de FIA dat ze nu handhaven omdat dat is wat er van ze verwacht wordt. Gelijke regels over alle circuits heen.
Het probleem ontstaat uiteindelijk bij de coureurs die zich niet aan de regels houden omdat ze er een voordeel van hebben. En vervolgens kan het niet gehandhaafd worden omdat de regels zo vaak zijn overschreden. Goed voorbeeld is Hamilton vs. Russel. Russel heeft volgens mij geen enkele track limit gehad, Hamilton heeft nog een 10s straf erbij gekregen. Max had er volgens mij een, Perez dacht ik drie. Bij Ferrari heeft Leclerc dacht ik ook geen track limits en Sainz ook nog eens 10s erbij. Alpine heeft het wel heel bont gemaakt. En zo kan je doorgaan.
Maar ik denk dat dergelijke zaken echt geautomatiseerd moeten worden om de pakkans te verhogen. We hebben nu steeds de discussie coureurs vs. stewards vs. circuit, maar daar kom je niet uit. De coureurs staan stijf van de adrenaline en gaan echt niet perfect elke regel opvolgen. De stewards zijn toch al bijna permanent overbelast met wat voor beslissingen we soms krijgen of hoe lang het duurt. En elk team die elke ronde elkaar loopt te verlinken, helpt ook niet. En er zijn goede redenen waarom bepaalde bochten flink wat run off hebben, vrij lage kerbs of waarom gras/grind is qua veiligheid soms echt niet wenselijk. Veiligheid is toch nog steeds een probleempunt. Neem alleen al wat er in Spa is gebeurd afgelopen week. Of daarna die motorrace.
Maar met een sport waar tijden tot op 0,001s worden gemeten, waar een millimeter fabricagemarge voor een onderdeel waarschijnlijk onacceptabel is en waar de teams elk weekend terabytes aan data naar hun fabrieken sturen, vind ik het een beetje bezopen dat de FIA met een altijd variërende wedstrijdleiding zit die per race andere prioriteiten erop na lijken te houden en niet eens dit proces geautomatiseerd krijgen. Of het nu camera's of sensoren zijn, dit moet echt wel geautomatiseerd gedaan kunnen worden zonder handmatige review. En dan kunnen de stewards misschien eens zich gaan richten op belangrijkere zaken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hier een geweldig overzicht van alle waarschuwingen en vlaggen per rijder:
/f/image/MJIYMJsrM9vgDOoGLrLqNyUj.png?f=fotoalbum_large)
EDIT: Deze is nog niet aangepast naar de nieuwe straffen!!
Even snel in paint alles geupdated, hoop dat ik het goed heb gedaan (let me know).
/f/image/ub2ATcqzutV5WugdjShqwae0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MJIYMJsrM9vgDOoGLrLqNyUj.png?f=fotoalbum_large)
''61 warnings, 11 black & white flags, 8 penalties, 1 race ''
EDIT: Deze is nog niet aangepast naar de nieuwe straffen!!
Even snel in paint alles geupdated, hoop dat ik het goed heb gedaan (let me know).
/f/image/ub2ATcqzutV5WugdjShqwae0.png?f=fotoalbum_large)
- Lewis Hamilton [Track Limits] +15
- Carlos Sainz [Track Limits] +15s
- Esteban Ocon [Unsafe Release and Track Limits] +35s
- Nyck de Vries [Forcing Magnussen off the track and Track Limits] +20s
- Alex Albon [Track Limits] +15s
- Yuki Tsunoda [Track Limits x4] +20s
- Pierre Gasly [Track Limits] +15s
- Logan Sargeant [Track Limits] +15s
- Kevin Magnussen [Track Limits] +5s
[ Voor 51% gewijzigd door G_Dragon op 03-07-2023 10:15 ]
@G_Dragon Dus RUS en ZHO zijn de beste coureurs
Er zijn hier minimaal 2 dingen die kompleet foutgaan bij deze tracklimit soap:
Zoals het plaatje van @G_Dragon al weergeeft zijn er veel te weinig waarschuwingen gegeven.
- De waarschuwingen worden veel te laat doorgegeven. FIA zou eens moeten gaan praten met FOM (MOTOGP, MOTO2, MOTO3), want daar kan dat redelijk accuraat binnen de 30 seconden. Extra vaste kamera posities en meer mensen zou al een oplossing kunnen zijn zoals velen hier al hebben aangegeven..
- Die straffen na de race zijn vaak oneerlijk. Kijk naar de 30s. van Gasley, Hoeveel mm's of cm's. zat hij regelmatig over de lijn? Waarom kreeg hij geen enkele waarschuwing? Had hij die wel (op tijd) gekregen had hij zijn rijstijl iets kunnen aanpassen. Kan mij voorstellen dat je als coureur dan denkt dat je nog net binnen de lijntjes blijft zolang je geen waarschuwing krijgt.

Zoals het plaatje van @G_Dragon al weergeeft zijn er veel te weinig waarschuwingen gegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door Chrasher op 03-07-2023 10:00 ]
PSN-id: Chrasher
Fixed!warp schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:51:
[...]
Kijken naar De Vries is net zo minder spannend als een Wikipedia artikel over pantoffeldiertjes.
Pantoffeldiertjes zijn al miljarden jaren succesvol.
Nick de Vries (ik maakte ooit de grap 'Niks de Vries') is gewoon niet geschikt voor de F1.
Hij rijd nog net zoals in de Formule E en kan niet goed met een F1 auto overweg.
...nu moeten wij alleen wel eerlijk zijn dat de AT een rijdende drama is en ik vraag mij af welke coureur hier wel mee overweg kan.
Er is een reden waarom RB van dit team af wil..
De stewards hebben hier vrij weinig mee te maken. Die hebben elke keer binnen een ronde of zo een straf uitgedeeld.DaniëlWW2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:52:
[...]
Daar ben ik het ook wel mee eens.
Het probleem ontstaat uiteindelijk bij de coureurs die zich niet aan de regels houden omdat ze er een voordeel van hebben. En vervolgens kan het niet gehandhaafd worden omdat de regels zo vaak zijn overschreden. Goed voorbeeld is Hamilton vs. Russel. Russel heeft volgens mij geen enkele track limit gehad, Hamilton heeft nog een 10s straf erbij gekregen. Max had er volgens mij een, Perez dacht ik drie. Bij Ferrari heeft Leclerc dacht ik ook geen track limits en Sainz ook nog eens 10s erbij. Alpine heeft het wel heel bont gemaakt. En zo kan je doorgaan.
Maar ik denk dat dergelijke zaken echt geautomatiseerd moeten worden om de pakkans te verhogen. We hebben nu steeds de discussie coureurs vs. stewards vs. circuit, maar daar kom je niet uit. De coureurs staan stijf van de adrenaline en gaan echt niet perfect elke regel opvolgen. De stewards zijn toch al bijna permanent overbelast met wat voor beslissingen we soms krijgen of hoe lang het duurt. En elk team die elke ronde elkaar loopt te verlinken, helpt ook niet. En er zijn goede redenen waarom bepaalde bochten flink wat run off hebben, vrij lage kerbs of waarom gras/grind is qua veiligheid soms echt niet wenselijk. Veiligheid is toch nog steeds een probleempunt. Neem alleen al wat er in Spa is gebeurd afgelopen week. Of daarna die motorrace.![]()
Maar met een sport waar tijden tot op 0,001s worden gemeten, waar een millimeter fabricagemarge voor een onderdeel waarschijnlijk onacceptabel is en waar de teams elk weekend terabytes aan data naar hun fabrieken sturen, vind ik het een beetje bezopen dat de FIA met een altijd variërende wedstrijdleiding zit die per race andere prioriteiten erop na lijken te houden en niet eens dit proces geautomatiseerd krijgen. Of het nu camera's of sensoren zijn, dit moet echt wel geautomatiseerd gedaan kunnen worden zonder handmatige review. En dan kunnen de stewards misschien eens zich gaan richten op belangrijkere zaken.
En de wedstrijdleiding, dus personeel van FIA in race control (+ RoC in Geneve) zijn dan weer vast (niet wisselend tussen de races, zoals de stewards). Maar die waren dan inderdaad wel weer traag met het constateren van overtredingen. Maar het turven, geven zwart/witte vlag, en bij volgende overtreding doorverwijzen naar de stewards ging wel goed.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat hebben ze dus niet omdat na de race, Aston Martin een protest indiende en daarna kwam er een hele lijst aan extra straffen.RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:07:
[...]
De stewards hebben hier vrij weinig mee te maken. Die hebben elke keer binnen een ronde of zo een straf uitgedeeld.
En de wedstrijdleiding, dus personeel van FIA in race control (+ RoC in Geneve) zijn dan weer vast (niet wisselend tussen de races, zoals de stewards). Maar die waren dan inderdaad wel weer traag met het constateren van overtredingen. Maar het turven, geven zwart/witte vlag, en bij volgende overtreding doorverwijzen naar de stewards ging wel goed.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Touché.murphydrz schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:06:
Fixed!![]()
Pantoffeldiertjes zijn al miljarden jaren succesvol.![]()
Nick de Vries (ik maakte ooit de grap 'Niks de Vries') is gewoon niet geschikt voor de F1.
Hij rijd nog net zoals in de Formule E en kan niet goed met een F1 auto overweg.
...nu moeten wij alleen wel eerlijk zijn dat de AT een rijdende drama is en ik vraag mij af welke coureur hier wel mee overweg kan.
Er is een reden waarom RB van dit team af wil..
Wat dat tweede betreft, Tsunoda laat wel leuke dingen zien ondanks dat de AT een hondehok is.
Dat zeg ik toch. De wedstrijdleiding (FIA die in race control + RoC in Geneve zitten) hebben de overtredingen niet geconstateerd, en dat is vast personeel dat de zaken niet op orde had.DaniëlWW2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:08:
[...]
Dat hebben ze dus niet omdat na de race, Aston Martin een protest indiende en daarna kwam er een hele lijst aan extra straffen.
Vervolgens na de constatering het turven, bij 3 overtredingen de zwart/witte vlag geven, en bij 4 overtredingen verwijzen naar de stewards ging goed. En ook elke keer dat er een doorverwijzing naar de stewards was gaven deze binnen 1 á 2 minuten (dus zeg 1 ronde) een straf.
Jij schreef dat de stewards er een zooitje van gemaakt hebben. Maar als er 1 iemand (/groep) geen blaam treft dan zijn het wel de stewards. En dat die elke race wisselen staat daar dan ook los van.
Je kunt haast eerder stellen dat die misschien wel te rustig en met te weinig risico hebben gereden.
Er is enige marge voor je een straf krijgt, en over het algemeen zal het sneller zijn om niet volledig binnen de lijntjes te blijven.
En gezien het grote aantal overtredingen van de andere coureurs blijkt het nogal lastig om daar binnen te blijven. Als je dat dan met gemakt lukt heb je dus eigenlijk de limiet niet eens opgezocht en ben je niet tot het uiterste gegaan.
vind m geweldig rijden laatste periode. begin/rookie periode was niet bizonder, edoch soms uitschieters in iets verrassends laten zien. als die driftkikker beetje izjn cool weet te behouden, zie m nog wel wat jaartjes in de F1 zitten.warp schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:12:
[...]
Touché.
Wat dat tweede betreft, Tsunoda laat wel leuke dingen zien ondanks dat de AT een hondehok is.
- DaniëlWW2
- Niet online
RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:14:
[...]
Dat zeg ik toch. De wedstrijdleiding (FIA die in race control + RoC in Geneve zitten) hebben de overtredingen niet geconstateerd, en dat is vast personeel dat de zaken niet op orde had.
Vervolgens na de constatering het turven, bij 3 overtredingen de zwart/witte vlag geven, en bij 4 overtredingen verwijzen naar de stewards ging goed. En ook elke keer dat er een doorverwijzing naar de stewards was gaven deze binnen 1 á 2 minuten (dus zeg 1 ronde) een straf.
Jij schreef dat de stewards er een zooitje van gemaakt hebben. Maar als er 1 iemand (/groep) geen blaam treft dan zijn het wel de stewards. En dat die elke race wisselen staat daar dan ook los van.
Ik zeg nergens dat de stewards er een zooitje van hebben gemaakt. Ik zeg dat ze overbelast zijn omdat er constant maar incidenten voorbij komen...De stewards zijn toch al bijna permanent overbelast met wat voor beslissingen we soms krijgen of hoe lang het duurt. En elk team die elke ronde elkaar loopt te verlinken, helpt ook niet.
Verder verklaar je ook niet waarom we na een protest van Aston Martin, na de race, nog een hele lijst met extra straffen kregen. Het zijn de stewards die dit allemaal moeten controleren. Een klacht van een team komt binnen via de wedstrijdleider en gaat dan door naar de stewards die beslissen. En met hoeveel extra tijdstraffen erbij zijn gekomen, moge het duidelijk zijn dat de stewards met geen mogelijkheid elke coureur, elke ronde hebben kunnen controleren op track limits. Immers moesten ze blijkbaar bijna 1200 keer dit doen. Dat is onmogelijk. En daarom hoorde we uren later pas al die extra straffen.
Ondertussen, over witte lijnen en straffen gesproken, sprint race Russell: 
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xFo2g15vIUIWCKXDnsdGU5Y5.gif?f=user_large)
De call kwam pas toen die al bij de witte lijn reed, dus waarschijnlijk is het daarom geen overtreding,zoals Tsunoda in een eerder jaar?!

For safety reasons drivers committed to entering the pit lane, must keep to the right of the white line
preceding the pit entry which starts approximately 50m before turn 9.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xFo2g15vIUIWCKXDnsdGU5Y5.gif?f=user_large)
De call kwam pas toen die al bij de witte lijn reed, dus waarschijnlijk is het daarom geen overtreding,zoals Tsunoda in een eerder jaar?!
erutangiS
Nogmaals, het gehighlighty klopt niet.DaniëlWW2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:26:
[...]
[...]
Ik zeg nergens dat de stewards er een zooitje van hebben gemaakt. Ik zeg dat ze overbelast zijn omdat er constant maar incidenten voorbij komen...
Verder verklaar je ook niet waarom we na een protest van Aston Martin, na de race, nog een hele lijst met extra straffen kregen. Het zijn de stewards die dit allemaal moeten controleren. Een klacht van een team komt binnen via de wedstrijdleider en gaat dan door naar de stewards die beslissen. En met hoeveel extra tijdstraffen erbij zijn gekomen, moge het duidelijk zijn dat de stewards met geen mogelijkheid elke coureur, elke ronde hebben kunnen controleren op track limits. Immers moesten ze blijkbaar bijna 1200 keer dit doen. Dat is onmogelijk. En daarom hoorde we uren later pas al die extra straffen.
De raceleiding is de poortwachter en zij oordelen in eerste instantie (= "noted"). Als de raceleiding het eens is (of zelf iets constateert) wordt het doorverwezen naar de stewards (= "under unvestigation") die controleren of "het echt zo is" (dat de overtreding heeft plaatsgevonden) en of/welke straf er moet volgen.
Het controleren op de track limits is dus de taak van de raceleiding ("geholpen" door de teams). En bij het constateren van een (mogelijke) overtreding verwijzen die het naar de stewards. In dit geval "1200 ronden aan onboards controleren" is de taak van de FIA/raceleiding, niet van de stewards en dat staat ook dat in het initiële stewards document, m.b.t. het toekennen van het protest, al schreven dat ook de FIA/raceleiding al had erkent dat zij (= de FIA/raceleiding) niet alles hadsen geconstateerd en ze alles opnieuw zouden nalopen.
V.w.b. de stewards was het een vrij simpel werkje. Raceleiding maakt bij hen melding dat coureur X 4x buiten de lijn is geweest. Daarbij zal dan ook de bewijslast zitten op basis waarvan de stewards (keer op keer) snel (binnen 1 á 2 minuten) klaar waren.
Indycar COTA toch?Extigo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:09:
Dan krijg je dit soort rare acties van alle coureurs.
[Afbeelding]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
dat soort voetbal fans, praktijken en kansloos gedrag is reden dat ik geen race met max-tribune bezoek.Dj-sannieboy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:29:
[...]
De enige reden dat er ineens zoveel Max Verstappen fans zijn is vanwege zijn succes.
Jaarlijks naar de GP van budapest. Altijd super leuk geweest. Grote diversiteit aan fans, afkomst en voorkeur. Jaren gezellig met elkaar ouwehoeren, drankjes uitwisselen. Sinds de komst van de max-mongolen is dat afgelopen. Ik zat dagen met finse en duitse fans te ouwehoeren, en gewoon een gezellig weekend te hebben.
Schelden, lomp en 'hooligan' gedrag is dat niet meer mogelijk; mensen lopen weg, bang en angstig (kids). Blijf gvd thuis als je niet kunt gedragen.
laatste keer spa (2jr terug),
had je van die max-mongolen, die het merchendise hokje welke mercedes en lewis gear verkocht, in de fik wilde zetten. Meisje zat nog in het verkoop-hokje.
Dat is van het circuit! dat meisje heeft niets te doen met de producten die ze verkoopt, en ook mercedes is niet vertegenwoordigd. Fuckin iditos bezig om dat in de fik te zetten vanwege producten die verkocht worden.
Ik ben geen fan van max (tuurlijk wel beetje vanwege nederlands trots). Maar ik ben meer fan van Norris, Alonso.. en hopelijk komt Daniel nog terug
- DaniëlWW2
- Niet online
Nogmaals, dat ontken ik niet.RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:43:
[...]
Nogmaals, het gehighlighty klopt niet.
De raceleiding is de poortwachter en zij oordelen in eerste instantie (= "noted"). Als de raceleiding het eens is (of zelf iets constateert) wordt het doorverwezen naar de stewards (= "under unvestigation") die controleren of "het echt zo is" (dat de overtreding heeft plaatsgevonden) en of/welke straf er moet volgen.
Het controleren op de track limits is dus de taak van de raceleiding ("geholpen" door de teams). En bij het constateren van een (mogelijke) overtreding verwijzen die het naar de stewards. In dit geval "1200 ronden aan onboards controleren" is de taak van de FIA/raceleiding, niet van de stewards en dat staat ook dat in het initiële stewards document, m.b.t. het toekennen van het protest, al schreven dat ook de FIA/raceleiding al had erkent dat zij (= de FIA/raceleiding) niet alles hadsen geconstateerd en ze alles opnieuw zouden nalopen.
V.w.b. de stewards was het een vrij simpel werkje. Raceleiding maakt bij hen melding dat coureur X 4x buiten de lijn is geweest. Daarbij zal dan ook de bewijslast zitten op basis waarvan de stewards (keer op keer) snel (binnen 1 á 2 minuten) klaar waren.
Ik stel dat de stewards met geen mogelijkheid zoveel incidenten kunnen afhandelen tijdens de race, en dat dus ook niet gedaan hebben. Na de race hebben ze nog tientallen ronden moeten checken na het protest van Aston Martin. Ze zitten met zijn vieren daar en moeten blijkbaar elke ronde zeker een auto gaan controleren of die niet echt over de lijn is. Dat is dus beelden bekijken van meerdere kanten en het dan allemaal eens zijn. Dat dan de hele race lang zonder tijd om iets anders te bekijken zoals andere overtredingen. Want die waren er ook. Dat is onmogelijk te doen of vol te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2023 10:47 ]
Jep, was idioot om te zien. Voor de liefhebbers hier wat bewegende beelden.
Hypocriethimlims_ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:45:
[...]
dat soort voetbal fans, praktijken en kansloos gedrag is reden dat ik geen race met max-tribune bezoek.
Jaarlijks naar de GP van budapest. Altijd super leuk geweest. Grote diversiteit aan fans, afkomst en voorkeur. Jaren gezellig met elkaar ouwehoeren, drankjes uitwisselen. Sinds de komst van de max-mongolen is dat afgelopen. Ik zat dagen met finse en duitse fans te ouwehoeren, en gewoon een gezellig weekend te hebben.
Schelden, lomp en 'hooligan' gedrag is dat niet meer mogelijk; mensen lopen weg, bang en angstig (kids). Blijf gvd thuis als je niet kunt gedragen.
had je van die max-mongolen, die het merchendise hokje welke mercedes en lewis gear verkocht, in de fik wilde zetten. Meisje zat nog in het verkoop-hokje.
Dat is van het circuit! dat meisje heeft niets te doen met de producten die ze verkoopt, en ook mercedes is niet vertegenwoordigd. Fuckin iditos bezig om dat in de fik te zetten vanwege producten die verkocht worden.
Ik ben geen fan van max (tuurlijk wel beetje vanwege nederlands trots). Maar ik ben meer fan van Norris, Alonso.. en hopelijk komt Daniel nog terugMax rijdt super, maar vind m nu niet bepaald een leuk figuur
Noem eens een coureur die wel aardig is op de baan? Zelfs Norris veranderd in een naar mannetje wanneer hij aan het rijden is, terwijl dat in mijn ogen nog de meest sympathieke coureur is.
Naar het schijnt is Max best een aardige vent in prive-tijd, (van horen zeggen) maar misschien is dat Hamilton ook wel. (om maar even een pijnlijk voorbeeld aan te halen.)
Op de baan is geen enkele coureur leuk en zijn het allemaal agressievelingen, jankballen of noem maar op..
NEEHEE. De stewards controleren helemaal niet of elke coureur elke ronde elke bocht binnen de lijnen blijft. Je kunt wel blijven schrijven dat je het niet schijft maar je blijft het alsnog elke keer schrijven. Want "vieren" impliceert toch echt dat je het over de stewards hebt (want alleen de raceleiding in race control zijn al meer dan 4 man, nog los van dat ze sinds vorig jaar(?) een volledig remote operations center (/"VAR") in Geneve hebben zitten).DaniëlWW2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:47:
[...]
Nogmaals, dat ontken ik niet.
Ik stel dat de stewards met geen mogelijkheid zoveel incidenten kunnen afhandelen tijdens de race, en dat dus ook niet gedaan hebben. Na de race hebben ze nog tientallen ronden moeten checken na het protest van Aston Martin. Ze zitten met zijn vieren daar en moeten blijkbaar elke ronde zeker een auto gaan controleren of die niet echt over de lijn is. Dat is dus beelden bekijken van meerdere kanten en het dan allemaal eens zijn. Dat dan de hele race lang zonder tijd om iets anders te bekijken zoals andere overtredingen. Want die waren er ook. Dat is onmogelijk te doen of vol te houden.
Enige dat de stewards hebben hoeven te bekijken zijn de daadwerkelijke overtredingen (zoals door de raceleiding geconstateerd (zelfstandig) of gevalideerd (elke melding van Norris over Hamilton

Alonso is echt de grootste kl*#tzak in het huidige veld. Die heeft werkelijk waar elke teammate die hij heeft gehad opgevroten, de meest vieze acties uitgehaald om maar voordeel te hebben tov z'n teammate.himlims_ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:45:
[...]
Ik ben geen fan van max (tuurlijk wel beetje vanwege nederlands trots). Maar ik ben meer fan van Norris, Alonso.. en hopelijk komt Daniel nog terugMax rijdt super, maar vind m nu niet bepaald een leuk figuur
Dat hij nu hij bij AM een heel ander gedrag laat zien, komt omdat hij totaal geen concurrentie heeft van Lance en gewoon lekker voor veel geld z'n rondjes rijdt.
De wedstrijdleiding heeft er echt een potje van gemaakt. Na vrijdag had je al wel kunnen verzinnen dat je 20 mensen, elk op 1 rijder, had moeten zetten die een eerste check zouden doen voor elke ronde op tracklimits.
Albon zei het perfect: het duurde soms 15 ronden dat de melding door kwam. Het idee is dat je als rijder gewaarschuwd wordt voordat het te laat is. Nu ook met de raceuitslag die alsnog gewijzigd is.
Uiteindelijk moeten ze de baan aanpassen en hoe, dat laat ik aan de experts over. Er moeten wel motoren kunnen rijden.
Maar er was een simpele oplossing beschikbaar: Zet meer mensen op de videobeelden om sneller te verifieren welke rijders er overheen gingen om sneller te kunnen handelen. Dit was geen FIA pareltje.
Ja eigen verantwoordelijkheid van de rijders, maar dat is te simpel gedacht.
Albon zei het perfect: het duurde soms 15 ronden dat de melding door kwam. Het idee is dat je als rijder gewaarschuwd wordt voordat het te laat is. Nu ook met de raceuitslag die alsnog gewijzigd is.
Uiteindelijk moeten ze de baan aanpassen en hoe, dat laat ik aan de experts over. Er moeten wel motoren kunnen rijden.
Maar er was een simpele oplossing beschikbaar: Zet meer mensen op de videobeelden om sneller te verifieren welke rijders er overheen gingen om sneller te kunnen handelen. Dit was geen FIA pareltje.
.. en dat geld krijgt hij niet geheel toevallig ook van de papa van zijn teamgenootje. Dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.MasterMaceMichu schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:05:
[...]
Alonso is echt de grootste kl*#tzak in het huidige veld. Die heeft werkelijk waar elke teammate die hij heeft gehad opgevroten, de meest vieze acties uitgehaald om maar voordeel te hebben tov z'n teammate.
Dat hij nu hij bij AM een heel ander gedrag laat zien, komt omdat hij totaal geen concurrentie heeft van Lance en gewoon lekker voor veel geld z'n rondjes rijdt.
In het verleden had hij zijn teamgenoot echt wel ingehaald als hij er zo lang achter zou zitten in de sprint.
Max staat nu 81 punten voor op Perez
Eens dat je thuis moet blijven als je je niet kunt gedragen.himlims_ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:45:
[...]
(…)
had je van die max-mongolen,
Oneens dat alle maxfans hetzelfde zijn. Tussen al die mensen die daar staan omdat ze de F1 leuk vinden, zitten rotte appels. Maar dat maakt niet iedereen met een oranje shirt een rotte appel.
Sterker nog, er zijn rotte appels die een oranje shirt aantrekken om zo Max en fans in discrediet te brengen.
Dus kritiek prima, maar scheer niet iedereen over een kam, want er staan duizenden mensen die de sport een warm hart toedragen en Max in het bijzonder. Daar is niks mis mee.
- DaniëlWW2
- Niet online
1) Je mag nu ophouden met deze toon gaan aanslaan als je het niet met niemand eens bent. Dit is nergens voor nodig.RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:56:
[...]
NEEHEE. De stewards controleren helemaal niet of elke coureur elke ronde elke bocht binnen de lijnen blijft. Je kunt wel blijven schrijven dat je het niet schijft maar je blijft het alsnog elke keer schrijven. Want "vieren" impliceert toch echt dat je het over de stewards hebt (want alleen de raceleiding in race control zijn al meer dan 4 man, nog los van dat ze sinds vorig jaar(?) een volledig remote operations center (/"VAR") in Geneve hebben zitten).
Enige dat de stewards hebben hoeven te bekijken zijn de daadwerkelijke overtredingen (zoals door de raceleiding geconstateerd (zelfstandig) of gevalideerd (elke melding van Norris over Hamilton)). Dus dat zijn een 100-tal overschrijdingen geweest. Geen 1200 ronden * 10 bochten. Die 1200 ronden heeft de raceleiding gecontroleerd na afloop van de race, waarbij in het toekennen van het protest van AM ook al staat dat de FIA erkende dat ze (veel) gemist hebben en uit eigen beweging al besloten hebben de hele race nog eens na te lopen. Als de FIA/raceleiding zegt "we fucked up" dan heeft het toch totaal geen zin om op een forum de hele tijd de schuld in de schoenen van de stewards proberen te schuiven? En als je dat wel blijft doen onderstreept dat eerder dat je de werking niet begrijpt
2) Als de stewards blijkbaar meer dan 90 gevallen hebben moeten beoordelen tijdens de race, dan is dat gemiddeld meer dan een per ronde. En als er meerdere te behandelen meldingen bij de Stewards binnenkomen, dan krijg je al snel een backlog. Verder schuif ik de schuld helemaal niet in de schoenen van de Stewards. Ik stel dat ze overbelast worden, dat is geen schuld. Dit is een systeemfout in de gehele wedstrijdregulering omdat een paar coureurs die net te ver over de lijnen gaan, blijkbaar het hele systeem kunnen laten vastlopen. En de enige realistische oplossing die ik zie is automatisering.
Hoe zou het trouwens met die ene kerel gaan die in 2016, 17, 18 elke overwinning van Verstappen op zijn rug zou tatoeëren
Zal aardig vol staan nu
Zal aardig vol staan nu
...die is inmiddels bezweken aan een inktvergiftiging..TinusXIII schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:20:
Hoe zou het trouwens met die ene kerel gaan die in 2016, 17, 18 elke overwinning van Verstappen op zijn rug zou tatoeëren![]()
Zal aardig vol staan nu
Ophouden met dit gesneer.DaniëlWW2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:12:
[...]
[MBR]1) Je mag nu ophouden met deze toon gaan aanslaan als je het niet met niemand eens bent. Dit is nergens voor nodig. [/]
Een geautomatiseerd systeem lost dit niet op. Ook dan moet er controle door de stewards zijn. Anders had de raceleiding ook al meteen de straffen kunnen uitdelen en hoefde het niet eens naar de stewards verwezen te worden. Immers wordt speeding in the pitlane ook volledig automatisch vastgesteld, maar ook dat gaat nog langs de stewards (met in 100% van de gevallen een slam dunk penalty).2) Als de stewards blijkbaar meer dan 90 gevallen hebben moeten beoordelen tijdens de race, dan is dat gemiddeld meer dan een per ronde. En als er meerdere te behandelen meldingen bij de Stewards binnenkomen, dan krijg je al snel een backlog. Verder schuif ik de schuld helemaal niet in de schoenen van de Stewards. Ik stel dat ze overbelast worden, dat is geen schuld. Dit is een systeemfout in de gehele wedstrijdregulering omdat een paar coureurs die net te ver over de lijnen gaan, blijkbaar het hele systeem kunnen laten vastlopen. En de enige realistische oplossing die ik zie is automatisering.
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2023 11:31 ]
Hij had wat kleiner moeten beginnenTinusXIII schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:20:
Hoe zou het trouwens met die ene kerel gaan die in 2016, 17, 18 elke overwinning van Verstappen op zijn rug zou tatoeëren![]()
Zal aardig vol staan nu
:strip_exif()/f/image/FRfWUpZR15WenmEXzTZLScf5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja zo gaat dat niet passenShinji schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:23:
[...]
Hij had wat kleiner moeten beginnen
[Afbeelding]
Vorig jaar waren de tracklimits toch ook niet zo'n issue? Nu opeens wel. Al kon je dit van te voren al voelen aankomen dat het zou gebeuren, maar dat het zo excessief veel zou zijn, had ik ook niet verwacht. Uit de artikelen van ik meen formula1.com of elders begreep ik dat er meer dan 1200 (!!) infringements (over het hele weekend) waren mbt track limits. Ik vind het een beetje te kort door de bocht (pun intended!) om te zeggen dat het aan de track moet liggen. Vorig jaar en andere jaren ging het immers een stuk beter en waren de limits er ook. Dus het kan wel degelijk. Ook anderen hebben geen of minder straffen ervoor gekregen.G_Dragon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:19:
De FIA is behoorlijk onder bezet als er zoveel infringements zijn. Daarnaast is dit aangepakt nadat een team (achteraf) een klacht heeft ingediend, die toegekend is. Dan is het best makkelijk om te zeggen "tot aan de podium ceremonie kan je jouw beklag doen en als dat gedaan is, staat de uitslag vast", maar ook dat is erg kort door de bocht. AMR heeft redelijk snel na de race geklaagd, dus was in dat op zicht gewoon op tijd. De FIA had echter meer tijd nodig vanwege de hoeveelheid infringements. Maar of dat een probleem van de track is...?Waar mijn vriendin zich bijvoorbeeld wel heel erg aan kan irriteren is het uitdelen van straffen na de race, gisteren zegt ze ook nog van jemig wat een gedoe dit zeg. Er moet gewoon een regel komen dat alle straffen uitgedeeld moeten zijn voor het podiumceremonie en ik kan mij hier wel in vinden ondanks ik wel weet dat het onmogelijk is voor de FIA. Want ook het protest van Aston Martin was later dan de Ceremonie ingediend zover ik weet.
Ach, er is altijd een team dominant geweest en nu is dat niet anders. Ik denk dat het jaar 2021 de enige uitzondering juist is en de ongeschreven regel juist bevestigd.Verstappen reed op een compleet ander niveau dan de rest van het veld en heeft een overduidelijke dominantie neergezet dit weekend, ook die laatste pitsstop was gewoon machtsvertoon. Want weet je nog de vraag aan Leclerc over de 3 stopper? Nou Verstappen heeft gewoon een 3 stopper gedaan, dan heb je heb veel macht over het hele veld.. MAAR of dit goed is voor de sport? Nee, Maar heeft Red Bull dit verdiend na lang vechten? Ja.
Tja, Toto realiseert zich ook dat de auto die ze hebben niet is wat het niveau is dat ze willen en dat de budgetcap (en de recente aanpassing erop) niet behulpzaam is.Dan nog het stuk met Hamilton die de mond gesnoerd werd door Toto Wolf, wat voor mij een duidelijk signaal was dat Toto Wolf net zoals de kijker er langzaam helemaal klaar mee begint te worden met zijn gejammer soms over de boordradio wanneer er iets tegenzit. Hier heeft hij al jaren een handje van, want als hij vooraan reed hoorde je hem niet, maar zo gauw hij in het middenveld reed was er altijd van alles aan de hand met de auto of de FIA. Ben blij dat naast de kijkers/fans nu Toto Wolf er ook langzaam klaar mee begint te worden!
Ja, dat speelt zeker een hele grote rol!Hann1BaL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:10:
[...]
.. en dat geld krijgt hij niet geheel toevallig ook van de papa van zijn teamgenootje. Dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.
In het verleden had hij zijn teamgenoot echt wel ingehaald als hij er zo lang achter zou zitten in de sprint.
schrijf nergens dat dit -alle- fans betreft; maar je/we kunnen niet ontkennen dat er een omslag in mentaliteit en publiek heeft plaats gevonden.Toke_gt schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:11:
[...]
Eens dat je thuis moet blijven als je je niet kunt gedragen.
Oneens dat alle maxfans hetzelfde zijn. Tussen al die mensen die daar staan omdat ze de F1 leuk vinden, zitten rotte appels. Maar dat maakt niet iedereen met een oranje shirt een rotte appel.
Sterker nog, er zijn rotte appels die een oranje shirt aantrekken om zo Max en fans in discrediet te brengen.
Dus kritiek prima, maar scheer niet iedereen over een kam, want er staan duizenden mensen die de sport een warm hart toedragen en Max in het bijzonder. Daar is niks mis mee.
om die reden zal ik nie snel meer een race in oostenrijk, duitsland, hongarije, belgie bezoeken. publiek en sfeer ligt mij niet. Hoor dat van meer fans (buiten nederland). Dat voetbal publiek en mentaliteit, past in mijn optiek niet bij de f1
Of nog simpeler, de teams zetten zelf een mannetje op de onboardbeelden en waarschuwen de coureur als ze denken dat ie te veel op of over het randje zit. Dan kunnen ze binnen 10 sec waarschuwen in plaats van zichzelf afh. te maken van een logge externe partij.Hann1BaL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:09:
erutangiS
Het is gewoon een overtreding. Het team kan niets doen om even de regels te bypassen. Het is gewoon niet opgemerkt. De call had eerder moeten komen of Russell had moeten beslissen om nog een ronde door te rijden aangezien hij aan de verkeerde kant van de lijn reed. Maar dit had gewoon een tijdstraf moeten zijn net zoals Tsunoda.MrOleo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:33:
Ondertussen, over witte lijnen en straffen gesproken, sprint race Russell:![]()
[...]
[Afbeelding]
Bij bepaalde raceklassen in Amerika heeft men dan ook een zogenaamde "spotter" die een en ander in de gaten houdt, die zou zoiets als dit er wel bij kunnen doen. mocht een dergelijke functie ook naar F1 komen (kans lijkt me klein).MrOleo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:35:
Of nog simpeler, de teams zetten zelf een mannetje op de onboardbeelden en waarschuwen de coureur als ze denken dat ie te veel op of over het randje zit. Dan kunnen ze binnen 10 sec waarschuwen in plaats van zichzelf afh. te maken van een logge externe partij.
Probleem is natuurlijk wel weer dat de onboards een slecht beeld geven. Sure, zoals je zegt "als het op het randje is kun je tellen", maar je kunt T10 dan elke ronde wel gaan tellen. Zo zie je op de onboard vooruit dus niet wat de achterband doet terwijl die juist breder is. Dus de voorkant op het randje kan nog steeds betekenen dat de achterkant ruim binnen de lijn blijft.MrOleo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:35:
[...]
Of nog simpeler, de teams zetten zelf een mannetje op de onboardbeelden en waarschuwen de coureur als ze denken dat ie te veel op of over het randje zit. Dan kunnen ze binnen 10 sec waarschuwen in plaats van zichzelf afh. te maken van een logge externe partij.
Daarnaast is er maar 1 onboard feed live vanuit de auto. Dus als de regie besluit de camera op de cockpit naar de helm van de coureur, of de visor cam " aan te zetten" kun je als team ook niet meer mee kijken.
Overigens hebben de teams sowieso de onboards open staan op de pitmuur. Nu zullen ze daar niet de tracklimits monitoren, maar op de fabriek zullen ze vast ook meekijken.
Dan zouden de teams dus al toegang moeten krijgen tot (alle) CCTV cameras waar de FIA over beschikt. Maar als je ze die power geeft dan gaat ook elk team op alle andere auto's letten (hetzelfde als meeluisteren met boordradio's) en elk wissewasje bij dr FIA melden.
Een spotter in Nascar of Indycar is er voor de veiligheid van de coureur, niet voor het in de gaten houden van de regels. Denk aan waarschuwen voor crashes of auto's die de coureur gaan inhalen.CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:37:
[...]
Bij bepaalde raceklassen in Amerika heeft men dan ook een zogenaamde "spotter" die een en ander in de gaten houdt, die zou zoiets als dit er wel bij kunnen doen. mocht een dergelijke functie ook naar F1 komen (kans lijkt me klein).
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Vandaar dat ik zeg dat een spotter best een en ander erbij kan doen. Het gaat met name immers wat er in de buurt van de coureur gebeurd, niet aan de andere kant van het circuit ten op zichte van waar de coureur op dat moment is.Marc H schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:48:
Een spotter in Nascar of Indycar is er voor de veiligheid van de coureur, niet voor het in de gaten houden van de regels. Denk aan waarschuwen voor crashes of auto's die de coureur gaan inhalen.
Ik hoor RUS in de Lollipopman videos alweer blimey roepen vanwege tracklimits
Is het “Miami” ding ook op tv uitgezonden eigenlijk? Ben nog op weg naar huis maar ik heb me helemaal scheef gelachen gisteren.
De coureurs mochten naar “hun” stuk ijzer lopen voor de drivers parade icm eigen muziek. Komt Max op met zijn “SUPERMAX” liedje
De coureurs mochten naar “hun” stuk ijzer lopen voor de drivers parade icm eigen muziek. Komt Max op met zijn “SUPERMAX” liedje
Mijn boefje is liev!
Zit mogelijk in:JB schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:58:
Is het “Miami” ding ook op tv uitgezonden eigenlijk? Ben nog op weg naar huis maar ik heb me helemaal scheef gelachen gisteren.
* RobertMe kijkt die nooit, dus geen idee of de "opkomst" er ook in zit.
Die parade komt niet live op (F1)TV , of wel ? Volgens mij altijd via Youtube.JB schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:58:
Haha, mooi dat ze dat liedje draaide !
@RobertMe was me voor.
Dat is wel een hele hoop problemen zoeken, laat ze dan met hun 150 miljoen budget iets anders bedenken, het is hun verantwoordelijkheid.RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:47:
[...]
Probleem is natuurlijk wel weer dat de onboards een slecht beeld geven. Sure, zoals je zegt "als het op het randje is kun je tellen", maar je kunt T10 dan elke ronde wel gaan tellen. Zo zie je op de onboard vooruit dus niet wat de achterband doet terwijl die juist breder is. Dus de voorkant op het randje kan nog steeds betekenen dat de achterkant ruim binnen de lijn blijft.
Daarnaast is er maar 1 onboard feed live vanuit de auto. Dus als de regie besluit de camera op de cockpit naar de helm van de coureur, of de visor cam " aan te zetten" kun je als team ook niet meer mee kijken.
Overigens hebben de teams sowieso de onboards open staan op de pitmuur. Nu zullen ze daar niet de tracklimits monitoren, maar op de fabriek zullen ze vast ook meekijken.
Dan zouden de teams dus al toegang moeten krijgen tot (alle) CCTV cameras waar de FIA over beschikt. Maar als je ze die power geeft dan gaat ook elk team op alle andere auto's letten (hetzelfde als meeluisteren met boordradio's) en elk wissewasje bij dr FIA melden.
Als ze aan het eind van de race een half litertje benzine missen/iets illegaals op de auto hebben worden ze ook na de race gediskwalificeerd. Dus ik zie niet in waarom men bij track limits opeens afh moet zijn van de raceleiding.
erutangiS
Nee dat is hier al voorbij zo lijkt. Ze stapten in op de grid met eigen muziek per coureur.RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:00:
[...]
Zit mogelijk in:
[Video: LIVE: Austrian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade]
* RobertMe kijkt die nooit, dus geen idee of de "opkomst" er ook in zit.
Mijn boefje is liev!
Ja was fantastisch! Echt zo’n “sneer” alsin pleur op met deze show, dan krijg je ook een k*t nummerPlenkske schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Die parade komt niet live op (F1)TV , of wel ? Volgens mij altijd via Youtube.
Haha, mooi dat ze dat liedje draaide !
@RobertMe was me voor.
Mijn boefje is liev!
Oh nee, verder wel 100% eens hoor dat het de verantwoordelijkheid van de coureur (/teams) is om binnen de lijntjes te blijven. En puur als hulpmiddel kan meekijken via de onboard ook een optie zijn (puur al omdat de T-cam hoger geplaatst is en dus een beter zicht geeft).MrOleo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Dat is wel een hele hoop problemen zoeken, laat ze dan met hun 150 miljoen budget iets anders bedenken, het is hun verantwoordelijkheid.
Als ze aan het eind van de race een half litertje benzine missen/iets illegaals op de auto hebben worden ze ook na de race gediskwalificeerd. Dus ik zie niet in waarom men bij track limits opeens afh moet zijn van de raceleiding.
Maar het is natuurlijk geen bullet proof oplossing voor "automatische detectie" (impliceerde je trouwens ook niet dat het dat wel was).
Dus ja, mijn reactie was een beetje hard / zwart-wit. "Spotten" via onboard kan voor de teams een hulpmiddel zijn, zeer zeker. En dan moet ik het idee niet "afkeuren" op dat het niet waterdicht is, want dat hoeft niet.
Een ding is natuurlijk ook wel dat bij die bocht de impact van het buiten de lijntjes kleuren zo minimaal is, dat de "verleiding" te groot is.
klein want off-topic, dit hoort eigenlijk in "on-site"himlims_ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:45:
[...]
dat soort voetbal fans, praktijken en kansloos gedrag is reden dat ik geen race met max-tribune bezoek.
Ik ben nu 3 keer op Spa geweest. 1x brons, 2x max verstappen tribune incl camping groen (en dit jaar weer).
Die keer brons: vooral gezellig op vrijdag en zaterdag, en inderdaad veel ouwehoeren met voornamelijk Nederlanders en Engelsen. Op zondag was het erg vol op de heuvels en dat maakte het af en toe minder comfortabel, nog steeds wel gezellig. Dat jaar won Hamilton overigens, maar dat maakte voor de sfeer verder niets uit.
De 2x tribune met camping: natuurlijk zitten er voor 99% Nederlanders en Max fans op die tribune, dus de sfeer op de tribune zelf is anders. Toch heb ik nooit hooligan of lomp gedrag gezien, ook niet op de stukken brons waar we gelopen hebben (vrijdags hele circuit rond). Wel heb ik aangeschoten/zatte mensen gezien waarvan ik vooral dacht: hoe komen die de heuvel nog op. Voor de rest negeer ik die heel makkelijk, dan hoef je je ook niet te ergeren
Op de camping is het nog steeds alle fans door elkaar en in onze ervaringen op de camping gaat dat gewoon goed. Feesten met ~100 man bij elkaar van verschillende nationaliteiten, en gewoon gezellig. Zelfs genoeg Nederlanders die echt voor F1 komen en niet alleen voor Max, of bv. rondlopen in Ferrari kleding.
Uiteraard ben ik het eens dat kansloos gedrag nergens welkom is. Wil je dat doen: doe dat met je eigen club en val geen andere lastig.
himlims_ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:45:
Dat is natuurlijk onbeschrijfelijk gedrag, ik hoop dat er wat mensen die dit gezien hebben die mongolen hebben tegengehouden ?
Of gewoon binnen de lijntjes blijven. Moet toch niet zo moeilijk zijn voor de beste coureurs in de wereld.d-vine schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:06:
Volgende keer met die track limits moet elke coureur maar elke ronde alle bochten over de lijntjes rijden voor 70 ronden lang.
De stewards helemaal gek maken als protest.
Video doet het hier wel.Shinji schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:05:
Is ook niet te bekijken, dus wellicht geen Twitter linkjes meer?
Het begint een beetje een doorlopende soap te worden, ik ben vooral benieuwd naar de reactie van PER aangezien VER nu eindelijk 2 posities heeft gewonnen gedurende de race.CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:53:
Ik hoor RUS in de Lollipopman videos alweer blimey roepen vanwege tracklimits
Like checo said: "be carefull of Helmut eh, your seat may be at risk."
[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 03-07-2023 12:27 ]
Vanochtend op radio Ö3 in ieder geval mooi bericht dat er geen gezeik is geweest tijdens GP weekend. Politie had enkele “drogen delicten” maar voor de rest rustig verlopen
Mijn boefje is liev!
Boordradio Ocon na de vlag:
https://www.reddit.com/r/...sage_of_the_race_goes_to/
"Gelukkig hadden wij geen penalty voor track limits" => "Ja, goed gemanaged".
Bleek vervolgens dat hij toch "een aantal" keren buiten de lijntjes had gekleurd met die in totaal 30 seconden penalty.
Bleek vervolgens dat hij toch "een aantal" keren buiten de lijntjes had gekleurd met die in totaal 30 seconden penalty.
Dit vind ik wel de meest vreemde van het hele tracklimits verhaal. Tijdens de race geen enkele aanwijzing dat hij zo vaak buiten de lijntjes reed, en dan ruim na de podiumceremonie 30 seconden aan de broek.RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:10:
Boordradio Ocon na de vlag:
30 seconden dat zijn heel veel overschrijdingen van de lijntjes, is er dan tijdens de race geen enkele van die overschrijdingen opgevallen bij iemand?. Zou me niet verbazen als hier weer een protest uit volgt.
Ik vond het maar een vreemde opmerking want Lewis had het op dat moment niet over de auto. Eerlijk gezegd kwam het op mij over alsof hij dat zinnetje thuis voor de spiegel heeft staan oefenen en het er nu uitflapte op een moment dat het eigenlijk niet goed paste.CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:26:
Tja, Toto realiseert zich ook dat de auto die ze hebben niet is wat het niveau is dat ze willen en dat de budgetcap (en de recente aanpassing erop) niet behulpzaam is.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
@Bushie dat zijn dan 10 overtredingen. Eerst 3 dan warning, vierde was 5s straf, vijfde was 10s straf, waarna het 'reset'.
Jawel, Lewis werd door James aangesproken over de tracklimits, waarop HEM reageert dat hij de auto niet goed on-track kon houden, snerend naar dat het aan de auto ligt (I can't keep this car on-track zei hij, of iets in die trant). Waarop Wolff reageerde.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:25:
Ik vond het maar een vreemde opmerking want Lewis had het op dat moment niet over de auto. Eerlijk gezegd kwam het op mij over alsof hij dat zinnetje thuis voor de spiegel heeft staan oefenen en het er nu uitflapte op een moment dat het eigenlijk niet goed paste.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2023 15:33 ]
Maar waartegen willen ze protesteren dan? Tegen het feit dat de FIA hun werk gedaan heeft, alleen te traag?Bushie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:22:
[...]
Dit vind ik wel de meest vreemde van het hele tracklimits verhaal. Tijdens de race geen enkele aanwijzing dat hij buiten de lijntjes reed, en dan ruim na de podiumceremonie 30 seconden aan de broek.
30 seconden dat zijn heel veel overschrijdingen van de lijntjes, is er dan tijdens de race geen enkele van die overschrijdingen opgevallen bij iemand?. Zou me niet verbazen als hier weer een protest uit volgt.
En je kunt ook niet zeggen dat ze niet wisten om binnen de lijntjes te blijven. Er waren tijdems de Q al 47 rondetijden verwijderd, en tijdens de race was op een gegeven moment ook wel duidelijk dat ze er op lette. Vandaag ook Will Joseph's bericht van "Lando, ik weet dat je me gaat haten, maar blijf binnen de lijnen want dit wordt nog een grote shitshow" (en Toto heeft het dan ook nog tegen Hamilton gezegd).
De enige die zich dit kunnen aanrekenen zijn de coureurs (& teams). De regels zijn glashelder. En met deze race director (intussen is het er echt nog maar 1? Na meermaals het debacle met "die ander") was al vanaf race 1 in 2022 duidelijk dat die niet met de regels laat sollen (zie ook de sieraden discussie bv).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |