[F1 2023] Race 10 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 101.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 18:58

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

1200 overtredingen? Hoe krijgen ze het voor elkaar om het alleen al bij te houden? Hebben ze toevallig elektronische detectie op deze baan?

1200 overtreding / 20 coureurs = 60 per persoon. Dat is dus ongeveer iedere ronde een overtreding voor iedereen. Als je zeker wil zijn van een overtreding en beelden vanuit meerdere hoeken bekijkt zal je al snel een paar minuten per melding bezig zijn. Ondertussen zijn ze al weer drie rondjes en drie overtredingen verder die je niet gezien hebt omdat je naar de herhaling zit te kijken.

Er moet bijna een of ander automatisch systeem zijn of staat er een hele leger aan spotters langs de baan die niks anders doen dan track violations? De normale stewards en ander personeel hebben vast niet genoeg tijd 1200 overtredingen op te schrijven (om het nog maar niet te hebben over de afhandeling).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MrOleo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Of nog simpeler, de teams zetten zelf een mannetje op de onboardbeelden en waarschuwen de coureur als ze denken dat ie te veel op of over het randje zit. Dan kunnen ze binnen 10 sec waarschuwen in plaats van zichzelf afh. te maken van een logge externe partij.
Vind ik geen slecht idee, maar straffen moeten snel uitgedeeld worden. De teams hadden zichzelf nu kunnen en misschien wel moeten beschermen, maar ik weet niet of ze de toegang tot de beelden hebben. (De onboards helpen je niet.)

Dus uiteindelijk moet de FIA zorgen voor snelle meldingen en snelle straffen. Nu om 20.45 ‘s avonds de uitslag nog eens lezen is gewoon waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:29
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:31:
1200 overtredingen? Hoe krijgen ze het voor elkaar om het alleen al bij te houden? Hebben ze toevallig elektronische detectie op deze baan?

1200 overtreding / 20 coureurs = 60 per persoon. Dat is dus ongeveer iedere ronde een overtreding voor iedereen. Als je zeker wil zijn van een overtreding en beelden vanuit meerdere hoeken bekijkt zal je al snel een paar minuten per melding bezig zijn. Ondertussen zijn ze al weer drie rondjes en drie overtredingen verder die je niet gezien hebt omdat je naar de herhaling zit te kijken.

Er moet bijna een of ander automatisch systeem zijn of staat er een hele leger aan spotters langs de baan die niks anders doen dan track violations? De normale stewards en ander personeel hebben vast niet genoeg tijd 1200 overtredingen op te schrijven (om het nog maar niet te hebben over de afhandeling).
Er zijn speciale camera's die dit detecteren. Ze gaan niet in elke bocht een mannetje zetten met een verrekijker :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:07
RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:30:
[...]

Maar waartegen willen ze protesteren dan? Tegen het feit dat de FIA hun werk gedaan heeft, alleen te traag?
En je kunt ook niet zeggen dat ze niet wisten om binnen de lijntjes te blijven. Er waren tijdems de Q al 47 rondetijden verwijderd, en tijdens de race was op een gegeven moment ook wel duidelijk dat ze er op lette. Vandaag ook Will Joseph's bericht van "Lando, ik weet dat je me gaat haten, maar blijf binnen de lijnen want dit wordt nog een grote shitshow" (en Toto heeft het dan ook nog tegen Hamilton gezegd).
De enige die zich dit kunnen aanrekenen zijn de coureurs (& teams). De regels zijn glashelder. En met deze race director (intussen is het er echt nog maar 1? Na meermaals het debacle met "die ander") was al vanaf race 1 in 2022 duidelijk dat die niet met de regels laat sollen (zie ook de sieraden discussie bv).
Jep, Niels Wittich is nu de enige.

Niet dat ik fan ben van Wittich, heeft in DTM ook vreemde beslissingen genomen; met name de finale race van 2021.

Eduardo Freitas is niet meer bij F1 betrokken, zit nu bij (weer) bij het WEC.

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 03-07-2023 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:38
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:31:

Er waren helemaal geen 1200 overtredingen. Die 1200 is verkeerd "over genomen" uit de reactie van de stewards naar aanleiding van het Aston Martin protest. Daarin staat (naast accepteren van het protest) dat de FIA / race director erkend niet alles gezien/beoordeeld te hebben en dat ze alle "1200 ronden" gaan herbeoordelen.
En 1200 ronden klopt enigszins. 20*71=1420. Daar gaan dan ~50 ronden van Hulkenerg vanaf, 2 ronden SC (=40 ronden), 2 ronden VSC (= 38 ronden), zit je net onder de 1300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is dat niet 1200 infringements gedurende het hele weekend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ryur schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:33:
Eduardo Freitas is niet meer bij F1 betrokken, zit nu bij (weer) bij het WEC.
Freitas heeft altijd al WEC gedaan en dat doet hij trouwens erg goed, toffe stem ook wel te horen dan. De F1 zou hij tijdelijk voor erbij doen, omdat Freitas nogal druk is met endurance racing, aangezien hij niet alleen RD is voor WEC, maar ook voor ELMS en ALMS bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:38:
Is dat niet 1200 infringements gedurende het hele weekend? :)
Zelfs in de kwalificatie kwamen ze maar tot 47 deleted lap times. En dan is dan dus incl. "next lap" deletion volgende uit T10 infringement. Dus het werkelijke aantal in Q lag zelfs maar tussen de 24 en 47. 1200 infringements over 4 sessies is dan wel heel veel meer (gemiddeld 300 per sessie, terwijl er bij Q maximaal 47 / minder dan 1/6e waren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:07
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:41:
[...]
Freitas heeft altijd al WEC gedaan en dat doet hij trouwens erg goed, toffe stem ook wel te horen dan. De F1 zou hij tijdelijk voor erbij doen, omdat Freitas nogal druk is met endurance racing, aangezien hij niet alleen RD is voor WEC, maar ook voor ELMS en ALMS bijvoorbeeld.
Ja ik ben ook enorme fan van Freitas. Voor Endurance racing tenminste, voor de F1 vond ik hem niet je-van-het.

Ik zou heel graag Scot Elkins als F1 RD willen zien! Hele aardige, kundige man. Wel heel lang van stof trouwens :).
Scot is nu RD van de nieuwe DTM, maar nog bekender van FE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:26:
@Bushie dat zijn dan 10 overtredingen. Eerst 3 dan warning, vierde was 5s straf, vijfde was 10s straf, waarna het 'reset'.
7e was de 10s straf dacht ik gezien te hebben.
Althans bij de onscreen graphic van TSU.
:+

/edit:
StefanVerkerk in "[F1 2023] Race 10 GP van Oostenrijk"

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2023 13:51 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

YakuzA schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:46:
[...]

7e was de 10s straf dacht ik gezien te hebben.
Althans bij de onscreen graphic van TSU.
Ja, ik dacht ergens gelezen te hebben hoe men het aanpakte, maar kan het even niet meer vinden. Was een van de formula1.com artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:41:
[...]
De bedoeling was toch sowieso dat er 2 race directors zouden komen, Wittich & Freitas dus. Alleen is Freitas een aantal keren in opspraak geweest (copy/paste fout m.b.t. pitlane exit Monaco, en IIRC ook Japan debacle). Waarna die tijdelijk zijn werk heeft neer gelegd, tot het eind van het seizoen (effectief 4 races of zo? Waarbij die sowieso niet elke race aanwezig zou zijn). Maar lijkt (/is volgens @Ryur dan) helemaal van het F1 toneel verdwenen.

Overigens "realiseer" ik mij ook nu pas dat we helemaal niks meer zien en horen van de FIA. Whiting was natuurlijk sowieso een grote persoonlijkheid in de sport waar veel over gesproken werd. En ook in zijn tijd kregen we soms al eens een inkijkje in de race control ruimte (met Masi naast hem in de latere jaren :p). Masi werd ook nog wel vaker over gesprokem, beelden uit race control, gaf zo af en toe een interviewtje (net als Whiting), vervolgens kregen we ook nog de "FIA radio" erbij. Na Abu Dhabi 2021 is de FIA radio dan weer formeel afgeschaft. Maar we zien ook geen beelden meer uit race control, de naam(/namen) van de race director(s) vallen niet meer, etc.
Mogelijk dan ook de realisatie dat in deze tijd (van social media etc) deze personen in "bescherming" genomen moeten worden? Ook na alle bedreigingen aan het adres van Masi (& Latifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 14:31
cordonbleu schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Er zijn speciale camera's die dit detecteren. Ze gaan niet in elke bocht een mannetje zetten met een verrekijker :9
Waarom moet men dan die 1200 gevallen na de race bekijken? Als dit automatisch gaat kun je toch ook tijdens de race direct automatisch een penalty geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Ja, ik dacht ergens gelezen te hebben hoe men het aanpakte, maar kan het even niet meer vinden. Was een van de formula1.com artikelen.
Het klopt wat je zegt. 4e keer is 5s, 5e keer is 10s, dan begint de teller weer opnieuw (dus 9e overtreding 5s, 10e overtreding 10s, etc)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 03-07-2023 13:50 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Die telling van 4x = +5s, 5x = 10s stond in de officiele FIA/stewards documenten met de "nieuwe" straffen. En ja, dat is niet de telling die bij Tsunoda tijdens de race is toegepast. Die kreeg +10 na de 7e overtreding, en niet al na de 5e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

.oisyn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:49:
[...]

Het klopt wat je zegt. 4e keer is 5s, 5e keer is 10s, dan begint de teller weer opnieuw (dus 9e overtreding 5s, 10e overtreding 10s, etc)
Dan vraag ik me af hoe TSU 10s kreeg voor 7?
StefanVerkerk in "[F1 2023] Race 10 GP van Oostenrijk"
FIA STEWARDS: 10 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 22 (TSU) - 7 TRACK LIMITS

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2023 13:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:49:
De bedoeling was toch sowieso dat er 2 race directors zouden komen, Wittich & Freitas dus. Alleen is Freitas een aantal keren in opspraak geweest (copy/paste fout m.b.t. pitlane exit Monaco, en IIRC ook Japan debacle). Waarna die tijdelijk zijn werk heeft neer gelegd, tot het eind van het seizoen (effectief 4 races of zo? Waarbij die sowieso niet elke race aanwezig zou zijn). Maar lijkt (/is volgens @Ryur dan) helemaal van het F1 toneel verdwenen.
De exacte details weet ik niet, ik weet dat voor 2021 de RD om-en-om was, met o.a. Freitas. Toen kon het ook nog wel, omdat zijn agenda ook nog niet zo overvol was. Het 2022 endurance seizoen (en verder, trouwens) zijn echter wel een stukje drukker. Over de voorvallen mbt Monaco etc weet ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Because FIA/stewards.
FIA heeft de 7e overtreding naar de stewards verwezen en die hebben daar +10s voor gegeven.
Post race heeft de FIA een hele lijst van overtredingen die niet tijdens de race waren geconstateerd opgesteld. Deze lijst is naar de stewards gegaan en die hebben toen straffen gegeven met als tekst erbij die 4x = +5s, 5x = +10s, daarna een "reset". Had race control de 5e overtreding van Tsunoda ook direct doorverwezen had hij wellicht ook toen al die +10s gekregen. " Normaliter" hebben de stewards ook tijd om zelf de race te volgen en bv te constateren dat Tsunoda en al een straf gekregen heeft en weer een violation heeft. Waarna ook de stewards bij RC kunnen aankloppen van "we gaan dit onderzoeken". Ik kan mij alleen indenken dat ze deze race daar geen tijd voor hadden (doordat ze al genoeg moesten doen door RC, en daardoor geen eigen werk op de stapel konden leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51

mr_petit

opperprutser

Ryur schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:43:
[...]

Ja ik ben ook enorme fan van Freitas. Voor Endurance racing tenminste, voor de F1 vond ik hem niet je-van-het.
Freitas was verantwoordelijk voor dat rare incident vorig jaar op Suzuka in de regen met Gasly die bijna op een vrachtwagen knalde.
Dat was een enorme blunder, juist op het circuit waar het laatste F1 slachtoffer viel, in vergelijkbare omstandigheden, ook in de regen met een bergingsvoertuig. Daarom heeft de FIA 'm ook weggehaald.
Dat is echt iets wat in 2022 niet had mogen gebeuren, zeker niet daar in die omstandigheden...
Dat ongeluk met Bianchi is nu ook de reden dat als er iets gebeurt er vrijwel gelijk een rode vlag wordt gezwaaid. Geen andere voertuigen op de baan als er nog raceauto's rijden.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:57:
[...]
De exacte details weet ik niet, ik weet dat voor 2021de RD om-en-om was, met o.a. Freitas. Toen kon het ook nog wel, omdat zijn agenda ook nog niet zo overvol was. Het 2022 endurance seizoen (en verder, trouwens) zijn echter wel een stukje drukker. Over de voorvallen mbt Monaco etc weet ik niets.
2022. 2021 zat Masi er nog (NO MIKEY, NO). Dus in 2022 zat Freitas er, maar ik denk wel (veel) minder races dan Wittich.

V.w.b. Monaco was dan die gewijzigde regel m.b.t. of je wel of niet op de lijn van de pit exit mocht rijden. Vroeger mocht je de lijn niet aanraken. In de 2022 regels was dit gewijzigd naar dat geen enkele band er volledig overheen mag gaan. Waarbij Freitas de race directors notes van 2021 had gekopieerd & geplakt inclusief dat je niet op de lijn mocht rijden. Vervolgens reed Verstappen op de lijn en diende Ferrari protest in. Waarna Freitas dus met de billen bloot moest voor zijn copy/paste fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
Freitas was zelf sowieso ook niet blij met de F1. Hij had een enorme hekel aan het politieke gekonkel. Blij dat hij zich weer kan focussen op het WEC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

backupdevice

Boeh!

Dj-sannieboy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:29:
[...]

De enige reden dat er ineens zoveel Max Verstappen fans zijn is vanwege zijn succes.

Toen Max nog geen F1 reed er nog andere Nederlanders meereden, was er niet zoveel oranje gekte. Laat staan een “orange army”.

Dat verklaart ook waarom er zo weinig enthousiasme is voor De Vries.
Uhhh, jaar na jaar uitverkochte Malboro Masters omdat of Jos of Schumacher een demo gaf. Testdagen van Williams die 70K man op de been brachten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:02:
2022. 2021 zat Masi er nog (NO MIKEY, NO). Dus in 2022 zat Freitas er, maar ik denk wel (veel) minder races dan Wittich.

V.w.b. Monaco was dan die gewijzigde regel m.b.t. of je wel of niet op de lijn van de pit exit mocht rijden. Vroeger mocht je de lijn niet aanraken. In de 2022 regels was dit gewijzigd naar dat geen enkele band er volledig overheen mag gaan. Waarbij Freitas de race directors notes van 2021 had gekopieerd & geplakt inclusief dat je niet op de lijn mocht rijden. Vervolgens reed Verstappen op de lijn en diende Ferrari protest in. Waarna Freitas dus met de billen bloot moest voor zijn copy/paste fout.
Ah ja, een jaartje erbij idd, mea culpa! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@CAPSLOCK2000 De opmerking van Toto kwam op mij over als: "Niet blijven zeiken, maar doorrijden"

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 03-07-2023 14:17 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 16-06 16:27
.oisyn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:49:
[...]

Theoretisch wel.
Alleen is het misgegaan bij de uitvoering:

Ocon 10x: 5 sec voor nr9 en 10 sec voor nr10.
Albon 9x: geen straf (edit: geen straf voor nr 9).

:X

[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 03-07-2023 15:07 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MrOleo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:26:
[...]

Theoretisch wel.
Alleen is het misgegaan bij de uitvoering:

Ocon 10x: 5 sec voor nr9 en 10 sec voor nr10.
Albon 9x: geen straf.

:X
Albon staat wel in de tabel met een 10s straf? En volgens mij heeft die een 5s straf tijdens de race gekregen (not sure though). Staat echter onverlet dat die voor nummer 9 nog een keer 5s had moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
Reed trouwens alleen Norris met de upgrades van McLaren? Piastri had nog de oude specs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:23
BasvanS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:50:
Reed trouwens alleen Norris met de upgrades van McLaren? Piastri had nog de oude specs?
Klopt.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
BasvanS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:50:
Correct. Maar de experts denken ook dat Norris gewoon beter was. Norris ging altijd wel lekker op deze baan en verschil leek wel heel groot. Daarnaast reed Norris lekker vooraan in zijn eentje terwijl Piastri redelijk vast zat. En hij heeft nog een neus wissel moeten doen (weet echter niet of hem dat echt een extra pitstop opleverde of meer een trage stop die net iets eerder dan gepland/nodig kwam).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:26
TinusXIII schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:20:
Hoe zou het trouwens met die ene kerel gaan die in 2016, 17, 18 elke overwinning van Verstappen op zijn rug zou tatoeëren :+

Zal aardig vol staan nu :D
Ik denk dat hij ook aardig aan de Track Limits zit :P

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 14:31
TinusXIII schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:20:
Hoe zou het trouwens met die ene kerel gaan die in 2016, 17, 18 elke overwinning van Verstappen op zijn rug zou tatoeëren :+

Zal aardig vol staan nu :D
Dit is de laatste update die ik kon vinden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DI3Ip52tIoXhIL6FmVVmLOkBew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n5iixBQg36aV1Q2b1C02eh8N.png?f=user_large

Hij heet "Dennis Lok".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:50:
[...]
Vandaar dat ik zeg dat een spotter best een en ander erbij kan doen. Het gaat met name immers wat er in de buurt van de coureur gebeurd, niet aan de andere kant van het circuit ten op zichte van waar de coureur op dat moment is.
En dan de onboard aanzetten en dat continue getetter van zo'n spotter horen.
Nee dank je, denk dat de meeste rijders daar ook knettergek van worden.

Overigens zijn de track limits bij Nascar heel helder; de hele baan. En dat houdt meestal op met een muur.
En voor overige circuits zijn die bakken zo log dat ze er toch geen voordeel van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:26:
@Bushie dat zijn dan 10 overtredingen. Eerst 3 dan warning, vierde was 5s straf, vijfde was 10s straf, waarna het 'reset'.
Hoe kom jij dan bij 30 seconden op 10 overtredingen als het per 5 overtredingen 10 seconden is?

Dan is het toch 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shinji schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:04:
Hoe kom jij dan bij 30 seconden op 10 overtredingen als het per 5 overtredingen 10 seconden is?

Dan is het toch 15?
Bij elke vierde overtreding is het +5s, bij elke vijfde is het +10s. Dus 5 (4) + 10 (5) + 5 (9) + 10 (10). Waarbij 2x 3 overtredingen dus nog niets is, enkel bij de derde een zwart/witte vlag als laatste waarschuwing. Twee keer 3 is 6 + twee keer 2 (waar de straffen op vallen), dat zijn dan toch 10 infringements? :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:25
Shinji schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:04:
[...]

Dan is het toch 15?
4 = + 5 seconden
5 = +10 seconden
9 = + 5 seconden
10 = +10 seconden

#TeLaat

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

IkWilbert

Het is mij!

scrappy.doo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:49:
[...]

Dit is de laatste update die ik kon vinden: [Afbeelding]

Hij heet "Dennis Lok".
Dennis heeft verder geen tatoeages meer laten zetten. Dit in overleg met de arts

Hier nog een nieuwsitem over hem, daarin geeft ie aan door te gaan met tatoeages, maar na overleg met arts zijn er dus niet meer bijgekomen.

https://sportnieuws.nl/fo...eren-ga-tot-helemaal-zit/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
sambalbaj schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:55:
[...]

En dan de onboard aanzetten en dat continue getetter van zo'n spotter horen.
Nee dank je, denk dat de meeste rijders daar ook knettergek van worden.

Overigens zijn de track limits bij Nascar heel helder; de hele baan. En dat houdt meestal op met een muur.
En voor overige circuits zijn die bakken zo log dat ze er toch geen voordeel van hebben.
Als iedereen de trackslimit negeert dan heeft niemand er voordeel van. En ga je te wijd dan heb je alleen jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xajac schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:40:
Als iedereen de trackslimit negeert dan heeft niemand er voordeel van. En ga je te wijd dan heb je alleen jezelf
Wel als je door te wijd gaan sneller kan en dus een snellere rondetijd neer kan zetten. De tracklimits voorkomen dus dat soort grapjes.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2023 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:43:
[...]

Wel als je door te wijd gaan sneller kan en dus een snellere rondetijd neer kan zetten. De traklimits voorkomen dus dat soort grapjes.
Als iedereen dat doet is iedereen net zo snel :P

Punt is meer dat de veiligheidsmaatregelen op de circuits er niet op berekend zijn. Een auto die 5 meter verder doorrijdt is alweer een stuk dichter bij de tecpro / ... en zal in het geval van een (uiteindelijke) crash dus harder in de muur belanden.

Daarnaast is het de taak van de bedenken van het circuit om een uitdagend circuit te maken. Vervolgens is het niet aan de coureurs om de kantjes er vanaf te lopen rijden en maar een eigen circuit er van te maken (dat niet zo uitdagend is). Als in: what's next, elke chicane diagonaal door steken? Hamilton Abu Dhabi 2021 style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
Verstappen is het dus niet gelukt om het record van meeste opeenvolgende ronden in F1 te verbreken doordat Leclerc gisteren de leiding overnam. Verstappen is nu 3e in het lijstje maar er zullen vast nog meer kansen volgen:

Alberto Ascari (1952) 305 ronden
Ayrton Senna (1990) 264 ronden
Max Verstappen (2023) 248 ronden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:51:
[...]

Als iedereen dat doet is iedereen net zo snel :P

Punt is meer dat de veiligheidsmaatregelen op de circuits er niet op berekend zijn. Een auto die 5 meter verder doorrijdt is alweer een stuk dichter bij de tecpro / ... en zal in het geval van een (uiteindelijke) crash dus harder in de muur belanden.

Daarnaast is het de taak van de bedenken van het circuit om een uitdagend circuit te maken. Vervolgens is het niet aan de coureurs om de kantjes er vanaf te lopen rijden en maar een eigen circuit er van te maken (dat niet zo uitdagend is). Als in: what's next, elke chicane diagonaal door steken? Hamilton Abu Dhabi 2021 style
De ontwerper heeft met de Red Bull Ring / A1 Ring / Österreichring wat mij betreft een prima (klein) circuit neergezet (die overigens langer was ooit). Het is aan de coureurs om binnen de gestelde grenzen van het circuit te blijven. Juist die 10e bocht is uitdagend genoeg om er goed doorheen te komen. Er zijn genoeg coureurs die dat wel goed kunnen. Er is dus geen excuus voor degenen die dat niet kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:55:
Verstappen is het dus niet gelukt om het record van meeste opeenvolgende ronden in F1 te verbreken doordat Leclerc gisteren de leiding overnam. Verstappen is nu 3e in het lijstje maar er zullen vast nog meer kansen volgen:

Alberto Ascari (1952) 305 ronden
Ayrton Senna (1990) 264 ronden
Max Verstappen (2023) 248 ronden
ALLEMAAL DE SCHULD VAN HANNA!

Achteraf kijk je de }:O natuurlijk in de kont, maar "eigenlijk" had Verstappen dus ook moeten stoppen onder de VSC. Maar wisten zij veel dat Ferrari ging double stacken (i.p.v. strategie splitsen). En vervolgens dan ook dat de tyre degradation wel hoger was dan verwacht maar een tweestopper met eerste stop onder de VSC wel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:00:
[...]

Achteraf kijk je de }:O natuurlijk in de kont, maar "eigenlijk" had Verstappen dus ook moeten stoppen onder de VSC. Maar wisten zij veel dat Ferrari ging double stacken (i.p.v. strategie splitsen). En vervolgens dan ook dat de tyre degradation wel hoger was dan verwacht maar een tweestopper met eerste stop onder de VSC wel ging.
Verstappen mocht gisteren alleen van Gianpiero naar binnen bij een volledige safety car maar het bleef bij een virtuele dus is hij gisteren blijven steken op 24 rondjes vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:43:
[...]

Wel als je door te wijd gaan sneller kan en dus een snellere rondetijd neer kan zetten. De tracklimits voorkomen dus dat soort grapjes.
Neen als er geen tracklimits zijn heeft niemand een extra voordeel ten opzichtige van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:07:
[...]

Bij elke vierde overtreding is het +5s, bij elke vijfde is het +10s. Dus 5 (4) + 10 (5) + 5 (9) + 10 (10). Waarbij 2x 3 overtredingen dus nog niets is, enkel bij de derde een zwart/witte vlag als laatste waarschuwing. Twee keer 3 is 6 + twee keer 2 (waar de straffen op vallen), dat zijn dan toch 10 infringements? :)
Ik dacht gelezen te hebben dat het na een 10 seconden gereset werd. Dus dan begin je weer met na 4x 5s en na 5x 10s. En ik dacht dat bij 5 keer de 5s omgezet werd naar 10s zeg maar.

[edit]
De reset klopt maar ik ging uit van 5x is 10 seconden totaal. Maar 5x is dus 15 seconden totaal blijkbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Shinji op 03-07-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Shinji schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:42:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat het na een 10 seconden gereset werd. Dus dan begin je weer met na 4x 5s en na 5x 10s. En ik dacht dat bij 5 keer de 5s omgezet werd naar 10s zeg maar.

[edit]
De reset klopt maar ik ging uit van 5x is 10 seconden totaal. Maar 5x is dus 15 seconden totaal blijkbaar.
Bij een goed werkend systeem zou die 5s penalty voor de 4e overtreding natuurlijk ook al lang ontvangen hebben voordat je de 5e overtreding maakt. Alleen werkte het systeem niet goed waardoor je deze shitshow krijgt. Denk anders dat er ook heel wat minder penalties geweest waren (vooral voor de 5e overtreding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:25
RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:30:
[...]

Maar waartegen willen ze protesteren dan? Tegen het feit dat de FIA hun werk gedaan heeft, alleen te traag?
En je kunt ook niet zeggen dat ze niet wisten om binnen de lijntjes te blijven. Er waren tijdems de Q al 47 rondetijden verwijderd, en tijdens de race was op een gegeven moment ook wel duidelijk dat ze er op lette. Vandaag ook Will Joseph's bericht van "Lando, ik weet dat je me gaat haten, maar blijf binnen de lijnen want dit wordt nog een grote shitshow" (en Toto heeft het dan ook nog tegen Hamilton gezegd).
De enige die zich dit kunnen aanrekenen zijn de coureurs (& teams). De regels zijn glashelder. En met deze race director (intussen is het er echt nog maar 1? Na meermaals het debacle met "die ander") was al vanaf race 1 in 2022 duidelijk dat die niet met de regels laat sollen (zie ook de sieraden discussie bv).
Partijdigheid van de wedstrijdleiding. Waarom worden sommige rijders "ge-coached" door de wedstrijdleiding tijdens de wedstrijd dat er tracklimits worden overschreden, terwijl andere rijders het zelf maar moeten uitzoeken, en uren na de wedstrijd in een PDF-je moeten lezen dat ze ook gedurende de wedstrijd diverse keren buiten de lijntjes zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 22:19
Bushie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:20:
[...]

Partijdigheid van de wedstrijdleiding. Waarom worden sommige rijders "ge-coached" door de wedstrijdleiding tijdens de wedstrijd dat er tracklimits worden overschreden, terwijl andere rijders het zelf maar moeten uitzoeken, en uren na de wedstrijd in een PDF-je moeten lezen dat ze ook gedurende de wedstrijd diverse keren buiten de lijntjes zijn geweest.
Zullen wij het op "incompetentie" houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:25
Hou het dan voor iedereen gelijk, tijdens de wedstrijd geen medelingen over tracklimits. Podiumceremonie 5 uur uitstellen zodat ze alle tracklimits kunnen vastleggen en analiseren, uitkomsten hiervan verwerken in de uitslag >> podiumceremonie
Ik weet op deze manier is er geen zak aan maar zijn de omstandigheden wel voor iedereen gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
[...]

De vooraf bepaalde strategie was nog steeds beter dan bij deze VSC naar binnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bushie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:49:
Hou het dan voor iedereen gelijk, tijdens de wedstrijd geen medelingen over tracklimits. Podiumceremonie 5 uur uitstellen zodat ze alle tracklimits kunnen vastleggen en analiseren, uitkomsten hiervan verwerken in de uitslag >> podiumceremonie
Ik weet op deze manier is er geen zak aan maar zijn de omstandigheden wel voor iedereen gelijk.
Gaat natuurlijk nooit werken. Tracklimits zijn niet de enige issues die (veelvuldig) kunnen optreden en de gasten willen uiteindelijk ook een keer naar huis. Daarnaast kan ook een enkele incident voldoende trammelant bezorgen met betrekking tot de uitslag. Zie VER en LEC in 2019: YouTube: Verstappen's Pass On Leclerc - All The Angles | 2019 Austrian Grand ... wat destijds ook de nodige uren aan discussie bezorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Kan iemand data leveren waaruit zou blijken dat het overschrijden van de tracklimits zoveel voordeel zou geven, de straf meegerekend als je ze overtreedt? Men zoekt natuurlijk altijd de limits op. Maar als je na de 4de overtreding 5s tijdstraf krijgt lijkt mij dat de winst die je haalt door over die limit te gaan in het niet valt en per saldo niet zo slim is. Kan men de coureurs daar niet een keer op wijzen? Blijf binnen de lijntjes, wordt je goed genoeg voor betaald..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 22:19
RCBL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:21:
Kan iemand data leveren waaruit zou blijken dat het overschrijden van de tracklimits zoveel voordeel zou geven, de straf meegerekend als je ze overtreedt? Men zoekt natuurlijk altijd de limits op. Maar als je na de 4de overtreding 5s tijdstraf krijgt lijkt mij dat de winst die je haalt door over die limit te gaan in het niet valt en per saldo niet zo slim is. Kan men de coureurs daar niet een keer op wijzen? Blijf binnen de lijntjes, wordt je goed genoeg voor betaald..
Het overschrijden van de tracklimits hoeft niet eens te maken hebben met meer snelheid, maar kan ook meetellen met het bandenmanagement.
Wijdere bochten betekent immers minder slijtage van de banden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Dj-sannieboy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:29:
[...]

De enige reden dat er ineens zoveel Max Verstappen fans zijn is vanwege zijn succes.

Toen Max nog geen F1 reed er nog andere Nederlanders meereden, was er niet zoveel oranje gekte. Laat staan een “orange army”.

Dat verklaart ook waarom er zo weinig enthousiasme is voor De Vries.
Toen Jos reed was er ook massale steun. Max heeft 6 jaar nauwelijks “succes” gehad en toch liepen we al met zijn allen warm. Het is niet zozeer het succes maar de belofte echt mee te kunnen doen. Door het talent. Voor Jos is het helaas nooit echt waarheid geworden, voor Max gelukkig wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max lijkt een beetje klaar met de media te zijn geweest, afgelopen weekend. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Op zich een mooi record. Maar winnen is belangrijker (langer door en drie stint die alledrie niet té lang zijn, met de hoge deg hier) en Idd, de Ferrari double stack was natuurlijk “des Ferrari’s” (hadden we wél aan moeten zien komen misschien :) ).

Mooi lijstje om in te staan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pro_6or schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:39:
Toen Jos reed was er ook massale steun. Max heeft 6 jaar nauwelijks “succes” gehad en toch liepen we al met zijn allen warm. Het is niet zozeer het succes maar de belofte echt mee te kunnen doen. Door het talent. Voor Jos is het helaas nooit echt waarheid geworden, voor Max gelukkig wel.
In het verlengde van dit is het sowieso een "stijgende lijn", als je ziet hoe van Gennep en Lammers het er van af brachten in de F1, dan vervolgens Jos, uiteindelijk met Doornbos en Albers zakte het dan weer in, en nu met VER en DEV in de F1 is het op zich als klein kikkerlandje best weer goed gesteld in de F1, waarvan eentje ook nog eens erg succesvol is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:47:
[...]
In het verlengde van dit is het sowieso een "stijgende lijn", als je ziet hoe van Gennep en Lammers het er van af brachten in de F1, dan vervolgens Jos, uiteindelijk met Doornbos en Albers zakte het dan weer in, en nu met VER en DEV in de F1 is het op zich als klein kikkerlandje best weer goed gesteld in de F1, waarvan eentje ook nog eens erg succesvol is geworden. :)
Voor mij persoonlijk was Jos ook echt magisch, zo jammer dat hij niet door mocht bij Benetton. En later think east en het trieste overlijden van Postlethwaite. Max heeft dat ook, dat hele speciale. Nyck heeft dat niet. Helaas kan hij steeds zijn stempel er niet echt opdrukken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

De hamvraag is of Ferrari nog steeds gedubbelstackt had als Max voor hen naar binnen was gegaan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Je zet veilig “succes” tussen aanhalingstekens, dus daar kun je altijd op terugvallen, maar Jos heeft 2x op het podium gestaan en dat was het wel. Dus om dan te zeggen dat in er in die 6 jaar nauwelijks succes was:
Hij begon in 2015 en op 15 mei 2016 had hij zijn eerste overwinning te pakken. En totaal 9 overwinningen in die eerste 6 jaar. Dan doe je toch vaak genoeg al wel mee.

Ja, uiteraard waren dat nog geen kampioenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

.oisyn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:52:
[...]

De hamvraag is of Ferrari nog steeds gedubbelstackt had als Max voor hen naar binnen was gegaan.
Dat is het nadeel van voorop rijden, dan krijg je box opposite. Gewoon je plan aanhouden. Daarom is het ook zo’n moeilijk record om te breken. 3e plek is ook heel mooi en in KM is het record nog veeeeeel scherper.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hann1BaL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Je zet veilig “succes” tussen aanhalingstekens, dus daar kun je altijd op terugvallen, maar Jos heeft 2x op het podium gestaan en dat was het wel. Dus om dan te zeggen dat in er in die 6 jaar nauwelijks succes was:
Hij begon in 2015 en op 15 mei 2016 had hij zijn eerste overwinning te pakken. En totaal 9 overwinningen in die eerste 6 jaar. Dan doe je toch vaak genoeg al wel mee.

Wat is de definitie van succes. In deze. Maar ik vond de insinuatie dat we alleen succes supporters zijn wat goedkoop. Vale Rossi had geen échte fans. Michael Jordan, niets van dat alles, geen magie, puur alleen succes meelopers.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
.oisyn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:52:
[...]

Die vraag zou in principe beantwoord moeten kunnen worden middels de onboards. Als Sainz "ruim" op tijd een call krijgt zonder een "box opposite Verstappen" of zelfs al meteen een expliciete "double stacking" is wel duidelijk dat ze niet naar Verstappen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hann1BaL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:53:

Niet vergeten dat hij ook een zekere jonge Duitser tegenover zich had, waardoor Jos' prestaties minder opvielen. En daarbij, ik kan me een zekere regenrace op Sepang herinneren, waar Jos in de Arrows ook stevige indruk maakte. Jammere alleen dat de baan vervolgens vrij snel opdroog. Oh en de vlammenzee op Hockenheim niet vergeten natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2023 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:29
Eerlijk gezegd vond ik zijn jaren bij torro rosso het leukst.
Hij was heel af en toe gewoon sneller zijn dan de mannen in de Red Bull.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:58:
[...]

Die vraag zou in principe beantwoord moeten kunnen worden middels de onboards. Als Sainz "ruim" op tijd een call krijgt zonder een "box opposite Verstappen" of zelfs al meteen een expliciete "double stacking" is wel duidelijk dat ze niet naar Verstappen kijken.
Zo duidelijk gaat dat natuurlijk niet zijn, want dat is ook door RBR te horen. Op zich zijn ze ook gewoon in staat om op het laatste moment nog "stay out, stay out" te toepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
.oisyn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:04:
[...]

Zo duidelijk gaat dat natuurlijk niet zijn, want dat is ook door RBR te horen. Op zich zijn ze ook gewoon in staat om op het laatste moment nog "stay out, stay out" te toepen.
We hebben het over Ferrari he ;)

Dus...
Het begint met gegenereerde vrouwenstem "Virtual safetycar" waarna (/tegelijkertijd) Ricci meteen roept "BOX BOX BOX", maarja, Sainz zit al naast de pit entry. Vervolgens blijft het allemaal redelijk stil. En zo rond bocht 5, 6 begint Sainz maar eens te vragen wat ze van plan zijn, en of die een gat moet openen, of dat die buiten blijft "want banden zijn nog goed". Waarop het antwoord dan is om te pitten en het een double stack is.
Dus ja, het was gewoon "stick to the plan" en er was niet gecommuniceerd over een "box opposite". En met die bureaucratie en communicatiefalen had ik ook echt geen last second "stay out" zien gebeuren.

Edit:
Bij Leclerc wel duidelijkheid. Rond bocht 3: "So box this lap. Box this lap. But, virtual safety car is ending, stay out. Did you copy?" => "copy that". En (incl. vertraging op onboard) op moment dat Leclerc net over de pit entry line rijdt "so box now box".

Edit2:
WTF dacht die wheel on linksvoor? Die drukt het wiel er op en gaat vervolgens een rondje lopen om de wheelgunner, tussen dus de wheelgunner en het wiel (/de auto) door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztitBr2iF56KYDeHo9UnRWK6F54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cWypN4RFZYAOLsEfSvJLzuYP.png?f=fotoalbum_large

Edit 3:
Owja, de world feed had de overhead:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9YwwI8RkkVSlzrnynlRheRqK-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L0xDCZX1I9SrNLsRf5kwPcIR.png?f=fotoalbum_large
"Lekker een rondje wandelen, tududu".

En op de overhead ook te zien. Er komen 4 nieuwe monteurs met 4 nieuwe banden. Bij andere teams is het volgens mij toch dezelfde persoon die bij beide auto's de nieuwe band er op zet (en een persoon erbij die de nieuwe band "in positie" houd zodat de monteur deze snel kan aannemen). Ferrari moeten de "wheel onners" dus daadwerkelijk weg lopen zodat iemand anders de nieuwe band er op kan zetten.

Edit4:
Mercedes double stack vs Ferrari double stack in 2019:

Ook toen deed Ferrari al met poppetjes wisselen, en (ook toen) deed Mercedes het niet en ligt gewoon een nieuwe band klaar achter de "wheel on" die deze makkelijk kan pakken. Choreografie bij Ferrari lijkt mij toch echt lastiger, waarbij je dus die faal krijgt dat een monteur langs de auto weg loopt 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door RobertMe op 03-07-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Gisteren de race hoogtepunten gekeken met mijn vriendin omdat zij de race niet heeft gezien, tot onze grote verbazing krijgt Hulkenberg de zwart en witte vlag terwijl hij al niet meer rijdt? Huh? :P dat kan ja helemaal niet..

Zelfs Haas zelf snapt er niks van..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2dm4sfY0ns4YabcL9b3HpsEhFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6X7icger8AivFyptPgVQqMq.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:17
G_Dragon schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:23:
Gisteren de race hoogtepunten gekeken met mijn vriendin omdat zij de race niet heeft gezien, tot onze grote verbazing krijgt Hulkenberg de zwart en witte vlag terwijl hij al niet meer rijdt? Huh? :P dat kan ja helemaal niet..

Zelfs Haas zelf snapt er niks van..
[Afbeelding]
De race-leiding was gewoon lekker aan het trollen denk ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
Schijnt dat hij al onder de douche stond toen hij die vlag kreeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 16-06 11:55

Damian

Insane Obtrusion

CH4OS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:01:
[...]

Niet vergeten dat hij ook een zekere jonge Duitser tegenover zich had, waardoor Jos' prestaties minder opvielen. En daarbij, ik kan me een zekere regenrace op Sepang herinneren, waar Jos in de Arrows ook stevige indruk maakte. Jammere alleen dat de baan vervolgens vrij snel opdroog. Oh en de vlammenzee op Hockenheim niet vergeten natuurlijk.
Jos rijdt nu het Belgisch rally kampioenschap, en ik moet zeggen, dat doet ie best netjes. Die man kan echt wel sturen.

Maar volgens mij gaan we offtopic :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[...]

Ik was ooit nog een lid van de Jos Verstappen fanclub samen met mijn klasgenootje op de middelbare school en dat was toen toch echt wel anders dan nu. Internet was er toen via een inbelverbinding en een abbo op Formule 1 magazine was wel een vereiste om een beetje op de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen... toen had je voor iedere race ook nog een fatsoenlijke voorbeschouwing in plaats van een halve talkshow gevuld met uitgerangeerde paydrivers die al eeuwen met dezelfde verhalen komen over "hun tijd bij Red Bull" ;)

Er was toen wel steun voor Jos the boss maar die massale oranje tribunes waren er toen niet, links en rechts een verdwaalde vlag op de tribune maar dat was het dan wel. Tegenwoordig heb je overal een oranje tribune met bijbehorend Thialf publiek (voor mij een hele goede reden om tussen de Duitsers en Engelsen te gaan zitten ;) )
backupdevice schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:08:
[...]

Uhhh, jaar na jaar uitverkochte Malboro Masters omdat of Jos of Schumacher een demo gaf. Testdagen van Williams die 70K man op de been brachten.
Masters kaartjes lagen naast de peuken bij de supermarkt en de snackbar en kon je zo mee nemen... gratis het circuit op en F1 is altijd een dure hobby geweest als het gaat om het bezoeken van races. Dat waren echt andere tijden. Toen kwam er pak hem beet 90.000 man op de "main day" geloof ik, wat zijn het er vandaag de dag op de zondag? 300.000?

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:05
Die 300.000 die ze laten zien is verdeeld over het hele weekend.

In Zandvoort is het geloof ik maximaal 105.000 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

R2D2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:26:
Masters kaartjes lagen naast de peuken bij de supermarkt en de snackbar en kon je zo mee nemen... gratis het circuit op en F1 is altijd een dure hobby geweest als het gaat om het bezoeken van races. Dat waren echt andere tijden. Toen kwam er pak hem beet 90.000 man op de "main day" geloof ik, wat zijn het er vandaag de dag op de zondag? 300.000?
Zelf ook een aantal keer geweest, volgens mij kreeg je gratis kaartjes via Gamma. Ik kwam er in ieder geval niet voor Jos. (In mijn beleving was die elke wedstrijd de grindbak aan het omploegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:40

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:09:
[...]

WTF dacht die wheel on linksvoor? Die drukt het wiel er op en gaat vervolgens een rondje lopen om de wheelgunner, tussen dus de wheelgunner en het wiel (/de auto) door.
[Afbeelding]

Edit 3:
Owja, de world feed had de overhead:
[Afbeelding]
"Lekker een rondje wandelen, tududu".

En op de overhead ook te zien. Er komen 4 nieuwe monteurs met 4 nieuwe banden. Bij andere teams is het volgens mij toch dezelfde persoon die bij beide auto's de nieuwe band er op zet (en een persoon erbij die de nieuwe band "in positie" houd zodat de monteur deze snel kan aannemen). Ferrari moeten de "wheel onners" dus daadwerkelijk weg lopen zodat iemand anders de nieuwe band er op kan zetten.

Edit4:
Mercedes double stack vs Ferrari double stack in 2019:
[YouTube: Mercedes vs Ferrari F1 Double Stack Pit Stops]
Ook toen deed Ferrari al met poppetjes wisselen, en (ook toen) deed Mercedes het niet en ligt gewoon een nieuwe band klaar achter de "wheel on" die deze makkelijk kan pakken. Choreografie bij Ferrari lijkt mij toch echt lastiger, waarbij je dus die faal krijgt dat een monteur langs de auto weg loopt 8)7
Je zag het zelf eigenlijk al, die man moest gewoon uit de weg dus liep hij voor de wheelgunner langs *nadat* deze het wiel had vastgezet. Hinderde dus niks, werkte verder prima, ook in dat laatste filmpje, dus wat is precies de faal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:14:
[...]

Je zag het zelf eigenlijk al, die man moest gewoon uit de weg dus liep hij voor de wheelgunner langs *nadat* deze het wiel had vastgezet. Hinderde dus niks, werkte verder prima, ook in dat laatste filmpje, dus wat is precies de faal?
Het feit dat de kans best wel aanwezig is dat Leclerc weg rijdt (/Sainz komt aangereden) op 5cm van zijn voeten/benen? Wat in dit geval dus goed ging doordat er bij een van de achterwielen iets mis ging waardoor Leclerc langer stil stond.
Maar dit ziet er echt levensgevaarlijk uit naar mijn idee. Die moet gewoon naar achteren weg lopen, niet tussen de wheelgunner en de auto door.

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 04-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hij loopt echt direct voorbij die wheelgunner verder linksaf het beeld uit dus dat valt enorm mee. Anders zit de wheelgunner zelf ook op een levensgevaarlijke plek. Al hadden ze de auto direct laten zakken nadat het wiel erop zit (en die man begon te lopen) waren de achterwielen nog niet in de buurt geweest van waar hij langs was weggelopen voordat hij allang weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:22:
Hij loopt echt direct voorbij die wheelgunner verder linksaf het beeld uit dus dat valt enorm mee. Anders zit de wheelgunner zelf ook op een levensgevaarlijke plek. Al hadden ze de auto direct laten zakken nadat het wiel erop zit (en die man begon te lopen) waren de achterwielen nog niet in de buurt geweest van waar hij langs was weggelopen voordat hij allang weg was.
Dat dacht die monteur in Bahrein (2018?) vast ook ;)

uiteraard andere situatie, maar dan nog. Die monteur die nu weg loopt loopt toch weer een stuk korter bij de auto dan de wheelgunner die er op de grond zit. En de achterwielen zijn uiteraard breder dan de voorwielen.
Terwijl de oplossing zo simpel is. Een stap naar achteren zetten. Hetzelfde als de monteur aan de rechterkant doet. Het duurt toch even voordat de auto weg is + de nieuwe op zijn plek staat + de oude band er af is. Dus die tweede monteur heeft tijd zat om die paar stappen naar voren te zetten (voor zover er niet voldoende ruimte is om langs elkaar te lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
TinusXIII schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:02:
Die 300.000 die ze laten zien is verdeeld over het hele weekend.

In Zandvoort is het geloof ik maximaal 105.000 per dag.
Het zullen er in ieder geval meer zijn dan de Masters destijds. Zat er in beide gevallen in ieder geval flink naast, Wikipedia: Masters of Formula 3 :+

Toen stond je overigens ook al flink in de file om op het circuit te komen, dat is onveranderd gebleven ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 21:43

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Was deze al langsgekomen?
https://nos.nl/artikel/24...-formule-1-gebakken-lucht
Renger van der Zande weet nog wel een andere oplossing: grindbakken. "Je moet ervoor zorgen dat een coureur niet in de verleiding komt om te wijd te gaan", zegt de langeafstandsracer, die in Amerika twee keer de 24 uur van Daytona won.

"Als je in Amerika doet wat ze in Oostenrijk deden, ligt je auto doormidden. Daar is het asfalt, lijn, gras, muur. Daar kun je dat echt niet doen."
Wel bijzonder dat de "experts" het over grindbakken hebben, terwijl hier in het topic ook al meerdere keren is geroepen dat dat niet kan vanwege o.a. de MotoGP.

En Jan Lammers kan ik al helemaal niet meer volgen :?
Jan Lammers deelt die mening. "Waarom halen we die lijnen niet weg en laat je ze gewoon racen? Is de verf zo duur dat ze dat zonde vinden?", vraagt de voormalig Formule 1-coureur en huidig NOS-analyticus zich af.
Pak anders gewoon die parkeerplaats in Miami zonder belijning en laat ze lekker racen? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Pendaco schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:28:
Was deze al langsgekomen?
https://nos.nl/artikel/24...-formule-1-gebakken-lucht

[...]

Wel bijzonder dat de "experts" het over grindbakken hebben, terwijl hier in het topic ook al meerdere keren is geroepen dat dat niet kan vanwege o.a. de MotoGP.
Natuurlijk zijn grindbakken een oplossing. Maar dan alleen als je het bekijkt door de ogen van een autocoureur, wat Renger is. Niet als je het bekijkt door de ogen van een motorcoureur of een circuit eigenaar die ook motorraces wil organiseren/faciliteren.
Pendaco schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:28:
En Jan Lammers kan ik al helemaal niet meer volgen :?

[...]

Pak anders gewoon die parkeerplaats in Miami zonder belijning en laat ze lekker racen? 8)7
Ben benieuwd hoeveel zinloze lijnen er dan zijn getrokken op Jan zijn circuit te Zandvoort. Of hij ze daar ook weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hamilton lap 61 zou dit hebben gezegd? Kan er tijdens de race niets van vinden.
(SuperGT is normaal vrij grote Ham fan).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
SinergyX schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:39:
[Twitter]
En wat zei die? Nu we van Mr. Musk niet meer op Twitter mogen komen zonder account.

Overigens ook vrij makkelijk te controleren op F1TV de onboard, eenmaal wetende waar ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
@Pendaco @RobertMe volledig met jullie eens. Met al het budget wat er is zou een afdekbare grindstrook toch ook niet gek moeten zijn? Of is dat te simpel gedacht?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[Twitter]
Net ronde 59-62 teruggekeken onboard en niets van dit alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
[Twitter]
Something went wrong. Try reloading.
Lijkt me gek om te zeggen tijdens een race, maar het zou kunnen. Ik kan het me niet herinneren dat het voorbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobertMe schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:43:
[...]

En wat zei die? Nu we van Mr. Musk niet meer op Twitter mogen komen zonder account.

Overigens ook vrij makkelijk te controleren op F1TV de onboard, eenmaal wetende waar ongeveer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQV9c2R1iITDfPQ7sz2Ytv__y_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Tg1Z6VyilXMESLuyNyzZRND.png?f=user_large

Kan er niets over vinden, maar scheelt mij er weer eentje om te volgen (was ooit een leuke simracer).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:18
Leuk platform dat Twitter...
Is uiteraard fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
SinergyX schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:52:
[...]

[Afbeelding]

Kan er niets over vinden, maar scheelt mij er weer eentje om te volgen (was ooit een leuke simracer).
Bono: 10 laps to go
Hamilton: ????
Echt totaal niet te verstaan. Heel misschien "fuck this", maar "I want to go home"?! No way dat die dat zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[Twitter]
Wel schattig dat je denkt dat tussen alle blieps en ****s door ze gewoon "fuck" en "shit" op de world feed zouden gooien :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-06 11:49
DataGhost schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Wel schattig dat je denkt dat tussen alle blieps en ****s door ze gewoon "fuck" en "shit" op de world feed zouden gooien :z
Precies, transcriptie van radio berichten bevatten altijd censuur op scheldwoorden. De reden waarom radio berichten vertraagt worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NeverSettle schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Precies, transcriptie van radio berichten bevatten altijd censuur op scheldwoorden. De reden waarom radio berichten vertraagt worden weergegeven.
Omdat ze totaal niet interessant zijn lijkt me ook wel een goede reden waarom ze vertraagd zijn :p
In die ~5 minuten bij Hamilton verteld Bono hem elke ronde de rondetijd van Alsonso & Russell (resp auto voor en achter hem) en het gat naar Russell. Dat is nu niet echt heel interessant om uit te zenden op de world feed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:10:
[...]

Omdat ze totaal niet interessant zijn lijkt me ook wel een goede reden waarom ze vertraagd zijn :p
Nee, de on-board radio stream is zelf vertraagd.

Wat ze op de world feed laten zien is sowieso een selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:56

Martinspire

Awesomeness

[Twitter]
Dit is gewoon fake. Oude meme...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
.oisyn schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Nee, de on-board radio stream is zelf vertraagd.

Wat ze op de world feed laten zien is sowieso een selectie.
Dus, jullie zeggen dat er censuur op de onboard zit?
Hann1BaL schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:59:
[...]

Er was vandaag gewoon een “What the fuck” na bocht 1 bij Max te horen als je de onboard aan had. Uiteraard in de main tv stream was er een beep.

Dit ontkracht je punt dus wel
O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:14:
[...]

Dus, jullie zeggen dat er censuur op de onboard zit?
Ik zeg dat de stream vertraagd is (specifiek de on-board radio, niet de beelden en het motorgeluid). 5 Seconden om precies te zijn. De conclusie die jij daaruit trekt is de jouwe :).

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 04-07-2023 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:38
[Twitter]
Fake zoals zo vaak met deze dingen

Hier de full board Hamilton.

https://youtu.be/0X09cfVPZA0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 21:43

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

LAD93 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:45:
@Pendaco @RobertMe volledig met jullie eens. Met al het budget wat er is zou een afdekbare grindstrook toch ook niet gek moeten zijn? Of is dat te simpel gedacht?
Ik weet niet of afdekbaar bestaat, maar in dit specifieke geval zou gras of astroturf ook kunnen. Of juist die ruwe verf die op Paul Ricard wordt gebruikt (ook al eerder aangedragen in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 18:58

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik geloof er niks van, Hamilton let heel erg op z'n woorden en gebruikt zelden scheldwoorden (en hij heeft dit jaar meer dan genoeg gelegenheid gehad).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord