[F1 2023] Race 10 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 101.933 views

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 10: Großer Preis von Österreich
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S34YQsSGLj3XnmHoydbSg005N0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q63ihN3h2X81P7iQmQfrP5Vi.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3lUwISs9OvTp0Eb6YdqHyUNw9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ydWfNmyeo3JgUm1Sc8a3dDLq.png?f=user_large
vr 30 jun
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 1 jul
Sprint Shootout:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:00
Local time: 12:00
Sprint:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:30
Local time: 16:30
zo 2 jul
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Red Bull Ring▸ Aantal rondes: 71
▸ Locatie: Spielberg, Oostenrijk▸ Lengte Circuit: 4.318 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 306,452 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Austria_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Spielberg zijn de volgende compounds gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fzoo3V7WYAAem4E?format=jpg&name=900x900

Terug naar boven

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 28-06-2023 10:56 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Yeuy, weer een regenachtig weekend. FP, Qualy en Sprint sowieso grote kans op regen, de zondag lijkt wat beter te zijn...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50
Oh crap niet weer zo’n domme sprint …

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

De_Bastaard schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:05:
Is gewoon een race van 400km die op zaterdag start, met een rode vlag na 100km

Lekker weer een weekend vol met actie!
Ben benieuwd of RBR nu een keer wel de setup voor elkaar krijgt.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:02
Dit jaar niet live aanwezig, maar kijkend naar de weersvoorspellingen hoef ik daar ook niet heel rouwig om te zijn. Alhoewel dat tussen de bergen daar ook nog wel eens het tegenovergestelde kan zijn dan dat er voorspelt is.

Zin in weer!

Twente komt eraan!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJK5vCPiaeTrpVRLg0dQlQLIJCs=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/CrO21nedWhwsq0UTqFb68rM9.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Vk9UWSxdsXJUzzjqMIenTdGcg8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MD9879cfCmA8Fb8f0viWwWgZ.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thGwOSM_xPsC01faEJ4ifg3itvI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/goLv6dxQbqEhTNCERjCN93L2.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncFsVWDjBLDp-4BBjnc4Q-sDwoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dpciJPYJgGwwoHil82sUvQcz.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v0SAOJt-68EyB4rBJvOVTFxZAg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CN4lSnmxkBJGF4ZxWRJtI6iK.webp?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 28-06-2023 08:11 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Benieuwd of Perez dit keer wel bocht 4 haalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Na de vorige race is er veel gekeken naar de statistieken over het aantal rondes consequent aan de leiding. Verstappen is daar snel aan het klimmen, houdt hij de lijn dit weekend vast? (en wordt hierbij de sprint race ook meegerekend?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Toch mijn favoriete race (misschien ben ik enigszins biased omdat ik in Oostenrijk woon) lekker simpele baan, paar mooie bochten, mooi recht stuk, heerlijke uitzichten.
Hier heb ik op gewacht :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Dit is een van mijn favoriete banen op de kalender, lekker veel bochten en uitdaging.
Ik weet niet of ik alles ga kijken dit weekend, want wil ook nog tijd met mijn vriendin doorbrengen :P.
Zondag ga ik de race bij mijn vader kijken, vroeger keken wij bijna alles samen maar dit is de eerste race in 2 jaar tijd die we weer samen gaan kijken.

Ik ben heel benieuwd welk team ons dit weekend weer weet te verrassen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Yeah weer een "regen" race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:46
De_Bastaard schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:05:
'Plan' die sprint niet eens meer in. Als ik toevallig tijd heb kijk ik hem wel, maar als ik er niet aan denk of geen tijd heb (zoals komende zaterdag) gaat hij aan me voorbij.

De race op zondag blijft de enige die telt.

Wellicht als het kampioenschap wat spannender zou zijn dat dit anders wordt, maar voor nu is met 22 'normale' races bij mij de max wel bereikt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Grappig, viel me op dat de op de poster vermelde coördinaten van die eerste poster en die van Alpine verschillend zijn.

Blijkt dat de coördinaten op de poster van Alpine nog naar Canada verwijzen :).

https://www.google.com/ma...3!4d-73.5266667?entry=ttu

[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 28-06-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
alexbl69 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Grappig, viel me op dat de op de poster vermelde coördinaten van die eerste poster en die van Alpine verschillend zijn.

Blijkt dat de coördinaten op de poster van Alpine nog naar Canada verwijzen :).

https://www.google.com/ma...3!4d-73.5266667?entry=ttu
Oh wauw, misschien kijken ze of mensen het opvalt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Zo te zien is er wel een kans op regen tijdens zowel de sprint als de race. Dus dat wordt nog interessant!
AUSTRIAN GRAND PRIX FORECAST

Friday - FP1 and Quali
Forecast: Light rain showers and light winds. FP1 and Qualifying could be affected by the rain…
Highest Temperature: 25C / 77F
Chance of precipitation: 71%

Saturday - Shootout and F1 Sprint
Forecast: Thundery showers and light winds with a 70% chance of rain during the F1 Sprint.
Highest Temperature: 22C / 72F
Chance of precipitation: 70%

Sunday - Race
Forecast: Thundery showers and light winds. Wet weather may well play a part in the Grand Prix.
Highest temperature: 23C / 73F
Chance of precipitation: 54%
https://www.williamsf1.co...trian-grand-prix-forecast

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Woudloper schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:26:
Na de vorige race is er veel gekeken naar de statistieken over het aantal rondes consequent aan de leiding. Verstappen is daar snel aan het klimmen, houdt hij de lijn dit weekend vast? (en wordt hierbij de sprint race ook meegerekend?)
Om het zuiver te houden zou alleen de ronden van de grand prix moeten tellen omdat bij de huidige koplopers geen sprint races waren.

Verstappen heeft alleen nog Mansell (1992) met 235 ronden aan de leiding. Senna (1989) 237 ronden, nog een keer Senna (1990) met 264 ronden en dan nog de nummer 1, Ascari (1952) met 305 ronden voor zich. Met alle 71 ronden aan de leiding in Oostenrijk gaat Verstappen Mansell en Senna voorbij maar heeft Silverstone nodig om voorbij Ascari te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Chocoball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Om het zuiver te houden zou alleen de ronden van de grand prix moeten tellen omdat bij de huidige koplopers geen sprint races waren.

Verstappen heeft alleen nog Mansell (1992) met 235 ronden aan de leiding. Senna (1989) 237 ronden, nog een keer Senna (1990) met 264 ronden en dan nog de nummer 1, Ascari (1952) met 305 ronden voor zich. Met alle 71 ronden aan de leiding in Oostenrijk gaat Verstappen Mansell en Senna voorbij maar heeft Silverstone nodig om voorbij Ascari te komen.
Volgens mij vallen sprint races ook buiten al die statistieken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Huh :?
Volgens mij maar een stuk of 10. Das toch niet lekker veel?

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
DeerDitch schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:24:
[...]

Dat zijn er toch 10 :+
Ik vind het altijd wel een mooi circuit met leuke bochten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Chocoball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Tsja, dan zou je bij het totaal aantal wins van een coureur ook rekening moeten houden dat er vroeger minder races waren in een seizoen. En sommige ciruits zijn ook langer dan anderen, dus kan je meer rondes 'scoren' in een austrian GP dan in een Belgian GP. De vergelijking loopt altijd een keer scheef met dit soort statistieken. Dus ik denk dat de sprint race gewoon mee gaat tellen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:44
basvn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:07:
[...]

Eeeh, het is 2023, dat was het concept van vorig jaar. Nu is het een race in een race.
Slaat nergens op, maar beter wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:48
basvn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:07:
[...]

Nee, want er is een race Q en een sprint Q waardoor de startposities anders zijn tussen einde sprint en start race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Zeker wel want heel veel rondjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Nee, want er is een race Q en een sprint Q waardoor de startposities anders zijn tussen einde sprint en start race.
Aw ja vergeten.. zit er niet helemaal meer in blijkbaar :X

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

JB

Cédric roelt!

Deze gaan we in "het echt" aanschouwen. Benieuwd naar het weer daar tussen de bergen. Is toch altijd weer afwachten wat het gaat doen. Sprintweekend is wel leuk voor "on-site", dus heb er zin in *O* :)F

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
JB schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:46:
Deze gaan we in "het echt" aanschouwen. Benieuwd naar het weer daar tussen de bergen. Is toch altijd weer afwachten wat het gaat doen. Sprintweekend is wel leuk voor "on-site", dus heb er zin in *O* :)F
Hier ook *O*
Een beetje regen zou ik niet erg vinden. Schudt de boel toch altijd wel lekker op :D
Zolang het maar geen Spa/Suzuka wordt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Dat vraagt om een Tweakers F1 meet up in Spielberg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:33
Zou rb nou expres in de underdog kruipen dat dit ferrari moet liggen of zou het echt zo zijn m ben benieuwd

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Als Verstappen blijft winnen, vanaf welke race kan hij dan al bekroond worden tot Wereld Kampioen?
Een collega hier riep namelijk net vanaf Zandvoort, maar ik twijfel eraan of hij hierin wel gelijk heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
G_Dragon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:47:
Als Verstappen blijft winnen, vanaf welke race kan hij dan al bekroond worden tot Wereld Kampioen?
Een collega hier riep namelijk net vanaf Zandvoort, maar ik twijfel eraan of hij hierin wel gelijk heeft.
Dat zou weer een nieuw record betekenen! Een coureur heeft nooit eerder zo vroeg in een seizoen zijn kampioenschap verkregen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowhite0901 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:46:
Zou rb nou expres in de underdog kruipen dat dit ferrari moet liggen of zou het echt zo zijn m ben benieuwd
Ik denk het niet. Ferrari doet het namelijk altijd best wel goed op de Red Bull Ring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
murphydrz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:51:
[...]

Dat zou weer een nieuw record betekenen! Een coureur heeft nooit eerder zo vroeg in een seizoen zijn kampioenschap verkregen!
Ja klopt alleen wil wel weten of dit ook waarheid is natuurlijk :D

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JEightyFive
With Verstappen's current lead, he can become champion in Brazil at the earliest. After the Brazilian GP, there are still 52 points to be earned, and Verstappen would already be safe if he maintains his 69-point lead. However, given the proportions this season, Verstappen is expected to only run further ahead in the upcoming races.

If Verstappen wants to become world champion during the Zandvoort GP, he must be 259 points ahead of number two in the championship. After the race at Circuit Zandvoort, there are still 258 points to be divided, and nobody can mathematically catch Verstappen. Unfortunately, this turns out to be unfeasible for Dutch fans.

Even if Verstappen maximises in Austria, Britain, Hungary, Belgium and the Netherlands and the competition scores zero points, Verstappen only scores 146 points. Together with the current 69-point lead, that together equates to 215 points. In this unlikely scenario where the entire competition does not score points, that is still not enough to become champion.

https://www.gpblog.com/en...23-f1-world-champion.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
JEightyFive schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:52:
[...]

With Verstappen's current lead, he can become champion in Brazil at the earliest. After the Brazilian GP, there are still 52 points to be earned, and Verstappen would already be safe if he maintains his 69-point lead. However, given the proportions this season, Verstappen is expected to only run further ahead in the upcoming races.

If Verstappen wants to become world champion during the Zandvoort GP, he must be 259 points ahead of number two in the championship. After the race at Circuit Zandvoort, there are still 258 points to be divided, and nobody can mathematically catch Verstappen. Unfortunately, this turns out to be unfeasible for Dutch fans.

Even if Verstappen maximises in Austria, Britain, Hungary, Belgium and the Netherlands and the competition scores zero points, Verstappen only scores 146 points. Together with the current 69-point lead, that together equates to 215 points. In this unlikely scenario where the entire competition does not score points, that is still not enough to become champion.

Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JEightyFive schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Zozo dat staat even netjes uitgewerkt, vraagje voor ChatGPT geweest? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
JB schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:55:
[...]
Zozo dat staat even netjes uitgewerkt, vraagje voor ChatGPT geweest? :+
Hahah wie weet. Al is die volgens mij niet op de hoogte van het huidige seizoen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:24
Dit is bijna niet te bepalen, aangezien je dan ook moet kijken naar de andere posities. In het geval dat Perez (huidige nummer 2) altijd tweede wordt achter Verstappen en Verstappen altijd de snelste ronde pakt, dan zou het verschil per race oplopen met 8 punten (26-18) en met 1 punt in de sprintweekenden. Ik heb het niet berekend, maar ik denk dat het dan Japan zou worden.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
G_Dragon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Ja klopt alleen wil wel weten of dit ook waarheid is natuurlijk :D
Er is een mogelijkheid dus!

Max gaat dan geschiedenis schrijven en hoe fantastisch is het voor ons F1 fans om getuige te zijn van dit gebeuren?
:9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Goed, het is een beetje negativiteit spuiten en dat realiseer ik mij goed, maar ik moet toch ergens mijn frustratie kwijt :+ Na het vorige raceweekend met een sprint heb ik besloten om de overige vijf sprints gewoon over te slaan. Dus lekker FP1, Quali op vrijdag en dan de race op zondag kijken. Kijk ik zaterdag nog wel even de samenvatting van de sprint (voor het geval dat).

Ik kijk al een hele lange tijd F1, en dit is het voor mij gewoon niet. De vorige keer kon ik er écht niet inkomen met de sprint quali en race, het voelt voor mij ongelooflijk nutteloos.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Seroczynski schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:59:
Goed, het is een beetje negativiteit spuiten en dat realiseer ik mij goed, maar ik moet toch ergens mijn frustratie kwijt :+ Na het vorige raceweekend met een sprint heb ik besloten om de overige vijf sprints gewoon over te slaan. Dus lekker FP1, Quali op vrijdag en dan de race op zondag kijken. Kijk ik zaterdag nog wel even de samenvatting van de sprint (voor het geval dat).

Ik kijk al een hele lange tijd F1, en dit is het voor mij gewoon niet. De vorige keer kon ik er écht niet inkomen met de sprint quali en race, het voelt voor mij ongelooflijk nutteloos.
Sprint is al een samenvatting toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz

Geheel mee eens. Ik lees het wel en kijk zondag de race.
Het is teveel, te verwarrend en ook al is het allemaal geweldig en begrijpelijk, zelf heb ik ook nog een sociaal leven en vind het wel gebakken zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
murphydrz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:58:
[...]

Er is een mogelijkheid dus!

Max gaat dan geschiedenis schrijven en hoe fantastisch is het voor ons F1 fans om getuige te zijn van dit gebeuren?
:9~
Hier nog een leuk overzichtje:

Hier een volledig overzicht van het aantal punten dat er nog te verdienen zijn voorafgaand aan ieder Grand Prix-weekend (bron):
  • Grand Prix van Oostenrijk (sprintrace) - 404 punten
  • Grand Prix van Groot-Brittannië - 370 punten
  • Grand Prix van Hongarije - 344 punten
  • Grand Prix van België (sprintrace) - 318 punten
  • Grand Prix van Nederland - 284 punten
  • Grand Prix van Italië - 258 punten
  • Grand Prix van Singapore - 232 punten
  • Grand Prix van Japan - 206 punten
  • Grand Prix van Qatar (sprintrace) - 180 punten
  • Grand Prix van de Verenigde Staten (sprintrace) - 146 punten
  • Grand Prix van Mexico - 112 punten
  • Grand Prix van Brazilië (sprintrace) - 86 punten
  • Grand Prix van Las Vegas - 52 punten
  • Grand Prix van Abu Dhabi - 26 punten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

Nee, er is geen mogelijkheid dus.

Er is een theoretische mogelijkheid dat hij na Zandvoort 215 punten voor staat, terwijl er dan nog 258 punten te winnen zijn. Dus zelf dan wordt hij op Zandvoort geen kampioen dit jaar.

Of je moet rare dingen mee gaan nemen als "mogelijkheid", zoals enorme puntenaftrek bij al zijn directe tegenstanders, of de "mogelijkheid" dat dit weekend 5 van zijn rivalen dusdanig in de knoie komen dat ze de rest van het seizoen niet meer kunnen rijden.

Dan liever iets meer geduld hebben.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
murphydrz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:01:
[...]

Geheel mee eens. Ik lees het wel en kijk zondag de race.
Het is teveel, te verwarrend en ook al is het allemaal geweldig en begrijpelijk, zelf heb ik ook nog een sociaal leven en vind het wel gebakken zo.
Als het aan de FOM (Domenicali) ligt is de wens om 24 grand prix races en maximaal 8 sprint races per seizoen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:19
Snowhite0901 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:46:
Denk dat het weleens een lastig weekend voor RBR kan worden (en leuk voor ons dus :+ ). Aston Martin verwacht veel van hun upgrades, Mercedes heeft toch ook wel een stap vooruit gezet, en Ferrari is hier ook wel sterk (maar weet het vast weer te verneuken....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Dido schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Nee, er is geen mogelijkheid dus.

Er is een theoretische mogelijkheid dat hij na Zandvoort 215 punten voor staat, terwijl er dan nog 258 punten te winnen zijn. Dus zelf dan wordt hij op Zandvoort geen kampioen dit jaar.

Of je moet rare dingen mee gaan nemen als "mogelijkheid", zoals enorme puntenaftrek bij al zijn directe tegenstanders, of de "mogelijkheid" dat dit weekend 5 van zijn rivalen dusdanig in de knoie komen dat ze de rest van het seizoen niet meer kunnen rijden.

Dan liever iets meer geduld hebben.
Het kan aan mij liggen, maar wanneer een coureur in Zandvoort 259 punten voor staat op de nummer twee en er in Italië maar 258 punten te verdelen zijn, dan is de betreffende coureur toch niet meer in te halen?

Edit: te weinig koffie gedronken, Max heeft in Zandvoort maar 215 punten voorsprong..
Inderdaad, dan gaat het verhaal mank.! excuus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door murphydrz op 28-06-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The_Admin schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Denk dat het weleens een lastig weekend voor RBR kan worden (en leuk voor ons dus :+ ). Aston Martin verwacht veel van hun upgrades, Mercedes heeft toch ook wel een stap vooruit gezegd, en Ferrari is hier ook wel sterk (maar weet het vast weer te verneuken....)
Dat denk ik ook. Verder is RBR tot nu toe niet echt goed in sprintweekenden om de auto meteen op orde te hebben met maar 1 FP...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:25
JB schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Dat denk ik ook. Verder is RBR tot nu toe niet echt goed in sprintweekenden om de auto meteen op orde te hebben met maar 1 FP...
Of men is wel op orde, maar word meteen uit de race gebeukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
[...]

Ja klopt, zag je bij meer races. Ze hebben eigenlijk altijd minstens 2 FP's nodig om die auto een beetje redelijk afgesteld te krijgen. Hoop gemopper vaak in FP1.

Maar goed, (even een tegengeluidje :+ ), dat maakt het ook ergens ook wel leuk, het is wellicht iets meer een loterij, maar als een RB hun auto niet aan de praat krijgt in FP1, en een ander team 'toevallig' wel, heb je én een leuke sprintrace, en een leuke (inhaal)race op zondag. Ik weet dat het gros hier hoopt dat Verstappen ieder weekend een grand slam pakt, maar ik zie toch liever iets meer strijd dan pole pakken, wegrijden en nooit meer omkijken en tussendoor nog even FL neerzetten met twee vingers in je neus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Xgar schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Of men is wel op orde, maar word meteen uit de race gebeukt.
"Blimey, I gave that apex plenty of room when Verstappen ran into me" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

En toch heeft Max de meeste sprint races op zijn naam weten te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

10 "bochten" ja. T2 is pas een bocht sinds '17? '18? (2016 hadden Hamilton & Rosberg nog een aanvaring in T2, terwijl in 2019 Verstappen Leclerc inhaalde in dezelfde bocht maar dat was dan T3). En T5 (waar Bottas in 2020 in de Q ging grasmaaien) is ook meer uitloop van T4 dan echt een nieuwe bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:30:
[...]

En toch heeft Max de meeste sprint races op zijn naam weten te zetten. :P
Klopt, maar die was klaarblijkelijk kort genoeg om de GP zelf niet te winnen vorig jaar :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10

AvK

Ready Set Go

Hoop toch echt dat De Vries eindelijk wat beter uit de verf komt hier. Ook gun ik Perez weer eens een goede race. Heb er wel weer zin in. Dit is een mooie baan. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Als regenrace liefhebber belooft dit toch wel een van de betere seizoens te worden. :)
De afgelopen jaren was Australia Austria leuk vakantieweer maar ik hoop dat nat wegdek nog ietsje van sjeu gaat geven aan dat stomme sprint concept, afhankelijk van het weer op zaterdag bepaal ik wel of daar nog wat kijkuurtjes aan opgeofferd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
AvK schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:12:
Hoop toch echt dat De Vries eindelijk wat beter uit de verf komt hier. Ook gun ik Perez weer eens een goede race. Heb er wel weer zin in. Dit is een mooie baan. :)
Gezien de (kans op) nattigheid, reken ik er niet op dat Checo veel gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:30
G_Dragon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:02:
[...]

Hier een volledig overzicht van het aantal punten dat er nog te verdienen zijn voorafgaand aan ieder Grand Prix-weekend (bron):
Grand Prix van Oostenrijk (sprintrace) - 404 punten Race not found :+

[ Voor 5% gewijzigd door BigEagle op 28-06-2023 12:51 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Ferrari komt nog met een laatste aanpassing :)
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aDYO2o9_460swp.webp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Chocoball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:20:
Ferrari komt nog met een laatste aanpassing :)
[Afbeelding]
Verbeterde aero dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval licht gewicht! mogelijk zelfs negatief...

Maar zou wat worden als max kampioen wordt in mexico.. OEI! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
AvK schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:12:
Het is zijn laatste kans. Als hij nu niet uit de verf komt dan vermoed ik dat Danny Ric nog een paar races dit jaar mag doen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chevy454 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Het is zijn laatste kans. Als hij nu niet uit de verf komt dan vermoed ik dat Danny Ric nog een paar races dit jaar mag doen.
Ricciardo i.p.v. Perez of De Vries? Of een grote stoelendans met De Vries exit, Perez naar AlphaTauri en Ricciardo in de Red Bull? Lijkt mij dan weer onwaarschijnlijk. Aangezien Perez extern is aangetrokken denk ik dat die wel expliciet een contract heeft om alleen bij Red Bull te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
No way dat Ricciardo nu weer rechtstreeks in de RBR gaat rijden. Dat risico is écht te groot, vorig jaar bij MCL werd hij echt zoekgereden door Norris, dus op basis waarvan zou hij het nu ineens beter gaan doen dan Perez? Omdat hij een half jaartje 'vrij' is geweest?

De Vries eruit en Ricciardo er in zie ik wel gebeuren, De Vries brengt gewoon te weinig en teveel 'beginnersfouten' terwijl je hem amper een rookie kan noemen. Daarnaast is het een lekkere opportunistische move (en dus typische Marko / RBR :+ ), want stel dat hij het ineens wél helemaal weer gevonden heeft en Tsunoda het snot voor de ogen rijdt in die AlphaTauri, dan kan je altijd volgend seizoen hem nog inzetten als vervanger van Perez, en voert het iig nu meteen de druk op bij Perez (niet dat dat iets gaat helpen waarschijnlijk, maar toch :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lastig om nu al te beantwoorden, PER kan op zich ook nog wel, al is VER wel veel uitgelopen Zolang VER 12 overwinningen heeft, lijkt me de kans vrij klein worden dat hij geen WDC meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

G_Dragon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:02:

Ervan uitgaande dat je wint + snelste ronde rijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Heb er wel weer zin in! Max is hier eigenlijk altijd al snel geweest, alleen jammer dat de RBR vorig jaar in de hoofdrace de banden verslond.

Hopen op een beetje spectakel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Marko gaf eerder deze week via de pers aan dat Horner niet meteen overtuigd was van De Vries en mogelijk nu gelijk gaat krijgen. Marko koos juist voor De Vries omdat er op dat moment geen Red Bull junior klaar was voor grote werk. Teambaas Tost had liever de voorkeur voor Schumacher gehad volgens de berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

CH4OS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:43:
Ervan uitgaande dat je wint + snelste ronde rijdt. :+
Ja, maar daar moet je ook vanuit gaan als je wilt weten of iemand genoeg voorsprong heeft om hem al uit te roepen tot wereldkampioen. Beetje lullig als je iemand alvast wereldkampioen kroont, en de nummer twee pakt inderdaad de rest van het seizoen P1 + FL, nietwaar?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:55:
Marko gaf eerder deze week via de pers aan dat Horner niet meteen overtuigd was van De Vries en mogelijk nu gelijk gaat krijgen. Marko koos juist voor De Vries omdat er op dat moment geen Red Bull junior klaar was voor grote werk. Teambaas Tost had liever de voorkeur voor Schumacher gehad volgens de berichten.
Ze hadden Gasly langer kunnen aanhouden, maar die zag ook niet echt iets vruchtbaars bij AT/RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dido schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:11:
Ja, maar daar moet je ook vanuit gaan als je wilt weten of iemand genoeg voorsprong heeft om hem al uit te roepen tot wereldkampioen. Beetje lullig als je iemand alvast wereldkampioen kroont, en de nummer twee pakt inderdaad de rest van het seizoen P1 + FL, nietwaar?
Het totaal aan punten dat verdeeld wordt is natuurlijk veel meer dan 25 + 1. ;) De punten die dus verdeeld worden, zijn in totaal veel meer dan alleen die hier genoemd zijn voor 1 coureur, als die alles wint en altijd de snelste ronde rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
The_Admin schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:37:
No way dat Ricciardo nu weer rechtstreeks in de RBR gaat rijden. Dat risico is écht te groot, vorig jaar bij MCL werd hij echt zoekgereden door Norris, dus op basis waarvan zou hij het nu ineens beter gaan doen dan Perez? Omdat hij een half jaartje 'vrij' is geweest?

De Vries eruit en Ricciardo er in zie ik wel gebeuren, De Vries brengt gewoon te weinig en teveel 'beginnersfouten' terwijl je hem amper een rookie kan noemen. Daarnaast is het een lekkere opportunistische move (en dus typische Marko / RBR :+ ), want stel dat hij het ineens wél helemaal weer gevonden heeft en Tsunoda het snot voor de ogen rijdt in die AlphaTauri, dan kan je altijd volgend seizoen hem nog inzetten als vervanger van Perez, en voert het iig nu meteen de druk op bij Perez (niet dat dat iets gaat helpen waarschijnlijk, maar toch :+ ).
Yaay de twee weekelijkse discussie Ricciardio vs Checo *O*

7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
CH4OS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:25:
[...]
Het totaal aan punten dat verdeeld wordt is natuurlijk veel meer dan 25 + 1. ;) De punten die dus verdeeld worden, zijn in totaal veel meer dan alleen die hier genoemd zijn voor 1 coureur, als die alles wint en altijd de snelste ronde rijdt.
Een coureur wordt uitgeroepen tot wereldkampioen als hij (ook theoretisch) niet meer ingehaald kan worden. Dus ook al scoort hij 0 punten de rest van het seizoen, en de nr 2 in elke race maximaal, dan nog komt de nr2 op minder punten uit.
De eerder geplaatste tabel geeft dus aan hoe groot de voorsprong moet zijn van de nr1 om tot WDC gekroond te worden.
Dat het in de praktijk anders ligt lijkt me duidelijk, niemand scoort maximaal. Maar zo lang het theoretisch mogelijk is, ben je dus geen WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
CH4OS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:23:
[...]
Ze hadden Gasly langer kunnen aanhouden, maar die zag ook niet echt iets vruchtbaars bij AT/RB.
Marko heeft eerder over Gasly aangegeven dat ze hem graag na 2023 hadden behouden maar dat er geen plek naar boven in zat met als reden dat Verstappen (2028) en Perez (2024) langer vastgelegd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:04
Als de Vries uit het stoeltje gehaald wordt (waar ik vanuit ga dat dat uiterlijk eind dit jaar gebeurt, die jongen is helaas gewoon niet goed genoeg), hoop ik dat er een junior in komt te zitten. Juist dat de Vries, iemand die eigenlijk al geen toekomst meer heeft, in het stoeltje van een van oudsher opleidingsteam komt is al twijfelachtig, als Ricciardo of Perez daar komen te zitten slaat het w.m.b. helemaal nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:50
Chocoball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:55:
De Vries valt ook gewoon enorm tegen. Vooral voor iemand van zijn "kaliber".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ThomasG schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:12:
De Vries valt ook gewoon enorm tegen. Vooral voor iemand van zijn "kaliber".
Wat ik ook niet begrijp is waarom men zo euforisch over hem was na de race in Monza 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:36
Hmm ja. De berichtgeving over Nyck is ook niet heel erg positief. Vrees voor zijn toekomst in de F1. Kan na de zomer wel eens gedaan zijn...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
caspervc schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:14:
Hmm ja. De berichtgeving over Nyck is ook niet heel erg positief. Vrees voor zijn toekomst in de F1. Kan na de zomer wel eens gedaan zijn...
Dat denk ik eigenlijk niet, teams zijn er niet zo happig meer op om iemand halverwege het seizoen eruit te zetten heb ik het idee. Er staat ook niet echt iemand klaar die wel direct zou leveren (even kijkend naar mijn vorige bericht waar ik aangaf het liefst een junior te zien). Dus dan doet de Vries uiteindelijk precies waar hij voor aangenomen is: een placeholder voor een jaar om talenten nog wat te kunnen laten rijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
ParaDroid2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Dat denk ik eigenlijk niet, teams zijn er niet zo happig meer op om iemand halverwege het seizoen eruit te zetten heb ik het idee. Er staat ook niet echt iemand klaar die wel direct zou leveren (even kijkend naar mijn vorige bericht waar ik aangaf het liefst een junior te zien). Dus dan doet de Vries uiteindelijk precies waar hij voor aangenomen is: een placeholder voor een jaar om talenten nog wat te kunnen laten rijpen.
Ricciardo terug naar Torro Rosso :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Daarom noemde ik een junior, Ricciardo naar AT zie ik voor beide partijen niet zitten :+

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://img.redbull.com/images/c_limit,w_1500,h_1000,f_auto,q_auto/redbullcom/2017/07/09/4a89e175-edd1-47ca-beac-05e6c5f38fc3/formel-1-spielberg-2017.jpg

offtopic:
ik weet ik ben onderdeel van deze discussie maar laten we ons meer richten op de sprint en grand prix van Oostenrijk en iets minder op stoeltjes bij Red Bull en Alpha Tauri.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:55

Sprint in Baku was inderdaad een slecht idee, in Oostenrijk kan het best wel eens leuk worden. Veel rondjes, veel mogelijkheden om fouten te maken met wisselende weersomstandigheden. Ik hoop dat het dit keer wat wordt maar in principe hoeft het van mij ook niet, die gekke sprints. Een reverse grid lijkt me wel weer eens leuk om te zien wat daaruit voort kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ParaDroid2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:19:
Red Bull heeft daar vooralsnog wel maling aan. Die zette in 2016 Kvyat aan de kant voor VER en in 2019 GAS voor ALB. Rest van de teams zijn er inderdaad niet zo happig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
The_Admin schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:37:
Dat risico is écht te groot, vorig jaar bij MCL werd hij echt zoekgereden door Norris, dus op basis waarvan zou hij het nu ineens beter gaan doen dan Perez?
Die McLaren is gewoon een rare auto.
Bewijs A. Sainz die na de eerste (winter)testdag tegen Ricciardo zegt van "she's a strange one, right?". Als in: ook Sainz die aangeeft dat ee McLaren een aparte rijstijl vereist waarbij hij dus ervaring had in de Toro Rosso, Renault en (1 dag?) Ferrari. En bewijs B zijn de "roddels" dat Ricciardo als een dweil reed in de Red Bull simulator daar nu de eerste keer. Echt dat iedereen zich schrok van hoe slecht Ricciardo was en hoe anders hij reed ten opzichte van 2018. Oorzaak? De aparte rijstijl die de McLaren vereist, waar hij geforceerd aan moest wennen. En door dat geforceerd wennen krijg je automatisch dat die bewust moest gaan rijden, gevolg: rondetijden kakken achteruit en er worden (domme) fouten gemaakt. Na een (aantal) sessies in de simulator zou nu wel weer de "oude Ricciardo" terug zijn die wel weer beter is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Ricciardo een stuk beter is dan Perez. Maar van Ricciardo bij McLaren is intussen wel bekend dat hem die auto zo slecht lag dat het niet representatief is.

En v.w.b. "slechter dan Norris". Tsja, Norris heeft dan weer alleen maar in deze auto gereden. Kan ook zomaar zijn dat als hij naar een ander team gaat of die McLaren de eigenschappen van de andere auto's over neemt dat hij er ook niet mee overweg kan en ineens veel slechter lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
CH4OS schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:26:
[...]
Red Bull heeft daar vooralsnog wel maling aan. Die zette in 2016 Kvyat aan de kant voor VER en in 2019 GAS voor ALB. Rest van de teams zijn er inderdaad niet zo happig op.
Klopt, maar dat was wel in een andere situatie naar mijn idee. Toendertijd was RB niet het dominante team en in 2019 bijvoorbeeld kon Verstappen alle hulp van een sterke teamgenoot gebruiken om zo druk op Mercedes en Ferrari te leggen door middel van strategie. Dit seizoen is dat niet nodig, wat Perez ook doet, Verstappen rijdt toch wel vooraan.
Mocht Perez zo belabberd blijven rijden dat de eerste plaats in het WCC in beding komt, dan kan er mogelijk wel wat gebeuren ja. Maar dat gaat over RB en niet over AT. Daar zie ik geen verandering midden in het seizoen gebeuren, die hebben weinig te winnen (of verliezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RobertMe schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:29:
[...]

Die McLaren is gewoon een rare auto.
Bewijs A. Sainz die na de eerste (winter)testdag tegen Ricciardo zegt van "she's a strange one, right?". Als in: ook Sainz die aangeeft dat ee McLaren een aparte rijstijl vereist waarbij hij dus ervaring had in de Toro Rosso, Renault en (1 dag?) Ferrari. En bewijs B zijn de "roddels" dat Ricciardo als een dweil reed in de Red Bull simulator daar nu de eerste keer. Echt dat iedereen zich schrok van hoe slecht Ricciardo was en hoe anders hij reed ten opzichte van 2018. Oorzaak? De aparte rijstijl die de McLaren vereist, waar hij geforceerd aan moest wennen. En door dat geforceerd wennen krijg je automatisch dat die bewust moest gaan rijden, gevolg: rondetijden kakken achteruit en er worden (domme) fouten gemaakt. Na een (aantal) sessies in de simulator zou nu wel weer de "oude Ricciardo" terug zijn die wel weer beter is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Ricciardo een stuk beter is dan Perez. Maar van Ricciardo bij McLaren is intussen wel bekend dat hem die auto zo slecht lag dat het niet representatief is.

En v.w.b. "slechter dan Norris". Tsja, Norris heeft dan weer alleen maar in deze auto gereden. Kan ook zomaar zijn dat als hij naar een ander team gaat of die McLaren de eigenschappen van de andere auto's over neemt dat hij er ook niet mee overweg kan en ineens veel slechter lijkt.
Het is niet alleen dát hoor. De monteurs bij Renault en McLaren waren zeer verbaast en/of geschrokken over hoe gebrekkig de technische kennis van Ricciardo is. Of wel: als er dus een probleem is met de auto, kom je daar met Ricciardo niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bvanham schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:26:
[...]
Een reverse grid lijkt me wel weer eens leuk om te zien wat daaruit voort kan komen.
Waarom is de F1 veruit de populairste raceklasse?

Omdat het één van de laatste klasses is die nog redelijk zuiver zijn. Het team dat en rijder die z'n zaakjes het beste voor elkaar heeft wint. En mag blijven winnen, net zolang totdat een ander beter is.

Al dit soort fratsen (reverse grid) doet daar afbreuk aan. Vind ook de herverdeling van windtunneltijd grote onzin. Waarom een team straffen omdat ze hun werk goed gedaan hebben? Laat de rest maar beter z'n best doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
alexbl69 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Vind ook de herverdeling van windtunneltijd grote onzin. Waarom een team straffen omdat ze hun werk goed gedaan hebben? Laat de rest maar beter z'n best doen.
Omdat je niet wil dat de beste teams alsmaar verder uitlopen, want dan heb je op een gegeven moment gewoon geen race meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

caspervc schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:14:
De berichtgeving is zo negatief omdat de nieuwssite, blogs en vlogs er zoveel over praten. Elke scheet die Marko en Horner over Nyck geven wordt overal breed uitgemeten met de sappigste clickbait koppen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:De discussie over coureurs en teams is hier offtopic. Dat mag verder in het algemene topic.
Dit topic is er voor de race zelf.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeerDitch
sjaool schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:41:
[...]

Zeker wel want heel veel rondjes. :+
Nr.CircuitBochtenRondenTotaal aantal bochten
1Monaco19781482
2Jeddah27501350
3Mexico17711207
4Imola19631197
5Singapore19631197
6CoTA20561120
7Miami19571083
8Brasil15711065
9Baku20511020
10Zandvoort14721008
11Canada1470980
12Hungaroring1470980
13Suzuka1853954
14Silverstone1852936
15Yas Marina1658928
16Barcelona1466924
17Qatar1657912
18Bahrain1557855
19Las Vegas1750850
20Spa1944836
21Albert Park1458812
22Spielberg1071710
23Monza1153583

;) Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DeerDitch schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:51:
[...]

1Monaco19781482
2Jeddah27501350
3Mexico17711207
4Imola19631197
5Singapore19631197
6CoTA20561120
7Miami19571083
8Brasil15711065
9Baku20511020
10Zandvoort14721008
11Canada1470980
12Hungaroring1470980
13Suzuka1853954
14Silverstone1852936
15Yas Marina1658928
16Barcelona1466924
17Qatar1657912
18Bahrain1557855
19Las Vegas1750850
20Spa1944836
21Albert Park1458812
22Spielberg1071710
23Monza1153583

;) Sorry...
I stand corrected. Okay, ik vind Oostenrijk een leuk circuit daar zal mijn enthousiasme vandaan komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeerDitch
sjaool schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:56:
[...]

I stand corrected. Okay, ik vind Oostenrijk een leuk circuit daar zal mijn enthousiasme vandaan komen. ;)
Ik vind het ook een leuk circuit hoor! Misschien wel mede doordat er zo weinig bochten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54
alexbl69 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Waarom is de F1 veruit de populairste raceklasse?

Omdat het één van de laatste klasses is die nog redelijk zuiver zijn. Het team dat en rijder die z'n zaakjes het beste voor elkaar heeft wint. En mag blijven winnen, net zolang totdat een ander beter is.

Al dit soort fratsen (reverse grid) doet daar afbreuk aan. Vind ook de herverdeling van windtunneltijd grote onzin. Waarom een team straffen omdat ze hun werk goed gedaan hebben? Laat de rest maar beter z'n best doen.
Op zich is de budget cap samen met de windtuneltijd wel een goede manier om dingen dichter bij elkaar te krijgen. Daarnaast als je zaakjes op orde hebt heb je veel minder tijd nodig om bij te blijven/voor te blijven. De verschillen worden alleen kleiner waardoor je betere races gaat krijgen.

Nu alleen nog de auto's krimpen in informaat zodat inhalen makkelijker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
DeerDitch schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:51:
[...]

1Monaco19781482
2Jeddah27501350
3Mexico17711207
4Imola19631197
5Singapore19631197
6CoTA20561120
7Miami19571083
8Brasil15711065
9Baku20511020
10Zandvoort14721008
11Canada1470980
12Hungaroring1470980
13Suzuka1853954
14Silverstone1852936
15Yas Marina1658928
16Barcelona1466924
17Qatar1657912
18Bahrain1557855
19Las Vegas1750850
20Spa1944836
21Albert Park1458812
22Spielberg1071710
23Monza1153583

;) Sorry...
Waarbij 'bocht 2' alleen met heel veel goede wil een bocht is te noemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-a95KVJKCKZ7pQh4eUVgY_S-5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiH4Sbqp5OL46wkzh7LhvOrG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als Perez een beetje fatsoenlijk zou presteren was het gat nog veel groter geweest. 🥱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ArgantosNL schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:01:
Nu alleen nog de auto's krimpen in informaat zodat inhalen makkelijker wordt.
Dat is, helaas, een kip - ei situatie. De auto's zijn groot en zwaar door de toegevoegde veiligheidsmaatregelen, maar daardoor werden de auto's weer zwaarder & groter, dus moesten de veiligheidsmaatregelen weer worden uitgebreid. De auto's kleiner & lichter maken betekent dus dat je ook veel van de "veiligheid" gaat wegnemen (bv kleinere side impact structures). Maar als je de auto's alleen kleiner maakt is de massa => krachten bij een crash weer te groot voor de "kreukelzones". En een groot deel van het gewicht zit dan weer in de motor en accu(s). En dat gaan ze weer niet zomaar veranderen want milieu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Formule 1 gaat komend weekend experimenteren met de stroomvoorziening om zodoende haar gestelde emissiedoelen te bereiken. De eigen stroomvoorziening werkt met waterstof behandelde biobrandstof en energie wat opgewekt is met zonnepanelen. De teams hoeven zelf geen generatoren in te zetten.

Tijdens het raceweekend zullen de garages, pitmuur, mobiele kantoren van de teams, de tijdwaarneming en de TV registratie door de installatie van de Formule 1 van stroom worden voorzien.

https://www.auto-motor-un...ner-strom-gp-oesterreich/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wat is de weersvoorspelling voor de komende dagen? Iemand een betrouwbare link?

Met de sprint shootout: hebben ze meer banden ter beschikking? Ik blijf het format nog maar vaag vinden tbh.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord