[F1 2023] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 85.669 views

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:13

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 9: Grand Prix Du Canada
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNxell1bqrINktuh1hRZJM-h-X4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/33oTJOqO3T73jWEygLMQepYe.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AAM0Sxphc_Xmmy2Mt6O7gk48Uk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fWwPlEqK4NBpQl5qTldSIgzv.png?f=user_large
vr 16 jun
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 22:30
Local time: 16:30
za 17 jun
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 18:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 22:00
Local time: 16:00
zo 18 jun
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 20:00
Local time: 14:00

Circuit
▸ Circuit Gilles-Villeneuve▸ Aantal rondes: 70
▸ Locatie: Montreal, Canada▸ Lengte Circuit: 4.361 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 305,27 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Canada_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Montreal zijn de volgende compounds gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/aaef9b94190f8d8e3414fd0e4a8c62417d5a355a/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FFybqfJDWAAYobze%3Fformat%3Djpg%26name%3D900x900

Terug naar boven

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:27
Ben benieuwd hoe het gaat worden voor Perez. Niet zijn beste jaar met straten circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:43
Nou jongens, niet allemaal tegelijk uit de startblokken om het topic te openen!
Canada alweer, kijken wat er gaat gebeuren - ook benieuwd of die zelfgemaakte boten race over het meer, het traditionele teams dingetje zeg maar dit jaar door gaat - hoort er toch een beetje bij.

at your service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:23

basvn

Breezand - NHN

waren we al klaar met de regen?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fyj-Jm6WwAAFGo7?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Eerst nog bosbranden maar die zouden niet komen of gevaar opleveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Stuur maar naar Nederland, hier ben ik wel klaar met die hitte en de natuur heeft water nodig :D.

Ik ben wel blij dat de race in de avond is want wij gaan 's middags naar Collect-a-con, heb er wel heel veel zin in! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:34:
[...]

Stuur maar naar Nederland, hier ben ik wel klaar met die hitte en de natuur heeft water nodig :D.

Ik ben wel blij dat de race in de avond is want wij gaan 's middags naar Collect-a-con, heb er wel heel veel zin in! :)
Wel graag na maandag pas want dan ben ik op circuit Zandvoort.

Zin in de race, Collect-a-con of beide? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:38:
[...]

Wel graag na maandag pas want dan ben ik op circuit Zandvoort.

Zin in de race, Collect-a-con of beide? :)
Heb zin in beiden :) !
Maandag is ook goed hoor, zolang er maar snel regen valt en de temperatuur naar beneden gaat :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:48
offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Siebeh op 14-06-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Siebeh schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Is dat ook leuk/geschikt voor jonge kinderen?
offtopic:
Het is een ruildag, waar The Pokébrothers als enige pakjes enz gaan verkopen en verder staat deze dag volledig in het teken van het ruilen van trading cards met andere verzamelaars.
Anders neem een kijkje in Het grote Pokémon Topic, zodat we dit topic niet volgooien met Pokémon :D

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 14-06-2023 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52

TrekDr0p

QR niet scannen

Helaas zal ik de race niet kunnen zien, tenzij ze op Pinkpop ineens een scherm met F1 gaan aanzetten :+
Ik ga maandag de race terug kijken, of alleen de samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Zal Mercedes weer zo goed uit de verf komen? Als ik het goed heb was Spanje een high-downforce circuit en dit een low-downforce baantje.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Gekkenhuis schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:08:
Zal Mercedes weer zo goed uit de verf komen? Als ik het goed heb was Spanje een high-downforce circuit en dit een low-downforce baantje.
Dat is ook het grote vraagteken bij Mercedes zelf omdat ze het altijd goed doen op het biljartlaken in Barcelona.

Daarnaast komt Aston Martin als het goed is met een nieuwe ondervloer want dat onderdeel was nog niet vervangen aan de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23

JB

Cédric roelt!

Was MER vorig jaar niet ook ineens heel sterk in Barcelona? Ze zullen zeker progressie boeken, maar wel benieuwd waar ze staan inderdaad. Zeker ook kijkende naar de budgetcap :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:16
Ze denken zelf al van niet, ze waren zeker een stuk beter in Barcelona, maar de conccurentie (hun concurrentie :P ) liet het ook afweten waardoor ze vrij gemakkelijk vóór Ferarri en AM stonden. Vraag is maar hoe dat hier is, verwacht AM hier ook wel sterk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:25
De GP van Canada blijft om de een of andere redenen toch altijd een van mijn favorieten. Geen idee waarom precies, waarschijnlijk vanwege bepaalde spannende races uit mijn jeugd. Nu komen wat mij betreft ook de leukste races eraan; Canada, Oostenrijk, Engeland, Hongarije, België, Nederland en Italië. En ja, als we komend weekend ook weer iets van regen kunnen krijgen, of laat ik het zo zeggen "wisselende omstandigheden", dan zou dat super zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:10
Heb er zin in! Canada is altijd een mooie race. Ik hoop nite dat RB (lees Max..) weer na de eerste bocht vooraan rijdt en met de winst naar huis gaat, ik wil wel eens een gevecht om de eerste plek zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:41
Een van de leukere "straten" circuits inderdaad!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Jasphur schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:58:
Een van de leukere "straten" circuits inderdaad!
en een speciale muur :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 22:19
asdfqwerty schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:57:
Heb er zin in! Canada is altijd een mooie race. Ik hoop nite dat RB (lees Max..) weer na de eerste bocht vooraan rijdt en met de winst naar huis gaat, ik wil wel eens een gevecht om de eerste plek zien
Ik hoop dat RB alle andere deelnemers verpletterd en het liefste het gehele veld op 2 rondes zet en na de finish 2 minuten voorsprong heeft op de rest!
Laat de andere teams maar hun best doen om RB bij te blijven.
8) 8) 8) 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verstappen moet zijn naam maar eens gaan bijschrijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdfqwerty
murphydrz schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Laat de andere teams maar hun best doen om RB bij te blijven.
Ik denk dat dat toch wel het geval is, ongeacht waar RB eindigt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02
RobertMe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:20:
[...]

Verstappen moet zijn naam maar eens gaan bijschrijven :+
Muurtje pakken in de Q, dan hebben we hopelijk een spannende race :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:55
Mwah, zo speciaal is ie niet meer sinds ie verplaatst is helaas. Kan me ook eigenlijk geen recente crash herinneren in the wall of champions...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Wat betreft Mercedes, die waren vorig jaar in Spanje ook snel en dachten toen dat ze echt progressie hadden gemaakt. De race daarop (Canada dus) was het weer bagger. Tenminste dat meen ik me te herinneren. Ben dus benieuwd naar komende race. Hoop dat Aston Martin er nog beter bij zit. Zou leuk zijn.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
AvK schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:44:
Wat betreft Mercedes, die waren vorig jaar in Spanje ook snel en dachten toen dat ze echt progressie hadden gemaakt. De race daarop (Canada dus) was het weer bagger. Tenminste dat meen ik me te herinneren. Ben dus benieuwd naar komende race. Hoop dat Aston Martin er nog beter bij zit. Zou leuk zijn.
Mercedes was vorig jaar in Spanje 3e en 5e, in Canada waren ze 3e en 4e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 23:15
Alles in de avond... Nu voelt het alsnog op een hele zomerstop wachten. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fauna schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:23:
[...]

Final run Q3 terwijl die al op provisional pole staat? "Een Leclercje".
DesireHD schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:23:
[...]

Mwah, zo speciaal is ie niet meer sinds ie verplaatst is helaas. Kan me ook eigenlijk geen recente crash herinneren in the wall of champions...
Magnussen 2019? Alhoewel ik me niet kan herinneren hoe die toen uiteindelijk aan de andere kant is geëindigd. Maar volgens mij had die ook de wall of champions een kusje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:20
Heb er weer zin in! Blijft toch altijd een mooie race met veel herinneringen. Zo denk ik aan de crashes van Kubica in 2007 en Massa in 2014 en de marathonrace van 2011. En deze tijden zijn lekker. De kinderen liggen dan op bed dus kunnen vrouwlief en ik de race in alle rust volgen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43

sjaool

Every life should have 9 cats

Fauna schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:23:
[...]

Na 2 wereldkampioenschappen mag hij hem er nu met recht wel eens een keertje in zetten om in het lijstje te komen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 14-06-2023 11:47 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38

Martinspire

Awesomeness

Chocoball schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:34:
[...]

Eerst nog bosbranden maar die zouden niet komen of gevaar opleveren.
Nouja als er een nieuwe brand komt en die zit wel bij circuit, dan kan dat wel degelijk. Al had ik niet het idee dat ze daar in een gebied zitten waarbij de brand echt in de buurt kan komen vanwege de huizen. Maar als die bedreigt worden, gaat het feest ook al niet door denk ik.

Verder benieuwd wanneer de regen precies gaat komen. Maar voor die bosbranden zal dat allicht alleen maar beter zijn.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tleilaxu schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:50:
Mercedes was vorig jaar in Spanje 3e en 5e, in Canada waren ze 3e en 4e.
Dat zegt niet direct alles, al verwacht ik wel dat ze nu serieus meer in de pap te brokkelen zullen hebben.
Perez was uiteindelijk uitgevallen maar moest door een Q crash, samen met Leclerc verder van achteren komen tijdens de race, Leclerc kwam nog terug naar een 6e plek.

Toen bood Ferrari trouwens nog serieus partij voor Red Bull want @asdfqwerty, de race van vorig jaar ook gezien? Verstappen moest er echt wel voor rijden, tot aan de vlag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:36:

Toen bood Ferrari trouwens nog serieus partij voor Red Bull want @asdfqwerty, de race van vorig jaar ook gezien? Verstappen moest er echt wel voor rijden, tot aan de vlag.
Kwam dat niet ook door een SC? Alonso startte toen P2 (door natte Q) waardoor Sainz er niet direct bij zat en Verstappen een gaatje kon slaan? Vervolgens dan een late SC waarna Sainz inderdaad continu op de hielen van Verstappen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:58:
Kwam dat niet ook door een SC? Alonso startte toen P2 (door natte Q) waardoor Sainz er niet direct bij zat en Verstappen een gaatje kon slaan? Vervolgens dan een late SC waarna Sainz inderdaad continu op de hielen van Verstappen zat.
Dat het op het einde nog zo close was kwam idd door een SC, maar er waren al een paar VSC's aan voorafgegaan. Ferrari (Sainz), had net zo goed kunnen winnen, hij was niet echt minder snel. Ik vond de race iig zeer vermakelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chocoball
Voor de statistiekliefhebbers. Komend weekend kan Red Bull zijn 8e overwinning op rij in dit seizoen halen en zijn 100e overwinning in totaal. Mateschitz en Marko hoopten ooit bij de start van Red Bull Racing een keer een grand prix te winnen :) Wel moet Red Bull nog wat grote namen met meer overwinningen voor laten gaan:

Teamnaam (aantal overwinningen)
1. Ferrari (242)
2. McLaren (183)
3. Mercedes (125)
4. Williams (114)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:23

basvn

Breezand - NHN

Chocoball schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:51:
Voor de statistiekliefhebbers. Komend weekend kan Red Bull zijn 8e overwinning op rij in dit seizoen halen en zijn 100e overwinning in totaal. Mateschitz en Marko hoopten ooit bij de start van Red Bull Racing een keer een grand prix te winnen :) Wel moet Red Bull nog wat grote namen met meer overwinningen voor laten gaan:

1. Ferrari (242)
2. McLaren (183)
3. Mercedes (125)
4. Williams (114)
Andere funfact, afgelopen 11 maanden heeft RBR 1 race niet gewonnen (Brazilië).
Daarvoor was het Oostenrijk waar Lec een overwinning pakte.

RBR heeft afgelopen 12 maanden 18/21 races gewonnen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:16
asdfqwerty schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:57:
Dit gaat helaas niet gebeuren, er gaat geen gevecht om de eerste plaats zijn dit jaar verwacht. De RB is (zeker in handen van Verstappen) zoveel sterker dan de concurrentie dat het of een eerste plaats of zowat een DNF is. Maar we zullen het zien, vorig jaar stond Mercedes er in Brazilië ook opeens bij natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

1. Ferrari (242)
2. McLaren (183)
3. Mercedes (125)
4. Williams (114)
Komende 2 seizoenen lekker domineren en Mercedes voorbij streven.
Al is het maar om Toto even gedag te zeggen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:07

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

1. Ferrari (242)
2. McLaren (183)
3. Mercedes (125)
4. Williams (114)
Daarmee zijn ze toch wel lekker bezig in vergelijking, behalve dan de streak die Mercedes neer heeft kunnen zetten. (of Brawn ;) )

Williams Racing - 786 starts / 114 wins = 14.50%

McLaren - 931 starts / 183 wins = 19.65%

Scuderia Ferrari - 1058 starts / 242 wins = 22.87%

Red Bull Racing - 354 starts / 99 wins = 27.96%

Mercedes - 278 starts / 125 wins = 44.96%

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Dit was wel een mooi gevecht:

Max vs Rosberg (die kampioen werd dat jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Ferrari (242)
2. McLaren (183)
3. Mercedes (125)
4. Williams (114)
Dus het target voor dit jaar is Williams passeren en volgend jaar Mercedes?

Ander fun fact. Die 40 overwinningen die Verstappen nu heeft, allemaal bij Red Bull, betekent dus dat "dadelijk" 40% (of waarschijnlijker: 41%) van de overwinningen van Red Bull op naam van Verstappen staan. En dan in de 30 overwinningen op naam van Vettel. En de kruimels zijn dan van Perez, Ricciardo, Webber en Coulthard. (? Niet van Albon & Gasly, ook niet van Kvyat meen ik? Ook niet van Doornbos, en neem aan ook niet van Klien. Mis ik dan nog een naam?)

Edit: Liuzzi heeft het eerste jaar ook nog voor Red Bull gereden, afwisselend met Klien. Maar die heeft vast ook geen overwinning gepakt.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 14-06-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Regen, regen, regen! *O* oOo

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RobertMe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:56:
[...]

Dus het target voor dit jaar is Williams passeren en volgend jaar Mercedes?

Ander fun fact. Die 40 overwinningen die Verstappen nu heeft, allemaal bij Red Bull, betekent dus dat "dadelijk" 40% (of waarschijnlijker: 41%) van de overwinningen van Red Bull op naam van Verstappen staan. En dan in de 30 overwinningen op naam van Vettel. En de kruimels zijn dan van Perez, Ricciardo, Webber en Coulthard. (? Niet van Albon & Gasly, ook niet van Kvyat meen ik? Ook niet van Doornbos, en neem aan ook niet van Klien. Mis ik dan nog een naam?)
Coulthard is gestopt voor de eerste overwinningen in 2009 vertelt Wikipedia mij. Alleen de eerste vijf namen die je noemt hebben een race voor RBR gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FirePuma142 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:03:
[...]

Coulthard is gestopt voor de eerste overwinningen in 2009 vertelt Wikipedia mij. Alleen de eerste vijf namen die je noemt hebben een race voor RBR gewonnen.
Was Coulthard in Monaco dan "maar" een podium? Ik had die mentaal genoteerd als een overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RobertMe schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Was Coulthard in Monaco dan "maar" een podium? Ik had die mentaal genoteerd als een overwinning.
Derde in 2006.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hoorde ik nu iemand tegen roepen?
Leuke rewind van 2011
Lewis being Lewis and Vettel being Vettel en andere leuke momenten.

Canada 2011

[ Voor 6% gewijzigd door d-vine op 14-06-2023 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Stiekem hoop ik op een zege van Alonso... Maar Max mag hem ook gewoon pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Soms valt er tijdenlang geen druppel tijdens raceweekends en dit seizoen lijkt dan weer een jaartje te worden met wat meer nattigheid.
Belooft weer een leuk weekendje te worden, helemaal met deze weersverwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:47
Misschien al eens eerder gevraagd voor deze race, maar waar bouwen ze alle hospitality units op? Niet achter de paddock, want daar ligt water?

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

DeerDitch schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Misschien al eens eerder gevraagd voor deze race, maar waar bouwen ze alle hospitality units op? Niet achter de paddock, want daar ligt water?
Volgens mij in die "boot" buisjes achter de paddock.

FOM filmpje start bij 1:20, zie je de huisjes achter paddock. Maar is wel van 2016, dus is nu wel wat anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
De tijden van de FP's, Q en Race komen nu wel extra lekker uit met de temperaturen. Overdag lekker in de tuin rommelen en na het eten is het tijd voor F1. Mijn vriendin zag het in de agenda al voorbijkomen en zei: "Dus we kunnen voor de verandering eens weg op zondagmiddag" :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:07
FirePuma142 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:03:
[...]

Wins by driver
Driver Wins From pole
(NLD) Max Verstappen 40 19
(DEU) Sebastian Vettel 38 26
(AUS) Mark Webber 9 4
(AUS) Daniel Ricciardo 7 1
(MEX) Sergio Perez 5 1

De rijders die gewonnen hebben met Red Bull Racing. Inderdaad maar vijf.

Via https://gpracingstats.com/constructors/red-bull/wins/

En een lijst van alle races die ze gewonnen hebben: https://www.statsf1.com/en/red-bull/victoire.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44

p0st

Dutch Reefer

Kom maar door met die regen :D
Kan me nog goed de race(s) in Canada herinneren toen RB nog met Franse PU reed, wat een drama :9

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:47
TrekDr0p schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:30:
[...]

Volgens mij in die "boot" buisjes achter de paddock.

[YouTube: A Bird's Eye View Of The Circuit Gilles-Villeneuve | Canadian Grand Prix 2016]

FOM filmpje start bij 1:20, zie je de huisjes achter paddock. Maar is wel van 2016, dus is nu wel wat anders.
Vorige maand op het Circuit gelopen. Ook achter de pits in de “paddock”. Daar waren ze inderdaad op pontons de hospitality units aan het op opbouwen.

Ben benieuwd wie dit weekend mijn voorbeeld volgt? 😘😆
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2dlZAK3hmv19b3uD2qI9UVaGRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dcmge5U0DEClQkb6yY7G0h1n.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Stuk stiller hier met updates nu /r/Formula1 plat ligt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Gewoon_Jansen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:56:
Stuk stiller hier met updates nu /r/Formula1 plat ligt. :P
Ja klopt, ik had de moderators al een bericht gedaan wat er aan de hand was.
Ik wist geen eens dat dit gaande was en had het bericht dat in beeld kwam niet goed gelezen blijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:15
G_Dragon schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:13:
[...]

Goeie tip! Kan er nu alleen niet bij op mijn werk :D
geen telefoon waarop dat werkt? hier word gewerkt om de discord app naar de IT laptops te pushen (helaas gaat het niet gebeuren maar we vinden het de moeite waard om een poging te doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Albert Fabrega heeft wat foto's gedeeld:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FymBvK1XgAAdpRk?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FymBuskX0AAHCGG?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FymBvcXXwAAK_Ll?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FymBv7bXgAA_awG?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:00
Inmiddels heeft het circuit wel een aardige evolutie ondergaan sinds het begin dat het circuit op de F1 kalender is gekomen (1978). Pits verplaatst en op de tweede rechte stukken twee bochten/chicanes verwijderd. Dit is wel een heerlijke ronde in het nat van Patrick in z’n Tyrell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
i-dj schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:00:
[...]

Vorige maand op het Circuit gelopen. Ook achter de pits in de “paddock”. Daar waren ze inderdaad op pontons de hospitality units aan het op opbouwen.

Ben benieuwd wie dit weekend mijn voorbeeld volgt? 😘😆
[Afbeelding]
Hoe rook de muur? Beter dan een muur in Nederland? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48
Naar kampioenen denk ik

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
niet champignons?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48
die was leuker geweest :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
En ook de achtervleugels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kalSox24Bb3wH4IDnwqFDy5Hgsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80pII1QsRiMx8n6aEjdhOFt4.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koZpDUvTB18r97-zUyGV15mlHAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwUDYAJOaLBY0PC0xzrHBTah.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door TinusXIII op 15-06-2023 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Wat een taartschep heeft de RBR toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
TrekDr0p schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:15:
[...]

Die hebben de vleugel van Monaco er nog op laten zitten :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02
[...]

Dat zou echt wel een hele grote stunt zijn als ze daar het hele weekend mee blijven rijden. En bovendien machtsvertoon als ze er mee winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fauna schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Dat zou echt wel een hele grote stunt zijn als ze daar het hele weekend mee blijven rijden. En bovendien machtsvertoon als ze er mee winnen.
Red Bull heeft al het hele seizoen geen echte low downforce achtervleugel gehad. Zou me dus niks verbazen als ze zelfs in Monza met een "barn door" rijden.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:18
Ricciardo joins ESPN for ‘alternate’ F1 TV coverage of Canadian GP
US Formula 1 viewers will be able to catch Red Bull reserve driver Daniel Ricciardo co-host an ‘alternate telecast’ of the Canadian Grand Prix on ESPN2.

Bron: https://www.motorsport.co...spn-canadian-gp/10480415/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Rembock schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:18:
Ricciardo joins ESPN for ‘alternate’ F1 TV coverage of Canadian GP
US Formula 1 viewers will be able to catch Red Bull reserve driver Daniel Ricciardo co-host an ‘alternate telecast’ of the Canadian Grand Prix on ESPN2.

Bron: https://www.motorsport.co...spn-canadian-gp/10480415/
Nou dat is leuk balen voor iedereen buiten de VS. -O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
[...]

Als ze met die taartschep alsnog de één van de hoogste topsnelheden weten te halen mogen we misschien eens de harde conclusie gaan trekken dat de Honda motor inmiddels toch echt wel de beste motor in het veld is.

Ik ben benieuwd. En als Honda fan blijf ik het zo vet vinden dat de Japanners alles gegeven hebben. Honda Power! 8)

P.s. Eeuwig zonde dat het huwelijk tussen Honda en Red Bull een einddatum heeft.

P.s. 2, het zou mij niet eens verbazen als Max uiteindelijk met de motor mee verhuist. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ZeromaNoiS op 15-06-2023 18:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ZeromaNoiS schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:08:
P.s. 2, het zou mij niet eens verbazen als Max uiteindelijk met de motor mee verhuist. ;)
En GP terug naar Silverstone?

spoiler:
Voordat hij naar Red Bull ging om race engineer van Kvyat te worden (i.p.v. Vettel & Rocky) was GP de race engineer bij Force India, en daarvoor ook nog van Paul DiResta, voordat die dus plek moest maken voor Perez.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Laatst online: 06:47
Squawk schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:21:
[...]

Hoe rook de muur? Beter dan een muur in Nederland? :+
Naar Bosmarmot! 😂

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Phil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:31

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

Maar het onderste gedeelte is heel vlak ten opzichte van bijvoorbeeld ferrari.

Daarmee is Drag Reduction bij Red Bull groter bij gebruik van DRS want meest drag zit natuurlijk in het verticale oppervlak.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
Mr Pingu schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Maar het onderste gedeelte is heel vlak ten opzichte van bijvoorbeeld ferrari.

Daarmee is Drag Reduction bij Red Bull groter bij gebruik van DRS want meest drag zit natuurlijk in het verticale oppervlak.
Dan moet je wel eerst DRS krijgen…..en dat heeft max de laatste tijd wat minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Laatst online: 18:31

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ZeromaNoiS schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:36:
[...]

Dan moet je wel eerst DRS krijgen…..en dat heeft max de laatste tijd wat minder. :)
Tja ieder voordeel heb z’n nadeel

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 22:19
ZeromaNoiS schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:36:
[...]

Max heeft last van DRS problemen, daarom heeft het team er voor gezorgd dat hij constant vooraan rijdt zodat hij de DRS niet hoeft aan te spreken.
:+ :+ :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:45
Wel leuk die verschillen. Zijn ook goed zichtbaar zo!

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De uitloopstrook in bocht 1 is aangepast. Het stukje asfalt wordt nu afgesloten door een Tecpro muur zodat de coureurs niet meer via het asfalt weer de baan op kunnen maar moeten nu via het gras de baan op.

Oud
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2023/06/XPB_1152382_HiRes-1536x1025.jpg

Nieuw (vanaf de zijkant gezien)
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2023/06/XPB_1213115_HiRes-1536x1025.jpeg

Nieuw (vanaf de achterkant gezien)
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2023/06/XPB_1213114_HiRes-1536x1024.jpeg

https://the-race.com/form...nadian-gp-venue-montreal/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chocoball schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 00:17:
De uitloopstrook in bocht 1 is aangepast. Het stukje asfalt wordt nu afgesloten door een Tecpro muur zodat de coureurs niet meer via het asfalt weer de baan op kunnen maar moeten nu via het gras de baan op.

Oud
[Afbeelding]

Nieuw (vanaf de zijkant gezien)
[Afbeelding]

Nieuw (vanaf de achterkant gezien)
[Afbeelding]

https://the-race.com/form...nadian-gp-venue-montreal/
Is dat voor de veiligheid of voor de sponsoren? 8)7 Ziet er IMO toch wel ridicuul uit op deze manier. En kan mij ook geen incident herinneren waarbij iemand crashte bij entry T1 en exit T2 de baan over schoof. T1 crashes zijn altijd relatief rechtdoor geëindigd en (IIRC) nooit deze "uitloopstrook" over gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:21
RobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 00:28:
[...]

Is dat voor de veiligheid of voor de sponsoren? 8)7 Ziet er IMO toch wel ridicuul uit op deze manier. En kan mij ook geen incident herinneren waarbij iemand crashte bij entry T1 en exit T2 de baan over schoof. T1 crashes zijn altijd relatief rechtdoor geëindigd en (IIRC) nooit deze "uitloopstrook" over gegaan.
Gaat, zo te lezen, over re-entry van coureurs de baan op (zoals in onderstaande video te zien is bij Ocon). M.i. maakt die extra "reclame" barrier het terug de baan op keren niet veiliger....

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
alesandro_46 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 00:33:
[...]

Gaat, zo te lezen, over re-entry van coureurs de baan op (zoals in onderstaande video te zien is bij Ocon). M.i. maakt die extra "reclame" barrier het terug de baan op keren niet veiliger....

[YouTube: Five Great Battles At The Canadian Grand Prix!]
Haalt wel mooi het voordeel van een bochtje afsnijden weg en voorkomt plaatsen teruggeven nadat er iemand "per ongeluk" rechtdoor vloog, scheelt ook weer wat (late) beslissingen van de wedstrijdleiding en denk wel dat de re-entry er veiliger op wordt.
Nu kan de coureur anderen beter zien aankomen ipv dat hij met een joekel van een dode hoek de baan weer op schiet. Naar links of rechts zie je uit de ooghoeken toch net iets meer dan schuin naar achteren tot er eentje in de spiegels verschijnt, denk dat het wel veiliger is zo, vooral voor de coureurs die gewoon op de track blijven maar we zullen zien, heb iig wel veel zin in deze race.
Over (nat?) gras de baan weer op keert makkelijker in de juiste richting en zorgt met minder grip ook dat het rustiger gaat, vrees wel dat dat stukje gras het zwaar gaat krijgen dit weekend, Astro Tuf of echte plaggen, we'll see.

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 16-06-2023 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
En we hebben een weekend opwarmertje:

Even klikkerdeklik want FOM

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 00:51:
[...]

Haalt wel mooi het voordeel van een bochtje afsnijden weg en voorkomt plaatsen teruggeven nadat er iemand "per ongeluk" rechtdoor vloog, scheelt ook weer wat (late) beslissingen van de wedstrijdleiding en denk wel dat de re-entry er veiliger op wordt.
2016 werd Rosberg er buiten de baan gedrukt bij de start, vanaf P3. Uiteindelijk gaat hij op P9 of P10 T3 in. Afsnijden was hier naar mijn idee dus echt geen optie. Je moet nog steeds afremmen omdat er nog steeds een bocht (ala T1, T2, alleen niet zo scherp) in zat, en de reentry is een "extra" bijna haakse bocht waarvoor je echt flink vaart moest minderen. Daar afsnijden betekende per definitie plek(ken) verlies. Wat je dus ook bij Ocon ziet. Side by side met Vettel T1 in en hij komt meerdere autolengtes later de baan op.

En of het veiliger is valt ook nog te bezien. Ze moeten nu zo ongeveer in de apex terug de baan op. Dat betekent dus terugkeren de baan op waar de racing line ligt. In de oude situatie keerden ze terug de baan op in de exit, en in de exit van een bocht rijden ze zelden aan de binnenkant (tenzij bochtencombinatie en meteen een bocht de andere kant op). Ik denk dus zelfs dat deze situatie gevaarlijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 16-06 19:27
Scheelt wel een george russelltje, gewoon de bocht niet nemen en veilig uit het gedrang blijven en uiteindelijk zo posities winnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Blik1984 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:03:
Scheelt wel een george russelltje, gewoon de bocht niet nemen en veilig uit het gedrang blijven en uiteindelijk zo posities winnen
Levert je wel een George Russeltje op. Gewoon terug de baan op rijden zonder te kijken of er andere auto's aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:06:
[...]

Levert je wel een George Russeltje op. Gewoon terug de baan op rijden zonder te kijken of er andere auto's aankomen.
Ja maar... er zijn 3 andere coureurs die... :z :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21

Damian

Insane Obtrusion

FRIDAY, JUNE 16 – FP1 AND FP2
Conditions: Expected to be a dry morning but expect an unsettled afternoon with rain highly likely to fall in FP2. FP1: 22°C // FP2: 20°C
Maximum temperature expected: 22 Celsius
Minimum temperature expected: 14 Celsius
Chance of rain: 60%

SATURDAY, JUNE 17 – FP3 AND QUALIFYING
Conditions: A cloudy and rainy day expected with a chance of intense showers along with light winds at various times. FP3: 17°C // Q: 19°C
Maximum temperature expected: 20 Celsius
Chance of rain: 80%

SUNDAY, JUNE 18 – RACE WEATHER
Conditions: Sunday is expected to be much improved but expect a mix of showers and some sunny spells throughout the day. RACE: 23°C
Maximum temperature expected: 23 Celsius
Chance of rain: 40%

Regen maakt het toch altijd wel leuk :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
Normaal zou ik zeggen dat er goed over zo'n verandering is nagedacht, maar aangezien het FIA/FOM betreft laat ik die opmerking graag achterwege. Ik ben benieuwd, misschien merken we er tijdens de race helemaal niks van omdat iedereen netjes op de baan blijft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:48

DataGhost

iPL dev

ZeromaNoiS schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:08:
[...]

Als ze met die taartschep alsnog de één van de hoogste topsnelheden weten te halen mogen we misschien eens de harde conclusie gaan trekken dat de Honda motor inmiddels toch echt wel de beste motor in het veld is.
Volgens mij is dat niet de consensus in de paddock, de vier motoren zijn redelijk aan elkaar gewaagd. In de buurt van de topsnelheden heb je voor een paar km/u snelheidsverschil echt zo'n monsterlijke hoeveelheid extra vermogen nodig dat dat eigenlijk niet van de motoren kán komen. Dat is allemaal aero, en straightforward is dat ook allemaal niet. Het kan bijvoorbeeld best zo zijn dat de RBR-filosofie zo'n taartschep nodig heeft om de rest van het concept en hun vermeende "DRS-truc" te laten werken, en dat de voordelen daarvan opwegen tegen de extra drag die het met zich mee lijkt te nemen.
P.s. Eeuwig zonde dat het huwelijk tussen Honda en Red Bull een einddatum heeft.

Waarom zou hij dat doen? Je kan bij AT zien dat de motor niet heilig is, die bungelen met een mager puntje verschil onderaan nog krap boven Williams, het contrast kan bijna niet groter. Iedereen moet in 2026 met een nieuwe motor komen, geen doorontwikkeling op wat er nu is, dus de kaarten zullen sowieso geschud worden. Dan lijkt het me veel logischer dat hij gewoon blijft zitten waar hij zit, met het hele team wat om hem heen verzameld is en goed samenwerkt. Aston Martin komt dit jaar eigenlijk net kijken aan de voorkant van het veld en is ondertussen hun tweede plaats ook al kwijtgeraakt aan het tot de vorige race nog niet heel geweldig presterende Mercedes. Dat zou op dit moment qua overstap voor Max een heel onlogische zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Damian schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:29:

SUNDAY, JUNE 18 – RACE WEATHER
Conditions: Sunday is expected to be much improved but expect a mix of showers and some sunny spells throughout the day. RACE: 23°C
Maximum temperature expected: 23 Celsius
Chance of rain: 40%

Oeh dit klinkt erg goed, een mix van afwisselend weer is goud voor een leuke race! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:06:
[...]

"Oh my word, who put a wall right there? I gave the other drivers plenty of room when I came back onto the track"

:+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:20
Bottas met een mooie helm, ontworpen door zijn vriendin.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fys4E7AXoAIlWnh?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fys4E38WYAMF86g?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fys4E36XsAEdzTb?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 3% gewijzigd door Extigo op 16-06-2023 10:05 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bottas lekker bezig. :D

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 23:20

Wom

Qua helm dan, verder is hij aan een redelijk matig seizoen bezig. :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Damian schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:29:

Wel apart dat je regen nodig hebt nom er een leuke race van te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 16:28

Dazzler2120

FP ProMod
RCBL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Wel apart dat je regen nodig hebt nom er een leuke race van te maken.
Met regen en wisselvallige weersomstandigheden heb je vaker een leuke race. Dat betekent niet dat je geen leuke race kan hebben zonder regen (3dubbele ontkenning in één zin, lekker verwarrend, Dazzler |:( )
Je kan gewoon een hele leuke race hebben zonder regen.

Genoeg leuke races gezien zonder regen

Edit: 3-dubbele ontkenning eruit gehaald

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 16-06-2023 12:00 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord