Ach dat is toch al bijna 3 decennia zo? Misschien nog wel langer.RCBL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:56:
[...]
Wel apart dat je regen nodig hebt nom er een leuke race van te maken.
Ligt eraan wat je leuk vindt. Ik vind het op dit moment ook gewoon leuk als Max lekker vooraan weg rijdt.RCBL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:56:
[...]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verwijderd
hansvk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:08:
[...]
Ligt eraan wat je leuk vindt. Ik vind het op dit moment ook gewoon leuk als Max lekker vooraan weg rijdt.

Als je fan van Max bent in plaats van racen, dan zit jij wel goed ja.
Voor fans van racen hebben we een heel mooi middenveld dat dicht op elkaar zitVerwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:11:
[...]
![]()
-
Offtopic: dit is wel een prachtige zinDazzler2120 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:59:
[...]
Met regen en wisselvallige weersomstandigheden heb je vaker een leuke race. Dat betekent niet dat je geen leuke race kan hebben zonder regen
En dan niet mijn zelfreflectie meenemen
Dat is één van die zinnen waarin je schrijft zoals je praat en het vervolgens terugleest.
PS4 PSN: Dazzler2120
En regen is geen garantie voor een spannende race (Spa '21)Dazzler2120 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:59:
[...]
Met regen en wisselvallige weersomstandigheden heb je vaker een leuke race. Dat betekent niet dat je geen leuke race kan hebben zonder regen (3dubbele ontkenning in één zin, lekker verwarrend, Dazzler)
Je kan gewoon een hele leuke race hebben zonder regen.
Genoeg leuke races gezien zonder regen
Edit: 3-dubbele ontkenning eruit gehaald
Dat was dan ook niet maar een beetje regenalbino71 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:33:
[...]
En regen is geen garantie voor een spannende race (Spa '21)
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Uiteraard zijn er zonder regen ook prima races.RCBL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:56:
[...]
Maar races met een opdrogende baan of midden in de race een korte hevige bui zijn toch vaak net iets spectaculairder
Race van vorig jaar:
Klikkie
[ Voor 17% gewijzigd door Damian op 16-06-2023 12:48 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Was toentertijd best prettig, want de regen maakte het dat seizoen niet perse spannenderalbino71 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:33:
[...]
Mijn boefje is liev!
Het wachten op actie en wat/wanneer er iets zou gebeuren was spannendalbino71 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:33:
[...]
Het Jeu de Boule spel van de marshalls was ook wel spannend
[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 16-06-2023 12:46 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik was al fan van F1 toen er nog op Zandvoort (oude circuit) en de Nordschleife werd geredenVerwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:11:
[...]
![]()
Mar een race heeft meer aspecten dan alleen wie vooraan rijdt. Dus laat Max meer lekker domineren en de strijd daarachter lekker losbranden
[ Voor 19% gewijzigd door hansvk op 16-06-2023 12:59 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Waar was je die andere 8 jaar?Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:11:
[...]
![]()
Mijn boefje is liev!
Lijkt meer een mix van Ferrari en Red Bull te zijn.pilskes schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:01:
Aston Martin heeft een RB19 gejat en groen gespoten:
[Afbeelding]
La entrada de la rampa de los pontones del Aston Marton es ahora mucho más estrecha. Más tunel en la parte inferior.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 15 juni 2023
Aston Martin ramp inlet is now narrower than before. More tunnel under the sidepod. #f1 #CanadianGP pic.twitter.com/kPfWj8ZKL3
Kijk hoe de RB19 er uit ziet, sidepods aan de bovenkant is niet zo agressief.
Uit oudere beelden was ook te zien dat Red Bull ideeën kopieert van Aston Martin (en andere teams).
Hoezo? Die is echt heel anders hoor...pilskes schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:01:
Aston Martin heeft een RB19 gejat en groen gespoten:
[Afbeelding]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik hoop dat we niet verrast zijn dat teams goede ideeën van elkaar kopiëren..
Het zou eerder dom zijn om het binnen de regels niet te doen..asdfqwerty schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:39:
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Regen maakt een race onvoorspelbaar waardoor het voor veel mensen vermakelijker wordt om te kijken.RCBL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:56:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Kopiëren is leuk, maar het verbeteren is veel beter. Met kopiëren blijf je er achteraan lopen.asdfqwerty schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:39:
Je hebt gelijk, maar als je na een tijd erachter komt dat je het maximum van je concept bereikt hebt, kun je iets kopiëren van een ander team en daar verder op doorbordurenJron667 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:13:
[...]
Kopiëren is leuk, maar het verbeteren is veel beter. Met kopiëren blijf je er achteraan lopen.
"Kopiëren en voortborduren" gaan in F1 slecht samen, al helemaal in combinatie met "maximum van concept bereikt". Want "voortborduren" moet je het ook voor begrijpen, en als je (denkt) het maximum van het concept bereikt te hebben zou dat IMO ook betekenen dat je kennis mist (ook Mercedes zat niet aan het maximum van hun concept. Alleen zagen ze in dat de andere concepten beter waren. Ergo "beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald".asdfqwerty schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:23:
[...]
Je hebt gelijk, maar als je na een tijd erachter komt dat je het maximum van je concept bereikt hebt, kun je iets kopiëren van een ander team en daar verder op doorborduren
Oftewel: als je het echt (exact) kopieert weet je niet wat je doet en kun je dus zeker niet voortborduren. En als je wel snapt hoe het werkt ga je natuurlijk niet echt kopiëren, maar maak je een eigen variant. Wat je nu dus ook met de sidepods ziet. Er zijn geen twee teams die met ~exact dezelfde sidepods rijden (wellicht net Haas met de Ferrari kopie). Allemaal kijken ze van elkaar af, maar ze maken wel allemaal een eigen ontwerp waardoor er 9 á 10 varianten zijn.
Edit:
En kopiëren levert ook niks op. Elk team kan de hiidige Red Bull kopiëren. Maar daarmee ben je per definitie langzamer tegen de tijd dat je dat ontwerp gefabriceerd hebt, aangezien Red Bull tegen die tijd verder heeft ontwikkeld. Maar je kunt de eigen auto dan ook niet meer ontwikkelen, doordat je het niet begrijpt. Het enige dat je dan kunt blijven doen is blijven kopiëren en achter de feiten aanlopen. Alleen ontwikkelen de 9 andere teams wel zelf, dus die zullen naar verloop van tijd relatief alleen maar sneller gaan (/zelf relatief langzamer worden).
Ultieme voorbeeld daarvan is uiteraard Racing Point. Die wilden voor 2020 geen auto ontwikkelen en zich volledig focussen op 2021 (en toen kwam corona en nieuwe regels schoven een jaar op). Met 3D scans de Mercedes kopiëren, inclusief vermoedde blauwdrukken van onderdelen onder de motorkap. Alleen was die auto dus al een jaar oud en daardoor midfield at best (immers hadden de teams achter Mercedes ook snelheid gevonden waardoor de 2020 auto sneller zou zijn dan de 2019 Mercedes). En ondanks dat RP er IIRC aan het begin van het seizoen redelijk bij zat als midfielder zakten ze steeds meer weg. Immers hadden ze noch de kennis van/voor de afstelling, noch begrepen ze de aero en konden ze dus niet verbeteren daaraan.
[ Voor 34% gewijzigd door RobertMe op 16-06-2023 18:09 ]
Goedenavond! FP1 staat op het punt van beginnen. 30% kans op regen:
RISK OF RAIN FOR F1 FIRST PRACTICE SESSION IS 30%
16 Jun 2023, 19:15:12
Russel rain qoute incomingStefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:25:
Goedenavond! FP1 staat op het punt van beginnen. 30% kans op regen:
Er hangt zeker regen daar, ben benieuwd naar de verhoudingen, denk eerst alle kaarten tegen de borst en morgen alle zandzakken eruit.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
FP2 veel kans op regen dus FP1 zal belangrijk(er) worden
Mijn boefje is liev!
Dat begint bij mij om 15.00Edd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:28:
Het heeft even geduurd, maar het weekend is dan eindelijk begonnen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dus, Red Bull in de laatste pitbox. Zeer vaak kiest de WCC toch voor de eerste pitbox.
Max staat alweer P1

Mijn boefje is liev!
De graphics afdeling van F1TV moet nog even wakker worden... lieten het Mercedes logo zien net bij Verstappen.

Gasly gaat voor de eerste code rood van het weekend!
Sow die AR AWS reclame in de catchfence na de chicane voor de hairpin was ook even spuuglelijk.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Geen aandrijving meer zo te zien. Ik schakel net in, goede start
Met zijn mega start en problemen met Alphine. Ik denk dat Alonse geen heimwee heeft..PalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:36:
ALO zal wel blij zijn met z'n AM
Wie is die dame die ook commentaar geeft.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik ben twee minuten weg om wat drinken te pakken en een Alpine stuk. Echt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat zou Max denken? Honda was toch wel echt dé redding…DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:38:
Ik ben twee minuten weg om wat drinken te pakken en een Alpine stuk. Echt.
Mijn boefje is liev!
Zo, GAS is alvast klaar voor deze training.
Ik verwacht nu wel excuses van de Canadezen.
Mooi moment om ff vers ijs te halen voor in het glas
Mooi moment om ff vers ijs te halen voor in het glas
[ Voor 39% gewijzigd door PalingDrone op 16-06-2023 19:41 ]
Ik was zelf ook erg nieuwschierig ernaar! Mogelijk is het Rosanna Tennant? Ze doet normaal alleen de after/pretalk.Pierre schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:37:
Nee die er nu zit is niet blondmnarijnm schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:41:
[...]
Ik was zelf ook erg nieuwschierig ernaar! Mogelijk is het Rosanna Tennant? Ze doet normaal alleen de after/pretalk.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Die weet veel meer over die Renault's dan wij.JB schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:39:
[...]
Wat zou Max denken? Honda was toch wel echt dé redding…
Jaren geleden weet ik nog dat hij wat dingen ging vertellen over hoe die motoren soms werden geleverd. Volgens mij was er eentje die kapot geleverd werd aan RBR. Ik dacht dat het de krukas was die al stuk was en die motor konden ze in de paddock gaan herbouwen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waarom duurt het zo lang. Mercedes staat ook al te wachten.
Een of andere Tina, performance engineer, en als ik het goed hoorde "van McLaren bij ... E" (FE of Extreme E? Meen heb Extreme E geregistreerd als zijnde "E", maar kan ook Formule E zijn bedenk ik me nu).Pierre schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:37:
Hehe, iedereen terug de pitbox in.
Wat zou er loos zijn dat het zo lang duurt?
Oja FP1 niet iets wat top of mind is op vrijdagavond
MER holt weer hard achteruit
Mijn boefje is liev!
Niks, je kan er ook veels te vroeg staan. 😂StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:43:
Hehe, iedereen terug de pitbox in.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Man, man, man... Dit duurt wel heel lang zeg.
Begin van de uitzending zag je de commentatoren even.mnarijnm schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:43:
[...]
Hoe kan jij de commantatoren zien? Via f1tv korte shot geweest die ik gemist heb?!
Bottas FTW!
2 seconden sneller als Max! We hebben een nieuwe uitdager!!!1111
* Chevy454 verveelt zich tijdens de rode vlag
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Yup, Gasly auto is al van baan. Dus race met die hap.sjaool schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:45:
Man, man, man... Dit duurt wel heel lang zeg.
danChevy454 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:46:
Bottas FTW!
Ja, ik verveel mij ook.
Moeten ze ondetussen een paar groundhogs reanimeren ofzo?
FTFYplizz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:46:
[...]
Yup, Gasly auto is al van baan. Dus racetrainen met die hap.
-
U gaat door voor de koelkast! Teena Gade Extreme E performance engineer bij McLarenRobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:42:
[...]
Een of andere Tina, performance engineer, en als ik het goed hoorde "van McLaren bij ... E" (FE of Extreme E? Meen heb Extreme E geregistreerd als zijnde "E", maar kan ook Formule E zijn bedenk ik me nu).
https://it.linkedin.com/in/teenagade
Als ze nu eens wat beelden van de track lieten zien. Misschien dat we dan ook een idee krijgen van wat er aan de hand is. Of brengen ze GAS nu over het circuit terug naar de pitbox?
SkyF1: Track cameras are not working
ja iets aan de hand denk ik. Wordt ook bewust niet in beeld gebracht krijg ik t ideeTitu schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:47:
Mensen op de baan?
Uhhu. Tussen 5 min intro en de start doen ze normaliter een splitscreen met comm box.mnarijnm schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:43:
[...]
Hoe kan jij de commantatoren zien? Via f1tv korte shot geweest die ik gemist heb?!
Overigens is Will er de komende tijd niet want blijkbaar pappa geworden. En Rosanna Tennant is al het hele seizoen afwezig omdat ze bij Britse radio(?) tijdelijk iemand vervangd (ik meen die vrouw wat ook in Drive to Survive zit. Die zou (ernstig) ziek zijn). Of ja. Rosanna afwezig, ze is wel vaker op circuits. In Monaco zag je haar bij de post race show wat op de grond zitten bij de interview pen. En een race heeft ze IIRC de Q3 interviews gedaan voor F1TV (waar Q1 & Q2 door een onbekend iemand van FOM werden gedaan).
“Some problem on the track we don’t know about” op F1TV
Mijn boefje is liev!
Hm... F1TV heeft nog niets gemeld.StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:48:
Stroomstoring eerder op de dag, waardoor (een deel van) de pitsstraat zonder stroom zat. Nu dus de FIA track camera's die geen stroom hebben.StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:48:
Klimaplakkers?cvs79 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:48:
[...]
ja iets aan de hand denk ik. Wordt ook bewust niet in beeld gebracht krijg ik t idee
F1TV (engels commentaar) heeft het over een powercut, waardoor o.a. de track camera's het niet doen en dat de reden voor de rode vlag is.
1 minuut geleden wel
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Is dat een geldige reden om niet te rijden?
On track camera’s werken niet == trauma heli kan niet vliegen
[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 16-06-2023 19:50 ]
Hier in NL blijven spitsstroken ook dicht wanneer ze geen camerabeeld hebben dus tsjaJasphur schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:49:
Niet eens zo heel scheve vergelijking eigenlijkPalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:50:
[...]
Hier in NL blijven spitsstroken ook dicht wanneer ze geen camerabeeld hebben dus tsja
Ted Krevitz suggereert dat de kabels van de CCTV van de FIA doorgeknabbeld zijn door een marmot.
De dader is in beeld
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik had alleen gehoord dat ze niet wisten wat er aan de hand was. Maar het is mij nu wel duidelijk dat wij geen wagens meer op het circuit gaan zien.
Redundancy is toch een Engels woord?
International stream blijkbaar dan met Engels commentaar (van Sky). En dus niet F1Live van F1TV zelf.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:51:
[...]
Letterlijk hetzelfde bericht.
Tenminste bij Engels commentaar.
Haha, F1 zal eens een keer geen shitshow zijn.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wel rustig genieten zo van tot -18 gekoelde vodka in cola met wat ijs.Jasphur schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:51:
[...]
Niet eens zo heel scheve vergelijking eigenlijk
Knaagdiertjes kijken chill (kabelknagers gheghe)
Budget Cap ook. Denk dat Max zijn 50k voor het aanraken in Brazilië op issjaool schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:52:
Redundancy is toch een Engels woord?
Dan maar even knutselen... dubbel geel en rode vlag marshall... (wie het beter kan, bij deze ben je uitgedaagd!)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Do9LVK1fnoIIFhGB5WQaNpE6.gif?f=user_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Do9LVK1fnoIIFhGB5WQaNpE6.gif?f=user_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mtX6kb4i4AUMi7KWeg8ocXez.gif?f=user_large)
Gasly zal hier wel heel blij mee zijn. De rest heeft nu ook geen tracktime.
Dan kunnen ze die klok toch stilzetten…Jasphur schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:49:
Edit: strak schema, er zijn ook andere raceklassen die hierna moeten.
[ Voor 12% gewijzigd door pietr op 16-06-2023 19:56 ]
Zelden zo'n spannende FP1 gezien!
Dat is een heul tof hoedje zo met die lichtkrant!
Er zal waarschijnlijk wel een gevuld programma bij zitten of een beperkende vergunning waardoor dat niet mogelijk is.
Niet met vrije trainingen, alleen in kwalificatie.
Zou wat zijn een complete Lance Stroll grandstand die weer geen Lance Stroll te zien krijgen
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/2JuYi0VWoFPiSCOP2mVXidSB.gif?f=user_large)
Ik kon geen ground hog die op kabel kauwt vinden maar julle begrijpen mij wel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |