✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb even de crash van Russell teruggekeken op onboard via de hoogtepunten op YouTube en ik snap er niks van. Hij neemt eerst een stuk kerb mee waardoor die erop gaat surfen, waarna die er in eerste instantie zonder kleerscheuren vanaf komt, maar zodra die op het gas gaat alsnog de achterkant verliest. Was gewoon totaal onnodig. Maar goed is ook achteraf makkelijk praten, als die had gelift was die denk ik niet de muur ingegaan.
Inderdaad, Verstappen overkwam het zelfde en lifte even/ging later op z’n gas en niks aan de hand. Beetje een knullige fout van RussellArthur345 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:02:
Heb even de crash van Russell teruggekeken op onboard via de hoogtepunten op YouTube en ik snap er niks van. Hij neemt eerst een stuk kerb mee waardoor die erop gaat surfen, waarna die er in eerste instantie zonder kleerscheuren vanaf komt, maar zodra die op het gas gaat alsnog de achterkant verliest. Was gewoon totaal onnodig. Maar goed is ook achteraf makkelijk praten, als die had gelift was die denk ik niet de muur ingegaan.
Ik zie Max Verstappen vaker zulke "fouten" corrigeren, door eerst van zijn gas af the gaan en wachten tot zijn auto grip heeft. Merk toch dat sommige coureurs dat juist niet doen en vervolgens crashen. Maar goed het gebeurt natuurlijk in een seconde, probeer dan maar een keuze te maken.Thinlanet schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:31:
[...]
Inderdaad, Verstappen overkwam het zelfde en lifte even/ging later op z’n gas en niks aan de hand. Beetje een knullige fout van Russell
Ik snap het gezeur over Nyck niet zo. Geef die jongen even de tijd om te acclimatiseren binnen het AT team. Het is nu ook weer niet dat Yuki het direct zo goed deed. Ik hoop dat Helmut Marko het ook zo ziet.
En dan over die vogel. Dit kwam ik tegen op Reddit en ik moest lachen.
"Max is playing golf with the car, so he hit a Birdie".
"When you grow up your heart dies"
Dat moment dat hij de pole pakte in Miami, ben ik er inderdaad ook echt van overtuigd dat hij het echt dacht. Die oerkreet was wel echt. Dat Max niet kon gaan voor een tweede lap (en zijn bankerlap verpestte) kon hem niks schelen, sterker nog, dat was juist waarom hij er echt in ging geloven. Max ook echt een eind weg.Major_ton schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:10:
[...]
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar volgens mij heeft Perez écht gedacht dat hij dit jaar wereldkampioen kon worden. Het was voor hem zó echt, dat het bijna tastbaar werd. Maar na die enorme hoogmoed kwam die keiharde val, de reality check die iedereen al vanaf ver zag aankomen. Volgens mij is hij na zijn eigen initiële hype alweer volledig mentaal opgebrand. Alonso en Hamilton praten er ook over dat ze Max willen gaan pakken, maar zijn daarbij realistisch genoeg om te weten waar ze staan en de focus op zichzelf te houden. Perez daarentegen, die ging 'full retard'*
*Zie de film Tropic Thunder voor de referentie.
Die race van Max daarna, die vond ik zelf ook super indrukwekkend, heeft hem in een keer geknakt. Daarna is hij nóg meer druk op zichzelf gaan leggen. En dat kan hij niet aan.
een treffende spreuk
Max Boenderde rond met 9 seconden voorsprong. Die kon gerust een halve seconde missen. Russell was desperately trying to keep up. Die wilde de slipstream niet verliezen dus zsm weer op het gas.NeverSettle schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:14:
[...]
Ik zie Max Verstappen vaker zulke "fouten" corrigeren, door eerst van zijn gas af the gaan en wachten tot zijn auto grip heeft. Merk toch dat sommige coureurs dat juist niet doen en vervolgens crashen. Maar goed het gebeurt natuurlijk in een seconde, probeer dan maar een keuze te maken.
Daarbij is de Merc kont soms echt instabiel en hadden ze nog vrij volle tanks.
De situatie vergelijken is niet helemaal fair. Logisch dat we het doen maar het was een andere phase van de race en een auto die hierin kwetsbaar is.
een treffende spreuk
Lol, whoops. Russell komt in de pits en er moet even een monteur wegduiken
Deze zie ik nu pas 😂✌🏻 pic.twitter.com/zl02oNstXb
— Charrel Jalving 𝕏 (@Charreljalving) 19 juni 2023
Vind het ook jammer dat er stemmen opgaan voor een driver swap. Vond het juist mooi dat we eindelijk wat actie zagen met Nyck, helaas met een wat lompe uitkomst, maar hij probeerde wel iets gewaagds met zijn actie. Is alleen maar mooi. En in Oostenrijk volop kansen om mooi te vechten. Ik zie het wel zitten. De aankomende races moet hij echt gaan knallen en kan hij hopelijk eens echt laten zien wat die waard is.sjaool schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:09:
Ik snap het gezeur over Nyck niet zo. Geef die jongen even de tijd om te acclimatiseren binnen het AT team. Het is nu ook weer niet dat Yuki het direct zo goed deed. Ik hoop dat Helmut Marko het ook zo ziet.
En als het de komende races niet gebeurt? De AT is geen goede auto, zo eerlijk moeten we zijn maar als het de komende 3 races anoniem rondrijden blijft dan vrees ik ervoor.
Een actie waarbij hij zelf al mijlenver een bocht mist geeft weinig reden tot feestvreugde eerlijk gezegd.Arthur345 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 01:20:
[...]
Vind het ook jammer dat er stemmen opgaan voor een driver swap. Vond het juist mooi dat we eindelijk wat actie zagen met Nyck, helaas met een wat lompe uitkomst, maar hij probeerde wel iets gewaagds met zijn actie. Is alleen maar mooi. En in Oostenrijk volop kansen om mooi te vechten. Ik zie het wel zitten. De aankomende races moet hij echt gaan knallen en kan hij hopelijk eens echt laten zien wat die waard is.
Ik gun het hem echt, en heb geen idee wie hem op zou moeten volgen, maar hij maakt het zichzelf niet echt heel makkelijk zo. En eerlijk gezegd valt me dat vies tegen voor iemand met zijn CV.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2023 08:47 ]
Ook dat is een factor dat meespeelt inderdaad. Helemaal mee eens. Hoewel ik het ook heb over "oopsies" van Max in voorgaande seizoenen als hij onderdruk stond.pro_6or schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:43:
[...]
Max Boenderde rond met 9 seconden voorsprong. Die kon gerust een halve seconde missen. Russell was desperately trying to keep up. Die wilde de slipstream niet verliezen dus zsm weer op het gas.
Daarbij is de Merc kont soms echt instabiel en hadden ze nog vrij volle tanks.
De situatie vergelijken is niet helemaal fair. Logisch dat we het doen maar het was een andere phase van de race en een auto die hierin kwetsbaar is.
Hij staat bekend om wat tijd nodig te hebben voordat hij presteert in elke klasse. Zie zijn F2 en FE seizoenen.MikeyMan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:46:
[...]
Een actie waarbij hij zelf al mijlenver een bocht mist geeft weinig reden tot feestvreugde eerlijk gezegd.
Ik gun het hem echt, en heb geen idee wie hem op zou moeten volgen, maar hij maakt het zichzelf niet echt heel makkelijk zo. En eerlijk gezegd valt me dat vies tegen voor iemand met zijn CV.
Twee seizoenen gaat ie niet krijgen.NeverSettle schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:35:
[...]
Hij staat bekend om wat tijd nodig te hebben voordat hij presteert in elke klasse. Zie zijn F2 en FE seizoenen.
Precies we zagen eindelijk wat. En bij bijna iedereen anders dan Magnussen was het waarschijnlijk ook wel succesvoller geweest. Die straatvechter Magnussen ben je niet zo maar kwijt.Arthur345 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 01:20:
[...]
Vind het ook jammer dat er stemmen opgaan voor een driver swap. Vond het juist mooi dat we eindelijk wat actie zagen met Nyck, helaas met een wat lompe uitkomst, maar hij probeerde wel iets gewaagds met zijn actie. Is alleen maar mooi. En in Oostenrijk volop kansen om mooi te vechten. Ik zie het wel zitten. De aankomende races moet hij echt gaan knallen en kan hij hopelijk eens echt laten zien wat die waard is.
En die tweede poging, die kwam voort uit de 1e. Toen zat hij nu eenmaal aan de binnenkant. En dan gaat Magnussen op de racelijn (die wel schoon was) zelf ook zo laat remmen dat hij blokkeert. Russell liet hem bij de start niet staan op Alo.Turralyon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:25:
[...]
Precies we zagen eindelijk wat. En bij bijna iedereen anders dan Magnussen was het waarschijnlijk ook wel succesvoller geweest. Die straatvechter Magnussen ben je niet zo maar kwijt.
Het was geen goede poging maar met Magnussen zit het dan ook niet mee.
een treffende spreuk
Geen idee of dit al gepost is maar dit is wel een mooi gezegd van alle 3
An iconic podium 🥇🥈🥉
— Formula 1 (@F1) 20 juni 2023
And all three drivers share the utmost respect for each other 🤝#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/RskZTUU1Rb
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En deze gaat op slot
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |