[F1 2023] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 85.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:57
xzaz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:45:
De vries kan ala kvyat toch ook aan de kant gezet worden? Wat hij gister liet zien kan echt niet.
Tuurlijk, maar wie zet je er dan in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Major_ton schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:26:
[...]

Ik denk vooral dat de combinatie van de Red Bull auto met Max als coureur héél goed werkt. Max is zeker exceptioneel goed, maar dat geldt ook voor Alonso en Hamilton. Echter moeten alle puzzelstukjes wel op z'n plek vallen en dat is nu precies wat er is gebeurd. Kijkend naar Perez kan je je afvragen of Red Bull écht wel zo'n dominante auto heeft, of dat de auto's misschien toch dichterbij elkaar liggen dan gedacht. De grote slag wordt gemaakt door hoe Max met zijn auto omgaat. Ik ken bijvoorbeeld weinig rijders die zo consistent hun rondetijden kunnen neerzetten als Max. Dat kan alleen als je én erg goed bent én wanneer je een auto rijdt die je prefect ligt en dat is hier het geval naar mijn idee. Het is volgens mij dus ook geen gegeven dat Alonso of Hamilton het WK zou winnen in de huidige Red Bull, net zo dat Max mogelijk geen wereldkampioen was geworden in de Mercedes in 2020. Geef één van deze 3 genoemde coureurs een auto waar ze zich perfect in voelen en ze worden wereldkampioen. Geef ze alle 3 een auto waar ze zich prefect in voelen en dan krijg je het beste/spannendste seizoen ooit *O*
Verstappen is een hele goede coureur die zeker in het rijtje mag met een Schumacher, Alonso, Hamilton e.d. maar laten we nou niet doen alsof hij heeeeeele sterke teamgenoten heeft gehad, ik denk dat de beste teamgenoot die hij heeft gehad Sainz was in zijn TR tijdperk (Gasly is te vroeg gedumpt destijds).

Perez is geen hoogvlieger die zonder de Telmex centen van mereen Carlos Slim al lang en breed ergens in de FE of een Endurance serie z'n tijd had zitten slijten, er zijn betere coureurs voor voor minder richting het gat van de deur gestuurd door Dr Helmut ;)

Verstappen is slim genoeg om inmiddels ook te weten dat je banden oproken en 30s weg rijden ook niet handig is aangezien die meteen verdampt bij een rode vlag of safety car en dan heb je met een beetje pech weer een Merc met Russel of Hamilton in een straal van 5 meter om je heen rijden waarvan er 1 denkt dat ie al 5 titels achter zijn naam heeft en de ander na het verlies van de 8e titel tot de conclusie is gekomen dat je het bij Verstappen niet cadeau krijgt en er gewoon voor zal moeten vechten.

Mooiste commentaar vond ik gister van de Engelsen bij de start, die waren van mening dat Verstappen wat te verliezen had bij de start, behalve een uitgesteld feestje van de 100e overwinning bij Red Bull heeft Verstappen op dit moment helemaal niets te verliezen, hij zit nu in de positie die Hamilton de afgelopen jaren heeft gehad, in bloedvorm en een ontzettend goede auto, hij mist alleen de teammaat die met zo'n auto in staat is als tweede te finishen in het kampioenschap maar ach, die gun ik Alonso ook van harte ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:27
Ricciardo er tijdelijk in om meters te maken en als aandachtspuntje voor Perez dat hij beter zijn best kan doen anders is hij zijn stoeltje straks kwijt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Net stukje van de persconferentie gezien na de race

Werd vraag gesteld over de 100e overwinning van RB aan max. Wat hij er van vond en zijn bijdrage.

"41 zijn er van mij, dus.... Moet ik meenemen in de contract onderhandelingen voor volgend jaar ;) "

Verder wel mooi om Lewis, Alonse en verstappen zo te zien.
Ook Alonso over vaderdag.

Mooi podium met kampioenen zo

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

JB

Cédric roelt!

Bvanham schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:00:
Ricciardo er tijdelijk in om meters te maken en als aandachtspuntje voor Perez dat hij beter zijn best kan doen anders is hij zijn stoeltje straks kwijt
Kan ook averechts werken. Het gaat al niet lekker met PER en nog meer druk...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Tja, Alpha Tauri zal misschien liever een coureur met meer ervaring hebben om naast Yuki de auto te helpen verbeteren. Perez is in de war momenteel, dat was vorig jaar ook al in de 2e helft van het seizoen, nu al aan in het begin. Als teambaas wordt je daar ook niet vrolijk van. je weet dat je de beste auto hebt maar de coureur komt net boven het middenveld uit. Gisteren zag je het gat voor Perez al vanaf ronde 2 ontstaan en het werd ook niet kleiner terwijl die auto het moet kunnen.

Ric is de enige coureur geweest bij RB die in de buurt van Verstappen kon rijden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 19:14

Major_ton

Shoot!

JB schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:01:
[...]

Kan ook averechts werken. Het gaat al niet lekker met PER en nog meer druk...
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar volgens mij heeft Perez écht gedacht dat hij dit jaar wereldkampioen kon worden. Het was voor hem zó echt, dat het bijna tastbaar werd. Maar na die enorme hoogmoed kwam die keiharde val, de reality check die iedereen al vanaf ver zag aankomen. Volgens mij is hij na zijn eigen initiële hype alweer volledig mentaal opgebrand. Alonso en Hamilton praten er ook over dat ze Max willen gaan pakken, maar zijn daarbij realistisch genoeg om te weten waar ze staan en de focus op zichzelf te houden. Perez daarentegen, die ging 'full retard'*

*Zie de film Tropic Thunder voor de referentie.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

JB

Cédric roelt!

FER is het wat dat aangaat ook helemaal kwijt. Komen totaal niet (meer) mee. MER heeft de (zoals HAM zegt) poolster gevonden en lijkt inderdaad meer pace te hebben. Blijf het bijzonder vinden dat je met een andere filosofie kan doorpakken tijdens een seizoen, zeker kijkende naar de budgetcap. Gaan het komende races meemaken of ze echt stappen hebben gezet en/of RBR inderdaad nog veel meer in het vat heeft zitten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
xzaz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:45:
De vries kan ala kvyat toch ook aan de kant gezet worden? Wat hij gister liet zien kan echt niet.
Volgens mij is Kvyat niet mid season uit de Toro Rosso / AlphaTauri gehaald? ;)

Daarnaast ging het bij Kvyat niet alleen om de prestaties (en bij Gasly ook niet overigens).
Bij Kvyat was het de samenloop van 2x in contact komen met Vettel (al dan niet veroorzaker van, alhoewel Vettels mening daarover wel duidelijk was :+). Maar ook het feit dat Red Bull een junior coureur had die semi verder aan het kijken was, en de pappa van die junior coureur en de pappa van die andere junior coureur dus elkaar niet lagen en beide pappas het team naar hun hand probeerden te zetten. Door eerstgenoemde coureur te laten promoveren had die coureur en geen reden meer om aan te kloppen bij andere teams, en was de rust hersteld binnen Toro Rosso.

En bij Gasly speelde ook zaken op de achtergrond. Wat later naar buiten is gekomen is dat Gasly schijnbaar even tegen Newey ging zeggen hoe hij een auto moest bouwen. En IMO heeft die prutser van een Mike Lugg (nieuwe race engineer binnen Red Bull waarmee Gasly werd opgescheept) ook bijgedragen aan de slechte prestaties. Iets wat Red Bull uiteindelijk ook soort van heeft bevestigd door na een tijd aanmodderen met Albon alsnog Lugg de laan uit te sturen en Simon Rennie terug op die plek te zetten (de voormalig race engineer van Ricciardo dus, die zelf was "gestopt" / een rol op de fabriek wilde hebben). En de Red Bull toen was natuurlijk ook een draak van een auto waar ook Verstappen niet goed mee overweg kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45
RobertMe schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Volgens mij is Kvyat niet mid season uit de Toro Rosso / AlphaTauri gehaald? ;)
Hij is zelfs het seizoen daarvoor mid season uit de Red Bull gehaald (ten gunste van ene M. Verstappen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04
Bartske schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:19:
[...]

Hij is zelfs het seizoen daarvoor mid season uit de Red Bull gehaald (ten gunste van ene M. Verstappen).
Dat was het hele punt dat hij maakte. RB is niet AT en Yuki heeft ook zoveel blunders gemaakt bij AT. Denk dat voor de Vries zijn leeftijd hier wel geen positieve rol speelt, hij is behoorlijk oud voor een rookie, maar die vergelijking tussen Kvyat en de Vries gaat verder niet echt op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Bvanham schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:07:
Ric is de enige coureur geweest bij RB die in de buurt van Verstappen kon rijden
Gasly ook toch?
spoiler:
Als die weer eens op een ronde achterstand werd gezet.

En Ricciardo haakte de latere seizoenen ook meer en meer af. Ricciardo reed voornamelijk de eerste seizoenen in de buurt. Toen Verstappen nogal groen was (en zo af en toe domme dingen deed). Ricciardo is redelijk constant blijven presteren denk ik, terwijl Verstappen zeker toen (maar ook nu nog) met het seizoen beter wordt. Als Ricciardo echt er in geloofde dat hij in de buurt van Verstappen kon blijven dan was die ook niet vertrokken. Maar (ook) hij zag in dat hij steeds kanslozer werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Major_ton schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar volgens mij heeft Perez écht gedacht dat hij dit jaar wereldkampioen kon worden. Het was voor hem zó echt, dat het bijna tastbaar werd. Maar na die enorme hoogmoed kwam die keiharde val, de reality check die iedereen al vanaf ver zag aankomen. Volgens mij is hij na zijn eigen initiële hype alweer volledig mentaal opgebrand. Alonso en Hamilton praten er ook over dat ze Max willen gaan pakken, maar zijn daarbij realistisch genoeg om te weten waar ze staan en de focus op zichzelf te houden. Perez daarentegen, die ging 'full retard'*

*Zie de film Tropic Thunder voor de referentie.
Ik denk dat je als coureur niet denkt dat je kampioen kan worden dat je het verkeerde vak gekozen hebt.
Je moet echt wel in je zelf geloven wil je kans maken.

Je moet echter idd ook realistisch zijn in waar je staat en wat je kan.
Perez heeft de beste seizoenstart van z'n carriere gemaakt. En na vorig jaar 3e geworden te zijn.
Moest hij zich nu wel verbeteren.

hij heeft echter te veel ups and downs.
Dan een briljante race en goede pace.
Dan weer een (domme) fout en verlies van punten.
in mijn optiek had hij vorig jaar al 2e in kampioenschap moeten worden.

Hij moet gewoon constanter gaan rijden (zie nu bv alonso)
Gemiddeld 3e elke race en zit nu dicht op PER.

Daarnaast vind ik het idd zonde dat PER teveel hoogmoed toont dit jaar.
Want dat was in mijn optiek niet nodig. En nog onrealistisch. Met we zijn maar 0.01 langzamer dan VER etc.

Als hij wat meer met beide benen op de grond stond. Was het ook minder erg.
Maar door de uitspraken zijn nu wel alle ogen gericht op hem. En is elke plek minder dan p2 alleen maar extra opvallend.

Ik ben nog steeds blij met PER bij RB.
Hij is een goede 2e rijder. Die punten moet scoren voor het WCC.
En hij moet gewoon zorgen dat hij er is. Zodat hij als Max een off day heeft of pech hij de punten pakt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 13:26
JB schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:12:
FER is het wat dat aangaat ook helemaal kwijt. Komen totaal niet (meer) mee. MER heeft de (zoals HAM zegt) poolster gevonden en lijkt inderdaad meer pace te hebben. Blijf het bijzonder vinden dat je met een andere filosofie kan doorpakken tijdens een seizoen, zeker kijkende naar de budgetcap. Gaan het komende races meemaken of ze echt stappen hebben gezet en/of RBR inderdaad nog veel meer in het vat heeft zitten.
FER hadden relatief meer pace dan dat perez had in de RB. Zelfs toen FER op de Hards stond waren ze snellen dan Perez op de medium, alleen in het begin kon perez redelijk mee komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik denk dat jullie een beetje te streng richting de Vries zijn, tis exact zo als Magnussen na de race aangaf, Shit happens..... Het ging voor beide mannen niet meer om punten, wel lekker aan het racen, dat ze dan iets doen wat voor beide niet goed uitpakt..... tja... dat hoort er bij.

Specifiek voor de Vries, het is niet zo dat hij alla Kvyat erg veel schade maakt en zijn auto constant tegen anderen aan drukt.

Natuurlijk heeft Checo het over het hele jaar gezien nog goed gedaan, 2 overwinningen, hij zakt de laatste 3 races alleen wel ver weg. Beide Ferrari's en Mercedes-en staan er voor. Dat is wel zorgelijk, de vraag is dus waarom hij de laatste races zo onder presteert t.o.v. het potentieel van de auto.

Hij is geen Max, maar zou op basis van zijn auto gisteren vlak of op de huid van Lewis moeten zitten.
Zowel Max, Fernado als Lewis gaven aan dat de bandentemperatuur wel een ding was, we hebben het hier dan ook over de grote 3 in het huidige veld. Had voor Checo gehoopt dat hij er dichter op zat, maar schijnbaar heeft hij die capaciteit niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 19-06-2023 09:31 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bullet NL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:26:
Specifiek voor de Vries, het is niet zo dat hij alla Kvyat erg veel schade maakt en zijn auto constant tegen anderen aan drukt.
En met Crash kid en Crashtappen is het uiteindelijk ook wel goed gekomen. Samen toch 6 WDCs, allemaal voor Red Bull.

En ook Tsunoda heeft zijn stoeltje nog, terwijl die het eerste jaar ook voldoende schade heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49

pro_6or

amateur_60r

Voor Ricciardo is het ook een manier om IN de Formule1 te blijven, als hij iets anders gaat doen is het waarschijnlijk klaar. o.a. Stoffel en Mick doen dit ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het probleem van Red Bull is dat ze geen enkele jonge, talentvolle rijder met nog levende dromen over toekomstige kampioenschappen kunnen contracteren zolang Verstappen daar rijdt. Ik zie geen enkele jonge rijder Verstappen verslaan. Dan blijven Alonso en Hamilton over. Die zullen weerstand kunnen bieden, maar dat zijn geen tweede rijders. En Verstappen heeft geen mentor meer nodig.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Voor De Vries is er het toch best wel hoge verwachtingspatroon. De actie was niet echt "on" zeker omdat het Magnussen is, maar het kon ook eigenlijk niet, waar moest Magnussen dan gaan blijven (bocht 2) en dan op het vuil uitremmen (weer tegen Magnussen die zelf ook te laat remdem blokkeerde op de race lijn) dat kan niet, en lukte dus ook niet. Misschien tegen een minder harde noot, maar dat moet je ook weten.

Hij zal meer pace gehad hebben en er maar voor gegaan zijn. Jammer.

Checo moest natuurlijk (of daar kozen ze voor) starten op wit, met volle tanks en dus geen temperatuur, dat ging dus niet lukken, en dan ook nog net de 2 ferrari's voor je neus die ook te ver naar achteren stonden.

Allemaal factoren die tegen hem werkte. Ondertussen heeft Max een zeer riante buffer, op iedereen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Maar de Ricciardo van toen is niet de Ricciardo van nu.
En de Verstappen van toen is niet de Verstappen van nu.

Ik denk eerlijk gezegd dat Daniel ook niet meer in de buurt van Max komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

pro_6or schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:16:
Hij zal meer pace gehad hebben en er maar voor gegaan zijn. Jammer.
De AT deed het in Canada echt belabberd. Yuki eindigt met mazzel op de 14e stek. De race van beide AT's was kleurloos, dus ik vergeef het De Vries dat hij in ieder geval nog iets probeerde.

Maar goed, De Vries overtuigd natuurlijk niet, het tegendeel zelfs. F2 kampioen, FE kampioen, punten in een Williams bij zijn F1 debuut en dan 14e, 14e, 15e, uitgevallen, 18e, 12e, 14e, 18e. Vergelijk dat met Yuki: 11 11e, 10e, 10e, 11e, 15e, 12e en 14e.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Net nog even de onboard van Russell teruggekeken, paar dingen vallen op:

- Mercedes pit crew staat echt helemaal niet klaar voor een pitstop. Het lijkt of ze uitgaan van een uitvalbeurt en dan zien dat er eigenlijk niet veel schade is en besluiten dan maar de banden op te gaan halen, komt er een met een band aan wandelen, de man van de wheelgun komt opeens aangerend van "Oh er staat een auto in de pits, ik geloof dat ik een taak heb..."
Uiteindelijk maakt het niet uit, want hij komt ruim voor de SC weer de baan op. Maar waarom zet je de banden en spullen niet gewoon klaar voor het geval dat!?!?

- Russell rijdt echt vol gas terug naar de pack. Sectortijden: S2: 27,7 S3: 31.8 S1: 21.9. Accelereert ook flink uit bocht 8 en remt dan weer als hij marshalls op de baan ziet op zijn crashsite in bocht 9. Ziet er best wel gevaarlijk uit.
In zijn camera die naar achter staat zie je een marshall op de grond rollen en de helm rolt over de baan...

- De regel is:
55.7 All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time at which all Competitors have been sent the “SAFETY CAR DEPLOYED” message using the official messaging system until the time that each car crosses the first safety car line for the second time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU at least once in each marshalling sector and at both the first and second safety car lines (a marshalling sector is defined as the section of track between each of the FIA light panels).
Dus je moet langzamer rijden tot je de eerste safety car line 2x bent gepasseerd. 1e safety car line ligt waar de pit entry begint vlak voor bocht 13. De tweede keer dat Russell hem passeert is aan het einde van Russells outlap. Maar hij rijdt een sector 2 die 2 seconden langzamer is (kort langzamer in bocht 9) en een sector 3 die 0,5-1 seconde langzamer is dan racesnelheid. Dit lijkt mij een forse overtreding, tenzij ik de regel verkeerd lees.

erutangiS

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
Hadden we deze al ?

https://twitter.com/Faste.../1670697234898337793?s=20

Die (arme) vogel konden ze er dus (?) pas in de pits weer uit vissen ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De stand als je voor elke positie een punt krijgt. Dus winst = 20 punten, laatste worden (mits iedereen finisht) = 1 punt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqKdyF5OOJo-GdOQK6e26_oXlGA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cwlKJswhh3W43QuFrwQaBRDV.png?f=fotoalbum_large

Ook hier staat De Vries "fier" op P19.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Mog Wat is het nut van die lijst anders dan gewoon zeggen: gemiddelde positie aan de finish? Want dat levert die lijst op.

Daarbij is dat ook een nutteloze statistiek.
Je kunt beter 1x eerste en 1x laatste worden dan 2x 10e, maar dat is bij jouw lijst andersom.
Ik denk dat de WDC lijst gewoon al genoeg zegt en die zet Nick op exact dezelfde positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MrOleo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:30:
Net nog even de onboard van Russell teruggekeken, paar dingen vallen op:

- Mercedes pit crew staat echt helemaal niet klaar voor een pitstop. Het lijkt of ze uitgaan van een uitvalbeurt en dan zien dat er eigenlijk niet veel schade is en besluiten dan maar de banden op te gaan halen, komt er een met een band aan wandelen, de man van de wheelgun komt opeens aangerend van "Oh er staat een auto in de pits, ik geloof dat ik een taak heb..."
Uiteindelijk maakt het niet uit, want hij komt ruim voor de SC weer de baan op. Maar waarom zet je de banden en spullen niet gewoon klaar voor het geval dat!?!?

- Russell rijdt echt vol gas terug naar de pack. Sectortijden: S2: 27,7 S3: 31.8 S1: 21.9. Accelereert ook flink uit bocht 8 en remt dan weer als hij marshalls op de baan ziet op zijn crashsite in bocht 9. Ziet er best wel gevaarlijk uit.
In zijn camera die naar achter staat zie je een marshall op de grond rollen en de helm rolt over de baan...

- De regel is:

[...]

Dus je moet langzamer rijden tot je de eerste safety car line 2x bent gepasseerd. 1e safety car line ligt waar de pit entry begint vlak voor bocht 13. De tweede keer dat Russell hem passeert is aan het einde van Russells outlap. Maar hij rijdt een sector 2 die 2 seconden langzamer is (kort langzamer in bocht 9) en een sector 3 die 0,5-1 seconde langzamer is dan racesnelheid. Dit lijkt mij een forse overtreding, tenzij ik de regel verkeerd lees.
Helaas is dit ook weer volledig “in character” voor de heer Russell, voorzitter van de GPDA.

Zijn les hieruit, ik had in Silverstone niet zo netjes moeten zijn (whhhaaaat?? Veroorzaakte een mega crash) en door moeten rijden. Kerel, je had daar een gebroken ophanging en een rondje Silverstone is super lang, je was nooit meer thuis gekomen.

Driewerf bah.

Consequenties gaat ook dit weer niet hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:36

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
loekf2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:33:
Hadden we deze al ?

https://twitter.com/Faste.../1670697234898337793?s=20

Die (arme) vogel konden ze er dus (?) pas in de pits weer uit vissen ?
Ja had er vanmorgen ook al over gepost dat Horner het vertelde aan de pers :D
Ik zei al voor de grap tegen mijn vriendin van dan had die vogel er maar niet moeten vliegen :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hann1BaL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:39:
@Mog Wat is het nut van die lijst anders dan gewoon zeggen: gemiddelde positie aan de finish? Want dat levert die lijst op.
Geen, dat is precies wat het is :D

Soms heb je wel eens dat een rijder de mazzel heeft dat ie twee keer 10e wordt, maar voor de rest matig presteert, maar er toch goed uitziet in de standings (bijv. Yuki). Dan is gemiddelde positie wel een mooie referentie. In dit geval presteert Yuki dus ook echt een stuk beter dan De Vries, zelfs als je de top 10 punten finish neutraliseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Tja, Alpha Tauri zal misschien liever een coureur met meer ervaring hebben om naast Yuki de auto te helpen verbeteren. Perez is in de war momenteel, dat was vorig jaar ook al in de 2e helft van het seizoen, nu al aan in het begin. Als teambaas wordt je daar ook niet vrolijk van. je weet dat je de beste auto hebt maar de coureur komt net boven het middenveld uit. Gisteren zag je het gat voor Perez al vanaf ronde 2 ontstaan en het werd ook niet kleiner terwijl die auto het moet kunnen.

De vries eruit, Perez naar AT? En dan de rest van dit seizoen Ricciardo naast Max en voor volgend seizoen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Trouwens, dat bedenk ik me nu pas. Wat waren de stewards deze race een verademing. Lekker laten racen, weinig straffen. Mogen ze vaker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:29
kraanwagen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:46:
De vries eruit, Perez naar AT? En dan de rest van dit seizoen Ricciardo naast Max en voor volgend seizoen ?
Zolang PER meer aan sponsorgeld binnenbrengt dan hij kost in schades of gemist prijzengeld (WDC en WCC) blijft Checo nog even bij RBR?

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 19-06-2023 10:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

In de huidige vorm van RB doet Perez het toch prima? Max heeft geen enkel probleem de races te winnen, lekker boeien wat Perez doet, hij blijft uit de buurt van Verstappen en staat nog steeds 2e. Max zijn WK is in de pocket, het constructeurskampioenschap is in de pocket, Perez rijdt Max niet van de baan af.

Perez is als tofu, smaakloos, maar prima vulling in de pittige curry die Verstappen heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Mog schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:54:
[...]

Perez is als tofu, smaakloos, maar prima vulling in de pittige curry die Verstappen heet.
:9~ :D 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

U123456 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:52:
[...]
Zolang PER meer aan sponsorgeld binnenbrengt dan hij kost in schades of gemist prijzengeld (WDC en WCC) blijft Checo nog even bij RBR?
Dat geld is niet zo’n groot probleem voor RB en weegt niet al te veel mee in de besluitvorming. Voorlopig staat Perez nog steeds 2e in het kampioenschap.

Daarnaast is met deze generatie auto’s nog niet vaak gebleken dat Ricciardo de aangewezen man is voor gegarandeerd succes. Dus ik zou eigenlijk niet weten wat RB er mee wint om Perez te vervangen.

De afgelopen races is het ondermaats, maar de beste strategie is nog steeds om met Perez te blijven werken. Die gaat echt wel weer beter presteren maar lang niet op het niveau van Verstappen. Alleen als dat laatste je doel is moet je Alonso of Hamilton in de 2e auto zetten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

Want Ricciardo heeft zo lekker gepresteerd de afgelopen jaren :+

Ricciardo is leuk voor de marketing maar kost onder aan de streep waarschijnlijk meer dan Perez die nog aardig wat geld mee brengt en je hebt 0,0 zekerheid dat Ricciardo beter gaat presteren, zeker gezien de prestaties van afgelopen jaren waarbij Ricciardo zoek gereden is door Norris (die het op zijn beurt nu best lastig lijkt te hebben met Piastri).

Het is jammer dat Sainz zijn contract vorig jaar verlengd heeft tot eind 2024, weliswaar trager dan Leclerc als het gaat om pure snelheid maar ik vind Sainz over het algemeen de slimmere rijder van de 2 bij Ferrari. Ja kamp Verstappen en Sainz zijn niet altijd goed met elkaar door 1 deur gegaan maar beiden zijn wat ouder, wijzer en wat losgeweekt van hun ouweheren en dan heb je een line-up waar je een aantal jaren mee vooruit kunt.

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 19-06-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:02

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:15:
En bij Gasly speelde ook zaken op de achtergrond. Wat later naar buiten is gekomen is dat Gasly schijnbaar even tegen Newey ging zeggen hoe hij een auto moest bouwen.
Ik vind dit zo'n vreemd verhaal en neem aan dat er wel meer gezegd of gebeurd is. Newey zal toch niet zo onzeker zijn dat hij geen tegenspraak dult? Feedback over de auto geven is een van de taken van de bestuurder.

Newey staat bekend als iemand die geen enkele rekening houdt met wat dan ook behalve z'n eigen belangen. Sympathie voor de ellende van de monteurs of de coureurs heeft hij niet, die moeten zich maar aanpassen en er mee leren leven.

Daarnaast heeft hij de naam dat hij "lucht kan zien" en het beter weet dan de computer.

Samen schept dat het beeld van een norse ouwe vent die niks wil uitleggen maar wel z'n eigen visie doorduwt zonder enig rationeel argument anders dan "ik weet het beter".

Maar goed, het zijn allemaal maar verhalen en speculatie en bij RBR zijn ze niet vies van een mooi verhaal.

Misschien is het allemaal maar een grote smoes.
Voor Gasly's ego en reputatie lijkt het me beter om weg gestuurd te worden vanwege een "verschil van mening over richting van de ontwikkeling" dan vanwege "hij is te langzaam en zal nooit kampioen worden".

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
R2D2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:11:
[...]

Want Ricciardo heeft zo lekker gepresteerd de afgelopen jaren :+

Ricciardo is leuk voor de marketing maar kost onder aan de streep waarschijnlijk meer dan Perez die nog aardig wat geld mee brengt en je hebt 0,0 zekerheid dat Ricciardo beter gaat presteren, zeker gezien de prestaties van afgelopen jaren waarbij Ricciardo zoek gereden is door Norris (die het op zijn beurt nu best lastig lijkt te hebben met Piastri).
Ricciardo is een coureur die erg afhankelijk lijkt te zijn van de auto. Hij heeft iets nodig dat erg laat kan remmen en scherp instuurt. Een Newey auto dus. :P
Ik zou echt benieuwd zijn. ;)
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Ik vind dit zo'n vreemd verhaal en neem aan dat er wel meer gezegd of gebeurd is. Newey zal toch niet zo onzeker zijn dat hij geen tegenspraak dult? Feedback over de auto geven is een van de taken van de bestuurder.

Newey staat bekend als iemand die geen enkele rekening houdt met wat dan ook behalve z'n eigen belangen. Sympathie voor de ellende van de monteurs of de coureurs heeft hij niet, die moeten zich maar aanpassen en er mee leren leven.
Gasly heeft destijds publiekelijk kritiek geleverd op de auto. En dat lijkt niet erg goed gevallen te zijn binnen het team. Hielp niet dat Verstappen er "iets" sneller mee was. :z

Verder staat Newey er juist bekend om dat hij wel luistert naar coureurs hun wensen en daar rekening mee houdt. Zijn auto's zijn niet alleen snel, maar meestal ook gebalanceerd qua gewicht, vrij makkelijk over kerbs etc. Die 2019 auto lijkt wel wat lastiger te zijn geweest. Maar Gasly lijkt zelf ook heel erg stroef te zijn geweest dat hij geen setups van Verstappen wou overnemen. Volgens mij is hij een race toen gedwongen en dat was zijn beste race in RBR.
Daarnaast heeft hij de naam dat hij "lucht kan zien" en het beter weet dan de computer.

Samen schept dat het beeld van een norse ouwe vent die niks wil uitleggen maar wel z'n eigen visie doorduwt zonder enig rationeel argument anders dan "ik weet het beter".

Maar goed, het zijn allemaal maar verhalen en speculatie en bij RBR zijn ze niet vies van een mooi verhaal.

Misschien is het allemaal maar een grote smoes.
Voor Gasly's ego en reputatie lijkt het me beter om weg gestuurd te worden vanwege een "verschil van mening over richting van de ontwikkeling" dan vanwege "hij is te langzaam en zal nooit kampioen worden".
Gasly is ook gewoon gedegradeerd omdat hij te langzaam was en nooit kampioen zal worden. Vervolgens mocht hij wel nog een tijd door bij Torro Rosso/AlphaTauri en vertrekken naar een ander team. Iets dat nog wel eens vergeten wordt is dat RBR vaak ook goed zorgt voor hun afgewezen coureurs. Zelfs Kyvat kreeg nog nieuwe kansen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:03
Mog schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:47:
Trouwens, dat bedenk ik me nu pas. Wat waren de stewards deze race een verademing. Lekker laten racen, weinig straffen. Mogen ze vaker doen!
Ja maar alles toestaan is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik denk dat beide releases in de pitlane wat meer aandacht konden gebruiken. Als je hier geen straf voor gaat geven is dat natuurlijk bijna een vrijbrief om niet meet op te letten wanneer je je driver laat gaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

G_Dragon schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Ja had er vanmorgen ook al over gepost dat Horner het vertelde aan de pers :D
Ik zei al voor de grap tegen mijn vriendin van dan had die vogel er maar niet moeten vliegen :+
Die nam het motto 'gives you wings' iets te letterlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dat is een klein nadeeltje dat je hebt als eerste rijder, zeker die eerste 20 rondes of zo, als de achterkant van het veld nog niet is bijgehaald (en er dus een tijdje relatieve rust is nadat de laatste is gepasseerd en de 1e weer aan komt). De eerste rijder komt als eerste wild life dat weer terug naar de baan durft tegen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Ricciardo is een coureur die erg afhankelijk lijkt te zijn van de auto. Hij heeft iets nodig dat erg laat kan remmen en scherp instuurt. Een Newey auto dus. :P
Ik zou echt benieuwd zijn. ;)
Ik denk dat Ricciardo gewoon geen serieuze optie meer is, in het begin leek het nog wat naast Verstappen omdat die zo groen als gras was en nog de nodige fouten maakte maar het was al vrij snel duidelijk dat Ricciardo het af ging leggen tegen Verstappen op termijn.

Het is dat die man een gunfactor lijkt te hebben zoals bijvoorbeeld een Hulkenberg heeft maar eigenlijk hebben ze gewoon weinig meer in de F1 te zoeken, hetzelfde geld voor een Bottas en een Magnussen. Bij vlagen nog eens een keer een goede dag met een beetje mazzel maar dat is het dan ook wel.
[...]
Gasly is ook gewoon gedegradeerd omdat hij te langzaam was en nooit kampioen zal worden. Vervolgens mocht hij wel nog een tijd door bij Torro Rosso/AlphaTauri en vertrekken naar een ander team. Iets dat nog wel eens vergeten wordt is dat RBR vaak ook goed zorgt voor hun afgewezen coureurs. Zelfs Kyvat kreeg nog nieuwe kansen.
Was natuurlijk ook wel een beetje armoe troef in de talenten pool destijds van Red Bull racing. En momenteel is dat niet heel veel beter. Als je kijkt naar de bezetting bij AT en wat er nog in de pijplijn zit bij de junioren mag je hopen dat Verstappen nog een tijdje doorgaat want veel soeps is het allemaal niet (ook Yuki niet).

[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 19-06-2023 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 13:26
asdfqwerty schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:23:
[...]

Ja maar alles toestaan is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik denk dat beide releases in de pitlane wat meer aandacht konden gebruiken. Als je hier geen straf voor gaat geven is dat natuurlijk bijna een vrijbrief om niet meet op te letten wanneer je je driver laat gaan
Het waren 2 duidelijke unsafe releases. Zodra iemand van het gas af moet om een botsing te voorkomen is het een unsafe release. Het lijkt weer zo'n geval van Hamilton doet het dus deze actie is gedoogd voor de rest van de race. Motievatie van de beslissing wordt er later wel bij gezocht. Vorig jaar was be de ene race niet goed in the start box staan een 5 seconde penaltie en bij de andere toen Hamilton in het clubje zat in eens geen penaltie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
R2D2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat Ricciardo gewoon geen serieuze optie meer is, in het begin leek het nog wat naast Verstappen omdat die zo groen als gras was en nog de nodige fouten maakte maar het was al vrij snel duidelijk dat Ricciardo het af ging leggen tegen Verstappen op termijn.

Het is dat die man een gunfactor lijkt te hebben zoals bijvoorbeeld een Hulkenberg heeft maar eigenlijk hebben ze gewoon weinig meer in de F1 te zoeken, hetzelfde geld voor een Bottas en een Magnussen. Bij vlagen nog eens een keer een goede dag met een beetje mazzel maar dat is het dan ook wel.
Gaat er niet om dat hij Verstappen kan matchen.
Het gaat erom dat Ricciardo als hij zich goed voelt in de auto, wel goed kan kwalificeren en goede race pace heeft. En binnen RBR kan hij zich op zijn gemak voelen. Verder ben ik het er ook niet mee eens dat coureurs zoals Hulkenberg niet in de F1 horen. Hulkenberg is echt geen slechte coureur.

Niet iedereen is Verstappen, Alonso etc. We hebben juist dit seizoen een ontiegelijk goed veld staan qua coureurs, waardoor de net iets minderen wel heel erg opvallen. Maar ik kan geen coureur bedenken die dit jaar echt niet F1 waardig is. Zelfs de Vries en Stroll die echt door de mand aan het vallen zijn. Want we hebben de afgelopen jaren beduidend minder goede coureurs gezien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat betreft Perez denk ik dat RBR eigenlijk wel tevreden is. Zolang Verstappen in z'n eentje beide kampioenschappen binnenhengelt hoeft Perez niet meer te doen dan niet in de weg te zitten. De tweede plek kan ze volgens mij weinig schelen en op deze manier wordt de reputatie van Verstappen alleen maar groter.

Een felle competitie zou wel leuk zijn maar niet als dat het risico meebrent dat een derde hond er met het been vandoor gaat.

Perez weet echt wel dat hij binnen is gehaald om de tweede viool te spelen en dat hij zonder RBR geen stoeltje meer had. Natuurlijk gelooft hij dat hij het in zich heeft om kampioen te worden (dat hebben ze alle 20) maar ik weet niet of hij ook gelooft dat hij een eerlijke kans krijgt of dat hij gelooft dat alles in het voordeel van Verstappen wordt gedraaid.

Zodra er iemand opstaat die goed en beschikbaar is kan Perez z'n biezen pakken. RBR heeft momenteel alleen niemand voorhanden die zó goed is dat RBR er op kan vertrouwen dat die het beter doet dan de zeer ervaren Perez. Ik weet niet of zo iemand uberhaupt bestaat buiten de huidige actieve coureurs. Ieder ander zal eerst een rookiejaar hebben.
Maar als die persoon ontdekt wordt dan kan het wel eens snel gaan.

Ik denk dat ze met De Vries iets vergelijkbaar in gedachte hebben. Ze hoopten denk ik op iemand die genoeg ervaring heeft om met minimale investering heel redelijk te presteren maar daarna eenvoudig aan de kant gezet kan worden als het niet meer bevalt. Iemand die er vrede mee heeft dat hij geen kampioen gaat worden en geen domme dingen doet uit wanhoop, maar wel goed genoeg is om punten weg te houden bij de concurrent en te helpen bij de ontwikkeling van de auto.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56

Pinobigbird

doesn't share food!

kevlar01 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Die nam het motto 'gives you wings' iets te letterlijk :+
Is er al een protest tegen Max dat hij met extra vleugels reed die niet FIA-approved waren?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:44
Pinobigbird schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Is er al een protest tegen Max dat hij met extra vleugels reed die niet FIA-approved waren?
Max wint zelfs wanneer hij een 'kip' aan het braden is tijdens de race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Pinobigbird schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Max moet zich melden bij de stewards, heeft zitten schelden tijdens de race "vlieg op" riep tie.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 18:49

sjaool

Every life should have 9 cats

U123456 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:52:
[...]
Sponsorgeld is leuk maar punten voor het team verdienen nog leuker. Je moet bij Red Bull gewoon presteren en niet voor spek en bonen meedoen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:36:
[...]
Het gaat erom dat Ricciardo als hij zich goed voelt in de auto, wel goed kan kwalificeren en goede race pace heeft.
En daar heb je de factor "als". En die factor blijkt nogal van invloed te zijn bij Ricciardo en als het niet loopt is gezien het recente verleden al wel gebleken dat hij niet het aanpassingsvermogen heeft dat om te draaien. Als er iemand keihard door de mand gevallen is dan is het Ricciardo wel in mijn ogen.
Verder ben ik het er ook niet mee eens dat coureurs zoals Hulkenberg niet in de F1 horen. Hulkenberg is echt geen slechte coureur.
Ik zeg niet dat het een slechte coureur is maar na al die jaren een beetje kleurloos rond rijden in de F1 mogen zulke coureurs van mij best plaats maken voor wat vers bloed. Dat het niet allemaal top talenten zoals een Alonso, Hamilton e.d. kunnen zijn snapt iedereen maar er mag best wat meer doorstroming zijn vanuit de lagere klassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Verdient Albon een 2e kans denken jullie? Of moet hij zich er niet meer aan willen branden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

sjaool schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Sponsorgeld is leuk maar punten voor het team verdienen nog leuker. Je moet bij Red Bull gewoon presteren en niet voor spek en bonen meedoen. ;)
Komt wel. Deze qualy was gewoon super tricky, Russell en Leclerc kwamen ook niet uit Q2 en Hamilton op een paar honderdste.

Dan starten op een band waar je heel lang op door moet en waar je de temperatuur (anders dan tijdens de ene test sessie die we hadden, FP2) niet in wil komen. Dan ook nog 2 Ferrari's beiden ook out of position vlak voor je neus en het is eigenlijk gewoon klaar.

Perez vocht nog even tegen Sainz op geel maar was kansloos. Kwam nog goed weg met Magnussen die nog even kwam kijken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20

Chiron

Moderator Discord
Die pit ingang was sowieso link, als je de pit in wilde kan je langer op snelheid door rijden dan wanneer je rechtsaf wou slaan. Hier kwam bijv. Stroll mee in de knoei die op volle snelheid op de pit entry afreed, terwijl er voor hem op de racelijn iemand in zn remmen ging om de bocht te maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja..... een ding is duidelijk, wie ze bij RB ook naast Max zetten de gene speelt 2e viool.

Er zijn op dit moment 3 coureurs die met stuur en band boven de rest uitstijgen.... die stonden gisteren in rangorde volgorde op het podium.

Lerclerc heeft niet op moment niet genoeg in zijn mars, die is t.o.v. Sainz niet onderscheidend genoeg met de Ferrari.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 19-06-2023 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:40

Spotmatic

Ken sent me

kevlar01 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:48:
Verdient Albon een 2e kans denken jullie? Of moet hij zich er niet meer aan willen branden...?
Ik denk dat "they race me so hard" inmiddels wel achter hem ligt. Ik heb het al eerder aangestipt: tijdens het kampioenschap van 2021 was hij van onschatbare waarde voor RBR in de sim op de fabriek. Hij was er mede de oorzaak van dat de auto overnight (van vrijdag op zaterdag) het ineens veel beter deed. En ik heb ook het idee dat hij Williams langzaam maar zeker naar een hoger plan tilt.

We kunnen denk ik wel stellen dat hij het niet slechter zal doen dan Pérez. En dat Albon ook niet direct kapsones / kampioenschapsaspiraties zal hebben. Misschien over een paar jaar, maar nu nog niet.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:13
Ja ik denk het wel. Hij rijd de sterren van de hemel in een zeer matige auto. Dat zegt wat over adaptief vermogen van een coureur. Destijds was hij mentaal niet klaar voor een reus als verstappen. Zelfs de stoicijnse Perez trekt het na een half jaar niet meer (zowel nu als vorige jaar). Op mij komt Albon als een kwetsbare persoonlijkheid met een ongenadig talent voor autoracen. Zo'n enigzins lompe figuur als Max én een manager die als een havik boven het team zweeft (Helmut) lijkt me geen prettige werkomgeving. Maar hij is wat mij betreft beter als een Perez, welke ik een (gezien het veld) mediocre coureur vind. Een beetje hetzelfde als Hulkenberg, Magnussen, Sainz en dergelijke.

In ieder geval beter als Ricciardo, welke wat mij betreft geen enkele gunfactor meer heeft...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

they raced me so hard is onterecht afgestraft.

Het sloeg nergens op dat zusterteam rijders hun banden totaal aan de gallemiezen reden om Albon maar af e stoppen. Want dat is wat er gebeurde.

Albon zijn stemgeluid (te aardig, te netjes) is waar hij op gepakt wordt.

Maar ik denk niet dat hij weer naar RBR moet. rijd eerst nog maar voor williams, hij zit daar op talent, Sargeant is de pay driver.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als je bedenkt dat Albon ooit afgeserveerd werd, in de FE zou gaan belanden, vervolgens nog een keer afgeserveerd werd bij RBR en als reservecoureur aan de bak mocht en zich uiteindelijk bij Williams wederom weet te herpakken vind ik persoonlijk dat die zeker een tweede kans verdiend bij een beter team.

Geen absoluut top talent maar wel gewoon een snelle coureur die ieder jaar weer een stapje weet te maken en zichzelf ook niet schromelijk overschat heb ik het idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Hij heeft nu toch een 2e kans bij Williams?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Als ik dan toch een coureur aan moet wijzen die naast Max zou kunnen rijden ipv PER is dat Albon.

Hoewel hij ook het snot voor de ogen gereden is door Max heeft hij WEL een goede ontwikkeling doorgemaakt de afgelopen jaren die hem sterker hebben gemaakt.

- Hij is realistisch (gaat geen gekke "ik word WDC en ga Max wel even verslaan" uitspraken doen
- Hij is erg stabiel gebleken afgelopen seizoenen
- Haalt iets uit een auto wat er eigenlijk niet in lijkt te zitten zoals Max dat ook doet
- Geeft goede feedback over de auto
- Kan goed opschieten met Max wat denk ik wel helpt in een RBR team ;)

Van ondergeschikt belang; ik vind Albon gewoon een toffe peer waar ik weinig op aan te merken heb.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:40
R2D2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:47:
Ik zeg niet dat het een slechte coureur is maar na al die jaren een beetje kleurloos rond rijden in de F1 mogen zulke coureurs van mij best plaats maken voor wat vers bloed. Dat het niet allemaal top talenten zoals een Alonso, Hamilton e.d. kunnen zijn snapt iedereen maar er mag best wat meer doorstroming zijn vanuit de lagere klassen.
Maar in de lagere klassen rijdt ook niet veel kleurrijks rond op dit moment.
Chiron schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:50:
Die pit ingang was sowieso link, als je de pit in wilde kan je langer op snelheid door rijden dan wanneer je rechtsaf wou slaan. Hier kwam bijv. Stroll mee in de knoei die op volle snelheid op de pit entry afreed, terwijl er voor hem op de racelijn iemand in zn remmen ging om de bocht te maken.
Die ingang is al jaren zo, daar kunnen de coureurs ook rekening mee houden als er iemand voor hun rijdt, dat die eerder remt om de bocht te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Bullet NL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:55:
[...]

Hij heeft nu toch een 2e kans bij Williams?
Klopt, maar ik bedoelde een 2e kans bij RBR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:00
Chiron schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:50:
Nou sorry hoor maar dat was weer zo'n typische Stroll actie. Je weet toch dat iedereen daar remt, en dan is ie verrast dat iedereen daar remt en klapt ie d'r bijna achterin omdat hij de pits in wilde.

Echt hij is flink gegroeid qua coureur sinds het gezaag aan het wiel van de Williams, maar soms 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
renzo4000 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:01:
Als ik dan toch een coureur aan moet wijzen die naast Max zou kunnen rijden ipv PER is dat Albon.

Hoewel hij ook het snot voor de ogen gereden is door Max heeft hij WEL een goede ontwikkeling doorgemaakt de afgelopen jaren die hem sterker hebben gemaakt.

- Hij is realistisch (gaat geen gekke "ik word WDC en ga Max wel even verslaan" uitspraken doen
- Hij is erg stabiel gebleken afgelopen seizoenen
- Haalt iets uit een auto wat er eigenlijk niet in lijkt te zitten zoals Max dat ook doet
- Geeft goede feedback over de auto
- Kan goed opschieten met Max wat denk ik wel helpt in een RBR team ;)

Van ondergeschikt belang; ik vind Albon gewoon een toffe peer waar ik weinig op aan te merken heb.
Albon is gewoon te licht gebleken en hoeveel er nu in die Williams zit is zo lastig te zeggen. Ze hebben eigenlijk telkens een 2e rijder gehad die er niks/weinig van bakte. Zelfs die ene race die de Vries in de auto reed, deed hij het boven verwachtingen goed. Natuurlijk het circuit lag de auto, maar toch...

Ik zal niet ontkennen dat Russell zeker veel potentie heeft, maar hij laat gisteren toch ook weer zien dat hij Hamilton ook niet echt kan bijbenen en dat is eigenlijk ook wel een beetje het verhaal tot dusverre, behalve in die races dat Hamilton er weinig zin in had omdat die Merc gewoon totaal ondermaats was.

Ik denk dat hij niet noemenswaardig beter dan Perez zal presteren, ja misschien hier en daar iets beter, maar er zullen ook races zijn waarin Perez het nu goed heeft gedaan waarin Albon dat niet zou hebben gedaan. Waarom dit nu ineens zo'n enorm punt is.... RB heeft het constructeurskampioenschap al binnen zo'n beetje, dus wat maakt het uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Snowdog schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:06:
[...]

Albon is gewoon te licht gebleken en hoeveel er nu in die Williams zit is zo lastig te zeggen. Ze hebben eigenlijk telkens een 2e rijder gehad die er niks/weinig van bakte.
Talent alleen is niet voldoende. Je moet ook met de druk kunnen omgaan. Denk dat Albon daar minder in is. Want zodra de druk eraf is presteert hij wel goed. In zijn rijd bij RB had RB elk puntje nodig. Dat is nu anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Mog schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Talent alleen is niet voldoende. Je moet ook met de druk kunnen omgaan. Denk dat Albon daar minder in is. Want zodra de druk eraf is presteert hij wel goed. In zijn rijd bij RB had RB elk puntje nodig. Dat is nu anders.
Vrij goed, soms zeer goed, hij had bij RB ook z'n eerste race kunnen winnen als hij niet dat incidentje met Hamilton had gehad. Ik weet niet of het alleen de druk is. Ik denk dat hij qua talent ook gewoon tekort komt. Af en toe goed, vaak niet top. Beetje net als Perez? Misschien ben ik te negatief though, ik heb z'n hele geschiedenis niet helemaal doorspit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:38
ArgantosNL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Het waren 2 duidelijke unsafe releases. Zodra iemand van het gas af moet om een botsing te voorkomen is het een unsafe release. Het lijkt weer zo'n geval van Hamilton doet het dus deze actie is gedoogd voor de rest van de race. Motievatie van de beslissing wordt er later wel bij gezocht. Vorig jaar was be de ene race niet goed in the start box staan een 5 seconde penaltie en bij de andere toen Hamilton in het clubje zat in eens geen penaltie.
NOR had geluk dat HAM hetzelfde had gedaan.

Ik ben ervan overtuigd dat als HAM geen unsafe release had gehad NOR gewoon die 5 seconden had gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zowel NOR als HAM waren kantje boord. Het ging net goed. Dat de auto erachter moet remmen vind ik geen argument. Het is een race en degene die achter rijdt ligt achter. Als iemand voor een bocht vroeger remt moet degene achter hem immers ook eerder op zijn rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
ArgantosNL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:35:
[...]

1. Is dat de regel? Lijkt mij sterk, wellicht heb je daar een bron voor? Ik vind niet veel meer dan in 34.14 van de sporting regs iets over endangering another driver.
2. Moest alonso van het gas? Dat blijkt niet uit de beelden. Voor de zekerheid ging hij van het gas, maar het leek precies te passen zonder van het gas te gaan. De stuurbeweging is vooral om te verkopen dat het onveilig was of instinctief.

Anyway was dit niet unsafe, in de pits komen auto's nu eenmaal dicht bij elkaar in de buurt, de coureur in de fast lane is een goed genoeg bestuurder om te zien dat de invoegende auto voor hem rijdt en daarop te anticiperen zonder dat het gevaarlijk wordt.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Anoniem: 499527 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:27:
[...]

Maar de Ricciardo van toen is niet de Ricciardo van nu.
En de Verstappen van toen is niet de Verstappen van nu.

Ik denk eerlijk gezegd dat Daniel ook niet meer in de buurt van Max komt.
Dar hoeft ook niet, als hij maar sneller dan Perez kan rijden. Die zakt zo door het ijs de laatste 3 races. Haalt Q3 niet, heeft geen pace en geeft zijn teams de schuld ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Bullet NL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:26:
Ik denk dat jullie een beetje te streng richting de Vries zijn, tis exact zo als Magnussen na de race aangaf, Shit happens..... Het ging voor beide mannen niet meer om punten, wel lekker aan het racen, dat ze dan iets doen wat voor beide niet goed uitpakt..... tja... dat hoort er bij.

Natuurlijk heeft Checo het over het hele jaar gezien nog goed gedaan, 2 overwinningen, hij zakt de laatste 3 races alleen wel ver weg. Beide Ferrari's en Mercedes-en staan er voor. Dat is wel zorgelijk, de vraag is dus waarom hij de laatste races zo onder presteert t.o.v. het potentieel van de auto.

Hij is geen Max, maar zou op basis van zijn auto gisteren vlak of op de huid van Lewis moeten zitten.
Zowel Max, Fernado als Lewis gaven aan dat de bandentemperatuur wel een ding was, we hebben het hier dan ook over de grote 3 in het huidige veld. Had voor Checo gehoopt dat hij er dichter op zat, maar schijnbaar heeft hij die capaciteit niet.
Dat niet nee maar als je de schades over de eerste races optelt staat hij over alle teams denk ik in de top3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Mog schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:54:
[...]

In de huidige vorm van RB doet Perez het toch prima? Max heeft geen enkel probleem de races te winnen, lekker boeien wat Perez doet, hij blijft uit de buurt van Verstappen en staat nog steeds 2e. Max zijn WK is in de pocket, het constructeurskampioenschap is in de pocket, Perez rijdt Max niet van de baan af.

Helaas als je de trend bekijkt werkt het niet zo, de eerste 4 races ging het goed, daarna word het een helling naar beneden. Als hij zo volhoudt wordt hij 6e of 7e overall en dat is gewoon niet goed voor het team. Je wilt een 1e en 2e rijder vlak bij elkaar hebben, niet 1 seconde erachter. Dan heb je er niets aan om je pakket te verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MrOleo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:58:
[...]

1. Is dat de regel? Lijkt mij sterk, wellicht heb je daar een bron voor? Ik vind niet veel meer dan in 34.14 van de sporting regs iets over endangering another driver.
2. Moest alonso van het gas? Dat blijkt niet uit de beelden. Voor de zekerheid ging hij van het gas, maar het leek precies te passen zonder van het gas te gaan. De stuurbeweging is vooral om te verkopen dat het onveilig was of instinctief.

Anyway was dit niet unsafe, in de pits komen auto's nu eenmaal dicht bij elkaar in de buurt, de coureur in de fast lane is een goed genoeg bestuurder om te zien dat de invoegende auto voor hem rijdt en daarop te anticiperen zonder dat het gevaarlijk wordt.
metname onder VSC SC wanneer er heel veel autos tegelijk gaan pitten, dan zijn ze iets toegeeflijker met wanneer iets als gevaarlijk wordt beoordeeld.

Russell volgas weer terug naar achterkant veld is wel iets dat bestraft had moeten worden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:54
Snowdog schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:18:
[...]

Vrij goed, soms zeer goed, hij had bij RB ook z'n eerste race kunnen winnen als hij niet dat incidentje met Hamilton had gehad. Ik weet niet of het alleen de druk is. Ik denk dat hij qua talent ook gewoon tekort komt. Af en toe goed, vaak niet top. Beetje net als Perez? Misschien ben ik te negatief though, ik heb z'n hele geschiedenis niet helemaal doorspit.
Als de concurrentie (buiten RB) in de buurt komt, heb je denk ik wel wat meer aan een Perez als doorgewinterde dan een Albon, al liet Albon wel zien dat hij op dit soort circuits vooral goed kan verdedigen (zoals ook in Spa vorig jaar). De indruk van Albon bij RB manifesteert zich vooral op de tijd toen hij al geknakt was (o.a. "They racing me so hard" Duitsland 2020) ipv Brazilie en Spa 2019. Blijkt wel dat Albon (maar zelfde geldt voor Gasly) dat zij in de luwte van midfiled team veel beter tot z'n recht komen al zijn de prestaties daarom wat minder zichtbaar en sporadisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

zo shit dat sommige dingen een niet te stoppen eigen leven gaan leiden. Net als ooit dat "I think Ericsson hit us" dat de race engineer bleek te zijn geweest en niet Grosjean.

Zoals ze dat zo mooi zeggen in Engeland, that slams wholemole nowhere up.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
R2D2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Verstappen is een hele goede coureur die zeker in het rijtje mag met een Schumacher, Alonso, Hamilton e.d. maar laten we nou niet doen alsof hij heeeeeele sterke teamgenoten heeft gehad, ik denk dat de beste teamgenoot die hij heeft gehad Sainz was in zijn TR tijdperk (Gasly is te vroeg gedumpt destijds).

Perez is geen hoogvlieger die zonder de Telmex centen van mereen Carlos Slim al lang en breed ergens in de FE of een Endurance serie z'n tijd had zitten slijten, er zijn betere coureurs voor voor minder richting het gat van de deur gestuurd door Dr Helmut ;)
En Ricciardo dan? Die jongen die viervoudig wereldkampioen Vettel heeft verslagen en door Max het team heeft verlaten. Terwijl Max net bij het team kwam kijken.

Perez is echt geen slechte coureur;
2020 Stroll verslagen en 1x P1
2019 Stroll verslagen
2018 Ocon verslagen
2017 Ocon verslagen
2016 Hulk verslagen
2015 Hulk verslagen

En 9x podium voordat hij bij RB kwam. Verre van een pannenkoek en hij laat soms ook zien briljant te zijn. Maar dat Max hem zo overstijgt is meer de klasse van Max en hoe hij PER mentaal verslaat, dan dat Perez ineens niet meer weet hoe hij moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gasly heeft destijds publiekelijk kritiek geleverd op de auto. En dat lijkt niet erg goed gevallen te zijn binnen het team.
Het gaat er bij mij moeilijk in dat het zo erg was dat het hem de kop moest kosten. Hamilton is iedere race negatief over z'n auto. Dat is natuurlijk wel een gevestigd kampioen en geen rookie, maar toch.
Verder staat Newey er juist bekend om dat hij wel luistert naar coureurs hun wensen en daar rekening mee houdt. Zijn auto's zijn niet alleen snel, maar meestal ook gebalanceerd qua gewicht, vrij makkelijk over kerbs etc.
Ik bedoelde dat Newey geen rekening houdt met andere zaken dan snelheid. Dat schroeven niet bereikbaar zijn zonder je vingers open te snijden of dat de coureur met hoofdpijn uit de auto komt schijnt hem niet te boeien. Natuurlijk is het een raceauto waarbij snelheid het belangrijkste punt is maar met alleen een goede auto kom je er ook niet.
Maar Gasly lijkt zelf ook heel erg stroef te zijn geweest dat hij geen setups van Verstappen wou overnemen. Volgens mij is hij een race toen gedwongen en dat was zijn beste race in RBR.
Dat vind ik een veel aannemelijkere verklaring dan dat hij Newey op z'n tenen zou hebben getrapt.
Iets dat nog wel eens vergeten wordt is dat RBR vaak ook goed zorgt voor hun afgewezen coureurs.
Volgens mij koestert RBR de reputatie hebben dat ze meedogenloos zijn en alleen het beste van het beste accepteren. Dat past wel bij het "stoere jongens & echte helden" imago van dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bullet NL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:51:
Tja..... een ding is duidelijk, wie ze bij RB ook naast Max zetten de gene speelt 2e viool.

Er zijn op dit moment 3 coureurs die met stuur en band boven de rest uitstijgen.... die stonden gisteren in rangorde volgorde op het podium.

Lerclerc heeft niet op moment niet genoeg in zijn mars, die is t.o.v. Sainz niet onderscheidend genoeg met de Ferrari.
Ik krijg er geen hoogte van. Ik zie Leclerc en Sainz allebei als goede coureurs maar ze maken te veel overbodige fouten. Maar ja, dat kun je ook over heel Ferrari zeggen. Ik heb nog niet besloten of LEC en SAI er het beste van maken ondanks het geblunder van Ferrari, of dat ze er dankzij hun snelle auto beter voorstaan dan ze verdienen.

Misschien met LEC het contact met de pitwall verbreken en in plaats daarvan naar Twitch streamen en op Discord de strategie bespreken want daar heeft hij nooit dit soort problemen . :)
(Only half kidding, het gebrek aan wederzijds vertrouwen tussen de coureurs en het team is duidelijk merkbaar. Dat geeft vast extra stress die ze niet kunnen gebruiken. Dan kun je LEC/SAI misschien beter op gevoel laten rijden en ze alleen te helpen als ze daar zelf om vragen in plaats van proberen de race vanuit te pit te plannen.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

pro_6or schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:55:
Albon zijn stemgeluid (te aardig, te netjes) is waar hij op gepakt wordt.

Maar ik denk niet dat hij weer naar RBR moet. rijd eerst nog maar voor williams, hij zit daar op talent, Sargeant is de pay driver.
Ik zie Albon niet snel terugkeren naar RBR maar uiteindelijk zijn ze in goede vrede uit elkaar gegaan, er zijn geen bruggen verbrand. Volgens mij is Albon op dit moment beter dan Perez, Tsunoda en De Vries al weet ik niet hoeveel dat puur talent is hoeveel ervaring is en hoe die verhoudingen in de toekomst zullen veranderen.

Volgens mij zou Albon goed bij Mercedes passen, al weet ik niet of dat ter vervanging van Hamilton of van Russell zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Hertog_Martin schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:50:
Toen Hamilton Senna evenaarde een heel media circus en getekende helm etc en nu kon Jenson het geeneens ff benoemen. Max hintte er nog naar, toch trots op.
Dit kwam vanuit de Senna familie zelf en het ging om het aantal poles; niet aantal race wins.

"When Lewis Hamilton received a race-worn Ayrton Senna helmet as a gift from the family after equaling his hero's number of pole positions."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:34:
[...]

En Ricciardo dan? Die jongen die viervoudig wereldkampioen Vettel heeft verslagen en door Max het team heeft verlaten. Terwijl Max net bij het team kwam kijken.
Een Vettel die toe was aan wat anders en Ricciardo die naar achteraf blijkt toen op de top van zijn kunnen zat en die vervolgens met de staart tussen de benen vertrok naar Renault voor "de uitdaging". Hij werd ooit gezien als de volgende wereldkampioen inderdaad, de man die ooit wel bij Ferrari terecht zou gaan komen e.d.en hij is zeker niet ongetalenteerd maar inmiddels mag men toch wel de conclusie trekken dat hij echt tekort komt.

Russel versloeg vorig jaar Hamilton ook in het kampioenschap maar als ik er mijn geld op in zou moeten zetten zou dat niet op Russel zijn ;)
Perez is echt geen slechte coureur;
2020 Stroll verslagen en 1x P1
2019 Stroll verslagen
2018 Ocon verslagen
2017 Ocon verslagen
2016 Hulk verslagen
2015 Hulk verslagen

En 9x podium voordat hij bij RB kwam. Verre van een pannenkoek en hij laat soms ook zien briljant te zijn. Maar dat Max hem zo overstijgt is meer de klasse van Max en hoe hij PER mentaal verslaat, dan dat Perez ineens niet meer weet hoe hij moet rijden.
Ik zeg nergens dat Perez een slechte coureur is, middelmaat met af en toe het geluk aan zijn zijde en laten we nou niet net gaan doen alsof zijn teamgenoten uit het verleden zulke hoogvliegers uit de autosport historie zijn ;)

Perez heeft het geluk dat de spoeling dun is en dat hij een bak ervaring heeft maar het feit dat hij vorig jaar op pak hem beet 150 punten achterstand werd gereden in het kampioenschap door Verstappen en er inmiddels ook al weer een kleine 70 achter staat terwijl we nog niet eens halverwege het seizoen zijn zou toch wel iets moeten zeggen als je het gat tussen RBR en de concurrentie in ogenschouw neemt.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 19-06-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

StealthyPeanut schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:17:
Dit kwam vanuit de Senna familie zelf en het ging om het aantal poles; niet aantal race wins.

"When Lewis Hamilton received a race-worn Ayrton Senna helmet as a gift from the family after equaling his hero's number of pole positions."
Het is natuurlijk een volkomen arbitrair record. Als je maar diep genoeg graaft wordt er iedere race wel een of ander record gebroken. Zo'n media momentje is vooral omdat iemand graag wat aandacht wil.
Ik weet dat er verschillende coureurs zijn die een hele collectie aan helmen heeft die ze hebben geruild of gekregen maar meestal hoor je daar niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 27-05 12:48
pro_6or schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:14:
[...]

Russell volgas weer terug naar achterkant veld is wel iets dat bestraft had moeten worden.
Waarom ? Dat was toch onder SC dus moet hij zich toch ook aan delta tijden houden? Blijkbaar is ie toch binnen de limieten gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 19:14

Major_ton

Shoot!

Ik denk dat we Perez weer in de top 3 terug gaan zien wanneer hij volledig niet meer denkt aan het WK en zich weer kan concentreren op snelle rondjes rijden. Hij bezwijkt telkens onder zijn eigen druk, dat patroon is nu wel duidelijk.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Major_ton schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:41:
Ik denk dat we Perez weer in de top 3 terug gaan zien wanneer hij volledig niet meer denkt aan het WK en zich weer kan concentreren op snelle rondjes rijden. Hij bezwijkt telkens onder zijn eigen druk, dat patroon is nu wel duidelijk.
ik mag hopen dat hij hier toch al minimaal 2 races geleden mee gestopt is om aan te denken......
Perez een serieuze WK kandidaat 8)7

RB zal Perez nooit boven Verstappen laten gaan......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
Major_ton schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:41:
Redelijk bizar dat hij nu weer 69 punten achterstaat. Dat is enkel in te halen door 3 uitvalbeurten van Max waarbij Checo dan 2x moet winnen en 1x 2de moet worden. En dan hebben we pas 8 van 22 races gehad.

Gaat dit in hetzelfde tempo door dan is Max in Singapore of Suzuka al kampioen (September)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[flauwe grap]
Max: "I think i hit a bird."
Hij begint echt steeds meer op z'n vader te lijken... _O-
[/flauwe grap]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Bvanham schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:01:
[...]
Dar hoeft ook niet, als hij maar sneller dan Perez kan rijden.
Ja, ik denk dus van niet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lTjBVU7TDTE7uZaVXskDuukMx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxIdNKnaOOouamlmC4X5A18j.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Snowdog
PalingDrone schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:32:
[flauwe grap]
[/flauwe grap]
Flauwe grap of niet, dit kun je beter even op Reddit posten, dat is op dit moment lastig, maar lijkt me niet wenselijk dat dit soort shit hier gepost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Kenhas schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:40:
[...]

Waarom ? Dat was toch onder SC dus moet hij zich toch ook aan delta tijden houden? Blijkbaar is ie toch binnen de limieten gebleven
Volgens de informatie niet, zie data channel f1tv, zijn onboard en mijn post van vanochtend.
Hij reed ook behoorlijk hard langs de crashsite met marshalls op de baan, terwijl hij de vorige ronde nog had laten zien moeite te hebben met zijn auato daar op de baan te houden.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40
PalingDrone schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:32:
[flauwe grap]
[/flauwe grap]
https://www.ad.nl/formule...n-fraai-gezicht~a3ea828b/
De vogel zat dus in de brake duct.

[ Voor 4% gewijzigd door hansvk op 19-06-2023 16:41 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 22:17
Zochten jullie een vogel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE6GP6Sfx5wo4oetiakuO7602P0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sBZVVluvAO2HJn8OGZaemj8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbjECyeBf_fgITzveF4PcZ_m-hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPwBgeOIh7jQobhRd2YniEQm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13
Red Bull geeft je vleugels!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:35
Red Bull neemt je vleugels, bedoel je denk ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:02
ZeromaNoiS schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:20:
[...]

Red Bull neemt je vleugels, bedoel je denk ik. :)
Die vogel vloog, dat is copyright infringement natuurlijk....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 27-05 12:48
MrOleo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:11:
[...]

Volgens de informatie niet, zie data channel f1tv, zijn onboard en mijn post van vanochtend.
Hij reed ook behoorlijk hard langs de crashsite met marshalls op de baan, terwijl hij de vorige ronde nog had laten zien moeite te hebben met zijn auato daar op de baan te houden.
Dan zie ik nog niet wat Russel verkeerd gedaan heeft. Hij moet delta tijden volgen en zal dat dan ook wel gedaan hebben. En over die Marshalls, die mochten daar toch nog helemaal niet zijn? Er moet toch gewacht worden tot iedereen in de safety car trein zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
The_Butler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Die vogel vloog, dat is copyright infringement natuurlijk....
Die birds eye view van de auto van Verstappen was snel afgelopen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qm4gQCLhj78QaD9nBq8mBYVcJJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8svrHbZKL1YWmgD0sQF91ERc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Kenhas schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:03:
[...]

Dan zie ik nog niet wat Russel verkeerd gedaan heeft. Hij moet delta tijden volgen en zal dat dan ook wel gedaan hebben. En over die Marshalls, die mochten daar toch nog helemaal niet zijn? Er moet toch gewacht worden tot iedereen in de safety car trein zit?
Als je er na het posten van de data en de regels niet uitkomt kan ik je helaas niet verder helpen. :)

Het lijkt mij dat marshalls daar niet op wachten, bijv. stel er staat een auto in de fik, dan kunnen ze niet 5 min wachten tot iedereen netjes in het treintje rijdt?

erutangiS

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord