[F1 2023] Race 10 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 101.934 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

alexbl69 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Waarom is de F1 veruit de populairste raceklasse?

Omdat het één van de laatste klasses is die nog redelijk zuiver zijn. Het team dat en rijder die z'n zaakjes het beste voor elkaar heeft wint. En mag blijven winnen, net zolang totdat een ander beter is.

Al dit soort fratsen (reverse grid) doet daar afbreuk aan. Vind ook de herverdeling van windtunneltijd grote onzin. Waarom een team straffen omdat ze hun werk goed gedaan hebben? Laat de rest maar beter z'n best doen.
Er valt niet heel veel meer te optimaliseren t.a.v. snelheid/stabiliteit, die niet al eens geprobeerd zijn. Daarbij komt dat verbrandingsmotoren over niet al te lange tijd niet meer gebruikt zullen worden (al dan niet door een verbod, verkrijgbaarheid, aanschafprijs, younameit), en de FOM moet wel iets doen. Al was het maar om nieuwe generaties aangehaakt te krijgen.

Gezien de toenemende populariteit denk ik dat men het ziet als op de goede weg zijn. Ik vind het wel wat hebben, zo een grote sport waar conservatisme niet de boventoon voert (zoals voetbal of wielrennen) maar waar men daadwerkelijk experimenteert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:01:
Wat is de weersvoorspelling voor de komende dagen? Iemand een betrouwbare link?
Het weer is niet betrouwbaar, de voorspellingen kunnen morgen weer anders zijn en van het weekend ook weer totaal anders.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

alexbl69 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:59:
Waarom is de F1 veruit de populairste raceklasse?

Omdat het één van de laatste klasses is die nog redelijk zuiver zijn. Het team dat en rijder die z'n zaakjes het beste voor elkaar heeft wint. En mag blijven winnen, net zolang totdat een ander beter is.

Al dit soort fratsen (reverse grid) doet daar afbreuk aan. Vind ook de herverdeling van windtunneltijd grote onzin. Waarom een team straffen omdat ze hun werk goed gedaan hebben? Laat de rest maar beter z'n best doen.
Dat is wel een dikke aanname dat de populariteit hierdoor veroorzaakt wordt. Bovendien, zo puur is de F1 niet. Kunstmatige regels om het veld dichter bij elkaar te krijgen:
  • Kunstmatige bandendegradatie
  • Verplichte compound wisseling tijdens de race
  • Budgetplafond
  • Ontwikkelingsbeperkingen
  • Omgedraaide beloning qua windtunneltijd
  • Motorleveranciers moeten verplicht teams ondersteunen
  • Beperkingen brandstof en energie
  • Test restricties
  • Standaardisatie van onderdelen
  • FREAKING DRS vergeten!
  • FREAKING rode vlag vergeten!

[ Voor 3% gewijzigd door Mog op 28-06-2023 20:16 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Je vergeet DRS :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:19
en rode vlaggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Selectieve track limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Chocoball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:22:
Formule 1 gaat komend weekend experimenteren met de stroomvoorziening om zodoende haar gestelde emissiedoelen te bereiken. De eigen stroomvoorziening werkt met waterstof behandelde biobrandstof en energie wat opgewekt is met zonnepanelen. De teams hoeven zelf geen generatoren in te zetten.

Tijdens het raceweekend zullen de garages, pitmuur, mobiele kantoren van de teams, de tijdwaarneming en de TV registratie door de installatie van de Formule 1 van stroom worden voorzien.

https://www.auto-motor-un...ner-strom-gp-oesterreich/
Red Flag incoming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:22:
Formule 1 gaat komend weekend experimenteren met de stroomvoorziening om zodoende haar gestelde emissiedoelen te bereiken. De eigen stroomvoorziening werkt met waterstof behandelde biobrandstof en energie wat opgewekt is met zonnepanelen. De teams hoeven zelf geen generatoren in te zetten.

Tijdens het raceweekend zullen de garages, pitmuur, mobiele kantoren van de teams, de tijdwaarneming en de TV registratie door de installatie van de Formule 1 van stroom worden voorzien.

https://www.auto-motor-un...ner-strom-gp-oesterreich/
FF de groene was draaien :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Ik denk eerder aan geen CCTV op de baan, geen GPS, geen tijden of zwart beeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:09

Met de sprint shootout: hebben ze meer banden ter beschikking? Ik blijf het format nog maar vaag vinden tbh.
Ze hebben minder banden, 1 medium extra, 2 softs minder.
Normaal weekend 13x: 2H, 3M, 8S
Sprint weekend 12x: 2H, 4M, 6S.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:35
Die zijn er al ~1,5 jaar niet meer ;) Sinds Masi weg is is dat probleem opgelost.

V.w.b. de genoemde red flags is wel een serieus ding. Waren er sinds 2019 (Masi als race director) niet meer rode vlaggen geweest dan van 199x of 200x t/m 2018? Dus in 4 jaar tijd meer rode vlaggen dan in de 10, 20 jaar daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat is niet meer. Tijdens Q en R zijn de witte lijnen de track limits, overal, altijd.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Vorig jaar was er best wel wat te doen over (met name Nederlandse) fans die zich behoorlijk hebben misdragen tijdens de race in Oostenrijk. Wat verwachten jullie van dit weekend? Zouden we er van geleerd hebben en ons beter op de kaart proberen te zetten?

Ik ben er een beetje bang voor dat het misschien nog wel een stapje erger wordt, nu F1 in Nederland de massa heeft bereikt en er heel veel mensen vooral voor een feestje naar Spielberg gaan i.p.v. echt de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Milenco schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:52:
Vorig jaar was er best wel wat te doen over (met name Nederlandse) fans die zich behoorlijk hebben misdragen tijdens de race in Oostenrijk. Wat verwachten jullie van dit weekend? Zouden we er van geleerd hebben en ons beter op de kaart proberen te zetten?

Ik ben er een beetje bang voor dat het misschien nog wel een stapje erger wordt, nu F1 in Nederland de massa heeft bereikt en er heel veel mensen vooral voor een feestje naar Spielberg gaan i.p.v. echt de race.
Eerlijk gezegd denk ik dat de media het allemaal wel heel erg heeft lopen opgeblazen naast dat er wel iets is gebeurd, dus ik maak mij er persoonlijk niet zo druk om. Maar laten we hopen dat er nooit meer iets gebeurd d:)b

En dan over die fakkels daar heb ik persoonlijk niks op tegen en vind het wel wat hebben voor de sfeer maar ik kan mij wel heel goed voorstellen dat wanneer je er echt bent dat het erg hinderlijk is dus gewoon niet meer doen dit jaar zodat iedereen kan genieten van de race en het eind :D.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
G_Dragon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:01:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat de media het allemaal wel heel erg heeft lopen opgeblazen naast dat er wel iets is gebeurd, dus ik maak mij er persoonlijk niet zo druk om. Maar laten we hopen dat er nooit meer iets gebeurd d:)b

En dan over die fakkels daar heb ik persoonlijk niks op tegen en vind het wel wat hebben voor de sfeer maar ik kan mij wel heel goed voorstellen dat wanneer je er echt bent dat het erg hinderlijk is dus gewoon niet meer doen dit jaar zodat iedereen kan genieten van de race en het eind :D.
Fakkel lijkt leuk maar heb toch al eens naast mij gehad dat de fakkel gewoon een gat heeft gebrand in een shirt omdat iemand het leuk vond zo ding op te steken..

Mij niet gezien maar ben er bang voor dit weekend als ik er zit

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
G_Dragon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:01:
[...]

Ik vind het zeer storend. Ontneemt zicht, uitstoot, stinkt en brandgevaar. Snap het gebruik ervan niet. Waarom anderen lastigvallen? Laat mensen gewoon van de race genieten.

Ben benieuwd hoeveel we er in Oostenrijk te zien krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Eens, de explosie en sensatie was eenmalig leuk toen Max Zandvoort won. Maar daarna gaat het niet meer om het moment maar om, als een tienjarige, vuurwerk afsteken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37
kraanwagen schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 06:44:
[...]

Ik vind het zeer storend. Ontneemt zicht, uitstoot, stinkt en brandgevaar.
Ik vind dit nog een milde omschrijving. Als zo’n ding aangestoken wordt en de wind staat jouw kant op, dan krijg je een hele dikke walm verstikkende rook in je gezicht.
Ik heb er wel eens echt last van gehad, brandende longen, hoesten enz.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
Kunnen bovenstaande zaken niet beter in F1 randzaken of F1 on-site besproken worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:53
Mog schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:12:
[...]

Dat is wel een dikke aanname dat de populariteit hierdoor veroorzaakt wordt. Bovendien, zo puur is de F1 niet. Kunstmatige regels om het veld dichter bij elkaar te krijgen:
  • Kunstmatige bandendegradatie
  • Verplichte compound wisseling tijdens de race
  • Budgetplafond
  • Ontwikkelingsbeperkingen
  • Omgedraaide beloning qua windtunneltijd
  • Motorleveranciers moeten verplicht teams ondersteunen
  • Beperkingen brandstof en energie
  • Test restricties
  • Standaardisatie van onderdelen
  • FREAKING DRS vergeten!
  • FREAKING rode vlag vergeten!
Uiteindelijk is DRS er ook gekomen omdat teams sinds begin jaren 2000 begonnen in te zien dat "vuile" lucht" achter je creeren een prima middel is om minder ingehaald te kunnen worden. Daarbij is het veld misschien wat compacter geworden (geen 4-5 sec meer tussen eerste en laatste zoals in de jaren 90) waardoor dat effect van vuile lucht creeren alleen maar effectiever is. Nu moet je behoorlijk veel overspeed en durf hebben om in te kunnen halen, en daardoor kwam DRS om de hoek kijken. Goed, ik denk dat de jaren 90/00 met hun ongelimiteerde budgetten wel debet zijn geweest aan een nog grotere kloof tussen de snelle en minder snelle teams. Dat effect is nu aardig ingehaald maar dat schuurt wel met de gedachte dat F1 de sport van eindeloze innovatie kan zijn. Toegegeven, er strijden vaak max 3-4 teams voor de overwinning, altijd al zo geweest (als het niet minder is). Moeten we dat erg vinden? Waarderen van strijd in het middenveld mag soms ook wat meer belicht worden (gaat al steeds beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48

Met de sprint shootout: hebben ze meer banden ter beschikking? Ik blijf het format nog maar vaag vinden tbh.
In de sprint race gebruiken de (meeste) teams maar 1 band. Een bandenwissel kost namelijk teveel tijd die niet meer teruggewonnen kan worden. In een FP gebruiken ze er meerdere.

Maar zou dat niet een sprint race spannender maken? Ook daar verplicht op 2 verschillende compounds rijden?

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:49
Het hele punt van de sprint is juist dat ze niet beperkt door pitstopstrategie of brandstofsparen kunnen racen. Als de nieuwe regels echt gewerkt hadden en de banden niet te snel oververhitten, had dat all-out met veel inhalen kunnen zijn.

Helaas hebben sommige auto's nog steeds last van vuile lucht en zijn de banden te gevoelig voor temperatuur.

Gelukkig zijn ze bezig hier iets aan te doen.

Helaas is het "designs verbieden" voor de vuile lucht en "afschaffen bandenwarmers in voorbereiding op banden die beter werken in een bredere temp range".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
mavamal schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:31:
Het hele punt van de sprint is juist dat ze niet beperkt door pitstopstrategie of brandstofsparen kunnen racen. Als de nieuwe regels echt gewerkt hadden en de banden niet te snel oververhitten, had dat all-out met veel inhalen kunnen zijn.

Helaas hebben sommige auto's nog steeds last van vuile lucht en zijn de banden te gevoelig voor temperatuur.

Gelukkig zijn ze bezig hier iets aan te doen.

Helaas is het "designs verbieden" voor de vuile lucht en "afschaffen bandenwarmers in voorbereiding op banden die beter werken in een bredere temp range".
Het punt met de banden zonder bandenwarmers is nu dat coureurs niet meteen voluit kunnen gaan. Ze zullen met name in de eerste sector of eerste ronde hun banden tegen korrelen (graining) moeten beschernen. Dit vraagt om aanpassing van de rijstijl en gelijk agressief vanaf de start lijkt er dan ook niet meer in te zitten. Deze banden met een sprint lijkt dan ook geen goede combinatie, het zou beter zijn met deze banden in een sprint te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Chocoball schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Het punt met de banden zonder bandenwarmers is nu dat coureurs niet meteen voluit kunnen gaan. Ze zullen met name in de eerste sector of eerste ronde hun banden tegen korrelen (graining) moeten beschernen. Dit vraagt om aanpassing van de rijstijl en gelijk agressief vanaf de start lijkt er dan ook niet meer in te zitten. Deze banden met een sprint lijkt dan ook geen goede combinatie, het zou beter zijn met deze banden in een sprint te experimenteren.
Een van de 3 doelen die ze voor ogen hebben, voor zover ik heb begrepen.
Doel 1: minder hulpmiddelen, meer racen
Doel 2: minder milieu
Doel 3: Voorbereiden op banden die werken op een bredere temp range.

Laatst een artikel gelezen bij the Race dat de pirelli's zo gevoelig zijn voor temperatuur omdat ze daar in opdracht van F1 management die performance cliff in proberen te engineeren. Schijnt bijzonder lastig te zijn zonder thermal degradation te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
mavamal schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:31:
Was het punt van de sprint race niet dat er meer spanning op de vrijdag en zaterdag zou komen? ;)
Dus meer racen ipv dat teams lang in de garagebox blijven en (saaie) simulatie runs doen.

En met een verplichte wissel zouden ze juist all-out kunnen. Want alle teams moeten een keer wisselen en dus hoef je geen rekening meer te houden met een team die dat niet doet. Nu kiezen ze gewoon 1 band waarop ze de race uitrijden. Enkel in de eerste sprint race zag je nog een bandenwissel, maar dat hield direct op.
Als iedereen verplicht een wissel moet doen, dan kunnen ze banden gewoon in de helft van de rondes kapot rijden en dus all-out gaan. hoewel sommige banden maar 2-3 rondes echt goed zijn

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Onder artikel 1.4 van de sport regulations mag de FIA de regels voor de sprint voor 1 augustus 2023 tussentijds aanpassen en zal dat ook doen voor de sprint shooutout in Oostenrijk.

De teams zijn verplicht in SQ1 een nieuwe set hard banden te gebruiken, in SQ2 een nieuwe set medium banden en in SQ3 een nieuwe set soft banden. In Baku hadden Tsunoda en Norris geen nieuwe set soft banden voor SQ3. Norris zou eventueel op een set intermediate banden eruit gestuurd worden terwijl het droog weer was. Om dit te verkomen is de soft band in SQ3 nog steeds verplicht maar mag dus nieuw of gebruikt zijn.

Voor deze wijziiging moesten 8 teams voor zijn, maar in dit geval was slechts 1 van de 10 teams het niet eens met deze wijziging. De wijziging is opgenomen in de race director notes.
“Consultation has occurred with the commercial rights holder, stewards and teams. The agreement of the FIA, the commercial rights holder and nine competitors has been obtained in accordance with Article 1.4.

“Accordingly, my decision is that Article 30.5 h) iv) be modified to read as follows - Article 30.5h iv revised wording:

“In the period SQ3 of the sprint shootout, up to one set of dry-weather tyres may be used, and this must only be a set of the soft specification.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Formule 1-coureur Pérez ziek vlak voor Grote Prijs van Oostenrijk

Ik hoop voor hem dat hij morgen voldoende beter is.
Maar er zullen nu genoeg speculaties rond gaan wie hem zal vervangen dit weekend en of dat dan ook zal aangeven wie hem mogelijk de rest van het seizoen zou vervangen. :Y)
Gaan ze voor Liam Lawson (dus enkele race) of toch Daniel Ricciardo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-09 22:27
SPee schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:02:
Formule 1-coureur Pérez ziek vlak voor Grote Prijs van Oostenrijk

Ik hoop voor hem dat hij morgen voldoende beter is.
Maar er zullen nu genoeg speculaties rond gaan wie hem zal vervangen dit weekend en of dat dan ook zal aangeven wie hem mogelijk de rest van het seizoen zou vervangen. :Y)
Gaan ze voor Liam Lawson (dus enkele race) of toch Daniel Ricciardo?
* Zet zijn aluminium hoedje op*
Perez probeert zo de journalisten te vermijden? Of heeft Daniel Ricciardo gekookt? :+

Zonder gekkigheid, hopelijk voelt hij zich morgen beter! Ik denk dat Liam Lawson de voorkeur krijgt, als ze Perez moeten vervangen. De volgende Super Formula race is pas over twee weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
Tsunoda in de Bull, Lawson in de Alpha Tauri. Yuki heeft met Max samen alvast geoefend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:51
Ricardo weer in de RB lijkt me wel wat hoor, kijken wat hij met de auto kan

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:50
Doe maar Danny Ric :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Yuki in de RB en de hele race schelden over hoe slecht de remmen zijn en auto in het algemeen is. Waar kan ik tekenen?

Maar Lawson zie ik in ieder geval niet snel instappen in de Red Bull (wel met Tsunoda naar Red Bull en Lawson in de AlphaTauri). Dan nog eerder Ricciardo in de Red Bull. (Ook al) heeft Ricciardo nog niet in de RB gereden als ik mij niet vergis? Wel de banden test dan na Silverstone.

Edit:
Overigens lopen in 99% van de gevallen die dingen met een sisser af. Wanneer heeft de laatste keer een coureur niet gereden omdat die ziek was? Zie Norris vorig jaar Spanje + Monaco dat hij gereden heeft met ontstoken amandelen; Stroll dan met zijn gebroken pols(en); Webber die eens een keer letterlijk heeft overgegeven tijdens een race; en zo zullen er nog meer voorbeelden zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door RobertMe op 29-06-2023 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Liam heeft overigens geen race dit weekend, dus wellicht is ie aanwezig maar ik verwacht dat dan Ricciardo gewoon gaat instappen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SPee
RobertMe schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:11:
Overigens lopen in 99% van de gevallen die dingen met een sisser af. Wanneer heeft de laatste keer een coureur niet gereden omdat die ziek was?
euhmm.. Albon vorig jaar. Met als vervanger Nick de Vries. 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door SPee op 29-06-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
SPee schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:36:
[...]

euhmm.. Albon vorig jaar. Met als vervanger Nick de Vries. 8)7
Hmm, idd 8)7 Dan is dat de situatie die de regel bevestigd. Maar dus ook vele gevallen waar de coureur wel rijdt. Zie ook Alonso in 2016 (Bahrein & China). Hij wilde gewoon rijden, met gebroken?/gekneusde? ribben, maar mocht niet van de FIA dokter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:46:
[...]

Hmm, idd 8)7 Dan is dat de situatie die de regel bevestigd. Maar dus ook vele gevallen waar de coureur wel rijdt. Zie ook Alonso in 2016 (Bahrein & China). Hij wilde gewoon rijden, met gebroken?/gekneusde? ribben, maar mocht niet van de FIA dokter.
En je vergeet alle coronagevallen. Perez, Hamilton, Stroll. Nou mochten die ook sowieso niet, door verplichte quarantaine, maar toch. Het komt wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Toke_gt schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:35:
[...]

En je vergeet alle coronagevallen. Perez, Hamilton, Stroll. Nou mochten die ook sowieso niet, door verplichte quarantaine, maar toch. Het komt wel voor.
Die was ik niet vergeten. Dat was precies zoals je zegt gewoon een keiharde grens "corona? Je komt het paddock niet in!". Dat is iets anders dan een coureur die "gewoon" ziek is en daardoor wellicht niet 100% capabel is om te rijden, maar het in 99% van de gevallen wel doet. En zo zal Perez ook zeer waarschijnlijk gewoon rijden zolang die door de (medische) keuring komt. (En coureurs met corona komen niet door de keuring, net zoals bv Alonso in 2016, en Wehrlein in 2017? (Race of champions crash, Giovinazi als vervanger eerste races van het seizoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:40:
[...]

Die was ik niet vergeten. Dat was precies zoals je zegt gewoon een keiharde grens "corona? Je komt het paddock niet in!". Dat is iets anders dan een coureur die "gewoon" ziek is en daardoor wellicht niet 100% capabel is om te rijden, maar het in 99% van de gevallen wel doet. En zo zal Perez ook zeer waarschijnlijk gewoon rijden zolang die door de (medische) keuring komt. (En coureurs met corona komen niet door de keuring, net zoals bv Alonso in 2016, en Wehrlein in 2017? (Race of champions crash, Giovinazi als vervanger eerste races van het seizoen)
Op zich eens hoor, maar ik geloof dat Hamilton toch wel echt te ziek was om te rijden. Race erna reed hij wel, maar dat kwam allesbehalve sterk over. Van de anderen weet ik het niet meer zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

AvK

Ready Set Go

Toke_gt schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:49:
[...]

Op zich eens hoor, maar ik geloof dat Hamilton toch wel echt te ziek was om te rijden. Race erna reed hij wel, maar dat kwam allesbehalve sterk over. Van de anderen weet ik het niet meer zo goed.
Hamilton was echt ziek en heeft daar bijna een jaar last van gehad.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Toke_gt schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:49:
[...]

Dat was het punt toch? :P Als ze mogen rijden, dan rijden ze. Hamilton heeft niet vrijwillig races uit gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:28:
[...]

Dat was het punt toch? :P Als ze mogen rijden, dan rijden ze. Hamilton heeft niet vrijwillig races uit gezeten.
Begrijpend lezen is lastig voor je. Geeft niet we gaan gewoon door.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Yuki voor één race verplaatsen naar RB zie ik niet snel gebeuren mocht dan nog echt ziek zijn. Lawson is gewoon de reserve rijder dus Ricciardo gaat het ook niet zijn. Waarom heb je anders een reserve rijder? Zijn die eigenlijk weleens vaker overgeslagen?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
AvK schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:22:
[...]

Begrijpend lezen is lastig voor je. Geeft niet we gaan gewoon door.
Dus, Hamilton was echt ziek van corona => toen had hij ook positief getest en mocht hij niet rijden. Of hij wel of niet wilde rijden is dan irrelevant v.w.b. "als coureurs mogen rijden dan rijden ze".
Ook na de (ergste) corona ziekte (/nadat hij negatief teste) hield hij klachten => maar heeft wel gereden. Oftewel: toen hij mocht rijden heeft hij ook gereden, ook al was hij niet fit.

En volgens mij was dat toch echt een stelling waar ik mee begon. Beetje gek om dan te zeggen dat ik niet weet waar de stelling, van mij, waar jullie op reageren, niet goed gelezen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gekkenhuis schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:23:
Yuki voor één race verplaatsen naar RB zie ik niet snel gebeuren mocht dan nog echt ziek zijn. Lawson is gewoon de reserve rijder dus Ricciardo gaat het ook niet zijn. Waarom heb je anders een reserve rijder? Zijn die eigenlijk weleens vaker overgeslagen?
Ja.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gekkenhuis schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:23:
Toen Hamilton positief op corona testte. VanDoorne & Gutiérrez waren toen de officiële reserves van Mercedes als ik mij niet vergis. Maar vervolgens haalde ze hun verhuurde junior bij Williams weg en mocht Williams hun eigen reserve inzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hamilton heeft het kind in zich weer boven gehaald en iets geroepen zodat hij (Mercedes) weer bij kunnen komen:

"I think the FIA should probably put a time when everyone is allowed to start developing on next year's car. Say August 1, that's where everybody can start so that no one can get an advantage on the next year, cause that sucks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
pilskes schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:36:
Hamilton heeft het kind in zich weer boven gehaald en iets geroepen zodat hij (Mercedes) weer bij kunnen komen:

"I think the FIA should probably put a time when everyone is allowed to start developing on next year's car. Say August 1, that's where everybody can start so that no one can get an advantage on the next year, cause that sucks
Ik zag net ook op Reddit de hele quote:
“In my 17 years of being here, before even I got here, you see a period, a time of dominance and it continues to happen, I was really fortunate to have one of those periods, Max is having that now – but with the way it’s going, it will continue to happen over and over again. And I don’t think that we need that in the sport.”

”When one team starts a season in a strong position they are able to begin development of their next car earlier in the year and carry their advantage from championship to championship.

”In my personal experience when you are so far ahead, if you’re 100 points ahead, you don’t really need to do a lot more development in your car so you can start earlier on your next car. With the budget cap, that means spending that year’s money on the next year’s car.

“But if everyone had a time [limit], if everyone knew that we can start on whatever date it is – October is way too late, probably, but [say] August 1st – then no one has a head start and then it’s a real race in that short space of time for the future car.

“Maybe that would help everyone be more closer in the following year. But I might be wrong.”

“When we were winning world championships we could start earlier than everybody else. And then there are teams that weren’t competitive, so then they just didn’t bother working on that current car.

“If you look at Brawn, they just focused fully on the next year’s car from the beginning and then they turned up next year and blitzed everybody. And that shouldn’t be possible, in my opinion. That’s for you to judge.

“But it’d be cool to see in the next 20 years that we don’t have huge bands of time where one team lead too far ahead, because we want to see better racing.”
En die was wel wat genuanceerder. Maar andere teams kunnen toch ook, als ze zien dat een team een grote voorsprong heeft, het seizoen opgeven en vroeg beginnen met de auto van volgende jaar :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Verstappen heeft hem iig goeie repliek gegeven. Iets in de trant van ‘toen Mercedes zoveel won, hoorde ik ze daar ook niet over’.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
urk_forever schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:42:
[...]

Ik zag net ook op Reddit de hele quote:

[...]

En die was wel wat genuanceerder. Maar andere teams kunnen toch ook, als ze zien dat een team een grote voorsprong heeft, het seizoen opgeven en vroeg beginnen met de auto van volgende jaar :?
Tsja. Bij stabiele regels werk je dan gewoon het hele jaar aan een upgrade package wat je ter test in Abu Dhabi gebruikt. Dan was het gewoon ontwikkeling voor de huidige auto en introduceer je voor de laatste race nog evwn een B-spec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21

Zou Lewis dementerend zijn? :?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hallo Spielberg.. <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0tK8zMQ-XxX1dK6DvmsSk14tls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1cbZn6YfF8QJsvH4pE6JniD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YRLTLbLrYwyRV1aq8DeE5NjHiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLH27um8zlUyCPLUPzneajzL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64Kzl5TcYrsY0Jeq3HXlzAVHrCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xw9s0x5ExjvCUC0d37ZfZnCu.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:03
Benieuwd naar het weer, zou wel eens nat weekend kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Hier ook weer de video van de donderdag van Motorsport.com

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dglavimans
Oke slapen in een bus is niet voor mij weg gelegd

Word wat vandaag nog uurtje zijn we bij het circuit! Running on 0 sleep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dglavimans schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 05:39:
Oke slapen in een bus is niet voor mij weg gelegd

Word wat vandaag nog uurtje zijn we bij het circuit! Running on 0 sleep
Sterkte! Weer in Graz is top vanochtend. Zometeen ontbijtje scoren en dan meteen actie op de vrijdag *O*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/kq3ezy2jh39b1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=dc3879e9f293721a5c13d75892495811c9f67c76

wie van jullie was dit?!

reddit

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zin in, blijft een mooi circuit en altijd trek in Schnitzel... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
hoevenpe schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:00:
Zin in, blijft een mooi circuit en altijd trek in Schnitzel... :)
Inderdaad een van de meest 'vloeiende' circuits die ik ken uit race-games :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Mooi hoe goed je de oude baan nog kan zien op je twee onderste foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jasphur schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:10:
[...]

Mooi hoe goed je de oude baan nog kan zien op je twee onderste foto's :)
Ja mooi he! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fz2ltBFWYAAWHK7?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fz2ltQMXwAAHnpi?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dglavimans
Warm! Dit kan mijn ginger huidje niet aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUPZKmvWI-W1B_0HQMDVIpYUg1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMDjdNXTGukJ8b0IujfHZ1go.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dglavimans schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:16:
Warm! Dit kan mijn ginger huidje niet aan

[Afbeelding]
vak M N of O?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
Dit is O!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Je weet dat we nu tijdens elke sessie een weer report van je willen hebben!

Veel plezier *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

LAD93 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:43:
[...]

Verstappen heeft hem iig goeie repliek gegeven. Iets in de trant van ‘toen Mercedes zoveel won, hoorde ik ze daar ook niet over’.
Helemaal niet, juist in de jaren van Mercedes dominantie had Verstappen en Red Bull Racing exáct dezelfde soort opmerkingen. Sterker nog, vanwege de lobby van RBR zitten we nu met een ontwikkelingsstop voor motoren tot 2026. Dus Max heeft hier een flinke kwak boter op z'n hoofd wat mij betreft.

Nog even los van of je het eens bent met het idee van Hamilton uiteraard - zijn analyse klopt natuurlijk wel. Als je voorsprong hebt, is het makkelijker om deze vast te houden. Maar ja, zo is het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:30:
[...]

Helemaal niet, juist in de jaren van Mercedes dominantie had Verstappen en Red Bull Racing exáct dezelfde soort opmerkingen. Sterker nog, vanwege de lobby van RBR zitten we nu met een ontwikkelingsstop voor motoren tot 2026. Dus Max heeft hier een flinke kwak boter op z'n hoofd wat mij betreft.

Nog even los van of je het eens bent met het idee van Hamilton uiteraard - zijn analyse klopt natuurlijk wel. Als je voorsprong hebt, is het makkelijker om deze vast te houden. Maar ja, zo is het spelletje.
Niet alleen boter op zijn hoofd, maar ook in zijn vingers gesneden.
In het hondablok zit meer potentie dan zij er nu uit kunnen halen en naar het schijnt loopt de honda momenteel een paar pk's achter op de rest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6ymxbXq_XrWQxijoMUa5pzxFJU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UtGn6MxZX1g10OIIjsi9rqzj.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsI_q9-UT8R7vbLe67zNJ4pY8k4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GvQiOzaw01kFEfYYuNvn8Yk2.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txGrVpW8MIHacykwWTGTr6k-dyA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8QISTYjqNC5Sejphcw4zd77h.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdCjfXQSOpt7svkfSGTTZhqo_o4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bTnvxAVPwDDbHgoM2PdZOnwR.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpcTCPF0m0fE0bPdEFSfPbVtyZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8GVAZ37jf0YZWPWbZqM5Q8G8.webp?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 30-06-2023 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mSVEXgovodqPb1srE7iHb4Q9Nk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Un8ZSSOm3MK98S7ABEcHWHr.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4xvr9CGEd4LLueeqm1fP-1-5k4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zi2wMM99Kfv9BXqqAoXj9jiJ.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
[...]

De suggestie van Lewis is lood om oud ijzer. Later starten maakt niks uit. Het gaat om beschikbaar budget. Dat veranderd niet door later te starten.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Dat is geen boter op je hoofd hebben, maar is gewoon onderdeel van het spelletje :) Dat gaat altijd zo over en weer en vanuit de positie ook altijd best wel een valide punt. Iedereen is aan het lobbyen voor wat op dat moment nuttig is voor de positie van het team en/of rijder.

Het is dus de logische reactie van Verstappen en dezelfde reactie omgekeerd kreeg RBR toen van MERC.

Elk team heeft overigens altijd de keuze een seizoen op te geven. Dat heeft Haas ook gedaan om er vorig jaar te staan. Dan maar niet strijden om plek 2, maar proberen in te lopen.

Echter doen ze alsof de auto van volgend jaar vanaf een wit stuk papier komt en de auto van volgend jaar een apart ontwikkeltraject is. Dat is natuurlijk het geval bij rigureuze regelwijzigingen, maar nu kun je de huidige auto ook doorontwikkelen en heb je daar volgend seizoen wat aan. Alleen vanuit budgetoogpunt is dat anders. Als je upgrades dit jaar op de auto plakt, valt dat onder dit budget. En je kunt dus prima meer uitgeven als team, maar dan kun je het pas volgend jaar gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Altijd een hoop McLaren fans in Spielberg (en Zandvoort). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:56:
[...]

Altijd een hoop McLaren fans in Spielberg (en Zandvoort). :)
Haha ja klopt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Echt apart zie allemaal mensen met oranje petten en shirts met Verstappen erop

:? Maar Verstappen rijdt helemaal niet voor Mclaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
Ik dacht dat er ooit het plan was om die "Endurance"-lus van het oude circuit er bij te plakken om het circuit ook geschikt te maken voor grote startvelden van WEC en FIA GT3 races. Karakteristiek voor de Red Bull Ring vind ik wel de eerste bocht en het vervolg daarvan. Uit mijn herinnering was de chicane van de oude layout op die plek eerder een punt van chaos dan een mooie oplijning naar een inhaal punt. T2/T3 van de oude lay-out is immers een flauwe kombocht als ik mij niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17
Woop Woop een van m'n favoriete circuits! ik wil hier echt zo graag nog een keertje naar toe! Hoop voor dit weekend vooral dat er een beetje tegenstand komt. Maakt dan niet zo heel veel uit van wie...

PH-MRK request startup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 23:10
[...]

Helemaal niet, juist in de jaren van Mercedes dominantie had Verstappen en Red Bull Racing exáct dezelfde soort opmerkingen.
VER zegt inderdaad "helemaal niet" dat RBR dit soort opmerkingen niet maakte - hij zegt dat MER / HAM dit allemaal geen enkel probleem vonden toen zij diegene waren die er voordeel uit haalde; nu is het voor hen een nadeel en willen ze extra regels om te voorkomen dat er periodes van dominantie zijn.

Aan de ene kant is "het hoorde erbij toen het voor jullie werkte, dus het hoort er ook bij nu het tegen jullie werkt" een redelijk argument. Aan de andere kant kun je met die gedachtegang nooit regels wijzigen, want er is altijd wel iemand voor wie dat nadelig is.

Op zich is iets om de ontwikkeling wat gelijk te trekken wel goed. En zoiets is er al, namelijk de restricties op windtunnel en CFD tijd obv constructeur kampioenschap van het voorgaande seizoen. RBR mag dit jaar een stuk minder aero tests doen dan MER, waardoor MER dus de kans zou moeten hebben om weer wat in te lopen. Het lijkt mij zinnig om eerst maar eens af te wachten of die regel het gewenste effect heeft, voordat er extra regels bijkomen en straks niemand weet welke regel nou eigenlijk welk effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
offtopic:
@Mrkoekie Gefeliciteerd met je verjaardag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fz2-EF8XoAE41Pa?format=jpg&name=large

Perez is aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17
Jory schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:54:
[...]

VER zegt inderdaad "helemaal niet" dat RBR dit soort opmerkingen niet maakte - hij zegt dat MER / HAM dit allemaal geen enkel probleem vonden toen zij diegene waren die er voordeel uit haalde; nu is het voor hen een nadeel en willen ze extra regels om te voorkomen dat er periodes van dominantie zijn.

Aan de ene kant is "het hoorde erbij toen het voor jullie werkte, dus het hoort er ook bij nu het tegen jullie werkt" een redelijk argument. Aan de andere kant kun je met die gedachtegang nooit regels wijzigen, want er is altijd wel iemand voor wie dat nadelig is.

Op zich is iets om de ontwikkeling wat gelijk te trekken wel goed. En zoiets is er al, namelijk de restricties op windtunnel en CFD tijd obv constructeur kampioenschap van het voorgaande seizoen. RBR mag dit jaar een stuk minder aero tests doen dan MER, waardoor MER dus de kans zou moeten hebben om weer wat in te lopen. Het lijkt mij zinnig om eerst maar eens af te wachten of die regel het gewenste effect heeft, voordat er extra regels bijkomen en straks niemand weet welke regel nou eigenlijk welk effect heeft.
Kijk naar (ik dacht) Haas vorig jaar. Die zijn na 3 races al gestopt met de 2022 auto te ontwikkelen en zich helemaal gericht op 2023. Met een harde datum voor ontwikkelingen voor het jaar daarop, pak je dus niet alleen de goede teams, maar ook de teams die onderaan bungelen en geen heil meer zien in het ontwikkelen van de huidige auto.

Ik begin me wel steeds meer te ergeren aan dat gejank heen en weer, ga gewoon racen. Als je de auto niet hebt moet je het gaan doen op andere manieren. Maar ik zie nooit iemand met een echt bijzondere strategie rijden.

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Jammer. Ik had Nyck de upgrade wel gegund.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Mog schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:08:
Jammer. Ik had Nyck de upgrade wel gegund.
Om Lawson te verslaan in de AlphaTauri bedoel je?

Meest logische vervanging was of Tsunoda (met Lawson in de AlphaTauri) of Ricciardo. No way dat ze De Vries, waarover de geruchten zijn dat Helmut Marko een "ultimatum" had gesteld om te presteren, in de Red Bull zouden zetten terwijl ze de beschikking hebben over Tsunoda en ik neem aan ook Ricciardo (als in: Tsunoda is sowieso in Oostenrijk, of Ricciardo dat ook is weet ik niet. En seat fitting heeft die tijdje terug al gehad omdat die na Silverstone de banden test gaat doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
[...]

Ik denk dat Mercedes niet mag zeuren. In het Turbo-Hybrid tijdperk (vanaf 2014) hebben ze 5 jaar lang het zelfde trucje kunnen doen, zat niemand hen in de weg en was pas met de ban op party-mode tijdens de race/fixed engine mode in 2020 dat Mercedes water bij de wijn deed. De grote shuffle met het 2022 regelement, gaf RB de bovenhand. M.a.w. tot de volgende grote regelwijziging in 2026 moet Mercedes niet zeuren. De succes-restricties zijn al toegepast, hoe efficient je daarmee kan werken is aan de teams zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54
[...]

Er is nu letterlijk in de regels een mechaniek om degene die voor lopen al af te remmen. Maar het gaat niet snel genoeg voor MER en HAM, ze zijn eenmaal gewent dat er naar hun geluisterd wordt.
halverwege 2021 die wijziging in pitstop regels voor de veiligheid zonder dat er aantoonbare incidenten waren van onveilige auto's op de baan.
halvewege 2022 die rijhoogte aanpassing die uiteindelijk back fired voor MER
En nu zit HAM te klagen dat RB ontwikkeling van de volgende auto al bezig kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbItmYwVmTR0bvCUOQvwJIj2i7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ML3RYlsQzW93olvrjxUqh5ew.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste meters moeten nog worden gereden, maar het begint al gelijk goed dit weekend :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

ArgantosNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:26:
[...]

Er is nu letterlijk in de regels een mechaniek om degene die voor lopen al af te remmen. Maar het gaat niet snel genoeg voor MER en HAM, ze zijn eenmaal gewent dat er naar hun geluisterd wordt.
halverwege 2021 die wijziging in pitstop regels voor de veiligheid zonder dat er aantoonbare incidenten waren van onveilige auto's op de baan.
halvewege 2022 die rijhoogte aanpassing die uiteindelijk back fired voor MER
En nu zit HAM te klagen dat RB ontwikkeling van de volgende auto al bezig kan zijn.
Tuurlijk gaat het niet snel genoeg. Net als het destijds niet snel genoeg ging voor Ferrari en RBR. In zoverre ben ik het met je eens.

Maar als je gaat impliceren dat de FIA partijdig is voor Mercedes en/of Hamilton, dan heb je de laatste jaren écht niet op zitten letten. De FIA maakt best wel eens rare beslissingen, maar van structureel voortrekken kun je ze niet beschuldigen. Wat mij betreft is die discussie nou wel een keertje klaar, dus ik laat het hierbij.
G_Dragon schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:52:
[afbeelding]

De eerste meters moeten nog worden gereden, maar het begint al gelijk goed dit weekend :o
Daar heeft Verstappen dus ongelijk; hij schreeuwde net zo hard 3 jaar geleden. Vandaar mijn boter-op-het-hoofd-opmerking.

On-topic: Vanmiddag om 17 uur kwalificatie, als ik het me goed herinner ligt een deel van de baan dan al in de schaduw van de bergen. Lijkt me lastig om je setup goed te krijgen op een baan waarbij de baantemperatuur verschillend is?

[ Voor 12% gewijzigd door Icephase op 30-06-2023 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Daar heeft Verstappen dus ongelijk; hij schreeuwde net zo hard 3 jaar geleden. Vandaar mijn boter-op-het-hoofd-opmerking.
Ik heb het misschien gemist, maar wanneer heeft Verstappen dan geroepen dat ontwikkeling voor het jaar erop pas vanaf een bepaald moment zou moeten mogen beginnen? Of lees je gewoon niet wat er in de quote staat en denk je dat de opmerking "nerf team X want ze zijn te dominant" is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:26
Toch jammer dat het een sprint weekend is, ik heb er nog steeds niks mee.

Hoop ook niet dat ze het bij teveel grand prix gaan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54
Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Tuurlijk gaat het niet snel genoeg. Net als het destijds niet snel genoeg ging voor Ferrari en RBR. In zoverre ben ik het met je eens.

Maar als je gaat impliceren dat de FIA partijdig is voor Mercedes en/of Hamilton, dan heb je de laatste jaren écht niet op zitten letten. De FIA maakt best wel eens rare beslissingen, maar van structureel voortrekken kun je ze niet beschuldigen. Wat mij betreft is die discussie nou wel een keertje klaar, dus ik laat het hierbij.
Kun je me dan een gegronde reden geven waarom de pitstop wijziging in 2021 gedaan is?
Of waarom er een aanpassing aan de minimum rijhoogte komt om het stuiteren tegen te gaan terwijl ze tegelijk komen met grenzen waarbinnen het stuiteren moet zitten? Of waarom Hamilton geen penalty punten had gekregen voor zijn botsing met Alonso in belgium vorig jaar, terwijl normaal als je een botsing veroorzaakt zitten daar gewoon punten aan.

Het is toevallig dat de rare beslissingen vaak in het voordeel van MERC vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArgantosNL op 30-06-2023 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Heerlijk zo'n Sprint weekend.

Geeft nog meer aktie dan een "standaard" weekend.
( alleen puzzelen wanneer, wat, en op welk tijdstip )

Hopelijk voegen ze er meer toe volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

DataGhost schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Ik heb het misschien gemist, maar wanneer heeft Verstappen dan geroepen dat ontwikkeling voor het jaar erop pas vanaf een bepaald moment zou moeten mogen beginnen? Of lees je gewoon niet wat er in de quote staat en denk je dat de opmerking "nerf team X want ze zijn te dominant" is?
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Redeneer je altijd zo? "Nee, 5+5 kan geen 10 zijn want 6+4 is al 10. Nee, ik kan alleen maar in een Audi A4 1.8 TSFI rijden want daarin heb ik gelest."

Natuurlijk heeft Max dit niet letterlijk zo geroepen, maar wel opmerkingen van gelijke strekking gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:34
Checco ziet er eigenlijk ook niet echt afgetraind uit als je hem vergelijkt met andere rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:26
Rudolf schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Checco ziet er eigenlijk ook niet echt afgetraind uit als je hem vergelijkt met andere rijders.
Verstappen wel dan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:42
Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:05:
[...]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Redeneer je altijd zo? "Nee, 5+5 kan geen 10 zijn want 6+4 is al 10. Nee, ik kan alleen maar in een Audi A4 1.8 TSFI rijden want daarin heb ik gelest."

Natuurlijk heeft Max dit niet letterlijk zo geroepen, maar wel opmerkingen van gelijke strekking gemaakt.
Hier een interessante throwback naar 2020
“No, I’m not frustrated about that,” he said. “I have a lot of respect for what they’ve achieved. I’m not frustrated about Lewis in a Mercedes car.
I’m more focused on what can we do to try and beat them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Dit is cherry-picking. Vergelijkbare quotes zijn er ook van Hamilton en er zijn ook (veel) andere soorten opmerking van Verstappen en RBR. Waar het mij om gaat, is dat dit weer geframed wordt als 'Hamilton huilie huilie' terwijl dat absoluut niet terecht is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Over 15 minuten hebben we weer auto's op de baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:42
Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Dit is cherry-picking. Vergelijkbare quotes zijn er ook van Hamilton en er zijn ook (veel) andere soorten opmerking van Verstappen en RBR. Waar het mij om gaat, is dat dit weer geframed wordt als 'Hamilton huilie huilie' terwijl dat absoluut niet terecht is.
Ik kan alleen enkel quotes vinden van Verstappen die tijdens de Mercedes dominantie de hand in eigen boezem steekt en zegt dat ze (Red Bull) zelf maar harder aan de bak moeten en niet, zoals je het zelf zegt, huilie huilie doet dat ze Mercedes moeten nerfen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
G_Dragon schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:15:
Over 15 minuten hebben we weer auto's op de baan!
goddank

at your service

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord