Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.982 views

Onderwerpen

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 10:09

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:38:
Zit eens naar de stand te kijken. Maar PSV soeverein of gewoon wat geluk met het schema?

Ik had er nog niet zo naar gekeken, maar PSV ontloopt alle topploegen to eind november/december. PSV is prima verder hoor. Maar ze hebben 1 x weerstand gehad zover en toen gingen ze er keihard af. Ben erg benieuwd of ze het kunnen vasthouden, daar twijfel ik namelijk wel aan.

Ook zijn die moker afhankelijk van de Jong. Hopen voor Eindhoven dat ie fit blijft.
PSV speelt erg aanvallend en heeft gewoon een gevaarlijke aanval. Weerstand hebben ze in onze competitie totaal niet gehad inderdaad. Feyenoord heeft echt pech gehad in die eerste thuiswedstrijd met die rode kaart en gemiste kansen.

[ Voor 6% gewijzigd door Agent47 op 28-09-2023 10:53 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:11
Agent47 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:52:
[...]

PSV speelt erg aanvallend en heeft gewoon een gevaarlijke aanval. Weerstand hebben ze in onze competitie totaal niet gehad inderdaad. Feyenoord heeft echt pech gehad in die eerste thuiswedstrijd met die rode kaart en gemiste kansen.
Yeah, en dit weekend gaat het natuurlijk niet veranderen.

Wij tegen de Ga vooruit Adelaars, PSV tegen Volendam. Moet beiden een vrij makkelijke win zijn.

Wellicht dat Twente wat moeite krijgt met Heerenveen? Die zijn dit weekend ook niet best voor de dag gekomen dus wellicht ruiken de Friezen dat er wat te halen valt.

AZ tegen Fortuna. Nu is dat een vrij stugge ploeg, dus wie weet.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:08
Ergens ook wel lastig natuurlijk, neem nu Vitesse, die hebben al tegen PSV, AZ, Twente en Sparta gespeeld. Dan heb je dus al potten gehad tegen een flink deel van de top 6 van vorig seizoen.

De ene zal zeggen dat ze flink underperformen, aan de andere kant, je hebt de sterkste tegenstanders zo al gehad. Is het natuurlijk wel zaak om de wedstrijden straks te winnen ;)

De andere kant op werkt dat ook, door het programma wat Vitesse heeft gehad kan je nu voor de sterkte teams waar ze tegen hebben gespeeld zeggen dat die een makkelijk programma hebben gehad. In hoeverre is dat zo en in hoeverre hebben ze dat zelf afgedwongen/zo doen lijken?

WoT stats

• LZ86
ElPaco schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:02:
Ergens ook wel lastig natuurlijk, neem nu Vitesse, die hebben al tegen PSV, AZ, Twente en Sparta gespeeld. Dan heb je dus al potten gehad tegen een flink deel van de top 6 van vorig seizoen.

De ene zal zeggen dat ze flink underperformen, aan de andere kant, je hebt de sterkste tegenstanders zo al gehad. Is het natuurlijk wel zaak om de wedstrijden straks te winnen ;)

De andere kant op werkt dat ook, door het programma wat Vitesse heeft gehad kan je nu voor de sterkte teams waar ze tegen hebben gespeeld zeggen dat die een makkelijk programma hebben gehad. In hoeverre is dat zo en in hoeverre hebben ze dat zelf afgedwongen/zo doen lijken?
Met Cocu als trainer weet je dat er geen wonderen te verwachten zijn :+
Maar tegen Twente waren ze inderdaad dichtbij een punt.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52

FreakNL

Well do ya punk?

LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:50:
[...]

https://twitter.com/LarsDuursma/status/1706430856355569794

Die heeft @PWM ook al gepost. Je speler gewoon negeren, de schuld geven ( tegen zulke dingen kan je niet opcoachen). Hij is zélf verantwoordelijk voor de speelstijl en voor de tactiek.
Dit is enorm "zoeken"..

Van elke trainer (ook Slot) zijn dergelijke beelden te vinden.. Wat een onzin dit...

• ElPaco
LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:04:
[...]

Met Cocu als trainer weet je dat er geen wonderen te verwachten zijn :+
Maar tegen Twente waren ze inderdaad dichtbij een punt.
Is mooi wel een paar keer landskampioen geworden :+ Maar goed, het algehele punt blijft staan. 'Zijn zij nou zo goed of zijn wij nou zo slecht?'

WoT stats

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:04
LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:50:
[...]

https://twitter.com/LarsDuursma/status/1706430856355569794

Die heeft @PWM ook al gepost. Je speler gewoon negeren, de schuld geven ( tegen zulke dingen kan je niet opcoachen). Hij is zélf verantwoordelijk voor de speelstijl en voor de tactiek.
Nee sorry, dat vind ik spijkers op laagwater zoeken. Het is heel logisch dat een speler op zo'n moment direct naar de kleedkamer verdwijnt. Het is namelijk nogal een pijnlijk moment en je wil dan zo snel mogelijk weg uit die situatie. Er loopt dan doorgaans iemand anders mee en dat zie je ook gebeuren. Dat een trainer op zo'n moment niet klaarstaat om vaderlijk een arm om die jongen heen te slaan, ook heel begrijpelijk. Je weet namelijk op dat moment niet hoe de speler zal reageren en welk beeld je daarmee genereerd. Ergo, de verstandigste keuze voor een trainer is om er op dat moment geen aandacht aan te besteden en door te gaan met hetgeen je aan het doen bent (hoewel het drinken uit de bidon in slow-motion er wel lullig uitziet).

Alles ligt nu onder een vergrootglas bij Ajax, veel wordt uit de context gehaald en stemmingmakerij viert hoogtij.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:44

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:02:
Ergens ook wel lastig natuurlijk, neem nu Vitesse, die hebben al tegen PSV, AZ, Twente en Sparta gespeeld.
[...]
De ene zal zeggen dat ze flink underperformen (...)
Ik zie vooral dat ze de lijn van afgelopen seizoen doortrekken, toen hebben ze ook hun best moeten doen om nacompetitie te ontlopen.
Ze zijn uiteindelijk wel tiende geëindigd maar stonden slechts 4 punten boven de nummer 14 Volendam.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:05

Quad

Doof

Feyenoord en PSV zullen makkelijk winnen komend weekend. Van Ajax verwacht ik een gelijkspel, wel met goals. Zou namelijk wel passen omdat het 10 jaar geleden voor het laatst is voorgekomen dat Ajax punten heeft gemorst tegen RKC.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ElPaco
@mavaros is denk ik bij uitstek de man om ons te vertellen wat Ajax tegen Real Waalwijk gaat doen
;)

WoT stats

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:42:
Feyenoord en PSV zullen makkelijk winnen komend weekend. Van Ajax verwacht ik een gelijkspel, wel met goals. Zou namelijk wel passen omdat het 10 jaar geleden voor het laatst is voorgekomen dat Ajax punten heeft gemorst tegen RKC.
De komende reeks van Ajax
RKC-uit
• AEK-uit
• AZ-thuis
• Utrecht-uit
• Brighton-uit
• PSV-uit

Hooguit pak je een paar punten tegen RKC en/of Utrecht, maar aan het einde van deze reeks sta je nog in het rechterrijtje en ben je klaar om Europa.

• ElPaco
Superkiwi schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:16:
[...]

Ik zie vooral dat ze de lijn van afgelopen seizoen doortrekken, toen hebben ze ook hun best moeten doen om nacompetitie te ontlopen.
Ze zijn uiteindelijk wel tiende geëindigd maar stonden slechts 4 punten boven de nummer 14 Volendam.
Ik zeg niet dat ze geweldig begonnen zijn, maar zij hebben wel tot nu toe het zwaarste programma gehad denk ik. Daarom ook de opmerking dat ze het de komende wedstrijden moeten gaan laten zien. Halen ze 9 uit 3 dan is er niet zoveel aan de hand.

WoT stats

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:17:
[...]

Dat is achteraf toch allemaal heel makkelijk praten? Op dat moment was de keuze logisch en goed.
Daarom vroeg ik ook "achteraf."
Met de kennis van nu, zou die niet in bed liggen en denken. "Was dit wel de juiste keuze?"
Waar Feyenoord alleen maar hoger aan het klimmen is, zakt Ajax dieper en dieper.

Hij had in een Europese Finale kunnen staan.
Het jaar daarop Europees overwinteren.
Dit jaar in de CL staan.
Kampioen worden.
En, onder 1 van de beste coaches van Nederland met zeer leuk/aanvallend voetbal kunnen spelen.

Het enige wat die bij Ajax wel heeft wat die niet bij Feyenoord heeft is een hoog salaris.
Maar dat waren zijn redenen niet "Ik wil voetballend de stap omhoog zetten"
Dat was zijn reden.

Bij Feyenoord had die een legende kunnen worden, want hij was al hard op weg naar deze status.
Nu is die onderdeel van de malaise bij Ajax en zal die herinnerd worden als onderdeel van het team wat record slecht presteerde.

Nogmaals, Ik snap 100% dat hij die keuze destijds maakte.
Toen wist niemand wat Feyenoord zou bereiken onder Slot en hij was helemaal klaar na de jaren Anti-voetbal onder Advocaat. (Bijna elke Feyenoorder was er klaar mee.)
Enige wat ik mij afvraag is of die nu soms niet denkt "Had ik het toch maar een half jaartje geprobeerd onder Slot"

• Agent47

Agent47

Ik denk vooral dat de top 3, PSV, Feyenoord en AZ gaan worden. Twente haakt later nog wel af denk ik.

Vooral de top 2 is cruciaal voor de CL inkomsten.

Verwijderd

Agent47 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:14:
Ik denk vooral dat de top 3, PSV, Feyenoord en AZ gaan worden. Twente haakt later nog wel af denk ik.

Vooral de top 2 is cruciaal voor de CL inkomsten.
Ik begin toch wel onder de indruk te raken van PSV.
Nou, Oke.
Utrecht, Vitesse, RKC, NEC, Go Ahead, Almere.

Ze zijn nou ook nog niet echt getest, dus hoe zeker het defensief staat weten we nog niet.
Maar aanvallend staat het zo lekker bij PSV dat ze altijd wel een paar doelpunten gaat maken.
En vooral nu Luuk De Jong eindelijk weer eens op zijn kracht gebruikt word.

De wedstrijden tegen PSV worden zo cruciaal voor Feyenoord na al 4 verliespunten.
Verlies je deze, dan kan je je al zo goed als zeker focussen op de tweede plek, voor mijn gevoel.

Nee, ik had PSV zo sterk niet verwacht.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:13:
[...]

Met de kennis van nu, zou die niet in bed liggen en denken. "Was dit wel de juiste keuze?"
Waar Feyenoord alleen maar hoger aan het klimmen is, zakt Ajax dieper en dieper.

Dit jaar in de CL staan.
Kampioen worden.
En, onder 1 van de beste coaches van Nederland met zeer leuk/aanvallend voetbal kunnen spelen.

Het enige wat die bij Ajax wel heeft wat die niet bij Feyenoord heeft is een hoog salaris.
Dat was zijn reden.

Bij Feyenoord had die een legende kunnen worden, want hij was al hard op weg naar deze status.
Nu is die onderdeel van de malaise bij Ajax en zal die herinnerd worden als onderdeel van het team wat record slecht presteerde.

Toen wist niemand wat Feyenoord zou bereiken onder Slot en hij was helemaal klaar na de jaren Anti-voetbal onder Advocaat. (Bijna elke Feyenoorder was er klaar mee.)
Enige wat ik mij afvraag is of die nu soms niet denkt "Had ik het toch maar een half jaartje geprobeerd onder Slot"
Achteraf is vaak anders natuurlijk, maar denk dat Berghuis geen spijt heeft van met name het eerste seizoen bij Ajax. 18 punten uit de groepsfase CL, dat is nogal een prestatie. Heel mooi team dat jaar onder toptrainer Ten Hag met Tadic, Alvarez, Martinez, Haller, Antony, Timber, Prime-Pasveer, enz. Helaas tegen Benfica verloren toen in 8ste finale CL door het keepersprobleem, maar later ook nog kampioenschap Eredivisie meegepakt.
Nu helaas malaise, maar zo gaat dat vaak na een hele goede periode bij teams. Feyenoord is op de goede weg, ik ben benieuwd hoe ze zich zullen verhouden met Athletico Madrid. Dat lijkt me wel een zware test...

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Trishul schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:39:
[...]

Het Bergwijn effect.. voetbal interesseert hem eigenlijk niet zo, alleen dure merken, auto's, dat soort dingen.
Hoe weet je dit? Ben je familie of een goede vriend? Zo niet zijn dit allemaal aannames :F

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Gelukkig voor ons niet :p Ik snap hem ook volledig en ik heb geen enkele wroeging. Snap dat soort emoties sowieso niet.

Maar door zijn vertrek heeft Feyenoord gedwongen wat beslissingen moeten nemen en die zijn (gelukkig) allemaal goed uitgevallen. Ik weet niet of Feyenoord kampioen was geworden als Berghuis was gebleven.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Trishul schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:54:
[...]

Bizar he. Hij heeft geen enkele speler beter gemaakt, ook een prestatie. Slechte aankopen blablabla, maar de helft van ze zijn wel gewoon internationals.
In hoe weinig tijd ook… _O-
  • Je haalt een vage charlatan als TD binnen die je heeft overtuigd met al zijn fabelachtige prestaties :?
  • Je stelt een middelmatige trainer aan die weliswaar bij normaliter laag geplaatste clubs boven verwachtingen heeft gepresteerd (maar wel zonder ook maar enige druk of verwachtingen) :?
  • Je verkoopt zo goed als al je sterkhouders of laat hen gratis de deur uit lopen :?
  • Je haalt wat laaghangend fruit aan vreemdelingenlegioen binnen :?
  • Je haalt wat laaghangend fruit aan vreemdelingenlegioen binnen :?
  • Je geeft de trainer geen tijd om te bouwen en te experimenteren, maar verlangt van hem datvhij meteen presteert… :?
<even schudden>

Hé, we worden niet slapend kampioen. :?

[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 28-09-2023 12:39 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• bazzemans
[...]

Dit jaar in de CL staan.
Kampioen worden.

Dat was zijn reden.

Niks aan gelogen, maar nog steeds de "koe in de kont kijken".
Op het moment dat hij de keuze maakte om voor Ajax te tekenen was het meest logische scenario dat hij meer sportieve successen zou hebben bij Ajax dan bij Feyenoord. Dat, in combinatie met een hoger salaris (ook al was dat volgens hem niet de hoofdreden), maakt zijn keuze met de wetenschap van toen een hele begrijpelijke keuze. Pakt verkeerd uit, enige wat je dan kan doen is achter je keuze blijven staan en accepteren. Om te komen tot acceptatie is de vraag aan jezelf stellen of het de juiste keuze was natuurlijk wel heel menselijk.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 28-09-2023 13:08 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 12:13
PWM schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:33:
[...]

Gelukkig voor ons niet :p Ik snap hem ook volledig en ik heb geen enkele wroeging. Snap dat soort emoties sowieso niet.

Maar door zijn vertrek heeft Feyenoord gedwongen wat beslissingen moeten nemen en die zijn (gelukkig) allemaal goed uitgevallen. Ik weet niet of Feyenoord kampioen was geworden als Berghuis was gebleven.
Met de verkoop van Berghuis, die slecht in de groep lag, heeft Feyenoord Trauner, Aursnes en Til gehaald, 3 spelers die een hele grote rol hebben gespeeld in de wederopstanding van dat team dat echt op sterven na dood was.

Het is allemaal hypothetisch en achteraf, maar denk dat dit in de boeken gaat als één van de betere uitgaande transfers van Feyenoord (voor zowel Feyenoord, als Ajax, als Berghuis zelf)

[ Voor 3% gewijzigd door SemperFidelis op 28-09-2023 13:14 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:35:
[...]
  • Je geeft de trainer geen tijd om te bouwen en te experimenteren, maar verlangt van hem datvhij meteen presteert… :?
<even schudden>

Hé, we worden niet slapend kampioen. :?
Maar het hele punt is toch dat hij hem juist wel tijd gunde, 3 tot 6 maanden om te bouwen met de selectie. Dat je dat als club in de top van de Eredivisie waarschijnlijk niet kan geven door andere factoren is een tweede.

• PWM
  • Niet online

PWM

bazzemans schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:06:
[...]
Dat, in combinatie met een hoger salaris (ook al was dat volgens hem niet de hoofdreden)
Normaal zou ik lachen om zo'n statement. Maar in dit geval klopt hij wel. Hij kan ook wel gratis voetballen, geld zat.

Moet hij niet weg bij zijn vrouw :p

• bazzemans
PWM schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:11:
[...]

Normaal zou ik lachen om zo'n statement. Maar in dit geval klopt hij wel. Hij kan ook wel gratis voetballen, geld zat.

Moet hij niet weg bij zijn vrouw :p
Haha, ja die welvarende schoonfamilie is misschien ook wel een factor. Hoewel ik mij ook dan kan voorstellen dat het op zijn minst voor je eigen ego en onafhankelijkheid wel lekker is om daar niet helemaal afhankelijk van te zijn en zelf ook lekker centen te verdienen. Daarom voeg ik hem ook wel als argument toe, ondanks dat hij zelf zegt dat dit niet de hoofdreden was.

Als je een stap maakt van een mooie club naar een andere mooie club (in die discussie sta ik vrij neutraal; beide clubs hebben mooie aspecten) dan kan ik mij wel voorstellen dat 'meer verdienen' een gelijke waarde heeft naast andere redenen. Dat is anders wanneer er gekozen wordt voor clubs in bijvoorbeeld de zandbak, waar je vooral heel veel gaat verdienen.

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:33:
[...]

Klopt, maar aan de andere kant denk ik ook heel af en toe.

"Hoe had het gelopen als we Berghuis op rechts hadden staan de afgelopen 2 seizoen in plaats van Alireza & Nelson."
:)

Nu is die positie eindelijk ingevuld, maar de afgelopen 2 seizoenen was het vertrek van Berghuis toch wel een gemist.

Nogmaals, ik begrijp waarom die weg ging.
En de meeste Feyenoorders begrijpen dat ook (Ook al verdiende de manier waarop niet de schoonheidsprijs).

En ik snap ook zeer zeker dat die geen spijt heeft.
Vooral niet wanneer die naar zijn bankrekening kijkt.
(En al helemaal niet na hoe sommige debielen hem behandeld/lastig gevallen hebben na zijn vertrek)

Maar in sportief opzicht en als een sportman.
Zou je toch denken "Wat als."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 13:18 ]

• LZ86

• Quad

Quad

Doof

Kan niet anders dat van Halst al met hem in gesprek is (geweest).

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoezo, moest Ajax binnenkort nog tegen Curacao? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Quad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:29:
[...]

Kan niet anders dat van Halst al met hem in gesprek is (geweest).
Een jaartje de boel recht trekken voor een vorstelijk salaris is hem niet vreemd :P

• Agent47

Agent47

Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:29:
[...]

Hoezo, moest Ajax binnenkort nog tegen Curacao? :?
Dick Advocaat dan trainer van Ajax.

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:51:
Er wordt vaak geroepen dat je kampioen wordt tegen de (stugge) kleintjes. Kijk je nu naar de statistieken van PSV dan winnen ze die met relatief gemak dus ja, ik denk dat je kunt stellen dat PSV redelijk soeverein is, ondanks dat ze in de ED nog niet tegen een grote tegenstander hebben gespeeld.
Ik zie voornamelijk dat fans van PSV en Feyenoord nu naar elkaar beginnen te kijken en de prestaties van de ander bagatelliseren. Bij Ajax hoeft dat niet meer want die prestaties hebben we zelf al naar beneden geschroefd.
Ergens ook wel weer fijn om van de zijlijn eens te kijken hoe twee anderen gaan uitvechten wie de meeste kans maakt. Ik voorspel nog wel wat teleurstellingen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:30:
[...]

Dick Advocaat dan trainer van Ajax.
Als Steijn blijft aankloten en geen resultaten haalt zie ik dat wel gebeuren.
Advocaat is Nederlands, ervaren, en heeft alles al gemaakt. Die kan een goede basis neerzetten van waaruit men verder kan.

En dan kan Advocaat Ajax ook nog achter zijn naam bijschrijven.

• LZ86
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:32:
[...]

Ik zie voornamelijk dat fans van PSV en Feyenoord nu naar elkaar beginnen te kijken en de prestaties van de ander bagatelliseren. Bij Ajax hoeft dat niet meer want die prestaties hebben we zelf al naar beneden geschroefd.
Ergens ook wel weer fijn om van de zijlijn eens te kijken hoe twee anderen gaan uitvechten wie de meeste kans maakt. Ik voorspel nog wel wat teleurstellingen. :P
Feyenoord heeft de teleurstellingen al gehad aan het begin van het seizoen toen onze selectie nog niet op orde was.

Nu is het de beurt aan PSV :P

• LZ86
dutchgio schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:37:
[...]

Advocaat is Nederlands, ervaren, en heeft alles al gemaakt. Die kan een goede basis neerzetten van waaruit men verder kan.

Benieuwd of het gepikt word.

Advocaat staat voor anti voetbal. Ik was blij toen ie weg was bij ons iig

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:56
[...]

Met Advocaat komt Ajax ook niet verder. Ze willen schijnbaar Steijn nog een reeks wedstrijden geven. Tegen de tijd dat die eruit gegooid is, ben je al nagenoeg kansloos voor Europees voetbal. Dan haal je Advocaat die zelf ook zal beamen dat het geen opbouw trainer is. Dan accepteer je dus gewoon dat je na dit verloren seizoen volgend jaar ook weer op 0 begint. Aan de andere kant, als Ajax zo doorgaat wordt het gewoon strijden tegen degradatie en dan kan een korte termijn oplossing misschien wel handig zijn.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:34
De NOS zaagt ook even een poot van de stoel van Steijn.. :+

https://nos.nl/artikel/24...n-het-zou-een-record-zijn

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:38:
[...]

Feyenoord heeft de teleurstellingen al gehad aan het begin van het seizoen toen onze selectie nog niet op orde was.

Nu is het de beurt aan PSV :P
Laat ik het zo stellen, ik zie bij sommigen een dermate hoog zelfvertrouwen dat die teleurstelling onherroepelijk een keer gaat komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:32:
[...]

Juist niet,

PSV maakt in mijn optiek de meeste kans op dit moment.
Simpelweg omdat zij het nog kunnen permitteren om nog twee keer puntenverlies te lijden.
Feyenoord moet winnen en kan geen misstap meer begaan

Maar, je weet dat het moment er komt dat de Bosz code weer gekraakt word en dat iedereen er doorheen voetbal.
Maar ik denk dat ze genoeg kwaliteit hebben voorin om hierin het verschil te maken.

Nee, als ik mij geld nu op een kampioen zou moeten zeggen, dan zou dat PSV zijn.
Simpelweg vanwege de wedstrijden van Feyenoord tegen Fortuna en Sparta.

• PWM
  • Niet online

PWM

De Fortuna wedstrijd doet nu wel echt een beetje pijn. Thuis nog wel :( Sparta uit kan gebeuren.

Ik gok ook PSV kampioen dit jaar, Feyenoord vlak erachter.

• Gonadan

Gonadan

[...]

En dan kunnen we elke week nóg meer artikelen lezen dat Ajax Ajax niet meer is. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:58:
[...]

En dan kunnen we elke week nóg meer artikelen lezen dat Ajax Ajax niet meer is. :D
De media maakt er vast iets van als "oud Feyenoordtrainer moet Ajax er bovenop helpen" ;)

Verwijderd

Superkiwi schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:12:
[...]

De media maakt er vast iets van als "oud Feyenoordtrainer moet Ajax er bovenop helpen" ;)
Dat zou Berghuis leuk vinden,

Die was he-le-maal klaar met het voetbal onder Advocaat. :+ :D

• LZ86
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:54:
[...]

Juist niet,

Simpelweg omdat zij het nog kunnen permitteren om nog twee keer puntenverlies te lijden.

Maar, je weet dat het moment er komt dat de Bosz code weer gekraakt word en dat iedereen er doorheen voetbal.
Maar ik denk dat ze genoeg kwaliteit hebben voorin om hierin het verschil te maken.

Nee, als ik mij geld nu op een kampioen zou moeten zeggen, dan zou dat PSV zijn.
Het gaat bij Feyenoord vooral om de onderlinge wedstrijden tegen PSV. Wint Feyenoord die, dan kan het. Gelijk of PSV winst staat gelijk aan PSV kampioen imho. PSV is te stabiel om tegen de andere clubs puntverlies te lijden atm. En met hoe Feyenoord tegen Ajax speelde vraag ik me af of ze tegen PSV opkunnen

Zeker na die 2x stom puntverlies toen we nog zonder volwaardige selectie zaten. PSV had het toen al rond en dat is erg belangrijk gebleken zover.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 28-09-2023 14:30 ]

• LZ86
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:54:
[...]

Juist niet,

Bosz code kraken óf de Jong geblesseerd. Zonder de Jong gaat PSV het denk ik wel een stuk zwaarder krijgen.

• ElPaco
Als er iemand is die antwoord kan hebben op het voetbal van Bosz dan is het Slot wel.

PSV krijgt zijn dip ook echt nog wel. Nu al roepen wie kampioen wordt is imo zinloos. PSV heeft eens de eerste 13 wedstrijden van het seizoen gewonnen, en is alsnog als 2e geëindigd... Just saying

WoT stats

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:24:
[...]

Het gaat bij Feyenoord vooral om de onderlinge wedstrijden tegen PSV. Wint Feyenoord die, dan kan het. Gelijk of PSV winst staat gelijk aan PSV kampioen imho. PSV is te stabiel om tegen de andere clubs puntverlies te lijden atm. En met hoe Feyenoord tegen Ajax speelde vraag ik me af of ze tegen PSV opkunnen

Zeker na die 2x stom puntverlies toen we nog zonder volwaardige selectie zaten. PSV had het toen al rond en dat is erg belangrijk gebleken zover.
Maar dan ga je er vanuit dat ze verder beiden allebei alles winnen.
Een vormdip/blessures/etc. gaan ze echt nog wel oplopen, winnen van de ander maakt je niet direct kampioen.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het jaar daarop Europees overwinteren. - Heeft ie bij Ajax gedaan, en dan CL ipv EL
Dit jaar in de CL staan. - Heeft ie bij Ajax gedaan
Kampioen worden. - Heeft ie bij Ajax gedaan
En, onder 1 van de beste coaches van Nederland met zeer leuk/aanvallend voetbal kunnen spelen. - Heeft ie bij Ajax gedaan

Hoezo allemaal dingen die ie zo speciaal bij Feyenoord zou hebben?
Dus naast een hoger salaris heeft ie 4 vd 5 punten die je noemt toch gewoon bereikt?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

gws24

Thinking is hard!

Vorig seizoen won Ajax de eerste 6 wedstrijden van het seizoen en werden ze door sommigen het Bayern van NL genoemd en zie wat er daarna gebeurde. Het is nog veel te vroeg om welke club dan ook als favoriet te bestempelen want er gaan geheid blessures komen en tegenstanders die opeens de sleutel vinden om effectief weerstand te bieden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 14:18

amahusu

taking over the world!

dutchgio schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:38:
[...]

Maar dan ga je er vanuit dat ze verder beiden allebei alles winnen.
Een vormdip/blessures/etc. gaan ze echt nog wel oplopen, winnen van de ander maakt je niet direct kampioen.
Sterker nog, je kan er bijna je klok op gelijk zetten dat PSV nog een dip(je) gaat krijgen gelet op Bosz' historie bij Ajax, Dortmund en Lyon.

Bij Slot is het juist andersom gebleken in de afgelopen 3 jaar, zijn teams komen langzaam op gang, en na de winterstop gaat het pas echt lopen

Dus gaat nog een spannend seizoen worden hoop/verwacht ik waarin het pas aan het eind duidelijk wordt wie de beste papieren heeft, want ik wil AZ en misschien zelfs Twente ook nog niet uitvlakken

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:08:
[...]

[...]

WTF is dan nu weer voor een kwalificatie? Dat is toch geen journalistiek meer?
Verwacht je kwaliteit en echte journalistiek van Falentijn Driessen?

Er is maar 1 opdracht bij hem, en dat is zo zuur en negatief mogelijk zijn.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-11 04:41
LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:24:
[...]

Absoluut niet op jou individueel gericht maar we gaan wel erg mee met de waan van de dag. Niet lang geleden vonden we de transferwindow van PSV nog slecht, en was er weer geen defensieve versterking, en zou het wel weer zo'n seizoen worden.
Vergeet niet dat we alleen Bella Kotchap gehaald hebben die tegen Arsenal niet overtuigde. Kan je hem ook niet kwalijk nemen, hij is nog aan het wennen en Brantwaithe kwam ook langzaam op gang. En Dest is ook niet onomstreden.

PSV hoeft maar 1 blessure te krijgen, ik noem Boscagli, Veerman of De Jong, net op het moment dat we tegen Feyenoord of AZ moeten spelen, en het kan er zomaar heel anders voorstaan.

Net als het seizoen van Heerenveen of Ajax echt nog niet gespeeld is, kan je ook niet nu al zeggen dat PSV te stabiel is en dat de rechtstreekse duels tussen Feyenoord en PSV de enige kans van feyenoord zijn om nog kampioen te worden.

• Quad

Quad

Doof

Wat mij betreft komt Sarina Wiegman als hoofdtrainer bij Ajax.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-11 04:41
Dubbel, excuus.

[ Voor 97% gewijzigd door Bao_mi1 op 28-09-2023 16:51 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:55

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@Nimflix precies het blijft er angstvallig stil.
Bij het aansteker incident was er vrij snel een sanctie bekend geloof ik.

Las ook dat ze bezig zijn met sancties voor de clubs als er misdragingen zijn zoals spreek koren tot puntenaftrek aan toe. Ben benieuwd wat dat betekent want bijna elke club heeft wel kwetsende koren, dan gaan er veel clubs heel snel in de min gok ik

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Rubman schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:55:
@Nimflix precies het blijft er angstvallig stil.
Bij het aansteker incident was er vrij snel een sanctie bekend geloof ik.
Dat (een deel van dat vak) in de wedstrijd daarop leeg werd gelaten kwam vanuit Feyenoord zelf toch? Net als die netten, daar heeft de KNVB geen zeggenschap in.
Dat laatste is wat ik een mevrouw van de KNVB gisteren op tv hoorde zeggen.

Om een aantal posts vast voor te zijn: Dat het nu vanuit Ajax zo stil is wil niet zeggen dat ze er achter de schermen niet druk mee zijn. Ze hebben immers meer dan genoeg aan hun hoofd.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 28-09-2023 17:26 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:55

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kwam dat enkel vanuit Feyenoord, ik weet het oprecht niet meer maar zou wel kunnen.

De netten weet ik, nog steeds een hele goede beslissing ook al verstoort het wat beeld maar geen gedoe meer met troep op het veld.

En aj Ajax heeft genoeg aan het hoofd, maar dit is toch wel een heet hangijzer lijkt mij ook voor de status naar de buitenwereld toe.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Feyenoord heeft geen sancties gekregen van de KNVB voor de aansteker. Wel een boete vanwege het vuurwerk. Die werd pas uitgedeeld op 29 juni.

De sanctie naar aanleiding van Groningen - Ajax kwam na 10 dagen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Even opgezocht hoe dat eind vorig seizoen bij Groningen zat:
De KNVB had als sanctie opgelegd dat Groningen met een lege tribune moest spelen, echter had Groningen zelf al besloten de laatste twee wedstrijden in een compleet leeg stadion te spelen.

De KNVB is dus wel bij machte om dat soort sancties uit te delen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:59
Quad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:49:
Caroline van der Plas lijkt mij ook een goede.
Haha iedereen roept maar wat!

Steijn is mi een prima trainer die volgens gezond verstand gewoon blijft zitten

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:29:
[...]
En dan bij elke wedstrijd vanuit het andere supportersvak "boeren zijn de baas in Amsterdam" horen zeker :+

• ElPaco
Ajax heeft in principe toch gewoon tot de volgende thuiswedstrijd om ergens mee op de proppen te komen? Die zullen achter de schermen echt al wel bezig zijn.

Zondag 8 oktober is die eerste thuiswedstrijd pas, voor die tijd zullen we vast iets horen.

WoT stats

• LZ86
Bao_mi1 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:48:
[...]

Absoluut niet op jou individueel gericht maar we gaan wel erg mee met de waan van de dag. Niet lang geleden vonden we de transferwindow van PSV nog slecht, en was er weer geen defensieve versterking, en zou het wel weer zo'n seizoen worden.
Vergeet niet dat we alleen Bella Kotchap gehaald hebben die tegen Arsenal niet overtuigde. Kan je hem ook niet kwalijk nemen, hij is nog aan het wennen en Brantwaithe kwam ook langzaam op gang. En Dest is ook niet onomstreden.

PSV hoeft maar 1 blessure te krijgen, ik noem Boscagli, Veerman of De Jong, net op het moment dat we tegen Feyenoord of AZ moeten spelen, en het kan er zomaar heel anders voorstaan.

Net als het seizoen van Heerenveen of Ajax echt nog niet gespeeld is, kan je ook niet nu al zeggen dat PSV te stabiel is en dat de rechtstreekse duels tussen Feyenoord en PSV de enige kans van feyenoord zijn om nog kampioen te worden.
Nouja, er kan vanalles gebeuren natuurlijk. Maar PSV is nog ongeslagen en Feyenoord kijkt tegen 4 punten achterstand aan.

Nu is de rest van de competitie buiten de top 4 beroerd aan t spelen, dus daar verwacht ik op korte termijn erg weinig van.

Het initiatief ligt overduidelijk bij PSV atm, hoewel je gelijk hebt dat ze erg afhankelijk zijn van 2-3 spelers. Als daar wat mee beurt is het wel problematisch, en dat is bij Feyenoord minder aan de orde.

• LZ86
Superkiwi schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:15:
[...]

Dat (een deel van dat vak) in de wedstrijd daarop leeg werd gelaten kwam vanuit Feyenoord zelf toch? Net als die netten, daar heeft de KNVB geen zeggenschap in.
Dat laatste is wat ik een mevrouw van de KNVB gisteren op tv hoorde zeggen.

Om een aantal posts vast voor te zijn: Dat het nu vanuit Ajax zo stil is wil niet zeggen dat ze er achter de schermen niet druk mee zijn. Ze hebben immers meer dan genoeg aan hun hoofd.
Maar om het anti Ajax sentiment (en dus de negatieve aandacht) enigzins te temmen zou je juist van je moeten laten horen als club.

Niet eens een vol pakket aan maatregelen, maar een klein bericht dat er gebroed word op maatregelen zou al genoeg zijn. Nu lijkt het heel erg alsof ze hopen dat de aandacht verstomd en men het vergeet.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dan ligt het initiatief toch juist bij jullie? Je speelt nog twee keer tegen PSV en als je die allebei wint staan jullie er weer boven.
Bovendien heeft Slot de boel goed op orde van wat ik zo lees en is en blijft PSV onder Bosz kwetsbaar achterin.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:53:
[...]
Nu lijkt het heel erg alsof ze hopen dat de aandacht verstomd en men het vergeet.
Dit is een interpretatie die ik hier vaker voorbij heb zien komen. Laten we eerst maar even afwachten.

• LZ86
https://nos.nl/collectie/...in-gesprek-met-harde-kern

Ja, en direct al mislukt.

"in gesprek met de harde kern"

Opdonderen met de harde kern. Aanpakken, niet mee in gesprek. Daar ligt nu juist het probleem. V Praag diskwalificeert zich al direct.

En ook de KNVB faalt

https://www.ad.nl/nederla...-niet-aangepast~adddf8a0/

Die hooligans houden dus manieren om wedstrijden te beïnvloeden.

[ Voor 31% gewijzigd door LZ86 op 28-09-2023 19:00 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Toch wel heel benieuwd hoe zo'n gesprek gevoerd wordt.

Als je het gesprek met dit gajes aangaat geef je ook het signaal af dat je geïnteresseerd bent in hun mening, en er iets mee gaat doen. Ben je dat op voorhand al niet van plan dan verergerd zo'n gesprek de situatie alleen maar.

Waarom is het zo moeilijk om klip en klaar te zeggen dat er geen ruimte is voor dit soort gajes bij je club? Niet in het stadion, en zeker niet aan de bestuurstafel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Napo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:53:
[...]
Dat supporters belangrijk zijn in de voetbalwereld is een feit, en dat moet ook wel zo blijven.
Supporters hoeven echt geen koorknaapjes te zijn (hoewel dat voor de zangkunsten misschien wel beter is :) ), maar zeker een club als Ajax heeft toch een dusdanig schare fans dat ze de lat om in het stadion te mogen wel iets hoger kunnen leggen?

Waarschijnlijk zijn het - zoals gewoonlijk - een paar dozijn 'aanvoerders', en de rest zijn meelopers. Flikker die aanvoerders het stadion uit en je probleem is zo goed als opgelost. Er is ongetwijfeld een wachtrij voor jaarkaarten, dus die stoelen zijn zo weer gevuld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:33
Superkiwi schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:56:
[...]

Zo voelt het soms wel. Hoe ik het ervaar:
Als het bij Ajax slecht gaat komen uit alle hoeken en gaten users gekropen om hun gal te spuwen op Ajax, dat zagen we niet alleen de laatste dagen maar dat zien we ook wanneer Ajax een wedstrijd verliest (en dan heb ik het niet specifiek over dit seizoen). Opvallend is dat dit topic dan vol loopt met users die je normaal nooit in dit topic actief ziet.
En het schermen met "met liederen als wzawzdb maken ze het er zelf naar" gaat er bij mij niet in, het zit echt veel dieper dan dat.

Het is niet altijd zwart-wit, toch lijkt het hier wel vaak zo te zijn: je bent vóór Ajax of je bent ertegen, iets ertussenin lijkt niet vaak voor te komen. Al is dat vooral een conclusie die ik trek uit het eerdere deel van mijn post.

Noot: ik zie gelukkig ook een hoop (vaste) users die zich, als supporter van een andere club, wel neutraal en genuanceerd uiten.
Amen!

Ik lees hier al jaren mee, maar post amper…

In principe ben ik voor Ajax, al is dat wel lastig met een trainer die niet voor zijn spelers staat, een bestuur dat te weinig realistische maatregelen neemt en een team dat (nog) voor geen meter draait. Om nog maar te zwijgen over de idioten die zich supporter noemen en het verzieken voor de rest. Toch blijft Ajax mijn club!

Ik ben ook een voetbalfan die geniet van een mooi en goed voetballend Feyenoord op Europees toneel. Ik vond het jammer dat Simons wegging bij PSV, wat een geweldenaar voor zo’n broekie!

Ook de leuke discussies hier en her en der een steek onder water naar een concurrent op dit forum vind ik fijn. Veel vaste posters met mooie invalshoeken en meningen.

Maar nu komt het… afgelopen week was echt verschrikkelijk. Ik heb overwogen nooit meer dit topic te volgen omdat sommige Feyenoorders hier over elkaar heen struikelden met achterlijke verhalen, haat en geilheid omdat het zo slecht gaat met de aartsvijand. Maandag overdag 400+ nieuwe posts van voornamelijk 3-4 mensen die zo ziekelijk veel haat en frustratie in zich hebben jegens 020…

Ik bedoel, doe de normaal man! Het is een spelletje, Feyenoord heeft terecht gewonnen. Je bent volwassen toch? Neem een chillpil of ga weer eens bij je psychiater op bezoek. Hoog tijd!

Laten we gewoon weer terug naar het genuanceerde verhaal en elkaar en elkaars clubs een beetje in hun waarde laten. Dan kan ik weer gewoon lurken en genieten van al het geneuzel tijdens onze mooie competitie en Europese avonturen! :)F

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Quad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:49:
Waarom? Niet lullig bedoeld, maar het beste vrouwen elftal is nog steeds van amateur niveau. Je gaat een succestrainer van een amateurclub ook toch niet aanstellen. Kijk naar Steijn, die komt van een hoger niveau en faalt ook.

• bazzemans
LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:09:
En ook de KNVB faalt

https://www.ad.nl/nederla...-niet-aangepast~adddf8a0/

Die hooligans houden dus manieren om wedstrijden te beïnvloeden.
Tranen in de ogen weer van dit bericht van de KNVB. Dat de maatregelen werken, ben ik het op zich wel mee eens. Laat ik het anders verwoorden, dat supporters nu een wapen in handen hebben om deze maatregelen te gebruiken als chantagemiddel mag geen reden zijn om de maatregelen te verzwakken of in te trekken. Het bevestigt mij juist dat de consequentie van een (bewust) gestaakte wedstrijd door één van de partijen te laag is. Wat de F-sife heeft gedaan moet je zien te voorkomen door de consequentie van zo'n actie dusdanig te maken dat je het niet meer als middel ziet voor de doeleinden waar ze het nu succesvol voor in hebben gezet.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 14:18

amahusu

taking over the world!

de knvb heeft wel ballen door dit zo te stellen zo net na het debacle in Amsterdam. Ik lach (of eigenlijk huil) me kapot als dit weekend de wedstrijd weer wordt gestaakt wanneer ajax op achterstand komt in Waalwijk

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
amahusu schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:54:
de knvb heeft wel ballen door dit zo te stellen zo net na het debacle in Amsterdam. Ik lach (of eigenlijk huil) me kapot als dit weekend de wedstrijd weer wordt gestaakt wanneer ajax op achterstand komt in Waalwijk
Grappig genoeg moeten de regels beiden kanten op aangepast worden. Wedstrijd staken voor een los leeg bekertje gaat te ver, maar de andere kant op moet het weer strenger.

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:56:
[...]

Zo voelt het soms wel. Hoe ik het ervaar:
Als het bij Ajax slecht gaat komen uit alle hoeken en gaten users gekropen om hun gal te spuwen op Ajax, dat zagen we niet alleen de laatste dagen maar dat zien we ook wanneer Ajax een wedstrijd verliest (en dan heb ik het niet specifiek over dit seizoen). Opvallend is dat dit topic dan vol loopt met users die je normaal nooit in dit topic actief ziet.
En het schermen met "met liederen als wzawzdb maken ze het er zelf naar" gaat er bij mij niet in, het zit echt veel dieper dan dat.
Het moet natuurlijk niet uitmaken of iemand één keer in dit topic post of dat iemand dat met grote regelmaat doet. Uiteindelijk moet je gewoon willen dat er enigszins constructief gereageerd wordt waarbij het tijdens wedstrijden dan wel actieve discussies wat directer kan met wat minder onderbouwing ( bronvrij blijft vermoeiend als er consequent een incorrecte basis wordt gebruikt ). Waar het ook niet helpt dat nog wel eens is voorgekomen dat nieuwe deelnemers weggezet worden als troll door juist een iets andere voorkeur.

Het maakt het overigens ook niet beter als men zaken van buiten het topic presenteert als onderdeel van het topic, zie bijvoorbeeld de Salah-Eddine discussie.
Het is niet altijd zwart-wit, toch lijkt het hier wel vaak zo te zijn: je bent vóór Ajax of je bent ertegen, iets ertussenin lijkt niet vaak voor te komen. Al is dat vooral een conclusie die ik trek uit het eerdere deel van mijn post.
Daar zullen meerdere zaken aan ten grondslag liggen. Enerzijds de grotere groep aanhangers van Ajax waardoor je al een flinke vertekening krijgt in de deelname van een discussie. Het zal ook niet helpen dat in het verleden andere clubs nogal weggezet zijn op 'beleidspunten' en dat die koeien te onpas uit de sloot werden gehaald om een punt te maken, maakt het nog steeds niet wenselijk noch acceptabel.

Uiteindelijk zou je hopen dat men in dit topic in de eerste plaats wellicht aanhanger van een specifieke club is en op de tweede plaats liefhebber van voetbal. Hoe breeder de top in de Eredivisie hoe beter het voor alle teams is.
Noot: ik zie gelukkig ook een hoop (vaste) users die zich, als supporter van een andere club, wel neutraal en genuanceerd uiten.
Neutraal hoeft niet altijd, genuanceerd of op zijn minst enigszins onderbouwt waarom je die mening toebedeeld bent is wel zo prettig.

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:56:
[...]

Grappig genoeg moeten de regels beiden kanten op aangepast worden. Wedstrijd staken voor een los leeg bekertje gaat te ver, maar de andere kant op moet het weer strenger.
Waarom hebben toeschouwers nog steeds zo veel moeite met het bijhouden van het bekertje?

• bazzemans
Terranova schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:33:
[...]

Waarom? Niet lullig bedoeld, maar het beste vrouwen elftal is nog steeds van amateur niveau. Je gaat een succestrainer van een amateurclub ook toch niet aanstellen. Kijk naar Steijn, die komt van een hoger niveau en faalt ook.
De vergelijking met een amateurtrainer gaat niet helemaal op. Wel qua voetbalniveau van het vrouwenvoetbal. Maar niet als het gaat om de competenties die gekoppeld zijn aan het trainersdiploma van Wiegman. Die is hetzelfde als die van elke andere betaald voetbaltrainer op het hoogste niveau: UEFA Pro licentie. Die heeft ze net als veel van haar mannelijke collega's ook gehaald door in het mannenvoetbal werkzaam te zijn. Een amateurtrainer met die licentie zal je zelden tegenkomen.

Ze is dus net zo hoog opgeleid als elke andere trainer met die licentie en dus in aanmerking komt voor een positie als hoofdtrainer van een BVO (de licentie is een voorwaarde). Dat maakt natuurlijk niet dat je dus maar coach van Ajax moet worden maar met deze vergelijking sla je de plank ook mis. Met haar licentie en staat van dienst staat ze er bij mij in ieder geval wel goed op. Ze heeft voldoende competenties om ook in het mannenvoetbal te kunnen functioneren. Het grootste afbreukrisico is dat ze niet geaccepteerd wordt ómdat ze een vrouw is; oftewel door seksisme. (En jouw reactie heeft ook de nodige schijn daarvan.)

• bazzemans
Napo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:00:
[...]

Waarom hebben toeschouwers nog steeds zo veel moeite met het bijhouden van het bekertje?
Eens, daar gaat het mis. Ik vind helemaal niet dat de regel twee kanten toe moet worden aangepast. Dat heeft de KNVB begin dit seizoen al gedaan. De KNVB moet nu enkel de regels zo maken dat de wedstrijd (bewust) laten staken meer pijn doet dan wat het supporters nu oplevert.

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik krijg steeds meer de neiging dat AZ gelijk krijgt dat de KNVB vooral Ajax en o.a. Feyenoord en PSV meer uit de wind houden dan menig ander club.

• Quad

Quad

Doof

Dekkingsfout bij Heracles en Pavlidis heeft de 8e van het seizoen binnen.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Napo
  • Niet online
Nimflix schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:14:
Ik krijg steeds meer de neiging dat AZ gelijk krijgt dat de KNVB vooral Ajax en o.a. Feyenoord en PSV meer uit de wind houden dan menig ander club.
Op basis van wat?

• Kist
Harribo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:29:
[...]

Haha iedereen roept maar wat!

Steijn is mi een prima trainer die volgens gezond verstand gewoon blijft zitten
Je blijft maar zeggen dat je Steijn zo'n goede trainer vindt, maar welke aanknopingspunten zie je dan? Ik zie een trainer die ook vandaag weer zijn publiekelijk zijn spelers afmaakt. Dat is eigenlijk de enige lijn die Steijn erin heeft gekregen tot nu toe.

Dus ben wel benieuwd wat jij dan ziet wat ik niet zie?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28
Kist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:42:
[...]

Je blijft maar zeggen dat je Steijn zo'n goede trainer vindt, maar welke aanknopingspunten zie je dan? Ik zie een trainer die ook vandaag weer zijn publiekelijk zijn spelers afmaakt. Dat is eigenlijk de enige lijn die Steijn erin heeft gekregen tot nu toe.

Dus ben wel benieuwd wat jij dan ziet wat ik niet zie?
Met deze selectie gaat geen enkele trainer resultaten halen, al helemaal niet tot aan de winterstop

Float like a butterfly, sting like a bee.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Quad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:14:
Dekkingsfout bij Heracles en Pavlidis heeft de 8e van het seizoen binnen.
Maar verder maakt AZ veel te weinig af in de zestien. Had al 3-0 moeten staan.

Tweakers Discord

• Quad

Quad

Doof

Ja AZ krijgt na de rust aardig de deksel op hun neus. Waar heb ik dat eerder gezien. :z

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• LZ86
Vind AZ voetballend tegenvallen.

• Kist
Martinusz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:07:
[...]

Met deze selectie gaat geen enkele trainer resultaten halen, al helemaal niet tot aan de winterstop
Tuurlijk wel. Deze selectie is echt niet slechter dan alles dat onder Twente en AZ staat. Maar als je als trainer geen kans onbenut laat om je spelers met de grond gelijk te maken, je ze constant laat weten dat je andere spelers wilde, ze de zwarte piet toespeelt terwijl je zelf geen organisatie neerzet, geen lijn aanbrengt, constant wisselt van opstelling en vooral bezig bent met je eigen hachje en een stom zinnige strijd met Mislintat, ja dan houdt het snel op natuurlijk. Lijkt mij duidelijk dat Berghuis niet voor niets reageert zoals die doet.

Je kan mij niet wijs maken dat al deze 12 spelers miskopen zijn. Akpom voldoet niet dat lijkt me duidelijk. Maar Sutalo staat te schutteren, terwijl dat bij Zagreb en Kroatië gewoon een betrouwbare goede speler was/is. Forbs is niet minder dan Bergwijn. Mikautadze heeft 1 wedstrijd gespeeld en dan ook nog op zijn verkeerde plek. Maar blijkbaar nu al afgeschreven. Gebaseerd waarop? Mannsverk die in Noorwegen er goed op staat. Sosa die basisspeler is bij Kroatië en dat ook was in de Bundesliga waar die 50 assists heeft gegeven in 3 seizoenen. Gaaei is heel groen, maar Rensch kan er sowieso niks van. Tahirovic is echt prima voor je gemiddelde eredivisie pot. Vd Boomen valt tegen maar dat komt ook door hoe die gebruikt wordt. Hij heeft echt een sloper als Spierings naast zich nodig.

Echt zo slecht is het niet. Maar als alle vertrouwen weggebeukt wordt door een idiote trainer... wat moet je dan nog?

Daarbij gaat er niks veranderen in januari aan deze selectie. Daar is geen geld voor. Ajax zit 5 jaar vast aan de meeste aankopen.

• Quad

Quad

Doof

Pavlidis toch, en dan de strafschop claimen ook. Ik dacht dat je geel kreeg bij een schwalbe.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• LZ86
Schwalbe mag tegenwoordig zonder kaart?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Quad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:37:
Pavlidis toch, en dan de strafschop claimen ook. Ik dacht dat je geel kreeg bij een schwalbe.
Het domme er nog van is dat die waarschijnlijk hem zo kon scoren.

Totaal onnodige schwalbe.

Tweakers Discord

• LZ86
7 minuten.......hoe dan

• krissie100
  • Laatst online: 21:03
Duur onnodig puntverlies

• LZ86
2e helft was AZ gewoon echt slecht. Ongelofelijk dat verval vergeleken met de eerste helft. Verdiend gelijkspel

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:14

Vos

AFCA

LZ86 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:57:
2e helft was AZ gewoon echt slecht. Ongelofelijk dat verval vergeleken met de eerste helft. Verdiend gelijkspel
Kijkende naar de hele pot was AZ natuurlijk beter en veel dichter bij de winst. Verdiend gelijkspel mwa. Maar als je niet scoort... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 28-09-2023 22:01 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:15
Vos schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:17:
[...]

Dat is achteraf toch allemaal heel makkelijk praten? Op dat moment was de keuze logisch en goed.
Natuurlijk is dat achteraf gemakkelijk praten, ik bedoel ook niet anders dan dat hij er nu wel van zou balen. Op dat moment begreep ik m wel, maar het is nog niet zo lang geleden op zichzelf, dus dan kan hij er intussen wel van balen toch?

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:15
toolkist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:47:
[...]

Hij ging weg bij een club in de problemen, met destijds nog absoluut geen zicht op een snelle oplossing... En dan had ie nu op 7 wedstrijden CL gestaan ipv 20 incl een 8e finale.
zeker op dat moment wel een logische keuze, maar daarom kan hij er toch nu wel van balen?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:14

Vos

AFCA

jbdeiman schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:09:
[...]

Natuurlijk is dat achteraf gemakkelijk praten, ik bedoel ook niet anders dan dat hij er nu wel van zou balen. Op dat moment begreep ik m wel, maar het is nog niet zo lang geleden op zichzelf, dus dan kan hij er intussen wel van balen toch?
Spijt (wat jij zei) is imo wat anders dan balen :)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:23

ZieMaar!

Moderator General Chat
Kist schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:27:
[...]

Tuurlijk wel. Deze selectie is echt niet slechter dan alles dat onder Twente en AZ staat. Maar als je als trainer geen kans onbenut laat om je spelers met de grond gelijk te maken, je ze constant laat weten dat je andere spelers wilde, ze de zwarte piet toespeelt terwijl je zelf geen organisatie neerzet, geen lijn aanbrengt, constant wisselt van opstelling en vooral bezig bent met je eigen hachje en een stom zinnige strijd met Mislintat, ja dan houdt het snel op natuurlijk. Lijkt mij duidelijk dat Berghuis niet voor niets reageert zoals die doet.

Je kan mij niet wijs maken dat al deze 12 spelers miskopen zijn. Akpom voldoet niet dat lijkt me duidelijk. Maar Sutalo staat te schutteren, terwijl dat bij Zagreb en Kroatië gewoon een betrouwbare goede speler was/is. Forbs is niet minder dan Bergwijn. Mikautadze heeft 1 wedstrijd gespeeld en dan ook nog op zijn verkeerde plek. Maar blijkbaar nu al afgeschreven. Gebaseerd waarop? Mannsverk die in Noorwegen er goed op staat. Sosa die basisspeler is bij Kroatië en dat ook was in de Bundesliga waar die 50 assists heeft gegeven in 3 seizoenen. Gaaei is heel groen, maar Rensch kan er sowieso niks van. Tahirovic is echt prima voor je gemiddelde eredivisie pot. Vd Boomen valt tegen maar dat komt ook door hoe die gebruikt wordt. Hij heeft echt een sloper als Spierings naast zich nodig.

Echt zo slecht is het niet. Maar als alle vertrouwen weggebeukt wordt door een idiote trainer... wat moet je dan nog?

Daarbij gaat er niks veranderen in januari aan deze selectie. Daar is geen geld voor. Ajax zit 5 jaar vast aan de meeste aankopen.
Sosa en Sutalo hebben zeker het niveau, maar de rest is echt twijfelachtig. Natuurlijk moet je wennen aan elkaar etcetera, maar er worden door een aantal nieuwe spelers echt fouten gemaakt die wijzen op een te laag basisniveau. Topvoetballers onderscheiden zich door geen fouten. Die pass van Gaaei, dat kan echt niet, ook niet 1 keer. Zo onzichtbaar als Akpom is, is geen goede voorbode. Sowieso, topscorers in de championship doen het eigenlijk nooit echt goed op een niveau hoger, dus waarom een wat oudere speler met een zeer matige carrière dan nu wel? Forbes is erg springerig en een typische snelle voetballer, maar mocht die rust aan de bal krijgen dan zou het wat kunnen worden, maar dat dachten we van heel veel andere buitenspelers ook…

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28
ZieMaar! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:34:
[...]

Sosa en Sutalo hebben zeker het niveau, maar de rest is echt twijfelachtig. Natuurlijk moet je wennen aan elkaar etcetera, maar er worden door een aantal nieuwe spelers echt fouten gemaakt die wijzen op een te laag basisniveau. Topvoetballers onderscheiden zich door geen fouten. Die pass van Gaaei, dat kan echt niet, ook niet 1 keer. Zo onzichtbaar als Akpom is, is geen goede voorbode. Sowieso, topscorers in de championship doen het eigenlijk nooit echt goed op een niveau hoger, dus waarom een wat oudere speler met een zeer matige carrière dan nu wel? Forbes is erg springerig en een typische snelle voetballer, maar mocht die rust aan de bal krijgen dan zou het wat kunnen worden, maar dat dachten we van heel veel andere buitenspelers ook…
Meeste spelers zouden wellicht best nog wat kunnen worden, maar dat had waarschijnlijk sneller en makkelijker voor elkaar gekregen kunnen worden als je in de basis nog 3-4-5 spelers hebt die gewoon kwaliteit leveren. Zoals mijn eerdere post al aangestipt, je hebt eigenlijk alleen nog Berghuis van hoger niveau, terwijl je hiervoor nog mensen als een Tadic, Kudus, Alvarez, Timber had rondlopen. Daarom heen kan best een wat minder begaafde speler lopen, maar nu staan ze naast en voor en achter elkaar, dat helpt het proces niet |:(

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
[...]

Als je op je 20e mag debuteren onder Mourinho dan kan je wel wat hoor. Dus ik vlak Tahirovic ook zeker niet uit. De rest overigens ook niet, jeugdigheid, nieuw elftal, gebrekkige geen tactiek en geen vertrouwen doe veel met een voetballer.

Overigens wel met je eens dat Sutalo en Sosa op voorhand het meest "zeker" zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 29-09-2023 08:59 ]

XXXVI

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
[...]

Ach, ik loop lang genoeg mee om te weten dat spelers soms echt behoorlijk wat tijd nodig hebben om fatsoenlijk voor de dag te komen. Heb al zo vaak gezien dat een speler in z'n eerste seizoen totaal niet uit de verf kwam, iedereen dacht dat het een miskoop was, en uiteindelijk het jaar erop ineens een topper blijkt en na een paar jaar de stap naar een grote club in het buitenland maakt. Ik vind het echt véél te vroeg om iedereen af te schrijven.

Meest recente goed voorbeeld is misschien wel Martinez. Die kon er zogezegd helemaal niks van in z'n eerste seizoen. Waarom hadden we die in godsnaam gehaald? Was er echt niks beters in de jeugd?

Ik wacht nog even af...
Pagina: 1 ... 97 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024