[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.347 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
@jbdeiman
@toolkist
Het lijkt er op dat de "jong" elftallen in de KKD ook teveel worden gebruikt om spelers af te remmen. Kijk naar Unuvar en in het verleden Nouri: daar hoor je dan van dat het zulke creatieve talenten zijn maar dan zijn ze negentien of twintig jaar en slijten ze hun dagen nog steeds in de KKD. Waar Nederlandse topclubs vroeger uitblonken in het laten doorstromen van creatieve talenten op jonge leeftijd lopen we daar nu achter ten opzichte van het buitenland.

En dat zien we uiteindelijk terug in Oranje waar we een tekort aan creatieve toptalenten ervaren. Dus óf Nouri en Unuvar zijn niet zo goed als we dachten óf we falen in de laatste stap van zeventienjarige in de hoogste jeugd naar het eerste. In beide gevallen is dat problematisch voor Nederland opleidingsland natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
De Jong elftallen spelen graag in de KKD, omdat spelers daar echte weerstand krijgen door te spelen tegen clubs als Graafschap/NAC/ADO (willekeurige voorbeelden). Daar worden ze echt beter van.

Waar het bij Ajax (de laatste 3 jaar) ontbrak is doorstromen naar het 1e en daar speeltijd krijgen. Zoals hierboven ook al genoemd, de wissels waren hier niet op gericht. Tadic werd sowieso niet gewisseld. Thuis 2-0 voor staan, maar toch Klaassen een kwartier voor tijd inbrengen ipv een Jong speler, tsja, dan breken ze ook niet door.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
bregweb schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:50:
De Jong elftallen spelen graag in de KKD, omdat spelers daar echte weerstand krijgen door te spelen tegen clubs als Graafschap/NAC/ADO (willekeurige voorbeelden). Daar worden ze echt beter van.
Dat gaat enkel op voor de laatbloeiers. De meeste toekomstige toppers moeten op hun negentiende gewoon eredivisie spelen, zoals voorheen bijna elke topspeler gold. Laatbloeiers als van Nistelrooij of Stam waren de uitzondering. Gullit, Koeman, Rijkaard, Bergkamp, van Basten, Kluivert, Overmars, van Persie, Sneijder, Robben was de norm.

En het zou moeten kunnen. Zelfs in landen als Duitsland als Engeland zie je creatieve tieners opduiken in de selecties van clubs die toch echt wel concurrentie op de bank hebben. Wij doen in Nederland iets fout. Je kunt discussie voeren of dat de kwaliteit van die talenten betreft of de begeleiding in de genoemde leeftijd maar we doen iets fout. Vergeet niet dat de nu veel geroemde Simons ook niet in Nederland is opgeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Mooi dat Feyenoord EINDELIJK eens op zijn strepen gaat staan en niet zoals de afgelopen jaren (en zelfs recent met Kokcu ben ik van mening) spelers te goedkoop laat gaan.

Torino bracht een bod van 5,5 miljoen euro uit op Pedersen, die in de zomer van 2021 voor iets meer dan een miljoen euro van Molde FK overkwam. Daar nam Feyenoord geen genoegen mee en ook een bod van zes miljoen euro, afkomstig van VfL Wolfsburg, werd ontoereikend geacht.

Tuurlijk waren we niet in staat door de financiele huishouding om veel af te slaan maar dit is een goede ontwikkeling om Feyenoord financieel te laten aansluiten bij Ajax en PSV.

Nu nog Luka Ivanušec binnen harken en dan gaat de selectie eindelijk steeds meer vorm te krijgen!

(Is het al 1 september???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:42:
@jbdeiman
@toolkist
Het lijkt er op dat de "jong" elftallen in de KKD ook teveel worden gebruikt om spelers af te remmen. Kijk naar Unuvar en in het verleden Nouri: daar hoor je dan van dat het zulke creatieve talenten zijn maar dan zijn ze negentien of twintig jaar en slijten ze hun dagen nog steeds in de KKD. Waar Nederlandse topclubs vroeger uitblonken in het laten doorstromen van creatieve talenten op jonge leeftijd lopen we daar nu achter ten opzichte van het buitenland.

En dat zien we uiteindelijk terug in Oranje waar we een tekort aan creatieve toptalenten ervaren. Dus óf Nouri en Unuvar zijn niet zo goed als we dachten óf we falen in de laatste stap van zeventienjarige in de hoogste jeugd naar het eerste. In beide gevallen is dat problematisch voor Nederland opleidingsland natuurlijk.
Ik geloof niet dat dat door de KKD teams komt, maar puur doordat Ten Hag uiteindelijk als standpunt had dat het team niet mocht verzwakken als je een andere speler inbracht. Ajax heeft tenslotte Jong altijd als ondergeschikt aan het 1e gezien.
Nou, ga daar maar aan staan als jeugdspeler die door probeert te breken, als je samen met spelers als Klaassen/Berghuis op de bank zit. Dat soort spelers moesten koste wat kost fit blijven.

Steijn lijkt in ieder geval flink door te selecteren, en Mislintat lijkt niet bang om gevestigde orde desnoods gratis te laten gaan onder het motto 'je speelt niet en bent dus te duur'.
Het is natuurlijk maar afwachten, maar ik hoop dat Steijn het niet nodig acht om achter Bergwijn nog een ervaren kracht als backup te hebben maar dat ie Godts voor die plek geschikt acht.
Dat ie Misehouy als backup wil hebben voor op 10, en dus niet Klaassen en bv die Spertsyan samen voor die plek wil hebben. Dat Conceicao meer speeltijd krijgt zodat ie hopelijk "went" aan z'n eigen snelheid en z'n acties dus ook meer rendement gaan krijgen.
Oftewel, dat de jeugd in ieder geval überhaupt weer kansen gaat krijgen.
Daar is een seizoen met "maar" Europa League misschien dan ook wel heel geschikt voor. De financiële belangen in dat toernooi zijn toch net ff een stukje kleiner dan in de CL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 15:10
jbdeiman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:19:
[...]

Precies dit, daarnaast vraag ik mij af of nu juist die kkd teams zoveel helpen, wanneer de trainer daar ook meer bezig is met winnen dan met die spelers 'klaarstomen voor het eerste '. Kijk ik naar Jong Ajax (ik volg zowel kkd als ed) dan zie ik daar maar erg weinig van de patronen terug die in het eerste al jaren heilig lijken, of het komt er totaal niet uit .
Op die manier is het voor spelers ook lastig aansluiting te vinden bij het eerste, omdat ze dan ook anders moeten spelen.

Kijk ik deze voorbereiding bij Feyenoord rond bijvoorbeeld, dan zie ik met een Milambo, Zechiel qua middenveld spelers die op een vergelijkbare manier spelen als de eerste keuze. Een Sauer die ook qua loopvermogen/ druk zetten aanvallend op een gelijkwaardige manier speelt om maar wat te noemen.

Het lijkt er i.m.o. teveel op de niet alles vanuit de jeugd erop is gericht aan te sluiten bij het eerste en die speelstijl, sinds Ajax die (te) dure aankopen is gaan doen.
De kracht van Ajax is juist altijd geweest dat de hele opleiding op dezelfde manier speelde waardoor talent makkelijker door kon stromen. Het grote probleem van Feyenoord is juist altijd geweest dat er geen enkele voetbalvisie was door de club heen (aflevering 1 van de Disney serie maakt dat heel erg pijnlijk duidelijk).

Twee jaar geleden riep ik nog dat Ajax het Bayern van Nederland werd. Dat ik Berghuis snapte: Ajax was duidelijk een stap omhoog en 2017 was een incident. We zouden jarenlang nog maximaal voor plek 2 strijden.

Ik weet niet beter dan dat we bij Feyenoord de laatste week van de zomerse transferperiode nog paniekaankopen moeten doen terwijl de Ajax selectie al lang en breed zo goed als klaar is en het wachten is op buitenkansjes.

Nu, twee jaar later, na 1 tegenvallend seizoen doet iedereen massaal alsof Ajax een club in de fik is en Feyenoord alles goed op orde heeft. Zolang ik Feyenoord support sinds begin jaren negentig ben ik niet anders gewend dan dat Feyenoord in de fik staat en Ajax stabiel beleid voert.

De enige logische conclusie voor dit alles is toch echt dat ik wakker geworden ben in een alternatief universum.

En ik denk dat ik hier blijf want het voelt best lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Nu, twee jaar later, na 1 tegenvallend seizoen doet iedereen massaal alsof Ajax een club in de fik is en Feyenoord alles goed op orde heeft. Zolang ik Feyenoord support sinds begin jaren negentig ben ik niet anders gewend dan dat Feyenoord in de fik staat en Ajax stabiel beleid voert.
Ajax als organisatie had natuurlijk al een jas uitgedaan met het vertrek van Overmars, Ten Hag, en van der Sar. Dat ze vervolgens ook een jas uitdoen in de selectie lijkt me - op dit moment - evident.

Stabiliteit in de organisatie is zo belangirjk, Je hebt in 1 seizoen 2 trainers gehad, dit seizoen weer een nieuwe trainer. Deels ga je toch nieuwe patronen moeten ontwikkelen, al helemaal als een aantal sterkhouders wegvallen. Dat gaat toch wat makkelijker als de trainer - en de grote lijnen van de speelstijl - hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:27
D-e-n schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:42:
@jbdeiman
@toolkist

De super-talenten daargelaten moeten teams ook niet bang zijn om spelers die eigenlijk tussen het eerste en jong elftal hangen te verhuren aan eredivisie clubs. Kijk naar een Sambo die bij PSV tussen het eerste en jong hing en nu een jaar bij Sparta heeft gespeeld. Aanzienlijk beter geworden en hopelijk kan PSV daar nu van profiteren.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Afgezien dat er bij Ajax nú weinig talent doorstroomt,dat kan nu eenmaal gebeuren, halen ze gewoon geen goede spelers.
Geld heeft Ajax wel lijkt me. Kan me niet voorstellen na alle transfers dat dat het probleem nu is.

Als je graag elk jaar kampioen wilt worden én nog iets van betekenis in de CL wilt zijn, dan zul je echt de portemonnee moeten trekken. Wel voor goede spelers wel te verstaan.

Dat inschatten van wat goed is en wat niet, dat is een zeer belangrijke kunde. En onmisbaar. En dan moet je dan ook nog onderhandel vernuft hebben.
Heb het idee dat het aan bovenstaande nu ontbreekt.

En talenten...leuk en niet onbelangrijk maar dat moet los staan van de huidige selectie.
Je moet elk jaar presenteren. Nú moet er een goed elftal staan.

Je ziet dat als er een jaar minder wordt gepresteerd en er geen CL wordt gespeeld, je als club al minder aantrekkelijk wordt voor nieuwe spelers.

Bij fc Groningen stroomde het over van het zogenaamde talent..bouw daar dus niet op. Het percentage jeugd of talent wat echt goed wordt,is zeer laag.

Ajax is mi aardig naar beneden gevallen.

En Bergwijn... Tjonge... wat een instelling... Zodra daar een club zoals Everton voor komt en 20 neer wil tellen, weg ermee . Mist wil en passie. Slap
Bergwijn zou naar gakpo moeten kijken. Niet eens meer getalenteerd maar zoveel meer doorzettingsvermogen

[ Voor 39% gewijzigd door Harribo op 01-08-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:37:
Afgezien dat er bij Ajax nú weinig talent doorstroomt,dat kan nu eenmaal gebeuren, halen ze gewoon geen goede spelers.
Geld heeft Ajax wel lijkt me. Kan me niet voorstellen na alle transfers dat dat het probleem nu is.

Als je graag elk jaar kampioen wilt worden én nog iets van betekenis in de CL wilt zijn, dan zul je echt de portemonnee moeten trekken. Wel voor goede spelers wel te verstaan.

Dat inschatten van wat goed is en wat niet, dat is een zeer belangrijke kunde. En onmisbaar. En dan moet je dan ook nog onderhandel vernuft hebben.
Heb het idee dat het aan bovenstaande nu ontbreekt.

En talenten...leuk en niet onbelangrijk maar dat moet los staan van de huidige selectie.
Je moet elk jaar presenteren. Nú moet er een goed elftal staan.

Je ziet dat als er een jaar minder wordt gepresteerd en er geen CL wordt gespeeld, je als club al minder aantrekkelijk wordt voor nieuwe spelers.

Bij fc Groningen stroomde het over van het zogenaamde talent..bouw daar dus niet op. Het percentage jeugd of talent wat echt goed wordt,is zeer laag.

Ajax is mi aardig naar beneden gevallen.

En Bergwijn... Tjonge... wat een instelling... Zodra daar een club zoals Everton voor komt en 20 neer wil tellen, weg ermee . Mist wil en passie. Slap
Bergwijn zou naar gakpo moeten kijken. Niet eens meer getalenteerd maar zoveel meer doorzettingsvermogen
Er is ook een gigantisch verschil tussen talenten in de basis zetten, of ze langzaamaan speeltijd in het 1e te geven als je al 2-0 of 3-0 voor staat en nog 20 minuten te gaan hebt. Dat laatste had Ajax prima kunnen doen, maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 15:59
donleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

De kracht van Ajax is juist altijd geweest dat de hele opleiding op dezelfde manier speelde waardoor talent makkelijker door kon stromen. Het grote probleem van Feyenoord is juist altijd geweest dat er geen enkele voetbalvisie was door de club heen (aflevering 1 van de Disney serie maakt dat heel erg pijnlijk duidelijk).

Twee jaar geleden riep ik nog dat Ajax het Bayern van Nederland werd. Dat ik Berghuis snapte: Ajax was duidelijk een stap omhoog en 2017 was een incident. We zouden jarenlang nog maximaal voor plek 2 strijden.

Ik weet niet beter dan dat we bij Feyenoord de laatste week van de zomerse transferperiode nog paniekaankopen moeten doen terwijl de Ajax selectie al lang en breed zo goed als klaar is en het wachten is op buitenkansjes.

De enige logische conclusie voor dit alles is toch echt dat ik wakker geworden ben in een alternatief universum.

En ik denk dat ik hier blijf want het voelt best lekker
Ik bedoel ook dat zelfs dat veranderd lijkt te zijn, ik zie de manier van spelen niet terug bij Jong Ajax in elk geval niet de herkenbaarheid en patronen van de betere jaren.
Ik benoemde ook niet voor niets de middenvelders bij Feyenoord (en een aanvaller) die prima aansluiting vinden bij het eerste.
Wellicht dat Feyenoord ook eerder (om begrijpelijke redenen) geneigd is een speler te verhuren om te groeien ipv deze vast te houden en in jong te laten. I.m.o. beperkt zo'n Jong team de echte groeimogelijkheden van spelers omdat die niet verhuurd worden. Even aarden in een andere ploeg, met andere mensen en wellicht cultuur helpt spelers echt rijpen ipv dat ze in het veilige nestje blijven spelen. Zoals bijvoorbeeld Unuvar, die wordt nu verhuurd maar heeft best een tijd stilgestaan.
Of hij met een eerder verhuur wel het eerste had gehaald doe ik geen uitspraak over, maar hij had wel hoger kunnen spelen (bijv al bij een middenmoot eredivisie team ofzo) dan hij afgelopen jaren heeft gedaan en dat is i.m.o. zonde.
Ik zie / zag meer in hem dan in Taylor een voetballende middenvelder, die de oplossing vooruit zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Hoe doen de andere teams het trouwens qua aankopen? Ik lees nu alleen hoe slecht Ajax het doet en Feyenoord het (bijna) op de rails heeft staan. Soms wat nieuws over PSV maar ben wel benieuwd over andere clubs te lezen ipv 100x hetzelfde te lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:25:
[...]

Er is ook een gigantisch verschil tussen talenten in de basis zetten, of ze langzaamaan speeltijd in het 1e te geven als je al 2-0 of 3-0 voor staat en nog 20 minuten te gaan hebt. Dat laatste had Ajax prima kunnen doen, maar niet gedaan.
Ik denk dat ze die talenten toch niet goed genoeg vonden .
Je kunt ze inderdaad een kans geven als je goed voor staat. Maar volgens mij heeft Ajax de laatste periode in het seizoen niet makkelijk zo veel voor gestaan? Dan is het wel risico als je ze in brengt.

En trouwens, over talenten, Taylor staat er wel in. Maar dat vind ik niet het Ajax niveau wat ze eigenlijk willen denk ik. Voetbalt leuk mee, dat is het dan. Nergens beslissend.
Volgens mij ontbreekt het nu aan echt goede talenten die de stap kunnen maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 01-08-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
rikoos schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:46:
Hoe doen de andere teams het trouwens qua aankopen? Ik lees nu alleen hoe slecht Ajax het doet en Feyenoord het (bijna) op de rails heeft staan. Soms wat nieuws over PSV maar ben wel benieuwd over andere clubs te lezen ipv 100x hetzelfde te lezen ;-)
AZ heeft goed verkocht, daarvoor in de plaats onder andere een tweetal talenten die oorspronkelijk uit de Benfica opleiding terug gehaald. Dat is een goede opleiding, maar je moet nog maar zien of het buiten Portugal het er ook uit komt. Wordt dus even aankijken denk ik. Misschien kan @krissie100 er meer over zeggen, want jij was toch AZ supporter?

PSV heeft volgens mij vooral nog problemen met de verdediging en eigenlijk niet genoeg budget om dat allemaal al in deze transferperiode op te lossen.

Twente heeft nog een balans van meer uitgaande spelers dan inkomende. Waarbij 2 van de 5 van (jong) Ajax kwamen en 1 aankoop de omzet van huur naar vast is. Misschien halen die nog iets als ze ronde(s) verder zijn in de kwalificatie. Met nieuwe coach nog maar zien hoe dat uit pakt.

Sparta heeft 10 spelers zien vertrekken en 12 ervoor terug gehaald, waar merendeel huur of transfervrij was. Dus je moet nog maar gaan zien hoe dat allemaal toch 1 gehaal gesmeed kan worden. Persoonlijk denk ik dat inclusief nieuwe trainer de wisseling waarschijnlijk te groot is/was om weer zo'n goed seizoen te hebben, maar als het beetje op elkaar ingespeeld raakt ze zeker rond de middenmoot kunnen zitten.

De clubs er onder weinig of niks van mee gekregen dus kan er niet echt iets over zeggen. Behalve dan Utrecht en hun gedoe met keeper die eerlijke strijd belooft is bij aankoop en daarna toch nog eerste keeper halen :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 01-08-2023 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Pompi schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:21:
[...]
Behalve dan Utrecht en hun gedoe met keeper die eerlijke strijd belooft is bij aankoop en daarna toch nog eerste keeper halen :+ .
Ja belachelijk. Barkas terug laten keren, Brandehorst halen, daarna voordat Brandehorst in dienst kwam Barkas een contract kunnen geven. Volgens mij is daar hoog spel gespeeld.

Nu wil Brandehorst waarschijnlijk weer weg en is de vorige 2e keeper, de Keijzer, ook klaar met alles en wil weg.

FC Utrecht heeft incl Brandehorst 10 nieuwe spelers aangetrokken deze periode en er komen 3 terug van een verhuur. Maar er zijn ook enorm veel mensen weggegaan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat ze die talenten toch niet goed genoeg vonden .
Je kunt ze inderdaad een kans geven als je goed voor staat. Maar volgens mij heeft Ajax de laatste periode in het seizoen niet makkelijk zo veel voor gestaan? Dan is het wel risico als je ze in brengt.

En trouwens, over talenten, Taylor staat er wel in. Maar dat vind ik niet het Ajax niveau wat ze eigenlijk willen denk ik. Voetbalt leuk mee, dat is het dan. Nergens beslissend.
Volgens mij ontbreekt het nu aan echt goede talenten die de stap kunnen maken?
Ik heb het niet over vorig seizoen, maar over de periode onder Ten Hag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoera...
De KNVB gaat dezelfde richtlijnen hanteren die de Engelse FA gebruikt bij het massaal bestormen van scheidsrechters. Deze week werd bekend dat als er in de Premier League twee of meer spelers tegelijk richting de scheidsrechter stormen de betreffende spelers direct een gele kaart zullen ontvangen.
Nu nog geel geven bij het wegtikken/-gooien/vasthouden van de bal als de scheids gefloten heeft en we zijn van een hele hoop frustratie acties af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18

Schijnt rond de 16 miljoen mee gemoeid te zijn, tenminste dat was het bedrag wat West Ham ervoor wilde geven, toch een flink bedrag. Deed het wel goed bij het 2e elftal begreep ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 01-08-2023 18:25 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Gynnad schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:23:
[Embed]

Schijnt rond de 16 miljoen mee gemoeid te zijn, tenminste dat was het bedrag wat West Ham ervoor wilde geven, toch een flink bedrag. Deed het wel goed bij het 2e elftal begreep ik.
Ken hem niet en kan niet over hem oordelen. Wel zie ik dat het geen centrale verdediger is en die zijn hard nodig. Hopelijk komen er snel meer.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
ephymerous schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:46:
[...]

Ken hem niet en kan niet over hem oordelen. Wel zie ik dat het geen centrale verdediger is en die zijn hard nodig. Hopelijk komen er snel meer.
Keeper ook goed?
https://www.fcupdate.nl/v...uwe-keeper-is-in-aantocht

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-09 08:14
Een 2e keeper voor op de bank. Wellicht dat ze bij Ajax eerst eens aan een fatsoenlijke basis moeten gaan werken. :P

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JoteW schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:55:
[...]

Een 2e keeper voor op de bank. Wellicht dat ze bij Ajax eerst eens aan een fatsoenlijke basis moeten gaan werken. :P
Dat komt nog wel, daar heb ik (nog wel) alle vertrouwen in.
Ze tonen toch wel door te kunnen pakken met die Borges. Ben benieuwd of de geruchten dat Berghuis met Besiktas en Antwerp aan het praten is dan kloppen en dat ze hem als vervanger voor Berghuis gehaald hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Wellicht dat Ajax met twee keepers op doel gaat spelen? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Gynnad schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:15:
Wellicht dat Ajax met twee keepers op doel gaat spelen? ;)
Die ga je nodig hebben met deze verdediging. :+. Nog een keeper lijkt mij niet de prioriteit voor Ajax.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:03:
Hoera...

[...]

Nu nog geel geven bij het wegtikken/-gooien/vasthouden van de bal als de scheids gefloten heeft en we zijn van een hele hoop frustratie acties af.
Dit is volgens de regels toch al (heel lang) geel? Het wordt alleen niet toegepast. Of laat mijn geheugen me nu in de steek?

Edit, even gezocht:
De hervatting van het spel vertragen
Scheidsrechters moeten spelers die de hervatting van het spel vertragen waarschuwen.
Voorbeelden hiervan zijn:
• doen alsof een inworp genomen wordt, maar dan ineens de inworp aan een ploeggenoot overlaten;
• het verlaten van het speelveld vertragen als de speler gewisseld wordt;
• het nemen van een spelhervatting buitensporig lang vertragen;
de bal wegtrappen of meenemen, of een opstootje uitlokken door de bal opzettelijk te raken nadat de
scheidsrechter het spel heeft onderbroken;

• een vrije schop op een verkeerde plaats nemen om af te dwingen dat deze moet worden overgenomen.
Bron: https://www.knvb.nl/downl...tbal---versie-1-juli-2022

Nu is de vraag wat waarschuwen inhoudt.....

[ Voor 50% gewijzigd door ST10©DE op 01-08-2023 22:13 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

ST10©DE schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:56:
[...]

Dit is volgens de regels toch al (heel lang) geel? Het wordt alleen niet toegepast. Of laat mijn geheugen me nu in de steek?
Klopt volgens mij, helaas heeft het scheidsrechter gilde in het voetbal de gewoonte regels bij invoering een paar weken/maanden goed te handhaven en het dan allemaal maar weer los te laten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:56:
[...]

Edit, even gezocht:

[...]

Bron: https://www.knvb.nl/downl...tbal---versie-1-juli-2022

Nu is de vraag wat waarschuwen inhoudt.....
Helaas niet. Er is een aantal jaar terug een trial geweest waar echt elke (bewuste) balberoering nadat de scheids gefloten had met geel werd bestraft. Om voor mij onbegrijpelijke redenen hebben ze dat niet doorgezet, want dat was echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:33:
[...]

Helaas niet. Er is een aantal jaar terug een trial geweest waar echt elke (bewuste) balberoering nadat de scheids gefloten had met geel werd bestraft. Om voor mij onbegrijpelijke redenen hebben ze dat niet doorgezet, want dat was echt een verademing.
Het staan nochtans in de spelregels, zie mijn quote. En volgens de KNVB is een waarschuwing een gele kaart:
Uitsluitingen na ontvangst van meerdere gele kaarten (ook wel waarschuwingen genoemd)
bron: https://www.knvb.nl/nieuw...en-202223?date=1690922828

Ik denk meer dat er niet op gehandhaafd wordt zoals @gws24 al aanhaalde.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
ephymerous schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:46:
[...]

Gisteren barste het ineens van de geruchten:
- 2e keeper Diant Ramaj van Frankfurt komt waarschijnlijk
- ze willen de Deense rechtsback Anton Gaaei
- Ajax lijkt de strijd te winnen voor centrum verdediger Josip Sutalo
- Ajax zou interesse hebben in linksback Ian Maatsen van Chelsea
- Ziyech zou de stap naar Ajax zien zitten (ik verwacht dat dit een gerucht is wat je met een korreltje zout moet lezen)

Wat hier van waar is zullen we in de komende weken gaan zien. Maar genoeg verdedigers op de lijst dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Gynnad op 02-08-2023 06:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die Borges schijnt overigens niet uit de koker van Mislintat te komen maar van de nieuwe hoofd scouting, die deze zomer van Man Citynis overgekomen. Medische keuring zou ook al gedaan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44
toolkist schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:33:
[...]

Volgens mij was deze proef bij EK-jeugdvoetbal destijds.
Inderdaad een verademing.

Wat ik mij nog kan herinneren is dat in het begin een speler een bal nog wel eens pakte/wegtrapte/meenam, maar die kregen geel. Dat werd daarna snel minder _/-\o_

Snel weer invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gynnad schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 06:40:
[...]

- Ziyech zou de stap naar Ajax zien zitten (ik verwacht dat dit een gerucht is wat je met een korreltje zout moet lezen)

Wat hier van waar is zullen we in de komende weken gaan zien. Maar genoeg verdedigers op de lijst dus.
Wat mij hierbij vooral opvalt is dat het wel weer om enorme bedragen gaat, veel meer dan de concurrentie heeft uitgegeven per speler. Natuurlijk heb je goed verkocht, maar het moeten voor dergelijke bedragen geen "gokjes" meer zijn.

Neem een Maatsen, deze moest al 20m kosten voor de oefenperiode, en speelde erg goed dus zal wel meer dan 20m gaan kosten.
Qua speler/ profiel snap ik het wel,los van de bedragen, omdat Wijndal vooralsnog niet uit de verf komt en je met Maatsen ook gelijk een speler hebt die inzetbaar is als Bergwijn een keer niet kan spelen. En hij schijnt rechtsvoor ook wel uit de voeten te kunnen, multi inzetbaar in elk geval.

Dan heb je Borges waar ze 20M voor betalen, een linksbuiten waar Bergwijn al speelt, en ( indien Maatsen door zou gaan) ook al een andere speler goed uit de voeten kan. Moet Bergwijn ook weer weg, een van de 2 zal vooral wissel zijn, dan heb je het over minimaal 20M op de bank? Is dat een echt nodige aankoop? Daarbij rekening houdende dat Godts eigenlijk ook liever vanaf links speelt.

Zo heb ik bij de keeper ( tenzij Rully vertrekt) qua aankoop en te verwachten kosten ook mijn vraagtekens van het nut voor het uitgeven van grote bedragen voor (naar het lijkt) breedte aankopen, maar nog niet de hoognodige basiswaardige verdedigers waar nu vooral een zwakte punt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Gelukkig maar. Persoonlijk zie ik de verdedigers liever gisteren dan vandaag komen. Heracles staat al snel voor de deur en daar hebben "we" het vaak moeilijk mee. Ziyech sta ik dubbel in, op basis van de voetballer zeg ik altijd doen :9 Buiten het veld vind ik 'm lastiger; lekker bij Promes op de koffie in Moskou en nu gonst het van de geruchten dat ie met een slok teveel op zijn Bentley heeft gecrashed in Amsterdam. Dat laatste is vooralsnog een gerucht.
jbdeiman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:29:
[...]

Wat mij hierbij vooral opvalt is dat het wel weer om enorme bedragen gaat, veel meer dan de concurrentie heeft uitgegeven per speler. Natuurlijk heb je goed verkocht, maar het moeten voor dergelijke bedragen geen "gokjes" meer zijn.

Neem een Maatsen, deze moest al 20m kosten voor de oefenperiode, en speelde erg goed dus zal wel meer dan 20m gaan kosten.
Qua speler/ profiel snap ik het wel,los van de bedragen, omdat Wijndal vooralsnog niet uit de verf komt en je met Maatsen ook gelijk een speler hebt die inzetbaar is als Bergwijn een keer niet kan spelen. En hij schijnt rechtsvoor ook wel uit de voeten te kunnen, multi inzetbaar in elk geval.

Dan heb je Borges waar ze 20M voor betalen, een linksbuiten waar Bergwijn al speelt, en ( indien Maatsen door zou gaan) ook al een andere speler goed uit de voeten kan. Moet Bergwijn ook weer weg, een van de 2 zal vooral wissel zijn, dan heb je het over minimaal 20M op de bank? Is dat een echt nodige aankoop? Daarbij rekening houdende dat Godts eigenlijk ook liever vanaf links speelt.

Zo heb ik bij de keeper ( tenzij Rully vertrekt) qua aankoop en te verwachten kosten ook mijn vraagtekens van het nut voor het uitgeven van grote bedragen voor (naar het lijkt) breedte aankopen, maar nog niet de hoognodige basiswaardige verdedigers waar nu vooral een zwakte punt ligt.
Ik sluit me deels aan bij je analyse. Ik denk dat de bedragen wel het nieuwe "normaal" zijn voor de categorie spelers waar Ajax op hoort te mikken. Het is hier niet een populaire mening maar van het rijtje van @Gynnad word ik toch een stuk enthousiaster dan Minteh, Stengs, Van den Belt, Zerrouki, Beelen en Ueda. Overigens sluit ik niet uit dat een of twee daarvan ook goed gaan presteren ;)

Wat betreft linksbuiten vind ik 20 miljoen voor een ogenschijnlijke wisselspeler ook wel wat gortig. Overigens kan Rulli maar zo vertrekken. Een paar weken geleden het gerucht dat hij niet gelukkig is, nu het vliegtuig gemist en schijnt ook om versterkingen te vragen. We gaan het meemaken.

[ Voor 49% gewijzigd door ephymerous op 02-08-2023 08:52 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
[...]

Gaaei komt alleen als Rensch of Sanchez vertrekt. Verder is deze periode wel weer duidelijk dat de Telegraaf niks aan info krijgt vanuit Ajax. Hoe die aan t zagen zijn al bij Ajax is echt walgelijk en hilarisch tegelijkertijd. Laatst had Driessen t in de podcast van hun over een gerucht wat ie van één persoon had gehoord op t strand ergens. En dat wordt dan maar weer die podcast in geslingerd als halve waarheid. Volgens mij ging dat over Bonucci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:49:
Ik sluit me deels aan bij je analyse. Ik denk dat de bedragen wel het nieuwe "normaal" zijn voor de categorie spelers waar Ajax op hoort te mikken. Het is hier niet een populaire mening maar van het rijtje van @Gynnad word ik toch een stuk enthousiaster dan Minteh, Stengs, Van den Belt, Zerrouki, Beelen en Ueda. Overigens sluit ik niet uit dat een of twee daarvan ook goed gaan presteren ;)
Mwoah, ik zou het liefst cherry picken uit de 2 lijstjes ;)
Een jonge keeper van Frankfurt die nog geen wedstrijd gespeeld heeft op het hoogste niveau, een of andere Japanner, die Deense back ook nog nooit wat van gehoord..
Wat betreft linksbuiten vind ik 20 miljoen voor een ogenschijnlijke wisselspeler ook wel wat gortig. Overigens kan Rulli maar zo vertrekken. Een paar weken geleden het gerucht dat hij niet gelukkig is, nu het vliegtuig gemist en schijnt ook om versterkingen te vragen. We gaan het meemaken.
Ga er maar vanuit dat er ook nog een terugkoop optie bij zit voor City. City was met West Ham iets van 18-20m + terugkoop optie overeen gekomen.
Qua Rulli, volgens mij is het vooral mevrouw Rulli die niet happy is. Ik zou het persoonlijk geen probleem vinden als ie verkocht wordt en Gorter dit seizoen de kans krijgt ipv dat ze hem weer gaan verhuren oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Gaaei komt alleen als Rensch of Sanchez vertrekt. Verder is deze periode wel weer duidelijk dat de Telegraaf niks aan info krijgt vanuit Ajax. Hoe die aan t zagen zijn al bij Ajax is echt walgelijk en hilarisch tegelijkertijd. Laatst had Driessen t in de podcast van hun over een gerucht wat ie van één persoon had gehoord op t strand ergens. En dat wordt dan maar weer die podcast in geslingerd als halve waarheid. Volgens mij ging dat over Bonucci.
Botafogo zou Sanchez willen, maar de vraagprijs (4m) niet kunnen betalen...
En qua Bonucci had iemand schijnbaar op het strand gevraagd of ie niet naar Ajax wilde, waarop hij antwoorde dat ie dolgraag nog wilde voetballen dus dat elke club (volgens mij) een optie was.
Zo'n speler moet je natuurlijk nooit willen hebben, die is totaal niet gewend om met ruimte achter zich te spelen of door te dekken richting middenlijn. Dan heb ik serieus 10x liever Bassey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Mwoah, ik zou het liefst cherry picken uit de 2 lijstjes ;)
Een jonge keeper van Frankfurt die nog geen wedstrijd gespeeld heeft op het hoogste niveau, een of andere Japanner, die Deense back ook nog nooit wat van gehoord..
Wie van het lijstje zou je graag bij Ajax zien?

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:22:
[...]

Wie van het lijstje zou je graag bij Ajax zien?
Zerouki, wellicht die Japanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:29:
[...]

Grote kans dat Berghuis vertrekt, dus op rechts zal iets moeten gebeuren dan.
Of dat Bergwijn meer centraal gebruikt gaat worden, kan ook nog zomaar en dan hoeft er geen nieuwe slits gehaald te worden.
Die keeper gaat pas echt geld kosten als er bonussen behaald worden, oftewel als ie speelt ( en dus succesvol is).
Ondertussen zijn ze ook nog steeds bezig met diverse verdedigers, dus ik snap nu niet echt dat je het ene gerucht (maatsen) wel beoordeeld en het andere (sutalo, die japanner, gaaei) niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
JanW schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Echt niet te doen man.
Die podcast van de telegraaf vond ik nog wel ok toen die zure zuiger op vakantie was, helaas is hij nu weer terug.
Er is op dit moment genoeg aan te merken op hoe het gaat bij Ajax, maar de manier waarop ze daar bij de telegraaf mee omgaan is echt tenenkrommend en lijkt inderdaad voor een groot deel uit rancune voort te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

Of dat Bergwijn meer centraal gebruikt gaat worden, kan ook nog zomaar en dan hoeft er geen nieuwe slits gehaald te worden.
Heb ik iets gemist? Of baseer je dit op zijn 'gemopper' omtrent het uitblijven van versterkingen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Henkie_NtA schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:00:
[...]

Echt niet te doen man.
Die podcast van de telegraaf vond ik nog wel ok toen die zure zuiger op vakantie was, helaas is hij nu weer terug.
Er is op dit moment genoeg aan te merken op hoe het gaat bij Ajax, maar de manier waarop ze daar bij de telegraaf mee omgaan is echt tenenkrommend en lijkt inderdaad voor een groot deel uit rancune voort te komen.
Telegraaf staat buitenspel bij Ajax, en dat vinden ze niet zo leuk >:)
Ze kunnen geen echte nieuwtjes meer brengen, dus vullen ze de “krant” maar met gal.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:22:
[...]

Telegraaf staat buitenspel bij Ajax, en dat vinden ze niet zo leuk >:)
Ze kunnen geen echte nieuwtjes meer brengen, dus vullen ze de “krant” maar met gal.
Jup, pretty much.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 16:28
mefjoew schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Heb ik iets gemist? Of baseer je dit op zijn 'gemopper' omtrent het uitblijven van versterkingen?
Gaan geluiden dat die op weg is naar Besiktas. Op zich prima. Dure kracht, niet perse altijd een positieve invloed met zijn humeur, en maakt minder vaak het verschil dan zijn salaris en positie doen verwachten.

Dan nog Klaassen, Bergwijn, Wijndal en Brobbey en we zijn van het gros van het brandhout af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Gaan geluiden dat die op weg is naar Besiktas. Op zich prima. Dure kracht, niet perse altijd een positieve invloed met zijn humeur, en maakt minder vaak het verschil dan zijn salaris en positie doen verwachten.

Dan nog Klaassen, Bergwijn, Wijndal en Brobbey en we zijn van het gros van het brandhout af.
Klaassen zou ook met Besiktas aan het praten zijn, net als Berghuis dus ;)
mefjoew schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

https://www.footballtrans...x-in-gesprek-met-besiktas

[edit]Als dit klopt zou Berghuis ook nog naar Antwerp kunnen...
https://www.footballtrans...-aan-voor-steven-berghuis

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 02-08-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

[...]

Die titels van die nieuwsberichten :'( :'(

Maar geen probleem als die twee zouden vertrekken. Vooral Klaassen is wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Op basis waarvan wordt je enthousiaster van het rijtje van Ajax @ephymerous ? Serieuze vraag, ik heb veel van hen nog niet zien spelen, maar wat Stengs nu laat zien en eerder onder slot ook bij az is dat echt wel een creatieve aanvaller. Daarnaast zie ik Ivanusec niet in je rijtje staan, is dat bewust.

Maar een speler uit Belgie die een erg goede goals/ assist ratio heeft (de Japanner waar je het over hebt, Ueda) en Ivanusec hadden mij ook prima spelers voor Ajax geleken, maar die kosten niet die 20M, dus waarom is die 20M de categorie spelers waar Ajax naar moet kijken? Idem vorig seizoen met Hancko en eerder met Trauner, echt goede spelers die voor weinig zijn aangekocht en waarbij vooral Hancko bij Ajax ook niet had misstaan qua type (voetballende) verdediger.

Ik vond het eerder met Bergwijn al zo dat ze wel heel veel betaalden terwijl het prima op een andere manier opgelost kon worden, maar dat lijkt het nu weer heel veel geld te zijn en dan maar hopen dat het oplevert wat men wil. Bij de centrale verdediger(s) is het in dit geval maar afwachten of eentje een leider is die de verdediging neerzet, want dat was i.m.o. het grootste struikelblok. Bassey kan echt wel verdedigen, Timber ook, maar doordat er geen sturing is/ was komt dat er vaak niet uit. Zo'n type is de meeste behoefte aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
jbdeiman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:40:
Op basis waarvan wordt je enthousiaster van het rijtje van Ajax @ephymerous ? Serieuze vraag, ik heb veel van hen nog niet zien spelen, maar wat Stengs nu laat zien en eerder onder slot ook bij az is dat echt wel een creatieve aanvaller. Daarnaast zie ik Ivanusec niet in je rijtje staan, is dat bewust.
Stengs vond ik bij AZ al overrated en heeft het niet perse waar kunnen maken in het buitenland. Voor Beelen, van den Belt en Zerrouki verwacht ik dat de stap (veel) te groot gaat zijn. Minteh is huur, daar ben ik geen voorstander van omdat ik dan liever een jeugdspeler zie spelen. Ivanusec is niet bewust, vergeten, daar word ik enthousiaster van. De anderen ken ik onvoldoende.

Als ik dat afzet tegen alleen al Satulo -die ik meer heb zien spelen- , Vitek en hopelijk Ziyech... ja daar word ik enthousiaster van :)

De voorbeelden die je noemt zijn voltreffers, het is lastig om die ieder seizoen te scoren. Ik ben overigens de laatste die zegt dat ze perse 20 miljoen moeten kosten. Maar over het algemeen is het wel zo dat als je duurdere spelers haalt je meer zekerheid hebt over de prestaties. Ik ben me bewust van flaters als Bergwijn en Bassey :+

[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 02-08-2023 10:49 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

[...]

Die keeper gaat pas echt geld kosten als er bonussen behaald worden, oftewel als ie speelt ( en dus succesvol is).
Ondertussen zijn ze ook nog steeds bezig met diverse verdedigers, dus ik snap nu niet echt dat je het ene gerucht (maatsen) wel beoordeeld en het andere (sutalo, die japanner, gaaei) niet.
Waar heb je die informatie vandaan dat die keeper dan pas geld gaat kosten? Ik weet alleen dat die jong is, geen eerste keuze (logisch gezien de eerste keuze bij zijn club) en nog tot 2027 onder contract staat, maar dat is nog wel erg lang om te stellen dat het niets zal kosten.
Die Sutalo en Gaaei ken ik niet maar zijn voor zover ik begreep spelers die voor posities in aanmerking komen waar echt versterking voor nodig is en geen andere speler voor rondloopt. Enige dat ik niet weet is of een van beiden een echte leider is voor de verdediging in die zin dat die de spelers goed neerzet en aanstuurt waardoor verdedigers beter uit de verf komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
[...]

[...]

Bergwijn centraal? Heeft 'ie leren voetballen dan deze vakantie? :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

[...]

Dat soort geruchten laat ik altijd aan me voorbij gaan. Laat staan dat ik ze als 'grote kans' zie. Als Reon Boeringa en Johan Inan (journalisten die niet zomaar iets roepen en ook niet enorm op de scoops zitten) ermee komen, dan pas ga ik me verheugen/zorgen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Vertrek van Berghuis zou ik jammer vinden.
Zie dan liever Bergwijn vertrekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Sneijder zal spoedig aan de technische staf van Ajax worden toegevoegd.

De kou tussen Sneijder en de F-side is uit de lucht: https://afcasc.nl/welkom-thuis-wesley/

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JanW
Dat soort harde kernen worden toch ook veel belangrijker gemaakt dan dat ze zijn. Sneijder moest even op audiëntie komen bij een afvaardiging van de F-side.

"En nu geen gekke dingen meer roepen over Ajax hè Wes, dankjewel". 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Deadsy schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:14:
Eens, ik ook. Berghuis was niet voor niets PotY bij Ajax, al zal niet iedereen zo denken.
Bergwijn moet gewoon weer zijn PSV vibes krijgen vanaf de linkervleugel, zijn Ajax vibe is tot op heden niet al te best :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
Gynnad schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:50:
Sneijder zal spoedig aan de technische staf van Ajax worden toegevoegd.

De kou tussen Sneijder en de F-side is uit de lucht: https://afcasc.nl/welkom-thuis-wesley/
Tsjongejongejonge, wat voelt zo'n F-side zich dan belangrijk. Alsof zij het beleid bij ajax bepalen.
En waarom de zin: "Ook wij hebben onze frustratie geuit." Welke frustratie leefde er dan bij Sneijder?
Eens

[ Voor 17% gewijzigd door Megupe op 02-08-2023 13:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Idioterie. Je mag als supporter of fanclub veel van gevoerd beleid vinden, maar een club mag zich absoluut niet inlaten met directe bemoeienis van een stel hersenlozen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pompi
Ik zou echt niet weten waarom je als voetbalclub Sneijder bij je eerste elftal wil hebben, het enigste wat hij gedaan heeft na zijn spelersloopbaan is bewijzen dat hij voor verder niks geschikt is omdat hij bij de minste tegenstand al weg loopt. Laten we even op een rijtje zetten wat hij allemaal al heeft gedaan en van weg gelopen is: investeerder in Den Bosch, spelersmakelaar, spelersbegeleider, trainersopleiding (volgens mij voor eerste licentie en niet eens de hogere). Niet weg gelopen maar zo ontzettend slecht: analist.
Hij denkt volgens mij dat hij nog steeds kan teren op zijn talent als speler en daardoor ook dingen kan eisen, maar hij heeft wel laten zien dat hij ongeschikt is voor alle rollen daarbuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

En hij heeft ook al weer twijfels of hij het wel moet gaan doen:
“Ik ben nu in het buitenland”, aldus Sneijder. “De privésituatie met mijn moeder heeft er behoorlijk ingehakt. Ik heb inderdaad gesprekken gehad bij Ajax, ook met Maurice Steijn. Het gaat dan over een rol als assistent-trainer. Niet een rol in de directie. Maar ik weet het nog niet. Ik ga nu alles op een rijtje zetten.”
bron: https://www.voetbalzone.n...aar-heeft-twijfels/422183

Je hebt met Bakkali, Maduro en Witschge al 3 assistenten met ervaring en dus er is nul reden om Sneijder er bij te halen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:08:
Ik zou echt niet weten waarom je als voetbalclub Sneijder bij je eerste elftal wil hebben, het enigste wat hij gedaan heeft na zijn spelersloopbaan is bewijzen dat hij voor verder niks geschikt is omdat hij bij de minste tegenstand al weg loopt. Laten we even op een rijtje zetten wat hij allemaal al heeft gedaan en van weg gelopen is: investeerder in Den Bosch, spelersmakelaar, spelersbegeleider, trainersopleiding (volgens mij voor eerste licentie en niet eens de hogere). Niet weg gelopen maar zo ontzettend slecht: analist.
Hij denkt volgens mij dat hij nog steeds kan teren op zijn talent als speler en daardoor ook dingen kan eisen, maar hij heeft wel laten zien dat hij ongeschikt is voor alle rollen daarbuiten.
Ik als Amsterdammer en Ajax supporter vind dat hij niet eens zulke gekke dingen zegt bij Voetbal Offside (of hoe dat tegenwoordig ook heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
gws24 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:37:

[...]

Je hebt met Bakkali, Maduro en Witschge al 3 assistenten met ervaring en dus er is nul reden om Sneijder er bij te halen.
Waarbij de huidige generatie spelers Witschge niet kent. Sneijder is qua naam en statuur wel een fenomeen natuurlijk. Furore gemaakt bij verschillende topclubs, de CL gewonnen en een WK finale op een teen na ( :'( ) gewonnen. Als die wat zegt neem je dat toch meer aan dan van -met alle respect "nobody" Steijn.

De waarde van en grote naam zie ik zeker. Of dat Sneijder moet zijn kan je over discussiëren ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
MaZo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:54:
[...]
Ik als Amsterdammer en Ajax supporter vind dat hij niet eens zulke gekke dingen zegt bij Voetbal Offside (of hoe dat tegenwoordig ook heet).
Daar kan ik niet over spreken, want dat kijk ik niet maar bij de CL wedstrijden is zijn analyse gewoon beneden niveau. Maar klinkt wel als Sneijder, zonder consequenties dingen lopen roepen maar als puntje bij paaltje komt er niks vanuit zijn kant. Want hij heeft ook dingen lopen roepen over dat hij wel even zijn trainerscertificaat zou halen en toen bleek dat je er dan energie in moest steken haakte hij af, omdat hij dacht dat hij het wel zomaar zou krijgen als oud international. Maduro daarentegen laat wel zien hoe het kan en hoort, die verdient het dus ook assistent te zijn.
Dus als je naast Sjaak Swart, ook Sjaak Afhaak wil hebben moeten ze vooral Sneijder aanstellen. In de quote van @gws24 blijkt ook alweer dat het mogelijk die kant op gaat.

En dit zeg ik ook allemaal als Amsterdammer, maar er zit een groot verschil tussen speler Sneijder en "management" (als je dat zo mag noemen in dit geval) Sneijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

ephymerous schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Waarbij de huidige generatie spelers Witschge niet kent. Sneijder is qua naam en statuur wel een fenomeen natuurlijk. Furore gemaakt bij verschillende topclubs, de CL gewonnen en een WK finale op een teen na ( :'( ) gewonnen. Als die wat zegt neem je dat toch meer aan dan van -met alle respect "nobody" Steijn.

De waarde van en grote naam zie ik zeker. Of dat Sneijder moet zijn kan je over discussiëren ;)
Mwah, een grote naam kan misschien een klein effect hebben maar de meeste beste/grote trainers in NL waren nou juist niet de grootste voetballers en relatief gezien nobodies (Slot en Ten Hag op dit moment bv). En over Sneijder kan je inderdaad discussie voeren want ik denk dat de meeste spelers na één training al denken, laat maar lullen, ik luister wel naar Maduro of Steijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 02-08-2023 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
gws24 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:34:
[...]
Mwah, een grote naam kan misschien een klein effect hebben maar de meeste beste/grote trainers in NL waren nou juist niet de grootste voetballers en relatief gezien nobodies (Slot en Ten Hag op dit moment bv). En over Sneijder kan je inderdaad discussie voeren want ik denk dat de meeste spelers na één training al denken, laat maar lullen, ik luister wel naar Maduro of Steijn :+
Slot heeft zich anders nog niet bewezen, zon grote trainer is dat nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
AMARONE schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

Slot heeft zich anders nog niet bewezen, zon grote trainer is dat nog niet.
Laten we niet mierenneuken over wanneer een trainer "groot" is. Feit is dat Slot beter oogt dan al die grote topvoetballers die we in Nederland als trainer hebben aangewezen van een topclub. Van van Bronckhorst tot Cocu tot Gullit tot van Basten: uiteindelijk bleken ze allemaal wel wat dingetjes te missen die je top maken Iets met een paard en een ruiter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Tsjongejongejonge, wat voelt zo'n F-side zich dan belangrijk. Alsof zij het beleid bij ajax bepalen.
En waarom de zin: "Ook wij hebben onze frustratie geuit." Welke frustratie leefde er dan bij Sneijder?

[...]

Eens
Zeker dat filmpje van Sneijder niet gezien?
Hij was daarin gewoon bewust elke Ajax supporter aan het schofferen, dus alleen maar goed dat ie z'n excuses nu aangeboden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:50:
[...]

Laten we niet mierenneuken over wanneer een trainer "groot" is. Feit is dat Slot beter oogt dan al die grote topvoetballers die we in Nederland als trainer hebben aangewezen van een topclub. Van van Bronckhorst tot Cocu tot Gullit tot van Basten: uiteindelijk bleken ze allemaal wel wat dingetjes te missen die je top maken Iets met een paard en een ruiter :)
Niet dat ik Slot niet goed vind, maar je zegt het zelf al, uiteindelijk... Toen Van Bronkhorst Feyenoord kampioen maakte was ie ook briljant. Toen Frank de Boer dat met Ajax deed idem. Cocu bij PSV, idem.

Voorlopig lijkt het erop dat Slot dat rijtje niet achterna gaat, maar 100% zeker? Absoluut niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Probleem voor die spelers is alleen, neem je het van Steijn niet aan dan zit je op de bank. Dus reken maar dat die hem wel serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mag allebei ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:50:
[...]

Zeker dat filmpje van Sneijder niet gezien?
Hij was daarin gewoon bewust elke Ajax supporter aan het schofferen, dus alleen maar goed dat ie z'n excuses nu aangeboden heeft.
Nee, de meeste profvoetballers kunnen mij buiten het veld niet bekoren.
Hij had ook wat specifieker kunnen zijn met zijn excuses als jij gelijk hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Megupe op 02-08-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:53:
[...]

Niet dat ik Slot niet goed vind, maar je zegt het zelf al, uiteindelijk... Toen Van Bronkhorst Feyenoord kampioen maakte was ie ook briljant. Toen Frank de Boer dat met Ajax deed idem. Cocu bij PSV, idem.
In mijn herinnering hadden de Ajacieden toch best wat te klagen over De Boer. Het spel en het puntentotaal was toch niet uitzonderlijk. En Gio heb ik nooit wat gevonden. Na die reeks nederlagen heeft Advocaat het systeem aangepast en daarna is er niks meer veranderd, tactisch heeft Advocaat eigenlijk het kampioenselftal neergezet.

Het gaat niet eens om top of niet. Het gaat er om of een trainer in het juiste decennium leeft en meegaat met het moderne voetbal. Je ziet het vooral Europees. Trainers als Slot maar ook Jansen van AZ laten met name Europees zien tactisch meer onderlegd te zijn dan Cocu, Gio en De Boer. We hebben in Nederland gewoon heel lang voetbal uit de vorige eeuw gespeeld. Bij Ajax heeft Bosz die ommekeer in gang gezet, bij Feyenoord Slot. En ik hoop dat de volgende trainer dat in ook voortzet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:11:
[...]

In mijn herinnering hadden de Ajacieden toch best wat te klagen over De Boer. Het spel en het puntentotaal was toch niet uitzonderlijk. En Gio heb ik nooit wat gevonden. Na die reeks nederlagen heeft Advocaat het systeem aangepast en daarna is er niks meer veranderd, tactisch heeft Advocaat eigenlijk het kampioenselftal neergezet.

Het gaat niet eens om top of niet. Het gaat er om of een trainer in het juiste decennium leeft en meegaat met het moderne voetbal. Je ziet het vooral Europees. Trainers als Slot maar ook Jansen van AZ laten met name Europees zien tactisch meer onderlegd te zijn dan Cocu, Gio en De Boer. We hebben in Nederland gewoon heel lang voetbal uit de vorige eeuw gespeeld. Bij Ajax heeft Bosz die ommekeer in gang gezet, bij Feyenoord Slot. En ik hoop dat de volgende trainer dat in ook voortzet.
De afkeer van het rondspelen onder de Boer kwam pas 'later', echt niet in de 1e paar seizoenen. Het aantal punten was niet uitzonderlijk, maar de selectie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 16:52
Als je ziet met wat voor spelers Ajax in de De Boer jaren kampioen werd, is dat eigenlijk ook een godswonder. Zegt meer over de concurrentie in die tijd overigens.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Maarten_E schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:33:
Als je ziet met wat voor spelers Ajax in de De Boer jaren kampioen werd, is dat eigenlijk ook een godswonder. Zegt meer over de concurrentie in die tijd overigens.
Diverse van zijn spelers hebben in die jaren gewoon een zeer hoog niveau aangetikt, een niveau dat sommigen van hun daarna nooit meer wisten te halen, zoals Bazoer.

Panetelic zou ik nu liever in de spits zien dan Brobbey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Alex Kroes wordt de nieuwe algemeen directeur van Ajax:
De Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV heeft het voornemen Alex Kroes te benoemen als algemeen directeur en directievoorzitter. Hij is de beoogd opvolger van Edwin van der Sar, die zijn taken per 1 juni 2023 aan zijn collega-directieleden heeft overgedragen. De RvC is tevens voornemens om Kroes te benoemen als statutair directeur, met inachtneming van de geldende procedure, en wel voor een periode van drie jaar.
bron: https://www.ajax.nl/artik...n-directievoorzitter-voor

Verrassend gezien de hele soap vorig jaar toen hij in beeld was als technisch directeur en het uiteindelijk niet werd omdat vd Sar niet doorpakte.
De datum waarop Kroes benoemd kan worden hangt echter nog wel af van het non-concurrentiebeding van een jaar dat hij momenteel heeft bij zijn huidige werkgever. Daarover vindt nog onderzoek plaats. Afhankelijk van de uitkomst daarvan kan dat maanden of een jaar duren, laat Ajax weten.
"AZ heeft met verrassing kennisgenomen van het voornemen van Ajax om ons directielid Alex Kroes te benoemen tot algemeen directeur/directievoorzitter van Ajax, en de formele opzegging door Kroes van zijn arbeidsovereenkomst met AZ."

"Ondanks deze verrassing en het feit dat er een helder concurrentiebeding is vastgelegd (iets wat ook voor Ajax duidelijk is), wil AZ in alle redelijkheid en gezamenlijkheid kijken naar een oplossing die voor alle partijen aanvaardbaar is en nadrukkelijk ook het belang van AZ dient."

"De arbeidsovereenkomst is formeel per 1 september beëindigd, echter voert hij vanaf heden geen werkzaamheden meer uit voor AZ."
bron: https://nos.nl/artikel/24...-voor-alkmaarders-verrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:43:
[...]

Diverse van zijn spelers hebben in die jaren gewoon een zeer hoog niveau aangetikt, een niveau dat sommigen van hun daarna nooit meer wisten te halen, zoals Bazoer.

Panetelic zou ik nu liever in de spits zien dan Brobbey
8)7 Meen je dat serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
In mijn herinnering was Pantelic een houten Klaas maar was wel dreigender. Ik wacht nog steeds op het punt waar Brobbey laat zien waarom ze hem zo graag terug wilden halen. Vooralsnog is het intikkers, frommels en strafschoppen. Beetje kiezen uit twee kwaden nu.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:15
Gonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:01:
In mijn herinnering was Pantelic een houten Klaas maar was wel dreigender. Ik wacht nog steeds op het punt waar Brobbey laat zien waarom ze hem zo graag terug wilden halen. Vooralsnog is het intikkers, frommels en strafschoppen. Beetje kiezen uit twee kwaden nu.
Kijk lang niet alles van Ajax, maar wat ik van 'm zie, lijkt meestal wel best goed. Het is alleen dat hij geen rendement heeft. Denk dat als het eenmaal een beetje loopt, dat het wel goedkomt met hem. Alleen mag je voor zo'n bedrag eik wel verwachten dat hij er direct staat, dus in dat opzicht is 't wel een tegenvaller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Ik vind Brobbey nog niet zo slecht. Hij moest de laatste wedstrijden ook veel zelf doen bij gebrek aan hulp van zijn medespelers.

Maar om alleen Brobbey als enige diepste spits te hebben, vind ik wat pover voor Ajax

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 02-08-2023 19:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
gws24 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:52:
Alex Kroes wordt de nieuwe algemeen directeur van Ajax:

[...]
bron: https://www.ajax.nl/artik...n-directievoorzitter-voor

Verrassend gezien de hele soap vorig jaar toen hij in beeld was als technisch directeur en het uiteindelijk niet werd omdat vd Sar niet doorpakte.

[...]

[...]
bron: https://nos.nl/artikel/24...-voor-alkmaarders-verrast
En weer weet de Telegraaf van niets. De zure berichtgeving uit die hoek wordt wel lachwekkend :)

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 02-08-2023 19:31 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ephymerous schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

En weer weet de Telegraaf van niets. De zure berichtgeving uit die hoek wordt wel lachwekkend :)
Ja die worden aardig te kijk gezet. Het is frustrerend dat er weinig info uit Amsterdam komt, maar daar tegenover staat weer dat we de Telegraaf stuk minder serieus hoeven te nemen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:32
Pompi schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:08:
Helemaal mee eens. Sneijder is van de laatste generatie waarin het als groot talent mogelijk was de wereldtop te bereiken zonder 100% te leven voor het voetbal en met die mentaliteit loopt hij nog steeds rond. Gedachte zal wel zijn dat ze tegen hem op kijken en dat het een sfeermaker is, beetje good cop spelen met bad cops Steijn en de andere assistenten. Zit momenteel al genoeg laksheid in de selectie wat mij betreft, liever een voorbeeld op gebied van werkethiek dan zo'n jolige praatjesmaker erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Snowdog @Harribo en als je de uitspraken en de bedragen die uitgegeven zijn om hem terug te halen (nota bene na weigeren bij te tekenen) in perspectief plaatst, vind je hem dan dan naar verwachting presteren?
In mijn optiek presteert hij nu als talent, een tweede spits die minuten mag maken tot hij er écht staat. Maar hij heeft nu gewoon nog niet het niveau van een eerste spits.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deadsy
Pantelic?
Ja.
Geen top spits, maar paste perfect bij Ajax.
Maakte goals, trok gaten etc.

Zijn periode bij Ajax ging het aanvallend zeer goed vergeleken met ervoor en na zijn vertrek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
[...]

Durf wel te stellen dat Witschge onder Ajax supporters een nog groter fenomeen is dan Sneijder. Vooral na zijn hooghoudt-actie tegen Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Blijkbaar gaat Leipzig zich weer melden voor Geertruida. Verwachte bod is 25 miljoen.
Ik ben benieuwd of Feyenoord dit wederom gaat weigeren. Ik vind Geertruida enorm waardevol voor Feyenoord. Op de rechts back en rcv positie vind ik hem onze beste speler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
gws24 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:37:

[...]

Tja, iemand moet de frikandellen in het vet doen. En daar lijkt hij uitermate geschikt voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Russel88 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 00:04:
Blijkbaar gaat Leipzig zich weer melden voor Geertruida. Verwachte bod is 25 miljoen.
Ik ben benieuwd of Feyenoord dit wederom gaat weigeren. Ik vind Geertruida enorm waardevol voor Feyenoord. Op de rechts back en rcv positie vind ik hem onze beste speler.
Leipzig heeft net 90 miljoen gehad en dan komen ze met dit? Bassey was al 22 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Als ze Geertruida willen mogen ze wel flink hun portemonnee trekken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Volgens mij is er al een paar keer gezegd dat Geertruida het transferrecord moet breken. Dus dat is meer dan 30m.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ph4ge schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:16:
[...]

Volgens mij is er al een paar keer gezegd dat Geertruida het transferrecord moet breken. Dus dat is meer dan 30m.
Dat zou ik normaal vinden. En ik vind Geertruida ook heel stabiel en goed .
Ach ja het is koehandel, ze kunnen het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Sowieso omdat Leipzig 90 miljoen binnen heeft geharkt mag het wel 35+ miljoen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
ph4ge schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:16:
[...]

Niet gek toch, komt van de landskampioen en is international dus dan mag hij het te goedkoop weg doen van Kokcu compenseren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:49:
Sowieso omdat Leipzig 90 miljoen binnen heeft geharkt mag het wel 35+ miljoen zijn.
Alleen weigert Leipzig enorme transferbedragen te betalen. Hun record staat nu op 38m voor Openda.
Ik denk dat je Gimenez ook nog kwijt gaat raken, Benfica verkoopt hun spits aan PSG voor 80m en aangezien er eerder al interesse was van die kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:14
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zowel Feyenoord als Geertruida zinnen hebben in deze deal. Voor Geertruida zullen wel mooiere clubs te vinden zijn. Maargoed als hij dit als een interessante stap ziet en Feyenoord kan 35/40 miljoen binnen halen is hij weg.

Daarna komt Benfica voor Gimenez... Gooien 50 miljoen op tafel. Hebben we lekker veel geld en geen spelers.

Laten we hopen dat er alleen nog spelers bijkomen. Verkopen doen we volgende zomer weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
Quad schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:05:
[...]

Ja die worden aardig te kijk gezet. Het is frustrerend dat er weinig info uit Amsterdam komt, maar daar tegenover staat weer dat we de Telegraaf stuk minder serieus hoeven te nemen.
Ik blijf het bijzonder vinden dat de Telegraaf serieus nemen überhaupt een optie is. Dat vod is letterlijk het papier waar het op gedrukt is niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Malfunctions schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden dat de Telegraaf serieus nemen überhaupt een optie is. Dat vod is letterlijk het papier waar het op gedrukt is niet waard.
Het was natuurlijk de mediapartner van Ajax. Maar sinds Mislintat er is wordt er vanuit Ajax-kant zeer weinig openbaar gemaakt buiten officiële momenten om. Telegraaf is dus zeer afhankelijk van geruchtenmolens en andere clubs waar eventueel iets te halen valt qua geruchten.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
Quad schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:25:
[...]

Het was natuurlijk de mediapartner van Ajax. Maar sinds Mislintat er is wordt er vanuit Ajax-kant zeer weinig openbaar gemaakt buiten officiële momenten om. Telegraaf is dus zeer afhankelijk van geruchtenmolens en andere clubs waar eventueel iets te halen valt qua geruchten.
Ik denk dat dat een "keep your friends close, but your enemies closer" gedachte was vanuit Ajax, maar dat ze inmiddels bedacht hebben dat de Telegraaf altijd kut is. Dus heeft het ook geen zin om ze dichtbij te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:49:
Deze logica ontgaat me even. Als er veel binnenkomt houdt dat op geen wijze in dat je dan maar meer moet gaan betalen voor spelers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
Napo schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

Deze logica ontgaat me even. Als er veel binnenkomt houdt dat op geen wijze in dat je dan maar meer moet gaan betalen voor spelers.
Op zich is de logica heel logisch en simpel: er is veel geld beschikbaar, er is een sterkhouder vertrokken en je wil een sterkhouder van een andere club weghalen. Dat betekent:
-de kopende club moet snel een vervangende speler hebben;
-de verkopende club wil liever de speler niet kwijt, want komt dan in eenzelfde situatie (je moet snel vervanging hebben) en hoeft hem niet te verkopen;
-de kopende club heeft door die verkoop veel geld beschikbaar.

Dus de prijs gaat omhoog, omdat je als verkoper ook weet dat je snel een speler moet halen die er direct weer staat en die kosten (zeker op dit moment kort voor de start van de competitie) gewoon veel. Alle reden om in te zetten op een echt niet te weigeren bedrag, ipv gewoon een mooi bedrag.
Pagina: 1 ... 10 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024