[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.343 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
https://www.nu.nl/voetbal...ituatie-is-zorgelijk.html

Berghuis legt hier toch wel de vinger op de gevoelige plek.
Het is ook wel zorgelijk dat spelers (openlijk) kritiek uiten, dan zit het intern dus ook niet lekker.

Nu is het bij Ajax altijd wel onrustig, altijd gaat het over hun in de media (terecht en onterecht), maar ik snap ook niet veel wat ze bij Ajax aan het doen zijn, zoals Tadic gratis laten vertrekken en niemand aantrekken.

Sven vond ik bij ons (Arsenal) ook al geen hoogvlieger, ben blij dat hij destijds is vertrokken (samen met Raul later).
Hij liet ons achter met in selectie dat in onbalans was, en dacht dat er nog maar één speler over was, die hij destijds heeft aangetrokken. (bron: https://www.skysports.com...senal-head-of-recruitment), het aantrekken van Lichtsteiner was een enorme misser, en Miki was niet veel beter. Mavro had wel een kans verdient in mijn ogen).

Ik ben geen Ajax fan (of welke club dan ook in NL), maar ik voel wel de pijn, aangezien ik dezelfde puinhoop herken, als bij ons in die tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door HollowGamer op 29-07-2023 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:00:

Het is ook wel zorgelijk dat spelers (openlijk) kritiek uiten, dan zit het intern dus ook niet lekker.

Nu is het bij Ajax altijd wel onrustig, altijd gaat het over hun in de media (terecht en onterecht), maar ik snap ook niet veel wat ze bij Ajax aan het doen zijn, zoals Tadic gratis laten vertrekken en niemand aantrekken.

Sven vond ik bij ons (Arsenal) ook al geen hoogvlieger, ben blij dat hij destijds is vertrokken (samen met Raul later).
Hij liet ons achter met in selectie dat in onbalans was, en dacht dat er nog maar één speler over was, die hij destijds heeft aangetrokken. (bron: https://www.skysports.com...senal-head-of-recruitment), het aantrekken van Lichtsteiner was een enorme misser, en Miki was niet veel beter. Mavro had wel een kans verdient in mijn ogen).

Ik ben geen Ajax fan (of welke club dan ook in NL), maar ik voel wel de pijn, aangezien ik dezelfde puinhoop herken, als bij ons in die tijd.
Voorlopig maken de aankopen Van de Boomen en Tahirovic de beste indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Rulli Rulli Rulli dit kan echt niet. Hoeveelste fout is dit nou in een half seizoen?
Strik erom en terug naar Villareal als die em echt graag terug willen hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

Nou, Rulli ook maar verkopen :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:47:
Nou, Rulli ook maar verkopen :+
Die wilde toch terug naar zijn vorige club?

Is het te kijken op ZS?

Edit: gevonden.. wat een overtreding.

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 29-07-2023 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:00:

Berghuis moet z'n mond in de media stil houden en naar de TD gaan als ie problemen heeft met het beleid. En als ie er zo geen zin in heeft dan bokt ie ook maar op, weer een veel te hoog salaris kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Die wilde toch terug naar zijn vorige club?

Is het te kijken op ZS?

Edit: gevonden.. wat een overtreding.
Ziggosport ja.
Hij wil zelf blijkbaar niet terug, zegt het goed naar z'n zin te hebben, maar Villareal wil hem wel graag terughalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Los van de verdediging, waarvan bekend is dat ze met versterkingen bezig zijn, kan de aanval toch ook echt nog wel een kwaliteitsinjectie hebben (los van een concurrent voor Brobbey). Want er wordt echt helemaal niks gecreëerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20
Pfff dat is toch helemaal geen pingel man.. wat een scheids. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:19:
Pfff dat is toch helemaal geen pingel man.. wat een scheids. :')
Dat was echt een cadeautje ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Goedzo Rulli, weer een fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Deze kan je Hato ook wel aanrekenen, die houd gewoon in ipv proberen te blokken.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:32:
Deze kan je Hato ook wel aanrekenen, die houd gewoon in ipv proberen te blokken.
Hato twijfelt door z'n keeper die doet alsof dat ie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:34:
[...]

Hato twijfelt door z'n keeper die doet alsof dat ie komt.
In het begin ja maar zodra Rulli terug loopt naar zijn doel moet hij er gewoon vol voor gaan, je ziet hem in de herhaling dan gewoon inhouden. Maar goed, die jongen is 17 en heeft al zoveel goed gedaan dat inderdaad de meeste schuld bij Rulli ligt.

edit: Rulli loopt al lang terug en Hato houd gewoon echt in op het laatst; misschien dat hij het sowieso niet gehaald had maar dat zullen we nooit weten.

[ Voor 24% gewijzigd door gws24 op 29-07-2023 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En dat is 3...
Maar wat een gatenkaas achterin ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Steijn, maak ff een gebaar en haal Rulli per direct het veld af svp? Desnoods voor een veldspeler, alles beter dan dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
Man man wat een geschutter achterin.. Ik ga wat anders doen, kan dit niet meer aanzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:36:
[...]

In het begin ja maar zodra Rulli terug loopt naar zijn doel moet hij er gewoon vol voor gaan, je ziet hem in de herhaling dan gewoon inhouden. Maar goed, die jongen is 17 en heeft al zoveel goed gedaan dat inderdaad de meeste schuld bij Rulli ligt.
Dan opnieuw aanzetten heeft ook weinig zin dan ben je toch al te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Begint bij Taylor die gewoon totaal verkeerd kaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
gws24 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:39:
Begint bij Taylor die gewoon totaal verkeerd kaatst
Nee bij de keeper die hem aanspeelt tussen 3 man. Even serieus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HIJ HOUDT EEN BAL!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Conclusies die iedereen denk ik al weken ziet maar weer eens bevestigd worden:
- defensief gewoon zwak
- aanvallend ineffectief
- een aantal spelers is gewoon niet goed genoeg (Wijndal bv)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Hoe laat moet Ajax, ben aan het zappen maar kan alleen een of andere amateur ploeg tegen Augsburg vinden..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

chim0 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:40:
[...]

Nee bij de keeper die hem aanspeelt tussen 3 man. Even serieus..
Dat wordt zo vaak gedaan maar Taylor verkloot dit gewoon. Liever dat Rulli inderdaad die bal gewoon naar voren ramt maar als Taylor zich aanbied dan moet hij ook iets goeds doen met die bal en niet wat hij hier deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:44:
[...]
Dat wordt zo vaak gedaan maar Taylor verkloot dit gewoon. Liever dat Rulli inderdaad die bal gewoon naar voren ramt maar als Taylor zich aanbied dan moet hij ook iets goeds doen met die bal en niet wat hij hier deed.
Maar dat is toch algemeen bekend? Deed ie vorig seizoen ook regelmatig (de keren dat ie geen verstoppertje speelde)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
Gynnad schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:42:
Hoe laat moet Ajax, ben aan het zappen maar kan alleen een of andere amateur ploeg tegen Augsburg vinden..
Is Ajax zaterdag 1.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nog zo'n giller... Rensch vindt dat ie dit seizoen meer leiderschap achterin moet gaan tonen.
Ipv dat ie zich eerst 100% op z'n eigen presteren richt en dat naar een acceptabel niveau brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
gws24 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:44:
[...]
Probleem is dat alles tegenwoordig voetballend opgelost moet worden, maar als het niet gaat, gaat het niet. Peer dan die bal gewoon naar voren. Ik snap trainers echt niet. Ze denken dan blijkbaar dat het publiek mooi voetbal wil zien, maar als je elke keer een goal tegen krijgt uit zo'n situatie wordt je niet vrolijk van. Wij als supporters zijn toch niet achterlijk? Denk je dat ik het erg vind als de keeper een lange peer geeft wanneer het niet anders kan? Natuurlijk niet! Maar je ziet het bij iedere ploeg tegenwoordig, ook in de lagere competities waar ze er niet heel veel van kunnen. Ziet er echt niet uit en ik vind het gewoon zielig voor de spelers want die worden gedwongen het te doen terwijl ze het helemaal niet kunnen. Slaat nergens op vind ik. Eindigt 9 van de 10 keer in balverlies en vaak een goal tegen.

Verbinding is weg. Iemand heeft de kabel doorgeknipt. Die kon het ook niet meer aanzien. _O-

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 29-07-2023 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

chim0 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:55:
[...]

Probleem is dat alles tegenwoordig voetballend opgelost moet worden, maar als het niet gaat, gaat het niet. Peer dan die bal gewoon naar voren. Ik snap trainers echt niet. Ze denken dan blijkbaar dat het publiek mooi voetbal wil zien, maar als je elke keer een goal tegen krijgt uit zo'n situatie wordt je niet vrolijk van. Wij als supporters zijn toch niet achterlijk? Denk je dat ik het erg vind als de keeper een lange peer geeft wanneer het niet anders kan? Natuurlijk niet! Maar je ziet het bij iedere ploeg tegenwoordig, ook in de lagere competities waar ze er niet heel veel van kunnen. Ziet er echt niet uit en ik vind het gewoon zielig voor de spelers want die worden gedwongen het te doen terwijl ze het helemaal niet kunnen. Slaat nergens op vind ik. Eindigt 9 van de 10 keer in balverlies en vaak een goal tegen.
Helemaal mee eens!

Nog even de goal opgezocht en Taylor kan de bal gewoon niet eens aannemen/controleren :X :

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ajax gaat niet mee doen om de titel, dat gaan een paar aankopen echt niet fixen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:59:
[...]

Helemaal mee eens!

Nog even de goal opgezocht en Taylor kan de bal gewoon niet eens aannemen/controleren :X :

[Twitter]
Het is maar de voorbereiding. Je mag hopen dat in een reguliere wedstrijd je een speler die omringd is door 3 tegenstanders niet op zo'n manier inspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Exocet schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:05:
Echt wel! :P . Vorig seizoen was dramatisch maar uiteindelijk deed je nog vrij lang mee voor het kampioenschap en als Kudus tegen Feyenoord die goal wel had gemaakt dan.....

Sowieso is het bij de concurrenten ook nog allemaal niet hosanna zeker gezien ze beiden ook hun belangrijkste speler kwijt zijn en bv bij Feyenoord 3 vd 4 spelers met de meeste goals weg zijn.

Maar goed, de transferperiode duurt nog een maand en bij elke club kan er nog zoveel gebeuren dat het op dit moment koffiedik kijken is. Wel hoop ik dat versterkingen voor Ajax, nu Bassey is verkocht, er zo snel mogelijk zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het wordt nu langzaamaan tijd dat Mislintat spijkers met koppen slaat en transfers afrond.
Anders pis je straks overal naast en zijn je alternatieven ook al weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Dit Ajax is dramatisch. Zei het eerder al maar sommigen hebben nog hoop. Op basis waarvan zie ik niet.
Het schort aan meerdere dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Is de aangestelde manager ook geen mismatch?
Hij zit er pas, maar er is nu al van alles over hem te doen.

Er zijn heel weinig geruchten ook volgens mij, alleen van iemand waarbij je eigenlijk geen zaken mee zouden moeten doen (niet met de speler, maar met de club).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:22:
Het wordt nu langzaamaan tijd dat Mislintat spijkers met koppen slaat en transfers afrond.
Sven is echt dramatisch hoor, Ajax had hem nooit moeten aanstellen.

Ze zijn nu al veel te laat, het duurt nog maar 2 weken volgens mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:53:
[...]

Is de aangestelde manager ook geen mismatch?
Hij zit er pas, maar er is nu al van alles over hem te doen.

Er zijn heel weinig geruchten ook volgens mij, alleen van iemand waarbij je eigenlijk geen zaken mee zouden moeten doen (niet met de speler, maar met de club).
Op basis van wat? Idem voor je claim over Mislintat. Laat mensen zich eerst eens bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
JanW schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Op basis van wat? Idem voor je claim over Mislintat. Laat mensen zich eerst eens bewijzen.
Je moet nu geen geld brengen naar Rusland.

Sven heeft zich bij ons al belachelijk gemaakt, dus bewijzen twijfel ik over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Je moet nu geen geld brengen naar Rusland.

Sven heeft zich bij ons al belachelijk gemaakt, dus bewijzen twijfel ik over.
Ik bedoelde je claim over de aangestelde manager. Als ik zn lijstje zo kijk is t 50/50 en vind ik belachelijk gemaakt behoorlijk overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Waarom zo negatief over Mitsiland? Geef die man de kans. Het is niet zijn schuld dat Ajax vorig jaar niet al te best heeft ingekocht voor heel veel geld en dat je nu de inkomsten mist van de CL.

Zo slecht is de selectie ook nog niet. 6 maanden geleden was de consensus dat Ajax de beste selectie had.
Een team samen smeden kost gewoon tijd onder een nieuwe trainer. Vorig jaar speelde Feyenoord ook belabberd in de voorbereiding en dat was met een trainer die al een jaar actief was bij de club.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
Russel88 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:13:
Waarom zo negatief over Mitsiland? Geef die man de kans. Het is niet zijn schuld dat Ajax vorig jaar niet al te best heeft ingekocht voor heel veel geld en dat je nu de inkomsten mist van de CL.

Zo slecht is de selectie ook nog niet. 6 maanden geleden was de consensus dat Ajax de beste selectie had.
Een team samen smeden kost gewoon tijd onder een nieuwe trainer. Vorig jaar speelde Feyenoord ook belabberd in de voorbereiding en dat was met een trainer die al een jaar actief was bij de club.
Dit dus. En ook dat gedweep met Overmars stoort me. Overmars is ook mede verantwoordelijk voor de malaise. Ajax zit met veel dure spelers zonder restwaarde. Berghuis en Klaassen zijn door hem gehaald en zitten met riante salarissen en gaan niet veel meer opleveren. Tadic is gelukkig al van de loonlijst af en Blind is vorig jaar zelf vertrokken. Die grootheidswaanzin van toen en wat miskopen daarna zorgen er ook voor dat er nog geen selectie staat waarbij de fans echt met vertrouwen het seizoen ingaan. En de spelers ook niet, aan de teksten van Berghuis te horen.

Overmars heeft Ajax ook Orejuela, Kristenssen, Marin, Magalan en andere flops opgeleverd. Veel niet-EU spelers met dure salarissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 16:28
JanW schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:25:
[...]

Dit dus. En ook dat gedweep met Overmars stoort me. Overmars is ook mede verantwoordelijk voor de malaise. Ajax zit met veel dure spelers zonder restwaarde. Berghuis en Klaassen zijn door hem gehaald en zitten met riante salarissen en gaan niet veel meer opleveren. Tadic is gelukkig al van de loonlijst af en Blind is vorig jaar zelf vertrokken. Die grootheidswaanzin van toen en wat miskopen daarna zorgen er ook voor dat er nog geen selectie staat waarbij de fans echt met vertrouwen het seizoen ingaan. En de spelers ook niet, aan de teksten van Berghuis te horen.

Overmars heeft Ajax ook Orejuela, Kristenssen, Marin, Magalan en andere flops opgeleverd. Veel niet-EU spelers met dure salarissen.
Laten we vooral ook niet vergeten dat het laatste half jaar onder Ten Hag ook echt verschrikkelijk was. Overmars heeft gewoon een heel aanzienlijk deel van het brandhout dat nu voor Ajax speelt gehaald. Alleen werd dat lang verbloemd door een paar goede spelers daar tussen. Daarbij Bergwijn en Brobbey stonden ook gewoon op zijn lijstje. Die hadden als Overmars was gebleven ook gewoon bij Ajax gespeeld. Met ook dan 0 toegevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Blijkbaar heeft Feyenoord de vervanger voor Danilo binnen. 9 miljoen, met minimaal 1 miljoen aan bonussen en een doorverkoop percentage.

Ik ben benieuwd. Hopelijk kunnen we veel shirts slijten in Japan en is hij een stuk beter dan Danilo. Vervanger is namelijk een stuk duurder dan waarvoor we Danilo verkocht hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Ach, tuurlijk wel, kost alleen wat geld..
HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:55:
[...]

Sven is echt dramatisch hoor, Ajax had hem nooit moeten aanstellen.

Ze zijn nu al veel te laat, het duurt nog maar 2 weken volgens mij.
Hij is net begonnen en moet met een elfal waar zelfs amateurs van Sint Jans klooster van kunnen winnen.
toolkist schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:22:
Komt vast goed, en anders geef 'm even tot begin komend seizoen de tijd, wellicht is Ajax helemaal niet in staat om 50 miljoen aan spelers uit te geven. Misschien is het nu een mooi moment om jeugd + gerichte aankopen/gearriveerde spelers het ding te laten doen.
Ik wacht gewoon af, en als er niet wet van komt, dan is het maar zo en kijken we vanaf 2024-2025 wel weer voor succes.

Van den Boomen en Tahirovic lijken prima te renderen, nog 2 van dit soort spelers en het komt echt wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 30-07-2023 07:31 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:14
Russel88 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:10:
Blijkbaar heeft Feyenoord de vervanger voor Danilo binnen. 9 miljoen, met minimaal 1 miljoen aan bonussen en een doorverkoop percentage.

Ik ben benieuwd. Hopelijk kunnen we veel shirts slijten in Japan en is hij een stuk beter dan Danilo. Vervanger is namelijk een stuk duurder dan waarvoor we Danilo verkocht hebben.
Echt een heftig bedrag voor een tweede spits. Maargoed Feyenoord wil met de grote jongens mee doen. Dus de tijd dat we in de categorie Michiel Kramer zoeken lijkt voorbij.
Hopelijk hengelen we Ivanusec nog binnen. Maar die besluit ineens aan de lopende band te scoren. Maakt het blijkbaar nog moeilijker om hem over te nemen.

Van de week de wedstrijd tegen Villarreal gezien. Maar het middenveld met Wiefer, Zerrouki en Timber kwam erg onwennig op mij over. De tweede helft kwamen er een groot aantal jonkies in de ploeg. Was leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Lekkerboeie86 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:52:
[...]

Echt een heftig bedrag voor een tweede spits. Maargoed Feyenoord wil met de grote jongens mee doen. Dus de tijd dat we in de categorie Michiel Kramer zoeken lijkt voorbij.
Hopelijk hengelen we Ivanusec nog binnen. Maar die besluit ineens aan de lopende band te scoren. Maakt het blijkbaar nog moeilijker om hem over te nemen.

Van de week de wedstrijd tegen Villarreal gezien. Maar het middenveld met Wiefer, Zerrouki en Timber kwam erg onwennig op mij over. De tweede helft kwamen er een groot aantal jonkies in de ploeg. Was leuk!
Je zou het ook kunnen zien als een spits van 4M en dan valt het redelijk mee. Zeker als je de CL inkomsten voor plaatsing van dit jaar mee neemt, als ook de mogelijke van volgend jaar nu er 2 vaste CL plekken en 1 vCL plek is. Daarnaast elke wedstrijd die je in de poule fase kan winnen door een goede 2de spits te hebben, levert het je per winst ook bijna 3M op. Of tenminste afgelopen seizoen was het 2.8M per groupwedstrijd winst.

Voor Ivanusec geldt denk ik hetzelfde als wat Ajax met Sutalo heeft, dat Zagreb mogelijk wat makkelijker onderhandeld nadat zij zich geplaatst hebben voor hun Europese competitie zodat ze weten hoeveel inkomsten zij dit jaar krijgen en hoeveel ze kunnen investeren. Waar Feyenoord wel het voordeel heeft dat ze CL spelen en dus de speler gemakkelijker kunnen overtuigen als er ook andere kapers op het pad zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Pompi schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:42:
Voor Ivanusec geldt denk ik hetzelfde als wat Ajax met Sutalo heeft, dat Zagreb mogelijk wat makkelijker onderhandeld nadat zij zich geplaatst hebben voor hun Europese competitie zodat ze weten hoeveel inkomsten zij dit jaar krijgen en hoeveel ze kunnen investeren. Waar Feyenoord wel het voordeel heeft dat ze CL spelen en dus de speler gemakkelijker kunnen overtuigen als er ook andere kapers op het pad zijn.
Waarom zou Zagreb nog verkopen als de Zilvervloot binnenloopt? Ze zijn Feyenoord niet, als ze dan al verkopen zijn alle spelers gelijk een stuk duurder en zijn er waarschijnlijk ook rijkere clubs geïnteresseerd.

Feyenoord en Ajax moeten daadkracht tonen. Als 1-2 miljoen extra het verschil is tussen nu een transfer of misschien een transfer eind augustus dan moet je dat 'verlies' gewoon nemen als die spelers zo goed zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:42:
[...]

Je zou het ook kunnen zien als een spits van 4M en dan valt het redelijk mee. Zeker als je de CL inkomsten voor plaatsing van dit jaar mee neemt, als ook de mogelijke van volgend jaar nu er 2 vaste CL plekken en 1 vCL plek is. Daarnaast elke wedstrijd die je in de poule fase kan winnen door een goede 2de spits te hebben, levert het je per winst ook bijna 3M op. Of tenminste afgelopen seizoen was het 2.8M per groupwedstrijd winst.

Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een spits waar je 9 a 10m voor neerlegt niet 4m. Haal je als vervanger voor Danilo een transfervrije spits dan hou je 'gewoon' die 6m van Danilo in je eigen zakken.
En die spits levert je niet in z'n eentje 2.8m of 3m op, dat doet een heel elftal.

Verder prima dat Feyenoord investeert in een 2e spits ofzo, daar niet van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Waarom zou Zagreb nog verkopen als de Zilvervloot binnenloopt? Ze zijn Feyenoord niet, als ze dan al verkopen zijn alle spelers gelijk een stuk duurder en zijn er waarschijnlijk ook rijkere clubs geïnteresseerd.

Feyenoord en Ajax moeten daadkracht tonen. Als 1-2 miljoen extra het verschil is tussen nu een transfer of misschien een transfer eind augustus dan moet je dat 'verlies' gewoon nemen als die spelers zo goed zijn.
Inderdaad, gewoon nu gas geven en andere clubs geen kans geven om wakker te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een spits waar je 9 a 10m voor neerlegt niet 4m. Haal je als vervanger voor Danilo een transfervrije spits dan hou je 'gewoon' die 6m van Danilo in je eigen zakken.
En die spits levert je niet in z'n eentje 2.8m of 3m op, dat doet een heel elftal.

Ik denk dat het ook een investering is in de opvolger van Gimenez. Die blijft hooguit een jaar en zie dan nog maar eens een spits te vinden die voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:39:
[...]

En dan wordt die 6m nog wel wat kleinder door bijvoorbeeld de tekengelden.

Dat laatste zeker, het is goed om te zien dat selecties in de Eredivisie breder worden dan wel breed genoeg blijven waardoor je wel door kan selecteren indien een speler uit vorm is of je wat anders nodig hebt.

Het toerekenen van CL-gelden/wedstrijdpremies aan één speler blijft altijd lastig. Sommige spelers hebben meer invloed op de winst maar het is nog jezelf rijk rekenen door dat aan een specifieke speler toe te schrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat het ook een investering is in de opvolger van Gimenez. Die blijft hooguit een jaar en zie dan nog maar eens een spits te vinden die voldoet.
Daarom begrijp ik de investering ook prima. Je wil sowieso een goede backup hebben, stel Gimenez raakt een keer geblesseerd ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
ph4ge schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Omdat zij hun spelers niet een mooie transfer willen onthouden als zij geplaatst zijn. Net zoals Nederlandse clubs ook een aantal keer voor hun spelers hebben gedaan.

Je kan er inderdaad ook gewoon een paar miljoen extra tegen gooien als dat werkt. Maar er zijn berichten in de mede dat Zagreb dat niet uit maakte en vooral wou dat de spelers in de kwalificatie nog mee deden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Al Jazira bevestigt transfer: De Boer haalt landgenoot op uit Spanje
Kan Frank niet ff een mooi bod doen op Klaasssen, Berghuis en Bergwijn? Package deal, voor 35m mag ie ze alle drie hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
toolkist schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:09:
[...]

Daarom begrijp ik de investering ook prima. Je wil sowieso een goede backup hebben, stel Gimenez raakt een keer geblesseerd ofzo.
Je moet sowieso voor de eerste Europese wedstrijden een spits weer hebben wegens de schorsing van Ginenez. Je wilt niet met een achterstand beginnen omdat je eerste spits er niet bij is.
Naast dat de kans heel groot is dat hij volgend seizoen weg is, lijkt het mij ook niet gek dat er nog een club in paniek ineens aanklopt bij Feyenoord aan het einde van de transferwindow.

Als dat een bod is dat je echt niet kan weigeren, dan heb je al een vervangende speler ipv dat je dan nog op zoek moet.

En ik zie Gimenez inderdaad niet alles spelen, en dan is een extra spits niet erg verkeer. Natuurlijk is het voor Feyenoord begrippen een duur geintje, maar wel heel prettig dat die mogelijkheid er nu is én dat er naast het sportieve ook naar de commerciële kant wordt gekeken, er is nog nooit zoveel verkocht aan merchandise over de wereld vanuit de club, en dat is ook wel wat waard. Straks in Japan ook weer van alles verkopen en daar een wedstrijd spelen, levert weer veel inkomsten op.

[ Voor 24% gewijzigd door jbdeiman op 30-07-2023 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:43:
Kan Frank niet ff een mooi bod doen op Klaasssen, Berghuis en Bergwijn? Package deal, voor 35m mag ie ze alle drie hebben.
Al-Jazira is VAE. De transfergekte van het moment zit in Saoedi-Arabië.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03
Die Lang speelt wel prima. Als Xavi was gebleven had je echt 2 dreigingen, nu loopt echt alles via Lang..

Hoop 2e helft even Pepi erin te zien.. De Jong kan niet echt meer in de basis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Ze missen inderdaad nu een diepgaande middenvelder. Moet die Badadi dat niet zijn?
Xavi wordt nu wel gemist

Anders maar spelen met twee spitsen, Pepi hangend erachter.

Psv speelt verder prima.
Dit ziet er een stuk beter uit dan wat Ajax liet zien.
Veel driehoekjes, veel ondersteuning aan elkaar

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 30-07-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Al-Jazira is VAE. De transfergekte van het moment zit in Saoedi-Arabië.
Maar daar hebben ze toch ook geld als water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Overmars doelpuntje... naar binnen,korte hoek (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:41
Dit is niet genoeg voor tegen Feyenoord. Scorend blijft het zwak.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Feyenoord en Cercle Brugge zouden rond zijn voor wat betreft Ueda. Toch niet gek als tweede spits! https://www.fr12.nl/nieuw...-recorddeal-met-feyenoord

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

Feyenoord vs Benfica was een leuke pot. Voor de eredivisie staat de selectie al best goed. Ik vond de nieuwkomers van den Beldt, Beelen niet overtuigen. Die leken het nog spannend te vinden. Hopelijk wordt dat snel beter.

Minteh is echt bizar snel. Hij had helaas een 100% kans gemist. Maar die houdt de verdediging van de tegenstander wel lekker bezig. Sauer speelde wat mij betreft te kort, maar liet wel een mooie actie zien. Ik hoop dat we die dit seizoen meer gaan zien. Timber viel goed in, verraste me vandaag positief. Jahanbakhsh is nog zeker niet afgeschreven, deed het goed. Zerrouki niks geks van gezien, maar ik heb nooit goed zicht op spelers als hij of Aursnes. Pedersen maakte echt wel een paar grote fouten die gelukkig niet werden afgestraft. Verder Hancko, Geertruida, Hartman en Bijlow deden wat ze moesten doen. En die Gimenez, fijne spits! Die mag je echt alleen wegdoen voor 50 miljoen of meer nu. Oh en Paixão was ik net aan het vervloeken toen ie er weer een heeft ingeprikt. Stengs ben ik blij mee, en gaat hopelijk nog mooie dingen laten zien.

Het was leuk om te zien. Ze waren gretig, en fel op de bal. Dus ik kijk uit naar de wedstrijd tegen PSV.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Toch mooi een aardige oefenwedstrijd tegen Benfica gewonnen! Stonden een paar Argentijnse wereldkampioenen op het veld. Di Maria zit nogsteeds in de broekzak van Hartman. :o
Daarnaast een prachtig afscheid incl groot spandoek voor Kokcu. Vrijdag een serieuze test tegen PSV thuis in de Kuip. Mooie prijs om voor te spelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJtzsetoKJjK1TrrMveBZNyPD5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPE9n4txBRuoPCUDJ1TBLDst.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zin in vrijdag tegen PSV. Dat wordt vast een mooie pot. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Grudgie schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:03:
Zin in vrijdag tegen PSV. Dat wordt vast een mooie pot. :)
Ik ook, maar ik heb echt volledig gemist waarom het in de Kuip wordt gespeeld. Ik dacht dat de supercup "altijd" in de JC Arena zou zijn en de finale beker "altijd" in de Kuip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
rikoos schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:25:
[...]

Ik ook, maar ik heb echt volledig gemist waarom het in de Kuip wordt gespeeld. Ik dacht dat de supercup "altijd" in de JC Arena zou zijn en de finale beker "altijd" in de Kuip.
Nee dat is veranderd, de JCS wordt voortaan gespeeld bij de landskampioen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:46:
[...]

Nee dat is veranderd, de JCS wordt voortaan gespeeld bij de landskampioen.
Sinds 2017 volgens mij alweer, iets met toeschouwersaantallen die tegenvallen in de Amsterdam ArenA. Dat de kampioen nu een "thuisvoordeel" heeft is wat dat betreft neit heel erg, zolang de wedstrijd maar leeft onder de spelers en dat hopelijk een vol stadion een positief effect heeft op de wedstrijd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Napo schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]

Sinds 2017 volgens mij alweer, iets met toeschouwersaantallen die tegenvallen in de Amsterdam ArenA. Dat de kampioen nu een "thuisvoordeel" heeft is wat dat betreft neit heel erg, zolang de wedstrijd maar leeft onder de spelers en dat hopelijk een vol stadion een positief effect heeft op de wedstrijd zelf.
Ik weet het niet, de Cruijffschaal leeft uiteindelijk maar weinig in Nederland en wordt altijd in de vakantie gespeeld. Mijn ervaring in de Arena de afgelopen jaren is dat het toch met name de dagjes mensen zijn als het stadion vol zit en de sfeer ok is maar niet bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:02:
[...]

Volgens mij meer om te voorkomen dat je Ajax, PSV en Feyenoord supporters in 1 stad op bezoek krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Poll: Wie wordt er landskampioen 2023/2024?
Feyenoord
PSV
Ajax
AZ
FC Twente
Anders, namelijk: (zie comment)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405808&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Op dit moment ga ik voor Feyenoord, hebben het op dit moment het beste voor elkaar, maar de transferwindow duurt nog een maand dus er kan nog veel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:38
Gezien het uitblijven van transfers bij Ajax geef ik op dit moment ook Feyenoord het meeste kans. Maar ik laat me graag verrassen. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:44
Vitesse wordt natuurlijk gewoon kampioen. Niemand let op ze, maar de weg omhoog was aan het eind van vorig seizoen ingezet, de wel stabiele kern is gebleven en er zijn een aantal zwakke plekken aangepakt. Nu nog een paar gerichte versterkingen en het wordt makkelijk!

Verder gaat het wel goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31

Superkiwi

Hoi doei

Feyenoord. Met twee vingers in de neus.
Wij gaan met PSV, Twente en AZ strijden voor die felbegeerde tweede plaats.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:13:
[...]

Volgens mij meer om te voorkomen dat je Ajax, PSV en Feyenoord supporters in 1 stad op bezoek krijgt.
“We nemen nu het initiatief om de wedstrijd meer te laten leven onder de clubs en supporters, zodat de supercup qua entourage in de buurt komt van de KNVB Bekerfinale. [...] De kampioen van de Eredivisie en zijn supporters krijgen het thuisvoordeel. De verwachting is dat de belangstelling voor de Nederlandse supercup hierdoor toeneemt.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
ParaDroid2 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:36:
Vitesse wordt natuurlijk gewoon kampioen. Niemand let op ze, maar de weg omhoog was aan het eind van vorig seizoen ingezet, de wel stabiele kern is gebleven en er zijn een aantal zwakke plekken aangepakt. Nu nog een paar gerichte versterkingen en het wordt makkelijk!

Verder gaat het wel goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Superkiwi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:45:
Feyenoord. Met twee vingers in de neus.
Grappig dat jij dat zegt want Ja er is voor het eerst vertrouwen in een nieuw goed seizoen bij Feyenoord maar bijna niemand gaat ervan uit dat dit zo makkelijk gaat zoals jij nu zegt. Je vergeet dat jullie (;-)) nog steeds bulken van het geld dus voor 1 sept is nog niets te zeggen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:44

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:10:
Poll: Wie wordt er landskampioen 2023/2024?
Feyenoord
PSV
Ajax
AZ
FC Twente
Anders, namelijk: (zie comment)
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
De plaat voor m'n kop is nog dik genoeg om gewoon op Ajax te stemmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ik geef Feyenoord evenveel kans als Ajax en PSV. Ik moet wel toegeven dat ik onze selectie wel redelijk in orde vind. Hopen dat Ivanusec nog komt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Feyenoord is momenteel gewoon in alles de favoriet.

Natuurlijk kan dit veranderen, maar we kijken naar nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:23:
Feyenoord is momenteel gewoon in alles de favoriet.

Natuurlijk kan dit veranderen, maar we kijken naar nu :)
Dat is een beetje het probleem met voorspellingen zolang het transfer window nog open is. Wie weet waar de selecties staan over een maand.

Verder denk ik dat Feyenoord op dit moment licht de favoriet is, maar ook niet meer dan dat. Vooral in de breedte en voorin is het ook nog niet zo overtuigend.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ph4ge schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Dat is een beetje het probleem met voorspellingen zolang het transfer window nog open is. Wie weet waar de selecties staan over een maand.

Verder denk ik dat Feyenoord op dit moment licht de favoriet is, maar ook niet meer dan dat. Vooral in de breedte en voorin is het ook nog niet zo overtuigend.
Als er maar een team staat dat ervoor gaat. Er staat in elk geval een tactisch goede coach aan het roer met dito technische staf volgens mij.

Vrijdag de officiële eerste krachtmeting van het seizoen voor Feyenoord en PSV, dan komen de eerste kaarten al wel op tafel.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

ph4ge schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Ik vind het voorin wel meevallen eigenlijk. Ja je wilt nog een goede vleugelspeler erbij. Maar met Gimenez, Paixao, Jahanbakhsh kun je best voor de dag komen. Alleen Jahanbakhsh is als vleugelspeler niet overtuigend genoeg. Alleen verdedigend doet hij veel werk. En dat zie ik bijvoorbeeld een Minteh niet doen.

Maar ook met Stengs als aanvallend middenvelder, maak ik me eigenlijk niet zo'n zorgen om de aanval. De verdediging baart mij meer zorgen. Dus zoals het er in deze wedstrijd uitzag. Hartman, Hancko, Trauner en Geertruida achterin vind ik toch een stuk fijner. Want Pedersen als rechtsback is gewoon een risico, en dan moet je haast wel een Jahanbakhsh opstellen, omdat die ook nog wel eens de gaten dicht loopt daar. Anders kun je een Minteh opstellen, die minder mee hoeft te verdedigen.

Feyenoord is op dit moment favoriet. Maar ik verwacht dat Ajax nog zeker 2 grote aankopen gaat doen. Maar ik hoop, als Feyenoorder, dat het nog te lang gaat duren voor ze er een geheel van weten te smeden.

Ik moet zeggen dat ik Bosz maar vreemd vindt. Waarom wissel je niet in een oefenwedstrijd. Hij zal er zo zijn redenen voor hebben. Maar het lijkt me toch echt wel dat je je hele selectie hard nodig gaat hebben. Ook als je door de voorrondes in van de CL wilt komen. Gekke Guardiola fratsen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31

Superkiwi

Hoi doei

rikoos schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:03:
[...]
Grappig dat jij dat zegt want Ja er is voor het eerst vertrouwen in een nieuw goed seizoen bij Feyenoord maar bijna niemand gaat ervan uit dat dit zo makkelijk gaat zoals jij nu zegt.
Tijdens het afgelopen seizoen is het vertrouwen in mijn club gezakt tot een dieptepunt en komend seizoen zie ik daar eerlijk gezegd weinig aan veranderen. Dan moet PSV die tegenstand gaan bieden maar ook dat moet ik eerst nog zien.

Bij Feyenoord mag het algehele vertrouwen wel wat omhoog. Zelfs al zou je begin mei met 23 punten voor staan dan nog denkt men in Rdam dat het fout kan gaan :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
OMX2000 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:14:
[...]

Ik vind het voorin wel meevallen eigenlijk. Ja je wilt nog een goede vleugelspeler erbij. Maar met Gimenez, Paixao, Jahanbakhsh kun je best voor de dag komen. Alleen Jahanbakhsh is als vleugelspeler niet overtuigend genoeg. Alleen verdedigend doet hij veel werk. En dat zie ik bijvoorbeeld een Minteh niet doen.
Ik hoop echt dat Jahanbakhsh blijft. Hij heeft de juiste mentaliteit en lijkt me een belangrijk persoon voor jonkies in het team. Hij kent zijn plek en stelt vrijwel zelden teleur als hij de kans krijgt. Zeker inderdaad verdedigend is hij niet te beroerd om extra meters te maken. Alireza is ook zeer geliefd bij de supporters.
Ik zie hem graag op rechts met Pedersen of Geertruida zodra Trauner terug is. Minteh is een huurling en kan hard rennen. Maar als ik die vrije trap laatst van hem zag :X Ik zie vooralsnog liever Alireza _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Lekkerboeie86 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:10:
[...]

Ik hoop echt dat Jahanbakhsh blijft. Hij heeft de juiste mentaliteit en lijkt me een belangrijk persoon voor jonkies in het team. Hij kent zijn plek en stelt vrijwel zelden teleur als hij de kans krijgt. Zeker inderdaad verdedigend is hij niet te beroerd om extra meters te maken. Alireza is ook zeer geliefd bij de supporters.
Ik zie hem graag op rechts met Pedersen of Geertruida zodra Trauner terug is. Minteh is een huurling en kan hard rennen. Maar als ik die vrije trap laatst van hem zag :X Ik zie vooralsnog liever Alireza _/-\o_
Als je Danilo doorselecteert moet je dat met Jahanbakhsh ook doen. Spelers die hard werken en 6jes scoren zijn op het moment niet goed genoeg, zeker als ze nog restwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Superkiwi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:49:
[...]
Bij Feyenoord mag het algehele vertrouwen wel wat omhoog. Zelfs al zou je begin mei met 23 punten voor staan dan nog denkt men in Rdam dat het fout kan gaan :+
Niet zo gek als je weet waar wij vandaan komen. Ik denk dat er nog maar weinig waren die Feyenoord ooit hadden verwacht dat ze zo terug zouden komen! Vooral door de astronomische bedragen die Ajax en PSV in mindere mate binnen harkte. Een verkoop van De Jong en de Ligt in één seizoen leverde meer op dat de hele Feyenoord selectie.

Maar goed ik ben er blij om en met mij vele duizenden. Ook wel goed voor het Nederlands voetbal dat wij niet een Bundesliga zijn geworden waar uiteindelijk alles wordt opgevreten door Bayern.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Ik moet zeggen dat ik Bosz maar vreemd vindt. Waarom wissel je niet in een oefenwedstrijd. Hij zal er zo zijn redenen voor hebben. Maar het lijkt me toch echt wel dat je je hele selectie hard nodig gaat hebben. Ook als je door de voorrondes in van de CL wilt komen. Gekke Guardiola fratsen.
Was je gisteren de commentator ofzo, die kon er ook maar niet over ophouden hoe vreemd ie het vond. ;)

Zomaar een gedachte: dit is de basis die Bosz momenteel voor ogen heeft voor vrijdag/volgende week en dus wil hij die nu zo snel mogelijk aan elkaar laten wennen. Dat doe je door ze zoveel mogelijk samen te laten spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:39:
[...]

Zomaar een gedachte: dit is de basis die Bosz momenteel voor ogen heeft voor vrijdag/volgende week en dus wil hij die nu zo snel mogelijk aan elkaar laten wennen. Dat doe je door ze zoveel mogelijk samen te laten spelen
En je voor bouwt wedstrijd ritme en conditie op.
Er zullen wedstrijden komen waarbij conditie zeker een rol gaat spelen.
Ik vind het slim van Bosz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Harribo schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:43:
[...]

En je voor bouwt wedstrijd ritme en conditie op.
Er zullen wedstrijden komen waarbij conditie zeker een rol gaat spelen.
Ik vind het slim van Bosz
Ik snap de gedachte en denk dat Bosz dan ook al vrij zeker is van zijn beoogde eerste 11, dan laat je die inderdaad zoveel mogelijk samen spelen. Bij Feyenoord is het nog wel wat proberen qua opstelling, maar waren de meeste spelers in basis fitter dan bij Ajax en Psv, dus die hoeven misschien ook niet zo voor de conditie. Maar ook daar bleven spelers al weer langer staan in de laatste wedstrijd.

Waar ik vooral blij mee ben: er is een mix in Rotterdam van eigen opgeleide spelers (Geertruida, Bijlow, Hartman) met een aantal jonge aangekochte gasten en wat ervaren spelers, net zoals het bij Ajax was gedaan toen het heel goed ging (periode finale EL en kwartfinale CL).
Zo kan je eigen jeugd met de rest meegroeien en uiteindelijk meer opleveren.

Misschien een gek iets om zo te benoemen, maar is het bij Ajax niet zo dat ze dachten wel tegen de Europese (sub)top aan te zitten en daar te kunnen blijven dat ze ineens veel meer uit gingen geven?

Misschien dachten ze op dat moment misschien nog een sprongetje te kunnen maken door meer te focussen op aankopen dan eigen opleiding, een beetje a la Benfica/ Portugees model, niet de jongste gasten aankopen, maar wat meer ervaren en waar nog wel wat rek in lijkt te zitten .
Die een paar keer mee laten gaan in de CL en dan aan de rijkste (echte top) clubs verkopen, naast dat je CL dan relatief gemakkelijk moet halen (en die inkomsten dus veilig hebt) heb je ook door verkoop van spelers stelselmatig grote inkomsten welke je weer kan gebruiken voor bepaalde doelgroepen (anders niet betaalbare) spelers.

note: dit is gewoon een gedachten spinsel welke in mij op kwam en mij ergens wel een logisch vervolg lijkt van de status van Ajax op dat moment, dat echt dacht (of beter leek te denken) de Europese top aan te kunnen vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:45:
[...]

Ik snap de gedachte en denk dat Bosz dan ook al vrij zeker is van zijn beoogde eerste 11, dan laat je die inderdaad zoveel mogelijk samen spelen. Bij Feyenoord is het nog wel wat proberen qua opstelling, maar waren de meeste spelers in basis fitter dan bij Ajax en Psv, dus die hoeven misschien ook niet zo voor de conditie. Maar ook daar bleven spelers al weer langer staan in de laatste wedstrijd.

Waar ik vooral blij mee ben: er is een mix in Rotterdam van eigen opgeleide spelers (Geertruida, Bijlow, Hartman) met een aantal jonge aangekochte gasten en wat ervaren spelers, net zoals het bij Ajax was gedaan toen het heel goed ging (periode finale EL en kwartfinale CL).
Zo kan je eigen jeugd met de rest meegroeien en uiteindelijk meer opleveren.

Misschien een gek iets om zo te benoemen, maar is het bij Ajax niet zo dat ze dachten wel tegen de Europese (sub)top aan te zitten en daar te kunnen blijven dat ze ineens veel meer uit gingen geven?

Misschien dachten ze op dat moment misschien nog een sprongetje te kunnen maken door meer te focussen op aankopen dan eigen opleiding, een beetje a la Benfica/ Portugees model, niet de jongste gasten aankopen, maar wat meer ervaren en waar nog wel wat rek in lijkt te zitten .
Die een paar keer mee laten gaan in de CL en dan aan de rijkste (echte top) clubs verkopen, naast dat je CL dan relatief gemakkelijk moet halen (en die inkomsten dus veilig hebt) heb je ook door verkoop van spelers stelselmatig grote inkomsten welke je weer kan gebruiken voor bepaalde doelgroepen (anders niet betaalbare) spelers.

note: dit is gewoon een gedachten spinsel welke in mij op kwam en mij ergens wel een logisch vervolg lijkt van de status van Ajax op dat moment, dat echt dacht (of beter leek te denken) de Europese top aan te kunnen vallen.
Ajax is veel te hard doorgedraaid in het ervaren spelers (met bijbehorende transfersom en hoge salarissen) te halen, zonder goed te realiseren wat de basis bij Ajax is.
Opleiden (evt gekochte talenten), sportief profiteren van de doorbraak, en daarna voor een miljoenmiljard verkopen.
Om een stap te maken is dat toen uitgebreid naar "talenten plus een paar ervaren spelers (Blind, Tadic)". En toen dat succesvol bleek te zijn zijn werd het deel 'talenten opleiden' helemaal vergeten, want het niveau van de selectie ging omhoog en de meeste talenten kunnen niet meteen aanhaken bij dat niveau. Alleen de toppers die al meteen op een hoog niveau meekonden (Timber 1e seizoen) kregen voldoende speeltijd, had je iets meer tijd nodig (Unuvar) dan kreeg je gewoon geen kans onder Ten Hag. Ipv dat soort spelers 20minuten per wedstrijd te geven als je 2-0 of 3-0 voorstaat, moesten alle plekken dubbel bezet worden met spelers die er al stonden (ouder en meer ervaren dus, en dus ook duurder), die ook spelritme moesten houden, en ipv een talent werd er bij die 2-0 of 3-0 dus een "oudje" ingebracht.
Wat dan ook niet helpt, maar wel logisch is, is de hele goede jongere spelers "die er al staan" veel te duur zijn, en je dus richting een Berghuis etc gaat kijken. Die op zich prima gepresteerd heeft, alleen, je weet dat er 0,0 restwaarde op zit en een hoog salaris voor een jaar of 4. Waarmee de gemiddelde leeftijd in je selectie uiteindelijk dus enorm stijgt, de salariskosten ook, en als je dan een jaar klote presteert krijg je dit. Je paar groeibriljanten worden weggekocht en de veel te dure oudere spelers blijven zitten (tenzij je ze transfervrij laat gaan zoals eerst Blind, nu Tadic en wellicht later ook Klaassen).

Waarom was ik nou toch elke keer zo aan het zeuren dat we te oude spelers haalden ipv jonge goedkopere talenten.... O-) Tis echt niet dat deze situatie er niet overduidelijk aan zat te komen (ook omdat wel duidelijk leek te zijn dat er totaal nog niet nagedacht werd over een periode na Ten Hag/Overmars/Vd Sar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
[...]Ik moet zeggen dat ik Bosz maar vreemd vindt. Waarom wissel je niet in een oefenwedstrijd. Hij zal er zo zijn redenen voor hebben. Maar het lijkt me toch echt wel dat je je hele selectie hard nodig gaat hebben. Ook als je door de voorrondes in van de CL wilt komen. Gekke Guardiola fratsen.
Was er niet een weg gehoonde trainer in Eindhoven die weggepest werd omdat hij teveel wisselde? Misschien heeft Bosz daarvan geleerd O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@toolkist Ajax heeft de laatste weken/maanden wel wat jeugd gecontracteerd. Jong Ajax wordt dus aardig aangevuld.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:38:
@toolkist Ajax heeft de laatste weken/maanden wel wat jeugd gecontracteerd. Jong Ajax wordt dus aardig aangevuld.
16 jarigen, daar heb je pas over 2-3 jaar wat aan.
En dan nog zijn ze totaal afhankelijk van of ze speeltijd krijgen of niet want alleen de echte toppers breken zomaar even door "alsof ze al jaren in het 1e spelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:40:
[...]

16 jarigen, daar heb je pas over 2-3 jaar wat aan.
En dan nog zijn ze totaal afhankelijk van of ze speeltijd krijgen of niet want alleen de echte toppers breken zomaar even door "alsof ze al jaren in het 1e spelen".
Zeker, maar er wordt dus wel degelijk druk gewerkt aan aanwas via eigen opleiding.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:53:
[...]

Zeker, maar er wordt dus wel degelijk druk gewerkt aan aanwas via eigen opleiding.
Dat zeg ik ook niet. Het gaat mij om de stap van Jong Ajax naar Ajax 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Precies dit, daarnaast vraag ik mij af of nu juist die kkd teams zoveel helpen, wanneer de trainer daar ook meer bezig is met winnen dan met die spelers 'klaarstomen voor het eerste '. Kijk ik naar Jong Ajax (ik volg zowel kkd als ed) dan zie ik daar maar erg weinig van de patronen terug die in het eerste al jaren heilig lijken, of het komt er totaal niet uit .
Op die manier is het voor spelers ook lastig aansluiting te vinden bij het eerste, omdat ze dan ook anders moeten spelen.

Kijk ik deze voorbereiding bij Feyenoord rond bijvoorbeeld, dan zie ik met een Milambo, Zechiel qua middenveld spelers die op een vergelijkbare manier spelen als de eerste keuze. Een Sauer die ook qua loopvermogen/ druk zetten aanvallend op een gelijkwaardige manier speelt om maar wat te noemen.

Het lijkt er i.m.o. teveel op de niet alles vanuit de jeugd erop is gericht aan te sluiten bij het eerste en die speelstijl, sinds Ajax die (te) dure aankopen is gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:19:
[...]

Precies dit, daarnaast vraag ik mij af of nu juist die kkd teams zoveel helpen, wanneer de trainer daar ook meer bezig is met winnen dan met die spelers 'klaarstomen voor het eerste '. Kijk ik naar Jong Ajax (ik volg zowel kkd als ed) dan zie ik daar maar erg weinig van de patronen terug die in het eerste al jaren heilig lijken, of het komt er totaal niet uit .
Op die manier is het voor spelers ook lastig aansluiting te vinden bij het eerste, omdat ze dan ook anders moeten spelen.

Kijk ik deze voorbereiding bij Feyenoord rond bijvoorbeeld, dan zie ik met een Milambo, Zechiel qua middenveld spelers die op een vergelijkbare manier spelen als de eerste keuze. Een Sauer die ook qua loopvermogen/ druk zetten aanvallend op een gelijkwaardige manier speelt om maar wat te noemen.

Het lijkt er i.m.o. teveel op de niet alles vanuit de jeugd erop is gericht aan te sluiten bij het eerste en die speelstijl, sinds Ajax die (te) dure aankopen is gaan doen.
Ik zie het eigenlijk andersom. Wel willen aansluiten, maar geen kans krijgen. Zoals ik al zei, kregen de 'oudjes' die spelritme moesten behouden bij wissels structureel voorrang voor de aankomende talenten.
Achterin bij Ajax spelen nu in de voorbereiding vaak 2 jong Ajax spelers, die zie je bijvoorbeeld echt wel op dezelfde manier proberen op te bouwen als bv Timber.
Pagina: 1 ... 9 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024