Zolang je achterin met alleen maar jeugd/reserves speelt kun je net zo goed niet spelengws24 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:42:
en 2-0 voor Unterhaching. Gaat lekker
edit: 2-1 penalty Brobbey
En je kan zeggen wat je wil over Daramy, hij doet al 10x meer dan Bergwijn in een hele wedstrijd.
Misschien doet hij iets meer maar er gaat bij hem erg veel fout dus veel heb je er niet aan.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Lachwekkende eerste helft. Behalve Misehouy niemand die ook maar aanmerking maakt op speelminuten in de eredivisie. Wat een rotzooi.
https://www.ad.nl/transfe...u-als-vervanger~a66812be/
Toch wel lekker dat geld voor iemand die transfervrij is gekomen alleen moeten er nu wel heel snel een vervanger voor komen. Boadu komt wel weer met zijn maatje Stengs te spelen als dit doorgaat en dat was ooit best wel een leuk duo bij AZ.
Toch wel lekker dat geld voor iemand die transfervrij is gekomen alleen moeten er nu wel heel snel een vervanger voor komen. Boadu komt wel weer met zijn maatje Stengs te spelen als dit doorgaat en dat was ooit best wel een leuk duo bij AZ.
Ik snap die logica niet. Kokcu, Aursnes en nu Danilo, allemaal met forse korting verkocht omdat ze zogenaamd ook bijna niks gekost hebben. Met die logica kom je nooit vooruit.rikoos schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:58:
https://www.ad.nl/transfe...u-als-vervanger~a66812be/
Zou er een andere club in pot 1 van de CL zn tweede spits die elke wedstrijd speelt voor max 6 miljoen verkopen? Pepi kostte al bijna het dubbele en die speelde bij een degradant, niet 1 op 1 te vergelijken maar onderstreept wel hoe moeilijk het is om een jonge goed functionerende spits voor een paar miljoen te kopen. En welke speler kiest er om tweede viool achter Giminez te spelen?
Straks ga je zonder spits of met een spits die nog geen pot voor Feyenoord gespeeld heeft de CL in. Je hebt net een slordige 60m opgehaald met transfers en CL gelden, dan moet je nu geen spelers meer verkopen tenzij je bedragen krijgt waar je geen 'nee' tegen kan zeggen en je een vervanger kan halen. Met dit bedrag ga je niet vooruit.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik vind in algemene zin en niet alleen voor Feyenoord dat ze gewoon hogere verkoopprijzen voor buitenlandse transfers moeten gaan handhaven en daar dan ook aan vast houden. Het is toch een beetje van de zotte dat het gerucht is/was dat Benfica 40M zouden willen betalen voor Giminez omdat ze denken hem met winst te kunnen verkopen, terwijl Nederland inmiddels boven Portugal staat op de coëfficiënten lijst. Nederlandse clubs moeten gewoon richting de prijzen van de Portugese clubs gaan en niet meer snel genoegen met minder nemen, nu we als competitie niet meer onder doen voor zulke competities.ph4ge schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:08:
[...]
Ik snap die logica niet. Kokcu, Aursnes en nu Danilo, allemaal met forse korting verkocht omdat ze zogenaamd ook bijna niks gekost hebben. Met die logica kom je nooit vooruit.
Zou er een andere club in pot 1 van de CL zn tweede spits die elke wedstrijd speelt voor max 6 miljoen verkopen? Pepi kostte al bijna het dubbele en die speelde bij een degradant, niet 1 op 1 te vergelijken maar onderstreept wel hoe moeilijk het is om een jonge goed functionerende spits voor een paar miljoen te kopen. En welke speler kiest er om tweede viool achter Giminez te spelen?
Straks ga je zonder spits of met een spits die nog geen pot voor Feyenoord gespeeld heeft de CL in. Je hebt net een slordige 60m opgehaald met transfers en CL gelden, dan moet je nu geen spelers meer verkopen tenzij je bedragen krijgt waar je geen 'nee' tegen kan zeggen en je een vervanger kan halen. Met dit bedrag ga je niet vooruit.
PSV (afgelopen winter) en AZ (deze zomer) deden dat al wat beter en hielden voet bij stuk en kregen (redelijk) goede prijzen voor hun spelers.
Hier zit misschien ook wel de uitdaging in voor Feyenoord én andere clubs. Een goed bruikbare wisselspeler die weet dat hij niet de eerste keus is en zal worden kan dan de voorkeur hebben voor een transfer. Kans gekregen en niet weten te verzilveren ( omdat een betere speler er voor zit ).ph4ge schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:08:
[...]
En welke speler kiest er om tweede viool achter Giminez te spelen?
Is 6m voor een aanvaller van 23 die elke wedstrijd gespeeld heeft (edoch voornamelijk invalbeurten) weinig? Ja, dat lijkt me wel.
Die Branco van den Boomen is de Schöne 2.0 als je het mij vraagt. Denk dat dat de verrassing van dit seizoen wordt binnen het elftal van Ajax
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nou, het gaat wel iets beter met Ajax nu
5-2 voor ajax
5-2 voor ajax
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Spelen veel feller. Nog steeds niet geweldig maar laten wel zien dat ze er zin in hebben. Die 10 spelers in de eerste helft absoluut niet.
Lijkt me ook een toekomstig aanvoerder, de regisseur van dit elftal.Han schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:29:
Die Branco van den Boomen is de Schöne 2.0 als je het mij vraagt. Denk dat dat de verrassing van dit seizoen wordt binnen het elftal van Ajax
Wat is dit voor vreemde logica? Laat eerst maar eens een seizoen zien dat Feyenoord wat in de CL te zoeken heeft...ph4ge schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:08:
Zou er een andere club in pot 1 van de CL zn tweede spits die elke wedstrijd speelt voor max 6 miljoen verkopen?
Vergeet alleen niet dat die spelers van Benfica over het algemeen wel slagen in de grote competities, in tegenstelling tot een heel aantal van de NLse top transfers.Pompi schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:21:
[...]
Ik vind in algemene zin en niet alleen voor Feyenoord dat ze gewoon hogere verkoopprijzen voor buitenlandse transfers moeten gaan handhaven en daar dan ook aan vast houden. Het is toch een beetje van de zotte dat het gerucht is/was dat Benfica 40M zouden willen betalen voor Giminez omdat ze denken hem met winst te kunnen verkopen, terwijl Nederland inmiddels boven Portugal staat op de coëfficiënten lijst. Nederlandse clubs moeten gewoon richting de prijzen van de Portugese clubs gaan en niet meer snel genoegen met minder nemen, nu we als competitie niet meer onder doen voor zulke competities.
PSV (afgelopen winter) en AZ (deze zomer) deden dat al wat beter en hielden voet bij stuk en kregen (redelijk) goede prijzen voor hun spelers.
Vind het geen gekke logica, wat moet je dezer dagen nog met 6 mil. Lekker vieren, zoals in de originele post? Daar draaien veel (internationale) clubs hun hand niet van om. Hoe wil je ooit aansluiting gaan vinden als je blij moet zijn dat je 6 mil krijgt voor een speler die waarsch nog wel nuttig zou kunnen zijn.toolkist schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:11:
[...]
Wat is dit voor vreemde logica? Laat eerst maar eens een seizoen zien dat Feyenoord wat in de CL te zoeken heeft...
Anyway, zoals al vaker gezegd, jammer dat voetbal tegenwoordig vooral om geld draait en we allemaal helemaal blij worden als de rijkste clubs een keer niet winnen. En ja, soms gebeurt dat natuurlijk ook wel als het aankoopbeleid slecht is etc (zie Ajax), maar dit zou gewoon niet de richting moeten zijn. Kan je die oude uitspraak van Cruijff wel weer aanhalen, maar die is inmiddels wel vrij gedateerd.
Edit: Oh, wacht, ging niet helemaal om hetzelfde ding denk ik, haha, inderdaad waarop je reageerde klopte wel aardig.
[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 25-07-2023 20:31 ]
Welke richting Ajax nu op gaat is mij onduidelijk. Iemand een idee? Kudus moeten ze echt behouden..
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 27-07-2023 16:32 . Reden: Niet kwaad bedoeld, maar noem clubs aub bij naam en niet het kengetal. ]
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
020 is noord-noordoost.Majin Buu schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 00:10:
Welke richting 020 nu op gaat is mij onduidelijk. Iemand een idee?
Ter verduidelijking:

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Bergwijn kwam in het nieuws met een citaat dat tegendoelpunten of verlies te maken had met intensiteit, ofwel het gebrek daaraan. Daar kan ik mij goed in vinden want dat was afgelopen seizoen ook vaak een probleem.toolkist schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:45:
En je kan zeggen wat je wil over Daramy, hij doet al 10x meer dan Bergwijn in een hele wedstrijd.
Toch vraag ik mij dan wel af over wiens intensiteit hij het heeft, want als ik de samenvatting van de oefenwedstrijd zo bekijk is er één man die ik overduidelijk niet zie rennen. Nooit.
Leuk dat je tussen een paar amateurs door kunt slalommen, of er ééntje uitkappen wanneer je helemaal vrij gezet wordt door goede acties van je medespelers, maar waar is de dreiging die je zelf hoort te brengen tegen zo'n soepzooitje? Tegen Anderlecht was het niet anders, die man heeft werkelijk waar geen flikker gedaan, maakt zelf een intikkertje, en denkt dan wel te weten waar het aan lag. Kan iemand een spiegeltje voor hem regelen?
Als je in zo'n jeugdig elftal met de ervaring die je hebt nog steeds niet voorop kunt gaan in de strijd en de meest dreigende aanvaller zijn dan lijkt het mij goed nog een transfer te gaan regelen.
Het oogt wat onhandig inderdaad, dat had hij in zijn eerdere periode ook. Het is de vraag of dat zenuwen zijn of dat het gewoon onderdeel van zijn spel is en er niet uit kan. Het kan onmogelijk het tempo geweest zijn wat te hoog lag, daar kunnen we wel over uit zijn denk ik.gws24 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:49:
Misschien doet hij iets meer maar er gaat bij hem erg veel fout dus veel heb je er niet aan.
Maar dat geldt voor mij hetzelfde als een Conceicao. Liever iemand die veel beweegt, snelheid heeft en daardoor de boel kan ontregelen ook al schiet hij ze er zelf (nog) niet in dan een statische buitenspeler die pas tempo maakt als hij het gevoel heeft door een ander in stelling gebracht te kunnen worden.
Mwoah, dat hangt er van af of je alleen wilt spelen als je kunt winnen of gewoon een oefenwedstrijd wilt spelen.toolkist schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:44:
Zolang je achterin met alleen maar jeugd/reserves speelt kun je net zo goed niet spelen
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 26-07-2023 08:02 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Boadu is uitstekend als je met ruimte voor je speelt. Het spel van Slot bij Feyenoord zal hij minder passen, tenzij de spelwijze dynamischer wordt maar daar acht ik die trainer wel toe in staat.toolkist schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:52:
Volgens het AD wil Feyenoord Boadu halen als opvolger voor Danilo. Betwijfel of dat nou wel zo'n briljante move is...
Misschien wil Feyenoord hem wel overnemen voor 6 miljoen, kan hij nog CL spelen ookGonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:00:
[...]
Als je in zo'n jeugdig elftal met de ervaring die je hebt nog steeds niet voorop kunt gaan in de strijd en de meest dreigende aanvaller zijn dan lijkt het mij goed nog een transfer te gaan regelen.
Ueda van Cercle Brugge hwrs naar Feyenoord?
Dat zou een goede deal zijn. Alleen al voor de verkoop van shirts aan Japanners. Japanner in de CL.
Lees ook ergens dat hij dan tzt Gimenez moet vervangen. Dat klinkt mij wat vreemd, Gimenez is toch een compleet andere spits lijkt mij.
Ik ben trouwens over het algemeen niet zo van ukkies op de centrale spits positie
Dat zou een goede deal zijn. Alleen al voor de verkoop van shirts aan Japanners. Japanner in de CL.
Lees ook ergens dat hij dan tzt Gimenez moet vervangen. Dat klinkt mij wat vreemd, Gimenez is toch een compleet andere spits lijkt mij.
Ik ben trouwens over het algemeen niet zo van ukkies op de centrale spits positie
Dan wordt het net zo'n verhaal als Danilo. Stug blijven volhouden dat het toch echt wel een goede aankoop was en Ajax het verkeerd zag, maar dan bij het eerste de beste winstgevende bod hem toch maar gauw van de hand doen.ElPaco schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:44:
Misschien wil Feyenoord hem wel overnemen voor 6 miljoen, kan hij nog CL spelen ook
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij probeerde het in ieder geval ja. En met zijn snelheid komt er sowieso al meer dreiging van hem dan van Bergwijn die het verrekt om 1 stap teveel te zetten.Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:00:
Maar dat geldt voor mij hetzelfde als een Conceicao. Liever iemand die veel beweegt, snelheid heeft en daardoor de boel kan ontregelen ook al schiet hij ze er zelf (nog) niet in dan een statische buitenspeler die pas tempo maakt als hij het gevoel heeft door een ander in stelling gebracht te kunnen worden.
Of als je aan mechanismes bij de basis 11 wil gaan werkenMwoah, dat hangt er van af of je alleen wilt spelen als je kunt winnen of gewoon een oefenwedstrijd wilt spelen.
Ik heb niet het gevoel dat ze daar al aan toe zijn. Het is nu nog overduidelijk aftasten wat iedereen kan en veel spelers een kans geven. En op zich is er ook nog niet genoeg om nu een echt fijne basis 11 te hebben dus ik ben bang dat het weer tijdens de competitie moet gebeuren.toolkist schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:11:
Of als je aan mechanismes bij de basis 11 wil gaan werken
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Feyenoord wat zo'n beetje 10m af gaat tikken voor een reserve spits.. Ik ben vast niet de enige die dat, zeg 2-3 jaar geleden, echt totaal niet hard durven voorspellen
Dat bedoelde ik dus met mijn opmerking over Danilo en dat laat ook zien hoe ziek de transfer bedragen zijn. Speel je een paar seizoenen goed en CL dat worden het astronomische bedragen die nergens op gebaseerd zijn.toolkist schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:12:
Feyenoord wat zo'n beetje 10m af gaat tikken voor een reserve spits.. Ik ben vast niet de enige die dat, zeg 2-3 jaar geleden, echt totaal niet hard durven voorspellen
Danilo was toch een goede aankoop, transfervrij? Een tijdje de eerste spits, daarna backup.Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Dan wordt het net zo'n verhaal als Danilo. Stug blijven volhouden dat het toch echt wel een goede aankoop was en Ajax het verkeerd zag, maar dan bij het eerste de beste winstgevende bod hem toch maar gauw van de hand doen.
Ik vind het bedrag wat Feyenoord krijgt eerlijk gezegd te laag.
Op zich vind ik 6m voor een backup spits een prima bedrag. Maarja, in vergelijking met de 21m voor Bassey heb je helemaal gelijk.Russel88 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:17:
[...]
Danilo was toch een goede aankoop, transfervrij? Een tijdje de eerste spits, daarna backup.
Ik vind het bedrag wat Feyenoord krijgt eerlijk gezegd te laag.
Dat soort deals kan je simpelweg vergeten volgens mij. Dergelijke clubs hebben er geen baat bij snel akkoord te gaan. Die kunnen prima traineren tot zij zelf de voorrondes gespeeld hebben of tot het bedrag dusdanig hoog is geworden dat ze niet meer kunnen weigeren.
En de clubs die vroeg aankloppen hebben altijd de geruchten in het nieuws dus er komen altijd wel kapers op de kust met een grotere zak geld.
Dit had vrij snel rond moeten zijn, of Sutalo had specifiek Ajax een goede keuze moeten vinden, maar anders heb je gewoon geen kans.
En de clubs die vroeg aankloppen hebben altijd de geruchten in het nieuws dus er komen altijd wel kapers op de kust met een grotere zak geld.
Dit had vrij snel rond moeten zijn, of Sutalo had specifiek Ajax een goede keuze moeten vinden, maar anders heb je gewoon geen kans.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is niet mijn club, maar ben heel blij voor de club Feyenoord dat men op financieel gebied wat meer kleur op de wangen krijgt na een aantal magere jaren en stabiel staat. Hoop alleen dat het secure beleid nu niet opeens overhoop gaat nu er opeens vermogen is.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
[Twitter: https://twitter.com/Rinzinho/status/1684199674620567555?t=w2EfEov-VGnnoMBM9piJKg&s=19]toolkist schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:04:
[...]
Kom Mislintat, ff op z'n Overmars doorpakken nu en die deal sluiten.
Dat laatste hoop ik ook niet. Maar het lijkt er voorlopig op dat ze zorgvuldig handelen. Stengs is ook niet voor een astronomisch bedrag binnen gehaald. Alleen qua salaris zal dat wel wat doen.Maarten_E schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:33:
Het is niet mijn club, maar ben heel blij voor de club Feyenoord dat men op financieel gebied wat meer kleur op de wangen krijgt na een aantal magere jaren en stabiel staat. Hoop alleen dat het secure beleid nu niet opeens overhoop gaat nu er opeens vermogen is.
Ik hoop wel dat we nog 2 grotere aankopen binnenhalen om beter voor de dag te komen in de Champions League.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Blijkbaar wil/wilde Dinamo wachten tot einde CL voorrondes (of het moment dat ze uitgeschakeld zijn).Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:23:
Dat soort deals kan je simpelweg vergeten volgens mij. Dergelijke clubs hebben er geen baat bij snel akkoord te gaan. Die kunnen prima traineren tot zij zelf de voorrondes gespeeld hebben of tot het bedrag dusdanig hoog is geworden dat ze niet meer kunnen weigeren.
Wel raar dan dat Fiorentina 12m geboden zou hebben als Ajax daar al ruim boven zit.
Maar goed, 'gewoon' aftikken op 22-23 plus bonussen of 25 zonder, dat is echt geen verkeerde prijs voor een international van een topland. Dan lever je als het ware Bassey in voor Sutalo met gesloten beurs.
VI meldt het nu ook.toolkist schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:19:
[...]
Blijkbaar wil/wilde Dinamo wachten tot einde CL voorrondes (of het moment dat ze uitgeschakeld zijn).
[...]
Wel raar dan dat Fiorentina 12m geboden zou hebben als Ajax daar al ruim boven zit.
Maar goed, 'gewoon' aftikken op 22-23 plus bonussen of 25 zonder, dat is echt geen verkeerde prijs voor een international van een topland. Dan lever je als het ware Bassey in voor Sutalo met gesloten beurs.
https://www.vi.nl/nieuws/...jacht-op-toptarget-sutalo
Die Reon van VI is duidelijk beter ingevoerd dan de Telegraaf.
Waarom alle kritiek op Bergwijn dan, ongeveer eenzelfde deal met een net wat hogere prijs. Ik bedoel, je zegt nu ook maar wat. Als ze hem zouden halen voor dat geld en hij tegenvalt als hij er eenmaal is, dan weten we alweer dat niemand met enig verstand die deal ooit gemaakt zou hebben.toolkist schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:19:
[...]
Wat heeft Bergwijn met Sutalo te maken???Snowdog schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:37:
[...]
Waarom alle kritiek op Bergwijn dan, ongeveer eenzelfde deal met een net wat hogere prijs. Ik bedoel, je zegt nu ook maar wat. Als ze hem zouden halen voor dat geld en hij tegenvalt als hij er eenmaal is, dan weten we alweer dat niemand met enig verstand die deal ooit gemaakt zou hebben.
30m is nog zo'n beetje 40% meer dan 22m. Daarbij waren we al prima voorzien op links en hebben we nu achterin een groot gapend gat. En maakte meneer Bergwijn een stap terug uit een grote competitie terug naar de Eredivisie, van de Kroatische naar de Eredivisie is zelfs nog een stapje vooruit.
Plus, een Kroatisch internationaal die ook op het WK alles gespeeld heeft? Als die niet zou slagen zou dat iig zeker niet alleen aan hem liggen.
Klopt, maar dat soort wensen worden vloeibaar wanneer je genoeg biedt. Daarnaast wil Ajax hem juist graag bij de eerste officiële wedstrijden er al bij hebben natuurlijk.toolkist schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:19:
Blijkbaar wil/wilde Dinamo wachten tot einde CL voorrondes (of het moment dat ze uitgeschakeld zijn).
Ik zou dat wel een hoop geld vinden, want zoveel interlands heeft hij nu ook weer niet op zijn naam. Maar goed, hij is jong en als hij beter past dan Bassey is het gewoon een stap vooruit.Wel raar dan dat Fiorentina 12m geboden zou hebben als Ajax daar al ruim boven zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van Bergwijn wist iedereen met voetbalverstand allang dat hij het niet waar ging maken, dat heeft hij nergens structureel gedaan.Snowdog schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:37:
Waarom alle kritiek op Bergwijn dan, ongeveer eenzelfde deal met een net wat hogere prijs. Ik bedoel, je zegt nu ook maar wat. Als ze hem zouden halen voor dat geld en hij tegenvalt als hij er eenmaal is, dan weten we alweer dat niemand met enig verstand die deal ooit gemaakt zou hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je kreeg toen voor je spelers ook 40% meer en Bergwijn is ook een international voor een "topland", dus vrij vergelijkbaar. Bergwijn was bij PSV ook gewoon goed (had verwacht dat hij het beter zou doen na transfer) en nu heb je een speler die ook van een kleinere competitie gaat naar een wat grotere. Wie weet hoe dat gaat zijn, wellicht zelfde verhaal.toolkist schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:45:
[...]
Wat heeft Bergwijn met Sutalo te maken???
30m is nog zo'n beetje 40% meer dan 22m. Daarbij waren we al prima voorzien op links en hebben we nu achterin een groot gapend gat. En maakte meneer Bergwijn een stap terug uit een grote competitie terug naar de Eredivisie, van de Kroatische naar de Eredivisie is zelfs nog een stapje vooruit.
Plus, een Kroatisch internationaal die ook op het WK alles gespeeld heeft? Als die niet zou slagen zou dat iig zeker niet alleen aan hem liggen.
Ik ben persoonlijk ook geen enorm fan van Kroatië, ze zijn zeker niet slecht, maar ze hebben over geluk ook niet te klagen gehad. Ik zou ze in een poule minder hoog indelen dan ze uiteindelijk zijn geëindigd.
Kroatië heeft recent nog tegen Nederland laten zien een enorm hoog niveau te hebben. Dat land is wereldtop op het moment, hoewel wat oudere spelers tegen hun houdbaarheidsdatum aan zitten (Modric).Snowdog schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:49:
[...]
Ik ben persoonlijk ook geen enorm fan van Kroatië, ze zijn zeker niet slecht, maar ze hebben over geluk ook niet te klagen gehad. Ik zou ze in een poule minder hoog indelen dan ze uiteindelijk zijn geëindigd.
Ik snap wel dat Nederlandse clubs daar proberen te shoppen. En als ik Ajax was zou ik nu je een meevaller van 20m euro hebt gehad met Bassey en ook meer dan je voor Timber zou verwachten nu niet te lang twijfelen en spijkers met koppen slaan. Een verdediging moet ook tijd hebben om ingespeeld te raken. Ik denk dat de kans groter is dat er andere kapers komen dan dat de prijs naar beneden gaat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wist allang. Hebben we het over dezelfde Bergwijn die "het Nederlandse niveau ontgroeid" zou zijn voor de Eredivisie. Voorafgaand aan de transfer, na het rondkomen van de transfer alsmede na de eerste paar wedstrijden was men gemiddeld genomen niet negatief over Bergwijn, wel zijn er kanttekeningen bij de transfersom. Kwalitatief zou Bergwijn alles moeten hebben om te slagen bij Ajax, of welke Eredivisieclub dan ook.Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:47:
[...]
Van Bergwijn wist iedereen met voetbalverstand allang dat hij het niet waar ging maken, dat heeft hij nergens structureel gedaan.
Zeker. De Bergwijn die de eerste paar wedstrijden met de standaard actie tegen de kleintjes kon scoren omdat hij nog niet aan de binnenkant gedekt werd. Dat op basis daarvan een aantal schuimpjes met roze bril roepen dat hij de Eredivisie ontgroeid zou zijn kan ik ook niets aan doen.Napo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:31:
[...]
Wist allang. Hebben we het over dezelfde Bergwijn die "het Nederlandse niveau ontgroeid" zou zijn voor de Eredivisie. Voorafgaand aan de transfer, na het rondkomen van de transfer alsmede na de eerste paar wedstrijden was men gemiddeld genomen niet negatief over Bergwijn, wel zijn er kanttekeningen bij de transfersom. Kwalitatief zou Bergwijn alles moeten hebben om te slagen bij Ajax, of welke Eredivisieclub dan ook.
Hij heeft kwaliteiten inderdaad, maar niet de mentaliteit. Hij zou het moeten hebben, maar heeft het duidelijk niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scoren tegen PSV en Sparta, 3 maal tegen FC Groningen (wat achteraf gezien inderdaad een kleintje is afgelopen seizoen)Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:11:
[...]
Zeker. De Bergwijn die de eerste paar wedstrijden met de standaard actie tegen de kleintjes kon scoren omdat hij nog niet aan de binnenkant gedekt werd.
Ik ben dan wel benieuwd of er voor de transfer door meerdere personen de uitspraak is gedaan dat Bergwijn onvoldoende is voor de top in de Eredivisie, zowel op kwaliteit alsmede mentaliteit.Dat op basis daarvan een aantal schuimpjes met roze bril roepen dat hij de Eredivisie ontgroeid zou zijn kan ik ook niets aan doen.
Spelers binnenhalen voor 20m+ zou ik als Eredivisieclub al snel vraagtekens bij zetten. Per definitie een groot risico en dan moet je toch wel heel zeker van de speler zijn dat hij het ook gaat maken, en dan niet enkel in de Eredivisie maar juist in de Europese competitie.
Dat laatste is natuurlijk een koe in de kont kijken. Hij heeft neit de gewenste impact gemaakt om legio redenen en mentaliteit kan en zal daar zeker een rol in hebben gespeeld. Was dat vooraf vast te stellen? Dat lijkt me lastig, in alle opzichten heeft het verleden niet echt aangetoond dat hij de mentaliteit mist.Hij heeft kwaliteiten inderdaad, maar niet de mentaliteit. Hij zou het moeten hebben, maar heeft het duidelijk niet.
Voor jou misschien niet. Maar ik had begin vorig seizoen al grote twijfels en tweeënhalf jaar kwakkelen en prutsen bij Tottenham moet toch een duidelijke hint zijn.Napo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:41:
Scoren tegen PSV en Sparta, 3 maal tegen FC Groningen (wat achteraf gezien inderdaad een kleintje is afgelopen seizoen)
[...]
Ik ben dan wel benieuwd of er voor de transfer door meerdere personen de uitspraak is gedaan dat Bergwijn onvoldoende is voor de top in de Eredivisie, zowel op kwaliteit alsmede mentaliteit.
Spelers binnenhalen voor 20m+ zou ik als Eredivisieclub al snel vraagtekens bij zetten. Per definitie een groot risico en dan moet je toch wel heel zeker van de speler zijn dat hij het ook gaat maken, en dan niet enkel in de Eredivisie maar juist in de Europese competitie.
[...]
Dat laatste is natuurlijk een koe in de kont kijken. Hij heeft neit de gewenste impact gemaakt om legio redenen en mentaliteit kan en zal daar zeker een rol in hebben gespeeld. Was dat vooraf vast te stellen? Dat lijkt me lastig, in alle opzichten heeft het verleden niet echt aangetoond dat hij de mentaliteit mist.
Ik heb het dan ook altijd een veel te grote gok gevonden en helaas heb ik gelijk gekregen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wellicht meer voor de randzaken edoch, hoewel simply the best van Tina Turner niet heel passend meer is, is het "nieuwe" opkomstnummer nog stukken slechterElPaco schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:01:
[Afbeelding]
Eerste wedstrijd van het seizoen, de enige echte lichtstadderby! Zin in!
100% zeker. Vroeg of laat wordt bv een Spurs ook wakker en dan ben je kansloos.ph4ge schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:30:
[...]
Kroatië heeft recent nog tegen Nederland laten zien een enorm hoog niveau te hebben. Dat land is wereldtop op het moment, hoewel wat oudere spelers tegen hun houdbaarheidsdatum aan zitten (Modric).
Ik snap wel dat Nederlandse clubs daar proberen te shoppen. En als ik Ajax was zou ik nu je een meevaller van 20m euro hebt gehad met Bassey en ook meer dan je voor Timber zou verwachten nu niet te lang twijfelen en spijkers met koppen slaan. Een verdediging moet ook tijd hebben om ingespeeld te raken. Ik denk dat de kans groter is dat er andere kapers komen dan dat de prijs naar beneden gaat.
Vd Beek zou terug willen naar Ajax, alleen, Man Utd zou 20m voor hem willen hebben. Ik zou hem best terug willen zien komen, alleen niet voor een belachelijk hoog bedrag, 10m of misschien 12 ofzo max. Betaal je nu 20, dan weet je zeker dat je later veel moeite moet doen om hem nog een keer met winst te verkopen.
[edit]En ondertussen..
[edit]En ondertussen..
Misschien toch daar nog maar een last minute poging doen, al zal het niet meevallen om Levy akkoord te laten gaan met minder dan 15m euro wat dan wel weer aan de hoge kant is voor een 27jarige verdediger.Tottenham have accepted a £12.9m bid for Davinson Sanchez from Spartak Moscow, but the defender is reluctant to join the Russian side.
[ Voor 37% gewijzigd door toolkist op 27-07-2023 12:29 ]
Heeft Ajax destijds niet zo'n €40 miljoen gekregen voor vd Beek? Is zijn kwaliteit in die jaren zo ver afgenomen dat zijn marktwaarde nu nog maar €13 miljoen is?
Als je ziet hoeveel Ajax alleen al vanwege de naam altijd weet te krijgen voor haar spelers dan denk ik dat 10-12 miljoen wel héél positief is voor een speler van Man Utd. Geef Man Utd gewoon 20, dan ben je alsnog spekkoper toch, gezien zijn eerdere transfersom.
Als je ziet hoeveel Ajax alleen al vanwege de naam altijd weet te krijgen voor haar spelers dan denk ik dat 10-12 miljoen wel héél positief is voor een speler van Man Utd. Geef Man Utd gewoon 20, dan ben je alsnog spekkoper toch, gezien zijn eerdere transfersom.
Sanchez zou echt top zijn, dan heb je direct een vervanger voor Timber. Lijkt mij een prima combinatie met Hato.toolkist schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:12:
Vd Beek zou terug willen naar Ajax, alleen, Man Utd zou 20m voor hem willen hebben. Ik zou hem best terug willen zien komen, alleen niet voor een belachelijk hoog bedrag, 10m of misschien 12 ofzo max. Betaal je nu 20, dan weet je zeker dat je later veel moeite moet doen om hem nog een keer met winst te verkopen.
[edit]En ondertussen..
[...]
Misschien toch daar nog maar een last minute poging doen, al zal het niet meevallen om Levy akkoord te laten gaan met minder dan 15m euro wat dan wel weer aan de hoge kant is voor een 27jarige verdediger.
Van de Beek zou een goede zet zijn, maar dan dien je wel afscheid te nemen van Klaassen, anders krijg je wel erg veel middenvelders?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik las net op een site dat Klaassen met Ajax in onderhandeling is over ontbinding contract. Geen idee hoe betrouwbaar though. En ik zou Hato lekker op linksback laten wennen en een wat meer ervaren LCV halen persoonlijk. Centraal moet het gewoon echt goed staan.Gynnad schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:05:
[...]
Sanchez zou echt top zijn, dan heb je direct een vervanger voor Timber. Lijkt mij een prima combinatie met Hato.
Van de Beek zou een goede zet zijn, maar dan dien je wel afscheid te nemen van Klaassen, anders krijg je wel erg veel middenvelders?
Hij komt net terug van een flinke blessure, is maar afwachten in hoe verre hij z'n oude niveau haalt.Superkiwi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:58:
Heeft Ajax destijds niet zo'n €40 miljoen gekregen voor vd Beek? Is zijn kwaliteit in die jaren zo ver afgenomen dat zijn marktwaarde nu nog maar €13 miljoen is?
Plus, Man Utd gaat em anders echt niet kwijt raken dus waarom zou je zo enorm veel betalen? Dat 12m misschien weinig is zal dan best, maar voor meer zou ik het zelf gewoon niet doen.
Wat is het nieuwe opkomstnummer dan?Napo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:32:
[...]
Wellicht meer voor de randzaken edoch, hoewel simply the best van Tina Turner niet heel passend meer is, is het "nieuwe" opkomstnummer nog stukken slechter
Dromen zijn bedrog?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En heeft los van die blessure ook bijzonder weinig gespeeld sinds hij bij Ajax weg is. 41 wedstrijden waarvan het overgrote deel als invaller.toolkist schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Hij komt net terug van een flinke blessure, is maar afwachten in hoe verre hij z'n oude niveau haalt.
Plus, Man Utd gaat em anders echt niet kwijt raken dus waarom zou je zo enorm veel betalen? Dat 12m misschien weinig is zal dan best, maar voor meer zou ik het zelf gewoon niet doen.
Heb een enorm zwak voor Donny, dus van mij mag hij absoluut terugkomen, maar 20M lijkt mij wat veel op dit moment.
Oké, goede argumenten.
Laten we het maar doen dan voor 10-12
Ok, bel jij Sven ff dast ie het regelt?Superkiwi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:05:
Oké, goede argumenten.
Van der Beek naar Ajax lijkt me niet zo handig. Hij heeft echt niks laten zien de afgelopen jaren. Een speler zonder zelfvertrouwen zal geen schim zijn van de speler die we kennen. Sowieso was het niet de beste speler uit het elftal van Ten Hag. Hij is niet het type die het elftal op sleeptouw neemt. Kan je nog betet Klaassen hebben, die werkt nog.
Ajax heeft echt 0 noodzaak voor VDB. Het middenveld zal denk ik zeer waarschijnlijk Tahirovic en Van de Boomen worden, dus dan mis je nog een creatieve middenvelder die de aanvallers weg kan steken en af en toe goal kan maken. Dat is een VDB totaal niet, die hangt meer in de ruimte rond de spits en loert op zijn kantjes.
Verder heb je voor het middenveld dan nog Klaassen (blijkbaar mogelijk weg), Taylor, Berghuis (misschien voor RV) en talenten als Vos, Fitz-Jim, etc. Dus waarom zou je onnodige Miljoenen aan overbodige speler die nauwelijks gespeeld heeft en terug komt van zware blessure gaan besteden, als je die veel beter aan een meer complementaire middenvelder kan besteden. Zeker nu er al enigszins bespaard moet worden op transfersommen is het gewoon super dom om 10+M soort van aan gokje weg te gaan gooien.
Zijn ook posities die meer prioriteit hebben qua versterkingen dan nog een middenvelder.
Verder heb je voor het middenveld dan nog Klaassen (blijkbaar mogelijk weg), Taylor, Berghuis (misschien voor RV) en talenten als Vos, Fitz-Jim, etc. Dus waarom zou je onnodige Miljoenen aan overbodige speler die nauwelijks gespeeld heeft en terug komt van zware blessure gaan besteden, als je die veel beter aan een meer complementaire middenvelder kan besteden. Zeker nu er al enigszins bespaard moet worden op transfersommen is het gewoon super dom om 10+M soort van aan gokje weg te gaan gooien.
Zijn ook posities die meer prioriteit hebben qua versterkingen dan nog een middenvelder.
[ Voor 5% gewijzigd door Pompi op 27-07-2023 14:47 ]
Vanavond Twente tegen Hammersby. Hopelijk kunnen ze meteen de Nederlandse clubs een goede start in Europa geven en het goede voorbeeld zijn voor de andere clubs in de kwalificatie rondes. Benieuwd of je nog gaat zien dat Hammersby in een beter ritme is doordat hun competitie al/nog loopt of dat Twente er meteen op klapt.
Van de Beek terughalen is echt wel het laatste wat Ajax zou moeten doen. Die heeft heel duidelijk laten zien het niveau niet aan te kunnen bij United, en was in zijn eerdere tijd bij Ajax geen sterkhouder. Hij is typisch een speler die leuk mee kan doen, maar het elftal nooit sterker maakt.
Sanchez terughalen van Tottenham lijkt mij wel een goede zet. Die heeft flink wat meer ervaring opgedaan, en voor € 15 miljoen is dat een prima speler die er in principe direct staat.
Nog een creatieve middenvelder, spits en een rechtsback en het gaat weer ergens op lijken.
Ik vind Godts namelijk een leuke speler die ik zeker de kans zou geven dit jaar, en ook Hlynsson zou ik kansen geven. Brobbey is wat mij betreft nog een half jaar aankijken of anders afserveren. Hoeveel potentieel hij ook moge hebben.
Sanchez terughalen van Tottenham lijkt mij wel een goede zet. Die heeft flink wat meer ervaring opgedaan, en voor € 15 miljoen is dat een prima speler die er in principe direct staat.
Nog een creatieve middenvelder, spits en een rechtsback en het gaat weer ergens op lijken.
Ik vind Godts namelijk een leuke speler die ik zeker de kans zou geven dit jaar, en ook Hlynsson zou ik kansen geven. Brobbey is wat mij betreft nog een half jaar aankijken of anders afserveren. Hoeveel potentieel hij ook moge hebben.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Natuurlijk niet, dromen zijn werkelijkheid geworden in 2022/23 met het behalen van de tweede plaatsMaarten_E schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:17:
[...]
Wat is het nieuwe opkomstnummer dan?
Dromen zijn bedrog?
offtopic:
deze pulp
deze pulp
Daar ben ik ook benieuwd naar. Zeker omdat ook Twente een nieuwe trainer heeft. Dit in combinatie met een relatief korte voorbereiding is het koffiedik kijken wat betreft Twente. Ik hoop dat ze gelijk een mooie uitslag neerzetten zodat de terugwedstrijd een formaliteit gaat worden.Pompi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:46:
Vanavond Twente tegen Hammersby. Hopelijk kunnen ze meteen de Nederlandse clubs een goede start in Europa geven en het goede voorbeeld zijn voor de andere clubs in de kwalificatie rondes. Benieuwd of je nog gaat zien dat Hammersby in een beter ritme is doordat hun competitie al/nog loopt of dat Twente er meteen op klapt.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ben ook erg benieuwd, nieuwe trainer maar weinig tot geen nieuwe spelers. Zijn Cerny, Zerrouki en Misidjan kwijt geraakt en daarvoor zijn eigenlijk niet 'echte' vervangers gekomen. Nou ja, Ünüvar en Regeer van Ajax, maar die zijn volgens mij niet gehaald als 1-op-1 vervanging.ST10©DE schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:47:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Zeker omdat ook Twente een nieuwe trainer heeft. Dit in combinatie met een relatief korte voorbereiding is het koffiedik kijken wat betreft Twente. Ik hoop dat ze gelijk een mooie uitslag neerzetten zodat de terugwedstrijd een formaliteit gaat worden.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Vlap gaat hangend op links spelen, en Rots op rechts. Beide op de flanken natuurlijk niet optimaal. Maar kijkend naar de voorbereiding, de wedstrijden tegen Rood-Zwart, Odense, Schalke ben ik wel tevreden met hoe ze voor de dag komen.Jeroenvde89 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:52:
[...]
Ben ook erg benieuwd, nieuwe trainer maar weinig tot geen nieuwe spelers. Zijn Cerny, Zerrouki en Misidjan kwijt geraakt en daarvoor zijn eigenlijk niet 'echte' vervangers gekomen. Nou ja, Ünüvar en Regeer van Ajax, maar die zijn volgens mij niet gehaald als 1-op-1 vervanging.
Heb laatst een wedstrijd van Hammarby gekeken op Viaplay, benieuwd wat voor een team het was. Sorry dat ik het zeg, maar daar moet je zelfs met Daan Rots van winnen.
Dit is natuurlijk weer een wedstrijd ansich, dus achteraf kunnen we pas oordelen, ik klap de laptop dicht en hup richting het stadion!
Twente komt eraan!
Eens en idem dito! Veel plezierJoteW schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:25:
[...]
Dit is natuurlijk weer een wedstrijd ansich, dus achteraf kunnen we pas oordelen, ik klap de laptop dicht en hup richting het stadion!
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Jep. Merkte het gelijk al. De dorpsgek mag weer kwekkenNapo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:01:
Succes met de wedstrijd en sterkte met de commentator FC Twente
Ook lekker onsportief uitpubliek. Niet in staat om 1 minuut de bek te houden. Hopen op flink pak slaag voor ze
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
ik had nog wel zin om te gaan kijken, maar was heel snel voorbij toen ik die zaaddodende stem van hem hoorde. dan maar geen TwenteNapo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:01:
Succes met de wedstrijd en sterkte met de commentator FC Twente
Inderdaad wat een verschrikking weer die commentatortoolkist schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:16:
[...]
ik had nog wel zin om te gaan kijken, maar was heel snel voorbij toen ik die zaaddodende stem van hem hoorde. dan maar geen Twente
Ik zie trouwens liever van Wolfswinkel in de spits. Beetje sluw tenminste
Als diepste man Ugalde... Tja...
Driessen zou toch stoppen als commentator? Of was dat alleen bij ESPN?
Edit: even zitten zoeken maar jammer genoeg was dat alleen bij ESPN. Blijkbaar vind Veronica het een goed idee om hem nog wel te gebruiken
Edit: even zitten zoeken maar jammer genoeg was dat alleen bij ESPN. Blijkbaar vind Veronica het een goed idee om hem nog wel te gebruiken

[ Voor 51% gewijzigd door gws24 op 27-07-2023 20:31 ]
Eerste helft niet gezien, maar de tweede unit van Feyenoord speelt aardig. Leuke pot om te zien. Hopelijk mag Zechiel blijven bij de eerste. Hij maakt een goede indruk.
Had toch al wel 2-0 moeten zijn eigenlijk
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
oooh dat is mooi nieuws.. veronica kijk ik toch nooit. ook iets bekend over of ie viaplay blijft doen?gws24 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:24:
Bedoel ikPlayer1S schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:33:
Had toch al wel 2-0 moeten zijn eigenlijk
Doe van Wolfswinkel er maar in, de rest zijn geen killers
YES!!!!!!!!
Eindelijk, lekker! Alleen jammer dat er weer met bier gegooid werd bij de cornervlag
@toolkist geen idee over viaplay
@toolkist geen idee over viaplay
Ja, ik schakel ook net in, en vind hem gewoon niet zo goed.gws24 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:24:
Niks persoonlijks, maar heb liever een jongere die ze de kans geven. Bij ViaPlay hoor ik ook vaak andere, vaak met humor en meer inside informatie. Hij is meer traditioneel.
Fijn dat FC Twente voor staat, hopelijk kunnen ze er nog een paar bij in leggen om het alvast te beslissen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Waarom is dat scorebord zo groot? Het staat ook iets te veel in het midden.
Twente kampt weer met zelfde probleem als vorig seizoen: teveel kansen nodig voor 1 doelpunt
Misschien moeten de Nederlandse clubs eens met hun spelers, op woede beheersing training. Niet alleen de voetballers overigens, ook het publiek.
Vind het echt stom als je met 10 man op één iemand duikt, zeker als je tegen deze ploeg nog maar met 1-0 thuis voorstaat.
Vind het echt stom als je met 10 man op één iemand duikt, zeker als je tegen deze ploeg nog maar met 1-0 thuis voorstaat.
Huski chocolade
Mooie sponsor
Twente mag blij zijn dat het voor staat, vervelende ploeg dat hammerby
Mooie sponsor
Twente mag blij zijn dat het voor staat, vervelende ploeg dat hammerby
Wat is dat een slechte scheids zeg..
Formerly known as Ragdoll
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:12
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De discussie omtrent de voetbalsupporters mag verder in [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Ik snap nu de echte reden waarom Tadic weg is bij Ajax..
Maurice Steijn staat de spelers van Ajax geen 'irritante maniertjes' meer toe, zo vertelt de trainer in een interview met onder meer De Telegraaf. Steijn heeft zich afgelopen seizoen 'kapot geërgerd' aan het wangedrag van de Ajacieden in sommige wedstrijden, waarvan de finale om de TOTO KNVB Beker tegen PSV (1-1, v.n.s.) het meest tot de verbeelding spreekt. "Ik wil van die maniertjes en het irritante gedrag af", aldus Steijn.
Aiiii, Ajax heeft een goede trainer te pakken. Hier zat ik niet op te wachten!toolkist schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:34:
Ik snap nu de echte reden waarom Tadic weg is bij Ajax..
[...]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En Ajax heeft centjes. Zojuist heeft Ajax bekend gemaakt dat Bassey verkocht is aan Fulham.
Met de verkoop is 22,5 miljoen euro gemoeid. Er wordt niet gesproken over doorverkooppercentages en bonussen.
Ajax heeft Bassey een jaar geleden overgenomen van Rangers voor de som van 23 miljoen wat op kon lopen tot een bedrag van maximaal 26,5 miljoen.
Dus ergens is het verlies beperkt van 0,5 tot 4 miljoen euro.
Nu gauw doorpakken voor de competitie start.
Met de verkoop is 22,5 miljoen euro gemoeid. Er wordt niet gesproken over doorverkooppercentages en bonussen.
Ajax heeft Bassey een jaar geleden overgenomen van Rangers voor de som van 23 miljoen wat op kon lopen tot een bedrag van maximaal 26,5 miljoen.
Dus ergens is het verlies beperkt van 0,5 tot 4 miljoen euro.
Nu gauw doorpakken voor de competitie start.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bassey definitief naar Fulham, toch nog 22,5 miljoen kunnen krijgen
https://www.ajax.nl/artik...koord-over-calvin-bassey/
https://www.ajax.nl/artik...koord-over-calvin-bassey/
Hallo Eredivisie liefhebbers!
We hebben weer een start gemaakt met de Tweakers poule voor de Eredivisie!
Afgelopen jaar hebben meer dan 100 Tweakers meegedaan. De organisatie is in handen van @Typhone @Superkiwi @makooy en @Lekkerboeie86
Uiteraard is iedereen met een Tweakers account van harte welkom om GRATIS mee te spelen. En te strijden voor eeuwige roem en mooie prijzen, waaronder een kadobon van Bol.com twv 20 euro.
We gaan iedereen weer persoonlijk uitnodigen via DM als je afgelopen jaar hebt mee gespeeld.
Mocht je voor het eerst mee willen spelen, neem alvast een kijkje in het topic en lees de OP goed door.
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
We hopen jullie allemaal weer te zien in het gezelligste voetbaltopic van dit forum.
Tweakers FC
Typhone, Superkiwi, Makooy, Lekkerboeie86
We hebben weer een start gemaakt met de Tweakers poule voor de Eredivisie!
Afgelopen jaar hebben meer dan 100 Tweakers meegedaan. De organisatie is in handen van @Typhone @Superkiwi @makooy en @Lekkerboeie86
Uiteraard is iedereen met een Tweakers account van harte welkom om GRATIS mee te spelen. En te strijden voor eeuwige roem en mooie prijzen, waaronder een kadobon van Bol.com twv 20 euro.
We gaan iedereen weer persoonlijk uitnodigen via DM als je afgelopen jaar hebt mee gespeeld.
Mocht je voor het eerst mee willen spelen, neem alvast een kijkje in het topic en lees de OP goed door.
We hopen jullie allemaal weer te zien in het gezelligste voetbaltopic van dit forum.
Tweakers FC
Typhone, Superkiwi, Makooy, Lekkerboeie86
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 29-07-2023 08:07 ]
Goede teksten van SteijnSteijn: "Blijf je zeuren en zaniken? Dan blaas ik de partij af, ga ik op de bank zitten en laat ik ze een uur rennen."
XXXVI
Ik denk dat Steyn ook wel een prima trainer is.
Alleen hij heeft nu een bagger selectie. Daar kan hij ook weinig aan doen.
Als je moet hebben van een Bergwijn voorin, ben je mooi zuur.
Eigenlijk heeft Ajax minimaal 4 écht goede spelers nodig mi. 2 achterin, 2 voorin.
Gisteren dat Anderlecht nog zitten kijken, werden aardig weggetikt door dat Union St Gillis.
Ok een moment opname en ja je kunt zeggen het is een oefenwedstrijd, maar kom op nooit zo'n pot met 3-0 verliezen tegen zo'n middelmatige ploeg.
Ajax is gewoon nu tergend slecht vrees ik.
Steyn is er mooi klaar mee.
Als je moet hebben van een Bergwijn voorin, ben je mooi zuur.
Eigenlijk heeft Ajax minimaal 4 écht goede spelers nodig mi. 2 achterin, 2 voorin.
Gisteren dat Anderlecht nog zitten kijken, werden aardig weggetikt door dat Union St Gillis.
Ok een moment opname en ja je kunt zeggen het is een oefenwedstrijd, maar kom op nooit zo'n pot met 3-0 verliezen tegen zo'n middelmatige ploeg.
Kudus en Alvarez moeten er nog bij komen, maar wellicht vertrekken die twee nog. Dan moeten er inderdaad nog twee voorin en twee achterin bijkomen.
Blijf het absurd vinden dat het zo lang moet duren, over 2 (!) weken spelen we de eerste competitiewedstrijd al.
Blijf het absurd vinden dat het zo lang moet duren, over 2 (!) weken spelen we de eerste competitiewedstrijd al.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heb niet het gevoel dat Mislintat nu zo goed is in goede spelers halen.Gynnad schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:39:
Dat Overmars weg ging is een aderlating
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Mensen doen af en toe net alsof er een RKC Waalwijk bij Ajax op het veld staat. Ja er moet nog wat bij, maar met deze selectie moet Ajax de eerste wedstrijden tegen Heracles en Excelsior gewoon kunnen winnen (en dan is de transferperiode echt over). Kan het beter, zeker, moeten er nog mensen bij, zeker en dat gaat ook echt nog wel gebeuren. Maar er zit ook een hoop potentie in de ploeg. Fijn dat mensen Ajax gaat onderschatten.Harribo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:37:
Ik denk dat Steyn ook wel een prima trainer is.
Keepers:
Rulli, niets meer aan doen zonder twijfel in de top 3 van de Eredivisie.
Pasveer is geblesseerd maar prima 3e keeper.
Jay Gorter twijfel ik nog steeds over maar daarachter zitten de Setfords wat prima is voor 2e keeper.
Verdedigers:
Hato, eigen jeugd veel potentie en goed genoeg voor Eredivisie
Alvarez, als hij blijft meer dan prima als verdediger (of 6)
Rensch, modale speler maar zeker wel top 3 Eredivisie niveau.
Wijndal, wat mij betreft echt weer een AZ->Ajax transfer echt mislukt
Kaplan, helaas weer geblesseerd, verwachtte ik wel wat van.
Sanchez, vast een aardige kerel maar echt geen Ajax voetballer.
Salah-Eddine, potentie maar weet nog niet echt helemaal te overtuigen in de voorbereiding voor zover ik het gezien heb.
Wat mij betreft zit het grootse probleem bij Ajax hier. Er zit in Jong Ajax nog wel wat talent (oa Aertssen) maar zeker niet Eredivisie klaar. Maar goed ga ervan uit dat als ik/wij dit zien dat Mislintat en Steijn dit ook wel zien en gaan fixen.
Middenveld:
- Kudus, geen idee of hij gaat blijven, als hij blijft en fit is zeker een smaakmaker in de Eredivisie.
- Vos, groot talent veel potentieel.
- Klaassen, persoonlijk vind ik hem al een seizoen lang een zwakke schakel. Echte Ajacied, veel passie maar lijkt gewoon te kort te komen.
- Taylor, moet het echt laten zien, heeft potentieel om een prima middenvelder te zijn, prima twee benig, maar te vaak rare beslissingen. Wat mij betreft een do or leave seizoen.
- Berghuis, prima speler, veel ervaring, zolang hij maar niet rechtsbuiten staat.
- Fitz-Jim, moet het nu ook gaan laten zien. Denk dat dit ook een do or leave seizoen wordt. Vaak bij Jong gezien, werkt hard en is een slimme speler
- Van den Boomen, top aankoop. Gratis opgehaald en wat ik zie in de voorbereiding (en hoor over het vorige seizoen in Frankrijk) gaat hij de spil op het middenveld worden. [
- Tahirović, doet het goed in de voorbereiding, veel talent, lijkt echt wat toe te gaan voegen tov andere spelers op het middenveld.[
Aanval:
- Brobbey, barst van de potentie (zelf ook vaak gezien in in Jong) ook een do or leave seizoen. Maar
- Bergwijn, barst ook van de potentie, ik zie het wel gebeuren dat met het vertrek van Tadic hij echt los kan komen.
- Conceição, ben benieuwd of hij dit seizoen de kans krijgt, maar zie het wel zitten ik de snelheid van hem op de rechterflank.
- Godts, top potentie denk dat we daar nog wel van gaan genieten.
Nogmaals er moet echt nog wel wat bij, zeker Europees, maar zo slecht als sommige mensen het doen voorkomen vind ik echt overdreven.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken