Aertssen laat alweer zien dat ie totaal niks te zoeken heeft bij Ajax, ook niet bij Jong. Die is wel zo enorm slecht
Nou, weer een counter goal tegen waarbij er twee aanvallers bijna vrij staan rond de 16. Van de Boomen was niet snel genoeg terug, leek ook niet erg te sprinten. Daar mis je toch een Alvarez.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik weet niet wie op dat moment linksback stond maar die liep naar voren met een man in zijn rug en nog twee van Ajax vlakbij de bal.
Dan heb je geen verdedigend inzicht op dat moment.
Dolberg heel mooi afgemaakt
Edit: gewoon reclameblok in de wedstrijd?! Wtf
Dan heb je geen verdedigend inzicht op dat moment.
Dolberg heel mooi afgemaakt
Edit: gewoon reclameblok in de wedstrijd?! Wtf
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 22-07-2023 13:53 ]
Inderdaad WTF! Ik denk dat er iets niet goed gaat bij ze want vorige wedstrijd gebeurde dit niet.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Op ZiggoSport voetbal was er geen reclameblok.
Mag toch hopen dat dit inderdaad enkel een foutje is...
Ik vrees dat ze het gewoon ff proberen nu. Kijken hoe ver ze kunnen gaan. En als we het slikken, het standaard invoeren. Levert ze extra geld opdutchgio schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:58:
Op ZiggoSport voetbal was er geen reclameblok.
Ajax had ook die Spierings erbij moeten pakken. Als duo was dat echt sterk samen. Vd Boomen is een fantastische spelverdeler maar wel erg kwetsbaar in de omschakeling.gws24 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:46:
Nou, weer een counter goal tegen waarbij er twee aanvallers bijna vrij staan rond de 16. Van de Boomen was niet snel genoeg terug, leek ook niet erg te sprinten. Daar mis je toch een Alvarez.
Dat zie je nu wel terug ja want daarnet was hij in de omschakeling ook weer traag.Kist schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:03:
[...]
Ajax had ook die Spierings erbij moeten pakken. Als duo was dat echt sterk samen. Vd Boomen is een fantastische spelverdeler maar wel erg kwetsbaar in de omschakeling.
Bal verliezen en je ziet Taylor weer terug huppelen ipv sprinten. Ik mag toch hopen dat Steijn dat eruit krijgt
Over de wedstrijd, wat wordt er slecht verdedigd door Ajax.
Gewoon allemaal te slap en nu kort genoeg erop .
Bergwijn komt nauwelijks een lantaarnpaal voorbij. Probeerde het ook niet eens
Gewoon allemaal te slap en nu kort genoeg erop .
Het lijken wel over het paard getilde diva's. Zit weinig inzet intoolkist schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:04:
Bal verliezen en je ziet Taylor weer terug huppelen ipv sprinten. Ik mag toch hopen dat Steijn dat eruit krijgt
Wel met z'n nieuwe RS6 ABT van 320K.Harribo schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:04:
Man man man, het loopt niet en Klaassen reageert weer eens buitenproportioneel, en dit keer ook nog als aanvoerder. Terecht geel!
Klaassen moet voorlopig maar zijn mond houden, is al maanden lang (zo niet een jaar) zeer matig en het enige wat meneer kan is zeuren.
Wat mij betreft is Klaassen en Ajax wel einde verhaal.
Wat mij betreft is Klaassen en Ajax wel einde verhaal.
Is er in ieder geval nog iemand op het veld die zich ergens over opwindt..gws24 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:10:
Man man man, het loopt niet en Klaassen reageert weer eens buitenproportioneel, en dit keer ook nog als aanvoerder. Terecht geel!
Bergwijn had hem trouwens wel wat beter in een hoekje mogen leggen, was een beste kans.
Doe dat dan lekker naar je medespelers, niet naar de scheids.toolkist schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:11:
[...]
Is er in ieder geval nog iemand op het veld die zich ergens over opwindt..
Excuses voor de onbedoelde reclameonderbreking tijdens de wedstrijd tussen Anderlecht en Ajax op kanaal 14 & Select 😔
— Ziggo Sport Voetbal (@ZS_Voetbal) 22 juli 2023
Ook wij zitten nog in de voorbereiding en zoeken nog versterkingen... 😉#ZiggoSport
Wat valt mij Bergwijn tegen zeg. Wordt bijna overal afgetroefd. Komt niemand voorbij.
Daar moet echt wat peper bij
Daar moet echt wat peper bij
Klaassen mag van mij echt heel snel ophoepelen, maar wat een irritante scheids is dit zeg, 't is gewoon een oefenwedstrijd, je hoeft niet alle twijfelgevallen in't voordeel van Anderlecht te doengws24 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:10:
Die scheids maakte er meer van dan het was. Ipv als een malloot erheen te sprinten kan ie dat ook rustig doen. Als je een bal al niet meer op de grond mag stuiteren als je het niet eens bent met een beslissinggws24 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:12:
[...]
Doe dat dan lekker naar je medespelers, niet naar de scheids.
Steijn moet toch ook zien dat sinds stoorzender Klaassen eruit is Ajax beter is gaan spelen. Tuurlijk het is nog niet waar het wezen moet maar met Tahirovic is er veel meer voetbal.
Wat een drama is die vent zeg.toolkist schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:30:
[...]
Die scheids maakte er meer van dan het was. Ipv als een malloot erheen te sprinten kan ie dat ook rustig doen. Als je een bal al niet meer op de grond mag stuiteren als je het niet eens bent met een beslissing
Duel en speler Ajax naar de grond: 80% op doorspelen.
Duel en speler Anderlecht naar de grond, 10% kans doorspelen, 50% kans vrije trap, 40% kans vrije trap + geel.
Het is een oefenwedstrijd man, doe eens normaal man. Dan krijg je vanzelf opgefokte spelers.
[ Voor 26% gewijzigd door Terranova op 22-07-2023 15:09 ]
Frustratie! Het loopt voor geen meter, 5 gele kaarten, kansen gemist. Tja dan geef je weleens een zeperd.Dwight84 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:09:
Rensch spoort ook niet hoor.
Ja hoor eigen goal. Kan er ook nog wel bij. Rulli moest keihard schreeuwen LOOOOOOOSSSSS!!!! Appelflap..
[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 22-07-2023 15:14 ]
Mwa, zulke momenten gebeuren heb je weleens als het totaal niet loopt. Ook de grootste overkomt het. Je moet het niet doen, maar je bent ook maar mens en dan is er ff kortsluiting. Gewoon puur frustratie, maar niet echt onkunde, vind ik.Dwight84 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:12:
@chim0 Frustratie en onkunde. Krijg je ervan als je matige eigen jeugd als Rensch de kans geeft.
Mag ik jullie Denemarken-China aanraden (BBC2)? Dat is wellicht beter om aan te zien 
*edit
Oh ja, hup Ajax!
*edit
Oh ja, hup Ajax!
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 22-07-2023 15:19 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit soort dingen doet hij dus al anderhalf jaar. Een keer overkomt het je maar dit is structureel.chim0 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:18:
[...]
Mwa, zulke momenten gebeuren heb je weleens als het totaal niet loopt. Ook de grootste overkomt het. Je moet het niet doen, maar je bent ook maar mens en dan is er ff kortsluiting. Gewoon puur frustratie, maar niet echt onkunde, vind ik.
ftfychim0 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:11:
[...]
Ja hoor eigen goal. Kan er ook nog wel bij. Rulli Gorter moest keihard schreeuwen LOOOOOOOSSSSS!!!! Appelflap..
Ja dat kan ook. Als je kwaliteit tekort komt dan ga je dit soort dingen doen. Wij hadden ook zo'n iemand in ons team. Gozer kon geen poot voetballen, zaagde alles en iedereen af die langs kwam, maar piepen als ie zelf een veeg kreeg.Dwight84 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:19:
[...]
Dit soort dingen doet hij dus al anderhalf jaar. Een keer overkomt het je maar dit is structureel.
Thnx zag het niet goed door de stream.

Pffff fluit maar af hoor scheidsie

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 22-07-2023 15:26 ]
Selectie is wel echt pure troep hoor.
Hato, Kudus, Boomen en Tahirovic de minst slechte vandaag, de rest is gewoon brandhout. Staat erin omdat er een elftal gemaakt moet worden.
Met een Steijn is de 10de plaats wel zeker dit seizoen.
Edit: Ik overdrijf uiteraard. Maar het is echt echt heel slecht.(eerste helft was nog slechter)
Hato, Kudus, Boomen en Tahirovic de minst slechte vandaag, de rest is gewoon brandhout. Staat erin omdat er een elftal gemaakt moet worden.
Edit: Ik overdrijf uiteraard. Maar het is echt echt heel slecht.(eerste helft was nog slechter)
[ Voor 17% gewijzigd door Dwight84 op 22-07-2023 15:29 ]
Stemmingsmakerijtoolkist schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:27:
[...]
In tegenstelling tot PSV is Ajax wel al actief bezig met een centrale verdediger
Misschien moet Ajax eens bij nieuwe aankopen een intelligentietest afnemen.
Veel dommigheid gezien, weinig inzicht
Veel dommigheid gezien, weinig inzicht
Was het wel, maar meer geblesseerd dan op 't veld.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bij vlagen toch wel goed combinatiespel gezien en zeker in de 2e helft aardig wat kansen gecreëerd maar dat af werken is echt drama. Het is in ieder geval duidelijk dat naast van de Boomen een echte controleur op 6 moet spelen want anders ben je in de omschakeling veel te kwetsbaar omdat hij te traag is. Taylor kan die rol in ieder geval niet vervullen, vond hem het op 10 beter doen. Verder Klaassen niet meer op 10 want dat is gewoon een stoorzender op die plek en natuurlijk moet er echt wat gebeuren in de verdediging (rcv en eventueel de backs).
Chelsea schijnt Kudus te willen halen, Ajax verlangt minimaal 50 miljoen.
Je zou zeggen dat er genoeg geld binnenkomt met Timber, Kudus, Alvarez, Bassey (en het wegvallen van het salaris van Tadic). Hopelijk komen er ook wat serieuze versterkingen
Je zou zeggen dat er genoeg geld binnenkomt met Timber, Kudus, Alvarez, Bassey (en het wegvallen van het salaris van Tadic). Hopelijk komen er ook wat serieuze versterkingen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heeft iemand de wedstrijd van Feyenoord gezien? Hebben met 4-2 verloren van Hoffenheim maar aangezien het een oefenwedstrijd is zal er net zoals bij Ajax veel gerouleerd zijn dus ik vooral benieuwd hoe het spel was en hoe een aantal nieuwelingen het deden zoals Zerrouki en vd Belt.
Als je 50m voor Kuduz krijgt moet je het ook altijd doen. Wanneer is hij nou beslissend geweest vorig seizoen?Gynnad schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:38:
Chelsea schijnt Kudus te willen halen, Ajax verlangt minimaal 50 miljoen.
Ik heb geluisterd. Eerste 'helft' was slecht, tweede 'helft' best aardig. Die Duitsers waren feller in de eerste helft en een stuk efficiënter over de hele wedstrijd. Feyenoord mist een speler met een individuele actie.gws24 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:45:
Heeft iemand de wedstrijd van Feyenoord gezien? Hebben met 4-2 verloren van Hoffenheim maar aangezien het een oefenwedstrijd is zal er net zoals bij Ajax veel gerouleerd zijn dus ik vooral benieuwd hoe het spel was en hoe een aantal nieuwelingen het deden zoals Zerrouki en vd Belt.
[ Voor 39% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2023 18:28 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik heb er delen van gezien, het eerste deel (met veel basis spelers) was niet scherp genoeg, zoals Slot het noemde wilden veel spelers lekker ballen, maar Hoffenheim wilde er wel voor gaan en speelde een (fair) fysiek spelletje.gws24 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:45:
Wat mij vooral opviel:
- Kasanwirjo speelde eigenlijk wel goed, die hoeft nog niet afgeschreven te worden;
- Milambo deed het goed, net als Sauer (die speelde weer sterk).
Beelen heeft ook een tijdje gespeeld (halfuurtje) achterin, die deed dat ook best goed, beetje type Trauner, vooruit spelen naar de goede kleur.
Dilrosun moet de bal meer laten werken en slimmer gebruik maken van zijn snelheid, dat zou hem (en Feyenoord) erg goed doen. Een goed buitenspeler mis je nu eigenlijk wel.
Vergelijk ik het met vorig seizoen mis je (Zerrouki moet dat gaan doen maar bracht dat niet de eerste helft) een aanjager a la Kokcu, wat echt wel een gemis is. Verder dus op de vleugels, maar dat was vorig seizoen ook.
Denk dat je vooral in de breedte er nu beter op staat, daarin ben je minder kwetsbaar (al heb je die wellicht niet zo nodig als spelers net zo fit zijn en blijven als afgelopen seizoen). En dat je met van de Belt onderandere, maar ook Sauer bijvoorbeeld wel het nodige voetbal en aan creativiteit erbij hebt.
Het eerste deel stond Feyenoord dus 2-0 achter, daarna (veel gewisseld) werd 2-2 gespeeld in het 2e uur, al bij al die 4-2 dus.
En dus weer een aantal jonge gasten die zich aandienen , met Milambo die het dus goed deed, Sauer, Hendriks en van den Belt.
Zerrouki viel dus wat tegen, die joeg de boek niet zo aan als Kokcu dat deed vorig seizoen, maar wellicht heeft dat ook ermee te maken dat het een oefenpot is. Vond hem niet slecht, maar niet scherp genoeg.
[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 22-07-2023 18:19 ]
Die trend werd eigenlijk de laatste anderhalf jaar onder Overmars ingezet. Maar toen werd dat verbloemd in Europa en door Martinez. En toen kwam de zomer van hamstelaar.Dwight84 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:28:
Selectie is wel echt pure troep hoor.
ECL LOTINGEN op tv:
Vandaag 24 juli: loting derde voorronde Conference League 14.00 uur
7 augustus: loting play-offs Conference League 14.00 uur
1 september: loting groepsfase Conference League 14.00 uur
Alle lotingen
Livestream: UEFA.com
Livestream: UEFA.tv
Loting groepsfase
Ziggo Sport
=================
CL LOTINGEN:
24 juli 12:00 : derde voorronde (oa psv)
31 augustus: CL loting groepsfase
Vandaag 24 juli: loting derde voorronde Conference League 14.00 uur
7 augustus: loting play-offs Conference League 14.00 uur
1 september: loting groepsfase Conference League 14.00 uur
Alle lotingen
Livestream: UEFA.com
Livestream: UEFA.tv
Loting groepsfase
Ziggo Sport
=================
CL LOTINGEN:
24 juli 12:00 : derde voorronde (oa psv)
31 augustus: CL loting groepsfase
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 24-07-2023 09:23 ]
Bestaan er nog voetbalnieuwssites die wel snel met de transfernieuwtjes komen maar zich niet bedienen van de meest kansloze clickbait koppen?
Ik dacht dat ik op een site zat die redelijk oké was, maar hij is hard afgegleden (fcupdate). Een selectie van vanochtend:
• "Ajax beëindigt samenwerking met De Telegraaf" (niet waar, contract loopt gewoon af en Ajax sluit nu overeenkomst met moederbedrijf in plaats van alleen Telegraaf)
• "Alarmbellen gaan af bij Ajax: transfer komt mogelijk in stroomversnelling door ernstige blessure" (flikker op met je alarmbellen, de kassa gaat juist rinkelen en dat is ingecalculeerd)
• "Johan Derksen geeft mening over gigantisch salaris dat Eva Jinek inlevert met transfer" (dat interesseert echt niemand wat, gaat niet eens over voetbal)
Dus ik ben er klaar mee, ik kom daar niet meer.
Ik dacht dat ik op een site zat die redelijk oké was, maar hij is hard afgegleden (fcupdate). Een selectie van vanochtend:
• "Ajax beëindigt samenwerking met De Telegraaf" (niet waar, contract loopt gewoon af en Ajax sluit nu overeenkomst met moederbedrijf in plaats van alleen Telegraaf)
• "Alarmbellen gaan af bij Ajax: transfer komt mogelijk in stroomversnelling door ernstige blessure" (flikker op met je alarmbellen, de kassa gaat juist rinkelen en dat is ingecalculeerd)
• "Johan Derksen geeft mening over gigantisch salaris dat Eva Jinek inlevert met transfer" (dat interesseert echt niemand wat, gaat niet eens over voetbal)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kijk zelf vaak op Voetbal primeur maar ook daar veel clickbait.Gonadan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:46:
Bestaan er nog voetbalnieuwssites die wel snel met de transfernieuwtjes komen maar zich niet bedienen van de meest kansloze clickbait koppen?
Vi.nl is heel betrouwbaar, maar vaak laat met nieuwtjes en veel Pro artikelen wat mij dan weer stoort.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik zit met hetzelfde euvel.Gonadan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:46:
Ik keek steeds op voetbalnieuws. Maar dat is vnl Ajax,psv, Feyenoord zonder echte diepgang.
Beter dan fcupdate vind ik wel.
Ik vind vi.nl nog steeds het beste maar ik ga er niet voor betalen.
Tips zeker welkom
Irritant he. Ik zit al een tijdje te denken om een anti-clickbait browser plugin te maken oid, waar mensen dan de correcte titels kunnen invullen, zodat anderen geen clickbait zien.Gonadan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:46:
Voetbalzone kijk ik vaak op, maar die hebben ook van die mega irritante clickbait titels.
PSV-Sturm Graz dus.
Geen idee wat ik van die tegenstander moet denken, geen idee of het een moeilijke tegenstander is of niet.
Geen idee wat ik van die tegenstander moet denken, geen idee of het een moeilijke tegenstander is of niet.
Verwijderd
Moet het nog maar zien, Stengs bij Feyenoord.
Na zijn Blessure tijdens PSV uit heeft die nooit meer dat hoge niveau gehaald.
Vind het ook wel grappig.
AZ : "Wij verkopen niet aan concurrenten!"
Feyenoord : "Prima, pikken we hem na een jaar of 2 wel op voor de helft van de prijs."
Na zijn Blessure tijdens PSV uit heeft die nooit meer dat hoge niveau gehaald.
Vind het ook wel grappig.
AZ : "Wij verkopen niet aan concurrenten!"
Feyenoord : "Prima, pikken we hem na een jaar of 2 wel op voor de helft van de prijs."
En die Pro artikelen zijn vaak niet zo Pro. En je kan pro alleen opzeggen via de telefoon wat ik echt belachelijk vind voor iets wat je online kan krijgen.Gynnad schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:05:
[...]
Vi.nl is heel betrouwbaar, maar vaak laat met nieuwtjes en veel Pro artikelen wat mij dan weer stoort.
Dat mag niet, je moet een abo op kunnen zeggen op dezelfde manier als waarop je het aanvraagt. Zie ook dit stuk van Consuwijzer.PolarBear schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:37:
[...]
... En je kan pro alleen opzeggen via de telefoon wat ik echt belachelijk vind voor iets wat je online kan krijgen.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail. De ondernemer mag in dat geval niet van u eisen dat u langskomt om uw abonnement op te zeggen.
[ Voor 26% gewijzigd door ElPaco op 24-07-2023 13:39 ]
Heb ik ze ook gemeld, toen kon het opeens wel. Maar ik vind dat soort praktijken gewoon treurig. Ik wil niet een retentie aanbod.ElPaco schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:38:
[...]
Dat mag niet, je moet een abo op kunnen zeggen op dezelfde manier als waarop je het aanvraagt. Zie ook dit stuk van Consuwijzer.
[...]
Je bent in ieder geval favoriet. De nummer 2 van Oostenrijk. Ajax heeft er een paar jaar geleden vrij eenvoudig van gewonnen in de voorronde. Zie het wel gebeuren.toolkist schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:17:
PSV-Sturm Graz dus.
Gonadan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:46:
Voetbalprimeur en voetbalzone zijn voor mij dan ook echt het rioolputje van de voetbaljournalistiek. Ze brengen zelf geen nieuws, alleen wat ze ergens anders vinden en dat herschrijven ze dan op een sensationele manier zodat mensen er sneller op klikken en dan doen ze soms ook niet eens een goede verwijzing naar het origineel maar alleen "... zegt dat".Terranova schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:26:
[...]
Irritant he. Ik zit al een tijdje te denken om een anti-clickbait browser plugin te maken oid, waar mensen dan de correcte titels kunnen invullen, zodat anderen geen clickbait zien.
Voetbalzone kijk ik vaak op, maar die hebben ook van die mega irritante clickbait titels.
Zelf gebruik ik vooral VI en de soccer subreddit, de VI is de laatste jaren ook niet super maar hebben gelukkig wel eigen journalisten. De soccer subreddit vind ik dan wel weer goed, aangezien de moderators daar wel streng zijn met dat het origineel gepost moet worden en niet bijvoorbeeld tweet die verwijst naar een artikel. En ook omdat ze daar Tiers aanhouden voor journalisten zodat je alleen daaraan al snel weet hoe realistisch het gerucht is.
Denk betere tegenstander dan een OM of Sporting Braga zoals ook had gekund. Al was het voor coefficient wel beter geweest, denk ik dat je zeker in de voorrondes beter de sterkte kan opbouwen dan meteen tegen goede tegenstander te moeten.toolkist schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:17:
PSV-Sturm Graz dus.
PSV won er 2 jaar geleden 2x van. En Feyenoord vorig jaar uit verloren (1-0) en thuis dik gewonnen (6-0).PolarBear schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:44:
[...]
Je bent in ieder geval favoriet. De nummer 2 van Oostenrijk. Ajax heeft er een paar jaar geleden vrij eenvoudig van gewonnen in de voorronde. Zie het wel gebeuren.
Maar niemand weet hoe PSV er straks uit ziet. Over 2 weken weten we het!
Vorig jaar was het AS Monaco, dan valt Sturm Graz erg mee en moet dat wel kunnen.
Als je iets in de groepsfase CL te zoeken wil hebben moet je ook welPolarBear schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:44:
[...]
Je bent in ieder geval favoriet. De nummer 2 van Oostenrijk. Ajax heeft er een paar jaar geleden vrij eenvoudig van gewonnen in de voorronde. Zie het wel gebeuren.
En volgens mij zijn ze net als PSV onlangs hun belangrijkste speler kwijtgeraakt? (topscorer dacht ik)
Blijkbaar is hij bij Antwerpen pas gaan renderen toen Van Bommel hem op 10 zette en vinden veel supporters van Antwerpen 7M wel de max wat je voor zo'n speler zou moeten betalen. Daar zou Feyenoord overheen gegaan zijn en dan vraag ik mij af of ze hem als vervanger voor de Pool hebben gehaald of weer als vleugelspeler. Als het voor het eerste is, snap ik niet dat ze niet gewoon meer voor die Pool geboden hadden want Fenerbache is nou ook weer niet zo rijk dat je die paar miljoen extra niet zou kunnen betalen, dan weet je tenminste wat je in huis hebt en nu met Stengs moet je het nog maar zien of het gebeurd. Lijkt meer alsof het komt doordat Slot hem van AZ kent, net als hij Taabouni mee nam toen hij naar Feyenoord ging.Harribo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:14:
Stengs...win je de oorlog ook niet mee
Bron: https://www.nu.nl/voetbal...de-conference-league.htmlAZ speelt volgende maand in de derde voorronde van de Conference League tegen FK Sutjeska uit Montenegro of Santa Coloma uit Andorra, zo heeft de loting van maandag in het Zwitserse Nyon uitgewezen.
FC Twente moet uitkomen tegen het Hongaarse Kecskeméti TE of Riga FC uit Letland als het in de tweede voorronde afrekent met Hammarby IF. Donderdag is in Enschede de eerste ontmoeting in dat tweeluik, een week later is de return.
Moet toch te doen zijn voor beide clubs.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik lees veel negatieve reacties over Stengs, maar ik ben er wel blij mee. Dat hij veel creativiteit toe kan voegen staat wat mij betreft buiten kijf en dat is wel echt iets dat mist bij Feyenoord. Ook heeft hij al onder Slot gespeeld, dus hij weet echt wel wat er van hem gevraagd wordt in dat spelletje. En ik vind het ook wel belangrijk dat er geen selectie ontstaat van 32245234 nationaliteiten, maar er een Nederlandse kern is. Ben dus vooralsnog positief!
Overigens heb ik vooral ook het gevoel dat men bij voorbaat als negatief is, omdat het geen erg creatieve naam is en iedereen hem had kunnen bedenken. Als hij Stengsinho uit Brazilië zou zijn geweest zouden de reacties 100x positiever zijn terwijl het dan exact dezelfde speler is.
Kan me bijvoorbeeld herinneren dat er 2 jaar geleden geruchten waren over Bjorkan, toen was iedereen superenthousiast en lag iedereen er wakker van dat hij uiteindelijk niet kwam en we met alleen Malacia het seizoen in moesten. Wat een succes bleek die Bjorkan een jaar later te zijn.....
Overigens heb ik vooral ook het gevoel dat men bij voorbaat als negatief is, omdat het geen erg creatieve naam is en iedereen hem had kunnen bedenken. Als hij Stengsinho uit Brazilië zou zijn geweest zouden de reacties 100x positiever zijn terwijl het dan exact dezelfde speler is.
Kan me bijvoorbeeld herinneren dat er 2 jaar geleden geruchten waren over Bjorkan, toen was iedereen superenthousiast en lag iedereen er wakker van dat hij uiteindelijk niet kwam en we met alleen Malacia het seizoen in moesten. Wat een succes bleek die Bjorkan een jaar later te zijn.....
Ik riep een soort gelijke mening op de Feyenoord sub op Reddit en dat leverde mij een -30 op hahahaVld1989 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:05:
er een Nederlandse kern is. Ben dus vooralsnog positief!
Niets is leuker dan een selectie met 8 a 9 NL spelers en niet zoals de laatste jaren bij Feyenoord, Ajax en anders clubs waar soms niet eens meer Nederlands de voertaal was. Geeft toch veel meer binding met je club lijkt mij als het een NL team is ipv een vreemdelingen legioen.
Daarom heel blij met een Stengs al moet ik nog zien dat hij zijn nivo van AZ gaat halen maar goed wij verbazen ons wel vaker de laatste tijd bij Feyenoord :-)
[ Voor 12% gewijzigd door rikoos op 24-07-2023 15:55 ]
Bij Ajax zijn er 6 spelers met een volledig Nederlandse nationaliteit. 8 spelers met een Nederlandse + tweede paspoort, zoals Suriname of Curaçao. De overige 9 spelers hebben een buitenlandse nationaliteit.rikoos schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:54:
[...]
Ik riep een soort gelijke mening op de Feyenoord sub op Reddit en dat leverde mij een -30 op hahaha
Niets is leuker dan een selectie met 8 a 9 NL spelers en niet zoals de laatste jaren bij Feyenoord, Ajax en anders clubs waar soms niet eens meer Nederlands de voertaal was. Geeft toch veel meer binding met je club lijkt mij als het een NL team is ipv een vreemdelingen legioen.
Daarom heel blij met een Stengs al moet ik nog zien dat hij zijn nivo van AZ gaat halen maar goed wij verbazen ons wel vaker de laatste tijd bij Feyenoord :-)
14 Nederlandstaligen in de voorlopige selectie, gelukkig.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ajax mag nu toch wel gaan opschieten met een paar versterkingen, zeker achterin, want als ik de selectie voor het trainingskamp zie wordt ik nog niet heel erg blij. Erg veel Jong Ajax spelers en daar ga je het denk ik niet mee redden.
Bassey wordt thuisgelaten om zijn transfer af te ronden naar Fullham, Kaplan is geblesseerd en Alvarez/Sanchez zijn nog met vakantie.Gero Rulli, Jay Gorter, Charlie Setford, Sten Kremers,
Owen Wijndal, Devyne Rensch, Jorrel Hato, Anass Salah-Eddine, Olivier Aertssen, Tristan Gooijer, Mateja Milovanovic, Diyae Jermoumi
Davy Klaassen, Kenneth Taylor, Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic, Silvano Vos, Kian Fitz-Jim, Gabriel Misehouy
Mohammed Kudus, Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Steven Berghuis, Francisco Conceição, Mohamed Daramy, Kristian Hlynsson, Christian Rasmussen, Mika Godts
Ik vind Stengs geen slechte speler en ook daardoor geen slechte aankoop. Heeft een goed been en kan creatief zijn . Kan wat assists geven. Zal zeker een waarde hebben.Vld1989 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:05:
Ik lees veel negatieve reacties over Stengs, maar ik ben er wel blij mee. Dat hij veel creativiteit toe kan voegen staat wat mij betreft buiten kijf en dat is wel echt iets dat mist bij Feyenoord. Ook heeft hij al onder Slot gespeeld, dus hij weet echt wel wat er van hem gevraagd wordt in dat spelletje. En ik vind het ook wel belangrijk dat er geen selectie ontstaat van 32245234 nationaliteiten, maar er een Nederlandse kern is. Ben dus vooralsnog positief!
Alleen, ik vind het een beetje een juffrouw. Als het tempo en de druk omhoog gaan, zie je hem niet meer.
Dat is mijn ervaring met hem.
Eredivisie ok,( internationaal) als het erop aan komt,neuh.
Ik zie dat Bassey bij Ajax niet mee gaat op trainingskamp. Wrs transfer?
Echt verschrikkelijk hoe dit Ajax dan leeg loopt.
Mogen sowieso wel 3 goede spelers halen voor de verdedigende linie .
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 24-07-2023 16:53 ]
Slot weet natuurlijk dondersgoed wie ie in huis haalt met Stengs en of die wel of niet gaat passen in zijn tactiek/spelwijze.Pompi schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:22:
[...]
Blijkbaar is hij bij Antwerpen pas gaan renderen toen Van Bommel hem op 10 zette en vinden veel supporters van Antwerpen 7M wel de max wat je voor zo'n speler zou moeten betalen. Daar zou Feyenoord overheen gegaan zijn en dan vraag ik mij af of ze hem als vervanger voor de Pool hebben gehaald of weer als vleugelspeler. Als het voor het eerste is, snap ik niet dat ze niet gewoon meer voor die Pool geboden hadden want Fenerbache is nou ook weer niet zo rijk dat je die paar miljoen extra niet zou kunnen betalen, dan weet je tenminste wat je in huis hebt en nu met Stengs moet je het nog maar zien of het gebeurd. Lijkt meer alsof het komt doordat Slot hem van AZ kent, net als hij Taabouni mee nam toen hij naar Feyenoord ging.
Inderdaad een goede speler op eredivisie niveau danHarribo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:50:
[...]
Ik vind Stengs geen slechte speler en ook daardoor geen slechte aankoop. .
Alleen weet je dat ze nog bezig zijn met versterkingen voor achterin. Het middenveld kan mij ook nog niet echt bekoren. Wie gaat hier de defensief sterke middenvelder zijn (Alvarez zal ongetwijfeld nog verkocht worden) die er ook meteen staat? Wie gaat de aanvallend sterke middenvelder zijn? Waar is de creativiteit als vd Boomen een keer niet kan spelen?gws24 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:40:
Ajax mag nu toch wel gaan opschieten met een paar versterkingen, zeker achterin, want als ik de selectie voor het trainingskamp zie wordt ik nog niet heel erg blij. Erg veel Jong Ajax spelers en daar ga je het denk ik niet mee redden.
[...]
Bassey wordt thuisgelaten om zijn transfer af te ronden naar Fullham, Kaplan is geblesseerd en Alvarez/Sanchez zijn nog met vakantie.
En als je dan leest dat ze nu een 27 jarige spits van 15m willen halen als concurrentie voor Brobbey, dan word ik daar ook niet heel vrolijk van. Haal of een goedkoop/transfervrij ervaren "oudje", of een talentvolle jongere speler maar niet 15m waar je waarschijnlijk alleen maar op af gaat schrijven.
Waarschijnlijk naar Fulham. Mislintat heeft gezegd minimaal een RCV en LB/LCV te willen halen, Steijn heeft Bassey al laten weten dat ie zowel voor LB als LCV geen basisspeler zal gaan worden.Harribo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:50:
Ik zie dat Bassey bij Ajax niet mee gaat op trainingskamp. Wrs transfer?
Echt verschrikkelijk hoe dit Ajax dan leeg loopt.
Mogen sowieso wel 3 goede spelers halen voor de verdedigende linie .
Trouwens, als Wijndal dus weer moet gaan banken dan zie ik ook nog wel gebeuren dat hij weg wil.
Ik ken die Stengs niet, maar ik heb vertrouwen in de technische staf van Feyenoord.
Wel knijp ik m een beetje. Onze buitenspeler die een meerwaarde is, mag snel komen.
Vorig seizoen hadden we geluk dat we niet teveel punten verspeelde in het begin van de competitie.
Ajax en PSV hebben wederom een nieuwe trainer. Hier moeten we gebruik van maken door zo snel mogelijk afstand te nemen van de concurrentie.
Ik denk dat beide teams betere coaches hebben dan vorig seizoen. Dus we moeten nog beter zijn, willen we de titel prolongeren.
Wel knijp ik m een beetje. Onze buitenspeler die een meerwaarde is, mag snel komen.
Vorig seizoen hadden we geluk dat we niet teveel punten verspeelde in het begin van de competitie.
Ajax en PSV hebben wederom een nieuwe trainer. Hier moeten we gebruik van maken door zo snel mogelijk afstand te nemen van de concurrentie.
Ik denk dat beide teams betere coaches hebben dan vorig seizoen. Dus we moeten nog beter zijn, willen we de titel prolongeren.
Ik denk dat de meeste versterkingen van een dusdanig niveau dat ze meteen iets toevoegen gewoon niet willen komen. Matige competitie, slecht weer, geen CL, geen #1 titelkandidaat, onzekerheid wie er op 1-9 nog is met deze exodus, trainer zonder reputatie die je gegarandeerd beter maakt en een beperkte kans op versterkingen. Op TD niveau ook zwak en directie/RvC continu onzekerheid en gedoe.gws24 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:40:
Ajax heeft niet veel te bieden om naar Amsterdam te komen dit jaar. Precies waarom Tadic vertrok.
Maar als je puur kijkt naar ‘de namen’ die er nog zijn moet je toch echt wel veel, veel en veel beter kunnen spelen dan wat we in 2023 gezien hebben. Bergwijn en Brobbey zouden samen probleemloos 45 doelpunten moeten kunnen maken bijvoorbeeld.
Maar nu heb je dus een probleem met het (aanname) beperkte netwerk en gebrek aan aanzien dat Mislintat en Geelen hebben vergeleken met Overmars en VD Sar. Op persoonlijke titel halen zij nu ook niks serieus binnen.
Ik ben bang dat het back to basic is: jeugd en subtoppers uit de NL competitie als basis van het team. Salarishuis sterk terugdringen en hopen dat we over 5 jaar weer zo’n piek komt als onder Ten Hag.
Overigens lijkt PSV naast Sanchez te grijpen. Ik ben benieuwd waarom Ajax daar niet serieus naar gehengeld lijkt te hebben?
[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 24-07-2023 18:35 ]
Omdat ze hengelen naar Sutalo en/of Vitik (hopelijk allebei).Aghanim schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:18:
[...]
Ik denk dat de meeste versterkingen van een dusdanig niveau dat ze meteen iets toevoegen gewoon niet willen komen. Matige competitie, slecht weer, geen CL, geen #1 titelkandidaat, onzekerheid wie er op 1-9 nog is met deze exodus, trainer zonder reputatie die je gegarandeerd beter maakt en een beperkte kans op versterkingen. Op TD niveau ook zwak en directie/RvC continu onzekerheid en gedoe.
Ajax heeft niet veel te bieden om naar Amsterdam te komen dit jaar. Precies waarom Tadic vertrok.
Maar als je puur kijkt naar ‘de namen’ die er nog zijn moet je toch echt wel veel, veel en veel beter kunnen spelen dan wat we in 2023 gezien hebben. Bergwijn en Brobbey zouden samen probleemloos 45 doelpunten moeten kunnen maken bijvoorbeeld.
Maar nu heb je dus een probleem met het (aanname) beperkte netwerk en gebrek aan aanzien dat Mislintat en Geelen hebben vergeleken met Overmars en VD Sar. Op persoonlijke titel halen zij nu ook niks serieus binnen.
Ik ben bang dat het back to basic is: jeugd en subtoppers uit de NL competitie als basis van het team. Salarishuis sterk terugdringen en hopen dat we over 5 jaar weer zo’n piek komt als onder Ten Hag.
Overigens lijkt PSV naast Sanchez te grijpen. Ik ben benieuwd waarom Ajax daar niet serieus naar gehengeld lijkt te hebben?
En het netwerk is het probleem volgens mij niet, het gebrek aan CL voetbal dit jaar is dat.
Quad schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:02:
[...]
Bij Ajax zijn er 6 spelers met een volledig Nederlandse nationaliteit. 8 spelers met een Nederlandse + tweede paspoort, zoals Suriname of Curaçao. De overige 9 spelers hebben een buitenlandse nationaliteit.
14 Nederlandstaligen in de voorlopige selectie, gelukkig.

Curaçaos paspoort ≡ Nederlands paspoort.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik denk dat het eerste punt is waarom Bergwijn en Brobbey (beiden geen kartrekkers) dat niet samen probleemloos doen. Wie moet ze gaan bedienen en geeft de assists? Voetballend kom je momenteel amper de verdedigingslinie uit en op het middenveld klopt het vooralsnog qua balans niet, van der Boomen kan dergelijk passes wel geven, maar verdedigend is het niet goed genoeg voor de balans. Kan i.m.o. dus ook best wel tegenvallen.Aghanim schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:18:
[...]
Ik zou met de huidige selectie niet zo stellen dat zij samen gemakkelijk 45 doelpunten zouden ( moeten) maken, in een goed draaiend Ajax zie ik dat wel gebeuren in die zin dat Brobbey zijn 'moyenne' dan wel haalt, Bergwijn zou mij dan enigszins verrassen.
Één voordeel aan Stengs: Joey Kooy mag Feyenoord niet meer fluiten dit seizoen, dat is zijn zwager.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Heeft Higler nog voetballende neefjes? Kan ik ome Sven nog een tipje geven.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tadic vertrok omdat hij, zo luidde zijn uitleg tenminste, niet meer de energie kon opbrengen weer 'op nul' te beginnen dit seizoen. Logisch, want stel dat Ajax dit seizoen met hem zou rehabiliteren dan is de kans vrij groot dat hij het jaar erna alsnog buiten de basis zou vallen. En het afbreukrisico is natuurlijk groot. Voor nieuwe, hongerige spelers is dat anders. De twee opties die @toolkist noemt bijvoorbeeld, hebben een heel andere staat van dienst en zijn een stuk jonger dan Tadic. Voor hen kan Ajax nog altijd een prima opstap zijn naar de Europese top. Daar twee/drie seizoenen voor uittrekken is helemaal niet gek. Denk daarom dat het gewoon is zoals Mislintat zelf al meermaals heeft gezegd: er moest eerst wat uit, voordat er iets nieuws in kan. Met Timber is de eerste stap gezet, Bassey en Alvarez zullen snel voor nog meer investeringsruimte zorgen. Wat dat betreft lijkt Freek Jansen (VI) zowaar eens gelijk te krijgen: de angel zit 'm in de staart deze zomer.Aghanim schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:18:
[...]
Snap trouwens niet dat je Geelen aanhaalt in deze context. Dat is de commercieel directeur die niets van doen heeft met (transfers). Hij was weliswaar kandidaat om Van der Sar als AD op te volgen, maar heeft die benadering afgewezen. Denk daarom dat je beter de vergelijking kunt trekken tussen Overmars-Ten Hag/Van der Sar-Schreuder en Mislintat-Steijn. Plus natuurlijk de (financiële) status van Ajax die nu minder is dan in voorgaande seizoenen.
Ten slotte dan nog 'back to basic'. Welke subtoppers uit de Eredivisie hebben volgens jou in het verleden aan de basis gestaan van Ajax' succes? Het ging juist mis als Ajax spelers aantrok 'voor de breedte', ongeacht waar die vandaan kwamen. Afgelopen seizoen nog met iemand als Sanchez en Grillitsch. Misschien doel je op de beste spelers van ploegen als AZ, Twente, Heerenveen en Groningen? In dat geval kan ik je beter volgen met bijvoorbeeld Overmars, Ziyech, Suarez en Huntelaar. Hoewel het natuurlijk ook met zulke aankopen nog vaak genoeg misging (Sigthórsson, Machlas en nu (mogelijk) Wijndal). Maar als je het echt over 'back to basic' hebt, dan moet Ajax zorgen voor een goede jeugd (en de doorstroom daarvan) in combinatie met gerichte aankopen zoals Tadic en Blind of eerder bijvoorbeeld een Rijkaard, Witschge of Laudrup.
'Feyenoord zit niet stil en zet nu vol in op Ivanušec'
https://www.fr12.nl/nieuw...-zet-nu-vol-in-op-ivanuec
Als hij er nog bijkomt hebben we stiekem toch best wel weer een mooi team :-)
Bijlow
Geertruida Beelen Hancko Hartman
Wiefer Zerrouki Stengs
Paxiao Santiago Ivanusec
Zie ik wel zitten op deze manier en Feyenoord is nog volop bezig met andere spelers!
Heel blij met zo'n technische staff als nu en hopelijk blijft deze samenstelling nog jaren (al denk ik het niet want met succes hoort leegloop en deze basis zijn er minimaal 2 nog onzeker voor komende seizoen).
Bijlow
Wiefer Zerrouki Stengs
Paxiao Santiago Ivanusec
Zie ik wel zitten op deze manier en Feyenoord is nog volop bezig met andere spelers!
Heel blij met zo'n technische staff als nu en hopelijk blijft deze samenstelling nog jaren (al denk ik het niet want met succes hoort leegloop en deze basis zijn er minimaal 2 nog onzeker voor komende seizoen).
In mijn ogen heb je 3 elementen nodig om op het niveau van de afgelopen jaren te blijven:mefjoew schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:20:
[...]
Tadic vertrok omdat hij, zo luidde zijn uitleg tenminste, niet meer de energie kon opbrengen weer 'op nul' te beginnen dit seizoen. Logisch, want stel dat Ajax dit seizoen met hem zou rehabiliteren dan is de kans vrij groot dat hij het jaar erna alsnog buiten de basis zou vallen. En het afbreukrisico is natuurlijk groot. Voor nieuwe, hongerige spelers is dat anders. De twee opties die @toolkist noemt bijvoorbeeld, hebben een heel andere staat van dienst en zijn een stuk jonger dan Tadic. Voor hen kan Ajax nog altijd een prima opstap zijn naar de Europese top. Daar twee/drie seizoenen voor uittrekken is helemaal niet gek. Denk daarom dat het gewoon is zoals Mislintat zelf al meermaals heeft gezegd: er moest eerst wat uit, voordat er iets nieuws in kan. Met Timber is de eerste stap gezet, Bassey en Alvarez zullen snel voor nog meer investeringsruimte zorgen. Wat dat betreft lijkt Freek Jansen (VI) zowaar eens gelijk te krijgen: de angel zit 'm in de staart deze zomer.
Snap trouwens niet dat je Geelen aanhaalt in deze context. Dat is de commercieel directeur die niets van doen heeft met (transfers). Hij was weliswaar kandidaat om Van der Sar als AD op te volgen, maar heeft die benadering afgewezen. Denk daarom dat je beter de vergelijking kunt trekken tussen Overmars-Ten Hag/Van der Sar-Schreuder en Mislintat-Steijn. Plus natuurlijk de (financiële) status van Ajax die nu minder is dan in voorgaande seizoenen.
Ten slotte dan nog 'back to basic'. Welke subtoppers uit de Eredivisie hebben volgens jou in het verleden aan de basis gestaan van Ajax' succes? Het ging juist mis als Ajax spelers aantrok 'voor de breedte', ongeacht waar die vandaan kwamen. Afgelopen seizoen nog met iemand als Sanchez en Grillitsch. Misschien doel je op de beste spelers van ploegen als AZ, Twente, Heerenveen en Groningen? In dat geval kan ik je beter volgen met bijvoorbeeld Overmars, Ziyech, Suarez en Huntelaar. Hoewel het natuurlijk ook met zulke aankopen nog vaak genoeg misging (Sigthórsson, Machlas en nu (mogelijk) Wijndal). Maar als je het echt over 'back to basic' hebt, dan moet Ajax zorgen voor een goede jeugd (en de doorstroom daarvan) in combinatie met gerichte aankopen zoals Tadic en Blind of eerder bijvoorbeeld een Rijkaard, Witschge of Laudrup.
- financiële stabiliteit (CL inkomsten)
- organisatorische stabiliteit (TD - trainer - CEO)
- top selectie
Als een van die drie ontbreekt kun je nog wel wat proberen, maar momenteel ontbreken ze alle drie. Ik hoop dan niet dat er weer paniek aankopen gaan volgen die veel geld kosten en niks toevoegen. Zie het tijdperk Luque, Atouba en die zeehond. Ook die Duitse spits van 15mln waar Mislintat naar kijkt valt daar wat mij betreft onder. Voor je het weet hebben we weer Grillitsch en Sanchez 2 te pakken.
In mijn ogen wordt de gok dat relatief dure/onbekende aankopen fantastisch uitpakken erg groot. Voor je het weet zak je dan ver terug omdat je financieel niet terugzakt. Ik zie dan liever jeugd en inderdaad spelers van AZ/Twente/Etc. Dan is mijn aanname dat die beter gescout zijn, eenvoudiger wennen omdat ze NL en de competitie al kennen en in sommige gevallen de NL nationaliteit hebben.
Die aanname deed Martin van Geel ook altijd gedurende zijn tijd bij Feyenoord...Aghanim schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:24:
[...]
In mijn ogen heb je 3 elementen nodig om op het niveau van de afgelopen jaren te blijven:
- financiële stabiliteit (CL inkomsten)
- organisatorische stabiliteit (TD - trainer - CEO)
- top selectie
Als een van die drie ontbreekt kun je nog wel wat proberen, maar momenteel ontbreken ze alle drie. Ik hoop dan niet dat er weer paniek aankopen gaan volgen die veel geld kosten en niks toevoegen. Zie het tijdperk Luque, Atouba en die zeehond. Ook die Duitse spits van 15mln waar Mislintat naar kijkt valt daar wat mij betreft onder. Voor je het weet hebben we weer Grillitsch en Sanchez 2 te pakken.
In mijn ogen wordt de gok dat relatief dure/onbekende aankopen fantastisch uitpakken erg groot. Voor je het weet zak je dan ver terug omdat je financieel niet terugzakt. Ik zie dan liever jeugd en inderdaad spelers van AZ/Twente/Etc. Dan is mijn aanname dat die beter gescout zijn, eenvoudiger wennen omdat ze NL en de competitie al kennen en in sommige gevallen de NL nationaliteit hebben.
V.w.b. Mislintat sta ik er nog neutraal in. Zal ongetwijfeld wat aankopen doen die niet succesvol blijken, maar dat deed Overmars ook genoeg (Daramy, Cassiera e.d.) In hoeverre spelers (voor ons) onbekend zijn, weegt dan niet mee wat mij betreft. Zo had ik ook nog nooit van (Davinson) Sánchez, Antony of Martinez gehoord. Het gaat erom dat een paar van zulke spelers 'klappers' blijken en dat Ajax CL speelt. Dan gaat het spreekwoordelijke vliegwiel weer op volle toeren draaien.
Is dit een betere elftal dan vorig jaar?rikoos schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:48:
'Feyenoord zit niet stil en zet nu vol in op Ivanušec'
Bijlow
Wiefer Zerrouki Stengs
Paxiao Santiago Ivanusec
Kokcu, Szymanski, Idrissi vervangen door Zerrouki, Stengs en eventueel Ivanusec.
Idrissi vond ik niet veel, maar tegen het einde aan, was hij een paar keer belangrijk. Kokcu of Zerrouki is een wereld van verschil.
Transfer periode is nog niet voorbij, maar ik hoopte op meer. We zullen zien. Ben benieuwd of we idd die Japanner gaan kopen als de vervanger van Danilo
Dat valt nog niet te zeggen. Wat men met Kokcü aan creativiteit mist zou nu een creatievere tien als Stengs wellicht moeten compenseren. En een iets meer scorende stand-in voor Gimenez zou qua effectiviteit ook voor een positief iets kunnen zorgen.
Ik weet het nog niet maar als we eerlijk zijn hadden we ook niet verwacht dat het seizoen zo goed zou lopen met overwinningen waar ik vooraf aan het seizoen mijn geld niet op zou hebben gezet ;-)
Natuurlijk hoop ik ook nog op meer goede aankopen al vind ik wel dat wij heel goed en doordacht nu bezig zijn en niet met miljoenen smijten om het kopen.
Ik ben positiever dan ik vorig seizoen aan het seizoen begon maar laten we afwachten en hopelijk komen er nog een paar hele mooie (en waarschijnlijk onverwachtte) aankopen.
Ik ga wel even bellen naar de KNVB als er ineens een ajacied met familie van Higler loopt hoor.
En ik breng die Ajacied persoonlijk naar de familie van HiglerAgent47 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:11:
Ik ga wel even bellen naar de KNVB als er ineens een ajacied met familie van Higler loopt hoor.
Stiekem ben jij dus die PSV supporter die jaren geleden naar Politiebureau ging om aangifte van matchfixing te doenAgent47 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:11:
Haha nee nee. Geen PSV supporterPompi schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:11:
[...]
Stiekem ben jij dus die PSV supporter die jaren geleden naar Politiebureau ging om aangifte van matchfixing te doen
Volgens het AD wil Feyenoord Boadu halen als opvolger voor Danilo. Betwijfel of dat nou wel zo'n briljante move is...
Hangt denk ik veel af van de prijs die je voor hem moet betalen. Want als hij dezelfde vorm kan vinden zoals hij de vorige keer onder Slot had kan het leuk uitvallen. Maar ik vraag mij ook af of een speler op zijn leeftijd die nu in het buitenland speelt, weer terug wil komen om achter Gimenez op de bank te gaan zitten aangezien die echt niet gepasseerd gaat worden.toolkist schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:52:
Volgens het AD wil Feyenoord Boadu halen als opvolger voor Danilo. Betwijfel of dat nou wel zo'n briljante move is...
Ajax begint nu een oefenwedstrijd tegen een derde klasser uit Duitsland. Live te volgen via https://www.ajax.nl/artik...n-ajax-met-unterhaching/#
edit: en in de eerste minuut staat de verdediging alweer compleet verkeerd
edit: en een goal voor Unterhaching na werkelijk waar weer dramatisch verdedigen.

edit: en een goal voor Unterhaching na werkelijk waar weer dramatisch verdedigen.
[ Voor 33% gewijzigd door gws24 op 25-07-2023 17:07 ]
Binnen 2 minuten al 1-0 achter, Ajax gaat strijden voor degradatie dit jaargws24 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:03:
Ajax begint nu een oefenwedstrijd tegen een derde klasser uit Duitsland. Live te volgen via https://www.ajax.nl/artik...n-ajax-met-unterhaching/#
Klaassen,Taylor,Wijndal, Brobbey en Drama. Dit zijn toch treurige voetballers. Dit soort voetballers horen gewoon lekker in Kleedkamer 2 te zitten.
Misehouy is de enige voetballer die echt goed is vandaag. Leuke voetballer.
Daramy was afgelopen seizoen anders toch de grote meneer bij Kopenhagen. Wellicht dat ie in Amsterdam "alleen" wat meer vertrouwen nodig heeft om te slagen.Dwight84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:26:
Klaassen,Taylor,Wijndal, Brobbey en Drama. Dit zijn toch treurige voetballers. Dit soort voetballers horen gewoon lekker in Kleedkamer 2 te zitten.
Behalve in afmaken dan.. wat een misserDwight84 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:26:
Was hij al voor zijn transfer bij Ajax. Niveau is daar nou niet geweldig. Hij heeft een jaar weer vertrouwen op kunnen doen. Als je nu nog geen vertrouwen heb en dit op de mat brengt heb je niets bij Ajax te zoeken. Lekker terug naar Denemarken sturen.toolkist schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:27:
[...]
Daramy was afgelopen seizoen anders toch de grote meneer bij Kopenhagen. Wellicht dat ie in Amsterdam "alleen" wat meer vertrouwen nodig heeft om te slagen.
(Overigens waren zijn stats nu ook weer niet top)
[ Voor 4% gewijzigd door Dwight84 op 25-07-2023 17:32 ]
en 2-0 voor Unterhaching. Gaat lekker 
edit: 2-1 penalty Brobbey
edit: 2-1 penalty Brobbey
[ Voor 26% gewijzigd door gws24 op 25-07-2023 17:43 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024