Precies daarom zullen ze inderdaad (naar buiten toe) treden dat ze het er niet mee eens zijn.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:10:
In principe is dit dus best wel een goed besluit (Buiten Volendam om.)
Niet wat Ajax wilt, niet wat Feyenoord wilt.
Ergens in het midden als een compromis.
Ajax heeft geen poot om op te staan en moet dit besluit op hun knieën accepteren, punt.
Feyenoord en Volendam zijn de genaaide.
Maar goed, wat een ellende.
Nu willen beide clubs het niet maar is het het besluit van de KNVB.
Ajax komt dit wel goed uit, de wedstrijd tegen Feyenoord is toch al verloren en in november tegen Volendam zullen ze er waarschijnlijk beter voor staan dan nu.
Nee, zeker niet. Ik zeg ook niet dat het nooit fout gaat.DutchOwnage schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:12:
[...]
Ehmmm. De aanval op de keeper vd tegenstander vergeten? Om maar iets te noemen.
Maar het blijft bijzonder dat we nu tot één onvergelijkbaar incident zijn gekomen en één kwalijk incident waar ook de wedstrijd niet definitief gestaakt is. Het patroon dat je poogt te schetsen is niet onderbouwd.
en het is ook maar de vraag waarom er opeens andere clubs bij betrokken worden
[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 25-09-2023 16:14 ]
Je vergeet even dat Halsema, of net welke burgemeester van net welke plaats waar het gebeurt, dat never nooit toe zou staan.donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:11:
[...]
Goede. Stadion leegvegen, iedereen in de kleedkamers houden, warming up en alsnog doorspelen. Zou een duidelijke regel zijn.
En standaard drie punten in mindering.
Eigenlijk 6, oh wacht die hadden ze nog nietdonleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:11:
[...]
Goede. Stadion leegvegen, iedereen in de kleedkamers houden, warming up en alsnog doorspelen. Zou een duidelijke regel zijn.
En standaard drie punten in mindering.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
22 man tegen 11 van ajax ?aaaido schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:13:
Anders gewoon Volendam/Feyenoord tegen Ajax. Beide natuurlijk met een volledig elftal.
Verwijderd
Omdat dit probleem groter dan Ajax is.Napo schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:13:
[...]
Nee, zeker niet. Ik zeg ook niet dat het nooit fout gaat.
Maar het blijft bijzonder dat we nu tot één onvergelijkbaar incident zijn gekomen en één kwalijk incident waar ook de wedstrijd niet definitief gestaakt is. Het patroon dat je poogt te schetsen is niet onderbouwd.
offtopic:
en het is ook maar de vraag waarom er opeens andere clubs bij betrokken worden
Het gebeurd overal en nu de fans weten dat ze zelfs deze macht hebben, zal deze macht ook worden misbruikt.
Wij allemaal weten wat er de komende weken gaat gebeuren.
Nog meer stakingen en nog meer incidenten.
Iedereen weet een goede oplossing/maatregel. (netten.)
Maar de knvb wilt er niet aan beginnen (en ESPN).
Dus, het is met de fluwelen handschoen foei zeggen en we hebben deze zelfde discussie nog 25 keer dit jaar.
Volgens mij valt het wel mee hoor. Er wordt nu alleen een heel gevaarlijk precedent geschept en zolang er geen nieuwe regels of straffen komen die dit in de toekomst kunnen voorkomen, kun je er op wachten dat dit vaker gaat gebeuren.Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:16:
Wel fijn dat mensen hier allemaal zo mooi de emoties kunnen laten gaan en logisch kijken naar de beslissing die gemaakt moet worden.![]()
![]()
![]()
https://nos.nl/artikel/24...-sparta-wordt-uitgespeeld
[ Voor 22% gewijzigd door Vincentio op 25-09-2023 16:18 ]
Mag Volendam dan ook meeliften op de 0-3 voorsprong?aaaido schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:13:
Anders gewoon Volendam/Feyenoord tegen Ajax. Beide natuurlijk met een volledig elftal.
https://www.ad.nl/nederla...oord-te-spelen~adc32f273/
https://www.voetbalprimeu...t-juridische-stappen.html
[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 25-09-2023 16:20 ]
Precies. Het moet nu gewoon klaar zijn met dat pamperen. Of drastische maatregelen, of wat Van Basten zegt kap er maar ff mee. Anders hebben we inderdaad de komende weken dezelfde discussies.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:17:
[...]
Omdat dit probleem groter dan Ajax is.
Het gebeurd overal en nu de fans weten dat ze zelfs deze macht hebben, zal deze macht ook worden misbruikt.
Iedereen weet een goede oplossing/maatregel. (netten.)
Dus, het is met de fluwelen handschoen foei zeggen en we hebben deze zelfde discussie nog 25 keer dit jaar.
Om het dan feitelijk te houden, ook na de eerste wedstrijden met de aangescherpte maatregelen zijn de definitieve stakingen op twee handen te tellen. Dat risico acht ik niet heel grootVerwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:17:
[...]
De KNVB wil er niet aan? De clubs kunnen hier gewoon de handschoen oppakken en netten ophangen, net zoals Feyenoord heeft gedaan. En dit is deels het probleem, clubs die onvoldoende verantwoordelijkheid nemenIedereen weet een goede oplossing/maatregel. (netten.)
Kan ajax verliezen spelen tegen volendam en kan de competitie zijn doorgang vinden
Ajax komt nu op voor de 50k eigen supporters die in het stadion zaten en die niks te maken hadden met die vuurwerkdebielen.TIGER1125 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:19:
Man man man wat een soap wordt dit, Ajax wil niet spelen woensdag die willen tegen Volendam...![]()
https://www.ajax.nl/artik...met-voorstel-van-de-knvb/Het competitie- en bekerprogramma wordt nu door de KNVB voor vier clubs aangepast vanwege het laten uitspelen van een gestaakt duel. Niet alleen de clubs, maar ook de supporters zijn hier de dupe van. Daarom overweegt Ajax juridische stappen.
Verwijderd
Hoe durven ze het überhaupt in hun hoofd te halen.TIGER1125 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:19:
Man man man wat een soap wordt dit, Ajax wil niet spelen woensdag die willen tegen Volendam...![]()
Maar dan heb je echt een plaat voor je kop als club zijnde.
Door jouw onkunde is dit gebeurd en dan nu ook nog eens eisen stellen?
Ik weet dat Ajax zich boven geheven voelt aan de rest van Nederland, maar mijn hemel.
Nou, Ajax niet akkoord. Automatisch verlies, punt.
(Gaat natuurlijk niet gebeuren, KNVB zoekt een andere datum waarmee Feyenoord niet akkoord gaat maar dan word er gezegd "pech gehad.")
Dat van een gevaarlijk precedent is gewoon onzin. Er zijn wel vaker wedstrijden gestaakt en later afgemaakt. Groningen - Ajax vorig seizoen bijvoorbeeld. Was dat toen ook een gevaarlijk precedent? Of is het op basis van dat precedent nu de reden dat deze wedstrijd later wordt uitgespeeld? Dit is niet de 1e keer dat dit gebeurd en het zal helaas ook niet de laatste keer te zijn. Maar mensen kunnen waarschijnlijk vanuit de emotie niet verder kijken dan de laatste keer dat er wat gebeurd. Dus wat mij betreft valt het totaal niet mee dat veel posts hier vanuit emotie ipv logica zijn.donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:17:
[...]
Volgens mij valt het wel mee hoor. Er wordt nu alleen een heel gevaarlijk precedent geschept en zolang er geen nieuwe regels of straffen komen die dit in de toekomst kunnen voorkomen, kun je er op wachten dat dit vaker gaat gebeuren.
Dat niemand hier eerder opgekomen is.J0rdym23 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:21:
De tussenstand als eindstand gebruiken.
Kan ajax verliezen spelen tegen volendam en kan de competitie zijn doorgang vinden
Zie mijn post net, er zijn 50k onschuldige Ajax supporters die hier ook het dupe van zijn. Terecht dat ze daar voor opkomen.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:21:
[...]
Hoe durven ze het überhaupt in hun hoofd te halen.
Ajax moet even heel stil zijn en zich diep schamen. Die hebben helemaal niets te willen.TIGER1125 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:19:
https://www.voetbalprimeu...t-juridische-stappen.html
Volgens mij staan er ook genoeg reacties die oproepen om juist vóóraf duidelijk te maken wat dan de regels zijn en dan dusdanig dat je ook voorkomt dat het loont om een wedstrijd te laten staken (wat nu toch wel het geval is). Dat vind ik toch vrij rationele reacties?Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:21:
[...]
Dat van een gevaarlijk precedent is gewoon onzin. Er zijn wel vaker wedstrijden gestaakt en later afgemaakt. Groningen - Ajax vorig seizoen bijvoorbeeld. Was dat toen ook een gevaarlijk precedent? Of is het op basis van dat precedent nu de reden dat deze wedstrijd later wordt uitgespeeld? Dit is niet de 1e keer dat dit gebeurd en het zal helaas ook niet de laatste keer te zijn. Maar mensen kunnen waarschijnlijk vanuit de emotie niet verder kijken dan de laatste keer dat er wat gebeurd. Dus wat mij betreft valt het totaal niet mee dat veel posts hier vanuit emotie ipv logica zijn.
Hoe komt Ajax op voor die supporters nu dan? Ze mogen toch niet aanwezig zijn bij het restant van de wedstrijd.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:23:
[...]
Zie mijn post net, er zijn 50k onschuldige Ajax supporters die hier ook het dupe van zijn. Terecht dat ze daar voor opkomen.
Verzetten van een andere thuiswedstrijd van Ajax waardoor die ook geraakt worden?donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:24:
[...]
Hoe komt Ajax op voor die supporters nu dan? Ze mogen toch niet aanwezig zijn bij het restant van de wedstrijd.
Door het bijvoorbeeld op z'n minst naar een tijdstip te willen krijgen dat mensen wel kunnen kijken?donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:24:
[...]
Hoe komt Ajax op voor die supporters nu dan? Ze mogen toch niet aanwezig zijn bij het restant van de wedstrijd.
Of de kans ontnemen om bij wederom een niet gewenst spelverloop deze hele riedel nogmaals te herhalen.Napo schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:24:
[...]
Verzetten van een andere thuiswedstrijd van Ajax waardoor die ook geraakt worden?
Dan heb je vooral zelf niet goed opgelet, want het is als één van de drie opties genoemd. De voorkeur (van de KNVB en de clubs) gaat echter altijd uit naar uitspelen van een wedstrijd op zo kort mogelijke termijn. Dit leek niet haalbaar i.v.m. afspraken met gemeente Amsterdam en i.v.m. de wedstrijd tegen Volendam. Feyenoord pleitte daarom voor tussenstand bij staken vaststellen als eindstand. De KNVB besloot tot optie van uitspelen en verzetten wedstrijd Volendam. Gevolg dat ook Volendam de dupe wordt van misdragingen van supporters (van in dit geval Ajax).
Hoe treurig ook, ik wil het wel zien.
[ Voor 26% gewijzigd door DutchOwnage op 25-09-2023 16:27 ]
Verwacht dat Ajax zelf toch ook wel de conclusie zou trekken om tegen Volendam met een (deels) leeg stadion te spelen? Nu wordt die pot later gespeeld en gaan ze misschien wel met een vol stadion spelen.Napo schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:24:
[...]
Verzetten van een andere thuiswedstrijd van Ajax waardoor die ook geraakt worden?
Zeker niet? En doelsaldo danJ0rdym23 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:21:
De tussenstand als eindstand gebruiken.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ja.DutchOwnage schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:26:
Is ESPN wel aanwezig als het woensdagmiddag door zou gaan?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Dat is al vervalst. De kans om tegen Ajax een monsterscore neer te zetten is Feyenoord al ontnomen.
Die 14.00 doen ze juist express om te voorkomen dat grote groepen zich gaan ophouden rond het stadion. Natuurlijk denken we allemaal dat het werkloze apen zijn, maar uiteindelijk zal je toch zie dat rond 14.00 op Woensdag middag, er minder fout kan gaan dan 21.00 na wat blikken bier of poeder.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:25:
[...]
Door het bijvoorbeeld op z'n minst naar een tijdstip te willen krijgen dat mensen wel kunnen kijken?
Verwijderd
Dat dus,donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:25:
[...]
Of de kans ontnemen om bij wederom een niet gewenst spelverloop deze hele riedel nogmaals te herhalen.
Ze hebben wel de tijd om hier meteen om te reageren en hun afkeur te laten weten.
Maar tijd om te communiceren dat de F-side gesloten word hebben ze niet.
Tijd om excuses te maken naar de tegenpartij en de kijkers hebben ze niet.
Nee, arme Ajax en wat is dit toch een onrecht wat ze aangedaan word.
Je denkt gisteren "Ajax kan niet dieper zinken"
En dan doen ze dit.
Nee is zonder publiek, dus Jan Joost, Mario, Kees en Kenneth mogen ook niet komen...DutchOwnage schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:26:
Is ESPN wel aanwezig als het woensdagmiddag door zou gaan?
Nah, ik denk dat het daarom om 14.00 uur is vanwege materiaal tijdens die midweekse speelronde. Dat was natuurlijk allemaal al voorbereid voor de wedstrijd tegen Volendam.
Orde handhaving zal ook meespelen, maar dan had ik persoonlijk niet voor woensdagmiddag gekozen...
[ Voor 28% gewijzigd door TIGER1125 op 25-09-2023 16:29 ]
Die kunnen in november ook naar Volendam. En als Ajax zo begaan is met haar supporters kunnen ze ook pleiten voor 0-3 als eindstand maar dat doen ze dus niet.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:23:
[...]
Zie mijn post net, er zijn 50k onschuldige Ajax supporters die hier ook het dupe van zijn. Terecht dat ze daar voor opkomen.
Dit steekt mij wel een beetje. Waarschijnlijk dus met als uitgangspunt om het in november te doen. Schaamteloos en arrogantHet restant van de gisteren gestaakte Klassieker Ajax-Feyenoord wordt woensdag (vanaf 14.00 uur) zonder publiek uitgespeeld. Dat is besloten door het competitiebestuur betaald voetbal. De Amsterdammers zien dat niet zitten. Ajax wil woensdag conform het speelschema tegen FC Volendam spelen en overweegt juridische stappen tegen de KNVB.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Daar heb je een punt maar stel dat ze woensdag wel spelen Feyenoord scoort niet en Ajax knalt er 2 in ? Dan had ik toch liever de tussenstand als eindstand gehad.
Ajax krijgt de kans om 3 goals te maken, maar zien dat nu niet zitten, en willen dat waarschijnlijk doen na de winterstop, dan hebben ze nieuwe spelers.
Eigenlijk zouden ze 9 punten in mindering moeten krijgen, maar dit kan natuurlijk ook.
Ik wacht anders ook nog op de excuses van Feyenoord, van Groningen, van NAC, etc etc.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:27:
[...]
Dat dus,
Ze hebben wel de tijd om hier meteen om te reageren en hun afkeur te laten weten.
Maar tijd om te communiceren dat de F-side gesloten word hebben ze niet.
Tijd om excuses te maken naar de tegenpartij en de kijkers hebben ze niet.
Nee, arme Ajax en wat is dit toch een onrecht wat ze aangedaan word.
Je denkt gisteren "Ajax kan niet dieper zinken"
En dan doen ze dit.
En als je het bericht in de bron zou lezen dan motiveert Ajax de weigering niet alleen uit eigen oogpunt maar dus ook omdat Volendam z'n wedstrijd nu niet door ziet gaan...
En als Volendam woensdag niet doorgaat, dan heeft Ajax tot 8 oktober de tijd om aan te geven wat zet met F-side etc gaan doen, dus 0,0 reden om dat nu af te raffelen.
Lees anders de afgelopen 5 pagina's eerst ffHollowGamer schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:31:
https://www.voetbalzone.n...anstaande-woensdag/424698
Ajax krijgt de kans om 3 goals te maken, maar zien dat nu niet zitten, en willen dat waarschijnlijk doen na de winterstop, dan hebben ze nieuwe spelers.
Eigenlijk zouden ze 9 punten in mindering moeten krijgen, maar dit kan natuurlijk ook.
En motiveer je 9 punten tov bv Groningen ook ff, thanks. Anders lijkt het puur een troll te zijn.
Geloof je dat?toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:32:
[...]
dan motiveert Ajax de weigering niet alleen uit eigen oogpunt maar dus ook omdat Volendam z'n wedstrijd nu niet door ziet gaan...
Waarvoor moet Feyenoord precies nog zijn excuses aanbieden?toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:32:
[...]
Ik wacht anders ook nog op de excuses van Feyenoord, van Groningen, van NAC, etc etc.
En als je het bericht in de bron zou lezen dan motiveert Ajax de weigering niet alleen uit eigen oogpunt maar dus ook omdat Volendam z'n wedstrijd nu niet door ziet gaan...
En als Volendam woensdag niet doorgaat, dan heeft Ajax tot 8 oktober de tijd om aan te geven wat zet met F-side etc gaan doen, dus 0,0 reden om dat nu af te raffelen.
Verwijderd
Gaat Feyenoord niet mee akkoord, 100%.dr.lowtune schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:30:
uit de AD kop:
[...]
Dit steekt mij wel een beetje. Waarschijnlijk dus met als uitgangspunt om het in november te doen. Schaamteloos en arrogant.
Ik denk niet persé ongunstig voor Ajax trouwens, want die 3 doelpunten maken ze echt niet goed in 35 minuten tijd, ongeacht wanneer die ingehaald wordt, helemaal omdat beide teams in principe verder moeten spelen met de spelers die zondag op 't veld stonden. Maar het uitstellen van Volendam zal ze niet heel slecht uitkomen met de onrust die er nu is, en 't scheelt een thuiswedstrijd op korte termijn, dus minder risico op supportersgedoe in 't stadion, en normaal gezien zou thuis tegen Volendam goed te doen moeten zijn voor Ajax
Maar wanneer ze die gaan inhalen, dat wordt qua schema wel een uitdaging...
Lees dat nog eens even terug. En dan kun je alleen maar concluderen dat het bestuur bij Ajax totaal niet meer weet wat ze aan het doen zijn. Of ze hebben moedwillig de boel niet extra beveiligd.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:23:
[...]
Had je ECHT om de supporters gegeven, dan had je gezorgd dat er bij de wedstrijd Ajax-Feyenoord niks het veld op kon gegooid worden. Netten, leeg F-side vak, stewards met rocket launchers, whatever it takes. Maar zorg dat die wedstrijd normaal gespeeld kan worden. Je kunt na het aanstekerincident bij Feyenoord vorig jaar, toch niet zo naïef meer zijn en denken dat het allemaal wel losloopt.
Nu hebben WEER een boel doorgesnoven malloten die met z'n allen 2 hersencellen in bruikleen hebben gewonnen. En ja, iedere willekeurige malloot kan zo een wedstrijd verzieken. Maar dit was een afgesproken actie, van meerdere personen in dat vak.
KNVB moet ze gewoon straffen en 5 wedstrijden met een leeg F-side vak laten spelen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Tuurlijk doen ze dat niet.D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:29:
[...]
Die kunnen in november ook naar Volendam. En als Ajax zo begaan is met haar supporters kunnen ze ook pleiten voor 0-3 als eindstand maar dat doen ze dus niet.
Gingen de spelers van Feyenoord op de grond zitten nadat de bekerwedstrijd toch maar door moest gaan?
Ik snap je punt niet? Want heb al vaker gezegd dat het niet alleen Ajax is.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:33:
[...]
Lees anders de afgelopen 5 pagina's eerst ff
En motiveer je 9 punten tov bv Groningen ook ff, thanks. Anders lijkt het puur een troll te zijn.
En ja, bij die andere clubs had ik dus ook liever puntenaftrek gezien, en niet deze 'oplossing'.
Kun jij niet even de laatste 5 pagina's teruglezen?
Is dat zo? Dat kan toch niet altijd? Zeker in november zijn er misschien spelers niet beschikbaar en anderen weer juist wel (Bergwijn, Ivanusec)rik86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:34:
helemaal omdat beide teams in principe verder moeten spelen met de spelers die zondag op 't veld stonden.
Inderdaad. Volendam is hier de grote verliezer, die hadden komende woensdag echt wel kans gemaakt op minimaal een punt.Lekkerboeie86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:27:
Ze worden weer gematst door de KNVB. Een pak slaag van Volendam in de Arena woensdag blijft bespaard.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Bovendien beloon je zo ook niet de hooligans, je hebt geen politie-inzet meer nodig, iedereen blij. (Feyenoord want snel uitgespeeld, Volendam omdat ze een vermoeid / uit-vorm Ajax treffen.
Ajax mag niet klagen verder.
Verwijderd
Je bedoeld iets zoals.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:32:
[...]
Ik wacht anders ook nog op de excuses van Feyenoord, van Groningen, van NAC, etc etc.
https://nos.nl/liveblog/2...-excuses-aan-klaassen-aan
Hmm?
Of hier waar FC Groningen zich erover uitspreekt?
https://www.rtvnoord.nl/n...m-zijn-die-mensen-zo-boos
Hmm?
In tegenstelling tot wat er daar in Amsterdam gebeurd, weten de meeste wel wanneer ze fout zitten.
5 wedstrijden maar? Wat mij betreft tot einde seizoen... Desnoods volgend seizoen erbij.OMX2000 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:34:
KNVB moet ze gewoon straffen en 5 wedstrijden met een leeg F-side vak laten spelen.
Maar, dat kan later allemaal nog. Nu eerst de afhandeling van de wedstrijd fixxen.
Ken je plek zeg, ongelooflijk. Feyenoord is hier de dupe van iets wat die kotsmisselijke supporters van Ajax hebben verricht. Je zorgt er nu alleen maar voor dat die gasten zich nog sterker gaan voelen. Wat gaan ze bovendien nog meer doen? Of durven die slapjanussen dat niet? Het is werkelijk waar om van te kotsen.
PSN: Finally_Chris
Maar voor zover mogelijk moet dezelfde opstelling er staan. Bergwijn stond niet op het wedstrijdformulier en mag dus ook bij het inhalen er niet bij zijn. Enkel bij blessures/verkopen/etc mag er van worden afgeweken.D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:35:
[...]
Is dat zo? Dat kan toch niet altijd? Zeker in november zijn er misschien spelers niet beschikbaar en anderen weer juist wel (Bergwijn, Ivanusec)
't zou wat dat betreft wel 'grappig' zijn als de KNVB nu in een kort geding teruggefloten wordt, want dat zet de poorten open voor een succesvol beroep vanuit Feyenoord als 't wel November wordt.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:33:
[...]
Gaat Feyenoord niet mee akkoord, 100%.
Ik kan er ook niet bij dat ze hier de reglementen op verbeterd hebben.
Iets van:
"als een wedstrijd gestaakt wordt deze in eerste instantie later op de dag ingehaald, anders wordt deze bij voorkeur binnen 3 dagen ingehaald, bij uitblijven van goedkeuring door de lokale driehoek desnoods op neutraal terrein of terrein van de tegenpartij
Politiek, die komen nu niet met oplossingen, dat wordt weer in een andere vergadering/orgaan gedaan.Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:56:
Maar er wordt inhoudelijk verder niet ingegaan om dat vuurwerk tegen te gaan toekomstgericht? Geen netten? Geen vakken dicht etc?
Foei Ajax niet meer doen?
Hoorde Halsema ook weer dingen roepen, maar het is allemaal gebakken lucht.
Verwijderd
Misschien kan de KNVB een commissie inhuren die over 12 maanden tot de conclusie komt dat er inderdaad iets moet veranderen.HollowGamer schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:37:
[...]
Politiek, die komen nu niet met oplossingen, dat wordt weer in een andere vergadering/orgaan gedaan.
Hoorde Halsema ook weer dingen roepen, maar het is allemaal gebakken lucht.
Ja, o.a. het volgende staat in de reglementen:D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:35:
[...]
Is dat zo? Dat kan toch niet altijd? Zeker in november zijn er misschien spelers niet beschikbaar en anderen weer juist wel (Bergwijn, Ivanusec)
spelers die op het wedstrijdformulier van het gespeelde gedeelte van de wedstrijd vermeld staan, mits
speelgerechtigd, ook dienen deel te nemen aan het later te spelen gedeelte van de wedstrijd. Indien er onder die spelers sprake is van aantoonbare ziekte of blessures, kan het bestuur betaald voetbal of het competitiebestuur betaald voetbal indien het betreft een wedstrijd in de mannen eredivisie of eerste divisie op verzoek, gehoord een aan het KNVB Sportmedisch Centrum verbonden sportarts, anders bepalen.
Gele kaarten in deze wedstrijd tellen ook pas als de wedstrijd is afgerond. En spelers die geschorst waren voor vandaag, zijn dan ook nog geschorst. En als ze tussentijds geschorst raken en dit de eerstvolgende wedstrijd is, telt dat niet voor de inhaalwedstrijd.
Moet ik dat echt nog voor je uitleggen? Wat zou je denken van die aansteker?Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:33:
[...]
Waarvoor moet Feyenoord precies nog zijn excuses aanbieden?
Ja er zijn excuses naar Klaassen gegaan, verder ook niks.
Oudetoolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:40:
[...]
Moet ik dat echt nog voor je uitleggen? Wat zou je denken van die aansteker?
Wedstrijd is uitgespeeld en maatregelen zijn genomen. Moeten we in Amsterdam nog maar afwachten.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:40:
[...]
toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:40:
[...]
Daarnaast heeft Feyenoord buiten het feit dat het excuses heeft gemaakt en zich nederig heeft opgesteld als enige club vervolgens pro-actief maatregelen genomen om erger of meer te voorkomen.
[ Voor 17% gewijzigd door Mania-92 op 25-09-2023 16:42 ]
Leuke poging om de boel om te draaien maar het is al twee keer eerder gemeld hier: appels en peren. De Feyenoorders hebben gisteren, net als de Ajacieden in De Kuip, gewoon doorgespeeld. En mocht die pot in de Kuip helemaal gestaakt zijn dan had geen Feyenoorder het in de botte kop gehaald om uitspelen te eisen. wat mij betreft was die hervatting al zinloos. Er was ook geen zak meer aan.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:34:
[...]
Tuurlijk doen ze dat niet.
Gingen de spelers van Feyenoord op de grond zitten nadat de bekerwedstrijd toch maar door moest gaan?
Ik kan er echt met mijn pet niet bij: ik heb nog geen Ajacied zien beweren dat ze gisteren nog enige kans hadden dus wtf zou de noodzaak zijn van uitspelen en waarom zou je je daar voor inzetten als Ajax zijnde? En dan kom je nog zelfs aanzetten met als argument dat het publiek de wedstrijd moet kunnen zien. Wil jij die dertig minuten zien dan? Wil jij vol voor de punten gaan? Nee toch zeker?
Van Halst en co zijn gewoon slechte verliezers die een geitenpaadje zien naar een punt in november.
Mag toch aannemen dat het wedstrijdformulier van gistermiddag leidend is voor wie er mag spelen. Eventuele nieuwe spelers kunnen dus niet opgesteld worden.D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:35:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Niks? Volgens mij heeft Feyenoord actie ondernomen door netten op te hangen. Waardoor het nu niet meer kan gebeuren. En houden ze bij bepaalde wedstrijden uit voorzorg bepaalde vakken leeg. Om de kans te verkleinen dat het nogmaals gebeurt.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:40:
[...]
Met ook nog de kanttekening dat het bij Feyenoord om 1 malloot ging met een rare actie. Bij Ajax was dit een gecoördineerde actie van een supportersgroep.
Krijgt Feyenoord dan ook nog de excuses van Ajax voor de aansteker tegen het hoofd van Berghuis? Of de biertjes op Gimenez?
"Zwarte bekeravond in De Kuip • Te Kloese biedt namens Feyenoord excuses aan Klaassen aan"Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:36:
[...]
Je bedoeld iets zoals.
https://nos.nl/liveblog/2...-excuses-aan-klaassen-aan
Hmm?
Of hier waar FC Groningen zich erover uitspreekt?
https://www.rtvnoord.nl/n...m-zijn-die-mensen-zo-boos
Hmm?
In tegenstelling tot wat er daar in Amsterdam gebeurd, weten de meeste wel wanneer ze fout zitten.
"'Daarnaast ook excuses aan alle andere supporters die zich zondagmiddag, op welke wijze dan ook, onveilig of onprettig hebben gevoeld in ons stadion."
Need I say more?
Wat voor additionele excusses had je dan willen zien?toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:40:
[...]
Verwijderd
Nee, want je bevestigt mijn punt.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:43:
[...]
"Zwarte bekeravond in De Kuip • Te Kloese biedt namens Feyenoord excuses aan Klaassen aan"
"'Daarnaast ook excuses aan alle andere supporters die zich zondagmiddag, op welke wijze dan ook, onveilig of onprettig hebben gevoeld in ons stadion."
Need I say more?
Ik wilde schrijven dat ik benieuwd was of de KNVB gewoon de ballen zou hebben om de punten dan maar gewoon aan Feyenoord te geven, maar het zal weer eens niet.dr.lowtune schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:40:
Ajax heeft een standpunt en dat is hun goed recht, of je het er nu mee eens bent of niet. Het is aan de KNVB wat ze er mee doen. Alles wat anders is dan Feyenoord de 3 punten geven, of vandaag, morgen, of woensdagavond uitspelen is het belonen van het wangedrag van de Ajax fans en het belonen van de club Ajax door ze een kans te geven dit huidige resultaat recht te trekken (ze moeten dat dan overigens nog wel " even" doen).
Op zich is dit voor Feyenoord nog de beste mogelijkheid om hun doelsaldo op te vijzelen, dat is immers waar het hen om gaat. Wat ik vanuit Ajax eigenlijk niet zo begrijp is dat ze hier zelf zo op inzetten, accepteer gewoon die 3-0 en sluit het af. Je hebt nu even niet zoveel te eisen en sportief gezien is dit wellicht nog het beste wat je kan overkomen.
En nu ik dit aan het typen ben lees ik dat Ajax niet akkoord gaat met de wedstrijd op woensdag. Zucht. En dan ook nog de supporters als argument mee nemen. Hoe durf je nu nog eisen te stellen en te dreigen met juridische stappen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je m'n post gewoon leest dan weet je precies wat ik bedoel.Mania-92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:41:
[...]
Je zegt dat Feyenoord excuses moet aanbieden en vervolgens bevestig je zelf dat Feyenoord dat al gedaan heeft?
Dus niet half lezen en dan al gaan typen, of op basis van een antwoord van een ander die de boel ook maar voor de helft leest.
Maar ik zal je helpen.. is een excuus aan Klaassen ook een excuus aan de Ajax supporters? of de tv kijkers?
Het restant van de Eredivisiewedstrijd Ajax – Feyenoord wordt op woensdag 27 september (vanaf 14.00 uur) zonder publiek uitgespeeld. #AJAFEY https://t.co/bQFzSECHwk
— KNVB (@KNVB) 25 september 2023
Maar waar ze bij de beker toen diezelfde avond(!) nog met een statement kwamen hebben ze er nu met geen woord over gerept!
Statement KNVB over Feyenoord - Ajaxhttps://t.co/OfYxMEFI21
— KNVB (@KNVB) 5 april 2023
Dat is natuurlijk ook wel weer wonderlijk.
Dat je zelf niet kunt lezen?Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:43:
[...]
Nee, want je bevestigt mijn punt.Thanks.
Zie m'n vorige post, dan snap je wat ik bedoel
Zo moeilijk is het toch niet. Om 14.00u in de Arena die laatste 35 minuten uitvoetballen. Daarna zonder douchen en omkleden de bus in en dan ben je op tijd in Volendam. Feyenoord blij, Volendam blij en Ajax heeft op de blaren gezeten.CR1691 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:46:
Bij Ajax gaan ze alleen akkoord als het op een heel veel latere datum kan. Die gasten kennen echt totaal hun plek niet en geven op deze manier alleen maar hun clubje hersenlozen nog meer macht. Onvoorstelbaar.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Terwijl zelfs dat dus helemaal niet gunstig hoeft te zijn voor Ajax, je moet verder spelen met je huidige opstelling - tenzij er spelers geblesseerd/ziek zijn, of vertrokken, maar dat zal dan nog niet het geval zijn.CR1691 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:46:
Bij Ajax gaan ze alleen akkoord als het op een heel veel latere datum kan. Die gasten kennen echt totaal hun plek niet en geven op deze manier alleen maar hun clubje hersenlozen nog meer macht. Onvoorstelbaar.
Maar de kans dat dit over 1 á 2 maanden niet meer de basis-elf is, is gezien de onrust best wel aanwezig. Moet je straks op komen draven met een team dat eigenlijk niet meer speelt/ niet op elkaar is ingespeeld (nog minder dan nu).
vind ik wel meevallen, vlak daarvoor een keeper belaagd door een 'supporter', toen een speler verwond door een 'supporter'. Nu zijn er geen spelers gewond geraaktdr.lowtune schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:48:
Overigens zie ik op het twitter/x account van de KNVB wel de melding over uitspelen:
[Twitter]
Maar waar ze bij de beker toen diezelfde avond(!) nog met een statement kwamen hebben ze er nu met geen woord over gerept!
[Twitter]
Dat is natuurlijk ook wel weer wonderlijk.
Sterker ze kunnen gewoon in Amsterdam blijven, die wedstrijd stond ook als thuiswedstrijd geprogrammeerd.Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:48:
[...]
Zo moeilijk is het toch niet. Om 14.00u in de Arena die laatste 35 minuten uitvoetballen. Daarna zonder douchen en omkleden de bus in en dan ben je op tijd in Volendam. Feyenoord blij, Volendam blij en Ajax heeft op de blaren gezeten.
Uhm, je weet dat Ajax thuis zou spelen tegen Volendam? Of is de rit op en neer in een bezwete bus onderdeel van de straf?Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:48:
[...]
Zo moeilijk is het toch niet. Om 14.00u in de Arena die laatste 35 minuten uitvoetballen. Daarna zonder douchen en omkleden de bus in en dan ben je op tijd in Volendam. Feyenoord blij, Volendam blij en Ajax heeft op de blaren gezeten.
Alleen speelt Ajax thuis tegen VolendamJoris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:48:
[...]
Soms moet je als club gewoon weten wanneer je je energie moet stoppen om je interne shit op orde te krijgen, in plaats van om je heen gaan slaan omdat je je benadeeld voelt door een actie van je eigen supporters. Nu is zo’n moment.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:49:
Veel plezier nog met gal spuwen, I'm out.
Iedereen is ontevreden, Feyenoord, Ajax en Volendam. Maar de KNVB heeft het enige gedaan wat logisch is, namelijk de wedstrijd afronden binnen de 72 uur. Daar gaat het om, en dat er dan wedstrijden verplaatst worden, dat is nou eenmaal zo. Er worden vaker wedstrijden verplaatst en daar hebben clubs maar mee te dealen. En dat Ajax het nu zogenaamd vervelend vindt voor Volendam slaat natuurlijk ook nergens op. We moeten maar eens klaar zijn met ons poldermodel waarin iedereen tevreden moet worden gehouden. Een daadkrachtige KNVB is hier veel meer in waard.
En de hele discussie over het scheppen van een gevaarlijk precedent waarin hooligans elke wedstrijd stil kunnen laten leggen staat hier ook los van. Deze maatregel kwam als gevolg van gigantisch asociaal gedrag in meerdere stadions. Een breed probleem waar iedereen in en rondom de clubs schuld aan heeft want alle wandaden zijn veel te lang gebagatelliseerd door iedereen. Zorg maar voor strengere maatregelen waardoor clubs vanzelf gaan handhaven of waardoor er eindelijk sociale controle komt op de tribunes.
Of zoals Marco zei, stop er anders maar even helemaal mee.
Adem even goed in en uit. Het is niet normaal dat je een dag later nog steeds zo opgefokt bent. Niet dat je uberhaupt opgefokt zou moeten zijn tenzij je er persoonlijk bij betrokken bent.CR1691 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:46:
Waarom zou Volendam de dupe moeten zijn van iets wat in een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord is gebeurd. Het is natuurlijk ook altijd nadelig voor Feyenoord, maar dat is nu al gebeurd en is niet meer terug te draaien.
CR1691 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:50:
[...]
Sterker ze kunnen gewoon in Amsterdam blijven, die wedstrijd stond ook als thuiswedstrijd geprogrammeerd.
Napo schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:50:
[...]
Uhm, je weet dat Ajax thuis zou spelen tegen Volendam? Of is de rit op en neer in een bezwete bus onderdeel van de straf?
Ah, nog gemakkelijker
@Napo misschien nog een bustour langs de Euromast?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Persoonlijk ben ik nu pas "opgefokt". Wat gisteren is gebeurd is iets waar alle topclubs bij tijd en wijle mee te dealen hebben: idioten die zich "fan" noemen. Dan wordt er vaak gewezen dat het bij de ander erger is maar dat blijkt als je het wat langer volgt gelul. Ik vond het vooral treurig.Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:53:
[...]
Adem even goed in en uit. Het is niet normaal dat je een dag later nog steeds zo opgefokt bent.
Wat ik Ajax verwijt dat ze zich nu zo hard maken voor uitspelen terwijl ze moreel nergens recht op hebben. Hun "fans" hebben die pot verziekt en geen hond gelooft dat ze na een uur spelen nog iets van een kans hadden.
En dus was de meest logische oplossing: laat die 3-0 maar staan. Daar wordt Feyenoord ook niet wijzer van maar verder had niemand daar echt last van gehad. Ajax had gewoon de KNVB en Feyenoord kunnen bellen en zeggen "laat gaan".Waarom zou Volendam de dupe moeten zijn van iets wat in een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord is gebeurd. Het is natuurlijk ook altijd nadelig voor Feyenoord, maar dat is nu al gebeurd en is niet meer terug te draaien.
Ajax komt in deze kwestie niet op voor het belang van Volendam, enkel en alleen van Ajax. Voor Volendam is het natuurlijk heel lullig, maar de Klassieker uitspelen in november is nog veel meer competitievervalsing.Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:53:
[...]
Adem even goed in en uit. Het is niet normaal dat je een dag later nog steeds zo opgefokt bent. Niet dat je uberhaupt opgefokt zou moeten zijn tenzij je er persoonlijk bij betrokken bent.
Waarom zou Volendam de dupe moeten zijn van iets wat in een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord is gebeurd. Het is natuurlijk ook altijd nadelig voor Feyenoord, maar dat is nu al gebeurd en is niet meer terug te draaien.
Dit is geen ideale oplossing, maar voor de gehele competitie nog het meest eerlijk (op hanteren van de stand als uitslag wellicht na). Dan is het wel heel cru dat je als Ajax zijnde hier tegen in beroep gaat, puur en alleen om je eigen kansen op goede resultaten zoveel mogelijk te maximaliseren.
We zijn het vaak niet helemaal eens maar vandaag zitten we volledig op één lijn. Ik schaam me kapot dat ze nu niet gewoon even nederig doen en gewoon accepteren wat de andere partijen het liefst willen.D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:59:
Persoonlijk ben ik nu pas "opgefokt". Wat gisteren is gebeurd is iets waar alle topclubs bij tijd en wijle mee te dealen hebben: idioten die zich "fan" noemen. Dan wordt er vaak gewezen dat het bij de ander erger is maar dat blijkt als je het wat langer volgt gelul. Ik vond het vooral treurig.
Wat ik Ajax verwijt dat ze zich nu zo hard maken voor uitspelen terwijl ze moreel nergens recht op hebben. Hun "fans" hebben die pot verziekt en geen hond gelooft dat ze na een uur spelen nog iets van een kans hadden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Stil zitten als je geschoren wordt.
Niet zo verwonderlijk uit de mond van een Ajacied (Van Basten). Het beste dat Ajax nu kan overkomen is dat de hele competitie wordt stilgelegd.Bao_mi1 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:52:
Of zoals Marco zei, stop er anders maar even helemaal mee.
Maar zover ik kan zien zijn er alleen problemen in Amsterdam, dus waarom zou je de rest van het land daarmee lastigvallen?
Hoezo is uitspelen in november nog meer competitievervalsing? Of de wedstrijd nou deze week of over 4 maanden wordt uitgespeeld, wat gaat er nog veranderen? Het stond al 0-3 en nog 35 minuten te gaan. Voor een Volendam is het juist meer competitievervalsing, nu hebben ze een veel grotere kans op 3 punten tov normaal gesproken 0 punten. Dus wat zou nou erger zijn.PrinsPils schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:04:
[...]
Ajax komt in deze kwestie niet op voor het belang van Volendam, enkel en alleen van Ajax. Voor Volendam is het natuurlijk heel lullig, maar de Klassieker uitspelen in november is nog veel meer competitievervalsing.
Dit is geen ideale oplossing, maar voor de gehele competitie nog het meest eerlijk (op hanteren van de stand als uitslag wellicht na). Dan is het wel heel cru dat je als Ajax zijnde hier tegen in beroep gaat, puur en alleen om je eigen kansen op goede resultaten zoveel mogelijk te maximaliseren.
Zoals ik al eerder postte hier, mensen posten vanuit emotie en denken niet logisch na. Het is logisch dat Ajax hier niet meer akkoord gaat, je wil niet weten wat er allemaal geregeld moet worden om een wedstrijd te kunnen spelen. Alles wat nu is geregeld voor de wedstrijd tegen Volendam moet geannuleerd worden en later opnieuw geregeld te worden . Het is niet zomaar dat Ajax alleen uit de A selectie+staff bestaat. Ik kan mij ook goed voorstellen dat Amsterdam het hier ook niet mee eens gaat zijn. Die hebben poltie inzet/openbaar vervoer etc. moeten regelen op een doordeweekse avond en moeten dan later nog een keer gaan doen. Ajax(en elke andere profclub) is gewoon een bedrijf en bedrijven kennen geen emotie. Het idee dat Ajax maar alles moet slikken omdat een stelletje idioten de wedstrijd moest verzieken is leuk, maar totaal niet logisch vanuit een bedrijf gezien.
Dan moet dat 'bedrijf' eens wat stelliger zijn tegen de eigen supporters in plaats ze telkens met fluwelen handschoentjes aan te pakken.Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:19:
[...]
Hoezo is uitspelen in november nog meer competitievervalsing? Of de wedstrijd nou deze week of over 4 maanden wordt uitgespeeld, wat gaat er nog veranderen? Het stond al 0-3 en nog 35 minuten te gaan. Voor een Volendam is het juist meer competitievervalsing, nu hebben ze een veel grotere kans op 3 punten tov normaal gesproken 0 punten. Dus wat zou nou erger zijn.
Zoals ik al eerder postte hier, mensen posten vanuit emotie en denken niet logisch na. Het is logisch dat Ajax hier niet meer akkoord gaat, je wil niet weten wat er allemaal geregeld moet worden om een wedstrijd te kunnen spelen. Alles wat nu is geregeld voor de wedstrijd tegen Volendam moet geannuleerd worden en later opnieuw geregeld te worden . Het is niet zomaar dat Ajax alleen uit de A selectie+staff bestaat. Ik kan mij ook goed voorstellen dat Amsterdam het hier ook niet mee eens gaat zijn. Die hebben poltie inzet/openbaar vervoer etc. moeten regelen op een doordeweekse avond en moeten dan later nog een keer gaan doen. Ajax(en elke andere profclub) is gewoon een bedrijf en bedrijven kennen geen emotie. Het idee dat Ajax maar alles moet slikken omdat een stelletje idioten de wedstrijd moest verzieken is leuk, maar totaal niet logisch vanuit een bedrijf gezien.
Ze hoeven helemaal niks te regelen als ze niet willen uitspelen en het bij 0-3 laten. Kun je me uitleggen waarom dat zo'n probleem zou zijn? Want die optie lijk je te negeren.Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:19:
[...]
je wil niet weten wat er allemaal geregeld moet worden om een wedstrijd te kunnen spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2023 17:22 ]
Stel dat in november Giminez geblesseerd isdan mis je als Feyenoord zijnde je sterkste speler.Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:19:
[...]
Hoezo is uitspelen in november nog meer competitievervalsing? Of de wedstrijd nou deze week of over 4 maanden wordt uitgespeeld, wat gaat er nog veranderen? Het stond al 0-3 en nog 35 minuten te gaan.
Ajax zit in een slecht fow momenteel maar was als zij in november wel de pannen van het dak spelen ?
Dat is toch competitievervalsing?
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024