Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.991 views

Onderwerpen

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:52
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:21:
[...]

Ze hoeven helemaal niks te regelen als ze niet willen uitspelen en het bij 0-3 laten. Kun je me uitleggen waarom dat zo'n probleem zou zijn?
Omdat het niet logisch is de wedstrijd niet te willen uitspelen. Niet dat het gaat gebeuren, maar waarom zou je een kleine kans op punten willen laten liggen. Puur een logische beslissing, niet eentje gebaseerd op emotie.
alexbl69 schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:21:
[...]

Dan moet dat 'bedrijf' eens wat stelliger zijn tegen de eigen supporters in plaats ze telkens met fluwelen handschoentjes aan te pakken.
Oh dat moeten ze zeker doen, maar dat betekent niet dat ze nu opeens alle logica moeten laten varen.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45

pro_6or

amateur_60r

Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:48:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet. Om 14.00u in de Arena die laatste 35 minuten uitvoetballen. Daarna zonder douchen en omkleden de bus in en dan ben je op tijd in Volendam. Feyenoord blij, Volendam blij en Ajax heeft op de blaren gezeten.

:+
Ik zou er een 6 punten wedstrijd van maken, je begint tegen Feyenoord die eerste 35 minuten en dan wissel je in de 0de minuut alle 11 Feyenoorders voor 11 Volendammers speel je nog 90 minuten door en combineer je de eindstand. Bij winst feyenedam krijgen ze er beide 6 punten bij, bij een uiteindelijk gelijkspel iedereen 3 punten en bij verlies Volenoord krijgt Ajax 3 punten in mindering waardoor ze op 2 punten komen in de competitie. Dat zou dan de slechtste start zijn sinds 2027.

een treffende spreuk

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:19:
[...]

Of de wedstrijd nou deze week of over 4 maanden wordt uitgespeeld, wat gaat er nog veranderen?
Het argument van Ajax zelf voor de huidige vorm, is dat het elftal net bij elkaar is. Dus 4 maanden verder, staat er natuurlijk gewoon een ander elftal. Nog los van blessures, schorsingen, etc.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

DirtyBird

Praktiserend denker

Bij niet uitspelen wordt feyenoord de kans op een goed doelpuntensaldo ontnomen, bij veel later uitspelen kunnen de kaarten heel anders geschud zijn en doet de nieuwe situatie misschien geen recht meer aan het moment van staken (tactische ontwikkeling, blessures, etc).
Misschien moeten reglementaire verliezen hoger worden dan 3-0, standaard 5-0 als uitspelen geen optie is. Of huidige stand + x aantal doelpunten.

Ajax en de 'supporters' kunnen wat mij betreft echt de pot op en ik vind het echt beneden alle peil dat ze nog moeilijk doen nu ook. Ik zou me kapot schamen voor zowel het eigen spel, als voor het publiek als ik Ajax was en gewoon op mn rug gaan liggen, accepteren, en hopen dat je dit zo snel mogelijk achter je kunt laten.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Terranova
J0rdym23 schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:24:
[...]

Stel dat in november Giminez geblesseerd isdan mis je als Feyenoord zijnde je sterkste speler.
Ajax zit in een slecht fow momenteel maar was als zij in november wel de pannen van het dak spelen ?

Dat is toch competitievervalsing?
Maar is het meer competitievervalsing dan voor Volendam? Nee, ik heb ook niet gezegd dat het voor Feyenoord geen competitievervalsing is. Maar het is het nog meer voor Volendam. Daarnaast de competitievervalsing voor Feyenoord is al een feit, voor Volendam nog helemaal niet.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:06

Typhone

Who Dares Wins

Hahaha, wat een kneuterige reacties toch weer zo links en rechts.
Een verplaatste wedstrijd, wederom verplaatsen om dit restant er tussen te kunnen frotten.
Waarbij de lokale driehoek alles op alles moet zetten wat normaliter niet kan (bus, bescherming en al dat soort gedoe wat nodig is).

Natuurlijk is dat nadelig, vreemd, apart en zeer ongewenst (terecht) voor FC Volendam.

De oorzaak van het ene probleem hoeft niet de oorzaak van het andere probleem te zijn dus mensen moeten even leren emotie en ratio uit elkaar te halen.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:44
[...]

Het is logisch dat Ajax hier niet meer akkoord gaat, je wil niet weten wat er allemaal geregeld moet worden om een wedstrijd te kunnen spelen. Alles wat nu is geregeld voor de wedstrijd tegen Volendam moet geannuleerd worden en later opnieuw geregeld te worden . Het is niet zomaar dat Ajax alleen uit de A selectie+staff bestaat. Ik kan mij ook goed voorstellen dat Amsterdam het hier ook niet mee eens gaat zijn. Die hebben poltie inzet/openbaar vervoer etc. moeten regelen op een doordeweekse avond en moeten dan later nog een keer gaan doen. Ajax(en elke andere profclub) is gewoon een bedrijf en bedrijven kennen geen emotie. Het idee dat Ajax maar alles moet slikken omdat een stelletje idioten de wedstrijd moest verzieken is leuk, maar totaal niet logisch vanuit een bedrijf gezien.
Hadden ze het beter moeten regelen met de aanhang en fouilleren. Had het allemaal voorkomen kunnen worden. Maar als je je pet laat hangen naar je harde kern, is dit de consequentie.

Verwijderd

[...]

Hoezo is uitspelen in november nog meer competitievervalsing? Of de wedstrijd nou deze week of over 4 maanden wordt uitgespeeld, wat gaat er nog veranderen? Het stond al 0-3 en nog 35 minuten te gaan. Voor een Volendam is het juist meer competitievervalsing, nu hebben ze een veel grotere kans op 3 punten tov normaal gesproken 0 punten. Dus wat zou nou erger zijn.

Zoals ik al eerder postte hier, mensen posten vanuit emotie en denken niet logisch na. Het is logisch dat Ajax hier niet meer akkoord gaat, je wil niet weten wat er allemaal geregeld moet worden om een wedstrijd te kunnen spelen. Alles wat nu is geregeld voor de wedstrijd tegen Volendam moet geannuleerd worden en later opnieuw geregeld te worden . Het is niet zomaar dat Ajax alleen uit de A selectie+staff bestaat. Ik kan mij ook goed voorstellen dat Amsterdam het hier ook niet mee eens gaat zijn. Die hebben poltie inzet/openbaar vervoer etc. moeten regelen op een doordeweekse avond en moeten dan later nog een keer gaan doen. Ajax(en elke andere profclub) is gewoon een bedrijf en bedrijven kennen geen emotie. Het idee dat Ajax maar alles moet slikken omdat een stelletje idioten de wedstrijd moest verzieken is leuk, maar totaal niet logisch vanuit een bedrijf gezien.
Speel op de inhoud aub en niet op de man

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 25-09-2023 23:46 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:35
Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:26:
[...]
maar waarom zou je een kleine kans op punten willen laten liggen.
Omdat je dat met goed fatsoen niet zou moeten willen. De Ajax leiding handelt wat dat betreft nu in de geest van de idioten die dat vuurwerk gooiden. Alle middelen zijn kennelijk geoorloofd

Als Feyenoorder vond ik die hervatting van de bekerwedstrijd ook genant. Je hoopte dat er niet meer gescoord zou worden want juichen kan toch niet.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2023 17:35 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
J0rdym23 schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:24:
[...]

Stel dat in november Giminez geblesseerd isdan mis je als Feyenoord zijnde je sterkste speler.
Ajax zit in een slecht fow momenteel maar was als zij in november wel de pannen van het dak spelen ?

Dat is toch competitievervalsing?
Elke beslissing die je nu neemt is competitievervalsing

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:27:
[...]

Maar is het meer competitievervalsing dan voor Volendam? Nee, ik heb ook niet gezegd dat het voor Feyenoord geen competitievervalsing is. Maar het is het nog meer voor Volendam. Daarnaast de competitievervalsing voor Feyenoord is al een feit, voor Volendam nog helemaal niet.
Persoonlijk vind ik het voor Feyenoord meer competitievervalsing om het later uit te spelen dan voor Volendam, omdat de wedstrijd al 56min gespeeld is.
Ajax - Volendam is nog niet eens afgetrapt, voor Volendam is het zuur omdat ze nu bloed ruiken aangezien Ajax in een slechte flow zit.

Als de knvb perse wilt uitspelen zo snel mogelijk en niet na x aantal maanden omdat er dan van alles kan gebeuren. Blessures, vorm dip enz.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:33:
[...]

Mede mogelijk gemaakt door de KNVB zelf :Y)

• J0rdym23
  • Nu online
Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:33:
[...]

Ja mee eens, tussenstand als eindstand gebruiken!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

J0rdym23 schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:34:
[...]

Ja mee eens, tussenstand als eindstand gebruiken!
Ik begrijp niet waarom dat niet wordt gedaan. Zou een hoop ellende schelen.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
J0rdym23 schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:33:
[...]

Ajax - Volendam is nog niet eens afgetrapt, voor Volendam is het zuur omdat ze nu bloed ruiken aangezien Ajax in een slechte flow zit.
Of Volendam wil ook gewoon wedstrijden afronden en zich kunnen focussen op een volgende wedstrijd.

Het trainingsschema zal opgezet zijn om naar deze midweekse wedstrijd te werken, er is dus sowieso impact op de voorbereiding op de wedstrijd erna. Laat staan dat deze wedstrijd al een keer is verplaatst.

De vorm van de dag zou geen factor moeten zijn.

• J0rdym23
  • Nu online
Napo schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:35:
[...]

Of Volendam wil ook gewoon wedstrijden afronden en zich kunnen focussen op een volgende wedstrijd.

Het trainingsschema zal opgezet zijn om naar deze midweekse wedstrijd te werken, er is dus sowieso impact op de voorbereiding op de wedstrijd erna. Laat staan dat deze wedstrijd al een keer is verplaatst.

De vorm van de dag zou geen factor moeten zijn.
Begrijpelijk maar mijn inziens heeft een wedstrijd die al is gestart voorrang op een wedstrijd waar nog geen aftrap van heeft plaats gevonden

• Terranova
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:33:
[...]

Omdat je dat met goed fatsoen niet zou moeten willen. De Ajax leiding handelt wat dat betreft nu in de geest van de idioten die dat vuurwerk gooiden.

Als Feyenoorder vond ik die hervatting van de bekerwedstrijd ook genant. Je hoopte dat er niet meer gescoord zou worden want juichen kan toch niet.
Fatsoen != logica. Wat mij betreft wordt de wedstrijd ook niet uitgespeeld, ik heb geen zin om nog 35+ minuten te moeten lijden en vooral omdat het door de eigen fans komt zou het terecht zijn dat je verliest. Maar logisch gezien zou de wedstrijd gewoon uitgespeeld moeten worden. Tijdens en net na een wedstrijd ben ik extreem gepassioneerd en emotioneel maar zeker een dag later kan ik er niet anders dan rationeel naar kijken.

Dit soort beslissingen hoor je ook alleen maar te nemen door er logisch over na te denken en niet op basis van emotie.

• Terranova
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:32:
[...]

Hou op alsjeblieft, het is wel duidelijk wat jouw motivatie is en dat is pas zo laat mogelijk spelen, wie weet speelt Ajax dan weer wat beter en heeft het in ieder geval meer kans dan morgen.
Hou zelf op zou ik zeggen. Mijn motivatie is niet zo laat mogelijk spelen en bovendien ik maak de beslissing niet en mijn posts op Tweakers beinvloeden de personen die de beslissing maken ook niet. Het enige wat ik doe is rationeel naar de beslissing te kijken en mijn mening daar over geven.

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:02
De hele tijd roepen dat je er als enige rationeel naar kijkt betekent niet dat je er ook rationeel naar kijkt, zoveel is duidelijk.

De minste mogelijke beïnvloeding op deze wedstrijd vindt plaats door ‘m zo snel mogelijk uit te spelen, los even van de tussenstand als eindstand nemen. Daarom logisch dat hiervoor gekozen wordt.

Hele wedstrijden worden gedurende het seizoen vaker verplaatst (bijvoorbeeld ivm Europese wedstrijden, dit seizoen nog), en hoezeer ik ook snap dat Volendam baalt, dan wordt het over het algemeen ook geaccepteerd.

• D-e-n
  • Laatst online: 19:35
Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:38:
[...]

Dit soort beslissingen hoor je ook alleen maar te nemen door er logisch over na te denken en niet op basis van emotie.
Waarom frame je een op rechtvaardigheid gebaseerde beslissing als emotie? Dat zijn geen argumenten maar is het wegzetten van iets als niet rationeel.

Vanuit het oogpunt van rechtvaardigheid is het rationeel gezien juist heel logisch om de stand te handhaven. Niemand heeft dan echt voordeel, hooguit Feyenoord heeft nadeel omdat hun flow weg is, maar daar is niks meer aan te doen.

Het meest rechtvaardige wat daarna komt is zo snel mogelijk uitspelen. Maar ook die optie verwerpt Ajax. Conclusie: Ajax probeert er een slaatje uit te slaan.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2023 17:49 ]

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Het is op zijn minst een beetje raar om Volendam de dupe te laten worden van dit hele verhaal. Nota bene al op een doordeweekse dag om 21:00 spelen is een verschrikking.

Dan nu weer alles omgooien om het restant uit te spelen is onzinnig. Niet op komen dagen heeft ook een straf, regelementair verlies. Waarom nu niet gewoon Ajax de verlies partij noteren en een extra puntenstraf.

Zoiets is toch wel ergens in de regelementen te vinden ?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:36
DutchOwnage schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:12:
[...]

Ehmmm. De aanval op de keeper vd tegenstander vergeten? Om maar iets te noemen.
Is ook wel eens bij Ajax gebeurt he ;) Eerder dan bij PSV. Tegen AZ ergens toen GJ Verbeek daar nog trainer was.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:33
Lang verhaal kort, de KNVB heeft zichzelf qua regels natuurlijk ook wel weer voor een onmogelijke combinatie gesteld qua regels :+
- Inhalen moet binnen 72 uur.
- Er mogen geen twee wedstrijden binnen 48 uur gespeeld worden.
- Regelmatig worden wedstrijden van de Europees spelende teams geannuleerd, waardoor sowieso al allemaal extra midweekse inhaalrondes nodig zijn.

Volgens de regels is dan Woensdag uitspelen en Volendam slachtofferen denk ik de minst erge optie waarbij je het meeste binnen de regels blijft het meest realistisch. Dat uitgerekend Ajax als veroorzakende partij (ja <1% van de 'supporters' I know, I know :P )in dit hele verhaal nu de juridische boeken in duikt puur om er voor hen het maximale uit te halen vind ik als neutrale toeschouwer echt wel iets van, volgens mij hebben die moreel op dit moment helemaal niks te eisen mits het maar uitgespeeld wordt.

Nu kun je de regels verder dit seizoen niet meer aanpassen vind ik (dus helaas niet stoppen en 0-3 als eindstand nemen), of uitzonderingen gaan maken, maar hier moet de KNVB toch echt wel iets mee vanaf seizoen 24/25. Persoonlijk zou ik dan denken aan:

- Stoppen met vrijgaf geven van de topclubs voor een Europese wedstrijd, ik heb dit zelf altijd al een beetje competitie vervalsing gevonden op het Europese niveau en ook de kleine clubs zijn hiermee in de Eredivisie de sjaak doordat ze gepland veel vaker 3 wedstrijden in één week moeten afwerken terwijl deze veel minder ruim zitten qua selectie/wisselspelers dan de topclubs.

- De 48uurs regel schrappen (of minimaal inperken tot 24uur) uitsluitend richting de veroorzakende partij bij een definitieve staking indien er minder dan één helft uitgespeeld hoeft te worden. We hebben het dan immers over hooguit 135min voetbal, m.a.w. ongeveer gelijk aan een KO-wedstrijd met verlenging, waarbij je hier ook nog eens onbeperkt kunnen 'wisselen' en een paar uur rust hebt tot de volgende wedstrijd. Ajax had hier sportief gezien makkelijk die wedstrijd tegen Feyenoord uit kunnen spelen om zeg 12:00 en dan laat je die tegen Volendam maar op 19:30 beginnen bijv.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dus Ajax en Feyenoord wordt uitgespeeld, prima, maar nu kan de voorbereiding bij Volendam de prullenbak in.

Ik vind dit geen goede keuze en ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de KNVB deze wedstrijd zou verplaatsen ten faveure voor het uitspelen van de wedstrijd Ajax Feyenoord..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• LZ86
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:21:
[...]

Hoe durven ze het überhaupt in hun hoofd te halen.
Maar dan heb je echt een plaat voor je kop als club zijnde.

Door jouw onkunde is dit gebeurd en dan nu ook nog eens eisen stellen?
Ik weet dat Ajax zich boven geheven voelt aan de rest van Nederland, maar mijn hemel.

Nou, Ajax niet akkoord. Automatisch verlies, punt.
(Gaat natuurlijk niet gebeuren, KNVB zoekt een andere datum waarmee Feyenoord niet akkoord gaat maar dan word er gezegd "pech gehad.")
Precies, ze mogen de KNVB op hun blote knietjes danken dat ze zo gematst worden. En dan nog juridische stappen overwegen? Ze hebben ook nog steeds niks gecommuniceerd over hoe ze die ultra's gaan aanpakken, geen excuses aan Feyenoord gemaakt en met een plan gekomen over hoe ze hier in de toekomst mee omgaan.

Zie hier de reden dat alle fans van clubs die géén Ajax zijn een hekel aan die club hebben. De arrogantie.......

Nu mogen ze van mij ook daadwerkelijk puntaftrek krijgen.... Het gore lef.

Hopen dat Volendam keihard in t verweer gaat. De KNVB mag op de vingers getikt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 25-09-2023 18:08 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Is er eigenlijk al iets bekend geworden over het strafonderzoek dat de KNVB gaat doen?

per aspera ad astra

Verwijderd

LAD93 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:08:
Is er eigenlijk al iets bekend geworden over het strafonderzoek dat de KNVB gaat doen?
Doofpot

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:01
Als Ajax fan schaam ik me misschien nog wel het meest voor de houding van het bestuur. Tuurlijk joh ga lekker juridische stappen overwegen. Hou gewoon nu even je mond en accepteer wat je als oordeel krijgt in plaats van dit gedoe. En richt je op het tuig dat hier achter zit. Sluit de fside voor de rest van het jaar en geef ze ook geen andere plek. Ook verbod voor fside leden voor de Europese uit wedstrijden. Gewoon klaar. Het hele vak gewoon afstraffen.

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:36:
Dan ga je in beroep omdat je het er niet mee eens bent omdat er zogenaamd voor 4 clubs een aanpassing in het schema nodig is.
Ajax - Volendam moet naar de 2e seizoenshelft tenzij je andere wedstrijden gaat verplaatsen.

Ajax heeft tijd in de week van 1 november, maar Volendam speelt dan de 1e ronde van de beker.

Ajax heeft tijd in de week van Sinterklaas, maar dan speelt Volendam op de donderdag in de Kuip.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:51

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Knvb en Ajax hebben geluk dat het Volendam is. Als het PSV was geweest, was dit een hele andere discussie geweest.

Daarnaast is het idd raar dat er niks vanuit de knvb wordt gecommuniceerd over de incidenten. Terwijl toen met met feyenoord en Groningen er wel direct op de site statements stonden.
Bij feyenoord werd zelfs gecommuniceerd vanuit de FIFA.

Huub Huub Barbatruc!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:33
Kist schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:13:
Als Ajax fan schaam ik me misschien nog wel het meest voor de houding van het bestuur. Tuurlijk joh ga lekker juridische stappen overwegen. Hou gewoon nu even je mond en accepteer wat je als oordeel krijgt in plaats van dit gedoe. En richt je op het tuig dat hier achter zit. Sluit de fside voor de rest van het jaar en geef ze ook geen andere plek. Ook verbod voor fside leden voor de Europese uit wedstrijden. Gewoon klaar. Het hele vak gewoon afstraffen.
Ik zit op die zijde en ik wil graag nog gewoon naar wedstrijden, en ik denk velen kinderen en normale mensen met mij dus flikker aub even op met dit soort belachelijke uitspraken.

Straf de mensen die iets gedaan hebben of het faciliteren maar laat onschuldige mensen er even lekker buiten.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:27

Agent47

I always close my contracts.

Zul je zien dat Hancko of Geertruida geblesseerd raakt woensdag. Ajax zet zichzelf wel echt slecht op de kaart zo hè.

De club is verantwoordelijk voor de fouillering, die was dus al kut.

Ze mogen de knvb op de knieën bedanken dat ze überhaupt nog een kansje maken op een gelijkspel of winst ( zie az donderdag)

En maar afvragen waarom half Nederland niks heeft met de club. Ze stralen het nu ook wel heel erg uit hoor.

[ Voor 86% gewijzigd door Agent47 op 25-09-2023 18:24 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:51

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:22:
Zul je zien dat Hancko of Geertruida geblesseerd raakt woensdag. Ajax zet zichzelf wel echt slecht op de kaart zo hè.
Daar ben ik ook bang voor. Of dat Taylor weer zo'n onbesuisde tackle maakt op gimenez.

Huub Huub Barbatruc!

• Terranova
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:47:
[...]

Waarom frame je een op rechtvaardigheid gebaseerde beslissing als emotie? Dat zijn geen argumenten maar is het wegzetten van iets als niet rationeel.

Vanuit het oogpunt van rechtvaardigheid is het rationeel gezien juist heel logisch om de stand te handhaven. Niemand heeft dan echt voordeel, hooguit Feyenoord heeft nadeel omdat hun flow weg is, maar daar is niks meer aan te doen.

Het meest rechtvaardige wat daarna komt is zo snel mogelijk uitspelen. Maar ook die optie verwerpt Ajax. Conclusie: Ajax probeert er een slaatje uit te slaan.
Waarom frame je rechtvaardigheid op jouw eigen mening. Een wedstrijd niet uitspelen is nooit rechtvaardig. Ik snap helemaal dat Feyenoorders graag de 3 punten definitief binnen hebben, ook al is er echt nog geen 1% kans dat Ajax nog terugkomt. Maar dat betekent niet dat het rechtvaardig is om de wedstrijd niet uit te spelen. Competitiewedstrijden zijn altijd 90 min + extra tijd, korter dan dat spelen is dus per definitie niet rechtvaardig.

Het meest rechtvaardige is niet een 3e partij te betrekken in deze situatie, nogmaals ik snap het helemaal. Als ik een Feyenoord fan zou zijn dan zou ik ook graag willen dat de 3 punten direct binnen zijn, maar logisch zou dat niet zijn.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
Dit is ook wel een van de beroerdste wedstrijden om (gedeeltelijk) in te moeten halen, t schema is al overvol, t is een risicowedstrijd en er komt veel emotie bij kijken.

En zoals ik al eerder zei, Feyenoord lijkt een stuk ingespeelder te zijn dan Ajax, dus de kans dat t team waarmee ze nu spelen over 1,5 maand nog steeds de basis is acht ik een stuk groter dan bij Ajax. En ze moeten wel verder met de opstelling van gisteren.

Verwijderd

Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:25:
[...]

Waarom frame je rechtvaardigheid op jouw eigen mening. Een wedstrijd niet uitspelen is nooit rechtvaardig. Ik snap helemaal dat Feyenoorders graag de 3 punten definitief binnen hebben, ook al is er echt nog geen 1% kans dat Ajax nog terugkomt. Maar dat betekent niet dat het rechtvaardig is om de wedstrijd niet uit te spelen. Competitiewedstrijden zijn altijd 90 min + extra tijd, korter dan dat spelen is dus per definitie niet rechtvaardig.

Het meest rechtvaardige is niet een 3e partij te betrekken in deze situatie, nogmaals ik snap het helemaal. Als ik een Feyenoord fan zou zijn dan zou ik ook graag willen dat de 3 punten direct binnen zijn, maar logisch zou dat niet zijn.
Maar dat is wel het geval wanneer Ajax weigert mee te werken.

De KNVB komt nu met een oplossing. (Of deze goed is of niet doet er niet toe.)
Als Ajax weigert deze te accepteren dan zou de KNVB gewoon moeten zeggen "dan niet, 3 punten naar Feyenoord."

Weet je, nu ruim 24 uur later en nog geen word uit Amsterdam over de F-Side.
Maar dreigen met een kort geding omdat je het niet rechtvaardig vind.

Pas aub op met dit soort aannames te verspreiden, dat brengt de sfeer niet ten goede

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 25-09-2023 23:47 ]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Een wedstrijd veel later uitspelen zodat je De tijd hebt om de mankementen in je elftal aan te pakken is ook niet rechtvaardig. Ajax tot begin november de tijd geven zou misschien wel de onrechtvaardigste optie zijn.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:24

gws24

Thinking is hard!

Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:22:

Ze mogen de knvb op de knieën bedanken dat ze überhaupt nog een kansje maken op een gelijkspel of winst ( zie az donderdag)
LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:07:
[...]

Precies, ze mogen de KNVB op hun blote knietjes danken dat ze zo gematst worden.
Hoezo wordt Ajax hier gematst of geholpen door de KNVB? Voor zover ik weet zijn alle definitief gestaakte wedstrijden op een latere datum uitgespeeld dus in die zin doet de KNVB hier precies wat ze altijd al doen.

Dat gezegd hebbende vind ik dat Ajax gewoon de nederlaag moet accepteren gezien er al een wedstrijd tegen Volendam stond gepland en de eerstvolgende mogelijkheid imo te ver in de toekomst ligt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Terranova
dr.lowtune schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:33:
[...]

Een wedstrijd veel later uitspelen zodat je De tijd hebt om de mankementen in je elftal aan te pakken is ook niet rechtvaardig. Ajax tot begin november de tijd geven zou misschien wel de onrechtvaardigste optie zijn.
Dat is hypothetisch. Het enige tastbare nadeel van deze oplossing is dat het schema van Volendam omgegooid wordt. Dat Ajax er beter voor zou staan in November of dat Volendam nu meer kans zou maken op punten is allemaal een mogelijkheid, geen feit.

Maar zelfs als we die mogelijkheden mee zouden nemen. Dan is de kans op punten voor Volendam groter dan dat Ajax in 35 minuten terug komt van een 0-3. Zelfs over 90 minuten is 3 goals goedmaken al een hele lastige opgave, laat staan tegen Feyenoord en helemaal niet als je maar 35 minuten hebt en je moet spelen met de spelers die nu op het veld staan. Als het na de wintertransferperiode zou zijn en Ajax terecht het halve elftal zou verkopen dan zou ik mij er helemaal in kunnen vinden, nu niet.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:19
[...]

Ik snap wat je zegt, maar het is ook ontzettend onrechtvaardig dat Feyenoord deze gegarandeerde drie punten met kans op een beter doelsaldo en om de vermoeide en stuurloze aartsrivaal op een historische nederlaag te trakteren ook niet gekregen heeft, omdat een aantal malloten doelbewust de wedstrijd gestaakt hebben om precies dit scenario te voorkomen.

Dus Feyenoord is hier sowieso al een verliezer. Dan snap ik best dat het onrechtvaardig is om ook Volendam hierbij te betrekken, maar om de optie van de KNVB dan niet te gaan accepteren omdat ze zeker weten denken in november meer kans te maken tegen Feyenoord getuigt ook niet bepaald van enige eigenaarschap voor het eigen aandeel van de club Ajax hierin. Het waren Ajax supporters die dit veroorzaakt hebben. Het was het Ajax stadion waar dit allemaal is binnengesmokkeld. En Ajax gaat nog lekker even procederen om de voor hun minst slechte optie te proberen te krijgen in plaats van nederigheid te tonen en meteen aan de slag te gaan met het voorkomen dat dit nog een keer gebeurt (zoals bijvoorbeeld komende woensdag tegen Volendam).

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:07:
[...]

Precies, ze mogen de KNVB op hun blote knietjes danken dat ze zo gematst worden. En dan nog juridische stappen overwegen? Ze hebben ook nog steeds niks gecommuniceerd over hoe ze die ultra's gaan aanpakken, geen excuses aan Feyenoord gemaakt en met een plan gekomen over hoe ze hier in de toekomst mee omgaan.

Zie hier de reden dat alle fans van clubs die géén Ajax zijn een hekel aan die club hebben. De arrogantie.......

Nu mogen ze van mij ook daadwerkelijk puntaftrek krijgen.... Het gore lef.

Hopen dat Volendam keihard in t verweer gaat. De KNVB mag op de vingers getikt worden.
Rustig Leon, Ajax maakt de regels niet, de KNVB maakt die regels ;).

• Terranova
donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:39:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar het is ook ontzettend onrechtvaardig dat Feyenoord deze gegarandeerde drie punten met kans op een beter doelsaldo en om de vermoeide en stuurloze aartsrivaal op een historische nederlaag te trakteren ook niet gekregen heeft, omdat een aantal malloten doelbewust de wedstrijd gestaakt hebben om precies dit scenario te voorkomen.

Dus Feyenoord is hier sowieso al een verliezer. Dan snap ik best dat het onrechtvaardig is om ook Volendam hierbij te betrekken, maar om de optie van de KNVB dan niet te gaan accepteren omdat ze zeker weten denken in november meer kans te maken tegen Feyenoord getuigt ook niet bepaald van enige eigenaarschap voor het eigen aandeel van de club Ajax hierin. Het waren Ajax supporters die dit veroorzaakt hebben. Het was het Ajax stadion waar dit allemaal is binnengesmokkeld. En Ajax gaat nog lekker even procederen om de voor hun minst slechte optie te proberen te krijgen in plaats van nederigheid te tonen en meteen aan de slag te gaan met het voorkomen dat dit nog een keer gebeurt (zoals bijvoorbeeld komende woensdag tegen Volendam).
Wie zegt dat Feyenoord niet uitloopt naar 0-5? Het hoeft geen nadeel te zijn door te spelen. Het kan een nadeel zijn, het hoeft niet.

• Agent47

Agent47

Als Ajax een kort geding aangaat dan wordt die wedstrijd sowieso verplaatst toch? Dan krijgt Ajax alsnog zijn/ haar zin

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 23:13
Alle opties zijn slecht. Volendam wordt flink genaaid. Ik snap wel dat ze een kort geding overwegen. Waarom Ajax verontwaardigd is, dat snap ik dan weer niet. 1 Vd 2 wedstrijden wordt verzet naar November of nog later. Grote kans dat het elftal er dan beter voorstaat dan nu.
Een mooiere optie zou ik gevonden hebben is dat beide wedstrijden voor vrijdag gespeeld hadden moeten worden. Dit was een mooie manier om Ajax niet te bevoordelen en volgens mij nog redelijk binnen de regels.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Maar wat wil Ajax nu dan?
Als alternatief? Mag hopen gewoon 3-0 verlies. Anders echt schaamteloos

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:45:
Als Ajax een kort geding aangaat dan wordt die wedstrijd sowieso verplaatst toch? Dan krijgt Ajax alsnog zijn/ haar zin
Alleen als ze dat kort geding winnen.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
Het is wat betreft en daar kan geen club wat aan doen (netten misschien wel ) al competitie vervalsing door het stil liggen tijdens de wedstrijd, weg tempo weg wedstrijd spanning. En nu wordt het nog gekker door meer clubs te benadelen.. Als Feyenoord 3 punten en 0-3 krijgt zijn ze al genaaid, maar liever dat nog dan dit drama.
Verder schept dit natuurlijk de mogelijkheid bij de wedstrijd in Rotterdam gewoon het zelfde te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door piotr123 op 25-09-2023 18:56 ]

Verwijderd

dr.lowtune schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:49:
[...]

Alleen als ze dat kort geding winnen.
En dat zie ik ook wel gebeuren.

Dit gaat dan om Ajax vs. KNVB.
En ik zie best wel eens een rechter het eens zijn met het feit dat het nergens op slaat dat Volendam nu de dupe is.

Ajax die zal het spelletje echt wel slim gaan spelen, zoals ze altijd al doen.

Gelukkig heeft Feyenoord ook een goede Jurist. :P

• donleone83
Typhone schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:40:
[...]

Rustig Leon, Ajax maakt de regels niet, de KNVB maakt die regels ;).
Is er nog een Leon, of are you talking to me? 😂

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mooi opgelost:
Woensdag 14.00 Ajax-Feyenoord
Woensdag 20.00 Ajax-Volendam

Dat is het meest rechtvaardige voor Feyenoord en Volendam imo. En als Ajax gaat huilen dat dat niet te doen is, had je maar eerder aan moeten denken.

[ Voor 23% gewijzigd door HollovVpo1nt op 25-09-2023 18:56 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:55:
[...]

Is er nog een Leon, of are you talking to me? 😂
Haha je bent naamgenoot met LZ86 ;).

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:52:
[...]

En dat zie ik ook wel gebeuren.

Dit gaat dan om Ajax vs. KNVB.
En ik zie best wel eens een rechter het eens zijn met het feit dat het nergens op slaat dat Volendam nu de dupe is.

Ajax die zal het spelletje echt wel slim gaan spelen, zoals ze altijd al doen.

Gelukkig heeft Feyenoord ook een goede Jurist. :P
Ik zie dat niet gebeuren. Er is door de knvb gehandeld volgens de regels (inhalen in 72u). Daarnaast is de wedstrijd tegen Volendam nog niet begonnen en is er dus geen spelsituatie om dicht bij “in de buurt te blijven” zoals die er tussen Ajax en Feyenoord wel is.

Ik vind het overigens echt wel vervelend voor Volendam en wat mij betreft speelt Ajax woensdag dus 2 wedstrijden, hebben ze meteen hun sportieve straf ook gehad.

Update: overigens weet ik niet of Halsema dit nog kan tegenhouden door iets over veiligheid te roepen? Dat zou het feest helemaal afmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door dr.lowtune op 25-09-2023 19:00 ]

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:41
Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:41:
[...]

Wie zegt dat Feyenoord niet uitloopt naar 0-5? Het hoeft geen nadeel te zijn door te spelen. Het kan een nadeel zijn, het hoeft niet.
Met 0-5 mag Ajax zich wellicht nog in de handen knijpen 😂

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:04

CR1691

Hero of Time

Terranova schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:53:
[...]

Adem even goed in en uit. Het is niet normaal dat je een dag later nog steeds zo opgefokt bent. Niet dat je uberhaupt opgefokt zou moeten zijn tenzij je er persoonlijk bij betrokken bent.

Waarom zou Volendam de dupe moeten zijn van iets wat in een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord is gebeurd. Het is natuurlijk ook altijd nadelig voor Feyenoord, maar dat is nu al gebeurd en is niet meer terug te draaien.
Als dit al opgefokt is dan heb je een zwaar leven vermoed ik.

Volendam wordt benadeeld omdat die wedstrijd verzet gaat worden. Punt 1 Ajax is rijp om een punt tegen te pakken, voor Volendam is dit het ideale moment om tegen die gasten te spelen. Punt 2, die zijn na afgelopen weekend ook gewoon in voorbereiding op die pot. Logisch dat ze er niet blij mee zijn.

PSN: Finally_Chris

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Overigens, de verwijten aan Ajax die ik de laatste pagina's lees dat ze nog geen maatregelen zoals netten hebben aangekondigd vind ik prematuur. Ook Feyenoord besloot pas 2 dagen na het aanstekerincident die netten alle wedstrijden te gaan gebruiken (https://www.feyenoord.nl/...isduels-eredivisie-070423 7 april dit besluit terwijl het incident op 5 april was). Ik verwacht/eis wel van Ajax dat ze zo snel mogelijk met maatregelen komen maar dat ze dat niet à la minute doen vind ik niet raar want er zal vast veel uitgezocht/overlegd moeten worden met allerlei belanghebbenden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

CR1691 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:19:
[...]

Als dit al opgefokt is dan heb je een zwaar leven vermoed ik.

Volendam wordt benadeeld omdat die wedstrijd verzet gaat worden. Punt 1 Ajax is rijp om een punt tegen te pakken, voor Volendam is dit het ideale moment om tegen die gasten te spelen. Punt 2, die zijn na afgelopen weekend ook gewoon in voorbereiding op die pot. Logisch dat ze er niet blij mee zijn.
Mijn ouders hebben me altijd geleerd dat ik eerst iets af moet maken voordat ik aan iets nieuws begin. Blij dat de KNVB er ook zo over denkt. Vervelend voor Volendam, maar die wedstrijd begint vanaf minuut 0.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHxyUXlgR-CMsYgYLV7df_82kWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPx9xQg4yetyNsAigx6LZ2TT.jpg?f=fotoalbum_large

Ajax heeft de punten netjes aan Feyenoord toegekend. Ook weer opgelost :p

• Agent47

Agent47

PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:44:
[Afbeelding]

Ajax heeft de punten netjes aan Feyenoord toegekend. Ook weer opgelost :p
Wat doet een Feyenoorder op die site ?:)

• Agent47

Agent47

gws24 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:23:
Overigens, de verwijten aan Ajax die ik de laatste pagina's lees dat ze nog geen maatregelen zoals netten hebben aangekondigd vind ik prematuur. Ook Feyenoord besloot pas 2 dagen na het aanstekerincident die netten alle wedstrijden te gaan gebruiken (https://www.feyenoord.nl/...isduels-eredivisie-070423 7 april dit besluit terwijl het incident op 5 april was). Ik verwacht/eis wel van Ajax dat ze zo snel mogelijk met maatregelen komen maar dat ze dat niet à la minute doen vind ik niet raar want er zal vast veel uitgezocht/overlegd moeten worden met allerlei belanghebbenden.
Maar Feyenoord heeft de netten wel laten hangen. En heeft uit zichzelf ook vak Z dicht gelaten sommige wedstrijden, terwijl dat niet hoefde. Ajax kan natuurlijk altijd nog actie ondernemen hè.

• PWM
  • Niet online

PWM

Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:48:
[...]

Wat doet een Feyenoorder op die site ?:)
Excuses zoeken _O-

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:48
Beste Feyenoorders, wees niet getreurd. As. Woensdag zal Ajax niet sterker voor de dag komen. Waarom? Nou omdat waarschijnlijk Bergwijn dan weer kan spelen. Met hem op de linkerflank is het voor Feyenoord veel makkelijker verdedigen. Forbs hield vaak twee verdedigers bezig, Bergwijn hoeft je alleen maar in de buurt te lopen.
Dus wees niet getreurd, Feyenoord heeft prima kans om er woensdag nog 3 bij te prikken. De koppige Steijn houdt verder ook niet van de aankopen, dus win-win voor jullie.

Verwijderd

Trishul schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:58:
Beste Feyenoorders, wees niet getreurd. As. Woensdag zal Ajax niet sterker voor de dag komen. Waarom? Nou omdat waarschijnlijk Bergwijn dan weer kan spelen. Met hem op de linkerflank is het voor Feyenoord veel makkelijker verdedigen. Forbs hield vaak twee verdedigers bezig, Bergwijn hoeft je alleen maar in de buurt te lopen.
Dus wees niet getreurd, Feyenoord heeft prima kans om er woensdag nog 3 bij te prikken. De koppige Steijn houdt verder ook niet van de aankopen, dus win-win voor jullie.
hij mag niet spelen

• Agent47

Agent47

Trishul schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:58:
Alleen mensen die ingeschreven staan mogen meedoen. Bergwijn niet dus.

• Trishul
Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:02:
[...]

Alleen mensen die ingeschreven staan mogen meedoen. Bergwijn niet dus.
Ow shit dus ook geen Godts.. nou lekker dan

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik het nu een beetje laat neerdalen, moet ik zeggen dat de Ajax directie het wel echt geweldig slim speelt. Dat bedoel ik niet cynisch. Het is gewoon uit het boekje.

De aandacht lag op het wangedrag en natuurlijk de gebrekkige controle van de supporters. Door nu zo te ageren tegen de aangedragen oplossing, is de aandacht behoorlijk verschoven naar de falende KNVB en zijn ze eigenlijk ook een beetje slachtoffer. Door te dreigen met een kort geding (voor de supporters..), laten ze zien dat ze achter hun achterban staan.

En morgen zullen ze bekend maken, dat het kort geding niet doorgaat, in het belang van de competitie en sport. De cursus omdenken heeft gewerkt. Ik hoop dat onze marketing mensen net zo slim zijn als ons bedrijf een keer een fuckup maakt :p

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 23:48
gws24 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:23:
Ja maar je vergeet even dat Ajax nu wel de kennis heeft wat Feyenoord destijds niet had.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Toch ook raar dat Ajax een stroman stuurt en Van Halst niet richting Zeist gaat.

https://1908.nl/artikelen...n-was-voor-ons-geen-optie

Willen allemaal de grote baas spelen, maar als het erop aan komt verschuilen ze zich.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Tristan schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:32:
[...]

Ja maar je vergeet even dat Ajax nu wel de kennis heeft wat Feyenoord destijds niet had.
Mwah, Feyenoord had niet voor niets al een systeem voor die netten. Vooral voor europese wedstrijden volgens mij maar tegen Ajax was het ook niet onlogisch geweest om uit voorzorg te gebruiken. Dat Ajax nu misschien pas gaat uitzoeken of en hoe ze die netten gaan plaatsen is natuurlijk wel veel te laat.

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:34:
Toch ook raar dat Ajax een stroman stuurt en Van Halst niet richting Zeist gaat.

https://1908.nl/artikelen...n-was-voor-ons-geen-optie

Willen allemaal de grote baas spelen, maar als het erop aan komt verschuilen ze zich.
Nee die zag dat de grote baas van Feyenoord niks voor elkaar kreeg vandaag en bedacht een andere tactiek :+

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zou Steijn bij jong Ajax aanwezig zijn? Kan ie nog wat van leren.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:42:
[...]

Nee die zag dat de grote baas van Feyenoord niks voor elkaar kreeg vandaag en bedacht een andere tactiek :+
Het is laf en tekent de situatie bij Ajax.

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:46:
[...]

Het is laf en tekent de situatie bij Ajax.
Misschien lagen de prioriteiten vandaag even anders? TD ontslagen, RVC onder hoogspanning, medewerkers die zich onveilig voelen, een boze burgemeester etc. Ik snap dat het lekker is om tegen alles wat Ajax is aan te trappen nu maar dit is ook wel spijkers op laag water zoeken.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:21

Qu3st

Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:42:
Ho ho, niet opeens over voetbal gaan praten he?! Het is een randzaken topic geworden! :+

Wat een verademing om naar Jong Ajax te kijken zeg, er zit lijn in, er wordt logisch druk gezet, veel beweging voorin, restverdediging klopt ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Qu3st op 25-09-2023 21:01 ]

• LZ86
AMARONE schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:19:
[...]

Ik zit op die zijde en ik wil graag nog gewoon naar wedstrijden, en ik denk velen kinderen en normale mensen met mij dus flikker aub even op met dit soort belachelijke uitspraken.

Straf de mensen die iets gedaan hebben of het faciliteren maar laat onschuldige mensen er even lekker buiten.
Dan koop je het komende seizoen een kaart voor een normaal vak.

Of, je gaat met je vakgenoten de raddraaiers met wat sociale controle aangeven bij de autoriteiten of de stewards..... Je zegt straf de schuldige of degenen die het faciliteren. Als je op dat vak zit, weet je dondersgoed wie er klooien. Door die niet aan te geven faciliteer je.

Geen genade voor harde kern. Als er goeden onder moeten lijden dan moet dat maar. Als dat uiteindelijk ten gevolge heeft dat iedereen die gasten uitkotst en aanpakt

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 25-09-2023 21:50 ]

• AMARONE
LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:41:
[...]

Of, je gaat met je vakgenoten de raddraaiers met wat sociale controle aangeven bij de autoriteiten of de stewards.....

Geen genade voor harde kern. Als er goeden onder moeten lijden dan moet dat maar. Als dat uiteindelijk ten gevolge heeft dat iedereen die gasten uitkotst en aanpakt
Haal die emotie eens weg man. Ik ga helemaal niets, sta zelf ver van de harde kern af waar gewoon normale mensen staan die totaal niet de aangewezen personen zijn om iets te doen (of je wilt je tanden uit je bek hebben dan moet je lekker naar dat soort mensen stappen idd).

Belachelijke reacties hier ook, de knvb moet gewoon de competitie regels volgen. Dus de wedstrijd 0 3 verliezen is helemaal geen optie, gewoon uitspelen. En ja, die 0 3 zou ik zelf zk aanpakken want dit zou gewoon 0 5 worden.

• Qu3st

Qu3st

LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:41:
[...]

Of, je gaat met je vakgenoten de raddraaiers met wat sociale controle aangeven bij de autoriteiten of de stewards..... Je zegt straf de schuldige of degenen die het faciliteren. Als je op dat vak zit, weet je dondersgoed wie er klooien. Door die niet aan te geven faciliteer je.

Ja natuurlijk ken je op een vak van 5000 mensen iedereen. En leuk die sociale controle. Bij NAC was laatst iemand aangepakt voor het gooien van een bekertje, bleek niet eens de goede te zijn.

• Gonadan
  • Laatst online: 15:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:42:
Spelen die hun eerste goede pot van het jaar dan? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:55:
[...]

Spelen die hun eerste goede pot van het jaar dan? :P
Geheel in de lijn met 1 het natuurlijk weg geven :X
Maar het was geen verkeerde pot inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 25-09-2023 22:00 ]

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:59:
[...]

Geheel in de lijn met 1 het natuurlijk weg geven :X
Maar het was geen verkeerde pot inderdaad.
Door Kökçü nogwel ;)

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1uadYJVdpmoDZcS0JKozL-ixNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22k90jhTkZCxJ0Y6uClHAUOk.jpg?f=fotoalbum_large
Ik weet niet in welk vak de raddraaiers precies zitten, maar zo'n 410 (ik dacht dat daar wat volk zat wat niet heel zuiver was) ofzo is toch geen 5000 man? Of 114/127 achter een van die goals waar het vandaan kwam. Iedereen snapt toch dat het nu gaat om dat specifieke vak met raddraaiers en niet mensen die een ring hoger zitten enzo?

WoT stats

• Agent47

Agent47

ElPaco schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:22:
[Afbeelding]
Ik weet niet in welk vak de raddraaiers precies zitten, maar zo'n 410 (ik dacht dat daar wat volk zat wat niet heel zuiver was) ofzo is toch geen 5000 man? Of 114/127 achter een van die goals waar het vandaan kwam. Iedereen snapt toch dat het nu gaat om dat specifieke vak met raddraaiers en niet mensen die een ring hoger zitten enzo?
410 bestaat al jaren niet meer. Het is dat vak 125 t/m 127 zoiets, waarvan 126 en 127 de F-Side is

• ElPaco
Bedankt voor de verheldering, ik zit er niet zo goed in ;) maar goed, punt blijft dus staan, je gaat enkel dat vak leeg laten, ik neem aan dat bijvoorbeeld @AMARONE daar niet in zit.

WoT stats

• LZ86
Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:26:
[...]

410 bestaat al jaren niet meer. Het is dat vak 125 t/m 127 zoiets, waarvan 126 en 127 de F-Side is
Simpel dus. 127 en 027 zitten vlak achter het doel en daar zitten die bivakmutslui.

Dat blijft voorlopig leeg. 125 126 en 128 een laatste kans anders ook voorlopig leeg.

• Trishul
https://www.vi.nl/nieuws/...x-vakken-leeg-moet-houden

Was dit al bekend? Ajax heeft werk te doen...

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:59
Aanhakend op Laatste alinea van dat artikel: welke supporters raak je nu als je de wedstrijd van woensdagmiddag niet door laat gaan? Jan Joost en zijn bende?

Ff ander punt, hierboven werd geschetst dat je dan maar ff normale sociale controle gaat uitvoeren. Ik denk dat de supporters die en hier op dit forum zitten en in het stadion morgen nog naar hun werk willen. De idioten die het verpesten die zien ook niet af van intimidatie van andere supporters en ik vrees dat ze hiermee ook de "beveiliging" in hun zak hebben. Zal mij niks verbazen als ze ook banden(en dan geen positieve) met het bestuur hebben.
Wat tot mijn volgende punt leid, dan moet je iedereen persoonlijk laten fouilleren door politie die ook onherkenbaar wordt voor hun eigen veiligheid of door de me. Dat gaat klauwen met geld kosten als dat juridisch al mogelijk is. Oftewel dan kom je inderdaad ook lege vakken/stadion uit.
T is niet anders.

Ik was vorig jaar naar Ajax psv, zat naast de psv supporters die het vak aan het slopen waren en alles ernaast en eronder bekogelen en provoceren. Op zo'n manier is de lol van het middagje of avondje voetbal wel af.
Ga dan ergens anders zitten, ja dan zit je weer bij die malloten van Ajax.
Dus nu is het lekker wijzen naar Ajax, volgende keer is psv weer aan de beurt, dan Heerenveen en daarna sloopt het legioen weer de boel.

Gisteren was ik naar Las Palmas tegen Granada. Supporters liepen en zaten door elkaar. Er waren wat politieagenten, maar die waren vooral druk met het verkeer te regelen (foutparkeren). Wat was dat fijn. De wedstrijd zelf was heel matig, maar de nr2(Marvin park)van Las Palmas kunnen we bij Ajax goed gebruiken.

In Nederland loopt het nu zo los, wat mij betreft bij alle wedstrijden geen uitsupporters en glazen wanden rond het veld, net zoals padel.
Zal hopelijk een hoop gemeenschapsgeld schelen.

• LZ86
NOS meld het ook inderdaad
https://nos.nl/nieuwsuur/...orwaarden-vergunning-ajax

Zou mooi zijn als ze het afdwingt. Ajax doet het niet blijkbaar. Zou voor iedereen beter zijn als Ajax dit zelf gewoon oppakt en ik hoop ook nog steeds dat ze actie gaan ondernemen, maar na het beschamende gedrag van ze vandaag heb ik weinig hoop.

Maar iig fijn te weten dat Halsema in gaat grijpen als ze niet snel met een degelijk plan komen.

Also, Driessen heeft van de harde kern vernomen dat ze ook tegen Volendam de boel willen saboteren. Noemt ie in Veronica offside. En Andy van der Meijde meld het later ook. Wat een debiele..... En nog steeds geen bericht vanuit Ajax zelf dat die lui ongewenst zijn......

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 26-09-2023 04:30 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:53

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben het niet vaak eens met mevrouw Halsema maar hier kan ik me 100% in vinden.
Mocht ze het (met succes) afdwingen dan hoop ik dat burgemeesters van anders steden snel haar voorbeeld volgen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• donleone83
LZ86 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 02:41:
[...]

NOS meld het ook inderdaad
https://nos.nl/nieuwsuur/...orwaarden-vergunning-ajax

Zou mooi zijn als ze het afdwingt. Ajax doet het niet blijkbaar. Zou voor iedereen beter zijn als Ajax dit zelf gewoon oppakt en ik hoop ook nog steeds dat ze actie gaan ondernemen, maar na het beschamende gedrag van ze vandaag heb ik weinig hoop.

Maar iig fijn te weten dat Halsema in gaat grijpen als ze niet snel met een degelijk plan komen.

Also, Driessen heeft van de harde kern vernomen dat ze ook tegen Volendam de boel willen saboteren. Noemt ie in Veronica offside. En Andy van der Meijde meld het later ook. Wat een debiele..... En nog steeds geen bericht vanuit Ajax zelf dat die lui ongewenst zijn......
Dat laatste verbaast mij helemaal niets. In dat opzicht is het maar goed ook dat er woensdag tegen Feyenoord gespeeld wordt en er dus nog tijd is tot de eerstvolgende thuiswedstrijd om de shit op orde te krijgen. Ajax kan wel juridische stappen overwegen tegen dat besluit van de KNVB, maar moet dankbaar zijn dat ze nog meer leed bespaard blijft nu.

Verwijderd

donleone83 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:10:
Dat laatste verbaast mij helemaal niets. In dat opzicht is het maar goed ook dat er woensdag tegen Feyenoord gespeeld wordt en er dus nog tijd is tot de eerstvolgende thuiswedstrijd om de shit op orde te krijgen. Ajax kan wel juridische stappen overwegen tegen dat besluit van de KNVB, maar moet dankbaar zijn dat ze nog meer leed bespaard blijft nu.
Dankbaar? Dat is voorbarig. Het onderzoek en eventuele sancties opgelegd door de aanklager gaat minimaal een dag of tien duren.

• Gonadan
  • Laatst online: 15:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ElPaco schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:27:
Bedankt voor de verheldering, ik zit er niet zo goed in ;) maar goed, punt blijft dus staan, je gaat enkel dat vak leeg laten, ik neem aan dat bijvoorbeeld @AMARONE daar niet in zit.
Vak 410 was meer een groep supporters die de naam heeft aangenomen van het vak waar zij het initiatief begonnen zijn. In het begin een leuke extra sfeergroep tegenover de toch al wat op leeftijd rakende F-siders die wat rustiger werden.

http://www.vak410.nl/nieuws/vak410-stopt
https://www.at5.nl/artike...en_niet_meer_onszelf_zijn

Ze zijn al eens verplaatst naar 425 maar uiteindelijk werden de regels steeds strakker en na wat incidenten is besloten het allemaal bij elkaar te zetten op zuid. Geen gekke keuze want dat zijn vakken die vaak leuk zijn van een afstandje voor de sfeer, maar waar je absoluut niet tussen wilt zitten en als het niet gaat zoals het moet...

Je zou zeggen dat het voordeel is dat je nu ook gericht gewoon zuid leeg kunt laten. Of specifiek daar extra controle op vuurwerk vooraf en fouilleren, maar dat vergt ballen en dat hebben clubs meestal niet. Bang voor het verliezen van de sfeermakers want eerlijk is eerlijk, zonder die mafkezen heb je alleen maar bioscooppubliek en dat doet toch wat voor de beleving.
Zoals het nu echter gaat wegen de voordelen niet op tegen de nadelen, dus ook al is het van Halsema maar een verzoek, je had dit zelf al kunnen bedenken en allang moeten aankondigen.

Wat mij ook wel brengt tot de vraag welke ongelooflijke mafkees binnen Ajax dacht dat het een goed idee was om te gaan dreigen met juridische stappen, of überhaupt om dwars te liggen. Nu er gesaneerd wordt binnen het bestuur mag die naam ook wel op het lijstje.
Dit past zo niet bij hoe ik Ajax graag zie en hoe je je als fatsoenlijke club zou moeten gedragen, de mensen die dat soort keuzes maken zijn totaal ongeschikt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:46:
[...]

Dankbaar? Dat is voorbarig. Het onderzoek en eventuele sancties opgelegd door de aanklager gaat minimaal een dag of tien duren.
Ik doel niet op straffen en sancties. Ik hoop zeker dat die nog volgen. Ik doel er op dat Ajax voor woensdagavond tegen Volendam wel erg weinig tijd had om bijvoorbeeld netten op te hangen, te regelen dat de controles verscherpt worden of te communiceren over het sluiten van bepaalde vakken om te voorkomen dat deze riedel zich tegen Volendam zou herhalen.

• Agent47

Agent47

Heel kort door de bocht, maar het is te krom in Nederland. Ik heb jaren op vak S gestaan ( gele zijde Feyenoord achter het doel) heb m’n gezin en werk etc, kijk nu grotendeels voor de tv met een speciaalbiertje, anyway..

Mensen met een stadionverbod oid komen gewoon binnen. Waarom? Er is nog geen goede gezichtscontrole. Jarenlang ben ik op de seizoenkaarten van vrienden uit de vriendengroep binnengekomen terwijl ik niet zo heet. De ene keer kwam ik als “ de vries “ binnen en de andere keer onder “ dekker” ook wel eens als “ kurzan”.

Hoe komt dit? Dat vrouwtje achter die balie scant de seizoenkaarten. Dat apparaat zegt bliep en je loopt door. Er is simpelweg geen tijd om iedereen op foto en naam te controleren, daar staan teveel mensen voor in de rij. Ze zijn bang dat er voor de wedstrijd al gezeur komt omdat de wachtrijen anders al te lang duren. Het is nu seizoenkaart / kaart scannen en doorlopen.

Vervolgens wordt er random “ gefouilleerd”. Mijn maat die er poeslief uit ziet kan zo 20 cobra 6 mee naar binnen nemen, die mag 9/10 altijd doorlopen.

Daarentegen, als ze bij dat vak niet naar binnen komen scheren ze hun kop wel kaal en gaan ze aan de overkant zitten.

Andere maat van mij is voor Vitesse, die gaat zondag in het uitvak naar NEC. Wat denk je? Id / paspoort controle in combinatie met een foto. Het kan dus wel scherper.

Ze zijn bij Ajax en Feyenoord gewoon bang voor de supporters. Lang verhaal kort. Hoe kun je dat oplossen? Camera’s met gezichtsherkenning plaatsen en meldplicht, fysiek. Melden op een bepaald punt als de wedstrijd begint. Tevens stadion maar 3 uur van te voren open en dan scherper controleren. Kom je een half uur van te voren aan en staat er een rij? Jammer joh.

[ Voor 4% gewijzigd door Agent47 op 26-09-2023 08:19 ]

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:18:
Heel kort door de bocht, maar het is te krom in Nederland. Ik heb jaren op vak S gestaan ( gele zijde Feyenoord achter het doel) heb m’n gezin en werk etc, kijk nu grotendeels voor de tv met een speciaalbiertje, anyway..

Mensen met een stadionverbod oid komen gewoon binnen. Waarom? Er is nog geen goede gezichtscontrole. Jarenlang ben ik op de seizoenkaarten van vrienden uit de vriendengroep binnengekomen terwijl ik niet zo heet. De ene keer kwam ik als “ de vries “ binnen en de andere keer onder “ dekker” ook wel eens als “ kurzan”.

Hoe komt dit? Dat vrouwtje achter die balie scant de seizoenkaarten. Dat apparaat zegt bliep en je loopt door. Er is simpelweg geen tijd om iedereen op foto en naam te controleren, daar staan teveel mensen voor in de rij. Ze zijn bang dat er voor de wedstrijd al gezeur komt omdat de wachtrijen anders al te lang duren. Het is nu seizoenkaart / kaart scannen en doorlopen.

Vervolgens wordt er random “ gefouilleerd”. Mijn maat die er poeslief uit ziet kan zo 20 cobra 6 mee naar binnen nemen, die mag 9/10 altijd doorlopen.

Daarentegen, als ze bij dat vak niet naar binnen komen scheren ze hun kop wel kaal en gaan ze aan de overkant zitten.

Andere maat van mij is voor Vitesse, die gaat zondag in het uitvak naar NEC. Wat denk je? Id / paspoort controle in combinatie met een foto. Het kan dus wel scherper.

Ze zijn bij Ajax en Feyenoord gewoon bang voor de supporters. Lang verhaal kort. Hoe kun je dat oplossen? Camera’s met gezichtsherkenning plaatsen en meldplicht, fysiek. Melden op een bepaald punt als de wedstrijd begint.
Ja en nee. Uitfans worden altijd strenger gecontroleerd. Zijn er altijd ook een stuk minder dus beter te doen.
Dat het beter moet absoluut. Maar uit en thuisfans hebben over het algemeen een hele andere beleving qua controles

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:55:
[...]

Ik doel niet op straffen en sancties. Ik hoop zeker dat die nog volgen. Ik doel er op dat Ajax voor woensdagavond tegen Volendam wel erg weinig tijd had om bijvoorbeeld netten op te hangen, te regelen dat de controles verscherpt worden of te communiceren over het sluiten van bepaalde vakken om te voorkomen dat deze riedel zich tegen Volendam zou herhalen.
Je mag wel de hoop hebben dat een professionele organisatie wel enig onderzoek al heeft gedaan om maatregelen te treffen. Zeker in navolging van de aangescherpte regels van voorgaande seizoen.

Het risico was er destijds al dat door het gooien van objecten wedstrijden consequent gestaakt zouden worden. Dat er nu een andere oorzaak is, houdt niet in dat er geen overlap in maatregelen zijn.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
Nog een kleine aanvulling, er is geen scheiding tussen vakken 126,127 en 128, dat is 1 grote tribune.

Hattrick: Thorgal Eagles

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Stewards zijn vrijwilligers, daarvan kan je niet verwachten dat ze niet zwichten voor de intimidatie van de harde kern. Ik ben via via tijdje regelmatig aanwezig geweest bij een harde kern (waar 80% overigens zich echt normaal gedraagd en vooral voor sfeer zorgt) van een andere club, maar daar zitten clubjes in die echt behoorlijk heftig (maar strak georganiseerd) zijn. Daarmee omgaan is politiewerk.

[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 26-09-2023 08:44 ]

• AMARONE
Even los ook van dat er binnen de organisatie/stewards vast ook wel mensen zullen zitten welke dingen naar binnen smokkelen. Ik weet niet anders dan dat er vuurwerk honden bij dit soort wedstrijden zijn dus de meeste fakkels komen echt niet binnen via de standaard ingang.

Die fakkels op het veld en de regelgeving rondom staken zijn ook niet ideaal trouwens. De rellen buiten vind ik imo veel erger en tussen die mensen zitten vast ook veel meer mensen met een sv of die in de buurt in de kroeg keken.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:15
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:43:
Stewards zijn vrijwilligers, daarvan kan je niet verwachten dat ze niet zwichten voor de intimidatie van de harde kern. Ik ben via via tijdje regelmatig aanwezig geweest bij een harde kern (waar 80% overigens zich echt normaal gedraagd en vooral voor sfeer zorgt) van een andere club, maar daar zitten clubjes in die echt behoorlijk heftig (maar strak georganiseerd) zijn. Daarmee omgaan is politiewerk.
Uiteindelijk los je het probleem alleen maar op door die 80% los te weken van de 20%. Hoe zorg je ervoor dat die 80% teveel last krijgt van het gedrag van de 20%? En natuurlijk de vraag hoe je die 20% uit de buurt van het stadion en de club houdt?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ElPaco
Ajax toch niet naar de rechter. The soap continues..

WoT stats

• Agent47

Agent47

ElPaco schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:30:
Ajax toch niet naar de rechter. The soap continues..
Zagen we allemaal toch al lang en breed aankomen?

Pagina: 1 ... 89 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024