Lang verhaal kort, de KNVB heeft zichzelf qua regels natuurlijk ook wel weer voor een onmogelijke combinatie gesteld qua regels
- Inhalen moet binnen 72 uur.
- Er mogen geen twee wedstrijden binnen 48 uur gespeeld worden.
- Regelmatig worden wedstrijden van de Europees spelende teams geannuleerd, waardoor sowieso al allemaal extra midweekse inhaalrondes nodig zijn.
Volgens de regels is dan Woensdag uitspelen en Volendam slachtofferen denk ik de minst erge optie waarbij je het meeste binnen de regels blijft het meest realistisch. Dat uitgerekend Ajax als veroorzakende partij (ja <1% van de 'supporters' I know, I know

)in dit hele verhaal nu de juridische boeken in duikt puur om er voor hen het maximale uit te halen vind ik als neutrale toeschouwer echt wel iets van, volgens mij hebben die moreel op dit moment helemaal niks te eisen mits het maar uitgespeeld wordt.
Nu kun je de regels verder dit seizoen niet meer aanpassen vind ik (dus helaas niet stoppen en 0-3 als eindstand nemen), of uitzonderingen gaan maken, maar hier moet de KNVB toch echt wel iets mee vanaf seizoen 24/25. Persoonlijk zou ik dan denken aan:
- Stoppen met vrijgaf geven van de topclubs voor een Europese wedstrijd, ik heb dit zelf altijd al een beetje competitie vervalsing gevonden op het Europese niveau en ook de kleine clubs zijn hiermee in de Eredivisie de sjaak doordat ze gepland veel vaker 3 wedstrijden in één week moeten afwerken terwijl deze veel minder ruim zitten qua selectie/wisselspelers dan de topclubs.
- De 48uurs regel schrappen (of minimaal inperken tot 24uur) uitsluitend richting de veroorzakende partij bij een definitieve staking indien er minder dan één helft uitgespeeld hoeft te worden. We hebben het dan immers over hooguit 135min voetbal, m.a.w. ongeveer gelijk aan een KO-wedstrijd met verlenging, waarbij je hier ook nog eens onbeperkt kunnen 'wisselen' en een paar uur rust hebt tot de volgende wedstrijd. Ajax had hier sportief gezien makkelijk die wedstrijd tegen Feyenoord uit kunnen spelen om zeg 12:00 en dan laat je die tegen Volendam maar op 19:30 beginnen bijv.