Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 196 Laatste
Acties:
  • 339.004 views

Onderwerpen

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:12
rik86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:46:
[...]

Als er wel een logische pass was gegeven dan had je 'opeens' met 7 van Ajax tegen 6 van Feyenoord gestaan (oké, incl. keeper 7). Hoe langer ik naar die foto kijk, hoe stommer de genomen keuze wordt.

Aan de andere kant, op tv heb ik 't vaak dat ik denk, waarom pass je niet ff die kant op i.p.v. wat je nu doet, maar de pass naar rechts is wel een meter of 20 denk ik, dat is niet helemaal een kort stukje meer natuurlijk en we hebben vanaf een afstand ook wel iets meer overzicht.

Maar in dit geval blijft 't een onlogische keuze ;)
Dit is gewoon een fout van meerdere spelers in de restverdediging. Ook van degene die als 'logische pass' wordt gezien. Die mag nooit vanuit de restverdediging uitstappen, als de centrale man de bal krijgt. Die moet uitzakken en zich in de breedte aanbieden, zodat hij ook weer rugdekking kan geven als de centrale man een fout maakt (aldus geschiedde). Andere spelers hadden vanuit de 16 van Feyenoord moeten uitstappen om aanspeelbaar te zijn. Sosa had (als centrale man in een 3-mans restverdediging) nooit voor een risciovolle bal of indribbelen mogen kiezen, daarvoor ontbrak enige rugdekking.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-11 13:51
Heb tot nu toe niet het idee dat Steijn een trainer is met visie, of iemand die Ajax uit dit dal gaat helpen. Zowel zijn wisselbeleid als de continue fouten die qua veldbezetting worden gemaakt, duiden dat voor mij. Naast ook zijn woorden voor de camera, waarin ik enige tactische inhoud mis. Dat met de selectie een boel mankeert is duidelijk, maar de basis/organisatie goed neerzetten is iets dat een beetje (Eredivisie-)trainer toch moet kunnen. Denk bijvoorbeeld eens terug aan Frank de Boer. Was nou ook geen trainer van Slot/Ten Hag/Bosz-achtige allure, maar zette zijn (bijzonder middelmatige) ploegen wel goed neer en zorgde voor herkenbaar (zij het op den duur oersaai) voetbal. Steijn realiseert het tegenovergestelde door juist onrust te creëren met de manier waarop hij spelers 'ineens voor de leeuwen gooit' om ze vervolgens net zo hard weer af te serveren.

Overigens, mocht hij adios gaan, dan heb ik werkelijk waar geen idee wie dan deze klus kan komen klaren. Tot voor kort was Bosz nog beschikbaar, maar de 'Van der Sar-erfenis' weegt ook op dit gebied nog zwaar.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30
mefjoew schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:54:

Overigens, mocht hij adios gaan, dan heb ik werkelijk waar geen idee wie dan deze klus kan komen klaren. Tot voor kort was Bosz nog beschikbaar, maar de 'Van der Sar-erfenis' weegt ook op dit gebied nog zwaar.
En belangrijker: wie heeft er de kunde dat te beslissen?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Even een andere stelling erin gooien! Gimenez wordt dit seizoen topscoorder en niet ziet zijn waarde verhogen naar €50M.

[ Voor 10% gewijzigd door Tristan op 25-09-2023 13:02 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
mefjoew schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:54:
Heb tot nu toe niet het idee dat Steijn een trainer is met visie, of iemand die Ajax uit dit dal gaat helpen. Zowel zijn wisselbeleid als de continue fouten die qua veldbezetting worden gemaakt, duiden dat voor mij. Naast ook zijn woorden voor de camera, waarin ik enige tactische inhoud mis. Dat met de selectie een boel mankeert is duidelijk, maar de basis/organisatie goed neerzetten is iets dat een beetje (Eredivisie-)trainer toch moet kunnen. Denk bijvoorbeeld eens terug aan Frank de Boer. Was nou ook geen trainer van Slot/Ten Hag/Bosz-achtige allure, maar zette zijn (bijzonder middelmatige) ploegen wel goed neer en zorgde voor herkenbaar (zij het op den duur oersaai) voetbal. Steijn realiseert het tegenovergestelde door juist onrust te creëren met de manier waarop hij spelers 'ineens voor de leeuwen gooit' om ze vervolgens net zo hard weer af te serveren.

Laten we even Frank de Boer pakken want met met de andere trainers zat je in een hele andere fase met al veel beter spelersmateriaal.

Toen Frank de Boer instapte was het ook chaos in het bestuur en op het veld, en wat hij deed was het Ajax spel deels overboord gooien door heel behoudend te spelen. Dat is hem toen ook niet geheel in dank afgenomen door de media en de supporters met het tikkie breed voetbal toch oogstte hij wel succes. Ik weet nog goed dat bij Studio voetbal werd gezegd dat het voetbal van Ajax saai was en niet om aan te gluren.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 25-09-2023 12:16 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51

Superkiwi

Hoi doei

Tristan schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:14:
Even een andere stelling erin gooien! Gimenez wordt dit seizoen topscoorder en niet zijn waarde verhogen naar €50M.
Het eerste hoop ik toch niet, ik heb Pavlidis als topscorer staan :+
Gimenez gaat er wel een hoop maken, maar of het er genoeg zijn om topscorer van Nederland te worden? Feyenoord heeft veel scorend vermogen en dat soort ploegen leveren vaker niet dan wel de topscorer af is mijn gevoel.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:22
Tristan schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:14:
Even een andere stelling erin gooien! Gimenez wordt dit seizoen topscoorder en niet zijn waarde verhogen naar €50M.
Hij speelde Hato helemaal zoek gisteren, maar tegen Smalling en AS Roma was hij nergens te bekennen. Ik hoop dat hij in de Champions League nog wat mooie dingen kan laten zien. En dan zal hij bij steeds meer clubs in het vizier komen. In de winterstop verkopen zou ik zonde vinden. Hopelijk maakt hij het seizoen af en gaat hij naar een mooie club.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Weten we al hoe laat de KNVB met de beslissing gaat komen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Miki schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:15:
Dat is hem toen ook niet geheel in dank afgenomen door de media en de supporters met het tikkie breed voetbal toch oogstte hij wel succes. Ik weet nog goed dat bij Studio voetbal werd gezegd dat het voetbal van Ajax saai was en niet om aan te gluren.
Ja en nee. Wat de Boer met name bracht was rust in de selectie, duidelijkheid en structuur. Zijn keuzes werden in het eerste jaar gewoon begrepen gezien het materiaal waarmee hij het moest doen. Hij wist in roerige tijden rust te brengen en resultaten te behalen. Het commentaar kwam gaande weg in de jaren er na, er was geen stijgende lijn te bekennen en het behouden spel bleef het tactiek. Wanneer de Boer langzamerhand het 4-3-3 er in had weten te slijpen was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Aan de andere kant, het is ook niet te vergelijken, de aankopen waren keer op keer ruk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:42
Wel grappig. Je ziet eigenlijk best veel media zoals VI, AD, NOS en zelfs de telegraaf het wel eens zijn dat Feyenoord punten moet krijgen en geen straf (het uitspelen)

De KNVB kan hopelijk niet anders dan die beslissing maken. Feyenoord heeft 0,0 schuld hieraan, dan moet je ze ook niet naaien door die pot later uit te laten spelen tegen hun belangen in.

Verwijderd

Superkiwi schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:22:
[...]

Het eerste hoop ik toch niet, ik heb Pavlidis als topscorer staan :+
Gimenez gaat er wel een hoop maken, maar of het er genoeg zijn om topscorer van Nederland te worden? Feyenoord heeft veel scorend vermogen en dat soort ploegen leveren vaker niet dan wel de topscorer af is mijn gevoel.
Is wel mooi, eindelijk weer een echte topscorer strijd.

Niet met een schamele 19 doelpunten zoals vorig seizoen.
Maar nu lijkt het er echt op dat Gimenez en Pavlidis voor de 25/30 doelpunten gaan.

7 goals in 5 wedstrijden voor Pavlidis.
8 goals in 6 wedstrijden voor Gimenez. (als je gisteren mee telt.)

Heerlijk!!!

Verwijderd

Ook,
Van Gastel de nieuwe hoofdtrainer van NAC Breda?!?!

Mijn dag is weer helemaal goed.
Mijn favoriete Feyenoord speler weer op de Nederlandse velden.

• D-e-n
LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:35:
Wel grappig. Je ziet eigenlijk best veel media zoals VI, AD, NOS en zelfs de telegraaf het wel eens zijn dat Feyenoord punten moet krijgen en geen straf (het uitspelen)

De KNVB kan hopelijk niet anders dan die beslissing maken. Feyenoord heeft 0,0 schuld hieraan, dan moet je ze ook niet naaien door die pot later uit te laten spelen tegen hun belangen in.
Als ze hem direct vandaag hadden kunnen spelen had ik daar nog wel begrip gehad want dat is blijkbaar de basisregel maar op bijvoorbeeld 1 november uitspelen zou Ajax ook niet eens moeten willen.

Gaan ze dan juichen als ze dan toch nog terug zouden komen? Dan zou je je als speler of trainer met enig moreel besef toch doodschamen?

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:43:
[...]

Als ze hem direct vandaag hadden kunnen spelen had ik daar nog wel begrip gehad want dat is blijkbaar de basisregel maar op bijvoorbeeld 1 november uitspelen zou Ajax ook niet eens moeten willen.

Gaan ze dan juichen als ze dan toch nog terug zouden komen? Dan zou je je als speler of trainer met enig moreel besef toch doodschamen?
Naar wat ik lees is dat Feyenoord gisteren de wedstrijd al wou afmaken nadat het stadion leeg was.

Maar dit wou Halsema niet.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:43:
[...]
Dat kan toch sowieso niet? Ik las hier dat een gestaakte wedstrijd binnen 72 uur uitgespeeld dient te worden.

• LZ86
Superkiwi schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:46:
[...]

Dat kan toch sowieso niet? Ik las hier dat een gestaakte wedstrijd binnen 72 uur uitgespeeld dient te worden.
Ja, daar kan ik en ik denk een hoop Feyenoorders nog wel enig begrip voor opbrengen.

Maar dat wil Ajax niet. Die moeten woensdag ingemaakt worden door Volendam. Nu heeft imho Ajax even niks te willen en gewoon te luisteren. Maar de gemeente kan er nog best een vinger in de pap hebben

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 25-09-2023 12:49 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11 15:33

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:48:
[...]

Ja, daar kan ik en ik denk een hoop Feyenoorders nog wel enig begrip voor opbrengen.

Maar dat wil Ajax niet. Die moeten woensdag ingemaakt worden door Volendam.
Volendam wilt woensdag ook graag naar Amsterdam komen, die hebben nu alleen kans. Over 1,5 maand mogelijk niet. Volendam heeft ook al 400 kaarten verkocht voor het uitvak, dat moet ook weer recht getrokken worden anders.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-11 13:51
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:46:
[...]

Naar wat ik lees is dat Feyenoord gisteren de wedstrijd al wou afmaken nadat het stadion leeg was.

Maar dit wou Halsema niet.
Was achteraf de beste oplossing geweest. En misschien voor de toekomst (naast puntenaftrek) een goede mogelijkheid. Wel afhankelijk van hoe lang het duurt om het stadion te 'ontruimen' en de veiligheid van de spelers natuurlijk (gisteren kon je die niet garanderen).

Ongeacht de uitkomst nu is Feyenoord de meest gedupeerde partij. Reglementaire 0-3 is mogelijk een minder goede uitslag dan wanneer gisteren was doorgespeeld/de wedstrijd nog wordt uitgespeeld. Denk alleen niet dat je, anders dan wat ik hierboven noem (zwaarder straffen), kunt voorkomen dat de winnende partij het meest gedupeerd is. Zag je eerder ook bij Willem II - NAC bijvoorbeeld.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

Vos

AFCA

[...]

Waar ook wel iets voor te zeggen is? Natuurlijk moet Ajax wel op iets van blaren zitten, maar ik zie de grootste straf liever tegen de 'supporters'. Doe die pot gewoon af als gespeeld, als Feyenoord dat ok vind. Komt Ajax ook goed mee weg met slechts 0-3 ;)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:22
In Volendam zitten ze ook niet te wachten op verplaatsing. Die hebben wel zin om nu naar de Arena te komen. Vorig jaar pakten ze een punt en kon Schreuder zijn kantoor leeg maken.

0-3 als einduitslag komen ze bij Ajax heel goed weg. Ben benieuwd naar het oordeel van de KNVB.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]

Als dat de regel is heeft Ajax weinig te willen. Laat Feyenoord gewoon een 3-0 overwinning bijschrijven denk ik dan. Hoe sneller dit afgedaan wordt hoe eerder we in Amsterdam weer kunnen bedenken hoe we de boel op de rails gaan krijgen.

• Vos

Vos

AFCA

mefjoew schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:50:
[...]

Was achteraf de beste oplossing geweest. En misschien voor de toekomst (naast puntenaftrek) een goede mogelijkheid. Wel afhankelijk van hoe lang het duurt om het stadion te 'ontruimen' en de veiligheid van de spelers natuurlijk (gisteren kon je die niet garanderen).
Is denk ik lastig, die x duizend personen staan dan buiten. Dan moet je denk ik een fikse politiemacht achter de hand hebben voor mogelijk gestaakte wedstrijden? Dat wordt een hele dure.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:17
Superkiwi schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:46:
[...]

Ik heb gisterenavond zitten zoeken in de reglementen, volgens mij staat er niets specifieks over genoemd. Vorig jaar was de daaropvolgende dag de standaardoptie, maar in ieder geval binnen 8 weken/ voor de start van de play-offs;

Maar ook die 8 weken kan ik zo snel in 't reglement https://www.knvb.nl/downl...d-voetbal-seizoen-2021-22 niet terugvinden

Verwijderd

mefjoew schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:50:
[...]

Ongeacht de uitkomst nu is Feyenoord de meest gedupeerde partij. Reglementaire 0-3 is mogelijk een minder goede uitslag dan wanneer gisteren was doorgespeeld/de wedstrijd nog wordt uitgespeeld. Denk alleen niet dat je, anders dan wat ik hierboven noem (zwaarder straffen), kunt voorkomen dat de winnende partij het meest gedupeerd is. Zag je eerder ook bij Willem II - NAC bijvoorbeeld.
Daarom vind ik dat in deze gevallen de thuisclub helemaal niets te zeggen of eisen heeft.
Ajax heeft de zaken zelf niet op orde, dan niet vervolgens met eisen komen.

Het frapante vind ik ook dat na Feyenoord - Ajax al vrijwel direct na het einde van de wedstrijd werden er maatregelen gecommuniceerd vanuit Feyenoord zelf.
Nog voordat de KNVB iets deed.

Maar vanuit Ajax nu? Helemaal niets.
"We hebben er alles aan gedaan." That's it.

Wees gewoon de straf voor en kom met eigen maatregelen tegen de F-side en voor de veiligheid.
Maar nee, we wachten lekker de echte straf af want maybe valt het wel mee...

• LZ86
Vos schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:50:
[...]

Waar ook wel iets voor te zeggen is? Natuurlijk moet Ajax wel op iets van blaren zitten, maar ik zie de grootste straf liever tegen de 'supporters'. Doe die pot gewoon af als gespeeld, als Feyenoord dat ok vind. Komt Ajax ook goed mee weg met slechts 0-3 ;)
Wel iets? Ze mogen best hard op de blaren zitten. Ze doen tenslotte niet genoeg om die stadionterroristen onder de duim te houden.

Feyenoord heeft ook takkeveel geld mogen neerleggen en dat hele stadion met netten omhangen. Natuurlijk moeten die "supporters" harder gepakt worden. Maar je weet als Ajax best wie dat zijn, en hadden veel eerder al aangepakt kunnen worden. Ook nu nog 0,0 communicatie vanuit de club over maatregelen tegen die lui of in het algemeen......

Altijd als er iets bij PSV of Feyenoord gebeurt is het schande, maar als Ajax hetzelfde flikt lijkt het mee te vallen qua gevolgen. Dat mag wel eens over zijn

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 25-09-2023 12:56 ]

• Vos

Vos

AFCA

LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:54:
[...]

Wel iets? Ze mogen best hard op de blaren zitten. Ze doen tenslotte niet genoeg om die stadionterroristen onder de duim te houden.

Feyenoord heeft ook takkeveel geld mogen neerleggen en dat hele stadion met netten omhangen. Natuurlijk moeten die "supporters" harder gepakt worden. Maar je weet als Ajax best wie dat zijn, en hadden veel eerder al aangepakt kunnen worden.

Altijd als er iets bij PSV of Feyenoord gebeurt is het schande, maar als Ajax hetzelfde flikt lijkt het mee te vallen qua gevolgen. Dat mag wel eens over zijn
Daar heb ik geen zicht op of in, dus kan ik niks over zeggen. Als dat blijkt uit onderzoek oid dan prima ja :).

Je laatste zin is een gevoel? Of waar baseer je dat op?

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 25-09-2023 12:59 ]

• Agent47

Agent47

Vos schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:50:
[...]

Bij Feyenoord hebben ze netten laten hangen. Ajax had een prima georganiseerde vuurwerkshow van te voren, dat is aangegeven en goedgekeurd, allemaal netjes. Maar toch komen er fakkels binnen.

Op vak S bij ons wordt je er gewoon afgemept hoor als je zoiets doet als wat er gisteren is gebeurd.

Verwijderd

Vos schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:52:
[...]

Is denk ik lastig, die x duizend personen staan dan buiten. Dan moet je denk ik een fikse politiemacht achter de hand hebben voor mogelijk gestaakte wedstrijden? Dat wordt een hele dure.
Leger 1 maal laten langskomen.

Eerst water-kanon om de grote menigte weg te krijgen.
Dan rubberen kogels voor de hardlerende.
En, dan met scherp schieten voor het echte tuig wat overblijft. Zijn we daar ook meteen vanaf. (Ja, erg overdreven, dat snap ik :P )

Maar hier gaat gewoon weer de fluwelen handschoen over heen, in plaats van de bokshandschoen die gebruikt zou moeten worden.
Dat is het probleem.

Verwijderd

Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:56:
[...]

Bij Feyenoord hebben ze netten laten hangen. Ajax had een prima georganiseerde vuurwerkshow van te voren, dat is aangegeven en goedgekeurd, allemaal netjes. Maar toch komen er fakkels binnen.
Hier zit ook het probleem.

De vuurwerkshow in het begin goedkeuren om na 30 minuten een mededeling te laten zien.
"Vuurwerk is verboden."

Dat is net zoiets als een kind helemaal ophypen om vervolgens 5 minuten later kwaad te worden omdat je kind te druk is.

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:59:
[...]

Hier zit ook het probleem.

De vuurwerkshow in het begin goedkeuren om na 30 minuten een mededeling te laten zien.
"Vuurwerk is verboden."

Dat is net zoiets als een kind helemaal ophypen om vervolgens 5 minuten later kwaad te worden omdat je kind te druk is.
Het woorden 'eigen' paste misschien niet meer? :p Zo'n melding is voor de bühne, iedere bezoeker weet dat.

• Agent47

Agent47

Is trouwens niet de eerste keer met die fakkels he. Toeval of niet, maar Ajax deed dat toen ook met die bekerfinale in de Kuip tegen Pec Zwolle. Dat waren ook mensen van de harde kern van Ajax.

[ Voor 14% gewijzigd door Agent47 op 25-09-2023 13:02 ]

Verwijderd

Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:02:
Is trouwens niet de eerste keer met die fakkels he. Toeval of niet, maar Ajax deed dat toen ook met die bekerfinale in de Kuip tegen Pec Zwolle. Dat waren ook mensen van de harde kern van Ajax.
Om maar nog niet te spreken over hoe vaak ze de Kuip ondertussen wel niet vernield hebben als ze langskomen.

Maar wees niet bang "Ze hebben er alles aan gedaan."

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
https://m.voetbalzone.nl/...isis-dan-mislintat/424668
Ik weet dat het de Telegraaf is. Sommigen nemen dat niet serieus. Maar intussen kunnen we toch wel concluderen dat er heel veel waar is van wat ze geschreven hebben.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vuurwerkshows in/op stadions voor (grote) sportwedstrijden en -evenementen is echt niks nieuws. Verbod op het afsteken van vuurwerk in stadions door supporters ook niet.
Vuurwerkshows zorgen volgens mij echt niet voor een "ophypende" werking, verbieden lijkt me daarom niet nodig.

Verwijderd

Superkiwi schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:06:
Vuurwerkshows in/op stadions voor (grote) sportwedstrijden en -evenementen is echt niks nieuws. Verbod op het afsteken van vuurwerk in stadions door supporters ook niet.
Vuurwerkshows zorgen volgens mij echt niet voor een "ophypende" werking, verbieden lijkt me daarom niet nodig.
Maar er zijn hierin 2 hele verschillende dingen.

Vuurwerkshows die worden georganiseerd door de club zelf in combinatie met de normale fan verengingen.
Deze zijn vaak rond de rand van het veld en is vaak echt vuurwerk.

Gisteren was het andere type, wat helaas ook veel vaak komt (kwam) in de kuip.
De harde kern met fakkels en dat noemen we vuurwerk.
Buiten de club om en vaak mee gesmokkeld.

Het eerste zou altijd moeten blijven bestaan.
Het tweede is juist het probleem.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 21:47

pro_6or

amateur_60r

Alle supporters, muv de jeugd onder de 12, vastsnoeren in guillostoelen en dan op de camerabeelden kijken wie het was die gooide en swooeeshh.

Killerdrones met rode camera ogen die zachtjes brommend boven het publiek zoemen. En flash de laserstraal schiet met uiterste precisie een hoopje as achterlatend op de plek waar zojuist nog een toeschouwer zat. Wat zeg je, niet die? Eeuh, maar je zei toch met dat rood witte shirt. Heh, wat vervelend. Nou, volgende keer beter, moeten we uitschrijven in het protocol.

Stoelen die plat kunnen klappen onder 45 graden en wegklappende balustrade 2e verdieping. (Alleen geschikt voor de 1e rij).

Je ziet, wat praktische problemen, maar de oplossing is vast nabij.

een treffende spreuk

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11 09:34
[...]

Maar dat wil Ajax niet. Die moeten woensdag ingemaakt worden door Volendam. Nu heeft imho Ajax even niks te willen en gewoon te luisteren. Maar de gemeente kan er nog best een vinger in de pap hebben
Zelfs ik als Ajacied heb zoiets van, geef ze die 3 punten maar, maar ik denk dat het grootste probleem is dat je hier dan een precedent mee schept en dus kwaadwillende supporters nog meer macht geeft. Die can of worms wil de knvb graag dichthouden denk ik.
De maatregelen zoals ze nu zijn, zijn goedbedoeld, maar imo wel erg naief. Ze moeten bij de knvb de poot wel echt heel lang stijf houden en uiteindelijk echt sancties opleggen die verder gaan dan geldboets wil het kans van slagen hebben imo.

• LZ86
Vos schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:56:
[...]

Daar heb ik geen zicht op of in, dus kan ik niks over zeggen. Als dat blijkt uit onderzoek oid dan prima ja :).

Je laatste zin is een gevoel? Of waar baseer je dat op?
- Slopen van de Kuip in elke bekerfinale waar ze in staan
- Aansteker tegen het hoofd van Berghuis (ja daar was Ajax ook eerder mee)
- Vuurwerkproblemen
- Bedreigen van bestuurders en spelers (sneijder als laatste voorbeeld)
- Bedreigen + fysiek geweld tegen Telegraaf journalisten

Allemaal voorbeelden van die harde kern. Als ik echt even goed ga zoeken kom ik vast meer tegen. Maar dit doen normale Ajax fans toch niet. En dit is vanuit die groep al jaren aan de gang. En wat beurt r? Ajax laat zijn kop naar hun eisen hangen en ze hebben daadwerkelijk inspraak. Dus ja, het zijn terroristen.

En begrijp me niet verkeerd, die hebben andere clubs ook. Maar om die groepen aan te pakken moet je ze ook bij de naam moemen. of het nu F side, vak P, bunnik side of SCF heet. Terroristen zijn het.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 25-09-2023 13:19 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:05:
[...]

Om maar nog niet te spreken over hoe vaak ze de Kuip ondertussen wel niet vernield hebben als ze langskomen.

Maar wees niet bang "Ze hebben er alles aan gedaan."
Jij begint altijd als eerste te stuiteren als het bij Feyenoord misgaat en dat hier benoemd wordt, want "dat gebeurt bij andere clubs net zo goed".
En nu doe je sinds de stillegging exact hetzelfde.

Toch lekker als je even los kan gaan op alles wat Ajax is he :+

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Henkie_NtA schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:11:
[...]

Zelfs ik als Ajacied heb zoiets van, geef ze die 3 punten maar, maar ik denk dat het grootste probleem is dat je hier dan een precedent mee schept en dus kwaadwillende supporters nog meer macht geeft. Die can of worms wil de knvb graag dichthouden denk ik.
De maatregelen zoals ze nu zijn, zijn goedbedoeld, maar imo wel erg naief. Ze moeten bij de knvb de poot wel echt heel lang stijf houden en uiteindelijk echt sancties opleggen die verder gaan dan geldboets wil het kans van slagen hebben imo.
In alle scenario's hebben de supporters macht, want als dit tot november wordt uitgesteld, dan kan Ajax zich mogelijk herpakken en misschien zelfs wel terugkomen. Dan heb je het precedent dat als je club in mindere vorm verkeert, je de boel kan laten staken tot een beter moment zich voordoet.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
[...]

En stel nou dat de KNVB hun poot stijf blijft houden en zich naïef blijft opstellen waarbij er dus vast wordt gehouden aan de wedstrijd op een later moment af maken wat doe je dan als Feyenoord?

Ik zou weigeren om te spelen denk ik, met alle gevolgen van dien.

• Henkie_NtA
dr.lowtune schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:13:
[...]

In alle scenario's hebben de supporters macht, want als dit tot november wordt uitgesteld, dan kan Ajax zich mogelijk herpakken en misschien zelfs wel terugkomen. Dan heb je het precedent dat als je club in mindere vorm verkeert, je de boel kan laten staken tot een beter moment zich voordoet.
Het hele systeem zoals ze dan nu hebben opgetuigd is gemankeerd, laat daar geen twijfel over bestaan.
En het precedent dat jij noemt is er al, want dat is namelijk al meerdere keren zo gegaan (dat een gestaakte wedstrijd later wordt uitgespeeld).
Tristan schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:13:
[...]

En stel nou dat de KNVB hun poot stijf blijft houden en zich naïef blijft opstellen waarbij er dus vast wordt gehouden naar de wedstrijd op een later moment af maken wat doe je dan als Feyenoord?

Ik zou weigeren denk ik.
Dat lijkt mij de beste optie, want dan heeft feyenoord namelijk een probleem. :)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

En stel nou dat de KNVB hun poot stijf blijft houden en zich naïef blijft opstellen waarbij er dus vast wordt gehouden aan de wedstrijd op een later moment af maken wat doe je dan als Feyenoord?

dan krijgt Feyenoord een reglementaire 3-0 om de oren. Zo debiel zou dat kunnen worden.

• Agent47

Agent47

Ajax geeft inmiddels aan WEL de resterende 35 min te willen spelen. Bron: AD.nl

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
[...]

Niets, zoals Slot al zei (in iets andere woorden); ongeacht mijn mening is de beslissing aan de KNVB en daar hebben we ons aan te conformeren.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De KNVB maakt het zich in ieder geval nu al weer moeilijker dan nodig is. Ze hadden gisteren om 20.00 al moeten melden dat het 0-3 zou blijven. Dat hebben ze niet gedaan, dus hadden ze het om 09.05 (na de koffie) kunnen doen.

Maar nee, ze gaan blijkbaar echt nog overleggen en vooral kijken hoe ze beide kanten pissig kunnen maken.

• D-e-n
[...]

Dan komt onze huisadvocaat weer to the rescue.

• D-e-n
Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:18:
Mag ik zeggen dat het dan enorme klootzakken zijn die willen profiteren van een vreselijke gebeurtenis? Ze kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen "laat maar zitten". Het is niet verplicht het onderste uit de kan te halen

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2023 13:21 ]

• LZ86
[...]

Ik had m liever gisteren uitgespeeld. Zonder die onderbrekingen hadden we waarschijnlijk een monsterscore gehad.

Hoe je het nu ook aanpakt. Feyenoord is al genaaid. Dan maar de minst erge manier, 3 punten en een straf voor Ajax.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat is gunstig voor Feyenoord toch? Kunnen zij hun doelsaldo nog een beetje opkrikken ;)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Superkiwi schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:20:
[...]

Dat is gunstig voor Feyenoord toch? Kunnen zij hun doelsaldo nog een beetje opkrikken ;)
Als je het dan eerlijk wil maken, dan moet je de wedstrijd uitspelen na de wedstrijd van Ajax tegen Volendam(op die avond). Dan zijn ze een beetje vermoeid en hopelijk ook ontgoocheld.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-11 20:49
dr.lowtune schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:21:
[...]

Als je het dan eerlijk wil maken, dan moet je de wedstrijd uitspelen na de wedstrijd van Ajax tegen Volendam(op die avond). Dan zijn ze een beetje vermoeid en hopelijk ook ontgoocheld.
Dat ontgoocheld komt wel goed. Zelfs Volendam moet iets kunnen doen tegen dit Ajax.

• D-e-n
Volgens Gouka van het AD ligt de dinsdag nu plots weer op tafel? Maar Volendam dan?

• Agent47

Agent47

Die wedstrijd had gisteren in een leeg stadion desnoods stiekem afgemaakt moeten worden. Als Ajax een echte club wilt uitstralen ondanks gedonder binnen de club zelf ( waar Feyenoord buiten staat) , geven ze die overwinning aan Feyenoord.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:24:
Die wedstrijd had gisteren in een leeg stadion desnoods stiekem afgemaakt moeten worden.
Ik denk dat de rellen dan nog heftiger waren geworden, ik zou niet kunnen indenken hoe "stiekem" een wedstrijd uitspelen zou kunnen.

Elect a clown, expect a circus.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Die wedstrijd had gisteren in een leeg stadion desnoods stiekem afgemaakt moeten worden. Als Ajax een echte club wilt uitstralen ondanks gedonder binnen de club zelf ( waar Feyenoord buiten staat) , geven ze die overwinning aan Feyenoord.
Als gisteren iets duidelijk werd na de interviews (en wat veel Ajacieden zelf ook toegeven), dan is het dat Ajax niet meer Ajax is. Dus wat jij graag zou zien gebeuren, dat gaat met dit bestuur nooit gebeuren. Ze hadden na dit falen (op het veld, in de organisatie, situatie rondom de supporters) gewoon op moeten stappen, en dat doen ze niet.

• LZ86
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:23:
Volgens Gouka van het AD ligt de dinsdag nu plots weer op tafel? Maar Volendam dan?
Dan mogen ze Feyenoord wel een flinke financiele kluif voorhouden. Er staat dan een oefenwedstrijd om Ueda wat minuten te geven voor Atletico uit.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:13:
[...]
En begrijp me niet verkeerd, die hebben andere clubs ook
Ik snap de behoefte om te roepen zie je Ajax heeft het ook maar als je gewoon realistisch kijkt zitten er bij elke club, van KKD tot Eredivisie (en helaas daaronder ook) groepen supporters die denken dat dit gedrag erbij hoort. Dat krijgen de clubs en de KNVB nooit opgelost, een goede voetbalwet en handhaving (zie Engeland) is daarbij noodzakelijk. Ik zie geen andere oplossing.

Over het uitspelen van Ajax - Feyenoord. Tot nu toe zijn alle wedstrijden gewoon uitgespeelt die gestaakt zijn onder deze 'nieuwe' regels. De KNVB heeft er domweg niet lang genoeg over nagedacht hoe om te gaan met deze situatie. Je geeft nu rellers ontzettend veel macht (of de wedstrijd nu wordt uitgespeeld of niet). En na de winterstop is er over het algemeen meer ruimte in het speelschema maar nu niet. Buiten wat je van de schuld van Ajax vindt is de KNVB hier ook medeplichtig aan. Die had duidelijke richtlijnen moeten maken voor de sancties, uit spelen etc.

• PolarBear
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:26:
[...]

Dan mogen ze Feyenoord wel een flinke financiele kluif voorhouden. Er staat dan een oefenwedstrijd om Ueda wat minuten te geven voor Atletico uit.
Daar krijgen ze dan toch genoeg gelegenheid toe tegen Ajax? Of was er meer weerstand verwacht in de geplande oefenwestrijd :+

• Agent47

Agent47

Feyenoord heeft morgen een oefenwedstrijd staan. Trauner heeft ook 2-3 dagen nodig voor een herstel gaf Slot al aan. Ajax speelt woensdag tegen Volendam. Gaat Ajax 4 wedstrijden in één week spelen dan? ( Gisteren, eventueel morgen, woensdag en zondag weer) ?

Verwijderd

LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:26:
[...]

Sowieso alle gemaakte kosten van die dag verhalen op Ajax, lijkt mij.
(En Ajax kan deze kosten vervolgens weer ophalen bij de F-side.)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:27:
[...]

Daar krijgen ze dan toch genoeg gelegenheid toe tegen Ajax? Of was er meer weerstand verwacht in de geplande oefenwestrijd :+
Een oefenpotje voor Ueda tegen Ajax......ergens klinkt dat een beetje lachwekkend (maar zou het praktische gezien wel kunnen denk , maar goed, ik ben geen coach)

• eric.1
Die wedstrijd had gisteren in een leeg stadion desnoods stiekem afgemaakt moeten worden.
Dat lukt natuurlijk ook maar één keer.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Het zegt genoeg over de staat van die club dat ze zelfs in deze situatie het conflict opzoeken, in plaats van excuses te maken en nederig te zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LZ86
PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:26:
[...]

Ik snap de behoefte om te roepen zie je Ajax heeft het ook maar als je gewoon realistisch kijkt zitten er bij elke club, van KKD tot Eredivisie (en helaas daaronder ook) groepen supporters die denken dat dit gedrag erbij hoort. Dat krijgen de clubs en de KNVB nooit opgelost, een goede voetbalwet en handhaving (zie Engeland) is daarbij noodzakelijk. Ik zie geen andere oplossing.

Over het uitspelen van Ajax - Feyenoord. Tot nu toe zijn alle wedstrijden gewoon uitgespeelt die gestaakt zijn onder deze 'nieuwe' regels. De KNVB heeft er domweg niet lang genoeg over nagedacht hoe om te gaan met deze situatie. Je geeft nu rellers ontzettend veel macht (of de wedstrijd nu wordt uitgespeeld of niet). En na de winterstop is er over het algemeen meer ruimte in het speelschema maar nu niet. Buiten wat je van de schuld van Ajax vindt is de KNVB hier ook medeplichtig aan. Die had duidelijke richtlijnen moeten maken voor de sancties, uit spelen etc.
Denk dat de KNVB er niet onderuit komt om e.e.a. aan te passen en er een stuk strengere sancties aan vast te plakken.

Maar dan nog had ik al lang van Ajax verwacht dat ze communiceren de F side 3 potten leeg te laten en daarna netten daar op te hangen voor de rest van het seizoen. En bij elk incident daar direct de pot later dat vak leeg. Dat ze niets laten horen én blijkbaar het gore lef hebben die pot uit te willen spelen op een ander moment zegt genoeg over de toestand van die club.

En het belangrijkste. Die megafoon tokkie de toegang ontzeggen en die geluidsinstallatie niet meer gedogen.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 25-09-2023 13:30 ]

• D-e-n
PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:27:
[...]

Daar krijgen ze dan toch genoeg gelegenheid toe tegen Ajax?
Die oefenwedstrijd is bedoeld voor Jahanbaks, vd Belt, Nieuwkoop etc, voor spelers die zondag niet meededen maar wel gewoon mee zouden moeten kunnen doen bij een wedstrijd tegen Ajax.

• PWM
  • Niet online

PWM

PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:26:
[...]
Over het uitspelen van Ajax - Feyenoord. Tot nu toe zijn alle wedstrijden gewoon uitgespeelt die gestaakt zijn onder deze 'nieuwe' regels.
Maar wel altijd binnen die 72 uur. Dus als dat niet zou kunnen, ontstaat natuurlijk een nieuwe situatie.

• Agent47

Agent47

D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:30:
[...]

Die oefenwedstrijd is bedoeld voor Jahanbaks, vd Belt, Nieuwkoop etc, voor spelers die zondag niet meededen maar wel gewoon mee zouden moeten kunnen doen bij een wedstrijd tegen Ajax.
Die wedstrijd is voor extra ritme zodat Feyenoord went aan 3x per week spelen. Ze hebben al eerder oefenwedstrijden gehad o.a. tegen Zwolle.

• LZ86
Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:28:
Feyenoord heeft morgen een oefenwedstrijd staan. Trauner heeft ook 2-3 dagen nodig voor een herstel gaf Slot al aan. Ajax speelt woensdag tegen Volendam. Gaat Ajax 4 wedstrijden in één week spelen dan? ( Gisteren, eventueel morgen, woensdag en zondag weer) ?
Trauner 3 dagen herstel? Waar moet ie van herstellen dan :+ Gister amper ingespannen en veel pauze.

• Agent47

Agent47

PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:31:
[...]

Maar wel altijd binnen die 72 uur. Dus als dat niet zou kunnen, ontstaat natuurlijk een nieuwe situatie.
Dit is wel een interessante, dit staat in het regelement inderdaad.

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:32:
[...]

Trauner 3 dagen herstel? Waar moet ie van herstellen dan :+ Gister amper ingespannen en veel pauze.
Over de 30 he :9

Verwijderd

LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:32:
[...]

Komt net terug van ziek zijn dus is nog niet 100% fit.

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Ja omdat het of clubs waren die niet Europees/Beker voetballen of na de winterstop wanneer er sowieso iets meer lucht is.

Ik snap dat je als Feyenoordfan het graag nu verder schriftelijk afhandelt (en ik zou er als Ajacied ook wel vrede mee hebben) maar het blijft natuurlijk enigszins ondoordacht beleid van de KNVB. Afwachten tot een situatie zich voordoet en dan maar iets verzinnen. Met een uurtje brainstormen had je dit scenario natuurlijk kunnen verzinnen na de invoering van de staking bij een bekertje of erger op het veld.

• MaZo
  • Niet online
[...]

Sparta moest vorig jaar terug naar Vitesse om de blessuretijd uit te spelen. Dat gebeurde meer dan een maand na staken.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 25-09-2023 13:39 ]

• D-e-n
@PolarBear
Wat mij echt kwaad maakt is dat Ajax het überhaupt probeert om de wedstrijd te laten uitspelen. Dan ben je als leiding echt niet goed bij je hoofd en dan gun ik ze, ondanks de coefficienten, ook Europees een flinke afgang. De ooit zo trotse club van het mooie spel die afglijdt naar Mourinho tactieken.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2023 13:40 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

MaZo schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:39:
[...]
Sparta moest vorig jaar terug naar Vitesse om de blessuretijd uit te spelen. Dat gebeurde meer dan een maand na staken.
Maar dat is inmiddels 2 seizoenen geleden, onder de oude regels.

• PolarBear
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:39:
@PolarBear
Wat mij echt kwaad maakt is dat Ajax het überhaupt probeert om de wedstrijd te laten uitspelen. Dan ben je als leiding echt niet goed bij je hoofd en dan gun ik ze, ondanks de coefficienten, ook Europees een flinke afgang.
Ik weet niet of het Ajax is die dat wil, of de KNVB (heb ik niets overgelezen). Volgens mij is de hoofdregel dat gestaakte wedstrijden in de Eredivisie zoveel als mogelijk worden uitgespeeld (althans dat is de praktijk).

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:46
Ik ben helemaal voor hard straffen, en wat mij betreft mag de (hele) arena de rest van het seizoen leeg blijven. Maar de wedstrijd niet uitspelen voelt toch een beetje als competitievervalsing.

Het is de voor de hand liggende optie om het hierbij te laten, maar toch voelt dat raar.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03
LZ86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:35:

Inderdaad. Elke andere uitkomst betekent dat de raddraaiers hun zin krijgen en dat ze de volgende keer weer de boel gaan lopen te verzieken als de tussenstand ze even niet bevalt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

Malfunctions schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:42:
Ik ben helemaal voor hard straffen, en wat mij betreft mag de (hele) arena de rest van het seizoen leeg blijven. Maar de wedstrijd niet uitspelen voelt toch een beetje als competitievervalsing.

Het is de voor de hand liggende optie om het hierbij te laten, maar toch voelt dat raar.
Wat de maatregel ook zou zijn, het gaat altijd competitie vervalsing zijn.

• PolarBear
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:43:
[...]

Inderdaad. Elke andere uitkomst betekent dat de raddraaiers hun zin krijgen en dat ze de volgende keer weer de boel gaan lopen te verzieken als de tussenstand ze even niet bevalt.
Check, ik snap het gevoel ook wel maar nu even een andere casus: Volgend jaar komt Ajax op bezoek bij Feyenoord. Beslissende wedstrijd voor het kampioenschap. Feyenoord heeft een aantal blessures. Bij winst is Ajax kampioen. Feyenoord supporters gooien in minuut 1 al vuurwerk op het veld, en na de staking weer. Gaat dan 0-0 in de boeken? 0-5 (of wat voor eindstand dan ook) in de boeken?

Zolang je dit soort straffen uitdeelt (hoe zeer ik het ook passend vind) geef je een hele kleine groep veel macht. En nu zitten ze nog in de harde kern vakken. Maar ja het is wachten op twee idioten die ergens anders in het stadion kaartjes hebben gekocht en eenzelfde actie uitvoeren.

Wat dat betreft is netten een hele effectieve manier om in ieder geval het veld te beveiligen. Maar ja rondom netten in het hele stadion dat maakt voetbal voor vrijwel niemand aantrekkelijker.

• D-e-n
PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:42:
[...]

Ik weet niet of het Ajax is die dat wil, of de KNVB (heb ik niets overgelezen).
Volgens het AD wil Ajax uitspelen en Feyenoord niet. Dus daar ga ik even vanuit.
Als beide clubs zeggen "laat maar" dan heeft de KNVB het niet zo moeilijk lijkt me?

Edit:
Die Van Halst is overigens sowieso al een enorme gladjakker, is in het verleden nog directeur geweest bij zo'n "verzuimbureau" dat zieke werknemers moet opbellen en dan gaat zeiken dat ze moeten komen werken. Volgens mij was daar ook al gedoe over.

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2023 13:54 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:23:
Die krijgen ze er dan op woensdag gewoon achteraan.

Is toch bespottelijk dat de hele Nederlandse competitie op z'n kop zou moeten worden gezet om naar de pijpen van die eencelligen te dansen?

Wat mij betreft nog steeds een reglementaire 0-3 voor Feijenoord (liever nog voor straf 0-6), maar elk alternatief scenario moet maximaal nadelig voor Ajax zijn zodat zelfs elke schijn van voordeel voor de club vermeden wordt. Anders zal zich dit blijven herhalen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ph4ge
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:39:
@PolarBear
Wat mij echt kwaad maakt is dat Ajax het überhaupt probeert om de wedstrijd te laten uitspelen. Dan ben je als leiding echt niet goed bij je hoofd en dan gun ik ze, ondanks de coefficienten, ook Europees een flinke afgang. De ooit zo trotse club van het mooie spel die afglijdt naar Mourinho tactieken.
Inderdaad, samen met het feit dat ze geen netten ophingen terwijl ze op de hoogte waren van de plannen van de F side geeft dit een nog veel viezere nasmaak. Je zou zeggen als je ook maar een klein beetje fatsoen in je organisatie hebt dat je begint een volmondig en gemeend excuus en een gebaar naar het slachtoffer en voetbalminnend Nederland, in plaats van gelijk in de achterkamertjes te zoeken of er ergens nog een voordeeltje te halen is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Henkie_NtA
Echt, de naiviteit en gekleurde bril van sommigen hier is echt aandoenlijk.

Verwijderd

Henkie_NtA schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:54:
Echt, de naiviteit en gekleurde bril van sommigen hier is echt aandoenlijk.
Nou, professor.

Kom jij dan eens met een goede, eerlijke, neutrale mening. :)

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-11 20:49
alexbl69 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:52:
[...]

Die krijgen ze er dan op woensdag gewoon achteraan.

Is toch bespottelijk dat de hele Nederlandse competitie op z'n kop zou moeten worden gezet om naar de pijpen van die eencelligen te dansen?

Wat mij betreft nog steeds een reglementaire 0-3 voor Feijenoord (liever nog voor straf 0-6), maar elk alternatief scenario moet maximaal nadelig voor Ajax zijn zodat zelfs elke schijn van voordeel voor de club vermeden wordt. Anders zal zich dit blijven herhalen.
Gevoelsmatig ben ik absoluut voor een dikke 0-6 of 0-10 uitslag(probleem is natuurlijk dat PSV dan weer gaat steigeren als ze op 1 goal de titel mislopen) en 3 punten aftrek voor Ajax. Ook meerdere wedstrijden zonder publiek en de rest van het seizoen sowieso geen F-side meer in het stadion.

Probleem is natuurlijk wel dat het wel iets complexer is. Competitie vervalsing is er al, maar op welke manier maak je die impact het minst? Hoe zorg je ervoor dat dit geen aanleiding gaat vormen voor andere idioten? Zoals gister ook al op plaatsen werd gezegd, hoe voorkom je dat fans van de tegenpartij dit gaan uithalen om zo wedstrijden hun richting op te beslissen?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:18
ph4ge schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:53:
[...]

Inderdaad, samen met het feit dat ze geen netten ophingen terwijl ze op de hoogte waren van de plannen van de F side geeft dit een nog veel viezere nasmaak. Je zou zeggen als je ook maar een klein beetje fatsoen in je organisatie hebt dat je begint een volmondig en gemeend excuus en een gebaar naar het slachtoffer en voetbalminnend Nederland, in plaats van gelijk in de achterkamertjes te zoeken of er ergens nog een voordeeltje te halen is.
Dat is nogal een bewering. Heb je er bewijs voor, dat Ajax op de hoogte was van de plannen van de F side?

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 21:03
Ben ik de enige die de wedstrijd niet uitspelen de verkeerde oplossing vind? Dan wordt dit een makkelijke manier om een grote nederlaag te voorkomen tegen de ploegen die Europees voetbal spelen.

Stel nu dat RKC - Ajax aankomende zaterdag 0-4 staat na 35 minuten spelen (even los van de daadwerkelijke kans daarop). Dan zou het dus de makkelijkste optie zijn om vuurwerk bewust het veld op te gooien, aangezien die wedstrijd afspelen in dezelfde week als waarin Ajax op bezoek moet in Athene geen mogelijkheid is. Hiermee zou RKC dan nog eventueel 4 extra tegengoals voorkomen. Dan laat ik nog even alle conditionele 'voordelen' van 60 ipv 90 minuten in een wedstrijd spelen weg.

Hoe vervelend ook voor alle partijen zijn dit de regels die op de Algemene Vergadering betaald voetbal zijn besproken en akkoord zijn bevonden. Welke oplossing wel passend is is dan natuurlijk nog steeds de vraag, aangezien een wedstrijd in november pas afspelen ook niet de logische oplossing is als deze in September al is gestart.

Conclusie lijkt mij dan vooral dat deze regels niet voldoende zijn uitgedacht door de KNVB, aangezien ze Europees spelende ploegen hier buiten beschouwing hebben gelaten bij het maken van de regels.

• ph4ge
Trishul schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:56:
Dat is nogal een bewering. Heb je er bewijs voor, dat Ajax op de hoogte was van de plannen van de F side?
Dat is wat Van Halst zei, daarom zou er ook extra gefouilleerd zijn.

• Henkie_NtA
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:56:
[...]

Nou, professor.

Kom jij dan eens met een goede, eerlijke, neutrale mening. :)
Oh ik zal nooit beweren dat ik geheel objectief ben.
Maar veel mensen reageren puur uit emotie (wat begrijpelijk is), maar in zulk soort situaties werkt het gewoon niet zo.
We kunnen met zn allen heel veel vinden van de gemankeerde regels zoals de knvb die heeft gesteld, maar daar hebben we het mee te doen. En dan zijn dingen als "fatsoen" etc gewoon niet relevant. Mensen buitelen hier over elkaar heen om te schreeuwen dat het belachelijk is dat Ajax wil uitspelen, maar dat is gewoon volgens de regels zoals ze zijn.

• D-e-n
@tommerd_
Elke situatie is anders. Deze is overduidelijk. Ajax heeft moreel gezien nergens recht op en kan zelf een eind aan de hele discussie maken door samen met Feyenoord voor stoppen te pleiten. Maar dat doen ze niet want ze zien een geitenpaadje naar een punt ergens in november. Dan ben je als clubleiding wat mij betreft "af". Opzouten, ga maar lekker in een criminele organisatie werken.

@Henkie_NtA
Fatsoen is belangrijk in het leven, zeker als je er als club prat op gaat dat het om het mooie van het voetbal gaat. Wel janken als je er door een zeikelftal als Getafe wordt uit gekegeld maar nu proberen nog ergens een punt te stelen en te profiteren van de ellende die je eigen "supporters" hebben veroorzaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2023 14:02 ]

• PolarBear
  • Niet online
tommerd_ schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:57:
Ben ik de enige die de wedstrijd niet uitspelen de verkeerde oplossing vind?
Er is geen goede oplossing. En elke vorm van straf kan uitgebuit worden door kwaadwillende supporters. Clubs hebben een grote rol maar kunnen ook niet alles voorkomen. Stel dat overal netten hangen, dan wordt er gegarandeerd iets verzonnen wat de netten stuk maakt of in de fix zet. Of whatever schadelijks. Uiteindelijk moeten de groepen en individuen die dit doen worden aangepakt. En daarvoor zal de overheid ook een rol moeten hebben en nemen. Een hoge pakkans met forse boetes zal een groot deel van dit soort mensen uit het stadion weren of tegen gaan dat ze dit soort dingen doen.

• PolarBear
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:00:
@tommerd_
Elke situatie is anders. Deze is overduidelijk. Ajax heeft moreel gezien nergens recht op en kan zelf een eind aan de hele discussie maken door samen met Feyenoord voor stoppen te pleiten. Maar dat doen ze niet want ze zien een geitenpaadje naar een punt ergens in november. Dan ben je als clubleiding wat mij betreft "af". Opzouten, ga maar lekker in een criminele organisatie werken.
Misschien je iets minder laten verblinden door je clubvoorkeur. Volgens mij was Ajax zo sportief om door te spelen toen in de Kuip een speler van Ajax een (verzwaarde) aansteker mocht incasseren.

• ph4ge
Henkie_NtA schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:59:
[...]

Oh ik zal nooit beweren dat ik geheel objectief ben.
Maar veel mensen reageren puur uit emotie (wat begrijpelijk is), maar in zulk soort situaties werkt het gewoon niet zo.
We kunnen met zn allen heel veel vinden van de gemankeerde regels zoals de knvb die heeft gesteld, maar daar hebben we het mee te doen. En dan zijn dingen als "fatsoen" etc gewoon niet relevant. Mensen buitelen hier over elkaar heen om te schreeuwen dat het belachelijk is dat Ajax wil uitspelen, maar dat is gewoon volgens de regels zoals ze zijn.
Los van wat de regel zou zijn, Ajax hoeft natuurlijk helemaal niet zijn mening te geven, of kan zich bij Feyenoord aansluiten. Wie geschoren wordt moet stilzitten.
PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:03:
[...]

Misschien je iets minder laten verblinden door je clubvoorkeur. Volgens mij was Ajax zo sportief om door te spelen toen in de Kuip een speler van Ajax een (verzwaarde) aansteker mocht incasseren.
Feyenoord speelde in de Arena ook door toen er zooi op het veld gegooid werd, gisteren hebben ze zelfs 2x de wedstrijd hervat. Feyenoord heeft ook nooit geprobeerd om een voordeeltje uit het aansteker incident te halen. Te Kloese trok gelijk het boetekleed aan.

Appels en peren.

[ Voor 28% gewijzigd door ph4ge op 25-09-2023 14:08 ]

• D-e-n
PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:03:
[...]

Lekker, daar hebben we het kut clubvoorkeur argument weer. Wat mij betreft had die pot in De Kuip niet hoeven te worden uitgespeeld. Wat mij betreft was het prima als er ook gisteren was uitgespeeld. Dus je vergelijkt sowieso appels met peren.

Ajax was toen heel sportief. Maar dit Ajax is dat niet. Ook op dat terrein is de club kennelijk afgezakt.

• Henkie_NtA
D-e-n schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:06:
[...]

Lekker, daar hebben we het kut clubvoorkeur argument weer. Wat mij betreft had die pot in De Kuip niet hoeven te worden uitgespeeld. Wat mij betreft was het prima als er ook gisteren was uitgespeeld. Dus je vergelijkt sowieso appels met peren.

Ajax was toen heel sportief. Maar dit Ajax is dat niet. Ook op dat terrein is de club kennelijk afgezakt.
Ajax heeft alleen maar gezegd dat hun voorkeur uitgaat naar uitspelen, jij maakt daar van dat ze dit doen om er zelf voordeel uit te halen en koppelt daar van allerlei andere zaken aan. En je denkt toch niet serieus dat dit Ajax die 0-3 nog gaat omkeren? Al speel je deze wedstrijd uit ergens in april als feyenoord al lang en breed kampioen is, dan nog gaat er weinig veranderen.

• eric.1
tommerd_ schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:57:
Ben ik de enige die de wedstrijd niet uitspelen de verkeerde oplossing vind? Dan wordt dit een makkelijke manier om een grote nederlaag te voorkomen tegen de ploegen die Europees voetbal spelen.
Eigenlijk is er geen goede oplossing mogelijk. Wangedrag is gewoon een wapen geworden, dat hebben de regels wel mooi bewerkstelligd. Top.

Stel je verschuift dit naar vlak voor Volendam, dan heeft Volendam opeens een significant voordeel (extra). Verschuif je het later het seizoen in, dan geeft je Ajax de mogelijkheid om zich te herpakken uit deze barre situatie (mentaal, fysiek, organisatorisch). Je zit hier te porren met of een kampioenschaps-kandidaat of met een nacompetitie/degradatie-kandidaat. En dan nog even de Europese gevolgen voor de top-standen genegeerd. Dat kan allemaal best op een enkel puntje of doelpunt aankomen.

• tommerd_
PolarBear schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:01:
[...]

Er is geen goede oplossing. En elke vorm van straf kan uitgebuit worden door kwaadwillende supporters. Clubs hebben een grote rol maar kunnen ook niet alles voorkomen. Stel dat overal netten hangen, dan wordt er gegarandeerd iets verzonnen wat de netten stuk maakt of in de fix zet. Of whatever schadelijks. Uiteindelijk moeten de groepen en individuen die dit doen worden aangepakt. En daarvoor zal de overheid ook een rol moeten hebben en nemen. Een hoge pakkans met forse boetes zal een groot deel van dit soort mensen uit het stadion weren of tegen gaan dat ze dit soort dingen doen.
Begrijp me ook niet verkeerd, ik ben het eens met wat je schetst over aanpakken, boetes enzovoort. Maar zo lang dat niet wordt gedaan (wat de reden daarvoor ook mag zijn) lijkt me dit een pijnlijke ontwikkeling voor het Nederlandse voetbal als er nu wordt gekozen om deze wedstrijd niet af te spelen.

En dat zou nou net zo jammer zijn voor alle voetbalkijkers en supporters in het stadion of voor de tv. Overigens weet ik dat in het stadion waar ik iedere 2 weken kom de camera's zo goed zijn dat ze je echt wel pakken als ze dat zouden willen, maar ook dan worden mensen die overduidelijk de regels overtreden niet gepakt en aangezien je tegenwoordig eerst via iDin je bankgegevens moet verstrekken voor je een kaartje kan kopen, weten ze echt wel welk gezicht bij welk kaartje hoort. Dus inderdaad, de clubs maar ook andere instanties moeten harder optreden, maar zo lang dat niet gebeurt lijkt dit me niet de oplossing

• tommerd_
eric.1 schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:11:
[...]

Eigenlijk is er geen goede oplossing mogelijk. Wangedrag is gewoon een wapen geworden, dat hebben de regels wel mooi bewerkstelligd. Top.

Stel je verschuift dit naar vlak voor Volendam, dan heeft Volendam opeens een significant voordeel (extra). Verschuif je het later het seizoen in, dan geeft je Ajax de mogelijkheid om zich te herpakken uit deze barre situatie (mentaal, fysiek, organisatorisch). Je zit hier te porren met of een kampioenschaps-kandidaat of met een nacompetitie/degradatie-kandidaat. En dan nog even de Europese gevolgen voor de top-standen genegeerd. Dat kan allemaal best op een enkel puntje of doelpunt aankomen.
Hier zat ik ook nog aan te denken, en dan vooral andersom gezien nu. Ajax heeft nu 60 ipv 90 minuten gespeeld, wat ergens toch een voordeel op kan leveren. Maar verschuif je Volendam nu niet later naar het seizoen maar de laatste 30 minuten tegen Feyenoord, wie geeft dan de garantie dat het aanstaande woensdag niet wederom misgaat? Ook woensdag hoeven er maar 2 gekken te zitten die een fakkel of welk voorwerp dan ook gooien.

Dus inderdaad, je eerste stuk vat het eigenlijk perfect samen. Er is geen goede oplossing te vinden voor deze situatie, waardoor ik dan mag hopen dat ze de regels na vandaag zo zullen veranderen dat deze situatie ook niet meer voor kan komen.
Pagina: 1 ... 86 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024