Verwijderd
Dat vind ik nog niet eens het meest kansloze.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:37:
[Afbeelding]
Sta je dan.. kansloos.
Misschien kledingvoorschriften gaan introduceren. Geen mutsen, hoodies en andere gezichtsbedekkende kleding.
De mensen die deze types toejuichen en trots op deze kinderen zijn.
Dat vind ik nog veel kanslozer/sneuer.
Dat zal vast net zo effectief te handhaven zijn als vuurwerkverbod.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:37:
[Afbeelding]
Sta je dan.. kansloos.
Misschien kledingvoorschriften gaan introduceren. Geen mutsen, hoodies en andere gezichtsbedekkende kleding.
D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:30:
[...]
Juist wel. Want maanden later uitspelen staat niet in de regelementen en het lijkt me dat je dan overduidelijk Ajax bevoordeeld en de supporters hun zin geeft. Het schept ook een precedent. 3-0 achter? Staken maar.
Dit lijkt me van toepassing als Femke niet wil dat er morgen gespeeld wordt?10. a. Indien van overheidswege een wedstrijd wordt verboden, dient deze alsnog te worden gespeeld binnen een termijn van acht weken vanaf de oorspronkelijke wedstrijddatum, doch uiterlijk voor het einde van de reguliere competitie en in ieder
geval voor de eerste play-offwedstrijd.
Ik kan hier in ieder geval weinig anders vinden over genoemde termijnen enzo.
Ajax zou kunnen beginnen om de bewuste vakken waar het vuurwerk uit gegooid werd sluiten. Dit zijn tenslotte terroristen die geheel niets met voetbal van doen hebben, als je er zo bijloopt dan heb je niets te zoeken in het stadion.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:37:
[Afbeelding]
Sta je dan.. kansloos.
Ik niet. Dan zitten we weer met Danny Blind opgescheept. En als die niet wilt of kan, met Frank de Boer.Megupe schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:53:
Ik kan niet wachten tot louitje weer aan het stuur staat. Coach en TD in 1.
Er is vorig jaar bij Utrecht, Feyenoord of Groningen toch ook geen vak gesloten?Miki schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:59:
[...]
Ajax zou kunnen beginnen om de bewuste vakken waar het vuurwerk uit gegooid werd sluiten. Dit zijn tenslotte terroristen die geheel niets met voetbal van doen hebben, als je er zo bijloopt dan heb je niets te zoeken in het stadion.
Kledingvoorschriften zal wel niet kunnen, maar je weet meestal wel dat die zwarte hoodies figuren dat niet dragen om hun club te steunen.
Hoe zou jij het vinden als jouw vak niet meer mag komen omdat een paar gasten vuurwerk gooien?
[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 25-09-2023 06:33 ]
Dat is toch het Ajax DNA waar de supporters om schreeuwen?MaZo schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:18:
[...]
Ik niet. Dan zitten we weer met Danny Blind opgescheept. En als die niet wilt of kan, met Frank de Boer.
Voor AJAX is het gewoon beter om schoon schip te houden. Zet Louis neer en geef hem de absolute macht en volgend seizoen herhalen we dit weer.
Heerlijk is dit. Als Feyenoorder geniet ik hier wel van hoor. 1 grote clusterfuck en voor de verandering is het niet m’n eigen clubje die dit ondergaat.
Feyenoord heeft dit jaar ZELF besloten vak Z gesloten te houden in de groepsfase CL. Supporters konden met voorrang passe partouts kopen voor andere vakken. Dit omdat vanuit Z vaak troep op het veld gegooid werd, waaronder vorig jaar tegen Roma. Vak Z zit het dichtst op het veld aan de lange zijde. Je lost er niet het probleem mee op, maar treft wel maatregelen. Net als de netten.Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:33:
[...]
Er is vorig jaar bij Utrecht, Feyenoord of Groningen toch ook geen vak gesloten?
Kledingvoorschriften zal wel niet kunnen, maar je weet meestal wel dat die zwarte hoodies figuren dat niet dragen om hun club te steunen.
Hoe zou jij het vinden als jouw vak niet meer mag komen omdat een paar gasten vuurwerk gooien?
Ik zat ooit in De Kuip de dag na de vuurwerkramp toen Feyenoord tegen Twente speelde. De idioot tussen de harde kern die vuurwerkgeluiden maakte tijdens de minuut stilte werd hardhandig door de rest het vak uitgegooid - daar hoefde geen steward of beveiliger aan de pas te komen. De boodschap was dat je je hoort te gedragen.
Als je nu naar de F-side kijkt: pech voor de rest dan. Blijkbaar heeft de groep op dat vak geen zelfcorrigerend vermogen meer als er zo’n grote groep staat te lachen als er definitief gestaakt wordt. Dan kan je mijns inziens niets anders dan keihard straffen - ook als anderen daar de dupe van worden.
Voordat het over clubvoorkeur gaat: bij Feyenoord weten we natuurlijk ook alles van problemen met hooligans. Daar mag van mij ook keihard tegen opgetreden worden.
[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 25-09-2023 06:48 ]
Klinkt als puur een kosten/baten afweging dus, anders geef je ze niet de kans op kaarten elders in het stadion.donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:46:
[...]
Feyenoord heeft dit jaar ZELF besloten vak Z gesloten te houden in de groepsfase CL. Supporters konden met voorrang passe partouts kopen voor andere vakken. Dit omdat vanuit Z vaak troep op het veld gegooid werd, waaronder vorig jaar tegen Roma. Vak Z zit het dichtst op het veld aan de lange zijde. Je lost er niet het probleem mee op, maar treft wel maatregelen. Net als de netten.
Laat AZ Ajax maar eens een plezier doen (i.p.v. dat de liefde altijd van één kant komt) en Kroes eerder laten gaan. Desnoods in het belang van het Nederlandse voetbal.Russel88 schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:45:
[...]
Dat is toch het Ajax DNA waar de supporters om schreeuwen?
Voor AJAX is het gewoon beter om schoon schip te houden. Zet Louis neer en geef hem de absolute macht en volgend seizoen herhalen we dit weer.
Heerlijk is dit. Als Feyenoorder geniet ik hier wel van hoor. 1 grote clusterfuck en voor de verandering is het niet m’n eigen clubje die dit ondergaat.
Verder die hockeyer en RvC leden er uit die verzaakt hebben. Daarna schoon schip maken met Kroes en bijv. een Jordi Cruijff. Z’n vader zou trost op hem zijn.
De reden maakt toch niet uit? Elke maatregel die de club proactief neemt om de kans op gezeik te verkleinen is een goede. Z is ook van oudsher een familievak waar de laatste jaren steeds meer jongere verkeerde supporters op gekomen zijn. Er zijn dus ook zat normale supporters de dupe.toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:56:
[...]
Klinkt als puur een kosten/baten afweging dus, anders geef je ze niet de kans op kaarten elders in het stadion.
[ Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 25-09-2023 07:09 ]
Terug naar af.Ajax beëindigt per direct samenwerking met directeur Mislintat
Ajax beëindigt per direct de samenwerking met directeur voetbalzaken Sven Mislintat. Het gebrek aan een breed draagvlak binnen de organisatie is de reden voor dit besluit, meldt de Amsterdamse voetbalclub.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Gaat AZ nooit doen die genieten teveel van de chaos bij Ajax. Daarbij als je dat wil als Ajax regel je dat gewoon even netjes achter de schermen voor je grote aankondigingen maakt. Op het moment dat je als Ajax zoiets doet dan kan AZ niks anders meer dan wat ze deden. Anders sta je voor lul voor je eigen mensen en de buitenwacht.MaZo schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:56:
[...]
Laat AZ Ajax maar eens een plezier doen (i.p.v. dat de liefde altijd van één kant komt) en Kroes eerder laten gaan. Desnoods in het belang van het Nederlandse voetbal.
Verder die hockeyer en RvC leden er uit die verzaakt hebben. Daarna schoon schip maken met Kroes en bijv. een Jordi Cruijff. Z’n vader zou trost op hem zijn.
1908.nl geeft aan dat Ajax €50,000,- aan Feyenoord heeft geboden om de gehele wedstrijd opnieuw te laten plaatsvinden.
Dat is oprecht wanhopig en smerig als dat waar is.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Been there, ik zit in de Kuip boven het vak waar vuurwerk vandaan komt. Hele zijde is meermaals gesloten geweest bij Europese wedstrijden als boete van UEFA.Exocet schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:33:
[...]
Er is vorig jaar bij Utrecht, Feyenoord of Groningen toch ook geen vak gesloten?
Je baalt enorm. Laten we het daar maar op houden
AZ moet helemaal niks. Ajax had ze gewoon eerder moeten benaderen achter de schermen.MaZo schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:56:
[...]
Laat AZ Ajax maar eens een plezier doen (i.p.v. dat de liefde altijd van één kant komt) en Kroes eerder laten gaan. Desnoods in het belang van het Nederlandse voetbal.
Als AZ zijnde zou je wel gek zijn om Ajax nu te helpen. Laat ze maar lekker verder branden. Hoe slechter Ajax presteert des te groter de kans dat AZ CL of voorronde CL kan spelen.
Lijkt me sterk dat ze dat hebben gedaan. Wat is nou 50k en waarom zou Feyenoord 3 doelpunten weg doen en alsnog de kans oplopen om 3 punten mis te lopen.Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:35:
Even alle gekheid op een stokkie he
1908.nl geeft aan dat Ajax €50,000,- aan Feyenoord heeft geboden om de gehele wedstrijd opnieuw te laten plaatsvinden.
Alle gekheid op een stokje: Kroes zou wel gek zijn als hij nu instapt. Over een paar maanden is er vast meer rust.
Lijkt me sterk en vermoedelijk ook in strijd met reglementen om aan een verzoek een geldbedrag te koppelen. Komt in de buurt van matchfixing.Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:35:
Van Gaal ziet officiële rol bij in nood verkerend Ajax niet zitten
https://nos.nl/artikel/24...erkerend-ajax-niet-zitten
Heb je een linkje, want ik zie dat nergens namelijk.Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:35:
Als daar een goede bron voor is, dan lijkt dat me wel een onderzoek van de KNVB waard.
Ik geloof er geen snars van.Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:35:
Onbetrouwbare site dus.
Volgens mij de enige juiste beslissing, Mislintat ontslaan.
Maar nu zit Ajax nog wel voorlopig met de ellende.
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 25-09-2023 07:56 ]
1908 is doorgaans heel betrouwbaar. Maar op hun website en Twitter kan ik dit ook niet vinden. Ben dus ook benieuwd waar dit bizarre gerucht vandaan komt.Harribo schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:55:
[...]
Ik geloof er geen snars van.
Onbetrouwbare site dus.
Volgens mij de enige juiste beslissing, Mislintat ontslaan.
Maar nu zit Ajax nog wel voorlopig met de ellende.
https://1908.nl/artikelen...feyenoord?page=2#commentsdr.lowtune schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:54:
[...]
Heb je een linkje, want ik zie dat nergens namelijk.
Als daar een goede bron voor is, dan lijkt dat me wel een onderzoek van de KNVB waard.
Comment van FeyenoordTM. Hij heeft veel goed gehad qua transfers en heeft ook mensen binnen Feyenoord als bron.
Zie mijn post.donleone83 schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:59:
[...]
1908 is doorgaans heel betrouwbaar. Maar op hun website en Twitter kan ik dit ook niet vinden. Ben dus ook benieuwd waar dit bizarre gerucht vandaan komt.
Directie is nu alleen maar Jan van Halst, daar durf ik me handen niet voor in het vuur te steken.PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:11:
Nu weet ik dat we slecht met geld om kunnen gaan hoor. Maar 50.000,- is zelfs voor Feyenoord nu een fooiEn bij Ajax is de directie nu niet helemaal lekker bezig, maar zo stom zijn ze ook echt niet
Supportersvereniging en F-side zijn geen vrienden.Agent47 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:53:
Het erge is nog dat de mensen van de F Side dit gepland hadden. Die hadden van te voren overlegt wat ze zouden doen als Feyenoord er ruim overheen zou klappen.
Dat vuurwerk wordt door de supportersvereniging vaak al neergelegd voor de wedsrijd, zo komt het de controle / fouillering door.
Konden hè. Tegenwoordig boeken we zwarte cijfers. Verkopen we meer dan dat we kopen. We doen nu ook logische dingen.PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:11:
Nu weet ik dat we slecht met geld om kunnen gaan hoor. Maar 50.000,- is zelfs voor Feyenoord nu een fooiEn bij Ajax is de directie nu niet helemaal lekker bezig, maar zo stom zijn ze ook echt niet
Ik geniet enorm, maar hou m’n hart vast als Te Kloese en Slot vertrekken.
Don't get me wrong, in België gebeuren zulke dingen ook, maar....
- Bij ons leggen ze wedstrijden niet stil voor een bierbekertje op het veld. Dat is gewoon absurd. Tenzij het gooien structureel of te talrijk wordt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich
- Bij ons gaan ze stilgelegde wedstrijden niet liggen uitspelen. De club die schuld heeft aan het stilleggen (in deze dus Ajax) verliest met 0-5 forfait en krijgt nog wat extra sancties aan de broek zoals boetes en wedstrijden zonder publiek
Waarom is dat in Nederland zo anders? Je bevoordeeld toch een club door een match op een later tijdstip te hervatten? Dat geeft zulke relschoppers meer redenen om dat te doen.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Dit lees je heel veel als taktiek om vuurwerk in het stadion te krijgen. Dat is dan toch tegen te gaan? Honden zijn uitstekend te trainen om vuurwerk te vinden. Kost geld en tijdsinvestering maar onmogelijk is het niet.Agent47 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:53:
Dat vuurwerk wordt door de supportersvereniging vaak al neergelegd voor de wedsrijd, zo komt het de controle / fouillering door.
Veel vuurpijlen passen in je onderbroek en daar mag de fouillering niet komen, tenzij het effectief politie is. Begin maar met de politie 50k mensen te laten checken. Good luck.bazzemans schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:23:
[...]
Dit lees je heel veel als taktiek om vuurwerk in het stadion te krijgen. Dat is dan toch tegen te gaan? Honden zijn uitstekend te trainen om vuurwerk te vinden. Kost geld en tijdsinvestering maar onmogelijk is het niet.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Belang van Nederlands voetbal? Alsjeblieft zeg. Net of Ajax zo belangrijk is. Gewoon wachten.MaZo schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:56:
[...]
Ik reageer op dat vuurwerk al voor de wedstrijd het stadion in wordt gesmokkeld. Dan wordt er dus ergens iets neergelegd/verstopt. Geruchten gehoord over buizen van bijvoorbeeld vlaggen als verstopplek. Dat is dus nadat het verstopt is te vinden door honden.Tricolores schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:24:
[...]
Veel vuurpijlen passen in je onderbroek en daar mag de fouillering niet komen, tenzij het effectief politie is. Begin maar met de politie 50k mensen te laten checken. Good luck.
Staat dus los van fouilleren. Hoewel het binnensmokkelen in ondergoed dan natuurlijk een optie blijft. Er zullen meerdere taktieken zijn.
(Honden dan maar trainen om te happen naar de plek waar het verstopt zit?
Er bestaat zelfs nog een optie de wedstrijd in zijn geheel over te laten spelen he! Als is er geen enkel persoon in Nederland die dat durft gok ik 😂Tricolores schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:23:
Als Belg zit ik echt met grote ogen te kijken naar de recente gebeurtenissen in het Nederlandse voetbal.
- Bij ons leggen ze wedstrijden niet stil voor een bierbekertje op het veld. Dat is gewoon absurd. Tenzij het gooien structureel of te talrijk wordt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich
- Bij ons gaan ze stilgelegde wedstrijden niet liggen uitspelen. De club die schuld heeft aan het stilleggen (in deze dus Ajax) verliest met 0-5 forfait en krijgt nog wat extra sancties aan de broek zoals boetes en wedstrijden zonder publiek
Waarom is dat in Nederland zo anders? Je bevoordeeld toch een club door een match op een later tijdstip te hervatten? Dat geeft zulke relschoppers meer redenen om dat te doen.
Steijn ontslaan voegt helemaal niets toe. Dat het niet boterde tussen die twee (Sven en Maurice) was eigenlijk meteen al duidelijk. Steijn heeft de media met al zijn ervaring gewoon beter bespeeld.hotymoty schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:28:
Volgens Mike Verweij blijft Steijn trainer van Ajax. Het is ook zo overduidelijk dat hij een lek is, aangezien hij door elke media wordt beschermd
Ik vind het niet gek dat de TD / Directeur Voetbalzaken de kop van jut is. Het is overduidelijk dat hij de sleutel van de winkel heeft gekregen en daar vervolgens niets goeds mee heeft gedaan. Dat gezegd hebbende, kunnen die spelers die gehaald zijn alleen nog maar meevallen vanaf nu. Forbs liet gisteren wel degelijk zien potentie te hebben. Sosa zou meer gebruikt moeten worden in een 5 mans defensie. Enfin, zo kun je nog wel meer zaken benoemen die uiteindelijk tot een normaal draaiend elftal, incl. de nieuwe spelers gaan leiden.
Dat er eerst een dieptepunt bereikt moeten worden voordat je de weg omhoog weer vindt is duidelijk, maar gisteren was wel een erg laag dieptepunt. En dan bedoel ik niet het ontslag van de TD.
In theorie bestaan die opties hier ook maar er is geen enkel precedent daarvoor de laatste jaren, het is altijd forfaitscore en nog wat sancties erbij.Typhone schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:33:
[...]
Er bestaat zelfs nog een optie de wedstrijd in zijn geheel over te laten spelen he! Als is er geen enkel persoon in Nederland die dat durft gok ik 😂
Recent hebben ze bij een wedstrijd waar beide supportersclans de boel om zeep hebben geholpen (Charleroi vs Standard) de wedstrijd niet laten hervatten en geen punten toegekend, voor geen enkele van beide teams. Vond ik ook wel netjes opgelost.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Voor de korte termijn (lees dit seizoen) heeft een ontslag van Mislintat helemaal geen nut. Je moet meer veranderen dan alleen het poppetje voor de lange termijn. Ajax wordt weggespeeld doordat tactiek niet klopt.SterqVerhael schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:34:
[...]
Steijn ontslaan voegt helemaal niets toe. Dat het niet boterde tussen die twee (Sven en Maurice) was eigenlijk meteen al duidelijk. Steijn heeft de media met al zijn ervaring gewoon beter bespeeld.
Ik vind het niet gek dat de TD / Directeur Voetbalzaken de kop van jut is. Het is overduidelijk dat hij de sleutel van de winkel heeft gekregen en daar vervolgens niets goeds mee heeft gedaan. Dat gezegd hebbende, kunnen die spelers die gehaald zijn alleen nog maar meevallen vanaf nu. Forbs liet gisteren wel degelijk zien potentie te hebben. Sosa zou meer gebruikt moeten worden in een 5 mans defensie. Enfin, zo kun je nog wel meer zaken benoemen die uiteindelijk tot een normaal draaiend elftal, incl. de nieuwe spelers gaan leiden.
Dat er eerst een dieptepunt bereikt moeten worden voordat je de weg omhoog weer vindt is duidelijk, maar gisteren was wel een erg laag dieptepunt. En dan bedoel ik niet het ontslag van de TD.
Net zoals de voetbalwet zijn de middellen er al lang. Het probleem wat zich vaker voordoet in de mooie voetbalwereld is dat er niet effectief gehandeld wordt. Vanuit het perspectief van de stewards begrijp ik dat, vanuit de clubs wat minder. De BVO's nemen te weinig actie om escalatie te voorkomen zoals we bijvoorbeeld met het gooien van objecten hebben gezien.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:37:
[Afbeelding]
Sta je dan.. kansloos.
met ten gevolgen:8.10 Het Publiek dient zich herkenbaar en identificeerbaar in de Johan Cruijff ArenA te bevinden, met dien verstande dat het niet is toegestaan het gezicht zodanig te bedekken middels hoofddeksel, shawls en/of andere materialen waardoor herkenning door de (interventie)stewards, beveiligingspersoneel, politie, personeel van Stadion Amsterdam en/of ander bevoegd gezag en/of biometrische toepassingen (deels) onmogelijk wordt gemaakt.
ARTIKEL 10 – SANCTIES
10.1 Het Publiek dat op enigerlei wijze in strijd handelt met het in deze Huisregels bepaalde, kan door (interventie)stewards, beveiligingspersoneel, politie, medewerkers van Stadion Amsterdam en/of ander bevoegd gezag, zonder voorafgaande waarschuwing de toegang tot de Johan Cruijff ArenA worden geweigerd ofwel uit (enig deel van) de Johan Cruijff ArenA worden verwijderd dan wel worden overgedragen aan de politie. Een en ander heeft tot onmiddellijk en onherroepelijk gevolg dat het Toegangsbewijs van betrokkene(n) zijn geldigheid verliest en kan worden ingenomen, zonder dat enig recht op restitutie ontstaat.
10.2 Stadion Amsterdam is gerechtigd om een Stadionverbod op te leggen aan eenieder die in en/of buiten de Johan Cruijff ArenA in het kader van een Evenement in strijd heeft gehandeld met het in deze Huisregels bepaalde en/of een strafbaar feit heeft begaan en/of ten aanzien van wie een vermoeden bestaat dat deze zich schuldig heeft gemaakt aan (voetbal gerelateerd) wangedrag en/of zich zodanig heeft gedragen dat daardoor het aanzien en/of het belang van het Evenement wordt geschaad, zulks onverminderd enige plicht tot schadevergoeding op grond van het civiele recht. Dit artikel is van overeenkomstige toepassing op de in artikel 5 genoemde personen.
10.3 Stadion Amsterdam is gerechtigd om de duur van een Stadionverbod te verlengen, indien sprake is van het overtreden van een op grond van artikel 10.2 opgelegd Stadionverbod.
10.4 Stadion Amsterdam is niet aansprakelijk voor enigerlei schade die is ontstaan als gevolg van een – naar achteraf blijkt – ten onrechte opgelegd Stadionverbod, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Stadion Amsterdam.
Het gooien van objecten richting het veld was structureel, de maatregel van de KNVB is streng edoch wel de wal die het schip heeft moeten keren.Tricolores schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:23:
Als Belg zit ik echt met grote ogen te kijken naar de recente gebeurtenissen in het Nederlandse voetbal.
Overduidelijk dat Steijn spelletjes speelt inderdaad. Ook overduidelijk dat Steijn dit niet op de rit gaat krijgen. Flikkert die vent er nu alsjeblieft ook uit. Anders sta je met de kerst ook gewoon in het rechter rijtje. Dikke kans dat dat sowieso gebeurt maar met een betere trainers heb je nog kans op beter.hotymoty schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:28:
Volgens Mike Verweij blijft Steijn trainer van Ajax. Het is ook zo overduidelijk dat hij een lek is, aangezien hij door elke media wordt beschermd
Ik doelde ook op eerdere voorvallen, waar één bekertje genoeg was voor een onderbreking. Dat is er wel over.Napo schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:45:
[...]
Het gooien van objecten richting het veld was structureel, de maatregel van de KNVB is streng edoch wel de wal die het schip heeft moeten keren.
Eens, zelfs niet vanuit het resultaat geredeneerd maar dat is de tweede keer dat de wedstrijd verplaatst zou moeten worden. De eerste keer wegens Europeese belangen. Impact is er sowieso, is het niet op de voorbereiding naar de wedstrijd tegen Ajax, is het wel voor de wedstrijd erna.PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:28:
Ik zou als Volendam trouwens ook zeer geïrriteerd zijn als de wedstrijd verplaatst zou worden. Volendam heeft 10% kans om te winnen van Ajax. Maar als ze het kunnen, is het nu. Niet over 3 maanden als Ajax er een team van heeft weten te maken. Maar goed, die stem zal wel niet heel zwaar wegen helaas.
Deels eens, grootste probleem is dat de BVO's veel te lang niets dan wel te weinig hebben gedaan om dit gedrag bij de supporters te voorkomen/beperken. Daarnaast is de grens trekken op één beker makkelijker dan dat je hem op een andere arbitraire grens legt.Tricolores schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:46:
[...]
Ik doelde ook op eerdere voorvallen, waar één bekertje genoeg was voor een onderbreking. Dat is er wel over.
En dat gedrag zie je echt overal in elk stadion. Het valt nu juist op als er wel een keer wat landt. Wat dit soort dingen betreft lijken we wel op de goede weg.
Inderdaad, veranderingen kosten tijd, en handhaven kost moeite. De aanhouder wint.PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:56:
Je kan ook positief kijken en zeggen dat die bekertjes regel werkt. Vorig jaar landde na de 1-0 van Gimenez 100 bekers op het veld. Nu 0 direct na de goal.
En dat gedrag zie je echt overal in elk stadion. Het valt nu juist op als er wel een keer wat landt. Wat dit soort dingen betreft lijken we wel op de goede weg.
Dit had je als Ajax toch ook allemaal wel kunnen bedenken? Ik snap het gewoon niet.
Clubs zijn vaak wel slachtoffer van individuen. Over vuurwerk kan je nog zeggen "zorg dat het niet binnenkomt" maar bekertjes is lastiger. Je kan dat nooit 100% voorkomen.jaapstobbe schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:57:
[...]
Inderdaad, veranderingen kosten tijd, en handhaven kost moeite. De aanhouder wint.
Ze verbieden in de tribune is oplossing maar kost je (veel) geld.
EDIT: Netten hangen lost het ook op, maar geef toe... Dan maakt toch veel kapot?
[ Voor 8% gewijzigd door Tricolores op 25-09-2023 09:13 ]
Ajax had de afgelopen jaren met afstand het grootste aandeel in de Nederlandse opmars in de UEFA-coëfficiëntenlijst...tiswat schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:26:
[...]
Belang van Nederlands voetbal? Alsjeblieft zeg. Net of Ajax zo belangrijk is. Gewoon wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 25-09-2023 09:13 ]
Op dit moment en afgelopen jaar toch niet? Het gaat er om wat voor team en spel je nu op de mat legt. Anders ligt Ajax er ook binnen no time uit met het huidig spel.MaZo schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:11:
[...]
Ajax had de afgelopen jaren met afstand het grootste aandeel in de Nederlandse opmars in de UEFA-coëfficiëntenlijst...
En straks weer een andere ploeg of ploegen. Het is een competitie, je moet zelf presterenMaZo schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:11:
[...]
Ajax had de afgelopen jaren met afstand het grootste aandeel in de Nederlandse opmars in de UEFA-coëfficiëntenlijst...
Valt reuze mee. Kijk er in ieder geval niet met minder plezier door naar mijn geliefde cluppie. Sterker nog, het geeft een geruststellend gevoel at het daar iig niet meer fout kan gaan.Tricolores schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:11:
[...]
EDIT: Netten hangen lost het ook op, maar geef toe... Dan maakt toch veel kapot?
Ik zou dat als KNVB toch echt serieus overwegen. Overal, dus ook bij RKC en Almere City.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 25-09-2023 09:19 ]
Maar dan is dit toch een prima maatregel? Het is niet zo dat iemand die een beker gooit standrechtelijk geëxecuteerd wordt. Als je een beker op het veld gooit, ga je naar buiten. En op het moment dat ze de dader niet weten te pakken, telt hij als "gele kaart", waarbij de keer erna de club een probleem heeft.Tricolores schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:11:
[...]
Clubs zijn vaak wel slachtoffer van individuen. Over vuurwerk kan je nog zeggen "zorg dat het niet binnenkomt" maar bekertjes is lastiger. Je kan dat nooit 100% voorkomen.
Ze verbieden in de tribune is oplossing maar kost je (veel) geld.
De KNVB moet er enkel nog voor zorgen dat alleen de gooiende partij er last van heeft en niet de tegenstander, wat nu nog het geval is met het uitspelen op een andere dag.
Ik zat zaterdag bij hockey. Landde 0 bekers op het veld
Naar dat scenario moeten we ook bij voetbal.
Waarom instrueren clubs hun spelers niet om in de media achter de maatregel van de KNVB te staan?
Betreffende de gestaakte wedstrijd: laat die 0-3 maar staan en accepteer dat als eindstand, zijn we er gelijk vanaf en kunnen we door.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Afhankelijk van welke tijdsperiode je gaat kijken.MaZo schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:11:
[...]
Kijk je naar de laatste 5 jaar (want looptijd clubranking) dan heeft Ajax inderdaad ruim 32% van de punten binnengehaald.
Laat je dat laatste jaar vallen dan is de verdeling opeens veel gelijkmatiger met Ajax richitng de 26% en Feyenoord, AZ, & PSV rond de 22% van de punten.
Belang van het Nederlandse voetbal is dat er zo'n gelijkwaardig speelveld is en dat clubs - en ik zeg niet dat dat gebeurt bij specifieke clubs - niet voor worden getrokken. Daarin zou ik de verplaatsing van wedstrijden tbhv Europese wedstrijden liever ook niet zien.
Dezelfde reden waarom er überhaupt geen enkele andere club is die netten heeft, omdat het ruk is. Men maakt zich graag wijs dat het bij Feyenoord erger is en meer nodig, en bij jezelf blijven uitstellen tot het écht niet anders kan.Tristan schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:08:
Wat ik gewoon niet kan begrijpen is waarom Ajax zo naïef is. Feyenoord heeft vorig seizoen zoveel gezeik gehad met gooiers en er waren nog een paar clubs met gedonder. Met als hoogtepunt dat de KNVB zich genoodzaakt voelde om de regels aan te passen want het publiek kan zich aantoonbaar niet gedragen. Daarnaast heeft Feyenoord zelf besloten om met rondom netten te gaan spelen.
Dit had je als Ajax toch ook allemaal wel kunnen bedenken? Ik snap het gewoon niet.
Het is ook geen oplossing. De regels moeten er op aansturen dat de club twee keuzes heeft, of actief dergelijke spelers eruit pikken en aanpakken en daarmee zelf ook acteren en gaan voorkomen, of de club word bestraft. Dat passieve mag er van mij wel eens uit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De column van Johan Cruijff is er helaas niet meer. Dus heb ik hem maar geciteerd. Over lange ballen, opbouwen via backs, veldbezetting en de principes van Ajax-voetbal https://t.co/zoUZtGC7h6
— Pieter Zwart (@PieterZwartNL) 25 september 2023
Dit is toch gewoon klaar.
[ Voor 18% gewijzigd door Exocet op 25-09-2023 09:41 ]
Die fouten van Gaaei die de 0-1 en 0-2 opleveren hebben niets met tactiek te maken. Daar valt met goede tactiek ook niet tegenaan te voetballen.hotymoty schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:43:
[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Voor de korte termijn (lees dit seizoen) heeft een ontslag van Mislintat helemaal geen nut. Je moet meer veranderen dan alleen het poppetje voor de lange termijn. Ajax wordt weggespeeld doordat tactiek niet klopt.
Want met Schreuder en Heitinga ging het beter terwijl die aantoonbaar een betere selectie hadden? Met Steijn wegsturen creëer je alleen nog meer ellende of is dat wat je nu echt wilt? Laat hem en zijn staf nu gewoon aan het team werken en trek pas na de kerst de conclusie of hij het seizoen mag afmaken.Kist schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:45:
[...]
Overduidelijk dat Steijn spelletjes speelt inderdaad. Ook overduidelijk dat Steijn dit niet op de rit gaat krijgen. Flikkert die vent er nu alsjeblieft ook uit. Anders sta je met de kerst ook gewoon in het rechter rijtje. Dikke kans dat dat sowieso gebeurt maar met een betere trainers heb je nog kans op beter.
Ik had inderdaad ook de indruk dat het allemaal wel meeviel. Het was niet goed, maar Ajax heeft gewoon goeie kansen gehad na de 0-1. Dat je de 0-2 dan op zulke manier weggeeft, daar kan geen enkele coach iets aan verhelpen.SterqVerhael schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:40:
[...]
Die fouten van Gaaei die de 0-1 en 0-2 opleveren hebben niets met tactiek te maken. Daar valt met goede tactiek ook niet tegenaan te voetballen.
Omdat het voor hun ook niet interessant is als een wedstrijd onderbroken wordt voor één idioot die een bekertje gooit. Ik vind het ook overdreven hoor. Je moet het deftig proberen houden maar je moet nu ook niet heiliger dan de paus willen zijn.Superkiwi schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:27:
Een speler van RKC gooide gisteren ook wat olie op de discussie door te zeggen dat het gewoon vreugdebier is en we misschien iets te ver doorgeslagen zijn. Een bierdouche of een voorwerp gericht op een speler keurde hij dan wel weer af.
Waarom instrueren clubs hun spelers niet om in de media achter de maatregel van de KNVB te staan?
Betreffende de gestaakte wedstrijd: laat die 0-3 maar staan en accepteer dat als eindstand, zijn we er gelijk vanaf en kunnen we door.
Vind ik in de basis ook. Het enige wat hier dan wel op valt te merken is dat er geen echte ondersteuning was in de verdediging, dat kan tactiek zijn, mentaliteit, kwaliteit, combinatie van de drie?SterqVerhael schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:40:
[...]
Die fouten van Gaaei die de 0-1 en 0-2 opleveren hebben niets met tactiek te maken. Daar valt met goede tactiek ook niet tegenaan te voetballen.
Ik bedoel, een bal verliezen een meter of drie bij de zijlijn vandaan mag toch niet automatisch tot een goal leiden? Dan klopt er sowieso iets niet. En bij die kut-bal door het midden zat de centrale verdediger (geloof ik) er ook niet echt strak op.
Kwam Cruijff toen juist niet in opstand en startte hij niet de fluwelen revolutie toen ze v Gaal wilden aanstellen?Russel88 schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:45:
[...]
Dat is toch het Ajax DNA waar de supporters om schreeuwen?
Beetje raar om hem nu ineens als Ajax DNA houder/messias te zien van de Ajax supporters
eric.1 schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:08:
[...]
Vind ik in de basis ook. Het enige wat hier dan wel op valt te merken is dat er geen echte ondersteuning was in de verdediging, dat kan tactiek zijn, mentaliteit, kwaliteit, combinatie van de drie?
Ik bedoel, een bal verliezen een meter of drie bij de zijlijn vandaan mag toch niet automatisch tot een goal leiden? Dan klopt er sowieso iets niet. En bij die kut-bal door het midden zat de centrale verdediger (geloof ik) er ook niet echt strak op.
/f/image/1kVNnP81wjlcWSW8hPB6jxEP.png?f=fotoalbum_large)
Vond deze juist wel veelzeggend. Je moet toch als speler zien of voelen dat je echt geen enkele rugdekking hebt. En dan ga je de bal op doel proberen te schieten met 2 man voor je
Dit heeft niks met Feyenoord of het voetbal te maken maar met een statement tegen het bestuur.Tristan schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:08:
Dat daar het voetbal voor aangegrepen wordt is jammerlijk maar het directe effect is er al.
Of denk je nu echt dat bij een overwinning Mislintat eruit gegooid zou zijn?
Hartman, Santiago, Stengs staan voorop en dat zijn niet de traagste. Klinkt heel stom, maar maak maar eens een keus als je naar 3 man kan pasen. Heel veel voetballers bezwijken onder die keus.PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:21:
[...]
[Afbeelding]
Vond deze juist wel veelzeggend. Je moet toch als speler zien of voelen dat je echt geen enkele rugdekking hebt. En dan ga je de bal op doel proberen te schieten met 2 man voor jeEn dan niet met een boog, maar gewoon recht op de af. De counter was wel redelijk perfect, maar dat mag je natuurlijk nooit overkomen. Staan er gewoon 10 op Feyenoord helft en daarvan staan er 8 voor je
Tsja, er zal maar gewoon een Ajacied aan beide kanten aanspeelbaar zijn, dan heb je natuurlijk geen andere keuze dan om recht vooruit tegen een tegenstander aan te schietenPWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:21:
[...]
[Afbeelding]
Vond deze juist wel veelzeggend. Je moet toch als speler zien of voelen dat je echt geen enkele rugdekking hebt. En dan ga je de bal op doel proberen te schieten met 2 man voor jeEn dan niet met een boog, maar gewoon recht op de af. De counter was wel redelijk perfect, maar dat mag je natuurlijk nooit overkomen. Staan er gewoon 10 op Feyenoord helft en daarvan staan er 8 voor je
Dit is een schrijnend voorbeeld idd. Maar er is geen enkele coach die dit zo neer zet, ook Steijn niet. Het zijn gewoon de spelers die het compleet vernachelen.PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:21:
[...]
[Afbeelding]
Vond deze juist wel veelzeggend. Je moet toch als speler zien of voelen dat je echt geen enkele rugdekking hebt. En dan ga je de bal op doel proberen te schieten met 2 man voor jeEn dan niet met een boog, maar gewoon recht er op af. De counter was wel redelijk perfect, maar dat mag je natuurlijk nooit overkomen. Staan er gewoon 10 op Feyenoord helft en daarvan staan er 8 voor je
Nou is Steijn echt niet de grootste trainer die we hebben. Dus dat je straks besluit met een andere trainer te gaan bouwen met de kerst of in de zomer kan ik best in komen. Maar als je hem er vandaag uitgooit is er geen enkele trainer die dit aan het voetballen krijgt.
Steijn heeft inmiddels al voor zoveel onrust gezorgd. Hij valt constant zijn spelers af, weet geen organisatie neer te zetten, heeft nog geen idee hoe die wil spelen. Met hem op de bank ga je echt niet meer rust in de tent krijgen. Zijn ontslag is onvermijdelijk. Over 4 weken met nog een reeks aan slechte uitslagen en wedstrijden of nu. Laten we het dan maar nu doen.Miki schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:40:
[...]
Want met Schreuder en Heitinga ging het beter terwijl die aantoonbaar een betere selectie hadden? Met Steijn wegsturen creëer je alleen nog meer ellende of is dat wat je nu echt wilt? Laat hem en zijn staf nu gewoon aan het team werken en trek pas na de kerst de conclusie of hij het seizoen mag afmaken.
Nee sorry, iedere voetballer die op een redelijk niveau heeft gevoetbald ziet dat de keuze van Sosa oliedom is. Aan de rechterkant staan gewoon 2 opties die geheel vrij staan. Maar nee, Sosa kiest ervoor om bij een dubbele pressie de bal op goal te schieten. Gaaei was een drama maar Sosa doet niet veel er voor onder. Je ziet Gimenez al anticiperen dat de bal geblokt gaat worden. Ik ben zelf trainer van een hoofdklasse team en kan je meegeven dat dit er echt uit geramd wordt in de jeugd.Agent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:24:
[...]
Hartman, Santiago, Stengs staan voorop en dat zijn niet de traagste. Klinkt heel stom, maar maak maar eens een keus als je naar 3 man kan pasen. Heel veel voetballers bezwijken onder die keus.
Het heeft niets met Steijn te maken maar middelmatige voetballers die geen flauw benul hebben wat ze moeten doen.
Verwijderd
9 spelers voor de bal, dat is toch ook ongelofelijk.PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:21:
[...]
[Afbeelding]
Vond deze juist wel veelzeggend. Je moet toch als speler zien of voelen dat je echt geen enkele rugdekking hebt. En dan ga je de bal op doel proberen te schieten met 2 man voor jeEn dan niet met een boog, maar gewoon recht er op af. De counter was wel redelijk perfect, maar dat mag je natuurlijk nooit overkomen. Staan er gewoon 10 op Feyenoord helft en daarvan staan er 8 voor je
Zelfs bij mijn nichtje haar voetbal team blijven er 3/4 achterin, no matter what.
(Ik heb het hier over 8/9/10 jarige meisjes...
Dus als zij het al kunnen, zou je denken dat volwassen mannen het ook kunnen.
Die afbeelding vat perfect samen hoe het met Ajax gesteld is op sportief vlak. Echt alles loopt mis op dat moment, bijna volledig door foutieve individuele keuzes.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:40:
[...]
9 spelers voor de bal, dat is toch ook ongelofelijk.
Zelfs bij mijn nichtje haar voetbal team blijven er 3/4 achterin, no matter what.
(Ik heb het hier over 8/9/10 jarige meisjes...
Dus als zij het al kunnen, zou je denken dat volwassen mannen het ook kunnen.
Volgens mij is trainer daar verantwoordelijk voor, die bepaald de tactiek en hoe er gevoetbalt wordt. En mochten spelers zich niet aan de afspraken houden dan gaat er iets niet goed. Dan kan je als trainer of niet de boodschap overbrengen of nemen ze jou als coach niet serieus. Of een speler wel of niet het gewenste niveau heeft qua voetbal heeft weinig te maken met de uitvoering van de opdrachten/tactiek.Tricolores schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:42:
Die afbeelding vat perfect samen hoe het met Ajax gesteld is op sportief vlak. Echt alles loopt mis op dat moment, bijna volledig door foutieve individuele keuzes.
Ik hoorde Steijn gisteren iets roepen over individuele fouten en dat daar niet tegen aan te voetballen is. Alles leuk en aardig, maar ondanks die individuele fouten stond het ook totaal verkeerd. Buiten de fouten om werden deze direct fataal omdat er totaal geen restverdediging was. De tegenstander speelt met aardig snelle spelers voorin, hoe kan je dan als team met 9 man voor de bal staan? Dat is gewoon een verkeerde tactiek en dat reken ik Steijn 100% aan. Sterker nog, de trainer had spelers terug moeten dirigeren in plaats van achter de iPad zitten te kijken en verbouwereerd kijken.
[ Voor 30% gewijzigd door Han op 25-09-2023 10:52 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als dse speler niet het gewenste voetbalniveau heeft voor de uitvoering dan zet de trainer alsnog een niet passende tactiek neerHan schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:48:
[...]
Volgens mij is trainer daar verantwoordelijk voor, die bepaald de tactiek en hoe er gevoetbalt wordt. En mochten spelers zich niet aan de afspraken houden dan gaat er iets niet goed. Dan kan je als trainer of niet de boodschap overbrengen of nemen ze jou als coach niet serieus. Of een speler wel of niet het gewenste niveau heeft qua voetbal heeft weinig te maken met de uitvoering van de opdrachten/tactiek.
Nou, nee. Er wordt hier gevloekt tegen heel wat basisprincipes van het voetbal. Daar hoort een coach niet mee bezig te zijn, je verwacht dat een profvoetballer die wel beheerst.Han schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:48:
[...]
Volgens mij is trainer daar verantwoordelijk voor, die bepaald de tactiek en hoe er gevoetbalt wordt. En mochten spelers zich niet aan de afspraken houden dan gaat er iets niet goed. Dan kan je als trainer of niet de boodschap overbrengen of nemen ze jou als coach niet serieus. Of een speler wel of niet het gewenste niveau heeft qua voetbal heeft weinig te maken met de uitvoering van de opdrachten/tactiek.
Al geef je 10 keer een verkeerde breedte passing of laat je je te makkelijk wegzetten, wel of niet mee naar voren rennen met een aanval heeft niks met je skills te maken, dat heeft alles te maken hoe de tactiek is weggezet.Napo schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:50:
Als dse speler niet het gewenste voetbalniveau heeft voor de uitvoering dan zet de trainer alsnog een niet passende tactiek neer
Een goede trainer past zijn tactiek aan naar de kwaliteit van zijn spelers. Je kan van alles willen, maar als je het materiaal er niet voor hebt of je hebt er nog geen goed zicht op dan pas je daar je tactiek op aan. Alles anders dan dat is pure zelfmoord, voor het spel en voor de spelers.Tricolores schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:52:
Nou, nee. Er wordt hier gevloekt tegen heel wat basisprincipes van het voetbal. Daar hoort een coach niet mee bezig te zijn, je verwacht dat een profvoetballer die wel beheerst.
[ Voor 38% gewijzigd door Han op 25-09-2023 10:57 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
De eerste twee elementen zijn gewoon basis-behoeften bij een club als Ajax. Als je daar als trainer niet op kan rekenen, dan kan je als club beter afzakken naar de derde divisie. Kom op. Zulke dingen leer je in de F-jes bij zulke clubs.Han schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:53:
[...]
Al geef je 10 keer een verkeerde breedte passing of laat je je te makkelijk wegzetten, wel of niet mee naar voren rennen met een aanval heeft niks met je skills te maken, dat heeft alles te maken hoe de tactiek is weggezet.
Wel of niet meerennen, dat is tactiek gecombineerd met inzicht. Ontbreekt het tweede dan houdt het snel op met de tactiek.
Als een speler 10 keer een verkeerde breedte pass geeft moet je of hem niet meer opstellen of de tactiek aanpassen dat je dat risico mitigeert. Bijvoorbeeld door de speler te instrueren om geen breedtepasses meer te geven. De speler zou je eigenlijk al niet moeten willen opstellen als hij dat niet kan.Han schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:53:
[...]
Al geef je 10 keer een verkeerde breedte passing of laat je je te makkelijk wegzetten, wel of niet mee naar voren rennen met een aanval heeft niks met je skills te maken, dat heeft alles te maken hoe de tactiek is weggezet.
Weten dat een speler iets niet kan en de speelstijl - of de instructies voor die speler - niet aanpassen is een zwaktebod. Zo ook de momenten uitzoeken om wel of niet mee naar voren te gaan. Heeft een speler niet de inhoud om dat te doen voelt hij dat niet goed aan dan moet je de speler daar niet verantwoordelijk voor maken.
Er is ook maar zoveel waar je rekening mee kunt houden. Als je spelers basisprincipes van het voetbal niet beheersen of er niet naar handelen, dan stopt het gewoon. Ongeacht welke tactiek je wil neerzetten.Han schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:53:
[...]
[...]
Een goede trainer past zijn tactiek aan naar de kwaliteit van zijn spelers. Je kan van alles willen, maar als je het materiaal er niet voor hebt of je hebt er nog geen goed zicht op dan pas je daar je tactiek op aan. Alles anders dan dat is pure zelfmoord, voor het spel en voor de spelers.
Ik denk wel dat Ajax nood heeft aan een trainerswissel maar dan vooral om een schone start te maken. Niet noodzakelijk omdat Steijn niet capabel is voor de job.
Nu de TD weg is, kan hij zich voornamelijk focussen op resultaten.
Als ik Ajax was, zou ik hem aanhouden totdat je een geschikte opvolger heb gevonden.
Als je hun nu ontslaat, dan mag Maduro het proberen. Na Heitinga, wederom een Godenzoon opofferen?
En eerlijk is eerlijk, Ajax onder Steijn is leuk voor mij als Feyenoord supporter.
De voetballende oplossing staat nota bene 3,5 meter van hem vandaan.
/f/image/ulsD8Xq2OMCiEldCYCOPOf8H.png?f=fotoalbum_large)
Waarbij het vervolg ook duidelijk is:
[ Voor 24% gewijzigd door SterqVerhael op 25-09-2023 11:25 ]
Dit is gewoon pure onkunde van die speler. Normaal wordt zo'n bal voorgegeven of de 16 in gechipt voor een kopbal.SterqVerhael schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:23:
Deze is inderdaad veelzeggend over de voetbalslimheid van enkele spelers. Maar in balbezit staat of valt het vaak met het voetbalinzicht van degene die daadwerkelijk de bal heeft.
De voetballende oplossing staat nota bene 3,5 meter van hem vandaan.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook leuk hoe daar rechts de buitenspeler totaal de eigen spits in de weg looptAgent47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:28:
[...]
Dit is gewoon pure onkunde van die speler. Normaal wordt zo'n bal voorgegeven of de 16 in gechipt voor een kopbal.
Natuurlijk maakt hij hier een verkeerde keuze, maar ik vind het ook vooral klasse van Feyenoord dat ze er zo dodelijk uitkwamen. Dat een speler een verkeerde keuze maakt 25 meter van de goal van de tegenstander is meestal niet zo dodelijk.SterqVerhael schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:23:
Deze is inderdaad veelzeggend over de voetbalslimheid van enkele spelers. Maar in balbezit staat of valt het vaak met het voetbalinzicht van degene die daadwerkelijk de bal heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar in z'n algemeenheid neig ik er steeds meer naar dat de spelers van Ajax gewoon niet goed genoeg zijn en dat je er niks mee opschiet als je Steijn ontslaat. Met slechte spelers, bestuurlijke onrust en enorme druk toch presteren lukt geen coach, en als je hem wegstuurt zijn die omstandigheden voor z'n opvolger nog slechter.
Ik zou zonder dollen als Ajax bestuur uitspreken dat plek 3 nu het doel is en dat je in december gaat evalueren of Steijn erin geslaagd is om dat doel binnen handbereik te houden. Dan weet iedereen tenminste waar ze aan toe zijn.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
@Napo Dat is precies wat ik bedoel. Ik weiger te geloven dat de nieuwe spelers allemaal koekebakkers zijn. Of ze het gewenste niveau zijn voor datgene wat je nastreeft is een tweede, of dat er veel te veel voor betaald is. Dat zal allemaal wel. Maar de tactiek die ik zowel tegen Marseille als tegen Feyenoord heb gezien is pure zelfmoord met de huidige spelers. De plaatjes hierboven spreken wat dat betreft boekdelen. Je kan moielijk over individuele keuzes praten kijkende waar de spelers allemaal staan, dat is de gekozen tactiek. Als dat niet het geval zou zijn dan had je een trainer gezien die aan de zijlijn zou staan om die spelers terug te dirigeren.Napo schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:58:
Als een speler 10 keer een verkeerde breedte pass geeft moet je of hem niet meer opstellen of de tactiek aanpassen dat je dat risico mitigeert. Bijvoorbeeld door de speler te instrueren om geen breedtepasses meer te geven. De speler zou je eigenlijk al niet moeten willen opstellen als hij dat niet kan.
Valt me nu pas op dat Mineth daar helemaal verkeerd staat te dekken, die moet veel meer naar binnen knijpen. Hancko staat op deze manier in de 3:1. Ik snap dat dat komt doordat Wieffer en Stengs uitstappen om de bal te blocken, maar als Sossa dit normaal uitspeelt, is dit normaliter een levensgevaarlijke situatie.
Dat uitspreken was sowieso al aan het begin van het seizoen wijs geweest. Met Steijn moet je de kans geven om een goed elftal te smeden. Sparta stond er ook niet gelijk. Al komt dat omdat ik het idee had dat Steijn Sparta ook iets aanvallender wilde laten spelen dan wat hij normaal doet.ph4ge schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:34:
[...]
Natuurlijk maakt hij hier een verkeerde keuze, maar ik vind het ook vooral klasse van Feyenoord dat ze er zo dodelijk uitkwamen. Dat een speler een verkeerde keuze maakt 25 meter van de goal van de tegenstander is meestal niet zo dodelijk.
Maar in z'n algemeenheid neig ik er steeds meer naar dat de spelers van Ajax gewoon niet goed genoeg zijn en dat je er niks mee opschiet als je Steijn ontslaat. Met slechte spelers, bestuurlijke onrust en enorme druk toch presteren lukt geen coach, en als je hem wegstuurt zijn die omstandigheden voor z'n opvolger nog slechter.
Ik zou zonder dollen als Ajax bestuur uitspreken dat plek 3 nu het doel is en dat je in december gaat evalueren of Steijn erin geslaagd is om dat doel binnen handbereik te houden. Dan weet iedereen tenminste waar ze aan toe zijn.
En daarom is het ook opvallend wat bij Ajax gebeurd, dat vooral de verdediging dan lijkt te falen.
Wat gisteren gebeurde is in principe wat er gebeurt als een kleinere ploeg tegen een zogenaamde topploeg gaat proberen mee te voetballen ipv heel verdedigend op de counter spelen. Je komt bij een tegenstoot kracht te kort waardoor je dus gewoon makkelijk tegen doelpunten krijgt.
In deze post benoemde ik dat ook: bazzemans in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024"PWM schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:21:
[...]
[Afbeelding]
Minteh loopt door op de corner nemen. Hancko, Trauner en Geertruida stappen allemaal 1 mannetje verder. In die 2-3 seconde dat die bal wordt gespeeld heeft Ajax een tegenstander voor zich. Lijkt zo door het plaatje die stilstaat.Chrisjuh_15 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:39:
[...]
Valt me nu pas op dat Mineth daar helemaal verkeerd staat te dekken, die moet veel meer naar binnen knijpen. Hancko staat op deze manier in de 3:1. Ik snap dat dat komt doordat Wieffer en Stengs uitstappen om de bal te blocken, maar als Sossa dit normaal uitspeelt, is dit normaliter een levensgevaarlijke situatie.
Als er wel een logische pass was gegeven dan had je 'opeens' met 7 van Ajax tegen 6 van Feyenoord gestaan (oké, incl. keeper 7). Hoe langer ik naar die foto kijk, hoe stommer de genomen keuze wordt.Chrisjuh_15 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:39:
[...]
Aan de andere kant, op tv heb ik 't vaak dat ik denk, waarom pass je niet ff die kant op i.p.v. wat je nu doet, maar de pass naar rechts is wel een meter of 20 denk ik, dat is niet helemaal een kort stukje meer natuurlijk en we hebben vanaf een afstand ook wel iets meer overzicht.
Maar in dit geval blijft 't een onlogische keuze
Op de Stilstaande beelden is het m.i. wel iets anders dan wanneer je het bewegende beeld ziet. De voetballende oplossing had m.i. daar helemaal niet mogen staan. Die had niet mogen instappen vanuit de restverdediging en Sosa had niet mogen indribbelen. Je moet bij de bewegende beelden eens kijken naar hoe Feyenoord, op het moment dat Sosa de bal krijgt en gaat indribbelen, volle bak met die 2 man druk zet. Die ene speler komt echt van grote afstand in volle sprint aanrennen. Dat lijkt mij op basis van afspraken gedaan (positie van de Ajaxspeler in balbezit of Sosa specifiek). (Feyenoord verdient dus ook wel een compliment voor het handelen in deze situatie.)SterqVerhael schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: In een post van gisteren had ik de situatie beschreven. Met beelden erbij wordt het nog duidelijker. bazzemans in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024"
[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 25-09-2023 11:49 ]
Dat is precies wat ik ook zag. Een trainer heeft nu de rust en de rugdekking nodig om het achterin dicht te timmeren en daar van uit langzaam patronen erin te slijpen en vertrouwen te kweken. Zolang dat er niet is zie ik dit niet beter worden.Vrietje schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:41:
[...]
Dat uitspreken was sowieso al aan het begin van het seizoen wijs geweest. Met Steijn moet je de kans geven om een goed elftal te smeden. Sparta stond er ook niet gelijk. Al komt dat omdat ik het idee had dat Steijn Sparta ook iets aanvallender wilde laten spelen dan wat hij normaal doet.
En daarom is het ook opvallend wat bij Ajax gebeurd, dat vooral de verdediging dan lijkt te falen.
Wat gisteren gebeurde is in principe wat er gebeurt als een kleinere ploeg tegen een zogenaamde topploeg gaat proberen mee te voetballen ipv heel verdedigend op de counter spelen. Je komt bij een tegenstoot kracht te kort waardoor je dus gewoon makkelijk tegen doelpunten krijgt.
De grote hoeveelheid nieuwe spelers die ook nog eens nooit in Nederland laat staan bij Ajax hebben gevoetbald zorgt er gewoon voor dat een trainer bij 0 moet beginnen. Steijn heeft die kans nooit gehad. Daar komt bij dat de individuele kwaliteit ontbreekt om nog wat te compenseren.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
:strip_exif()/f/image/yQjVf2yesxlxhDq1FPB33afI.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/P0e1lAh9y2cmP3aqa2Y9sZhs.png?f=user_large)