Lijkt me onterecht om van een buitenstaander te kunnen verwachten wat een RvC wél had kunnen doen. En voor een supporter ook niet helemaal terzake doen. Het RvC is min of meer het hoogste orgaan waar je commentaar op kunt geven, en als de output niet bevalt kan je dat becommentariëren. Blijkbaar hebben ze niet kunnen waarmaken wat ervan werd verwacht. Even puur theoretisch, ik heb inhoudelijk geen flauw benul. Maar je kunt moeilijk verwachten dat men in kan schatten wat een RvC beter had kunnen doen. Alleen dat ze veel middelen tot hun beschikking hebben en dat je daarmee een bepaald resultaat moet kunnen verwachten. Als ze dat niet halen kan je daarover bevragen.Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:21:
[...]
Ja dat is een lijst met afkeuren wat ze wel gedaan hebben, dat is makkelijk. Hoeveel daarvan kan je de RvC aanrekenen en wat hadden ze in die situaties dan wel moeten doen?
Want als je nu alles wat Van der Sar gedaan heeft op het conto van der RvC gaat schrijven, en daarnaast het verhaal eigenlijk is dat Bosz gewoon de Heilige Graal was dan zijn we snel klaar. Dat is Telegraaf niveau.
Ze hadden gewoon netten op kunnen hangen (op sociale media werd vooraf al afgesproken de wedstrijd te laten staken als het slecht liep), of het vak leeg halen na de eerste keer. En ik geloof er ook weinig van dat strakke controles in ieder geval voor deze wedstrijd onmogelijk waren.pro_6or schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:26:
[...]
Ik ben zelf steward geweest. Fouilleren van iedereen is niet te doen en degene die je wel aftast, nou, ik als pubertje voelde ook niet overal met mijn 3 weekendjes cursus. Is dat verwijtbaar voor een club. Misschien. Maar gaat mij ver. Geruchtenmolen, tja. Laat ze het maar goed onderzoeken, wat je daar uit leert kan alleen maar de zaak verbeteren.
De wedstrijd is 3x gestaakt, en daarvoor was ook vuurwerk. Het gaat in ieder geval niet om een eenling.
Het zou Ajax sieren als ze ook pleiten voor een reglementaire nederlaag.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 24-09-2023 21:50 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwacht dat de KNVB om enige reden dit besluit waarschijnlijk niet kan nemen, maar ik ben het volledig eens dat er een signaal moet naar de supporters die dit doen, dat het gedrag niet loont. Grootste bezwaar daartegen zal zijn dat de goede supporters dan ook genaaid worden. Ben bang dat we een keer door die zure appel heen moeten bijten. Er is m.i. een kleine verrotte kern, waar omheen een groep hangt die meedoet maar dat mogelijk niet zou doen als het hun club direct daardoor in resultaat/prestatie geschaadt wordt. Langzaamaan die groepen verkleinen door maatregelen die raken, maakt dat de kern ook zichtbaarder wordt. Daarna de stap zetten om die te verwijderen uit het voetbal en ik geloof er in dat er een kans is om de situatie te verbeteren. Kost zeker 5-10 jaar. Er is geen quick fix.Russel88 schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:25:
[...]
Ik ben ook benieuwd. Binnen 72 uur lukt het voor Ajax niet, want woensdag een wedstrijd.
Misschien is het beter dat de KNVB dan bepaalt dat de wedstrijd op dinsdag avond gespeeld moet worden.
Zo wordt Ajax toch extra gestraft zonder af te wijken van de regels.
Ajax wordt wel hard genaaid, maar is wel een signaal naar de “supporters” toe.
Afgelopen week was ik voor het eerst sinds tijden weer in een Nederlands voetbalstadion. Uitsupporters worden daar uitgenodigd om ook aanwezig te zijn. De ervaring in het uitval (ook al blijft het een halve gevangenis) proberen ze te verbeteren. Uitsupporters kunnen voor het thuisvak kaartjes kopen, mochten ze dat willen. Ik heb mij voor het eerst sinds tijden geen crimineel gevoeld bij het naar een voetbalwedstrijd gaan. Daar wil ik meer van.
Daar is het spreekwoord met die stuurlui aan wal voor uitgevonden.floriz87 schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:44:
Lijkt me onterecht om van een buitenstaander te kunnen verwachten wat een RvC wél had kunnen doen. En voor een supporter ook niet helemaal terzake doen. Het RvC is min of meer het hoogste orgaan waar je commentaar op kunt geven, en als de output niet bevalt kan je dat becommentariëren. Blijkbaar hebben ze niet kunnen waarmaken wat ervan werd verwacht. Even puur theoretisch, ik heb inhoudelijk geen flauw benul. Maar je kunt moeilijk verwachten dat men in kan schatten wat een RvC beter had kunnen doen. Alleen dat ze veel middelen tot hun beschikking hebben en dat je daarmee een bepaald resultaat moet kunnen verwachten. Als ze dat niet halen kan je daarover bevragen.
Als je geen idee hebt hoe het werkt moet je gewoon passende kritiek leveren. Prima als je een mening hebt over de resultaten of specifieke dingen die fout gaan, dat heb ik zelf ook zeker. Maar als je direct schuldigen wilt gaan aanwijzen dan mag je met onderbouwing komen.
En inderdaad, dat doet voor veel supporters niet ter zake. Vandaar het domme roepen en dingen slopen, blijkbaar is dat het denkniveau van de harde kern.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"het vak leeghalen na de eerste keer". Dit soort acties komt echt van tuig. Die het heerlijk vinden om de confrontatie aan te kunnen gaan. Dat is misschien nog wel belangrijker dan de prestatie dan hun club. Het zijn in zekere zin pseudo-supporters. Wat denk je dat er gebeurt als je dat vak leeghaalt? Diezelfde gasten hebben daarna de voorpui van de Arena ontzet. Als ze het stadion uit worden gezet, was dat minimaal ook gebeurt.ph4ge schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:48:
[...]
Ze hadden gewoon netten op kunnen hangen (op sociale media werd vooraf al afgesproken de wedstrijd te laten staken als het slecht liep), of het vak leeg halen na de eerste keer. En ik geloof er ook weinig van dat strakke controles in ieder geval voor deze wedstrijd onmogelijk waren.
De wedstrijd is 3x gestaakt, en daarvoor was ook vuurwerk. Het gaat in ieder geval niet om een eenling.
[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 24-09-2023 21:54 ]
Mee eens hoor, ik droeg ook (in eerdere berichten) zelf ook al DLD en UK aan. Een betere aanpak is nodig want de huidige poging werkte eerst wel, schok effect, maar wordt nu ‘’ge gamed” door de harde kern. Dat is foute boel.bazzemans schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:33:
[...]
Dit soort opmerkingen zie je vaak in discussies over maatregelen. Vooral tegen iets zijn, want het lost het probleem niet aan de wortel op en dat heeft de voorkeur ("ze gedragen zich maar"). Helemaal mee eens. Netten (palen) zijn in the end niet de oplossing van het probleem. Waar we naartoe moeten willen is naar "ze gedragen zich maar". Feit is echter dat de huidige omstandigheden dusdanig zijn dat dit niet het geval is en de geen sprake meer is van incidenten. Het is m.i. dan echt heel kort door de bocht om de maatregelen weer volledig terug te draaien. Daarmee bereik je niet de gewenste situatie van "ze gedragen zich maar". In tegendeel.
Wat mij betreft moeten we dus nu vooral doorpakken. Dit gedrag (zowel het gooien van dingen op het veld, hooliganisme, -racistische- spreekkoren en andere uitwassen) moeten we gaan uitbannen en de groepen die dit normaal zijn gaan vinden evengoed. Daar zijn straffe maatregelen voor nodig, totdat degenen die zich misdragen dusdanig paria zijn dat ze zich onwelkom voelen. Het voetbal moet weer worden van de échte voetbalsupporters, die liefde hebben voor het spelletje, hun club aanmoedigen, die vóór een club zijn en niet tégen een andere club. Dat kost tijd, maar het kan.
In Duitsland en Engeland gaat het beter. Daar gaat ook weleens wat mis, maar het gaat er beter. Supporters zitten daar (grotendeels) wel gewoon door elkaar heen, zonder dat het een veldslag wordt. Daar moeten we naartoe en alle maatregelen helaas tijdelijk tolereren. Dus ook netten (palen) daar waar het de supporters (nog) niet lukt of de kwaden nog niet uit de goeden zijn gefilterd.
een treffende spreuk
Dat zou prima zijn, maar daar doe je Feyenoord ook mee te kort, die hadden alle kans nog dikker te winnen.ph4ge schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:48:
[...]
Ze hadden gewoon netten op kunnen hangen (op sociale media werd vooraf al afgesproken de wedstrijd te laten staken als het slecht liep), of het vak leeg halen na de eerste keer. En ik geloof er ook weinig van dat strakke controles in ieder geval voor deze wedstrijd onmogelijk waren.
een treffende spreuk
Ook eens. Ik heb/had misschien ook wel gewoon de behoefte om even wat van mij af te schrijven en gebruikte jouw post voor de gelegenheid. Erger mij kapot aan dit soort gasten en situaties. Het verziekt het mooie spelletje en de beleving van naar het stadion gaan (wat ik ooit een van de mooiste dingen vond om te doen). Door dit gezeik kijk ik zelfs minder voetbal. Zo jammer.pro_6or schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:59:
[...]
Mee eens hoor, ik droeg ook (in eerdere berichten) zelf ook al DLD en UK aan. Een betere aanpak is nodig want de huidige poging werkte eerst wel, schok effect, maar wordt nu ‘’ge gamed” door de harde kern. Dat is foute boel.
[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 24-09-2023 22:02 ]
Gelukkig met de kleine het vak op tijd verlaten en via Duivendrecht naar huis gegaan. Niks meegekregen van de ellende rondom het stadion. Wat een bende.
/Edit: Ik sla woensdag 21:00 uur even over.
/Edit: Ik sla woensdag 21:00 uur even over.
[ Voor 13% gewijzigd door Epiloque op 24-09-2023 22:03 ]
Dat mag dan zo zijn, het is wel waar Feyenoord voor pleit.pro_6or schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:01:
[...]
Dat zou prima zijn, maar daar doe je Feyenoord ook mee te kort, die hadden alle kans nog dikker te winnen.
je zou een daad kunnen stellen door:
410 of welk vak dan ook tot de winterstop niet toe te laten
Te voetballen zonder publiek bij risico wedstrijden
Of gewoon eens een keer handhaven, want ze weten heus wel wie de batjes zijn. Punt is die zullen wel te veel macht hebben, maar dat dan maar eens inperken.
410 of welk vak dan ook tot de winterstop niet toe te laten
Te voetballen zonder publiek bij risico wedstrijden
Of gewoon eens een keer handhaven, want ze weten heus wel wie de batjes zijn. Punt is die zullen wel te veel macht hebben, maar dat dan maar eens inperken.
Ok, ik was wat te kort door de bocht maar mijn punt was ook meer dat als al die processen en organisatie zo goed stonden dan wisten ze precies wie ze na het vertrek van Overmars & Ten Hag moesten hebben. En wie niet, en zou het zo moeten zijn dat het in de tussentijd opgelost kon worden met interne verschuiving van wat poppetjes.Bao_mi1 schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:26:
[...]
Dit is natuurlijk onzin. Jaren op rij kampioen, finale Europa League, halve finale CL, recordwinsten en talenten die doorstromen vanuit de jeugdopleiding.
Dat komt echt niet door wat gelukkige gokjes en 'goede aankopen.' Dat is een wereldse prestatie die je niet moet bagatelliseren. Dat is te makkelijk.
Immers ze hebben het zoals je terecht stelt jarenlang goed gedaan. Maar du moment de bepalende personen weg zijn blijft er niets over.
Er is dus geen sprake van een goed opgezette organisatie. Direct erna is zo’n beetje iedere beslissing paniekvoetbal geweest.
Ajax has ended the collaboration with Director of Football Sven Mislintat with immediate effect. The lack of broad support within the organisation is the reason behind this decision.
— AFC Ajax (@AFCAjax) 24 september 2023
Hele domme zet dit van Ajax. Toegeven aan de debielen. Dat is voor hen een bevestiging dat ze het goed gedaan hebben.
Nu is de club helemaal stuurloos.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
En dit levert je in ieder geval op de korte termijn niks op. Lange termijn is het gewoon nog niet mogelijk om te zeggen hoe deze aankopen gaan renderen. Maar onder Steijn gaat dat zeker niet gebeuren. Ik had liever per direct Steijn zien vertrekken.
Daarbij, ga je dan als RvC en bestuur ook je conclusies trekken? Mislintat voerde toch gewoon beleid zoals zij dat wilden?
Echt op pad naar degradatievoetbal dit jaar.
Sjaak Swart is een baas.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:21:
[...]
Het lijkt er toch op dat er mensen binnen Ajax zijn die veel macht hebben die wij niet kennen.
Lol. Wat een club. Anderhalf jaar geleden nog kampioen en niet gaat het even niet en ze breken de boel af…
Nou ja, dit zat er ook zonder vandaag al aan te komen natuurlijk, het rommelde nogal binnen Ajax en zeker rondom Mislintat
Verwijderd
Blijkbaar wilt Feyenoord dat 0-3 als eindstand de boeken in gaat.
En Ajax wilt de wedstrijd verder spelen.
Volgens de regels moet dit blijkbaar binnen 72 uur gebeuren maar Ajax en de gemeente Amsterdam kan dat niet voor elkaar krijgen.
Waardoor zij liever pas over een aantal weken na de interland periode het restant willen uitspelen.
Wat Feyenoord weer niet wilt. (daarom de 0-3 einstand.)
Ik ben benieuwd wat de KNVB hiervan gaat maken.
(Deze informatie komt van Mikos Gouka.)
Volgens de regels moet dit blijkbaar binnen 72 uur gebeuren maar Ajax en de gemeente Amsterdam kan dat niet voor elkaar krijgen.
Waardoor zij liever pas over een aantal weken na de interland periode het restant willen uitspelen.
We laten maar weer eens zien dat er verdomd slecht zijn in paniekvoetbal. Tenzij er meer achter zijn ontslag zit dan wat er hier nu naar buiten komt. Maar dit is zo ontzettend kortzichtig.
Mooi dat iedereen hier precies weet wat de reden is van het ontslag. Wat als hij gister wel als een bezetene die kleedkamer binnen is gekomen en mensen half bedreigd heeft. Dat dat de reden is dat hij weg moet.
Zolang ze geen precieze reden, behalve het boterde niet, geven is er denk ik weinig over te zeggen.
Zolang ze geen precieze reden, behalve het boterde niet, geven is er denk ik weinig over te zeggen.
En aangezien Mislintat compleet verantwoordelijk is voor het aanstellen van Steijn , lijkt me de volgende stap duidelijkKist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:22:
[...]
En dit levert je in ieder geval op de korte termijn niks op. Lange termijn is het gewoon nog niet mogelijk om te zeggen hoe deze aankopen gaan renderen. Maar onder Steijn gaat dat zeker niet gebeuren. Ik had liever per direct Steijn zien vertrekken.
Daarbij, ga je dan als RvC en bestuur ook je conclusies trekken? Mislintat voerde toch gewoon beleid zoals zij dat wilden?
Tja, als de verhalen waar zijn, dan heeft hij het ook zelf naar gemaakt.Malfunctions schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:22:
Hele domme zet dit van Ajax. Toegeven aan de debielen. Dat is voor hen een bevestiging dat ze het goed gedaan hebben.
Zo ging het bij Arsenal ook, daar heeft hij langer de tijd gekregen, maar we gingen wel weer de weg omhoog vinden toen hij weg was.
Van der Vaart geeft nu ook terecht aan dat andere eigenlijk ook weg moeten gaan.
Steijn gaat ook nog wel hoor.Kist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:22:
[...]
En ik ben met je eens dat RvC zelf ook de hand in eigen boezem mag steken. Diverse mensen vegen hun eigen straatje zo schoon en Mislintat is het zwarte schaap.
Naja, kan de hetze op Steijn gericht worden door Verweij en companen.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Het zijn natuurlijk de aankopen die niet Ajax waardig zijn en niet renderen, maar als de verhalen over 'duistere deals' en het binnenstormen op de Toekomst kloppen is zijn positie natuurlijk ook gewoon onhoudbaar.Kist schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:22:
[...]
En hij lag ook al met Steijn overhoop, die is niet meegenomen in de aankopen, neemt er publiekelijk afstand van gaat vervolgens jeugdspelers opstellen in plaats van die aankopen etc.
Dat boterde niet. Nou moet die misschien ook nog wel het veld ruimen maar die gingen al niet meer samen.
Waarom is er weinig over te zeggen? We zien het als non insiders toch ook?ElPaco schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:26:
Mooi dat iedereen hier precies weet wat de reden is van het ontslag. Wat als hij gister wel als een bezetene die kleedkamer binnen is gekomen en mensen half bedreigd heeft. Dat dat de reden is dat hij weg moet.
Ja en nee.. volgens mij moet het hele bestuur worden vervangen. Dat is niet gebeurt binnen één seizoen..dutchgio schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:24:
Toch nog goed nieuws vandaag.
Doei mislintat
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Verwijderd
Ook wel weer slim van Ajax hoor,
De timing.
Nu gaat het opeens nergens meer over wat er is gebeurd in en rond het stadion en gaat het alleen over Mislintat.
Poh, wat zijn ze slim daar.
De timing.
Nu gaat het opeens nergens meer over wat er is gebeurd in en rond het stadion en gaat het alleen over Mislintat.
Mensen die zeggen dat de media gewonnen heeft of dat het kortzichtig is van Ajax. Weet jij veel of hij een Overmarsje heeft gedaan en er daarom per nu uit vliegt. Daarom, van buiten weten we het niet, dus is er weinig over te zeggen.HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:28:
[...]
Waarom is er weinig over te zeggen? We zien het als non insiders toch ook?
Goeie kans dat het komt door geruzie tussen hem en Steijn, en waarschijnlijk nog wat anderen. Maar je weet het nu niet zeker.
Er zal vast op de achtergrond meer spelen, maar dat zien die rel-"supporters" niet. Die zien enkel dat hij weg is omdat zij dat hebben geëist.HollowGamer schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:26:
[...]
Tja, als de verhalen waar zijn, dan heeft hij het ook zelf naar gemaakt.
Zo ging het bij Arsenal ook, daar heeft hij langer de tijd gekregen, maar we gingen wel weer de weg omhoog vinden toen hij weg was.
Van der Vaart geeft nu ook terecht aan dat andere eigenlijk ook weg moeten gaan.
Wat gebeurt er een volgende keer als het slecht gaat?
Als Ajax al van Sven af wilde hadden ze beter of 2 dagen kunnen wachten, of nog beter het resultaat van het onderzoek naar zijn handelen kunnen afwachten. Dit is paniekvoetbal, daar is nog nooit een club beter van geworden.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Lijkt me dat mislantat dan toch op een flinke afkoopsom kan rekenen?
De rvc is daar mede debet aan ja. Het aanstellen van Mislintat, de transfers, etc.Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:41:
[...]
Nou nee, jij benoemde heel duidelijk in je eigen post de RvC als de verantwoordelijke voor alle chaos, onderbouwd met feitelijke onjuistheden. Dus dáár haak ik op in want dat vergt wel iets meer onderbouwing en die is er nog niet geweest.
Dat het al lang een bestuurlijke chaos is zijn we het snel over eens, maar dat heeft helaas meerdere oorzaken. Een RvC die niet eens compleet was, een directie die niet compleet was, iemand met een fotohobby (wie kan je dat aanrekenen?), etc. En ja ook de RvC heeft zeker steken laten vallen.
Maar of het gekozen beleid werkt of niet kunnen we nog niet beoordelen, alleen dat bepaalde aspecten nu ruk uitgevoerd worden.
Kijk anders even Studio Voetbal terug, daar werd het zojuist prima uitgelegd.
Laat dat trollen achterwegeVerwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:30:
Ook wel weer slim van Ajax hoor,
De timing.
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 24-09-2023 22:34 ]
Blijf nou toch eens nadenken voordat je wat roept. Als er vanaf de koffiejuffrouw tot aan de RVC geen support meer is voor deze man, dan kan je hem toch niet aanhouden?Malfunctions schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:22:
Verwijderd
Wacht...Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:31:
[...]
De rvc is daar mede debet aan ja. Het aanstellen van Mislintat, de transfers, etc.
Kijk anders even Studio Voetbal terug, daar werd het zojuist prima uitgelegd.
Studio Voetbal en iets prima worden uitgelegd?
Straks ga je nog vertellen dat ze bij voetbal inside betrouwbare bronnen hebben en dat Chris Woerts het altijd juist heeft.
Slot zei:bazzemans schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:02:
[...]
Dat mag dan zo zijn, het is wel waar Feyenoord voor pleit.
‘De wedstrijd wordt uitgespeeld met of zonder publiek, of niet en een het wordt een reglementaire overwinning voor ons. Wat het ook wordt, in alle gevallen is er sprake van competitievervalsing. Het is nu de vraag wat de KNVB gaat doen om dat tot een minimum te beperken.'
Ook bij navragen is er expliciet geen voorkeur voor één van de opties uitgesproken door Slot. Iemand anders van Feyenoord die daar iets over gezegd heeft?
De NOS zegt nu dat hij is ontslagen en niet in goed overleg is gegaan.. aai.
Gelukkig is Steijn een expert als het gaat om degradatie voetbal, dus moet het zeker goed komen.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:33:
[Mbr]Offtopic [/]
Vorig seizoen was volgens mij standaard de dag erna om 12:00 uur zonder publiek; zou dat complex zijn bij een wedstrijd als deze qua politie inzet?Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:25:
Blijkbaar wilt Feyenoord dat 0-3 als eindstand de boeken in gaat.
Edit: als t kort van te voren bekend is en overdag zal je denk ik relatief weinig last van supporters en georganiseerde acties hebben
[ Voor 8% gewijzigd door rik86 op 24-09-2023 22:39 ]
Zal die Sven zelf in zijn statistieken van zijn statistieken buro hebben kunnen opmaken dat hij er na 4 maanden al uitzou vliegen bij Ajax
Regeren is vooruitzien, gewoon een meesterlijk planRendiertje schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:36:
[...]
Gelukkig is Steijn een expert als het gaat om degradatie voetbal, dus moet het zeker goed komen.
Ben het helemaal met je eens hoor, dit lijkt toegeven aan het tuig en niet aan je eigen idealen.Malfunctions schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:31:
[...]
Er zal vast op de achtergrond meer spelen, maar dat zien die rel-"supporters" niet. Die zien enkel dat hij weg is omdat zij dat hebben geëist.
Wat gebeurt er een volgende keer als het slecht gaat?
Als Ajax al van Sven af wilde hadden ze beter of 2 dagen kunnen wachten, of nog beter het resultaat van het onderzoek naar zijn handelen kunnen afwachten. Dit is paniekvoetbal, daar is nog nooit een club beter van geworden.
Het is alleen wel zo dat Sven Mislintat natuurlijk niet echt handig is geweest.
Afhankelijk van wat de exacte reden is van het ontslag. Er liep een intern onderzoek en zondagavond is ideaal voor Ajax om dit soort koersgevoelige informatie naar buiten te brengen omdat er niet in aandelen gehandeld kan worden. Het kan heel goed zijn dat voor de wedstrijd al een besluit was genomen in verband met de Sosa-deal en dat vanavond enkel op de verzendknop gedrukt moest worden.floriz87 schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:31:
Lijkt me dat mislantat dan toch op een flinke afkoopsom kan rekenen?
Verwijderd
Zonder publiek? Zou niet weten waarom.rik86 schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:37:
[...]
Vorig seizoen was volgens mij standaard de dag erna om 12:00 uur zonder publiek; zou dat complex zijn bij een wedstrijd als deze qua politie inzet?
Edit: als t kort van te voren bekend is en overdag zal je denk ik relatief weinig last van supporters en georganiseerde acties hebben
En als Ajax niet de veiligheid kan garanderen dan toch naar een neutraal stadion?
Het kan niet zo zijn dan Ajax haar wensen hier worden gehonoreerd en ze zeggen tegen Feyenoord "Sorry, maar Ajax kan niet."
Als de KNVB nou gaat zeggen "1 November word het uitgespeeld."
Dan belonen ze Ajax voor het wangedrag vandaag.
En, ik vermoed dat Feyenoord het niet daarbij zou laten zitten en de Advocaat erop af stuurt (En, terecht.)
Welk publiek wilde je er dan bij hebben? De thuissupporters hebben dat voorrecht vanmiddag verspeeld en bij de Klassieker zijn standaard geen uitsupporters welkom.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:41:
[...]
Zonder publiek? Zou niet weten waarom.
Ja. Volgens Mikos Gouka (verslaggever AD Sportwereld) heeft de top van Feyenoord om moverende redenen de voorkeur voor een reglementaire overwinning van 0-3 gepleit, omdat Ajax de wedstrijd niet binnen 72 uur kan organiseren, Feyenoord een oefenwedstrijd wil spelen om Ueda speelminuten te gunnen voor de volgende CL-wedsrijd en Feyenoord niet pas in november de wedstrijd wil uitspelen.Bundin schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:36:
[...]
Slot zei:
‘De wedstrijd wordt uitgespeeld met of zonder publiek, of niet en een het wordt een reglementaire overwinning voor ons. Wat het ook wordt, in alle gevallen is er sprake van competitievervalsing. Het is nu de vraag wat de KNVB gaat doen om dat tot een minimum te beperken.'
Ook bij navragen is er expliciet geen voorkeur voor één van de opties uitgesproken door Slot. Iemand anders van Feyenoord die daar iets over gezegd heeft?
De top van #Feyenoord dringt aan op 0-3 als uitslag van de Klassieker, boeken snel sluiten. Ajax zou daar volgens ingewijden heel anders over denken. De regel binnen 72 uur uitspelen, is een probleem. Ajax kan dat niet organiseren en inhaalduel met Volendam opschuiven ook lastig.
— Mikos Gouka (@MikosGouka) 24 september 2023
Feyenoord wil dinsdag ook hun besloten oefenwedstrijd spelen om Ayase Ueda aan minuten voor Atlético Madrid uit te kunnen helpen. #feyaja #Feyenoord
— Mikos Gouka (@MikosGouka) 24 september 2023
Hij kan toch ook tegen Ajax spelen? Ze staan al met 3-0 voor, dat is als het ware een oefenwedstrijd.
Ajax zal niet ineens in de vorm zijn dat ze een AZ'tje kunnen laten gebeuren.
Ajax zal niet ineens in de vorm zijn dat ze een AZ'tje kunnen laten gebeuren.
Verwijderd
Dan toch heel simpel?bazzemans schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:45:
[...]
Ja. Volgens Mikos Gouka (verslaggever AD Sportwereld heeft de top van Feyenoord om moverende redenen de voorkeur voor een reglementaire overwinning van 0-3 gepleit, omdat Ajax de wedstrijd niet binnen 72 uur kan organiseren, Feyenoord een oefenwedstrijd wil spelen om Ueda speelminuten te gunnen voor de volgende CL-wedsrijd en Feyenoord niet pas in november de wedstrijd wil uitspelen.
[Twitter]
[Twitter]
Kan je je niet aan de 72 uur regel houden dan verspeel je je recht om verdere verzoeken te doen.
Dan verschuif je FC Volendam maar lekker naar 1 November als KNVB zijnde.
Maar goed, ik zie het alweer gebeuren.
Ajax haar wensen worden gehonoreerd en tegen Feyenoord word gezegd "Sorry, pech gehad."
Durf er nou al 50 euro op te zetten.
@Verwijderd Ik vind dat je gelijk hebt en vrees dat je gelijkt hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel
.
Ik kan niet wachten tot louitje weer aan het stuur staat. Coach en TD in 1.
En waarom wilt Ajax de wedstrijd graag nog doorspelen? Om het dan 0-5 te laten worden?
Ze gaan echt geen 3, laat staan 4 doelpunten maken en fennenoord 0
En waarom wilt Ajax de wedstrijd graag nog doorspelen? Om het dan 0-5 te laten worden?
[ Voor 51% gewijzigd door Megupe op 24-09-2023 22:55 ]
Waarom niet? Uitspelen is 7 weken weg. Je hebt dan gewoon kans als je 30 minuten vol ga gaat en nog wat mazzel hebt met blessures aan Feyenoord kant.Megupe schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:53:
Ze doen het niet voor de sportiviteit
Verwijderd
Gaat Van Gaal toch never nooit doen?Megupe schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:53:
En dat wil je toch ook niet als Ajax fan?
Je bent net van een bende naar een pleurisbende gegaan.
En dan wil je nu iemand aanstellen die zeer ziek is en (zoals die zelf op het ESPN gala aangaf).
Al zijn energie momenteel nodig heeft om beter te worden.
En, dat het überhaupt nog niet zeker is of die beter word.
Dan wil je (met alle respect voor Van Gaal.) de sleutels van de club aan hem geven?
Iemand die niet al zijn energie erin kan stoppen en wie weet voor hoe lang?
Dan ga je weer op de korte termijn werken en word alles op de schoot van Huntelaar/Van Halst gegooid.
Lijkt mij dat Ajax behoefte heeft aan iemand voor de langere termijn en dat zeker weet.
(En dat moet je ook niet willen als Van Gaal. Focus je lekker op beter worden en geniet van je leven met Truus.)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2023 22:58 ]
Hij heeft al aangegeven er wel open voor te staan onder een aantal voorwaarden. Reken er maar op dat een van die voorwaarden is dat Mislintat eruit moest worden getrapt.
Jordi Cruijff zit op dit moment zonder werkgever. Is bij Barcelona vrijwillig gestopt en heeft ervaring op technisch vlak. Ik denk dat hij al wel gepolst is.
nggyu nglyd
Oh, dat doet mij denken aan Wesley. Zou Snijder er nog zin in hebben om bij Ajax aan de slag te gaan?Quad schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:01:
Jordi Cruijff zit op dit moment zonder werkgever. Is bij Barcelona vrijwillig gestopt en heeft ervaring op technisch vlak. Ik denk dat hij al wel gepolst is.
Cruijff heeft daadwerkelijk internationale ervaring als TD, Snijder alleen bij de BK.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:02:
[...]
Oh, dat doet mij denken aan Wesley. Zou Snijder er nog zin in hebben om bij Ajax aan de slag te gaan?
Bizar dat Steijn door alle media wordt beschermd. Het hele plan in het veld klopt voor geen meter. Tactisch onbenul die al zijn spelers continue voor de bus gooit…
Ik snap dit ook niet, dit is toch overduidelijk, en de media beginnen alleen maar over Mislintat.hotymoty schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:06:
Bizar dat Steijn door alle media wordt beschermd. Het hele plan in het veld klopt voor geen meter. Tactisch onbenul die al zijn spelers continue voor de bus gooit…
Want Steijn had kunnen voorkomen dat Gaaei twee doelpunten had weggegeven?hotymoty schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:06:
Ajax begon helemaal niet slecht, heel fel juist met veel druk op de bal. De persoonlijke fouten werden keihard afgestraft door Feyenoord.
[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 24-09-2023 23:09 ]
Als ik zo de publieke opinie lees is de meerderheid van de supporters het oneens met het ontslag van mislintat en zouden ze liever Steijn zien vertrekken, zou het kunnen zijn dat die schimmige deals van hem wel echt het daglicht niet konden verdragen en de gebeurtenissen van vandaag wel goed uitkwamen?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Burgemeester Femke zwaait naar je...Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:41:
[...]
Zonder publiek? Zou niet weten waarom.
En als Ajax niet de veiligheid kan garanderen dan toch naar een neutraal stadion?
Het kan niet zo zijn dan Ajax haar wensen hier worden gehonoreerd en ze zeggen tegen Feyenoord "Sorry, maar Ajax kan niet."
Als die zegt nee dan kunnen Feyenoord Ajax en de KNVB hoog en laag springen.
En doe eens een suggestie voor een neutraal stadion/plaats welke wel even zo'n beladen Ajax-Feyenoord wil huisvesten...
Die vervolgens kansloos verliest...Als de KNVB nou gaat zeggen "1 November word het uitgespeeld."
Dan belonen ze Ajax voor het wangedrag vandaag.
En, ik vermoed dat Feyenoord het niet daarbij zou laten zitten en de Advocaat erop af stuurt (En, terecht.)
Nope die wil alleen trainer zijn.Quad schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:01:
Vanaf morgen staat die vacature ook open.
nggyu nglyd
Een oefenwedstrijd willen regelen voor 1 speler is natuurlijk ook een bullshit reden. Zo een van... es ff denken wat kunnen we nog meer verzinnen....Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:49:
[...]
Dan toch heel simpel?
Kan je je niet aan de 72 uur regel houden dan verspeel je je recht om verdere verzoeken te doen.
Dan verschuif je FC Volendam maar lekker naar 1 November als KNVB zijnde.
Maar goed, ik zie het alweer gebeuren.
Ajax haar wensen worden gehonoreerd en tegen Feyenoord word gezegd "Sorry, pech gehad."
Durf er nou al 50 euro op te zetten.
Dit is paniek. Paniekvoetbal zal wel niet voor niks bestaan als woord.Malfunctions schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:22:
Volgens mij heeft Ajax helemaal geen leiding meer. De redactie van de Telegraaf trekt nu als het ware aan de touwtjes.
Gelukkig voor Ajax lopen er nog genoeg deskundige ex spelers e.d. rond. Weer overnieuw beginnen, dit seizoen is toch al verloren.
een treffende spreuk
Ik hoop het ja, maar reken er niet op want dan zou het ook vanavond wel gemeld zijn.
@toolkist
Maar de regels zeggen volgens mij dat er moet worden uitgespeeld binnen 72uur. Als dat niet kan vanwege Ajax-Volendam ligt er niks vast volgens mij?
Maar de regels zeggen volgens mij dat er moet worden uitgespeeld binnen 72uur. Als dat niet kan vanwege Ajax-Volendam ligt er niks vast volgens mij?
Dan is de kans dus het grootst dat Ajax-Volendam verzet gaat worden.D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:16:
@toolkist
[edit] Of iig dat de KNVB gaat kiezen uit die twee opties.
[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 24-09-2023 23:18 ]
Verwijderd
Je weet dat Feyenoord geen jong elftal heeft wat 38 wedstrijden per jaar speelt, ja?toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:15:
[...]
Een oefenwedstrijd willen regelen voor 1 speler is natuurlijk ook een bullshit reden. Zo een van... es ff denken wat kunnen we nog meer verzinnen....
En dat ze dit al ongeveer 3 jaar doen?
Om de reserve spelers fit te houden voor het geval dat ze nodig zijn?
Of denk je serieus dat dit gewoon tijd doding is?
Kom op...
Die wedstrijd staat toch al 2 weken op het programma?toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:15:
[...]
Een oefenwedstrijd willen regelen voor 1 speler is natuurlijk ook een bullshit reden. Zo een van... es ff denken wat kunnen we nog meer verzinnen....
De andere optie is dan de reglementaire 0-3?toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:17:
[...]
Dan is de kans dus het grootst dat Ajax-Volendam verzet gaat worden.
[edit] Of iig dat de KNVB gaat kiezen uit die twee opties.
De reglementaire mogelijkheden zijn: uitspelen, tussenstand=eindstand, 3-0 nederlaag. Dus als het niet binnen 72 uur lukt, blijft het 0-3 lijkt me.D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:16:
@toolkist
Het zou zomaar kunnen dat de KNVB morgen dit als voorbeeld gaat gebruiken en dat Ajax keihard gestraft wordt. Een 0-10 verlies ofzo (ik noem maar iets). Verplicht netten en geen F-side meer dit seizoen.
Die oefenwedstrijd kan toch nog steeds plaatsvinden met die reserve spelers?Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:18:
[...]
Je weet dat Feyenoord geen jong elftal heeft wat 38 wedstrijden per jaar speelt, ja?
En dat ze dit al ongeveer 3 jaar doen?
Om de reserve spelers fit te houden voor het geval dat ze nodig zijn?
Of denk je serieus dat dit gewoon tijd doding is?
Kom op...
En bij Jong Ajax spelen nagenoeg geen 1e elftal spelers meer (en nu niet met Vos aankomen zetten.....), de afgelopen jaren was de ruime meerderheid van de selectie te oud om überhaupt met Jong mee te mogen doen.
Niet wat ik verwacht, ik denk dat het of wedstrijden wisselen of 1 november wordt.D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:19:
[...]
De andere optie is dan de reglementaire 0-3?
Heel evt Ajax-Volendam naar donderdag en dan morgen Ajax Feyenoord afronden, maar die kans acht ik niet heel groot.
UEFA heeft vak P bijvoorbeeld ook weten te straffen, ik denk dat de KNVB F side prima voor de rest van het seizoen kan dicht gooien.
nggyu nglyd
Daar durf ik wel een kratje bier op te zetten dat dat, op de netten na, niet gaat gebeuren.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:20:
Het zou zomaar kunnen dat de KNVB morgen dit als voorbeeld gaat gebruiken en dat Ajax keihard gestraft wordt. Een 0-10 verlies ofzo (ik noem maar iets). Verplicht netten en geen F-side meer dit seizoen.
Nee, want die moeten ook opdraven voor dat potje tegen Ajax.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:20:
[...]
Die oefenwedstrijd kan toch nog steeds plaatsvinden met die reserve spelers?
Maar volgens mij was de discussie vooral de eventuele 1 november. Daar gaat Feyenoord echt wel tegenin en dan komt de bekende huisadvocaat weer langs. Terecht lijkt me.
Voor 1 wedstrijd ja...Quad schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:22:
UEFA heeft vak P bijvoorbeeld ook weten te straffen,
Wat voor 1 wedstrijd kan, kan ook voor een heel seizoen.
nggyu nglyd
Mwah, staat genoteerd. Ik denk dat we er niet te licht over moeten denken. Twee keer vuurwerk en het stadion bestormen. Ik ben benieuwd!toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:22:
[...]
Daar durf ik wel een kratje bier op te zetten dat dat, op de netten na, niet gaat gebeuren.
Dus? Er worden zo vaak oefenwedstrijden op de dag na de competitiewedstrijd gepland, zeker begin van het seizoen.D-e-n schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:23:
[...]
Nee, want die moeten ook opdraven voor dat potje tegen Ajax.
Ik zie niet waarom de reserves niet op donderdag zouden kunnen oefenen als er woensdag 30min tegen Ajax gespeeld wordt.
Die deze keer dan bar weinig kans van slagen heeftMaar volgens mij was de discussie vooral de eventuele 1 november. Daar gaat Feyenoord echt wel tegenin en dan komt de bekende huisadvocaat weer langs. Terecht lijkt me.
Ja en ook voor 100.000 jaar... Kom op zeg.Quad schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:24:
[...]
Verwijderd
Als het in de eigen regelementen staat van de KNVB, dan heeft het juist wel een grote kans van slagen.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:26:
[...]
Dus? Er worden zo vaak oefenwedstrijden op de dag na de competitiewedstrijd gepland, zeker begin van het seizoen.
Ik zie niet waarom de reserves niet op donderdag zouden kunnen oefenen als er woensdag 30min tegen Ajax gespeeld wordt.
[...]
Die deze keer dan bar weinig kans van slagen heeft
En dat is dan gunstig voor Ajax, want een grotere afstraffing is dan voorkomen. Feyenoord wordt de kans ontnomen om hun doelsaldo verder op te poetsen.Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:19:
[...]
De reglementaire mogelijkheden zijn: uitspelen, tussenstand=eindstand, 3-0 nederlaag. Dus als het niet binnen 72 uur lukt, blijft het 0-3 lijkt me.
Ik zie niet waarom Ajax niet op woendag zou kunnen spelen tegen Volendam als er maandag 30min tegen Feyenoord gespeeld wordt.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:26:
[...]
Dus? Er worden zo vaak oefenwedstrijden op de dag na de competitiewedstrijd gepland, zeker begin van het seizoen.
Wat mij stoort is dat de KNVB morgen pas een besluit neemt. Stond er niet ergens "volgende dag uitspelen om 12:00 uur" vast? Door niet direct te besluiten maken ze de agenda alleen maar complexer.
Stadion bestormen doet de KNVB niks aan, dat is erbuiten gebeurd. Zie ook bv Feyenoordfans vs Maasgebouw, supporters die bussen opwachten, etc etc.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:26:
[...]
Mwah, staat genoteerd. Ik denk dat we er niet te licht over moeten denken. Twee keer vuurwerk en het stadion bestormen. Ik ben benieuwd!
2x vuurwerk is de reden van staken, bij die nieuwe regels is *niks* gesteld dat er dan als bijkomende straf ook de rest van het jaar het vak leeg moet zijn.
alleen dat de wedstrijd definitief gestaakt wordt.
Het idee achter een tuchtcommissie is dat ze gelijkwaardige uitspraken doen in gelijkwaardige gevallen. Gezien dit de eerste keer is dat Ajax gestaakt wordt (heel ver verleden uitgesloten), krijgen ze dus een zelfde straf als andere clubs afgelopen seizoenen (boete, 1 wedstrijd leeg). Anders maakt een advocaat gehakt van de uitspraak en dan hoef je echt niet de huisadvocaat van Feyenoord voor te zijn.Quad schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:24:
[...]
Juist wel. Want maanden later uitspelen staat niet in de regelementen en het lijkt me dat je dan overduidelijk Ajax bevoordeeld en de supporters hun zin geeft. Het schept ook een precedent. 3-0 achter? Staken maar.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:26:
[...]
Die deze keer dan bar weinig kans van slagen heeft
Zou me niks verbazen als dat allang besloten is, en dat er morgen bekend wordt gemaakt 'oh ja Ajax en Feyenoord hebben net afgetrapt voor het restant'.Bundin schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:28:
[...]
En dat is dan gunstig voor Ajax, want een grotere afstraffing is dan voorkomen. Feyenoord wordt de kans ontnomen om hun doelsaldo verder op te poetsen.
[...]
Ik zie niet waarom Ajax niet op woendag zou kunnen spelen tegen Volendam als er maandag 30min tegen Feyenoord gespeeld wordt.
Wat mij stoort is dat de KNVB morgen pas een besluit neemt. Stond er niet ergens "volgende dag uitspelen om 12:00 uur" vast? Door niet direct te besluiten maken ze de agenda alleen maar complexer.
Ze willen natuurlijk niet dat er ook maar 1 van die relfiguren lucht van krijgt, want dan heb je de ME morgen weer nodig.
Ja maar dat is andere koek. Dat valt buiten de 72uur, dan snap ik die insteek van Ajax, alhoewel totaal onsportief, ook nog wel.PWM schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:57:
[...]
Waarom niet? Uitspelen is 7 weken weg. Je hebt dan gewoon kans als je 30 minuten vol ga gaat en nog wat mazzel hebt met blessures aan Feyenoord kant.
Ze doen het niet voor de sportiviteit
Wat mij betreft of 0-3 of uitspelen morgen zonder publiek. Jammer dan dat 2 dagen later Volendam op het programma staat.
Hij heeft zelf aangegeven, onder voorwaarden, er voor open te staan. Hoeft voor mij ook niet voor de lange termijn.
Dit seizoen is toch al stuk, laat hem ff als een olifant de bezem door de porseleinkast halen en dan kan Kroes er voor de lange termijn iets mee gaan doen.
Dat zou de beste oplossing zijn inderdaad (en een ongekend staaltje efficientie betekenentoolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:30:
[...]
Zou me niks verbazen als dat allang besloten is, en dat er morgen bekend wordt gemaakt 'oh ja Ajax en Feyenoord hebben net afgetrapt voor het restant'.
Ze willen natuurlijk niet dat er ook maar 1 van die relfiguren lucht van krijgt, want dan heb je de ME morgen weer nodig.
Ik geloof niet dat de KNVB zo slim isBundin schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:32:
[...]
Dat zou de beste oplossing zijn inderdaad (en een ongekend staaltje efficientie betekenen)
Verwijderd
Alsof dat geheim gehouden kan worden.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:30:
[...]
Zou me niks verbazen als dat allang besloten is, en dat er morgen bekend wordt gemaakt 'oh ja Ajax en Feyenoord hebben net afgetrapt voor het restant'.
100+ mensen die zoiets voor hunzelf kunnen houden zie ik niet gebeuren.
Dit gaat in echt geen enkel scenario gebeuren, behalve dromenland.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:30:
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024