Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Mede schuldig, het is gewoon tactisch een zooitje, daar gaat geen speler beter van spelen.Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:18:
[...]
Ik heb zelf ook niet gekeken, maar begrijp dat Gaaei schuldig is aan de eerste twee doelpunten. Alternatief is Rensch en die kan er net zo goed niks van. Aan de ander kant was Sosa schijnbaar ook zo matig dat de te licht bevonden Salah-Edine er weer ingezet werd. Moeten we niet gewoon concluderen dat er kut in ingekocht en dat geen een trainer daar veel mee kan? En de inkoop is nu net het aspect waar de trainer van Ajax zich vanaf dit seizoen buiten moet houden.
En Salah-Edine inzetten ipv Avilla lijkt eerder een actie van Steijn om zijn gelijk te halen. Die moet echt zo snel mogelijk weg.
[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 24-09-2023 20:39 . Reden: Niet iedereen begrijpt deze afkortingen ]
Gaaei was niet zozeer schuldig aan het 1e doelpunt. Hij verliest een fysiek duel van Timber, kan gebeuren. 2e was duidelijk wel zijn fout, bal blind door het midden....Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:18:
[...]
Ik heb zelf ook niet gekeken, maar begrijp dat Gaaei schuldig is aan de eerste twee doelpunten. Alternatief is Rensch en die kan er net zo goed niks van. Aan de ander kant was Sosa schijnbaar ook zo matig dat de te licht bevonden Salah-Edine er weer ingezet werd. Moeten we niet gewoon concluderen dat er kut in ingekocht en dat geen een trainer daar veel mee kan? En de inkoop is nu net het aspect waar de trainer van Ajax zich vanaf dit seizoen buiten moet houden.
Verder ben ik het er nog steeds niet mee eens dat er kut ingekocht is. Als je er 12 koopt kunnen het nu eenmaal niet alle 12 voltreffers zijn.
@Gonadan Als je zoals Steijn doet 2 backs opstelt die allebei ook nog eens volop aan mogen vallen, dan moet je zorgen dat er of centraal iemand verder terugzakt, of dat de backs zo goed van elkaar begrijpen dat als de een naar voren gaat, de ander terugzakt.
Geen van beiden gebeurt nu. Bij een corner krijgt Steijn het gewoon niet voor elkaar om aan de restverdediging te denken. En dan kan ie wel weer verwijtend naar de spelers praten, maar hij is degene die de tactiek bepaalt.
Dit gaat gebeurt echt in elk station, vuurwerk is verboden en overal wordt vuurwerk afgestoken in de stadions.amahusu schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:22:
[...]
Dat was wel de strekking van z'n verhaal net bij studio sport.. "we hebben iedereen gefouilleerd, we snappen niet hoe dit dan toch heeft kunnen gebeuren"
wat een flapdrol
Als ze dit willen uitbannen mag je voortaan 6 uur vantevoren aanwezig zijn voor uitgebreide fouillering
Dit is natuurlijk onzin. Jaren op rij kampioen, finale Europa League, halve finale CL, recordwinsten en talenten die doorstromen vanuit de jeugdopleiding.CornermanNL schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:03:
[...]
Tadic zou ook niet het eeuwige voetballende leven hebben gehad in Ajax 1. Dan was Lang geen onzinnige optie geweest voor de toekomst.
Overigens het is weer vanouds, na een periode van goed gelukte gokjes, Tadic en Blind halen en daarop voortbordurend nog wat goede aankopen een leuke periode beleven, vervolgens stort het als een kaartenhuis in elkaar omdat de structuur en de processen waar ze altijd zo hoog over opgaven gewoon niet bestaan.
Het hing af van een paar personen, de rest van de organisatie was en is brandhout.
Overigens is Ajax daar niet uniek in, er heerst in het Nederlandse voetbal gewoon geen topsport cultuur.
Het is oude jongens krentenbrood die niet verder komen dan het gemiddelde kantine niveau qua discussie, een amateur club in de 16e divisie onderbond. En met de uitkomsten van die discussie gaat een bestuur dan aan de slag.
Het niveau is erbarmelijk.
Dat komt echt niet door wat gelukkige gokjes en 'goede aankopen.' Dat is een wereldse prestatie die je niet moet bagatelliseren. Dat is te makkelijk.
Ik vind die wissel nergens op slaan. Zo slecht was Sosa helemaal niet. De restverdediging was zoek en de ruimten waren weer veel te groot.Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:18:
[...]
Aan de ander kant was Sosa schijnbaar ook zo matig dat de te licht bevonden Salah-Edine er weer ingezet werd.
Het afbranden van de aankopen slaat mijns inziens nergens op. Ze zijn er nog maar kort en komen in een slecht draaiend elftal terecht gecoacht door een kkd trainer.
Lood om oud ijzer.
[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 24-09-2023 19:38 ]
XXXVI
Tweede goal was een verschrikkelijke pass van Gaaei, maar we stond daar centraal nog een andere Ajax verdediger die kinderlijk eenvoudig uit werd gekapt. En daar hoor je niemand over dus dat zal het lievelingetje Hato wel geweest zijn.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:24:
[...]
Gaaei was niet zozeer schuldig aan het 1e doelpunt. Hij verliest een fysiek duel van Timber, kan gebeuren. 2e was duidelijk wel zijn fout, bal blind door het midden....
Waaruit blijkt dit 'feit' dan dat ze helemaal niets toevoegen aan de club Ajax?Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:22:
[...]
Maar feit is dat ze helemaal niets toevoegen aan de club Ajax, behalve dan wat jij noemt ervaring in het bedrijfsleven.
Hoe zit dat bij de RvC van Feyenoord? Of die van PSV? Mijn voorspelling: niks anders.Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:22:
[...]
Eringa is voormalig topman van Prorail (semi overheid) en ziekenhuisdirecteur. Hendriks carriere ken ik verder niet. Maar feit is dat ze helemaal niets toevoegen aan de club Ajax, behalve dan wat jij noemt ervaring in het bedrijfsleven. Nou, dat gaat lekker.
Je mag het een dooddoener noemen, maar dit zijn de feiten. Ajax staat in brand.
Hendriks is gehaald om een topsport klimaat neer te zetten. Zeer succesvol geweest binnen de hockeywereld, hij is chef de mission bij de Olympische spelen geweest (meerdere keren meen ik??), die man kan echt wel iets. Alleen 'hij heeft geen voetbalachtergrond' is is de kritiek van Johan Derksen en die wordt enthousiast nageblaat zonder zelf maar enig idee te hebben hoe en wat.\
Want vertel dan eens wat daar zo erg aan is, in relatie tot de rol die ze hebben binnen de RvC, dat iemand geen achtergrond in de voetbalwereld heeft. Ik ben heel benieuwd waar je mee komt.
Nee, Steijn verstond bij zijn cursus voetbal Renschverdediging ipv restverdediging.
Het is vrij algemeen bekend dat dit soort zaken ook vooraf al in het stadion worden gelegd bij bijvoorbeeld de voorbereidingen van sfeeracties.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:25:
[...]
Dit gaat gebeurt echt in elk station, vuurwerk is verboden en overal wordt vuurwerk afgestoken in de stadions.
Als ze dit willen uitbannen mag je voortaan 6 uur vantevoren aanwezig zijn voor uitgebreide fouillering
Ik wil de beste personen op elke positie, voor sentiment is daar geen ruimte voor.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Hoeveel voltreffers tel je tot op heden? Slechts 5 aankopen opgesteld, 2 gewisseld voor/tijdens rust.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:24:
[...]
Gaaei was niet zozeer schuldig aan het 1e doelpunt. Hij verliest een fysiek duel van Timber, kan gebeuren. 2e was duidelijk wel zijn fout, bal blind door het midden....
Verder ben ik het er nog steeds niet mee eens dat er kut ingekocht is. Als je er 12 koopt kunnen het nu eenmaal niet alle 12 voltreffers zijn.
Daarnaast schijnbaar totaal geen vertrouwen, want door afwezigheid van Bergwijn, geen dure aankoop Akpom of Mikotadze, maar jeugdspeler Vos aan de aftrap. Idem voor vervanging Sosa, geen Avilla maar Salah-Edine.
Trainer heeft geen vertrouwen in deze spelers en dat zal wel ergens op gebaseerd zijn. Dat trainers bewust voorkeuren hebben of saboteren om interne conflicten uit te vechten gaat er bij mij niet in. Uiteindelijk ga je als trainer als eerste met je kop op het hakblok als de resultaten slecht zijn, dat doe je niet bewust.
Eringa zit in de RVC om te controleren of de Directie alles goed doet, daarvoor hoeft hij niet vanuit voetbalwereld te komen aangezien er een ook een voetbal gerelateerd RVC lid is. Ajax is namelijk een bedrijf en moet zo ook behandeld worden.Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:22:
[...]
Eringa is voormalig topman van Prorail (semi overheid) en ziekenhuisdirecteur. Hendriks carriere ken ik verder niet. Maar feit is dat ze helemaal niets toevoegen aan de club Ajax, behalve dan wat jij noemt ervaring in het bedrijfsleven. Nou, dat gaat lekker.
Je mag het een dooddoener noemen, maar dit zijn de feiten. Ajax staat in brand.
Hendriks is TD bij hockeybond geweest maar ook een geslaagd coach, waarna hij bij NOCNSF ook leiding heeft gehad in topsport wereld. Dus hij heeft genoeg multidisciplinaire ervaring om iets bij te kunnen dragen aan de professionalisering van de Toekomst, dus hij kan daar zeker iets in toevoegen. Hij heeft niets te maken met het eerste elftal, maar de Telegraaf en Derksen willen hem graag van alles in de voeten schuiven zodat hun eigen bronnen lekker buiten schot van kritiek blijven.
Heb even voor de "grap" gekeken wie er bijvoorbeeld bij PSV in de RVC zit. Dat zijn: Robert van der Wallen, Ton van Veen, Ingrid Wolf-De Jonge, Hans van Breukelen en Klaas Dijkhoff.
- Robert van der Wallen is een miljardair, met carriere als ondernemer in autobranche en spaarzegels. Dus geen voetbalwereld verleden.
- Ton van Veen is CEO van Jumbo. Dus geen voetbalwereld verleden.
- Ingrid Wolf-De Jonge is CEO van Haaglanden medisch centrum. Dus geen voetbalwereld verleden.
- Hans van Breukelen, deze is duidelijk oud-keeper van PSV. Is de voetbal RVC lid
- Klaas Dijkhoff is oud politicus. Dus geen voetbalwereld verleden.
Vind ik wel, je mist toch echt de passie bij het Ajax logo poetsen als ze geen Ajax verleden hebbenQuad schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:32:
Moet de schoonmaker binnen de club ook een voetbalverleden hebben of niet?
Ik wil de beste personen op elke positie, voor sentiment is daar geen ruimte voor.
Ja, op het feit dat Steijn het niet eens is met de aankopen van Mislintat, heeft hij letterlijk al gezegd in de media.Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:34:
[...]
Hoeveel voltreffers tel je tot op heden? Slechts 5 aankopen opgesteld, 2 gewisseld voor/tijdens rust.
Daarnaast schijnbaar totaal geen vertrouwen, want door afwezigheid van Bergwijn, geen dure aankoop Akpom of Mikotadze, maar jeugdspeler Vos aan de aftrap. Idem voor vervanging Sosa, geen Avilla maar Salah-Edine.
Trainer heeft geen vertrouwen in deze spelers en dat zal wel ergens op gebaseerd zijn. Dat trainers bewust voorkeuren hebben of saboteren om interne conflicten uit te vechten gaat er bij mij niet in. Uiteindelijk ga je als trainer als eerste met je kop op het hakblok als de resultaten slecht zijn, dat doe je niet bewust.
Is alleen maar bezig zijn eigen positie te verbeteren ten koste van Mislintat.
Wat mij betreft vertrekken ze allebei zo snel mogelijk, dit is onhoudbaar.
We zullen vanzelf zien of Steijn echt zo’n prutser is .ephymerous schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:28:
[...]
Ik vind die wissel nergens op slaan. Zo slecht was Sosa helemaal niet. De restverdediging was zoek en de ruimten waren weer veel te groot.
Het afbranden van de aankopen slaat mijns inziens nergens op. Ze zijn er nog maar kort en komen in een slecht draaiend elftal terecht gecoacht door een kkd trainer.
[...]
Ik vraag me terdege af of een andere trainer wel iets kan maken van dit zootje ongeregeld.
Ja en anders heb je kans dat ze een oud Ajax shirt als poetsdoek gebruiken /sExocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:36:
[...]
Vind ik wel, je mist toch echt de passie bij het Ajax logo poetsen als ze geen Ajax verleden hebben
Bedankt voor uitzoeken.Pompi schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:35:
[...]
Eringa zit in de RVC om te controleren of de Directie alles goed doet, daarvoor hoeft hij niet vanuit voetbalwereld te komen aangezien er een ook een voetbal gerelateerd RVC lid is. Ajax is namelijk een bedrijf en moet zo ook behandeld worden.
Hendriks is TD bij hockeybond geweest maar ook een geslaagd coach, waarna hij bij NOCNSF ook leiding heeft gehad in topsport wereld. Dus hij heeft genoeg multidisciplinaire ervaring om iets bij te kunnen dragen aan de professionalisering van de Toekomst, dus hij kan daar zeker iets in toevoegen. Hij heeft niets te maken met het eerste elftal, maar de Telegraaf en Derksen willen hem graag van alles in de voeten schuiven zodat hun eigen bronnen lekker buiten schot van kritiek blijven.
Heb even voor de "grap" gekeken wie er bijvoorbeeld bij PSV in de RVC zit. Dat zijn: Robert van der Wallen, Ton van Veen, Ingrid Wolf-De Jonge, Hans van Breukelen en Klaas Dijkhoff.Hoe verschillen deze van Eringa? Zit zelfs ook een CEO van ziekenhuis bij PSV
- Robert van der Wallen is een miljardair, met carriere als ondernemer in autobranche en spaarzegels. Dus geen voetbalwereld verleden.
- Ton van Veen is CEO van Jumbo. Dus geen voetbalwereld verleden.
- Ingrid Wolf-De Jonge is CEO van Haaglanden medisch centrum. Dus geen voetbalwereld verleden.
- Hans van Breukelen, deze is duidelijk oud-keeper van PSV. Is de voetbal RVC lid
- Klaas Dijkhoff is oud politicus. Dus geen voetbalwereld verleden.
Echt schandalig dit, waarom schrijft het ED hier niet dagelijks over? Amper PSV DNA in de RvC, het zou niet moeten kunnen. /s
Steijn creëert een zootje ongeregeld.FreakNL schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:39:
[...]
We zullen vanzelf zien of Steijn echt zo’n prutser is .
Ik vraag me terdege af of een andere trainer wel iets kan maken van dit zootje ongeregeld.
Ik dacht dat Ajax volledig overklast zou worden en 0-5 zou verliezen nu zou dat denk makkelijk haalbaar moeten zijn voor Feyenoord,
Steijn en die gekke Duitser eruit. Dat is sowieso geen discussie.
Het vervelende is wel hoe kom je van brandhout spelers als Gaaei, Branco van den Boomen, Borges, Sosa af?
Nu vergeet ik nog een aantal van die idiote aankopen.
Laat dit een les zijn om nooit meer zo een figuur zoveel macht te geven (RVC is ongeschikt)
Gast roept dingen die mensen makkelijk kunnen begrijpen, en het over moet komen als een nuchtere Hollandse mening. Dat mag en het verkoopt goed. Maar het heeft totaal niks meer met journalistiek te maken. Gewoon RTL Boulevard voor “echte mannen”. Als entertainment vond ik het ooit wel grappig, maar ik hou het niet meer lang vol als ik per ongeluk langs zap.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Gaf hij het niet opvolgen van instructies weer de schuld dan?toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:24:
@Gonadan Als je zoals Steijn doet 2 backs opstelt die allebei ook nog eens volop aan mogen vallen, dan moet je zorgen dat er of centraal iemand verder terugzakt, of dat de backs zo goed van elkaar begrijpen dat als de een naar voren gaat, de ander terugzakt.
Geen van beiden gebeurt nu. Bij een corner krijgt Steijn het gewoon niet voor elkaar om aan de restverdediging te denken. En dan kan ie wel weer verwijtend naar de spelers praten, maar hij is degene die de tactiek bepaalt.
Op zich snap ik het best als de verdedigers dat nog niet samen kunnen afstemmen, ze zijn relatief nieuw. Maar dat behoor je dan als trainer ook door te hebben en dan pas je daar dus het een en ander op aan. Het voelt nu een beetje als de tactiek neerzetten zoals hij in theorie klopt en als het dan in de praktijk niet werkt ligt het aan de uitvoering.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha, Forbes laat zien een prima speler te zijn. Van den Boomen was prima in de voorbereiding en deed het erg goed bij Toulouse vorig jaar. Sosa is Kroatisch international.Dwight84 schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:43:
Ik had gelukkig andere dingen te doen (Mud Masters) maar stiekem toch gevolgd. En het ging precies zoals ik zou denken dat het zou gaan (okay ik had niet de staking in gedachte).
Ik dacht dat Ajax volledig overklast zou worden en 0-5 zou verliezen nu zou dat denk makkelijk haalbaar moeten zijn voor Feyenoord,
Steijn en die gekke Duitser eruit. Dat is sowieso geen discussie.
Het vervelende is wel hoe kom je van brandhout spelers als Gaaei, Branco van den Boomen, Borges, Sosa af?
Nu vergeet ik nog een aantal van die idiote aankopen.
Laat dit een les zijn om nooit meer zo een figuur zoveel macht te geven (RVC is ongeschikt)
Natuurlijk ligt het aan de aankopen...
Dit.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:46:
Ik snap trouwens niet dat er geen netten in de Arena zijn opgehangen. Is daar al iets over gezegd?
Aansteker Berghuis
Bekogelen van Santi
Geen netten niks. Wat een club en fans...
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Vorig jaar waren er van die geruchten dat de spelers van Ajax niet hun best zouden doen om Schreuder weg te krijgen. Achteraf bleken ze er onder Heitinga net zo weinig van te bakken. Ik proef nu een beetje hetzelfde sentiment in de tweestrijd tussen Mislintat en Steijn.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:38:
[...]
Ja, op het feit dat Steijn het niet eens is met de aankopen van Mislintat, heeft hij letterlijk al gezegd in de media.
Is alleen maar bezig zijn eigen positie te verbeteren ten koste van Mislintat.
Wat mij betreft vertrekken ze allebei zo snel mogelijk, dit is onhoudbaar.
Met wisseling van beide of een van beide gaat er op korte termijn niks veranderen. Andere trainer gaat echt niet opeens heel veel invloed hebben, hoogstens dat deze spelers met de week iets beter op elkaar ingespeeld zullen raken, maar dat is dan de verdienste van de tijd.
Bergwijn is Nederlands International.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:47:
[...]
Haha, Forbes laat zien een prima speler te zijn. Van den Boomen was prima in de voorbereiding en deed het erg goed bij Toulouse vorig jaar. Sosa is Kroatisch international.
Was en Kroatië is wel een goed elftal, wel eens zien spelen daar?
[ Voor 15% gewijzigd door Exocet op 24-09-2023 19:50 ]
Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:50:
[...]
Was en Kroatië is wel een goed elftal, wel eens zien spelen daar?
Nog steeds gewoon in de voorselectie.Aanvallers: Steven Bergwijn (Ajax).
Het punt is dat een international zijn niet altijd iets, maar zeker niet alles zegt. We hebben ook Blind nog steeds in het Nederlands Elftal zitten.
Ik hoor net Jan van Halst in het interview met Hans Kraay Jr. op ESPN na de wedstrijd zeggen dat ze samen met de driehoek van Gemeente en Politie er kostte wat kost alles aan gedaan hebben om dit te voorkomen.Mars18 schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:47:
[...]
Dit.
Aansteker Berghuis
Bekogelen van Santi
Geen netten niks. Wat een club en fans...
Dan heb je toch een bord voor je kop?
Die restverdediging stond nog helemaal niet zo heel gek bij aanvang corner, die kort genomen wordt. Er is sprake van een overtal en er zijn drie man achterop; in ieder geval Sosa (centraal) en Rensch (rechts). De linkerspeler kan ik op de stream niet meer onderscheiden wie het is. Die drie staan wel heel hoog, maar alle 11 Feyenoorders staan op dat moment in het eigen strafschopgebied en twee staan er aan de zijkant waar de corner wordt genomen. Alle 11 staan ze in ieder geval niet hoger dan hun eigen 16. Er wordt druk op de bal gezet door twee spelers. De bal gaat in een aantal passes terug naar de drie verdedigers. Als Sosa de bal krijgt, loopt de meest linker naar voren (fout 1) en dribbelt Sosa in (fout 2) om daarna een poging te doen om de bal in te brengen of op goal te schieten (fout 3). Opvallend is het moment dat Sosa de bal krijgt. Meerdere Feyenoorders kiezen dat moment om volop druk te zetten (volle sprint). Dat lijkt ingestudeerd. Bewust op Sosa of bewust op de laatste centrale man. Daarna is de meest linker verdedigende Ajacied uit positie, Sosa uit positie en heeft net de bal verloren. Rensch staat logischerwijs meer rechts opgesteld en moet een grote afstand overbruggen om überhaupt nog bij de bal te komen. Hij staat niet per se verkeerd opgesteld maar had al wel eerder kunnen knijpen. Mijn inziens staat de restverdediging dus initieel niet verkeerd opgesteld (en kan je dat dus Steijn en co niet verwijten). De spelers maken daarna echter wel foutieve keuzes door uit de restverdediging te stappen en als restverdediging te kiezen om te risicovolle ballen te spelen. Die controle ontbrak dus. Dat zijn m.i. meer individuele fouten dan het neerzetten van de restverdediging.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:24:
[...]
De F-Side die ingrijpt en min of meer de witte vlag hijst omdat anders de vernedering van Ajax te pijnlijk wordt. Een groter dieptepunt kun je als club niet bereiken denk ik.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:53:
[...]
Ik hoor net Jan van Halst in het interview met Hans Kraay Jr. op ESPN na de wedstrijd zeggen dat ze samen met de driehoek van Gemeente en Politie er kostte wat kost alles aan gedaan hebben om dit te voorkomen.
Dan heb je toch een bord voor je kop?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dit is je publiek:
https://twitter.com/esterrob/status/1705939134294925424
Ga het dan niet vragen of die mensen zelf fatsoenlijk willen zijn.
Het vuurwerk komt letterlijk met busjes JOUW stadion in. Dan moet je dus ook niet zeggen dat je er alles aan hebt gedaan.
Jammer van de dag, jammer van de wedstrijd, jammer van de discussies de komende dagen.
Maar van de Boomen is met wedstrijden waar het wel ergens om gaat niet goed bij Ajax. Leuk dat hij een toffe voorbereiding speelde.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:47:
[...]
Haha, Forbes laat zien een prima speler te zijn. Van den Boomen was prima in de voorbereiding en deed het erg goed bij Toulouse vorig jaar. Sosa is Kroatisch international.
Sosa een kroatische international zegt weinig toch? Gaat mij er om over bij Ajax. net als met Sutalo. Lekker belangrijk.
3 Kroaten die eigenlijk alle 3 niet zo goed zijn. Sosa is aanvallend misschien nog wel een aanwinst. maar verdedigen kan hij niet.
En 2 doelpunten kun je gewoon het geklooi van 1 speler aanrekenen. Helaas is de vervanging tactisch niet veel beter.
Had Ajax een killer spits gehad, had het ook zomaar 2-3 kunnen zijn.
Lang verhaal kort. Degene die in het bestuur er niet op heeft gestaan dat de TD SAMEN met de coach een team zou samenstellen moet er gelijk uit geschopt worden. Vooral omdat de TD nieuw is en zich moet bewijzen.
Het is hier al vaker gezegd. Maar dit is vooral wanbeleid van RVC. Die lijken helemaal niks te kunnen managen. Dat heeft als gevolg dat je veel te laat een team bij elkaar hebt en je trainer moet beginnen met een achterstand. Die achterstand kan het bedrijf Ajax zich helemaal niet veroorloven.
Iemand moet het verlies accepteren en pakken. En zorgen dat je de schade beperkt en de organisatie klaar stoomt voor volgend jaar.
Verder laat het nog maar lekker tot de winterstop rommelen daarzo. Kan Feyenoord zich lekker concentreren op de jacht op PSV.
Ik verwacht ook geen inzicht van de directie/RvC. Het gaat een Sunk cost Fallacy worden waar men vasthoud aan foutief beleid.Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:52:
Half jaar geleden is er een visie voor de langere termijn neergezet, scouting van onbekend buitenlands talent op basis van statistiek, Mislintat als TD die selectie mag bepalen en een trainer mag aanstellen die het maar met die spelers moet doen. Daar was de toenmalige directie inclusief RvC het mee eens.
Als men nu na 4,5 wedstrijd de conclusie trekt dat deze visie niet deugt kan ik daar heel goed inkomen, maar dan zou het niet meer dan logisch zijn dat alle directie/RvC-leden conclusies trekken uit hun onjuiste besluit en de bijbehorende kapitaalvernietiging en de eer aan zichzelf houden. Ik ben echter bang dat Steijn straks als grote zondebok voor de bus wordt gegooid.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit is je publiek inderdaadPWM schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:58:
Zo, ben ik ookHet is gewoon 100% de fout van Ajax. Te laks. Iedereen en zijn moeder wist dat het ging gebeuren. Zelfde als Groningen-Ajax. Zelfde als Feyenoord-Ajax voor de beker waar Feyenoord de sfeer voor de wedstrijd helemaal uit de hand liet lopen.
Dit is je publiek:
https://twitter.com/esterrob/status/1705939134294925424
Ga het dan niet vragen of die mensen zelf fatsoenlijk willen zijn.
Het vuurwerk komt letterlijk met busjes JOUW stadion in. Dan moet je dus ook niet zeggen dat je er alles aan hebt gedaan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XXgZSKkhg2WMDRziVzHlNLR6.jpg?f=user_large)
Wat een fatsoen.
Bij elk publiek zitten idioten, de meestn komen om voetbal te kijken en hun ploeg te steunen, dus hou eens op met generaliseren
Zit niet zo te piepen joh. Je bent erg defensief, nergens voor nodig. Ik zet er express nog Feyenoord-Ajax voor de beker voor als voorbeeld, om al dit triggerhappy geneuzel voor te zijn.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:05:
[...]
Dit is je publiek inderdaad
[Afbeelding]
Wat een fatsoen.
Bij elk publiek zitten idioten, de meestn komen om voetbal te kijken en hun ploeg te steunen, dus hou eens op met generaliseren
Idd, dan ook nog als mod zoiets posten hier. Ik kan me nog de schaal wedstrijd herinneren tussen Feyenoord en PSV. Noa Lang kreeg precies dezelfde reactie van Feyenoord supporters. Dit soort dingen gebeuren vaak, vooral bij wedstrijden van de top3.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:05:
[...]
Dit is je publiek inderdaad
[Afbeelding]
Wat een fatsoen.
Tuurlijk kan je dieper zinken. De 10-0 nederlaag van Feyenoord tegen PSV was nog erger.Mars18 schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:58:
[...]
De F-Side die ingrijpt en min of meer de witte vlag hijst omdat anders de vernedering van Ajax te pijnlijk wordt. Een groter dieptepunt kun je als club niet bereiken denk ik.
Dat is Ajax in elk geval gespaard gebleven.
Ik vind die netten (palen) maar irritant. Gewoon weg (ook in de Kuip) en ze gedragen zich maar. Dat gaat in Engeland en Duitsland ook.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:04:
[...]
Dat weet je dus niet, ze hebben de tijd nog niet gehad om maatregelen te nemen. Dus lekker suggestief om te roepen dat er niks gaat gebeuren.
een treffende spreuk
Verwijderd
Wees maar trots zou ik dan zeggen,Bao_mi1 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:11:
[...]
Tuurlijk kan je dieper zinken. De 10-0 nederlaag van Feyenoord tegen PSV was nog erger.
De wedstrijd tot staken dwingen omdat je bang bent voor de tegenstander.
Wij hebben die 0-10 tik tenminste geïncasseerd als mannen en zijn blijven doorgaan.
Niet als kleuters weglopen omdat je het niet leuk vind.
De rvc is verantwoordelijk voor de bestuurlijke chaos, door o.a. vd Sar veel te lang aan te houden.
Verder hebben ze Mislintat spelers laten halen die nog niet de helft waard zijn dan wat er voor betaald is. Ze hebben helemaal niks tegen gehouden.
Ook is er nu een directeur aangesteld die pas in maart (!) mag beginnen.
Maar ik hoor graag waar het volgens jullie aan ligt.
Die netten zijn niet alleen irritant. Het is aan afgang om ze te hebben en een brevet van onvermogen van het publiek.pro_6or schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:12:
[...]
Ik vind die netten (palen) maar irritant. Gewoon weg (ook in de Kuip) en ze gedragen zich maar. Dat gaat in Engeland en Duitsland ook.
En dan staat er ook nog een matige keeper achter. Dit seizoen is klaar voor Ajax. Ook omdat er kwaliteit ontbreekt. Het is echt niet alleen de chaos nu.OMX2000 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:00:
Onpopulaire mening. Maar Steijn vind ik dit niet allemaal aan te rekenen. Aanvallend was Ajax niet slecht. Alleen verdedigend krijgt hij het gewoon niet op de rit. Dat dat tijd nodig heeft met zoveel nieuwe spelers is echt niet gek.
En 2 doelpunten kun je gewoon het geklooi van 1 speler aanrekenen. Helaas is de vervanging tactisch niet veel beter.
Had Ajax een killer spits gehad, had het ook zomaar 2-3 kunnen zijn.
Lang verhaal kort. Degene die in het bestuur er niet op heeft gestaan dat de TD SAMEN met de coach een team zou samenstellen moet er gelijk uit geschopt worden. Vooral omdat de TD nieuw is en zich moet bewijzen.
Het is hier al vaker gezegd. Maar dit is vooral wanbeleid van RVC. Die lijken helemaal niks te kunnen managen. Dat heeft als gevolg dat je veel te laat een team bij elkaar hebt en je trainer moet beginnen met een achterstand. Die achterstand kan het bedrijf Ajax zich helemaal niet veroorloven.
Iemand moet het verlies accepteren en pakken. En zorgen dat je de schade beperkt en de organisatie klaar stoomt voor volgend jaar.
Verder laat het nog maar lekker tot de winterstop rommelen daarzo. Kan Feyenoord zich lekker concentreren op de jacht op PSV.
een treffende spreuk
Forbs gaat leuke dingen doen zodra het team hem goed "leert gebruiken". Daar ben ik van overtuigd.Sempy schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:34:
[...]
Hoeveel voltreffers tel je tot op heden? Slechts 5 aankopen opgesteld, 2 gewisseld voor/tijdens rust.
Tahivoric gaat met ups en downs maar komt er wel, vd Boomen prima 12 speler. Sutalo moet wennen, Sosa kan ook prima belangrijk worden zodra de afstemming achterin beter is.
Akpom lijkt me de grootste miskoop te zijn, ik zie gewoon niet waar die zou moeten renderen.
Mikautadze heeft de schijn tegen maar wie weet.
Gaaei lijkt nog te 'groen' te zijn.
Mannsverk, geen idee. Heeft toch al redelijk wat Europese wedstrijden achter de rug dus die krijgt van mij iig nog voordeel van de twijfel.
Dat is Steijn die een punt probeert te maken. Zeker mbt Salah-Edine.Daarnaast schijnbaar totaal geen vertrouwen, want door afwezigheid van Bergwijn, geen dure aankoop Akpom of Mikotadze, maar jeugdspeler Vos aan de aftrap. Idem voor vervanging Sosa, geen Avilla maar Salah-Edine.
Ik heb daar inmiddels m'n twijfels over bij Steijn. Hij legt elke keer de schuld volledig bij de spelers neer. "daar valt niet tegenop te coachen" heb ik nou al 2 wedstrijden gehoord. Dat betekent toch vooral dat je eigen boodschap niet blijft hangen of uberhaupt niet over is gekomen.,Trainer heeft geen vertrouwen in deze spelers en dat zal wel ergens op gebaseerd zijn. Dat trainers bewust voorkeuren hebben of saboteren om interne conflicten uit te vechten gaat er bij mij niet in. Uiteindelijk ga je als trainer als eerste met je kop op het hakblok als de resultaten slecht zijn, dat doe je niet bewust.
Ik kijk niet naar Johan Derksen, dit is mijn eigen mening. Draai hem eens om: wat hebben deze mensen toegevoegd aan Ajax sinds zij er zitten?toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:30:
[...]
Hoe zit dat bij de RvC van Feyenoord? Of die van PSV? Mijn voorspelling: niks anders.
Hendriks is gehaald om een topsport klimaat neer te zetten. Zeer succesvol geweest binnen de hockeywereld, hij is chef de mission bij de Olympische spelen geweest (meerdere keren meen ik??), die man kan echt wel iets. Alleen 'hij heeft geen voetbalachtergrond' is is de kritiek van Johan Derksen en die wordt enthousiast nageblaat zonder zelf maar enig idee te hebben hoe en wat.\
Want vertel dan eens wat daar zo erg aan is, in relatie tot de rol die ze hebben binnen de RvC, dat iemand geen achtergrond in de voetbalwereld heeft. Ik ben heel benieuwd waar je mee komt.
Ik ben razend benieuwd waar jij mee komt.
Dat ze verantwoordelijk zijn sure. Maar jij impliceert op z'n minst dat dat komt omdat ze geen voetbalverleden hebben. En dat challenge ik.Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:13:
@toolkist @Napo @Pompi
De rvc is verantwoordelijk voor de bestuurlijke chaos, door o.a. vd Sar veel te lang aan te houden.
Verder hebben ze Mislintat spelers laten halen die nog niet de helft waard zijn dan wat er voor betaald is. Ze hebben helemaal niks tegen gehouden.
Ook is er nu een directeur aangesteld die pas in maart (!) mag beginnen.
Eens. Ik snap ook niet, met de afwezigheid van Bergwijn vandaag was het een perfect moment geweest om Mikautadze voorin uit te proberen. Berghuis op 10, Mikautadze en Forbs op de flanken. Middenveld verder Taylor 8 en Tahirovic/Mannsverk 6. Ik geloof echt niet dat Mikautadze het slechter zal doen dan Bergwijn, vooral als je hem gewoon een aantal wedstrijden daar neer zet. Maar we mogen hem blijkbaar niet zien spelen, zelfde als met Avila, terwijl die op de linksback positie behoorlijk wat defensieve zekerheid brengt. Volgens mij was dat ook te zien in dat duel met OM.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:17:
[...]
Forbs gaat leuke dingen doen zodra het team hem goed "leert gebruiken". Daar ben ik van overtuigd.
Tahivoric gaat met ups en downs maar komt er wel, vd Boomen prima 12 speler. Sutalo moet wennen, Sosa kan ook prima belangrijk worden zodra de afstemming achterin beter is.
Akpom lijkt me de grootste miskoop te zijn, ik zie gewoon niet waar die zou moeten renderen.
Mikautadze heeft de schijn tegen maar wie weet.
Gaaei lijkt nog te 'groen' te zijn.
Mannsverk, geen idee. Heeft toch al redelijk wat Europese wedstrijden achter de rug dus die krijgt van mij iig nog voordeel van de twijfel.
[...]
Dat is Steijn die een punt probeert te maken. Zeker mbt Salah-Edine.
[...]
Ik heb daar inmiddels m'n twijfels over bij Steijn. Hij legt elke keer de schuld volledig bij de spelers neer. "daar valt niet tegenop te coachen" heb ik nou al 2 wedstrijden gehoord. Dat betekent toch vooral dat je eigen boodschap niet blijft hangen of uberhaupt niet over is gekomen.,
Dit is feitelijk onjuist.Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:13:
Ze hebben helemaal niks tegen gehouden.
Zullen we de bewijslast anders niet omdraaien? Vertel maar wat ze anders hadden moeten doen en op welke manier.Ook is er nu een directeur aangesteld die pas in maart (!) mag beginnen.
Van der Sar had er inderdaad eerder uit gekund, maar het opbouwen moest in een bepaalde volgorde en kost gewoon tijd. Of het gekozen beleid werkt kan je nu nog onmogelijk beoordelen, maar ja, bij Ajax is het oordeel over het algemeen binnen vijf wedstrijden geveld dus een serieuze kans hoef je niet te verwachten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wacht ff. De bedrijfscultuur bij Feyenoord is echt wel anders. Gaat meer om het geheel dan dat er een paar personen het er voor het zeggen hebben. Dit jaar is er door het bestuur het kopen van Idrissi tegengehouden. Terwijl te Kloese en Slot dat wel zagen zitten. Outside looking in lijkt er bij Ajax wat meer haantjes gedrag te zijn, en is het vaker voorgekomen dat ego’s daar enorm kunnen botsen.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:30:
[...]
Hoe zit dat bij de RvC van Feyenoord? Of die van PSV? Mijn voorspelling: niks anders.
Ik ben het wel met je eens dat een Hendriks echt wel van wanten weet. Die zomaar afschrijven is naïef. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat hij gevoelig is voor een TD die met een hele fancy innovatieve manier van selecter van spelers komt. Maar dan had ik altijd een jaar aangekeken en Mislintat niet in zijn uppie 100 miljoen laten uitgeven.
Dat is een feit. Feit is ook dat wij dit in Nederland niet snel gaan fixen. Tenzij de politiek een ommezwaai maakt. Maar weinig partijen die zin hebben om nog meer geld kapot te slaan op het in toom houden van die malloten die bij alle clubs rondlopen.PWM schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:15:
[...]
Die netten zijn niet alleen irritant. Het is aan afgang om ze te hebben en een brevet van onvermogen van het publiek.
Sorry, maar als je dit daadwerkelijk meent ben je onderdeel van het probleem. Als je echt vindt dat de wedstrijd bewust laten staken beter was dan gigantisch op je flikker krijgen van de aartsrivaal dan denk je vanuit de blinde emotie van een supporter die niet in staat is te zien wat voor ongelooflijke schade je hier mee aan richt.Bao_mi1 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:11:
[...]
Tuurlijk kan je dieper zinken. De 10-0 nederlaag van Feyenoord tegen PSV was nog erger.
Met ook nog de kanttekening dat het hier niet ging om een individu die pissig was en iets doms doet maar dit een doelbewuste actie van een groep was.
Met als aanvulling op de volledig terechte reactie van @Verwijderd nog dat na de 10-0 nederlaag van Feyenoord de volgende thuiswedstrijd tegen VVV stijf uitverkocht was, er 90 minuten lang vol gezongen werd als steun aan de ploeg en er geen hooligans met traangas van het plein afgeveegd hoefden te worden.
Voor alle weldenkende en prettige Ajax supporters hier met wie ik regelmatig in discussie ben (@toolkist , @Gonadan , @Typhone): ik voel jullie pijn. Gitzwarte bladzijde dit.
[ Voor 8% gewijzigd door donleone83 op 24-09-2023 20:42 ]
4. De tuchtrechtelijke organen, genoemd in het Reglement Tuchtrechtspraak Betaald Voetbal, bepalen of er sprake is van schuld aan het niet spelen, het als niet gespeeld beschouwen respectievelijk het niet uitspelen van de wedstrijd.
5. a. Indien sprake is van schuld, kan met inachtneming van het Reglement Tuchtrechtspraak Betaald Voetbal een straf worden opgelegd. Het bestuur betaald voetbal of het competitiebestuur betaald voetbal indien het betreft een wedstrijd in de mannen eredivisie of eerste divisie wordt hiervan in kennis gesteld.
Zouden de moedwillige sabotage acties en het feit dat dit mogelijk is gemaakt door de lakse houding van Ajax voldoende zijn om dit te bestempelen als "schuld" en dus de optie om Feyenoord een reglementaire overwinning toe te wijzen valideren?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Het is niet mogelijk gemaakt door Ajax, ze zijn er enkel niet in geslaagd het te verhinderen. Voor schuld zul je aan moeten tonen dat het verhinderen goed mogelijk zou zijn geweest maar door bewuste keuzes niet gedaan is, of actief is aangemoedigd. Beide lijkt me niet. Ik hoorde bv de stadionspeaker bijna smeken niets te doen.amahusu schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:42:
ik zit ff in de reglementen van de knvb te kijken en daar staat:
4. De tuchtrechtelijke organen, genoemd in het Reglement Tuchtrechtspraak Betaald Voetbal, bepalen of er sprake is van schuld aan het niet spelen, het als niet gespeeld beschouwen respectievelijk het niet uitspelen van de wedstrijd.
5. a. Indien sprake is van schuld, kan met inachtneming van het Reglement Tuchtrechtspraak Betaald Voetbal een straf worden opgelegd. Het bestuur betaald voetbal of het competitiebestuur betaald voetbal indien het betreft een wedstrijd in de mannen eredivisie of eerste divisie wordt hiervan in kennis gesteld.
Zouden de moedwillige sabotage acties en het feit dat dit mogelijk is gemaakt door de lakse houding van Ajax voldoende zijn om dit te bestempelen als "schuld" en dus de optie om Feyenoord een reglementaire overwinning toe te wijzen valideren?
De afgang is compleet, voor een rivaal iets om over te gniffelen. Als hij nog wordt uitgespeeld (zal wel, en dan wellicht zonder publiek) veranderd er niets meer aan.
Maar het is en blijft een klote situatie dat publiek nu de wedstrijd kan gijzelen (en het nog doet ook). Precies wat die zichzelf zo belangrijk vindende harde kernen altijd willen.
We moeten hier iets op bedenken. Maar eens kijken hoe ze dat in DLD en UK opgelost hebben.
Het is ook wel confronterend voor mij hoe kinderachtig wij in NL zijn geworden. Minste of geringste moet de frustratie er uit. Ten koste van anderen.
een treffende spreuk
Dat is ook meteen de enige reden waarom ik er tegen zou zijn als de KNVB het nu ineens wel besluit zo af te handelen. Gelijke monniken gelijke kappen.PWM schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:45:
Tsja, dan was het bij Groningen ook wel gebeurd vorig seizoen. Feit is natuurlijk dat de KNVB deze situatie weer heeft laten ontstaan en eigenlijk weer een seizoen laat verpesten op deze manier. Of ze moeten vanaf volgende week de regels veranderen.
Bij Groningen was ik voor hard afstraffen, nu eigenlijk dus ook maar wegens precedenten dus niet...
[edit] wat mij betreft mag Ajax overigens wel zelf besluiten om Zuid gewoon tot aan de winterstop leeg te laten....
[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 24-09-2023 20:53 ]
Dat vuurwerk wordt door de supportersvereniging vaak al neergelegd voor de wedsrijd, zo komt het de controle / fouillering door.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik mag aannemen dat de wedstrijd niet meer wordt uitgespeeld.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Dan zie ik de rechtszaken alweer komen.PWM schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:45:
Tsja, dan was het bij Groningen ook wel gebeurd vorig seizoen. Feit is natuurlijk dat de KNVB deze situatie weer heeft laten ontstaan en eigenlijk weer een seizoen laat verpesten op deze manier. Of ze moeten vanaf volgende week de regels veranderen.
Word Ajax nu niet of nauwelijks gestraft en dan word bijvoorbeeld FC Twente over een maand wel 2 punten in mindering gegeven dan word er gezegd "Ja maar, bij Ajax?!?!"
Zoals altijd lopen ze bij de KNVB gewoon weer achter de feiten aan.
Ook al vind ik punten in mindering een gevaarlijke situatie.
Er zijn altijd mensen die gewoon rotzooi willen trappen.
Rellen in binnensteden, snelwegen afzetten, rellen met hooligans, rotzooi trappen in stadions.
Mensen die niets te maken hebben met het voetbal of een club.
Kan je daar de club zelf voor straffen?
Ja, als het een supporter is met een Ajax kamer en slaapt in een Ajax pyjama, prima.
Maar anders vind ik het te ver gaan.
Hoeveel tuig er alleen niet al op zouden kicken om zo'n grote invloed te kunnen hebben op zoiets groots.
Op het kunnen bepalen van een hele competitie.
Nee, punten in mindering vind ik een gevaarlijke situatie.
Netten rond om het veld of lege tribunes vind ik een betere situatie.
Geef de club de kans om er iets aan te doen, doen ze dat niet of falen ze daarin.
Dan missen ze de inkomsten van het publiek.
Of, als het fout gaat met bekertjes op het veld, verbied de verkoop van drank tijdens een wedstrijd voor de 5 wedstrijden daarna.
Ben ik eens hoor. Er is maar 1 mogelijkheid en dat is uitspelen zonder publiek. Dat is nou eenmaal wat op dit moment de straf is. Dat is volledig de KNVB aan te rekenen die deze zomer liever aan het zwembad zat dan even wat gaten te dichten.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:50:
[...]
Dat is ook meteen de enige reden waarom ik er tegen zou zijn als de KNVB het nu ineens wel besluit zo af te handelen. Gelijke monniken gelijke kappen.
Bij Groningen was ik voor hard afstraffen, nu eigenlijk dus ook maar wegens precedenten dus niet...
Maar het lijkt mij ook verstandig nu maar meteen wel de regels voor de volgende ronde (of over 2-3) aan te scherpen.
Ik nietVerwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:53:
[...]
Dan zie ik de rechtszaken alweer komen.
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 24-09-2023 20:56 ]
Heel Zuid wat een boek leest / probeert te lezen...
https://www.vi.nl/nieuws/...traffing-sheffield-united
Dat zou denk ik de wereld over gaan, op een positieve manier dus.
Je kunt alleen niet halverwege de competitie de regels veranderen. Dan neem je je competitie niet serieus.PWM schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:55:
Ik nietDit waren de regels nou eenmaal toen de wedstrijd begon, hoe kut ook. Als je van de week de nieuwe regels publiceert, weet iedereen waar hij aan toe is.
Verwijderd
Ik heb de twijfels dat de figuren van vandaag überhaupt kunnen lezen...toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:57:
Overigens zou dit zo'n enorm veel betere, en publieksvriendelijkere, actie zijn geweest om je punt duidelijk te maken.
Heel Zuid wat een boek leest / probeert te lezen...
https://www.vi.nl/nieuws/...traffing-sheffield-united
Dat zou denk ik de wereld over gaan, op een positieve manier dus.
Ik ben het met je eens dat het een lastige situatie is en de vraag of het te voorkomen was geweest moeilijk te beantwoorden is. Toch ben ik geneigd om hier “ja” te zeggen. Je praat niet over een eenling die een glas bier of een aansteker of een batterij werpt uit emotie. Als je ziet dat een paar duizend man blij is dat de wedstrijd gestaakt wordt en je kijkt naar het supportersentiment van de afgelopen weken, had je dit wellicht kunnen of zelfs moeten zien aankomen en preventief actie moeten ondernemen. Helemaal als nu verhalen in de rondte gaan dat dit scenario vooraf al door de F side bedacht was (waarbij ik zelf geen idee heb wat daar waar van is).pro_6or schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:50:
[...]
Het is niet mogelijk gemaakt door Ajax, ze zijn er enkel niet in geslaagd het te verhinderen. Voor schuld zul je aan moeten tonen dat het verhinderen goed mogelijk zou zijn geweest maar door bewuste keuzes niet gedaan is, of actief is aangemoedigd. Beide lijkt me niet. Ik hoorde bv de stadionspeaker bijna smeken niets te doen.
De afgang is compleet, voor een rivaal iets om over te gniffelen. Als hij nog wordt uitgespeeld (zal wel, en dan wellicht zonder publiek) veranderd er niets meer aan.
Maar het is en blijft een klote situatie dat publiek nu de wedstrijd kan gijzelen (en het nog doet ook). Precies wat die zichzelf zo belangrijk vindende harde kernen altijd willen.
We moeten hier iets op bedenken. Maar eens kijken hoe ze dat in DLD en UK opgelost hebben.
Het is ook wel confronterend voor mij hoe kinderachtig wij in NL zijn geworden. Minste of geringste moet de frustratie er uit. Ten koste van anderen.
Verwijderd
Zou niet de eerste keer zijn.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:57:
[...]
Je kunt alleen niet halverwege de competitie de regels veranderen. Dan neem je je competitie niet serieus.
(Covid jaar met de eindstand van de competitie.
Daarom de / probeert te lezen.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:58:
[...]
Ik heb de twijfels dat de figuren van vandaag überhaupt kunnen lezen...
Al doen ze alsof... Soort van stil protest
Nouja, spelregels niet neetoolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:57:
[...]
Je kunt alleen niet halverwege de competitie de regels veranderen. Dan neem je je competitie niet serieus.
Toen was er dus ook geen kampioen...Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:58:
[...]
Zou niet de eerste keer zijn.![]()
(Covid jaar met de eindstand van de competitie.)
Was toen niet de ophef (ik weet het niet meer) dat doelsaldo opeens boven onderling resultaat ging terwijl dat normaal niet zo is?
Mij staat bij dat een club 1 wedstrijd minder had gespeeld en dat het niet om verliespunten ging maar "gemiddeld" behaalde punten o.i.d.donleone83 schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:01:
[...]
Was toen niet de ophef (ik weet het niet meer) dat doelsaldo opeens boven onderling resultaat ging terwijl dat normaal niet zo is?
Uiteraard was dit gepland. De bond heeft dat tuig een instrument gegeven om zelf een wedstrijd te kunnen laten staken als het kut gaat. En sportieve sancties zijn er niet. Waar is het reglementair verlies met 10-0, vervolgens puntenaftrek en uiteindelijk uitsluiting? Dat raakt de bottom line, dat is vast goed voor de motivatie.Agent47 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:53:
Het erge is nog dat de mensen van de F Side dit gepland hadden. Die hadden van te voren overlegt wat ze zouden doen als Feyenoord er ruim overheen zou klappen.
Dat vuurwerk wordt door de supportersvereniging vaak al neergelegd voor de wedsrijd, zo komt het de controle / fouillering door.
Want clubs laten het gebeuren. Blijkbaar schieten controles overal ernstig tekort. Er is geen alcoholverbod want er moet aan de verkoop verdiend worden, er wordt gepraat met de harde kern clubjes om maar vooral met iedereen in gesprek te blijven ipv dat de excessen worden aangemerkt als criminele organisaties. Harde kern vakken mogen blijven bestaan. Hoe dan?
Ik pleit bonden en overheden overigens absoluut niet vrij, zij zouden de clubs moeten opvoeden. Dat dat neit gebeurt geeft aan dat alle partijen te laks zijn.
Hopen dat er nu 1 of meer politieke partijen zijn die denken 'weet je wat, we zetten de voetbalwet in ons programma'...Bundin schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:02:
Ik pleit bonden en overheden overigens absoluut niet vrij, zij zouden de clubs moeten opvoeden. Dat dat neit gebeurt geeft aan dat alle partijen te laks zijn.
Het is een misvatting dat er geen voetbalwet is:toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:03:
[...]
Hopen dat er nu 1 of meer politieke partijen zijn die denken 'weet je wat, we zetten de voetbalwet in ons programma'...
https://www.knvb.nl/themas/veiligheid/de-voetbalwet
https://hetccv.nl/themas/...alisme-en-overlast-mbveo/
Wikipedia: Wet maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast
Het grootste probleem is niet de wetgeving. Die biedt voldoende ruimte om (hard) op te treden tegen voetbalhooligans. Het grootste probleem is de uitvoerbaarheid daarvan, als gevolg van de capaciteit bij de politie en andere handhavers.
En de overdreven "de-escalerende" houding die wij verwachten van onze poltitie.bazzemans schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:08:
[...]
Het grootste probleem is de uitvoerbaarheid daarvan, als gevolg van de capaciteit bij de politie en andere handhavers.
3 aanhoudingen vandaag
Ze stonden dan ook niet op de A12.PWM schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:10:
[...]
En de overdreven "de-escalerende" houding die wij verwachten van onze poltitie.
3 aanhoudingen vandaag
Dat iemand bestuurlijke kennis en ervaring heeft in het bedrijfsleven betekent niet dat je geschikt bent om aan het roer te staan van de grootste voetbalclub van Nederland. Jij vindt dus dat een (ex) topman van bijvoorbeeld Shell of ander bedrijf ook in de rvc hoort. Omdat ze zo slim zijn.toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:21:
[...]
Dat ze verantwoordelijk zijn sure. Maar jij impliceert op z'n minst dat dat komt omdat ze geen voetbalverleden hebben. En dat challenge ik.
Nee, ze hebben gefaald in het beleid.
Mikautadze is een 9 of 10, die moet je niet op links zetten. Dat is net als met Akpom op rechts tegen Twente.Trishul schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:25:
[...]
Eens. Ik snap ook niet, met de afwezigheid van Bergwijn vandaag was het een perfect moment geweest om Mikautadze voorin uit te proberen. Berghuis op 10, Mikautadze en Forbs op de flanken. Middenveld verder Taylor 8 en Tahirovic/Mannsverk 6. Ik geloof echt niet dat Mikautadze het slechter zal doen dan Bergwijn, vooral als je hem gewoon een aantal wedstrijden daar neer zet. Maar we mogen hem blijkbaar niet zien spelen, zelfde als met Avila, terwijl die op de linksback positie behoorlijk wat defensieve zekerheid brengt. Volgens mij was dat ook te zien in dat duel met OM.
Misschien gewoon een 5-3-2 proberen met dit materiaal, geeft je aanvallende backs ook wat meer vrijheid. Dan maar niet de Ajax filosofie zolang het los zand is..
Er blijft ook naar elkaar gewezen worden; overheid, polite, bond en clubs wijzen naar elkaar.
ik weet zeker dat als er hard opgetreden zou worden, 90% van onze bevolking daar volledig achterstaat. Het is jammer dat zo'n vocaal kleine groep altijd alles bepalend is.bazzemans schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:13:
@PWM Als er de-escalerend te werk wordt gegaan, wordt het zwak optreden genoemd. Als er (te) hard op wordt getreden en het wordt een veldslag, is het sentiment precies omgekeerd. Het is nooit goed.
Er blijft ook naar elkaar gewezen worden; overheid, polite, bond en clubs wijzen naar elkaar.
Een RvC heeft enkel een adviserende rol. Vaststellen van beleid is een taak van het bestuur. Er speelt daarnaast meer bij een bedrijf dan het primaire proces, of dat nou voetballen of tandenborstels maken is. Zonder gedegen ervaring in bedrijfsprocessen op verschillende niveaus en over stakeholdermanagement kom je er niet.Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:11:
[...]
Dat iemand bestuurlijke kennis en ervaring heeft in het bedrijfsleven betekent niet dat je geschikt bent om aan het roer te staan van de grootste voetbalclub van Nederland. Jij vindt dus dat een (ex) topman van bijvoorbeeld Shell of ander bedrijf ook in de rvc hoort. Omdat ze zo slim zijn.
Nee, ze hebben gefaald in het beleid.
Een ziekenhuis heeft niet alleen artsen, een BVO niet alleen voetballers.
Ik gaf al een aantal voorbeelden in mijn eerste post, maar nogmaals;Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:26:
[...]
Dit is feitelijk onjuist.
[...]
Zullen we de bewijslast anders niet omdraaien? Vertel maar wat ze anders hadden moeten doen en op welke manier.
Van der Sar had er inderdaad eerder uit gekund, maar het opbouwen moest in een bepaalde volgorde en kost gewoon tijd. Of het gekozen beleid werkt kan je nu nog onmogelijk beoordelen, maar ja, bij Ajax is het oordeel over het algemeen binnen vijf wedstrijden geveld dus een serieuze kans hoef je niet te verwachten.
Van der Sar laten zwemmen/verdrinken.
Huntelaar en Hamstra aanstellen.
Gedoe met Blind.
Gedoe met Tadic.
Peter Bosz niet halen.
Aanstellen Mislintat.
Aanstellen Steijn.
Te weinig controle transfers Mislintat.
Etc. Etc.
Ajax wilt doorspelen maar kan binnen 72 uur niets regelen.
Dus ben heel benieuwd wat de KNVB hierin gaat doen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat zal je nog weleens tegen kunnen vallen. Als er gepeild wordt, zie je vaak dat de waan van de dag regeert. Is er (te) hard opgetreden dan is een meerderheid ineens vrij sceptisch en negatief over de politie en diens optreden, omdat dat hetgeen is wat media dan roeptoeteren. Derksen is daar een mooi voorbeeld van. Altijd heel duidelijk en stevig in hoe het moet gaan. Totdat het zover is, dan is wel weer iets anders dat niet deugt en hij de nadruk op legt. De publieke opinie wordt daar m.i. het meest door bepaald.PWM schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:15:
[...]
ik weet zeker dat als er hard opgetreden zou worden, 90% van onze bevolking daar volledig achterstaat. Het is jammer dat zo'n vocaal kleine groep altijd alles bepalend is.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit de laatste keer is dat dit gebeurd. Wat als Ajax tegen Volendam straks bij de rust ook met 0-3 achterstaat, wat zomaar kan gebeuren. Of wat als FC Utrecht straks in de degradatiezone staat en met de rust achterstaat tegen pak-em-beet Almere? Dan weet ik wel hoe laat het is
Ja dat is een lijst met afkeuren wat ze wel gedaan hebben, dat is makkelijk. Hoeveel daarvan kan je de RvC aanrekenen en wat hadden ze in die situaties dan wel moeten doen?Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:18:
[...]
Ik gaf al een aantal voorbeelden in mijn eerste post, maar nogmaals;
Gedoe met Blind.
Gedoe met Tadic.
Peter Bosz niet halen.
Aanstellen Mislintat.
Aanstellen Steijn.
Etc. Etc.
Want als je nu alles wat Van der Sar gedaan heeft op het conto van der RvC gaat schrijven, en daarnaast het verhaal eigenlijk is dat Bosz gewoon de Heilige Graal was dan zijn we snel klaar. Dat is Telegraaf niveau.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natuurlijk!pro_6or schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:12:
[...]
Ik vind die netten (palen) maar irritant. Gewoon weg (ook in de Kuip) en ze gedragen zich maar. Dat gaat in Engeland en Duitsland ook.
Ik stel voor dat jij bij de volgende wedstrijd even met een microfoon naar de middenstip loopt om ze dat haarfijn duidelijk te maken. Laat het ze in hun oren knopen, want anders zwaait er wat! Oei oei oei.
Ik ook. De regels zijn alleen duidelijk: de wedstrijd dient binnen 72 uur uitgespeeld te worden. Dat de kalender vol is hebben beide ploegen mee te maken. Dat woensdag voor Ajax alweer Volendam wacht is omdat ze extra rust gekregen hebben voor een belangrijk Europees duel. Wat mij betreft verplaats je die laatste naar begin november. Deze wedstrijd begin november uitspelen is onzin. Als dat niet kan, heb je als Ajax maar de uitslag te accepteren (en mag je in je handjes knijpen denk ik). Dat Ajax nog een inhaalwedstrijd moeten spelen tegen Volendam zodat ze in Europa betere kans hadden om door te gaan, is niet het probleem van Feyenoord. Ajax heeft hierin helemaal niets te eisen. Helaas weet ik al wel vrij zeker wat het besluit van de KNVB gaat zijn.Rubman schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:20:
Als het aan de top van Feyenoord ligt wordt de wedstrijd met 0-3 afgehandeld en is het klaar.
[ Voor 9% gewijzigd door donleone83 op 24-09-2023 21:26 ]
Ik ben ook benieuwd. Binnen 72 uur lukt het voor Ajax niet, want woensdag een wedstrijd.Rubman schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:20:
Als het aan de top van Feyenoord ligt wordt de wedstrijd met 0-3 afgehandeld en is het klaar.
Misschien is het beter dat de KNVB dan bepaalt dat de wedstrijd op dinsdag avond gespeeld moet worden.
Zo wordt Ajax toch extra gestraft zonder af te wijken van de regels.
Ajax wordt wel hard genaaid, maar is wel een signaal naar de “supporters” toe.
Ik ben zelf steward geweest. Fouilleren van iedereen is niet te doen en degene die je wel aftast, nou, ik als pubertje voelde ook niet overal met mijn 3 weekendjes cursus. Is dat verwijtbaar voor een club. Misschien. Maar gaat mij ver. Geruchtenmolen, tja. Laat ze het maar goed onderzoeken, wat je daar uit leert kan alleen maar de zaak verbeteren.donleone83 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:58:
[...]
Ik ben het met je eens dat het een lastige situatie is en de vraag of het te voorkomen was geweest moeilijk te beantwoorden is. Toch ben ik geneigd om hier “ja” te zeggen. Je praat niet over een eenling die een glas bier of een aansteker of een batterij werpt uit emotie. Als je ziet dat een paar duizend man blij is dat de wedstrijd gestaakt wordt en je kijkt naar het supportersentiment van de afgelopen weken, had je dit wellicht kunnen of zelfs moeten zien aankomen en preventief actie moeten ondernemen. Helemaal als nu verhalen in de rondte gaan dat dit scenario vooraf al door de F side bedacht was (waarbij ik zelf geen idee heb wat daar waar van is).
een treffende spreuk
En dan vergeet je Overmars nog...Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:18:
[...]
Ik gaf al een aantal voorbeelden in mijn eerste post, maar nogmaals;
Gedoe met Blind.
Gedoe met Tadic.
Peter Bosz niet halen.
Aanstellen Mislintat.
Aanstellen Steijn.
Etc. Etc.
Ik Loop ook nooit in Engeland naar de middenstip, het zal toch iets anders zijn waarom het daar wel goed gaat.Tristan schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:23:
[...]
Natuurlijk!
Ik stel voor dat jij bij de volgende wedstrijd even met een microfoon naar de middenstip loopt om ze dat haarfijn duidelijk te maken. Laat het ze in hun oren knopen, want anders zwaait er wat! Oei oei oei.
een treffende spreuk
Maar dat is toch de kern van een rvc. Controleren of dat de juiste beslissingen worden gemaakt?Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:21:
[...]
Ja dat is een lijst met afkeuren wat ze wel gedaan hebben, dat is makkelijk. Hoeveel daarvan kan je de RvC aanrekenen en wat hadden ze in die situaties dan wel moeten doen?
Want als je nu alles wat Van der Sar gedaan heeft op het conto van der RvC gaat schrijven, en daarnaast het verhaal eigenlijk is dat Bosz gewoon de Heilige Graal was dan zijn we snel klaar. Dat is Telegraaf niveau.
Ik zeg overigens niet alles aan de rvc of deze 2 heren ligt. Het was een voorbeeld.
Maar als dit door een moderator als telegraaf niveau wordt betiteld ben ik gauw weg hier.
De emotie zal wel hoog zitten.
Gewoon lekker blijven. We kunnen wel wat grotespelers gebruiken. Een mod is ook maar een mens, die posten ook wel eens wat dat niet helemaal klopt.Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:29:
[...]
Maar dat is toch de kern van een rvc. Controleren of dat de juiste beslissingen worden gemaakt?
Ik zeg overigens niet alles aan de rvc of deze 2 heren ligt. Het was een voorbeeld.
Maar als dit door een moderator als telegraaf niveau wordt betiteld ben ik gauw weg hier.![]()
De emotie zal wel hoog zitten.
een treffende spreuk
Dit soort opmerkingen zie je vaak in discussies over maatregelen. Vooral tegen iets zijn, want het lost het probleem niet aan de wortel op en dat heeft de voorkeur ("ze gedragen zich maar"). Helemaal mee eens. Netten (palen) zijn in the end niet de oplossing van het probleem. Waar we naartoe moeten willen is naar "ze gedragen zich maar". Feit is echter dat de huidige omstandigheden dusdanig zijn dat dit niet het geval is en de geen sprake meer is van incidenten. Het is m.i. dan echt heel kort door de bocht om de maatregelen weer volledig terug te draaien. Daarmee bereik je niet de gewenste situatie van "ze gedragen zich maar". In tegendeel.pro_6or schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:12:
[...]
Wat mij betreft moeten we dus nu vooral doorpakken. Dit gedrag (zowel het gooien van dingen op het veld, hooliganisme, -racistische- spreekkoren en andere uitwassen) moeten we gaan uitbannen en de groepen die dit normaal zijn gaan vinden evengoed. Daar zijn straffe maatregelen voor nodig, totdat degenen die zich misdragen dusdanig paria zijn dat ze zich onwelkom voelen. Het voetbal moet weer worden van de échte voetbalsupporters, die liefde hebben voor het spelletje, hun club aanmoedigen, die vóór een club zijn en niet tégen een andere club. Dat kost tijd, maar het kan.
In Duitsland en Engeland gaat het beter. Daar gaat ook weleens wat mis, maar het gaat er beter. Supporters zitten daar (grotendeels) wel gewoon door elkaar heen, zonder dat het een veldslag wordt. Daar moeten we naartoe en alle maatregelen helaas tijdelijk tolereren. Dus ook netten (palen) daar waar het de supporters (nog) niet lukt of de kwaden nog niet uit de goeden zijn gefilterd.
Dat was niet de kern van het verhaal. Dat was namelijk dat de bestuurlijke wanorde al 1,5 jaar duurt en de oorzaak is van het soepzooitje.
Nou nee, jij benoemde heel duidelijk in je eigen post de RvC als de verantwoordelijke voor alle chaos, onderbouwd met feitelijke onjuistheden. Dus dáár haak ik op in want dat vergt wel iets meer onderbouwing en die is er nog niet geweest.Grotespeler schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:34:
Ik vind het jammer dat er van een hele post 1 woord wordt uitgepakt, in dit geval rvc, om een punt te maken.
Dat was niet de kern van het verhaal. Dat was namelijk dat de bestuurlijke wanorde al 1,5 jaar duurt en de oorzaak is van het soepzooitje.
Dat het al lang een bestuurlijke chaos is zijn we het snel over eens, maar dat heeft helaas meerdere oorzaken. Een RvC die niet eens compleet was, een directie die niet compleet was, iemand met een fotohobby (wie kan je dat aanrekenen?), etc. En ja ook de RvC heeft zeker steken laten vallen.
Maar of het gekozen beleid werkt of niet kunnen we nog niet beoordelen, alleen dat bepaalde aspecten nu ruk uitgevoerd worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024