Ik durf de belofte wel te maken.dr.lowtune schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:50:
[...]
Denk dat je dan wel harder moet kunnen rennen dan Minteh….
Zelfs ik als Feyenoord heb er wel vertrouwen in dat Ajax "gewoon" in de top 5 gaat eindigen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik durf de belofte wel te maken.dr.lowtune schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:50:
[...]
Denk dat je dan wel harder moet kunnen rennen dan Minteh….
Seizoen is nog jong, maar als het zo verder pruttelt gaat top 5 knap lastig worden hoor.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:52:
[...]
Ik durf de belofte wel te maken.![]()
Zelfs ik als Feyenoord heb er wel vertrouwen in dat Ajax "gewoon" in de top 5 gaat eindigen.
Naja, van die ploegen die je noemt hebben die eerste twee wel vaak aangetoond dat ze het niveau niet het hele seizoen kunnen aanhouden. Je zag bij Twente vandaag ook weer op het einde veel spelers met fysieke/overbelasting klachten. Alles geven tegen de grote drie breekt de kleinere clubs bijna altijd wel op.LZ86 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:07:
[...]
Seizoen is nog jong, maar als het zo verder pruttelt gaat top 5 knap lastig worden hoor.
Nouja, 5e kan dan nog wel, maar AZ, Twente, PSV en Feyenoord spelen een stuk beter voetbal dan Ajax en zijn een stuk stabieler. voor p5 kan Ajax toch best wat concurrentie krijgen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Tja, als de trainer de tijd krijgt.Trishul schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:18:
[...]
Ajax is nog bezig met het opbouwen van het elftal. De spelers zijn er, nu moet het nog een team worden. Dat gaat nog wel wat wedstrijden duren.
Ons tactisch vernuft had bedacht dat een open rechterkant een goed idee was, net als tegen Fortuna toen liep dat ook als een trein.......gws24 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:19:
Tja, net de samenvatting gezien van Ajax - Twente en helaas was het weer niet best en dat kan je zowel de spelers als Steijn aanrekenen. De spelers omdat die blijkbaar nog steeds niet simpele passen kunnen geven maar vooral de inzet is bij sommigen echt dramatisch. Van Steijn snap ik echt niet dat je Akpom als rechtsbuiten gebruikt terwijl je weet dat Twente op de back posities problemen heeft en Akpom een spits is; Regeer kon daardoor vrijuit spelen. Had daar een Godts of een Forbs neergezet dan had Regeer veel minder gevaarlijk kunnen worden.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zeker weten, Steijn en zijn staf snappen het niet of kunnen het niet overbrengen. Totaal ongeschikt.gws24 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:59:
Bij dit was het weekend op espn lieten ze net met beelden zien hoeveel ruimte Twente kreeg. Ajax stond een paar keer met 6 op lijn achterin te verdedigen waardoor Twente op het middenveld zeeën van ruimte had. Dat betekend gewoon dat de spelers blijkbaar totaal niet weten wat ze moeten doen en wie wat doet en dat kan je, ondanks weinig training, de coach aanrekenen imo.
Die nr 10 van Ajax had geen zin in voetbal vandaag. Iedereen stond stil. Omdat die nummer 10 niet meeliep kon Twente eindeloos combineren.gws24 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:59:
Bij dit was het weekend op espn lieten ze net met beelden zien hoeveel ruimte Twente kreeg. Ajax stond een paar keer met 6 op lijn achterin te verdedigen waardoor Twente op het middenveld zeeën van ruimte had. Dat betekend gewoon dat de spelers blijkbaar totaal niet weten wat ze moeten doen en wie wat doet en dat kan je, ondanks weinig training, de coach aanrekenen imo.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Heb de hele wedstrijd niet kunnen zien dus dat probleem heb ik niet gezien maar als dat er ook nog eens bij komt dan....Agent47 schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:13:
[...]
Die nr 10 van Ajax had geen zin in voetbal vandaag. Iedereen stond stil. Omdat die nummer 10 niet meeliep kon Twente eindeloos combineren.
Ze hebben er ook een direct belang bij dat hun moederclub het slecht afgaat terwijl ze verhuurd zijn. Door op dat moment te excelleren druk je je moederclub nog wat verder in de shit terwijl jij in de spotlights staat. Message: het is beter mij terug te halen.Snowdog schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:47:
[...]
Heb het idee dat ze het in NL vaak beter doen tegen de moederclub, waarschijnlijk om indruk te maken. Vandaar zie ik er ook niet zo'n probleem in.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Helemaal mee eens dat het dramatisch staat, mooi weergeven ook door je. Alleen heb ik wel de behoefte om je conclusie iets te nuanceren. Dat spelers blijkbaar totaal niet weten wat ze moeten doen, kan je vooral ook de spelers zelf aanrekenen. Het is toch bizar dat spelers van het door Ajax beoogde niveau zo staan opgesteld? Dat alleen toeschrijven aan de staf is wat mij betreft kort door de bocht.gws24 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:59:
[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 17-09-2023 22:49 ]
Dat geloof ik gewoon niet. Ik vind dat het deels te maken heeft met dat je redelijk laat een goede voorbereiding hebt kunnen starten, doordat je best laat spelers hebt gehaald. Dat in combinatie met de break vanwege de internationale wedstrijden helpt dan echt niet.Exocet schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:08:
[...]
Zeker weten, Steijn en zijn staf snappen het niet of kunnen het niet overbrengen. Totaal ongeschikt.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Er staan daar ook minimaal 4 spelers van Twente, dan ben ik al blij dat er uberhaupt spelers van Ajax teruggelopen zijn om te helpen verdedigen.gws24 schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:19:
[...]
Heb de hele wedstrijd niet kunnen zien dus dat probleem heb ik niet gezien maar als dat er ook nog eens bij komt dan....
Hier trouwens de 6 op lijn, WTF doet Taylor (2e van boven) daar helemaal terug, die had al lang die speler van Twente met de bal onder druk moeten zetten. Daarnaast had de hele achterlinie natuurlijk verder naar voren moeten staan, het staat gewoon niet compact bij Ajax.
[Afbeelding]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Nouja, het is imho een combinatie.OMX2000 schreef op maandag 18 september 2023 @ 04:27:
[...]
Dat geloof ik gewoon niet. Ik vind dat het deels te maken heeft met dat je redelijk laat een goede voorbereiding hebt kunnen starten, doordat je best laat spelers hebt gehaald. Dat in combinatie met de break vanwege de internationale wedstrijden helpt dan echt niet.
In de persco na de wedstrijd zei Steijn echt geen gekke dingen. En lijkt het erop dat het team nog niet speelt zoals hij het probeert over te brengen op hun. Waarbij in de verdediging nog niemand lijkt op te staan die de boel goed neerzet. En dat de Ajax spelers gewoon afgetroefd werden in de duels. En dat laatste kun je de trainer niet zo aanrekenen. Alle spelers die op het veld stonden zijn geen pannenkoeken, maar kennelijk konden ze het niet opbrengen om te strijden.
Volgende week tegen Feyenoord voorspel ik dat de Ajacieden juist te fel gaan zijn, en er opvallend veel opstootjes gaan ontstaan door frustratie.
Hattrick: Thorgal Eagles
Volgens mij kwamen Schreuder en zn selectie gewoon grotendeels uit de koker van Overmars. Voetbal is een constante golfbeweging, het was een kwestie van tijd voordat het weer even iets minder zou gaan bij Ajax. In bijv. 2019/20 leek dat ook al even te gaan gebeuren, maar toen werd de competitie stilgelegd voordat er echt paniek uitbrak. 1 man is niet zo belangrijk.LZ86 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:58:
Verder is het technisch en bestuurlijk een zooi. Sinds ze Overmars hebben geloosd is de kwaliteit eruit aan het stromen. Natuurlijk niet goed wat Overmars gedaan heeft, maar door hem zo abrupt te cancellen hebben ze eigenlijk een einde gemaakt aan een zeer goed fundament in de club. De afgelopen 2 jaar konden ze nog iets teren op spelers uit het Overmars tijdperk, maar die zijn er inmiddels niet meer. En het gebrek aan visie en kennis ga je nu zien in de spelers die na dit tijdperk zijn gekomen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik begrijp het niet zo goed. Al die spelers weten toch hoe ze moeten voetballen en wat de basis principes zijn? Het lijkt wel alsof ze met compleet gebrainwashte gedachten het veld op worden gestuurd.gws24 schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:19:
[...]
Heb de hele wedstrijd niet kunnen zien dus dat probleem heb ik niet gezien maar als dat er ook nog eens bij komt dan....
Hier trouwens de 6 op lijn, WTF doet Taylor (2e van boven) daar helemaal terug, die had al lang die speler van Twente met de bal onder druk moeten zetten. Daarnaast had de hele achterlinie natuurlijk verder naar voren moeten staan, het staat gewoon niet compact bij Ajax.
[Afbeelding]
Als je 6e wordt met Sparta ben je echt geen “totaal ongeschikte” trainer.Exocet schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:08:
[...]
Zeker weten, Steijn en zijn staf snappen het niet of kunnen het niet overbrengen. Totaal ongeschikt.
Het ligt zeker niet alleen aan de trainer, maar het argument ja maar 6de met Sparta is niet toereikend. In de top werken is echt wat anders. Steijn komt over alsof die moeite heeft met de druk. Je spelers afvallen is echt not done.FreakNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:00:
[...]
Als je 6e wordt met Sparta ben je echt geen “totaal ongeschikte” trainer.
Er is bij Ajax wel meer mis. Het ligt niet alleen aan de trainer.
Precies dat! Met Ajax komt het uiteindelijk weer goed, vaak sneller dan verwachtph4ge schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:55:
[...]
Volgens mij kwamen Schreuder en zn selectie gewoon grotendeels uit de koker van Overmars. Voetbal is een constante golfbeweging, het was een kwestie van tijd voordat het weer even iets minder zou gaan bij Ajax. In bijv. 2019/20 leek dat ook al even te gaan gebeuren, maar toen werd de competitie stilgelegd voordat er echt paniek uitbrak. 1 man is niet zo belangrijk.
Omdat Ajax net van een hoge piek afkomt zijn de verwachtingen ook gewoon erg hoog, en de onrust des te groter. Die onrust heeft vervolgens weer invloed op negatieve resultaten. De kunst is om de onvermijdelijke mindere periode niet te laten veranderen in een neergaande spiraal, en dat zal met de financiële mogelijkheden van Ajax ook vast wel lukken.
Mislintat en Steijn moet je niet over 4 wedstrijden afrekenen. Over 2 wedstrijden kan de wereld er alweer heel anders uitzien.
XXXVI
Dat laatste ben ik het voor een deel eens. Overmars deed goede dingen. Maar een organisatie die haar DNA heel belangrijk vindt moet dat niet laten afhangen van 1 persoon. Het geklooi rond Overmars vind ik vd Sar aan te rekenen. Dat hij vroegtijdig moeten managen, en dan had Overmars helemaal niet weg hoeven gaan. Dus door intern Overmars excuses te laten maken, en hem erop te wijzen dat dat soort gedrag niet wenselijk is. En het dan ook niet naar buiten laten lekken, zodat je niet door druk van buiten alsnog Overmars moet laten gaan.LZ86 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:58:
[...]
Nouja, het is imho een combinatie.
Steijn heeft het in de persco de hele tijd over inzet, dan gooi je de verantwoordelijkheid voor het falen over de schutting bij de spelers. Is natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar kom op, hij lijkt nog niet echt een idee te hebben over hoe hij wil/moet spelen. Dat kan je m prima aanrekenen. Een gebrek aan visie vanuit de trainer, of iiig een gebrek aan kennis hoe hij zijn visie moet implementeren. Maarja, je haalt als topclub de trainer van Sparta.....
Verder is het technisch en bestuurlijk een zooi. Sinds ze Overmars hebben geloosd is de kwaliteit eruit aan het stromen. Natuurlijk niet goed wat Overmars gedaan heeft, maar door hem zo abrupt te cancellen hebben ze eigenlijk een einde gemaakt aan een zeer goed fundament in de club. De afgelopen 2 jaar konden ze nog iets teren op spelers uit het Overmars tijdperk, maar die zijn er inmiddels niet meer. En het gebrek aan visie en kennis ga je nu zien in de spelers die na dit tijdperk zijn gekomen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Vergeet niet dat bij de staff van Feyenoord al een tijdje rust heerst. Van degene die nieuwe spelers ophaalt op Schiphol, tot de persoon die de drones bestuurt en analytics uitvoert. Die zijn allemaal een paar jaar binnen en blijven ook. Bij Ajax gaat de één na de ander weg, ook bij de scouting.OMX2000 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:34:
[...]
Dat laatste ben ik het voor een deel eens. Overmars deed goede dingen. Maar een organisatie die haar DNA heel belangrijk vindt moet dat niet laten afhangen van 1 persoon. Het geklooi rond Overmars vind ik vd Sar aan te rekenen. Dat hij vroegtijdig moeten managen, en dan had Overmars helemaal niet weg hoeven gaan. Dus door intern Overmars excuses te laten maken, en hem erop te wijzen dat dat soort gedrag niet wenselijk is. En het dan ook niet naar buiten laten lekken, zodat je niet door druk van buiten alsnog Overmars moet laten gaan.
Bij Feyenoord is na het vertrek van Arnesen de boel ook niet in elkaar gestort. En je zou zeggen dat daardoor te Kloese teveel macht heeft, maar de organisatie bij Feyenoord geeft hem ook niet overal een carte blanche op.
Kortom, de organisatiestructuur en cultuur is een puinhoop bij Ajax op dit moment. Dat is de root cause van het gedoe. Niet het gekloot van Mislintat en/of Steijn.
Ik hoop niet dat mensen lacherig doen over Brighton, die staan gewoon 5de in de PL, en zijn erg goed begonnen dit seizoen. Spelen erg leuk en aanvallend voetbal ook, dus dat helpt ook niet echt mee.Agent47 schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:53:
Ajax krijgt nu Marseille en Feyenoord thuis. Daarna krijgt Ajax dan Volendam thuis en RKC uit, gevolgd door AEK uit, AZ thuis, Utrecht uit, Brighton uit en PSV uit.
Dat is echt geen lekker schema als je zo bezig bent....
toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:24:
[...]
Oh ja sorry voor de onduidelijkheid.
Ik vind het echt heel knap van de VAR als ze dit met 100% zekerheid durven te zeggen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EEJkcDuRkcWqkXTxSLHmebH1.jpg?f=user_large)
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Dat is volgens mij omdat ie geen gegarandeerde basisspeler is.HollowGamer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:46:
Kan iemand, wellicht de Ajax-fans, wat ook maar een voordeel zou zijn om Bergwijn aanvoerder te maken?
Ik zie in hem niet echt een leider figuur, wat ik bijvoorbeeld wel weer zie terugkomen in Berghuis. Die is toch ook aanvoerder geweest?
Dat denk ik ook. Het gaat hier vooral over Ajax en hoe matig dat was. Maar Twente is een heel goed voetballende ploeg. De minst gepasseerde verdediging van vorig seizoen is nog volledig intact. Op het middenveld lopen een paar jongens die elkaar uitstekend aanvullen en aanvoelen. Dat geldt eigenlijk voor de hele ploeg: het is op elkaar ingespeeld en de sfeer is uitmuntend. Je kan er wat van vinden dat een 3-1 tegen de nummer 11 van de ranglijst (ephymerous schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:34:
[...]
Precies dat! Met Ajax komt het uiteindelijk weer goed, vaak sneller dan verwacht
Regeren is vooruitschuiven
Ik denk dat helemaal niemand Brighton onderschat. Die voetballen onder De Zerbi fantastisch en hebben afgelopen weekend nog ManU totaal overklast. Het voetbal wat hij ze laat spelen, met name hoe ze in de opbouw altijd de vrije man vinden, is een van de grootste inspiratiebronnen van Slot.HollowGamer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:48:
[...]
Ik hoop niet dat mensen lacherig doen over Brighton, die staan gewoon 5de in de PL, en zijn erg goed begonnen dit seizoen. Spelen erg leuk en aanvallend voetbal ook, dus dat helpt ook niet echt mee.
[ Voor 33% gewijzigd door donleone83 op 18-09-2023 10:02 ]
Ajax moeilijkste tegenstander is Ajax zelf volgens mijAgent47 schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:01:
Brighton rolde Man United ff op. Dat wordt Ajax moeilijkste tegenstander.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Punt is dat Steijn echt wel wat kan als trainer, maar dat hij vooral niet de juiste man op de juiste tijd/ plaats is momenteel. Ik vraag me in de huidige situatie van de club, maar ook met de selectie wie wél de juiste man zou zijn om eerlijk te zijn.Kist schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:14:
[...]
Het ligt zeker niet alleen aan de trainer, maar het argument ja maar 6de met Sparta is niet toereikend. In de top werken is echt wat anders. Steijn komt over alsof die moeite heeft met de druk. Je spelers afvallen is echt not done.
Qua de rest. Ik snap nog steeds niet helemaal wat Mislintat nou precies voor ogen had met deze selectie. Je kan niet met 3 aanvaller spelen want dan kom je een echte rechtsbuiten tekort. Je kan geen 5-3-2 spelen want dan kom je centrale verdedigers tekort. Er is geen creativiteit op het middenveld of in de aanval. Er zijn daarentegen wel 5 linksbuitens en meerdere spitsen. Van de Boomen en Tahirovic zijn niet complementair.
Mislintat komt op mij meer over als een redelijke scout zonder duidelijk plan en visie. Deels ook logisch want normaal bouw je de selectie naar de wensen van speelwijze van de technische staf. Mja die mochten schijnbaar niet echt meepraten.
Denk je dit echt? Ik zie bij de spelers in elk geval niet dat ze voor elkaar (of de trainer) door het vuur gaan, of een nieuwe trainer dat direct erin krijgt vraag ik mij wel af.ephymerous schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:34:
[...]
Precies dat! Met Ajax komt het uiteindelijk weer goed, vaak sneller dan verwacht
Wel zorgelijk dat Steijn het over inzet heeft maar het eigenlijk schort aan een duidelijke tactiek. Zet van Gaal of Advocaat nu voor de groep en de volgende wedstrijd is op voorhand niet kansloos.
Maar dan is de vraag waarom de ene naar de andere weggaat. Zijn het allemaal mensen die vluchten als het minder gaat, of gaan ze weg omdat ze in de ingeslagen weg vanuit de organisatie geen heil zien en verwachten dat er niet veel ten positieve zal veranderen?Agent47 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:37:
[...]
Vergeet niet dat bij de staff van Feyenoord al een tijdje rust heerst. Van degene die nieuwe spelers ophaalt op Schiphol, tot de persoon die de drones bestuurt en analytics uitvoert. Die zijn allemaal een paar jaar binnen en blijven ook. Bij Ajax gaat de één na de ander weg, ook bij de scouting.
Op basis waarvan heeft Ajax momenteel meer kwaliteit dan? Momenteel is het niet erg zichtbaar, ook niet bij de nieuwe jongens. Het zal er vast zijn, maar dat moet men dan wel laten zien. Simpel gezegd:T-MOB schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:58:
[...]
Dat denk ik ook. Het gaat hier vooral over Ajax en hoe matig dat was. Maar Twente is een heel goed voetballende ploeg. De minst gepasseerde verdediging van vorig seizoen is nog volledig intact. Op het middenveld lopen een paar jongens die elkaar uitstekend aanvullen en aanvoelen. Dat geldt eigenlijk voor de hele ploeg: het is op elkaar ingespeeld en de sfeer is uitmuntend. Je kan er wat van vinden dat een 3-1 tegen de nummer 11 van de ranglijst () wordt gevierd alsof de Champions League gewonnen is. Maar toch beter dan het chagrijn en vingerwijzen uit Amsterdam.
Maar goed, onder de streep heeft Ajax veel meer kwaliteit. Van Twente zou ik er geeneen weten die de Europese top zou kunnen halen (Hilgers misschien, ooit). Dat is bij Ajax wel anders. Uiteindelijk gaat het heus wel lopen en dan doen ze gewoon mee bovenin. Mits Stein de tijd krijgt om het puzzeltje te leggen.
Als je zo afhankelijk bent van 1 persoon is er sowieso wat fout in je organisatie.LZ86 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:58:
[...]
Volgens mij is het grootste probleem hier dat de drie spelers op rechts teruglopen, terwijl die op links vooruit bewegen. Natuurlijk is zes op lijn ook niet handig, maar hoe die spelers hier staan opgesteld zegt volgens mij alles over het gebrek aan afstemming/duidelijkheid. Zoals @donleone83 ook zegt dus.gws24 schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:19:
[...]
[Afbeelding]
Bosz heeft het anders ook al vrij snel goed staan bij PSV. Bijna vanaf wedstrijd 1 kon je zijn hand zien in hoe ze staan opgeteld en hoe ze spelen. Dat is echt wel anders dan met v Nistelrooij vorig jaar.jbdeiman schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:13:
[...]
De trainers die dit (snel) goed kunnen omzetten zijn communicatief echt vaardig maar zijn ook uitzonderingen. (Slot is daar momenteel het duidelijjkste voorbeeld van binnen Nederland) Daar de trainer op afrekenen lijkt mij niet handig, want zoals gezegd zijn er maar weinig van dergelijke trainers.
Verwijderd
Roy Makaay zei het gisteren goed in "Dit was het weekend."donleone83 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:58:
[...]
Ik denk dat helemaal niemand Brighton onderschat. Die voetballen onder De Zerbi fantastisch en hebben afgelopen weekend nog ManU totaal overklast. Het voetbal wat hij ze laat spelen, met name hoe ze in de opbouw altijd de vrije man vinden, is een van de grootste inspiratiebronnen van Slot.
En tuurlijk komt Ajax er wel weer bovenop. Er loopt genoeg kwaliteit rond om gewoon mee te doen voor de bovenste plekken in de Eredivisie. Dat het nu nog los zand is, is Steijn en Mislintat aan te rekenen. Die laatste omdat de selectie pas zo laat op orde is, die eerste omdat hij absurd veel wisselt in zijn opstelling terwijl er ook voor deadline day zat spelers waren om in ieder geval iets van vastigheden in te slijpen. Misschien start je dan niet met de beste spelers omdat sommige nieuwelingen beter zijn, maar dan had je in ieder geval al meer een team kunnen bouwen totdat de nieuwe aanwinsten beter gewend zijn.
Rensch natuurlijk. Die wil zich meer laten gelden 💪🏻🤡ElPaco schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:45:
Ik snap wel dat hij Bergwijn (voor nu) captain maakt. Is zo'n typische speler die daar gevoelig voor is en dat kan er zomaar voor zorgen dat hij ineens wel goede dingen laat zien. Spreekt daarnaast Nederlands (wel zo handig als een scheids iets moet uitleggen bijv) en is inmiddels een van de jongens die er het langste bij zit (wat niet per se goed is, als je er net een jaar bent).
Wie moet dan captain worden? Iemand die al 18 dagen bij Ajax speelt en nu eens de kans op het middenveld krijgt?
Maar dat is niet met een heel nieuw elftal. En de meeste aankopen weten ook wat er van ze verlangd wordt in dat systeem. Het zal wellicht ook met kwaliteit te maken hebben want bijvoorbeeld Lang laat gelijk zien wat hij kanElPaco schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:40:
[...]
Bosz heeft het anders ook al vrij snel goed staan bij PSV. Bijna vanaf wedstrijd 1 kon je zijn hand zien in hoe ze staan opgeteld en hoe ze spelen. Dat is echt wel anders dan met v Nistelrooij vorig jaar.
Taylor en Boomen is toch geen Ajax waardig middenveld? Ik snap best dat Steijn hoopt dat de aankopen beter zijn, daar zijn het aankopen voor.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:41:
Had met Taylor en Boomen gestart op het middenveld, dan had je in ieder geval normale communicatie gehad wat er waarschijnlijk toe had geleid dat er niet zulke grote gaten vielen.
En, dan langzaam de buitenlande spelers 1 voor 1 inpassen.
Aanvoerder is maar een detail. De spelers die de lijnen uit zetten hoeven ook helemaal geen aanvoerder te zijn. Ronaldo is ook altijd aanvoerder en speelt vanaf ongeveer dezelfde positie, maar die bemoeit zich nauwelijks met het team. Bovendien kan Steijn er weinig aan doen dat er geen duidelijke aanvoerder bij de selectie zit. De hiërarchie is nog volkomen onduidelijk en ik snap wel dat Bergwijn als een van de weinige Nederlandse spelers die al wat langer bij de club is die rol krijgt bij gebrek aan beter.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:41:
En, ik vind ook dat Bergwijn Captain maken hierbij gewoon totaal onzinnig is.
Hoe kan hij vanaf de linkerkant het hele elftal aansturen? Dat gaat gewoon niet.
Dat moet je vanaf een 6 positie doen zodat je alles een beetje kan aansturen.
PSV moest van veel minder ver komen, die speelde gewoon prima eind vorig seizoen en werden netjes 2e plus pakte de beker. Vergelijk de laatste ronde van vorig seizoen waar PSV makkelijk van AZ won en Ajax afgetekend verloor van FC Twente. Daarnaast heeft PSV duidelijk veel beter ingekocht, allemaal spelers die er gelijk staan, en de selectie was ook eerder compleet.ElPaco schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:40:
Bosz heeft het anders ook al vrij snel goed staan bij PSV. Bijna vanaf wedstrijd 1 kon je zijn hand zien in hoe ze staan opgeteld en hoe ze spelen. Dat is echt wel anders dan met v Nistelrooij vorig jaar.
In ieder geval niet binnen een handvol wedstrijden. Ik denk dat als hij vertrouwen en tijd krijgt hij dat wel zou kunnen.Exocet schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:05:
Oftewel dit is gewoon een onmogelijk klus en was wellicht beter gelukt met een zeer ervaren trainer, maar Steijn gaat dit echt niet op de rit krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 18-09-2023 11:08 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Steijns grootste fout tot nu toe is in mijn ogen het publiekelijk afvallen van het transferbeleid, waarbij hij niet alleen zich zelf al begon in te dekken maar ook nagenoeg alle aankopen in twijfel trok. Tot zo ver een goede basis qua vertrouwen trainer vs. spelers. Ik vind ook genoeg van het aankoopbeleid, daar niet van, ben het ook wel grotendeels eens met de kritiek, maar zoiets als trainer publiekelijk uitspreken is dodelijk voor de interne sfeer en ondermijn je als trainer het teamproces.Dimitri_Klokov schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:40:
Steijns grootste fout tot nu toe is natuurlijk Bergwijn aanvoerder maken.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Berghuis? Van den Boomen?ElPaco schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:45:
Ik snap wel dat hij Bergwijn (voor nu) captain maakt. Is zo'n typische speler die daar gevoelig voor is en dat kan er zomaar voor zorgen dat hij ineens wel goede dingen laat zien. Spreekt daarnaast Nederlands (wel zo handig als een scheids iets moet uitleggen bijv) en is inmiddels een van de jongens die er het langste bij zit (wat niet per se goed is, als je er net een jaar bent).
Wie moet dan captain worden? Iemand die al 18 dagen bij Ajax speelt en nu eens de kans op het middenveld krijgt?
Vlap zou tot de grond zijn afgebrand bij Ajax als je kijkt naar het aantal verprutste kansen vorig seizoen. Hij is dit seizoen goed begonnen, dat wel. Maar tussen de linies voetballen doe je nooit alleen, je hebt medespelers nodig die weten waar je opduikt. Ik zie het Twentse middenveld (ja ik weet dat ie op papier linksbuiten staat) als een teamprestatie, Vlap en Steijn kunnen spelen zoals ze doen omdat Sadilek en Kjolo alles dichtlopen.jbdeiman schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:13:
[...]
Op basis waarvan heeft Ajax momenteel meer kwaliteit dan? Momenteel is het niet erg zichtbaar, ook niet bij de nieuwe jongens. Het zal er vast zijn, maar dat moet men dan wel laten zien. Simpel gezegd:
- Vlap kan volgens mij met gemak mee (zou basis staan) bij Ajax, slimme speler die (itt de jongen die daar bij Ajax staat) heel goed tussen de linies kan spelen;
Klopt, goede loper ook. En hij is nog jong, die heeft nog wel potentie om de top te halen- Steijn, spreekt denk ik wel voor zich. Scoort veel, voetbalt gemakkelijk. Ook slimme speler.
Beste FIFA-score van de hele eredivsie- Unnerstahl (zal ik verder geen woorden over vuilmaken, spreekt voor zich) t.a.v. Gorter;
Ik bedoel individuele kwaliteit, die er inderdaad nog niet lekker uitkomt bij Ajax. Zogoed als alle spelers bij Ajax zijn (jeugd)international. Dat is bij Twente wel anders. Bergwijn loopt nog niet lekker, maar Twente heeft Daan Rots. Als het puzzeltje bij Ajax gelegd wordt dan zie ik dat echt nog wel goedkomen.Ik kan bovenstaande rijtje nog wel verder uitbreiden als je dat wil, maar waarop is gebaseerd dat Ajax veel meer kwaliteit heeft? Of bedoel je dat er meer kwaliteit in zit dan we nu zien, zo ja dan ben ik (net als velen met mij) wel benieuwd hoe hoog die kwaliteit dan precies gaat zijn.
Regeren is vooruitschuiven
Dit is wat men noemt een gapend gat op het middenveld.gws24 schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:19:
[...]
[Afbeelding]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Is inderdaad een half nieuw elftal, dat had Steijn ook kunnen opstellen, en de nieuwelingen langzaam/een voor een brengen.D-e-n schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:58:
[...]
Maar dat is niet met een heel nieuw elftal. En de meeste aankopen weten ook wat er van ze verlangd wordt in dat systeem. Het zal wellicht ook met kwaliteit te maken hebben want bijvoorbeeld Lang laat gelijk zien wat hij kan
Dat vooral ook. Bosz echt niet geaccepteerd dat hij geen inspraak zou krijgen.ElPaco schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:29:
[...]
Daarnaast heb ik het idee dat Bosz en Stewart meer met elkaar overleggen en er dus beter/gerichter is ingekocht.
Het is simpelweg een laatste poging om hem te laten renderen voordat het écht weggegooid geld is geweest. Afgelopen jaar was hij vaak gefrustreerd en speelde niet goed, niet echt een voorbeeld en niet echt een positieve bijdrage aan de groep.HollowGamer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:46:
Kan iemand, wellicht de Ajax-fans, wat ook maar een voordeel zou zijn om Bergwijn aanvoerder te maken?
Ik zie in hem niet echt een leider figuur, wat ik bijvoorbeeld wel weer zie terugkomen in Berghuis. Die is toch ook aanvoerder geweest?
Natuurlijk is dit niet alleen het probleem, maar vind het nogal een vreemde keuze. Hij zit (gelukkig) ook niet meer bij de Oranje selectie, al weet je het bij Koeman nooit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iee help buitenlandse voetballers...Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:41:
[...]
Roy Makaay zei het gisteren goed in "Dit was het weekend."
Waarom besluit je om met 3 nieuwe buitenlandse spelers op het middenveld te spelen?
Niet alleen zit je met nieuwe spelers die niet aan elkaar gewend zijn, normaal communiceren is dan gewoon simpelweg onmogelijk.
De uitdaging waar Steijn tegenaan loopt is dat hij eerlijk en direct is. Iets wat we vooraf met zijn allen heel graag wilden, maar nu de media met zijn uitspraken aan de haal gaan werkt dat wel tegen je. Hij zal moeten leren dat je bij een grote club je woorden iets zorgvuldiger moet kiezen omdat men er altijd wat van probeert te maken wat verkoopt.jbdeiman schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:13:
Punt is dat Steijn echt wel wat kan als trainer, maar dat hij vooral niet de juiste man op de juiste tijd/ plaats is momenteel. Ik vraag me in de huidige situatie van de club, maar ook met de selectie wie wél de juiste man zou zijn om eerlijk te zijn.
Zoals je zelf ook zegt, en vele Ajacieden met jou, lijkt er geen balans/ lijn in het team te zitten en dat is met een nieuwe trainer altijd lastig, maar lijkt me voor iedereen lastig. Ik denk niet dat Steijn al eerder met een zo extreem gewijzigd team te maken heeft gehad, meestal is er wel een enige basis van een team namelijk.
De trainers die dit (snel) goed kunnen omzetten zijn communicatief echt vaardig maar zijn ook uitzonderingen. (Slot is daar momenteel het duidelijjkste voorbeeld van binnen Nederland) Daar de trainer op afrekenen lijkt mij niet handig, want zoals gezegd zijn er maar weinig van dergelijke trainers.
Welnee. En een ervaren trainer had dit kunnen voorspellen dus was überhaupt niet ingestapt op deze manier, dus zoveel keuze is er niet.jbdeiman schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:13:
Denk je dit echt? Ik zie bij de spelers in elk geval niet dat ze voor elkaar (of de trainer) door het vuur gaan, of een nieuwe trainer dat direct erin krijgt vraag ik mij wel af.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alleen heeft Steijn dat helemaal niet gedaan. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij de spelers niet zelf uitgezocht heeft dus nog moet afwachten hoe ze presteren en wat ze kunnen. Daar is geen woord aan gelogen alleen wordt het door velen veel negatiever geïnterpreteerd en/of uitgelegd.Han schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:10:
Steijns grootste fout tot nu toe is in mijn ogen het publiekelijk afvallen van het transferbeleid, waarbij hij niet alleen zich zelf al begon in te dekken maar ook nagenoeg alle aankopen in twijfel trok. Tot zo ver een goede basis qua vertrouwen trainer vs. spelers. Ik vind ook genoeg van het aankoopbeleid, daar niet van, ben het ook wel grotendeels eens met de kritiek, maar zoiets als trainer publiekelijk uitspreken is dodelijk voor de interne sfeer en ondermijn je als trainer het teamproces.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Arbitraal vonnis Eiting / FC Volendam, 30 augustus 2023 (schriftelijke uitwerking mondeling vonnis)Gonadan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:40:
Eiting alsnog naar Twente. Het lijkt alsof hij concessies gedaan heeft maar er alsnog niet verkeerd vanaf komt. Ben wel benieuwd naar de exacte geldstromen.
Bij een van de eerste kansen van Twente gleed hij weg en zag wel meer plaggen tijdens de wedstrijd. Leek net alsof de bovenlaag van het veld niet goed aangehecht met de ondergrond was. Deed mij beetje denken aan de mindere grasperiodes van de Arena.toolkist schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:10:
Was Sutalo weifelend, of had ie gewoon last van de enorme lekkages voor en rechts van hem?
We zouden dit topic beter kunnen hernoemen naar Het Grote Ajax Topic inderdaad.Tristan schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:32:
Ok, nu wat anders dan Ajax.
Ik verwacht een zege. We moeten het niet onderschatten, maar ik denk dat we een prima kans maken in de eigen Kuip. Publiek er achter, goede flow meetrekken en dan hopelijk zondag in arena ook weer een mooie pot neerzetten.Tristan schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:32:
Wat verwachten we morgen van Feyenoord - Celtic?
Verwijderd
Als wij als Feyenoord Europees willen doorgaan (CL of EL).Chrisjuh_15 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:46:
[...]
We zouden dit topic beter kunnen hernoemen naar Het Grote Ajax Topic inderdaad.
[...]
Ik verwacht een zege. We moeten het niet onderschatten, maar ik denk dat we een prima kans maken in de eigen Kuip. Publiek er achter, goede flow meetrekken en dan hopelijk zondag in arena ook weer een mooie pot neerzetten.
Agreed, al denk ik dat je tegen Celtic wel 6 punten zou moeten kunnen pakken. Met wat kunst en vliegwerk zou een 1-1 of 0-0 in Madrid ook wel mogelijk moeten zijn.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:50:
[...]
Als wij als Feyenoord Europees willen doorgaan (CL of EL).
Dan moet er tegen Celtic "Gewoon" 4 punten gepakt worden over de 2 wedstrijden.
En dan hopelijk ook nog een overwinning thuis tegen Lazio of Atletico.
Uit naar Roma en Madrid calculeer ik al een beetje in als 0 punten.
Makkelijke overwinning, 3-1Tristan schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:32:
Ok, nu wat anders dan Ajax.
Haha, ik moest wel gniffelen dat je zelf dan ook eindigt met het weer over Ajax te hebbenChrisjuh_15 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:46:
[...]
[...]
Ik verwacht een zege. We moeten het niet onderschatten, maar ik denk dat we een prima kans maken in de eigen Kuip. Publiek er achter, goede flow meetrekken en dan hopelijk zondag in arena ook weer een mooie pot neerzetten.
Ik denk dat wij tegen Celtic echt 6 punten moeten kunnen pakken.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:50:
[...]
Als wij als Feyenoord Europees willen doorgaan (CL of EL).
Dan moet er tegen Celtic "Gewoon" 4 punten gepakt worden over de 2 wedstrijden.
En dan hopelijk ook nog een overwinning thuis tegen Lazio of Atletico.
Uit naar Rome en Madrid calculeer ik al een beetje in als 0 punten.
Kom dan wat vaker over andere clubs ouwehoeren, je bent van harte welkomChrisjuh_15 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:46:
[...]
Oh the ironyTristan schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:05:
[...]
Haha, ik moest wel gniffelen dat je zelf dan ook eindigt met het weer over Ajax te hebben
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat is toch het probleem dat ze spelers moeten hebben die het Ajax systeem moeten kunnen spelenT-MOB schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:13:
[...]
Beste FIFA-score van de hele eredivsieMaar volgens de kenners hier ongeschikt voor Ajax omdat hij niet kan meevoetballen.
.
Verwijderd
Vind ik ook erg leuk voor Danny Buijs.Maarten_E schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:58:
Weet niet of het afgelopen weekeinde benoemd is of ondergesneeuwd geraakt, maarehm..
FORTUNA SITTARD VIJFDE!
Dat is inderdaad het grote probleem nu. Als ik zo de selectie zie dan zie ik veel snelheid voorin met Forbs (snelste speler van de eredivisie?), Brobbey, Bergwijn en volgens mij is die Mikautadze ook best rap. En op het middenveld en in de verdediging heb je Berghuis, van den Boomen, Sosa, Hato, Tahirovic en Taylor die een redelijke lange pass in de benen hebben. Waarom dan niet simpel op de counter/snelle omschakeling spelen? Is compleet niet zoals Ajax, maar met de kwaliteiten die je nu hebt en een niet op elkaar ingespeeld team, is dit denk ik de kortste weg naar resultaat. Anders ben je nog lang bezig.bie100 schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:59:
[...]
Dat is toch het probleem dat ze spelers moeten hebben die het Ajax systeem moeten kunnen spelen
Een nog groter probleem is dat ze daar de spelers er niet voor hebben
En een veeeeel groter probleem is dat ze het systeem niet kunnen aanpassen aan de spelers die ze hebben omdat het systeem dat ze spelen heilig is verklaard
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Even by ordinary South American football standards, this tackle from Honduras is something to behold pic.twitter.com/yQAHgTadaG
— GOLAZO (@golazoargentino) 18 september 2023
STRRRRRRRRRRRRRRRRIKE! Ik zie het probleem niet, hij heeft de bal toch (ook)?toolkist schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:33:
ondertussen in Honduras..
[Twitter]
prima vervanger voor Alvarez lijkt me zo
Winst voor de Rotterdammers!Tristan schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:32:
Dit hoor ik opvallend vaak op dit moment van Feyenoorders om me heen, terwijl ik als Ajacied eerder bang beng voor een afstraffing van historisch proporties.Agent47 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:15:
Niet om me in te dekken, misschien een beetje. Ik ben nu 29 jaar Feyenoord supporter. Ik heb vaak zat gezien dat Ajax er niks van bakte en tegen Feyenoord alsnog won. De bal is rond zeg ik dan maar
Eerst Celtic thuis
En ze zijn het ook niet gewend bij de clubs waar ze zaten.Eigen jeugd kan je dat wel laten doen die spelen dat systeem van kleins af aanGundogan schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:24:
[...]
Nu probeert Steijn weer te breien met hoog druk zetten zoals "het hoort bij Ajax", maar dat is gewoon te moeilijk met zowel nieuwe mensen bij de club.
Net als de 6-2 overwinning in '19? Dat is niet eens zo'n rare gedachte op het moment.Jorizzz schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:30:
[...]
(...) terwijl ik als Ajacied eerder bang beng voor een afstraffing van historisch proporties.
Grootste verlies in de eredivisie tegen Feyenoord in Amsterdam is 1-3. Voor een afstraffing van historische proporties is niet veel nodigJorizzz schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:30:
[...]
Dit hoor ik opvallend vaak op dit moment van Feyenoorders om me heen, terwijl ik als Ajacied eerder bang beng voor een afstraffing van historisch proporties.
Die Halilovic is wel een smaakmakertje! Sowieso lopen daar wel een paar leuke spelers rond.Maarten_E schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:58:
Weet niet of het afgelopen weekeinde benoemd is of ondergesneeuwd geraakt, maarehm..
FORTUNA SITTARD VIJFDE!
Only fools are enslaved by time and space.
Nee ik ken het gevoel, maar misschien mogen we nu wel eens wat meer ons bek open trekken en mondiger zijn. Dat we daarmee dan een keer op ons bek gaan swa, maar altijd maar die ingetogenheid van ons Feyenoorders hoeft na 2 jaar Slot echt niet meer.Agent47 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:15:
Niet om me in te dekken, misschien een beetje. Ik ben nu 29 jaar Feyenoord supporter. Ik heb vaak zat gezien dat Ajax er niks van bakte en tegen Feyenoord alsnog won. De bal is rond zeg ik dan maar
Eerst Celtic thuis
Nr2 spits ook niet. Dat zal vooral het probleem zijn, Feyenoord moet echt heel anders spelen en een buitenspeler in de spits is meestal niet ideaal.Trishul schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:15:
Als Feyenoord een aantal keren Gimenez alleen kan zetten oog-in-oog met Gorter is het snel afgelopen. Gorter is nog niet in z'n prime zoals Pasveer in de CL tegen Haaland.
Ik verwacht ook wel dat Feyenoord Celtic oprolt in beide wedstrijden. Thuis in de kuip kan zomaar 5-0 worden, de voorhoede heeft geldingsdrang in de CL. Wel jammer dat ze hun nr. 1 spits er niet bij hebben.
Waarom moet het altijd over Ajax gaan. Dit lijkt me meer een van Bommel of kraaijtoolkist schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:33:
ondertussen in Honduras..
[Twitter]
prima vervanger voor Alvarez lijkt me zo
Omdat ik zelf voor Ajax ben en de 'jamaar jullie hebben Alvarez' voor wil zijnMegupe schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:46:
[...]
Waarom moet het altijd over Ajax gaan. Dit lijkt me meer een van Bommel of kraaij
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq