Steijn heeft echt geen idee. Wat een tactische rommel is het nu. Dat ligt niet aan de spelers.GrooV schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:21:
Kunt wel de schuld bij Steijn leggen maar Mislintat heeft dit bedacht en bij elkaar gekocht…
Ho ho, Ajax heeft er al 5 he!Napo schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:22:
[...]
3 punten
Maar idd, kansloos om dat te gaan roepen
Nou als je daar al zo trots over moet zingen dan heb je dus echt niks
Je kunt als trainer ook je mond opendoen.. achteraf zeuren in de media, is een beetje zielig en niet erg goed richting je huidige spelers toe.GrooV schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:21:
Kunt wel de schuld bij Steijn leggen maar Mislintat heeft dit bedacht en bij elkaar gekocht…
Sven werkt zo, dat wist Steijn toen hij ging tekenen. Verder vind ik hem ook niet zo'n goede manager.
Wellicht toch wachten op Knutsen ergens in november?
Dan ga je als trainer ook af hoor. Dan ben je ongeschikt voor de top/subtop buitenland.Trishul schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:21:
Van Gaal heeft kritiek geuit op wat hij noemt het 'vreemdelingenlegioen' dus die valt al zo'n beetje af. Ten Hag zou een goede zijn, goede disciplinaire trainer. Maar weet niet of ie al terug wil naar NL.
Het zijn supporters, bij Ajax zingen ze trots over poep op de stoep.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:22:
Nou als je daar al zo trots over moet zingen dan heb je dus echt niks
Niet te veel waarde aan hechten, voor een deel is het al knap dat ze tijdig in het stadion weten te komen
[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 17-09-2023 16:24 ]
Niemand. Korte termijn schade beperkt houden en contracten ontbinden. Beginnend met Rensch.ephymerous schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:17:
[...]
En wie gaat wel presteren op korte termijn? Dan toch nog een keer van Gaal?
Ik hoop toch echt niet dat hij is genoemd ofzo?Napo schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:20:
[...]
Thierry Henry lijkt me wat te hoog gegrepen voor dit Ajax.
Die doet Frankrijk <21 volgens mij.HollowGamer schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:24:
[...]
Ik hoop toch echt niet dat hij is genoemd ofzo?
Laatste weken ligt er wel aardig wat poep op de stoep, jaNapo schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:24:
[...]
Het zijn supporters, bij Ajax zingen ze trots over poep op de stoep.
Niet te veel waarde aan hechten, voor een deel is het al knap dat ze tijdig in het stadion weten te komen
Jij en ik, makkie.Typhone schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:24:
[...]
Niemand. Korte termijn schade beperkt houden en contracten ontbinden. Beginnend met Rensch.
Wil jij de opstelling maken of de straftrainingen doen?
Ah ok, maar wat zou hierin ook de winst zijn voor Henry?
Er moet toch echt wel een goede manager te vinden zijn. TH was ook redelijk onbekend, en een top trainer maakt nog geen winsten.
Met dit materiaal - en zoals het nu speelt - zou zelfs Pep er de brui aan geven, denk ik.ephymerous schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:17:
[...]
En wie gaat wel presteren op korte termijn? Dan toch nog een keer van Gaal?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Je blijft de naam van Thierry Henry droppen maar snapt niet waar de naam Thierry Henry vanadaan komt?HollowGamer schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:27:
[...]
Ah ok, maar wat zou hierin ook de winst zijn voor Henry?
Er moet toch echt wel een goede manager te vinden zijn. TH was ook redelijk onbekend, en een top trainer maakt nog geen winsten.
offtopic:
misschien gewoon stoppen met de afkortingen...
Het ligt niet aan het materiaal het ligt aan de keuzes van de trainer.Ramzzz schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:27:
[...]
Met dit materiaal - en zoals het nu speelt - zou zelfs Pep er de brui aan geven, denk ik.
Sorry en mijn oprechte excuses.Napo schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:27:
[...]
Je blijft de naam van Thierry Henry droppen maar snapt niet waar de naam Thierry Henry vanadaan komt?
offtopic:
Ik wilde je geen slecht gevoel geven.
Overigens bedoelde ik TH als Ten Hag, Deze sneer mag je achterwege laten, het is hier geen Voetbalzone.
[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 17-09-2023 19:50 ]
Slecht gevoel? Het leest gewoon ontzettend ruk als er te onpas afkortingen worden neergeschreven waardoor de link tussen wat beoogt wordt en wat overgebracht wordt niet meer in sync is.HollowGamer schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:28:
[...]
Sorry en mijn oprechte excuses.
Ik wilde je geen slecht gevoel geven.
Bijzonder matig werken ze, tenzij je een incrowd wil creeerenHollowGamer schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:28:
Overigens bedoelde ik TH als Ten Hag, maar wellicht is dat te hoog voor je begrepen? Je weet wel hoe afkortingen werken?
offtopic:
Op de man gaan lijkt me niet de manier
Op de man gaan lijkt me niet de manier
[ Voor 31% gewijzigd door Napo op 17-09-2023 16:30 ]
Jij zou toch moeten snappen dat een trainer het verschil maakt. Bijna niemand die vorig jaar dacht dat de selectie van Feyenoord ruim kampioen zou worden.Ramzzz schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:27:
[...]
Met dit materiaal - en zoals het nu speelt - zou zelfs Pep er de brui aan geven, denk ik.
Napo weet dondersgoed dat je Ten Hag bedoelt hoor, maar probeert een punt te maken door Thierry Henry te noemen....HollowGamer schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:24:
[...]
Ik hoop toch echt niet dat hij is genoemd ofzo?
Unuvar per direct terughalen en verbannen van de club. Niet omdat ie tegen Ajax scoort, maar omdat ie hartjes gaat maken naar 't twente publiek en ze gaat opjutten. Dan maar lekker je contract uitzitten en niet voetballen. Doe eens normaal
[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 17-09-2023 16:46 ]
Nou was weer lachen met Ajax. Wordt een hilarische week met donderdag Marseille en Feyenoord volgende week.
Steijn gaat eruit volgende week. maar ben benieuwd wanneer Mislintat er dan uitgaat. Aankopen doen die totaal niet bij Ajax passen. en stiekem gewoon erg matig zijn.
Steijn gaat eruit volgende week. maar ben benieuwd wanneer Mislintat er dan uitgaat. Aankopen doen die totaal niet bij Ajax passen. en stiekem gewoon erg matig zijn.
Ik geef em groot gelijk, nadat ie van Ajax 0,0 serieuze kansen heeft gehad.Terranova schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:32:
Unuvar per direct terughalen en verbannen van de club. Niet omdat ie tegen Ajax scoort, maar omdat ie hartjes gaat maken naar 't twente publiek en ze gaat opjutten. Dan maar lekker je contract uitzitten en niet voetballen.knip
[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 17-09-2023 19:52 . Reden: Quote aangepast ]
Ik zit nooit in dit topic, wil vanaf dit seizoen wat meer het Nederlandse voetbal volgen.Exocet schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:32:
[...]
Gewoon negeren, duidelijk aan het trollen.
Maar je schrikt toch wel wat voor een volk hier op afkomen. Niet iedereen, maar ik dacht juist dat het wat beter was op T.net?
Bedoel hier wordt iemand al een landverrader genoemd.. ben geen Ajax insider ofzo, maar ik dacht hier niet op VZ/VP te zitten? Of is dit het niveau van de gemiddelde Nederlandse supporter?
Lachen zeg. En welke trainer moeten ze dan aanstellen. Misschien nog beter: welke goede trainers zijn er nou beschikbaar?Dwight84 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:33:
Nou was weer lachen met Ajax. Wordt een hilarische week met donderdag Marseille en Feyenoord volgende week.
Het publiek bedanken dat vrijwel de hele wedstrijd - met een periode na de 2-1 iets minder - achter je staat, sfeer maakt en de het team daar mee helpt?Terranova schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:32:
Unuvar per direct terughalen en verbannen van de club. Niet omdat ie tegen Ajax scoort, maar omdat ie hartjes gaat maken naar 't twente publiek en ze gaat opjutten. Dan maar lekker je contract uitzitten en niet voetballen. .
Alleen maar mooi om te zien dat zelfs een huurspeler een band weet te creeeren bij het publiek. De 'ik juich niet als ik tegen mijn oude club scoor' is wat dat betreft zelfs minder passend. Je speelt met ziel en zaligheid voor je club en dan hoort juichen in het moment er ook bij.
[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 17-09-2023 16:55 ]
Van Gaal had ik eerder al gezegd. in november is Knutsen beschikbaar. Maar als ik hem was zou ik ook nog wel 3x nadenken.Trishul schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:35:
[...]
Lachen zeg. En welke trainer moeten ze dan aanstellen. Misschien nog beter: welke goede trainers zijn er nou beschikbaar?
Ik vind het inderdaad wel vrij lachwekkend dit.
Dit. Hij gaat in ieder geval voor de club waar hij voor speelt. Die inzet ontbreekt bij AFC hier en daar😉toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:33:
[...]
Ik geef em groot gelijk, nadat ie van Ajax 0,0 serieuze kansen heeft gehad.
Mooi om te zien dat FC Twente landskampioen is geworden.
Geen wonder, die verloren met 0-3 thuis van Quick Boys.brothermaynard schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:37:
[...]
Dit. Hij gaat in ieder geval voor de club waar hij voor speelt. Die inzet ontbreekt bij AFC hier en daar😉
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het vieren van deze winst door FC Twente gaat toch wel iets te ver naar mijn mening 
Ja, het was een topper, ze hebben de punten binnengehaald en daarmee een goede seizoensstart. Maar nee, effectief heb je nog helemaal niets. Zeker met in het achterhoofd de kansloze uitschakeling in Europa
Ja, het was een topper, ze hebben de punten binnengehaald en daarmee een goede seizoensstart. Maar nee, effectief heb je nog helemaal niets. Zeker met in het achterhoofd de kansloze uitschakeling in Europa
Hij deed gelijk bij die goal al een hartje en na de goal gelijk 't publiek verder opjutten. Dat doe je niet tegen je eigen club, maarja je kan ook niet anders verwachten van een speler die de hele jeugd voor Nederland speelt voor uiteindelijk voor Turkije kiest. Per direct terug halen en de rest van z'n contract uit z'n neus laten vretenNapo schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:35:
[...]
Het publiek bedanken dat vrijwel de hele wedstrijd - met een periode na de 2-1 iets minder - achter je staat, sfeer maakt en de het team daar mee helpt?
Alleen maar mooi om te zien dat zelfs een huurspeler een band weet te creeeren bij het publiek. De 'ik juich niet als ik tegen mijn oude club scoor' is wat dat betreft zelfs minder passend. Je speelt met ziel en zaligheid voor je club en dan hoort juichen in het moment er ook bij.
Echt belachelijk ja, niet juichen hoeft niet, maar dit is echt totaal het andere uitersteTerranova schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:39:
[...]
Hij deed gelijk bij die goal al een hartje en na de goal gelijk 't publiek verder opjutten. Dat doe je niet tegen je eigen club, maarja je kan ook niet anders verwachten van een speler die de hele jeugd voor Nederland speelt voor uiteindelijk voor Turkije kiest. Per direct terug halen en de rest van z'n contract uit z'n neus laten vreten
Van Gaal is niet realistisch. Die heeft al lang geleden afscheid genomen van Ajax.Dwight84 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:36:
[...]
Van Gaal had ik eerder al gezegd. in november is Knutsen beschikbaar. Maar als ik hem was zou ik ook nog wel 3x nadenken.
Ik vind het inderdaad wel vrij lachwekkend dit.
Daar zit ook wat zeer bij hem omdat hij nauwelijks een kans kreeg in het eerste, verhuurd wordt aan Twente, Twente graag een koopoptie erin wil hebben. En Ajax die dat dan weer niet wil.Exocet schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:40:
[...]
Echt belachelijk ja, niet juichen hoeft niet, maar dit is echt totaal het andere uiterste
Ik geef ook nog een andere naam. Er zijn genoeg realistische namen die maar al te graag bij Ajax instappen. Maar we zullen wel een flapdrol als interim krijgen net als vorig jaar,Trishul schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:40:
[...]
Van Gaal is niet realistisch. Die heeft al lang geleden afscheid genomen van Ajax.
Laat ik het zo zeggen, het is er niet echt beter op geworden de afgelopen jaren.HollowGamer schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:35:
[...]
Ik zit nooit in dit topic, wil vanaf dit seizoen wat meer het Nederlandse voetbal volgen.
Maar je schrikt toch wel wat voor een volk hier op afkomen. Niet iedereen, maar ik dacht juist dat het wat beter was op T.net?
Bedoel hier wordt iemand al een landverrader genoemd.. ben geen Ajax insider ofzo, maar ik dacht hier niet op VZ/VP te zitten? Of is dit het niveau van de gemiddelde Nederlandse supporter?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap niet dat ie überhaupt mag spelen, in Engeland zijn huurspelers gewoon niet speelgerechtigd tegen hun "moeder club".Terranova schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:39:
[...]
Hij deed gelijk bij die goal al een hartje en na de goal gelijk 't publiek verder opjutten. Dat doe je niet tegen je eigen club, maarja je kan ook niet anders verwachten van een speler die de hele jeugd voor Nederland speelt voor uiteindelijk voor Turkije kiest. Per direct terug halen en de rest van z'n contract uit z'n neus laten vreten
Niet dat dat voor vandaag ook maar iets uit had gemaakt ofzo, dit is absoluut geen excuus, maar ik vind het wel enorm raar.
Heel verdiende overwinning van Twente. Technisch en tactisch een klasse beter deze wedstrijd. Volgende week zal Feyenoord Ajax ook wel vrij simpel inmaken, dan wordt de trainer geslachtofferd (alsof die al deze matige aankopen doet)…
Bergwijn legt de vinger wel op de zere plek: het heeft niet met ingespeeld te maken, het is mentaliteit en dus kwaliteit waar het aan ontbreekt.
Bergwijn legt de vinger wel op de zere plek: het heeft niet met ingespeeld te maken, het is mentaliteit en dus kwaliteit waar het aan ontbreekt.
Is wel vreemd inderdaad, vraag mij wel af of je statistisch hard kan maken of huurspelers meer blunderen tegen hun "moederclub".toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:44:
[...]
Ik snap niet dat ie überhaupt mag spelen, in Engeland zijn huurspelers gewoon niet speelgerechtigd tegen hun "moeder club".
Niet dat dat voor vandaag ook maar iets uit had gemaakt ofzo, dit is absoluut geen excuus, maar ik vind het wel enorm raar.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De wellicht beste kandidaat zit inmiddels bij Spurs, had bij Postecoglou aangeklopt in juni dan was ie (voor mij) 95% zeker ingestapt.Dwight84 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:43:
[...]
Ik geef ook nog een andere naam. Er zijn genoeg realistische namen die maar al te graag bij Ajax instappen. Maar we zullen wel een flapdrol als interim krijgen net als vorig jaar,
Dat hoef je niet hard te kunnen maken. Gewoon niet willen, dan voorkom je elke mogelijke vorm van partijdigheid.Maarten_E schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:45:
[...]
Is wel vreemd inderdaad, vraag mij wel af of je statistisch hard kan maken of huurspelers meer blunderen tegen hun "moederclub".
Heb het idee dat ze het in NL vaak beter doen tegen de moederclub, waarschijnlijk om indruk te maken. Vandaar zie ik er ook niet zo'n probleem in.Maarten_E schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:45:
[...]
Is wel vreemd inderdaad, vraag mij wel af of je statistisch hard kan maken of huurspelers meer blunderen tegen hun "moederclub".
Bergwijn en mentaliteit...ZieMaar! schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:45:
Heel verdiende overwinning van Twente. Technisch en tactisch een klasse beter deze wedstrijd. Volgende week zal Feyenoord Ajax ook wel vrij simpel inmaken, dan wordt de trainer geslachtofferd (alsof die al deze matige aankopen doet)…
Alleen al de keuze om hem captain te maken zou moeten laten zien hoe enorm ongeschikt Steijn is.
Die heeft vorig seizoen gewoon geen enkele wedstrijd van Ajax gezien dat kan niet anders.
Volgens dezelfde Bergwijn hoeft hij de groep als captain niet te stimuleren om bv extra te trainen, want dat moet de groep zelf maar bepalen....
Niet liever Knutsen? Ben wel fan van die man met zijn speelstijl denk ik dat hij zeker bij Ajax past. Postecoglou is ook wel een klasbak hoor.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:46:
[...]
De wellicht beste kandidaat zit inmiddels bij Spurs, had bij Postecoglou aangeklopt in juni dan was ie (voor mij) 95% zeker ingestapt.
Ik vrees van niet. Nauwelijks Nederlandse trainers beschikbaar. Kijken we naar buitenlandse trainers, dan denk ik niet dat ze graag naar de Eredivisie komen. Enige pluspunt is de naam/historie van Ajax en het budget, meer niet. Zo'n Knutsen zou heel misschien nog kunnen tijdens de winterstop aldaar, mocht hij daar echt zin in hebben...Dwight84 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:43:
[...]
Ik geef ook nog een andere naam. Er zijn genoeg realistische namen die maar al te graag bij Ajax instappen. Maar we zullen wel een flapdrol als interim krijgen net als vorig jaar,
Verwijderd
Er is niks vreemds aan. Het mag niet van de KNVB. De Britse competities zijn de uitzondering.Maarten_E schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:45:
[...]
Liever "Poste" zoals de Spurs fans hem nu al noemen dan Knutsen. Maar die mag sowieso nu nog wel instappen hoor...Dwight84 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:49:
[...]
Niet liever Knutsen? Ben wel fan van die man met zijn speelstijl denk ik dat hij zeker bij Ajax past. Postecoglou is ook wel een klasbak hoor.
Je wil als uithurende club toch ook gewoon dat de speler zich optimaal kan ontwikkelen en daar horen dit soort grote wedstrijden bij.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:47:
[...]
Dat hoef je niet hard te kunnen maken. Gewoon niet willen, dan voorkom je elke mogelijke vorm van partijdigheid.
Kan me zelfs voorstellen dat de KNVB dit soort clausules uberhaupt niet zou toestaan dan wel dat de hurende club het niet wil. Dan kan je als verhurende club twee dingen doen. Geen spelers in Nederland uithuren of accepteren dat ze tegen je spelen ( en alleen maar blij zijn met de ontwikkeling van de speler als hij exceleert )
Ik zeg niet dat ie zelf de uitzondering istoolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:49:
[...]
Bergwijn en mentaliteit...![]()
Alleen al de keuze om hem captain te maken zou moeten laten zien hoe enorm ongeschikt Steijn is.
Die heeft vorig seizoen gewoon geen enkele wedstrijd van Ajax gezien dat kan niet anders.
Volgens dezelfde Bergwijn hoeft hij de groep als captain niet te stimuleren om bv extra te trainen, want dat moet de groep zelf maar bepalen....
Welkom op Tweakers. Hier weer iedereen het beter en komen er van alle hoeken sneren en misgunnende opmerkingen voorbij. Zijn al genoeg waarschuwingen geweest. Vooral als Ajax of Feyenoord verliest komen er ineens mensen reageren die geen fan zijn van de club die speelt.HollowGamer schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:35:
[...]
Ik zit nooit in dit topic, wil vanaf dit seizoen wat meer het Nederlandse voetbal volgen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Geen top trainer gaat in de eredivisie werken met deze selectie en onder de door mislintat gestelde voorwaarden.
Kan niet lang duren voordat ajax in een 'crisis' volgens de media...
Bl44t
Desnoods Berghuis. Die kon bij Feyenoord ook captain zijn dus geen idee waarom ie dat bij Ajax niet zou kunnen. En anders Sutalo.ZieMaar! schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:51:
[...]
Ik zeg niet dat ie zelf de uitzondering is. Maar zijn observatie klopt wel. Maar wie moet dan aanvoerder zijn? Het is echt een bij elkaar gekocht zooitje…
Ik denk niet dat we het over trainers hoeven te hebben. Op de eerste plaats denk ik dat Steijn ontslaan niets op lost, tenzij de spelersgroep het vertrouwen in hem heeft opzegt. Op de tweede plaats vraag ik mij af: welke trainer wil naar Ajax komen om met een TD te werken die het imago heeft gekregen dat hij 0,0 rekening houdt met de wensen van de trainer?
Mag toch hopen van niet. Zowel trainer als aankopen kan je voorlopig niet op kwaliteit beoordelen. Dat kost weken of zelfs maanden. Het is de vraag of die tijd genomen wordt.ZieMaar! schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:45:
Als dat zo was, dan begrijp ik dat Bergwijn voorop ging in de strijd en zich het snot voor de ogen heeft gewerkt? Dat is dan wel mooi als hij dat eindelijk doet.Bergwijn legt de vinger wel op de zere plek: het heeft niet met ingespeeld te maken, het is mentaliteit en dus kwaliteit waar het aan ontbreekt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ook vaak een stukje revanche, zo van.Snowdog schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:47:
[...]
Heb het idee dat ze het in NL vaak beter doen tegen de moederclub, waarschijnlijk om indruk te maken. Vandaar zie ik er ook niet zo'n probleem in.
"Zie je wel? Ik kan het wel!"
Ik vond het zelf een erg rommelige wedstrijd, vooral de tweede helft.
Aan beide kanten hadden ze moeite om de bal 4 keer naar dezelfde kleur te spelen.
Verdiende overwinning voor Twente, maar ze hadden dan ook wel de perfecte tegenstander.
Het gebrek aan vleugelspelers gaat ze echt opbreken dit seizoen.
Wat betreft Ajax?
Tsjaah, daar is alles ondertussen wel over gezegd.
Prinsjesdag zal Steijn nog wel halen, maar ik verwacht dat die voor Halloween thuis zit.
Maar dat zou relatief gemakkelijk te herstellen moeten zijn als het enkel mentaliteit is. Je mag hopen dat spelers zichzelf in de spiegel aankijken wat ze wel en niet goed hebben gedaan in een wedstrijd en dat de technische staf ze helpt om daarin te groeien.ZieMaar! schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:45:
Als het gelaten is en blijft dan vraag ik mij wel af hoe ze in de top van het voetbal zijn gekomen
Er is ook geen top trainer nodig.Kist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:52:
Geen top trainer gaat in de eredivisie werken met deze selectie en onder de door mislintat gestelde voorwaarden.
Gewoon iemand die de juiste poppetjes op de juiste plaats zet en ze gemotiveerd aan de start van een wedstrijd krijgt.
Ik bedoel, hoe lastig kan het nou zijn?
Gorter
Gaaei Sutalo Hato Sosa
Tahirovic vd Boomen
Berghuis
Forbs Brobbey Bergwijn/Mikau
Begin je met deze basis dan was het een hele andere wedstrijd geworden. Dan had het centraal op het middenveld wel goed gestaan. Dan was onze rechterkant niet zo'n open huis als het 1e helft was. Dan stond er op het middenveld wel iemand op 10 die meer dan 5 stappen rennend kan doen.
De eerste fout is Bergwijn aanvoerder maken. Die speelt sinds vorig seizoen al kut. Je hebt totaal geen stabiele keeper + de helft van je team spreekt de taal niet.
Verwijderd
Spelers, of beter gezegd... mensen die in deze tijd in de spiegel kijken in plaats van naar anderen?Napo schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:57:
[...]
Maar dat zou relatief gemakkelijk te herstellen moeten zijn als het enkel mentaliteit is. Je mag hopen dat spelers zichzelf in de spiegel aankijken wat ze wel en niet goed hebben gedaan in een wedstrijd en dat de technische staf ze helpt om daarin te groeien.
Als het gelaten is en blijft dan vraag ik mij wel af hoe ze in de top van het voetbal zijn gekomen
Geloof je het zelf?
Alles is de schuld van iemand anders.
Heel soms heb je een speler zoals Wieffer die gewoon zegt
"Ik speel k*t, ben niet in vorm... punt."
Maar vaak ligt het aan het team, de trainer, de vorm, de tegenstander, dit en dat.
De enige die ik dat heb zien doen was Brobbey... Kun je nagaan.Gonadan schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:54:
Als dat zo was, dan begrijp ik dat Bergwijn voorop ging in de strijd en zich het snot voor de ogen heeft gewerkt? Dat is dan wel mooi als hij dat eindelijk doet.
Het was enigszins cynisch bedoeld. Je kunt dat soort dingen als aanvoerder wel roepen maar zolang hij zelf niet weet wat werken is ga je dat ook niet overdragen op de rest.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:59:
[...]
De enige die ik dat heb zien doen was Brobbey... Kun je nagaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Naja, de trainer valt opzich wel wat te verwijten. Als je als trainer weet dat je een hoop nieuwe spelers hebt in je selectie, ze nog niet kent, dan zou het niet misstaan om ze even goed te bestuderen. Tenminste, als je als trainer zelf al aangeeft ze nog niet goed te kennen. Tijdens de interlandbreak even een mini-vakantie houden helpt dan natuurlijk niet echt...Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:58:
[...]
Spelers, of beter gezegd... mensen die in deze tijd in de spiegel kijken in plaats van naar anderen?
Geloof je het zelf?![]()
Alles is de schuld van iemand anders.![]()
Heel soms heb je een speler zoals Wieffer die gewoon zegt
"Ik speel k*t, ben niet in vorm... punt."
Maar vaak ligt het aan het team, de trainer, de vorm, de tegenstander, dit en dat.
Waarbij Mannsverk voor Van den Boomen tegen een Twente niet eens verkeerd is, mits ze allemaal ingespeeld zijn.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:57:
[...]
Er is ook geen top trainer nodig.
Gewoon iemand die de juiste poppetjes op de juiste plaats zet en ze gemotiveerd aan de start van een wedstrijd krijgt.
Ik bedoel, hoe lastig kan het nou zijn?
Gorter
Gaaei Sutalo Hato Sosa
Tahirovic vd Boomen
Berghuis
Begin je met deze basis dan was het een hele andere wedstrijd geworden. Dan had het centraal op het middenveld wel goed gestaan. Dan was onze rechterkant niet zo'n open huis als het 1e helft was. Dan stond er op het middenveld wel iemand op 10 die meer dan 5 stappen rennend kan doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar dan niet meteen op 6, in de basis. Laat hem eerst eens een wedstrijd of 2 wennenGonadan schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:21:
[...]
Waarbij Mannsverk voor Van den Boomen tegen een Twente niet eens verkeerd is, mits ze allemaal ingespeeld zijn.
Ik krijg echt het idee dat Steijn denkt, ik stel iedereen op die gekocht is. Je kunt nu veel beter vasthouden aan de spelers die de hele voorbereiding hebben meegedaan en dan langzaam de nieuwe spelers brengen.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:23:
[...]
Maar dan niet meteen op 6, in de basis. Laat hem eerst eens een wedstrijd of 2 wennen
Dat is de mits. Maar goed, voort hetzelfde geld had hij het wel goed gedaan en dan hoor je er niemand over.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:23:
[...]
Maar dan niet meteen op 6, in de basis. Laat hem eerst eens een wedstrijd of 2 wennen
Was hij met Taylor of Van den Boomen begonnen en het je alsnog snel achter gestaan waren de pijlen daar wel weer op gericht.
Maar begrijp ik nu dat Akpom 10 stond en Berghuis niet?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Akpom en Bergwijn stonden regelmatig samen in het centrum, zoals vorige wedstrijden ook met bv Bergwijn gebeurde. Dat is blijkbaar iets wat Steijn een goed idee vindt.Gonadan schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:26:
[...]
Dat is de mits. Maar goed, voort hetzelfde geld had hij het wel goed gedaan en dan hoor je er niemand over.
Was hij met Taylor of Van den Boomen begonnen en het je alsnog snel achter gestaan waren de pijlen daar wel weer op gericht.
Maar begrijp ik nu dat Akpom 10 stond en Berghuis niet?
Zo werd Regeer dus ontzien, zoals we tegen Fenerbahce gezien hebben de achilleshiel van Twente.
0,0 gebruik van gemaakt, ik geloof nooit dat Steijn ook maar iets van die wedstrijd gezien heeft.
Zet Forbs op hem, geef een paar keer diep en in no time heeft Regeer minimaal 1x geel te pakken...
Op zich kan het wel, maar dan niet met Rensch zoals ik voor de wedstrijd al zei. Een Gaaei die er overheen komt kan eventueel nog de back bezig houden, maar Rensch niet.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:28:
[...]
Akpom en Bergwijn stonden regelmatig samen in het centrum, zoals vorige wedstrijden ook met bv Bergwijn gebeurde. Dat is blijkbaar iets wat Steijn een goed idee vindt.
Zo werd Regeer dus ontzien, zoals we tegen Fenerbahce gezien hebben de achilleshiel van Twente.
0,0 gebruik van gemaakt, ik geloof nooit dat Steijn ook maar iets van die wedstrijd gezien heeft.
Zet Forbs op hem, geef een paar keer diep en in no time heeft Regeer minimaal 1x geel te pakken...
Wanneer mag onze grote leider eens banken? Wat zien ze nog in hem op dit moment?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Oh, 100%Trishul schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:16:
[...]
Naja, de trainer valt opzich wel wat te verwijten. Als je als trainer weet dat je een hoop nieuwe spelers hebt in je selectie, ze nog niet kent, dan zou het niet misstaan om ze even goed te bestuderen. Tenminste, als je als trainer zelf al aangeeft ze nog niet goed te kennen. Tijdens de interlandbreak even een mini-vakantie houden helpt dan natuurlijk niet echt...
Steijn valt zeker wel dingen te verwijten.
Hoe kan je verwachten dat een speler voor jou door het vuur gaat wanneer je eigenlijk zegt "Jij bent niet mijn keuze, maar ik moet het doen, dus..."
Of, hoe kan je een team bouwen wanneer jij als trainer publiekelijk laat merken dat jij dat als trainer zelf niet doet met je eigen staf?
Nee, Steijn is voor mij nu de kleine boerenjongen die voor de eerste keer in de grote stad komt.
Ik denk dat Ajax gewoon simpelweg een te grote club voor hem is.
Net zoals sommige spelers de stap niet kunnen maken naar de top, kunnen sommige trainers dat ook niet.
Want niemand gaat mij vertellen dat Ajax slechtere spelers heeft dat wat Sparta vorig jaar had.
Nee, ik denk op de doelman na dat Ajax een betere speler heeft op elke positie.
Maar, grote spelers zijn vaak ego'tjes... en Steijn heeft bij NAC al bewezen dat die daar niet zo goed mee kan omgaan.
Nou is het nog vroeg in het seizoen.
Slot heeft elk seizoen ook de tijd nodig gehad om alles in te passen, dus wie weet gaat het nog lopen.
Maar, ik verwacht dat Steijn na Ajax - Feyenoord ontslagen word als er dik word verloren. (ongeacht het resultaat tegen Marseille)
Wat betreft de TD?
Beetje hetzelfde verhaal als met Schmidt bij PSV.
Er word gewerkt uit een hele andere cultuur en dat klikt niet altijd.
En, in mijn mening hadden ze naar een Duitse trainer moeten kijken die deze werkwijze wel begrijpt.
Zelfs de keeper is beter dan die van SpartaVerwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:33:
Nee, ik denk op de doelman na dat Ajax een betere speler heeft op elke positie.
Verwijderd
Gorter - Olij...toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:34:
[...]
Zelfs de keeper is beter dan die van Sparta
Lood om oud ijzer.
(Daarmee zeg ik niet dat ze slecht zijn, allebei erg goede en talentvolle jongens.)
8 Spelers bij Ajax op het veld die er vorig jaar (en sommigen 2 maanden geleden) nog niet bij waren. Tel daarbij op dat Taylor, Rensch en Bergwijn niet goed genoeg zijn, of te weinig laten zien.
Dan kun je toch geen hoge verwachtingen hebben voor dit seizoen?
Het gezaag aan Mislintat en Steijn vind ik overigens onwijs triest.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dat middenveld heeft toch nul diepgang? En willen ze niet alledrie de bal juist hebben?toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:57:
[...]
Gorter
Gaaei Sutalo Hato Sosa
Tahirovic vd Boomen
Berghuis
Verwijderd
Dat is inherent aan voetbal of in sport.cheiron schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:50:
8 Spelers bij Ajax op het veld die er vorig jaar (en sommigen 2 maanden geleden) nog niet bij waren. Tel daarbij op dat Taylor, Rensch en Bergwijn niet goed genoeg zijn, of te weinig laten zien.
Boek je geen resultaten, dan gaan er koppen rollen.
Vooral bij een grote club zoals Ajax.
Is het altijd eerlijk? Nope.
Helpt het ontslaan van mensen? Nope, vaak niet.
Maar, iedereen weet dat het vroeg of later gebeurd.
Ben het er wel mee eens dat het zagen al was begonnen voordat het seizoen überhaupt was begonnen, en dat vind ik niet kunnen.
Maar, je moet wel progressie zien in een elftal.
1 nieuwe speler, 5 nieuwe spelers of 20. Dat maakt dan helemaal niets uit.
Bij Slot zie je al 3 seizoenen lang dat het elke week een stukje beter word.
Bij Bosz zie je dat het wekelijks betrouwbaarder word.
Zelfs bij Ron Jans zag je gisteren bij Utrecht progressie.
Maar, bij Ajax?
Je ziet helemaal niets.
Geen plan, geen motivatie, geen strijd.
En dat zijn toch punten waar een trainer toch iets aan kan doen en op afgerekend kan en moet worden.
Vind ik eigenlijk ook zo erg als dat nu gaat. De opstelling vind ik best wat voor te zeggen hoor, ook met een mannsverk, het werkte niet op het middenveld in eerdere wedstrijden en tegen Twente met hetzelfde middenveld beginnen dat tegen Fortuna al alle moeite had, was ook wel redelijk een kamikaze actie geweest.cheiron schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:50:
Natuurlijk kunnen er dingen beter, en ik denk ook oprecht dat Steijn niet degene is die in de achtergebleven puinhopen de boel op de rit moet zien krijgen. Wat ik in vorige wedstrijden heb gezien is er niet echt balans in de selectie en veel posities zijn wel twee spelers voor, maar dat zijn behoorlijk andere typen spelers, in die zin dat de ene een vleugel flitser is en de ander meer een naar binnen tellende speler die de bal in de voet wil hebben. Natuurlijk kan je daarmee tactieken wat wijzigen, maar de kwaliteit van de eerste en tweede keuze verschilt ook behoorlijk.
Maar moeten spelers daadwerkelijk gemotiveerd worden, moet de motivatie niet in de spelers zelf zitten/ vanuit de spelers zelf komen? Een beetje extra kan je als trainer wel doen, maar als je aanvoerder een (op zichzelf al vaak niet erg gemotiveerd overkomende speler) voorbeeld heeft en er hard voor werkt kan die dat overbrengen op de groep, maar er zit gewoon zo weinig in lijkt het wel.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:00:
[...]
Dat is inherent aan voetbal of in sport.
Boek je geen resultaten, dan gaan er koppen rollen.
Vooral bij een grote club zoals Ajax.
Maar, bij Ajax?
Je ziet helemaal niets.
Geen plan, geen motivatie, geen strijd.
En dat zijn toch punten waar een trainer toch iets aan kan doen en op afgerekend kan en moet worden.
Verwijderd
Oh, begrijp me niet verkeerd.jbdeiman schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:06:
[...]
Vind ik eigenlijk ook zo erg als dat nu gaat. De opstelling vind ik best wat voor te zeggen hoor, ook met een mannsverk, het werkte niet op het middenveld in eerdere wedstrijden en tegen Twente met hetzelfde middenveld beginnen dat tegen Fortuna al alle moeite had, was ook wel redelijk een kamikaze actie geweest.
Natuurlijk kunnen er dingen beter, en ik denk ook oprecht dat Steijn niet degene is die in de achtergebleven puinhopen de boel op de rit moet zien krijgen. Wat ik in vorige wedstrijden heb gezien is er niet echt balans in de selectie en veel posities zijn wel twee spelers voor, maar dat zijn behoorlijk andere typen spelers, in die zin dat de ene een vleugel flitser is en de ander meer een naar binnen tellende speler die de bal in de voet wil hebben. Natuurlijk kan je daarmee tactieken wat wijzigen, maar de kwaliteit van de eerste en tweede keuze verschilt ook behoorlijk.
[...]
Maar moeten spelers daadwerkelijk gemotiveerd worden, moet de motivatie niet in de spelers zelf zitten/ vanuit de spelers zelf komen? Een beetje extra kan je als trainer wel doen, maar als je aanvoerder een (op zichzelf al vaak niet erg gemotiveerd overkomende speler) voorbeeld heeft en er hard voor werkt kan die dat overbrengen op de groep, maar er zit gewoon zo weinig in lijkt het wel.
De spelers zijn degene die het moeten doen.
Maar, ik ben dan ook van mening dat de meeste voetballers tegenwoordig alleen gemotiveerd raken door de aantal cijfers op hun salaris strookje.
Eerst lag het aan Schreuder, toen aan Heitinga en nu is Steijn weer de gebeten hond.
In mijn ogen ligt het niet aan de trainers, maar veel dieper in de organisatie. Er zit een bestuur/rvc met veel te weinig kennis en ervaring in de voetbalwereld. Er is geen visie, en geen plan.
Vd Sar was te licht en mocht veel te lang aan blijven. Eringa en Hendriks zijn nobodies in de voetbalwereld. Van Halst is enorm gefaald bij Twente en is nu interim directeur bij de grootste club van NL. Bizar. Wat een wanbeleid.
Mislintat was de zoveelste fout in deze golf van verkeerde beslissingen. Het is een grote gokker. Kijken naar wat statistieken, flink betalen en dan maar hopen dat het wat wordt. Welke TD luistert er in hemelsnaam niet naar wat zijn trainer coach voor spelers wil?
Alles sijpelt door naar wat er op het veld gebeurt. Eén grote puinhoop.
In mijn ogen ligt het niet aan de trainers, maar veel dieper in de organisatie. Er zit een bestuur/rvc met veel te weinig kennis en ervaring in de voetbalwereld. Er is geen visie, en geen plan.
Vd Sar was te licht en mocht veel te lang aan blijven. Eringa en Hendriks zijn nobodies in de voetbalwereld. Van Halst is enorm gefaald bij Twente en is nu interim directeur bij de grootste club van NL. Bizar. Wat een wanbeleid.
Mislintat was de zoveelste fout in deze golf van verkeerde beslissingen. Het is een grote gokker. Kijken naar wat statistieken, flink betalen en dan maar hopen dat het wat wordt. Welke TD luistert er in hemelsnaam niet naar wat zijn trainer coach voor spelers wil?
Heerlijke middag beleefd in de kolkende Grolsch Veste.
Twente was op alle fronten beter dan een zwalkend Ajax en 5-1 was een beter passende uitslag geweest.
Onvoorstelbaar dat Ajax al 7 punten achterstand heeft na pas 4 wedstrijden op Twente, AZ en PSV.
Maar als je de Ajax spelers zonder geloof in eigen kunnen, afgetroefd ziet worden door een veel feller Twente is het heel verklaarbaar.
Zou geen geld meer inzetten op deze club dit seizoen.
Na wat lekkere drankjes inmiddels weer thuis.
Ga nu de F1 in Singapore terugkijken ...
Twente was op alle fronten beter dan een zwalkend Ajax en 5-1 was een beter passende uitslag geweest.
Onvoorstelbaar dat Ajax al 7 punten achterstand heeft na pas 4 wedstrijden op Twente, AZ en PSV.
Maar als je de Ajax spelers zonder geloof in eigen kunnen, afgetroefd ziet worden door een veel feller Twente is het heel verklaarbaar.
Zou geen geld meer inzetten op deze club dit seizoen.
Na wat lekkere drankjes inmiddels weer thuis.
Ga nu de F1 in Singapore terugkijken ...
[ Voor 7% gewijzigd door 964C2 op 17-09-2023 18:27 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Dat hoeft niet zo nodig. Beide backs hebben enorm veel diepgang dus wil je niet dat het middenveld ook nog eens massaal naar voren rent.D-e-n schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:00:
[...]
Dat middenveld heeft toch nul diepgang? En willen ze niet alledrie de bal juist hebben?
In die opstelling die ik daar neerzet spelen vd Boomen en Tahirovic dus heel verdedigend.
En is het een keer wel nodig, dan mag Taylor op de plek van Berghuis staan
Natuurlijk ligt het ook wel aan de trainer als die niet echt een gretige indruk maakt. Schreuder en Heitinga maakten die indruk ook niet overigens. Tenminste, niet zoals een Ten Hag of Slot bv.Grotespeler schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:19:
Eerst lag het aan Schreuder, toen aan Heitinga en nu is Steijn weer de gebeten hond.
Ajax heeft gewoon een gretige, gedisciplineerde trainer nodig. Helpt ook niet dat er veel astroturfing wordt gedaan door bv de telegraaf en het ad, omdat ze geen bruikbare bron meer hebben bij de grootste club van het land.
Jawel, het plan van Mislintat is om over twee jaar weer mee te doen aan de top.Grotespeler schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:19:
Zo, ik ben weer bij na het kijken van wat samenvattingen en stukken wedstrijd.
Ben benieuwd wie er eerder uitvliegt. Mislintat of Steijn.
Dat Steijn geen geschikte trainer lijkt te zijn verbaast me niet zoveel, wat een puinhoop in de organisatie van Ajax zeg.....
Maar om de trainer nou overal de schuld van te geven als de rest van de organisatie zo'n puinhoop is, lijkt me wat onterecht. We gaan zien waar het stopt, maar ik zie ze de komende potjes inderdaad niet winnen.
Feyenoord, na de slechte start van het seizoen toen de selectie nog niet compleet was, wel lekker op stoom aan het komen. Wij zijn, samen met PSV duidelijk de favoriet. Zal er om spannen wie er uiteindelijk met de meeste punten vandoor gaat.
Dat Steijn geen geschikte trainer lijkt te zijn verbaast me niet zoveel, wat een puinhoop in de organisatie van Ajax zeg.....
Maar om de trainer nou overal de schuld van te geven als de rest van de organisatie zo'n puinhoop is, lijkt me wat onterecht. We gaan zien waar het stopt, maar ik zie ze de komende potjes inderdaad niet winnen.
Feyenoord, na de slechte start van het seizoen toen de selectie nog niet compleet was, wel lekker op stoom aan het komen. Wij zijn, samen met PSV duidelijk de favoriet. Zal er om spannen wie er uiteindelijk met de meeste punten vandoor gaat.
Verwijderd
Ik denk dat de wedstrijden tegen Fortuna thuis en Sparta uit Feyenoord nog heel duur komt te staan.LZ86 schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:42:
Zo, ik ben weer bij na het kijken van wat samenvattingen en stukken wedstrijd.
Ik zie dit PSV niet zo snel punten verliezen.
Ze hebben zoveel kwaliteit voorin dat ze altijd wel een doelpunt of twee maken.
Voor Feyenoord gaan de wedstrijden tegen PSV cruciaal worden dit seizoen.
..
[ Voor 92% gewijzigd door toolkist op 17-09-2023 18:57 . Reden: verkeerde topic ]
Yup, deze week weer dat Mislintat ruzie heeft met bepaalde scouts, doordat ze niet meer kunnen lekken....Trishul schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:35:
[...]
Natuurlijk ligt het ook wel aan de trainer als die niet echt een gretige indruk maakt. Schreuder en Heitinga maakten die indruk ook niet overigens. Tenminste, niet zoals een Ten Hag of Slot bv.
Ajax heeft gewoon een gretige, gedisciplineerde trainer nodig. Helpt ook niet dat er veel astroturfing wordt gedaan door bv de telegraaf en het ad, omdat ze geen bruikbare bron meer hebben bij de grootste club van het land.
Die gasten zouden er 1 voor 1 met pek en veren uitgegooid moeten worden. En als de Telegraaf toch ook maar een greintje eigen waarde zou hebben...
Maar heel eerlijk: Ajax kan gewoon nog meedoen toch? Nu afschrijven is veel te snel.
Psv en Feyenoord moeten het ook maar laten zien met champions league doordeweeks erbij ook. Ik schrijf Ajax nog niet af.
Wat mij wel opviel en een tweaker hier gaf het ook aan vanmiddag: Die brobbey krijgt echt veel schoppen hoor. Ondanks zijn breedte en lengte krijgt hij amper een vrije trap mee. Het viel mij vanmiddag pas echt op.
Psv en Feyenoord moeten het ook maar laten zien met champions league doordeweeks erbij ook. Ik schrijf Ajax nog niet af.
Wat mij wel opviel en een tweaker hier gaf het ook aan vanmiddag: Die brobbey krijgt echt veel schoppen hoor. Ondanks zijn breedte en lengte krijgt hij amper een vrije trap mee. Het viel mij vanmiddag pas echt op.
Ajax speelt EL doordeweeks als jullie CL spelen? Dit Ajax kan je echt wel afschrijven voor de titel.Agent47 schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:02:
Maar heel eerlijk: Ajax kan gewoon nog meedoen toch? Nu afschrijven is veel te snel.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 17-09-2023 19:06 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kwaliteit is 1 in de selectie van Ajax, maar organisatie is een tweede.
De verdediging wordt nergens goed neergezet en ja zo zijn er nog veel meer punten wat voor de interlands ook aan de orde was.
De verdediging wordt nergens goed neergezet en ja zo zijn er nog veel meer punten wat voor de interlands ook aan de orde was.
Agent47 schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:02:
Zie het uiteindelijk ook tussen PSV en Feyenoord gaan. Veel zal ook afhangen hoe beiden het in Europa gaan doen. Overwinteren ja of nee? Moraal deukjes na tegenvallende resultaten ja of nee enz. Blessures niet te vergeten.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:54:
[...]
Ik denk dat de wedstrijden tegen Fortuna thuis en Sparta uit Feyenoord nog heel duur komt te staan.
Ik zie dit PSV niet zo snel punten verliezen.
Ze hebben zoveel kwaliteit voorin dat ze altijd wel een doelpunt of twee maken.
Voor Feyenoord gaan de wedstrijden tegen PSV cruciaal worden dit seizoen.
Het gaat niet om naar voren rennen. Het gaat er om dat de drie middenvelders niet allemaal hetzelfde doen, in dit geval de bal willen hebben. Los van diepgang naar voren is dat ook nog verdedigend loopvermogen.toolkist schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:32:
[...]
Dat hoeft niet zo nodig. Beide backs hebben enorm veel diepgang dus wil je niet dat het middenveld ook nog eens massaal naar voren rent.
Je zag er Slot ook mee stoeien om een middenveld neer te zetten met en loopvermogen en creativiteit.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Beide ploegen hebben wel het voordeel dat er nu een basis staat, waar je weet dat je er mee verder kan. Valt er iemand uit, weet je na een paar wedstrijden, door wissels en ervaring ook wel wie er kan staan.DutchOwnage schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:14:
[...]
Zie het uiteindelijk ook tussen PSV en Feyenoord gaan. Veel zal ook afhangen hoe beiden het in Europa gaan doen. Overwinteren ja of nee? Moraal deukjes na tegenvallende resultaten ja of nee enz. Blessures niet te vergeten.
En dat is een groot voordeel. Bij Ajax zijn ze duidelijk aan het zoeken naar de ideale basis en dat is nooit gunstig, vooral niet als dat gepaard gaat met puntenverlies. Het kan best gaan lopen na een paar wedstrijden, maar dan heb je wel een beste achterstand.
Ajax degradeerde in 1913/14 de enige keer naar de Tweede Klasse (wat nu dus de eerste divisie zou zijn). Ik ga er vanuit dat Ajax de boel nog wel op de rit krijgt dit seizoen, maar als het dat niet krijgt kan het zomaar historisch worden.
Je hebt pessimisme, en je hebt TristanTristan schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:37:
Ajax degradeerde in 1913/14 de enige keer naar de Tweede Klasse (wat nu dus de eerste divisie zou zijn). Ik ga er vanuit dat Ajax de boel nog wel op de rit krijgt dit seizoen, maar als het dat niet krijgt kan het zomaar historisch worden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik schat de kans op degradatie van Ajax in op 0%. Zo slecht zijn ze nou ook weer niet. Maar als ze weer echt mee willen doen, dan zouden ze wel he e.e.a stevig moeten reorganiseren. Gelukkig voor hun is het een rijke club.Tristan schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:37:
Verwijderd
Zeg nooit nooit, maar als dat gebeurd zal ik in een Feyenoord Shirtje een rondje om de Arena rennen tijdens de laatste wedstrijd...Tristan schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:37:
Denk dat je dan wel harder moet kunnen rennen dan Minteh….Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:48:
[...]
Zeg nooit nooit, maar als dat gebeurd zal ik in een Feyenoord Shirtje een rondje om de Arena rennen tijdens de laatste wedstrijd...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024