Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 196 Laatste
Acties:
  • 339.034 views

Onderwerpen

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
gws24 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:30:
Ondanks dat het spel van de afgelopen 2 wedstrijden niet goed was van Ajax moeten we ook niet vergeten dat qua verliespunten Ajax nog gelijk staat met Feyenoord. In die zin is er dus nog niet super veel verloren, het moet wel snel veel beter natuurlijk. Daarnaast liep het bij Feyenoord 2 wedstrijden geleden ook nog niet echt en bij PSV viel het ook de eerste 2 wedstrijden tegen en beide lijken het nu redelijk goed te doen. Kan zo maar (hoop ik :P ) ook bij Ajax gebeuren als de spelers wat meer aan elkaar gewend raken.
Dat is wel erg makkelijk naar 819 kijken. Ajax staat nu 11e, dat is anders dan 4 punten achter op de 2e plek. 11e betekent dat je beter moet gaan spelen dan de 10 clubs boven je en dat zie ik echt niet gebeuren op dit moment, en als het al gaat gebeuren over een paar maanden dan is de schade al heel groot.

Bij PSV en Feyenoord is wel degelijk een plan zichtbaar hoe er gespeeld moet gaan worden, je ziet dan ook dat nieuwe spelers veel sneller in passen. Ajax krijgt nu 2 wedstrijden tegen Twente die gedeeld eerste staan en Feyenoord de huidige kampioen. Ik zie Ajax deze wedstrijden nu echt niet winnen. Met een beetje pech sta je dus over 14 dagen al op 10 punten achterstand als de rest alles wint. En dan zit er ook nog een EL wedstrijd tussen tegen Marseille.

Er komt nu eerst een interland periode (EK kwalificatie) aan waar Ajax ook een paar spelers mag afstaan, kan ook niet echt in het voordeel werken lijkt me.

edit: van Halst aangesteld als directeur https://www.voetbalprimeu...t-algemeen-directeur.html

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 04-09-2023 08:58 ]

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:57:
[...]

Ik weet het niet Gonadan. Feyenoord zet vandaag ook zes spelers in die nieuw zijn dit jaar en walsen met goed voetbal over Utrecht heen. PSV hetzelfde verhaal. Natuurlijk is er vooralsnog meer veranderd bij Ajax, maar toch.
Naast wat @Gonadan schreef, PSV speelde met 3 nieuwe spelers, wel in een nieuw concept met een nieuwe trainer maar 10 van die spelers zijn er al de hele voorbereiding en Dest, Schouten hebben eredivisie ervaring spreken de taal. Feyenoord speelt hetzelfde systeem/idee als vorig seizoen en moet daar een paar nieuwe spelers inpassen waar b.v. ook Stengs genoeg eredivisie ervaring heeft. De situatie is gewoon niet vergelijkbaar. Oh, wat deed Feyenoord ook alweer thuis tegen Fortuna, ben het even kwijt? :+

Only fools are enslaved by time and space.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15
LZ86 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:40:
Toch een stugge ploeg blijkbaar, dat Fortuna. Een punt tegen zowel Feyenoord als Ajax.
Bij een stugge ploeg denk ik aan een hard werkende, verdedigende ploeg. Van gisteren heb ik alleen de samenvatting gezien (dus misschien is het beeld wat vertekend), maar ik vond Fortuna aardig frivool ballen. Die Halilovic is wel een aanwinst voor Fortuna - en voor de eredivisie.
GrooV schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:56:
[...]
Dat is wel erg makkelijk naar 819 kijken. Ajax staat nu 11e, dat is anders dan 4 punten achter op de 2e plek. 11e betekent dat je beter moet gaan spelen dan de 10 clubs boven je en dat zie ik echt niet gebeuren op dit moment, en als het al gaat gebeuren over een paar maanden dan is de schade al heel groot.
Nou ja, Ajax heeft nog een wedstrijd tegen Volendam tegoed. De bal is rond enzo, maar zelfs voor een matig Ajax moeten dat gewoon 3 punten zijn. Tel je die mee (en voor het gemak de inhalers aan de top ook 3 punten) dan staat Ajax op 4 punten van plek 1 ergens op plek 4, 5 of 6.
Maar er komen wel zware weken aan voor Ajax. Twente-uit, Feyenoord-thuis met tussendoor een midweeks inhaalpotje en Europees tegen Marseille. Als ze de boel niet snel op de rit krijgen staan ze met de herfstvakantie nog steeds rechterrijtje.

[ Voor 49% gewijzigd door T-MOB op 04-09-2023 09:23 ]

Regeren is vooruitschuiven

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:17
LoneRanger schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:05:
[...]

Naast wat @Gonadan schreef, PSV speelde met 3 nieuwe spelers, wel in een nieuw concept met een nieuwe trainer maar 10 van die spelers zijn er al de hele voorbereiding en Dest, Schouten hebben eredivisie ervaring spreken de taal. Feyenoord speelt hetzelfde systeem/idee als vorig seizoen en moet daar een paar nieuwe spelers inpassen waar b.v. ook Stengs genoeg eredivisie ervaring heeft. De situatie is gewoon niet vergelijkbaar. Oh, wat deed Feyenoord ook alweer thuis tegen Fortuna, ben het even kwijt? :+
Ik niet. Feyenoord stond binnen 25 minuten met een man minder door een twijfelachtige rode kaart. Ik geloof dat ze met 10 man alsnog meer kansen creëerden dan Ajax deed met 11 man :+

En tuurlijk is de situatie van Ajax gecompliceerder. Net als die van Feyenoord dat vorig jaar was en er hier alsnog mensen zaten die dat ontkenden. Ik vind het alleen geen excuus als je net weer 110 miljoen hebt uitgegeven en een groot deel van je basisploeg van gisteren al weken samen speelt. Dat het nog niet swingt en er weinig automatismen zijn is tot daar aan toe. Dat Fortuna een groot deel van de wedstrijd de bovenliggende partij is terwijl je op elke positie een kwalitatief betere speler hebt staan, vind ik schrijnend.

Grappig toch, hoe je tegelijkertijd altijd zowel kritischer als milder kan zijn op je eigen club? Bijzonder om voetbalsupporter te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door donleone83 op 04-09-2023 09:26 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-11 08:17
Gonadan schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:22:
[...]

Je moet het zo zien dat qua raad van commissarissen, directie (bijna), technische staf en de selectie nu alles goed gezet is. Alleen de Raad van Bestuur volgens mij nog niet maar daar merken we minder van.
Wat nu rest is pogen zoveel mogelijk sportief succes uit de huidige selectie te halen, dus flink trainen en keuzes maken. Daar moet inderdaad een hoop gebeuren.
Gaat de selectie goed draaien dan is er blijkbaar afdoende ingekocht en zijn we blij, lukt het niet dan moeten we kijken of dat ligt aan de trainer of de spelers. Mocht dat aan de spelers liggen dan moet je gaan kijken of Mislintat iets te verwijten valt en zo ja dán hebben we onrust.
Tot die tijd is het afwachten en we gaan vanzelf zien wat we voor beoordeling gaan hangen aan spelers, staf en TD.

Er was gewoon écht heel veel te doen, dat wordt nogal eens onderschat. En de volgorde moest ook kloppen. Dat heeft helaas veel tijd gekost.
Bedankt voor je uitvoerige en geduldige reacties, hiermee is in elk geval voor mij het plaatje wat meer duidelijk geworden.
Dat je nu moet gaan bouwen met wat er is, dat snap ik volledig, je kan ook niet anders in deze fase. Toch denk ik dat iets meer en vooral tijdiger keuzes maken als club je op een eerder moment wat verder was geweest. Stel dat je straks na Twente en Feyenoord nog eens 6 verliespunten erbij hebt (is niet onrealistisch) , dan heb je een achterstand die je goed moet maken maar ook wel heel veel clubs die je moet zien in te halen nog, om komend seizoen in elk geval wel voor CL te kunnen spelen.
Enig idee waarom er zo afwachtend is gehandeld vorig seizoen al?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:56
LoneRanger schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:05:
Oh, wat deed Feyenoord ook alweer thuis tegen Fortuna, ben het even kwijt? :+
Dat is ook een manier om er naar te kijken, maar dat is wel scorebord journalistiek. Feyenoord had pech en ondanks de dubieuze rode kaart het beste van het spel en de meeste kansen op winst. Ajax daarentegen mocht van geluk spreken dat Fortuna het vizier niet op scherp had.

Dat gezegd hebbende, het is allemaal erg voorbarig. Ajax moet van verder komen en heeft veel meer veranderingen ondergaan dan PSV en Feyenoord. Het is deze fase een kwestie van overleven en de schade beperkt houden, dat had Feyenoord begin vorig seizoen ook. Bij PSV hebben ze het 'geluk' dat het allemaal snel op hun plaats lijkt te vallen, maar het seizoen is nog lang. Al verbaast het mij wel dat Ajax met zn enorme financiele middelen kennelijk zn selectie niet eerder rond had en eerst moest verkopen, wat zou daar spelen?

Ik vind het wel opvallend dat het AD omschrijft hoe Steijn en Mislintat niet op een lijn zaten. Steijn wilde Olij en Almada. Die tweede ken ik niet zo goed, maar Olij is een koopje voor Ajax en bovendien een Nederlander, plus dat Ajax niet ruim in de goede keepers zit. Ajax heeft het geld om 3 miljoen uit te trekken voor een speler die een trainer graag wil. En met 28 is hij ook niet zo oud voor een keeper, dus het restwaarde argument vind ik ook niet erg overtuigend.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 04-09-2023 09:36 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Ik denk dat je Ajax ook een wedstrijd of 10 moet geven voor er conclusies getrokken kunnen worden.

Veel spelers zijn laat gehaald en moeten nog inspelen op elkaar. Een paar weken trainen helpt daarbij niet, daar zijn gewoon wedstrijden voor nodig.

Verder is er pas laat ingekocht omdat er eerst geld nodig was. Er is nu eenmaal minder budget dan afgelopen jaren vanwege missen CL. Er moest dus eerst verkocht worden voor er gekocht kon worden.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kist schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:43:
Ik vind Brobbey op zich wel zijn best doen, maar die jongen komt gewoon kwaliteit tekort. Dat hadden ze in Leipzig heel snel en heel goed gezien.
donleone83 schreef op maandag 4 september 2023 @ 06:30:
Inmiddels begint de conclusie voor mij wel te zijn dat hij inderdaad een fenomeen in de jeugd was doordat hij fysiek niet te stoppen was, maar het echte vernuft en killer instinct van een topspits mist. Slecht gehandeld van Ajax.
In het veld zie je niet per se dat hij zijn best niet doet, maar zijn uitstraling toont geen gevoel van urgentie of dat er iets niet goed gaat. Dat kan een stukje karakter zijn, of als reactie op de kritische vragen van de journalisten, maar als je je altijd wat gelaten opstelt en zegt dat het uiteindelijk wel goed komt dan geeft dat geen goed gevoel.
Neem ook een Wijndal, die zichzelf aan praat dat de kritiek met name gebaseerd is op zijn vrolijke houding en het vele lachen. Nee Owen, je bakt er gewoon niets van en we zien je ook niet het snot voor de ogen rennen als je de bal of man weer eens kwijt bent. Of een Rensch die zichzelf als leider ziet, maar ondertussen nog niet eens controle over de bal weet te houden.
Dat gevoel van urgentie wat mist stoort mij, ook als ik het bij collega's zie bijvoorbeeld. Men stelt vaak dat het puur uitstraling is en ze dat gewoon niet laten zien, maar je merkt het ook niet in handelen. Het is er dan simpelweg niet en dat betekent ook dat je niet nóg een stapje extra doet wanneer dat nodig is.

Nee, de verse aankopen gun ik nog wel een aantal wedstrijden tijd voordat ik daar een oordeel over vel. De spelers die er al waren en nu nog steeds niet presteren mogen van mij een stapje terug doen, een kwartje laten vallen en met een stapje extra hun basis weer veilig stellen.

Overigens ben ik nu alweer afgeleid en heb ik het niet meer over Brobbey. Die mist ook het gevoel van urgentie maar ik hoop bij hem nog dat het op zijn plek valt als de spelers om hem heen beter gaan draaien. Hij doet in de basis veel goed maar het draait nog niet.
Lukt dat echter over een x aantal wedstrijden alsnog niet dan mag hij wat mij betreft ook wel een keer gaan banken om te kijken of een andere samenstelling toch beter werkt.
@Gonadan dank voor je uitgebreide reactie en aangebrachte nuances. Mooi om te lezen hoe jij er in zit en deze periode beleeft.
Thanks, dat waardeer ik. Ongeacht mijn persoonlijke voorkeur probeer ik het allemaal toch genuanceerd en objectief te benaderen. Dat lukt uiteraard niet altijd en we zullen er altijd wel wat anders naar kijken, maar ik probeer wel zoveel mogelijk de feitelijk achtergrond van de club mee te nemen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27

OMX2000

By any means necessary...

evleerdam schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:38:
Ik denk dat je Ajax ook een wedstrijd of 10 moet geven voor er conclusies getrokken kunnen worden.

Veel spelers zijn laat gehaald en moeten nog inspelen op elkaar. Een paar weken trainen helpt daarbij niet, daar zijn gewoon wedstrijden voor nodig.

Verder is er pas laat ingekocht omdat er eerst geld nodig was. Er is nu eenmaal minder budget dan afgelopen jaren vanwege missen CL. Er moest dus eerst verkocht worden voor er gekocht kon worden.
Timber, Alvarez en Bassey zijn toch al een tijdje terug verkocht. Daarmee heb je al 100 miljoen binnen.

Je kunt het natuurlijk als reden aandragen. Maar ik vind het niet per se een goede reden. Kijk als je 1 of 2 spelers er laat bij hebt kunnen halen, zou dat niet veel hoeven uitmaken.

Maar er zijn al best wel een aantal spelers een tijdje binnen bij Ajax. Het lastige is dat je eigenlijk geen kern hebt overgehouden waarmee je kunt verder bouwen. Dus ik geloof zeker dat het tijd nodig heeft. Maar ik heb tot nu toe niet echt heel bijzondere spelers gezien bij Ajax.

Kijkt dit gekissebis over Ajax is allemaal leuk en aardig. En ik vind het zelf ook wel geinig. Maar het wordt natuurlijk opgeblazen door de media, want dat verkoopt lekker. Maar dat hoort er ook bij als je Ajax bent.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:07
Over 4 weken kunnen we de balans opmaken. Ik heb gisteren voor het eerst bv een Sutalo, Mikaudatze, Avila, Gaaei enz gezien. Het is jammer dat er nu een interlandbreak volgt, want nu kan er niet echt getraind worden met de groep.

Maar goed, we wisten al dat dit een lang project is voor Ajax. Natuurlijk zijn de inmiddels opgelopen verliespunten niet fijn, maar er zijn nog iets van 30 wedstrijden te gaan. De top-6 gaat ook nog wel punten verspelen, ook al denken sommigen dat ze wel even alles zullen winnen, ook tegen de kleintjes. Clubs als Sparta, GAE enz kunnen wel aardig wat puntjes tegen de groten sprokkelen bv. Daarnaast moeten de andere clubs ook maar geluk hebben met geen blessures.

Verwijderd

Trishul schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:18:
Over 4 weken kunnen we de balans opmaken. Ik heb gisteren voor het eerst bv een Sutalo, Mikaudatze, Avila, Gaaei enz gezien. Het is jammer dat er nu een interlandbreak volgt, want nu kan er niet echt getraind worden met de groep.

Maar goed, we wisten al dat dit een lang project is voor Ajax. Natuurlijk zijn de inmiddels opgelopen verliespunten niet fijn, maar er zijn nog iets van 30 wedstrijden te gaan. De top-6 gaat ook nog wel punten verspelen, ook al denken sommigen dat ze wel even alles zullen winnen, ook tegen de kleintjes. Clubs als Sparta, GAE enz kunnen wel aardig wat puntjes tegen de groten sprokkelen bv. Daarnaast moeten de andere clubs ook maar geluk hebben met geen blessures.
Kampioen gaan ze sowieso niet worden met die spelers, er is gewoon slecht en te duur ingekocht en wat er al is was ook niet goed genoeg. Je mag alleen hopen op AZ, PSV en of Feyenoord het verpest want anders maak je echt geen kans op de top 3.

Het is gewoon een grote bende daar en Telegraaf heeft gewoon gelijk. Persoonlijk hoop ik dat AZ het stokje van Ajax kan overnemen, club met jeugd en waar het pleizer van afstraalt.

Ajax Amsterdam is tegenwoordig een grote brok misplaatste arrogantie en dat is jammer want het oude Ajax heeft het Nederlandse voetbal veel gegeven.

• D-e-n
  • Laatst online: 00:20
Ik ben er nog niet zeker van dat Ajax geen rol gaat spelen. Een swingend Ajax als onder Ten Hag of Bosz zie ik niet direct gebeuren maar Ajax is destijds met Koeman ook gewoon kampioen geworden met een atypische selectie met een twee spitsen systeem (Mido en nog eentje die ik even kwijt ben).

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28
D-e-n schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:35:
Ik ben er nog niet zeker van dat Ajax geen rol gaat spelen. Een swingend Ajax als onder Ten Hag of Bosz zie ik niet direct gebeuren maar Ajax is destijds met Koeman ook gewoon kampioen geworden met een atypische selectie met een twee spitsen systeem (Mido en nog eentje die ik even kwijt ben).
Die Zweed met een grote neus misschien?
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:56:
[...]

[...]

In het veld zie je niet per se dat hij zijn best niet doet, maar zijn uitstraling toont geen gevoel van urgentie of dat er iets niet goed gaat. Dat kan een stukje karakter zijn, of als reactie op de kritische vragen van de journalisten, maar als je je altijd wat gelaten opstelt en zegt dat het uiteindelijk wel goed komt dan geeft dat geen goed gevoel.
Neem ook een Wijndal, die zichzelf aan praat dat de kritiek met name gebaseerd is op zijn vrolijke houding en het vele lachen. Nee Owen, je bakt er gewoon niets van en we zien je ook niet het snot voor de ogen rennen als je de bal of man weer eens kwijt bent. Of een Rensch die zichzelf als leider ziet, maar ondertussen nog niet eens controle over de bal weet te houden.
Dat gevoel van urgentie wat mist stoort mij, ook als ik het bij collega's zie bijvoorbeeld. Men stelt vaak dat het puur uitstraling is en ze dat gewoon niet laten zien, maar je merkt het ook niet in handelen. Het is er dan simpelweg niet en dat betekent ook dat je niet nóg een stapje extra doet wanneer dat nodig is.

Nee, de verse aankopen gun ik nog wel een aantal wedstrijden tijd voordat ik daar een oordeel over vel. De spelers die er al waren en nu nog steeds niet presteren mogen van mij een stapje terug doen, een kwartje laten vallen en met een stapje extra hun basis weer veilig stellen.

Overigens ben ik nu alweer afgeleid en heb ik het niet meer over Brobbey. Die mist ook het gevoel van urgentie maar ik hoop bij hem nog dat het op zijn plek valt als de spelers om hem heen beter gaan draaien. Hij doet in de basis veel goed maar het draait nog niet.
Lukt dat echter over een x aantal wedstrijden alsnog niet dan mag hij wat mij betreft ook wel een keer gaan banken om te kijken of een andere samenstelling toch beter werkt.
Hoe Brobbey gisteren toen hij werd gewisseld van het veld af sjokte stoorde mij ook ontzettend. Je staat 0-0 tegen Fortuna, speelt niet veel klaar. Maar als je gewisseld wordt, ren dan op z'n minst naar de kant om een beetje haast te maken. Maar dat ontbrak gisteren volledig. Ook in 't voetbal, allemaal wandelend. Vanuit stilstand worden aangespeeld. Allemaal lekker rustig, niemand die er eens de beuk ingooit of 't tempo verhoogt.

[ Voor 72% gewijzigd door JanW op 04-09-2023 10:45 ]

• Trishul
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:27:
[...]

Kampioen gaan ze sowieso niet worden met die spelers, er is gewoon slecht en te duur ingekocht en wat er al is was ook niet goed genoeg. Je mag alleen hopen op AZ, PSV en of Feyenoord het verpest want anders maak je echt geen kans op de top 3.

Het is gewoon een grote bende daar en Telegraaf heeft gewoon gelijk. Persoonlijk hoop ik dat AZ het stokje van Ajax kan overnemen, club met jeugd en waar het pleizer van afstraalt.

Ajax Amsterdam is tegenwoordig een grote brok misplaatste arrogantie en dat is jammer want het oude Ajax heeft het Nederlandse voetbal veel gegeven.
Kampioen verwacht ik ook niet, of PSV en Feyenoord moeten wel heel veel gaan laten liggen. Maar toch; koffiedik kijken, zo'n brede selectie hebben die clubs ook weer niet.

Telegraaf heeft helemaal niet gelijk, wat Verweij en Driessen doen is gewoon makkelijk vanuit de onderbuik, inspelen op de onderbuik van hun lezers. Ze krijgen zo goed als geen insider informatie meer en dat vinden ze niet fijn, dus vanaf dag 1 zagen aan de stoelpoten van de TD. Bij hoeveel van de 13 aankopen hadden ze bv de scoop te pakken? Maar goed, de Telegraaf is dan ook objectief gezien geen kwaliteitskrant. Als student of leerling kan je bv geen Telegraaf als bron gebruiken in je opdrachten. Zegt genoeg lijkt mij.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 18:08
LZ86 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:40:
Toch een stugge ploeg blijkbaar, dat Fortuna. Een punt tegen zowel Feyenoord als Ajax.
Met Danny Buijs als trainer mag dat niet verrassen toch? Beetje geluk hebben tegen Feyenoord (vroege rode kaart) en Ajax op het juiste moment treffen (zou niet weten tegen welke ploeg die momenteel wel zouden scoren) en je hebt zomaar twee 'bonuspunten' te pakken. Zie Fortuna dit seizoen ook vrij eenvoudig handhaven. Aantal leuke, creatieve spelers in combinatie met een goede organisatie brengt ze vast ergens rond plek 10/11.

V.w.b. Ajax trouwens. Maak me oprecht zorgen na wat ik afgelopen week heb gezien. Hoop dat Mislintat de juiste puzzelstukjes heeft gekocht en dat Steijn (met zijn assistenten) er in slaagt de puzzel snel te leggen. Met achtereenvolgens Twente-uit, Feyenoord-thuis, RKC-uit, AZ-thuis, Utrecht-uit en psv-uit, kan je november zomaar eens ingaan in het rechterrijtje. De vrij zware EL-loting maakt dat Europees overwinteren ook nog lastig genoeg wordt. Als dat allemaal de verkeerde kant opvalt, vraag ik me af of de organisatie voldoende stabiel is om de positie van Steijn en Mislintat te behouden.
Ik weet, ik ben een pessimist O-), maar de afgelopen twee wedstrijden doen me het ergste vrezen...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mefjoew schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:44:
[...]

Met Danny Buijs als trainer mag dat niet verrassen toch? Beetje geluk hebben tegen Feyenoord (vroege rode kaart) en Ajax op het juiste moment treffen (zou niet weten tegen welke ploeg die momenteel wel zouden scoren) en je hebt zomaar twee 'bonuspunten' te pakken. Zie Fortuna dit seizoen ook vrij eenvoudig handhaven. Aantal leuke, creatieve spelers in combinatie met een goede organisatie brengt ze vast ergens rond plek 10/11.

V.w.b. Ajax trouwens. Maak me oprecht zorgen na wat ik afgelopen week heb gezien. Hoop dat Mislintat de juiste puzzelstukjes heeft gekocht en dat Steijn (met zijn assistenten) er in slaagt de puzzel snel te leggen. Met achtereenvolgens Twente-uit, Feyenoord-thuis, RKC-uit, AZ-thuis, Utrecht-uit en psv-uit, kan je november zomaar eens ingaan in het rechterrijtje. De vrij zware EL-loting maakt dat Europees overwinteren ook nog lastig genoeg wordt. Als dat allemaal de verkeerde kant opvalt, vraag ik me af of de organisatie voldoende stabiel is om de positie van Steijn en Mislintat te behouden.
Ik weet, ik ben een pessimist O-), maar de afgelopen twee wedstrijden doen me het ergste vrezen...
De opportunist in mij zegt dat Mislintat een grote miskoop heeft begaan en dat is Steijn. Niet alleen is hij nu al na twee wedstrijden in interviews aan het klagen over de kwaliteit van aankopen, een spelopvatting is in alle gespeelde wedstrijden niet te vinden en tactisch was het gisteren een puinhoop (iets met 2 zessen en 2 tiennen, 3-4-3 spelen?). Ik heb alle begrip voor de omstandigheden, het team is pas net compleet, veel nieuwe gezichten maar zowel Excelsior, Ludogorets en Fortuna zijn niet van een niveau was misstaat in de Championship of de Ligue 2. Wat mij betreft was de tactiek gisteren dom weg te complex. Mikautatze, Akpom, Brobbey, Forbs het viel allemaal tegen maar dat kon ook bijna niet anders met een disfunctioneel middenveld. Tahirovic én Van den Boomen op het middenveld, dat mag nu wel stoppen. Oh en dat druk zetten wat Steijn wilde doen, eigenlijk ook nog nul komma nul gezien.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:35:
Ik vind het wel opvallend dat het AD omschrijft hoe Steijn en Mislintat niet op een lijn zaten. Steijn wilde Olij en Almada. Die tweede ken ik niet zo goed, maar Olij is een koopje voor Ajax en bovendien een Nederlander, plus dat Ajax niet ruim in de goede keepers zit. Ajax heeft het geld om 3 miljoen uit te trekken voor een speler die een trainer graag wil. En met 28 is hij ook niet zo oud voor een keeper, dus het restwaarde argument vind ik ook niet erg overtuigend.
Dat is toch alleen maar logisch? We komen van een situatie waar de trainer en z'n zaakwaarnemer de inkomende transfers bepaalden.... Mislintat zal beoordeeld hebben dat je beter voor 4m een talent kan kopen dan voor 3m een 28jarige keeper.
Voor Olij is hij inderdaad overruled door Mislintat, qua Almada door de financieel directeur.

Overigens ook hier weer fantastisch hoe de media een dubbele moraal heeft.
Spelers uit de Duitse en Franse 2e divisie dat kan echt niet, maar een speler van 28 die net 1 seizoen Eredivisie achter de rug heeft, neeeeee die moet gehaald worden omdat de trainer het wil...

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:56:
[...]
Timber, Alvarez en Bassey zijn toch al een tijdje terug verkocht. Daarmee heb je al 100 miljoen binnen.
Alvarez zit net 2 weken bij West Ham. Dus dan heb je 60m binnen, waarvan ook nog eens een 40m niet uitgegeven kon worden ivm ontbreken CL voetbal. Dan wordt het 20m, en rara wat o.a. Forbs kostte... ;)

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:27:
Dat is toch alleen maar logisch? We komen van een situatie waar de trainer en z'n zaakwaarnemer de inkomende transfers bepaalden.... Mislintat zal beoordeeld hebben dat je beter voor 4m een talent kan kopen dan voor 3m een 28jarige keeper.
Voor Olij is hij inderdaad overruled door Mislintat, qua Almada door de financieel directeur.

Overigens ook hier weer fantastisch hoe de media een dubbele moraal heeft.
Spelers uit de Duitse en Franse 2e divisie dat kan echt niet, maar een speler van 28 die net 1 seizoen Eredivisie achter de rug heeft, neeeeee die moet gehaald worden omdat de trainer het wil...
Je moet de juiste balans hebben. Een trainer allemaal spelers geven die hij überhaupt niet kent of niet ziet zitten is ook niet goed, maar een trainer de volledig vrije hand geven ook niet.

Maar als meer dan 100 miljoen euro uit geeft kan je best je coach de gedroomde keeper voor +-3 miljoen euro geven lijkt mij, zeker omdat Ajax niet echt een goede keeper heeft Olij er niet alleen bij Steijn heel goed opstaat op het moment.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

Zullen we anders beginnen waarom er überhaupt een verkeerde balans zou zijn? Steijn heeft nergens aangegeven ontevreden te zijn of dat er geen samenwerking zou zijn. Er is nu alleen gesteld dat zijn voorzetjes niet opgevolgd zijn, maar wel de juiste posities ingevuld.
Daarnaast geeft hij aan dat hij van sommige spelers nog moet afwachten of ze gaan brengen wat Mislintat ervan verwacht. Dat is niet gek, dat is wat iedereen die niet betrokken was bij de scouting waarschijnlijk heeft.

Het is wel wonderlijk om te zien hoe veel fans eerst blij waren met de eerlijkheid van Steijn en dat het nu ineens als 'rommelen' of 'wrijving' gezien wordt als hij gewoon feitelijk antwoord geeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:57:
[...]

Je moet de juiste balans hebben. Een trainer allemaal spelers geven die hij überhaupt niet kent of niet ziet zitten is ook niet goed, maar een trainer de volledig vrije hand geven ook niet.

Maar als meer dan 100 miljoen euro uit geeft kan je best je coach de gedroomde keeper voor +-3 miljoen euro geven lijkt mij, zeker omdat Ajax niet echt een goede keeper heeft Olij er niet alleen bij Steijn heel goed opstaat op het moment.
Noppert werd ook gehyped en zie nu, niks bijzonders meer. 1 season wonder.
Olij heeft 1 prima seizoen gehad, afwachten hoe het dit seizoen gaat. Zelfde dus eigenlijk als met Gorter na z'n seizoen bij Go Ahead. Maar z'n start is in ieder geval niet verkeerd.

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:03:
[...]

Olij heeft 1 prima seizoen gehad, afwachten hoe het dit seizoen gaat. Zelfde dus eigenlijk als met Gorter na z'n seizoen bij Go Ahead. Maar z'n start is in ieder geval niet verkeerd.
Je weet niet of een speler slaagt, ja. Maar als de trainer een Nederlandse keeper wil waar hij al mee heeft gewerkt en die er heel goed op staat, en de TD haalt dan een onbekende Duitser voor 3x zoveel geld, dan neem je als TD wel een risico. Het was collegialer geweest om ook de trainer het gevoel te geven dat hij gehoord wordt.

• Trishul
toolkist schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:03:
[...]

Hm, Olij laat het wel al een tijdje zien bij Sparta. Inmiddels al langer dan 1 seizoen heb ik het idee. Ik had het geen gekke move gevonden als Ajax Olij had gehaald i.p.v. Ramaj. Hij is 28 jaar, typische prime leeftijd voor een keeper. Aan de andere kant, zoveel Nederlands wordt er inmiddels ook niet meer gesproken in de defensie bij Ajax...

• Trishul
ph4ge schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:06:
[...]

Je weet niet of een speler slaagt, ja. Maar als de trainer een Nederlandse keeper wil waar hij al mee heeft gewerkt en die er heel goed op staat, en de TD haalt dan een onbekende Duitser voor 3x zoveel geld, dan neem je als TD wel een risico. Het was collegialer geweest om ook de trainer het gevoel te geven dat hij gehoord wordt.
Ramaj kostte geen 9 miljoen. Je zegt drie keer Olij, dus 3x 3 miljoen maar Ramaj kostte geen 9 miljoen. We weten het niet exact, omdat dit niet bekend is gemaakt, maar een aantal bronnen geven aan 4 miljoen en daarbovenop bonussen. Die zijn ook onbekend maar zal wel te maken hebben met speeltijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Trishul op 04-09-2023 13:16 ]

• PolarBear
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:06:
[...]

Het transferbedrag van Ramaj is 4 miljoen (met wat bonussen die onhaalbaar lijken, en als ze wel gehaal worden is het goed nieuws voor Ajax voorzover mij bekend). Olij zou 3 miljoen moeten kosten. 3x zoveel geld valt wel mee. En dat onbekend zegt mij niets, dat is heel persoonlijk of iemand wel of niet 'bekend' is. Dat onder andere Frans Hoeks en Anton Scheutjens positief waren over Ramaj zegt mij meer dan een trainer tevreden houden.

Steijn is gekomen bij Ajax met bekende uitdagingen, een leeglopende selectie met ook nog eens heel wat zwakke plekken, een beperkte hoeveelheid direct beschikbaar geld, geen Champions League en een transfermarkt die tot 1 september loopt. Ik heb tot nu toe van Mislintat precies gekregen wat hij verteld heeft en van Steijn nu al gemiep. Ga eerst eens aan de slag met zaken waarvoor je gehaald hebt, daarna mag je transferverzoekjes doen.

• PolarBear
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:12:
[...]

Hm, Olij laat het wel al een tijdje zien bij Sparta. Inmiddels al langer dan 1 seizoen heb ik het idee.
Klopt 1 seizoen + 3 wedstrijden Eredivisie (35 wedstrijden.
Aan de andere kant, zoveel Nederlands wordt er inmiddels ook niet meer gesproken in de defensie bij Ajax...
Ik snap dat geneuzel over Nederlands niet zo. Als je een week met elkaar traint kan je elkaar al voldoende coachen om tegen een Ludogorets of Fortuna. Zo ingewikkeld is het ook weer niet. Er zal een keertje iets mis gaan maar het zijn allemaal professionele voetballers. Vind het een beetje hetzelfde argument als geen Eredivisie ervaring, alsof de Eredivisie zo bijzonder is.

• ph4ge
Trishul schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:14:
[...]

Ramaj kostte geen 9 miljoen. Je zegt drie keer Olij, dus 3x 3 miljoen maar Ramaj kostte geen 9 miljoen. We weten het niet exact, omdat dit niet bekend is gemaakt, maar een aantal bronnen geven aan 4 miljoen en daarbovenop bonussen. Die zijn ook onbekend maar zal wel te maken hebben met speeltijd.
I stand corrected, maar de rest van het punt blijft wel staan. Er zijn meerdere redenen om voor Olij te kiezen ook al heb je als TD het laatste woord.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Maar wie zegt dat Olij wilde komen? Hij zou op de bank belanden bij Ajax, is dat iets wat een keeper van 28, die nu basisspeler en belangrijk is moet doen?

Ik had de komst van Olij wel begrepen overigens, maar er zijn nu eenmaal keuzes gemaakt.

En ook leuk dat Almada genoemd werd, financieel leek hij mij onhaalbaar, en waarom zou hij nu wel van z'n familie weg willen richting Europa? En misschien kiest Sven eerder voor om 30 miljoen over 2 spelers te verdelen dan één speler voor dat bedrag te halen, want dat is wat Almada wel ging kosten incl bonussen.

Steijn lijkt me een eerlijke en fijne trainer, met het hart op de tong. Hij weet ook gewoon zijn positie binnen de club, en een club als Ajax is ook nieuw voor hem. Sommige jaarsalarissen daar is een voltallig budget van Sparta over 1 seizoen..

Ik maak me er in elk geval niet druk om het collectief, ik heb er toch geen invloed op. Als het een niet aantrekkelijk seizoen wordt, so be it, Kan je van balen, maar levert toch niets op.

Zo, hoop open deuren. :P Maar ik heb het idee dat we over Ajax hier in dit topic de komende weken in een cirkel blijven praten. We moeten oppassen dat we geen pro of anti Steijn/Mislintat sfeer gaan creëeren hier, al lijkt de tendens al wel gaande, dankzij de media.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Bella-Kotchap werd door PSV gehuurd van Southampton. Een deal van de lange adem. 'We hadden de lijsten natuurlijk klaar en Armel stond daarop. Maar tot een maand geleden was het onmogelijk hem naar PSV te halen. Het was wel heel duidelijk dat ’s ochtends op de deadlinedag Armel het moest gaan worden.'
En als de Duitse deadline om 00.00 was geweest ipv 18.00 had PSV hem nog niet gehad maar dat vertelt ie er niet bij.. Dan had de speler nu een Bayern shirt gehad

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Trishul schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:43:
[...]

Kampioen verwacht ik ook niet, of PSV en Feyenoord moeten wel heel veel gaan laten liggen. Maar toch; koffiedik kijken, zo'n brede selectie hebben die clubs ook weer niet.
Volgens mij heeft Feyenoord nu in 50% van zijn wedstrijden punten laten liggen ;) Gisteren was prima, maar hosanna roepen is nog niet aan de orde.

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:38:
[...]

Volgens mij heeft Feyenoord nu in 50% van zijn wedstrijden punten laten liggen ;) Gisteren was prima, maar hosanna roepen is nog niet aan de orde.
Ik zou wel eens een statistiek willen zien van het sentiment onder de 'voetbal journalistiek' en de kampioen aan het eind van het jaar. Ik kan mij herinneren dat vorig jaar rond deze tijd Ajax fantastisch was (niet geheel onterecht, Bergwijn speelde toen echt goed en de Cruijff schaal was echt aantrekkelijk hoewel wel verloren) en ik kan mij ook wel een paar keer herinneren dat PSV dit jaar toch echt kampioen zou worden omdat ze zo goed hadden ingekocht. Aan de andere kant kan ik mij ook herinneren dat Ajax onder Frank de Boer bij de winterstop was afschreven en in mei op het museumplein/P-nogwat met een schaal stond.

Het is uitermate hinderlijk dat er zo'n interlandperiode tussendoor komt, we hebben echt meer wedstrijden nodig om te zien waar iedereen echt staat. Hoewel Volendam en Almere voorlopig wel de rode lantaarn mogen dragen (en ook daar geldt uit de meest kansloze posities in de winterstop hebben clubs zich gehandhaafd).

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:29:
Bedankt voor je uitvoerige en geduldige reacties, hiermee is in elk geval voor mij het plaatje wat meer duidelijk geworden.
Dat je nu moet gaan bouwen met wat er is, dat snap ik volledig, je kan ook niet anders in deze fase. Toch denk ik dat iets meer en vooral tijdiger keuzes maken als club je op een eerder moment wat verder was geweest. Stel dat je straks na Twente en Feyenoord nog eens 6 verliespunten erbij hebt (is niet onrealistisch) , dan heb je een achterstand die je goed moet maken maar ook wel heel veel clubs die je moet zien in te halen nog, om komend seizoen in elk geval wel voor CL te kunnen spelen.
Enig idee waarom er zo afwachtend is gehandeld vorig seizoen al?
Het duurde lang voor het in beweging kwam en de volgorde was belangrijk. Je wilt geen trainer aanstellen als je nog geen technisch directeur hebt, want als daar geen match zit ben je de sjaak. Je wilt echter ook geen technisch directeur aanstellen zonder dat de raad van commissarissen daar goed over kan oordelen, die moesten dus eerst nog de technische man hebben.
Het volledig maken van de RvC vond ik persoonlijk wel lang duren, maar bij dat soort zaken ben je ook afhankelijk van specifieke vergaderingen en belanghebbenden en je wilt er ook niet zomaar een koekenbakker in fietsen.

Of dat allemaal sneller had gekund durf ik niet te zeggen. Gevoelsmatig vind ik ergens van wel, mede omdat voor mijn idee Van der Sar gewoon in de weg zat, maar mogelijk onderschat ik daarmee het proces.

Qua transfers is het duidelijker. Heer Overmars en daarna K2 hebben bovenhands met geld lopen smijten wat op de lange termijn niet houdbaar was dus er is flink aan de handrem getrokken. RvC en Lenderink waren daar onverbiddelijk in, eerst ruimte creëren en dan pas opvullen. Niet meer gokken met eerst halen en dan wel verkopen. Die luxe was nu even over tot er weer wat meer lucht gecreëerd is.
Ook dat is iets wat gevoelsmatig wat stevig klinkt, omdat het meer een boekhoudkundige keuze was dan één vanwege een tekort aan liquide middelen. Een cynische supportersblik zou dat kunnen bestempelen als het belangrijker maken van KPI's dan sportieve resultaten, maar je bent wel een bedrijf en ik heb ook niet graag dat ze écht krap komen te zitten. Dus even zuur dat het daardoor allemaal wat langer duurde en mogelijk kan je daar wat verliespunten aan toekennen, maar het is wat het is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:23:
Dat Fortuna een groot deel van de wedstrijd de bovenliggende partij is terwijl je op elke positie een kwalitatief betere speler hebt staan, vind ik schrijnend.

Grappig toch, hoe je tegelijkertijd altijd zowel kritischer als milder kan zijn op je eigen club? Bijzonder om voetbalsupporter te zijn.
En andersom over een andere club. Mijn favoriete app geeft namelijk een heel ander beeld over de dominantie van Fortuna dan jij nu stelt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Exocet
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:50:
[...]

En andersom over een andere club. Mijn favoriete app geeft namelijk een heel ander beeld over de dominantie van Fortuna dan jij nu stelt. ;)
Fotmob?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIdoWzJzmijGRJGfSWqQK1HxVjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Gf4HogcglJGhh7jhV8B7DTI.png?f=fotoalbum_large

Rood is Ajax, dus ja, ook de dominantie is subjectief kennelijk

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Exocet schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:01:
[...]

Fotmob?
[Afbeelding]

Rood is Ajax, dus ja, ook de dominantie is subjectief kennelijk
SofaScore toont een vergelijkbaar grafiek. Ook wel veel dito andere stats, waaronder xG, wat in het voordeel van Fortuna is. Qua kansen is het voordeel ook bij Fortuna. Voor de rest gelijkwaardig..

Ajax is in balbezit en passing het nauwkeurigst, maar Fortuna had meer met de kansen kunnen en moeten doen.

nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:07:
[...]

SofaScore toont een vergelijkbaar grafiek. Ook wel veel dito andere stats, waaronder xG, wat in het voordeel van Fortuna is. Qua kansen is het voordeel ook bij Fortuna. Voor de rest gelijkwaardig..

Ajax is in balbezit en passing het nauwkeurigst, maar Fortuna had meer met de kansen kunnen en moeten doen.
Haha dit is wel lollig om eens te bekijken, scorebordstatistiekenjournalistiek van de bovenste plank. :D
• Expected goals duidelijk voor fortuna, maar dat is met een strafschop niet gek. Daar hebben ze zichzelf aardig tekort gedaan.
• Schoten op doel, naast, geblokkeerd allemaal exact gelijk.
• Hoekschoppen en vrije trappen duidelijk voor Ajax.
• Overtredingen drie keer zoveel door Fortuna (dat zegt wel wat).
• Grote kansen 1-0 fortuna (strafschop?)
• Reddingen keeper exact gelijk, reddingen algemeen voor Fortuna. (dus Ajax dreigender?)
• Goals prevented ook voor Fortuna, dus dat is eigenlijk weer een plus voor Ajax.
• Balbezit, passing en nauwkeurigheid was Ajax een stuk beter.
• Verloren ballen licht in het voordeel van Fortuna.
• Gewonnen (kop)duels in het voordeel van Ajax.

Dus ja, expected goals is leuk, maar de rest was duidelijk voor Ajax. Zo te zien heeft Fortuna dus gewoon mazzel gehad. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Laatst online: 00:19

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:01:

Het is wel wonderlijk om te zien hoe veel fans eerst blij waren met de eerlijkheid van Steijn en dat het nu ineens als 'rommelen' of 'wrijving' gezien wordt als hij gewoon feitelijk antwoord geeft.
'Fans' de schreeuwende meute die Twitter/X heet?
Dat komt in die podcastjes van Ajax ook zo extreem naar voren. Allemaal geneuzel over wat ze allemaal op X hebben gelezen of wat er voorbij komt zonder dat er ook maar iemand daadwerkelijk weet hoe de vork in de steel zit. Dat zit weer gelieerd aan die extreem grote Whatsapp/Telegram groepen die daar aan gekoppeld zijn.

Het is altijd jammer dat wanneer er één post gedaan wordt op een site op basis van een bericht op X dat opeens de hele goegemeente dat zou denken. Maar zo wordt het wel altijd neergezet helaas.

Ajax heeft nog een bepaalde tijd nodig om enigzins in balans te komen. Hopelijk komt dat snel maar met de mate waarin er de laatste twee weken spelers gekocht zijn zal dat nog even duren. Om over spraakproblemen nog maar niet te praten.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 04-09-2023 16:38 ]

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:22:
moeten ze zich wel collectief geblesseerd melden 😉
Brobbey heeft alvast geluisterd. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:37:
'Fans' de schreeuwende meute die Twitter/X heet?
Dat komt in die podcastjes van Ajax ook zo extreem naar voren. Allemaal geneuzel over wat ze allemaal op X hebben gelezen of wat er voorbij komt zonder dat er ook maar iemand daadwerkelijk weet hoe de vork in de steel zit. Dat zit weer gelieerd aan die extreem grote Whatsapp/Telegram groepen die daar aan gekoppeld zijn.

Het is altijd jammer dat wanneer er één post gedaan wordt op een site op basis van een bericht op X dat opeens de hele goegemeente dat zou denken. Maar zo wordt het wel altijd neergezet helaas.
Hoe bedoel je deze post precies? Ik baseer de tendens die ik denk te herkennen over het algemeen wel op meerdere platformen en veel geluid, niet slechts één tweet (heet dat nog zo?).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:30:
[...]

Haha dit is wel lollig om eens te bekijken, scorebordstatistiekenjournalistiek van de bovenste plank. :D
• Expected goals duidelijk voor fortuna, maar dat is met een strafschop niet gek. Daar hebben ze zichzelf aardig tekort gedaan.
• Hoekschoppen en vrije trappen duidelijk voor Ajax.
• Grote kansen 1-0 fortuna (strafschop?)
• Reddingen keeper exact gelijk, reddingen algemeen voor Fortuna. (dus Ajax dreigender?)
• Goals prevented ook voor Fortuna, dus dat is eigenlijk weer een plus voor Ajax.
• Balbezit, passing en nauwkeurigheid was Ajax een stuk beter.
• Verloren ballen licht in het voordeel van Fortuna.

Dus ja, expected goals is leuk, maar de rest was duidelijk voor Ajax. Zo te zien heeft Fortuna dus gewoon mazzel gehad. :+
Ja maar, Sven Mislintat houdt hiervan. :+

nggyu nglyd

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:30:
[...]

Schoten gelijk maar wel een verschil in de positie, Ajax veel meer buiten de 16, terwijl het voor Fortuna meer in de 16 is geweest.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oTSG3Dr.png

Overtredingen van Fortuna zijn voornamelijk op de helft van Ajax geweest
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NSo4ObT.png

• Gonadan

Gonadan

Er is altijd wel iemand die er alsnog serieus op in gaat. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:46:
[...]

Hoe bedoel je deze post precies? Ik baseer de tendens die ik denk te herkennen over het algemeen wel op meerdere platformen en veel geluid, niet slechts één tweet (heet dat nog zo?).
Wat ik bedoel is dat veel berichten die online verschijnen vaak gebaseerd zijn op een groepje zeer actieve Twitteraars die ook nog eens een platform krijgen (diverse podcasts) en daar ook constant 'inside jokes' opmerkingen maken. Die informatie sijpelt helaas meer dan eens door naar de wat grotere voetbalsites en wordt dan neergezet als zijnde 'de Ajax supporter'.

Dus nee ik praat zeker niet specifiek over één Tweet maar het is vaak wel één Tweet die zonder hoor-wederhoor wordt toegepast als zijnde nieuws (onrust onder de Ajax supporters) terwijl het hier slechts een vocale minderheid betreft die weinig te maken heeft met velen die ik spreek als zijnde Ajacied. De tendens zijn vaak meerdere grotere 'twittersaccounts', Mike Verweij, Valentijn Driessen en nog wat ander prul wat zichzelf zogenaamd ingelezen noemt. :P. Schijnbaar is X in Amsterdam het adagium van waarheid een beetje in lijn van 'onrust op social media'.

Onrust op social media? Wat is dat? Mien en Koos die wat tekeer gaan over het feit dat er een fruitboom gekapt wordt? Als 100.000 mensen tekeer gaan op internet over het kappen van een boom maar niemand en person er staat als de boom gekapt wordt vind ik de ophef vaak al schromelijk overdreven. Iedereen wil tegenwoordig maar gehoord worden namelijk - of moet een mening droppen. Zie ook de mooie Android / iPhone topics op de frontpage altijd. :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 04-09-2023 17:12 ]

• Gonadan

Gonadan

@Typhone dat ben ik met je eens hoor. Supporters die ik in het echt spreek zijn over het algemeen heel veel genuanceerder dan je zou vermoeden als je online als waarheid neemt. Dat neemt niet weg dat je soms wel wat parallellen ziet, het is ook weer niet dat het altijd ver uit elkaar ligt.
Qua podcasts of praatprogramma's merk je dat nuance niet verkoopt, daar is iets of helemaal top of totaal ruk. Daar ben ik ik dan ook wel erg selectief in geworden wat ik kijk of luister.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:31:
@Typhone dat ben ik met je eens hoor. Supporters die ik in het echt spreek zijn over het algemeen heel veel genuanceerder dan je zou vermoeden als je online als waarheid neemt. Dat neemt niet weg dat je soms wel wat parallellen ziet, het is ook weer niet dat het altijd ver uit elkaar ligt.
Qua podcasts of praatprogramma's merk je dat nuance niet verkoopt, daar is iets of helemaal top of totaal ruk. Daar ben ik ik dan ook wel erg selectief in geworden wat ik kijk of luister.
Ja de enige die ik het nog waard vind is Branie op dit moment (Ajax gerelateerd). Pantelic podcast is een parodie van Twitter geworden, die ene met Freek Jansen en Arco Gnocchi veel te fake (met name Arco) en teveel gestoeld op kijk-mij-eens-grappig zijn. Zonde want het WAS altijd leuk vermaak in de auto.

• Trishul
Typhone schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:08:
[...]

Wat ik bedoel is dat veel berichten die online verschijnen vaak gebaseerd zijn op een groepje zeer actieve Twitteraars die ook nog eens een platform krijgen (diverse podcasts) en daar ook constant 'inside jokes' opmerkingen maken. Die informatie sijpelt helaas meer dan eens door naar de wat grotere voetbalsites en wordt dan neergezet als zijnde 'de Ajax supporter'.

Dus nee ik praat zeker niet specifiek over één Tweet maar het is vaak wel één Tweet die zonder hoor-wederhoor wordt toegepast als zijnde nieuws (onrust onder de Ajax supporters) terwijl het hier slechts een vocale minderheid betreft die weinig te maken heeft met velen die ik spreek als zijnde Ajacied. De tendens zijn vaak meerdere grotere 'twittersaccounts', Mike Verweij, Valentijn Driessen en nog wat ander prul wat zichzelf zogenaamd ingelezen noemt. :P. Schijnbaar is X in Amsterdam het adagium van waarheid een beetje in lijn van 'onrust op social media'.

Onrust op social media? Wat is dat? Mien en Koos die wat tekeer gaan over het feit dat er een fruitboom gekapt wordt? Als 100.000 mensen tekeer gaan op internet over het kappen van een boom maar niemand en person er staat als de boom gekapt wordt vind ik de ophef vaak al schromelijk overdreven. Iedereen wil tegenwoordig maar gehoord worden namelijk - of moet een mening droppen. Zie ook de mooie Android / iPhone topics op de frontpage altijd. :*)
Eens. Wat ik wel weer een beetje gevaarlijk vind is het al dan niet bedoelde 'astroturfen' als resultaat van de acties van zgn. kenners. Toch aardig wat 'supporters' die het overnemen en bv onder elke Instagram post van Ajax gaan klagen, schelden enz. Soms wordt dat dan weer overgenomen door anderen.
Maar opzich is dat ook weer niet zo vreemd; tientallen procenten kiezers zijn bv ook gevoelig voor de populistische partijen. Die 'kenners' zullen dus altijd wel een publiek hebben, en media zoals de Telegraaf weten dat, ze opereren precies volgens hun verdienmodel.

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:34:
Ja de enige die ik het nog waard vind is Branie op dit moment (Ajax gerelateerd). Pantelic podcast is een parodie van Twitter geworden, die ene met Freek Jansen en Arco Gnocchi veel te fake (met name Arco) en teveel gestoeld op kijk-mij-eens-grappig zijn. Zonde want het WAS altijd leuk vermaak in de auto.
Branie is wel oke, al vind ik Pot niet heel prettig met zijn hakkelende zinnen. Ajax Life vind ik nog wel oke en voor vermaak heb ik Kale & Kokkie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:17
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:50:
[...]

De waarheid zal vast ergens in het midden liggen, maar ik vond dat Fortuna meer aanspraak maakte op de overwinning. Ik kan alleen echt niet uitsluiten dat dit ook te maken heeft met de vroege pingel en mijn eigen clubvoorkeur 🤡

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:00:
Je bent een schatje...

• toolkist
  • Niet online
Dit zouden de spelers zijn die Steijn zou willen:
“Hij zegt onder meer dat Jerdy Schouten te duur was voor Ajax, maar volgens mij hebben ze veel duurdere spelers gehaald. Toen zei hij dat hij op dat moment te duur was, maar ook dat is onzin. Maar als je kijkt wat Ajax heeft gehaald voor 112,8 miljoen euro... zónder bonussen! Je haalt Forbs, een jongen die alleen in het tweede van Manchester City heeft gespeeld, terwijl je ook Noa Lang had kunnen halen. Lang is in beeld geweest en Maurice Steijn wilde hem graag, maar dat doen ze niet.”

“Steijn wilde graag Almada, kwam niet”, zo vervolgt Verweij zijn opsomming. “Voor Tahirovic had je Schouten kunnen halen. In plaats van Ávila en Sosa wilde Maurice Steijn Tagliafico halen. Steijn wilde Olij hebben, maar ze halen een keeper van acht miljoen euro uit Duitsland. Voor Medic had je Davinson Sánchez kunnen halen. Voor Gaaei kon je Dest krijgen en voor Mikautadze, Stengs. Voor Akpom Ziyech en voor Mannsverk, Van de Beek.”
Dus:
Schouten: kostte PSV 12m, Tahirovic kostte Ajax 8m, scheelt al 4m.
Lang: Was niet meer beschikbaar, had al getekend bij PSV toen Tadic ging. En dan nog staat Bergwijn op links in de weg... en je wil geen Lang op de bank hebben, hebben we eerder gehad tijdens Ten Hag en toen gingen meteen de hakken in het zand.
Almada: Te duur, mocht niet van de directie.
Tagliafico: Lyon weigert te verkopen, anders had ie nu bij Man Utd rondgelopen want Ten Hag wilde hem ook
Davinson Sanchez ipv Medic: Sanchez kostte maar 10m meer aan transfer en vermoedelijk ook minimaal 2-3x het salaris... goeie vergelijking!
Dest ipv Gaaei: Dest kost 10m, Gaaei max 4m... Salaris van Dest zal ook vele malen hoger zijn
Stengs ipv Mikautadze: Stengs had al bij Feyenoord getekend voordat Kudus ging dus niet meer beschikbaar, daarnaast gelukkig geen Stengs naar Ajax.. matige speler.
Ziyech-Akpom: salaris salaris salaris
Mannsverk-VdBeek: VdBeek is geen verdedigende middenvelder....

Zou er nou echt niet iemand zijn die Verweij om z'n oren slaat met zit soort kansloze berichten?
En geld 'overhouden' my ass.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:00:
En hoe.. ben benieuwd wat overtredingen van Fortuna op de helft van Ajax moet bewijzen....

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:42:
[...]

En hoe.. ben benieuwd wat overtredingen van Fortuna op de helft van Ajax moet bewijzen....
Wellicht zou je moeten vragen dan wat dat potentieel zou betekenen?

• Gonadan

Gonadan

Ramos heeft getekend bij Sevilla, die gaat PSV dus waarschijnlijk tegen komen in de CL. Ben benieuwd wat hij er nog van kan. Lijkt me mooi rellen samen met De Jong, nu al zin in dat soort potten. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 16:44

snmght

imho dan he

toolkist schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:40:

[...]

Dus:
Lang: Was niet meer beschikbaar, had al getekend bij PSV toen Tadic ging. En dan nog staat Bergwijn op links in de weg... en je wil geen Lang op de bank hebben, hebben we eerder gehad tijdens Ten Hag en toen gingen meteen de hakken in het zand.
Tagliafico: Lyon weigert te verkopen, anders had ie nu bij Man Utd rondgelopen want Ten Hag wilde hem ook
Davinson Sanchez ipv Medic: Sanchez kostte maar 10m meer aan transfer en vermoedelijk ook minimaal 2-3x het salaris... goeie vergelijking!
Dest ipv Gaaei: Dest kost 10m, Gaaei max 4m... Salaris van Dest zal ook vele malen hoger zijn
Stengs ipv Mikautadze: Stengs had al bij Feyenoord getekend voordat Kudus ging dus niet meer beschikbaar, daarnaast gelukkig geen Stengs naar Ajax.. matige speler.

Zou er nou echt niet iemand zijn die Verweij om z'n oren slaat met zit soort kansloze berichten?
Zo das misschien wel de sterkste post die ik hier in tijden heb gezien. :7

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:03:
Ramos heeft getekend bij Sevilla, die gaat PSV dus waarschijnlijk tegen komen in de CL. Ben benieuwd wat hij er nog van kan. Lijkt me mooi rellen samen met De Jong, nu al zin in dat soort potten. :9
Rollator mee voor Ramos?

nggyu nglyd

• snmght

snmght

imho dan he

Quad schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:18:
[...]

Rollator mee voor Ramos?
Ik denk dat je je hier lelijk in vergist maar laten we het onderwerp nog eens oppakken na de duels met PSV, lijkt me inderdaad mooi om hem met Luuk te zien strijden.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

snmght schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:19:
[...]

Ik denk dat je je hier lelijk in vergist maar laten we het onderwerp nog eens oppakken na de duels met PSV, lijkt me inderdaad mooi om hem met Luuk te zien strijden.
Oké, geintje natuurlijk. Is categorie speler die met gemak tot z'n 40e basisspeler kan zijn bij een groot deel van de clubs.

nggyu nglyd

• snmght

snmght

imho dan he

Ik ben benieuwd, 40 is en blijft wel uitzonderlijk! Maar ik kan er wel van genieten, doorgaan doorgaan doorgaan desnoods niveau lager zoals ook Buffon of die hele oude Japanner (speelt die nog?). Geen idee of Ramos uit dat hout gesneden is. Maar vergis je niet, Sevilla is een Europese cupfighter en hij zal gebrand zijn op het verder vullen van de prijzenkast bij zijn terugkeer en de boel op sleeptouw nemen. Hoop ik he, en geen Heitinga-als-speler-in-zijn-laatste
-periode-taferelen, daarbij vergeleken was hij een geniale trainer. :')

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 04-09-2023 19:25 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:40:

[...]

Dus:

Echt hé, als Ajax wel vd Beek/Ziyech/Dest/Sanchez hadden gehaald dan had hij wel gezeken over te hoog salaris/geen basisspelers (bij hun oude club)/bord op schoot scouting/geen restwaarde. Volgens mij heeft hij echt het makkelijkste baantje ter wereld.

Ik kwam deze post op voetbalzone tegen over de werkwijze van de T:
Hieronder even een handleiding over hoe je ongeacht de situatie kritiek kan leveren op Ajax.

a. Hebben ze spelers van buitenaf gehaald? Geef dan kritiek over hoe ze de jeugd geen kans geven.
b.. Hebben ze iemand van de jeugd doorgeschoven die niet over het gewenste niveau beschikt? Geef dan kritiek over waarom ze niemand van buitenaf hebben gehaald. Het is niet eerlijk dat iemand uit de jeugd voor de leeuwen wordt gegooid.
c. Hebben ze iemand gehaald die in het verleden al bij Ajax of in de Eredivisie heeft gespeeld? Geef dan kritiek op het ontbreken van creativiteit in de scouting.
d. Hebben ze iemand uit het buitenland gehaald waar niemand ooit van heeft gehoord? Zeg dan dat je een betere alternatief hebt in iemand die eerder al bij Ajax of in de Eredivisie heeft gespeeld. Daarnaast is het geen goede zaak als Ajax een vreemdelingenlegioen wordt.
e. Heeft de betreffende aanwinst best wel redelijke statistieken bij zijn vorige clubs? Zeg dan iets over dat hij het moet laten zien bij Ajax en de Eredivisie, want alle vorige clubs waren amateurniveau.
f. Heeft de betreffende aanwinst minder goede statistieken bij zijn vorige clubs? Kritiek is niet nodig, direct bestempelen als miskoop.
g. Is of zijn er vervangers gehaald voor een positie die overduidelijk een kwaliteitsinjectie nodig had? Geef dan aan dat het wanbeleid is dat er zoveel spelers in de selectie zijn voor die positie.
h. Is een positie in het elftal niet direct 1 op 1 versterkt? Gebrek aan scouting en daadkracht bij de TD.
i. Vertrekt een middelmatig presterende bankzitter en clubman met een hoog salaris bij Ajax? Zeg dan dat Ajax diegene nooit had moeten wegdoen en dat diegene niet goed is behandeld door de club.
j. Blijft zo'n iemand wel bij Ajax? Dat getuigt dan van wanbeleid gezien de hoge salaris en dit kan je veel beter opvangen met iemand uit de jeugd.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gonadan

Gonadan

'De T', dat klinkt bijna als een ernstige ziekte. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:38
Over Ajax....ik geef ze wat tijd.
Dus ook eventueel wat verlies partijen.
Tuurlijk, Ajax kan zich geen slechte periode permitteren. Maar met zoveel verkopen in zo'n korte tijd was er ook bijna geen ander betaalbaar alternatief.

Maurice Steijn is nu niet te benijden.
Steijn lijkt mij trouwens een prima trainer.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 04-09-2023 19:50 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Harribo schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:44:
Over Ajax....ik geef ze wat tijd.
Dus ook eventueel wat verlies partijen.
Tuurlijk, Ajax kan zich geen slechte periode permitteren. Maar met zoveel verkopen in zo'n korte tijd was er ook bijna geen ander betaalbaar alternatief.

Maurice Steijn is nu niet te benijden.
Steijn lijkt mij trouwens een prima trainer.
Ik kijk al uit naar de KKD duels tussen Ajax en Groningen! >:)

nggyu nglyd

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:31:
'De T', dat klinkt bijna als een ernstige ziekte. :D
Bij sommige daar op de Sport afdeling, bij sectie voetbal lijkt het ook net een geestesziekte met het wartaal wat ze daar soms uitslaan dus wel toepasselijk :9

• Napo
  • Niet online
Quad schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:06:
[...]

FC Groningen gaat gewoon promoveren dit jaar }:O

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Napo schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:28:
[...]

Dit jaar al, dat is knap!

nggyu nglyd

• Harribo
Quad schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:06:
[...]

:)
Kom ook gezellig naar de kkd! Niet zoveel achterklap door de media, geen zorgen of je de Champions League haalt, geen torenhoge verwachtingen, echt top in de kkd!

• Harribo
Napo schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:28:
[...]

Eerst zien.....

• toolkist
  • Niet online
Verrassend nieuws...
Sneijder twijfelt toch weer over rol bij Ajax: 'Niet het juiste moment
Graag of niet Sneijder, en wat mij betreft nu of nooit.

*knip* voeg even een bron toe aub, dan kan iedereen het even nalezen

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 05-09-2023 09:23 ]

• T-MOB
Harribo schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:46:
[...]

:)
Kom ook gezellig naar de kkd! Niet zoveel achterklap door de media, geen zorgen of je de Champions League haalt, geen torenhoge verwachtingen, echt top in de kkd!
Het is maar de vraag hoe gezellig het blijft. Bij Utrecht lijken zo ook te beseffen dat die KKD de snelste weg is naar een prijs.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:11:
Verrassend nieuws...

[...]

Graag of niet Sneijder, en wat mij betreft nu of nooit.
offtopic:
Bron?

Je moet je als club sowieso afvragen of je iemand binnenshuis wil halen die ook zoveel uitspraken doet in de VI ( of de opvolgers daarvan ). Daarnaast lijkt me een nogal essentiele vraag welke commitment Sneijder kan en wil geven, dit na het stoppen van de trainerscursus, het na [url=""https://www.nu.nl/voetbal/6236154/sneijder-stopt-alweer-met-bijstaan-ihattaren-hij-kan-de-knop-nog-niet-omzetten.html]1[/] week stoppen met Ihattaren.

Dat de huidige staat van Ajax niet optimaal is lijkt me evident, dat dit niet het ideale moment is om in te stappen is ook nog wel te volgen maar op deze manier blijft het meer een spel die gespeelt wordt in de media dan dat het ooit bij elkaar gaat komen.

Wat dat betreft is het mijn inziens goed als een club de deur openhoudt voor een speler als Sneijder maar soms is het wellicht beter om paal en perk te stellen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:21

Superkiwi

Hoi doei

Hij zat gisteren bij Veronica Offside, daar liet hij het vallen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:04
Wijndal op huurbasis naar Antwerp. Zal je zien dat hij daar opeens wel kan voetballen.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:17
Ik vind het toch apart dat de transferperiodes niet gelijk zijn in alle landen die vallen onder de UEFA.

• Harribo
Davidson Sanchez van de Spurs naar Galatasaray voor 9,5 miljoen.
Denk ik, had Ajax die niet gewoon weer terug moeten kopen? 26 jaar nog maar.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat hadden we zeker moeten doen.
Ook jammer voor PSV dat zij hem niet in hebben kunnen lijven, die waren immers al bezig met de keuring.

[ Voor 56% gewijzigd door Superkiwi op 05-09-2023 09:47 ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:12
Russel88 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:28:
Ik vind het toch apart dat de transferperiodes niet gelijk zijn in alle landen die vallen onder de UEFA.
Pf gewoon dat je alleen kan transfereren van en naar andere landen die nog open zijn. Dus nu van België naar Turkije kan, maar van NL naar België niet. Niet enkel inkomend blokkeren, maar uitgaand dus ook.

@Superkiwi klopt, maar was te duur. Ik las gister ook dat hij niet voor 9,5 maar rond de 15 ging. De kosten zullen voornamelijk in het salaris zitten denk ik.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
Elke voetbal gerelateerde website heeft zo'n bericht in no time gekopieerd, dus bronvermelding leek me niet nodig ;)
Zal het de volgende keer erbij zetten.

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:51:
[...]

Pf gewoon dat je alleen kan transfereren van en naar andere landen die nog open zijn. Dus nu van België naar Turkije kan, maar van NL naar België niet. Niet enkel inkomend blokkeren, maar uitgaand dus ook.

@Superkiwi klopt, maar was te duur. Ik las gister ook dat hij niet voor 9,5 maar rond de 15 ging. De kosten zullen voornamelijk in het salaris zitten denk ik.
8m pond, maar inderdaad een salaris waar je u tegen zegt. In Turkije betalen sporters volgens mij maar iets van 15% belasting ofzo, dus die teams kunnen een stuk makkelijker behoud van huidig netto salaris bieden.

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:42:
Wijndal op huurbasis naar Antwerp. Zal je zien dat hij daar opeens wel kan voetballen.
He wat vervelend, nu kunnen de 'analisten' niet meer zeuren dat Ajax 4 linksbacks heeft.

• T-MOB
toolkist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:19:
[...]

He wat vervelend, nu kunnen de 'analisten' niet meer zeuren dat Ajax 4 linksbacks heeft.
i. Ajax had hem nooit moeten wegdoen, Wijndal is echt niet goed behandeld door de club 8)

• Gonadan

Gonadan

Sempy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:42:
Lijkt me prima, als hij het weer laat zien mag hij weer terug komen. Zo niet dan scheelt het nu gedoe.
Wat mij betreft bevestigt dit wel mijn beeld: hij was bij AZ in zijn element maar zodra hij er meer voor moest gaan doen kon hij het niet opbrengen. En nu kiest hij weer de makkelijkste weg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Vandaag leerde ik dat Wijndal 23 is en niet zoals ik dacht eind 20 met versleten benen, dat dat de reden was dat hij steeds zo sjokt. Blijkbaar zat ik dus goed mis

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:12
T-MOB schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:21:
[...]

i. Ajax had hem nooit moeten wegdoen, Wijndal is echt niet goed behandeld door de club 8)
Voor mij als Feyenoorder wel fijn dat Ajax nu een belangrijke schakel in de beste linkerflank van de Eredivisie kwijt is :P

• toolkist
  • Niet online
DaWayne schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:13:
[...]

Voor mij als Feyenoorder wel fijn dat Ajax nu een belangrijke schakel in de beste linkerflank van de Eredivisie kwijt is :P
Ah joh, kijk maar uit, we kunnen nog steeds 3 linksbacks opstellen tegen Feyenoord :D
Helemaal voldouwen die linkerkant.
Rensch verzorgt de rechterkant wel :+ :X :F

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Superkiwi schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:44:
Dat hadden we zeker moeten doen.
Ook jammer voor PSV dat zij hem niet in hebben kunnen lijven, die waren immers al bezig met de keuring.
Volgens mij waren ze daar helemaal niet bezig met de keuring van Sanchez, er is nooit groen licht gegeven door de Spurs

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 05-09-2023 12:45 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb het ook maar uit de geruchtenmolen:
Quad in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024"
;)

• Harribo
Wijndal is volgens mij een prima back als je aanvalt. Verdedigend heb ik altijd wel mijn twijfels bij hem gehad.

Het is huur, dus voor Wijndal is het nu wel zaak om het te laten zien. Anders zit je op de bank bij twee clubs met slechts een aflopend contract.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die kroaat linksback Sosa

[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 05-09-2023 13:23 ]

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:19:
Wijndal is volgens mij een prima back als je aanvalt. Verdedigend heb ik altijd wel mijn twijfels bij hem gehad.

Het is huur, dus voor Wijndal is het nu wel zaak om het te laten zien. Anders zit je op de bank bij twee clubs met slechts een aflopend contract.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die kroaat linksback Sosa
Aflopend? Hij ligt vast t/m 2027

• toolkist
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:45:
[...]

Volgens mij waren ze daar helemaal niet bezig met de keuring van Sanchez, er is nooit groen licht gegeven door de Spurs
Yup, ze hebben alleen een afspraak gemaakt op de plaats waar ze een eventuele keuring uit wilden laten voeren, zodat ze niet last minute nog van alles moesten zien te regelen.

• Gonadan

Gonadan

Aanvallend loopt hij continu de linker aanvaller in de weg in plaats van er overheen te komen en zo zijn gevaar te stichten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
toolkist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:31:
[...]

Aflopend? Hij ligt vast t/m 2027
Oops... Dat is buitengewoon fideel geweest van Ajax

• Harribo
Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:50:
[...]

Aanvallend loopt hij continu de linker aanvaller in de weg in plaats van er overheen te komen en zo zijn gevaar te stichten.
Was bij Az niet zo. Dus dat kan ook anders.
Bij Az kwam hij ook dieper op , bijna bij de achterlijn, heb ik het idee.
Nu krijgt hij zijn ballen aan de zijlijn en moet hij vaak verdedigers uitspelen

Echt, een gemiste kans voor Ajax om Davidson Sanchez niet terug te halen

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 05-09-2023 13:53 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:49
Kroes per maart naar Ajax, die soap is nu ook afgerond.

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:22:
Kroes per maart naar Ajax, die soap is nu ook afgerond.
Ongeveer... Want het aller enigste puntje van kritiek waar ik me wel in kan vinden is dat Jan van Halst als tijdelijk directeur, straks als ie terug in de RvC zit z'n eigen werk gaat controleren...

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11 12:01
Dat gezeur ook elke keer om oud-Ajacieden terug te halen. Sanchez vraagt veel te veel salaris. En ze zijn nou net lekker bezig om van die grootverdieners af te komen. Een seizoen Champions League missen en je komt gelijk in de financiële problemen. Dat lijkt me geen gezonde situatie.

Daarnaast is die Davidson Sanchez ook niet de verlosser. Is onlangs nog uitgefloten door het eigen publiek daar bij Tottenham en blunderde er op los. Hij is ook nog eens opbouwend erg matig. Ik kan me nog een Europa League finale herinneren waar hij op dit vlak hard door de mand viel. Bij Tottenham zullen ze ongetwijfeld blij zijn dat ze van hem af zijn.

Ajax heeft bovendien al Sutalo en Hato, dus dat centrum is wel het minste probleem. Constant dat geroep ook om oude spelers. Als die uiteindelijk zouden tegenvallen werd weer geroepen dat er geen scouting meer is.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 18:08
Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:50:
[...]

Wijndal begon vorig jaar nog best prima bij Ajax. Vormde toen een goed duo met Bergwijn, maar raakte (meen ik) geblesseerd. Toen hij daarna terugkeerde in de uitwedstrijd tegen Glasgow Rangers, maakte hij opnieuw een goede indruk. Helaas opnieuw een blessure, omdat je in Glasgow van het veld zo 'hup' een meter naar beneden lazert en direct ook de reclameborden ontmoet. Afijn, daarna nooit meer iets laten zien dat doet vermoeden dat hij geschikt is voor Ajax.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nee zo prima is die aanvallend ook niet. Backs bij Ajax moeten aanvallend en verdedigend goed zijn.
Zodra één van de twee niet matcht heb je direct een probleem.

Wijndal weg is een wijn-wijn situatie nietwaar :P

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 05-09-2023 14:57 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Heatmaps van Wijndal bij Sofascore laten weinig verschil in AZ en Ajax periode zien. Vooral rond het middenveld en mindere mate achterlinie tegenstander en eigen team.

nggyu nglyd

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik ging dan weer af op redacteuren/blogs van VI/VZ en X berichten. Vandaar bronloos volgens geruchten.

Verder eens met @Dimitri_Klokov niet teveel uittrekken voor oudspelers, die zijn meestal met een reden weggegaan.

nggyu nglyd

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:59:
Heatmaps van Wijndal bij Sofascore laten weinig verschil in AZ en Ajax periode zien. Vooral rond het middenveld en mindere mate achterlinie tegenstander en eigen team.
Als er een speedmap zou bestaan, zou je het echt wel zien. Hoe hij aan het sjokken was tegen Ludogorets was echt onvoorstelbaar.
Pagina: 1 ... 55 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024